Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2260
Copyright (C) HIX
2004-08-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: dacia honlap (mind)  24 sor     (cikkei)
2 FW: hofok, fiat arak, stb (mind)  96 sor     (cikkei)
3 Re: continental eco contact (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Re: dacia honlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash:
>Megneztem a dacia.co.hu oldalt. Olyan dacias. Semmi nincs rajta, nincs egy
>arlista, nincsenek muszaki parameterek, felszereltsegek, semmi sincs, amit
>az ember megnezne egy autos oldalon. Jo-jo, nem varok en egybol egy
>konfiguratort, de ez kicsit sovany lett.


Kedves Fogash... mivel az auto egyenlore meg csak nullszeriaban letezik, ne
akarjunk mindjart felszereltseg meg arlistat... :-) Amint azt autos
palyafutasunk alatt megszokhattuk, az auto megjelenese elott 3-4 honappal
nem szokas arlistat kozzetenni... megha a sajtotajekoztaton el is hangzott a
max 8000 EUR-s ar.


A technikai adatok itt letolthetoek pdf-ben (linket egy sorba masolni)

http://www.daciagroup.com/eKontentDaciaXFiles/home/gamme
/logan/donnes_techniques/images/166.pdf


djtiszy
+ - FW: hofok, fiat arak, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az 1,6-os SR (8 szelepes) VW motor uzemi hofoka 105 fok,
>a vizhofokmero meg itt is konstans 90 fokot mutat. Annyi,
> hogy ez tobbet fogyaszt, mint a 16 szelepes.
meg 4 loerovel gyengebb, viszont sokkal nehezebb lefulladni vele (alul
nyomatekosabb). Mindkettovel mentem legalabb 40ezer km-t, tapasztalat. A 105
fok onmagaban veve nem baj, a leghutesesek ennel sokkal melegebben is
elmennek. Amig tulnyomas alatt van a hutorendszer, addig 105 fok sem jelent
feltetlenul forrast, raadasul a glykol hutofolyadek (nem viz!) lehet, hogy
nyitott edenyben sem forrna ezen a homersekleten. A forras azert baj, mert
terfogatnovekedessel jar, vagyis nyomja szejjel a tomiteseket, ill a
gozbuborek nem kepes annyi hot elszallitani, mint a viz, igy nem tudja a
kivanatos hutest elerni. Maga a vas/alu szerkezet siman uzemelhet(ne) akar
200 fokon is.

>>Golf 1.6-16V Comfortline 5ajtos alapara 3922eFt,
>Stilo 2004 5 ajtós Actual 1.6 16V -> 3960000 Ft ->centire mint a Golf.
A Golffal osszemerhetobb felszereltsegu Actual 3,670eFt, ez testverek kozott
is egy negyedmillioval olcsobb. A te arad az Active felszereltsegre
vonatkozik.

>Szoval en azert _ANNYIVAL_ nem talalom dragabbnak a Golfot a tobbi autonal,
>hogy emiatt elbol le lehessen hulyezni minden Golf tulajdonost.
4160ezerert, vagyis a fapad GolfIV+238ezerert mar a Dynamicot is
hazaviheted, ami 8 legzsakot (elol, oldal, hatso oldal, fuggony),
becsipodesgatlos villanyablakot, futott, festett el. tukroket, 3x 3pontos
ovet, taviranyitos kpi zarat, sportulest, derektamaszt, automata legkondit,
hutott kesztyutartot,kodlampakat, sinen csuszo hatsoulest, CD-radiot 6
hangszoroval is tartalmaz.

Vagyis a Golfhoz kepest 6% felarert ennyivel minimum tobbet kapsz, raadasul
nem egy kifuto/kifutott modellrol van szo, hanem egy viszonylag frissrol. Ha
a kifuto modellek kozott nezelodunk, akkor van 3millioert Astra Classic II
(G-Astra), az meg egy misivel olcsobb, mint a Golf IV, szoval nekem a Golf
tovabbra is draganak tunik.

>2.8-as motorral nem talaltam, de mar az 1.8-as is 1 misivel
> dragabb az 1.6-osnal, igy nem tudom mennyi lenne a 2.8-as motorral.
Stiloban az Abarth 2,4es othengerese a legnagyobb, az 170LE szemben a VR6os
Golf 174 lovaval. Ennek listaara 5,945eFt, ami helybol 2.4millioval
kevesebb, es ebbe mar _nem_ felaras extra a digit klima, az ESP, a tempomat,
a 16"os alufelni, a 8 lufi, a multifunkcios kormany, a 7"tv-vel epult
navigacios rendszer, az eso- es sotetedes erzekelok, meg a tolatoradar. 6m
vs. 9m. Az 50% felarat jelent... Es Mo-on meg nem kaphato az R32. De ahogy
fentebb irtam, a rendesen felszerelt 1.6os valtozatok kozott is van vagy 1
millio Ft, ami nekem sok penz. (a Fiat araim es felszereltsegeim a
www.stilo.hu oldalrol letoltott, 07/12-tol ervenyes arlistarol vannak)

>Mondd el, mit kapok egy '94-es minimalgolf araert. Hatha
> igazad van. Azok is ilyen minoseguek, ilyen az uttartasuk,
> ilyen kenyelmesek, es ilyen csendesek?
Haaat. A hasznaltauto.hu szerint 94es G3-ak 0.9-1.2mFt kozott mennek.
Ugyanitt szemezgetve (nem neztem vegig minden markat, de) ebben az arsavban
mennek tobbek kozott ugyanennyi idos Mondeok, TD Xantiak, Omegak, Vectrak,
XM-ek, ket evvel fiatalabb Mareak, Bravok, Bravak, benzines Xsarák, Xantiák,
3 evvel fiatalabb Puntok, Saxok. Persze egyiken sincsen VW emblema, de egy
XM-et barmikor oda merek allitani egy Golf melle, hogy csendesebb, jobb az
uttartasa es kenyelmesebb is annal, a felszereltsegukrol nem beszelve. Igen,
a nagyobb motor nagyobb fenntartasi koltsegeket is jelent. 2000-3000cm-3ig a
Kobe B10 most evi 35 ezer forintot jelent. 1500-2000cm3 kozott evi 30ezret.
Ennyivel tobb a biztositasa egy XM 2.5TD -nek egy Golf 1.6i-nel...

>"Kokorszaki technikak intezmenyes gyujtemenye"... haaat, ez
>biztos, hogy egy gusztustalanul nagy tulzas,
Dobfek, SOHC-8V, 47LE literteljesitmeny, gyujtaseloszto, soroljam?

>Cserebe persze ha latom hogy valaki ki kell jojjon
>elem, segitek neki (harmadik sav, lassitas stb).
Itt pont forditva mukodik. Amikor hajtok fel a palyara, jellemzoen pont ott
sorolnak ki a belso savokbol legkivulre, ahol nekem a gyorsitosavom elfogy,
mintha ki akarnanak szoritani az autopalyarol. Ugyanigy savvaltasnal: van
egy rendes autonyi hely, indexelek, hogy atmennek, erre megprobalja bezarni
a lyukat... :-(

>Azt mondod, hogy ahol lehet, 160-nal mesz, igy jon ki a 110-es atlag. Ez
>viszont pontosan azt jelenti, hogy a 160-as sebesseged vajmi keveset nyom
>az atlagodban!
Sztem egesz europaban nincs autopalya, ahol akar csak 1 oran keresztul is
tudnal ugy haladni, hogy a mutato nem megy 160 ala. Sajnos a valosagban az
"ahol lehet, 160" kitetel nem jelent tobbet, mint 85 (kamion elotted) es 160
kozotti gyorsitast, lassitast. Igy mindenfele megallasok nelkul se tudsz egy
ora alatt 120-130 km-nel messzebbre jutni, erre jonnek meg a dugok,
tankolas, pihenok...

>Legkozelebb nezz szet figyelmesebben!
Meglesz. Aug5en jovok Mo fele, 21en meg kifele ujra. Meg fogom nezni.

>miért nyíltak ki a légzsákok?
Oldallegzsak?  :-))) Az elsok csak a menetiranyhoz kepest nagyjabol +/- 30
fokos szogben erkezo becsapodastol szoktak nyilni. Mivel gyorsulaserzekelo
inditja, ha az allo kocsi szenved el eleg nagy utest (8-10g) akkor is
elindulhat. Egyes tipusokon lehet biztonsagi vedelem (pl a baleset utan a
tuzoltot ne csapja agyon a keson indulo legzsak, vagy a kapun fennakadva ne
induljon el), ilyenkor kello merteku karosszeria-deformacio is kell a
gyujtashoz.

Fogash
+ - Re: continental eco contact (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 30 July 2004 15:24, lukit wrote:
> nekem is ilyen vacak van, sajnos. hamar oregszik, vizben eleg rossz
> tapadassal. tobbet tuti nem veszek.

Hmm, ez felig ellentmond a cliosok tapasztalatainak. A cliokat (legalabbis
itt) vagy michelin energyvel vagy conti ecocontacttal felszerelve
szallitjak. Az eleg egyontetu velemeny szerint az ecocontact nagyon hamar
elkopik (itt ertenek egyet veled:) viszont vizen is eleg jo a tapadasa,
legalabbis ellentetben az energyvel amely sokaig birja de vizen gyenge.

Bar mondjuk ahhoz hogy az energyt vizen megcsusztassa az ember, ahhoz is
igyekezni kell, rendes vezetesnel nem jellemzo, nekem eddig csak szarazon
sikerult :)

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS