1. |
Re: mellenyultal (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
Skoda Feliciat keresek (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
3. |
hamis biztonsagerzet? (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
4. |
Ford keycode radio (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: toresteszt (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: kepzelt biztonsag (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
Lattalak - ki voltal ? (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: sztereotipiak (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: mellenyultal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Fogash irta:
>Az ABS lenyege NEM a fekut minimalizalasa, hanem a
>FOLYAMATOS IRANYITHATOSAG MEGORZESE A
>FEKEZES SORAN. Ennek erdekeben a kerekeket vegig
>forgasban tartja. A surl. egyutthatot kvazi empirikusan
>meri, amikor ugyanis megcsuszik a kerek, akkor tudja,
>hogy az adott surlodasnal nagyobbat fekezett, ezert
>egybol meghozza a korrekcios intezkedest anelkul, hogy
>konkreten tudna, mekkora is a mu" erteke eppen ott,
>eppen akkor.
Lehet, hogy csak felreertettem, vagy rosszul fogalmaztal, de a mostani
ABS-ek nem engedik megcsuszni a kerekeket, bizonyos 'extra' eseteket
leszamitva. A negy jelado alapjan szamol egy jarmusebesseget, es a
fekezes soran a 10%-os szlipet igyekszik fenntartani. Az elso
beavatkozas/szabalyozas elott elofordulhat, hogy lemegy akar 40%-os
szlipig is, de nem jellemzo.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | Skoda Feliciat keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur, kedvenc nagybatyam reszere keresek egy fent nevezett autot. id
ealis esetben negy-hat eves, megkimelt. minden ajanlat erdekel. kosz az o neveb
en, djtiszy
|
+ - | hamis biztonsagerzet? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Olvasgatom a listan, hogy szupi teli gumis szuper 1-2 eves autok
tulajdonosai esetleg elbizzak magukat es ezert okoznak balaesetet.
Az biztos, hogy a sok h*lye reklam kepes belenksulykolni ezt-azt.
Eszembe jutott egy reklam, par eve ment asszem a Eurosport-on:
nagy hó, egy draga auto (talan AUDI vagy FERRARI? ezt mar nem'tom)
megy mint a golyo, fekez, es pont 1-2 centire all meg a szakadektol vagy
valami hasonlo melysegtol. Ezt tobbszor megcsinalja, aztan benyogik, hogy
igen, XY markaju teli gumival te vagy a fasza csavo. Na, nem szo szerint
indeztem :-) de valami ilyesmi volt a reklam. Hat ha en elhuzok a
szaxervizbe
felrakatok 4 ilyen gumit a tobb mint 5 milkos kocsimra, meg van ABS, lehet
hogy az lenne bennem, hogy "most en vagyoka fasza csavo, telen is ugy meg
allok mint nyaron, tehat telen is tolhatom neki hadd szoljon..." !
Ugyhogy szerintem van aki bedol ennek, van aki tudataban van, hogy ESETLEG
egy ADOTT SZITUACIOBAN szamit a gumim markaja meg mintaja stb, meg
van aki tudja, hogy tukorjegen oly' mindegy... Lattam en mar elso kerekes uj
OPEL CORSA-t hogy elindulni sem tudott a varosban, annyira tukorjeg volt
alatta
hogy a vadiuj (vagy annak latszo) 155-ös teli gumival is ugy rugott, hogy
meg sem
mozdult a kocsi...
Szoval a reklam az reklam, az elet meg az elet. Egy jo teli gumi biztos hogy
szamit,
de NEM MINDEN SZITUACIOBAN. En igy latom...
Minden jot mindenkinek, aztan nehogy egett gumiszagot erezzek... :-)
GERI
|
+ - | Ford keycode radio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A Ford Orionomban levo gyari Ford keycode radio-t elrontotta egy szerelo.
Miutan megbirizgalta az elektronikat, a radio kodot kert, es o meg ahelyett
hogy beken hagyta volna, elkezdte nyomkodni es persze nehany probalkozas
utan a radio lezarta magat, ugyhogy most mar a sajat kodjaval sem oldhato
fel. Ez mar viszonylag regen tortent, a szerelot kulonbozo okokbol nem lehet
szamon kerni.
Fel lehet meg oldani a radiot vagy mehet a szemetbe?
Ha igen mit kene csinalnom? A gyarral kellene felvennem a kapcsolatot? Vagy
kivel?
Koszi: Feri
|
+ - | Re: toresteszt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sat, 2002-09-14 at 13:14, ar146--freemail.hu wrote:
> utkozessel, mint a ott szimulalnak. Vedd a Lagunat - nagy
> csalodas volt a torestesztje, ezert atdolgoztak, ami
> szamomra = az adott tesztre optimalizaltak, es rogton
Igy igaz hogy a laguna2 ketszer ment at az euroncap tesztjen es csak
masodjara kapta meg az ot csillagot, amikor mar tenyleg a tesztre
hegyeztek ki. Viszont a "nagy csalodas" egyaltalan nem igaz: azert
alltak masodszor is oda, mert az elso tesztnel olyan kevessel maradtak
el az ot csillagtol hogy az mondtak, azt mar kicsinaljuk:)
Az optimalizalas pedig a legzsakok vezerlo programjanak a modositasat
jelentette.
A "kis szazalek" is csak akkor ervenyes ha tenyleg azt nezed hogy a
valosagban hanyan utkoznek 56km/hval allo autonak 40%os lefedettseggel
stb. Viszont ha mar ennel a tipusu utkozesnel viszonylag jol szerepel
egy auto, jo esellyel 70km/h oranal is jol fog szerepelni - a tobbihez
kepest... Ami mondasz szamomra valahogy olyan hogy egy felvetelinek
semmi ertelme, mert a vizsgazo csak azt mutatja hogy a vizsgazo azt az
egy feladatot tudta megoldani es ez semmit nem jelent a tobbi feladatot
illetoen.
> hiperszuper biztonsagos auto lett. Csak a kedvens kliens
> nehogy picit eltolodva utkozzon, nehogy picit gyorsabban
> utkozzon, nehogy valami varatlan dolog tortenjen, mert
> akkor kampec. A csillagok egyedul annyit arulnak el, hogy
> Seicentoval inkabb ovatosabban, Lagunaval picit tobb esely.
Ez is igaz, de hat iranyadonak kell valami:( Mihelyt egyetlen szammal
akarod osszefoglalni a biztonsagot egyszerusiteni kell:(
Ami pedig a sebesseget, szogeket, eltolodast illeti, a sajat
kozpontjaikban a gyartok utkoztetnek 5-180 km/hval, 0-45° szoggel,
teljes fedettseggel, nem deformalodo falnak stb.
> Egyedul a marketing gyomoszoli az agyunkba, hogy ez alap
> kriterium legyen.
Az ev velemenyem szerint "ha baj van, egy kicsivel nagyobb az esely hogy
ne serulj/tuleld" meggyozo erv:)
Ja, jut eszembe, egyre nagyobb gondot forditanak az auto-auto
kompatibilitasra (nem mintha kedvem lenne egy ket es fel tonnas
hegymaszonak nekirohanni:).
Udv, Sandor
|
+ - | Re: kepzelt biztonsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sat, 2002-09-14 at 13:33, ar146--freemail.hu wrote:
> Szerintem meg ez nagyon ritka. Eletemben talan 2-3x
> talalkoztam olyannal, hogy valaki batrabb lett csak a
> biztonsagi felszereltseg miatt. Foleg azokrol van szo, akik
Mikor elterjedt az ABS-t, _megnott_ a tul nagy sebesseg miatt tortent
balesetek szama. Nem nagyon ertettek a dolgot, aztan rajottek hogy az
emberek azt hittek az abs leroviditi a fekutat es batrabbak lettek.
Mostanaban kezdik csak megtanulni mire is jo es hogy is kell fekezni egy
abs-el...
> Szoval nem hiszem, hogy ez jo argumens, a tobb biztonsagi
> felszereltseg (es ilyen a teli gumi) is, csak pluszt
> jelent, aki a negativ oldalara celozgat, az kakan keres
> csomot.
Nem, egy nagyon komoly problema a kulonbozo biztonsagi rendszerekkel
ahol a szamitogep az ur (esp stb) az hogy a vezeto kevesbe erzekeli hgoy
a hatar kozeleben. Aztan mikor mar az elektronikat is meghaladja a
problema, a vezetore figyelmeztetes nelkul zudul a baj, es olyankor mar
semmi eselye sincs, meg akkor sem ha esetleg lett volna egy kicsi ha
felkeszul ra.
Igy aztan altalaban az esp hamarabb bekapcsol mint az indokolt lenne
pont azert hogy figyelmeztesse a sofort: ejnye, a hatar kozeleben vagy.
Udv, Sandor
|
+ - | Lattalak - ki voltal ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Vasarnap delutan az M5 -oson mentel Budapestrol kifele egy Favorit
kombival. A kocsi hatuljan viritott a HIX matica ! A varoshatarnal
eloztelek meg egy kek Megane -al, dudaltam meg integettem es lekanyarodtam
a Tesco fele ...
Zsolt
|
+ - | Re: sztereotipiak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Tibor!
> Mivel a Mazda 323 is ott szerepel a sorban, tudniillik, hogy miert
> nem mondjuk azzal hasonlitottuk ossze (es ez az egyik kedvenc
> autom :))), beolloztam az 1.6 -os Sedan felszereltseget a
> weboldalukrol. Ennel kevesebbel nem lehet rendelni :)
> Megvagtam kicsit, ilyeneket mint fordulatszammero kiszedtem.
>
>
> ABS + EBD (elektronikus fékerőelosztó)
> Kipörgésgátló (TCS)
> ...
Ez mind szep es jo, bar ez ugyan nem kevesebb, de nem is tobb, mint amit a
konkurencia nyujt (Stilo, 307, Focus de akar egy felszereltebb Punto/Clio
is).
Lehet,hogy ott mondjuk nincs megvilagitott gyujtaskapcsolo, de van helyette
mas "parasztvakitas" :))) Foleg a csekelynek azert nem igazan mondhato 4
millio koruli arert...
Na de a 98 loeros 1.6-os motor????? Ennyit mar az 1.4-esnek is tudnia
kellene...
Szamomra pl. nincs az az extrahalmaz ami ezt a - mai szemmel - enyhen szolva
is szereny teljesitmenyt kompenzalna...
A Mazda 6 szerintem tenyleg nagy bumm lehet, de ha jol megnezzuk, az igazan
dogos 2.3 Sport a maga 170 loerejevel mar nagyjabol annyiban kerul, mint az
uj Alfa 156 JTS, kb. ugyanekkora teljesítmennyel, de kisebb motorbol, tele
minden encsem-bencsemmel, vagy egy Mondeo Ghia 2.5V6, szinten 170 loerovel,
de 6 hengerrel, de meg az 1.8T Passat sem kerul igazan tobbe (7 millional
1-2 szazezer mar nem szamit) Visszaterve a japanokhoz, pl. az Avensis
2.0VVTI is 7 milla korul van...
Szoval szerintem a japanok nem kerulnek se tobbe, se kevesebbe, mint az EU
autok hasonlo felszereltseggel, ha a hasonlo "presztizsbesorolasu" markakat
nezzuk. Sot inkabb tobbe, mint kevesebbe. Legalabb is velemenyem szerint az
Alfa156 "presztizse" nagyobb, mint egy Mazda 6-e, foleg sportossag
szempontjabol.
Persze mindenkinek mas a fontos, lehet, hogy valakinek tobbet er a Toyota
"megbizhatosaga" mint a BMW "presztizse"...
Olyan, hogy "nullextra valtozat", szerintem mar regen nincs, maximum
Kelet-Europaban (Astra Classic, Suzuki...)
Udv,
Gabor
|
|