1. |
Re: egy kis tuuudomany a tajekozodasrol (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
Peugeot 406 toresteszt (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
Ford Escort 30 ezeret? Igen! (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Szervo + lopas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Szervizek... (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
6. |
Autostalalkozo (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
szervo, ABS (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
8. |
megallitott a rendor (mind) |
65 sor |
(cikkei) |
9. |
Atlagfogyi (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
10. |
Erdekesseg (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
Elado RENAULT TWINGO (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: egy kis tuuudomany a tajekozodasrol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> A kutatók egyelőre még nem mernek messzemenő
> következtetésbe bocsátkozni azt illetően, hogy ez a különbség
> tanulásból fakadó , azaz pszichológiai vagy pedig biológiai
> eredetű-e, de valószínűsítik, hogy ez utóbbiról lehet szó. És
> persze azt sem lehet kijelenteni, hogy a férfiak okosab bak,
> hiszen sok olyan szellemi feladat van, amelyekben a nők jobban
> teljesítenek. (ABCNews)
A Spektrum-on lattam egy hasonlo temaval foglalkozo,
alaposnak es korultekintonek tuno filmet. Ott indoklas-felevel is
eloalltak: a korai humanoid fejlodes soran a ferfiak feladata votl
a vadaszat, a nagytestu novenyevok becserkeszese nagyobb
tavolsagok bejarasat igenyelte es ez nagylepteku helyismeretet
igenyelt. A nok feladata ezzel szemben a taborhely koruli
gyujtogetes, amit viszont az konnyitett meg, ha a jellegzetes
tajekozodasi pontokhoz "covekeltek ki" navigalasukat. A
termeszetes szelekcio reven azutan a ket nemben ez a
kulonbozoseg feldusult... (Nem ertek a temahoz, de jozan
esszel a dolog hihetonek tunik...)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Peugeot 406 toresteszt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tud valaki segiteni, hogy hol talalok anyagot az uj, (nalunk
'99 nyara ota forgalmazott) Peugeot 406-os modellek Euro NCAP
torestesztjeinek eredmenyerol. Ha esetleg ilyen meg nem letezne (en nem
talaltam csak a regebbi 406-rol), akkor barmilyen torestesztet az
elobb emlitett autorol szivesen fogadnek.
Segitsegeteket elore is koszonom.
Udvozlettel:
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
*** IMIcro§oft ***
Ekezet & HTML=OK!
*** ICQ 57488458 ***
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
|
+ - | Ford Escort 30 ezeret? Igen! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt kollegak!
Eladnam Ausztriabol behozott, ott kesobb a forgalombol kivont Ford Escort
1.1 tipusu szemelyautomat. Kituno allapotban van, ujszeru belsovel.
Adok hozza meg 4 db felnit gumival plusszba. Piros szinu, alkatresznek
kivalo. Ja, 1983-as. Indulo ara 55.000.- HUF, minden nap egy ezressel
kevesebb, 15 napon at. Tehat 2000.04.09-en 55 kHUF. Husvet utani kedden
elviheto 30 kHUF-ert, ha addig persze meg nem kel el. :) Utana kidobom. :(
Keresre kepeket kuldok. Kb. 170 KB (3db), vagy az osszes, olyan 800 KB (12).
Udvozlettel!
OliApa 20 92 69 959
llllllllllllllllllllllllllllllllllll
llllllllllllllllllllllllllllllllllll
|
+ - | Szervo + lopas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Cso,
Kormanyszervo ugyben en is hozzaszolnek:
Sajat tapasztalat alapjan azt az elkepzelest
tamogatom, hogy a nem szervos autokban (mine Suzuki)
nagyobb attetel van mint a szervosokban(Mondeo) es ez
is egy oka annak, hogy utobbiakat szervo nelkul
nehezebb forgatni (a kormanyt). Pontosabban: Mivel a
szervosokban nem kell erolkodnod, igy miert ne
keruljon kevesebb tekergetesbe a kormanyzas. Nem
szervosoknal ezt nemigen lehet megtenni, csak ugy ha
nagyobb attetelt tesznek be. Fenti ket modellnel en
kb. 1.5-szeres szorzot tapasztaltam a Mondeo javara,
ennyivel fordult tobbet a kerek azonos kormanymozdulat
eseten.
"Lelopnak valami infot szervizben" tipusu lopas.
Erre van egy eleg tuti vedekezes:
Nem azon a cimen kell tartani az autot, mint amirol az
okmanyok (forgalmi) szolnak...
Nekem muxik.
Persze nem hiszem, hogy sokan ezert ezt at fogjak
irtani...
Saca
|
+ - | Szervizek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bocs a fustolgesert, de nem birok magammal...
Gondolom mas is jart mar igy.
A lenyeg:
Csuszott a kuplungom (motorgeneral es tarcsa csere utan).
Aki a motorgeneralt csinalta, nem ert ra es ajanlott mast.
Kiderult, hogy a valto felol folyik az olaj a kuplungtarcsa fele.
A nyelestengely csapagyat es szimeringet kellett cserelni.
Mondtam nekik, hogy ha mar kint van a valto, akkor szedjek
szet es tomitsek korbe. (neha volt egy-egy csepp olaj a kocsi alatt)
Persze megcsinaljak, csak egy kicsivel tobb lesz.
Hetvegen mentem a kocsival... valami zorgott...
Motorhazteto fel, hat a hutoviz tartalya kovalygott az aksi tetejen,
nem volt rendessen vissza rakva. Latom, hogy az aku sincs a
helyen... Visszaraktam oket es mentem tovabb. Hat nem megint
zorgott. Na hetvegen alafekudtem. A kipufogo rendszert ket csavar
es 5db gumigyuru fogja - ebbol 3db nem volt visszaakasztva es
raadasul a csvarok sem voltak a meghuzva.
A kormanyban is csereltek a gumi hardyt. Persze a muszerfalbol
megint par rogzito korom letort es elkezdett zorogni.
Hat ennyit a szervizrol....
Rajottem, hogy szinte csak abban bizhatok amit en csinalok.
Baromi bosszanto.
Hat ennyi
F.Tibi
Mindenkinek minosegi szervizt kivanok!!!
UI: Eddig csak a Renault Bekesiben nem csalodtam, csak nem
lehet oket megfizetni.
|
+ - | Autostalalkozo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autosok!
Jelenleg meg kisebb-nagyobb problemak vannak az auto.hix.com-mal, ezert a
talalkozora vonatkozo infokat a sajat weblapomon helyeztem el. Ha tehat
tobbet szeretnetek megtudni a helyszinrol, vagy, hogy hogyan lehet
megkozeliteni, akkor latogassatok el a
http://www.autoindex.hu
oldalra, ahol a partnereink rovatban a HiX-Auto logora kattintva
elolvashatjatok a fontos tudnivalokat.
Elnezest a korulmenyes megoldasert, hamarosan megint mukodni fog az oldal.
Udv
Szekely Balazs
www.autoindex.hu
SZEKELY-AUTOINDEX
|
+ - | szervo, ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>1. A szervokormanyosoknak mas a kormanyattetele mint a nem szervosoknak
>(Ugyanolyan autoban)
Kiveve a Citroen BX-et... /pl. az enyem is szervos volt, de most nincsen
bekotve/
-----------------
>En ugy tapasztaltam, hogy a leheto legkisebb sebessegnel is mukodik.
>Jeges uton, ha olyan sebesseggel haladok, mint egy gyalogos, es
>beleallok a fekbe, akkor is mukodik az ABS, szepen dobalja vissza
>a fekpedalt.
De hat azt hogy mukodik vagy nem az ABS latni kene az ABS visszajelzon, nem
csak a fekpedalon erezni, nem? Pl. Land Rover Freelander-en allo helyzetben
nem mukszik, csak ahogy gurulni kezd, akkor kapcsol ki a figyelmezteto
jelzes. Vagy ez csak a computer mukodokepesseget jelzi? A BX ABS-e igy
mukodik: "A rendszer feszultseg ala helyezesekor a muszerfalon kigyullad egy
jelzolampa. A motor beinditasa utan a jelzolampa elalszik. Ha a jarmu
elindul, megindul az onellenorzo ciklus, mely ellenorzi a berendezes osszes
elektronikus es elektromos elemet. Az onellenorzo ciklus folyamatos. Ha
minden rendben van, az ellenorzo lampa eloltva marad. Hiba eseten a
szamitogep meggyujtja az ellenorzo lampat es kikapcsolja az ABS berendezest,
a fekberendezes ezutan ugy mukodik, mint a hagyomanyos ABS-szel nem szerelt
fekberendezes."
Elvileg tehat a mukodest csak a forgaserzekelok befolyasoljak. Persze be
lehetne allitani, hogy az ABS ne mukodjon megadott sebessegtartomany alatt,
de nem tudom mi ertelme lenne ennek.
----------------
Nem tud valaki veletlenul elado 4x4-es Citroen BX-et?
Udv joe
|
+ - | megallitott a rendor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sok csokit, Autosok,
nem lesz egy nagy tortenet, de azert elmondom.
Jut szm-be, ma vettem egy dobozzal a keddvenc bananos csokimbol. Mindegy, csak
ugy mondtam.
Szoval. Lakott teruleten kivul, alarendelt utrol foutra kanyarodtam balra.
Jobbra nezek, latom, hogy messze (kb. 250 m) all egy feher Felicia. Mondom is
a paromnak, hogy biztos radaroznak a rendorok.
Mikor kikanyarodtam, mint a villam elstartolt a Felicia. Nem nagyon erdekelt,
mert nem volt a tetejen villogo. Amikor kozelebb ert, latom, hogy ramtapadt.
Meg mindig azt hittem, radaroz. Be is alltam a tabla szerinti 60-ra. Latom,
hogy elkezd jobbra indexelni es a vezetoje mutogat az ujjaval, hogy huzodjak
le. Megnezem jobban a verdat, latom a motorhazteton a sokatmondo feliratot:
POLICE.
Namondom, ennek a fele se repa, hatul parom, oleben a gyerkoc (tudom,
tudom...) Rendor kiszall, en is. Indulok hatra, fele, de olyan elszantan jott
felem, hogy kicsit meg is ilyedtem tole. Azt hittem, le akar loni. Szal
koszonunk, keri a papirokat, bongeszi. "- Tudja-e, hogy miert allitottam le?"
Persze tudtam, hatul a gyerkoc, nem gyerekulesben, de azt hazudtam neki, hogy
nem tudom. "- Nem allt meg a STOP tablanal, mikor balra kanyarodott!" Hat ez
igaz. Mondtam neki, hogy nagyon jol belathato szakasz, kituno latasi
viszonyok, de elismertem, hogy nem alltam meg, nem kezdtem okoskodni. "-
Feljelentsem, vagy helyszini birsag?" Persze helyszini. Otezret akart kironi,
en persze megprobaltam alkudni, mar csak a jatek keddveert is. Hajthatatlan
volt. Erre odahivta magahoz, az addig unottan a jaganyban varakozo
rendor-lyany. Beszeltek valamit es olyan arckifejezese volt a lanynak, hogy
azt hittem, meg a gyerkoc-nem-gyerkoculesben-uleset is ram akarjak verni.
Aztan a kocsitol mar egyutt jottek vissza. Kiderult, a lyany meglatta a kocsim
hatuljan a cegreklamot (tudniillik lepcso) es onnantol arrol beszelgettunk.
Kiderult az is, hogy kellett volna neki valami lepcso, mennyi, tenyleg jok-e,
szoval elbeszelgettunk a cegrol, lepcsokrol, IviczEvarol (kislanyom), hogy
milyen aranyos (megkerdezte: "- Tied?" (ekkor mar tegezodtunk)). A srac
ekkorra mar reg visszament a kocsihoz, tobbet elo sem kerult. Vegulis ugy
engedtek el minden bunti nelkul, hogy azt a penzt, amit most nem szednek be
tolem, azt IviczEvara kell koltenem. Mosolyogva, jokedvuen valtunk el
egymastol.
Na csak azert irtam le ezt az egeszet, mert idonkent fulembe cseng Meszaros
Geza orokbecsu szava: "Miert nem probalod oket szeliditeni? Finom, muveszi
feladat..." Es mennyire igaza van...
Na megyek.
Megvalami. A tortenet tanulsaga nem csak ez. A hely, ahol mindez tortent,
valoban stoptablas, viszont valoban jol belathato. Ergo _soha_ _senki_ nem all
meg a stoptablanal. A rendorok ezt jol tudtak, ezert varakoztak ott. Erre
utaztak. Szoval a helyszin: 1-es ut a Budakeszi fele meno leagazastol meg
kijjebb van egy blokkban egy MOL kut, METRO es OBI. Ha innen kanyarodik ki
balra a HIX-Autos, akkor nagyon vigyazzon, nagyon alljon meg a STOP tablanal,
vagy legyen a kocsi hatuljan valami reklam, a hatso ulesen pedig egy gyonyoru,
okos, aranyos Csemecso es gyonyoru, okos, aranyos anyukaja :-))
s.cs.
L.
_IVICZ Laszlo
_| Aczil Bt. www.extra.hu/aczil
_| Hungary - Budakeszi, Tabajd Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_| Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
| Ékezet jőhet
|
+ - | Atlagfogyi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csuhajja!
A hetvegen megjartam Romaniat.
-Terheles: 3fo + 3napi csomag +egy valag kaja az ismerosoknek=fullra pakolva.
-Sebesseg: Adtam neki rendesen 80-130 kozt, Nagyvaradon szigoruan 40 a godrok m
iatt,
-Atlagfogyi: 6,66l/100km, 6,81l/100km.
Ugyhogy most majd felzabaltatom vele a maradek benzint:)))
VTI
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Erdekesseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Minap - penteken - erdekes jelenseggel talalkoztam. Mentem a
Szentmihalyi uton, amikor szembe velem egy VW Passat ment mint a
meszes veszvillogoval. A tukorbol latom, hogy hol hasznalja hol
meg nem. Itt jott be a HIX Auto: valaki itt emlegette, hogy ejjel a
rendori ellenorzest igy szokta jelezni! Meg is jott az ellenorzes.
Amit rutin egy perces: "Kie az auto" 50 Ft kerdes megvalaszolasa
utan mehettem tovabb. A felig kilogo bringara ugyet sem vettettek,
pedig a haverom ott fekudt a biciglin, hogy ki ne essen. :)))
Ezzel a jelzessel meg nem talalkoztam. Csak nem valamelyikotok
volt az? Ha igen kosz. :))))
Nagykekesi Arpad
m: +36/30-9544-480
ICQ: 5035085
WEB: http://nagykekesi.webjump.com
Mail: mailto:
|
+ - | Elado RENAULT TWINGO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok 1996os 1997.11.-ban forgalomba helyezve(Svájci szalonautó) k.kék
TWINGO Benetton felszerelséggel,nyitható tetövel,elek.ablak,tükör,szinrefujt
lökháritó és tükrök,központi zár,távir.autórádió.62ezer km Érdeklödni
telefonon:06209578862 Ir.ár:1.350.000.Ft
|
|