Hali,
> ...regen olyan jo kis parazs vitak voltak
Azert nemcsak ez hianyzik remelem... :-)
De ha akarod...;-)))
> En is igy vagyok vele. Amiota "eros" autom van, sokkal
nyugodtabban es raeroseb
Hat ennek sok oka lehet... lehet, hogy megvaltoztak a
korulmenyeid
is: munka, eletmod, stb
Esetleg ez az auto kenyelmesebb, es noha eszre se vetted de a
"kicsikben" hamarabb elfaradtal, ulestol, zajtol stb, es
idegesebb, agresszivebb lettel...
Vagy kisebbrendusegi erzesed volt egy kicsiben, es most
kompenzaltad
;-))) igy tobbenek erzed magad... :-)))))
> alaki elkezd tolni es vadul reflektorral villogni ram! Na
ilyenkor felmegy a p
> umpa bennem, egy sebessegi fokozatot visszavaltok, es go
paci :) Erdekes modon
> egy ilyen repulorajt utan visszalassitva motorfekkel
utazotempomra, a nagy nehe
> zen utolero agressziv sofor, nagyon ovatosan es felve eloz
mar csak meg. Nyoma
> sincs korabbi agresszivitasanak. Ilyen autosok szoktak
lenni nehany(!) bomos, m
> ercis vagy passat pdtdijosokpirosbetu... ;)
Noha a fent emlitett kategoriak egyikebe se tartozom :-),
villogas meg
plane nem szokasom, de ha egy, az en megkivant tempomnal lassabb
autot meg akarok elozni (fuggetlenul annak nagysagatol),
akkor egy
ilyen akcio nekem azt uzeni, hogy "hehe, en vagyok az erosebb,
es _nem_akarom_, meg nem is hagyom, hogy megelozz"... na
ezutan en is ovatos lennek, mert vezettem eleget anno
Skoda105-ot, hogy
tudjam, hogy vannak, akik kepesek arra, hogy megelozesuk
kozben is
gyorsitsanak... ("...na nehogy ma'...")
Szerintem ezt ugyanugy hivhatjuk agresszivitasnak...
> at P-be :) Lampanal megallok, nyomom a feket,
Ami, mint hallottuk, sokakat bosszant... :-)
Ilyen ez...ami neked kenyelem, masokat felhergel... :-)
Persze, csak kotozkodes, mert amint en valasztanek magamnak
autot, akkor egyertelmuen en is az automatat preferalnam... :-)
G.Laci
|
Udvozletem!
2006. januar 4., 2:50:16, irta:
HA> teto, sizsak, es lenyeg 186 LE 4700-as fordulaton, 385 Nm nyomatek 3200-as
HA> fordulaton.
A fenti adatokkal kapcsolatban valamit nem ertek. En fizikabol ugy
tanultam, hogy a fordulatszam (mertekegysege az SI-ben: 1/s) es a
nyomatek (Nm) szorzata = teljesitmeny (W).
A 3200 fordulat/perc ~ 54 1/s
385 Nm * 54 1/s = 20790 W ~ 20,8 kW ~ 28 LE (1 kW = 1.36 LE)
3200 ford/perc mellett a 28 LE teljesitmeny kicsit kevesnek tunik.
A masik:
186 LE ~ 137 kW = 137000 W
4700 ford/perc ~ 78 1/s
137000 W / 78 1/s ~ 1656,5 Nm
4700 ford/perc mellett 1656 Nm nyomatek kicsit soknak tunik.
Valahol elvetettem a szamitast, vagy valoban leteznek ilyen extrem
ertekek, esetleg ezek az ertekek nem is annyira extremek?
--
Udvozlettel,
Korompai László mailto:
.hix.hu
|