1. |
FW: fw: Astra Classic (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
2. |
BMW vs. Megane (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
3. |
ABS (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Shell + Kerdes (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Tilosban parkolas (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
6. |
Bekotott ovek (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
7. |
futomu (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
8. |
m5 fekeyes vs skoda (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
9. |
Autot vennek, de milyet? (mind) |
92 sor |
(cikkei) |
10. |
automosas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | FW: fw: Astra Classic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Udv Attila
>
> Kerdesedre a kovetkezo valasszal tudnek segiteni .
> Harom evig voltam Astra tulajdonos , melyet egy eves koraban
> vasaroltam Nemetorszagban .
> Tapasztalatom, hogy kifejezetten kenyelmes auto ,
> annak ellenere hogy extra meretben keszultem /187 cm /
> Az ulest hatratolva is elegendo hely maradt a hatul utazonak .
> Az ulesek jol tamasztjak a derekat , a hatat es a csipot .
> Hoszabb tav megtetele utan sem faraszto a vezetes .
> Belso komfortja az atlag embernek megfelelo .
> A muszerfal konyen attekintheto , kezelese nem vonja el a
> figyelmet a vezetestol .
> A gyarilag beszerelt radiomagno jo minosegu .
> Menetkozben a motorzaj elhanyagolhato , a michelin gumik
> hangja alig-alig hallhato .
> Fogyasztasa orszaguton hat , varosban a 7.5 -8 liter korul alakult .
> Menetstabilitasa , uttartasa kivalo .Kanyarban , csuszos uton
> jol kormanyozhato .
> Csomagtartoja nagy , raadasul az otodik ajton a nagymeretu
> csomagok behelyezese sem jelent nehezseget .
> A hatso ules oszthato es dontheto is , novelhetove teve ezzel a
> csomagter nagysagat .
> Muszaki problemam csak a lambda szondaval volt . Ennek korai
> meghibasodasat a szakszervizben a Magyar benzin rosz
> minosegevel indokoltak ./95-os olmozatlan/ Szerintuk ez
> nem eri el az Europai minoseget .
> Korroziot sehol nem tapasztaltam es az arat is viszonylag jol tartja.
> Az a harom ev /43000 km/ melyet vele autoztam kifejezetten
> oromteli volt .
> Mikor eladtuk osszeszorult a torkom .
>
> Az erdekesseg egyebkent az , hogy most szinten autovasarlas
> elott allok . Valoszinu , hogy ujra Astrat veszek de erdekelne a
> Suzuki sedan is .
> Megkernelek , hogy amenyiben kapsz az utobbirol hasznalhato
> informaciot , ugy kuld el nekem is . Koszi .
>
> Udvozlettel
>
> Gaspar
>
> E-mail
>
|
+ - | BMW vs. Megane (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A fenti karambollal kapcsolatban nehany eszrevetel.
1.
Az , hogy a BMW-nek meggyurodott a hata egyaltalan nem hiba. Direkt epitik
ugy az autokat , hogy az utkozes energiajanak egy reszet hatravezetik. Aki
figyelemmel kiseri a toresteszteket gyakran lathat olyat , hogy az autonak
csak az eleje tort ossze de mondjuk a hatso sarvedo is hullamos egy kicsit.
A BMW utasainak serulese egyertelmuve teszik , hogy nem voltak bekotve.
2.
Az utkozo autok sebesege _nem_ adodik ossze. Az az auto amelyik nagyobb
mozgasi energiaval rendelkezik (sebesseg*tomeg) visszaloki a kisebbet. Igy
, mivel meg nehany metert kifut az eredeti iranyba , viszonylag kis lassulas
fogja erni. Ha be lettek volna kotve a BMW utasai , minimalis serulesekkel
megusztak volna. A masik auto viszont nagy lassulast fog szenvedni.
Az AutoMagazin 1995/5 szamaban kozzetettek egy torestesztet ahol egy Opel
Corsat es egy Mercedes S-t engedtek egymasnak Mindket auto 50 km/h
sebessegel 50 % atfedessel utkozott. A Merci tomege majdnem ketszerese volt
az Opelenak. A Merci olyan lassulast szenvedett mintha 35 km/h-val ment
volna falnak. A Corsa 65 km/h-nak megfelelot. Vilagosan latsztik , hogy a
sebesseg aranyok eltolodtak de nem adodtak ossze.
3.
Egy auto ami ujkoraban kivaloan szerepelt a toresteszteken , 7-8 evesen sem
fog ripityara torni ha nem korrodalt. A mai autokra egyebkent sem jellemzo
az
intenziv rozsdasodas. A gond a biztonsagi ovekkel es annak bekotesi
pontjaival lehet. Nehany evvel korabban az AutoMotorban kozzetettek egy
torestesztet amelyben 10 ev koruli Golfokat es 123-as Merciket tortek ossze.
Azok amelyek nem voltak korrodaltak nem tortek nagyon ossze , viszont tobb
biztonsagi ov is elszakadt vagy eltort a csatjuk. Tehat ezeket nem art
kicserelni 10 ev felett.
sanzi
|
+ - | ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok! Szia Attila!
HA> Egy kerek gorduleset es csuszasat egy 4S/4M tipusu ABS harom
HA>dologhoz viszonyitja az en tudomasom szerint. (Ha tevedek,
HA>Levente javits ki, legy szives, Te kozelebb allsz a temahoz!)
HA>1. A masik oldalon, azonos tengelyen levo kerek forgasahoz.
HA>2. A masik oldalon, masik tengelyen levo kerek forgasahoz.
HA>3. Egy referencia lassulas ertekhez.
Ha'a'a'a't Attila erre a kerdesre meg a Kofalusi se tudott
valaszolni, mert ez a szoftverfejlesztok kodos laborjaiba veszo
publikalatlan dolog.
Amit tudok, az az, hogy az ABS szoftver eloszor is kepez egy
pillanatnyi sebesseget a 4 kerekszenzor jelebol. Ez az elmeleti
jarmusebesseg. Ezt hasonlitgatja ossze a kerekszenzorok jelevel.
Fekezeskor ezt a sebesseget becsult ertekkel csokkenti, kozben
hasonlitja a szenzor jeleit es korrigal. Itt jon a kepbe a szabalyzasi
filozofia, amit a Kofalusitol megkerdeztem, azt mondta ez amit nem
kerdeznek tole. :-((( (A mukodesi elv le'nyege't!)
A lehetseges modozatokat par nappal ezelott leirtam.
Az egy tengelyen levo kerekeket igyekszik azert a szoftver azonos
fekero kifejtesere birni a megprodules elkerulese miatt. Az ordog a
reszletekben van, amit nem tudhatunk (leven nem publikus), mert a
kompromisszum merteke a fontos.
A megperdules elkerulese miatt van az, hogy ABS-ezes koznben az
elmeletileg elerheto maximalis lassulas a gyakorlatban nem erheto el.
Van olyan
kerek, amelynek tapadasi hatarat a fekero meg sem kozeliti pl. kanyarban
a kulso hatso....
>>Autogyartok __kime'rte'k__ hogy a legnagyobb lassulas 80%
>>gordules + 20% csuszas (ez a ketto egyidejuleg ertendo, a
>>fekezes soran vegig) eseten kovetkezik be.
HA>Igen, igazad van. Ezt hivjak ugy, hogy 20%-os kerekszlip
Vegyuk figyelembe, kanyarodaskor ezek meg valtoznak is! Emiatt plane
nem lehet azt mondani, melyik gumi a jobb, mert olyan sok tenyezotol
fugg a tapadas az ut es a gumi kozott, hogy nincs egyelore matamatikai
megoldas erre(legalabbis senki nem dicsekszik vele). Osz elejen errol
hosszan vitaztunk, akkor kaptak meresi kepeket is az erdeklodok.
VD>ABS-sel szerintem is hamarabb meg lehet allni, mint nelkule, ezert
VD>>talaltak ki. Az viszont igaz, hogy sima jegen, vagy akar csuszos
VD>>hoban az ABS-sel sokkal hosszabb a fektav, mint nelkule. Szerintem
VD>>azertvan, mert jegen pl. az ABS semmit sem fekez, tehat az auto csak
VD>>gurul, mig ha ABS nincs, akkor legalabb csuszasi lassulas van. A
VD>>kocsi ilyen helyzetben mindenhogyan kormanyozhatatlan.
HA>Jegen, csuszos havon (a fentebb emlitett tesztpalyan tapasztaltak
HA>alapjan) blokkolo kerekkel akar a duplaja is lehet a fekut, mint
HA>ABS-sel, es ABS-sel kormanyozhato marad a gep. Az ABS jegen is
HA>csuszas hataron tartja a kerekeket, mint szarazon. Kivulrol nagyon
HA>szepen lehet latni, ahogy a kerekeket engedi majd visszafekezi.
HA>Ha rossz az ABS hatasfoka, igy szoktuk megnezni, hogy nem 'lusta'-e
HA>az ABS, azaz nem tul ritkan szabalyozza-e a fekerot.
Ezt hivjak tul hosszu reakcioidonek maskepp :-)))
--
Udv:
Levente
|
+ - | Re: Shell + Kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: shell ( 28 sor )
> Idopont: Sat Apr 29 20:22:40 EDT 2000 AUTO #730
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tokeletesen igazad van. Remeljuk a Shell is belatja es fizeti is a kart.
Azt modjuk nem ertem az APEH-hoz miert kuldod el. : )
Viszont a koltsegcsokkenteshez van nehany cimem.
Szekesfehervaron van a GMC Parts nevu ceg, amerikai autok
alkatreszeivel foglalkoznak es eleg kedvezo araik vannak.
Budapesten ismerek egy Euroauto nevu ceget, ami a nevvel ellentetben szinten us
a
kocsikkal foglalkozik. Amennyiben erdekel maganban megadom a pontos cimeket.
Mas:
Jo kis automon mar regota megrepedt tobb helyen a muszerfal boritasa.
Egyket helyen pedig szet is nyilt vagy 1 cm-t. Van-e valami tippetek,
hazilag hogyan lehetne esztetikussa varazsolni? Mert ha mar rendbehozatom az
egesz
autot, nehogy a muszerfal nezzen ki rosszul. :)
Udvozlettel:
Josi
/Ford Escort 1.9 GL/
--
Mailto:
Mailto:
|
+ - | Tilosban parkolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Hix rajongok!
Meg eleg uj vagyok a listan es inkabb csak olvasgatni szoktam,de ne
haragudjatok, ha nem teljesen szabalyosan irom le a levelemet.
A szitu a kovetkezo:
Miskolcon voltunk barataimmal a Miskolc-rallyn es prolog estejen
termeszetesen mi is szerettunk volna leparkolni valahol a stadion kornyeken.
Nem tudom volt-e valaki ott kozuletek?A lenyeg az hogy nem talaltunk
parkolohelyet es a palyaval szembeni parkban,(ahol legalabb 50 auto parkolt
mar)leparkoltunk.Tudtuk,hogy normalis esetben nem lehet parkolni, naivan azt
hittuk,mivel masok is ott parkoltak(eleg sokan).Mire kiertunk mar ott volt
a jo husos buntetes 10 000 Ft-rol.Az osszes auton ott lengedezett a
cetli.
A nevetseges az volt a dologban,hogy a rendorseg ott allt ket autoval es nem
szoltak senkinek,hogy nem lehet ott parkolni. Egyszeruen beengedtek minket.
A buntetocedulat a Kozterulet-felugyeloseg toltotte ki.
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni!Befizessem vagy varjak a dologgal?
Amugy mi a balatonrol mentunk ,eleg faradtak voltunk es orultunk hogy meg
tudtunk allni.
Ha hozza tudtok szolni a dologhoz,kerlek benneteket hogy irjatok,akar
maganba is.
Udv! Sanyi!
|
+ - | Bekotott ovek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Erdemes elolvasni az ovek bekoteserol szolo cikket a mostani Autoseletben.
Eloljaroban csak annyit itthon 40% koruli a 'bekotottseg' mig Nyugaton most
folyik a kampany hogy feltornasszak 95%ra... hatasszunet... a mostani 80%rol
Persze en is allandoan bekotve vezetek, mindig, ha 10m-t megyek akkor is...
bye, HNR
Honda Civic LSi '94
|
+ - | futomu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sok csokit, Autosok,
Tegnap keso delutan jartam a Gyali uton es megorultem, mert ingyen
lengescsillapito merest vegeztek. Az orom azert is volt kulonosen nagy, mert
hamarosan ugyis megmerettem volna valami fizetos helyen. Nosza, bealltam,
megmerettem. A kocsiban maradtunk. Raztak a fenekunk alatt a Verdat, tiszta
vidampark volt. Felesegem meg is kerdezte: "Lehet jonni megegyszer?" A meres
eredmenye: az elso ketto 75% koruli, 3%-os elteressel, a ket hatso 67%-os, 0%
elteressel. A merest vegzo ficko azt mondta, hogy ez jo. Higyjunk neki?
Igazabol ezzel a hirrel azt akartam mondani, hogy a Gyali uton az Agip (???)
kut mellett volt tegnap ez az ugy, de sajna a fickotol elfelejtettem
megkerdezni, hogy meg meddig vannak kint. Szoval esetleg erdemes lenne
megnezni, akit erdekel.
A masik: a Verda uttartasa mostanaban elegge bizonytalan. Ezert (is) akartam
megmeretni a lengescsillapitokat. Dehat ugy latszik, ezek nem okozhatjak.
Akkor mi??? A futomuvet kb. 1 honapja allittattam be; a ficko adott egy
nyomtatott papirt a mert es beallitott ertekerol es az azt mutatja, hogy jol
van beallitva. A gombcsuklok is jonak tunnek, az egyik toronycsapagyat a
beallitas elott csereltem, a masikkal sincs baj.
Kulonben a futomuallitast 165/13-as teli gumival vegeztettem, most pedig
155/13-as nyari van fent. Amikor visszatettem a nyarit meglepodtem, mert
sokkal nehezebben lehet tekerni a kormanyt, mint a beallitas utan a telivel,
vagy mint beallitas elott akar a telivel, akar a nyarvial. Na ez vajon mitol
lehet??
A beallito szerkezet eleg komolynak tunt; nem a kerekre aggatott lampakkal
meregettek a fokokat, hanem egy nagy gorgos padra alltak a kocsival es az
eroket mertek.
Most megyek.
s.cs.
L.
|
+ - | m5 fekeyes vs skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Mint mar ismeretes en nem huztam le az M5-ot, mivel sokkal nehezebb, igy
kozel azonos tavon allt meg a skokkal. Azonban nem mindegy, hogy ezt
megismetelve tobbszor milyen eredmeny jonne ki. Szerintem egyertelmu.
Teeby altal felvetett gumi kerdes a kiindulo esetben nem jatszott, mivel
VD allat, nem ongyilkos, tehat jo gumik voltak az autojan.
Azonban sok regi B**, GTI,,, viritos auton HMCS-kel megrakva, TOC-TOC
hajtassal megaldva nincs normalis gumi, meg olyan se mint a regi
kispolakomon volt. Megy mint az orult, de megallni nem tud.
Bye
Fresi BaCSi
|
+ - | Autot vennek, de milyet? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Autovasarlas elott allok, ezert szeretnem a segitsegeteket kerni.
Nincs olyan tipus amihez feltetlenul ragaszkodom, de nem lehet mondjuk az
Astranal es 1400 kobcentinel nagyobb. Van ra 2-2,5 milliom. Ja, uj autora gondo
ltam.
Alljon itt egy kis tablazat az eddig latott tipusokrol, amik szoba johetnek.
Varom a velemenyeteket, akar meg egy jo kis vita is kerekedhet belole, persze
csak indulatok nelkul.
Elnezest kerek attol akit e tema nem erdekel.
Udv
Laci
mailto:
Ha az alabbi cimre irsz sms-ben megkapom.
( Ha a Szergej is ugy akarja )
mailto:
Suzuki Renault Toyota Opel
Sedan Clio Rn Yaris Corsa
1,3GLX 1,2 5aj. 1,0 5aj. 1,2XE 5aj.
BIZTONSAG
Legzsak vez. -- X X X
Legzsak ut. -- X -- --
Kozponti zar X X -- --
Fejtaml.hatul alit.magas. -- X X X
Fejtamla elol alit.magas. X X X X
Bizt.ovfesz.el.+hat. -- X X X
Holtteret csok.tuk.oszt. -- X -- X
Elektr.Inditasgatlo X X X X
Kodlampa hatul X X X X
Kodlampa elol -- X -- --
Harmadik feklampa X X X X
Bizt.tuzmegel.rendsz. -- X -- X
Ablakm.+parament.hatul -- X X X
Duplaoptikas fenysz. -- X -- --
Suzuki Renault Toyota Opel
Sedan Clio Rn Yaris Corsa
1,3GLX 1,2 5aj. 1,0 5aj. 1,2XE 5aj.
MEGJELENES
Lokharito szinrefujt X X -- X
KENYELEM
Elektr.fenyszoro all. X X X X
Belulrol all.tukrok elektr. X X X
Kozp.zar+inf.tavir. -- X -- --
Fedelzeti szam.gep. -- -- X --
Digitalis ora X -- X X
Kormany all.magas. -- X X --
Szervokormany -- X -- X
Belso vil.keslelt.kikapcs. sima X sima sima
Elektr.ablakem.elol. X X -- --
Csomagtarto vil. X X X X
Belso lev.ker.+pollensz. X X X X
Szinezett,hovedo uveg. -- X X X
Vezetoul.all.magas. -- X -- X
Suzuki Renault Toyota Opel
Sedan Clio Rn Yaris Corsa
1,3GLX 1,2 5aj. 1,0 5aj. 1,2XE 5aj.
Ovbekapcs.figy.lamp. -- X X --
Fenysz.kikapcs.figy.la. X X X X
Fordulatszammero X X X X
Kulso hom.kijelz. -- X X X
Terhat.dig.muszerf. -- -- X --
Belulrol nyith.csomter. X -- -- --
Belulr.nyith.tanks. -- -- X --
Disztarcsa X -- -- --
Radioelokesz.+hangsz. X X X X
Gyari Radiosmagno -- -- X X
Suzuki Renault Toyota Opel
Sedan Clio Rn Yaris Corsa
1,3GLX 1,2 5aj. 1,0 5aj. 1,2XE 5aj.
MOTORcm3 1298 1149 998 1195
-- -- 16V 16V
68LE 60LE 68LE 65LE
Max.Seb -- 160 156 163km/h
Gyorsulas0-100mp -- 15mp 12mp 14mp
Fogyasztas
Varos 6,5L 7,9L -- 8,3L
Orszagut -- 5,2L -- 5,1L
Atlag 5,9L 6,2L 5,6L 6,3L
Vetelar (mill.ft.) 2,126 2,350 2,310 2,324
Szoval, azt hiszem kicsit hosszura sikerult a levelem, de azert erdekes dolgok
derultek ki, szerintem.
En azt hiszem ebbol a negybol a Clio a nyero.
Varom a velemenyeteket.
Udv. Laci
|
+ - | automosas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, es Balazs,
>A Shell-nel akartam lemosatni az automat, az ejszakai mosast valasztva...
>A mosoberendezes letorte a tukromet, es a ceg elharitja a felelosseget!!!
>U.I.: Az eset Gödöllon történt. Konzekvenciákat mindenki vonja le maga....
Utolag mar nagyon konnyu okosnak lenni, de en a kocsimat soha nem
mostatom gepi mosoban.
Egyreszt azert, mert a merev muanyagszalak osszekaristoljak a kocsi fenyzeset
(ha egy gepi mosoban rendszeresen mosott kocsit megnezel, megfelelo beeso
feny mellett, lathatod a sok apro karcot), a mosas nem alapos, az eldugodtabb
helyeken ottmarad a kosz.
Onkiszolgalo kezi mosoban pucolom le a jarganyt. 50 forintert kb. fel percig u
zemel.
100 forintert siman korbemosom, leszedem a kosz nagy reszet, majd eloveszem a
sajat kefemet es a sajat mososzeremet, atkefelem (:-)) a kocsit, es 50-ert leob
litem.
10 perc munka, es 150 Ft, es szep tiszta lesz a gep.
Az Ulloi uti Aral kutanl lattam egy transzparenst, hogy uj fajta mosojuk van, t
alan
szivacscsikokkal mossak a kocsit, es kimeletes a modszer.
Van valakinek errol tapasztalata?
Udv,
Tibor
Brava 1.6 SX
|
|