1. |
Re: KRESZ (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
Re:Motor kezdonek (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
3. |
re: gyerekules (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Motor kezdonek (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: valtozott a kresz? (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: KRESZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 7) A kijelölt gyalogosátkelohelyen áthaladó gyalogosnak a jármuvekkel
> szemben elsobbsége van.
Nemet ismerosom jart nyaron Magyarorszagon. Ez volt az elso kerdese:
'Magyarorszagon a gyalogosnak *nincs* elsobsege a zebran?' Tudniillik O
megadta a zebran az elsobbseget, de ugy erezte, hogy ezzel akadalyozza
a forgalmat. En is igy ereztem. Egyszer mar belem jottek a Budaorsi uton
mert egy *mar elindult* gyalogosnak megalltam (zebran, laktanya utan).
Most nemreg megint majdnem belemjott valaki, mert megint megalltam
*egy mar elindult* gyalogosnak. Vegul (teljesen szabalytalanul) begurultam
a zebra feleig, igy a mogottem jovo auto meg tudott allni.
> de honnan tudja ezt az ontudatos gyalogos???
A normalis gyalogos tudja, hogy auto a budos eletben nem fog megallni
neki (tisztelet a kivetelnek -- de ezt elore nem lehet tudni), igy
sohe semmilyen korulmenyek kozott nem szabad eselyt adnia az autoknak.
Amelyik nem tudja, az mar a Kerepesi Temeto 'neki volt igaza' parcellajaban
van. Nem tudom, mi a szokas eredete, eddig csak Magyarorszagon
tapasztaltam (mas orszagokban inkabb az a kerdes, hogy a szabalytalan
gyalogost mennyire segitik az autosok)...
Gyula
|
+ - | Re:Motor kezdonek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Üdv Mindenkinek.
>
>Milyen motort ajanlanatok egy 34 eves kezdönek?
>
>Mihaly
Szia
Szerintem azt kell először eldöntened, hogy Neked melyik stilus
tetszene és mennyi rá a keret.Nem érdemes nagyon kis kategóriával
kezdeni mert úgyis hamarosan kinövöd és vehetsz nagyobbat.Apropó
jogosítványod milyen van?
Az A kategoriás jogosítványt 3 részre osztották "A1", "Akorl", "A". Ezek
mind egy-egy korlátot jelent, pontosabban utána nézhetsz a neten.
Japánból hoznak be rengeteg 400 ccm körüli motort.Ha ilyenben
gondolkodsz nagyon oda kell a vételnék figyelni nehogy átverjék a
fejed.
Tipikus kezdő motor kategória az 500-as kéthengeres (Suzuki GS500,
Honda CB500,Kawasaki ER5,GPZ500).Ezek csupasz túramotorok.Ha a
chopper tetszik minden gyártónak van kisebb-nagyobb motorja.Ezek
V2-es motorok 125-től 1500 ccmig.
A kisköbcentis soros 4 hengereseket nem javaslom mert nagyon magas
fordulaton jarnak, nagyobb a szervizigenyuk.Markaknal szerintem csak
a 4 nagy japánban (Honda,Yamaha,Suzuki,Kawasaki)
gondolkozz.Ezekhez van megfelelő szervíz és jó minőségűek.Kinai
licenc motor kerülendő!! Dömpingáron dobják piacra, de garancia idő
után sokba kerül a fenntartásuk.A régi szocimotorok (ETZ,Jawa) szintén
csak problémákat okoz,kivéve ha szeretsz bütykölni.:)
Javaslom a motor.lap.hu ill. a hasznaltmotor.lap.hu átböngészését.
Udv:
Topo
|
+ - | re: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
kerdes a temaban.
mindenutt azt olvasom, hogy ha a legzsak nem kikapcsolhato, nem szabad
elso ulesre tenni a gyerekulest (nyilvan az anyosulesrol van szo, a
vezetoulesre nem teszem. ott az olemben ulnek :-)) )
ez rendben is van akkor, ha a gyerekules a menetiranynak hattal van. de
arra nem ternek ki sehol, hogy mi van akkor, ha menetirany szerint van
bent. szerintem akkor nem kell kikapcsolni, eppen ellenkezoleg. vagy
tevednek?
(most meg ugysem aktualis a dolog, de remelhetoleg fel ev mulva duplan
az lesz)
errol jut eszembe egy masik kerdes. a fiat multiplaban, ahol harom ules
van elol, a kozepso ulesen ulot melyik legzsak vedi? gondolom a
jobboldali. vagy kozosen a ketto?
robi
mg 1.8td
|
+ - | re: Motor kezdonek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
"Üdv Mindenkinek.
Milyen motort ajanlanatok egy 34 eves kezdönek?
Mihaly
"
A kerdes, hogy csak motorozasban vagy kezdo, de a szerelegetes nem all tavol
toled, vagy szerelni sem szeretnel.
Ha az elso, akkor akar egy 250-es, 251-es MZ is tokeletes.
Ha nem nagyon szeretnel szerelgetni akkor minimum egy 500-as turamotor -
Suzuki GS500, HondaCB500 stb. - esetleg valami 400-ast.
Lehet, hogy sokan ra probalnak majd beszelni japan 250-esekre, de ezeket nem
ajanlom, mert nagyon gyorsan kinovod. (Ezeknek nem csak a motorja kisebb,
hanem a vaza is, egy kisebb turahoz sem tudsz felpakolni.)
Igaz az MZ is csak 250-es de az meg olyan olcso, hogy nem buksz nagyot, ha
akar fel ev mulva el is adod.
Fontos meg, hogy csabito lehet a hatalmas valaszteku, Japan belpiaci
motorokat kinalo Red Baron vagy hasonlok, de ezek a motorok sokszor
kontenerben jonnek, s tobb roszbol csinalnak egy jot(?).
Ez nem biztos, hogy baj, de erdemes egy "regi motorossal" menni. Garancia
meg van, de sok az aprobetu.
Szerintem nezz meg par motoros forumot, pl. az Indexen.
Jo valogatast!
Gabor
Suzuki GS500E
|
+ - | Re: valtozott a kresz? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Quoting udvardyb_uh.liamrebif:
> Ezt talaltam:
> KRESZ 21§.
> (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyozodött annak
> veszélytelenségérol. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az
> úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan
> magatartástól, amely a jármuvek vezetoit megzavarhatja vagy
> megtévesztheti.
[snip]
> Legyen, hogy tulajdonkeppen lekanyarodok a kanyarodo foutvonalrol, de
> honnan tudja ezt az ontudatos gyalogos???
Nem azzal szallnek vitaba hogy kinek van elsobbsege. Arra valoszinuleg jo
szabalyokat ideztel :) Inkabb azzal hogy az elsobbseg tudataban meg
"szabad"-e ugrasztani a gyalogost (emlekeztetoul a kerdes feltevoje
menekulesrol beszelt), ra lehet-e kiabalni.
Nos, ebbol a szempontbol szamomra erdektelen hogy a kresz azt irja hogy a
gyalogos errol-arrol meg kell gyozodjon. Gyalogos mindenki lehet.
Ellentetben a jarmuvezetovel, nem tesz le kresz-vizsgat, igy hogy a kresz
szerint o a bal fulet kell vakarja, elegge irrelevans. Persze tobbseguknek
oktattak valamifele mikent "jarjunk az uton"-t, de azt sem mindenkinek.
Raadasul, es szinten ellentetben a jarmuvezetovel, a gyalogos nem esett at
pszihiatriai vizsgalaton. Nem arrol van szo hogy a gyalogos gugye:), hanem
arrol hogy barmikor kiderulhet valamelyikrol hogy sajnos fogyatekos. Nekem
mint nem-fogyatekosnak vigyaznom kell ra. Hasonlo a helyzet a gyerekkel is:
o sem biztos hogy felfogta mirol is szol ez a jatek, es nekem mint
felnottnek vigyaznom kell ra.
Harmadsorban a jarmuvel ellentetben a gyalogos vedtelen. Lenyegtelen kinek
van elsobbsege, en mint egy 100 loeros, 1 tonnas acelszornyeteg vezetoje
felelosseggel tartozok a masikert is.
Ez nem azt jelenti hogy ha egy gyalogos a nyilt uton lelep a tuloldalon,
azonnal veszfekezek a mogottem jovo nagy oromere:) Hanem azt hogy
elsobbsege van vagy nincs, nem ugraltatom, nem sodrom veszelybe akkor sem
ha veletlenul nincs neki elsobbsege. Felreertes ne essek, ebbe belefer az
hogy ha piroson akar atmenni jobbrol, siman begurulok eleje es meg meg is
mutatom hogy neki pirosa van - amennyiben idoben be tudok menni eleje ahhoz
hogy ne lehessen gond. [Ha balrol jon piroson, akkor mindenkepp elengedem
mert ha nem ket sav kozott maradna es az veszelyes lehet, ha esetleg nem
ebben a pillanatban, 10 masodperc mulva.]
Na, megvolt a napi etikai lecke:) Elnezest, de ezt ugrasztotta ki az
"ontudatos gyalogos". Olyan nincs, illetve persze hogy van, de mivel nem
csak az van es nincs rairva a homlokukra, ugy kell szamitani hogy nincs.
--
Udv, Sandor
|
|