Sziasztok!
Ha mar a reszletekbe megyunk, akkor nemi hozzafuzes...
----- Original Message -----
> Felado : Csokis
> >Radeon 9000 az mar nem DX9-es kartya??
>
> Hat sajnos nem! "Csak" DirectX 8.1-es.
> Tulajdonkeppen az RV250-es lapkara epul,
> ami az R200-as lapkanak (ez a Radeon 8500-as)
> az olcsobb eloallitas celjaval atdolgozott
> valtozata. Ami kulonbseg a 9000 es a 8500 kozott,
> hogy mig a 8500-ban 2 vertex arnyekolo van, addig
> a 9000-ben 1. Viszont a 9000-ben a "triangle setup"
> gyorsabb a 8500-ban levonel. Ezt a 9700-bol vettek at.
> A masik, hogy a 8500 2 texturazoegyseget tartalmaz
> pixelfutoszalagonkent, mig a 9000 "csak" 1-et. Viszont
> a 9000 TMU-ja fejletteb a 8500-asnal, mert ezt is a
> 9700-bol valo!!! :)
"Csak" annyival fejlettebb, hogy azonos orajel alatt azonos szamu texturat
tud mindket kartya feldolgozni. Tehat hiaba vannak benne 'javitott'
egysegek, a kartya nem kepes osszessegeben azonos orajelen megverni a
8500-t.
Egyebkent a 9000-es 'kiszerelese' 250/400 (alap valtozat) es 275/550 (Pro
valtozat) lesz. (Emlekezteteskeppen 8500-nal 275/550.)
> Igy azt lehet mondani, hogy a 9000
> akkor lassu a 8500 kepest, ha olyan jatekot futtatol, ami
> hatalmas texturakkal dolgozik, viszont gyorsabb akkor, ha
> a jatek sok pixelarnyekolo-effektust hasznal.
Amit itt megjegyeznek annyi, hogy a "hatalmas texturak" eseteben a 8500-as
teljesitmenye akar a 9000-esenek a duplaja is lehet, mig masik esetben a
9000-es "gyorsabbsaga" par szazaleknyi.
> A vegso
> kulonbseg, hogy a 9000-es tamogatja a 32bit-es texturaformatumot,
> valamint a 10bit-es szincsatornakat a 8500-as 8bit-esevel szemben.
> Ezek a jatekos szemmel nezve fontos kulonbsegek!
Ha mar a jatekos szemevel nezzuk, akkor viszont a teljesitmeny is eleg
fontos szempont, es egy uj, 'atlagos' jateknal egyertelmuen a 8500-as a
jobb. Hiaba van 32bites texturaformatum tamogatasa, ha elvezhetetlenebb lesz
a sebesseg mellette. Tehat ha valaki jatekra akar vasarolni, az jobban teszi
(szerintem), ha e ket kartya kozul inkabb a 8500-ast valasztja. Ha viszont
altalanosan mondanam, akkor most a legjobban a Geforce4 Ti4200-as kartyakat
erdemes vasarolni. Akinek viszont van penze, az vehet nyugodtan R9700-ast
is! :)
> Viszont a 9000-es _sokkal_ szebb kepet ad mind a TV-n, mint
> videolejatszasnal, koszonhetoen a FullStream engine-nek!
Viszont aki a konfigajanlora kerte a velemenyt, az nem mondta, hogy
hasznalna a videos, teves lehetoseket (sot)... :)
Ezek a lehetosegek viszont tenyleg jobbak lettek; es meg meg sem lett
emlitve a ketmonitoros megjelenites, amelyert a 2 db. 400Mhz-es RAMDAC a
felelos.
> Ez azt jelenti, hogy a pixelarnyekolot kihasznalja a filmek
> lejatszasanal, minek kovetkezteben "elmossa" a csunya pixeleket,
> igy sokkal "simabbnak" tunik a kep! ;)
Ha mar szakszoveget nyomatunk ezerrel :))), akkor:
"...az 1.4-es pixel shaderek hasznalataval a chip kepes a video
de-blockingra, igy tehermentesiti a processzort." - Idezet a PC Guru utolso
szamabol, az R9000-es tesztbol.
Joci
|
Te irtad:
Valaki tudna velemenyezni a targybeli jatekot? En a 3. resszel jatszottam.
Az tetszett. A Net-en olvastam, hogy a 4. resz mar 3D-s, es ezert
billentyuzettel kell iranyitani. Ettol tartok egy kicsit, mert a
tapasztalatom szerint ez a konnyu jatszhatosag rovasara szokott menni. De ha
ettol fuggetlenul a 4. resz is otletes, latvanyos, es foleg humoros, akkor
beszerzem.
En irom:
Bar az elso ket resz kimaradt eletembol tobb ofrrasbol is halottam, hogy a 3 vo
lt a legjobb, a 4 mar kicsit visszaeses.
A 3-t ill. 4-t is vegigcsinaltam, s egyetertek azokkal kik azt mondjak, hogy 4
visszeses.
Humorosnak humoros, s de sajnos nagy gepiganyt kovetel (viszonylag, mai atlag g
ep mar megfelel neki (PII-400 s felette)
Billentyuzetes iranyitas szinten fura egy ideig, plane a jol megszokott eger ut
an.
LAtvanyos is,5letes is, humoros is, de nem eri utol a 3.-kat. Ha szereted a sor
ozatot akkor szerezd be, ha valaki, csak
ki szeretne probalni az MonkeyIsland sorozatot annak inkabb a 3-t ajanlanam.
Jo szorakozast !
A'kos
|