Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 731
Copyright (C) HIX
2000-04-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 FW: fw: Astra Classic (mind)  44 sor     (cikkei)
2 BMW vs. Megane (mind)  37 sor     (cikkei)
3 ABS (mind)  59 sor     (cikkei)
4 Re: Shell + Kerdes (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Tilosban parkolas (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Bekotott ovek (mind)  8 sor     (cikkei)
7 futomu (mind)  35 sor     (cikkei)
8 m5 fekeyes vs skoda (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Autot vennek, de milyet? (mind)  92 sor     (cikkei)
10 automosas (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - FW: fw: Astra Classic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Udv Attila
> 
> Kerdesedre a kovetkezo valasszal tudnek segiteni .
> Harom evig voltam Astra tulajdonos , melyet egy eves koraban 
> vasaroltam Nemetorszagban . 
> Tapasztalatom, hogy kifejezetten kenyelmes auto , 
> annak ellenere hogy extra meretben keszultem /187 cm /
> Az ulest hatratolva is elegendo hely maradt a hatul utazonak .
> Az ulesek jol tamasztjak a derekat , a hatat es a csipot .
> Hoszabb tav megtetele utan sem faraszto a vezetes .
> Belso komfortja az atlag embernek megfelelo .
> A muszerfal konyen attekintheto , kezelese nem vonja el a 
> figyelmet a vezetestol . 
> A gyarilag beszerelt radiomagno jo minosegu .
> Menetkozben a motorzaj elhanyagolhato , a michelin gumik 
> hangja alig-alig hallhato . 
> Fogyasztasa orszaguton hat , varosban a 7.5 -8 liter korul alakult .
> Menetstabilitasa , uttartasa kivalo .Kanyarban , csuszos uton 
> jol kormanyozhato .
> Csomagtartoja nagy , raadasul az otodik ajton a nagymeretu 
> csomagok behelyezese sem jelent nehezseget . 
> A hatso ules oszthato es dontheto is , novelhetove teve ezzel a 
> csomagter nagysagat .
> Muszaki problemam csak a lambda szondaval volt . Ennek korai 
> meghibasodasat a szakszervizben a Magyar benzin rosz 
> minosegevel indokoltak ./95-os olmozatlan/ Szerintuk ez 
> nem eri el az Europai minoseget .
> Korroziot sehol nem tapasztaltam es az arat is viszonylag jol tartja.
> Az a harom ev  /43000 km/  melyet vele autoztam kifejezetten 
> oromteli volt .
> Mikor eladtuk osszeszorult a torkom .
> 
> Az erdekesseg egyebkent az , hogy most szinten autovasarlas 
> elott allok . Valoszinu , hogy ujra Astrat veszek de erdekelne a 
> Suzuki sedan is .
> Megkernelek , hogy amenyiben kapsz az utobbirol  hasznalhato 
> informaciot , ugy kuld el nekem is . Koszi .
> 
> Udvozlettel
> 
> Gaspar                  
>                  
> E-mail 
>
+ - BMW vs. Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


A fenti karambollal kapcsolatban nehany eszrevetel.

1.
Az , hogy a BMW-nek meggyurodott a hata egyaltalan nem hiba. Direkt epitik
ugy az autokat , hogy az utkozes energiajanak egy reszet hatravezetik. Aki
figyelemmel kiseri a toresteszteket gyakran lathat olyat , hogy az autonak
csak az eleje tort ossze de mondjuk a hatso sarvedo is hullamos egy kicsit.
A BMW utasainak serulese egyertelmuve teszik , hogy nem voltak bekotve.

2.
Az utkozo autok sebesege _nem_ adodik ossze. Az az auto amelyik nagyobb
 mozgasi energiaval rendelkezik (sebesseg*tomeg) visszaloki a kisebbet. Igy
, mivel meg nehany metert kifut az eredeti iranyba , viszonylag kis lassulas
fogja erni. Ha be lettek volna kotve a BMW utasai , minimalis serulesekkel
megusztak volna. A masik auto viszont nagy lassulast fog szenvedni.
Az AutoMagazin 1995/5 szamaban kozzetettek egy torestesztet ahol egy Opel
Corsat es egy Mercedes S-t engedtek egymasnak Mindket auto 50 km/h
sebessegel 50 % atfedessel utkozott. A Merci tomege majdnem ketszerese volt
az Opelenak. A Merci olyan lassulast szenvedett mintha 35 km/h-val ment
volna falnak. A Corsa 65 km/h-nak megfelelot. Vilagosan latsztik , hogy a
sebesseg aranyok eltolodtak de nem adodtak ossze.

3.
Egy auto ami ujkoraban kivaloan szerepelt a toresteszteken , 7-8 evesen sem
fog ripityara torni ha nem korrodalt. A mai autokra egyebkent sem jellemzo
az
intenziv rozsdasodas. A gond a biztonsagi ovekkel es annak bekotesi
pontjaival lehet. Nehany evvel korabban az AutoMotorban kozzetettek egy
torestesztet amelyben 10 ev koruli Golfokat es 123-as Merciket tortek ossze.
Azok amelyek nem voltak korrodaltak nem tortek nagyon ossze , viszont tobb
biztonsagi ov is elszakadt vagy eltort a csatjuk. Tehat ezeket nem art
kicserelni 10 ev felett.

sanzi
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! Szia Attila!

HA> Egy kerek gorduleset es csuszasat egy 4S/4M tipusu ABS harom
HA>dologhoz viszonyitja az en tudomasom szerint. (Ha tevedek, 
HA>Levente javits ki, legy szives, Te kozelebb allsz a temahoz!)
HA>1. A masik oldalon, azonos tengelyen levo kerek forgasahoz.
HA>2. A masik oldalon, masik tengelyen levo kerek forgasahoz.
HA>3. Egy referencia lassulas ertekhez.

 Ha'a'a'a't Attila erre a kerdesre meg a Kofalusi se tudott
valaszolni, mert ez a szoftverfejlesztok kodos laborjaiba veszo
publikalatlan dolog.
 Amit tudok, az az, hogy az ABS szoftver eloszor is kepez egy
pillanatnyi sebesseget a 4 kerekszenzor jelebol. Ez az elmeleti
jarmusebesseg. Ezt hasonlitgatja ossze a kerekszenzorok jelevel.
 Fekezeskor ezt a sebesseget becsult ertekkel csokkenti, kozben
hasonlitja a szenzor jeleit es korrigal. Itt jon a kepbe a szabalyzasi
filozofia, amit a Kofalusitol megkerdeztem, azt mondta ez amit nem
kerdeznek tole. :-(((  (A mukodesi elv le'nyege't!)
 A lehetseges modozatokat par nappal ezelott leirtam.

 Az egy tengelyen levo kerekeket igyekszik azert a szoftver azonos
fekero kifejtesere birni a megprodules elkerulese miatt. Az ordog a
reszletekben van, amit nem tudhatunk (leven nem publikus), mert a
kompromisszum merteke a fontos.
  A megperdules elkerulese miatt van az, hogy ABS-ezes koznben az
elmeletileg elerheto maximalis lassulas a gyakorlatban nem erheto el.
Van olyan
kerek, amelynek tapadasi hatarat a fekero meg sem kozeliti pl. kanyarban
a kulso hatso.... 

>>Autogyartok __kime'rte'k__ hogy a legnagyobb lassulas 80%
>>gordules + 20% csuszas (ez a ketto egyidejuleg ertendo, a
>>fekezes soran vegig) eseten kovetkezik be.
HA>Igen, igazad van. Ezt hivjak ugy, hogy 20%-os kerekszlip

 Vegyuk figyelembe, kanyarodaskor ezek meg valtoznak is! Emiatt plane
nem lehet azt mondani, melyik gumi a jobb, mert olyan sok tenyezotol
fugg a tapadas az ut es a gumi kozott, hogy nincs egyelore matamatikai
megoldas erre(legalabbis senki nem dicsekszik vele). Osz elejen errol 
hosszan vitaztunk, akkor kaptak meresi kepeket is az erdeklodok.

VD>ABS-sel szerintem is hamarabb meg lehet allni, mint nelkule, ezert
VD>>talaltak ki. Az viszont igaz, hogy sima jegen, vagy akar csuszos
VD>>hoban az ABS-sel sokkal hosszabb a fektav, mint nelkule. Szerintem
VD>>azertvan, mert jegen pl. az ABS semmit sem fekez, tehat az auto csak
VD>>gurul, mig ha ABS nincs, akkor legalabb csuszasi lassulas van. A
VD>>kocsi ilyen helyzetben  mindenhogyan kormanyozhatatlan.
HA>Jegen, csuszos havon (a fentebb emlitett tesztpalyan tapasztaltak
HA>alapjan) blokkolo kerekkel akar a duplaja is lehet a fekut, mint
HA>ABS-sel, es ABS-sel kormanyozhato marad a gep. Az ABS jegen is
HA>csuszas hataron tartja a kerekeket, mint szarazon. Kivulrol nagyon
HA>szepen lehet latni, ahogy a kerekeket engedi majd visszafekezi. 
HA>Ha rossz az ABS hatasfoka, igy szoktuk megnezni, hogy nem 'lusta'-e
HA>az ABS, azaz nem tul ritkan szabalyozza-e a fekerot.
 Ezt hivjak tul hosszu reakcioidonek maskepp :-)))
--
 Udv:
     Levente
+ - Re: Shell + Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: shell ( 28 sor )
> Idopont: Sat Apr 29 20:22:40 EDT 2000 AUTO #730
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tokeletesen igazad van. Remeljuk a Shell is belatja es fizeti is a kart.
Azt modjuk nem ertem az APEH-hoz miert kuldod el. : )
Viszont a koltsegcsokkenteshez van nehany cimem.
Szekesfehervaron van a GMC Parts nevu ceg, amerikai autok
alkatreszeivel foglalkoznak es eleg kedvezo araik vannak.
Budapesten ismerek egy Euroauto nevu ceget, ami a nevvel ellentetben szinten us
a

kocsikkal foglalkozik. Amennyiben erdekel maganban megadom a pontos cimeket.

Mas:

Jo kis automon mar regota megrepedt tobb helyen a muszerfal boritasa.
Egyket helyen pedig szet is nyilt vagy 1 cm-t. Van-e valami tippetek,
hazilag hogyan lehetne esztetikussa varazsolni? Mert ha mar rendbehozatom az
egesz
autot, nehogy a muszerfal nezzen ki rosszul. :)
Udvozlettel:
                            Josi
              /Ford Escort 1.9 GL/
--
Mailto: 
Mailto:
+ - Tilosban parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Hix rajongok!

Meg eleg uj vagyok a listan es inkabb csak olvasgatni szoktam,de ne
haragudjatok, ha nem teljesen szabalyosan irom le a levelemet.

A szitu a kovetkezo:
Miskolcon voltunk barataimmal a Miskolc-rallyn es prolog estejen
termeszetesen mi is szerettunk volna leparkolni valahol a stadion kornyeken.
Nem tudom volt-e valaki ott kozuletek?A lenyeg az hogy nem talaltunk
parkolohelyet es a palyaval szembeni parkban,(ahol legalabb 50 auto parkolt
mar)leparkoltunk.Tudtuk,hogy normalis esetben nem lehet parkolni, naivan azt
hittuk,mivel masok is ott parkoltak(eleg sokan).Mire kiertunk mar ott volt
 a jo husos buntetes 10 000 Ft-rol.Az osszes auton ott lengedezett a
cetli.
A nevetseges az volt a dologban,hogy a rendorseg ott allt ket autoval es nem
szoltak senkinek,hogy nem lehet ott parkolni. Egyszeruen beengedtek minket.
A buntetocedulat a Kozterulet-felugyeloseg toltotte ki.
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni!Befizessem vagy varjak a dologgal?
Amugy mi a balatonrol mentunk ,eleg  faradtak voltunk es orultunk hogy meg
tudtunk allni.
Ha hozza tudtok szolni a dologhoz,kerlek benneteket hogy irjatok,akar
maganba is.

Udv!   Sanyi!


+ - Bekotott ovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdemes elolvasni az ovek bekoteserol szolo cikket a mostani Autoseletben.
Eloljaroban csak annyit itthon 40% koruli a 'bekotottseg' mig Nyugaton most
folyik a kampany hogy feltornasszak 95%ra... hatasszunet... a mostani 80%rol

Persze en is allandoan bekotve vezetek, mindig, ha 10m-t megyek akkor is...

bye, HNR
Honda Civic LSi '94
+ - futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

Tegnap keso delutan jartam a Gyali uton es megorultem, mert ingyen
lengescsillapito merest vegeztek. Az orom azert is volt kulonosen nagy, mert
hamarosan ugyis megmerettem volna valami fizetos helyen. Nosza, bealltam,
megmerettem. A kocsiban maradtunk. Raztak a fenekunk alatt a Verdat, tiszta
vidampark volt. Felesegem meg is kerdezte: "Lehet jonni megegyszer?" A meres
eredmenye: az elso ketto 75% koruli, 3%-os elteressel, a ket hatso 67%-os, 0%
elteressel. A merest vegzo ficko azt mondta, hogy ez jo. Higyjunk neki?
Igazabol ezzel a hirrel azt akartam mondani, hogy a Gyali uton az Agip (???)
kut mellett volt tegnap ez az ugy, de sajna a fickotol elfelejtettem
megkerdezni, hogy meg meddig vannak kint. Szoval esetleg erdemes lenne
megnezni, akit erdekel.

A masik: a Verda uttartasa mostanaban elegge bizonytalan. Ezert (is) akartam
megmeretni a lengescsillapitokat. Dehat ugy latszik, ezek nem okozhatjak.
Akkor mi??? A futomuvet kb. 1 honapja allittattam be; a ficko adott egy
nyomtatott papirt a mert es beallitott ertekerol es az azt mutatja, hogy jol
van beallitva. A gombcsuklok is jonak tunnek, az egyik toronycsapagyat a
beallitas elott csereltem, a masikkal sincs baj.

Kulonben a futomuallitast 165/13-as teli gumival vegeztettem, most pedig
155/13-as nyari van fent. Amikor visszatettem a nyarit meglepodtem, mert
sokkal nehezebben lehet tekerni a kormanyt, mint a beallitas utan a telivel,
vagy mint beallitas elott akar a telivel, akar a nyarvial. Na ez vajon mitol
lehet??

A beallito szerkezet eleg komolynak tunt; nem a kerekre aggatott lampakkal
meregettek a fokokat, hanem egy nagy gorgos padra alltak a kocsival es az
eroket mertek.

Most megyek.

s.cs.
L.
+ - m5 fekeyes vs skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Mint mar ismeretes en nem huztam le az M5-ot, mivel sokkal nehezebb, igy
kozel azonos tavon allt meg a skokkal. Azonban nem mindegy, hogy ezt
megismetelve tobbszor milyen eredmeny jonne ki. Szerintem egyertelmu.

Teeby altal felvetett gumi kerdes a kiindulo esetben nem jatszott, mivel
VD allat, nem ongyilkos, tehat jo gumik voltak az autojan.

Azonban sok regi B**, GTI,,,  viritos auton HMCS-kel megrakva, TOC-TOC
hajtassal megaldva nincs normalis gumi, meg olyan se mint a regi
kispolakomon volt. Megy mint az orult, de megallni nem tud.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Autot vennek, de milyet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Autovasarlas elott allok, ezert szeretnem a segitsegeteket kerni.
Nincs olyan tipus amihez feltetlenul ragaszkodom, de nem lehet mondjuk az 
Astranal es 1400 kobcentinel nagyobb. Van ra 2-2,5 milliom. Ja, uj autora gondo
ltam.
Alljon itt egy kis tablazat az eddig latott tipusokrol, amik szoba johetnek.
Varom a velemenyeteket, akar meg egy jo kis vita is kerekedhet belole, persze
csak indulatok nelkul.
Elnezest kerek attol akit e tema nem erdekel.
Udv 
Laci
mailto:
Ha az alabbi cimre irsz sms-ben megkapom.
( Ha a Szergej is ugy akarja )
mailto:

			Suzuki	Renault	Toyota	Opel
			Sedan 	Clio Rn	Yaris	Corsa
			1,3GLX	1,2 5aj.	1,0 5aj.	 1,2XE 5aj.
BIZTONSAG
Legzsak vez.		   --	   X	   X	   X
Legzsak ut.		   --	   X	   --	   --
Kozponti zar		   X	   X	   --	   --
Fejtaml.hatul alit.magas.	   --	   X	   X	   X
Fejtamla elol alit.magas.	   X	   X	   X	   X
Bizt.ovfesz.el.+hat.	   --	   X	   X	   X
Holtteret csok.tuk.oszt.	   --	   X	   --	   X
Elektr.Inditasgatlo	   X	   X	   X	   X
Kodlampa hatul		   X	   X	   X	   X
Kodlampa elol		   --	   X	   --	   --
Harmadik feklampa	   X	   X	   X	   X
Bizt.tuzmegel.rendsz.	   --	   X	   --	   X
Ablakm.+parament.hatul	   --	   X	   X	   X
Duplaoptikas fenysz.	   --	   X	   --	   --

			Suzuki	Renault	Toyota	Opel
			Sedan 	Clio Rn	Yaris	Corsa
			1,3GLX	1,2 5aj.	1,0 5aj.	 1,2XE 5aj.

MEGJELENES
Lokharito szinrefujt	   X	   X	   --	   X

KENYELEM
Elektr.fenyszoro all.	   X	   X	   X	   X
Belulrol all.tukrok	elektr.	   X	   X	   X
Kozp.zar+inf.tavir.	   --	   X 	   --	   --
Fedelzeti szam.gep.	   --	   --	   X	   --
Digitalis ora		   X	   --	   X	   X
Kormany all.magas.	   --	   X	   X	   --
Szervokormany		   --	   X	   --	   X
Belso vil.keslelt.kikapcs.	 sima	   X	sima	 sima
Elektr.ablakem.elol.	   X	   X	   --	   --
Csomagtarto vil.		   X	   X	   X	   X
Belso lev.ker.+pollensz.	   X	   X	   X	   X
Szinezett,hovedo uveg.	   --	   X	   X	   X
Vezetoul.all.magas.	   --	   X	   --	   X
			Suzuki	Renault	Toyota	Opel
			Sedan 	Clio Rn	Yaris	Corsa
			1,3GLX	1,2 5aj.	1,0 5aj.	 1,2XE 5aj.

Ovbekapcs.figy.lamp.	   --	   X	   X	   --
Fenysz.kikapcs.figy.la.	   X	   X	   X	   X
Fordulatszammero	   X	   X	   X	   X
Kulso hom.kijelz.	   --	   X	   X	   X
Terhat.dig.muszerf.	   --	   --	   X	   --
Belulrol nyith.csomter.	   X	   --	   --	   --
Belulr.nyith.tanks.	   --	   --	   X	   --
Disztarcsa		   X	   --	   --	   --
Radioelokesz.+hangsz.	   X	   X	   X	   X
Gyari Radiosmagno	   --	   --	   X	   X

			Suzuki	Renault	Toyota	Opel
			Sedan 	Clio Rn	Yaris	Corsa
			1,3GLX	1,2 5aj.	1,0 5aj.	 1,2XE 5aj.

MOTORcm3		1298	1149	998	1195
			--	--	16V	16V
			68LE	60LE	68LE	65LE
Max.Seb		--	160	156	163km/h
Gyorsulas0-100mp	--	15mp	12mp	14mp
Fogyasztas
Varos			6,5L	7,9L	--	8,3L
Orszagut		--	5,2L	--	5,1L
Atlag			5,9L	6,2L	5,6L	6,3L

Vetelar (mill.ft.)		2,126	2,350	2,310	2,324

Szoval, azt hiszem kicsit hosszura sikerult a levelem, de azert erdekes dolgok
derultek ki, szerintem.
En azt hiszem ebbol a negybol a Clio a nyero.
Varom a velemenyeteket.
Udv. Laci
+ - automosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, es Balazs,

>A Shell-nel akartam lemosatni az automat, az ejszakai mosast valasztva...
>A mosoberendezes letorte a tukromet, es a ceg elharitja a felelosseget!!!
>U.I.: Az eset Gödöllon történt. Konzekvenciákat mindenki vonja le maga....

Utolag mar nagyon konnyu okosnak lenni, de en a kocsimat soha nem 
mostatom gepi mosoban.

Egyreszt azert, mert a merev muanyagszalak osszekaristoljak a kocsi fenyzeset
(ha egy gepi mosoban rendszeresen mosott kocsit megnezel, megfelelo beeso 
feny mellett, lathatod a sok apro karcot), a mosas nem alapos, az eldugodtabb 
helyeken ottmarad a kosz. 
Onkiszolgalo kezi mosoban pucolom le a jarganyt. 50 forintert kb. fel  percig u
zemel.
100 forintert siman korbemosom, leszedem a kosz nagy reszet, majd eloveszem a 
sajat kefemet es a sajat mososzeremet, atkefelem (:-)) a kocsit, es 50-ert leob
litem.
10 perc munka, es 150 Ft, es szep tiszta lesz a gep.

Az Ulloi uti Aral kutanl lattam egy transzparenst, hogy uj fajta mosojuk van, t
alan
szivacscsikokkal mossak a kocsit, es kimeletes a modszer.
Van valakinek errol tapasztalata?

Udv,
Tibor
Brava 1.6 SX

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS