Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 870
Copyright (C) HIX
2000-09-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Koszi! +meg egy kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
2 ford mustang (mind)  17 sor     (cikkei)
3 T-modell (mind)  21 sor     (cikkei)
4 biodiesel (mind)  23 sor     (cikkei)
5 AM 1957.II.15. (X. evf. 2. szam, 4. oldal) (mind)  22 sor     (cikkei)
6 sokkminden (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Paks, mifene (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Re: Ipiapacs Koltai Peti (mind)  14 sor     (cikkei)
9 onmagunk vallalasa (mind)  9 sor     (cikkei)
10 T-Ford+Mercedes=velemenycsere? (mind)  25 sor     (cikkei)
11 34Ah akku (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Milyen autot vegyek??? (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Koszi! +meg egy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezuton szeretnem megkoszonni a valaszokat, amit (maganban) kaptam. Es lenne
meg egy kerdesem: rengeteg olcso regi 316-os BMW-t latok mostanaban (igaz
legtobbjuk '82 koruli). Milyenek ezek? Mennyit esznek (azon kivul, hogy
sokat)? Mennyibol jonnek ki egy honapra? Mennyire megbizhatoak? Tudom, ez
ellentetben all azzal, amit par napja irtam, de hat mindenkinek lehetnek
gyenge pontjai :-).

Udv.:

B.B.

Ui.:Nagyobb motorral sem sokkal dragabbak, de gondolom azok meg tobbet
esznek. Egyebkent foleg varoson kivul hasznalnam es nem nagyon mennek tobbet
evi 10 000-nel...
+ - ford mustang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ford Mustang

Sziasztok AUTOsok!

Egyik ismerosomet erdekelne a subject-beli auto 1990 elotti kadasa
megvetelre. Mivel nincs internet elerese, en kerem tanacsotokat,
tippjeiteket.

Egesz pontosan az erdekelne ot, hogy egyaltalan hol lehet ilyen autot
vasarolni, illetve mennyiert? Ha valakinek van Vas megyeben egy hasznaltja,
es megvalna tole, az is erdekli.

Udv.
GabiV

PS.: Egyet legyszi kuldjetek maganba is, mert nem mindig van idom olvasni a
listat.
+ - T-modell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>A T-Modellt _nem_ honitarsunk tervezte. A magyar szarmazasu Galamb
>Jozsef a szalag-jellegu gyartosort talalta ki

En a tavasszal lattam az MTV2-on egy musort rola, ami megmaradt az
emlekezetemben a T-modellrol az volt, hogy Galamb teljesen felujitotta
a gepkocsi fogalmat, korszerusitette es konnyen vezethetove tette a
kocsit. Tobbek kozott ha jol emlekszem o tervezte a T-modell
bolygomuves kapcsoloszekrenyet is.
A sikeres kocsi utan pedig a Ford felkerte az elso traktor
megtervezesere is, amibol a mara is magmaradt par darab, meg
Magyarorszagon is ha jol emlexem.
Regebben ugyanis egy ember tervezte az egesz kocsit, nem egy hadsereg
mint ma. Lasd meg Porsche muvet is, szerintem ma is a Bogar az egyik
legsikeresebb WV.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - biodiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Regota foglalkoztat mar a "BIODIESEL" gondolata es technikaja. Ti mit
>tudtok rola?????

A biodiesel az nem mas mint a gazolaj helyett a repceolaj alkalmazasa a
diesel motorokban. A kornyezetszennyezes majdnem nulla lesz, az a keves
ami meg kilyon ugy van elkonyvelve mint a termeszetes korfolyamat utjan
keletkezo anyagok (CO2) amit a novenyek kepesek ujra oxigenne alakitani!
A hagyomanyos motorokat semmi gond nelkul lehet repceolajjal
uzemeltetni, csak egy elomelegitot kell beuzemelni a befecskendezopompa
ele.
Meg irtak itt a listan azt is ha fele-fele aranyban teszed akkor
mukodik (fele bio, fele hagyomanyos).
A tapasztalatok szerint a motor teljesitmenye nem valtozik, nicsen
semmi karos hatasa a motorra nezve!
Ja, vannak orszagok ahol csak a mezogazdasagi termeloknek adjak
(egyelore).

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - AM 1957.II.15. (X. evf. 2. szam, 4. oldal) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

***
Ezt irta az AM...

...1957.II.15-en (X. evf. 2. szam, 4. oldal)

"A STOCKHOMI ELEKTROMOS MUVEK erdekes kezdemenyezessel probalja megszervezni az
 ott is sazabdban tarolo [!] kocsik motorjainak megvedeset a fagytol. A parkolo
helyeken dugaszkapcsolokat szereltek fel. Ezeken keresztul taplaljak a melegito
-berendezest, amelyet a letakart motorhazteton belul helyeznek el. A lezarhato 
kapcsolot a parkolohellyel egesz evre berbeadjak."

***

s.cs.
L.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** SMS :                  (subj.-be max. 136 karakter)
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese
+ - sokkminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Keddveseim!

Meg nem vagyok tul a koltozkodesen, de neha sikerul netkozelbe keverednem. Ugy 
gondolom, ideje lenne elkezdeni az Auto-Motor cikkeket. Meg fogjatok ismerni.

Mas. Voltam - immar tudj' Isten hanyadszor - futomuvesnel. Tiszta profi, allito
lag Magyarorszagon egyedulallo geppel dolgoztak, a gepeket forgalmazzak is. Spe
cialis, 3d-s kamera figyelte a kerekre szerelt feher koroket tartalmazo lapokat
. Egy oldalon egy kamera volt, ez egyszerre latta az elso es hatso kereket. Kic
sit az autot guritani kellett elore, majd hatra (a gep mindig mondta, hogy merr
e es mennyit), tekergetni kellett a kormanyt a gep utasitasa szerint es abbol s
zamolt mindent. En legalabbis egy kicsit elamultam. Vegig ott lehettem a bealli
tasnal, valaszolgattak a kerdeseimre, sot meg olyanokat is mondtak, amit nem ke
rdeztem es mindig vigyaztak arra, hogy ugy alljanak, hogy en is lathassam a sza
mitogep monitorat.

Szoval a verda igen erosen jobbra huz. Futomuvesnel is ezert volt, de a problem
a tovabbra is fennall. Guminyomasok rendben, gumik markaja es bordazata azonos,
 futomuallitas elott pedig a srac megemelve nagyjabol megvizsgalta a futomuvet 
es semmi nagyon kirivot nem talalt rajta. Nagyon idegesit ez a jobbra tartas, k
erem tehat, ha valakinek van otlete, irja meg.

Mas. Pentek este 7 ora korul az 1-es fouton a Tatabanya fele vezeto oldalon, a 
28-as km-nel a parom kiszurta, hogy az elottunk halado ELF rendszamu oreg Mazda
 323-ason (?) ott virit a Hix.Auto matrica. Probaltam magamra felhivni a figyel
met, ebbol a kocsi vezetoje valoszinuleg csak azt szurte le, hogy en ot valamie
rt mindenkepp meg akarom olni es valoszinuleg meg most is ebben a hitben el. Sz
oval Keddves ELF-et vezeto szemuveges fiatalember! Az megpakolt oreg Audi, ami 
egy megpakolt utanfutot huzott nem az eletedre akart torni, csak udvozolni akar
t. Az egyezmenyes modszer sajna sotet leven nem jott be, a villantasbol pedig a
zt hitted, elozni akarok. Kulonben akartam is.

Mas. Keddves Aldo! A minap megprobaltam a gyujtasomat a gyari ertek szerint bea
llitani (0 fok alapjaraton vakuum nelkul). Hat mit ne mondjak, remes volt. Az a
lapjarati csavar teljesen ki volt tekerve es meg akkor is csak max. 600 volt az
 alapjaratom lampa nelkul. A kocsi lusta volt es prusszogott; konyorogve kert, 
hogy allitsam vissza az 1 fokos elogyujtast vakuumtomlokkel. Szerintem valahol 
valami hiba lehet az adatokban. Csak az a furcsa, hogy tobb forrasbol is ezt a 
0-fok, nincs vakuum beallitast hallottam.

Na megyek,

s.cs.
LLAT.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** SMS :                  (subj.-be max. 136 karakter)
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese
+ - Paks, mifene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak most kerultem gepkozelbe.
Az eromu tenyleg erdekes volt. Lenyugozoek a monumentalis meretek es
mennyisegek. Koszonet mindazoknak, akik reszt vettek az egesz latogatas
megszervezeseben. Sajnalatos, hogy "csak" ennyit lattunk, de a kovetkezore
mar tanultunk, hogy hogyan kellene bejelentkezni, es akkor tobbet mutatnak.
A dombori helyszin jonak nez ki.

Koszonet Leventenek, hogy este volt meg turelme Adam es az en autommal
foglalkozni. Leventenek sikerult fenyt deriteni ama felresikerult
mozdulatomra, mikor a Jetronic vezerloegysegen sikerult egy kabelt
elkotnom... :-( Vajon miert vacakolt az alapjaratom...
Tehat alapjarat mar van, hidegen azonban meg mindig nem akar beindulni...
:-( Most sikerult nyomastarolot cserelnem, es a benzincsovet eltornom.
Remelhetoleg az uj benzincso berakasaig kibirja a gumicso es az awab
bilincs... Milyen hulye megoldasokat kepesek kitalalni a gyarban... Muanyag
cso rarakva egy bilinccsel a femre, forog de le nem jon...

Hazafele Adammal nem volt teljesen sima az ut, mert kapott egy defektet.
Emelkedon, kicsi olajemelovel a leultetett Skodat megemelni nem is olyan
egyszeru, ugy hogy a peres gumi helyere felmenjen a lufi potkerek... Vegul
is sikerrel hazaertunk...

Bye

Koltai 16Vt Peter

VW Scirocco 16V turbo
+ - Re: Ipiapacs Koltai Peti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Peti Teged lathattalak ma (09.12) Bp-en a Rakoczi uton ?? Az Astoria-Blaha
>kozott
>kb 14:00-kor a Blaha fele haladtal. En meg szembe jottem vallalati
kocsival, es
>eppen a piros lampanal idoztem, igy raertem nezelodni.

Ha egy piros Sciroccot lattal, aminek az eleje elegge matt, hogy finoman
fogalmazzak, akkor en mertem lenni. Egyebkent minden nap jarok arra...

Koltai 16Vt Peter

VW Scirocco 16V turbo
+ - onmagunk vallalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Penteken felesegemmel jottunk haza a Szentendrei uton, amikor az egyik
auto hatso szelvedojen a kovetkezo felirat  deritett jobb kedvre
mindkettonket: T+NO".

Derus napokat
Ssandor
BX 17 TD
+ - T-Ford+Mercedes=velemenycsere? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Zoli! Istvan!

  Akkor miert nem lett a Mercedes a szazad autoja? A haromkereku mar a T
modell elott letezett (amit ne felejtsunk el, hogy egy honfitarsunk
tervezett), igy nem ervelhetsz azzal, hogy a Mercedes kevesbe ismert
marka.
 {Bocsi, a 3kerekut azt meg Benz tervezte :-(, nekem nem honfitars!}

 A valasztas szempontjai kozott lehetett az is, hogy a T-Ford:
- az elso nagysorozatban gyartott auto
- a VW Bogarat leszamitva 1 tipusbol senki nem gyartott ennyit
- ez az auto tette az USA-t azza, aminek mi ismerjuk.
  A videki emberek elerheto tavolsagba kerultek, kiepult az autozas
hatasara az autouthalozat, stb. Eleg emlitenem a hires Route66-ot, ami
az irodalomban, zeneben (meg Hobo is enekelt rola!) egyarant megjelent.
A fejlodes elinditoja ezek utan meltan lehet az evszazad autoja.

 Ezzel szemben a Mercedes, mar a tervezesekor is a vagyonos reteg
igenyeire alapozott. A Jelinek ur lanyarol elnevezett auto a szepseg es
luxus mertektarto kevereket adta megjelenesekor es kesobb is.

 Vagy te nem igy gondolod?
--
 Udv
  Levente
+ - 34Ah akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

>> Irta valaki, hogy az Astra A-ban hamar tonkremegy az akku. 
>> Amugy 36Ah-s akku volt benne, amin  meglepodtem kicsit. 
>> Nem kicsi ez?
>De... Sot, nevetseges...  Nem olyan veszelyes az arkulonbseg
>a kulonbozo meretek kozott, szerintem erdemes a legnagyobbat venni,
>ami befer a tartoba...

 "Helyes a boges oroszlan!"
1 dolgot azonban vegyunk figyelembe! Az akku nem elsosorban aramtarolasi
cellal van az autoban, hanem a motor inditasara. Ezert a gyar jonak
talalja azt a kombinaciot, hogy kisAh, nagy inditoaram(raadasul
olcsobb!). A 2. akksi vetelekor erdemes megfogadni az okolszabalyt,
minel nagyobb akksit venni, ami a tartoba meg epp belefer.  :-(
--
 Udv
  Levente
+ - Milyen autot vegyek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv vasarlo kedvu autosok!

 Az elmult napokban tobben kerdeztek, milyen autot vegyek.  EGYSZERUT.
Ilyenkor mindig eszembe jut a vicc:  Milyen autot vegyunk,
Magyarorszagon?(1982)
1. Trabantot, mert annak megoldott a szervize. :-))))))))))
2. Mercedest, mert azt nem kell javitani. :-))

  Valahogy most is hasonlot tudnek mondani. Olyan autot, amibol sokat
gyartottak, nincs benne semmi extra, keveset fogyaszt. Nem hiaba mondta
par eve Frankfurtban a Lada: NO Computer, NO PROBLEM! :-O

 Gondoljatok bele, a szervizekben 30eHUF fizetesert dolgoznak emberek,
mig te az xmillas autodat viszed oda javitani. Ezert a nyomor
berszintert nem varhatsz sok jot, ez van. :-(((((((
--
 Udv
  Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS