1. |
re: VVT vezerles (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
P206 (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
3. |
re: riasztot keresek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
4. |
re: dizelbe benzin :) (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
5. |
re: riasztot keresek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
6. |
vvt (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
7. |
Vezermutengely (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
szembevillantas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Melyik az olcsobb? (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Vezerles (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: VVT vezerles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
16v motorral is lehet pörgetés nélkül, csak gyakorolni kell, nekem kb.
5000km után sikerült -persze addigra a motor is rendesen bejáródott, igy
alacsony fordulaton jobb, mint 0km korában. Az alapjárat alacsonyabb, ez is
csalóka egy kicsit, és az erősebb motor miatt hosszabbak az áttételek, ami
szintén megszokás kérdése.
Tamás
|
+ - | P206 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Hunter!
>Tenyleg rovid tavokra kell az auto, anyukam fog vele jarni, es 90%-ban csak
varoson belul [Veszprem]. Max. 2 ember
>szokott bent ulni, ezert alternativa a 3 ajtos valtozat, ha mar 80eFt-tal
olcsobb.
Igen igy mindjart mas.
Erre a celra megfelel az 1.1 is. Mert ilyen esetben elonyosebb.
Hamarabb bemelegszik a motor. Ilyen tavokon kedvezobb a fogyasztasa, mint
egy nagyobb motorral szerelt valtozatnak.
>Aha, ez fura. Egyszer korabban mentem egy kort egy 1.4-es 206-ossal,
allitolag volt benne szervo, de olyan nehezkes volt >a kormany, hogy alig
birtam megfordulni vele a szalon mogott. Talan megsem volt benne...
Biztos, hogy volt benne. De ebben nem kisujjas szervo van. Es nem is zar
vissza kozepre. Sem a Peugeotban, sem a Citroenben. Hanem neked kell
visszatekerni.
Ami viszont a Clio II mellett szol. Szerintem dinamikusabb motor van benne,
mint az 1.1 206-ban. Magasabbak az ulesek. Ugyertem nem a padlorol szallsz
ki a kocsibol. Nagyon nagy a komfortja. Alaparban nagyon sokat ad.
>Tavaly probaltam egy WagonR-t, de halal egy auto, baromira nem tetszett.
Opel Agila ugyanaz. Mintha egy kockaban ulnel es nem tudnad, mikor merre fog
elmozdulni. Szinte remalom.
Es az uj Panda? Vagy Fiatot nem akartok egyaltalan?
Mazda, Mitsubishi draga. Toyota Yaris nagyon pici es draga.
Daewoo Kalos. Hyundai Get. Regi Hyundai Pony-ban ultem, az egesz jo anyagu
es tartos auto volt. A maiakkal nincs tapasztalatom.
Annyira nem rossz az Ibiza sem. De en kis kobcentisben ulve azt
tapasztaltam, hogy hamar leporog es nem nagyon megy. Minden ami benne van
gyengiti az amugy is visszafogott motort.
>En ugy vagyok vele, ha a 206 tetszik, es kifizetheto, akkor azt kell
megvenni, mert muszakilag nem sok mulonbseg van az
>ujautok kozott. De en itt csak tanacsnok vagyok...
Ha meg kenyelmesnek is erzed, akkor mas nem kell. Az igenyeidhez van merve
az egesz.
Mindenesetre sok sikert a valasztashoz, es hasznaljatok majd egeszseggel.
teeby
|
+ - | re: riasztot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Én tavaly vettem az enyémbe Rhino-t (qrva jó, kicsi és rengeteg funkcióval
és bővíthetőségi lehetőséggel: 1 éve használom és semmi gond).
Érdeklődj az Organizer Co. ] e-mail címen.
Üdv.:
matchbox
|
+ - | re: dizelbe benzin :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En tavaly jartam egy 1:10 aranyu dizeles benzinnel, de azt csak robogoba
mertem tolteni. Szerintem a Bravot kimeld meg ettol, agyon kormoz neked
mindent. A ketutemu robogoban sok kart nem tehetett.
djtiszy
|
+ - | re: riasztot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Ivicz Laci!
csak en siklottam eddig el felette, hogy neked milyen franko mail-cimed van?
djtiszy
|
+ - | vvt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az lenne a kerdesem, hogy a vvt vezerles tulkepp mit csinal
>hogyan mukodik, egyaltalan mi a jo benne?
Otto-motornal (ahogy par napja irtam) a teljes szivorendszert valamilyen fordul
atszamra hangoljak. Ehhez vannak belove a szelepek nyitasi-zarasi idoi is. A ve
zerles valtoztatasanak celja ezeknek a nyitasi-zarasi idoknek a modositasa a fo
rdulatszam fuggvenyeben. Alacsony fordulaton kesoi nyitas, magas fordulaton elo
rehozott szelepnyitasok, osszenyitas (sziv-kipufogo egyidejuleg nyitva). Ilyen
karakterisztikaval a motor jobban teljesit 3-4-5000 rpm felett, de alapjaraton
egyszeruen nem menne el. Ezert valtoztat. Igazibol alul is CSAK autozhatova tes
zi a motort, nem "noveli" a nyomatekot.
A valtoztatas alapvetoen 3 fele lehet:
1.) Alfa Romeo TwinSpark, 6 hengeres Mercedesek, Toyota VVT-i: a szivoszelepeke
t mozgato vezermutengely kapcsolata a vezermuszijhoz/lanchoz nem fix. A fordula
tszam emelkedesevel egy olajnyomasos patron (legalabbis a Meciben meg az Alfaba
n) elforgatja a lanc/szijkereket a vezermutengely vegen, elobbre hozva ezzel a
szelepnyitasokat (es zarasokat is) Az Alfaban kimondottan erezni ezt a valtast
(mintha peklapattal hatba vagnanak, ahogy a baratom mondta, miutan vittek egy k
ort a 145QV-vel), az S320 Merci csak forog mint a villanymotor 7000ig (hiaba s
or6 az sor6) egyszeruen ugy megy, mintha nagyon menne. A Yaris TS meg annyira n
em mutatott semmit, hogy ha nem mondjak, eszre nem veszem, hogy valami is valto
zna benne. Sot, meg csak jol sem megy. Magahoz kepest sem.
2.) Honda V-TEC: A vezermutengelyen ket "garnitura" butyok van. Alapesetben a t
ompabb, "civil" butyok nyitogatja a szelepet, ekkor a motor megy, minden kulonc
kodes nelkul. 5300nal viszont egy kis olajnyomasos vacak osszeakasztja a mukodo
es az addig szabadon futo szelephimbakat. Ekkor egy hegyesebb, mas idopontban
es melyebbre nyito butyok mukodteti a motort. Ilyent kettot probaltam: 2003-as
evjaratu 1,7es Civicben, (20ekm) Autoztam vele 2-2500km-t, 6200nal az istennek
nem forgott tobbet, nem volt erzekelheto valtas, semmi. Pedig a kocsi hatuljara
meg a szelepfedelre is fel volt irva a VTEC. Ha ennyi az egesz, akkor humbug.
A masik egy 93as 1,6os Civic, ebben 168.000km van, ebbol az utolso 3000-et en k
ovettem el. Ebben szerintem tenyleg van, de szerintem tonkre van menve, nem muk
odik. A 3000km alatt talan 2x ha ereztem a meglodulast, pedig eleg gyakran elke
rulom a valtasi fordulatszamot. Ezzel egyutt is a regi motor sokkal elenkebbnek
, termeszetesebb reagalasunak tunik, mint az uj.
3.) BMW Valvetronic: NINCS fojtoszelep. A vezermutengely egy himban keresztul m
ozgatja a szelepeket. A himba feltamaszkodo vegen viszont nem fix a tamasztas,
hanem egy excenteren tamaszt meg. Amikor gazt adsz, az excentert egy villamos l
eptetomotor elforgatja, ahogy elforog, egyre melyebbre nyit a szelep, tobb anya
g jut a hengerbe. A marketing-cikkek aradoznak rola, a fogyasztasa erzekelhetet
lenul kisebb, a teljesitmenye erzekelhetetlenul nagyobb, de legalabb jo draga.
Meg nem vezettem, de latatlanban is inkabb egy sima 325i, mint egy 318 valvetro
nic...
Fogash
|
+ - | Vezermutengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az "utangyartott" cseszeknel az elteresek kijatszasara aprobb
> trukkoket kell alkalmazni, ami altalaban nagyobb csapagyhezagot
> jelent, ezzel feladva a furatok egytengelyuseget. Ez hosszutavon
> a tengely anyagfaradasahoz, toresehez vezethet.
Igy van, nem veletlenul nem arulja a gyar; viszont az sem
veletlen, hogy azert van belole kisipari... A harom kozul en
kettot csereltem, es utana meg 150ezret vidaman ment a motor.
|
+ - | szembevillantas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szembevillantasrol jutott eszembe. Vajon perelhetem a rendorseget, ha
szembol lefenykepeznek, en meg meglepetesemben + mert nem latok jopar
masodpercig balesetet okozok ?
Es ha igen mennyi eselyem van karteritesre ?
A'kos
|
+ - | Re: Melyik az olcsobb? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Saturday 21 February 2004 16:13, Triznyak wrote:
> > tamogatja ezt a megoldast, mert a vezermutengelyt
> > lefogo cseszekeket nem lehet kulon kapni, igy ha
[snip]
> A gyar a cseszeket gyartastechnologiai okok miatt nem
> arulja kulon. A cseszek sorozatban gyartott egyedi
> darabok, nincs koztuk ket egyforma. A gyartas soran a
> hengerfejet, a feszerelt cseszekkel, egy
> munkafolyamatban munkaljak meg(vonalfuras), igy
> biztositva az azonos meretet, es a furatok
> egytengelyuseget. Ugyanezen okbol nem arulnak kulon a
> motorblokkhoz fotengelycsapagyfedelet, vagy sebvaltohaz
> egyik, vagy masik felet.
Most jovok ra hogy mik is ezek a cseszek :-)
Nos, cseszezni nem kaveztam, de ami csapagyfedelet en rakosgattam a
fotengelyekre, azok hatarozottan nem voltak egyedi darabok. Volt osszesen
6 fajta, de csak azert ilyen sok mert tobbfajta motor es fotengely jott a
soron. Egy adott tipusu fotengelyhez mindossze 2 fajta csapagyfedel kozul
kellett valasztani (annak fuggvenyeben hogy elotte milyennek mertek a
kerdeses fotengely adott reszet).
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Vezerles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Saturday 21 February 2004 15:33, Hajdu Csaba wrote:
> > Egy tisztesseges vezermutengely a legvekonyabb reszen is vagy
> > 30mm atmeroju kovacsolt acel. Feladata hogy elviseljen vagy
>
> Nem vagyok kohasz, de az enyem ranezesre ontveny volt, ami
> gondolom nem ugyanaz... Termeszetesen a vezerlest vegzo butykok
> finoman meg vannak munkalva, de magan a tengelyen ontes nyomai
> lathatok.
Letezik ontvenybol keszitett vezermutengely, de ritka es manapsag nemcsak
hogy nem jellemzo, de meg acelbol sem a tomor valtozat a gyakori.
Sulycsokkentesi cellal egy lyakas csore rakjak a butykoket :-) Aztan
belenyomnak egy rudat ami kitagitja a csovet es igy a butykok raszorulnak.
Ha nalad a butykok lathatoan mas anyagbol voltak mint a cso, valoszinuleg
ilyen kompozit valtozat lehetett, mert az ontvenyeset tudomasom szerint a
butykokkel egyutt ontik ki.
Viszont aki arra gondol hogy akkor ezert torhetnek a vezermutengelyek,
rossz helyen keresgel, mert egy ilyen csoves cucc joval merevebb mint egy
ontveny.
Es csak ugy zarojelben jegyzem meg hogy mikor kerdeztem hogy ugyan bizony
mikent allapithatom meg az azonos motorba kerulo fotengelyrol hogy acel
vagy ontveny, a valasz egyaltalan nem az volt hogy ontes nyomai lathatok.
Acel fotengelyen is lattam olyan nyomokat amikrol azt hittem hogy ontes
nyomai es kozben dehogy.
--
Udv, Sandor
|
|