1. |
re: Re: Draga diesel (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Kerdoiv... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
[HIRDETES] Hondamoci tankja elado (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Dizel <-> Benzin (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: re: draga diesel (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
re: pcsucs, re: dugulas (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Kerdoiv... (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Re: Draga diesel (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
9. |
hasznalt auto + angol rendszam + tetokarpit (mind) |
99 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
---------------------------------------
Ha belevesszük, hogy mit lehet olcsón megszerezni,
akkor az autó fentartási köl
tségei fel?l elmegyünk egészen a ki mennyit tud lopni
kategóriáig, de ez m
át nem ez a lista.
---------------------------------------
Erre hadd reagaljak egy kis offtopic viccel:
Kiserik be a friss orizetest a dzselre, mennek
a racsok kozott, lat a csorikam egy csomo kamerat,
erre megkerdezi:
- He, ez nem a Big Brother?
- Nem haver, ez a Valo Vilag!
Na itt is ez a helyzet, lehet katalogusbol is
szamolni, meg lehet a tenylegesen kiadott osszegekbol
is.
En sem a brutto fizetesembol elek (de szep is lenne),
hanem a nettobol, sajnos. Es ha a gazolajat valaki
160-ert veszi, az nem 216-ert (vagy mittomen most epp
mennyi). Ugyhogy szvsz jogos ez az osszehasonlitasi
forma.
Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
|
+ - | re: Kerdoiv... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
--------------------- cut here -----------------------
** Alacsony fordulaton nyomatekbol szeretek vezetni **
1. GMA, Opel Omega "A", 3.0i 12v
2. Antal Attila, Seat Leon 1.6 Aut.
3.
4.
5.
** A nagy fordulatu, porgos az en ritmusom **
1.
2.
3.
4.
5.
------------------- cut here ------------------------
Kerlek toltogessetek es tegyunk pontot a vitatkozas
vegere. Tudjatok: hulye ember vitatkozik, okos meg
vitazik ;)
|
+ - | [HIRDETES] Hondamoci tankja elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Van nalam egy elado tank: 79-es Honda CB900F Bol d'or-ra valo
Urtartalmat nem tudom, meg kene merni.
Jelenleg Veszpremben van de ha nem viszi el senki, akkor lassan
visszamegy Gyorbe.
Az atepitesrol tudok mutatni kepeket, akit erdekel.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
callto:huntah-the-real
"Lementem hidba. Rogton jovok."
|
+ - | re: Dizel <-> Benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Ugy latom, a listan a dizel es a benzin kozott gaz van! :-))
ui: ez copiryght-tos, tovabbitani csak a nevem emlitesevel
szabad!
Udv
Trautman Viktor
travik freemail hu
|
+ - | Re: re: draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> .....akkor kimutatható, hogy a diesel autók fentartása évi több, mint
> 50 ezer km megtétele után válik valójában kifizetodobbé (Ezt nem lege
> ndákból és anekdótákból gondoltam ki, iskolában ezt tanítják).
-------
Nem tudom milyen parameterek alapjan mondanak az iskolaban 50 ezeret, a
tapasztalataim szerint elegendo 20 ezer/ev Magyarorszagon. Persze a
motorokon kivul, azonos parameteru autok eseteben!
Udv, Triznyak
|
+ - | re: pcsucs, re: dugulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> enyemben 260000 van most, mibol lehet tudni hogy megerettek a
> porlasztocsucsok a cserere?
>Udv joe
------
Hidegen nehezebben es "haromhengeresen" indul, alapjarat egyenetlen,
idonkent rant egyet-egyet hangos kopogassal egyutt. (mintha kalapaccsal
rautnenek) normalis gyorsitaskor fekete fust bodrozik utana. Emelkedo
fogyasztas, ( 0,5-1,0 liter mar jelentos) csokkeno teljesitmeny.
Ugyanabban a hengerben tobbszor kiego izzitogyertya, aminek hianyzik a
vege. Biztosat persze csak kiszerelve, porlaszto vizsgaloval leprobalva
lehet mondani.
---
> ...........Benzines, porlasztós 1.7-es Volvo 440..... Benzinszu^ro~
gyárilag
> nincs(!), illetve van a porlasztóban valami pálcika, ami ezt a célt
> szolgálja, de én betettem egy hagyományos szu^ro~t az AC-pumpa elé. Ezt
> cseréltem is, nem segített.
> Ed
-------
Van abban szuro gyarilag is 3db. Van a tankban, az AC-ben, es a
karburatorban. Karburatorosnak nem is kell ennel tobb. A leirtak alapjan
szerintem nem dugulasrol van szo, inkabb nem kap elegendo uzemanyagot a
motor.(nem rohogni! tudom, hogy a vegeredmeny ugyanaz) Ennek egyik oka
lehet az utolag beszerelt uzaszuro. Nem az AC ele, hanem az AC es a
karburator koze kellene tenni. A tapszivattyunak elegendo munka a
messzire levo tankbol szivni a benzint, ha a szivooldalon van egy szuro,
eleg _nagy legterrel_, elobb azt kell atszivnia. Masik ok lehet az AC
hibaja, kopott, rosszul zaro szelepek, rossz hezagolas= kicsi
lokethossz= keves benzin.
A ketto egyutt mar vegzetes. :-(
_Ha van rajta_ benzingoz levalaszo azt is erdemes megnezni, lehet, hogy
nem zar a szelepe es visszaengedi a benzint a tankba.
Elso kiserletkent, en kivennem az uzaszurot.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Kerdoiv... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
alacsony fordulat, nagy nyomatek
Triznyak
|
+ - | re: Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
The7up
>>>
Feltételezve, hogy az autógyártók minden előírását betartjuk (nem számítva
, hogy hülyeség vagy sem) és hivatalos úton megvásárolt kellékeket és
üzemanyag
ot számolunk, akkor kimutatható, hogy a diesel autók fentartása évi több,
mint
50 ezer km megtétele után válik valójában kifizetődőbbé (Ezt nem lege
ndákból és anekdótákból gondoltam ki, iskolában ezt tanítják).
Nagyon kiváncsi lennék erre az autogyartora. Ki tudod mutatni?
En ugyanis pont egynel tevekenykedem, de mi sajnos nem tudtuk kimutatni.
Persze az iskola mas, azt biztos marhara komolyan kell venni :-)
Triznyak pontosan felsorolta, hogy hol lehetnek elteresek. A rendszeres
karbantartasra szorulo alkatreszeknel az azonos karbantartasi ciklust
figyelembe veve nincs erdemi kulonbseg, kizarolag gyari alkatreszeket
hasznalva sem. Persze lehetnek kisebb-nagyobbak (vannak is), de 60-120 000
km alatt (max eletciklus egy tulajnal) a ketszeri-negyszeri revizio alatt
nem tud akkora kulonbseg felhalmozodni. Az incidentologia pedig esetleges,
cserere barmilyen alkatresz szorulhat emiatt.
Ugyhogy feszulten varom a kimutatast a reszedrol. Az sem baj, ha ekezet
nelkul lovod a listara. :-(
djtiszy
|
+ - | hasznalt auto + angol rendszam + tetokarpit (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
>mar irtam regebben, walesi baratom vett egy XJS Jaguart. Uj ara 54000
font
>volt, o negy evesen 7000-ert kapta meg...
Hat annyit en is adnek egyert :-)
Negy evesen szerintem azok olyan 20-25 korul mehetnek.
Mazlija volt.
En is csamcsogtam egy 12 eves aston martinon 25-ert (ha jol emlexem),
aztan gyozott a jozan esz :-( (pedig csak 9000 merfold volt benne)
>Mas: a rajta felejtett rendszam majdnem tobbet ert mint a vetelar, de
az
Van az ugy :-)
>Akos, hogy is van ez a rendszam mizeria
>Angliaban? Latok ujsagokat, oldalak tele vannak rendszam
hirdetesekkel...
Tehat:
A legujabb formatum (2001 szeptemberetol):
ket betu jelzi a kibocsatas helyet, ket szam a kibocsatas idejet,
megpedig ugy hogy az elso szamjegy 0 ha marcius utani, es 5 ha
szeptember utani, a masodik szamjegy az ev (2010-tol az elso szamjegy
1 ill. 6-ra fog valtozni).
Ezutan jon 3 szabadon valaszthato betu (azt hiszem van egy par ami nem
lehet benne, mert felreertheto pl I, O, Q)
1984-2001-ig Az elso betu az evet jelolte (1984=A, '85=B, stb), utana
kovetkezett 1-3 szabadon valaszthato szam, majd 3 szabadon valaszthato
betu. (az ABC vege fele mar nem evente -szeptemberben - ugrott a
kezdobetu, hanem osszevissza, es a Q betu jeloli a tobb mint egy
autobol osszerakott kocsikat)
-1984-ig 3 betu 1-3 szam es az utolso betu jeloli az evet.
Lattam mar mas formatumu rendszamokat is, de nem tudom pontosan hogy
milyen lehet meg.
Na es most jon az uzlet, az autodra vasarolhatsz barmilyen rendszamot,
de tilos "autofiatalitas" celbol tenni azt.
ugy 100-200 font korul szokott lenni az "apraja", de pl a K1NGS ha jol
emlexem 450 000 fontot kostal.
Rendszamot a sarki mister minit is csinalt egy par eve meg, ujabban
mindenfele papirokat kernek hozza, es nyilvan kell tartani a gyarto
cegeknek hogy kinek es mit csinaltak.
A rendszamot lehet autorol autora vinni, bar ha jol tudom akkor az uj
rendszamokat mar nem lehet "mozgatni" ha egyszer rakerult egy
gepjarmure.
Ja igen az utanfutora, lakokocsira mindig a vontato auto rendszama
kerul.
Jovore lehet hogy beruhazok egy "AK O5 KAE" rendszamba :-), bar lehet
hogy letezok AKO 5 rendszam is :-).
> Felado :
>egy kedves baratom Vectrajaban elkezdett nagyon csunyan lemallani a
>plafonrol a karpit. Tudnatok-e abban segiteni, hogy talaljon egy
>karpitost vagy olyan szakembert, aki ezt meg tudja csinalni neki.
En 10 eve egy 81-es saab 900 tetokarpitjat (vagy 30 centi melyen
logott mar helyenkent) spray formaju ragasztoval befujtam, az tartott
ideig-oraig de nem volt tul tartos :-(
Nekem akkor uj tetokarpitot ajanlottak aranyaron.
> Felado : Szakacs-Vass Sandor
>Ennek alapjan 50% egy ev utan, az eros... Meg akkor is ha esetleg
vannak
>olyan dolgok amik miatt nehezen adhato el (pl fura szin, a piac altal
>nem igenyelt felszereles stb).
Az illeto egy Ford KA, (holdfeny) ezust szinben (tehat eleg kapos
szin),
Extrak kozul mondjuk az ABS meg a 4 legzsak amit nem lehet igazan
ezekben megtalalni (de pl a Nissan Micraban alapbol benne van).
Kulonben csak a szokasos villamos ablak, tukor, CD, taviranyitos ajto,
kormanyszervo, legkondi.
>Nincs az angoloknal egy olyan szervezet amely iranyado arakat hataroz
>meg a hasznalt autoknak?
Tenyleg, meg is nezek majd egy ilyen ujsagot.
Kulonben a Nissan 5000-et adott volna erte, a Ford 4800 + 400 fontot
az extrak miatt.
> Felado : Fidrich Laszlo
>Ez ugy mukodik, hogy 5000-ert megveszi, es 7000-ert arulja. Igy mar
>azert nem olyan rossz az az arany.
Vagy szerintem 8000-ert :-o
>Persze ez gondolom nem vigasztal, de orulj legalabb a 2000
>kedvezmenynek amikor megvetted.
Ja persze marad meg egy par evig.
Annak idejen amikor vettuk csak azert nem sportKA lett, mert utana par
hetre jott csak ki hogy megrendeltuk ezt, es (akkor meg) nem lehetett
bele motoros tukrot rendelni asszonypajtas meg azt mindenkeppen akart.
Az ujabb modelben mar van alapbol, ezert gondoltuk hogy lecsereljuk,
de nem vagyok hajlando meg egyszer annyit fizetni mint amibe ez
kerult, hogy egy ev mulva max 6000-ert vegyek meg ha ugy alakul hogy
europaba koltozunk.
Amikor vettuk akkor meg a masik lehetoseg 5500-ert lett volna 3-4
eves, gondoltuk akkor legyen kicsit dragabb, ha 5500 lesz 3-4 ev
mulva, akkor nem is veszitunk sokat :-o
A'kos
|
|