Sziasztok!
Meg mindig Martina hasznalt autoja (lehet, hogy azota vett egy vadiuj
Subaru Impreza-t, mert nyert a lotton :) )
> > Egyik haverom vett maganak 200,000 Ft korul egy Fiat Tipo-t. Minden,ami
> > letezett, bedoglott rajta. Meg mindig tartom azt a velemenyemet, hogy
> > ennyi penzert nem kapsz normalis nyugati autot.
> Na itt van a kutya elasva, 200 eFt korul csak bontaserett Tipo van.
Pedig azt messze nem bontaserettkent arultak (jo, atvertek a sracot), es
ahogy annak a Tiponak az eseteben, ugy mas esetben is megtortenhet, hogy
viszonylag kulturalt kulsovel bontaserett autot soznak rad...
> A jol egyben levo Tipok 380-400 eFt-tol kezdodnek. Egyszoval
> a haverodat nagyon atdobtak a palankon, es a minoseget illetoen
> keretik nem altalanositani az esetebol.
Igazan nem akarom "hasogatni a szorszalat", de ha jol emlekszem
(amennyiben nem, ugy a mondatom hatralevo reszet tekintsd ugy, mintha
nem is lenne), akkor arrol volt szo, hogy kb. 200,000 Ft-ert milyen
autot kapni. Es en erre azt mondtam, hogy 200,000-ert nem fog normalis
hasznalt nyugati autot kapni, es ezt az allitasomat tartom is! Az egy
dolog, hogy ketszer annyiert megkapja sokkal jobb allapotban, ezt el is
ismerem! 10x annyiert meg vehet uj Suzukit is, nem? Tovabba, az emlitett
Tiponak egy jo oldala volt: kivulrol nagyon szep volt (nyilvan jol
"osszeraktak", hogy eladhassak egy baleknak). Azon persze nem
vitatkozom, hogy atvertek a haveromat, ezt mindenki tudta, miutan
mentunk 10 km-t az autoval...
> > egyaltalan nem vagyok biztos benne
> >hogy a valoban jobban osszeszerelt, jobb minosegu anyagokbol,
> >igenyesebb tervek alapjan keszult nyugati auto a jobb, hiszen a
> >"jobbsagat" ellensulyozza a velhetoen olyan nagyfoku elhasznaltsaga,
> >ami miatt hasonlo arba kerul a gyongebb minosegu keletivel.
> Eloitelet. Miert "velhetoen" jobban elhasznalt?
Alapbol feltetelezem azt, hogy egy korosodo (en itt most kb. a 12 ev
felettiekre gondolok), hasznalt, foleg nyugati autot nem azt mondom,
hogy kinoztak, de hasznaltak boven. Lattal te mar 200 ezerert alig
hasznalt nyugati autot? Meg keletibol sincs...
> Az arat, a kereslet-
> kinalatot messze nem csak az elhasznaltsag befolyasolja. Sokat
> szamit hogy a piaci resztvevok mit hisznek, (presztizs, eloitelet)
> meg az is, hogy a vevo szerelo haverja milyen tipusokhoz ert. Ha
> valamihez kevesen ertenek, kisebb lesz a kereslete, beka segge ala
> esik az ara. Ezert vannak bizonyos markak tulertekelve nalunk,
> masok jellemzoen alulertekelve.
Ez OK, nem is ezt vitattam.
> A keletiek inkabb tulertekelve.
Tenyleg? Ez eleg furan hat szamomra... Megint csak a Samara peldaval
jovok. Ha jol emlekszem, azt irtad, hogy regen nektek is volt tobb
Zsigulitok, azokkal volt is gond boven. Rendben. Viszont egy Samara az
mar mas teszta, mert ott mar alaposabbak voltak az oroszok, ott mar
valami normalisabbat akartak alkotni. A motorja allitolag valami nemet
gyartotol van (1500 ccm, 75 LE). Sejtesem szerint te sosem ultel ilyen
autoban, nem is vezetted, ezert a szemedben az egy es ugyanaz a minoseg,
mint a szakadt 1200-esek. Pedig nem, es azt probalom elerni, hogy hidd
el, azert a penzert, amiert azt aruljak, nem rossz auto! Nem is egy
VW/Audi/Honda stb, de szerintem egy alapos probakor utan te is kicsit
maskepp velekednel rola. Magamon latom, mert regen en is igy alltam hozza...
> Konkretan Tipo: igaz, hogy elsosorban olaszoktol eleg sok
> leharcolt darabot behoztak (arrafele jellemzoen nem vigyaznak
> a kocsikra) amit idehaza eladnak a foldmivesnek jol visszatekert
> oraval, kivikszolva, esetleges totalkar nyomait eltuntetve. Aztan
> sir a delikvens, hogy milyen szar a Fiat, Alfa, stb. lam "minden
> bedoglott" rajta. Csak ez nem az egyes markak hibaja.
Persze, egyetertek! Haveri korben lattam en mar olyan szakadt Mazda
626-ost is, hogy sirtam, ha raneztem, allandoan szerelonel volt es akkor
se kellene, ha ingyen adnak. Lattam egy masik srac "tuti" dizel BMW-jet
kevesebb mint 200,000-bol, annak is most jonnek ki a bajai. Ezek is
hasonloak lehetnek. Ok is olyanok, hogy semmi penzert nem vennenek egy
olyan keletit, ami tenyleg egyben van, mert az nyilvan ciki, meg neki
BMW/stb kell, de penze nincs.
[A presztizs meg presztizs, mit fognak mondani a csajok a diszko elott,
ha keletivel megy oda (raadasul a szuleievel)? :))]
Es sziv vele, mig en kiautozok a vilagbol es csak rohogok rajta, igaz,
hogy nem BMW power, de ha szet is esik, nem kerul egy vagyonba a
javittatas!!! De nem esik szet, mert karban van tartva.
Meg kene tanulniuk az embereknek, hogy a sajat anyagi helyzetukhoz
merten milyen autoba vaghatnak bele. En meg amig nem fejeztem be az
egyetemet es szuleimnel lakok, hasznalom az o Samarajukat, teljesen jol
elvagyok vele. Ha meg elkoltozok es ugy adodik, akkor en is valami
nyugatit szeretnek, hasznaltat, de max 3-4 eveset, mert szerintem ezeket
eri meg a legjobban megvenni, nem az uj autot, amin nagy penzeket lehet
bukni...
> Egy 200 eFt-os "tuti allapotu", "barati aron" megvett Ladaval/Szamaraval
> stb. siman lehet ugyanigy jarni. (evente ujabb >100k karbantartasi ktsg)
> Attol hogy egyszerubb konstrukcio, meg nem lesz jobb.
Nem akarod megerteni, amit mondok! Szerinted kapsz normalis nyugati
(vagy tavol-keleti) autot 200,000-ert? Az evente >100K koltseg pedig
teljesen abszurd, foleg egy olyan markanal, amihez relative olcsok az
alkatreszek. Egy nyugati roncs siman elvihet ennyit, ahogy az elobb
emlitett Mazda 626 el is vitte!
> A Zsigulit se oroszok terveztek eredetileg, melyik Fiat is volt az
ose? :-)
Azt nem tudom, de azert ne gondold, hogy egy az egyben atvettek. Eleg
sokmindent megvaltoztattak rajta, a helyi viszonyokhoz alakitottak. De
ilyen alapon elohozhatod a Daciat is, ami azert sokkal rosszabb autokat
gyartott a Loganig, mint a Lada...
> "hidegben a Zsiguli indul legjobban" :-))) en maskepp emlekszem...
En meg konkretan tudom, hogy 1-2 nap allas utan 0 fok alatt tenyleg eleg
nehez volt beinditani az 1200-est... :( De elhiszed, hogy a Samarank
eddig telen/nyaron _poccre_ indult? :))
> A faros Skoda igen jol fu"t.:-) Felteve ha jo a futese.
Hehe, errol ez jut eszembe:
- A Trabant budos!
- Nem budos, csak ha rosszul van beallitva!
- Akkor en meg nem lattam jol beallitott Trabantot...
:))))))))))))
[Skoda]
> A farnehezseg miatt nagyon jol lehetett fekezni is,
> sose akart kitorni a hatulja.
Elhiszem, de mint tudjuk, fekezeskor elore tolodik a sulypont, akkor meg
pont az lenne a jo, ha elol lenne a tobb suly, a fekezes hatasossaga
miatt... de ez csak egy megjegyzes :)))
Udv
--
[- Tamas Selmeci
[- tselmeci.nop.hu
|