| 
A légiutas-kísérők időnként komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy a
>> repülés
>> előtti "repbiztonsági monológjukat", amit mindenki un, egy kicsit
>> szórakoztatóbbá tegyék. A következők valóban elhangzottak a 
fedélzeten:
>>
>>  "A szeretőnket ötvenféle módon hagyhatjuk el, viszont a repülőgép
> elhagyása
>> csak négyféle módon lehetséges."
>>
>>  "Gondolunk rá, hogy legyen dohányzó részleg ezen a gépen; 
akinek muszáj
>> rágyújtania, keresse meg a személyzet egy tagját, és mi majd 
kikísérjük a
>> repülőgép szárnyára."
>>
>>  "A mosdókban tilos a dohányzás. Akit rajtacsípünk, hogy dohányzik 
a
>> mosdóban, annak azonnal el kell hagynia a gépet."
>>
>>  "Ha a kabinban leesik a légnyomás, a fejük fölötti rekeszekből
>> oxigénmaszkok ereszkednek le. Fejezzék be a sikoltozást, ragadják 
meg, és
>> helyezzék a maszkot az arcukra. Ha kisgyerekkel utaznak, előbb 
saját
>> maszkjukat rögzítsék, utána az övét. Ha két kisgyerekkel utaznak, 
döntsék
>> el, melyiket szeretik jobban."
>>
>>  "Az üléspárnák fennmaradnak a vízen, tehát vízre történő
> kényszerleszállás
>> esetén vegyék őket magukhoz a jókívánságainkkal együtt."
>>
>>  Leszálláskor:
>> "Mielőtt elhagyják a gépet, kérjük, vegyék magukhoz minden 
holmijukat.
> Amit
>> itthagynak, azt igazságosan szétosztjuk a légiutas-kísérők között.
>> Kérjük,
>> hogy gyereket, feleséget ne felejtsenek itt!"
>>
>>  "Aki utoljára száll ki a gépből, annak kell kitakarítania."
>>
>>  A pilóta közleményei:
>> "Örülünk, hogy nekünk vannak a legjobb légiutas-kísérőink... Sajnos
> azonban
>> ezen a járaton egy sincs itt közülük."
>>
>>  "Emberek, most értük el az utazómagasságot, úgyhogy mindjárt 
kikapcsolom
> az
>> "öveket becsatolni" jelzést. Szabadon mehetnek, ahova akarnak, 
de kérem,
>> maradjanak a gép belsejében, amíg le nem szálltunk... odakint egy 
kicsit
>> hideg van - mínusz 50 fok -, meg aztán, ha a szárnyon járkálnak, az
>> befolyásolja a repülési pályát."
>>
>>  "Az érkező reptéren 25 fok van némi szakadozott felhőzettel, de
>> megpróbálják összefércelni őket, mire odaérünk."
>>
>>  A Southwest Airlines járatán hangzott el egy nagyon kemény 
leszállást
>> követően egy utaskísérő szájából:
>> "Ez jó nagyot szólt, sejtem is, hogy mit gondolnak. De meg kell 
mondanom,
>> hogy nem a légitársaság hibája volt, nem a pilóta hibája volt, nem is 
az
>> utaskísérők hibája volt... ez a beton volt!"
>>
>>  A texasi Amarillóba tartó egyik American Airlines járaton történt, egy
>> nagyon szeles és dobálós napon. A végső egyenesben a kapitány 
keményen
>> küzdött az elemekkel, majd úgy tette le a gépet, hogy szinte
>> belereccsent.
> A
>> légiutas-kísérő közleménye:
>> "Hölgyeim és uraim, üdvözöljük önöket Amarillóban. Kérjük, 
maradjanak
>> ülve
>> bekapcsolt övekkel, amíg a kapitány a kijárathoz gurítja azt, ami a
>> gépünkből megmaradt!"
>>
>>  Egy másik, korántsem perfekt leszállás után ezt hallhatták az 
utasok:
>> "Kérjük, maradjanak a helyükön, amíg Kenguru kapitány a 
terminálhoz
> szökdel
>> velünk."
>>
>>  A pilóta, ahogy ő mondta, keményen odaverte a hajót a betonhoz. 
A
>> légitársaság szabályzata szerint az első tisztnek az ajtóhoz kell 
állnia,
> és
>> mosolyogva ismételgetni a kiszálló utasoknak: "köszönjük, hogy
>> társaságunkkal repült". Egy ilyen leszállás után - mesélte - kínos volt
>> az
>> utasok szemébe néznie, számított rá, hogy nem ússza meg 
kommentár nélkül.
>> Már majdnem mindenki kiszállt, kivéve egy kis, öreg hölgyet bottal a
>> kezében.
>> - Fiam, kérdezhetnék valamit? - így a néni.
>> - Miért ne, asszonyom - felelte a pilóta már majdnem 
megkönnyebbülten.
>> - Mi történt? Leszálltunk, vagy lelőttek minket?
>>
>>  - Hölgyeim és uraim - szólt a kapitány -, a járat késve indul. Ha
> óhajtják,
>> kinyújtóztathatják a lábukat a váróteremben. Az utasok kiszálltak, 
csak
> Ray
>> Charles maradt a fedélzeten. A kapitány tőle is megkérdezte, nem 
óhajt-e
>> járni egyet.
>> - Nem, köszönöm, de nagyon hálás lennék, ha a kutyámat kivinné 
egy rövid
>> sétára - felelte ő.
>> A kapitány udvariasan kivezette a kutyát. Azt mondják, órákba telt, 
mire
> az
>> utasokat sikerült rávenni, hogy visszaszálljanak a gépbe, miután 
látták,
>> hogy a kapitány napszemüvegben, vakvezető kutyával sétál...
>>
>>  A gép már jó hosszú ideje várt felszállási engedélyre, amikor a 
kapitány
>> végre felvette a mikrofont, és így szólt:
>> - Elnézést kérek a késlekedésért, de elromlott az a gépünk, amely a
>> csomagjaikat szokta megnyomorgatni és a fülüket letépkedni, 
úgyhogy ezt
> most
>> a földi személyzet kénytelen kézzel csinálni.
>>
>>
>
>
 |