Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 789
Copyright (C) HIX
2000-06-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: Ujabb kerdes... (mind)  51 sor     (cikkei)
2 Re: Peugeot Bonto (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Chip Tuning (mind)  9 sor     (cikkei)
4 180, bekeredzkedes (mind)  43 sor     (cikkei)
5 205M16, felniamortizacio, svajci jolet (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Re: Mercedes.... (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: Sziasztok! (mind)  9 sor     (cikkei)
8 PIN kod es a kartyaszam (mind)  26 sor     (cikkei)
9 RE:bankkartya (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Re:Fw: weblap (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Re:MB190 Trabant Ordulatsza'm e'ro" + magno is (mind)  32 sor     (cikkei)
12 Re:Re:Re:HiX auto wblap, talalka. (mind)  51 sor     (cikkei)
13 Re:va: Zebra (mind)  84 sor     (cikkei)
14 Lakonegyed (mind)  42 sor     (cikkei)
15 kerdesek (mind)  22 sor     (cikkei)
16 szaguldozas (mind)  68 sor     (cikkei)
17 Autoklub erdekesseg, uj MB (mind)  25 sor     (cikkei)
18 SMS Email from GSM number +36209682646 (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Re: Sziasztok! (OFFTOPIC!) (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Marangoni + kerekmeret (mind)  42 sor     (cikkei)
21 RE: Zebra, bocs ha hosszu egy kicsit (mind)  32 sor     (cikkei)
22 Warnyu 1.3 kapcsi rajz kene! (mind)  8 sor     (cikkei)
23 W 1.3 fogasszij... (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Datsun Laurel homepage (mind)  7 sor     (cikkei)
25 gyalogosok es vonatok (mind)  47 sor     (cikkei)
26 Kerekmeret es sebesseg (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Somanak (mind)  7 sor     (cikkei)
28 Zoldkartya keszites gazos autora (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Re:tolakodas (mind)  9 sor     (cikkei)
30 kerekek (mind)  14 sor     (cikkei)
31 Benzinkut (mind)  15 sor     (cikkei)
32 Sietes, tolakodas (mind)  10 sor     (cikkei)
33 Zebra (mind)  18 sor     (cikkei)
34 zebra, haromsavos ut legbelso savja (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Lagymanyosi vege (mind)  16 sor     (cikkei)
36 autoklubos benzinkutak (mind)  5 sor     (cikkei)
37 Daewoo Lanos (mind)  16 sor     (cikkei)
38 Re: Tolakodas (mind)  65 sor     (cikkei)
39 Re: Autoklub? (mind)  26 sor     (cikkei)
40 szunet (mind)  3 sor     (cikkei)
41 Zarjuk le a vitat (mind)  20 sor     (cikkei)
42 Pofatlankodas lampanal + Kalvin ter + go:rkori (mind)  44 sor     (cikkei)
43 re: kov.tav. jelzese (mind)  11 sor     (cikkei)
44 Re: bankkartya ... (mind)  20 sor     (cikkei)
45 Re: Re[2]: (OffT) bankkartya ... (mind)  11 sor     (cikkei)
46 Re: ujabb kerdes (mind)  40 sor     (cikkei)
47 re talalka (mind)  12 sor     (cikkei)
48 Ulloi uti astra (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - RE: Ujabb kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>Esemeny:  Megyek a Rakoczi uton a Duna fele, a Blahanal, eleg
>forgalmas mindket sav, de azert savot valtani van hely. Megy a belso
>savban egy Trabi, 40-nel...  a vezetoje egy fiatal 25 koruli srac,
>mellete egy hasonlo koru csaj.
....[snitt]
>Szoval a kerdes:  ennyire idiotak fiataljaink (jajj!), ennyire leszarjak
>a dolgot (csesszek meg!!), vagy tudatosan szopatta'k a jonepet
>(akko'  a jo ... !!!!!)  ???
>
>(elnezest a kifejezesert, de erre nincs jobb...)

Szerintem egyszeru a dolog. Azert megy a belso savban, mert ott
kenyelmesebb. Nalunk tipikusan a kulso sav szokott elfogyni hirtelen,
nem a belso, a kulso savban szoktak nem vart akadalyok felbukkanni
mint pl. egy, az uttestet parkolonak nezo es villogoval alldogalo
baromarc, egy kukasauto, egy indulofelben levo busz, stb. millio
akadaly. Ezert aki teheti, igyekszik a belso savba es csak a
varhato lekanyarodas elott kezd visszasorolni.

En is ezt teszem, viszont mindig felveszem a forgalom tempojat,
felteve ha a kocsim birja. Ha nem birja, akkor az adott utszakaszon
megengedett max. sebesseggel megyek, aztan felolem dudalhatnak,
semmi vedheto okuk nincs ra.
Ha valamiert azt se birja a kocsi hosszu tavon, vagy veszelyesnek
erzem, (nagy forgalom & latom hogy mindenki idegbaj) akkor inkabb
maradok a kulso savban.

Az en kerdesem: mekkora primitiv allat baromarcnak kell lenni
ahhoz, hogy valaki megalljon sarga villogoval a forgalmi sav kozepen
hogy beugorjon valami boltba? Hogy nem fel, hogy pl. koccanas
eseten ugy hagyom ott a francba hogy arrol ko'dul?
Masik kerdes: par napja megyek egy szamomra ismeretlen varosban,
amirol meg terkep sincs, es keresek egy cimet. Leirasom van hogy
kell menni, mas semmi. Persze lesem az utcanevtablakat, hazszamokat
stb. Megyek a _kulso_savban_, 50-el. (lakott terulet, nem foutvonal)
Azert nem semmi, egyszerre figyelni a hazszamokat, menni 50-el,
figyelni forgalomra. Mentem volna lassabban is, de nem akarom az
izgagakat provokalni.
Egy BMW cabrio mogem er, ket perc utan villog az allatja meg dudal.
Forgalom nem nagy, siman meg tudna elozni. Nem eloz. Villog tovabb.
Ugy 5 perc utan meg mindig eszi az ideg mogottem, pedig mar
reg elmehetett volna vagy 5-szor. Mellem er, mutogat. Latom hogy
egyedul van, mi meg tobben, bazinagy franciakulcs nalam van, 
kulonben is egy is taho kis pocsos az urge.
Ablakot letekerem, rauvuoltok, hogy "mit dudalsz te kocsog, valami
nem tetszik?" Semmi valasz, elhuz a francba. Vajon mi a fenet
akart tolem? Sehogy nem jovok ra.

udv: VAti
+ - Re: Peugeot Bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Felado :  [Hungary]
>
>  Látom Peugeot tulajok kisebbségben vannak itt, de hátha valaki tud egy
>Peugeot bontót.

XV. Rakospalota, Szantofold u. 1.
Tel: 3073510
Tel: +36309912949
Mail: 

Meg nem voltam, az index.hu -n olvastam a PSA topic-ban.

Udv:
-- Bka
+ - Chip Tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Akinek a subjectben vannak tapasztalatai, vagy esetleg tud tobbet errol az
eljarasrol konkretan, az pls. irjon.
Erdekelne hogy hogyan csinaljak, hol, mennyiert , erdemes-e , elonyok -
hatranyok stb.
Elore is thnx.

K.G.
+ - 180, bekeredzkedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>  Volt itt par hete AUDI talalkozo, nem volt kinnt valaki Kozuletek?
>  Ha igen: Milyen volt?
Voltam, jo volt. Nagyon jo hangulat, mindenki igen-igen szereti a 
markat, es a sajat kocsijat. Es nincs markaharc... ;-))

>  a szlovak merci ...Vamosszabadinal? ...az ut szelen leledzo 
>  motorblokk teccett a legjobban. Allitolag 180-al beleszallt egy 
>  szemkozt kozlekedo kamionba. 
A barom!!   Harom (!!!) teherauto is megserult... A repulo motorblokktol,
vagy harom teherkocsi kellett, hogy lefekezze...?
Ha esetleg ossze is foltozzak (allitolag eletben maradt), biztos, hogy 
finomabban megy majd legkozelebb...

>  > ...a Lagymanyosi hid utan, a 6-os ut lampajanal. A kozepso 
>  > sav megy egyenesen, a bal balra, a jobb jobbra. ...a jobb savbol 
>  > is negy-ot auto balra indexel, jonne be a kozepsobe. Altalaban 
>  > sikerrel, tobben beengedtek egy-egy kocsit.
>  ... Sajnos itt ez a termeszetes. A kanyarodo savban levok 80%-a 
>  akar egyenesen menni. ...
Sietnek... Persze. Mindenki szeretne minel hamarabb odaerni. Csak 
vannak olyanok, akik nem tanultak meg a sorbaallast...  ;-((
O:k persze lehet, hogy ugy gondoljak, hogy milyen szerencse, hogy 
a tobbiek csak sorbanallni tanultak meg (A birkak!), mert o:k viszont 
ismerik az oldalrol bekeredzkedes/befurakodas okosan celravezeto 
modszeret is (vagy csak azt...?), igy hamarabb odaerhetnek...
Sot, mivel ok ennyivel okosabbak, nekik jar is, hogy a birkak 
beengedjek oket, es hogy a birkaknal hamarabb odaerjenek. 
Hiszen az eletben vannak a sikeres emberek, meg a birkak, nem?...
(Lehet, hogy megiscsak Teeby szlogenjeben van valami: az erkolcs 
csak egy felesleges eloitelet...)
Egyebkent tenyleg. Ha feltetelezzuk, hogy a szelso savban feleannyi 
auto van, mint a belsoben, akkor is a vezetok jo egynegyede az 
"oldalrol beslisszolo" csoportba tartozik...  
Es valoban: altalanossagban az autosok jo egynegyede ilyen. Csak 
egyetlen pelda: a Lanchidra felkanyarodas a pesti hidfonel...
Es jo sokan jarnak a buszsavon is. Persze ezerrel...

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - 205M16, felniamortizacio, svajci jolet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> A batyam kolcsonkapott egyszer egy 205-os Peugeot-t, amibe a 405M16
> motorja volt beepitve... Alatta 17-es kerekek (a 13" helyen), igy amikor a 
> Dobogokoi szerpentinen a sebmero 80-at mutatott, en mar becsuktam a 
> szemem es imadkoztam...
Az brutalis masina lehetett!!!!   147 lovacska egy akkora kocsiban... 
Gondolom, ment mint a golyo...   Az igen!!!

> A napokban egy uj A6-os Audi bunko soforje ezen manovere kozben 
> -latva, hogy nem engedem be- ilyeszteskeppen ramhuzta a kormanyt. 
> ...  Gondoltam, ha humor hat legyen humor, es hirtelen mozdulattal 
> leamortizaltam a jobb elso felnijet. Mikor kiszalltunk
> a manusnak sirni sem volt kedve. Kerdem tole, " Mi van bunkokam ?
> ...Kulonben is ilyen felnivel nem illdomos kozlekedni, plane nem sietni. 
> A manusnak egy rossz szava nem volt. Magunk kozott szolva, az 
> urge ritkan fog ilyen vadul tolakodni.
Mi tortent pontosan a felnijevel??   Es hogyhogy csak a felnijevel?

> > mit tippeltek atszamitva hol a legolcsobb? Svajcban. No comment...
> Ha osszeollozom a svajci jolet forrasait, akkor nekem egy kicsit 
> "budos" az az olcso benzin.   Te is erre gondoltal ?
A "kimaradunk a haborukbol, de az ott osszeszedett penzekre vigyazunk"
c. hozzaallasra gondolsz...?    (bocsi, hogy Off)

Udv

Andras
+ - Re: Mercedes.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> en odaig vagyok a 190-es Mercikert.

Pont a 190-es tetszik? Ez a legkevesbe Merci ! A tipusjelzese is kilog a
sorbol, kezzel mukodik a kezifek ...
Na jo, ez csak ugratas, de nem vicc. Szerintem a merciknek a dizel motorjai
tok jok (gyengek, sokat esznek es orokeletuek), aki egyszer megveszi oket,
vagy orokre megszereti, vagy orokre megutalja. Lasd Jeno irasat a 200-as,
123-as kocsijarol. Ehhez kepest a leendo Tied sokkal lenduletesebb lesz,
kevesebbet eszik, es rovidebb ideig el. Hatul a hely nem sok,.... Hat hiaba
probalom, nem tudom jellemezni a kocsit. En nagyon elfogult vagyok,
kozepiskolas koromban (meg nem volt jogsim) vezettem eloszor NO.ban kb 500
km-t autopalyan + egy honapig varosban, azota mercit akartam (kb 6 eve van,
mar ketto is) es amig megtehetem, nem is veszek mast, es eszervekkel nem
tudom megmagyarazni, hogy miert.. (mielott legazdagoznatok, a ket kocsi
egyutt sem volt 900eFt, az atlageletkoruk 20.5 ev)
Na sziasztok
KI
+ - Re: Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Ikarus buszokon (200-as sorozat) a vezeto jobb laba van ket kar
> "kezigaz" felirattal. Hasznalatban soha nem lattam, mire jok?
Anyam regesregi kispolakjan is volt. Mesz az autopalyan, kihuzod, es
emelkedotol-lejtotol fuggoen tartja a 60-90-et. Ha jol emlekszem, a fem
megnyomasara visszaugrott (ez nem bizti). Azert nagyobb a kulonbseg a
sebessegtarto automata-kezigaz kozott, mint a Twingo Easy-Trabant Hicomat
kozott.
Pa
KI
+ - PIN kod es a kartyaszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Nemreg  felroppent a tema, miszerint a bankkartyak PIN kodja es a kartya
adatai kozott osszefugges van. Szeretnem ezt megcafolni.
Ideznek  nehany  reszt  egy  korabbi  Bankkartya Hirlevelbol, melyet egy
szakember (Horvath Zsolt, GBC) irt. Az ekezetekert elnezest kerek.

"A PIN kód (Personal Identification Number) egy négyjegyű azonosító szám,
mely  véletlenszerűen  generálódik,  és  a  lezárt  PIN  borítékba kerül
nyomtatva."
A  bankkártya  mágnescsíkja  három  sávból áll, a 2. sávra kerül -többek
között- a PIN kód ellenőrző értéke, a PIN offset (Europay kártyáknál még
egy ellenőrző érték a PVV), mely egy bonyolult algoritmussal képződik.
Amikor  használjuk  a  PIN kódunkat pl. az ATM-nél, akkor az engedélyező
központnál  (pl.  GBC) egy un. security box a beadott PIN kód és egyéb a
2.  sávon található adatok alapján egy az előzőhöz hasonló algoritmussal
kiszámol  egy  közbülső  PIN-t  (nem  azonos  a  PIN-el). Ha a kiszámolt
közbülső PIN és a mágnescsíkon lévő ellenőrző érték összege megegyezik a
megadott PIN-el, akkor jó a PIN és folytatható a tranzakció.
Reagálásokat a  címre várok."

Ebbol  is  lathato,  hogy  a  PIN  szam  kepzese  es hasznalata mennyire
bonyolult. A PIN kod semmilyen osszefuggesben nincs a kartyaszammal.
A levelek eljuttatasaban koszonom Lazar Peter segitseget.

Homa Peter, Bankkartya NetInfo (http://www.bankkartya.hu)
+ - RE:bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>>A tortenetben azt nem ertem, hogyan tudtak
>>a szamlarol penzt leemelni. A kartyara volt irva
>>a PIN kod?

>Ugyan, dehogy is ! Van egy notebook es egy barhol 15.000 Ft-ert
>megveheto kartyaolvaso. Programmal kiolvassak a PIN kodot es mar mehet
>is az automatahoz. Az egesz muvelet kb. 10 mp, ami bejelentes
>szempontjabol jo idonek szamit!

Nincs olyan elektronikus bankkartyarendszer, ahol a kartyan lenne
tarolva a PIN kod. 
A PIN kodot kizarolag a rendszer kozponti szamitogepe ismeri;
a POS terminalon bepotyogott kodot pedig kodolva kuldi be
a terminal.
PIN kodot a POS terminal "megberhelesevel" vagy kameraval
lehet meglesni.
--Udv: szm
+ - Re:Fw: weblap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Balazs!

A AUTO 0787-ban irta :
[...]
>Minden esetre kialakitunk egy kategoriat, ahol a sajat
>kepeiteket, egyeb anyagokat helyezhetunk el
>(innen indultunk ki).

Ez jol hangzik, van egy-ket igen furfangos kepem :-)
Peldaul egy VW Bogar, amint eppen keresztbe nyel le egy
megilletodott Somat :-)))

De egy kerdes: ez a rovat mennyiben fugg ossze a tagoldalon
talalhato kartotekokkal, amiket me'g a kecskemeti talalka utan
tettunk fel (kep + tulaj adatai + auto jellemzoi)?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:MB190 Trabant Ordulatsza'm e'ro" + magno is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0787-ban irta Simon Templar - The Saint
>:
>>> en odaig vagyok a 190-es Mercikert.
>>> Egy ilyen tiz ev koruli auto kielegitene teljesen.
>
>En igazabol a nokre eskuszom, de hat izlesek es pofonok. :))

Na igen. Kinek a pap, kinek a paplan :-)

>>Mi az a mutatos fordulatszammero? Milyen van meg?
>
>Hat van kevesbe mutatos is, de az olcsobb is.
>A mutatos darabok mindig dragabbak, ez amolyan presztizs
>fordulatmero.

:-))))))
Nagyon tetszik ez a magyarazat! Piros pont! :-)))


Magno:
Na szoval ma sem tetlenkedtem. Pontosabban tegnap kezdtem, ma
fejeztem be a muszerfalon a magno nyilasanak elkesziteset. hat
kellett egy kicsit furni-faragni-flexelni-reszelni-fureszelni,
mire meglett, de meglett! Nagyon cool mostmar a jargany! :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Re:Re:HiX auto wblap, talalka. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 0787-ban irta :
>>Ha meg mindig talalkozo: elorukkolhatnatok mas javaslatokkal
>>is! Sot, az elso talalka szervezesekor voltak tippek, amik nem
>>valosultak meg ugyan, de nem is kerultek a sullyesztobe.
>>Mogyorod, Pilisborosjeno, Veresegyhaz/Szada, stb.
>
>A Veresegyhaz/Szada paros eseten a veresegyhazi szervezesben
>esetleg tudnek segiteni, ugyanis Veresegyhazon lakom.

Kivalo! :-)))

>A lassulasi - gyorsulasi verseny SzVSz +oldhato,(bar inkabb a
>lassulas, a gyorsulasi majd a Ringen) a szalonnasutes, az
>_orszagos tuzrakasi tilalom_ miatt kicsit zurosebb, (a kertunk
>sajna tul kicsi az ilyesmihez :-(( ),
>ha nagy a meleg, a strandolasi lehetoseg adott.
>
>Ez csak egy javaslat, ezennel szavazasra bocsatom, pozitiv
>visszajelzesek esten, meg akar konvojt is szervezhetunk.

Erre az AUTO 0788-ban irta :
>Reszemrol tok mindeggy hogy hol, csak legyen talalkozo :))

Csatlakozom!

>Nekem a Veresegyhazi szinhely sem rossz, plane mert kozel van.

Nekem nem annyira, de MCLL-nek igen, es igy remelhetoleg nem lesz
modja kibujni a reszvetel alol :-)))

>SOMA !!!
>Vendegem vagy egy kanyarra ! ( W123/300D )

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Koszonom a felajanlast, szivesen elfogadom!


Peter! Szerintem jelolj meg egy idopontot, amire ramondhatjuk az
igent vagy nemet! Szerintem kb. 2-3 het mulva lenne idealis.
Hamarabb azert nem jo, mert esetleg sokaknak gondot okoz a tul
korai idopont (programszervezesileg), kesobb meg azert nem, mert
kifutunk a nyarbol...

Reszemrol mar eloljaroban is egy jelentkezes!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:va: Zebra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Geza!

A AUTO 0788-ban irta :
>> En szemely szerint korabban lassitok, es villogok, hogy
>> mehetnek, mert a tobbseg elegge bizalmatlan
>
>Konyorgom, ne villogj. Azt ugy hivjak, hogy fenykurt.
>Olyan mintha dudalnal.

Hat, azert nem egeszen...

>Minden hang es fenyjelzes nelkul - pusztan csak a kocsi
>helyezkedesevel, lassitasaval mutasd a szandekodat.

Na ez az, ami neha nagyon nehez. Mert ha az illeto nem autos,
vagy bizonytalan, vagy mittudomen, akkor hiaba is csinalok
barmit, addig ott all az ut szelen, amig meg nem allok.

>Akkor soha nem vagy ketertelmu.

Szerintem az is lehet ketertelmu, ha ranezek es lassitok. O
ugyanis nem lehet 100 %-ig biztos abban, hogy en miatta
lassitok, es hogy elengedem. Epp ezert jelzek is a kezemmel,
hogy _egyertelmu_ legyen szamara, hogy mehet.

>Ezt mindenutt igy tanitjak. Ennek kellene eluralkodnia.

Tudom, hogy így tanitjak, de nem igazan tudok vele egyeterteni.
Mas az, ha jelzek hogy mehet es mas az ha idegesen hadonaszok
hogy szedje mar a labait!

>Aki messzirol ravillog a gyalogosra, hogy mehet, az
>tulajdonkeppen surgeti.
>- Menj mar, mert jovok !

???
Messzirol latom, hogy ott all a gyalogos. De nem indul el,
hiszen jovok. Ha en ilyenkor leveszem a labam a gazrol, es
jelzek neki, hogy mehet, akkor lehet hogy fekeznem se kell, es
megis lazan atmegy elottem. Ez neki is jo, hiszen biztonsagban
volt (legalabbis reszemrol), meg nekem is, hiszen kulturalt
voltam, de nem kellett ezert kulon fekeznem vagy megallnom. A
mogottem jovoket se tartottam fel.

>A joszandekod nem ketlem, de a modszer hibas.

Egyelore meg ugy gondolom, inkabb ez a celszeru.

De kiterjeszthetjuk a gondolatmenetet autokra is. Megyek az
uton, all a busz a megalloban. Ilyenkor mindig figyelem, hogy
nem-e epp el akar indulni (meg persze a figyelmetlen
gyalogosokat is). Ha igen, es en is olyan tavolsagban vagyok,
hogy megtehetem, akkor lassitok es villantok, hogy mehetsz. O
pedig elindul es megkoszoni. Mi ebben a kivetnivalo?
Mert ha en csak lassitok, az szamara nem egyertelmu. Alljak meg
mogotte, hogy lassa, hogy tenyleg elengedem? Ez nonszensz.
Felesleges ido- es benzinpocsekolas. O hamarabb indulhat el, en
pedig nem tartom fel a forgalmat.
Ugyanez ervenyes keresztezodesben elsobbsegadaskor is.



A AUTO 0788-ban irta :
>Altalaban - Europaban - a villogas a figyelmeztetest jelenti,
>vagyis azt hogy vigyazz mert jovok es nem azt, hogy elengedlek!

Nezzuk logikusan. Ha valakinek jelezni kell, hogy vigyazz jovok,
az valoszinuleg nem figyel ram. Tehat hiaba villogok neki, ugyse
latja...
Akkor mar inkabb duda. Azaz kurt :-)
Mas szemszogbol nezve: ha lathatoan lassulok, es villantok, az
szerintem tok egyertelmuen az elengedest jelenti. Ha viszont
valtozatlan sebesseggel haladok es villogok mint allat, az meg
megintcsak egyertelmu...


....de ha mondtok egy modszert, amivel kivalthatom a fenykurt/intes
jelzeseket, es hasonloan rugalmas, en szivesen kiprobalom. Es be
is szamolok a tapasztalatokrol.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Lakonegyed (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. autovezetok,

   Az utobbi hetekben majdnemminden szamban olvasom,hogy mennyi a panasz
a gyorshajtasra a lakonegyedekben.
  Par sorban megemlitem ami itt tortent tavaly osszel a mi utcankban.
 A szomszedommal jo baratsagba voltunk.A haz elott szoktunk ulni a verondan
es elsorozgettunk,ha volt idonk.
   Az o haza elott volt egy nagy tolgyfa.Mikor a levelek hullottak le a 
farol,o mindig
osszegereblyezte az ut szelere.Mikor mar egy jo nagy kosarnyira valo 
volt,akkor 
hatra vitte a haz moge.De neha a levelkupac ott volt az ut szelen 1-2 napig 
is.
  Aztan jott neha-neha egy fiatal ficko egy kis piros fordal mint egy orult 
es azt elvezte
hogy belehajtott a levelkupacba aztan a szel meg vitte a leveleket 
szana-szejjel.
  Neha ezt megcsinalta 2x-3x is egymas utan.
 Lattam a szomszedomon,hogy piszokul kezd beindulni.
   Te-aszondja egyszer-ennek a gyereknek eltudnam verju a jobb labat,hogy ne 
tudja 
a gazt nyomni.
Aztan sorozgettunk....meg me'g egy so"r is.....
   Kozben azon tanakodtunk,hogyan lehetne a gyereket egy mas iranyba teriteni,
hogy ne a mi utcankba rohangaljon.
     Egyszer csak aszondja---- te,teszek egy teglat a levelkupacba !
  Hat-mondom- Ha mar teszel,akkor tegyel nagyot !
 Hat oda is tett egyet,olyan nagy szurket,kettot egymasmelle...
  Aztan vartunk....semmi...
Masik este... sorozunk....varunk.....  semmi...
   A kovetkezo este... ugyan igy...   majd
  Motor bugas a tavolba..
Kozeledik -erosodik a hang,feltunik a piros kocsi..
meg annyi idom volt mire oda ert-hogy megkerdezzem
  ---Te,ott a tegla ?
  Erre egy kibaszott nagy durranas....
Szaraz level  mindenfele....
   Aztan-lapos gumival es kalimpalo kerekkel lassan eltunt az utca tulso 
felen a gyerek.
 Azota nem lattuk a piros kis kocsit...

   Joco
+ - kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

azirant erdeklodnek, hogy az autok elogyujtasi erteket hogyan hatarozzak meg.
Az en motoromhoz (VW Golf GTI) 0 +/- 1 fokos elogyujtast irnak elo, ami -
ismerve a dolog fizikai vonatkozasat - legalabbis furcsa egy cseppet. Kerdes:
okoz-e valami karosodast a motorban az, ha az eloirt pl. 0 fok helyett
lenyegesen nagyobb (pl. 8 fok) elogyujtassal jarok. Azt tapasztaltam, hogy a
motor igy sokkal jobban erzi magat.

A masik kerdes: nem tudja-e veletlenul valaki, hogy az EG kodu, fentebb is
emlitett VW Golf GTI (79-82; K-Jetronic) motornal alapallasban mekkora a hezag
a pillangoszelep es a szivocsatorna fala kozott? Szerintem nalam ez nem jo es
megbolonditja az egesz alapjaratot.

Valaszokat elore is koszi!


s.cs.
L.

PS: SAHAL lista kesz, mar csak a grafikus kivitelezesnek kellene a vegere
erni.
+ - szaguldozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

>En 160-nal is szoktam faluban kozlekedni, bar azert altalaban lelassitok
>120-ra mindig. Teszek ra ki mit mond. Most majd jonnek a "Micsoda allat.."
>meg a "Nem kivanom magamnak hogy az en falumon menj keresztul..." cimu
>levelek, de engem nem zavar. Annyival megyek, amennyivel jonak latom, es nem
>toletek fogok bocsanatot kerni erte. A rendoron kivul senkinek semmi koze
>hozza. Annak se, de az fel van hatalmazva, hogy szova tegye. Kozlom, nem
>erdekel mas gyereke, ha az fouton jatszik vagy rohangal. Akkor a szulo a
>hibas, menjek barmennyivel.

....

>Nos. (Ha mar ez is elhangzott az idezetben.) Nem azert, hogy Vaddisznot
>vedjem, mert lakott teruleten belul en sem megyek gyorsabban 70-nel (viszont
>oszinten hozzateszem, hogy kizarolag azert, mert felek a traffipaxtol), de ha
>valaki KERTvarosban lakik, akkor huzzon befele a KERTbe jatszani, ne az ut
>szelet hasznalja erre a celra!!! Raadasul a szulo felelossege lenne errol
>gondoskodni!

....

Megfogadtam, hogy ebbe nem folyok bele, de megis.

Hat, tulajdonkeppen igazatok van Keddves Vaddiszno es Keddves Nagyak. Igazatok
van, hogy a gyereknek semmi keresnivaloja a kocsiuton es a szulok felelossege,
ha megis ott vannak. A gyerekek olyanok, hogy elkovetnek figyelmetlenseget, a
felnottek is. A gyerkocom is, valamint Ti is es en is, mint felnottek. En ugy
is, mint szulo. Igazatok van abban, hogy aki vet (ve't), vagy hibazik, annak
bunhodnie kell. Nekem peldaul azt kene tennem (restellem, de nem teszem), ha
latom, hogy PocokNenike rossz helyre lep a kovetkezo pillanatban, hogy hagyom,
hogy leessen a fotelrol. Vegulis hibazott, megerdemli. Lehetne'k eleve
elovigyazatosabb; nem engedem fel a fotelra, vagy vigyazok, ha mar fent van,
de nem! Hagy tanulja meg!! Igazatok van, ha azt gondoljatok, hogy nem mentek
lassabban 120/70-nel! Vegulis tokeletesen ertheto es belathato, hogy fontos a
sietsegetek. Es ha valaki hibazik, mert pl. figyelmetlen, az igenis fizesse
meg az arat! Es fizesse meg a szulo is az arat, hogy nem vigyazott a kolkere!
Ne legyen a gyerkocbol szerelmes gimnazista, se egyetemista, se mernok, se
semmi, mert figyelmetlen volt! Halal ra! Es abban is igazatok van, hogy
vallaljatok ezt a vegrehajto szerepet.

Kerdezitek, mit keres a gyerkoc a kocsiuton. Keresheti peldaul azt, hogy az
apja olben viszi a kocsiuton, mert a jardan ugy parkolnak az autok, hogy csak
es kizarolag a kocsiuton kozlekedhetnek a gyalogosok (nem kifelejtve a
gyalogosok korebol a babakocsit tolo kismamat). Es valoszinuleg nem olyanok
parkolnak igy a jardan, akik betartjak az eloirt 40 km/h-t (az eset es a
helyszin valos: Budakeszi a piac kornyeken vasarnap delelottonkent).
Kiszolgaltatottsaga miatt ki fogja a rovidebbet huzni? Ki fog kiterni a
parkolo autok elol a szaguldozo autok ele? Nem a szaguldozo, vagy a parkolo
autos...

Mit keresnek a kocsiuton _me'g_ a gyerekek. Szigethalmon lakik egy ismerosom.
Harom iskolas gyereke van. A fo ut (ugy hivjak, hogy Mu" ut) menten laknak,
ami mellett nincs jarda egyik oldalon sem!!! Reggel az ismeroseim kenytelenek
ugy iskolaba engedni a gyerkoceiket, hogy azok kenytelenek 1 km-t megtenni a
kocsiuton. Igaz, lakott terulet, de fout leven 120/70-nel repesztenek a
szemely- es teherautok. Multkoraban epp akkor voltam ott, amikor a hazuktol
kb. 30m-re este egy teherauto elutott egy gyalogost. Kepzelhetitek, a no kesz
volt! Es mivel vendeglatosok, nem tudjak megtenni, hogy autoval hozzak-viszik
a gyerekeket. Halalra vannak itelve..........? Tegyuk fel, hogy soha nem
vagytok figyelmetlenek Keddves Vaddiszno es Keddves Nagyak! Meg mondjuk a
gyerekek sem. Hanem mondjuk a szembe jovo. A frontalis utkozest elkerulendo
melyik gyalogosra fogjatok 120/70-nel rarantani a kormanyt? Vegulis elt mar
eleget, nem? Tudom, ez 50-nel, de akar 40-nel is elofordulhat. De azert megsem
mindegy!!

s.cs.
L.
+ - Autoklub erdekesseg, uj MB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudom latta-e valaki az Automania c. musor legutobbi reszet, volt
benne szo az Autoklub radiojarol, amiben azt mondtak, hogy mindig friss
hirek, foleg kozlekedesi, es nem ugy mint a kereskedelmi radiokon, mert
ha kell meg is szakitjak erte a musort, van mobilrol elerheto -emailjuk
is. Igy teljes kontaktusban a kozlekedokkel mukodtetik a dolgot.
Allitolan nagyon tuti, de nem mondtak el, merre es hogyen lehet befogni
(az adot). :)))

A masik pedig amit mutattak benne az az uj MB, a gyonyoru szep
lampaival. eremszepen ez az auto valami csodaszep. Nem is tudom
elmondani. Isteni.
Egyet sajnaltam, csak, hogy azt ondtak, hogy a C200 Kompressor uj
talalmany. Mert nem az. De lenyugozo.
A Mercedest lehet utalni, lehet szeretni, de egyet nem lehet,
kozombosnek lenni iranta!

Jo autozast!
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - SMS Email from GSM number +36209682646 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

UDV A LISTA TAGJAINAK PARIZSBOL! ORULJETEK, H MO-N NYUGODT & KULTURALT A KOZL.!
 PARIZS = ARMAGEDDON. DEEJAYTISZY

--
NOTE! Replies sent to this message will NOT reach the original sender!
This message was sent via SGiC-Net SMS-Mailer <http://www.sgic.fi/>;
Evolving SMS Server by ÖÖ - Evolving Office OY <http://www.oeoe.fi/>;
+ - Re: Sziasztok! (OFFTOPIC!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 28 Jun 2000 01:00:12 GMT,  wrote:

>3. Amig nem volt benzinbefecskendezes (II. VH), addig hogyan=20
>oldottak meg a karburatorban a megfelelo uzemanyagszint=20

De bizony hogy volt. Talan pont Adolf Galland irta egyik konyveben,
hogy amig a karburatoros Spitfire-ek csak leboritva tudtak gyorsan
magassagot vesziteni, (pont azert, mert a negativ terhelesnel hamar
kifogyott volna a karburatorban levo benzin) addig az injektoros
DB-605 motoros Me-109 pilotaja botkormanyt elore nyomva, negat=EDv
G-terhel=E9ssel tudott utanuk menni.

Udv:  Zak

+ - Marangoni + kerekmeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rendszeres olvasoja vagyok a listanak, viszont irni csak ritkan szoktam.
Ez most egy ilyen alkalom :-)) Na szoval: le szeretnem cserelni az autom
acelfelnijeit (Opel Zafira, 195/65R14) alufelnikre. Mivel a gyari gumik eleg
"magasak", ugy gondoltam, hogy 16-os felniket parositanek 205/55-os
gumikkal. Igenam, de a Michelin Pilot valami eszement draga ebben a
meretben (kb. 70 kF/db). Ugyhogy korbeneztem, es talaltam az egyik
gumisnal Marangoni (olasz) gumikat, a kivant meretben 18kF-ert. Azota
figyelem az autokat, egy Alfa Spider-en lattam ilyen abroncsokat. Kerdesem
az lenne, hogy ismeri-e valaki esetleg ezt a markat (Marangoni Heron), 
esetleg van-e kozuletek valakinek tapasztala vele? Vakon nem merek
megbizni benne, tesztet sem talaltam sehol...:-((( Bar, ha az Alfanak jo,
akkor
egy Opelt se zavarhat nagyon :-)))

Mas, Palika:
>Ad) Kerekmeret - sebesseg
>Adott egy 33 -as alfa, ill. ketto :-))))) A haverome meg az enyem az utolso
csa
>varig megeggyezik (vagyis az enyemben van meg egy olyan, hogy abs), ugyan
az az
> evjarat stb.
>Nalam 185/65/R14 - es kerek (gyari meret!)
>Haver 205/50/R15 -os kerek, nem szabvanyos de elmegy
>Namost 3000-es fordulaton autozva nalam 110+ a haveromnal 100- mutatott a
sebes
>segmero. Ez mar eleg nagy kulombseg, nemde?
Ha jol csalodom :-), akkor a sebessegmero az Alfanal is valahol a valtohazba
lehet bekotve, es nem szelkerekkel meri a sebesseget :-))) Mivel 3000-et
fordul a motorod,
es tegyuk fel, hogy mindketten ugyanabban a fokozatban mentek, a kerekek is 
ugyanannyit fordulnak! Persze az autok sebessege ettol meg lehet eltero, de
a
muszer a kerekek fordulatszamat meri, es nem az auto uthoz viszonyitott
sebesseget!
Az elektronikus sebessegmerovel rendelkezo autoknal meg is van a lehetoseg a
szamitogep
atprogramozasaval a kulonbozo atmeroju kerekek okozta "csalast" kompenzalni.

Udv
gtibor
+ - RE: Zebra, bocs ha hosszu egy kicsit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

<<Pl.: Ha egy haromsavoson mesz a legbelso savban akkor is megallsz ?

Amikor en tanultam a kreszt, erre az esetre kulon felhivtak a figyelmunket.
Ha a kulso savban valaki elengedi a gyalogot, akkor a tobbinek is el kell
engednie.
Egyebkent szamtalan baleset szarmazott mar ebbol. Ket sav all, a harmadikban
120-al elutik.
Lehet, hogy nem illdomos es szabalyserto is, de en, ha nem muszaly ilyen
esetben nem
engedem el a gyalogost, marmint a kulso savban haladva. A belsoben mindig,
ha lassit a kulso sav. Az O erdekeben.
Egyebkent hasonlo ez a megalloban allo busz melletti elhaladashoz. Szinte
mindig lelep valaki az ember ele.

<<...a gyalogosnak a zebran elonye van.
En is meg ebben a hitben elek, de:
nemreg az egyik kollegat elutotte egy kispola a ZEBRAN. Hosszas
targyalgatasok utan
a sracot megbirsagoltak, mert "hirtelen" lepett le a zebrarol.
Hat nem tudom, van egyaltalan hely, ahol a gyalogos biztonsagban erezheti
magat, mert ugye
a zebra lenyege az, hogy ott mi autosok szamitunk a gyalogosokra.
En ugy tudom, hogy gepjarmuvel olyan sebesseggel kell a zebran athaladnom,
hogy barmilyen
korulmenyek kozott meg tudjak allni. Ez persze lehetetlen, de...
Regen nem volt menekves, ha vki gyalogost gazolt zebran. A keplet szimpla
volt: zebra!

Udv.:
KELLER Tibor
+ - Warnyu 1.3 kapcsi rajz kene! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem minden Autosnak!

Van valakinek elfekvoben vagy netan beszkennelve 1.3-as Wartburg-hoz
elektromos kapcsolasi rajza?
Koszonettel fogadnam.

Koszi elore is:
Tibor KELLER
+ - W 1.3 fogasszij... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Ha vezermuszijat szeretnek cserelni egy 1.3-as Wartburgon, megtehetem-e
illetve tanacsos-e megtennem hazilag?
Van valakinek tapasztalata?

Tibor KELLER
+ - Datsun Laurel homepage (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Felkerult a Datsun Owner's Club oldalara a kocsim...

http://www.datman.free-online.co.uk/c230/c230.htm

Peter.
+ - gyalogosok es vonatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaakooo!
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Zebra ( 32 sor )

…Pl.: Ha egy haromsavoson mesz a legbelso savban akkor is megallsz ?
En meg haromsavos uton zebrat nem lattam, de az lehet is, mert olyan gyorsan ko
zlekek, hogy ilyeneket nem is veszek eszre.

Viszont van egy nagyforgalmu ut a buszpalyaudvar melett Pozsonyban.  2 sav ide 
+ 2 sav oda, mindenki turbozik 1000el, hogy elerje a munkaido kezdetet, a gyere
ket az ovodaba vagy a repulogepet amivel kituggyahova utazik. Szoval a nap 24 o
rajaban szaguldas. Namost az ut mindket oldalan van tomegkozlekedesi megallo, e
s ket varians ahogyan azokat az ut masik oldalarol el lehet erni:
Ad 1 – zebra az uton, lampa nelkul!!!!
Ad 2 – egy gyalogos feluljaro az ut felett
Kerdem en, a gyalogosok 98szazaleka miert az autok kozt kacsazva akarja elerni 
a trolit? Amikor egy kis lepcsozessel teljes biztonsagban, stressz nelkul atjut
hana a masik oldalra? 
Ja, hogy lepcsozni kell? Akkor en meg 1000rel, nem megoldas, tudom, de mindezid
aig csakis a soforoket szidtuk. A gyalogosokkal meg bicajosokkal legalabb annyi
 baj van, mint velunk, csak ezen valahogy elsiklunk.
Menjunk 30-al, mert ugy biztonsagos, de akkor hamarabb elerek Sztambulba, mint 
a munkahelyemre a varos masik vegen.

Csaba az iment megemlitette a gyalogosok atkeleset elosegito szabalyt, emlexem 
amikor eletbe lepett, nalunk a parasztok korzot csinaltak a foutcabol (Dunaszer
dahely), mert mindenki ott akart atmenni ahol rajott az atmehetnenk, aztan csod
alkozo arcal alltak ott amikor athajtottak a tyukszemen, mert ugye a torveny ak
kor ott a gyalogosokat vertezte fol a vasgolyhok elleneben, az ontudatos gyalog
os meg megy es megy, es megy….koccc

Bunkosagbol vagy ontudatbol, mar nem tudom melyik a megfelelo, eppugy kijutott 
mindenkinek, csak valaki autoban ulve masok ugyazt gyalog prezentaljak.


Mas.
Valaki a multkor megemlitette UFO ) levele kapcsan, hogy erdekl
ik a vonatmakettek. Ma talaltam a koputeremben egy reg elfeledett kepernyokimel
ot amit cseh vonatok – lokomotivok utan mintaztak, elegge gagyi (van benne tehe
r- es szemelyvonat is, egyik oldalan bejon a vonat a masikon kimegy, viszont ig
enyes a kidolgozas), de lehet, hogy vki orulne neki. Ha jelentkezik elkuldom.

Palika

P.S. a merci nem kozlekedo kamionba hajtott, hanem a vamolasra varakozoba. 180-
nal annyi energia halmozodott fol benne, hogy harom VARAKOZO kamion koccant az 
utkozestol szamitva!
+ - Kerekmeret es sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En mar megint elovettem a szamologepemet.
Javitsatok ki, ha rosszul tudom, de a 185/70R14 azt jelenti, hogy a
kerek atmeroje 14*25,4+2*185*0.70mm. Kerulethez ezt kell szorozni
pivel.

Ekkor 185/65R14 kerulete 1873mm, a 205/65R15 kerulete 1841mm.
A kulonbseg 1,7% a virsikerek javara, tehat ugyanazon a fordulaton
a virsli megy gyorsabban elvileg, de a sebessegmerok hibahatara
ennel szerintem joval nagyobb, igy oraval ez nem kimutathato.

Szoval ez a bo 10% kulonbseg semmi masbol nem adodik, mint a 
sebesseg- es fordulatszammero pontatlansagabol.

Tibi 

Palika irta:
> Nalam 185/65/R14 – es kerek (gyari meret!)
> Haver 205/50/R15 –os kerek, nem szabvanyos de elmegy
> Namost 3000-es fordulaton autozva nalam 110+ a haveromnal 100- mutatott a
> sebessegmero. Ez mar eleg nagy kulombseg, nemde?
+ - Somanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom, ugy fogsz jarni, mint en. 15 eves Trabibol 20 eves Mercibe.
Legkozelebb majd azzal megyek Kecskemetre.

Eljenek a nemet autok! 8-)

Tibi
W123/300D
+ - Zoldkartya keszites gazos autora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megkoszonnem ha valaki tudna segiteni abban, hogy
hol lehet gazos autora zoldkartyat kesziteni Budapesten.
Lehetoleg a XI. ker kornyeken.

Koszi

	Szemes Gabor
+ - Re:tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!
>- Tolakodas:
>A napokban sok szo esett az altalam is kifejezetten ruhellt >eroszakos,
sietos tolakodasrol.....
Ket megjegyzes:
-A tolakodokrol: Jogositvanyt lehet venni penzert, eszt nem.
-A Marcirol: Bator ember. Gondolom nem 40 kg vasaggyal. Azert vigyazz, mert
minel korlatoltabb a tag annal konnyebben lo (fegyverrel)
Szu.
+ - kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/26/00 -0500, you wrote:
>Nalam 185/65/R14 ­ es kerek (gyari meret!)
>Haver 205/50/R15 ­os kerek, nem szabvanyos de elmegy
>Namost 3000-es fordulaton autozva nalam 110+ a haveromnal 100- mutatott a 
>sebes
>segmero. Ez mar eleg nagy kulombseg, nemde?

Foleg azert erdekes, mert a kerek fordulatszamabol szamolja a sebesseget, 
szoval tok mind1 hogy milyen kerek van az auton a valto attetelnek egyeznie 
kell.. :))))))
De ha veletlen ugy irtad hogy te mentel 3000-res fordulaton, o meg nem, 
akkor mindjart stimmel a  dolog.. ;)))))))

AntForce
+ - Benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/27/00 -0500, you wrote:
>Ma reggel a Duna TV-nyilatkozott valaki a Magyar Autoklubtol. Sajnos
>csak pont a veget csiptem el, de abol a felmondatbol az derult ki,
>hogy az Autoklub akar benzinkutakat nyitni, ahol a klubtagok (? vagy
>mindenki mas is?) olcsobban tankolhat, ha elore kivalt valami kartyat.
>Nem volt vilagos az egesz, meg mondom, lemaradtam.
>
>Tud errol valaki valami bovebbet? Lesz? Tenyleg? Mikor? Hogyan? Hol?
>Koszi. :-)

Ahamm.. Mozgo benzinkutak lesznek, 3-4 ft-al adjak majd olcsobban a benzint 
mint mashol, igy egy 10e ft-os tankolasnal akar fel liter benzinnel tobbet 
tankolhatsz.. Igaz mig odaersz a kuthoz tobb elmegy.. :)))))

AntForce
+ - Sietes, tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/27/00 -0500, you wrote:
>sompolygasra." Erre csak annyit valaszolt, hogy O siet. Mondom nem sietsz te
>baromarcu, hanem Hulye vagy, es e ket fogalmat nem igazan illik keverni.
>Kulonben is ilyen felnivel nem illdomos kozlekedni, plane nem sietni. A
>manusnak egy rossz szava nem volt. Magunk kozott szolva, az urge ritkan fog
>ilyen vadul tolakodni.

Oszinten szolva.. Szerencsed volt..

AntForce
+ - Zebra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> el a szabaly, hogy a gyalogosnak a zebran elonye van. Latom, hogyindul,
>> megallok es kesz. Mi itt a gond?
> Pl.: Ha egy haromsavoson mesz a legbelso savban akkor is megallsz ?

Eloszor mutass 3 savos utat... Olyat errefele nem talalsz....

> Altalaban - Europaban - a villogas a figyelmeztetest jelenti, vagyis azt
> hogy vigyazz mert jovok es nem azt, hogy elengedlek ! Ezt szivtam meg

Ez erdekes, errefele nem ugy mukodik. Ha engedem, villogok, ha nem
engedem dudalok. Evek ota igy hasznalom, eddig kopp kopp kopp nem 
volt gond.

Minden esetre atgondolom :)))

Csaba
+ - zebra, haromsavos ut legbelso savja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]


> Pl.: Ha egy haromsavoson mesz a legbelso savban akkor is megallsz [a
zebranal]?

Miert, haromsavos ut legbelso savjaban nem lehet gyalogost elutni? Vagy ott
szabalyos?

raki
+ - Lagymanyosi vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>A kanyarodo savban levok 80%-a akar egyenesen menni.
>Mivel a szelsobol befurakodok miatt a kozepso
>sav nem tud gyorsan haladni, ezert egyre tobben
>huznak ki a szelsobe, mivel ok sietnek, ezzel tovabb
>lassitjak az egeszet.
>A vegeredmeny az, hogy igy mindenki lassabban er at.
En is igy szoktam tenni. Nehogy mar vegig alljam a sort :-).
Viszont barmilyen hihetetlen igy gyorsabban a haladas,
felteve hogy nem valami benabb probalkozik az ugyeskedessel.
Ha belegondolsz abba, hogy nem mindenki lo ki, es ele be lehet
ferni, akkor is igazam van, de raadasul a Lanchidnal volt
valos forgalomszamlalas, es az jott ki, hogy kb. 20% tobb auto
ment at adott ido alatt, es ha beallt a sor vegere valaki, nagyjabol
azonos idoben ert at, mintha mindenki szabalyos lett volna.
+ - autoklubos benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autoklubos benzinkutakrol:
Hallottam en is valami ilyesmit, miszerint letennenek kontenereket ami
persze vandaloktol, meg mindenfele rossz emberektol vedve lenne. 16 kobmeter
benzint tartalmazna egy egy ilyen, es a kivaltott kartyat mint bankkartyat
alkalmazva az ATM-eknel penz helyett benzint kapsz.
+ - Daewoo Lanos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
3 het mulva autot kene vennem. Max 2 millat szanok ra. Hat ennyiert az
ujautokinalat vagy kisauto, vagy alulmotorizalt. 
Meg ugye vannak a Lada, Dacia 1.6 GTI 72 LE, stb nyalanksagok, ugyhogy foleg
hasznaltban gondolkodom. 
 - Lapozgatom, lapozgatom az autos ujsagokat, es az egyik hatuljan a
hirdetes: Daewoo Lanos 1.5 asszem 86 LE. 
Eddig nem igazan keltette fel az erdeklodesemet, dehat az ara eleg barati,
3+2 ev garanciaval. 
A Hasznaltauto 2000 katalogus sem ir rola kulonosebben rosszat. Kezdem egy
kicsit mas szemmel nezni.
Szoval nincs valakinek az ismeretsegi koreben Daewoo Lanos?
Az ara meg mindig 2 milla alatt van. Vagy felejtsem el gyorsan?
Velemenyetek?
Elore is koszi.
Richie
+ - Re: Tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Marci irta:

> - Tolakodas:
> A napokban sok szo esett az altalam is kifejezetten ruhellt 
> eroszakos, sietos tolakodasrol. Nem ertem, hogy egy ket baromnak 
> miert kell majd' mindenkit feltartania azert, mert o "siet". A 
> napokban egy uj A6-os Audi bunko soforje ezen manovere kozben 
> -latva, hogy nem engedem be-ilyeszteskeppen ramhuzta a kormanyt. Ez 
> azert egy kicsit durva volt. Husz eves W123-ra, egy uj auto raindul. 
> Na, ha ennek a faszinak esze van, az en seggem legyen malacpersely. 
> Gondoltam, ha humor hat legyen humor, es hirtelen mozdulattal 
> leamortizaltam a jobb elso felnijet. Mikor kiszalltunk a manusnak 
> sirni sem volt kedve. Kerdem tole, " Mi van bunkokam ? ...

Hasonlo szitu velem is megesett "kedvenc" helyemen, ahol a pesti 
rakpart megszunik a Drava utcanal. Akinek nem lenne ismeros: a Margit 
hidnal lehet lemenni a felso rakpartrol az alsora, jo sokaig megy 
parhuzamosan a ket sav, aztan a vegen egy marad belole, a lejovo 
szunik meg, erre idejekoran figyelmeztet egy tabla is. A "birkak" 
allnak a belso savban es nem tolakodnak (en is ezek koze tartozom), 
az "ugyesek" amint lehet, kihuznak a belsobol a kulsobe, hogy a vegen 
visszatolakodjanak. Idealis esetben tobbe-kevesbe mukodik a 
zippzar-elv, de ez ritka. A betolakodok zome rendkivul pofatlan, nem 
torodik semmivel, meg a sajat autoja epsegevel sem. Hozzateszem: nem 
mindegyikuk a terhes feleseget viszi szulni, beteg anyosat a 
korhazba, stb., stb...
(Kitero: Regen, amig evekig Angyalfoldon laktam, minden nap erre 
jartam, a legcifrabb dolgokat tapasztaltam: volt ott dudalas, 
anyazas, tores, egyszer meg verekedest is elcsiptem. Elegge poenos 
volt: a "jo" savban normal sofor pasi + termetes feleseg (legyenek 
"A"), a "betolakodo" savban szinten normal alkatu sofor pasi egyedul 
(legyen "B"). Par meteres parhuzamos haladas + probalkozas utan "B" 
egyre jon befele,"A" finoman araszol balra, de nem enged. Fej fej 
mellett haladnak, "A" mar felig!!! belog a szembejovo savba, mikoris 
visszahuzza a kormanyt, amitol persze osszekoccannak. A ket pasi 
abban a pillanatban kiugrik (mogottuk persze mindenki beszorul) es 
keresetlen szavakkal illetik egymast, egyelore csak lokdoses 
kisereteben. Kb. 2 perc mulva termetes asszonysag megelegeli a 
totojazast, kiszall, odalep "A" kocsijahoz, es egy hatarozott 
mozdulattal tobol letori annak kulso visszapillantojat. Na itt 
gyorsultak fel az esemenyek, es mint egy jo folytatasos filmben, 
nekem is itt volt snitt, merthogy a sor elkezdte oket balrol elozni 
(a szembejovok lehuzodtak) es igy lemaradtam a vegkifejletrol. 
(Kitero vege)
Szoval ami konkretan velem tortent: eppen nem az Astraval, hanem 
felesegem Kispolakjaval voltam ('88-as joszag, erteke koranak 
megfelelo). Aki ramhuzott eroszakosan, indexeles, esetleg 
kezfeltartasos vagy csak egy pillantasos keres nelkul: egy vadonatuj 
Mondeo fiatal, nyakkendos yuppival. A ket auto -egybek mellett - 
nemcsak erofoleny, hanem ertek tekinteteben sem merheto ossze. A srac 
ennek ellenere rezzenestelenul jott at, es ha en nem engedek az 
utolso pillanatban, biztosan tores a vege. Csak arra tudtam gondolni, 
hogy ceges autoja lehet, mert a sajatjat ennyire vadul szerintem 
senki nem kockaztatna. Mindenesetre O gyozelmet konyvelhetett el 
maganak ebben az esetben, hiszen engedtem neki.

Mindennap vezetek Budapesten, es azt tapasztalom, hogy ez a fajta 
"kozlekedesi moral" egyre novekvo mertekben terjed, ezt elegge 
szomorunak tartom.

Most latom, milyen hosszu lett, bocs es udv,

RViktor
+ - Re: Autoklub? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zak!

Az Autoklub szervez egy adakozast. Arra szamitanak, hogy az autoval
rendelkezok fele be tud fizetni cca. 5l benzin aranak megfelelo 1200
forintot - ebbol szerintuk osszejonne olyan 1.5 mrd forint, melybol mar
lehetne grundolni egy nonprofit kuthalozatot.

Nem tudom... ambivalens vagyok...

Udv:
pJ

----- Original Message -----
From: >
Subject: Autoklub?


>
> Ma reggel a Duna TV-nyilatkozott valaki a Magyar Autoklubtol. Sajnos
> csak pont a veget csiptem el, de abol a felmondatbol az derult ki,
> hogy az Autoklub akar benzinkutakat nyitni, ahol a klubtagok (? vagy
> mindenki mas is?) olcsobban tankolhat, ha elore kivalt valami kartyat.
> Nem volt vilagos az egesz, meg mondom, lemaradtam.
>
> Tud errol valaki valami bovebbet? Lesz? Tenyleg? Mikor? Hogyan? Hol?
> Koszi. :-)
+ - szunet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bocs a hosszu szunetert, de a mult heten es a heten szabin vagyok,
emil-tavol, ezert semmire nem reagaltam. birjatok ki...:)

+ - Zarjuk le a vitat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marci igen melyrehato kovetkezteteseket vont le a BMW 
koruli vitabol.
Csak az a baj, hogy egyoldaluan.
Kerdezem en: miert baj, hogy az adott tipus tulajdonosai 
megvedik a szeretett markat? Elmondtuk, hogy szerintunk mi 
az elonye, de nem kertunk senkit, hogy vegyen, en is hosszu 
evekig almodoztam, es nem hittem, hogy valaha lesz. 
Egyszeruen szerencsem volt, es kesz.
Az a lenyeg, hogy ismeretlenul ne pocskondiazzunak semmit.
Demokracia van es szolasszabadsag is, de azert arra 
figyelni kellene, hogy ne csak egyoldalu legyen a dolog.
Szerintem az egesz ugyis csak meddo vita, nem erdemes 
folytatni.
Aki szereti, az szeresse is tovabb, aki nem szereti, 
egeszsegere!
Meg egy utolso kerdes. Akinek X tipusa van, erezze magat 
kenyelmetlenul, vagy azert egy kicsit buszke lehet a sajat 
autojara?

Eszter
+ - Pofatlankodas lampanal + Kalvin ter + go:rkori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Egyszer alltam a Lagymanyosi hid utan Budan, a 6-os ut
> > lampajanal. A kozepso sav megy egyenesen, a bal balra, a jobb
> > jobbra. A kozepsoben alltam kb. hetedikkent. Idokozben a jobb
> > sav is megtelt. A lampa zoldre valt, am a jobb savbol is negy-ot
> > auto balra indexel, jonne be a kozepsobe. Altalaban sikerrel,
> > tobben beengedtek egy-egy kocsit.

> En minden nap erre megyek. Sajnos itt ez a termeszetes.
> A kanyarodo savban levok 80%-a akar egyenesen menni.
> En mint jobbra kanyarodo kenytelen vagyok kivarni az
> elottem haladok bepofatlankodasait.
> Mivel a szelsobol befurakodok miatt a kozepso
> sav nem tud gyorsan haladni, ezert egyre tobben
> huznak ki a szelsobe, mivel ok sietnek, ezzel tovabb
> lassitjak az egeszet.
> A vegeredmeny az, hogy igy mindenki lassabban er at.

Egyre tobb ilyen hely van a varosban. :-((
Masik jo pelda: Ulloi ut - Ferenc krt. sarok, az Ulloi ut belvaros fele
vezeto oldalan. Itt ket sav kanyarodik balra, egy megy egyenesen a
Kalvin ter fele, egy pedig jobbra. Reggelente az autok 80 szazaleka 
egyenesen, a varoskozpont fele tart, a tobbi sav pedig csak azert nem 
ures, mert az egyenesen haladni szandekozok az osszes savot 
uraljak. Nem ritka mostanaban, hogy a tuloldalrol rendorok figyelik 
a szabalytalanul athaladokat, es ahogy a gyanutlan pofatlankodo ater
a keresztezodes tuloldalara, rogton atnyujtanak neki egy keszpenz-
fizetesi felszolitast.

A Kalvin terrol jut eszembe: hallottatok azt a hirt, hogy az V. keruleti
onkormanyzat zsakutcava (vagy setaloutcava?) tervezi atalakitani a
Kecskemeti utcat, es betemetnek a Kossuth Lajos utca alatt atvezeto
aluljarot??? Mindezt alitolag a Belvarosra nehezedo, mar elviselhetetlen
meretu forgalom indokolna.

Mas tema:
Meg tudna valamelyikotok mondani, hogyan viszonyul a KRESZ az
uttest jobb szelen, folyamatosan halado go:rkorcsolyasokhoz???
Milyen kozlekedesi kategoriaba tartoznak? A kerekparosokkal kell
oket egy csoportba sorolni?? Es mi a helyzet a go:rdeszkasokkal?
Szabalyos az, hogy az uttesten robognak?? Nyilvan a gyalogosok
sem szeretik, ha a go:rkorisok a jardan szaguldoznak el mellettuk,
de valahogy az uttesten sincsenek jo helyen - szerintem.

Udv, Lazar Peter
+ - re: kov.tav. jelzese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>  rammaszik ugy 10 cm-re, villog dudal, idegeskedik mogottem, en
>>  taposon neki 160-170-el, visszamenni nem tok, mert nem ferek be.
>>Jo modszer...
>Nalam a feklampa kapcsoloja ugy van beallitva, hogy eleg fel centit
>lenyomnom a pedalt, mar villan is a lampa. A fek me'g ilyenkor nem fog,
>kivaloan alkalmas a dolog a tul kicsi kovetesi tavolsag jelzesere is...  ;-))

Ha nem akartok 170 korul a pedalokkal molyolni, akkor a hatso kodlampat is
fol lehet villantani, hasonlit.

andi
+ - Re: bankkartya ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Masik modszer: olyan helyen, ahol lehet kartyaval fizetni, PIN-t kernek
> a tranzakciohoz. Te beutod, a gep szepen elrakja, majd hamarost
> megszabaditanak a kartyadtol es kiszednek rola mindent amit tudnak.
> A bank nem foglalkozik Veled, ha olyan tranzakcioban vettek el a
> penzed, amihez PIN is kellett, pont a fent vazoltak miatt. Emiatt irta
> a Tipp-en egy bankkartya szakerto: ha barhol, POS terminalos fizetesnel
> PIN-t kernek, azonnal hagyd ott a boltot, de megjobb, ha helyben
> lelovod az illetot, mert a PIN kododat akarja megtudni es bunozo. A PIN
> az ATM-es hasznalathoz lett kitalalva, ott az az egyetlen dolog, ami
> azonosit Teged. Ha penztaros van, az kerhet igazolvanyt, alairast,
> barmit, de PIN-t _nem_!!!

A legtobb nagy uzletlancnal (en csak a SKALA-t ismerem) PIN-kodos a
vasarlas. Masreszt: Ha nincs semmilyen (esetleg masik!) kod, akkor hogyan
tudod kivedeni a jogosulatlan vasarlast a kartyaddal? Erre az a legjobb
modszer, ami itthon mar kezd nehez lenni (a kartyak "fejlodese" miatt),
hogy olyan kartyat csinaltatsz, ami csak ATM kartya (pl ERSTE bank
ugyfelkartya)?

Peter
+ - Re: Re[2]: (OffT) bankkartya ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A pin kodot a kartya adataibol generaljak! Ugynugy mukodik mint a
> mobil kartya, csak itt nem lehet megvaltoztatni!!!!

Ez meglepne, ugyanis az ERSTE Bank egyszeru mezei ugfelkartyajahoz 100 Ft
dijert lehet uj PIN kodot kerni (nem tetszik a regi, vagy tul sokan
ismerik). Ezek utan hogy generalnak a kartya adataibol, ha tobbfele
vegeredmeny is kijohet? Vagy lehet hogy az allitolagos crackered nem is
igazi cracker, csak olyan, akinek nagy a szaja (a semmire)? Esetleg ok is
tevedhetnek?

Peter
+ - Re: ujabb kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Az Astoriatol visszanezve a tukorben latom, meg mindig a belsoben 
> megy, meg mindig 40-nel, mogotte 6-8 auto eszi a kefet...
> Megyek tovabb, a Ferenciek terenel utoler a belso sav egy Fiat Unot,
> megy a belso savban 40-nel, mogotte is kisebb sor, ideges 
> savvaltasok, stb.... az Erzsebet-hidon vegre szabadulnak a mogotte 
> levok, az Uno tovabbra is a belso savban, tovabbra is 40-nel. Elmenve 
> mellette latom, hogy ul benn ket 25 koruli srac, meg egy hasonlo koru 
> csaj, kedelyesen nezelodnek es beszelgetnek...

Most nem ertem az ur felhaborodasat. Hat nem tudja, hogy az 
Erzsebet hid vegenel a belso sav megy a Hegyalja utra? Teljesen 
ertheto, hogy ehhez legkesobb a keletinel be kell sorolni a belso 
savba :)

Na a viccet felreteve megjegyeznem, hogy szerintem a 
toketlenketo / bizonytalan / lassu autosok sokkal nagyobb 
veszelforrasok, mint a sebesseghatarokat 20-30km/h-val tullepok. 
Azt nem mondom, hogy a varosban 200-al kell menni (en se 
szoktam, mert nem birja a kocsi :))))) De be kell vallanom, hogy az 
ures Arpad hidon 100-120 kozott szokasom atjonni, ha epp arra 
jarok. Ezert majd biztos megint kapok a fejemre. De mindig csak 
annyival megyek, amit meg biztonsagosnak erzek. Utviszony / 
lelkiallapot / fittseg mind befolyasolo tenyezo. Amugy meg kibirom, 
hogy uresben 40-el guruljak egy lampa fele (ahol egy 
vissza2padlogaz mellett szerenyen ki lehet integetni a 
szomszedos baromnak, aki minden lampa kozt feluton megeloz, 
aztan meg all a pirosnal :) Allati hatasa tud am lenni egy ilyennek. 
Egyszer a cernagyartol a Victor Hugo utcaig szivattam egy csavot 
ezzel a modszerrel. Latni kellett volna az arcat :)))))

ADios
Tibor


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A Veresegyhaz/Szada paros eseten a veresegyhazi szervezesben
Ez nekem nagyon fexik. Itt van a szomszedba jol :)
Szoval egy szavazat ide

udv

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Ulloi uti astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Csak annyit lattam a hirekben, hogy nyocker, Ullioi ut, felborult egy 
astra. Valaki avasson mar be a reszletekbe. Hogy a fenebe lehet 
ilyen helyen felborulni? Eroszakoltam mar a 94-as 5 ajtos astrat, 
de meg kell hagyni, a 175-os gumik es a viszonylag kemeny 
futomu megteszi a hatasat : eleg jo a kanyarstabilitasa az 
autonak. Szoval nem tudom felfogni az esetet.

Byez
TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS