>az 1,6-os SR (8 szelepes) VW motor uzemi hofoka 105 fok,
>a vizhofokmero meg itt is konstans 90 fokot mutat. Annyi,
> hogy ez tobbet fogyaszt, mint a 16 szelepes.
meg 4 loerovel gyengebb, viszont sokkal nehezebb lefulladni vele (alul
nyomatekosabb). Mindkettovel mentem legalabb 40ezer km-t, tapasztalat. A 105
fok onmagaban veve nem baj, a leghutesesek ennel sokkal melegebben is
elmennek. Amig tulnyomas alatt van a hutorendszer, addig 105 fok sem jelent
feltetlenul forrast, raadasul a glykol hutofolyadek (nem viz!) lehet, hogy
nyitott edenyben sem forrna ezen a homersekleten. A forras azert baj, mert
terfogatnovekedessel jar, vagyis nyomja szejjel a tomiteseket, ill a
gozbuborek nem kepes annyi hot elszallitani, mint a viz, igy nem tudja a
kivanatos hutest elerni. Maga a vas/alu szerkezet siman uzemelhet(ne) akar
200 fokon is.
>>Golf 1.6-16V Comfortline 5ajtos alapara 3922eFt,
>Stilo 2004 5 ajtós Actual 1.6 16V -> 3960000 Ft ->centire mint a Golf.
A Golffal osszemerhetobb felszereltsegu Actual 3,670eFt, ez testverek kozott
is egy negyedmillioval olcsobb. A te arad az Active felszereltsegre
vonatkozik.
>Szoval en azert _ANNYIVAL_ nem talalom dragabbnak a Golfot a tobbi autonal,
>hogy emiatt elbol le lehessen hulyezni minden Golf tulajdonost.
4160ezerert, vagyis a fapad GolfIV+238ezerert mar a Dynamicot is
hazaviheted, ami 8 legzsakot (elol, oldal, hatso oldal, fuggony),
becsipodesgatlos villanyablakot, futott, festett el. tukroket, 3x 3pontos
ovet, taviranyitos kpi zarat, sportulest, derektamaszt, automata legkondit,
hutott kesztyutartot,kodlampakat, sinen csuszo hatsoulest, CD-radiot 6
hangszoroval is tartalmaz.
Vagyis a Golfhoz kepest 6% felarert ennyivel minimum tobbet kapsz, raadasul
nem egy kifuto/kifutott modellrol van szo, hanem egy viszonylag frissrol. Ha
a kifuto modellek kozott nezelodunk, akkor van 3millioert Astra Classic II
(G-Astra), az meg egy misivel olcsobb, mint a Golf IV, szoval nekem a Golf
tovabbra is draganak tunik.
>2.8-as motorral nem talaltam, de mar az 1.8-as is 1 misivel
> dragabb az 1.6-osnal, igy nem tudom mennyi lenne a 2.8-as motorral.
Stiloban az Abarth 2,4es othengerese a legnagyobb, az 170LE szemben a VR6os
Golf 174 lovaval. Ennek listaara 5,945eFt, ami helybol 2.4millioval
kevesebb, es ebbe mar _nem_ felaras extra a digit klima, az ESP, a tempomat,
a 16"os alufelni, a 8 lufi, a multifunkcios kormany, a 7"tv-vel epult
navigacios rendszer, az eso- es sotetedes erzekelok, meg a tolatoradar. 6m
vs. 9m. Az 50% felarat jelent... Es Mo-on meg nem kaphato az R32. De ahogy
fentebb irtam, a rendesen felszerelt 1.6os valtozatok kozott is van vagy 1
millio Ft, ami nekem sok penz. (a Fiat araim es felszereltsegeim a
www.stilo.hu oldalrol letoltott, 07/12-tol ervenyes arlistarol vannak)
>Mondd el, mit kapok egy '94-es minimalgolf araert. Hatha
> igazad van. Azok is ilyen minoseguek, ilyen az uttartasuk,
> ilyen kenyelmesek, es ilyen csendesek?
Haaat. A hasznaltauto.hu szerint 94es G3-ak 0.9-1.2mFt kozott mennek.
Ugyanitt szemezgetve (nem neztem vegig minden markat, de) ebben az arsavban
mennek tobbek kozott ugyanennyi idos Mondeok, TD Xantiak, Omegak, Vectrak,
XM-ek, ket evvel fiatalabb Mareak, Bravok, Bravak, benzines Xsarák, Xantiák,
3 evvel fiatalabb Puntok, Saxok. Persze egyiken sincsen VW emblema, de egy
XM-et barmikor oda merek allitani egy Golf melle, hogy csendesebb, jobb az
uttartasa es kenyelmesebb is annal, a felszereltsegukrol nem beszelve. Igen,
a nagyobb motor nagyobb fenntartasi koltsegeket is jelent. 2000-3000cm-3ig a
Kobe B10 most evi 35 ezer forintot jelent. 1500-2000cm3 kozott evi 30ezret.
Ennyivel tobb a biztositasa egy XM 2.5TD -nek egy Golf 1.6i-nel...
>"Kokorszaki technikak intezmenyes gyujtemenye"... haaat, ez
>biztos, hogy egy gusztustalanul nagy tulzas,
Dobfek, SOHC-8V, 47LE literteljesitmeny, gyujtaseloszto, soroljam?
>Cserebe persze ha latom hogy valaki ki kell jojjon
>elem, segitek neki (harmadik sav, lassitas stb).
Itt pont forditva mukodik. Amikor hajtok fel a palyara, jellemzoen pont ott
sorolnak ki a belso savokbol legkivulre, ahol nekem a gyorsitosavom elfogy,
mintha ki akarnanak szoritani az autopalyarol. Ugyanigy savvaltasnal: van
egy rendes autonyi hely, indexelek, hogy atmennek, erre megprobalja bezarni
a lyukat... :-(
>Azt mondod, hogy ahol lehet, 160-nal mesz, igy jon ki a 110-es atlag. Ez
>viszont pontosan azt jelenti, hogy a 160-as sebesseged vajmi keveset nyom
>az atlagodban!
Sztem egesz europaban nincs autopalya, ahol akar csak 1 oran keresztul is
tudnal ugy haladni, hogy a mutato nem megy 160 ala. Sajnos a valosagban az
"ahol lehet, 160" kitetel nem jelent tobbet, mint 85 (kamion elotted) es 160
kozotti gyorsitast, lassitast. Igy mindenfele megallasok nelkul se tudsz egy
ora alatt 120-130 km-nel messzebbre jutni, erre jonnek meg a dugok,
tankolas, pihenok...
>Legkozelebb nezz szet figyelmesebben!
Meglesz. Aug5en jovok Mo fele, 21en meg kifele ujra. Meg fogom nezni.
>miért nyíltak ki a légzsákok?
Oldallegzsak? :-))) Az elsok csak a menetiranyhoz kepest nagyjabol +/- 30
fokos szogben erkezo becsapodastol szoktak nyilni. Mivel gyorsulaserzekelo
inditja, ha az allo kocsi szenved el eleg nagy utest (8-10g) akkor is
elindulhat. Egyes tipusokon lehet biztonsagi vedelem (pl a baleset utan a
tuzoltot ne csapja agyon a keson indulo legzsak, vagy a kapun fennakadva ne
induljon el), ilyenkor kello merteku karosszeria-deformacio is kell a
gyujtashoz.
Fogash
|