[Pl. Beethoven 7. szimfoniajanak (annak a bizonyos "Sors"
szimfonianak, amelyik ugy kezdodik, hogy "tadadadamm, tadadadamm")
Az az 5. (otodik), de nem baj.
Udv: Laci
|
Pár nap szünet után örömmel látom, hogy megmozdult az állóvíz midi szerkesztés
ügyben és érkezett egy segítőkész szakértő.
Király vagy Csuncsiri, köszönöm a felvilágosítást.
Üdv:George
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gprs23.vodafone.hu)
|
Érdeklődnék kellő tisztelettel , hogy megtudtad e már oldani a sajáts
zámelküldési problémádat , és ha igen , hogyan , mivel énis hasonló cipőbe
n járok és borzasztó idegesitő tud lenni ez a bugyuta telefon ...
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: rev.193.226.232.251.euroweb.hu)
|
HIX MOBIL #1866, :
>Az eredeti probléma az volt, hogy:
>"Hosszú midikbol szeretném "kivágni" a megfelelo darabokat. Van erre
>egyszeru, free megoldás?
>Ezt csak úgy tudom elképzelni, ahogy leírtam a *** HIX MOBIL *** #1863
>-ban.
>A kimenet nem MIDI lesz.
Pedig nem csak ugy lehet.
>Mi annak a proginak a neve, amivel lehet a MIDIt szerkeszteni?
Google: MIDI tracker. Kapsz kb 112 ezer talalatot. Az elso 20-ban biztosan
van hasznalhato.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.2beta1;]-
|
Talan meg annyit hozzafuznek, hogy a hangfajl vagasa mechanikusam tortenik:
egy hullamkep van elottunk, es azt retusalgatjuk. Tulajdonkeppen meg
irni-olvasni sem kell tudni hozza.
A szovegfajl vagasa ezzel szemben intellektualis munka, hiszen el kell
olvasni a szoveget, hogy eldonthessuk, mi kell belole es mi nem. Tehat tudni
kell hozza olvasni. A midi is tulajdonkeppen szovegfajl, es ot is tudni kell
elolvasni. A "Katalinka szallj el" kezdetu gyermekdal pl. igy nez ki:
MThd MTrk ˙X ˙Y ˙Q 'Ŕ, ˙/ MTrk Ř ˙ Acoustic Grand
Piano Ŕ G@" ?G G@" ?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C E@ ?E G@" ?G G@"
?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C E@ ?E G@ ?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C
E@ ?E G@" ?G G@" ?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C E@ ?E G@" ?G G@"
?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C E@ ?E G@" ?G G@" ?G E@" ?E E@" ?E
C@ ?C E@ ?E G@" ?G G@" ?G J@" ?J J@" ?J G@" ?G G@" ?G J@"
?J J@" ?J G@" ?G G@" ?G E@" ?E E@" ?E C@ ?C C@ ?C ˙/
Termeszetesen, ha ezt most itt barki kimasolja, beteszi egy szovegfajlba,
amelyet utana atnevez *.mid-nek, az nem fog megszolalni. Tehat a midi-fajl
nem szerkesztheto szovegszerkesztovel. Annyi viszont bizonyosan kiolvashato
belole, hogy milyen hangszernek kell lejatszania, es hogy a hangokat betuk
jelolik, de nem ugyanazok, amelyek a zenei hangokat. Az eredeti hangok
ugyanis G-A-H-D', itt ezeket a C-E-G-J betuk kepviselik. Meg soha nem
szerkesztettem ilyet, de logikusnak tunik a kovetkezo megfeleltetes (az =
jel elotti betu a zenei hang neve, az = jel utani a betujele):
G = C, Gisz = D, A = E, B = F, H = G, C = H, Cisz = I, D = J, stb., mindez
G-durban (vagy e-mollban). A betujelekhez jarulo egyeb jelek a relativ
hosszusagra vonatkozhatnak.
Nyilvan csak midi-szerkesztoben lehet szerkeszteni - nemely telefonnak van
ilyenje. Meg nem lattam midi-szerkesztot, de feltetelezem, hogy annak azert
baratsagosabb a felulete.
Egy midi-fajl Finale-ban (vagy hasonszoru programban) megnyitva viszont mar
kottakent jelenik meg. Az mar szamomra is olvashato es ertheto. Vilagos,
hogy soha nem fogok ilyen gyanus jelsorozatokkal szoszmotolni, amig azt
kottaszerkesztovel gyorsan es hatekonyan megtehetem.
Udv: Csuncsiri
|