Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 839
Copyright (C) HIX
2000-08-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Anti VD (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Legzsak (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Teszt (mind)  14 sor     (cikkei)
4 piros BMW (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Madarurulek (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Skoda, HIX-matrica... (mind)  38 sor     (cikkei)
7 A Renault nem indul (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Skoda fu"to"-ventillator (mind)  22 sor     (cikkei)
9 valto, sahal, akku (mind)  45 sor     (cikkei)
10 Madarpiszok es festes (mind)  22 sor     (cikkei)
11 HIX rendszam (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Tuzpiros BMW (mind)  22 sor     (cikkei)
13 S120 (mind)  11 sor     (cikkei)
14 ablakemelo, berles (mind)  13 sor     (cikkei)
15 Re: madarszar,uj Honda (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re: H2O (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Elektromos szelepemelo (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Benzines villanymotor (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Brno GP (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re: Autokereskedok (mind)  25 sor     (cikkei)
21 Re: Tevedeseim - koszi Fogash (mind)  8 sor     (cikkei)
22 Re: Autoklub (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Gyerekules (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Hogyazaaaa...2 (mind)  5 sor     (cikkei)
25 Hogyazaaaa... (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: H2O (mind)  31 sor     (cikkei)
27 Re: ADAC statisztika, Hyundai, japan kocsik (mind)  10 sor     (cikkei)
28 SHELL... (mind)  32 sor     (cikkei)
29 Eromu latogatas (mind)  62 sor     (cikkei)
30 autopiac (mind)  8 sor     (cikkei)
31 Biztonsagi felszereles (mind)  11 sor     (cikkei)
32 BMW M5 (mind)  38 sor     (cikkei)
33 ZX 1.9i (mind)  7 sor     (cikkei)
34 kis Polski (mind)  15 sor     (cikkei)
35 Nem semmi... (mind)  29 sor     (cikkei)
36 legzsak (mind)  16 sor     (cikkei)
37 Stoppola's (mind)  175 sor     (cikkei)
38 Re: Forditott gyerekules (mind)  18 sor     (cikkei)
39 Hajsza-BMW (mind)  14 sor     (cikkei)
40 toltopisztoly (mind)  7 sor     (cikkei)
41 Vizhajtas (mind)  44 sor     (cikkei)
42 chat (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Anti VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Bocs, az enyemben nincs legzsak. Elvbol, mert eletveszelyes, es szart sem
>>>er, valamint hamis bioztonsagerzetet ad. En tudom, hogy nem szabad
Ant:
>>Micsodaaa ??
>>A legzsak eletveszelyessegerol meg nem hallottam, teljesen uj
>>megkozelitese
Fogash:
>Na ez egy tipikus antiVD megszolalasnak indult.

Ami teljesen ertheto is. Miert kell a listat olyan
- enyhen szolva is vitathato - kinyilatkoztatasokkal
provokalni, mint
- a legzsak mint olyan, eletveszelyes es szar.
- A BMW minden tekintetben a vilag legjobb autoja.
es meg szamtalan hasonlo.

Senki nem kotott volna bele, ha azt irja:
- A legzsak vannak komoly veszelyei is, mert....
- Meglepo dolgot olvastam: A BMW viz (nem hidrogen!)
  uzemu....

Ilyen egyszeru lenne.
Es akkor autos temak lehetnenek napirenden,
nem a kulonbozo magassagu lovak.

Jut eszembe indul mar az a Renault 21-es?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A legzsak eletveszelyessegerol meg nem hallottam, teljesen uj
megkozelitese
> a biztonsagtechnikanak, mindenesetre reszletesebben kifejtened boldogga
> tennel tobb embert is, engem mindenesetre..

Ha valaki nem tudna: legzsakos autoban
nem bekotni magad=ongyilkossagi kiserlet !!!

Ha az utkozes soran az elorezuhano testet
nem fogja meg az ov, akkor megteszi a legzsak
a delikvens _fejenel fogva_, azaz csigolyatores
vagy valami hasonlo varhato.



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>erdemes raszanni 2 percet:
>http://totalcar.hu/pszicho/tukrom_tukro/
>Teszt arrol, hogy hogyan vezettunk a mult heten,
>es mit tapasztaltunk a volan mogott.

Tanulsagos. Igazoltnak latom azt a nezetemet,
miszerint nem az a jo vezeto, aki kivedi mas
eletveszelyes manovereit, hanem aki
valamiert nem is keveredik ilyen helyzetekbe.
(Es ennek semmi koze a sebesseghatarok
be vagy be nem tartasahoz.)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - piros BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Soma irta:
Lattatok a Hajsza cimu filmet?

Gyonyoru volt az a piros BMW Coupe! De hogy a fenebe nem fogyott
ki belole az uzemenyag??? Hiszen a dramaturgia szerint joparszaz
kilometert lenyomott vele a ficko!

 Biztosan azert nem, mert vizzel ment! :-))))))))

                Udv: Zsolt
                    AUDI 100
                     Ékezet!
+ - Madarurulek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Majdnem elhanytam magam. Szoval kerdesem az lenne a listahoz, hogy hogyan
lehet 
>Maximalis hatasfokkal, a kocsi fenyezesenek megsertese nelkul eltuntetni
szarnyas 
>barataink Merdajat, meg mielott kiszivnak a fenyezest? Ha mar raszaradt, a
viz-
>szivacs nem hozza le. Benzinkut- gozborotva, gyakran korulmenyes.

Nekem nem ez a tapasztalatom.  Nalam akar mikor volt madarurulek a
fenyezesen, azt mindig le tudtam szedni 1 het utan is vizzel.  A trukk
annyiban all, hogy kell egy kicsit aztatni.  Amikor lejon egy darab, akkor
aztatom a maradekot.  Es igy tovabb.  A fenyezesben nekem is kart okozott
meg a Kadettnel, de ott sem volt profi a fenyezes.  De nem lett matt tole,
csak melyedesek jelentkeztek 3 nap utan.  Az aztatos modszert az is
alatamasztja, hogy az egy hetes valtozatot meg egy jo hosszu eso is
leaztatja mindig.

abra.zs Daewoo csereje:
>Uj tulaja. Kb. igy kepzeltem el a cseret, nem tudom erre miert csak a Honda
>volt kepes.
A leveledbol ugy olvastam ki, hogy az Opel is kepes volt ra, de Te inkabb
Hondat vettel. :-)

Borbely Gabor
+ - Skoda, HIX-matrica... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az autos kolleganoknek es kollegaknak!
> Felado :  [International]
IDEZ ON
Sziasztok!
Szeretnek vasarolni egy Skoda 120-ast, 1989. koruli evjaratot.
Biztos van koztetek Skoda tulajdonos. Erdemes 120-as Skodat venni?  Sokan lebes
zelnek rola, mert hogy szerintuk a vetelar tobbszoroset kell majd rakolteni, de
 vannak akik szerint megbizhato auto, csak a megfelelo allagut kell megvenni. E
n is inkabb tobbet fizetek erte, csak ne kelljen rogton ezer fele javitast vege
zni rajta. Az a gondom, hogy 200.000 Ft koruli arban nem kapok jobb markat, ha 
hasznalt nyugati kocsit veszek, annak is ugyanannyi baja lesz raadasul az alkat
reszek sokkal dragabbak.
A Nagykorosi autopiacra majd elmegyek, azon kivul tudtok ajanlani autopiacot (p
l Ujpest kornyeken)? Expressz ujsagot is nezegetem, de 1988-89-esek nem nagyon 
vannak.
Nagyon megkoszonnem a tanacsotokat ezekkel kapcsolatban maganba vagy akar a lis
tara. Aki tudna ajanlani egy elado skodat annak is orulnek!!!
Elore is koszi a segitseget,
Udvozlettel,
Dalma

IDEZ OFF

Szia Dalma!

Szerintem egyaltalan nem kar ilyen autot venni, abban viszont van igazsag, hogy
 nagyon meg kell nezni, mit veszel, sok mulik azon, hogy milyen allapotu az aut
o. Elonyei: viszonylag alacsony fenntartasi koltsegek, gondolok itt a biztosita
sra (kotelezo 2200 Ft, casco, - mert meg ez is van rajta - ugyancsak 2200 korny
eke havi szinten) viszonylag jo fogyasztas, 7-7-,5l varosban, eleg nehez jobb l
abbal, dinamikus stilusban. Aki ismer, tudja, tenyleg nem szoktam andalogni az 
uton :). Ugye Frici? :) A hasznalt nyugatival meg tenyleg az a baj, hogy nagyon
 dragak hozza a cuccok, mar ha lehet kapni. A Skodri ilyen szempontbol egy kics
it jobb. Frici segit alkatresz ugyben, biztos vagyok benne :). A nagykorosi aut
opiacot nem javasolnam, maffiozok tomkelege van ott. (most mindjart le leszek h
ordva 1000L, de ott laktam sokaig a kornyeken, es volt tapasztalatom...) En az 
ujsagot tudom Neked javasolni, Expressz, Ujpressz, stb. A kollegam is most vett
 2 hete egy 120-as 5 sebesseges
+ - A Renault nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A  ""  kerdezi a kocsijaval kapcsolatban :

<Neha indul-neha nem...Csak egy kattanas hallatszik,
<Gondolom-behuz az onindito motorban a bendix..

   En is inkabb eloszor  az AKKUra gyanakodnek 75 %-ba.
A kattogast az oninditon levo electro-magneses kapcsolo adja.
Ugyan is ebben neha 2 tekercseles is van. Az egyiknek az a szerepe,hogy 
behuzza a vasmagot (ehhez nem kell sok ero).A masodik tekercselesnek a 
szerepe,hogy ezt a behuzott vasmagot bent tartsa addig,amig a slussz rajt 
van,es ennek mar tobb ero (aram) kell.Abban a pillanatban mikor a magnes 
berant,az egyik vegen megcsinalja a kontaktot
az oninditohoz,a masik vegen meg elore tolja a bendixet ( a fogaskereket-ami 
aztan bele
kapaszkodik a lenkerek fogaiba).
  De ezt csak akkor tudja megcsinalni ha az akku minimum 9.6 volt. Ha ez 
ennel kevesebb ,akkor hallod a kattanast. Mivel  az onindito par szaz ampert 
is kepes  felvenni
pillanatok alatt (azert is olyan vastag a kabel) ,ez a keves volt csak arra 
ad eleg aramot,hogy a magnes behuzzon,de nem eleg arra,hogy az oninditot is 
mukodesbe hozza.
   Egy masik ok: A pozitiv vagy negativ kabel laza,lehet hogy az akku 
sarkain,lehet hogy
                         a vegein.
Az is sokszor elofordul,hogy a sav megrongalta a kabelt,tehat tele van 
korrozioval,es a 
kabelnak csak a fele tudja vinni az aramot.
    Ha legkozelebb inditani akarod,eloszor kapcsold be az osszes 
lampat,reflektorokat is.
Valaki figyelje a lampakat amig te oninditozol.  Ha a lampak erossege csokken 
ezalatt,
az akku gyenge. Ha nem-akkor a kabeloknal keresd a bajt.
   Ha uj akkuval fordul elo a kattogas,akkor az onidito motor tekercselese 
zarlatos,vagy valami kontaktus hibaja van.

  Remelem-ez egy kicsit segitett.
  Udv.
            Joska
+ - Skoda fu"to"-ventillator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Daniel erdeklodik,hogy a Skodaban a futo ventillator a legmagasabb 
sebessegen nem mukodik ?
     Daniel: a futo-ventillator motor mellett vagy a kozeleben,kell hogy egy 
kis relle'
                doboz legyen.Ebben a dobozban vannak az "ellenallasok" 
beepitve.
                 Minden sebessegnek kell hogy legyen egy-egy 
ellenallasa,kiveve a 
                 legnagyobb sebesseget,mikor a ventillator  "direkt"-be (12 
voltal) megy.
   Szerintem ebben a dobozban levo cinezesi hiba okozza  problemat,azer is 
fordul elo,hogyha a drotokat meghuzod,neha beindul,neha nem. Meg a kabel is 
ezert melegul,
   Ezt a kis dobozt ki lehet venni,a kabl csatlakozot kis csavarhuzoval csak 
le kell huzni.es igy  jobban megtudod nezni,lehet hogy egy ohm meter  
segittene.

  Hogyha itt nem talalnad a hibat,akkor esetleg a  a kebel lazult meg a 
kapcsolon.

  Udv
                Joska
+ - valto, sahal, akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

multkoraban volt itt valaki, aki nagyon ertett a valtokhoz. Arrol volt szo,
hogy a valton levo szamsorbol sokmindent meg tud mondani. Szegyen, de nem
emlekszem, ki volt. Ha magadra ismersz, legyszi jelentkezz maganban, kerdezni
szeretnek.

Mas. Napokon belul kuldom a kibovitett Sahal listat. A minap kulonben nagy
szuksegem lett volna ra. Tortent, hogy Bp. es Bicske kozott az 1-es uton
kifogyott a benzinem. Ez meg onmagaban nem lett volna problema, mar
szamitottam ra es kannaban mindig van nalam nafta. A baj csak az volt, hogy az
akksim is sz@r. Ugyhogy benzintoltogetes utan Beka nem indult. Semmi gond,
Autoklub kihiv, legfeljebb belepek 3,500-ert, amugy sem art. Fazon telefonban
segitokesz; persze, a kolleganal be lehet lepni 7,600-ert. Akkor koszonom,
majd megoldom mashogy. Ekkor ugrott be a Sahal. Kitalalom, hol vagyok, veszem
elo a Sahal terkepet. Hoppa, pont van valaki aki ezen a szakaszon vallal
mentest. A 11-es szamu tag! Nezzuk csak meg, ki is az? Igen! Ivicz Laszlo (20)
977 1097 :-)) :-((

Nincs mas, valakit meg kell allitani. A stoppolas kezdetetol szamitott 3. auto
meg is allt es segitett beinditani a Bekat.

Mint azt irtam, az akksi nem tokeletes. Pontosabban nem tudom, mi nem
tokeletes. Mennyinek kell lenni a toltofeszultsegnek magas fordulaton
fenyszoroval es anelkul az akksi (+)-on, generator (+)-on es (D+)-on? Nekem
ilyen furcsa ertekek vannak (ekszij nem csuszik): alapjarat lampa nelkul,
akku(+), gen(+), D+: 13,61/13,75/13,86. Fordulaton, lampa nelkul:
13,48(!)/13,66(!)/13,79(!). Fordulaton lampaval: 13,23/13,55/13,63. Miert van
az, hogy a gerjesztes feszultsege magasabb az akku feszultsegenel, de meg a
generator (+)-nal is? Es hogy fordulaton kisebb a feszultseg? A folytonos
lemerulest es a fenti adatokat okozhatja-e a rossz akksi, vagy toltesi
problema? Masik generatorral is kiprobaltam, ugyanez. Bar kicsi a
valoszinusege, a masik generator (is) lehet ocska. Kulonben mindez a
motorcsere ota van igy. Nemtom, van-e osszefugges.

Most bucsuzom, valaszokat elore is koszonom, nem muszaj maganba, olvasom a
listat! :-)


s.cs.
LLAT

*** IVICZ Laszlo                            
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
*** Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
+ - Madarpiszok es festes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sokan panaszkodnak az autojuk fenyezesere.
En eddig a madarpiszkot mindig a szaradas utan szedtem le.
Kiveve, ha eppen a mosas elott csinaltak le. Havonta-kethavonta
mosom az autot.
Madarszarbol eredo folt nincs az auto fenyezesen.
A tipus 1992-es Opel Astra Caravan 1.7D

Aposom utan orokoltem valami kenceficet. Mivel 6 eve elhasznaltam,
mar nem emlekszem a nevere. Ez egy viaszszeru kenocs volt, amivel
bekenhettem a kocsit. Nem polirozott, csak bevonta amire rakentem.
Eladas elott a fekete Seat-ot bekentem. Masnap irany a pecsi vasar.
Utkozben hatalmas zivatar. Amikor megalltam a vasarban sirni tudtam
volna, olyan saros volt a kocsi. Veltelenul volt nalam WC papir.
Letoroltem vele a sarat nyom nelkul. A viasz nagyon jol vedte.
Utana az enyem lett a legtisztabb kocsi a vasarban.

Frigyes !
Letezik most is ilyesmi, ami csak ve'd, de nem poliroz ?

Udv. Tibi
+ - HIX rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Bi-bi-biiiiii,

nalunk vannak a legjobb HIX rendszamok!!   :-)
(a mienk HIX-001 - HIX-100 -ig)

Tehat meg gyorsan lehet hozzank jonni autot venni.
Kabe 1-2 hetig kitart ez az adag :-))


udv, deejaytiszy
(Renault Baumgartner)


PS1: egyebkent van a Szucuki (f) Asznal is,
de menjen hozzajuk a zold halal... :-((


PS2: SAJNOS nem lehet hasznalt autot igy atrendszamozni, ugyanis azt
a rendorsegen adja a Hivatali Maca. En megprobaltam (HIX-013), de marad a 
GZT-460
+ - Tuzpiros BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenkinek!

Soma irta:

"Ha mar video.
Lattatok a Hajsza cimu filmet?

Gyonyoru volt az a piros BMW Coupe! De hogy a fenebe nem fogyott
ki belole az uzemenyag??? Hiszen a dramaturgia szerint joparszaz
kilometert lenyomott vele a ficko!"

A film epp egy benzinkuttol indul, valszeg teletankoltak...

Mivel nekem is volt ilyen autom, csak kisebb motorral, tudom, hogy 62
liter fer bele max.
Ezzel, meg extrem esetben is mehetsz uszkve 400 Km-t. Bar nem tudom, a
filmben mennyit nyomhattak le.

Inkabb az a kerdes, hogy a helikopter hogy birta olyan sokaig???
:-))))))

Zoli (VW Polo IV-V)
+ - S120 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Szivesen latunk a fanatikus Skodasok koreben az egroup-on, iratkozz fel.

Erdemes Skodrit venni, ha chajlando vagy kicsiket berhelni )Elszakadt
vezetek, mart megint kiugrott az a hulye pocok...
Ha jot veszel, akkor nem kell sokat rakolteni, keveset eszik, nem hagy ott.

Bye

Fresi BaCSi
+ - ablakemelo, berles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

1: Tudna valaki tanacsot adni, hogy mit lehet csinalni olyankor, ha az
elektoromos ablakemelo nem tudja rendesene felnyomni az ablakot mert az
(gondolom) szorul valahol ? Vagy valami mas miatt 'ferdul' el az ablak, de
lenyeg az hogy nem megy rendesen fel.

2: Szerintetek ha valaki maganuton berelni akar valakitol egy joallapotu 86-os
1.3S Kadett E -t, annak kb. mennyi lenne a realis havi dija ?

koszi...

jts
+ - Re: madarszar,uj Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
....
> Madarak csesszek el. Nem hittem volna hogy a Honda tenyleg ennyire jo
kocsikat
> gyart. Ez az uj
> Hondam (1.4 SOHC), lenyegeben tokeletes. Elvezet vezetni, minden
szabadidom ben
> ne toltom. A Nexiamhoz
kesobb ...
> Amugy meg kell erositenem azt hogy az 1.4-es, 1.5-os motorok alacsony
fordulato
> n egy kalap szart
> Sem ernek.

Hogy is van ez ?? :))
KI
+ - Re: H2O (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Naaaaa..........
A lehurrogas stilusa nekem sem tetszett, de ha valaki leirja (es latszolag
komolyan is gondolja)  hogy vesz egy 750h-s BMW-t, a kerti csapbol
teletankolja vizzel, es ezzel korbejarja a vilagot, az megerdemli hogy
lehurrogjak. Mert ilyet biztos nem irtak le az ujsagba sem (nem olvastam)!
Azert egy ici-picit gondolkodhatna mindenki! A vizbol nem lehet energiat
kivenni a mai technikai szinten (meg egy BMW-vel sem), ez altalanos iskola
7.-es anyag (volt 25 eve). Az lehet, hogy a beletankolt vizet valamivel
szetbontjak H2+O -ra, de ahhoz sok energia kell, azt meg bele kell tankolni
valahogy a kocsiba, es ezert FIZETNI kell!
Na pa..
KI
(380SE)

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok!
>
>  irta: Tudod az ujsagcikket is
> irhattak rosszul. Szoval nem hiszunk el mindent,
> amit az ujsagok, tevek... mutatnak. Szoval mielott
> beidezted vegig kellett volna gondolni.
>
> Szep gondolatmenet... A kerdes adja magat: s ezert VD-t
> kell lehurrogni? Arrol nem is beszelve, hogy atgondolta, s
> szamara az volt a fontos, hogy lesz vizhajtasu BMW. Mielott
> kritizalunk, es a masikat atgondolasra szolitjuk fel, jo
> lenne ha elobb magunkba neznenk.
>
> Attila
>
>
>
+ - Elektromos szelepemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Volt itt tema regebben a targyban emlitett szerkezet (ha jol eml. a 12V-os
feszultseg kapcsan). Akkor Valaki (en fogasht gyanusitottam meg, de o
tagadja :)) az irasai alapjan egesz tajekozottnak latszott a kerdesben. Ha
Valaki magara ismer, dobjon meg egy levellel, csak nehany aprobb kerdesem
lenne.
Koszi
Kormos Imre (KI)
+ - Benzines villanymotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A http://totalcar.hu -n olvastam:
Benzines villanymotor
2000/8/11 | Nem egy ujabb "fabol vaskarikarol" van szo, a cimben szereplo
rejtveny megfejteset az Exxon es a General Motors kozos projektje, a
benzinnel mukodo uzemanyagcellas hajtas jelenti. (Az uzemanyagcella olyan
specialis eszkoz, amely hidrogenbol es a levego oxigenjebol elektromos
aramot allit elo.) Az ujszeru megoldas az uzemanyagcella hidrogenellatasat
oldja meg, amely mindeddig a rendszer egyetlen megoldatlan pontjanak
bizonyult. A ma hasznalatos megoldasok nagy nyomason es alacsony
homersekleten tarolt nyers hidrogennel mukodnek, illetve szo volt arrol is,
hogy metanolbol (metil-alkohol) nyernenek hidrogent, ami viszont erosen
mergezo (elterjedeset gatolna a jarmu vezetojenek gyors lefolyasu
megvakulasa, majd halala). A nalunk Esso kutjairol kozismert Exxon es a GM
megoldasa ellenben a benzin szenhidrogenjeit bontana, igy a tarolas kerdese
is megoldodna, es a regi uzemanyagtolto allomasok is hasznalhatoak
maradnanak. A ket oriasvallalat igeretei szerint az elso probarendszer
masfel even belul elkeszul. Mar csak az a kerdes, hogy milyen mellektermekek
keletkeznek majd a benzin bontasanal. Amennyiben a bomlas kozel teljes lesz,
ugy a vegtermek tisztan szendioxid, az Exxon szerint kb. fele annyi, mint
egy hasonlo belso egesu motor eseteben. A jelenlegi szamitasok szerint mar a
probarendszerrel elerheto a 40%-os hatasfok, ami hihetetlenul magasnak
mondhato a jelenlegi motorokhoz kepest, es egy kesobbi, vegleges rendszer
meg jobb lehet. Ha a talalmany - tegyuk hozza, elerheto aron - megvalosul,
es nem foglal majd tul nagy helyet, akkor elkepzelheto, hogy hamarosan
bucsut inthetunk a zajos es budos belsoegesu motornak, es egy sokkal
tisztabb vilag kovetkezik, bar ez ma meg tudomanyos fantasztikumnak tunhet.
+ - Brno GP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
 irta:
>rovid leszek: nem erdekel valakit a gyorsasagi motorverseny Brno-ban?
>Ezen a hetvegen van. En megyek.

Multkor kint voltunk a haverokkal motorral Misano-ban (Olaszorszag, junius
9-11), egy elozo futamon. Nagyon allat volt, foleg odaig kimotorozni. Meg
mentunk vagy 9-en. A tobbiek most is mennek Brno-ba, de en sajnos nem erek
ra. Aki fontolgatja, annak melegen ajanlom. Egyebkent allitolag ki van
dolgozva a latogatok motorjainak egy lopasbiztos parkolasi rendszer a
versenypalya mellett, igy azokat sem kell felteni, amig valaki a futamokat
nezi. Kocsira nem tudom van-e ilyesmi, de azokat talan nehezebb ellopni,
vagy megrongalni.

Aki megy annak jo szorakozast.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Autokereskedok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 irta:
>Szoval nagyon sok fugg attol hogy hogyan allnak az emberhez a kereskedok,
>erre igazan rajohetnenek.
>Ha csak 20 erdeklodobol egy is visszajon, mar megerne emberszamba venni a
>vevot, es korrektul
>Realisan kiszolgalni. Lehet hogy a kulsomon nem latszott a 4 millio forint,
>dehat tevedtek es ezert a
>Honda jart nagyon jol.

Ebben tokeletesen egyetertek. Van egy motorkereskedo haverom, itt a
kornyeken, es meg Pestrol, meg az orszag masik (jo masik) felebol is jarnak
hozza motort venni, mert ugy all hozza a dolgokhoz, nincs lehuzos dumaja,
szoval normalis. A masik nem elhanyagolando dolog, hogy o is motorozik. Nem
bizom igazan azokban a szalonokban, ahova idos neniket, vagy olyan embereket
allitanak be eladonak, akik meg eletukben nem ultek motoron, azt se tudjak,
hogy
azt eszik-e vagy isszak. Szoval a hozzaallas es a vevok bizalmanak
megnyerese
fontos, mert esetleg ha most nem is, de legkozelebb talan megint viszajon,
es akkor nalunk vesz.
De hat egyeseknek olyan jol megy, hogy ezt mar el is felejtik.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Tevedeseim - koszi Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 15 Aug 2000 03:23:23 EDT,   wrote:

>Sajnos nincs lehetosegem utananezni.

Lusta vagy kiugrani a garazsba, mi? ;-)

Udv:  Zak

+ - Re: Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 15 Aug 2000 13:53:28 EDT, 
wrote:

>Azon gondolkozom hogy mi ertelme van a dolognak..

Az Autoklubnak nem az az ertelme, hogy ha varosban elromlasz, akkor
tenyleg nagy nehezen kegyeskednek kifaradni, hanem az, hogy ha lerohad
az Mber Piripocs es Mucsarocsoge kozott, telefonal, es az szepen
Autoklub kijon, akarhol is vagy. Meg ugyanez a bofi, ha kulfoldon
tortenik a bibi, ott is tobbet tudnak segiteni. Pl. egy lemerult
akkumulatorert a budos eletbe nem hivom ki Obudara az Autoklubot (1
ora, ~1300 Ft TAGSAGIVAL), hanem a City Taxit (15 perc + 700 Ft), de
azert jobb szeretek klubtag lenni, mert nem csak Pesten kozlekedek.

Udv:  Zak

+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, ha ketszer megy el...

Szia Fogash es lista!

Irtad:
Ilyen meg, ha vki a menetiranynak hattal ulo gyerekulest tesz be az
anyosulesre,

Ez miert baj? Most varjuk elso babankat ezert erdekel a kerdes, es jelenleg
egy Trabant 1.1 a csaladi auto. (hatul nincs benne biztonsagi ov)
Szerintem a baba kis koraban jobb, ha forditva ul, mivel eleg nehez a feje.
Szerintem buta dolog a babat a hatso ulesekre tenni, mert ha felsir, vagy
valami gond van vele, az egyedul utazo anyja onkentelenul is hatrafordul,
ezzel novelve a baleset kockazatat, mig ha mellette ul a baba, akkor csak
oldalra kell pillantania.
Hallottam olyan gyerekulesrol, amelyet forditva _is_ be lehet szereleni. Ez
volna az igazi, mert ha mar nagyobbacska a gyerek, akkor -szinten az
anyosulesen- menetiranynak megefeleloen is lehet utaztatni.

Lista:
Van valakinek errol a fajta gyermekulesrol infoja? (tipus, megbizhatosag,
fellelhetoseg, iranyar?)

Elore is koszi:
Chris
+ - Hogyazaaaa...2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ya, a helyszin III. ker., Szollo u. es x u. sarka az amfiteatrumnal.
Beepitenek az arcaba egy 38-40-es villaskulcsot!!!!!

Tsa
Mikulx
+ - Hogyazaaaa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!!!!!

Kepzeljetek, valami hulye kreten hugyagyu allat, akit akasztottak volna
fel a nevenapjan, betorte a Passatkam csomagtartojanak ablakat, es
elvitte a szerszamaimat. =<:-((((
Fenyes nappal, az utca szelen alltam. A szerszamok (keves, kopott,
olajos), meg egy Noe apanktol orokolt fekete orvosi taskaban voltak.
Az ilyennek, noljon gitar a gyomraban es a rak pengesse a hurokat.

HHRRRRRRRRRRR

Demergesvagyok.

Tsa
Mikulx

U.i.: Tudom, "Ember kuzgy es bizva bizzal!", nade igy???
+ - Re: H2O (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Attila:
>Szep gondolatmenet... A kerdes adja magat: s ezert VD-t
>kell lehurrogni? Arrol nem is beszelve, hogy atgondolta, s
>szamara az volt a fontos, hogy lesz vizhajtasu BMW. Mielott
>kritizalunk, es a masikat atgondolasra szolitjuk fel, jo
>lenne ha elobb magunkba neznenk.

Szerintem a hangsuly nala azon volt, hogy !!!BMW!!!.
Nem gondolod, hogy ha barmely mas tipusrol olvasta volna, bizonyara
atgondolta volna, v.szeg ketkedobb lett volna??
Az ilyen szelsoseges monomania, istenkomplexus, plane ha
agresszivitassal is parosul, eloszor indulatokat kelt, kesobb mar
nevetseges, vagy sajnalni valo. Mar ha igaz, mert csak a listara irt
leveleibol latszik igy...
Lasd legutobbi:
>En tudom, hogy nem szabad karamboloznom, de nem is fogok.
Ehhez mar kommentart sem lehet fuzni...

Ilyen "eloeletet" nagyon nehez ledolgozni meg normalis hozzaszolasokkal
is... 
Szoval a reakciok teljesen varhatoak voltak, s meg Fresi Bacsi altalad
kritizalt cikke volt a legtoleransabb. Szerintem nem ot kellett volna
idezned.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: ADAC statisztika, Hyundai, japan kocsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> > Ma olvastam a Nepszabiban, hogy a Hyundai megszunteti az
> > autogyartast.

Ma meg azt irjak, hogy csak levalasztjak a tobbi uzletagrol. Az
elozo kulfoldi hir volt, az utobbi a magyar kepviselet
nyilatkozata.

Zoli
+ - SHELL... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !

Tegnap mosattam autot a kozeli Shell kutnal. Itt az ismeros 
sracok lemossak kezzel az autot igen kimelo modon es 
valoban szepen.
Gondoltam, ha mar tiszta kivulrol, esetleg ki is porszivozom 
gyorsan a szonyegeket, egy zseton bedobast meger a dolog.
Erre azt mondta a srac, hogy nem mukodik.
No mondom, pont most nem megy, amikor eletemben eloszor 
ki akarnam probalni a kutaknal levo porszivot. 
(Maskor mindig otthon szoktam, de most igyekeztem volna 
egy fellepesre.)

Erre mondja, hogy mar egy honapja nem megy a masina.

Nem ertettem, hogyan tortenhet ilyen dolog egy belvarosi 
benzinkutnal ? Erre azt mondta, hogy az anyaceg nem 
foglalkozik a porszivoval, nem az ove, valami kulso cegen 
keresztul uzemelteti csak, amelyik szinten nem nagyon
torodik a dologgal. 

Az lesz a vege - mondta- hogy a sracok majd osszedobjak 
a penzt es megjavittatjak a szerkentyut.

Micsoda fura dolog !!!  Azt hittem a nagy cegeknek az az
erdekuk, hogy a delikvens oda menjen tankolni/mosni.
Igy meg jobban rautaljak az ott dolgozokat, hogy minel
tobb penzt inkabb zsebre dolgozzanak...  :-(


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Eromu latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Remelem az egyertelmu, hogy a szem ig. szam akkor kell, ha ervenyes es
azt hozza magaval a latogato. Ha nincs szemelyi, ervenytelen, stb. akkor
kell az utlevelszam, de akkor azt kell elhozni.

A reszletek:
Talalkozas: 2000. szeptember 14. 9.30 Eromu latogato parkolo.
Jelntkezes hatarideje: aug.30.

Felmerult ket kerdes:
1. Budapestrol lesz-e konvoj?
Ezt a pestiek beszeljek meg.

2. Utana mi legyen a program?
Errol kulon levelet irok.

Es az eddig jelentkezettek listaja:
1.	Fejes Tibor+
2.	Herceg László
3	Nagy László

4	Kovács István+
5	Vida Gabriella
6	Csik Antal

7	Major Frigyes
8	Somogyi István
9	Vucsics Krisztián
10	Lantos Tibor+
11	Pesti János Zsolt
12	Pék Krisztián
13	Komora Zoltán
14	Monori-Kiss Balázs
15	Pásztor Endre
16	Vagyinszki Balázs

17	Bell Márton+
18	Ganofszky Ildikó

19	Chmelik Péter

20	Závodszki Barnabásné
21	Tar József
22	Závodszki István

23	Volek Eszter+
24	Pápai László

25	Varga Tibor 

26	Szabó Krisztián+
27	Budai Anikó

28	Valter Krisztián+
29	Hódi Magdolna

30	Koltai Péter
31	Lovász Ádám

Minden jot!
Nagy Tamás, Paks
+ - autopiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ki szeretnenk vinni az olcso verdankat valamelyik nagy budapesti piacra
a hetvegen.
A Nagykorosi utin kivul tudtok meg ilyet?
Egyszer mar voltunk a Nagykorosi uton, de a nezelodok szama (beleertve
az unatkozo tulajdonosakat) kb a 30 fot tette ki egy szep szombati de.
Koszi, udv: L*
+ - Biztonsagi felszereles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Na ez egy tipikus antiVD megszolalasnak indult. Amugy a fejlodo biztonsagi
> berendezesek _mindegyike_ hamis biztonsagerzetet ad. Elsosorban az aktiv

Igazad van, nagyon igazad van, viszont ez meg nem ok arra, hogy 
kiszereld oket.

Utananeztem:  Ferrari F50 Koenig --> 12 henger.

Csaba
+ - BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mostanaban (ki tudja miert :)))) a lista szerves reszeve valt az M5, es 
majdnem mindenben etalonkent szerepel. Mi is az az M5 ?....

A BMW leanyvallalata, az M GmbH 1978 ota a sportkocsikon kivul
nagy teljesitmenyu motorral ellatott szeria BMW-kel is foglalkozik.
Az elso generacios M5-t 1985-ben Amsterdamban mutattak be,
a 3,5 literes 6 hengeres motor 286 LE-t teljesitett. Ez a motor hajtotta
az M 635 CSi-t es az M1-et is. A vegsebessege 246 km/h, a gyorsulasa
pedig 6,5 mp volt 100-ra.
1988 szeptembereben jott a 2. generacio. A motor maradt ugyanaz,
kisebb modifikaciokkal (dugattyuk, befecskendezes) viszont 315 LE-re
noveltek a teljesitmenyt, 250 lett a vege es 6,3 alatt volt szazon.
(ez volna a VD-nak??)
A harmadik generacio 1992-ben teljesen uj motrot kapott, egy 3,8
literes 340 LE-s aggregatumot. Ezt a kocsit mar korlatozni kellett,
250 km/h-nal bizony mar tobbet tudott. A gyorsulasa 5,9 mp.
Egesz 1998-ig kellett varni az uj M5-re, melynek vizhuteses V8-as
4941 kobcentis 400 LE-s motorja 5,4 mp alatt ropiti utasat es az
1837 kg-os kocsit 100 km/h-s sebessegre. A vege termeszetesen 
ennek is 250 km/h-ra van korlatozva. Amugy 290 km/h lenne...
A nyomateka is valami brutalis - 500 Nm mar 3800-as fordulaton. 
Eloszor kapott az M5 Doppel-VANOS fele variabilis szelepvezerlest, 
elektronikus gazpedalt. A fojtoszelepek karakterisztikaja a 
kozepkonzolrol valtoztathato. Az uj M5 kemenyebb rugozast, 
18-as felniket, specialis Dunlop vagy Michelin gumikat kapott.
A projekt vezetoje, Gerhard Richter egyetlen szoval jellemezte 
a kocsit: High-Tech.

1998 es 1995 kozott 12100 M5-ot adtak el, s mikor eladtak
az utolso legyartott darabot is, azt vettek eszre a bajorok, hogy
mintegy 4000 megrendeles erkezett idokozben (VD csaladja :))),
igy kenytelenek voltak megtervezni a 4. generacios uj modellt.

Csak a rend kedveert irom - az uj modell ara 140000 DM.

Csaba
+ - ZX 1.9i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

van egy a subject beli autom es szeretnek egy elektromos bekotesi rajzot
szerezni hozza.
A fordulatszammero rosszalkodik idonkent ...
Ha valakinek esetleg lenne ilyesmije, ne kimeljen , irjon nekem.
Bye @t
+ - kis Polski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kis autom meg beteg. A problema a kovetkezo. Mult heten vasarnap elindultam
a Balatonra. Tankolas a Shell-nel (eddig mindig OMV). Polgardi
ipartelepeknel at kellett mennem negyszer (4!) a kobanyan (nem nagy).
Utkozben semmi problema. Balatonon autot kiporszivoztam, letakaritottam.
Hazafele uton kezdodott az egesz. Elkezdett docogni az auto, mintha az egyik
kerek nem kerek lenne. Ha 90-el megyek nem erezni annyira, de ha lelassitok
40-50-re (4-esben) nagyon docog az egesz. Ma aposom kicserelt harom
lengescsillapitot, docoges maradt. Mi lehet a gond? Benzin, motor?
Segitsetek, ha tudtok, mert baratnom nagyon banatos emiatt.

Koszi

Timon
+ - Nem semmi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tankolás internetről Nagy-Britanniában

A brit autósok 2001 végétől már vonalon vehetnek benzint az autójukba,
elsőként az európai autóvezetők közül - ez derült ki a londoni
Datamonitor
piacelemző cég jelentéséből. Az Egyesült Államokban néhány honlapon,
például a priceline.com-on a következő szöveg található: "Közölje,
milyen oktánszámú és mennyi benzint akar venni,
és hol. Utána közölje, mennyit szán rá gallononként. A vonali
benzinvásárlás már
valóság több mint százezer amerikai autós számára, és a módszer másfél
éven
belül Nagy-Britanniában is elterjed, az elemzők szerint. Megmondjuk,
elfogadta-e
valamelyik benzinkút az árat, és melyik az, amelyikhez mehet." A vevő
ezek
után 90 napon belül bármikor beválthatja opcióját a megnevezett
benzinkútnál.
A Datamonitor előrejelzése szerint az év végén már legalább ötmillió
amerikai
autós fogja használni az internetes alkudozás lehetőségét.
 Nagy-Britanniában a szabványos ólmozatlan benzin ára jelenleg közel 80
penny (330 forint), és
az autósok várhatóan 2,5-3,5 pennyt takaríthatnának meg literenként
ezzel a módszerrel. A megtakarítást az olajtársaságok engedményei,
illetve a honlapokon megjelenő hirdetések teszik lehetővé.
--
 Udv
  Levente
+ - legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/16/00 -0500, you wrote:
>Hangsulyozom, hogy a bekovetkezett balesetek hatasait az esetek tulnyomo
>(95+%) hanyadaban csokkenti, a gond a pszichevel van. Uveg lokharitokkal
>tuti mindenki jobban parkolna...

Ok, de irasod igy nem magyarazza a legzsak eletveszelyesseget..
A legzsak pont az ami nem biztos hogy hamis biztonsagerzetet ad, az eros 
auto ,jo fekek, nagy karosszeria.. Na az inkabb ad hamis biztonsagerzetet 
mint egy legzsak, mert keves olyan \hulye' van aki azt mondja hogy ezt a 
veszelyes elozest meg megprobalom mert van legzsakom....
szvsz az egyik legfontosabb dolog az autoban a legzsak, es a legkevesbe 
veszelyes, es amig ennek az ellenkezojet a felremagyarazason kivul massal 
nem tudjak bebizonyitani szamomra ez az allaspont az elfogadhato..


Ant
+ - Stoppola's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


+


.... fejtegetett par gondolatot egyik kedvenc temamrol, a stoppolasrol.
Szivesen hozzaszolok jomagam is ehhez. :-)
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Erdekesnek talalom, hogy napjainkban itt, Mo-on, a stoppolasnak nincs
kulturaja. Erdekesnek, ugyanakkor felettebb szomorunak...

Volt egy olyan idoszak a mostani eletemben, amikor gyakran rakenyszerultem
arra, hogy kialljak a 30-ra stoppolni, mert olyankor jártam be Bp-re
dolgozni, amikor az amugy is  gyatra kozlekedes meginkabb gyatrabb volt. Nem
kellett nagy tavolsagot megtennem, mindossze vagy 15-20 km-t, de akkortajt,
9 es 13 kozott, ketorankent jart vonat, utana meg orankent...

Biztos vagyok benne, hogy sokat szamit az, hogy hogy nez ki a stoppos!

Tobbszor fordult elo, hogy jelzesemre olyanok is megalltak, akik - mint a
kesobb, azaz utkozben lezajlott, also hangon is kedelyesnek mondhato
beszelgetesunk kozben kiderult, hogy - nem nagyon szoktak stopposokat
felvenni. Olyan is volt, egy fogorvosno:, aki megvallotta, hogy eddig meg
egyetlen stoppost sem vett fel, en vagyok az elso... A "Miert?"-re pedig azt
mondta, hogy egyszeruen, csak azt erezte, hogy meg kell allnia...

Aztan volt meg szamitastechnikus (=kollega :-), szakadt Trabival, amit
utkozben gyorssegelyben kellett reszesíteni, volt olyan, akinek utkozben
fogyott ki a benyaja, igy mar ketten stoppoltunk tovabb, meg olyan, akivel
munkalehetosegekrol targyaltunk, de olyan is, hogy pl. ku:lfo:ldi volt...

Ez kulon bekezdest erdemel, mert tobb ilyen eset is elofordult.

Az egyik alkalommal Gyo:mro:ro:l Bp-re kellett eljutnom, szombaton, 11
korul... Tomegkozlekedessel ez eleve kudarcra itelt vallalkozas, tehat
maradt a stoppolas :-)

Vagy 5 perc mulva, tehat nem tul sokkal a kiallasom utan, egyszer csak
megallt egy kb. személyis zold Skoda; egy szakallas-bajszos, jokede'lyu:
ferfi, meg egy szokes-barnas holgyemeny; mindketten ugy 35-40 koruliek
lehettek. Kerdem, Bp-re mennek?, a ferfi bolint, hogy igen. Beszallas.
Hangulat-szint-felme're's (az utasterben csend honolt, senki nem szolt egy
arva szot sem...), tarsalogni probalas, barmilyen tema nagy hallgatassal
fogadas...
Hinnye, gondoltam, ennek fele se trefa, es mar hatrafele pillantottam, hatha
felismerem a sarga alapon harom fekete po:ttyo:s matricat (=suket v. nema,
v. suketnema), de nem lattam kiragasztva. Aztan egymas kozott el kezdtek
beszelgetni, es akkor esett le, hogy aaa, ezek nem magyarok; csehek voltak.
:-)
(de hogy miert nem tu:nt fel, hogy nem magyar a rendszama?!..., hm... nem
tudom...

Masik alkalommal nemetek alltak meg, fiatal csalad, es vegigbeszeltuk az
(akkor pont dugo's) utat.

Hat, ilyen is volt. :-)


Termeszetesen, sajnos, a stoppolas nem fenekig tejfol, mert az elhalado
autosok kozul csak max. 20%-nak fordul meg a fejeben, hogy mega'llhatna;
tenylegesen azonban ezek kozul is csak kb. az 50%-a all is meg. Ekkor
azonban meg kiderulhet, hogy a masfele megy...
(hogy is van ez? 100-ból kb. 20-nak fordul meg a fejeben, ebbol kb. 10 meg
is all, ebbol 1 biztos elvisz! :-)

A "meg-nem-a'llo'k" ne'pes taboranak min. 50%-a'nak pont az elottem valo
elhaladasakor akad "fontos" tennivaloja, mint pl. vegigmustralni a
tuloldalon bujan no:vo: parlagfuvet, mindegy mit, csak hogy ne kelljen a
stoppos szeme'be neznie, kvazi ne legyen szemkontaktus...

Masik kb. 30%-a egyenesen a szeme'be nez, vigyorog és/vagy lene'zo:en
tovabbsuhan, rosszabb esetben "pont"  ott ve'li nagyon piszkosnak a
szelvedojet, frissito: zuhanyban re'szesitve az ut sze'le'n tovabbhaladni
szandekozot...

Olyanok is vannak, legyen a fennmarado 20%, akik ugyan nem allnak meg, de
legalabb kezzel-labbal megprobaljak a stoppolo ertesere adni, hogy tele
vannak, nincs hely, masfele mennek stb.

Tehat, ki kell va'rni az abban a helyzetben nekunk legjobban megfelelo
szeme'lyt, aki jo:n, jo:n, csak gyo:zzu:k kiva'rni... :-)

SZVSZ, stoppolni jo dolog!


Nezzuk az e'rem masik oldalat. Autos szemszogbol.

Aki mar legalabb egyszer tapasztalta, hogy milyen jo erzes, amikor egy
sza'ma'ra vadidegen autos - ugye, szivessegbol - megall es felveszi, kvazi
o:nzetlenu:l segit rajta, az bizonyara hasonlokeppen nezi az ut sze'le'n
allo stoppost, e's esze'be jut, hogy most o: is segithetne rajta.

Vagy, nem jut esze'be, es tovabbhajt...


Mindig rajtunk all a do:nte's, kedves Ho:lgyeim es Uraim!
Segitu:k egymason, vagy go:go:sen tovabbhajtunk...

Mi (azaz, Penti-ek) hacsak megtehetjuk (=van szabad helyunk, eppen a helye'n
van a hatso u:le's stb.), es az aldozat (azaz, a stoppos) is megfelel a mi
norma'inknak, akkor felvesszu:k.

Tudjatok, "nem-mega'llo'k", az a humanoid :-) nem szorakozasbol alldogal
ott, az ut menten, vagy mert nem lenne jobb dolga, hanem mert el szeretne
jutni valahova.


Kinek, milyen elmenyei vannak ezzel kapcsolatban?
Irja'tok meg.
Erdekes lehet.

Es... senkit sem kell Sydney! :-)


Hat, akkor, mindenkinek sok csokit, es a kormanyok legyenek velunk, no meg
sze'les utat, gumi falakat es vak rendo:rt! :-)


U:dv:
	Penti & Penti

2k-08-17-csut-12-00


U.i: Jut eszembe, egyszer rendo:rautot is stoppoltam! :-)))), de ezt majd
legko:zelebb mese'lem el...


> Idopont: Tue Aug 15 03:03:42 EDT 2000 AUTO #837
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 irta:
a kocsim meg mindig szervizben, igy a hetvegen stoppoltam.
Ezuttal egy Citroen Xantia 2.0 HDi vett fel...

Szlovákiában még megállnak a stoppoloknak?
Furcsa...
Én pl. abszolut nem allok meg stopposnak.
Max ha valami bombazo csaj van egyedul:)  -azokat most nem szamolom bele,
akik kis pipere taskaval szoktak fel-ala setalgatni:)))
Vagy ha nem egyedul van, akkor a csaj johet ,de a faszi marad..:)))
En kb 5 eve stoppoltam utoljara.De akkor is csak akkor alltak meg
ha csajokkal voltam/voltunk:))
Egyszoval nem nagyon vagyok a stoppolas hive.
Akinek nincs autoja, menjen busszal, vagy vonattal.
En biztos nem allnek le stoppolni semmi penzert, meg ha nem is lenne verdam.
Szerencsere azert van:)

K.G.
> =======================================================
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Stoppolas ( 21 sor )
> Idopont: Wed Aug 16 03:06:37 EDT 2000 AUTO #838
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

KG irta:
> Szlovákiában még megállnak a stoppoloknak? Furcsa...

meg bizony. tobb ismerosom igy jar munkaba... foleg hosszabb
utakon egyedul vezeto sofor szivesen all meg egy kis dumara
magamfajta jokepu fiatalembernek :))) cccc
Bar a Gyula baratomnak a csoves ruhajaban, szakallaval, kocosan,
70 kilos hatizsakkal hamarabb meg szoktak allni, mint nekem...

> Én pl. abszolut nem allok meg stopposnak.

En sem. Meg soha nem alltam meg senkinek...

> Akinek nincs autoja, menjen busszal, vagy vonattal.

Hozzank vonat nem jar, a kovetkezo busz 140 perc mulva ment.
Nagyon irigyellek, ha te ilyenkor csak ugy leulsz es varsz.

Csaba
+ - Re: Forditott gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Von: Sági Krisztián >
> Betreff: Forditott gyerekules
> Ilyen meg, ha vki a menetiranynak hattal ulo gyerekulest tesz be az
> anyosulesre,
> 
> Ez miert baj?

Onmagaban a forditott gyerekules jo. Csecsemoknel jobb, mint a
menetiranyban allo, mert a pici meg nem birja el a feje sulyat, igy
utkozeskor esetleg megfogja a testet az ov, a feje pedig elorebicsaklik... 
Amit en irtam, az az utasoldall legzsak veszelye, ti. a forditott ules
elobbre van, mint az utas arca. Ha utkozeskor kinyilik, ugy meguti a
gyerekules fejreszet, hogy az a csecsemot akar eletveszelyesen is
erintheti. Ezert kell az ilyen ules beszerelese elott az utasoldali
legzsakot kikapcsol(tat)ni.

Fogash

+ - Hajsza-BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gyonyoru volt az a piros BMW Coupe! De hogy a fenebe nem fogyott
>ki belole az uzemenyag??? Hiszen a dramaturgia szerint joparszaz
>kilometert lenyomott vele a ficko!

Ja, es megneznem azt a 325i Coupe-t, amit barmelyik rendorauto, dzsip,
tevestabos furgon tud kovetni tobbszaz km-en keresztul...
Viszont 1 jo jelenet volt: amikor a vegen fustolgo kerekekkel fekezve ugy
all meg, hogy a kiallitott dozer kanalaban benn van a kocsi orra... Igaz,
hogy ehhez ki kellett kapcsolni az ABS-t, de ugyesen kiszamolta a
kaszkador. Amugy ritka gyenge film. Ha jo hajtasokat akarsz latni, akkor
javaslom palyan a Mint a villam-ot, utcan a Taxi-t, orszaguton pedig a
Parbaj-t (Spielberg!)
Udv

+ - toltopisztoly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes, mitol tudja a benzinkutnal a toltopisztoly, hogy mikor van
tele
>a tank? Mit erzekel?

A cso belsejeben a ravasz feloli oldalon van egy pici visszavezeto cso. Ha
abba benzin jut, kikapcsol. 

+ - Vizhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezet az a2 (auto k2tto) c. ujsag 2000/8. szamabol, 28-30. oldal 

"Vezettuk a tuzeloanyag-cellas autot. Lattuk: a jovo uzemanyaga a hidrogen,
de a benzinforgalmazoknak meg sokaig nincs mitol tartaniuk" [...]
"...a kutatok odaig jutottak meresz kiserleteikkel, hogy rovid probakorre
az ujsagirok kezere is mertek adni a ket mukodokepes peldanyuk egyiket, a
hidrogennel hajtott Opel Zafirat." [...]
"A tuzeloanyag-cella (->TC, kiemeles tolem) fo szerkezeti elemei polimer
elektrolit membrannal elvalasztott, belul csatornazott lemezek, elektrodat.
Ha az anodot H2 veszi korul, elektronok valnak ki a katalizatorbol, a
protonok pedig a masik (katod) elektrodara vandorolnak. A masik oldalon a H
es O ionok vizze valnak, mikozben 0,7V fesz.kulonbseg keletkezik az
elektrodak kozott."[...]
"Egy cella alig cella, de ha 200-at kotnek sorba, mint a probaautoban,
akkor egy szokasos motor helyen (27x59x50cm) 80kW (109LE) folyamatos es
120kW/163LE csucsteljesitmeny erheto el az elektrokemiai folyamat
reven."[...]
Szemelveny, de nem szo szerint idezve: a kocsi olyan, mint a szeria, csak
125kg-mal nehezebb e s7 helyett csak 5 szemelyes, de csomagtarto ugyanugy
van.Hidrogent mindenbol lehet eloallitani (vizbol, benzinbol), kutatok
szerint ez tomegesen kWh-kent 0,05-0,1 euroba, a mai benzinarak 1/10-ebe
kerulne.
"A nagynyomasu tartaly mellett esellyel kecsegtet az a tarolasi mod,
amelyben nagyon vekony karbonszalak feluleten, vagy osszepreselt
femotvozet-porban kotik meg a H2-t. A benzin a H2 alapu megreformalasahoz
vezeto atmeneti anyag: az uz.ag-bol az autoba szerelt szerkezet bonthatja
ki a H2-t. [...] A fedelzeti H2uzem gazolajat is hasznalhatna, esetleg
foldgazt, az utobbit a nagy nyomas alatti tarolas, az elobbit kentartalma
teszi utalatossa."
Sator alatt tartottak a kocsit, hogy a nap ne hevitse tul a tartalyt. A max
5perces probakorokbol 2-5 db-ot tudott egyvegteben, utana 5-30perc szereles
kovetkezett.  (melegedes). A tartaly 400km-.re elegendo 75liter=5kg H2-t
bir, ehhez 1m hosszu, 400mm atmeroju, beul alufolias es uvegszalas,
-253fokon. "Hasonlo H2tartalyt vonultatott fel a BMW 750hL modellben. A
nemet marka is alkalmaz TC-t (Auto2, 2000/7) az autoban, de csupan
akkumulatorkent, a H2 a hagyomanyos motorban elegve hajtja az autot es
valik vizze."
Es egy kepalairas: "A HydroGen1 mukodokepes modellje vizzel megy. A ket
tartalyban a napelem segitsegevel eloallitott H2 es O2 -40 foknal nagyobb
homersekleten kepes megmozitani a plexi Zafirat."

Namost akkor engem is lehet hujezni...
Fogash

+ - chat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Na ha minden igaz, akkor mar igenybe veheto egy kis meglepetes. :-)
>A Hix-Autos tarsulatnak csinaltam egy sajat privat Chat vonalat.
>1. Tessek ellatogatni a http://hixauto.mainchat.de cimre, es
>bejelentkezni. Egy bibi van csak. A rendszer nyelve sajna nemet. A
>belepes ecceru. Eloszor is mindenkinek sajat maganak kell regisztralnia
>magat. Ha bemesz a megadott cimre, az udvozlooldalon a "Belepes a
>rendszerbe" szoveg mellett [] jelek kozott ott a "Regisztralas". Ebbe
>menj be.

Regota akartam javasolni a publikumnak egy irc-s listat!
Jobb volna mint ez a webes csati, ha van valakinek ra kedve
megcsinalhassa, aztan vagyunk annyian hogy regisztralni is tudjuk.
Lesz majd akkor egy robot operator aki pl. jogokat tud adni bizonyos
szemelyeknek masokat meg ki tud dobni ha szemtelenkednek stb.
Ha valaki tobbet tud az irc-rol akkor neki is foghat hogy megvalositsa!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS