Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 887
Copyright (C) HIX
2000-10-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Radar+Nokia telcsi (mind)  7 sor     (cikkei)
2 benzinszag (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Fabia (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Gyori 6 (mind)  9 sor     (cikkei)
5 RE: Nokia - radar detector :-))))) (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Dunaferr6 (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Korforgalom (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Vizsgalobizottsag for Paks :-) (mind)  40 sor     (cikkei)
9 fogasszij nyulas (mind)  18 sor     (cikkei)
10 re:easytronic (mind)  25 sor     (cikkei)
11 re: juti 7vege (mind)  16 sor     (cikkei)
12 elektromos kompresszor (mind)  25 sor     (cikkei)
13 szerpentin6, kazahsztan (mind)  17 sor     (cikkei)
14 audi6, asszony (mind)  17 sor     (cikkei)
15 gokartpalya (mind)  22 sor     (cikkei)
16 bubu (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Dunaferr HAT (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Gumimeretek (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Harrier - OFF TOPIC (mind)  54 sor     (cikkei)
20 Kisfityo; Ajudi gyarlatogatas (mind)  37 sor     (cikkei)
21 [Fwd: [skodaklub] csapagy] (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Auto vizsga etc. (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Kispocki (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Alfa (mind)  10 sor     (cikkei)
25 Re: Trabika... (mind)  40 sor     (cikkei)
26 Re: Kazahsztan (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Re: Citoren XM TD (mind)  14 sor     (cikkei)
28 Re: Hengerfej, kipufogo (mind)  8 sor     (cikkei)
29 R19 lista (mind)  8 sor     (cikkei)
30 pojenok (mind)  13 sor     (cikkei)
31 suzi (mind)  21 sor     (cikkei)
32 re: festek (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Megjott (mind)  8 sor     (cikkei)
34 re:Nokia - radar detector :-))))) (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Mercedes MB 100 (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Pontiac Firebird (mind)  10 sor     (cikkei)
37 Re: Hatulrol belemenes, radar (mind)  39 sor     (cikkei)
38 Fityogond es off........ (mind)  30 sor     (cikkei)
39 Citoren XM TD, Fiat Croma TD, Alfa 164 TD (mind)  20 sor     (cikkei)
40 Trabi ismet (mind)  64 sor     (cikkei)
41 M7-en en vagyok az ace (mind)  70 sor     (cikkei)
42 Tuning, TV shop (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Radar+Nokia telcsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy nagy tevedes, mert nem kepes ra egyik telefon sem 
jelenleg a radarok meresere, raadasul 80 metert 4-5 mp alatt meg 
lehet tenni kocsival, meg mire erzekeli az ember, hogy mit jelez a 
telefon addigra mar vagy odaert, vagy biztosan be is mertek a 
fazont ugyhogy tok felesleges is, mindamellett, hogy hulyeseg ez 
a felvetes, a mobil-hix-en ezt ki is fejtettek bovebben.
												Dani
+ - benzinszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az alapján amit leirtál a tanksapka lesz a ludas, nekem is pontosan ezt
> csinálja az Opelem, igaz az 28 éves, de a kanyarban kiszabaduló pár csepp,
> ha le van húzva az ablak nekem is olyan benzinszagot csinál, hogy majd

Valoban? Ha lehuzom az ablakot, gyakran erzek en benzinszagot, azt
hittem az a gond, hogy kattanas utan meg belenyomok 2-3 litert. Amiota
csak kattanasig tankolok, nem figyeltem meg benzinszagot, de azert
valaki elmondhatna, hogy 90-100 km/h sebessegnel hogyan erezhetem
meg a hatul kiszabadulo par csepp szagat... 

Cs.
+ - Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skoda tulajok,

a www.auto.cz cimen kozze tettek a Fabia crash tesztjet,
meglepetesre 76%-ra hoztak ki, pont mint a Punto II-t,
mely eddig eleg magasan vezetett. A Punto II sokkal jobb 
oldaliranyu utkozesnel, a Fabia viszont jobb frontalisnal.
A Fabiaban nagyon rosszul sult el a gyerekuleses teszt,
elol az airbag miatt nem lehet, hatul viszont rosszul vannak
megtervezve az ules felfuggesztesi pontjai, a baba bizony
fej nelkul vegezte...

Cs.
+ - Gyori 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Viszont mostmar Teeby autostarsam sem bujhat ki a talalkozo adta elmenybol
> sem mivelhogy Gyor - ben lesz a tali :-))))))
> " Jelentkezem a talira_ "

Es en sem :)))

Cs.
+ - RE: Nokia - radar detector :-))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]:

 > > Akkor sikerült, ha egy radar 0000 jelent meg a kijelzon
 >
 > Es tenyleg: kiprobaltam es a 6110-esen ott volt a jel. Mar csak az
 > eletben kellene kiprobalni.

Haaat, nem tom...

Az a gyel, ami megjelent a 0000 elott, igen eros joindulattal
se nagyon hasonlit radarra.

szerintem 3 db negyzet van osszekotve vonallal, ami akar a
zart csoport szimboluma is lehet...

Raadaskent: ha 80 m-en belul van a meroke, mar mindegy...

Azert erdekelne, ha valaki kiteszteli, mi az eredmeny, csak ugy
technikai info szinten, merthogy nekem 2110-esem van, azon
meg nem ugy mukodik a zart csoport beallitas, ezt is egy kollega
ketyerejen ellenoriztem...

--
SaGa
+ - Dunaferr6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 A Dunaferr6-hoz szukseg van:
- idopontra
- a belepni kivanok nevere, szemelyi igazolvanyszamara
- mit kivanunk megnezni

  Van Dunaferr muzeum, amit erdemes megnezni, megkerdeztek, akarunk-e
ontest latni? A kiallitas a fokapunal van, innen gyalog kb.15perc a
koho, visszauton az ontode es meleghengermu belefer.
  Messze van ide a Soma fele domperek helye(25perc+vissza), es a
kokszolo(15perc+vissza).


Javaslat idopontra:
- november utolso pentekje? mas 5let? vagy majd tavasszal?
Javaslat programra: rovid program:
- muzeum
- koho
- ontode
- meleghengermu, ugyis sok lesz nektek, duborgesbol es melegbol. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.
> Szerintem nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek 
> van eslobbsege!!!

Belgium! Szinte minden keresztezodes jobbkezes, igy aztan a
korforgalomba jobbrol BEjovonek is elsobbsege van. Fura, de hamar
megszokhato.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3539
                        Tel.: (+43-5) 1707-45764  <<--- VALTOZOTT!!!
+ - Vizsgalobizottsag for Paks :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, sugarzo arcu Autosok!
("Udv, trallalla... Autosok!", Aldo utan szabadon; thx, Mester! :-)

Egy nagyon egyszeru - talan ko:lto:i - kerdessel novelem a mai AUTO
bytejainak szamat.

Mindazok a listatarsak, akik bejelentkeztek a PAKSI-HAT-ra, DE
nem jottek el, vajon miert nem jottek el???

Ugye, tobben voltak, akik minden adatukat megadtak, es ennek
ellenere sem jottek el...
Es persze utana sem szoltak, hogy bocs, fiuk (lanyok), de ez es
ez jott kozbe... Szanom-banom... stb-stb.

Vajon miert?...

------

Ja!
Kedves VD!

Nem is olyan reg elcsodalkoztal azon, hogy-hogy annyian ott
voltunk Pakson, pedig csutortoki napra esett a HAT...

Akik ott voltunk, szinte mind szabadsagot vettunk ki.
Szerettunk volna ott lenni, talalkozni, tehat mindent megtettunk
ennek erdekeben!

Jo, hogy ilyen tarsasagga kovacsolodtunk! :-)

Remelhetoen, legkozelebb Veled is sikerul talalkoznunk!


Tovabbi minden jot mindnyajunknak!


Udv:
	Pen-team

14-15
+ - fogasszij nyulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Minap az autoszerelo egy vezermuszij csere kapcsan mondta, hogy az
>legfokeppen a motorfektol nyulik meg. Elhasznalodasanak a legfobb oka a
>motorfek hasznalata.

Mint a nevem alapjan kizarolag autentikus szemely :))) kijelenthetem, hogy
ez zoldseg. Amikor nyomod a gazt, akkor a fotengely forgatja a szij
segitsegevel a vezermutengelyt, aminek x ellenallasa van, surlodas,
szeleprugok, szelepek ellenallasa (a kipufogoszelepet be kell nyomni az
expanzio miatt tulnyomasos terbe. Mintha a vizbe esett auto ajtajat akarnad
kinyitni...).
Motorfek uzemben ugyanigy a fotengely hajtja a vezermutengelyt, viszont az
ellenallas egesz picit kisebb (elhanyagolhato mertekben!), mert nincs
(akkora) expanzio a hengerekben.
A hasznalatban a szij folyanatosan nyulik meg, emellett eloregedik, ha
olajat kap azonnal tokremegy, es a hajtogatas miatt idovel hajlamos a
fogakat elhagyni...
Fogash

+ - re:easytronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg valami: azt olvastam a hagyomanyos automataknal, hogy azert kell a
>viszkokuplung, mert terheles alatt kell valtani. De hat ezt ezek szerint
egyszeru megoldani, ha >szervomotorok kuplungolnak, nem? Szoval nem ertem,
miert van meg mindig ennyi hagyomanyos >automata valtos auto.

Reszben mert terheles alatt kell valtani, reszben mert allo helyzetben sem
old (allo kerekek+jaro motor). Azert nem terjedt el, mert eddig nem nagyon
volt ra igeny, es a kivitelezessel is vannak gondok.
Haszonjarmuveken mar regebb ota van EPS (Electronic Power Shift), ahol a
pilota csupan egy mikrokapcsolokkal korbevett joystickot mozgat, a
kuplungolast es a sebessegvaltast pedig elektronikusan vezerelt
suritettlegevos (pneumatikus) munkahengerek vegzik. Szemelyautokon viszont
egyreszt nincs suritett levego, tehat megbizhato, gyors mukodesu hosszu
loketu elektromagnesek kellenek (ezeket ossze is kell hangolni,
sebessegszabalyozasuk sokkal nehezebb, mint egy munkahengere), emellett az
egesz kacatnak helyigenye es tomege van. Eddig volt a 2 alternativa
(manualis es automata),aztan jott a tiptronic (felulbiralhato bolygomuves
automata valto+hidrodinamikus tengelykapcsolo es NEM visco-kuplung!), meg
ujra a fokozatmentesen valtozo attetelu (CVT) automata, aztan kitalaltak,
hogy ebbe beleepitenek 6 a'l-fokozatot (Audi A6, 280Nm), es mostanaban kezd
odaerni az ugy az automatikusan mukodtetett fogaskerekes valtomuhoz. A
belsoegesu motorokat a CVT szolgalja ki legjobban (mindig a max. nyomatek
es/vagy a legjobb emisszio kornyeken tartja a motor fordulatszamat), csak
meg kell szokni, hogy nincsenek valtasok...

+ - re: juti 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Engem mint elvakult autost az alabbi program asszem lekotne:

Gyor:
1. delelott gyarlatogatas a 7vegen is termelo Audi gyarban
2. ebed Gyorujfalun a La Perla etteremben (Gyortol 1.5km)
3. delutan gokarozas Gyorzamolyon (Ujfalutol 4km)
4. este berugas tetszoleges gyori szorakozohelyen
5. ejjel alvas (pl Hotel konferencia **** 1 szoba 1 ej < 10eFt a belvaros
kozepen)
6. masnap tesztvezetes a Rabaringen (Ecs, Gyortol 10km) nagy sebessegu oval,
kulonbozo burkolatok es vonalvezetesu palyak, stb
7. talalkozas Kincses Istvan 100szoros magyar gyorsasagi bajnokkal,
lehetoleg Ecsen, lehetoleg hozza a H csoportos RX-7-et is! Autozasi
bemutato, utaskor, lehet tole tanulni...
8. este haza

+ - elektromos kompresszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En meg nem lattam olyan elektromos motrot ami kepes volna 20-25 ezer, vagy
ennel nagyobb
>fordulatszamra ( egy mezei turbo kb ennyivel forog).

Pedig letezik. Precizios furogepek az 1,0 mm alatti furatokhoz mennek vagy
20ezerrel, az Audi 2,5 V6 TDi hengerfejeit megmunkalo un. orsomotorok (a
szerszambefogo tokmany kozvetlenul a motor fotengelyen van)
frekvenciaszabalyozassal fokozatmentesen vezerelve, keramiagorgos
csapagyakon forognak 14.000-et (ekozben atmero 50mm-es maroszerszammal
forgacsolnak, tehat nyomatek is van)...

A mezei turbo viszont siman porog akar szazezret is.Viszont a Scaniaban mar
10 eve is volt turbocompound feltoltes, ahol a turbo tengelye jo nagy
fogaskerekattetellel a motor fotengelyehez volt kotve. Ha a kip.gazok
energiaja nem hajtotta a turbot rendesen, akkor forgatta a fotengely,
mechanikus feltoltokent mukodtetva azt. Nagy fordulaton meg egy szabadonfuto
leoldotta az egesz hobelevancot es futyult sima turbokent.

Jo kis toltonyomast es szallitasi volument tudnak viszont a kulonbozo
mechanikus kompresszorok is (csavarkompresszor, spiralfeltolto (G-Lader),
Roots-fuvo) is, ezek fordulatszam-igenyi viszont siman 3000 alatt van,
vagyis barmelyik villanymotor jatszva megforgathatja oket.

Szoval nem biztos, hogy doktoralni lehet belole...    :)

+ - szerpentin6, kazahsztan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Izombol gondolkoztam! Soma,a gokartpalya nincs bekeritve, nincs lezarva, a
varos tulajdona, az megy ra aki akar.Van viszont egy rovid, amde 12%os
emelkedo, ami a Rabaringhez vezet fel. Sajna ez is csak kb 1km, viszont
zsakutca, a vegen csak a palya van. Forgalom gyer, de a mobilos biztostas
alap lenne itt is.

>Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.Szerintem
>nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek van eslobbsege!!!

Franciaorszag. A Diadaliv koruli korforgalom jobbkezes, vagyis beszaguldasz,
aztan satu, mert adhatod az elsobbseget. Viszont nincsenek savok felfestve,
ahanyan elfernek, annyian mennek...
A vilag legbuzibb korforgalma viszont Bp. Clark Adam ter (Lanchid, alagut),
ahol felig a belsonek, felig meg a bejovonek van igaza. Magyar narancs:
kicsi is, savanyu is, de a mienk...
Fogash

+ - audi6, asszony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mielott nagyon felresodrodna a szervezes kenytelen vagyok kozolni a T.
listaval, hogy az Audi 6hoz csak a nyito informaciokat birtam szallitani,
illetve a kontakt-szemely nevet. Sajnalatos modon a tovabbi szervezesbe nem
tudok belefolyni, ti. magan a talalkozon is csak egeszen kis valoszinuseggel
tudok megjelenni. (mar csak 3 nap szabim van erre az evre...)

Gandalf!
Nemtom hol probalkoztal, de vasarnap nezegettem Ferihegyen a berauto
kinalatot, a VW Golf/Astra/Nissan Almera es hasonlo kategoriaju kocsik heti
km-korlatozas nelkuli dija 7-800 DEM korul mozgott, a napi dijak pedig
70-100DEM kozott. Repteri felvetellel-leadassal (Budget, Sixt, Inka,
Europcar, LRI-Autokolcsonzo...). Ha kulfoldi vagy, AFA-t nem szamlaznak,
letet valszeg van...
Amugy az asszonyom nem gepesz, de mernok, es szeret autozni. :)
Udv
Fogash

+ - gokartpalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem a Gyori gokart palyara kell engedelyet kerni. Egyebkent
gokartokra
>talaltak ki a meretet, a kanyarok eleg szukek. Meg nem rallyztam rajta, de
>igy ranazesre nem a legszimpatikusabb.

Amikor epitettek, __kozlekedesbiztonsagi gyakorlopalya__ cimszo alatt epult
meg. Ekkor a gokartosok meg a Kodaly Zoltan ut (akkor Munkasor ut) egy
szakaszan nyomtak, 10 emeletes panelek kozott... Aztan latak, hogy ez jo, es
birtokba vettek. Aztan kihalt a szakosztaly...

Maga az aszfalt kb 5-6 meter szeles (mint egy masodrendu fout), kanyarokban
szelesebb. A legnagyobb kanyar kb 20m sugaru, ez picit dontott is. A tobbi
kanyar szukebb, de (en 100loeros autoval probaltam, nem tulzottan kisarkitva
vezetve) 90ig gyorsultam fel, aztan fek (ABS nem dobolt), aztan csikorgas
nelkul bevettem a vegen a kanyart. Vannak persze szukebb kanyarok is (amire
lehet kacskaringos palyat kitalalni), de van pl egy nemtom hany meter sugaru
teljes kor is. Itt meg lehet nezni, mi az a kanyarsebesseg, ahol a kocsi
elkezdi tolni az orrat, vagy elszall a hatulja. A fenti auto 45-tol tolta az
orrat, eros rakormanyzassal ~55ig fel tudtam tornaszni. Szoval van ott mit
keresni szgk-val is.


+ - bubu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A bubu zarja (nyomas hatarolassal) a kipufogot, es egyben vissza veszi a
gazt !
>Sok teherautot es buszt igy allitanak le, maskepp nem is lehet. Az Ifa-bol
>(regi tipusu) pl. akar ki is veheted a kulcsot , a motor jar tovabb.

NEM IGY ALLITJAK LE. Ha elolvastad volna az egesz cikket, rajonnel, hogy az
adagolo fogaslecet huzzak vissza. A motor igy nem lefullad, hanem
uzemanyag-befecskendezes hianyaban all le. Az IFA-ban nincs is bubu, viszont
a padlobol kiallo 25cm-es gazpedal aljan van egy 3cm-es kis pocok. Ha erre
lepsz ra, akkor gyak. visszahuzza a gazpedalt (merleghinta-effektus) az meg
visszahuzza a fogaslecet es megall. A tiszta mechanikus dieselek vigan
mennek gyujtas nelkul, aramra csak a kozlekedest elosegito es kenyelmi
berendezesek miatt van szukseguk.
A bubu meg (mas tipuisoknal) kialakitastol fuggoen vagy ossze van kotve a
fogasleccel, vagy nincs. Ha nincs, akkor az alapjarati uzemanyag-mennyiseget
bubuzaskor is megkapja a motor, ezeknel a bubu nyitasakor szep fustpamacs
esik ki a kipufogobol.


+ - Dunaferr HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZiasztok!

Olvasgatom itt a terveket a Dunaferres gyarlatogatasrol. Nem tudom, hogy
segithet-e, de a baratnom anyja az egyik ig.helyettes titkarnoje a DF-nel,
igy minden titkok tudoja. Majd megkerdezem, mit lehetne megnezni naluk.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Gumimeretek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudja valaki esetleg, hogy a gumikon lévő 3 méret pontosan mit
jelent?
Mondjuk a 195/55 R15? (Nekem ilyen van :)) )
Azt tudom, hogy a 15 a felni átmérője inchben.

Azt is nagyjából tudom, hogy a 195 a balon mérete az 55 pedig a
magassága, de milyen mértékegységben, mettől medig...?
Ha pl. 14-es felnit akarok tenni a kocsira (téligumival) akkor milyen
magasságú gumit kell venni, hogy a kerékátmérő (ezáltal a sebességmérő
pontossága) ne változzon?

Köszi by Gabi
+ - Harrier - OFF TOPIC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

yerico wrote:
>Akkor most mitol ment tonkre? A nem letezo raketatol, aminek a feladata a
>radar rombolasa lett volna?
Jo kerdesek, de mint altalaban ha a sajtotol varsz valaszt erre, akkor
cseszheted... Vegul is ugy tunik megadtad a valaszt magadnak, en meg
emlekezetbol ideztem, es most mar latom, hogy nem "automatikusan" inditotta
volna a rakettat, hanem csak "azonnal", aztan az mar automatikusan repul a
kepukbe, majd ott meglehetosen gyorsan oszlasnak indul. A RAF meg nyilvan
hazudik, ha nem kivanatos dolgokra terelodik a szo. Bar ahogy emlekszem a
HARM az egy regi es (relative) nagy hatotavolsagu piskota, itt valami masrol
lehet(ne) szo? Mar vagy 15 eve nem kovetem a haditechnika fejlodeset.
Viszont megtalaltam a cikket, es ha nem is ad magyarazatot a hogyanra es a
miertre, talan utana lehet jarni a dolgoknak, a tobbieknek meg egy kis
nyelvgyakorlat:

Target practice
What follows was spotted in Bike magazine, which had spotted it in Pilot
magazine. Two members of the Lothian and Borders traffic police were
recently having a pleasant time out on the Scottish moors, trapping speeding
motorists with a radar gun. Suddenly their equipment went crazy, registering
a speed of over 300 miles per hour. It then locked up completely. Seconds
later the startled boys in blue understood why, as a low-flying Harrier jet
screamed over their heads. Upset that their radar gun had been broken, the
policemen put in a complaint to the Royal Air Force-only to discover that
the damage could easily have been much worse. The RAF informed them that the
Harrier's target-seeker had locked on to what it had interpreted as enemy
radar. This immediately triggered an automatic air-to-surface missile
attack. Fortunately for the two policemen, the Harrier was operating
unarmed.
(17 February 1996)

Hanem most egy katonai loteren dolgozunk, es talaltam mar nehany fel nem
robbant AAMRAM-ot. Legalabb is annak gondolom... . Na, ezek altalaban szet
vannak esve a becsapodas kornyeken, a robbanofejbol /ami ugye a torzs elso
harmada kornyeken leledzik/ altalaban kirepul az a tablacsokiszeruen
rovatkolt henger, ami a maszoret tartalmazza. A masik fo resz a hajtomu, ami
egyben marad, valamint nagy kupac elektronikat is ossze lehet guberalni a
kornyeken /Itt a fiokomban van egy ilyen kis baszas, amire az van irva, hogy
"TRIGGERING DEVICE, FUZE"/.
Hanem most utoljara talaltam valami russzki csodat, amibol a hajtomuvet
ugyan eltavolitottak (ez azert erdekes, mert tobbnyire lustak arra, hogy
megtegyek), de a hajtomu-torzs /ami kb 2-3 m hosszu/ elejen korkorosen
elhelyezve negy levegobeomlo nyilas lathato, a torzstol kifele dontve olyan
30 fokos szogben. Itt vannak az iranyito rendszer hidraulikus
hengerei is, es innen rudazatok mennek hatra muanyag burkolat alatt a
vezersikokhoz. Eloszor valamifele cirkalo ketyerere gyanakodtam, de
nincsenek olyan szarnyszerusegek, amelyek felhajtoerot szolgaltatnanak, csak
a torzs vegen a negy darab egyforma meretu delta szarny.
Mashol talaltam egy komplett folyekony hajtoanyagu raketahajtomuvet, nem tul
nagy, eppen fel lehetne rogziteni egy trabira, valamit biztosan dobna a
teljesitmenyen, de meg ki kell talalnom, hogyan tuszkolom be a borondbe. Van
mindenrol kepem, de hogy mikor es hova kerul fel, majd megirom.

Udv joe
+ - Kisfityo; Ajudi gyarlatogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali All! :o)

Azthittem, hogy ezen mar reg tul vagytok!
______________________Kisfityo_________________________
Csak egy-ket ellenpelda:
A havernak is meg nekem is 2-3 evig volt kispokunk, amik dinamosak
voltak!
Semmi, de semmi olyan gondunk nem volt, hogy a vilagitas es a feklampa
mellett nem ment az index!
Igaz, mi mindig torodtunk a kis vassal, mert szerettuk! Sot sokat szereltunk
ismerosoknek is es azoknal sem tapasztaltam, amikor rendben voltak
tartva. Szep volt, 2 hengeres es kicsi! :o) Micsoda feeling! Autopalya 110 
es mar kiraly votam! :o)
Egyszer fordult elo, hogy kib...ott velem, akkor meg kezdo pokos voltam:
Uvoltott ezerrel a zene, ment a vilagitas, esett az eso, ezert az ablaktorlo
is
ment es mindezt _varosban 3-4 oran keresztul_! Nos az aksim eleve nem 
volt a helyzet magaslatan, igy eccer csak aztmondta, hogy Brrrrr-brlrlrlr-
-brlrlrlr-brlrlrl-b-b-b-b-.......
Ujraelesztes, oninditozas, de tok suket volt! Na minden fogyaszto le, majd
betolas (nem az arokba, bar akkor azt szerettem volna leginkabb. :o)) beroff
es haza nagy fordulaton. Este aksitoltes, masnap jo!
Nem vitatom, hogy egy generatorral tuti lenne es le volna a gond, de azert
egy folyamatos elektromos karbantartassal (szenkefek csere, onindito pucolas
stb....) es minel sporolosabb energiafogyasztassal eletben lehet tartani a 
dolgokat!
Ez csak az en velemenyem, koszonom a szot! :o)

_______________________Ajudi gyarlatogatas__________________
Enisenisenisenisenisenisenis!!!!! :o))))

A korm..... nincs kedvem leirni! :o) Pusszantas

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - [Fwd: [skodaklub] csapagy] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A Skodadoktort en felnegyelem:

a hajtokarban az atmero 48mm
Az elso koszorules utani meret: a konyv szerint:44.75
A csapagycsesze vastagsaga (itt jon a lenyeg)
konyv:1.615
mert:1.8 es 1.7 kozott, tehat a konyv szerint: 1.74mm

Ergo SZAR CSESZET ADOTT AZ A #@$@#$%@$%@#$@#$@#

Tanulsag: Jo messzire elkerulni. Azert meg holnap megmerem a fotengelyt
is az asszonynal. A rohely az, hogy 0.25-os volt a zacsira rairva.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Auto vizsga etc. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/2/2000 -0500, you wrote:
>Ugyan ezt az autot valamelyik regebbi gazdaja megtorte, igy elso fenyszoro 
>cser
>ere szorult. Ennek kovetkezteben a ket fenyszoro foncsorozasa elter egymastol.
>A bal oldali lampa erosebb fennyel vilagit. Ez kinek mekkora problemat 
>okozhat?
>  (tudom, szembe jovok, de most nem rajuk gondoltam.)

Hat nezd, szerintem 20e ft-ert barhol atviszik a vizsgan, nem olcso de nem 
kell bele katalizatort venned, a kerekekkel vacakolni, sot ha felteszik a 
katalizatort sokkal rosszabbul fog menni a gep, valozinuleg azert lett a 
kat kiszedetve..

szvsz en inkabb a vizsgat inteznem es nem a 70e ft-os katalizatort a 100e 
ftos gumikat, es hasonlokat..

Ant
+ - Kispocki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/2/2000 -0500, you wrote:
>Biztos, hogy maga az _index_ nem mukodik? Mert a mi kisautonkon a
>fent emlitett korulmenyek kozott az _index-visszajelzo_ nem vilagit
>es nem kattog, de tobbszor ellenoriztuk, es maga az index mukodott
>ekkor is. Nem mondom, hogy nem zavaro, en is megnezettem
>szakemberrel, de azt mondta, hogy nem tudja az okat. Egyebkent az
>elektromos rendszer  tobb pontjan en is me'regettem feszultsegesest,
>es rejtelyes zuhanasok vannak, aminek kovetkezteben peldaul alig
>vilagit a tompitott. Minden csatlakozast megneztunk,
>leforrasztottunk, es megis. Ez van.

Apam szerzett egy nem hozzavalo indexrelet, most ha nyomom a feket eg a 
lampa akkor villog normalisan, ha nem eg a lampa es nem nyomo ma feket 
akkor mint az orult villog az index, de ugyerzem ez meg mindig a jobbik 
eset, igy igymarad, volt egy masik megoldas kikotottem a belso villogot, es 
ha nem eg a benzinvisszajelzo lampa!!!!!!!!!!! hogy keves a benzin akkor 
jol mukodott, de olyankor 2-3 perc indexeles utan (halisten nem kell annyit 
villogni) az indexrele elkezdett fustolni, ami nem volt tul meggyozo..
hat csodak nincsenek, vegulis most hulyen nez ki a vibralo index, de jobb 
mintha nem eg..

Na rohanok, sorozasra, remelem nem kell 9 honapig vedenem az orszagot, mert 
tolem biza senki se fog nyugodtabban aludni..

Ant
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/2/2000 -0500, you wrote:
>Kiviszed a piacra, jo penzert eladod, hozzacsapod a tuningra szant penzedet,
>aztan elsetalsz es veszel egy Alfa 145 2.0 Tsparkot, az a tuti. :))))

Es ha nincs ideje havonta a szervizbe jarni vele, akkor vesz egy 1.6-os vti 
civicet es ugyanugy megy a ket auto, igaz az alfa tan szebb, bar  145 nem 
annyira biztos, mindenesetre tobb penze marad mert nem kell annyit benzinre 
es javitasra kolteni...

Ant
+ - Re: Trabika... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Teeby!

A AUTO 0885-ban irta Teeby >:
>>Van koztetek olyan, aki tud Trabival tukorbol tolatni?
>>Szivesen vennek tole leckeket!!!
>
>En tudok, viszont nekem nem az eredeti trabi tukreim vannak.

Akkor sajnos diszkvalifikallak! ;-))))))
Eredeti Trabi tukrokkel kell kepesnek lenni tolatni!:-)

>Hanem olyan utangyartott, ami trabi 1.1 es P126-ra valo.
>Sokkal nagyobb is szebb is es praktikusabb is.
>Az autot pedig feldobja.

Ezert (is) imadom a Trabit. Ilyen aprosagokkal nagyon sokat
lehet javitani a (szerintem) egyebkent is magas esztetikai
szinvonalan! Magyarul nekem nagyon tetszik a gep, ennek
ellenere folyamatosan ugykodom rajta valamit :-))

>Szerintem megeri az arat. Drabja 1490.- volt es van belole
>bal es jobboldali is.

Inkabb a Suzukirol kene raeroltetni a tukroket, csakhat
kepzelem, mennyi lehet most, ha harom eve 18 rugo volt...

>Leckeket sajnos nem tudok adni, Kecskemet-Gyor nagy
>tavolsag. :))

Penti szavaival elve ne legy kishitu!  :-)
A Pasztor fiverek (Dani es Tibi) egyszer erre jartak egy
Berlingo+utanfuto konstrukcioval, es akkor kaptam lehetoseget
egy kicsit gyakorolni. Kulonben is, elobb utobb biztos lesz
Gyorben is HAT! :-)))


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re: Kazahsztan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


KERUNK MEG UTLEIRAST!! :-)))))))

17 sor Kazahsztanrol: ennyi egy HIXAutosnak nem eleg !!! :-D


udv, deejaytiszy
+ - Re: Citoren XM TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Hermit kerdezett a subj. autorol.

Nekem is alomautom, valahogy nem tudok kiszeretni a
kombi verziobol (pedig mar 8 honapja nem is gyartjak :-((

Szoval ami alapveto:
csak 95 utani modellt szabad venni. Onnan ismerni meg, hogy
a hatan az XM betuk kezirasra hasonlitanak.


Udv, deeejaytiszy
+ - Re: Hengerfej, kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hengerfej koszorulestol, ne varj nagy valtozast, mert itt csak (maximum)
par tized (altalaban nehany szazad) leszedeserol van szo. Ha jol
megcsinaljak nincs kulonbseg az eredetihez kepest.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - R19 lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szasztok!

olvastam a listan, hogy letezik audis lista. van esetleg r19 is?

-- 
bye : Hende Roland

mailto: 
+ - pojenok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: C5 + elektromos ules ( 28 sor )
>A texasi Porsche k elektromos ulese nem
>tunt fel senkinek?

nekem nagyon teccet, meg a lengyel jeges is. gondolkodtm rajta egy
ideig:)
-- 
bye : Hende Roland

mailto: 
+ - suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Az altalanaos SUZUKI ellenessegrol. ( 11 sor )

>Mar reges regen tudomasul vettem hogy itt un. nagyfiuk
>vannak nagy pofaval nagy ccm -el.

szvsz nem errol van szo. autonak auto, vegye meg aki akarja en nem.
felesegem szerint ez valook :) csak aki megveszi, hasznalja azt
kepessegei szerint. sok baleset van emiatt, hogy nem birjak felmerni ez
is egy papirauto.
en nagyobb biztonsagban erzem magam az r19-emben.

>A SUZUKI azonban megiscsak egy JO auto.
>Pl. jobb mint a tarabant.

ez igaz. (bocs trabisok!), csak mas a feelingje. a trabie kafa.

-- 
bye : Hende Roland

mailto: 
+ - re: festek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Bp. IV. Arpad u. 154. Tel: 370-1721

En is tudom oket ajanlani. A Suzukihoz volt is koromlakk, ugyhogy 
azonnal elhozhattam (mar nem is emlexem mennyi volt, de 500 
alatt boven). Korabban a Skodahoz nem volt nekik, azt meg jol 
megneztek, osszehasonlitotta par mintaval, aztan nehany nap 
mulva ki volt keverve. Ekkor viszont a keveres miatt 2 
koromlakknyit kellett megvenni, kevesebbet nem tudtak csinalni 
(ez se vag foldhoz senkit)

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Megjott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kemeny ot honapos varakozas utan tegnap atvehettem csaladunk uj autojat,
egy Opel Zafirat. Az elso 50 km. utan az auto isteni ! a hetvegi
kirandulason lesz alkalmam alaposabban szemugyre venni a kicsiket. Sajna
rendszam dolgaban nem volt szerencsem, csak HIR lett. Ha kicsit kesobb jon,
akar HIX is lehetett volna :)).
Hello : Laci

Ui. : Frigyes ! Van kivulre ragaszthato HIX matrica?
+ - re:Nokia - radar detector :-))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
En is megkaptam ezt a tippet sokadmagammal.
Baromsagnak tunt, de beallitottam es mit ad Isten
meg aznap hazafele az M3-as kivezetosen az ARAL-kutnal
ott allt a szokasos zold Favorit. No ez a telefon
szerintem nem tudta, hogy csipognia kellett volna.ű
Szoval errol ennyit!
Udv:
	Cocas
+ - Mercedes MB 100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok !

Van egy a MB100 kisbuszom. Az lenne a kerdesem, hogy kaphato-e hozza szerviz
konyv, karbantartasi konyv vagy javitasi konyv.
Ha tudtok valamit írjatok !!!
Egyeb a tipussal japcsolatos infok is nagyon erdekelnek !!!

Köszönöm !!!!

		Miklos Andras
		 
		06 20 914 7624
+ - Pontiac Firebird (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valaki a listan, akinek Pontiac Firebirdje 
van a 80-as evekbol? Ha lenne valaki, legyszi 
irjon nekem maganban!

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/
+ - Re: Hatulrol belemenes, radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> Egy rovid hir: valahol Skociaban ket fakabat bebujt a bokrok koze, hogy majd
> leradarpisztolyoz nehany gyanutlan mindenevot a fouton. Ment is az uzlet egy
> darabig, hanem aztan a ketyere megbolondult: ossze-vissza ugralt a nulla es
> kb 300 merfoldes sebesseg kozott, majd vegleg kifekudt. A studirozo rendorok
> elott pedig megjelent egy Harrier teljes eletnagysagban...
> Mint kesobb kiderult, a Harrier erzekelte a rendorok radarjat, es a vedelmi
> elektronika tamado radarkent azonositotta azt. Ebben az esetben a komputer
> azonnal indit egy elharito raketat, a ket paprikajancsi szerencsejere
> azonban a gep fegyvertelen probarepulest vegzett aznap, igy csak azon
> vitatkozott kesobb a ket ceg, hogy ki teritse meg a tonkrevagott
> radarpisztolyt.
  Hmmm... az informcaio szajrol-szajra terjedese... :)

  Az ujsaghir igy szolt (hogy melyik ujsag irta, mar nem emlekszem):
A Londont Edinburgh-val osszekoto A1 autopalya gyorshajtoira leselkedo ket
rendornek furcsa elmenyben volt resze. Egyikuk kezi radarkeszulekkel merte
egy
kozelgo jarmu sebesseget, midon huledezve latta, hogy celpontja sebessege
meghaladta az 500 km/orat. A keszulek aztan lefagyott es vissza sem lehetett
allitani. Kiderult, hogy a zsaruradar egy az Eszaki Tenger felol erkezo,
egy  
Skocia feletti melyrepulesi gyakorlatban resztvevo NATO Tornado harcigepre
allt
ra. A zsaruk nem is sejtettek, mekkora veszelyben voltak: a gep szamitogepe
nemcsak hogy detektalta es azonnal hatekonyan zavarta az "ellenseges"
radarberendezest, hanem raadasul elesre allitott egy Sidewinder levego-fold
raketat, keszen arra, hogy a fennallo "veszelyt" semlegesitse. A holland
pilota szerencsere esszel gondolkodott es a raketa manualis ellenorzeset az
automatikus vedelmi rendszertol még idejeben atvette. A rendorjaroroket
feletteseik figyelmeztettek, hogy radarjukkal a jovoben ne a tenger, hanem a
szarazfold fele
celozzanak.
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
FIDÓ.Hun:
Web-dizájnos Fidót akarok!!
+ - Fityogond es off........ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Szia Norbi.

>Az, hogy nem eg az index, ha eg a lampa, es fekezel, tenyleg
>fityobetegseg, es orvosolhato, csak nem olcso. A javitas >egyszeru:
>csereld ki a dinamot generatorra.
Valoban jobb a generator, mivelhogy alapjarati fordulaton is van toltesed.
Viszont ha netan veszel gencsit akkor azt a terelo lemezt is cserelned kell
, ugyanis vastagabb a gencsi, mint a dimano :-)))

Egyebkent en is jaratom a fiat126 - os topicot :-)))) Erdekes :-8 De
tegyetek mar at Digestbe mert lemondom, rontom , bontom :-)))

>: Oktober 28-an, Szombaton Kisfityos klubtalalkozo
>lesz a Campona parkolohazanak 3. emeleten
Kosz :-)))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Citoren XM TD, Fiat Croma TD, Alfa 164 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

A TD Croma-rol tudok nyilatkozni, mert olyat birtokolok.
Nezd meg a jobb hatso toronycsapagyat. Rendszerint elmegy vadaszni.
Szinten jobb hatul a lengokarszilentek. A turbonal alltalaban folyik 
az olaj, ez teljesen normalis, csak nem mindegy, hogy mennyire.
Elol a gombfejek is el szoktak faradni, eleg surun.Ha mar ugyis alatta
vagy, akkor nezd meg a feltengelycsuklokat meg a gumiharangokat.
Beinditas utan nezd meg, hogy az olajnyomas mennyi ido allatt megy fel.
Jo motornal <1 mp, kopottaknal akar 3-4 mp is lehet. Ne szegyeld felpor-
getni a motort 4000 rpm-ig uresben. Tudom, hogy kinzas, de akkor fogod
meglatni igazan, hogy mennyire fustol. Az ABS-t mindenkeppen probald
ki. Tobb nem jut eszembe.

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Trabi ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> >a visszajelzo lampa meg elegge takarasban van a kormanytol...

:> Ez eddig meg sosem tunt fel, bar fugghet a kormany
:> kialakitasatol is. A mezei Trabi kormany nem takar. Neked
:> milyen van?

En nem tudom milyen tipusok leteznek ilyenbol, ez egyszeru
fekete muanyag kormany a szelen korbe egeszen jo borboritassal.
Mindenesetre a kozepen (az AirBag helyen) elegge vastag annyira
a kialakitasa, hogy pontosan eltakarja a haladasi helyzetben a
kijelzo lampakat.


:> >:> Es a hutovizutantolto sapkat?
:> >Nem kellett me'g, ugyanis nem szivarog a hutofolyadek... :-)

:> Es az olaj a valtobol, meg a benzin a karbibol?

Jajjjj, valto sincs benne, nemcsak huto ?  :-)

Egyebkent nem folyik semmi sem es lassacskan kitapasztalom
a szivato helyes hasznalatat is, hogy ne alljon le, de ne is 
fogyasszon sokat. 
Nagyon regen volt mar szivato a kezem alatt. Az Omega, diesel
leven automatan dusitgatott, elotte a Rekord is mar automata
szivatos volt...

Elso fogyasztasi atlag: 130 km - 16 liter uzemanyag. !!!!!
Az Omega varosi araszolasnal, klimaval es utanfuto vontatassal
nem fogyasztott ennyit...
Na jo, apam elegge gazdasagtalanul vezet (piros lampanal
utolso 20 meter meg gazzal...), annak idejen az Omega atlagban
olyan 8 literrel ment. Nagy meglepetes volt nekem a Paks6,
mert utana masnap eppen Pecsre mentem es a hetvegen
sikerult 930 km - 55 l gazolaj fogyasztast teljesitenem, pedig
Paksra meg klima is kellett !!!

Visszaterve a Trabira, elegge fustolt az ominozus tulfogyasztasi
vilagcsucs alkalmabol, tobbek szerint nem volt jo az OMV-nel 
kaphato 1:40-es keverek. (Masfajta kut nem volt es nem lehetett
allitani az aranyt) Most legutobb a Shell-nel tankoltam es kulon
ontottek bele a lottyot, kulonben meg V-Power-t tankoltam !!!
Azota tenyleg jobban megy es csak elso 1 percben fustol, de
nem igazan eszrevehetoen, utana egeszen tiszta...

Korabban irtam:
:> >A motor vegulis nem gyenge a kasznihoz,

Soma:
:> Ketutemu mivolta miatt jo nyomatekos.

Haaaat, azert nekem most barmelyik benzines auto gyenge
a diesel nyomateka utan. A trabiban neha kapcsolnam az
Otodik Sebesseg-et (Petofi radio), de nincs... Egy hidon felfele
mar jelentos kulonbseg van a 3. es 4. fokozat kozott. A 3. meg
megy de visit nagyon, a 4. pedig mar igen megfontolt...

Ket honapig kell meg megszoknom...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - M7-en en vagyok az ace (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv uff-uff !

Egy hosszabb lemaradas utan lassuk a felhozatalt:

- Balazs tollabol:
>Szerintem nem a suzukisok veszelyesek, hanem altalaban azok, akik hirtelen
>kerulnek az eddiginel sokszor jobb auto volanja moge (peldaul
>trabant->suzuki, vagy barmi hasonlo), es nem ismertek meg ki az autot, vagy
>megreszegiti oket az elozonel sokkal tobbet tudo auto. Lattam mar hulye
>embert volvoban meg mercedesben is, megse felek mindegyiktol :))
Vagy BMW 535-be !!!
Balazs gondolatat az ember nap mint nap tapasztalhatja autopalyainkon, ill.
egyeb kozutjainkon. Bejut a joba, es elfelejti, hogy hova valo. Apa, anya,
barat, baratno, munkahely alasodorja a "nagy" vasat, oszt elszallt a vilag.
Reszemrol autopalyan, es autouton ha lehet a megengedett+5-10km/h-val
kozlekedem. Ebbol adodoan, ha eppen elozes kozben egy 200-zal szaguldozo
bargyu barom utoler szepen megvarja amig elintezem a "dolgom", utana ove az
ut. Mi alapjan kene nekem majd mindenkit min. 180-nal elozni, hogy ne legyek
utban a belso savban ??? Ki o: ??? Ha a kocsog villog, akkor az mas kerdes.
Akkor udvariasan fék, és 70-es tempoval vissza az elozendo moge :))). Nalam
alapveto kerdes amit eddig soha nem sikerult tisztazni, hogy ki O: ? Egy
nagy nulla. Ha versenyezni akar a nullaja csak szoljon. Kerek ket napot amig
veszek egy hozza hasonlo autot, es gyerunk. Mi bajunk lehet ?? En utana
eladom a vasat, o meg eghet a noje elott :))) Ez kell nekik ???
Na engem ezert nem idegesitenek ezek a taknyosok.
Erdekes tegnap az uj 2/A-n 110-nel utolertem egy 75-80 kozott "setalo" max.
fel eves 3-as BMW-t. Hihetetlen de ki tudtam elozni, es meg az anyukajat sem
vettem a szamra. Na, ilyenkor mi van ?? Tudom. Megint en vagyok a bunko,
kisstilu, hogy meg anyazni sem tudtam. Itt jegyeznem meg, hogy a trabi, es a
Warnyu sem a sebessege miatt zavar, hanem a szagat kerulom. Termeszetesen,
ha valaki ilyen uton 40-nel tokol az mas. De, ha valaki olyan tokeletes
gyors autoban ulo tokeletes sofor, akkor miert nem tud fekezni, majd ujra
gazra lepni. Ja fogy a draga uzemanyag mi, smucigkaim. Hat az szar ugy.
Sporolj egykicsit, oszt indulj idoben !!! Nekem az idorol, es a tokolesrol
meg nem kell a kamu duma. A havi 13000-15000 kilometeremmel en is kibirom,
pedig ebben az esetben lehet, hogy tobb tokoles akad, mint heti egy-ket
M7-es fuvarnal.  Ha nem, hat nem kotelezo kozuton menni, ahol masok is
vannak.
Ott a szantofold. Norbival mar probaltuk. Tuti. Meg egy otlet. Vegyen
helikoptert. Ja, ahhoz meg annyira hulye, hogy az elso nagyfeszt magara
csavarja ??? Hat ugy latom marad az alkalmazkodas a poor nephez.
Felsobbrenduseget inkabb aknazza ki a zabalasnal. Ott nam kell velunk egy
asztalhoz ulnie. Megis csak faszabb csavo ?!

-idezek:
>Az utakat azokhoz a hulyekhez kellene tervezni, akik autoznak
>rajta...
Lehetetlen!!!!!!!!!!!!
Ma magyarorszagon, ha minden autonak kulon sinparja lenne, melyen csak o tud
kozlekedni, akkor a baleseti statisztikak egy het alatt megdontenenek minden
eddigi csucsot, es az orszag max. egy ev alatt teljesen elneptelenedne !!!
Egyutt kell elnunk azzal a tudattal, hogy mi mint feltorekvo nep
eloszeretettel razzuk a rongyot. Ez a kozlekedesre nyomatekosan igaz. A
bunkajat addig buzeralna a bizonyitasi vagy, mig legalabb 20 embert ki nem
nyir. A macho csavok 99.9%-a a baratnojenel nem tud bizonyitani, es mivel ez
a ferfi embernek alapveto feladata, hat bizonyitanak az utakon :(( Ez
termeszetesen nem igaz mindenkire, de akire igaz az sajna ugyis kinyir.


-SaGa irta a 884-ben:
>Amikor valaki ilyen kurva gyors, akkor azert arra adhatna idot, hogy
>akit epp kikerul az eszrevegye, maskepp kiaszamithatalan, hogy mit fog
>tenni ijedteben...
Na ok azok akik olyba ekvivalensek a tyukokkal, hogy a szoba kozepen kepesek
beszrni. Ebbol szarmaztatando, hogy ekkora elorelatast ne varj toluk.

No viderzen evribadi.

Udvozlettel:
Marci
+ - Tuning, TV shop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello kormanyzok !

Osmet agyelsulesem tamadt, hat fussatok:

- Walter a 880-ban irt a tuningrol. Nem vagyok szakmabeli, de valahogy total
egyetertek vele. Itt lehet, hogy a beallitottsagommal van a gond, mivel en
+1 negyzetmeter plussert elobb adok ki 100ezer forintot, mint +20 LE-ert,
sot
a +120 LE-re is inkabb pukkantok egy elismeroet, majd pocakom simogatasa
kozepette fulig szaladt szajjal elkoltom a penzt zabalasra.

- Simon Templair jogos felhaborodasa:
>Epp most neztem itthon a tv-t.
>TV Shop - Motor Up nevu termeke.
Ezt az egesz kutyauto tarsasagot reg lecsuktam volna, s a vezeruket jol
megrakatnam egy IFA platonyi kancigannyal.
>ontsunk Prep Up-ot a karterbe. Ami kitisztitja az egesterbol a
>lerakodott szennyezodest.
Az apukajat azt tisztitja ki. Azt. Azt a halszemut, aki ilyen majmot
csinalt.
En sem ertek tulzottan a motorokhoz, de ekkora hulyeseget, ekkorat, hogy meg
az eg is megfelhosodik tole, hat ekkorat a TV-be velem elmondatni meg akkor
sem lehetne, ha a noi nemiszerv a logopedusnal tisztan kimondana az R betut.

- Antal Attila:
>Nagyon sportosan ultetett rugozasa van a Trabinak...
>Ramentem egy kavicsra, es majdnem kiesett a fogtomesem :-)
Emlekszem, mikor Trabival ramentem egy tizforintosra megmondtam melyik evben
nyomtak :))



-Fogash idezte tolem, es valaszolt:
>>Igazad van, a Jaguar tenyleg a BMW elotti idokben gyartotta a
>>legstilusosabb
>>autoit. Szerencsere ez a helyzet ma is fenn áll.

>Tudtommal a Jaguar a Forde es nem a BMW-e. Lasd pl. Stewart-Ford-> Jaguar a
>F-1-ben.
Ugy-ugy. Errol irtam. A Jaguar valoban a Ford-e, es soha nem volt BMW
tulajdon, csak a kopkodesek elkerulese vegett nem kezdtem Fordozni.


Udvozlettel:
Marci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS