1. |
Re: mit szol az olajmaffia? (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
3. |
re: legmotor (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: mit szol az olajmaffia? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Friday 02 July 2004 12:45, buruzs wrote:
> Egy francia ceg olyan autot keszitett, amelybe se benzin, se autogaz, se
[snip]
> Eddig a hir. Velemenyek? Elore bocsatom, hogy egy oraja kaptam en is, a
> webolda lt meg magam se lattam.
Ujabban nagyon felkapott ez a tema, a napokban egy masik listara is eljott.
Oda is bekuldtem a par honapja a Tudomanyba irt cikkemet, akkor hat ide is
bekuldom :-)
On Tuesday 09 March 2004 03:04, surtya.zs wrote:
> En most talaltam ezt az oldalt es ugy lattam nem volt szo rola (ha
> tevedtem elnezest :)) http://www.theaircar.com/
Javasolnam a http://www.mdi.lu oldalt, _sokkal_ tobb informacio van a
motorrol (legalabbis franciaul, en ugy olvasgattam).
> Suritett levegovel mukodo motor Mar vannak mukodo autoik 1 penny / km
> az uzemanyagkoltseg ugy kb 100 km/orat tud es 2-300 Km egy feltoltessel.
> Egy auto arat kb 8000-10000 dollara becsulik
>
> Namost ez egy nagy kacsa (nem ugy tunik) vagy miert nem hallunk rola
> folyamtosan minden mediabol ? :)
Egyik sem :-) Nem kacsa, tobb mas, a Tudomanyon jelzett dologgal
ellentetben ezzel tenyleg rendesen foglalkoznak :-) Viszont azert nem
hallunk rola mert nem _annyira_ forradalmi. (Na jo, nem ezert, ettol meg a
media felfujhatna, szoval vegulis nem tudom miert.)
Hogy miert nem annyira forradalmi? Nezzuk az altalad idezett adatokat mas
fenyben. A 200-300 km-es autonomiat szamitassak kaptak meg. Van egy
prototipusuk (illetve makett, nem is prototipus), na az ment 7.22 km-ert
:-) Ezt elkezdtek mindenfele tenyezovel beszorozni (hogy a vegso modell
konnyebb lesz, egy csomo jobb technologia lesz beepitve, nagyobb tartalyt
es nyomast fog hasznalni stb), igy jott ki a 200km. De egyelore 7 kmert
megy (ment?) tenylegesen a dolog.
Az ar. A 7-10e euro AFA nelkul ertendo (also hatar: 3 szemelyes, 2.65
meteres, 550 kilos csoppseg => maris megvan a sporolas jo par szazaleka,
egy ilyen klasszikus auto is csak 2-3 liter gazolajat fogyasztana), hopp
ujabb plusz 20%, mar ha tudjak tartani ezeket az arakat, amelyeket
valoszinuleg meglehetosen optimista darabszammal hoztak ki.
A motor 60Nm-es, 25 loeros. 97 km/oranal (amikor mar a szamitott autonomia
is csak 80km) 17 loero kell, vagyis emelkedon nagyon meg fog szenvedni,
nem fog tudni gyorsan felmenni akar kis dombra sem. Gyorsulni is ugy fog
mint a csiga - ami varosban persze meg megfelelo lehet.
Aztan vannak olyan "aprosagok" mint peldaul hogy nincs megoldva a futes.
Huteni tudnak, futeni nem:-) A szerkezet olyan hogy biztonsag
szempontjabol nem nagyon biznek meg benne (nem onhordo, hanem vazas
tipusu, es a vaz is hiperkonnyu, semmi gyurodesi zona, karosszeria
muanyagbol stb). Meg amugy is, mikor az 550 kilot elcsapja egy 1.3 tonnas
acelhegy...
Vegyuk figyelembe azokat a technologiakat is amelyek segitenek ezen az
auton, de masokba is kezdik beepiteni: alternatort/inditomotort
helyettesito motor (=> motor leallitasa allas kozben stb, varosi
hasznalatban mintegy 10%os megtakaritast tesz lehetove), fekezeskor
energiavisszanyeres stb.
A tartalyba preselt levegobol allitasuk szerint 46MJ energia nyerheto
(miert ne), vagyis valamivel tobb mint amennyit 1 liter benzinbol. (Hogy
ebbol mikent hozzak ki az egy pennys koltseget, az ok dolguk). Figyelembe
veve a benzinmotor alacsony hatekonysagat, az auto kis tomeget, a
hatekonysagnovelo megoldasokat, meg hiheto is hogy ezzel az 1 liternyi
benzinnek megfelelo energiaval el tud menni 50-80 kilometert amennyi a
valos adat lehet :-)
Osszessegeben azt mondanam hogy az autonak megvan a letjogosultsaga,
viszont valoszinuleg niche piacot elegithet ki (peldaul varosban jarkalo
ceges flottat akik meg tudjak oldani a rendes toltest, mivel a
benzinkutakra hiaba varnank). Kivanok nekik sok sikert, minel tobb
alternativa van annal jobb. :-)
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Vannak olyan vezetok, akik szeretnek egy-ket meter kovetesi tavolsagot tartani.
Ha ilyennel hoz ossze a veletlen, en minden esetben eloszor leveszem a labam a
gazrol, majd kisse lehuzodok, a kezeimet szeles mozdulattal szettarom, kb. oly
an jelentessel "Mi az anyadat akarsz, miert nem mesz tovabb?". Ez azutan haszna
lni szokott, es a kovto leeloz es elmegy.
Ilyenekkel nem lehet azt megcsinalni, hogy belelepek a gazba es megnovelem a ta
volsagot mert ugy tapasztaltam, hogy ilyenkor ok is belegyorsitanak es a kovete
si tavolsag marad, a sebesseg no, a veszely fokozodik.
Volt mar ugy, egy reggel, munkaba menet, ures az ut, egy auto utoler, majd egy
ket meteres tavolsagot tartva kovet. Labam le a gazrol, tavolsag matad. Visszav
altok, tavolsag marad. Mar szinte lepesben megyek, mire vegre raszanja magat es
megeloz.
A mottom ilyen esetekben: Felesleges annyira sietni, mert az ember a sajat teme
teserol ugysem fog lekesni.
Sogorom is szeretett kis kovetesi tavolsagokat tartani. Mikor neha vitt akkor s
zova is tettem neki. Mar nem mondom neki, mert autobalesetett szenvedett es meg
halt.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: matav-4.matav.hu)
|
+ - | re: legmotor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
A legtartalyban levo eltarolt energia mibol lesz?A kompresszor ingyen muxik?
Biza az az olajmaffia hasznara az eromuben elegetett gusztustalan anyagokbol
lesz, csak meg annak is a toredeke hasznosul a soxori ide-oda
alakitgatassal. Mert a viziero az pfuj, a szeleromü pfuj. Nem lehet, hogy
ezek elterjedesenek legfobb gatloja pont az olajosok altal behulyitett sok
agyagagyu?
Egy akksi kb a belevezetett energia 70 %-at adja vissza. Egy hoerogep max a
35%-at. Az eromuben kb 80 %-a hasznosul az olaj /pakura,
szén/energiatartalmanak.. Mig hazaer a villany, van kb 35% veszteseg a
drotokon , trafoallomasokon. A kompresszorod is melegszik, ergo kb 40% a max
hatasfok. Ennek a keveske megmaradtnak hasznositja a 35%-at a holegmotor.
Ha viszont az auto saját dieselje dolgozik, megvan magaban az olaj
literjenek 35%-a hasznositasra.
udv xanti
|
|