Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2306
Copyright (C) HIX
2004-09-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 buntetes merteke (mind)  16 sor     (cikkei)
2 saab, opel, skoda (mind)  86 sor     (cikkei)
3 Re: (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Re: Parizs+Loire (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - buntetes merteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Finnorszag ilyen. A buntetes merteke "x napi jovedelem". Ilyet egyebkent a
>nemet jog is ismer ("Tagessatz"), de kis kihagasoknal nem alkalmazzak

Ez egyaltalan nem kulonosebb sajatossag.
Magyarorszagon is befolyasolo tenyezo a kereset a buntetes kiszabasanal.
Persze a joggyakorlat leginkabb csak birosagi, ugyeszsegi eljarasokban
jellemzo. De vannak lojalis rendorok, akik altalaban figyelembe veszik. Egy
idoben emlekszem, hogy mielott csekket toltottek, meg is kerdeztek
rendszeresen a havi atlagkeresetet.

Egyebkent pedig buntetoeljarasban vallomasfelvetelkor az adatok rogzitesenel
minden esetben szerepel, ha vad ala kerulsz.

teeby
+ - saab, opel, skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado : 
: Bevallom, nem tudom. Viszont SAAB -rol meg nem hallottam rosszakat -
: ami nem jelent sokat, lehet, hogy csak keves SAAB-os ismerosom van.
: Egeszen pontosan egy :-). De az imadja a kocsijat. Egy 2.3T 250 LE-s,
: 2,5 eves auto, 90 ezer km-el. Gyonyoru kocsi, es nem volt baja sem.

Hat miatta meg ne vegyel SAABot. SAABos berkekben kozismert, hogy az
NG900 (1993) es a 9-5 (1996) is tragikusan sikerult. Rengeteg gyermek-
betegseg, csapnivalo minoseg, az elodokhoz (a 9000-eshez es a klasszikus
900-as utolso szeriajahoz) kepest szamos muszaki egyszerusites,
meltatlan megoldasok. A 9-3-assal valamelyest korrigaltak, es a
9-5-osokon is javitottak a rancfelvarras alkalmaval (2001), de ettol
meg eszembe nem jutna megvenni egyiket sem.
Az utolso (es maig a legtobbet nyujto) SAAB az 1998-ig gyartott 
csiklampas 9000-es volt, a stilushianya ellenere.

: Az Opelek regen nem szamitottak rossznak, es ha minden igaz, a
: mostaniak is jok mar. Irta itt valaki, hogy 3 vagy 4 evig volt valami
: sporolos gazdasagi igazgatojuk, ezert volt sok baj a 2000 koruli
: evjaratoknal. Nem tudom, igaz-e, ha valaki tud errol konkretumot,
: kivancsi lennek ra.

Nem tudok rola, hogy a 2000 rossz ev lett volna. A Vectra-A es az Omega-A
valtasakor jott ki markansan a sporolas, tehat 1993-ban es 1995-ben,
ill. ha hozzaveszuk a Golf III-mal versenykeptelen Astrat, akkor mar 
1992-ben is. 

A Vectra-B es az Omega-B bukott. A Vectra muszakilag meg csak-csak 
elorelepes lett volna, de rengeteg megbizhatosagi problemaja volt az elso
ket evben, foleg annak fenyeben, hogy egy nagyon megbizhato elodot 
valtott. A '98 oszi fazonigazitasra mar nagyon sokat javitottak az auton,
_meglepoen_ jo lett, bar ez sem mentette meg a megiteleset. A Vectra-C
(amit kb. 2 eve mutattak be) allitolag iszonyatjo a korabbiakhoz kepest.

A felhizlalt Omega-B meg aztan semmilyen szempontbol sem sikerult jol.
Tudvalevoleg az Omega-A es a Senator-B egyuttes levaltasara talaltak ki, 
de csak bele kell ulni, es maris erezni a kudarcot. A Senator B-vel ossze 
sem lehet hasonlitani, en spec. tudok olyan tulajrol, aki a '89-es 
Senatorat kovetelte vissza, amit beszamittatott az Omega B-jebe 
vasarlaskor. Mivel mindket autot lattam mar kozelrol, meg is ertem. :-))

A felzarkozas kezdete az Astra-G-tol szamithato, de az Opel ettol meg
marad a ket gyengebb nemet egyike (a Ford a masik, ugye, aminek
nagyjabol ugyanakkorra teheto a melyrepulese).

---

> Felado : 
: Gyakorlatilag csak arra jo hogy jobban nez ki. 
: Elvileg csokkenti a rugozatlan tomeget, ami javithatja az auto uttartasat,
: de az atlag autos ezt a kulonbseget soha nem fogja megerezni. 
: Hatrany hogy konnyebben serul mint az acelfelni.

S plane mivel a sok okos magyar szelesebb gumit rak ra, meg csak a rugozatlan
tomeg se nagyon csokken... en mar csak vigyorgok, ha utolagos konnyufem 
felniket latok olyan 12-1-tucat ojjektumokon, amikrol a tulajaik azt hiszik,
hogy ettol lesznek egyeniek. Sebaj, legalabb sokba kerul, es van min rohogni.

---

> Felado : 
: A regi Skodak motorja 120.000-nel elkezdte okadni az olajat!

Jajj, de jo, egy jol tajekozott ember. Honnan az info?

: Hallottam,hogy a Felicia motorja megegyezeik szinte teljesen az 
: eredeti,regi Felicia,Octavia /orrmotor/ motorjaval.
: Valoban igy van -e,es az uj Felicia motorja mennyit bir ki general 
: nelkul?

Feligazsag. Az 1936-os Skoda Popularig visszamehetunk, abban volt eloszor
"ez" a motor, 1964-ben, a farmotoros 1000 MB-nel viszont alaposan 
atterveztek. Azota kisebb modositasakkal valoban ezt vitte tovabb a 
100/110-es (1969), majd a 105/120-as (1976) sorozat, meg a Favorit (1987) is.
A nyolcvanas evekhez kepest viszont oriasi kulonbseg a felhasznalt
anyagok minosege (kb. 10 eve tudomasom szerint full alu az egesz), igy
pl. a 120-as motorja 100-120 ezret ment el, mert tobbet nem birt ki a
fotengelycsapagy, addig a Favoritban/faros 135/136-ban nemet segitseggel 
mar javitottak rajta annyit, hogy 250e-t mindenkepp teljesitsen. NEM a 
VW-fuzio idejen, hanem mar 1987-ben. Talan a Felicianal sem rosszabb a
helyzet. Semmi baja nincs annak a motornak, bar egyszeru, ezt nem erezni
rajta, vasarlas titka az, hogy az erosebbiket (68 LE) kell venni.

Z.
+ - Re: (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Akos!

Faternek is Octavia 1.6-osa volt, 101 LE-s valtozat. Szalonbol vette, es 4 eves
en kb. 80ekm-el adta el. Nekunk sem kilometerora-kabel szakadas, sem elosztofed
el bajunk nem volt. Ez utobbi esetben en nagyon a szervizre gyanakodnek, mert a
 hivatalos markaszervizekkel nincsenek jo tapasztalataim. Mindig addig susmakol
tak, ugyeskedtek, amig jol feltornasztak a szervizkoltseget :((( Szerintem ha t
eheted, valts szerelot!

udv, Aleox

Ui: A fenti esethez hasonlok miatt vagyok nagyon rossz velemennyel az autoszere
lokrol. Az elmult 10 ev alatt legalabb tiz kulonbozo szerelonel jartam (hordtam
) az aktualis autoinkat (5 db), es kb. 2-3 szemelyre mondom, hogy korrekt. A to
bbiek ugyeskedok, hogy finoman fogalmazzak :(((

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
+ - Re: Parizs+Loire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Paci irta:

> 1.6-os, benzines. Az osztrakokrol, nemetekrol tenyleg sok szo esett itt,
> azokrol nem is ejtek, csak annyit, hogy erdemes hallgatni a stau hireket
> a radioban (az egyik adon 15percenkent mondtak be, es abbol kiderult

En "hallgattam" (a radio automatikusan kapcsolt a kozlekedesi hirekre), de
mivel csak azt ertettem hogy melyik autopalyarol beszel, azt mar nem hogy
melyik szakaszrol es hogy ures-e vagy tele van, egy ido utan kikapcsoltam
ezt a funkciot :)

> 10km-es sorok a kozepkategoriaba esnek arrafele szombaton, nyaron).

Tegnap itt volt egy kis tuz az egyik parizs kornyeki autopalya biztonsagi
berendezeseit arammal ellato felszerelesenel (na ezt jolmegaszontam).
Kovetkezteteskeppen lezartak a kerdeses palya parizs mellett levo, fold
alatti szakaszat => 200 km dugo csak a regioban... Meg mindig zarva van,
jelen pillanatban (fel kilenc) 215km, tendencia: emelkedik.

> utan. Parizsig sima volt az ut, a korgyuru remalom, hiszen ha a szelso
> savban mesz, akkor egyfolytaban nezni kell a jobbrol jovoket - jobb kez

Ehhez bizony gratulalnek, a kulfoldiek altalaban nem jonnek ra hogy
jobbkezszabaly, ok azt latjak hogy 2-5 savos nagy utba jon be a kis
bekotout, es ugy gondoljak hogy nincs jobbkezszabaly.

Amugy a dolognak van ertelme: ha nem igy lenne, gyakorlatilag lehetetlen
lenne felmenni a korgyurure, hiszen mindig lenne valaki akit el kell
engedni.

> A kocsi kint allt egy darabig az utcan (jo kornyek relative), amikoris
> elloptak mind2 rendszamomat.

:-( Akkor fogom nezni az ujsagokat, mikor talalnak rablashoz hasznalt autot
magyar rendszammal :-)

> Parizs utan leautokaztunk a Loire menti kastelyokat megnezni,

Off-topic, de melyikeket neztetek meg?

> volna oket. A kastelyok gyonyoruek, de meregdragak a belepok, akarcsak
> Parizsban.

Nemzetkozi pedagogusigazolvany nagyon jol fog, ha valaki tud szerezni. (Csak
az allami muzeumoknal, de abbol is van eleg, 1-2 belepes utan mar megterul
az ara.)

--
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS