Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1323
Copyright (C) HIX
2001-12-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Subaru WRX 002, autok erteke (mind)  24 sor     (cikkei)
2 sokminden (mind)  82 sor     (cikkei)
3 AUtobonto (mind)  9 sor     (cikkei)
4 TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +31314360041 (mind)  8 sor     (cikkei)
5 TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +31314360041 (mind)  42 sor     (cikkei)
6 Norbito' fityo... :) (mind)  169 sor     (cikkei)
7 Statisztika (mind)  9 sor     (cikkei)
8 felnik (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Kadett levego (mind)  47 sor     (cikkei)
10 Pillanatnyi fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: akksi telele's (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Re:pill. fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
13 HIX NYELV (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Re: Norbito' fityo meg mindig... :) (mind)  59 sor     (cikkei)
15 Maris szomszed??? (mind)  70 sor     (cikkei)
16 240 a vegtelenbe es tovabb :) (mind)  77 sor     (cikkei)
17 Szia Janos! (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Re: VD is back! (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Lizing - Kolcson, miert is ? (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Re:240 a vegtelenbe es tovabb (mind)  10 sor     (cikkei)
21 nerator/fesz szabalyzo (mind)  6 sor     (cikkei)
22 re : parkolas piszok modon (mind)  17 sor     (cikkei)
23 incoming fridzsider (mind)  16 sor     (cikkei)
24 TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +441413321199 (mind)  39 sor     (cikkei)
25 Vezetestechnikai trening (mind)  88 sor     (cikkei)
26 TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +4641613115 f (mind)  38 sor     (cikkei)
27 TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +3016776986 f (mind)  39 sor     (cikkei)
28 ki mit hajt -- statisztika (mind)  32 sor     (cikkei)
29 Bahu** Kft Gumiszerviz, Ferto utca, feketepont (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Subaru WRX 002, autok erteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Multkoriban emlitette vki, hogy kolcsonkapott egy Subarut, es mintha az
auto a WRX-002 frsz-t viselte
volna. A tegnap esti, M1-en vetitett egyoras reklamfilmben (Stella Artois,
Subaru, Vodafone, MOL, MKB, gy.k.: Zsaruver es csigaver) ugyanis egy ilyen
autot lathattunk."

En voltam. (csak kiprobaltam). Annyit mondtak, hogy az a rendszam masik
kocsin volt, de az osszetort (autos ujsagiro altal...) es ugy lett atrakva a
kiprobalt darabra (allitolag ez is meg volt torve mar...disznok). Valami
ilyesmi a sztori. Nem erre koncentraltam akkor.

Abban van igazsag, hogy egy atlagos 3m Ft-os auto nem ér 2,8 mFt-tal tobbet
(fogalmazzunk hatasosabban: milliokkal tobbet) egy so-so rendben tartott
skodrinal. De mit csinaljon az, aki csak menni akar a kocsival, nem
szerelni, csak menni. Mer kell pl. munkahoz vagy eppen mar szivott eleget az
olcso egyszeru de sokszor beszaro kocsikkal?
Termeszetesen nem er tobbet a 100e Ft-os 72 cm-es Alien csodamarkaju TV-nel
1,5m Ft-tal a Sony projektoros nemtudommilyen TV. De biztos, hogy nagyon
kiraly lehet. Ha jobbat akarsz, fizesd meg. Erosen fizesd meg.

Udv,

Biomernok
'99 Corolla 1.3 aut.
+ - sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Slovak Republic]
> Egyszer mar kirobbantottam egy vitat error, nekem ugyanis semmi
> szuksegem ilyen muszerre es hasznalhatatlan az adat szamomra.
> Ezert, ha kedved van es idod is engedi, elmeselhetned, mitol ilyen
> fontos a pillanatnyi fogyasztas.

Most csak beleugatok, tudom, nem nekem szolt a kerdes. A pillanatnyi
fogyasztas megmutatna, mikor mennyire gazdasagosan kozlekedek.
Szerintem senki sem atlagot akar szamolni belole.
Sokat biztos nem valtoztatna a vezetesi stilusomon, csak psziches
hatasa lenne. De az is valami! A Punto modszere meg inkabb bosszant a
a kovetkezetlensege miatt, nem tudok egy ilyen szabvanytalan adattal
mit kezdeni.

> Felado :  [Hungary]
> mivel nalam csak 1 ezresrol volt szo, en befizettem,
> elkerulve ezzel a jovoben esetlegesen felmerulo
> pluszkoltsegeket.
> De azert megprobalhatod, legfeljebb 1x kicsit majd tobbe
> fog kerulni.

Kosz a hozzaszolast, asszem ez lesz a vege nalam is.

Erkolcsileg es anyagilag is piti az ugy, csak kisse bosszant,
kulonosen miota kezdem sejteni, hogy mirol is lehetett szo.

> Felado : Hajdu Csaba
> > A kerdesem, hogy szerintetek megjelenjek-e, es ha igen,
> > elismerjem-e a vetkemet. Kotelesseguk-e tajekoztatni arrol,
>
> Hat ha vetkeztel, ugy lenne korrekt...

;)

> Felado :  [Sweden]
> >Igenis 500 ezer korul lehet egy jo allapotu, nem lestrapalt nyugati
> >autot kapni,
> Pl. egy I-es dizel golfot kilometeres fustfelhovel...

Itt elerkeztel sajat korlataidhoz. Olyat 150e-ert kapsz.

> Felado :  [Hungary]
> Mar tobbszor is szo volt arrol, hogy az ilyen "felvilagositas"
> loturot sem er, kerjuk hanyagolni. A "..... uton levo
>  ....... benzinkutnal dolgozo ....... haju penztaroscsaj
> mindenkit atver, keruljetek" tipusu segitsegnyujtassal
> sokra megyek. Talan nem igenyel tul nagy agyi munkat
> ugy megnevezni egy kereskedot, szervizt, napszemuvegmarkat
> a konkret nev emlitese nelkul, hogy mindenki egyertelmuen beazonosithassa

Ezt szo szerint visszaideztem, mert egyetertek vele. Ugyanezt
kerem. :)

> Felado :  [Hungary]
> Apropo 100m: Szoktam szeretni azokat, akik latjak, hogy elol piros, aztan
> gurolgatnak nagy kenyelmesen, es abszolute nem zavarja, hogy mondjuk a
> mogotte jovok szertennek atjutni a keresztezodesn, vagy besorolni a

Ugy erted, a piroson keresztul?

> Es akkor lehet azon filozni a fogyasztas mellett, hogy ilyenkor a fek
> fogy jobban, vagy a kuplung :-)

En azon az allasponton vagyok, hogy feket javitani olcsobb, mint valtot,
(mielott valaki lehulyezne: hosszutavon) es kevesebb kopast is okoz egy
finom megallasnal, mint az, hogy kuplungolsz es visszakapcsolgatsz.

> Felado :  [Hungary]
> Az elobbi egy nagy ontapados matrica a szelvedore.
> "Koszonjuk, hogy nalunk parkolt"
> Az utobbi pedig, hogy lekapartam a vizsgamatricajat
> a rendszamrol. Tudom, hogy bitang nagy szemetseg,
> de ez is volt a celom.

Ki mondja? Szerintem peldaul mindketto teljesen rendben van.

udv,
Zoli

Nasfay Zoltan -  - http://www.relax.hu
+ - AUtobonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Tud valaki Budapesten Lada autobontokat, ahol kaphato lenne komplett ajto, es f
elni?!
Minden valaszt koszonok!!!  Ha telefonszam is van, akkor nagyon boldog leszek.

Udv.:
Zsolti
+ - TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +31314360041 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +31314360041 is delayed in the scheduling queues because:
    Blocked by concurrent jobs

The job will be processed as soon as possible.

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1322
+ - TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +31314360041 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +31314360041 was completed successfully.

         Pages: 11
       Quality: Fine
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
   Signal Rate: 14400 bit/s
   Data Format: 2-D MR
Submitted From: localhost
         JobID: 16138
       GroupID: 16138
        CommID: c00084093

Processing time was 9:53.

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1322

    ---- TPC cell usage report ---

This cell is currently configured to allow a maximum of
  3 fax(es), 15 page(s) or 25 minute(s) of connect time per hour
  15 fax(es), 100 page(s) or 60 minute(s) of connect time per day
  25 fax(es) per week
User  has sent
  0 fax(es), 0 page(s), 0 minute(s) connect time in the past hour
  1 fax(es), 11 page(s), 9 minute(s) connect time in the past day
  3 fax(es) in the past week

                ---

      Deze gratis fax-bezorgdienst wordt u aangeboden via de TPC service en
     Demon Internet, Europa's grootste en snelstgroeiende Internet provider.
       Sinds de oprichting in juni 1992 heeft Demon een exponentiele groei
     doorgemaakt als pionier van voordelige Internettoegang in Nederland en
                           het Verenigd Koninkrijk.

               Sales: +31-(0)20 422 20 00    http://www.demon.nl/
                   Fax: +31-(0)20 422 02 48    

   (voor meer TPC Remote Printing Service informatie zie http://www.tpc.int/)
+ - Norbito' fityo... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>dolog nem ugy merult fel, hogy vki az asszonynak
>(nem irta, hogy feleseg... :)) keresett olcso
>megoldast? De tulkepp. mindegy is. Eszre kellene venni,
>hogy elbeszeltek egymas mellett. Az, hopgy Norbinak
>500E-ert van egy egyedi, minden bizonnyal kenyelmes,
>megbizhato Kispolakja, amit szeret es ismeri a gep
>testet-lelket, megerzi minden rezduleset, karbantartja,
>az mindannyiunk oromere szolgal.
>Ugyanakkor deviszontazonban: ez nem igazan vigasztalja
>azokat, akik egyszeru juzerkent kivannak egy elfogadhato
>kompromisszumot kotni uzemkepesseg, biztonsag, kenyelem
>versus koltseg (vetelar+fenntartas) tekinteteben. Akik
>(hozzam hasonloan) muszaki analfabetak, vannak biz.
>elvarasaik a biztonsaggal szemben (nincs legzsakom, de
>egy kozepkategorias autoval valo nem szelsoseges utkozes
>eseten azert elfogadhato eselyeim vannak a tulelesre),
>idonkent szallitanak masokat, vagy nagyobb dolgokat,
>azoknak 2001 vegen talan mar nem Kispolszkiban kellene
>gondolkodniuk.

Lehet, hogy elbeszeltunk, de en spec egesz vegig ezt probaltam
tudatositani. Mamint, hogy aki autot vesz, tudnia kell, minek veszi. Es
itt van az, amiben nincs igaza Cs-nek. Mert hiaba lenne meg a penzem
siman egy Lexusra, nagy valoszinuseggel nem vennek varosi hasznalatra.
Arrol nem is beszelve, hogy ha annyi penzem lenne, valszeg rengeteg
minden mas joval elorebb lenne a vasarlasi listan, mint a Lexus... :)
Mint ahogy az is igaz, hogy ha annyi penzem lenne, varosba nem is fityot
vennek... :) Es az is igaz, hogy ha most lennek uj az autok vilagaban a
mostani hatteremmel, szinten nem fityot vennek. De az a kollega, aki a
vitaindito kerdest feltette, szamara megfelelobb autot a fityonal nem is
talalhatott volna. Mert neki egy olcson fenntarthato, konnyen szerelheto
varosi kisauto kellett. Es ebben a kategoriaban talan meg 2001-ben sincs
jobb a fityonal. Az osszehasonlitgatasrol annyit, hogy mindent ossze
lehet hasonlitani mindennel. Egy ujsagiro haverom pl. a fityot es az uj
Minit hasonlitotta ossze, az eredmeny nemsokara olvashato lesz a
fityoklub honlapjan (http://www.fiat126clubhungary.f2s.com) Annyit azert
elarulok, a poent nem lelove, hogy termeszetesen osszesitve a fityo
nyert... :) Szoval osszehasonlitani lehet, csak tudnod kell, milyen
tulajdonsagokat szeretnel epp osszehasonlitani. Valszeg nem csak rban,
hanem fogyiban is jobb a fityom, mint Cs alfaja... :) Ja, es ezzel
atternek arra a reszre is, ami Nasfay kolleganak csipte a bogyet. En
ugyanis a kiallitott autokat nem az atlag gyari fityokkal hasonlitottam
ossze, hanem a sajatommal. Es azt meg 10cm megtetele nelkul is meg tudom
allapitani, hogy kenyelmesen el tudok-e helyezkedni a vezetoulesben,
vagy nem. En ugyanis nem a rugozasi kenyelemrol beszeltem, hanem a
kezeloszervek es egyeb alkatreszek elhelyezkedeserol, az ulesek
kemenysegerol, stb. Igy johetett ki, hogy a p206-ban azert ereztem
kenyelmetlenul magam, mert joval kozelebb volt benne minden, mint a
fityoban. Kenyelmetlenul kozel. Nem vagyok kis emberke (180cm, 87kg), de
a sajat kocsimban boven elferek (rendesen ki tudom nyujtani a labam, be
lehet ugy allitani az ulest, hogy a kormany ne az olemben legyen)
valahogy a p-ban ez nem sikerult. A konyoktamasz nyomta az oldalam,
szinte rajta ultem a kezifeken, a kormany meg majdnem, hogy horzsolta a
hasam. De en nem istenitem a fityokat, csak azt allitom, hogy annyira
nem rossz, mint egyesek hiszik. Vagy legalabbis lehet belole normalis
autot csinalni. Mert ha varosi kozlekedesileg nezzuk, a mostani
kisautokhoz hasonlitva az enyembol csak a biztonsag hianyzik (ami persze
nem keves, de mar probaltam valamicsket javitani a helyzeten, az
enyemben pl automata ovek vannak). Azt pedig ez uton finoman kikernem
magamnak, hogy, bar burkoltan, barki azt allitsa, en olyanokrol
beszelek, amit soha nem probaltam. Ez vonatkozik a kiallitason probalt
autokra, es arra is, hogy hidd el kedves Nasfay mester, en is vezettem
mar vagy 70-80 fele autot, igy van mihez hasonlitanom. Es nem tagadom,
hogy egy sima fityo a gyari uleseivel igenis kenyelmetlen, zajos,
zorgos. De az enyem nem ilyen. Az igaz, hogy gyari ulesek vannak benne,
de ezek csak annyiban gyariak, hogy ott gyartjak oket. Pluss huzatu,
remek oldaltartasa van, igen parnas, fejtamlas, allithato hattamlas.
Teljesen mas erzes. Igy merem allitanim hogy kenyelmesebb, mint a
csaladi Favorit. Annal az Opelnel, amit a hetvegen vezettem pedig
nagysagrendekkel kenyelmesebb. Egyebkent azt nem tudom megerteni, miert
jo a nemeteknek, hogy a kocsijaik ulese csak egy arnyalattal puhabb a
helyi Ikarusok muboros uleseinel?
A lenyeg, hogy nem elszallt aggyal, fityobuzikent probaltam ertekelni a
kiallitott autokat, hanem egyszeruen beultem, es azt mondtam, hogy ez
sz*r. De beultem pl egy bor uleses Volvo V70-be is (asszem az volt... :)
), es azt mondtam, hogy ez kiraly. Es azzal sem mozdultam egy centit
se... :)
Es epp ezert nem tudom megerteni azt, hogy mi kerul egyes autokban
annyiba, amennyi. Mert hogy egy alfa tele van csoda elektronikai
kutyukkel meg hasonlokkal, azt megertem, de hogy egyes kisautok, amikben
szinte mar az is extra, hogy nem kell bekurblizni... :)
A hangossagrol annyit, hogy az enyem nem hangosabb egy 120-as Skodrinal,
de meg haverom alap Zasztijanal is. Szoval Nasfay mester, ha esetleg nem
csak 2km-t mentel volna vele, lehet, hogy raereztel volna, mi olyan jo
ebben a gepben... Arrol nem is beszelve, hogy az enyemben pl abszolut
semmi nem zorog, annak ellenere, hogy 14 eves. Az igaz, hogy en ehhez
egyszer apro darabjaira szedtem... :)
>Biztos egy intolerans allat vagyok,
>de akkor is irrital.
Tudod mit, Zoli? Te egy intolerans allat vagy... :)
En nem akarom dicsoiteni az atlag fityot, en az enyemet dicsoitem, de
tisztaban vagyok a kocsim korlataival minden teren. Ugyanakkor
melysegesen elitelem az olyan embereket, akik alapbol fikazzak az ilyen
es ehhez hasonlo autokat. Meg azokat, akik attol felnek, hogy kiujul a
kisebbsegi komplexusuk, ha egy ilyen elmegy mellettuk. Ez altalaban ket
csoportbol szokott osszeallni. Az elso csoport azokbol all, akik alapbol
fikazzak a fityot es tarsait, mert nekik valaki meselte, hogy az egy
szar auto. A masik csoport valoszinuleg egy hasonlobol ult at mondjuk
egy Suziba es amikor meglatja a visszapillantoban, hogy egy fityo
kozeleg, akkor eszebe jut, hogy anyjuk, nizzed man, nekunk is ilyenunk
vot no! Most meg figyejjed man, hogy ez az uj csoda (Suzi) mennyive'
jobban megyen. Mar 1000x elofordult, hogy amikor egy 70 docogo ilyen
melle ertem 90-nel, akkor elkezdett gyorsitani, hogy nehogy kielozzem.
Az tok lenyegtelen, hogy esetleg jonnek szembe, es kemeny
balesetveszelyes helyzetet teremt. Es amikor kiemberkedte magat, es
bementem moge, visszaall a 70-es tempora. De ugy tunik, kezdek oregedni,
mert az ilyen dolgokat mar fel sem veszem. Rajottem, hogy le lehet
ezeket ugy kezelni, hogy nem is probalom kielozni. Kicsit ramegyek a
seggere, es amikor eszrevesz a visszapillantoban, ugyis lepadlozza, es
elhuz 2km-re. Aztan amikor megint utolerem (mert en tartom a konstans
90-95-ot varoson kivul) megint ramegyek a seggere, az meg megint
elhuz... Es ez utobbi csoportba besorolnam a kategorian kivul indulo
szkadt tuningzsigasokat, akiknek mar olyan szakadt a kocsijuk, hogy a
fityo az egyetlen auto, akikkel ki mernek allni versenyezni, meg akkor
is, ha esetleg en meg veletlenul sem tettem semmilyen utalast ra, hogy
en is szeretnek...

>Viszont Kispolszkit egy Alfa (nagy betuvel) melle allitani es
>hasonlitgatni elegge mereszseg es nekem - mea culpa -
>mosolyt csal az arcomra. Minden egyes filler kulonbsegrol
>oldalakat tudnek irni.
Nekem meg az csal mosolyt az arcomra, hogy mennyire magadra vetted az
egeszet... :)
Asszem Cs, meglepodnel, mennyibe kerulnek a fityok... 60 k-ert ma mar
csak szetrohadt, muszaki nelkulieket kapsz. A hasznalhato 100-110-nel
kezdodik, a jo allapotu 220-240 korul van. Es barmennyit oltem en az
enyembe, 230 folott nem nagyon tudnam eladni, az autokeres meg nem
szamitana be 150-nel tobbert... :)
>bessegevel a kornyekbeli fiatalok 3x korbemotoroztak az
>akkor divatos MZ es Jawa 350-el, ennek ellenere soha nem
>jutott eszembe osszehasonlitgatni, hogy az akkor 12500
>koronaba kerulo MZ miert kerult annyiba, ha mi a  komplett
>rekonstrukciot betakartuk par szazasbol. Azok az MZ-k es
>Jawak azota mind alkatreszkent elnek tovabb, az en CZ-m
>pedig koszoni, most unnepelte az 50. szuletesnapjat.
Ehhez gratulalok. Emellett megjegyeznem, hogy egyreszrol en is igy
vagyok a fityommal, masreszrol igy mar nem ertem, hogy te ezt miert nem
erted meg az en szempontombol.
Egyebkent ez tok jo, hogy az irasokkal hogy lehet befolyasolni az
embereket. Mindenki teljesen abban el, hogy az en fityom milyek kiraly
allapotban van, en tokre odafigyelek ra, holott az egesz csapatbol csak
egy valaki latta eddig, o pedig nem nagyon ir a listara... De mielott
atalakulna a kep, megjegyzem, hogy ez az igazsag... :) A feljebb
emlitett honlapon tobb helyen is lathato a kocsim, pl a felso felirat
jobb oldalan is az enyem van, illetve van nehany kep a szoftver/galeria
rovatban is. De az igazsag az, hogy az enyemen nem sok kulso extra van a
szinen kivul, mivel sokkal inkabb torekedtem a belso hanglatos,
kenyelmes, szonvonalas kialakitasara, mint a kulsosegekre.
Mindent osszevetve meg kell allapitanom, hogy sokkal jobban tetszett
Attila reakcioja. O is megmonta a magaet, de valahogy sokkal jobb volt
olvasni.
Es igy a vegen (latom, mar megint esszet irtam, pedig nem allt
szandekomban... :) ) ujra osszefoglalnam, nehogy egy egesz flame legyen
a levelvaltasokbol. En egesz vegig arrol irtam, hogy az ember tudjon
merlegelni, es ne legyen alapbol elutasito valamivel szemben. Ami elsore
nevetsegesnek latszik bizonyos helyzetekben ugyanugy lehet egy
versenykepes alternativa. Azt pedig nem ertem, miert faj az valakinek,
ha mas valaki szereti az autojat, meg ha nem is egy modern csoda. Az
enyem legalabb nem okad magabol koromfelhot (megjegyzem ez az osszes
fityora igaz, mert meg a legszarabb allapotut is nehez fustolesre
birni...). Na mindegy, vannak ilyen emberek is.
Kicsit merges vagyok magamra is, mert igy atfutva rajottem, hogy az
egesz ugy nez ki, mintha itt bognek a billentyuzet folott, pedig
szerettem volna egy kicsit poenra venni, foleg mert alapbol szeretek
mindent poenra venni. Szoval remelem, ugy olvastatok az egeszet, hogy
poenra volt veve... :)


Norbi :) ///
+ - Statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy hete felmerult, hogy csinalhatnank (csinalhatnek) egy kis homepage -et,
ahol szerepelne a HIXesek autoja, tipusa, rendszama, esetleg van -e HIX
matricank meg egyeb info Rolatok. Vallaltam, hogy ezt elkeszitem, ha
elkulditek ezeket az adatokat a  cimre. Egyenlore
osszesen heten (!) kuldtetek el ... Most vagy elhal a dolog erdeklodes
hianyaban, vagy nem tudtok rola es ezert nem kuldtetek el.
Tehat akinek van kedve, kuldje !

Zsolt
+ - felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Folugrottak az autora a teli gumik. Arra gondoltam, hogy tavaszra vennek 4
felnit, es a nyari gumikat arra tetetnem fol. Kerdes az, hogy hogyan lehet
megtudni egy felnirol, hogy az jo-e az autora? Hirdetesben ilyet lattam:
8x17 ET35 5x100
Mit jelentenek ezek? Mit merjek le a felnin? Mekkora meretu gumik tehetok
egy adott meretu (szelessegu) felnire? 

Udv.:


+ - Kadett levego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tudja valaki, hogy milyen vakuum fugg a levego homersekletetol?

>Szerintem ez is bimetalos, legalabb is az E Kadettban (meg sok mas
kocsiban,
>lasd a tobbi levelet) ugy megy, hogy jon egy vakuumcso a karbirol, az
>belemen egy, a legszuro hazban levo hoerzekelo szelepbe, es onnan megy
>tovabb a csappantyuhoz. Tehat a vezerlest tovabbra is bimetall vegzi, csak
a
>beavatkozo szerv a vakuum.

Szorol-szora igy van. Hibalehetoseg: a hoerzekelo szelepre ket vakumcso
megy. Amikor a szelep zar, az egyik csovet lezarja, a masikat a kornyezet
fele megnyitja. Ha a ket csovet az okos szerelo felcsereli (konnyen
elofordul)
a csappantyu feloli agban megmarad a vakum, a karbi (injektor) pedig
falsot sziv.

>Mellesleg, ha valakinek van otlete, hogy mivel lehet potolni a membrat
ebben
>a joszagban (E Kadett, Pierburg 1B1 porlasztoval), az szoljon, mert az
>enyemben szakadt, felturtam mar tobb bontot, talaltam par a karbihoz illo
>legszuro hazat, de azokban is szakdt volt.
Keblemre testver! En is evekig szivtam vele. Eleg eros gumi
van benne, SZVSZ csak attol szakad el, ha szetszedes kozben
beleszalad a csavarhuzo. De minek szetszedni ha jo??
Szoval az enyem is szakadt volt. 152 fele modon probaltam
megragasztani. A letezo ossze bontot bejartam, csak egy db
szinten szakadtat talaltam. 18 kulonfele eszkozzel probaltam
potolni (kulonfele gumiaruk). Meg egy gumigyartoval is beszeltem.
kb 10e-ert legyartotta volna. Az uj megfizethetetlen, csak gyari
komplett legszurohazzal kaphato 42ezeret (1 db gumimembran kellet volna)
Na jo, hatha mas autotipusoknal kulon is kaphato.
VW-t szereztem, nem jo a meret. Beleneztem egy Fiat
motorterebe, hat pont jonak tunik. Irany a Boldizsar utca.
Egyszeruen letagadtak (tobben), hogy barmelyik Fiatban ilyen
szerkezet letezne. Igaz szemben a Renaultek is letagadtak.


Vegul kisebbik lanyom egyik szokatlanul eros lufijat az
apai szigor bevetesevel elkoboztam. Ebbol egy megfelelo
meretu darabot kivagtam es a serult membranra rafektetve
beszereltem. Azota mukodik.



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Pillanatnyi fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A pillanatnyi fogyasztasmeroknel nem ertem, hogy miert kell ennyire
>elbonyolitani. Egy sima atfolyasmero a benzinpumpanal pl. miert nem jo?

Mert a szivattyu nagysagrendekkel tobb uzemanyagot szallit,
mint ami eleg a motorban. A folosleg visszafolyik.
(Kerlek ne gyertek kulonbseg meressel, nem megoldhato)
Egyebkent Fogashnak megint igaza van. Az injektor szelepen
merni a legegyszerubb. Peldaul nem kell megbontani az
uzemanyag rendszert. A computerrol leveheto a sebesseg
info is. (Opel-Multecnel tuti, ha kell megmondom melyik lab.
A fogyasztasmero kijelzo nelkuli autokban is, pl az en 1.4i-mben
is, benne van a sebesseg jelado.)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: akksi telele's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem a hideg onmagaban nem art az akksinak, csak a teljesitmenye
csokken de nem merul le. Ha jol fol van toltve akkor par honapot minusz 20
fokban is ki kell hogy birjon, ha egyaltalan nem hasznalod. 
Ha beviszed egy napra a meleg szobaba vagy megvarod a tavaszt akkor
inditani is lehet majd vele. Egyebkent autoban en meg nem lattam zseles
akksit csak mindenfele reklamfogast, az olomlemez es a folyekony sav mindig
ott volt, motorhoz nemtom letezik-e. 

> 
> Udv a Listanak!
> 
> Lenne egy kerdesem azokhoz, akik ertenek az akksikhoz.
> Van egy robogom, amiben zseles akksi van allitolag. Az
> valoszinu, hogy nem savas, mert fektetve lehet csak
> rogziteni. Allitolag oda kell ra figyelni, hogy ne
> meruljon le teljesen, mert nem lehet tolteni(?).
+ - Re:pill. fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Nemes Marcus
>A pillanatnyi fogyasztasmeroknel nem ertem, hogy
>miert kell ennyire elbonyolitani. Egy sima atfolyasmero
>a benzinpumpanal pl. miert nem jo?

Regebbi, karbis motoroknal ez tenyleg egyszeru megoldas, de a
befecskendezosoknel, ahol mindent amugy is mindenfele jelado figyel
egyszerubb/olcsobb/megbizhatobb szoftvert irni a meglevo jelekre, mint egy +
hardvert beszerelni. Valamint a befecsinel van visszafolyas is a tank fele,
tehat nem biztos, hogy ami az uza szivattyun atmegy, az tenylegesen el is eg
a hengerekben.

Peter
+ - HIX NYELV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elnezest kerek a crosspost-ert, es egy kicsit talan off is a dolog, de
jo lenne, ha minel tobben tudnatok rola.#
Szeretnenk inditani egy uj forumot a HIX-en. A lista elsosorban a magyar
nyelv csinjat-binjat taglalna, hiszen rengeteg kerdes fogalmazodhat meg
ebben a temakorben, ugyanakkor szivesen latnank mas, kulfoldi nyelvi
erdekessegeket is. Helyet kaphatnanak vegre az olyan temak a HIX-en, amelyek
pl. a magyar nyelv es a net kapcsolatat boncolgatjak. Ezzel mentesulne sok
mas lista [TIPP, GURU, WINDOWS,...] az ilyen kerdesektol.

Ahhoz, hogy a lista beindulhasson, legalabb 100 jelentkezore van szukseg.
Kerem, hogy akit erdekel a dolog, irjon egy levelet "OK" subjecttel a
kovetkezo cimre: 

Elore is koszonom!

--
Udv,
		/-/unter			-[HE 1.15beta7;]-
+ - Re: Norbito' fityo meg mindig... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1320-ban irta :
>(azert azt jeleznem, hogy en nem viritani akarok/tam
>a kocsival, egyszeruen csak mindig jott egy uj otlet,
>hogy mit kene/lehetne meg belefabrikalni. Valahogy
>igy lehet vele Soma is... :)

Valoban, az otletekbol sosem tudok kifogyni.

>Az en autom belulrol sokkal jobb, kenyelmesebb,
>otthonosabb, mint az kivulrol latszik, en nem az
>ultetett futomu-szeles gumi-sotetitett uveg
>kombinaciora mentem ra, inkabb a kenyelmes
>ules-automata ov-fejtamla-fordulatszammero
>kombinaciot reszesitettem elonyben).

Ezzel pont igy vagyok en is, bar mar megvan a foliazott, nyithato
hatso ablak :-)
Az altalam belepakolt "extrak" nagy resze kivulrol nem latszik,
sot sok belulrol sem, csak mondjuk mukodes kozben.

Egyebkent a multkor a Trabilistan epp irtam is arrol, hogy
uzemanyaggal meg csekkekkel meg javitasokkal meg mindennel egyutt
kb. 800k-ba kerult az auto 4 ev alatt. Ebbol a vetelar + extrak is
300 felett vannak. Aztan amikor osszetort, a biztosito 190-re
ertekelte, es fizetett 132-t, totalkarral. Most pedig epul, es egy
rakas otletet egyben megvalositok (ezert is halad lassan), es az a
132 mar reg elfogyott, pedig meg elo sincs keszitve festesre...
Ja, az elso evben volt 2 olyan eset, amikor cserbenhagyott, de
azota hu hozzam. Koszonhetoen a karbantartasnak. Meg torotten is
elvitt a HiX es Trabitalira meg hazahozott, igaz, ehhez 4 rugoert
kellett vennem egy kipufogoontvenyt.

Amugy nagyjabol egyetertek a cikk tobbi reszevel is, azt azonban
hozzatennem, hogy valoban nem mindegy, ki milyen hozzaallassal,
milyen lehetosegekkel, milyen celra keres autot. Az olyanoknak
mint mi (Norbi es en), akik imadjak az autojukat babusgatni,
szepiteni, szerelni, fejleszteni, idealis lehet a Kispok is meg a
Trabi is meg Lada/Skoda meg akarmi mas, viszonylag olcso es
egyszeru auto. De aki nem ert hozza, vagy nem akar vagy nincs
modja sk foglalkozni a kocsival, annak tenyleg jobb valasztas egy
dragabb nyugati verda, persze rendszeresen karbantartva. Mert
anelkul semmi sem orok eletu.

Gyakori hosszutavu utakra sem igazan alkalmas a Trabi meg a Pok,
foleg nem eredeti ulesekkel. Nade aki egy kicsit is fejleszt,
annak valami kenyelmes ules figyel mar a verdajaban :-)))

Az ar/ertek dolog engem is foglalkoztat. Bar, a "miert kerul 3
millaval tobbe a P206" megkozelites elegge santit. Ugyanis egy uj,
gyari autot merunk egy hasznalt, hazilag fejlesztetthez. Nezzunk
meg egy 12 eves (ennyi a Trabim) nyugati kisautot, mennyibe kerul,
es ezzel szamoljunk. Nahat, maris mennyivel masabb a kep!
Mindazonaltal en akkor sem adnam Bem apot egy hasonlo koru
nyugatiert...


Udv: Soma
+ - Maris szomszed??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Pisti,
>Te nem, az tisztan latszik. Ami biztato, hogy most mar
>talan nem is fogsz hozza. Bar talan jobb lenne, mert akkor 
>talan tobbet tudnal egy kicsit a vilag dolgairol es nem 
>csak a keszen vett Bomosbol verned a nyalad az uton, meg 
>provokalnad a listat.
-- 
Udv,
 hufnagel

Azert nem birom kulonosebben a zsigasokat, mert ezeknek 
allandoan bizonyitaniuk kell, hogy az o Zsigulijuk meg 3-
dikban is csikorog. Ahol lakom, nem messze tole van 1 
jatekterem, ahol a varos szerintem osszes Zsigulisa 
osszegyulik, es egesz nyaron minden este azt hallgatom, 
hogy ezek elindulnak, aztan meg visszajonnek. Es mindig 
csikorgatva. De meg a kapubejaron, meg mikor atmegy a 
kapualjon is csikorog. Nem szamit, hogy 5 szor kell 
megprobalnia, hogy ra birjon kanyarodni, es vissza kell 
tolatnia 10 szer (persze azt is csak csikorogva birja, 
egyszeruen annyira tuning a kocsi, hogy nem bir mashogy 
elindulni), mert a kocsi majdnem nekimegy a falnak, mert 
csikorgas kozben ossze vissza dobalozik. Most pedig leirom 
a Zsiga gyorsulasat, legalabbis ahogy ezek a tuning Zsigak 
itt gyorsulnak nap, mit nap:
szoval egyes berak, negy ot gazfroccs (max ford es alatta 
500-zal valtakozik, lejjebb a ford szam nem megy), aztan 
kuplung kiereszt (leugrassal), kerek csikorog. Jo mar 20-
nal jarunk, csikorgas abbahagy, de sebaj, meg nyomjak neki 
1 esben. Masodpercenkent, kb 0.5 km-t gyorsul (22), de meg 
nincs vege(23). Bog a motor, mar szerinem csak tized km-
eket (23.5) gyorsul az auto mp-enkent, de meg nem valt(24). 
Szoval amikor ugy 2 mp-e mar nem gyorsul semmit, akkor 
gyors 2-es seb, kuplungrol leugrik es csikorog.(30) 
Lenyegeben ugyanaz jon, mint az elobb (32) az 1-esnel csak 
meg lassabb (33), mert gyengebb a motor (33.7). Ezutan 
leugrasos modszerrel 3-as, apro nyikkanas hallhato(40), es 
utana fek, mert vege az utcanak. Es 1 perc mulva visszajon, 
akkor gondolom megbeszelik, hogy milyen jol gyorsul a 
Zsiga, es kovetkezik a kov. versenyzo. 
Szoval ezek utan inkabb a gyarilag tuningolt BMW-bol 
figyelem ezeket a vegtelenul primitiv lenyeket, akik a 
motorhanag alapjan pontozzak a gyorsulast. Sajnalom is 
oket, mint teged is, aki gondolom szinten ebbe a csoportba 
tartozol, mert soha nem tudjak meg, milyen is egy 
normalisnak mondhato gyorsulas, amit annyira probalnak 
imitalni, de ami sajnos 50000 Ft-bol sosem lesz 
megvalosithato (marmint hogy a komplett kocsi ennyibe 
kerul). Erdekes, hogy most telen nem latom oket, csak nem 
nincs penz teligumira, vagy netan a Zsigulival nem birnak 
kijonni az udvarbol (teligumi ide vagy oda) 200 kilo 
majter:)) nelkul a csomagtartoban.
Tudod mit, en nem verem a nyalamat a BMW-ben, mert nekem 
nincs ra szuksegem, en tudom, hogy miben ulok mas meg nem 
erdekel, es nem szoktam az utcan vagy epp valami meno 
te'ren fesziteni a kocsim mellett, hogy mindenki lassa: 
nekem ilyen kocsim van, de a Zsigas haverjaid sajnos ezt 
csinaljak. Gondolom neked is ez a fo programod 
delutanonkent.
Felreertes ne essek, akinek nem inge ne vegye magara.
Inkabb veszek egy gyari tuningos kocsit 340 LE-vel 
(szeritem BMW M GmbH.-nal ugyse csinalja senki jobban a 
vilagon) es szorakoztatom magam, mint nekiallok tuningolni 
egy 50 LE-s hulladekot 55 LE-sre, hogy 
masokat "szorakoztassak".

Ezek a vilag dolgai amikrol tudok...

Udv,
Vaddiszno
+ - 240 a vegtelenbe es tovabb :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo mindenki! Tamas!
>az a 240 nekem tenyleg annyi volt, nem mondtam, hogy az 
>audis is annyival
>ment. Addigra mar elhuzott, mivel olyan jol manoverezett 
>az autok kozott,
>hogy en csak lestem! En hamarosan csak tavolbol kovettem 
>Hogy o akkor
>mennyivel ment max, vagy ment-e egyaltalan 225 (atteteli 
>limit) folott, azt
>nem tudom. En ugy ereztem hogy egyre csak tavolodik :)
>Ami inkabb meglepo volt, az az hogy folfele a hegyaljan 
>tavolodott ...

>Korabban nagy lelkesedessel olvastam az irasaidat, illetve 
>a kivaltott reakciokat! 
Igazan megtisztelve erzem magam...

Jo hogy eddig vitatkoztunk, most meg megneztem az adatait a 
neten: a 225 LE-s Audi TT Quattro vmax=243 kmh. A 180 Le-s 
vmax-a lehet annyi, mint amennyit Fogash irt. Szoval 
megiscsak elkepzelheto (talan).

>Akkoriban nekem is soknak tunt a 160 orszaguton, sot meg 
>most is az folyamatosan tartva, de a Mitsuba ulve mas 
>ertelmet kap a sebesseg!
Na ugye ugye egy jo autoban, ami szaguldasra lett tervezve 
egesz mas az autozas, mint egy 1.1-es nyulketrecben. Nem 
mondom annak is biztos megvan a letjogosultsaga bizonyos 
szempontbol, de ne ugassanak mar olyanokat, hogy 100 folott 
mar eletveszelyes menni (meg ilyenek), amikor meg nem 
gyorsultak autoval 5.x mp alatt szazra. (onnan meg 200-ra :-
))).
Amugy most meg lehet, hogy sok, de egy ido utan mar szinte 
termeszetes lesz. En sem allandoan megyek annyival, de 
legtobbszor 140 felett, es gyakran eleri a 160-at. Kocsi 
szerintem egy otod terhelesen birja, kb. fel centit van 
benyomva a gazpedal. Ezert is nehezebb vele lassabban 
menni. En ugy vettem eszre, hogy szepen odaallitom a talpam 
a gazpedalhoz, az beall erre a kis nyomasra, es a kocsi meg 
160-nal megy. Ez igy a legkenyelmesebb mind2nknek. Amugy 
most, hogy ki lett cserelve az elso kitamaszto, meg 
fekbetet, meg a feket megcsinaltuk uszora, multkor 
kiprobaltam a 180-at is. Az mar egy kicsit sok, meg 
kanyarokban lassitgatni kell, illetve csak elvenni a gazt, 
de 140-160-nal meg nem venni eszre, hogy kanyarog az ut. 
Persze nem az 50-es tablas kanyarokra gondolok, mert 
azoknal 100-120-ra azert le kell fekezni. Szoval az ember 
beul egy ilyen autoba, es egesz mas dimenziokban erzi 
magat. En mindenkinek ajanlanam, hogy azert eloszor 
probalja ki, mielott baromsagokat kezd el beszelni a 
sebessegkorlatozasok jogossagarol.
Es akkor meg a motorrol (motorkerekpar) nem is beszeltem. 
Az a kanyar, ami BMW-vel 160-nal mar kicsit eros, az 
motorral uannyival egy laza kanyar. Kozuton nem szoktam 
motorral emberkedni, ami azt jelenti, hogy probalok mindig 
rahagyassal motorozni, tehat meg mindenbol legyen ha elfogy 
(ertsd: meg gyorsitasi kapacitas (ezzel sosincs gond), meg 
fek (ezzel sem szokott lenni, mert sosem fekezem satura a 
kerekeket), meg ut (ez a legcikibb): ezert szoktam inkabb 
egy kicsit oldalra helyezni a sulypontomat, es kevesbe 
bedonteni a motort, mert igy, ha barmi adodik, me'g tudom 
donteni barmikor, es kisebbre venni az ivet (in 
emergency)). Szoval ilyen enyhe bedontessel lehet bevenni 
lazan 1 motorral azt a kanyart, ahol a vilag egyik legjobb 
utcai sportlimuzinja mar azert kuzd.
Most hallottam, hogy Zalaegerszegen van 1 tag, aki most 
vett S8-ast es kijelentette, hogy hajlando 1 millioba (Ft) 
fogadni egy motorossal, hogy x-bol y-ba (asszem itt 2 
helysegnev allt, de nem birtam megjegyezni) hamarabb jut el 
o az S8-cal, mint a motoros. Mert hogy az S8 6 mp alatt van 
szazon. En meg gondoltam az enyem meg majdnem 200-ra 
gyorsul 6 mp alatt. Nem tudom a story igaz-e, motoros 
ismeroseimtol hallottam, de korulbelul erzekelteti az 
autosok tudasat a motorkrol, motorosokrol.

Udv,
Vaddiszno
+ - Szia Janos! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Jani,
>(Ugye abba mar nem kell a homokzsak??!!!!) :))
Nem, BMW-be nem kell homokzsak:-)). 

>Az autom szeria matrica es kozepso tukron logo dobokockak,
>szormes kormany, oda-vissza futo feny nelkul! Viszont van 
>tablacskam ami arra figyelmeszteti a mogottem haladot, 
>hogy ha nem muszaj ne nyomja tele cuppanossal a faromat!
Ez nagyon jo! Egyszer, nem tudom lattad-e a Fabry show 
dizajncentereben volt 1 tuning zsiga, felextrazva minden 
joval. Pl. dupla neonzold ablaktorlo lapat, stb. azt nagyon 
elveztem, mert teljesen tipikus volt.

>Remelem egyszer en is egy "hatsokerekes" BMW-bol integetek 
>neked!
Remelem elobb utobb mindenkinek legalabb olyan kocsija 
lesz, mint nekem (kiveve a rendoroknek), es akkor mar nem 
nagyon kell tobbet fekezni. 

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: VD is back! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocs, hufnagel, nemtom miota vagy a listan, valszeg
>nem tul regen, kulonben tudnad, hogy Vaddisznot
>megjelenese alkalmabol testuleti anyazas fogadta, de
>az olvtarsak rovid ido alatt alkalmazkodtak egyeni
>stilusahoz, azota VD megbecsult tagnak szamit a HA-n.
>Amint lathatod, tobben orulnek visszateresenek
>(jomagam is), ha mindketten maradtok, talan szamodra
>is kiderul, miert...
>BTW, ahogy VD-t ismerem, megvedi majd o magat... :)

Nme1, Tobbiek!

Azert ez szep volt nme1. Orom ide irogatni:-). Csak aztan 
nehogy elerzekenyuljek es a vegen minden Trabantost (meg 
Zsigulist) keblemre oleljek:-)))).

Kossz,
Vaddiszno
+ - Lizing - Kolcson, miert is ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok,

a bankok szerintem azert preferealjak a lizinges mokat, mert amig az auto a
tulajdonukban van, addig elszamolhatjak annak az artekveszteset,
koltsegkent. Azaz peldaul a megvasarolt 2 millas szuzuki utan 5 even at 400
000 Ft-ot! Mondjuk igy szerintem megeri a dolog nekik :((.. Azaz az auto
ertekenek evi 20 %-a a bankosok zsebikejebe vandorol ! Hat igen, akinek
egyszer penze van, annak mar csak tobb lesz :((

Rosszul gondolom, hogy ez igy mnukodik ? Velemenyek?

Tamas
+ - Re:240 a vegtelenbe es tovabb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ami inkabb meglepo volt, az az hogy folfele a hegyaljan tavolodott ...

***Ulj bele egy Trabiba es hegynek fel szinte minden tavolodni fog... ;-)

Attila

ui: a Trabi vagy megtanit az onuralomra es  csendes szemlelodesre, vagy
idegbeteg leszel.
ui2: nekem is van Trabim, nem flame-nek szantam a fentieket. Ezek sajat
tapasztalatok.
+ - nerator/fesz szabalyzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hogyan tudom megnezni, hogy jo-e a generator/fesz szablyzo egysegem? (Feszmero
van).

Attila
+ - re : parkolas piszok modon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> " Bocs, hogy utban vagyok ! Csorogjon ram, fel sem
> veszem a telefont, ugrok es itt vagyok - Koszonom "
> Alatta egy mobilszam.
En ezt mar 100 eve kitalaltam :) Tekintve, hogy jopar alkalommal 
elofordult, hogy olyan helyre kellett szallitanom, ahol nem lehetett 
rendesen megallni. Azert egy sokkilos boszme nagy butort inkabb 
kevesebbet cipel az ember (plane, ha meg vigyazni is kell ra)

Persze ha valakinek nincs mobilja, akkor ugyanugy ragja a kefet.

Byez
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - incoming fridzsider (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ma este fasza kis dugo volt a budaorsin kifele (meg jo, hogy akkor 
mar befele jottem). Az ok : 
Valakinek tetocsomagtartostul elszabadult egy frigo, a mogotte levo 
meg frankon elgazolta a hutot. Mivel nem volt a huton legzsak, eleg 
rendesen elintezte a hatulrol erkezot.

Szoval vizgyazni a hutokkel.
ADios
TLantos

ps: nem tudni, hogy gorenje volt e, es nagymamat tartalmazott e.
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +441413321199 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +441413321199 was rejected because:
    REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machine currently
 has problems

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +441413321199
         JobID: 26625
       GroupID: 26625
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machi
ne currently has problems
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 0 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc1460.ps.26625    29865 PostScript
docq/doc1461.ps.26625    32861 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1322
+ - Vezetestechnikai trening (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

KZG irta:
: Marky Nemescsek, mongya mar lecci vmit a vezetestechnikai
: treningrol, mostanaban en is gondolkodtam ilyesmin.
: Autoklub vagy Berger? Vagy mas? Melyiket erdemesebb?Mit
: tartalmaz?Koszi.

Es Marky mondott is, bar O csak az ADAC-treningrol tudott beszamolni.
Koszonet neki.

Sajat ismereteim a Gerhard Berger Vezetestechnikai Centrumrol vannak, itt
lehet rola olvasni.
http://www.tanpalya.hungaroring.hu
Aki nem tudja elerni, annak egy idezet a site-rol:

"Velemenye szerint egy atlagos amator autos mikor fekez eleteben eloszor 120
kilometeres sebesseggel veszfekezes szeruen allora?
- A halala elott tiz masodperccel!"
(Henry Morrought versenyzoiskola tulajdonos)


Magam haromszor jartam a treningen, mindig mas autoval.
1. Skoda Octavia 1.6   1 napos trening
2. Ford Mondeo 1.8   1 napos trening
3. BMW 525i  2 napos trening
Mindharon ABS-es.

Itt letezik felnapos, egynapos, ketnapos trening.
A felnapos igazabol csak kezdoknek ajanlhato, az igazi elvezet a delutani
program resze, ezert en az egynaposat ajanlom. A ketnapos  az egynaposhoz
kepest szvsz. nem ad annyi pluszt, mint az artobblet.

 Reggel elmeleti oktatassal kezdodik, ahol van nemi fizika es elmondjak a
feladatokat. Mindenki egyedul ul a sajat (vagy a helyszinen berelt)
autojaban, es egyiranyusitott radio adovevon kapja az utasitasokat az
oktatotol, ezt mindenki hallja, visszabeszelni nem lehet.
A feladatok  cimszavakban (emlekeim szerint):
Veszfekezes jeges (locsolt muanygbevonatu)uton.
Ugyanez ugy, hogy az egyik oldal locsolt aszfalt, a masik jeges. Eredmeny
ABS eseten nincs kulonbseg, nelkule megpordul.
Itt kettevalik a feladat: ABS-sel az elozo feladat, de elengedett kezzel,
ABS nelkul szakaszos fekezessel egyenesben tartani.
Kormanyzas fekezes kozben. ABS-sel es nelkule mas-mas modon.
Megallas vizfal elott 1 m-en belul, te dontod el, hogy mikor kezdesz
fekezni, de ha fekezel padlofeket kell nyomni megallasig.
Akadalyok ( felbukkano vizfalak) kikerulese, folyamatosan novekvo
sebesseggel.
Szlalom oda-vissza a bolyak a jeg es az aszfalt hataran vannak. Jobb
csoportoknal idomeressel.
Kb. ez a delelotti program, a feladatokat a csoport letszamatol fuggoen
4-8-szor lehet megcsinalni.
 Ebedszunet, ujabb elmelet itt sok ertekes vezetestechnikai tanacsot adnak,
ules es fejtamla beallitas kormanykezeles, stb.
Delutani feladatok, a tele gyomor szamara.
Autozas jeges korpalyan csuszashatarig, auto stabilizalasa.
Szlalom korpalyan valtozo utburkolaton.
Rantopados gyakorlat  (megycsuszo auto egyenesben tartasa)
Ugyanez a vegen felbukkano akadaly kikerulesevel.
Vege, ertekeles.

A ketnapos programban az elozo fealadaokat tobbszor lehet ismetelni es
kiegeszul meg a kovetkezokkel.
Fekezes jeges lejton.
Ugyanaz a vegen kanyarral ill.szlalommal.
Elindulas jeges emelkedon.

A trening nagyon elvezetes es hasznos, ajanlom mindenkinek aki meg tudja
fizetni. A palya biztonsagos, nem nagyon lehet kart okozni az autoban, a
locsolt palya miatt a gumikopas sem jelentos, a benzinfogyasztas
1,5-2-szerese a normalnak, de az egesz tav nem tobb mint 30-40 km. Akinek
szerencseje van mehet egy kort a ringen is, sajnos csak az oktatot kovetve,
nem versenytempoban.

Legfontosabb szemelyes tapasztalataim:
Az auton levo gumi minosege ezekben a szelsoseges helyzetekben nagyon-nagyon
sokat szamit. Az egesz dolog nagyon autofuggo, az en szubjektiv megitelesem
szerinti sorrend. 1. BMW, 2. Skoda, 3. Ford

A trening bevallott celja, hogy megismertesse a vezetovel sajat korlatait,
megmutatja a feladatok megoldasat, de egy trening alatt nem valik
begyakorlott, barmikor alkalmazhato rutinna.

Az Autoklubos treninget sajnos nem ismerem, halas lennek, ha valaki leirna
mi van ott.

Udvozlettel:

Kaszo Endre
(BMW E34 525i)
+ - TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +4641613115 f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +4641613115 was rejected because:
    Document preparation failed: Too many pages in submission; max 6

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +4641613115
         JobID: 7888
       GroupID: 7888
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: Document preparation failed: Too many pages in submission; max 
6
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 7 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc27512.ps         8645 PostScript
docq/doc27513.ps        32852 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1322
+ - TPC<101-12-17-02-31-58__23479@hix.com> to +3016776986 f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +3016776986 was rejected because:
    REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machine currently
 has problems

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +3016776986
         JobID: 31653
       GroupID: 31653
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 215 (mm)
   Page Length: 279 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machi
ne currently has problems
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 0 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc31195.ps.31653     6608 PostScript
docq/doc31196.ps.31653    32995 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1322
+ - ki mit hajt -- statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [International]
> Idopont: Sat Dec 15 15:13:10 CET 2001 AUTO #1321
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Citroen XM 2.1 Turbo D12
>
> ui: mit kell tudni arrol a keszulo statisztikarol?
>
> =======================================================

Szervusztok!

.... nos akkor, hogy tenyleg keszuljon is az a statisztika:
beva'llalom!
Elso korben irjatok meg, hogy milyen adatokat gyujtsunk ossze!

auto tipus?
ma'rka?
cm3?
loero?
evjarat?
szín? :-)
rendszam NEM!
meg mit me'g???

A szempontokat irjatok a listara,
aztan az adatokat pedig a kovetkezo cimre:


Nagy lelkesedest, udv:
Koronczi
+ - Bahu** Kft Gumiszerviz, Ferto utca, feketepont (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

  Most jottem haza a fent emlitett gumiszervizbol, ahova mindig szivesen
jartam mind defekt miatt, mind uj gumi miatt, mindig rendesek voltak...
raadsul non-stop, meg ha messze is lakom tole, nekem megerte.

 Ma ejjel volt eleg idom, penzem miegymas, s elmentem, hogy a ket elso
kerek centirozasat csinaljak meg, mert erezhetoen szital az egesz.
Bemegyek, alldogalok 1 percet az ajtoban, mire ember hozzamszol, hogy
"na mondjam mi bajom". (majdnem szoszerinti idezet)

Mondom mit szeretnek, de be se fejezhettenm , mert emelt hangon kozli,
hogy biztos taxis vagyok, mert azok kergetik az oruletbe ilyenkor, hogy
telen centirozas.
Utana en is emelt hangon folytattam a mondanivalom, hogy centiorzas, mert
a kerekrol a szemem lattara esett le az olomdarab, s nem vagyok olyan
hulye, mint aminek nezett, hogy jegdarabok miatt viszem oda a kocsit.

 Miutan embert ez sem hatotta meg, kozoltem vele, hogy akkor ha nekik nem
kell a bevetel, lehet, hogy mashol szivesen fogadnak... s eljottem. Sajnos
a panaszkonyvet elfelejtettem kitolteni, pedig lehet, hogy nem artott
volna :(

  Ennyit a kis ejszakai tortenet.... ezekutan nem tud valaki javasolni
valami hasonlo, non-stop gumiszervizt?


		RB

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS