Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 619
Copyright (C) HIX
2000-01-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 dizel benzin!!! (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Sajtofigyeles utan... (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Benzinar (mind)  10 sor     (cikkei)
4 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= BMW 520i (mind)  3 sor     (cikkei)
5 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Mazda 626 (mind)  2 sor     (cikkei)
6 Szupertunig... (mind)  36 sor     (cikkei)
7 sokminden (mind)  107 sor     (cikkei)
8 Ulesek (mind)  6 sor     (cikkei)
9 OX2 (mind)  63 sor     (cikkei)
10 Atmasztam az autoalatt (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Re: Auto (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Autohifi (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - dizel benzin!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

  Kepzeljetek azt olvasom(Magyar Hirlap autos oldalan), hogy a JAGUAR(!!!)
dizel-motoros auto gyartasan tori a fejet. Meg eddig ilyen nem volt
nekik....
  Udv:
         Levente
 Noben es autoban, en mar semmin sem csodalkozom...
+ - Sajtofigyeles utan... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! Udv Teeby!

 Orommel olvastam Teeby sajtobeszamolojat a kettos tapfeszultsegu autokrol,
ami majd lesz...
Eddig sehol nem talakoztam viszont azzal, hogyan inditjak el ezeket a
jarganyokat. Gondolatkiserlet: adott egy ISAD+elektronikus szelepvezerles,
36V nevleges akkufesszel.
 Inditunk, kb5sec. ISAD felporgeti a motort alapjarati fordulatszamra
1-2sec, szelepek teljesitmenyigenye 2-2,5kW. Milyen akksi lesz az autoban,
menniyert?(A leendo tulajokat ez biztos erdekli).
  A mai inditok 12V 150A korul 150 /perces inditasi fordulatszamot tudnak.
1,8kW, nagyobb fordulatszam, nagyobb inditasi teljesitmenyigenyt is kivan,
legyen 3,7kW(hasrautessel). Az akkutol kivant teljesitmenyigeny  6,2kW,
rovid ideig. 6,1kW/36V=172A. Ez meg eppen biztosithato olomakkuval, ha nem
akarunk meg STOP+GO uzemmodot is. Elkepzelheto, hogy nem marad hely az
akkunak, hisz ez azt jelenti, a mostani akksi meretenek 3*-osa hely fog
kelleni.
--
 Udv:
     Levente
+ - Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Vartam 1 napot, hatha valaki megirja helyettem :
Ugy vettem eszre, hogy 3 forinttal olcsobb lett a benzin (a dizel sajna
nem),
ahol tankolni szoktam ott most 211.9 mig jan.1 utan 214.9/215.9 volt
Csak igy tovabb... :>

HNR
Honda Civic 1.5LSi '94
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= BMW 520i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

BMW 520i, 1984-es, szervízkönyv, kp.zár, szervók, el.tükör, 6 heng., 125 LE,
metálzöld, kisebb esztétikai hibákkal, igen jó műszaki állapot, 430000 Ft.
06-26-355-629 (este)
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Mazda 626 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mazda 626 2.0, 1986, extrákkal, bal oldalán enyhén sérült, első tulajtól,
300000 Ft. T:1-148-666, 06-26-355-629 (este)
+ - Szupertunig... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>A tuning barmi lehet, csak penzed legyen ra. Az en Rapidom a
>kovetkezoket tudja: 170 Le 1600 ccm-bol, computervezerelt turbos motor
>220 koruli vegsebesseg es 1300 Kg-os onsuly.

A legbrultabb OHV skoda amit valaha is csinaltak szerintem a S130LR
type745.
Idezek a http://www.skoda-auto.com -rol ami szerintem eleg hiteles
forrasnak
szamit.


Charakteristic sport car, rear axle drive Engine 4-stroke, spark
ignition,
liquid cooling, 4 cylinders in line, OHV, lengthwise behind the rear
axle
Cylinder capacity 1289 ccm Power output 47 kW at 6000 rpm az 95 kW pri
8000
ot/min

Az emlitett Skoda valoban letezik, en is lattam hasonlot (Olpel Corsa
1,4 16 V motorral), aze a srace volt, akie a 170 Le valtozat. A regi -
Corsa motoros - 136 Le-t tudott, de a valto es a difi allandoan szetment
benne. A cikkben emlitett nemet ceg ezt megoldotta. Szerintem valamilyen
farmotoros nagyobb teljesitmenyu kocsi alkatreszeit epithettek at. A
motor - nem biztos -, de talan egy VW 1,6-os lehet. Sajnos a tulaj
N.o.-ban el, igy csak levelben tudom megkerdezni a reszleteket.
Azt tudom, hogy a Gunter motorsport epitette az egyik legerosebb
Bogarat; termeszetesen Porsche motorral... Tudhatnak valamit. Ja, es
N.o.-ban talan az egyetlen ceg, akik keleti autokat is tuningolnak.
Defaultbol motorcserevel: Lada 2105 1,5 TDI.

Sziasztok 
   Bano-1
+ - sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> >Yahni.
> >UI:
> >Aki megmeri a lambdaszondat eszebe ne jusson ellenallast merni rajta
> >azonnal kinyirja.
>
>Egy egyszeru kerdesem lenne a fenti allitassal kapcsolatban ,ami
>tudatlansagombol fakad. Szoval, miert ?

A voltmero feszultseget ad ra ellenallasmereskor ami kinyirja jo esellyel. 
(nekem mar tett tonkre)



>Nem csak ez szamit: Mennyibe kerul egy mar meglevo technologiat eldobni
>a hozzavalo eszkozokkel, gepekkel egyutt. Szerintetek miert Vento fek
>kerult a skodakba hatulra? Igen fogtak a gyartosort es... Szoval ezert
>sem terjedt el pl. a Wankel moci, ami kozvetlen befecsire sokkal
>alkalmasabb, mint a dugattyus es mara megoldottak a tomitesi problemakat
>is.

Ez az. De ne az eladasi oldalt nezd, mert mindenki a utoszervizbol el meg. 
(gyari motorhazteto 70e-ert. utangyartott 20-ert (ha van) pedig ez utobbin 
is van haszon, nem is keves.)

>">Miert a szenhidrogen elegetesebol veszunk energiat?
>Jajaj, Mier' mibol lehet meg?"
>A tantargyaim kozott volt egy Renewable Energy Sources nevezetu is.
>ERdekes volt, bar az istenadta gorog tanar fel szavat sem ertettem, de a
>labor... Szoval pl. innen. Lasd pl.: a brazil metanol autok.

Ami persze szenhidrogen (metan+alkohol gyok CH3OH). Az USA-ban most 
kiserleteznek egy algafajjal ami sos vizben el meg abbol akarnak 
biodieselle feldolgozhato zsirt/olajat kapni.


 >>Miert a szenhidrogen elegetesebol veszunk energiat?
> >Jajaj, Mier' mibol lehet meg?
>Sokmindenbol.
Peldul?

>Vajon a csak a CH vegyuletek oxidacioja eredmenyez ekkora energiat?
nem csak aze a vas oxidacioja is ad le majd akkora energiat csak probalj 
meg egy elindulni egy rozsdasodara varo motorral.

>Ez amotor sem lehet egyebkent annyira jo.
>Ugyanis ha koolajszarmazek elegetesenek az elven mukodik, vagyis
>robbanomotor, akkor semmikepp nem lehet a hatasfoka 100%.

Ez a suket duma amit a tanarok es a mernokok sulykolnak az ember fejebe 
mert gyepesek es a gondolkodas sok energiat vesz fel (a napi 
energiszukseglet igen nagy reszet az a fenti 1-2kg veszi fel.) Valo igaz, a 
jelenlegi gozgepet utanzo benz tipusu motorban nem lehet, de hat van 
masmilyen is.

>Ugyanis minden ami mechanikus mukodesu (surlodas, es munkaveszteseg) es
>raadasul hovesztesege van mar magaban nem nagy hatasfoku.
>Az eddig hasznalt robbanomotoroknal a konstrukcio es a befecskendezes
>tokeletesitese (eges javitasa, legjobb termikus tulajdonsagok az eges
>soran stb.) is csak a 40%-os hatasfokot eredmenyezte. A 100%-bol a
>legtobbet a hoveszteseg veszi le. Motorhutes, kipufugogazzal kiaramlo
>homerseklet stb.. A jelenleg letezo belsoegesu motorok olyan hoerogepek,
>amik az eloallitot homerseklet max 40%-at tudjak hasznositani. Ez eleg
>szomoru.

Eleg szomoru hogy meg mindig csak ezt tudjak az embereke es nem 
kenyszeritik a gyartokat "elavult" 10-es 30-as evekbol szarmazo motorok 
felkarolasara. Amik persze 70-90%-osak is lehetnek.

>Igy inkabb a motor konstrukcioja lehet uj. De ha robbano elven mukodik
>akkor sajnos az ilyten jellemzoinek meg kell maradniuk.
>Sajnos be kellene latni, hogy a robbanomotorokban mar nem nagy jovo van.

Sajnos azt kell mondanom, hogy az agymosas nalad is megtette a hatasat es 
ez nem sertes akart lenni.
Mar sokat ugattam es majd felrakok valahova egy videot ahol par dolog 
latszik ok?
Csak NTSC kazettam van USA videoval lett felveve es az itteni capture nem 
akarja AVI-va vinni.

>Allitolag a hatasfoknoveles (a hovesztesegek csokkenesebol szarmaztatva)
>a novenyi alapu uzemanyagokkal megejtheto hagyomanyos robbanomotorokon
>is. Valamint ugyanigy az uzemanyagszukseglet is csokkentheto!

????

>Tehat a lenyeg, nem csak koolajbol lehet energiat nyerni.
>Nem a 18. szazadi szenmonopoliumok buvkoreben elunk mar, ahol az
>energiahordozok a szenvegyuleteket jelentik.

????? mondj jobbat en megmondom mi a problema vele.

Nalam spec bevalt igaz tavaly tettem bele es jobb a hideginditas sokkal
>csendesebb a motorjaras es a valtoban levo olaj nem dermed le. Metabond es
>ugy nez ki, hogy Militec Ugyben hamarosan a segitsegetekre lehetek.
>Viszont most az 1500 - as szerviz utan szvsz nem igazan javallom az
>olajadalek betolteset ugyanis meg nyers a motor be kell egy kicsit jarodnia,
>hogy betolthesd. Az adalek betolteset ugy 8 - 10,000 Km nel celszeru
>adagolni. Es a valtoba is celszeru az adalek toltese, nemcsak a motorba.

Frigyes ez igaz a Metabondra ami higito es kloralkan + 
cinkalkilditiofoszfat es sosavra bomlik magas hofokon, de nem igaz a 
Militec-re amit barmikor betehetsz. 0km-esbe is. Egybekent uj oldaluk lett 
ujev korul: http://www.militec.hu


Yahni
+ - Ulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudjatok ki csinal valahol az alfoldon (ha jol tudom) boruleseket egy 
kis manufakturaban?
Allitolag a Mercinek/BMW/olaszoknak  stb szallit.
Kosz ha valaki tud valamit!

Yahni
+ - OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ugy latom, erdekes temanak bizonyul az OX2 motor esete :-)
Par irasra reagalok, a teljesseg igenye es Yahni ismetlese
(egyetertek az altala leirtakkal) nelkul.

HAÁSZ Attila (mailto:) kerdi:

>Egy kerdes, nem tudom irta-e a cikk, de a kozolt teljesitmenyt
barmely uzemanyaggal leadja?

A cikket elejetol vegeig, szo szerint ideztem, tehat nem volt
benne.

>Az interneten fellelheto valami errol a motorrol?

A megadott http://www.oxtwo.com cimre ellatogattam, ket kepet megy
ket html oldalt sikerult letoltenem, de sokkal okosabb nem lettem.
Lehet, hogy elkapkodtam a dolgot, es nem talaltam ra a megfelelo
linkre? Az egyik kep a motort mutatja kivulrol. Olyasmi mint egy
felultoltos mosogep dobja.


Csussz ) irta:

>Hm. Nekem elso ranezesre ugy tunik, hogyha mindezt tudja,
>akkor a hatasfoka igen kozel van a 100%-hoz (esetleg
>meghaladja :)

Van egy konyvem (sajna foldrajzilag tavol), amiben le van irva a
szamitas menete. Ha hozzajutok, akkor papirt es ceruzat (nameg
szamologepet) veszek elo, es kiszamolom. Igaz, normal dugattyus
motorra vonatkozik, de azert hatha kiderul valami...


Yahni ) irta:

>En ezt a motort lattam Albuquerque New Mexico-ban tavaly.

Marmint szemelyesen (azaz valosagban)? Irnal rola?

>A mindenevoseg garantalt. Csak a mostani  motorok (ala
gozgep)
kenyesek az uzemanyagra.

Ezek szerint csak a "normal" dugattyus motorok finnyaskodnak?
Tenyleg, a Wankelnek milyen igenyei vannak a kajaval szemben?

>Meg van legalabb 4 motor ami ezt tudja.

Ezekrol tudsz irni? Szerintem erdekes a tema.
Annak idejen a cikket MyChroLesLie-nek is elkuldtem ekezetesen (a
honlapra gondolva), es o a valaszaban egy sivatagi Land Rovert
emlitett, amin egy kar elmozditasaval lehet allitani a motor
szukseges jellemzoin (surites, komplett vezerles, befecskendezes,
stb.), persze allo motornal. Es igy kepes benzineskent es
dizelkent is uzemelni.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Atmasztam az autoalatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Itt az eredmenye a subject-nek. Szoval atnyalaztam a verdat. Izzocsere
es egyeb aprosagok utan reaszantam magam, hogy alamasszak. Szoval
elkezdtem keszulodni a vizsgara, ami 3 honap mulva lesz. Talaltam nemi
feluleti rozsdat az elso kotenyen es a csoni fedelenek a szelen. Nem
veszes, nincs atrohadva. Ket nagy problemam van:
1. A bal elsonel asszimetrikusan vannak kopva a fekbetetek. Szoval a
belso dugattyu mintha szorulna, nem menne teljesen vissza. Mit tudok
vele csinalni?
2. A trapezkarok elott van valami kissebb rud, ami silentblokkokkal van
felrakva. Na az egyik tartoja a silentblokkal egyutt hianyzik,
legalabbis ugy erzem. Szoval ezt is meg kell neznem.

Aprosagok: Kezifek es kuplung beallitasra var, csak mar hozzafagytam a
talapzathoz.
Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: A Jaroslav fele konyvet ne ajanljatok!!!
+ - Re: Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Megkapta e valaki a januar 7. -i autot. Nagyon hianyzik.

En 7-ei datummal (tehat 8-an) kaptam a #616-ost es a #617-
est...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> T.listatagok!
> 
> Sok tema felmerul a listan.Az autohifirol eddig nem olvastam semmit,de
> lehet,hogy csak azert mert par honapja vagyok listatag.Erdekelne hogy az
> autostarsaknak mi a velemenye az olyanokrol akik ugy hallgatjak a zenet
> hogy 3 sarokrol kiveheto mi szol.Az autotuninggal egyutt jar egyre inkabb
> a komoly zene is.Otthon sokan "barkacsolnak" ossze egesz jo
> rendszereket,nem feltetlenul egetvero aron.Neha viszont csak veszi az
> ember a hangszorokat,es megsem szol igazan jol.Pedig minden a jo
> valasztason,es meretezesen mulik.Szerintem hasznos lenne mindenki szamara
> ha osszeirnank pl. nehany hangszorotipust ami szerintunk a legjobb
> magas,kozep,vagy mely.Ugyanezt fejegysegre,erositore is meg lehetne
> csinalni.Ez jo info lenne azok szamara akik most epitenek vagy alakitanak
> at zenet az autoban.
> 
> Ha valakinek kerdese van a temaval kapcsolatban johet maganban is.
> 
> Ui:En a 3 sarkosok koze tartozom.
> 
> Udv:Szilard

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS