Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 2318
Copyright (C) HIX
2002-10-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Radeon 9000 (mind)  71 sor     (cikkei)
2 Comanche (mind)  9 sor     (cikkei)
3 motoracer3 (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re.:Monkey Island 4 (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Re: Radeon 9000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar a reszletekbe megyunk, akkor nemi hozzafuzes...

----- Original Message -----
> Felado : Csokis
> >Radeon 9000 az mar nem DX9-es kartya??
>
> Hat sajnos nem! "Csak" DirectX 8.1-es.
> Tulajdonkeppen az RV250-es lapkara epul,
> ami az R200-as lapkanak (ez a Radeon 8500-as)
> az olcsobb eloallitas celjaval atdolgozott
> valtozata. Ami kulonbseg a 9000 es a 8500 kozott,
> hogy mig a 8500-ban 2 vertex arnyekolo van, addig
> a 9000-ben 1. Viszont a 9000-ben a "triangle setup"
> gyorsabb a 8500-ban levonel. Ezt a 9700-bol vettek at.
> A masik, hogy a 8500 2 texturazoegyseget tartalmaz
> pixelfutoszalagonkent, mig a 9000 "csak" 1-et. Viszont
> a 9000 TMU-ja fejletteb a 8500-asnal, mert ezt is a
> 9700-bol valo!!! :)

"Csak" annyival fejlettebb, hogy azonos orajel alatt azonos szamu texturat
tud mindket kartya feldolgozni. Tehat hiaba vannak benne 'javitott'
egysegek, a kartya nem kepes osszessegeben azonos orajelen megverni a
8500-t.
Egyebkent a 9000-es 'kiszerelese' 250/400 (alap valtozat) es 275/550 (Pro
valtozat) lesz. (Emlekezteteskeppen 8500-nal 275/550.)

> Igy azt lehet mondani, hogy a 9000
> akkor lassu a 8500 kepest, ha olyan jatekot futtatol, ami
> hatalmas texturakkal dolgozik, viszont gyorsabb akkor, ha
> a jatek sok pixelarnyekolo-effektust hasznal.

Amit itt megjegyeznek annyi, hogy a "hatalmas texturak" eseteben a 8500-as
teljesitmenye akar a 9000-esenek a duplaja is lehet, mig masik esetben a
9000-es "gyorsabbsaga" par szazaleknyi.

> A vegso
> kulonbseg, hogy a 9000-es tamogatja a 32bit-es texturaformatumot,
> valamint a 10bit-es szincsatornakat a 8500-as 8bit-esevel szemben.
> Ezek a jatekos szemmel nezve fontos kulonbsegek!

Ha mar a jatekos szemevel nezzuk, akkor viszont a teljesitmeny is eleg
fontos szempont, es egy uj, 'atlagos' jateknal egyertelmuen a 8500-as a
jobb. Hiaba van 32bites texturaformatum tamogatasa, ha elvezhetetlenebb lesz
a sebesseg mellette. Tehat ha valaki jatekra akar vasarolni, az jobban teszi
(szerintem), ha e ket kartya kozul inkabb a 8500-ast valasztja. Ha viszont
altalanosan mondanam, akkor most a legjobban a Geforce4 Ti4200-as kartyakat
erdemes vasarolni. Akinek viszont van penze, az vehet nyugodtan R9700-ast
is! :)

> Viszont a 9000-es _sokkal_ szebb kepet ad mind a TV-n, mint
> videolejatszasnal, koszonhetoen a FullStream engine-nek!

Viszont aki a konfigajanlora kerte a velemenyt, az nem mondta, hogy
hasznalna a videos, teves lehetoseket (sot)... :)
Ezek a lehetosegek viszont tenyleg jobbak lettek; es meg meg sem lett
emlitve a ketmonitoros megjelenites, amelyert a 2 db. 400Mhz-es RAMDAC a
felelos.

> Ez azt jelenti, hogy a pixelarnyekolot kihasznalja a filmek
> lejatszasanal, minek kovetkezteben "elmossa" a csunya pixeleket,
> igy sokkal "simabbnak" tunik a kep! ;)

Ha mar szakszoveget nyomatunk ezerrel :))), akkor:
"...az 1.4-es pixel shaderek hasznalataval a chip kepes a video
de-blockingra, igy tehermentesiti a processzort." - Idezet a PC Guru utolso
szamabol, az R9000-es tesztbol.


Joci
+ - Comanche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kérem jelentkezzen, akinek megvan a Comanche Maximum Overkill DOS-os játek
teljes verziója a Novalogic-tól.



Üdvözlettel:
Nagy Károly
+ - motoracer3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello skacok
      A motoracer3 nevu kis programmal szeretne jatszani egy ismerosom
      de nem tud. Minden mas progi megy ugyhogy gondolom a toressel lehet
      gaz. A neten talaltam vagy 5-6 darabot de eggyikel se megy. Ha
      esetleg tudna valaki valami infot a felt emlittet jatek inditasi
      mdjarol megkoszonem. Probaltam patchelni is de semmi. A legtobb
      amit ki tudok hozzni hogy a jatek elindul menube lehet mozogni
      de mikor egy palyat inditanek akkar vagy kilep windowsba vagy
      megall es nem csinal semmit majd gombnyomasra ismet kilep.
      hadver kornyezet:epox8k3a+1.8xp+256mb266Mhz+leadtek 4200
      szoftver kornyezet:xp+via 4.43+directx8.1+vidkartyahoz ekte
      driver de probaltam detonatorral is.
      elore is koszonom
  

-- 
Best regards,
 japan                          mailto:
+ - Re.:Monkey Island 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Te irtad:

Valaki tudna velemenyezni a targybeli jatekot? En a 3. resszel jatszottam.
Az tetszett. A Net-en olvastam, hogy a 4. resz mar 3D-s, es ezert
billentyuzettel kell iranyitani. Ettol tartok egy kicsit, mert a
tapasztalatom szerint ez a konnyu jatszhatosag rovasara szokott menni. De ha
ettol fuggetlenul a 4. resz is otletes, latvanyos, es foleg humoros, akkor
beszerzem.

En irom:

Bar az elso ket resz kimaradt eletembol tobb ofrrasbol is halottam, hogy a 3 vo
lt a legjobb, a 4 mar kicsit visszaeses.
A 3-t ill. 4-t is vegigcsinaltam, s egyetertek azokkal kik azt mondjak, hogy 4 
visszeses. 
Humorosnak humoros, s de sajnos nagy gepiganyt kovetel (viszonylag, mai atlag g
ep  mar megfelel neki (PII-400 s felette)
Billentyuzetes iranyitas szinten fura egy ideig, plane a jol megszokott eger ut
an. 
LAtvanyos is,5letes is, humoros is, de nem eri utol a 3.-kat. Ha szereted a sor
ozatot akkor szerezd be, ha valaki, csak 
ki szeretne probalni az MonkeyIsland sorozatot annak inkabb a 3-t ajanlanam.

Jo szorakozast !

             A'kos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS