Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 760
Copyright (C) HIX
2000-05-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 futomu, futozott gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Automata trafipax (mind)  18 sor     (cikkei)
3 =?UNKNOWN?Q?g=E1zduda=3F?= (mind)  4 sor     (cikkei)
4 boxer (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Gumi es felni arlista (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Ajanlo lista (mind)  16 sor     (cikkei)
7 RE:Lada... (mind)  20 sor     (cikkei)
8 szaguldozas (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Bicikli lampa (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Suzuki javitas (mind)  11 sor     (cikkei)
11 meg mindig gyorshajtunk (mind)  142 sor     (cikkei)
12 Quo vadis HIX Auto + 1 csomo "fika" (mind)  138 sor     (cikkei)
13 Miert nem??? Ed es a lakatos (mind)  28 sor     (cikkei)
14 va: lakatos (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Traffipax lista megis? (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Elado Zsuk (mind)  19 sor     (cikkei)
17 radarlista (mind)  11 sor     (cikkei)
18 diesel omega (mind)  11 sor     (cikkei)
19 nyomatek vs teljesitmeny utoljara (?) (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Fabia (mind)  14 sor     (cikkei)
21 kamatmentes hitel (mind)  24 sor     (cikkei)
22 Favorit 4.9 ?! avagy minoseg es minoseg (mind)  40 sor     (cikkei)
23 AGIP-malor (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Elozes & moral (mind)  56 sor     (cikkei)
25 Benzinlopas (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Astra hibakodok (mind)  28 sor     (cikkei)
27 Re:re: benzinlopas (mind)  52 sor     (cikkei)
28 szemelyes (mind)  15 sor     (cikkei)
29 Ford 1.3 vezermutengely (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Kisfityo fiat-motorral (mind)  15 sor     (cikkei)
31 BMW e30 levelezesi lista (mind)  24 sor     (cikkei)
32 Benzinlopas (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Abszolut offtopic (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Re: 1. dizel 2. sebessegkorlatozas 3. VTI es a nyomatek (mind)  13 sor     (cikkei)
35 traffipax lista a Blikkben (mind)  23 sor     (cikkei)
36 Vectra (mind)  38 sor     (cikkei)
37 Vectrasok (mind)  14 sor     (cikkei)
38 Re: Lambda szonda (mind)  32 sor     (cikkei)
39 Vectrasok, vectrasok !!! (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - futomu, futozott gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Egy kis segitsegert fordulok hozzatok:
Tudtok javasolni egy megbizhato szervizt Delbuda ill. Erd kornyeken, ahol jol m
egcsinaljak az oreg autonk futomu 
beallitasat, esetleg futozott gumit is lehet kapni? Olcso gumikat is szeretnenk
 venni, szerintetek mennyit er egy 
futozott gumi, kb. hany kilometert szokott kibirni?
Udv: bicikliking
+ - Automata trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetvegen volt egy cikk a Blikkben az automata trafipax listaval
kapcsolatban, amit valoszinuleg sokan megkaptatok.
Az ujsag megkerdezett nehany fejest, akik se nem cafoltak, se
nem erositettek meg az ilyen berendezesek letet. Sot, ilyenek
felszereleset tervezik forgalmas helyekre, de egyelore penz
nincs ra. A listarol azt modta az egyik, hogy mar nagyon regen
valoban letezett egy ilyen lista (ezert is vannak rajta regi utcanevek).
Egyet tenyleg felszereltek, valahol az M3 bevezeto szakaszan,
de kiloptak a keszuleket. Szoval, elobb-utobb lesznek ilyenek.
A masik erdekes dolog az volt, hogy a rendorseg megprobalt
tiltakozni az ellen, hogy az egyik kereskedelmi radio naponta
tobbszor is bemondja, hogy hol van eppen merokocsi. Erre
az a valasz, hogy semmilyen torveny vagy rendelet nem tiltja
az ilyen info bemondasat.

Csabicsek
+ - =?UNKNOWN?Q?g=E1zduda=3F?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudja valaki, hogy hol lehetne ilyen autóhoz való kompresszoros
gázdudát beszerezni?

         - mkg -
+ - boxer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mindenkinek koszonom az epito jellegu kritikat.
>TANULTAM BELOLE!
>Palika
>U.I.: gyengem a 110-es tempo (sajnos mindenhol!), nem lesz konnyu leszokni rol
a
>MEGPROBALOM!
>MEGIGEREM!
>Palika

Hi !

Palika nem akarmilyen kritikat kapott, de nem megsertodott, hanem elgondolkodot
t
rajt, es onkritikat gyakorolt. Ajanlom a modszert mindenki figyelmebe !

Szerintem pelda erteku !


Zotya
+ - Gumi es felni arlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Gumi es felni arak erdekelnenek, kereskedok ill. lelkes arlista-scannelok 
leveleit varom :)

(4 komplett kereket vennek, 16" v. 17" meretben, csak hogy a kereskedo urakat i
s
motivaljam kisse :))) )

Elore is koszi! Konkret ceg-ajanlatoknak is nagyon orulnek, az is sokat segiten
e!

Udv,

Akos
+ - Ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi, AUTOsok!

Az ajanlo lista karbantartojat kernem, hogy ha van, kuldjon nekem
cimet/telefonszamot

IV-XIII-XIV keruleti autoszerelo (japan auto, vagy altalanos),
feltengely felujito

kategoriakban. SOS, ugyhogy ha lehetne privatban is....

Mas: van valakinek tapasztalata MAZDA 121-gyel? Kenyelem, minoseg,
problemak, etc....

     Koszi!

       Geza
+ - RE:Lada... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem a listatagoknak!

>Allitolag megerkezett Magyarorszagra az uj
>Lada 2110 -es tipus.

Volt alkalmam megnezni. Metalfenyezessel 1.900.000.
Nekem tetszett benne az igenyesebb karpit, ugy emlekszem
1.6i motorral, immobiliser-el szerelik. Allitolag minden 
lemeze galvanizalt "mar". Beleneztem a motorba es megnyero volt
egy kivetellel. A motor alatt egy viszonylag nagy lemez, talan a 
motort vedi, nagyon rozsdas volt. Megkerdeztem az eladot, aki semmit
sem tudott mondani rola. Lehet, hogy ez csak az a peldany volt, de
meglepett.
Mindezek ellenere nekem tetszett az auto. A hatulja kicsit fura, de elolrol
jol nez ki.
Nehez volt elhinnem, hogy az is Lada. Az elado szerint a Suzuki vetelytarsa
lehet Mo.-n.

Udv.:
KT
+ - szaguldozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Hat nem tudom... Attol fugg, ki mit nevez szaguldozos feelingnek.
>Termeszetesen, ha ez alatt uveghangos "majd kiugrik a motor" elmenyrol
>beszelsz, akkor igazad van.

Igen, ez az uveghang, a nyomulas, ha leesik nehezkesen gyorsul, tehat
ott kell lenni a szeren  elmeny az igazi. Ahol csak halk mormogast
hallasz, nem razza le a vesed az auto, nem suketulsz es nem rangat, mert
nincs eleg benya (modern verzio:leszabalyoz) az egy polgari auto, amit
meghajtottak, de az szerintem _nem arra valo_. Epits egy kis autot, tegy
bele egy porgos, uvolto motort es kezdhetsz nyomulni. Ja es egyedi a
verdad :-)

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Persze itt most nem egy teliver sportautorol irtam.
+ - Bicikli lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Tamas kerdezte, hogy mikent kell a kerekpart kivilagitani. Hat en ugy tudom, h
ogy a regi jo gazdalkodj okosan kerekparra vonatkozo tetelei a mai napig iranya
doak. Ezek szerint pedig - es ezt kulonben a magyar hasznalati utasitassal ella
tott villogokon is elolvashatod - a kis piros villodzo bigyo jo, meg hasznos, d
e semmilyen korulmenyek kozott nem potolja a konstans vilagitast. Nem is beszel
ve az elso lamparol, ahol a zold kis villogo meg a "latni es latszani" mottobol
 a latszanira csak-csak jo, de latni nem fogsz semmit.
	Ettol fuggetlenul, en eleg sokat biciklizek ejszaka, es mar rendorrel is talal
koztam, de soha, egyiknek se jutott eszebe igazoltatni, es felelossegre vonni a
 lampa hianya miatt. Szerintem, orulnek, ha valamit kiraksz egyaltalan.


	Mas: A hetvegen nekem is szerencsem volt az Europarkban megcsodalni az uj Lada
 kombit. Hat, a szine szep volt. Lattam ezen kivul azt az (al)taxist, aki mindi
g a Hermina es a Tokoly ut sarkan all. Azert gondolom, hogy a'l - nem a'll - me
rt meg sosem lattam, hogy ne lett volna ott. Vagyis mindig latom. De annak meg 
a szine se szep   
          : (

Pááááááááááá

    			Aaron

------------------------------------			   
zERICSSONsince 2000.01.01.
------------------------------------
+ - Suzuki javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni 9 honapos Suzuki Swift-rol van szo.
Sajnos megtort egy kicsit a hatulja :(.Lokharito,hatsolampa,doblemez.
Keresek olyan markaszervizt ahol korrekten,elfogadhato arakon dolgoznak.
En sajnos a Suzuki asz-nal vettem,de olyan rossz hire van hogy nem merem
odavinni.
Ha valaki tudna segiteni megkoszonnem.

Elore is kosz
Laci
+ - meg mindig gyorshajtunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAKOO!

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: talalka ( 17 sor )
> Idopont: Fri May 26 02:23:21 EDT 2000 AUTO #757
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
…
Egyebkent szept. 15-17. Brunnben (Pozsonytol 120 km)
FIA Grand Tourismo lesz (kozep es nyugat europai zona)... 
Ferrari F360 Modena Challenge es Ferrari F355 Challenge. 
+ utcai autok Superturismo versenye European Super Touring... 
Belepo: pentek ingyen, szombat 10 DM, vasarnap 15 DM, 
egesz 7vege 17 DM. 
Mar megegyeztunk par Alfassal az index.hu-rol, hogy elmegyunk
megnezni, hogy alazza le a 156-os a BMW-ket :)))

EN OTT LESZEK!

Gyertek Ti is!!!!!
Jajj annak aki 110-el mer jonni, mert SZAGULDOZNI NEM SZABAD!!!

Palika


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 1. dizel 2. sebessegkorlatozas 3. VTI es a nyomatek 4. ( 43 sor )
> Idopont: Fri May 26 00:53:16 EDT 2000 AUTO #757
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

…KEDVES MINDENKI!

Rosszul emlekszem, hogy Vaddiszno is Alfaval jart? Nem eloszor tapasztalom,
hogy az Alfas sracok nagyon kemenyek. Egyre erosodik bennem az erzes, hogy
az autovalasztas is utal a kesobbi vezetesi stilusra....

Udv mindenkinek

MONDEO 24V KARE§Z

Minden dolog arulkodik a tulajdonosarol.
Furcsa lesz amit mondok, de meg a nyakkendod szine is.
M5 BMW is!
A boxemotor is!
A kigyurt lelku keleti autok is! (erre most mennyien folkapjak a vizet – vallal
om!)

Menj el egy tesztvezetesre, valasz egy rendes alfat es probald ki. Lecci ne a 1
46 1.4-est, bar meg ebben a modelben is kellemesen csalodnal, mennyivel mas, mi
nt A MI AUTONK.
Vagy megerint a “lelke” vagy nem, nem vagyunk egyformak. Egy alfaban meg a korm
any is maskent all – valakinek ez kell, masoknak kozombos. Van akinek teccik – 
ne vegyuk el Tole!


A kozolt “XARAT KERGETO BAROM” irasomra sokan  - reszben jogosan – reagaltak ug
y ahogy.
Nem akarok mentegetozni, eredetileg nem kivantam tobbet hozzaszolni, mert ahogy
an az a reakciokbol kitunt, nem vagyunk egy hullamhosszon. Mielott eltiltanatok
 a vezetestol, szeretnek egy-ket dolgot rendbetenni.
Amikor 110-el nyomulok, nem azert teszem, mert az ut szelen koszalo gyerekek ag
yat szeretnem szetkenni az aszfalton, a nagy kutyakra sem hajtok, bar “amilyen 
hulyek biztosan ott lesznek” – en meg ezert autozom sotetedes utan ugy, hogy a 
labam koze veszem az elvalasztovonalat, de mit magyarazzam hogyan kell 110-el m
enni amikor TI meg sosem leptetek at ezt a hatart.

Az alfa meg csak nalam nagy szam, ill azoknal akik szeretik ezt a markat. Az ir
asom is errol szolt, csakhat valahol ez elveszett. Van a cegben Audi is, neha m
egyek is vele (legkozelebb elmegyek borbelyhoz mielott beleulok…) – en maradok 
az alfanal, van a cegben sok-sok skodri si – azok meg ugy szepek, ha az ablakbo
l nezem.
ENNYI!
 
Egy nagyon kedves iskolatarsam apukajat azon az utszakaszon gazolta halalra egy
 hasonlo BAROM, megbeszelgettuk a dolgot es megigertem, hogy ezentul tobb onmer
sekletet fogok gyakorolni.

UFO! Ha hazafele mesz, hivj fol, es elviszlek – bebizonyitom, hogy a mi 110-es 
temponkkal a skodrik&zsigulik utan mi leszunk a leglassubbak! ORULET EZ A TEMPO
!!! Megigerem, ha latoterbe kerul egy Bloki – LASSITOK! Esetleg meg is allok, h
a ezt a szituacio megkivanja, aztan usgyi…
Palika

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 3 ( 31 sor )
> Idopont: Fri May 26 02:43:36 EDT 2000 AUTO #757
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
…
En nem leszek annyira finom mint . Az 
a szerencsed, hogy nem velem talalkoztal akkor este. 
Garantalom, hogy meg a sz@r is vigyazba allt volna benned. 
Az eltort kezed labad remegese kozben pedig egy hetig 
tutira nem alszol, nem hogy mosolyogsz.

Attila

EN OTT VOLTAM – TE NEM!

- mifelenk erre azt szoktak mondani: 
Sokan mondtak ma’ ezt nekem, oszt… mos’ma’… mind a temetobe’ fekszik…
Palika


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: tobb minden ( 59 sor )
> Idopont: Sun May 28 11:03:12 EDT 2000 AUTO #759
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -rol irta, hogy eddig meg mindenki tulelte, amikor o
70-90 kozott tartomanyban kozlekedik a varosban. En ennek igazan orulok, de
szerintem ettol meg nem kene elhinni es szamitani ra, hogy ez mindig igy
lesz. Akarhany mazlisan meguszott kilometer utan, barmikor johet a csatt.
Meg akkor is, ha normalisna vezet valaki. Kerlek, vigyazz Magadra, meg rank
is.
Udv
MONDEO 24V KARE§Z

Mi a fene, akadt egy meg TOLEM is elvetemultebb listatag?

Vagy csak a tapasztalatai/autoja teszi erre alkalmassa? Megkockaztatom, TI azt 
hiszitek, aki leirja, hogy VAROSBAN 90, akkor azt tuzon-vizen at rettenthetetle
nul tartja? Nem teccik a kisgyerek – megnezzuk az agyat is? Nem ismeri a STOP t
ablat a macisajtot? Nem szokott elonyt adni?
VALASZT NEM VAROK!
Palika


Stb…stb…stb…
Ne haragudjatok, ha nem mindenkinek fogok tudni valaszolni, de most mar egyre j
obban szorakoztat.
Palika


LEGUTOLJARA: 
Amit lekozoltem (Xarat kergeto barom) bunkosag volt, talalhattam volna maskent 
is. Megkaptam ami jart erte. Esetenkent egy kicsit tullihegtetek, de hat ez van
. Biztos vagyok benne, tudnank meg sokkal durvabb dolgokkal is vagdalozni – mi 
ertelme volna – nem eri meg! 
TUZZSUNETET HIRDETEK! 
(ugy gondolom sokan undorral olvastak nemcsak az en irasom, de a valaszok sem v
oltak sokkal kifinomultabbak)
NE ERROL SZOLJON A LISTA!
Palika
+ - Quo vadis HIX Auto + 1 csomo "fika" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Rosszul emlekszem, hogy Vaddiszno is Alfaval jart? Nem eloszor
tapasztalom,
> hogy az Alfas sracok nagyon kemenyek. Egyre erosodik bennem az erzes, hogy
> az autovalasztas is utal a kesobbi vezetesi stilusra....

OK, igerem, ha megveszem almaim kocsijat, leiratkozom a listarol.
Meg szeretnek irni, de nem fogok, ugy sincs ertelme...

---------

> a szerencsed, hogy nem velem talalkoztal akkor este. 
> Garantalom, hogy meg a sz@r is vigyazba allt volna benned. 
> Az eltort kezed labad remegese kozben pedig egy hetig 
> tutira nem alszol, nem hogy mosolyogsz.

Remelem a gyerekeiddel is igy oldod meg a konfliktusokat,
meg a munkatarsaiddal is, bar lehet, hogy most jottel a diosgyori
meccsrol. Igen ez az, hulyeseget hulyeseggel, amig meleg.

---------

> szakrol, amikor a VW meg nem volt resztulajdonos. Nos, ha az
> 5-os a legrosszabb jegy, akkor ezekszerint a Skoda a vilag
> egyik legrosszabb minosegu autoja? Ez nevetseges... az osszes

A pontozas a VW belso auditjanak a pontozasa. Ez nem azt jelenti,
hogy fogjak a vilag osszes kocsijat es a legrosszabbnak 5-ot adnak.
Nalatok hogyan osztalyoztak az iskolaban? Az analfabeta ciganykolok
volt az 1-es, a tobbi automatikusan 2-es, vagy mi?
Mar nem tudok hozzaszolast irni, amibe ne kotne bele valaki :)))
.... es az igy van rendben :))) ...

----------

>>>allapotban, 58.000 km-rel, SZERVIZKONYVVEL, immobilizerrel, riasztoval,
>> Semmi fika, csak azt szeretnem megkerdezni, hogy miert volt az auto
>> megveve, ha nem volt jarva, ill. erdekelne, miert adta el az elso tulaj,
>58.000 kilometer 8 ev alatt, az evi kb. 7250 km, napi 20 km. Miert olyan
>keves ez? Ha a munkahelye ugyanabban a varosban van, ahol lakik, ez
teljesen
>normalis, sot, meg belefer az egyeb dolgainak elintezese ugy, hogy
mindennap
>autoval jar. Nem megy hosszabb utakra, es kesz.

Ez a masik dolog, amit imadok a HIX Autoban. Hogy mindenki olvas a sorok
kozt... Mi koze a km allasnak az eladashoz? Egy egyszeru kerdes volt:
miert valik meg egy ember a jo allapotban levo kocsijatol... Erre megtudom
meg azt is, hova jar munkaba, melyik sarkon parkol es hanyas cipovel
nyomja a gazt. Tenyleg ennyire bonyolultat kerdeztem?

----------

> "Kedves ....!
> Ime az autó leirása. Ha valamirol kijelenthetek, az azz ,hogy az óra még
> izzó cseréhez sem volt szétszedve.

Nem erdekel az Opel leirasa, foleg nem a Corsae... A kerdesem lasd
fentebb. De mar nem is erdekel... A nevem pedig nem 3pont, hanem Csaba.

----------

> taplo vagyok mint o, es a lehajtosavon elozom a teherautot. A dobbenet
> akkor ult ki a pofajara, amikor az Astra osszes feklampaja belevilagitott
a

A HIX Auton az arcara szot szoktuk hasznalni. Csak azert, hogy peldat
statualjunk, hisz egy masik forumon egy BMW-s eppen a Te riadt arcodrol
beszel(het), ahogy megallt a 10 centire a hatso feledtol.

> Ugy dontottem, megvarom a 77-es
> km-nel a lassitosavot, es bekanyarodok. Igen am, de ahogy kitettem az
> iranyjelzot balra, mogem all egy fekete BMW-s aki azt hitte ugyanolyan

Kepzeld el, hogy a BMW-s nem ismerte a kornyeket, es csak azt
latta, hogy indexelsz. Ment volna utanad, de Te csak a 77-es km-nel
voltal hajlando kibujni. Es meg boldog is vagy, hogy elefekeztel... 

----------

> A nehezebb futomuterheles nevetseges, mert nem
> azon a 30 kilon mulik. Ha beul az anyos, akkor meg tobb kerul elore
> kerekenkent ;-)

A dizel verzio altalaban 50-100 kiloval nehezebb, mint a benzin. A Felicia
eseteben ez 60 kilo. Az anyos nem a motorhaz fedelere ul. A motor
sulya az erdekes, es ha sokat nem is, de valamit biztosan jelent, ha
mindenki azert versenyezik, hogy minel konyebb legyen a motor, nemde?

----------

> csomag, azt bepakoltuk hatulra. Nagyon belefert, pedig iszonyat
mennyiseget
> vittunk.(szerintem tul is leptuk a max terhelhetoseget) (helykinalat
> rulezz!) 

Nagyon orulok, hogy boldog vagy, de a lelkesedesed merteke nem egyenesen
aranyos azzal, amiben ulsz.
447 literes csomagter szvsz egy kombi autonal minden, csak nem oriasi

> Nos a hosszu uton siman nyomta a 140 is akar, (megeccer, nagyon
> tomve volt! 4 ferfi+csomagok) es a fogyi asszem valahol 7-8 korul volt.

Mar 1000x lefutott, hogy a kocsi terheltsege befolyasolja a mutatot, ezen
kivul a Felicia nagyon hires a pontos mutatoirol (50 km/h = 42 real - gyari
adat....). Szoval valamivel 120 alatt utaztal....
Az 7-8 literes fogyi sem tunik dicseretnek, sot!!!!

> Ennel jobb hosszutavfutot en meg nem lattam! Megy, olcso, es sok hely! (no

Talan tobbet kellene autokatalogust lapozni...

> jo, azert hatul ulni az en 195 cm magassagommal nem egy leanyalom, de
> kibirhato volt a kb.1400 km.) ehhez a kasznimerethez tokeletesen
eltalaltak
> a motort.

hmmm... ezt csak akkor fogadhatom el fenntartasok nelkul, ha volt benne
ironia... Az a motor egy nagyon-nagyon lusta motor, foleg kombihoz!!!!

> Hajra skoda! Eljen a cseh autoipar! Ne adjuk a penzt a japcsiknak, meg a
> koreaiaknak! Inkabb a cseheknek/nemeteknek!

A VW kb. 2 hete megvette a cseh allamtol a maradek 30% reszvenyt is,
igy 100%-os tulaja a Skodanak. A felugyelotanacsaban azert maradt
1 db. cseh,  2005-ig...

------------

> A Bosch-befecskendezos, 75 loeros motor kellemes meglepetes. 
> Jol mozgatja a konnyu autot, es takatrekos is, atlagosan 7,6 litert
fogyaszt. 

Ha egy 75 LE-s motor 7,6 literes fogyasztassal takarekos, akkor...
En mar nem ertem ezt az egeszet...

Na most mar kikapcsolom magam: Csaba
+ - Miert nem??? Ed es a lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! Ed!

  Mielott flambe menne a dolog, egy vallalkozonak NEM kotelessege
minden munkat elvallalni. Ha tud szelektalni a sok kuncsaft kozott,
akkor neki es az ugyfeleknek a jo, mert a sok bevetelt vissza tudja
forgatni a vallalkozasba/csaladba. Ha nyugodt a hatter, akkor jol fog
tudni dolgozni....
  Nekem sikerult "kifognom" egy kedves ajanlom reven 1 P-126-ot, ami
padlora tette a ceget es engem egyarant.
  Lassan en vagyok a hibas, hogy 80000HUF-bol nem tudtam:
- kihegesztetni es lefestetni _gyonyorouen_
- vadi uj motort belevarazsolni a regi kek tengelyu helyett(2 motorbol
nem jott ossze 1!)
- levizsgaztatni....
 Beletettem a szivem, hatarido csuszott, es 107000HUF a vegossszeg.
Nem fizet, mert:
- nem jelez vissza az index
- neha leall(frissen generalozott motor)
- nincs futes(a hatso ules elott el van zarva a futescsap)
es kulonben is rossz munkat vegeztem........azota egy ismeros szerelo
mar mindent, amit elrontotam(!!) megjavitott.

   Tudod Ed, ilyen kuncsafttol ovjon minden felto
iparosszent.....szerencsere tul vagyok rajta, mostmar az anyagi
megerosodes utjara lepek lassacskan....:-(((
--
 Udv:
     Levente
+ - va: lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kedves lakatosszido barataim. ! :-)
> En adok nektek egy olyan cimet..

Kesz,  passz :-))))
Ujabb iparos padlora kuldve :-))))
--
Meszaros Geza :-)))
+ - Traffipax lista megis? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló Kocsisok!
Tenap olvastam a vasarnapi Blikkben,hogy megiscsak elkezdik az itt
is korbejart lista föbb helyein a fix traffipaxok telepiteset.
Most nincs elottem az ujsag ,de majd holnap beirom a pontos helyeket.
Azt is irta a cikk ,hogy jelenleg csak egy ilyen madarodu mukodik
(M7 bevezeto szakasza Pest fele,Hotel Wien elott) mert az M3-n a 
Szerencs u. nal kiloptak(!) a muszert.
Bar irta itt egy Vilatis(?) kollega ,hogy ott van naluk javitason.
Addig is tessek ovatosan vezetni!
Hali

Kiss Zoltan	

+ - Elado Zsuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Epitkezes vegere erve eladnam platos Zsukomat:
15 eves,
generalozott motor, hatso hid
csoszallito feltet
ponyva van, ponyvatarto vas nincs
ne`mi tartalek alkatresz
szelvedo tetejenel rozsdas
vizsga nelkul 85.000 magyar forint, vizsgaval megbeszeles
szerint.

elmeleti teherbirasa 1,2 tonna, fogyasztasa 12-15 liter/100 km,
piszok kenyelmes (es takarekos) volt, hogy ott allt, es barmikor
barmiert, barhova mehettem vele -- B kategoriaval vezetheto.


-- 

Üdvrivalgással:
KEA.
+ - radarlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol jut eszembe:

>Budaorsi visszakanyarodo utan (Metrobol vissza), kicsit azutan
>ahol osszemegy a ravezeto az M0-asal Pest iranyaban, feher
>Audi80 beasva  az arokba (piszokul elbujtattak),

ez IS benne van az osszesen 50 helyszint megorokito .xls formatumu
radarlistaban!
Akinek kell, az nyomjon egy emilt nekem RADAR subjecttel, reply-olom ra. 
Fogash

+ - diesel omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>-2.5 TD motor , 96 KW 130 LE (4500 fordulat)
>de a maximalis nyomatekot 250 Nm mar 2200 1/percnel
>leadja.
>kompresszioviszony:22.0
>Ha jol tudom,ezt a motort a BMW-tol vettek meg,tehat az
>525 TD BMW-kben is ennek kell lennie.

Jol tudod, de a BMW 10LE-vel visszabutitotta az Opelnek, tehat az 525 TD
/525 TDS modellekben nem 130, hanem 140 LE setal.
Fogash

+ - nyomatek vs teljesitmeny utoljara (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>u.i.: Szerintem tobbet nem valaszolok, mert ugysem vizsgalod meg az
>allaspontom rendesen.

Ezt kikerem magamnak ! 	;-) 
En csak foggal- korommel vedem a sajat allaspontomat. Mely szerint ha
nyomatekos az autod, akkor abban teljesitmeny is lesz, akarmelyik
fordulaton vagy. Es akkor nem 3000, hanem 6000 szeles az a tartomany, ahol
van kakao. Igy aztan ha csak kozlekedni akarsz, akkor lehet hanyagolni a
valtast, ha meg galopp, akkor azt ugyanugy vissza lehet dugni 2-3 gangot.
Tudtad pl. hogy a Fiat Croma 2.0 turbo i.e. harmadikban 165ot megy?
Ugyanezt gond nelkul megtette egy gombolyuseggu A6 1.8T is. De ugyanez az
Audi zokszo nelkul vette azt is, amikor 20rol harmadikban gyorsitottam fel
(kb alapjarati fordulatszamrol). Szoval attol hogy nyomatekos, meg lehet
kapcsolgatni, csak ne legyen mindig muszaj. Tok hujen jott ki, amikor
kedvesdraga kollegam az 1.6os Golf IV-et autopalyan 150nel mindig
visszarangatta 4be, es kiforgatta piros jelig (6300). Tok folosleges volt,
mert 1. autopalyan (Ausztria) nem jon szembe senki, aki miatt annyira
kellene kotrodni, 2. nem volt erzekelhetoen jobb a gyorsulas, mint 5.ben.
Viszont sikerult neki 13-at etetni vele. :( De ez egy masik tortenet. 
Fogash

 ui: keszithetnel egy rudazatot, ami 2.ban felig rahuzza a szivatot... :)
+ - Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Lattam fabiat a BME (muegyetem) parkolojaban, feka volt, es belul meg
> amolyan mustarsarga karpittal, GYONYORUUUUU!!!
>Valaki megjegyezte, hogy IV golf. Nos a vicc az, hogy oldalrol az ajtok es
>az A, B, es C oszlopok vonala szinte egy az egyben Golf IV. Bar amit
>irtatok, hogy nem huz annyira mint egy 100 pacisnak kene, az kar. Mindegy,
>ugysincs ra 3 milam...

Viszont a Golf IV egyel nagyobb platformon all, emiatt nagyobb a tengelytav
(=labter hatul), es sokkal szelesebb is. A Fabia (erdemei elismerese
mellett) arra a feneklemezre epul, amelyikre az (igazan) uj Polo es Ibiza
is fog epulni. Az utaster meretei a II. (kettes!) Golf mereteivel egyeznek
meg. Ettol fuggetlenul jo, csak draga a draga.
Fogash

+ - kamatmentes hitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Havi torlesztes: 700.000/24 honap (talan) = 29166.666, felkerekitve 29167
>Ft/honap
>Akkor osszesen visszafizettel 29168*24 = 700.008 Ft-ot. A 8 Ft--ot pedig
>tekintsd kezelesi koltsegnek.
>Ez am a meglepo fordulat (eufemizalok) Ez nem a linearis hitel, hanem a
>kamat- es kezelesikoltseg mentes hitel.
>Nekem a valaszod pont ugy tunik, mintha magas lorol kioktatnal engem, az
>esendo halandot. Erre mondjak, hogy ha nem szoltal volna .... Bar, ha
jobban
>megnezzuk, a modszered pontosan lefedi ezt az esetet is.
Eszem agaban nem volt kulonbozo magassagu lovakrol szolni, bocs ha ilyen
ize volt. Amit ki akartam bokni vele, az a fenti peldanal maradva mondjuk
olyasmi, hogy a kereskedo kirakja 2,7MFT-ert a kocsit. Jossz te 2M a
zsebedben, 700 a hitel, a reklam szerint minden nelkul. a 700/24 a havi
torlesztoreszleted. Jovok en egy ugyanolyan kocsira vadaszva, de az en
zsebemben 2,68M lapul [barcsak lapulna...:)]. Melyen a kereskedo szemebe
nezek, es elerakom az egeszet. Arcan idult mosoly, zsebemben a kulcs... a
700eFt kezelesi ktg-e 2%kal az elso evben ~14eFt, a masodikban ~7eFt. Ezt
elengedni talan nem boritja fel az uzleti tervet. A kamatnal erzek valami
hasonlot, tehat az elvben kamatmentes reszletre adhato autonal szvsz
valamennyire be van epitve a kocsi araba a kamatkoltseg is. Nem lehet? Bar
ha kivanni lehet, inkabb neked legyen igazad!
Fogash

+ - Favorit 4.9 ?! avagy minoseg es minoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Felicia, ami 2,0-t kapott, majd az Octavia, mely 1,8-al
>> a legminosegibb Skodava valt. Az uj Fabia 1,6-1,5 pontot
>> kapott. Az europai autogyartas atlaga a VW audit szerint
>> 2,0 korul mozog.
>Igen, errol mar en is olvastam... es nagyon nagy marhasagnak
>tartom ezt a fajta pontozast. En 4.9-et olvastam arrol az ido-
>szakrol, amikor a VW meg nem volt resztulajdonos. Nos, ha az
>5-os a legrosszabb jegy, akkor ezekszerint a Skoda a vilag
>egyik legrosszabb minosegu autoja? Ez nevetseges... az osszes
>tobbi keleti marka, a Ladat es minden egyebet is beleertve,
>meg sem kozelitettek a Favorit minoseget. 

Engedtessek meg egy rovidke kommentar, mint egykori bennfentestol. A VW
konszern a jarmu gyartasi minoseget ellenorzi egy altala kifejlesztett
objektiv pontrendszer alapjan. Ennek lenyege, hogy a gk. teljes
osszeszerelesi minoseget nezik. Kezdve a lemezek hegesztesi pontossagaval,
a keszre osszerakott auto fenyezesenek hibatlansagaval, a felszerelt ajtok
fedelek meret-, beszerelesi- es mukodesi pontossagaval, folytatva az eloirt
kabel-nyomvonalakkal (ilyen is van), stb. vagyis minden reszletre
kiterjedoen. Minden egyes hibanak meghatarozott ponterteke van, es ugyanugy
(mint a dolgozatoknal) ponthatarok koze esik egy-egy erdemjegy. 
Az "auditplacc" egy arnyekmentesre kivilagitott tiszta feher helyiseg, ahol
az auditorok (altalaban 2 fo dolgozik a kivalasztott kocsin) 2-3 munkanap
(16-24 munkaora) alatt bongeszik vegig a sorrol veletlenszeruen levett
jarganyt. A fekpadi jellemzoket ertelem szeruen fekpadon merik. 
A vizsgalat szorszalhasogato volta miatt nagyon is elkepzelheto, hogy a
Favorit tul sok hibapontot gyujtott. Ez nem azt jelenti, hogy egy szinten
van a Daciaval, Tavrijaval es tarsaikkal, csak annyit, hogy a sorrol
lekerulo atlagos Favorit tobb hibat tartalmazott, mint amennyi az eloiras
szerinti "VW-minosegbe" belefer. Az aktualis sorrend alapjan egyebkent most
(tudtommal) az az uj gyar az elso, amit az Octavianak epitettek, a masodik 
a gyori gyar a TT sorral, ezutan jonnek a neckarsulmi A8 es A6 sorok, majd
a gyengebbek... 
A jobb minoseg oka szvsz ott keresendo, hogy Wolfsburgban, Ingolstadtban
jobbara szakkepzetlen (betanitott) torok vendegmunkasok nyomjak az ipart
mig a vadkeleten (Mlada Boleslav, Bratislava, Gyoer) a helyi munkaero-piac
lefolozott szakkepzett retege jutott az autogyartas kozelebe. 
Szoval fel a fejjel Favoritosok! Jobb a kocsitok a Zaporozsecnel.
Fogash

+ - AGIP-malor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Igazan nem akarok antireklamot csinalni, merta kovetkezo eset nem benzinkut-spe
cifikus.

Ma delutan harminc kilometer bringazas utan beestem a Soroksari uton levo AGIP 
kuthoz, hogy nemi hideg asvanyvizet vetelezzek.
 Megyek a hutohoz, kiiras: 0.5 l: 115 Ft, 2 l: 115 Ft. No, mondom ez van, a bic
igli tartojaba a felliteres fer csak be, egyebkent is lassan hazaerek.
Megyek a penztarhoz, emberunk kozli, hogy ha mas nem lesz, akkor 155 Ft. Elsore
 nem is jottem ra, (hasonlo szamok:-))), de a penztartool valo tavozas utan ere
ztem, hogy valami nem stimmel. Vissza a hutohoz, tovabbra is a fenti felirat. I
rany a penztar, ahol azota megjelent egy kisse jobban oltozott, amilyan vezetog
yanus holgy. Mondom a siramom, rre kozli, hogy rosszul latok, a ketlityis 115, 
a feles 155. Huto, penztar, mondom: nem ugy van. Erre kozli a vegso lataglozo e
rvet, amire mar nem volt szavam: Itt a blokk, ezen is 155 Ft. van, meg a termek
 neve (tenyleg!), ES KULONBEN IS, A 115 CSAK A SZENSAVMENTESRE VONATKOZIK!!!!

Faradt voltam sok bajom volt, tehat nem vitatkoztam. Holnap viszont friss lesze
k, es megeresztek egy telefont az AGIP-vevoszolgalatnak. Termeszetesen nem a ne
gyven forint, hanem a hulyenek nezes miatt.

Ennyi

QQCh
+ - Elozes & moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Szerintem mas is tapasztalja a kovetkezo problemakat
alsobb rendu utakon, akkor ha utolernek egy lasabb autot es 
amugyan gondolnak, hogy akkor gyorsabban is lehetne menni.
Erre az elozendo (tisztelet a kivetelnek) ugy gondolja hogy 
nehogy "ma' megelozzon 
ez a buzi maj en mogmutatom, hogy  megyek mint golyo". 
Evvel kapcsolatban 
egy aprobb tortenet: Altalaban az M1-esen szoktam menni 
hazafele, de ha nagyon faradt 
vagyok es nem sietek akkor az 1 -es (100-as) fouton megyek 
hazafele. Csak most 
Golyva Gizella manager szuper Nissan autojaval is ezt az 
utat valasztotta. 
Tobbedmegammal autokaztunk mogotte ugy 50-60 km/h  egy 80 
km/h uton ket telepules kozott. Az 
elottem kettovel levo piros Suzuki elozesbe kezdett, amit 
sajna a kozben mar igen 
jelentosen gyorsulo Nissan (es nem eppen nagy vezetnitudas 
miatt, de ebbol a szempontbol mindegy)
 miatt nem tudott befejezni es visszaalt a sorba. Szoval 
igy Macus kb. 100 km/h val 
mehetett es vegre a sor is gyorsabban lett, de sajna az 
orom nem tartott sokaig mert a 
kedves Maca mar megint egy FONTOS telefont kapott, vagy 
csak elmelezott, de ismet mentunk 
vagy 50 km/h val. A Suzukis mar nem probalt meg ujabb 
elozest csak cammogott a sorban 
(amit meg is ertek :( ).
Sajnos igy mar egy kicsit elszallt az agyam es egy szep 
hosszut eloztem nem eppen a sebessegi 
korlatokat betertva, majd a kovetkezo felhajton irany az 
autopalya! :(
Ez az esemeny nem nagyon ritka az alsobbrendu uton, mintha 
egy ket  benne lenne, hogy 
valamit kell tennie, akkor ha valaki megkezdte az elozest 
csak nem gyorsitani hanem lassitani! 
Ezek az esemenyek a leglatvanyosabbak lepusztult autok es 
dizelek koreben ott lathato a fust 
novekedesebol a gyorsitas merteke. Csak azt nem ertem mi a 
!! 
Es nem tudom hogyan elne meg Macusunk  egy ilyen 
 szarmazo halalos balesetet, 
persze nem o :(, de miatta.
Felirtam a rendszamat annak a Macusnak, de sajna mint 
varhato volt ceg neven van az auto, pedig 
szivesen irtam volna neki egy barati levelet. ;)

Szasztok,
 Clajos
UI: Ez a mostani manager Noi faj miatt a vilag is 
kihalhatna, mert annyira
fontosak, hogy szulni sajnos nem mehetnek el, mert akkor 
talan meg a vilag
is osszedolne (Max egy gyerek 35 korul)! (Tisztelet a 
kivetelnek)
+ - Benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !	

>>Azt is tanacsoltak, hogy ne tankoljak tele, hanem mindig csak par
>>liter legyen a tankban.
>
>Ezt mi kiprobaltuk anno. A tisztelt tolvaj urak annyira felhaborodtak,
hogy
>nincs mit lopniuk, hogy felboritottak a kocsit. Uveg betort, aku leve
>szetfolyt stb...
>
>andi

HOL VANNAK EZEK AZ EROS FIUK ?!?!?!?!
Mi nyolcan majd be , mire a Nissanom oldalra billentettuk a
lakatosnal!

Peter.
+ - Astra hibakodok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Astra hibakodok... ( 49 sor )
>Valoszinuleg az Astrakban is a Multec hibatarolo van
>beepitve,amit a szervizben az Opel-KM-602 es nevu
>diagnoziskulccsal lehet leolvasni.
>Ha ezt a kulcsot betesszuk a hibataroloba,a muszerfalon
>el kezd villogni az ellenorzo lampa.
>Egy hibakod ket szamjegybol all,es haromszor kerul
>kiadasra egymas utan.

Koszi a hibakod listat. Elrakom, meg jol johet.
Annyit tennek hozza, hogy a diagnozis kulcs
viszonylag egyszeruen eloallithato hazilagos
korulmenyek kozott is.
Eleg hozza egy 5 cm-es drot, de megfelel
egy gemkapocs is.
Nalam (Kadett) a motorterben az oktanszam
allito dugo mellet van a diagnosztikai csatlakozo
egy vakdugoba (szinten egy rovidzar) bedugva.
Diagnosztikai allas: A csatlakozo A es B jelu pontjait
rovidrezarni. Utana lehet a hibakodot kiolvasni
a muszerfal ellenorzo lampajan.
(A diagnosztiaki uzemmodot mar probaltam csak
sajnos a 12 kivetelevel nem tudtam a tobbi kodot.)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re:re: benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0758-ban irta :
>>Azt is tanacsoltak, hogy ne tankoljak tele, hanem mindig csak
>>par liter legyen a tankban.
>
>Ezt mi kiprobaltuk anno. A tisztelt tolvaj urak annyira
>felhaborodtak, hogy nincs mit lopniuk, hogy felboritottak
>a kocsit. Uveg betort, aku leve szetfolyt stb...

Ezen ma en is gondolkodtam, mikozben a felfeszitett
hutoracsomat csavaroztam vissza a helyere, meg a
motorhaztetonyito huzal tokjat rogzitettem a homlokfalhoz, meg
kicsereltem a homlokfal rogzitocsavarjait sullyesztettfejure.
Igy oldalrol (elolrol) nem fer hozza.

Aztan gondoltam egyet, elefekudtem a Trabinak es a futodob
mellett felnyulva megfogtam a huzaltokot. Szoval igy is ki
lehet nyitni, bar most, hogy rogzitve van, mar nehezebb
meghuzni :-)

Kerdes: mit tegyek? Zarjam le ezt a lukat is, vagy hagyjak egy
eselyt a tisztelt tolvaj uraknak? Inkabb vigyek a benyat,
minthogy reggel nekem kelljen talpra allitanom a jarganyt...

Ja, tankoltam is. Hosszu ido ota eloszor nem tele...

--- kozben hetfo lett ---

Nos, megtettem a feljelentest. Ha nem is lesz semmi eredmenye, mar
az ugyintezo holgy szemelye miatt is erdemes volt bemennem... :-)
A felfeszitett hutoracsra is mondtam 1000 Ft karosszeget, gondolom
bontobol 500-ert kapok komplett homlokfalat is :-)
Emlitettem azt is, hogy tudtommal nem en vagyok az egyeduli
karosult a kornyeken.

Egyebkent marhara megvigasztalt, ugyanis elarulta, hogy epp ma
volt egy ferfi, akinek az elso emeleti erkelyrol a kiteregetett
ruhakat loptak el. Es meg azzal is nyugtatott, hogy hozzatette, a
mi utcank nem valami biztonsagos ejjelente... :-(


Aztan meg beszelgettunk egy kicsit a Trabi szerkezeterol,
megemlitettem, hogy a Ladabol is loptak mar ki a benzint a zarhato
tanksapka ellenere, aztan megkoszontem a segitseget. Most pedig
varom a fejlemenyeket...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - szemelyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit,

[off]

keddves Frigyes Mester! Meg szoktad kapni a maganba irt leveleimet? Gyanus,
hogy nem. Legyszi valaszolj!

[on]

bocs a tobbiektol.



s.cs.
LLAT.
+ - Ford 1.3 vezermutengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A Ford regi 1.3-as motorjanak, amely az Escortokban, es a Kaban
is megtalalhato elismert gyengeje a vezermutengely gyors kopasa.

Ugy nez ki, hogy a mienket is utolerte. A szervizben beallitottak,
majd ra 2 hetre le is ellenoriztek a szelephezagot, de ennek ellenere
eleg csunya szelephangot ad.

Altalaban mennyit bir ki a speci fedoreteg kopasa utan ?
Milyen jelei vannak, ha mar nem lehet halogatni a cseret, es
mennyibe kerulhet ?

Bessenyei Zsolt

HIX Auto tipushiba gyujtemeny:
http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.nexus.hu/tipushiba
+ - Kisfityo fiat-motorral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Kurucz irta:
>>>
is. Az pedig mar nagyonjo ar, egy sportautoert (a Fiat motorral a
fityo vege ugy 150-160 lenne, es meg a fogyasztas sem none (max pl
>>>

Kerlek, szoljal, hogy merre mesz, mert akkor inkabb en masfele megyek.
Nem esne jol, ha belemerkezne egy ilyen rozsdas koporso.
Vagy lecsereled 4 tarcsafekre is a fekeket?
Ez nem derult ki az irasodbol.... :-((


udv, deejaytiszy
+ - BMW e30 levelezesi lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Vagyunk egy paran szerelmesei a cimben emlitett csoda-gepnek. Inditottam
egy levelezesi listat, ahova minden erdeklodot (tulajdonost vagy csak
rajongot) szeretettel varok!

A listara jelentkezni a 
mailto:
cimen lehet.

A listara levelet a 
mailto:
cimre kuldve lehet irni.

Jo szorakozast a lista olvasasahoz!



-- 
                      Jolet!  • D • V • C •  Prof

     mailto:  http://www.prof.hu  ICQ:27820096

+-+-+-+-+-+-   Volare necesse est! • • • Repulni muszaj!   -+-+-+-+-+-+
+ - Benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Istvan!
Olvastam a cikkedet. 3 éve rendszeresen en is igy jartam.
Raszoktak a Trabira. Ezert mindig csak 10l. benzint vettem
bele. Akkor az akut lopták el. Lemezem elol nekem is volt.
Ugy oldottam meg, hogy csonak lánccal osszelakatoltam a
motorhaztetot a motortarto bakkal. Balra kitekerve a
kormányt kényelmesen kezelheto a lakat, egyenes allasban nem
lehet hozzaferni. Jol bejott a modszer. Kárt azota 1x sem
okoztak. Leszoktak rola. Felevente azert probalkoznak, de
lekopogom eddig hiaba.
Nem elegans modszer, kell egy cérnakesztyu is a piszok
miatt, de eredmenyesnek tartom.

Horvath Laci

Pharmavit Rt. Veresegyhaz
30-263 1094
+ - Abszolut offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elore is elnezest mindenkitol, de segitsegre van szuksegem,
hatha akad itt aki ert hozza. Kerdes:
Mi az ara egy falra szerelheto atfolyos FEG vizmelegitonek,
ami hasznalt, es 1-2 eve kicsereltek benne azt a femcsospiralt
amiben meleg lesz a viz es kovesedni szokott.
Ha valaki tudja, kernem szepen a valaszt maganba.Kosz elore is.

Es egy bonusz-vicc, szinten off, de nekem tecc.:

 Habsburg Ottonak szolnak , hogy focimeccs lesz.
- Es ki jatszik?
- Ausztria-Magyarorszag.
- Derek dolog. Es ki az ellenfel?

On. Udv Mindenkinek:-Dani-
+ - Re: 1. dizel 2. sebessegkorlatozas 3. VTI es a nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> "Ok varosban csak 50-nel mehetnek, nem?"
> Miert, Te mennyivel?
> :-))))
> MONDEO 24V KARE§Z

Vannak helyek ahol akar 80-al is, mert ez van irva a tablara. A teherautok
azonban ott is csak _50-nel_!!!!!

Istvan
+ - traffipax lista a Blikkben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem az Autosoknak,

a vasarnapi blikkben jelent meg egy cikk a fennt emlitett dologrol, 
csak ugy kommentar nelkul ideznek belole:

<Titkos trafipaxlista kerult nyilvanossagra....
<Szamos tervezett helyszint jelol meg az a - terjesztoje szerint - titkosnak
<minositett lista, melyet nemregiben tettek kozze a vilaghalon...
<Kiloptak a keszuleket az M3-nal. Informacioink szerint egyenlore csupan
<ket allando trafipax figyeli az autosokat Budapesten. Egyik az M7 Pestre
<vezeto szakaszanal a Hotel Wien melletti feluljaro elott. A masikat meg az
<M3 bevezeto szakaszan allitottak fel, a Szerencs utcanal. Ezt a dobozt 
<azonban valaki szetszerelte, es ellopta a benne levo keszuleket.

Krisztian, ez lehet az a keszulek ami nalatok van tesztelesen/javitason...
Azert mert problemak voltak vele, ellopni nem kellett volna :-))))

Laccik, hogy a Blikkesek nem olvassak a listat, pedig nagy 
hasznukra valna, es nem irogatnanak ekkora hulyesegeket :-)))
Ok legalabb atneztek a listat, es a Martirok utja nem szerepel benne o)

Udv,
Tibor
+ - Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)



A GL, GLS ... felszereltseg valtozo, nem mindig ugyanazt jelenti.
Az enyem 1992-es, de meg a regi forma. (1.8i GL) Van benne: szervo, kp. zar,
tetoablak, a vezetoules magassaga allithato, fenyszoromagassag allithato,
metalfenyezes, 6 hangszoros Blaupunkt hifi (gyari), csomagtarto vilagitas,
kesztyutarto vilagitas. Szerintem ez kicsit tobb, mint a szokasos GL, de
vagy a tulaj volt kicsit igenyesebb, vagy a kifuto tipusba a valtas elott
minden szirszart beleraktak, csak vigyek  meg el a regit. (pl. ulesmagassag,
fenyszoroallitas)
Ami nincs benne, de nagyon hianyzik (meg a Zastavaban is volt..) az
uzemanyagszint jelzo lampa.
Lehetne benne: (jo lenne) fordulatszam mero, elektromos ablakemelo, ABS,
klima, esetleg computer. Bar a klimat reszben (!) kepes potolni a tetoablak
(gyari), amely emelheto vagy teljesen nyithato is.
Van olyan Vectra, amelyiken nincs tetoablak ? Vagy csak en nem lattam meg ?



Szerintem sem egyertelmu a GL, GLS ez valtozo.
Azt mondjatok a GL a 'fapados' valtozat. ezzel szemben nekem a 94-es GL
-esemben gyari el.ablak, kozp.zar, van bent.
Az emlitett tetoablakon ,es a 6 hangszoros Blaupunkton kivul (en mar lattam
olyan Vectrat, amiben nem volt), az elozo tulaj volt olyan igenyes tett
bele, riasztot + klimat:)
Az uzemanyag visszajelzo lampa hianya nekem is nagy csalodas volt, de ugy
tudom az Astra Classic -okban sincs.Legalabbis az elso kiadasuakban 
biztos nincs.
A fordulatszam mero sem lenne rossz dolog.Ez mar van a GLS -ekben?
A fedelzeti computer-rol mar nem is beszelve.Ez legalabb potolna az
uzemanyagszint lampat:))
Nah de nem fekazni akarom a gepet:)
Eddig azert nagyon bejon:)
Plane a Golf I. utan:))

Udv:

K.G.
+ - Vectrasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Vectrasok eddig:

Vectra 1.7D GL 1990 MyChroLesLie (  )
Vectra 1.7D GL 1990 es Vectra 2.0i GL 1992 Nasfay Zoltan
(  )
Vectra 1.8i GL 1992 GaBa (  )
Vectra 2.0Di ?? 199? Mátyás Király ..........birodalmi
pilótája............:):)

Es akkor kiegeszitenem magammal...  :)

Vectra 1.6i GL 1994 (5 ajt.) K.G.  )

K.G.
+ - Re: Lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem is ilyen injektoros autóm van, ha régebbi is (Kadett E 1987), és
volt
> is már hasonló problémám, sőt most vagyok a műszaki vizsga előtt.
> Véleményem szerint az áthurkolásból az következik, hogy áramot mért
> ilymódon. Ennek időbeni lefutásából azonban még nem értem, és Te sem írod,
> hogy most végül is ki kellett cserélni a szondát vagy sem, hogy mi alapján
> döntött, ahogy döntött (pl. a görbe maximumát, vagy alakját pl. az
impulzus
> hosszát) vagy mit vett figyelembe? Persze lehet, hogy nem magyarázta el
> Neked. Fel tudnám vele venni a kapcsolatot valamilyen módon, mert azt a
> drága műszert természetesen nem tudom megvenni. Nekem már többször is
> kicserélték a komputerben levő EPROM-ot,  (40 ill. 20eFt-ért), egyszer a
> szondát is, persze nem csak ezért, de félek, hogy átvertek. Ha tudsz
valami
> előremutatót, kérlek írd meg. Gyoengyoesi Attila

Nem akartam nagyon reszletezni es hosszura nyujtani a beszamolomat, de ha
erdekel, neked leirom. A lenyeg persze a szaktudason es a muszeren van, a
sima feszmeronek latszo muszer az LCD kijelzojen gyakorlatilag oszcilloszkop
kepet produkalt, es bar nyilvan aramot mert, a fuggoleges tengely Voltban
volt "kalibralva". Az impulzus sorozat kepebol itelte ugy, hogy a
lambda-szondat kell cserelni. A negyszogjelek csak eros kepzeloerovel voltak
felfedezhetok. Minden rosz volt, ami egy negyszogjelen rosz lehet. A felfuto
el meredeksege, tulloves, a csillapodas, stb. stb. A csere utan megkertem
mutassa meg , az uj milyen impulzus sorozatot produkal. Azok tenyleg
negyszogimpulzusok voltak. A muszert persze ne vedd meg, hacsak nem akarsz
injektorszervizt vagy a utovillamossagi szervizt nyitni :-) A komplett
lambda-szonda csere volt ~23 eFt szerelessel, anyaggal,kerdezoskodessel,
meresekkel, magyarazassal egyutt.
A szerviz: Szeged, Makai út 112. (62/406-520)

Udv: Gaba
+ - Vectrasok, vectrasok !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Stevie - Bulgaria !

Igazan sajnalom, hogy csak a Vectrasok zavarjak meg a HIX-Auto lista
olvasokozonsegenek maradektalan boldogsagat.
Tobb dologban igazat adok Neked: az Indexen tenyleg nagyon jo es igazi OPEL
fun topicok vannak, erdemes elolvasni. Forumok>> Torzsasztal es ott a
keresobe
kell beirni opel, vagy vectra vagy barmi mas.
Tovabba tenyleg kezdett elhatalmasodni itt az auto listan a vectra tema, de
mentsegunkre szoljon, hogy az utobbi idoben tobben is erdeklodtek a tipus
felol. Ezen kivul en evek ota olvasoja vagyok a listanak, es tapasztalataim
alapjan ennyi "vectrazas" boven elfer a tobbi Skoda, Trabi, stb tipus,
valamint Volner es VD szamomra kimondottan terjengos flamejai kozott (utan).
Kerlek engedj meg ennyit nekunk is, vegtere is a Vectra is csak auto !(??)
Senkit nem akarok megbantani, vagy haragjat magamra vonni, de azt hiszem az
eddigi 760db HIX Autot kinyomtatva keves huzassal komplett Skoda, Trabi,
stb. beallitasi - szerelesi kezikonyv lenne szerkesztheto. De azt hiszem igy
van rendjen, errol kell, hogy szoljon egy autos lista. De miert nem fer bele
ebbe a vectra ?

Egyebkent kosz, hogy ilyen finoman-kulturaltan tanacsolsz el innen
bennunket.

Udv: Gaba

>Vectrak:
>
>nekem a vilagon semmi bajom a Vectrakkal, de a lista nehany vectrasanak
beszelg
>etese mintha tulnone a Lista keretein :-) Neha annyira Vectra-specifikus
dolgok
>rol van szo, amik nem hasznosak a tobbiek szamara. Javaslom, hogy
csatlakozzana
>k az Index valamelyik futo opeles topikjahoz, vagy nyissanak egy uj
topikot, es
>etleg egy levelezolistat. Ok maguk is gyorsabban tudnak igy reagalni egymas
hoz
>zaszolasaira, es a weboldalak nyilvanossaga meg tobb markatarsat hozhat az
isme
>retsegi korukbe.
>
>www.index.hu >>> Forumok >>> Auto-motor
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS