1. |
re: UJ TEMA (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Draga diesel (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: Re: Draga diesel (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Draga diesel (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
5. |
szavazat, megeri (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
re: re: Kerdoiv... (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: dugulas (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: UJ TEMA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Suzuki GS500 (naked).
Sajnos komoly gond a ta'rolas, a varos masik vegebe kell elautoznom, ha
motorra akarok ulni. :(
(Valakinek esetleg otlete motortarolasra Erd kornyeken?)
Mindekeppen erdemes robogorol egy ilyen belepo kategoriaju nagymotorra ulni.
Szerintem kezdonek - en inkabb ujrakezdo vagyok, mert anno volt egy 251-es
MZ-m, csak elloptak - ennel nagyobb moci nem is kell.
Udv,
Gabor
|
+ - | Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A dizel fenntartasa alapvetoen tenyleg nem sokkal dragabb, eltekintve attol,
hogy esetleg rovidebb a szervizciklus, picit tobb olaj megy egy hasonlo
teljesitmenyu dizelbe, mert picit nagyobb a motor....
Viszont ha nem uj autot nezunk, hanem mar nem garancialis, ismeretlen
eloeletu hasznaltat, akkor sokkal nagyobb koltsegek jelentkezhetnek, mint
egy benzinesnel: adagolo, turbo...
Persze lehet, hogy egy hiba elofordulasanak a valoszinusege pl. 10%, de ez
akkor is egy potencialis, akar tobb szazezres javitasi koltseget is
jelenthet, minden 10. autonal. Ezt pedig statisztikailag be kell szamitani.
Udv,
Gabor
P.S.:
Szavazas:
A fordulatszam novekedesevel novekvo es nem csokkeno teljesitmeny, min.
6500-7000-nel kezdodo piros tartomany.
|
+ - | re: re: Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nagy erdeklodessel olvastam a diesel kontra
benzin vitat. (Igen, van ilyen :-)) )
Csak annyi a hozzafuzesem, hogy ugye ugyanolyan
kornyezetvedelmi kategoriaba tartozo motorokrol
van szo? Hiszen egy Skoda 120L motor nem az a
kategoria mint egy reszecskeszuros, katalizatoros
diesel motor. Forditva: egy golf I-es oskereplo
nem hasonlithato egy euro 4-es benzinmotorhoz.
Ha pedig egy kategoria, akkor nem lehet fekete pamacs,
hiszen a benzinesnel sincs, van viszont reszecskeszuro
meg minden. Igy viszont arban mar nem annyira versenykepes
a disesel, kesobb terul meg a kulonbseg, ha megterul
egyaltalan. Sosem volt diesel autom, 50kkm szervizperiodusu
meg plane, de gondolom 2 Ignis kaphato az arabol.
2-3 MFt-bol meg el lehet menni par km-t.
Udv: Arpi
|
+ - | Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En is sokat gondolkodtam melyik eri meg igazan. Sok olyan tipus van, amibe
szerelnek mindket fajta motort. Ezeknel lehet legjobban szamolni szerintem.
Legyen a ket uj kocsi kozott mondjuk 200 000 Ft arkulonbozet.A benzines
mondjuk 8l / 100 km -bol jon ki, a diesel 6l / 100 km fogyasztasu. Igy a
benzines durvan 19 Ft / km -el gurul, a diesel 13 Ft / km ( akcios
gazolajbol mondjuk 10 Ft / km)
A 200 000 arkulonbseget a 19 -13=6 Ft-al szamolva 200000 : 6 =33 333 km
alatt tudja le ( akcios gazolajjal mondjuk 23 000 km ) Ez atlagosan szamolva
1 -2 ev alatt jelent megterulest.
300 000 Ft arkulonbsegnel ez mar 50 000 km -nel lesz nullszaldos. Ha valaki
evente megy tobbet, vagy tovabb hasznalja a dieseljet 1-2 evnel, az mar
jovedelmezo lehet.
Tiszy! Ha tudsz monduk R Clio 1.5 diesel uj arat, ami melle egy R Clio uj
benzineset is irni amiben szinte csak a motor mas, legyszi tedd meg, aztan
szamolunk :-)
Dodo
|
+ - | szavazat, megeri (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Olyant lehet, hogy 80% alacsony fordulat izombol, 20% meg a porgeteshez? Ha nem
, akkor tegyel a nyomatekoshoz, de csillaggal. :)
>> .....akkor kimutatható, hogy a diesel autók fentartása évi több, mint
>> 50 ezer km megtétele után válik valójában kifizetodobbé (Ezt nem lege
>> ndákból és anekdótákból gondoltam ki, iskolában ezt tanítják).
>-------
>Nem tudom milyen parameterek alapjan mondanak az iskolaban 50 ezeret, a
>tapasztalataim szerint elegendo 20 ezer/ev Magyarorszagon. Persze a
>motorokon kivul, azonos parameteru autok eseteben!
Szeretem azokat az iskolakat, ahol ilyen orok ervenyu evidenciakat oktatnak...
:-) Mint korabban emlitettem, a VW Polo Classic es a VW Bora eseteben evi 40.00
0km es 4 ev hasznalat sem elegendo a dizel magasabb vetelaranak ledolgozasahoz.
Ja, The7up! Mi lenne, ha ekezet nelkul irnal? Ismet javaslom a hix netikettet..
.
Fogash
Regards
Istvan B
Ext. 87
|
+ - | re: re: Kerdoiv... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az alacsony fordulaton magas nyomatek az en esetem is.
Udv.
Szabo Peter
Opel Vectra Caravan 2.0
|
+ - | Re: dugulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Nem az AC ele, hanem az AC es a
> karburator koze kellene tenni.
Nalam a Golf I-esben appen hogy az AC elott van a szuro...
Oreg jargany, valamelyik korabbi tulaj nagy barkacs volt...
Lehet, hogy nem is itt van eredetileg a szuro hanem az AC
nyomooldalan?
--
Udvozlettel: Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
|
|