Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2288
Copyright (C) HIX
2004-08-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ADAC, Alfa (mind)  128 sor     (cikkei)
2 re: re: en, meg az Alfa (mind)  56 sor     (cikkei)
3 re: re: en, meg az Alfa+helyreigazitas (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Csaba + a magas lo (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: autopalyan jobbrol eloz (mind)  22 sor     (cikkei)
6 mi vaan? (mind)  37 sor     (cikkei)
7 Re: en, meg a Ford (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: szij, lanc (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Renault Express alkatresz-katalogus (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - ADAC, Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> De azert mindkettovel volt jo sok baj. Nem maradtal ott sehol, mert
> mar a legkisebb gyanus zajnal irany a szerelo, es temerdek penzbe
> kerult. En inkabb annak a hive vagyok, hogy ne legyen gyanus zaj.

Nem csak volt, jelenleg is van, sose szepitettem. Mint irtam, attol
en is rettegek, hogy az auto egyszer az ut mellett hagy, de ez meg
kopp kopp nem fordult elo. Ami aprosagok elofordultak, azokkal tudok
elni, ami meg nagy es duhito volt, arrol soha nem az auto tehetett 
:((( Persze itt is igaz, hogy tokeletes autonal nem kell egyaltalan
szervizbe menni, ill. a tokeletes szerviz is a markakep resze.
Szerencsere gyanus zaj nalam soha nem fordult elo, vagy  az
alkatresz vagy nem :)

> El kellene benne ferni rendesen - hatul is. 

Golfra celoztal, netan az Octaviara? :)))

> Kellene lenni helyeknek, ahova az ember a cuccait pakolhatja. 

Ebben az ujkori Alfak eleg rosszul allnak, 380 liter szinte semmi.

> Fek is kell ra, ami minden teszt szerint eleg gyenge. 

Ehhez nem tudok hozzaszolni, a tesztelok tudjak.

> Az elektronikahoz is kellene erteni az olaszoknak, mert nemcsak 
> addig kell mukodni a dolgoknak, amig a gyarban egyszer letesztelik 
> (ez nem tulzas, Alfa rajongo ujsagirok sajnalkoznak tobb cikkben, 
> hogy mar a teszteles par oraja-napja alatt izzok egnek ki, 
> osszevissza pislakolnak a visszajelzok). 

Ez erdekelne kozelebbrol is, esetleg valami forras? Mint a marka
rajongoja gyujtok minden cikket es ezek felett talan atsiklottam.
4 eve jarok tesztvezetesre, ott se lattam meg ilyet...

> Ne potyogjanak csavarok a kocsibol. 

Ilyet se...

> Es altalaban LEGYEN MEGBIZHATO, ne menjenek tonkre olyan 
> dolgok par ev alatt, mint pl. sebvalto.

Tok igaz.

> Kozgazdasagtant ugye nem tanultal. pl.:
> Gyartosor felszerelese+fejlesztes (fix ktg.

Upsz, en azt hittem az en beirasomra volt a valasz. 

> Mas: szerintem egy 4000km-es autopalya hasznalat nem jelent 
> annyi terhelest az autonak, mint 2000km varosi kozlekedes. 
> (Autopalya: egyenletes terheles/motoruzem, keves valtas, egyenletes
> utpalya)

Ez igy igaz, bar a sebessegtol es domborzati viszonyoktol is fugg.
Egyebkent ez mire volt valasz?

> A matematikai kepzesedet. A Te egy szem autodbol nem lehet 
szignifikans
> statisztikat kepezni. Tovabba senki sem garantalja, hogy egy 
tetszolegesen
> kivalasztott mintadarab pontosan a statisztikai atlagot fogja 
produkalni.
> Ezert vannak olyan fogalmak, mint statisztikai bizonyossag, szoras...

De Veled ellentetben legalabb olvasni megtanultam. Eloszor is 2 autom 
volt,
masodszor nem a sajatombol indultam ki, hanem a legalabb 3x emlitett 
100
klubos autobol. Naponta foglalkozom az Alfakkal es nem is tudok 
visszaemlekezni,
mikor mondta valaki, hogy lerobbant az ut szelen (ebbol indult az 
egesz "vita").

Ha nem csak a lerobbanasokat vesszuk, hanem az aprosagokat, 
olyanokbol akad
ill. akadhat nem keves, erre akar igaz is lehet az ADAC. 

> Mar miert lenne formedveny? Jol definialt minta, jol definialt
> eredmenyek. Eddig semmi baj. Analizise viszont nagyon nehez, tobb
> okbol. De ha van jo alternativ otleted, kivancsian hallgatlak (ez
> most nem retorikai kerdes).

Azzal van bajom, hogy beirtad: nem mernel egy olyan autoval hosszabb
utra indulni, mint az enyem, es ezt az ADAC-al tamasztottad ala.
Az ADAC nem tukrozi a tulaj hozzaallasat, torodeset, de azt sem, hogy
kiegett izzo vagy megfott motor a gond (legalabbis az altalad beirt
szam nem). A 147 pl. tipikus , szep, megtetszik es megveszik.
Nincs benne szervizperiodusra, stb. figyelmezteto lampa, a mostani 
autom pl. a doktorno 21930 km utan vitte eloszor szervizbe-olajcserere.
A Szamosinal lattam egy 146-ot es egy 147-et, soha nem volt olaj toltve
a motorba, viszont mindkettonel 6500-as fordulaton konyokolt ki a 
dugattyu. Auto hibaja? Stb, ...

> Azaz a Te mintatban nagyobb bias van, mint az ADAC mintaban.

Tudom, de eppen annyit er.

> Pedig mintha eppen itt irtal volna egy szakadt ekszijrol... Persze 
> nem az ADAC ment ki, tudom :)

Jelenleg az 5. ekszij van fenn es 4 szerviz eskuszik, hogy az 
auto hibatlan. Hiszek nekik, de azert varom, mikor szakad el ujra.
A vicc az, hogy mindig csak a 1 sav szakad le a 6-bol, ezt levagom
es megyek tovabb. Tehat lerobbanasrol szo sincs... Utoljara eppen
aug. 20-an szakadt el Budapesten, rutinosan lemetszettem 15 mp 
alatt es mentem is tovabb. Egyebkent meg azert nem szamitom, mert
nem gyari a cucc, az utolagosan beszerelt klima "ajandeka" :((

> Szamomra pedig az vicces, hogy beszamolsz 2% lerobbanasrol, de az 
> 1%-ot sem hiszed el...

Ez mar csak igy van... Sot, meg rosszabb az arany, mert kb. 60 
TSparkot ismerek szemelyesen es abbol 8-at mar lattam darabokban. 
Megadom magam :)))

> Ha olyan statisztikat latsz, hogy a ferfiak 10%-a infarktusban 
> hal meg, abbol mire kovetkeztetsz?

Ha igy nezed, igaz van. Az ADAC viszont nem arrol szol, hogy 
doglott elektronika miatt ut szelen allo olasz autok sorakoznak.
Mert a Te ertelmezesedben arrol szol, inkabb no szeretnel lenni.
Szerintem az elektronika bekrepalasa abszolut nem markafuggo,
hanem egyenletesen oszlik el a markak kozott. 

Cs.
+ - re: re: en, meg az Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Regota az a velemenyem a szerelokrol, hogy Isten orizz az auto
>  kozelebe engedni oket. Csak ha nagyon muszaj.
Persze, ha szukseg van ra, akkor vagjuk le a kotelrol, akasszuk le a 
huskamporol, varrjuk vissza a beleit. Bizony, minden bajnak okozoja a 
gonosz, moho, tudatlan szerelo.
A tulajdonos/hasznalo az tokeletes, mindent korultekintoen, ovatosan, es 
hibatlanul csinal. Sohasem hajszolja a kocsit, nem gyilkolja a feket, 
ovatosan banik a kuplunggal, kozelrol meg jardaszegelyt sem latott.
Hetente ellenorzi az olajat, hutofolyadekot, stb. Amikor valami megadja 
magat, legegyszerubb azt mondani, a szerelo biztosan rosszul rakta 
ossze, nem cserelte ki csak azt mondta, nem ellenorizte.
E heti tortenet: ugyfel bejott a Zafirajaval, olaj/szurok cserere. Amig 
az olaj lefolyik, korbe nezem az autok aljat ( gumiharangok, fekek, 
gombfejek, stb). Elso fekbetetek kb. 1mm, tarcsak 2,4 es 2,6mm-rel a 
minimum alatt, stabilizator bekoto leszakadva.
Az arcarol leolvashato reakcio, a biztosan le akarnak huzni, de nem 
hagyom magam. Kb. 3/4orat telefonalt, valoban vekony-e az a tarcsa, es 
az 1mm-es betetet tenyleg cserelni kell-e. Ezek utan cserelhettuk, de 
tobbszor hangoztatta, hogy nem erti, mert amig nem jott be hozzank, nem 
volt baja a feknek.
Amikor elkeszult a kocsi, elment vele, majd kb 1/2ora mulva visszajott, 
felhaborodva kozolte, hogy valamit elrontottunk, mert alig ment vele 
8-10km-t es elromlott. A motor mindig leall, nincs alapjarat.
Feltetelezese szerint, valamit nem tettunk vissza a helyere. ( akkor 
miert volt alapjarat amikor elment vele?) Kovetkezo otlete, nem az 
autora valo olajszurot tettunk ra. Nem jott be neki, mert gyari, opel 
fliratos szuro volt. Kovetkezett a rossz minosegu olaj. Az is Opel. 
Ekkor mar kezdett csendesedni, de azert meg kijelentette, biztosan itt 
lett elrontva, mert elotte jo volt.
Az ilyen embereket nagyon tudom szeretni. Ok azutan szelteben-hosszaban 
hiresztelik, hogy milyen galadak is a szerelok, es irtani kell oket. 
(persze csak miutan megcsinalta az autot!)
Tudom en, hogy ebben a szakmaban sem kizarolag "szentek" dolgoznak, de 
szerintem itt sem nagyobb a becstelenek es a tudatlanok aranya mint mas 
szakmakban.
Ja, az alapjarat az EGR szelepbe szorult kosz miatt ment el. ( 
valoszinuleg azt is en csempesztem bele)
Az Alfa vezerlesevel kapcsolatban azt kell mondanom, hogy 1fog 
tevedestol nem er bele sehova a szelep. ( ennyit meg a legtobb diesel is 
elvisel) Ha valoban akkor, es ezert ert bele, akkor ott tobb fogrol volt 
szo.
 Mindenestre az olyan "szerelo" kezet valoban el kell torni, aki nem 
ellenorzi _ketszer_ a vezerles jeleit ( kezzel korbe forgatva a motort) 
a beinditas elott.

>  Az hogy egy vezerlesmodosito csere utan tizszeresre nojon az
>  olajfogyasztas, akkora szereloi hozza nem ertesrol ad
>  tanubizonysagot, hogy az Alfa klubnak tuntetest kellene szerveznie az
>  adott szerelo elott es beperleni markahirnev rontasert.
Pedig az a szerelo, aki ilyet tud produkalni tudhat valamit!! Bevallom, 
en, meg ha akarnam se tudnam ezt megcsinalni.


Udv,  Triznyak
+ - re: re: en, meg az Alfa+helyreigazitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elozo levelem kicsit sarkosra es felreerthetore
sikeredett, elnezest :-((.
Termeszetesen nem veszek egy kalapala minden 
autoszerelot, _nekem_ nagyon rossz tapaszatalataim 
voltak. Inkabb azt akarta jelenteni, hogy van 
gyari allapot es az osszes tobbi. Szerintem 
a gyari allapotot nem lehet reprodukalni.
Legalabbis az en koreimben meg senkinek se 
sikerult.

Udv: Arpi
+ - Csaba + a magas lo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> mentsen meg az Isten attol, hogy allandoan ezt kelljen
hallgatnom
>> toled, mert nagyon unalmas es izzadsagszagu tud lenni.

>1. nem kotelezo olvasnod. 2. meg kevesbe kotelezo irnod. en
orulnek
>neki.

Csaba!
 Te is olvasod a listat, meg ugye neha irod is....

Nem szedulsz neha, azon a magas lovon??

Hostya
+ - Re: autopalyan jobbrol eloz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>Ha veletlenul a "turista" egy kicsit elobb eszmel, es megiscsak 
>>kihuzodik, mondjuk nagyjabol veled egyszerre...:-(
> Nem egeszen ertem en ezt a dolgot.
> 1. A "turistanak" nincs belso es jobb oldali kulso tukre?

Soma, teljesen igazad van... kellene, hogy hasznalja...
De ha "turista", aki autopalyan "bennfelejtette magat" a belso
savban, annak ellenere, hogy latnia kellett volna mar elobb, hogy
gyorsabb auto jon, es lett volna lehetosege elegendni, de megsem
tette, az konnyen lehet, hogy eppen "akkor kap eszbe", es a
legrosszabbat teszi...
Mert az benne van a fejeben, hogy jobbratartas, meg elengedje a
gyorsabbat, de ha mar elbambult, akkor kiszamithatatlan...:-(
Ha meg bekovetkezik a baj, akkor mar nem biztos, hogy erdekes, hogy
_mindketten_ szabalytalanok voltak...:-(

Arrol meg nem is beszeltunk, amikor ket auto megy egymas mogott a
belsoben, es a masodik megvarja, mig az elso lehuzodik, de egy meg
gyorsabb harmadik mar jobbrol elozni akarja mindkettot, hiszen 
csak "elugrik" mellettuk...
+ - mi vaan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy auto nem kizarolag motorbol, kipufogohangbol es dizajnbol kellene
>alljon. El kellene benne ferni rendesen - hatul is.
Ulj bele akarmelyik GolfIV padlolemezes autoba (Toledo, Octavia, Bora),
egyikben sincs tobb 10 centinel a hatso labter. Az Alfa nagyobb tengelytavja
miatt (raadasul ok a "nagy" 156 alaplemezere epitettek "kis" 147est, nem a
"kis" golfot fujtak fel) hatul is boven van labter. 

>Kellene lenni helyeknek, ahova az ember a cuccait pakolhatja. 
A 155osomnek 500 literes csomagtartoja van, kevesen tudnak tobbet. 

>Fek is kell ra, ami minden teszt szerint eleg gyenge. 

>Az elektronikahoz is kellene erteni az olaszoknak,
A nemeteknek. Minden villanycuccon ott virit a Bosch Made in Germany...

>Azert egy kicsit sarkitasz, amikor azzal bizonyitod az europai gyartok
>folenyet, hogy az S Mercit hasonlitod ossze a Daewoo Matizzal.
>Miert nem a Lexussal? Az osszemerheto vele...
NEM SARKITOK. Ha figyelmesen olvasnal, rajonnel, hogy vannak cegek, pl a
Mercedes, akik gondolkoznak, fejlesztenek, es valodi ujdonsagokkal jonnek
ki. Az 50es evekben kijottek a biztonsagi kormanyoszloppal, parnazott
muszerfallal, 80korul a legzsakkal, ABS-sel, a keleti markak kb 20 evvel
lemaradva tudjak elfogadhato aron kifejleszteni ugyanezeket. 40 ev mulva
lehet, hogy a Matizban is lesz ESP, de mit fog tudni egy 2044-es evjaratu
Mercedes??? Szarok a Lexusra, semmi olyant nem tud, amit egy Merci ne tudna,
csak randább. Nincs benne eredeti otlet. Sztem ha par innovativ marka
eltunne, az autozas technikai szinvonala megmaradna a main. :(

>Egyebkent miert a szijas megoldast valasztjak a lanc helyett? Annyival
>olcsobb? Mert nekem valahogy nem eri meg a kockazatot (nekem is szij van).
>Persze ritkan hallani, hogy problema van vele, de ha van, akkor eleg nagy,
>tehat a baj varhato ertek szamottevo.

Igen, de a kar a te karod, veszel potalkatreszt,stb. A gyarnak csak jo, ha
100ekm korul veletlenul elszakad...

Fogash
+ - Re: en, meg a Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Itt Pesten gyorsan el is vittem egy baratom baratjahoz (szerelo), aki
> kicserelte a szijakat, a szelepdekni tomitest, es az tank-uszot meg-
> forrasztotta potom 25eFt-ert barati aron :o Jajj, ennel sokkal olcsobbra
> gondoltam, ez nagy ervagas volt a szamomra, igy ide se mentem azota!
> Ugyanis akarhogy szamolgatok, nekem 6-7eFt jon ki anyagarra, munkaidore
> meg 2-3 orat tippelek. Legalabbis en ennyi ido alatt szervizben sajat
> magam meg tudtam volna oldani. Vagyis 3 orara 18-at kert, ami 6.000
> ft/ora!

Egyfelol azt hiszem, ma ennyi a szokasos rezsi oradij (van ahol tobb 
is), masfelol, anelkul hogy a szerelot vedeni akarnam: ebbol eleg sok 
koltseget kell fizessen: biztositasok, helyberlet, adok, tbjarulek, 
miegymas... Csak durva becsles, de szerintem nem dolgozott a szerelo 
dragan...


-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - Re: szij, lanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> > (csak lancos lenne a motorja! 
> > De a konkurrencia is szijas...), 

> Egyebkent miert a szijas megoldast valasztjak a lanc helyett? 

Talan mert csendesebb... Esetleg: a szij eloallitasa olcsobb...


-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - Renault Express alkatresz-katalogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valaki tudna segiteni, keresnek Renault Express/Rapidhoz cikkszam
kikeresese celjabol alkatreszkatalogust. Nyomtatott, mikrofilm, vagy
digitalis forma barmelyike megfelelne!
Eddigi keresgelesem, eredmenytelen volt...

Peter.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS