1. |
Re: tali (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
2. |
Parizs+Loire (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: francia buntetes (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
(tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
5. |
buntetesek Europa-szerte (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 2304-ban irta :
>Most kifejezetten ez ügyben irok Nektek. Kituno listatarsunk egy jol
>megerdemelt pillanataban felvetette, hogy a talin az eddigi
>paprikaskrumpli, serpenyos burgonya, bogracsos juicy-spicy food with
>potatoes helyett az iden vegre nem baromfivirsli lesz hanem -
>HALASZLEEEEE!
Neeeeee!
>Mivel persze mindenki ezt sem szereti, alternativ javaslat az utana
>eendo turos teszta, vagy szalonnasutes vagy mi. Halat meg mindent
>szerzunk, ha nem lesz tul nagy tiltakozas.
Reszemrol ovast nyujtok be...
Amennyiben a tobbseg ragaszkodik a halhoz, arcomat befogtam es majd a
sarokban elmajszolok egy zsirosdeszkat, vagy jofajta kolbit,
termeszetesen harapva... :)
>Bolond Modroczky nem jon.
Na es Penti (a Patrol-os)?
>Szoval aki nem ert egyet a halaszlevel (egyebkent mar Frigyessel
>elkezdtunk vitatkozni hogy tiszai vagy dunai legyen) az gyorsan irjon
>a listara vagy maszekba es akkor valami mast eszunk.
Ismerve Frigyest, a kov. otlete a pacal lenne, ennel meg a halaszle is
emberibb etek :))))
>Ja, Molnar Doki nem jossz? Be fog pushadni a Mazdaba az olaj ha
>mindig csak Biharban jarkalsz...
Marcsak azert is jo lenne, mert esetleg ki tudna piszkalni a nepek
gegejebe akadt halszalkakat...
Apropo: Tibor nagy nyulspecialista, mit szolnatok egy nyulpaprikashoz?
Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
-----------------------------
mailto:wardog.kukac.freemail.hu
|
+ - | Parizs+Loire (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olvastam itt az elmenybeszamolokat, es gondoltam en is leirok egy-ket
dolgot.
En meg julius kozepen indultam neki Parizs fele az utnak, egy P307-essel
1.6-os, benzines. Az osztrakokrol, nemetekrol tenyleg sok szo esett itt,
azokrol nem is ejtek, csak annyit, hogy erdemes hallgatni a stau hireket a
radioban (az egyik adon 15percenkent mondtak be, es abbol kiderult hogy a
10km-es sorok a kozepkategoriaba esnek arrafele szombaton, nyaron).
Saarbrucken mellett talaltam egy jo kempinget.
A francia autopalyak hihetetlenul uresek a dragasag miatt, foleg Nemeto
utan. Parizsig sima volt az ut, a korgyuru remalom, hiszen ha a szelso
savban mesz, akkor egyfolytaban nezni kell a jobbrol jovoket - jobb kez
szabaly. Okosak, de ott ezt akkor nem mondtam :)
Parizsban ket hetet toltottem, es a metrot nagyon javaslom, a Carte Orange
(1hetes berlet, de hetfotol vasarnapig szigoruan) ket zonara (metrot lefedi)
16EUR.
A kocsi kint allt egy darabig az utcan (jo kornyek relative), amikoris
elloptak mind2 rendszamomat. No, nagy idegeskedes, gendarmerie-hez
rohangalas (ahol csak franciaul beszeltek), nem volt kellemes. Adtak egy
feljelentest, ami Fro-ban ervenyes volt, de sehol mashol, igy a hazaut
legalabb izgalmasabb lett. :)
Parizs utan leautokaztunk a Loire menti kastelyokat megnezni, a legkisebb
uton sincs meg egy kavics se, nemhogy katyu. Mintha tegnap aszfaltoztak
volna oket. A kastelyok gyonyoruek, de meregdragak a belepok, akarcsak
Parizsban. Viszont minden 100m-en korforgalom, es jobbkezes utcak. Ajanlom
szallaskent a Gites-ket.
Hazafele szerettem volna Parizst elkerulni, ezert bo 200km-en keresztul
fouton mentem, alig tobb mint 50km/h-s atlagot teljesitve. Utana szivesen
fizettem az autopalyadijat :)
Nemetorszagba delutan 4-5 korul ertem, es mar csak egy ket oras sort kellett
kiallnom Saarbruckennel, mellesleg legalabb 10 elforrt vizu, nemet markaju
autot lattam "pihenni" a sor mellett. Aztan elkapott egy hihetetlen zivatar,
valaki elottem 5-6-al megijedt, es a belso savban szinte allora fekezett
150-rol, a mogotte levo meg beleszaladt, es feltolta a szalagkorlatra. Mivel
mind2 auto javareszt epsegben meguszta, igy nem alltam meg. Hazafele vegul
nem aludtam meg, mert sokkal jobban lehetett jonni ejjel.
A fogyim nekem sem ment kb.8 fole meg akkor sem, amikor klimaval nyomtam
150-180 kozott a nemeteknel (ez meglepett, de pozitiv ertelemben :)
Rendszamrol erdekes dolgok:
- itthon az okmanyirodaban nem szabadott azt a szot kiejteni, hogy
"elloptak", mert akkor rendorsegi akcio indul, ami tobb honapos procedura, a
kulcsszo az "elveszodott", ekkor azonnal kaphatok ujat 10kHUF elleneben
- zoldkartyat, es a hozza tartozo matricat csak a helyileg illetekes KF
allithat ki, nem okmanyiroda, nem autoszalon, hiaba vizsgazott ott a kocsi
Nyugodtan kerdezzetek, ha vmi konkretabban erdekel.
Par hetre ra voltam del Franciaorszagban is, de egy Toyotaval, az ottani
elmenyeket is majd leirom, hatha vki epp oda akar menni :)
Sziasztok,
Paci
|
+ - | Re: francia buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Monday 13 September 2004 13:21, ar146 wrote:
> na meg egy iteracio es mar talan el is tudom mondani, mit akartam :)
:-)
> Ugy ertettem, hogy a francia rendszer nem all meg a par 10-100 EUR-
> os buntetesnel, olyan esetben, ha gyorshajtasz, es emiatt valaki eletet
> veszti, tobb szazezer EUR is lehet a buntetes. Gondolom ennek
Hat igen, de persze kerdes hogy ez a gyorshajtasnak szol-e vagy pedig az
emberolesnek.
> valamilyen alternativaja is van, nem hinnem, hogy az atlag francia
> ekkora bankbetettel futkarozik. Valahol a neten lattam egy erdekes
Bortonoket is szoktak osztogatni ilyenkor, de nem tudom hogy a penz mellett
vagy helyett. (Ami pedig a bankbetetet illeti, ha a bankban nincs is
ennyi, eppen a napokban futott egy tema az atlagos francia vagyonarol es
az bizony pontosan 100e korul jar.)
--
Udv, Sandor
|
+ - | (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
hogy ne mindenki csak fenyezze az autojat: az Octaviamban (1.6 AEE) a 60
ezres szerviz utan par kilometerrel a gyujtas egy hengerben doglodni
kezdett, aminek a vege egy elosztofedel, elosztofej es 4 gyertyakabel
csereje lett. A szerviz egy fillert nem akart belole allni (2001.decemberi
az auto), ennek egyelore nem tettem pontot a vegere. Eleg erdekes a dolog,
az elosztofedel ugy nezett ki, mint a negyutemu wareszomban 9 ev es kb. 150
ezer km utan, es hiaba probalkoztak a keresemre a regi kabelekkel is, csak
az uj cuccokkal ment normalisan az auto. Ez volt a kilometerora-kabel
szakadas utan a masodik rendkivuli hibaja az autonak, de mig azt egy fel
ora alatt, hazilag meg tudtuk csinalni, addig emiatt pipa vagyok.
Termeszetesen - mivel a 60 ezres szerviz elott kozvetlenul 10 ezer km-es
turan voltam eszakon, es az auto teljesen hibatlanul ment - bennem is
motoszkal a kisordog, hogy a szervizben tortent valami nem igazan korrekt
dolog, de ezzel kapcsolatban nem tudok mit tenni.
udv,
Akos
|
+ - | buntetesek Europa-szerte (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Csaba irta:
: Erdekes, hogy vannak orszagok, ahol a buntetes merteke fugg az
: egyen fizetesetol. Elso korben ravagtam, hogy marhasag, masodikban,
: hogy nem is, aztan azota se tudtam eldonteni, hogy ez most
: diszkriminacio, vagy sem, kb. fele-fele vannak a kartyak leosztva...
Finnorszag ilyen. A buntetes merteke "x napi jovedelem". Ilyet egyebkent a
nemet jog is ismer ("Tagessatz"), de kis kihagasoknal nem alkalmazzak,
mert itt fix tarifa van (nem kell a tilosban parkolasi birsag kiszabasahoz
megkerdezni az adohivatalt, hogy mennyi a delikvens jovedelme). Ha
viszont 2 ezrelek veralkohollal tomegkarambolt okozol az autopalyan, akkor
>0 esellyel bukod a havi brutto fizetesedet (30 Tagessaetze) az egyeb
buntetesek mellett (jogsi elvetel, buntetopont).
Valamikor volt hir, hogy a Nokia fonoke fizetett 35000 eurot
gyorshajtasert Finnorszagban. ;-) Egyebkent ez szerintem nem
diszkriminacio, adot sem ugy fizetsz, hogy evi x euro, hanem ugy, hogy y%.
A szazalek alapvetoen mindenkinek egyforman fa'j. Ez lenne a buntetes
lenyege, nem az allamkassza konszolidalasa.
Udv,
marky
|
|