Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AZSIA 694
Copyright (C) HIX
2000-02-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 AZSIA (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Vietnam 2 felvonas (mind)  102 sor     (cikkei)

+ - AZSIA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 24 Feb 2000 20:31:31 EST,  wrote:

>Csak  azt  probalnam  kicsit  feszegetni, miert is neptelenedett el a 
a

Nagyon egyszeru.
Nem minden olvaso utazgat tul surun (aki meg igen, az pontosan emiatt
nem er ra irkalni).
Masreszt itt dec. kozepe ota egyik vakaciobol a masikba esik az ember,
talan ez az elso normalis het iden.
Turelem rozsat terem :)

Udv,
	Guczo
+ - Vietnam 2 felvonas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elso nap:
     A szallodabol csak ugy nekivagtunk az utnak, felderiteni a 
     varost. Par perces seta utan leertunk a Saigon folyo egyik 
     mellekaganak partjara. Pontosabban a partot nem ertuk el 
     mert az be van epitve halpiaccal es egyeb jellegzetes helyi 
     uzlettel. Az ut menten vegig halakat es mas vizi 
     herkentyuket arultak. Termeszetesen fagyasztas nelkul a 
     napon, ott helyben pucolva, vagy pucolatlanul, szaritva vagy 
     nedvesen kinek izlese szerint. Az emberek mosolyogtak es 
     hagytak magukat fenykepezni. Az egyik halarus no utanunk is 
     jott es mutogattva kert egy kepet. Mi pedig probaltuk neki 
     elmutogatni, hogy ez dia kep lesz es szingapurban hivatjuk 
     majd elo. Nem tudom megertette e?
     Lassan mentunk a Saigon folyo fele, mikor egy parkhoz 
     ertunk. Ez volt az elso hely ahol kozel tudtunk menni a 
     parthoz. A park kozepen egy nagy nyilas szobor all, ami 
     nagyon talalo. Ugyanis itt lattam eletemben eloszor 
     kabitoszerest, amint befecskendezi magaba az anyagot. Egy 
     motor mellett guggolt ket srac, az egyik adta be a masiknak, 
     tolunk ugy 5-10 meterre. Amint a gyerek megkapta az adagjat 
     felugrott a motorra es elviharzott. Ezek utan gondoltam jo 
     lesz odafigyelni az uton. A part nem volt erdekes viszont, 
     rajottunk, hogy itt csak narkosok vannak es jo lesz odebb 
     allni. Kifele menet egy lanyt lattam, pont szembe jott 
     (inkabb imbolygott ) velunk. Szemei uvegesek, kezeben meg 
     ott logott a fecskendo, az en kezemben pedig a 
     fenykepezogep. Vegul is megsem fenykepeztem le. Csak az 
     agyamba vestem, hogy is nezne ki fekete-feheren egy kozeli 
     kep. Azt hiszem ez a kep sokaig meg fog maradni bennem.
     A folyo menten elertuk a regi francia koloniai kozpontot. 
     Stilusos, jol karbantartott epuletek. Most a legtobb 
     valamilyen partfunkciot szolgal.  Amint erre a turistak 
     altal latogatott negyedbe erkeztunk megostromoltak mintket 
     az utcai arusok. Kepeslapot, terkepet, nyelvkonyvet, 
     ongyujtot, ragot probalnak eladni minden feher embernek. 
     Ezek tobbnyire gyerekek, 10-14 evesek. Eszunkbe juttattak a 
     Harom evszak cimu vietnami dijnyertes filmet, amit nemreg 
     lattunk Szingapurban a moziban. Meg sok kep jelent meg 
     elottunk a 10 nap soran, mintha csak a filmbol leptek volna 
     elenk. Ha egyszer otthon jatszak ne mulasszatok el, nagyon 
     jo.
     Egy kis idore megalltunk nezni az elhalado biciklis, 
     motoros, feher ruhas lany tomeget. Ez mar a repterrol jovet 
     feltunt. Itt a nok nagy resze es minden iskolas lany a 
     hagyomanyos vietnami ruhaban, "ao-dai"-ban jar. 
     Egy kicsit a kozlekedesrol:
     Szemelyautot az utakon alig latni, annal tobb biciklit es 
     motort, tobbnyire 100 kobcentis Honda robogokat. Viszont 
     ezekbol annyi van, es olyan kaotikusan kozlekednek, hogy az 
     valami eszveszejto. Ha van is kozlekedesi lampa azt nagyban 
     hanyagoljak, iranyjelzesrol valoszinuleg nem hallottak, az 
     elsobbseg pedig csakis a nagyobb jarmuveknek van fenttartva. 
     Ha egy gyalagos at akar kelni a belvarosban az uton es arra 
     var, hogy megalljon a forgalom akkor ott allhat az ut szelen 
     ejfelig. Egy atlagos atkeles a kovetkezo keppen zajlott le. 
     Ovatosan leleptunk a jardarol, araszolva elindultunk a 
     tulpartra a motorosok es biciklisek aradatatol korulveve. 
     Neha meg-megalltunk, hogy ki tudjanak minket kerulni, neha 
     ugrottunk egyet, hogy mi keruljunk ki valakit, neha vissza 
     leptunk egyet, majd kettot elore, mig labunk ismet a 
     biztonsagot jelento jardan nem landolt. Eme latszolagos kaosz 
     ellenere lehet haladni a varosban. De mi lesz ha egyszer 
     ezeknek az embereknek csak a harmada megengedheti maganak az 
     autot, amit jelenleg 2-300%-os adoval sulyt a kommunista 
     kormany. A kozlekedes ossze fog omlani, Saigon rosszabb lesz, 
     mint Bangkok, az biztos. Varosi tomegkozlekedesnek nyomat se 
     lattuk. Se helyijaratu busz, se villamos, se troli. Persze, 
     lehet am, hogy van metro, csak annyira a fold alatt, hogy nem 
     vettuk eszre Ja. Irok itt hulyesegeket, meghogy nincs 
     tomegkozlekedesi eszkozuk, hogy ne lenne. Ott a bicikli, akar 
     harman is rafernek csak legyen aki tekeri. Aki nem tudja 
     maganak megengedni a taxit az a lasabb, de olcsobb ciklot 
     veszi igenybe. Ez a jarmu tulajdonkeppen nem mas mint a 
     Szingapurban es Malajzia szerte lathato riksa, csak itt az 
     ules a tekero ele van szerelve es talaloan ciklonak nevezik. 
     Tudjatok: ,Suvit a szel, fu a ciklon, ketten megyunk egy 
     biciklon." 
     Hat ezt mi is kiprobaltuk. Nem minta nagyon szandekunkban 
     allt volna kiprobalni, de ezek a ciklosok annyit masztak a 
     nyakunkra, annyira meg akartak mutatni a varost, hogy vegul 
     is beadtuk a derekunkat. Ebben a srac kitartasanak es 
     feltunoen jo angoljanak is szerepe volt. Vagy 10 percig jott 
     utanunk mig setaltunk es magyarazta, hogy o mennyire ismeri 
     a varost, milyen olcson elvisz. Kicsit elbeszelgettunk vele, 
     latszott rajta, hogy ertelmes kolyok, ezert megallapodtunk, 
     hogy masnap reggel 8-kor odajon a szallodankhoz es onnan 
     indulunk varosnezesre. Ez a megoldas mar csak azert is tunt 
     elfogadhatonak,mert nem volt kedvem ujra taxisokkal 
     veszekedni, a motorberleshez, habar konnyen megoldhato lett 
     volna, a fent emlitett forgalmi okok miatt nem volt kedvunk. 
     Ezutan elindultunk a terkep alapjan vissza a szallodaba. A 
     folyo parton egy kavezoban/cukraszdaban ettunk fagyit. A 
     kokuszosat stilusosan kokuszdio belsejeben szolgaltak fel, 
     igy a fagyihoz igazi kokuszt lehetett kanalazni. Utkozben 
     beneztunk nehany uzletbe. Az egyikben kiszurtam a borok 
     kozott egy palack '92-es evjaratu Boglari muskotalyt. Kesobb 
     tobb helyen is lattunk Torley pezsgot, 5-6 dollar koroli 
     aron. 
     
     Folyt kov.
     
     Anti -Szingapurbol-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS