Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2233
Copyright (C) HIX
2004-07-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: mit szol az olajmaffia? (mind)  77 sor     (cikkei)
2 Re: Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind)  19 sor     (cikkei)
3 re: legmotor (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re: mit szol az olajmaffia? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 02 July 2004 12:45, buruzs wrote:
> Egy francia ceg olyan autot keszitett, amelybe se benzin, se autogaz, se
[snip]
> Eddig a hir. Velemenyek? Elore bocsatom, hogy egy oraja kaptam en is, a
> webolda lt meg magam se lattam. 

Ujabban nagyon felkapott ez a tema, a napokban egy masik listara is eljott. 
Oda is bekuldtem a par honapja a Tudomanyba irt cikkemet, akkor hat ide is 
bekuldom :-)

On Tuesday 09 March 2004 03:04, surtya.zs wrote:
 > En most talaltam ezt az oldalt es ugy lattam nem volt szo rola (ha
 > tevedtem elnezest :)) http://www.theaircar.com/
 
 Javasolnam a http://www.mdi.lu oldalt, _sokkal_ tobb informacio van a
 motorrol (legalabbis franciaul, en ugy olvasgattam).
 
 > Suritett levegovel mukodo motor Mar vannak mukodo autoik 1 penny / km
 > az uzemanyagkoltseg ugy kb 100 km/orat tud es 2-300 Km egy feltoltessel.
 > Egy auto arat kb 8000-10000 dollara becsulik
 >
 > Namost ez egy nagy kacsa (nem ugy tunik) vagy miert nem hallunk rola
 > folyamtosan minden mediabol ? :)
 
 Egyik sem :-) Nem kacsa, tobb mas, a Tudomanyon jelzett dologgal 
 ellentetben ezzel tenyleg rendesen foglalkoznak :-) Viszont azert nem 
 hallunk rola mert nem _annyira_ forradalmi. (Na jo, nem ezert, ettol meg a 
 media felfujhatna, szoval vegulis nem tudom miert.)
 
 Hogy miert nem annyira forradalmi? Nezzuk az altalad idezett adatokat mas
 fenyben. A 200-300 km-es autonomiat szamitassak kaptak meg. Van egy
 prototipusuk (illetve makett, nem is prototipus), na az ment 7.22 km-ert 
 :-) Ezt elkezdtek mindenfele tenyezovel beszorozni (hogy a vegso modell 
 konnyebb lesz, egy csomo jobb technologia lesz beepitve, nagyobb tartalyt 
 es nyomast fog hasznalni stb), igy jott ki a 200km. De egyelore 7 kmert 
 megy (ment?) tenylegesen a dolog.
 
 Az ar. A 7-10e euro AFA nelkul ertendo (also hatar: 3 szemelyes, 2.65
 meteres, 550 kilos csoppseg => maris megvan a sporolas jo par szazaleka, 
 egy ilyen klasszikus auto is csak 2-3 liter gazolajat fogyasztana), hopp 
 ujabb plusz 20%, mar ha tudjak tartani ezeket az arakat, amelyeket 
 valoszinuleg meglehetosen optimista darabszammal hoztak ki.
 
 A motor 60Nm-es, 25 loeros. 97 km/oranal (amikor mar a szamitott autonomia 
 is csak 80km) 17 loero kell, vagyis emelkedon nagyon meg fog szenvedni, 
 nem fog tudni gyorsan felmenni akar kis dombra sem. Gyorsulni is ugy fog 
 mint a csiga - ami varosban persze meg megfelelo lehet.
 
 Aztan vannak olyan "aprosagok" mint peldaul hogy nincs megoldva a futes. 
 Huteni tudnak, futeni nem:-) A szerkezet olyan hogy biztonsag 
 szempontjabol nem nagyon biznek meg benne (nem onhordo, hanem vazas 
 tipusu, es a vaz is hiperkonnyu, semmi gyurodesi zona, karosszeria 
 muanyagbol stb). Meg amugy is, mikor az 550 kilot elcsapja egy 1.3 tonnas 
 acelhegy...
 
 Vegyuk figyelembe azokat a technologiakat is amelyek segitenek ezen az
 auton, de masokba is kezdik beepiteni: alternatort/inditomotort 
 helyettesito motor (=> motor leallitasa allas kozben stb, varosi 
 hasznalatban mintegy 10%os megtakaritast tesz lehetove), fekezeskor 
 energiavisszanyeres stb.
 
 A tartalyba preselt levegobol allitasuk szerint 46MJ energia nyerheto 
 (miert ne), vagyis valamivel tobb mint amennyit 1 liter benzinbol. (Hogy 
 ebbol mikent hozzak ki az egy pennys koltseget, az ok dolguk). Figyelembe 
 veve a benzinmotor alacsony hatekonysagat, az auto kis tomeget, a 
 hatekonysagnovelo megoldasokat, meg hiheto is hogy ezzel az 1 liternyi 
 benzinnek megfelelo energiaval el tud menni 50-80 kilometert amennyi a 
 valos adat lehet :-)
 
 Osszessegeben azt mondanam hogy az autonak megvan a letjogosultsaga, 
 viszont valoszinuleg niche piacot elegithet ki (peldaul varosban jarkalo 
 ceges flottat akik meg tudjak oldani a rendes toltest, mivel a 
 benzinkutakra hiaba varnank). Kivanok nekik sok sikert, minel tobb 
 alternativa van annal jobb. :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vannak olyan vezetok, akik szeretnek egy-ket meter kovetesi tavolsagot tartani.
 Ha ilyennel hoz ossze a veletlen, en minden esetben eloszor leveszem a labam a
 gazrol, majd kisse lehuzodok, a kezeimet szeles mozdulattal szettarom, kb. oly
an jelentessel "Mi az anyadat akarsz, miert nem mesz tovabb?". Ez azutan haszna
lni szokott, es a kovto leeloz es elmegy.
Ilyenekkel nem lehet azt megcsinalni, hogy belelepek a gazba es megnovelem a ta
volsagot mert ugy tapasztaltam, hogy ilyenkor ok is belegyorsitanak es a kovete
si tavolsag marad, a sebesseg no, a veszely fokozodik.
Volt mar ugy, egy reggel, munkaba menet, ures az ut, egy auto utoler, majd egy 
ket meteres tavolsagot tartva kovet. Labam le a gazrol, tavolsag matad. Visszav
altok, tavolsag marad. Mar szinte lepesben megyek, mire vegre raszanja magat es
 megeloz.
A mottom ilyen esetekben: Felesleges annyira sietni, mert az ember a sajat teme
teserol ugysem fog lekesni.
Sogorom is szeretett kis kovetesi tavolsagokat tartani. Mikor neha vitt akkor s
zova is tettem neki. Mar nem mondom neki, mert autobalesetett szenvedett es meg
halt.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: matav-4.matav.hu)
+ - re: legmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
A legtartalyban levo eltarolt energia mibol lesz?A kompresszor ingyen muxik?
Biza az az olajmaffia hasznara az eromuben elegetett gusztustalan anyagokbol
lesz, csak meg annak is a toredeke hasznosul a soxori ide-oda
alakitgatassal. Mert a viziero az pfuj, a szeleromü pfuj. Nem lehet, hogy
ezek elterjedesenek legfobb gatloja pont az olajosok altal behulyitett sok
agyagagyu?
Egy akksi kb a belevezetett energia 70 %-at adja vissza. Egy hoerogep max a
35%-at. Az eromuben kb 80 %-a hasznosul az olaj /pakura,
szén/energiatartalmanak.. Mig hazaer a villany, van kb 35% veszteseg a
drotokon , trafoallomasokon. A kompresszorod is melegszik, ergo kb 40% a max
hatasfok. Ennek a keveske megmaradtnak hasznositja a 35%-at a holegmotor.
Ha viszont az auto saját dieselje dolgozik, megvan magaban az olaj
literjenek 35%-a hasznositasra.
udv xanti

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS