1. |
Mustang '66 - '70 (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
2. |
Autovamolas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
Suzuki6 kepek, Esztergom (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
Leon velemeny... (mind) |
92 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Punto vs. Fabia (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
6. |
BMW-s kotsogok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
7. |
Elado Trabi (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
clio (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
9. |
SAHAL hirlevel (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Twingo... Csak Twingo??? (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
11. |
Eladaskor eredetvizsgalat es autopalyamatrica (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Mustang '66 - '70 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az alt.binaries.pictures.autos newsgroup-ba rendszeresen
postaznak pl. Mustang kepeket (is). Ha muszaki adatok, miegyeb
erdekel, akkor pl. a www.yahoo.com jo kiindulas lehet. Ott
szinte minden autotipushoz talalsz bejegyzett weboldalt.
Zsolt
|
+ - | Autovamolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, Autosok !
Nemet rokon nyar vegen itthagyna Anyukameknak egy
10 eves Peuget 309 dieselt.
Van valakinek olyan ismerose, aki ne'mi jutalek fejeben
elintezi a vamolast es egyeb dolgokat ?
Egyaltalan, mi a vam alapja az ajandekba kapott autonal ? Katalogusar ?
Es hogyan megy maga a vamolas ? Es,es,es,....
Help !
Attila
|
+ - | Suzuki6 kepek, Esztergom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
Az Esztergomi Suzuki talakozorol keszitett kepek kb. hetfo
deltol kinnt lesznek a www.tvrt.hu/Suzuki.html lapon.
A kepek kis meretre lettek vagva es emberi (80-90kB)
meretre tomoritve. Ha valakinek szuksege van valamelyik
kepre az eredeti minosegeben (2048x1536, 600..700kB),
akkor irjon nekem es magan Mail-ben elkuldom neki...
Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
|
+ - | Leon velemeny... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> :
:> Attila! Hallhatunk egy felhasznaloi velemenyt is?
Persze !
Most eppen egy tukorboritas hianyzik balrol, (amint a
Suzuki6-osok lathattak...) de ezt leszamitva nagyon
elegedett lettem vele.
A formaja nekem szimpatikus, a belso kenyelme
megfelelo. Az 1.6-os motor 3e-tol kezd el elni, amit
nem mindig kell kihasznalnom es foleg diesel utan
olyan soknak tunik, de elozeseknel, foleg, ha az
automata akar kettot is visszavalt (100-nal masodik !)
akkor eleg jol ki lehet vele ugrani...
A gyorsulas 0..100-ra gyar szerint 14 mp, tehat
nem sportautoval allunk szemben, nekem sikerult
13 mp. alatt elernem, de azert ez az auto nem
egy turbo Scirocco ellenfel... :-)
Az Omega-nal kemenyebb a rugozasa, az utfekvese
szerintem elegge kellemes, egyaltalan nem a TotalCar
cikkben leirtakra jellemzo...
A fogyasztasa vegyes uzemben 7.7...8.0 a computer
szerint, ha csak varosban jarok (elofordul) akkor
bizony 10.8...11, telen 12 is elofordult. (Zommel klimaval)
Egy tank uzemanyag a komputer szerint 560..600 km-re
elegendo (a stilustol fuggoen, persze...)
Elotte 2 Opel-em is volt (Rekord 1.8E es Omega 2.3TD),
de megsem folytatodott a markahuseg . Egy ilyen
felszerelesu uj Omega 9.5...10M Ft lett volna, ez pedig
finoman szolva is keptelen dolog... :-)
Szerettem volna, ha a kedvencemhez (Chrysler 300M)
minel jobban hasonlito felszereltseggel rendelkezo
autom lenne (Hiaba, az Omega elkenyeztetett... :-)
Ami alapban jart: (Seat Leon Signo)
- 4 legzsak
- Pirotechnikai ovfeszito
- Oldalvedelem (nem 0.7 mm-es lemez !!!)
- Szervokormany
- ABS (persze 4 tarcsafekkel)
- Digitalis klimaberendezes harom kulonbozo ponton
mero hofokerzekelovel, paratartalom figyelessel
- Gyari riaszto, belso ter erzekelovel
- Kodlampak elol-hatul
- Allithato magassagu elso ulesek
- 4 iranyban allithato kormanyoszlop
- Motoros+futheto+motorosan behajthato tukrok
- Elektromos ablakok mindenhol (A gombjai az ajtokban,
nem kell keresgelni a muszerfalon, ulesek kozott stb...)
- Szinezett+hovedo uvegek
- Kozponti zar, ablak- es tetozarassal
- Fedelzeti komputer: pill. fogyasztas, atlagfogyasztas,
vezetett idotartam, atlagsebesseg, az uzemanyaggal
meg megteheto tavolsag, kulso hofok jegesedesjelzovel,
es "rendes" ora.
- CD vezerlos radio-magno 8 hangszoroval
- Sebessegfuggo hangeroszabalyozo
- Sebessegerzekelos elso ablaktorlo
- Hatso ablaktorlo
- 5 db. automata biztonsagi ov es fejtamla, de inkabb
csak negy szemelynek kenyelmes igazan...
Amit kertem meg:
- Automata valto (ezzel egyutt jar a sebessegvaltozar)
- Elektromos tetoablak (Meno"knek: sibeda :-)))
- Futheto elso ulesek
- CD valto (6 lemezes)
- Kombinalt radio+GSM antenna
- Integralt telefon kihangosito az elso konyoktamaszban
- Elso konyoktamasz :-)
- Fenyszoromoso, (+futott ablakmosok)
- Fenyerzekelos sotetedo belso tukor
- Esoerzekelos ablaktorlo
- 15" konnyufem tarcsa lopasgatlo csavarokkal
- Elso-hatso sarvedo gumilapok (!)
- Gyari vonohorog (eredeti visszajelzoje a muszerfalban)
- Matrica a hatso lampak koze (kevlar szeru)
- Faberakas a belterben a szurkeseg ellen
Meg lett buheralva a gyari riaszto, a gyari immobilizer
melle meg egy Reed-reles inditasgatlo is fel lett
szerelve, meg ket olyan matrica a hatso ablakokon,
amit a Suzuki6 -osok elenk derultseggel szemleltek... :-)
Es persze rajta van a HIX matrica !
Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
|
+ - | Re: Punto vs. Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> > Meg valami: erdemes vetni egy pillantast a futomure is, ami szerintem
> > egy muremek. Olyan bator ember nincsen a Foldon, aki azt kanyarban
> > ki merne hozni a sodrabol. Mondom ezt ugy, hogy a budos eletben
> > nem vennek Fabiat.
> Az Octaviatol a Boran keresztul a Passatig az osszes VW hibaja,
> hogy sportos vezetesnel csapkodja a hatuljat. Nem sajat tapasztalat,
Ez nem csapkodja. Ha csapkodja, akkor ott mar valami nagy gaz lehet.
Amikor legutoljara megyunk vele, a haverom szaguld egy T-elagazas
fele ezerrel (neha kitor belole a vadbarom, ilyenkor mindig megijedek),
elkezdek orditani:
"- Mit akarsz csinalni, te allat?!"
"- Bevenni."
"- Nem fogod!"
Azt hittem, hogy most aztan ugy szallunk neki 160-nal a lakotelepnek,
hogy ember nem lesz, aki majd azonositani tud, erre enyhe csikorgas,
iszonyatos oldalso erok, es fordultunk 90 fokot. Ehh... ezzel az autoval
nem lehet hibazni.
> igy vitazni nem akarok, de... Egyebkent probaltad mar provokalni a
> Puntot kanyarban? Alfabol szalltam at, melynek tenyleg egyik legjobb
> az futomuve, de a Punto kellemesen meglepett.
Igazad van, nem probaltam, de nehez lenne elkepzelni, hogy a Fabianal
tobbet tudna, de en amugy is inkabb arra szavaznek.
> > A Puntot is ismerem, vezettem, nem igazan birom, igaz, hogy nem
> > hangosabb lenyegesen a Fabianal, viszont az a keves zaj, ami hallatszik,
> > kellemetlen, mely tonusu. Engem zavar.
> En pedig imadom. Szvsz azert joval hangosabb a Fabianal (8V, 60 LE),
> de olyan sportosan dohog, dorog, morog. Nagyon jo.
Akkor nemcsak nekem tunt fel... az a vicc, hogy a Punto is csendesnek
tunik, csak olyan mely tonusu, zavaro a hangja. Le mernem fogadni, hogy
egy hangnyomasmerovel minimalis kulonbseget lehetne csak kimerni,
emberi fullel viszont eg es fold.
> > minosegibbnek ereztem,
> Ez mar nem 100%. Biro ur tiltakozom, ez tul szubjektiv :))
Nalam a "nyugalmas" meg a "minosegi" szo autok vonatkozasaban
majdnem szinonim. A Puntoban felhasznalt anyagok minoseget
nem vitatom, kb. hasonlonak tunik, mint a Fabiaban, viszont
az utobbi amellett hogy csendesebb, semmi nem zorog benne.
20e km van benne, a Puntot meg 80 (nyolcvan) km-es koraban
vezettem, es apro nyuszogesek, zorgesek mar akkor
hallatszottak. Tudom, teged nem zavar, engem viszont igen.
> > en azt valasztanam a formai undor ellenere.
> En biztosan nem, szinten a formai undornak koszonhetoen. Egy embernek
> tetszen az az auto, amiert par evi fizeteset kipengeti.
Persze, csak azt elfelejtettem mondani, hogy formai undor az en
esetemben a Puntonal is fennall. Akkor meg mar inkabb a Fabia,
pusztan csak azert, mert Skoda emblema van rajta Fiat helyett.
Szubjektiv hulyesegem.
> Felado : [Hungary]
> Nasfay Zoli irta:
> >A Fabia (...) motor mellesleg a mai napig a legkorszerubb
> >az 1.2-es kategoriaban. Viszonylag csondes, mikozben eros,
Ooo... hogy en, ilyet, soha! :)
Ezt a Punto II. motorjarol irtam. Igaz, talan nem volt eleg
egyertelmu, de a Fabia az 1.4-es, es azt mar par sorral feljebb
kielemeztem.
Amugy meg visszaszivva, mivel most olvasom Csabatol, hogy
az 1.2-es 80-82 loeros mellett meg letezik a 60 lovas valtozat is.
Nem tudtam. Az tenyleg nem mai darab. Sebaj, annal nagyobb
az elonye a Fabianak. :)
Z.
|
+ - | BMW-s kotsogok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hu, de ruhellem a BMW-seket! Oke, most csak altalanositok ezerrel,
nekem is vannak jo fej BMW-s haverjaim, de miert van az, hogy
minden masodik ilyen tipusu autoban valami irdatlan nagy taho
ul? Ha BMW jon mogottem (autopalyan vagy varosban, tokmindegy),
mar varom, mi a kovetkezo lepese. 40% esellyel ugy rammaszik, hogy
a fenyszorojat sem latom; 40%, hogy minimum index nelkul, de inkabb
ugy eloz, hogy majd' elviszi a kocsim sarkat. Nagyjabol 20% esely
marad arra, hogy valami kulturemberhez illo viselkedest produkal,
azaz tisztesseges kovetesi tavot hagy, vagy normalisan megeloz.
Tegnap hazafele tartok egy meredek es igencsak godros, rossz minosegu
uton, ahol semmilyen autoval nem szoktam 40-50-nel tobbel feljonni, a
sajatomat meg a feszes rugozasa miatt meg jobban feltem, tehat
kb. 35-tel megyek. Mogem er egy 3-as BMW-s, a tole elvarhatoaknak
megfeleloen elkezd tolni az uton. Rogton huzodok le a jardaszegelyhez,
hogy hadd menjen, ha akar. Egy ido utan kivagodik mogulem, beall
mellem - akkor latom, hogy tirpakarcu 30-35 koruli manager kulseju
ficko, hatso ulesen ket harom ev koruli gyermek - es nyomja a kurtot,
mint a paraszt. En is nyomom, ennyi szerintem jar. Az enyem
hangosabb. (Nem kamionkurt, gyari feature.) Ez nem tetszik neki.
Megeloz, leall. Elindul, megint fekez, de nem szallok be a jatekba,
megvarom, amig elmegy.
Ha ezt egy 20-25 kozotti aranyifju szolariumszokeveny, tele
bizonyitasi vaggyal csinalna, bizonyos fokig meg is ertenem, de
mi kesztet arra egy harminceves csaladapat, hogy demonstralja
az agressziojat? Kar, hogy a ket gyermeke nem ertette a
szituaciot.
Magyarazza el nekem valaki, leccileccilecci! :)
Z.
|
+ - | Elado Trabi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Elado egy 1987-es torzskonyves Trabant 2 ev muszakival,
garancialis motorral 115.000.- Ft-ert. Keresre jpeg fenykepet kuldok.
Udv!
OliApa
|
+ - | clio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Azt hiszem lattam egy ezust Cliot V6 felirattal a het kozepen a Tas vezer
utcaban! Csak a feliratbol tudtam meg hovatartozasat. Tatva maradt a szam...
Tiszy nem probaltal aznap egyet?
Dodo
|
+ - | SAHAL hirlevel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sok csokit Autosok,
a mai esten vegre elkeszult a SAHAL lista. Kerek mindenkit, aki
megkapta, hogy nezze at alaposan (bar ezt a listaval kuldott levelben
is irtam, azert inkabb eggyel tobbszor, mint egyszer se) es ha valami
elteres van az adatokban a valosaghoz kepest, keretik azonnal
szirenazni.
Azok visszajelzeset is kerem, akik megkudtek az adataikat, azonban
listat nem kaptak.
Koszi a figyelmet.
s.cs.
L.
|
+ - | Twingo... Csak Twingo??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Csendi irta, s nem birom ki, hogy ne reflektaljak:
>Addig nincs is baj a twingoval amig a kormanyoszlop nem a
>hatadon jon ki. Engem megnyugtat, ha van elottem egy jo
>nagy darab gyurheto vas.
Ugy tudom, egyre tobb autoban biztonsagi kormanyoszlop van,
pont a felnyarsalas elkerules miatt. A motorhaz hossza meg
szerinem nem feltetlen aranyos az auto altal nyujtott
biztonsaggal: En pl. egy Suzuki Swiftbol ultem at a
Twingoba,
annak kb. dupla olyan hosszu az orra, de szerintem
mindannyiunk a Twingo biztonsagosabbsagara (de szep szo :-))
szavaz. De a parom Wagon R+-at is biztonsagosabbnak itelem,
pedig annak alig van "orra"...
A nagy darab vas hamis biztonsagerzetet is sugallhat, pl.
egy sokeves vagy mar torott auto eseten. En hiszek a
fejlesztesekben, a tervezett gyurodozona leteben.
>A VW-t en sem igazan szeretem, de azt el kell ismerni, hogy
>megbizhato, biztonsagos es olyan mint egy jo igavono.
Ultel mar Lupoban is? Bele is fertel? Esetleg Seat Arosa?
Essen szo az alulmotorizalt, fapados, de cseppet sem olcso
Polorol is, melynek araert tisztessegesen felszerelt
autot is lehet kapni, nem csak japan gyartotol, s a
Golfrol mar ne is beszeljunk... Mondjuk
engem az is zavar, hogy egy gyarto keptelen - vagy nem
akar? - az ellen tenni, hogy az autoi ne a lopasi
statisztika elen legyenek.
Es mitol olyan "extra" biztonsagosak a VW-k?
En valoszinuleg egy ritka allatfajt kepviselek, mert
kifejezetten szeretem a kisautokat. Budapesten lakom, evi
30-40.000 km-t vezetek, kinlodok a keves parkolohely miatt,
bosszant a draga benzinar, a magas biztositas. Az auto
_nem_jo_befektetes_, a benne allo penz holttoke, raadasul
igencsak gyorsan veszit ertekebol. Tehat autovasarlasnal van
szamomra egy hatar, aminel tobbet nem akarok aldozni. Es a
VW ar/ertek aranya szamomra nagyon rossz. Orommel veszem a
japan es francia gyartok ajanlatait, s tetszenek az olasz
"kisautok" is. Remelem kozel az ido, amikor a nemet gyartok
raebrednek, hogy nem elhetnek orokke a presztizsbol, valamit
nyujtani is kell a vasarlonak a penzeert.
>Amiota megoregedtem szeretem a nagy, kenyelmes, eros
>autokat. Szeretem az extrakat es ezt hajlando vagyok minden
>tankolaskor megfizetni.
Ebben lehet valami. A kornyezetemben En is ezt a tendenciat
latom.
Egyebkent En is szeretem a kenyelmes autot, s ennek fenyeben
sem bantam meg a Twingot :-)) Bar volt egy 92-es Lancia
Y10-em is, s az meretet meghazudtolo kenyelmet nyujtott.
Udv, Bazsi.
|
+ - | Eladaskor eredetvizsgalat es autopalyamatrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hallo hallo !
Ki fogom vinni az ecseri melletti piacra a kombi mercimet. Ket kerdesem volna:
1. Ott helyben megoldhato e az eredetvizsgalat, mennyi idobe es penzbe kerul ?
2. A felragasztott eves M1-re szolo matricat el kell felejtsem, vagy
valahogy az
uj automra valahogyan atruhazhato ? Ha igen, mi annak a pontos menete ?
|
|