1. |
buntetes merteke (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
saab, opel, skoda (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Parizs+Loire (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
|
+ - | buntetes merteke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Finnorszag ilyen. A buntetes merteke "x napi jovedelem". Ilyet egyebkent a
>nemet jog is ismer ("Tagessatz"), de kis kihagasoknal nem alkalmazzak
Ez egyaltalan nem kulonosebb sajatossag.
Magyarorszagon is befolyasolo tenyezo a kereset a buntetes kiszabasanal.
Persze a joggyakorlat leginkabb csak birosagi, ugyeszsegi eljarasokban
jellemzo. De vannak lojalis rendorok, akik altalaban figyelembe veszik. Egy
idoben emlekszem, hogy mielott csekket toltottek, meg is kerdeztek
rendszeresen a havi atlagkeresetet.
Egyebkent pedig buntetoeljarasban vallomasfelvetelkor az adatok rogzitesenel
minden esetben szerepel, ha vad ala kerulsz.
teeby
|
+ - | saab, opel, skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felado :
: Bevallom, nem tudom. Viszont SAAB -rol meg nem hallottam rosszakat -
: ami nem jelent sokat, lehet, hogy csak keves SAAB-os ismerosom van.
: Egeszen pontosan egy :-). De az imadja a kocsijat. Egy 2.3T 250 LE-s,
: 2,5 eves auto, 90 ezer km-el. Gyonyoru kocsi, es nem volt baja sem.
Hat miatta meg ne vegyel SAABot. SAABos berkekben kozismert, hogy az
NG900 (1993) es a 9-5 (1996) is tragikusan sikerult. Rengeteg gyermek-
betegseg, csapnivalo minoseg, az elodokhoz (a 9000-eshez es a klasszikus
900-as utolso szeriajahoz) kepest szamos muszaki egyszerusites,
meltatlan megoldasok. A 9-3-assal valamelyest korrigaltak, es a
9-5-osokon is javitottak a rancfelvarras alkalmaval (2001), de ettol
meg eszembe nem jutna megvenni egyiket sem.
Az utolso (es maig a legtobbet nyujto) SAAB az 1998-ig gyartott
csiklampas 9000-es volt, a stilushianya ellenere.
: Az Opelek regen nem szamitottak rossznak, es ha minden igaz, a
: mostaniak is jok mar. Irta itt valaki, hogy 3 vagy 4 evig volt valami
: sporolos gazdasagi igazgatojuk, ezert volt sok baj a 2000 koruli
: evjaratoknal. Nem tudom, igaz-e, ha valaki tud errol konkretumot,
: kivancsi lennek ra.
Nem tudok rola, hogy a 2000 rossz ev lett volna. A Vectra-A es az Omega-A
valtasakor jott ki markansan a sporolas, tehat 1993-ban es 1995-ben,
ill. ha hozzaveszuk a Golf III-mal versenykeptelen Astrat, akkor mar
1992-ben is.
A Vectra-B es az Omega-B bukott. A Vectra muszakilag meg csak-csak
elorelepes lett volna, de rengeteg megbizhatosagi problemaja volt az elso
ket evben, foleg annak fenyeben, hogy egy nagyon megbizhato elodot
valtott. A '98 oszi fazonigazitasra mar nagyon sokat javitottak az auton,
_meglepoen_ jo lett, bar ez sem mentette meg a megiteleset. A Vectra-C
(amit kb. 2 eve mutattak be) allitolag iszonyatjo a korabbiakhoz kepest.
A felhizlalt Omega-B meg aztan semmilyen szempontbol sem sikerult jol.
Tudvalevoleg az Omega-A es a Senator-B egyuttes levaltasara talaltak ki,
de csak bele kell ulni, es maris erezni a kudarcot. A Senator B-vel ossze
sem lehet hasonlitani, en spec. tudok olyan tulajrol, aki a '89-es
Senatorat kovetelte vissza, amit beszamittatott az Omega B-jebe
vasarlaskor. Mivel mindket autot lattam mar kozelrol, meg is ertem. :-))
A felzarkozas kezdete az Astra-G-tol szamithato, de az Opel ettol meg
marad a ket gyengebb nemet egyike (a Ford a masik, ugye, aminek
nagyjabol ugyanakkorra teheto a melyrepulese).
---
> Felado :
: Gyakorlatilag csak arra jo hogy jobban nez ki.
: Elvileg csokkenti a rugozatlan tomeget, ami javithatja az auto uttartasat,
: de az atlag autos ezt a kulonbseget soha nem fogja megerezni.
: Hatrany hogy konnyebben serul mint az acelfelni.
S plane mivel a sok okos magyar szelesebb gumit rak ra, meg csak a rugozatlan
tomeg se nagyon csokken... en mar csak vigyorgok, ha utolagos konnyufem
felniket latok olyan 12-1-tucat ojjektumokon, amikrol a tulajaik azt hiszik,
hogy ettol lesznek egyeniek. Sebaj, legalabb sokba kerul, es van min rohogni.
---
> Felado :
: A regi Skodak motorja 120.000-nel elkezdte okadni az olajat!
Jajj, de jo, egy jol tajekozott ember. Honnan az info?
: Hallottam,hogy a Felicia motorja megegyezeik szinte teljesen az
: eredeti,regi Felicia,Octavia /orrmotor/ motorjaval.
: Valoban igy van -e,es az uj Felicia motorja mennyit bir ki general
: nelkul?
Feligazsag. Az 1936-os Skoda Popularig visszamehetunk, abban volt eloszor
"ez" a motor, 1964-ben, a farmotoros 1000 MB-nel viszont alaposan
atterveztek. Azota kisebb modositasakkal valoban ezt vitte tovabb a
100/110-es (1969), majd a 105/120-as (1976) sorozat, meg a Favorit (1987) is.
A nyolcvanas evekhez kepest viszont oriasi kulonbseg a felhasznalt
anyagok minosege (kb. 10 eve tudomasom szerint full alu az egesz), igy
pl. a 120-as motorja 100-120 ezret ment el, mert tobbet nem birt ki a
fotengelycsapagy, addig a Favoritban/faros 135/136-ban nemet segitseggel
mar javitottak rajta annyit, hogy 250e-t mindenkepp teljesitsen. NEM a
VW-fuzio idejen, hanem mar 1987-ben. Talan a Felicianal sem rosszabb a
helyzet. Semmi baja nincs annak a motornak, bar egyszeru, ezt nem erezni
rajta, vasarlas titka az, hogy az erosebbiket (68 LE) kell venni.
Z.
|
+ - | Re: (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Akos!
Faternek is Octavia 1.6-osa volt, 101 LE-s valtozat. Szalonbol vette, es 4 eves
en kb. 80ekm-el adta el. Nekunk sem kilometerora-kabel szakadas, sem elosztofed
el bajunk nem volt. Ez utobbi esetben en nagyon a szervizre gyanakodnek, mert a
hivatalos markaszervizekkel nincsenek jo tapasztalataim. Mindig addig susmakol
tak, ugyeskedtek, amig jol feltornasztak a szervizkoltseget :((( Szerintem ha t
eheted, valts szerelot!
udv, Aleox
Ui: A fenti esethez hasonlok miatt vagyok nagyon rossz velemennyel az autoszere
lokrol. Az elmult 10 ev alatt legalabb tiz kulonbozo szerelonel jartam (hordtam
) az aktualis autoinkat (5 db), es kb. 2-3 szemelyre mondom, hogy korrekt. A to
bbiek ugyeskedok, hogy finoman fogalmazzak :(((
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
|
+ - | Re: Parizs+Loire (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Paci irta:
> 1.6-os, benzines. Az osztrakokrol, nemetekrol tenyleg sok szo esett itt,
> azokrol nem is ejtek, csak annyit, hogy erdemes hallgatni a stau hireket
> a radioban (az egyik adon 15percenkent mondtak be, es abbol kiderult
En "hallgattam" (a radio automatikusan kapcsolt a kozlekedesi hirekre), de
mivel csak azt ertettem hogy melyik autopalyarol beszel, azt mar nem hogy
melyik szakaszrol es hogy ures-e vagy tele van, egy ido utan kikapcsoltam
ezt a funkciot :)
> 10km-es sorok a kozepkategoriaba esnek arrafele szombaton, nyaron).
Tegnap itt volt egy kis tuz az egyik parizs kornyeki autopalya biztonsagi
berendezeseit arammal ellato felszerelesenel (na ezt jolmegaszontam).
Kovetkezteteskeppen lezartak a kerdeses palya parizs mellett levo, fold
alatti szakaszat => 200 km dugo csak a regioban... Meg mindig zarva van,
jelen pillanatban (fel kilenc) 215km, tendencia: emelkedik.
> utan. Parizsig sima volt az ut, a korgyuru remalom, hiszen ha a szelso
> savban mesz, akkor egyfolytaban nezni kell a jobbrol jovoket - jobb kez
Ehhez bizony gratulalnek, a kulfoldiek altalaban nem jonnek ra hogy
jobbkezszabaly, ok azt latjak hogy 2-5 savos nagy utba jon be a kis
bekotout, es ugy gondoljak hogy nincs jobbkezszabaly.
Amugy a dolognak van ertelme: ha nem igy lenne, gyakorlatilag lehetetlen
lenne felmenni a korgyurure, hiszen mindig lenne valaki akit el kell
engedni.
> A kocsi kint allt egy darabig az utcan (jo kornyek relative), amikoris
> elloptak mind2 rendszamomat.
:-( Akkor fogom nezni az ujsagokat, mikor talalnak rablashoz hasznalt autot
magyar rendszammal :-)
> Parizs utan leautokaztunk a Loire menti kastelyokat megnezni,
Off-topic, de melyikeket neztetek meg?
> volna oket. A kastelyok gyonyoruek, de meregdragak a belepok, akarcsak
> Parizsban.
Nemzetkozi pedagogusigazolvany nagyon jol fog, ha valaki tud szerezni. (Csak
az allami muzeumoknal, de abbol is van eleg, 1-2 belepes utan mar megterul
az ara.)
--
Udv, Sandor
|
|