1. |
Akku merules (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: akku kerdes (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
Valasz: akku kerdes *** HIX AUTO *** #2266 (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Valasz: inditas levegovel *** HIX AUTO *** #2266 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
5. |
Valasz:re: Valasz: re: savas, lugos *** HIX AUTO *** #2 (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
Dup Drive (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Gyujtotrafok (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
8. |
Golf, szlovak arak, autopalya 160 (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
9. |
Kek lampa - Amerikaban (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
10. |
Korana ... Plitvice mellett ... (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Akku merules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Manapsag ez surun elofordul, ennel rovidebb ido alatt is. A modern autok
> akar 1het alatt is lemeritik az akkujukat. A miertre azonban nem
> sikerult rajonni. Az aramfelveteluk nem tobb 10-20mA-nel, es megis
> lemerul az akku. Ha learamtalanitom, akkor nem, tehat valahogy megis az
> auto fogyaszt. Barmilyen markaval elofordul, lenyeg hogy sok elektronika
> legyen benne.
Ha jo az akku, akkor ez csak ugy lehet, hogy megsem 10-20 mA az az
aram... Persze az sem mindegy, hogy hogy mered: egy mezei muszer
jol atver, ha peldaul impulzusokban veszik fel az aramot a
fogyasztok...
|
+ - | Re: akku kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : Triznyak
>Legtobbszor a csomagter vilagitasaval van baj,
>"egve" marad akkor is ha le van csukva a teto. De ez a kb.0,5-0,7A
>fogyasztasbol rogton kiderul.
Talalt sulyedt :-)
Mint rajottem nem csuktam le rendesen a csomagtartot, es egve maradt a
pilacs. Az en hibam volt nem az auto a hibas :-)
Viszont az erdekes, hogy a belso vilagitast lekapcsolja egy ido mulva,
de a csomagtarto lampaja egve maradhat napokig :-o
A'kos
--
Ákos Szalay
|
+ - | Valasz: akku kerdes *** HIX AUTO *** #2266 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: akku kerdes ( 11 sor )
> Idopont: Fri Aug 6 15:14:08 CEST 2004 AUTO #2266
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Normalis vajon hogy egy auto 2-3 het allas utan (pontosabban kozben el
lett inditva 4-5 szor par percre, tehat az is szivta az aramot)
teljesen uresre sziv egy 50 Ah akkut ?
...<<<<<<<<<
Szerintem teljesen normalis a fenti parameterekkel.
udv, Akos
|
+ - | Valasz: inditas levegovel *** HIX AUTO *** #2266 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: inditas levegovel ( 9 sor )
> Idopont: Fri Aug 6 22:08:18 CEST 2004 AUTO #2266
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>...
Szerintem az M63-t inditottak levegovel ugy, hogy a hengerekbe vezettek,
akar a gazolaj robbant volna. Egy bokkenoje volt, a motorterbol kellett
nyitni a szelepet eszveszejto suvites mellett ... Marhara utaltam..
...<<<<<<<
Nem ismerem az M63-at (marmint felhasznaloi szinten), de arrol a geprol
mindent el tudok kepzelni, egy akkoriban Ganz-os baratom meselt a
"tervezes" es a kivitelezes reszleteirol. Sajnos az a gep a vegletekig tul
van bonyolitva.
Az M41-nel azeert gondolom, hogy levegovel indul, mivel massal nem nagyon
tud, leven generatora nincs (illetve csak vonatfuto generatora van), mivel
hidraulikus gep.
udv, Akos
|
+ - | Valasz:re: Valasz: re: savas, lugos *** HIX AUTO *** #2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Triznyak
> Temakor: re: Valasz: re: savas, lugos ( 15 sor )
> Idopont: Fri Aug 6 22:53:32 CEST 2004 AUTO #2266
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nem tudom mit ertesz azon, hogy "kivulrol". A harckocsiknal, hajoknal,
...<<<<<<<<
Mint az F1-ben! :-)
Arra gondoltam, hogy van egy bazi nagy hordozhato (ertsd: huzhato, tolhato,
kerekeken gurulo) kompresszor, kivulrol csatlakozik es indit.
udv, Akos
|
+ - | Dup Drive (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Ha elfogy a benzin:
http://index.hu/tech/tudomany/dup0731/
--
Viszontlatasra:
Dorozsmai Karoly
|
+ - | Re: Gyujtotrafok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Triznyak irta:
: > Ha hengerenkenti a trafo, miert egyszerubb egyszerre
: > gyujtani 2-2 hengert? (lehet, hogy rem lamer a
: > kerdes, de telleg nem tudom)
: >djtiszy
: Mert igy csak a trafobol kell 2db, a gyujtasvezerlesbol
: elegendo hengerparonkent 1db.
Ami negyhengeres motornal 2 trafot es 2 gyujtasvezerlot jelent. Egyebkent
ha ket gyertyat egyszerre szikraztatunk, akkor ketszeres teljesitmenyu
vegfoktranzisztor kell a vezerlesben.
(bezzeg a regi szep idokben, amikor meg csak 1 trafo es egy gyujtasvezerlo
volt :-)) )
Az alapotlet a kovetkezo: a mechanikus gyujtaseloszto rotorjanal villamos
iv kepzodik, ami energiat emeszt fol, tehat a gyujtogyertyara egyreszt
kevesebb energia jut, masreszt pedig a mechanika kopik.
Athidalo megoldas: elektronikus eloszto.
Megoldas: hengerenkent 1-1 gyujtasvezerlo+trafo egybeepitve. Elonyei: a
gyujtoelektronika negyedakkora igenybevetelnek van kiteve (csak minden 4.
utemnel kell szikrazni, nem pedig minden utemnel /tovabbra is
negyhengeres, negyutemu motorrol beszelek/); gyujtaskabelre nincsen
szukseg, mert az egesz egybe van epitve a gyertyaval. Hatranya: dragabb.
Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
elektronikus eloszto is megszuntette. Marad a feleakkora igenybevetel
(minden 2. utemnel szikrazas) es a kozgazdasagtan (=a'r). Raadasul csak 4
vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab hengernel lehet ilyet csinalni (8
hengernel meg mar olyan draga az auto, hogy minek ilyesmivel
olcsojanosozni).
Udv,
marky
|
+ - | Golf, szlovak arak, autopalya 160 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felszereltsegban hasonloak:
> 6 legzsak, szervo, ABS, ASR, el. ablakemelo elol(!!! mindketto!)
Nem ertem a felkialtojelet. a 88-as alap Tipom is elektromos ablakkal
volt, ezen kivul ma mar ket kategoriaval lejjebb is alap az ablakemelo.
Viszont meg mindig kaphato kurblis VW, ami mashol mar nem nagyon
fordul elo (low end-et ne szamold ide). Nalunk peldaul van olyan
cegkocsi, hogy Octavia TDI 4x4 5 millioert, kurblis ablakkal. A ceges
Golfok tobbsege 1.4 75 LE, dupla legzsak, manualis klima + kurblis
ablak. Ezek tenyek, amik szamomra es Fogash szamara viccesek,
masoknak talan nem, de ez nem az en bajom...
> En Szlovakiabol sokkal olcsobban hoztam :-)
Mivel a magyar AFA 25% a szlovak meg 19%, nyilvanvalo, hogy alapbol
lehet mindent olcsobban. Ennek ellenere a magyar es szlovak
szervizarak kozt minimalis a kulonbseg.
> Nem is mondtam, hogy ez kevesebb lenne mint a Te idod, mindossze
> arra celoztam, hogy egy a 160-at megkozeliteni sem tudo jarmuvel
> sem hosszabb _jelentosen_ a menetido.
Pedig az egesz kommunikacio arrol szolt, hogy az az 1-2 ora nagyon
jelentos :) Ha 12 oras utnal +/- 2 ora nem jelentos, akkor feleslegesen
koptatjuk napok ota a billentyuzetet :)
Cs.
|
+ - | Kek lampa - Amerikaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Idezet www.langlovagok.hu tuzoltos oldalrol a Tuzoltok kozuti balesetei
topikbol:
"Udvozlok Mindenkit!
Eloszor irok ebbe a topikba, de hosszu ido ota olvasgatom a kulonbozo
eszreveteleket. Jomagam nem vagyok tuzolto - csak egy szereny civil. Ami
miatt megis klaviaturat ragadok az nem mas mint az elottem szolo megjegyzese
a honi kozlekedesi moralrol a szirenazo jarmuvekkel szemben. Elore
bocsajtom, hogy en Vancouverben elek British Columbiaban es a
tapasztalataimat szeretnem megosztani a Veletek - ugye nem a baj a
tegezodes - az itteni kozuti szabalyokrol es viselkedesrol a megkulonbozteto
jelzeseket hasznalo jarmuvek eseten. Ez elso legfontosabb kitetel: a
kulonbseg eg es fold! Ha egy vonulo gepjarmuvet hallunk vagy latunk azonnal
le kell huzodni az ut szelere es meg kell(!) allni. Nem csak lassitani, vagy
manoverezkedni. Allni kell akarhol is vagy! Ha nem teszed meg akkor a vezeto
(vagy a mellete ulo kollega) bediktalja a gepjarmuved rendszamat es az autod
tipusat es szamithatsz ra, hogy par kilometer mulva az utanad vagtato 200
loeros rendorauto szirenazva lekapcsol es helyben elveszik a jogsidat vagy
minimum 2000 dollaros buntetest akasztanak a nyakadba (az en havi keresetem
kb 2000 dollar), de ez az osszeg csak az alja buntetesi tetelnek a teteje a
csillagos eg. Plusz beideznek a kapitanysagra ahol mellekbunteteseket is
kapsz, nem is keveset. Az utrol valo lehuzodas nem nehez mivel itt meg a
mellekutak is 2x2 savosak, tehet nem nehez megoldani a feladatot. Ami meg
fontos: en soha nem lattam arra utalo jelet, hogy barki is kekeckedni mert
volna egy mentoautoval vagy tuzoltoval. Mindenki betartja a szabalyokat. Ha
elveszik a jogositvanyoadat akkor ujra mehetsz vizsgazni ami nem keves penz
es a sikeres vizsga eseten ki kell tenned egy matricat az autodra - egy nagy
"N" betut (New) - hogy ismet uj vagy az utakon. Ennek az a hatranya, hogy az
"N" betuvel kozlekedo jarmuveket nem lehet egyedul vezetni, csak olyan ulhet
melleted akinek mar van jogositvanya. Ha elfelejtened kitenni a matricat es
egy kozuti ellenorzesen ez kiderulne akkor ujra ugrik a jogsid, mitobb egy
vagy tobb evre elleszel tiltva a vezetestol. Nem rossz ugye? Persze tudom
ehhez kell a 2x2 savos uthalozat, es szukseges az is hogy mindig legyen
szabad rendoauto aki intezkedni tud a renitensekkel szemben, de a lenyeg az,
hogy mukodik a dolog es a mentok, tuzoltok hamarabb ernek az eset
szinhelyere. Es ahol idot nyernek ott eletet mentenek. Azt hiszem ezzel
mindenki egyet ert. A munkatokhoz kivanok jo egeszseget es sok esemenytelen
napot!"
Elgondolkodtato...
A http://langlovagok.hu/filmek.shtml oldalon a nyiregyhazi es a miskolci
tuzoltok vonulasairol talaltok videokat. Dobbenetes a kozlekedok
nemtorodomsege !!!
Pl. szirenazo tuzoltoauto elott atfuto gyalogos!
Udv !
Puruczki Tamas
(Baja)
|
+ - | Korana ... Plitvice mellett ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Lista!
Ha valaki volt már az autóskempingben Plitvice mellett, dobjon már meg egy
emillel, kérdeznék 1-2 dogot Tole ....
Mailto:
Udv:BuszosJani
18-fos kisbusz berles, soforrel
Kulfold-Belfod
Tel/Fax:06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
|
|