Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 758
Copyright (C) HIX
2000-05-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #757 (mind)  36 sor     (cikkei)
2 valasz (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re:Egymas szivatasa, balesetes tortenetek (mind)  16 sor     (cikkei)
4 nyomatek vs loero (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Kerekpar kivilagitasa (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Palika + Fabia + Felicia (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: Vadriaszto sip (mind)  53 sor     (cikkei)
8 Re: Vectra-A (mind)  79 sor     (cikkei)
9 Omega .... (mind)  94 sor     (cikkei)
10 informaciot keresek (mind)  11 sor     (cikkei)
11 autok (mind)  6 sor     (cikkei)
12 re: benzinlopas (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Benzinar ! (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Re: lakatos (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Lada kerdesek, Trabi karbi es privat munkalatok (mind)  38 sor     (cikkei)
16 Re:Re. Vadsip a Babin (mind)  33 sor     (cikkei)
17 Lassulasi verseny utozonge (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Gang (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re:oreg autok kilometerei (es mas is) (mind)  59 sor     (cikkei)
20 talalk? (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Merci 1748 S kamion, tolatas (mind)  29 sor     (cikkei)
22 Ha latszik a zar! (mind)  15 sor     (cikkei)
23 gyerekules (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Re: sebessegkorlatozas (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Get Paid To Read Email! 8088 (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Re: vadkar (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Frigyes (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Lada 2110 (mind)  80 sor     (cikkei)
29 Opel Astra, a sarga hiba-jelzo lampa eg, OPEL markaszer (mind)  45 sor     (cikkei)
30 Vectrasok (mind)  25 sor     (cikkei)
31 Re: Vectra-A (mind)  73 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #757 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

****************************************************************************
*
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 3 ( 31 sor )
> Idopont: Fri May 26 02:43:36 EDT 2000 AUTO #757
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

snitt

"O elozott, behoztam -  akkor kezdem el jatszani. Egy ideig
nem ertette mi van, en az ut kozepere a alltam (labam
kozott az elvalasztovonal) es masfel meterre  ratapadtam.
Otthon boldog mosollyal aludtam el, mert buszke voltam a 10
eves alfamra."
En nem leszek annyira finom mint . Az
a szerencsed, hogy nem velem talalkoztal akkor este.
Garantalom, hogy meg a sz@r is vigyazba allt volna benned.
Az eltort kezed labad remegese kozben pedig egy hetig
tutira nem alszol, nem hogy mosolyogsz.

Attila
****************************************************************************
***


Mar ne haragudj, ha kitetted vona a szmajlit akkor jot mulatok.
De igy azt kell mondanom, hogy rosszab vagy mint Alfas baratunk, aki mar
kezdi belatni, hogy a nagyteljesitmenyu autot nem o csinalta, hanem a gyar.
A teljesitmennyel exponencialisan novekszik a felelosseg !!! NAGYON
MEGSZIVLELENDO minden vaddiszno modon vezeto holgynek es urnak :-)
De a kesztyut csak tor vagy pisztolyparbajnal szabad felvenni. Azzal masokat
nem veszelyeztettek. Az auto tarsasvallalkozas !!!! es mindig a vetlen hal
meg, mert felkeszuletlen.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Udv: Refi Jozsef  :-)
+ - valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>1.9-est akartal mondani ugye? Ha ennyi dolgot leirsz, emlitsd meg ezt
is:
>- nehezebb a motor, jobban van terhelve a futomu
>- ugy zakatol, mint egy traktor
>- alig megy

Igen 1.9-et akartam irni. A nehezebb futomuterheles nevetseges, mert nem
azon a 30 kilon mulik. Ha beul az anyos, akkor meg tobb kerul elore
kerekenkent ;-)
Hogy nem megy, azt en is irtam, pontosabban azt, hogy nem tudod
visszadugni 2 esetleg 3 fokozattal, ami nekem speciel hianyozna :)

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Egymas szivatasa, balesetes tortenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nem a Szuzisok ellen szol a kovetkezo:

A nepligetn masztam keresztul a Vajda Peter uton. Lenduletbol utolertem
egy Szuit kb 60-al. Index balra, szepen lepek neki 4-ben, mert
lenduletbol elmegyek mellette. A Paraszt belelepett es beallt mellem.
Nem villogtam ra, nem dudaltam elotte, akkor mi baja volt? A Sko nem egy
furgeszarvas, de vissza 3 felig ra a szivatot es gya. A vegen
elkanyarodott jobbra a Hungariara egy satu utan, mivel a kulso savot
felbontottak Szornyu, de az ilyenek kihozzak a gorog szokasokat: minden
szivbaj nelkul huztam ra a kormanyt.

Bye

Fresi BaCSi
+ - nyomatek vs loero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a NAGYOBB NYOMATEKU AUTONKKAL JOBBAN TUDUNK
AUTOZNI!!! A 6-7-8-akarhanyezer fordulaton leadott 100LE ezert
parasztvakitas. Az 1800 f/min-en 300Nm viszont igazi, es ez a 300Nm
loditja
meg az autodat, nem pedig az abbol szamolt
P= 2 x 30 [1/s] x 3,14 x 300 [Nm] = 57kW = 77LE. Eleg vilagos?

1. Ne uvolts, nem vagyunk suketek.
2. Azt senki sem vitatja, hogy kellemesebb nyugisan autozni egy
nyomatekos verdaval, de nem ad szaguldozos feelinget.
3. Tevegig erokkel szamolsz, most akkor nezzuk mi tortenik, ha az
energia megmaradas torvenyet: Emozgasi=1/2*m*v^2 befektetett
energia:Pmotor*t
Ha idealis esetet nezunk, ergo elhanyagoljuk a surlodast, amit
megtehetunk ket teljesen azonos auto eseten, mivel csak azonos negati
iranyu eltolodast jelentene a gorbeben az gyorsul jobban, amelyik tobb
energiat tud befektetni adott ido alatt. Az ams kerdes, hogy 3* kell
valtani, hogy a huzo tartomanyban maradjon. Bar ha a teljesitmenyet egy
specko vezerlesnek koszonhetoen (VTI) egy kb 3000 szeles tartomanyban
adja le, akkor ott huzathatod ugy, hogy a szomszed kieseik az ablakbol,
mert meg mindig nem valtottal.
Tehat szerintem a kulonbseg a nyomatekos es a teljesitmenyre hangolt
auto kozott a hasznalatban rejlik. Az elso valo Neked, aki nem szeret
valtani. A 2. valo az olyanoknak, akik elvezkedve gangolnak vissza
kettot es leszabalyozasig huzatjak.

Bye

u.i.: Szerintem tobbet nem valaszolok, mert ugysem vizsgalod meg az
allaspontom rendesen.
+ - Kerekpar kivilagitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

1 (szamomra) nagyon fontos kerdesben kernem a
segitsegeteket !

Kerdesem: Hol tudnek utannanezni annak, hogy Mo.-on mi a
jogszabalyi eloiras a kerekparok hatso vilagitasara ?
Konkretan: Eleg-e a villogo lampa, vagy kotelezo a
folyamatos jelzofeny ?

Elore is koszonom a segitsegeteket !

                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - Palika + Fabia + Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos!

Szerintem Palika jopar ejnyebejnyet kapott, es elnezest kert, szoval ez
mindenesetre pozitiv. En mar inkabb nem bantom, megtettek mar vagy 5-en.

Lattam fabiat a BME (muegyetem) parkolojaban, feka volt, es belul meg
amolyan mustarsarga karpittal, GYONYORUUUUU!!!
Valaki megjegyezte, hogy IV golf. Nos a vicc az, hogy oldalrol az ajtok es
az A, B, es C oszlopok vonala szinte egy az egyben Golf IV. Bar amit
irtatok, hogy nem huz annyira mint egy 100 pacisnak kene, az kar. Mindegy,
ugysincs ra 3 milam...

Bacsikammal, unokatesommal, es Apammal mentunk Gorogo.-ba egy regihutoracsos
felicia kombival, 1,9D. A csalad notagjai repcsin mentek, ugyhogy minden ami
csomag, azt bepakoltuk hatulra. Nagyon belefert, pedig iszonyat mennyiseget
vittunk.(szerintem tul is leptuk a max terhelhetoseget) (helykinalat
rulezz!) Nos a hosszu uton siman nyomta a 140 is akar, (megeccer, nagyon
tomve volt! 4 ferfi+csomagok) es a fogyi asszem valahol 7-8 korul volt.
Ennel jobb hosszutavfutot en meg nem lattam! Megy, olcso, es sok hely! (no
jo, azert hatul ulni az en 195 cm magassagommal nem egy leanyalom, de
kibirhato volt a kb.1400 km.) ehhez a kasznimerethez tokeletesen eltalaltak
a motort.
Hajra skoda! Eljen a cseh autoipar! Ne adjuk a penzt a japcsiknak, meg a
koreaiaknak! Inkabb a cseheknek/nemeteknek!

Sven
+ - Re: Vadriaszto sip (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 05. 26, 04:43:17 +0000-kor kelt leveleben:

> rontja a hatsfokot. Raadasul, mivel a hangkeltest az ataramlo lehego
> vegzi, igy kerdeses, hogy mekkora sebesseg kell a biztonsagos
> mukodeshez. Amugy az allatok kulonbozo frekvenciasavokon hallanak, mi az
> az egyertelmuen azonosithato frekvencia, ami minden allatra riasztoan
> hat.
> Ha valaki meg tudja valaszolni, az ne fogja vissza magat.

Nincs ilyen egyertelmu freki.

Sajat tapasztalat:
Nem vadriszsto sip, hanem kutyariaszto elektronikus szirena. Mukodik, 
hatasos. 22 kHz-re hangoltam (eredetileg valami 30 folott volt, mert
Tajvanon elszurtak a behangolasat, es egy kutya se foglalkozott vele,
egyebkent 20-25 kozott kell lennie), 135 dB hangnyomast allit elo egy
piezo hangszoroval. A riaszatok is hasonlo (120-125 dB) teljesitmennyel
nyomjak a hallhato (1-5kHz kornyeken) tartomanyban es aki kozel van
hozzajuk, megorul. Nos ez a ketyere kb 3-4 m tavon kivul tartja azokat
a kutyakat, macskakat, amelyek (akik) meghalljak egyaltalan, vagy
erdekli oket ez a freki. Erdekes latvany: bloki lelkesen (acsarogva)
rohan felenk, majd ugy 4 m-nel elbizonytalanodik, 3-nal meg elfordul es
korbefut, mintha nem is akart volna nekunk jonni sosem... Nemelyiknel
meg semmi hatas.

Az en kutyam sem reagal ra, valoszinuleg azert, mert 2 PC is zakatol a
lakasban, aminek a kapcsolouzemu tapja hasonlo frekivel dolgozik, igy
hozzaszokhatott.

Madarak nem reagalnak, vadakkal nem probaltam, macskak jelzik, hogy
meghallottak (fuluk forok, megrandulnak kisse), de nem mindig
menekulnek el...

Ebbol kovetkezoen: egy muanyag sip az eletben nem fog 130 dB-t
teljesiteni, de ha megis, akkor is 3-4 m-re kell jonni az allatnak,
hogy olyan hangos legyen, ami mar zavarja. Ezen kivul ha hallja is, nem
erdekli, hacsak nem specialisan annak az allatfajak a riasztojelzeset
adja le a sip. Ez kizart.

A nagyfrekis hangok ugyan messzire hallatszanak, de hamar csokken a
"teljesitmeny", gyorsan ala esik a fajdalmas, vagy az akar csak feltuno
hangeronek...

Fejlettebb orszagokban inkabb az ilyen vadjarta utak szelere, kb
fel-masfel meter magasan speci prizmakat szerelnek fol, amik a kocsik
fenyszorojanak fenyet bevillantjak az erdo belseje fele. Ez inkabb
megriasztja az allatokat, de azt ekkor sem lehet megjosolni, mit fog
tenni: megall, megfordul, vagy begyorsit...

-- 
Hali				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Re: Vectra-A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gaba!

> >Az enyemben, ami egy '90-es 1.7D GL volt, .....
> Ezek szerint VOLT Vectras vagy ? Most mi van ?

Most semmi nincs... :) Vento volt egy rovid ideig, de mar elmult, most
a csalad egyeb autoit hasznalom, es osszel veszek ujat. Nem Vectra
lesz, nem mintha bajom lenne vele, de nekem tulsagosan nepauto. Opelek
kozott nagyon jo, de en valami exkluzivabbra vagyom...

> >az en regi, 200 ezret futott dizelemben csak nagyon rossz uton nyikkant
> >meg, edesapam 60 ezres mostanijaban viszont hangot ad meg az uthullamokon
> >is. :) Nem olyan veszes, ultem mar sokkal zorgosebb autoban is, de engem
>
> Ezt nem teljesen ertem ! A regiben rosz a rogzitese, megis az ujabb zorog ?

Mindket auto a '92 oszi fazonigazitas elotti szeria. Egyebkent igen, tenyleg a
200 ezret futott '90-es Vectranak meg nem kellett szetszedni a muszerfalat, a
60 ezret futott '92 elejinek pedig mar igen.

1992 oszen, a fazonigazitassal egyutt modositottak a tartoelemeken, igy azok
mar visszaszereles utan is rendesen tartjak a muszerfalat, ami emiatt nem zorog
,
vagy rosszabb esetben nem annyira.

> Vagy csak a visszaszereles miatt ? Akkor nem szerelem le amig nem muszaj,

:))) Miert, egyebkent hobbibol levenned raero idodben? :)

> mert nalam a muszerfal teljesen nema, csak az ajto zaro gombok kupakja rezeg
> hallhatoan. Nyilvan nalam azok voltak leszerelve.

Az uszok az enyemben is zorogtek neha, ez volt az egyetlen apro zaj, nem
volt zavaro egy cseppet sem. Szerintem nem attol adnak hangot, hogy mar
ki voltak szedve, hanem attol, hogy mozgo alkatreszek. (A muszerfal ugye
elvileg nem az, csak Opeleknal...)

> >A karosszeria egyebkent nem tul merev, ez is reszese lehet a dolognak,
> >kapufeljarokon hallhato, ahogy a tetooszlopok megfeszulnek, meg rossz
> >uton haladva is eszre lehet venni, hogy kis tulzassal elve nyeklik-nyaklik
> >a vazszerkezet. :)
>
> Ez tenyleg igy van, de ahogy hallottam az 5 ajtos konstrukcio ebben a
> tekintetben gyengebb, mint a 4 ajtos.

Lehet, hogy az meg rosszabb... en meg csak 4 ajtosban ultem.

> >Rendesen kihuzatva egyebkent felelmetesen gyorsul, 2-esben 60-tol a
> >leszabalyzasig (120-ig) ugy tapaszt az ulesbe, hogy utana csak csattogo
> Ezt tenyleg kiprobaltad ??? Erdekel !

Nem probaltam ki, csak igy hallottam. Nagyon nem eshet messze a valosagtol,
mert a 105-os es 110-es jelzes koze mar bekergettem egyszer... innen mar
nincs messze a 120, de megsem szeretnem leszabalyoztatni. Igazabol, meg
ha nagyon erosen gyorsitok is, 90-tol mar nagyon kezdek felni valami
varatlantol, es inkabb felkapcsolok harmasba... 1-esben viszont elvileg 60-nal
van a leszabalyzas, es addig ki is szoktam huzni, ha ki "kell"...

Teged ennyire erdekel a Vectra teljesitmenye? Akkor azt is elmondom,
hogy egyszer meregettem egy baratommal a gyorsulasat: 1-esben 60,
2-esben 100, persze csak a kilometerora szerint. 8.5...9 masodperc kozotti
ertekek jottek ki. A szivodizelnel ugyanez 16.5 masodperc volt.

> Azt tudjatok-e miert van az, hogy az 1.6 es a 2.0 tipusokbol rengeteg van,
> 1.8-at meg alig  latni elvetve ?? (Bar en 1.8-at latok legtobbet. Naponta
> tobbszor:-)))

Ez szerintem nem csak a Vectranal van igy... valoszinuleg a vasarlok
annak idejen vagy az alapmotorral, olcson vittek, vagy a nagy ketliteres
csucsmodell kellett nekik. (A sportvaltozatot most ne szamoljuk...) A
koztes megoldas, ugy tunik, nem volt szimpatikus senkinek... :)

Egyebkent erdekes dolog, hogy a bazismodell 1.6i alatt volt meg egy
lehetoseg: a szinten 75 lovas 1.4S. Kivancsi lennek, mit tudott ez a motor...
Az Omeganal is volt ilyen, a ketliteres 115 loeros mellett lehetett kapni
egy 1.8-ast, ugyanazzal a teljesitmennyel.

Udv,
Zoli
+ - Omega .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Felado :  [Germany]
>Temakor: Gumi + felni ( 14 sor )
>Idopont: Fri May 26 09:03:16 EDT 2000 AUTO #757

>Hi,

>Opel Omega 2.5 TD Caravan-ra keresek gumit + felnit.
>Most 195/55R15 van rajta, de te'li gumi.
>Tudja valaki a gyari mereteket? 16" ill 17" is erdekel :)
>Viszont a fogyasztast nem kene nagyon novelni...
>A legjobban beszerzesi forrassal (esetleg arral) egyutt erkezo
>ajanlasoknak orulnek :)

Az Omegakhoz csak a gyari gumi es kerektacsa mereteket
tudom.
-Sedan GL 195/65 R 15-91 H		6 1/2 J x 15
-Sedan CD 205/65 R 15-94 W		7J x 15
-Sedan MV6 205/65 R 15-94 W	7 J x 15
-Caravan GL 195/65 R 15-91 H	6 1/2 J x 15
-Caravan CD 205/65 R 15-94 W	7J x 15
-Caravan MV6 205/65 R 15-94 W	7 J x 15

Mazsola

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: opel vectra felszereltsegek, miegymas ( 38 sor )
> Idopont: Fri May 26 08:23:49 EDT 2000 AUTO #757

>Az egeszhez nem tudok hozzaszolni, ez viszont mellbe vagott:
>> -2.0i 16v 150 LE valaszteke V6 , V6 Exclusive
> Az Opel a 4hengeres, 16 szelepes autora rairta, hogy 6hengeres? Meresz huzas.
..

Draga Baratom !

Lehet,hogy a hir mellbe vagott,de remelem nem tortent semmi
komolyabb bajod azon kivul.
Egyebkent elnezesedet kerem,mert en tevedtem.
-Opel Vectra 2.0i 16V 150 LE valasztek GT 16V modell

Szia : Mazsola (aki meg fejlodesben van)

> =======================================================
>Felado :  [International]
>Temakor: Colt ( 6 sor )
>Idopont: Thu May 25 23:03:29 EDT 2000 AUTO #757

>Szia mindenki!
>Lenne egy keresem! Tudna valaki leirast adni egy 93-as 1.8GT Mitsubisi
>Colthoz?
>Konkretabban mint fogyasztasra meg hasonlokra gondoltam!

Szia !

Remelem,hogy erre gondoltal,ez mar a gombolyu Colt,
1800 GTI 16V modell.
-felepites			ferdehatu
-ajtok szama		2 ajtos
-ulesek			5 uleses
-hengerszam,elrendezes	soros negyhengeres motor
-motorbeepites		elol keresztben
-loketterfogat		1834 ccm
-furat x loket mm		81,0 x 890
-suritesi viszony		10,5
-szelepszam		hengerenkent 4 szelep
-szelepvezerles		DOHC ket vezertengellyel
-keverekkepzes		hengerenkenti befecskendezes
-teljesitmeny LE / KW / 1/perc		140 / 103 / 6500
-nyomatek Nm / 1/perc	167 / 5500
-hajtas			elsokerek
-kezivalto			5 fokozatu
-elsokerek felfuggesztes	keresztlengokar-rugostag-stabilizator
-hatsokerek felfuggesztes	tobblengokaros-rugostag-stabilizator
-szervokormany		szeriatartozek
-fek elol / hatul		belulrol szelloztetett tarcsafek / tarcsafek
-ABS			szeriatartozek
-abroncsok		185/60 R 14 V
-tengely	2440  (mm)
-nyomtav elol / hatul (mm)	1450 / 1460  (mm)
-hosszusag / szelesseg / magassag	3955 x 1690 x 1365  (mm)
-sajat tomeg		1047 kg
-csomagter		240 / 574 liter
-uzemanyagtartaly		50 liter
-gyorsulas		7,6 sec
-vegsebesseg		210 Km/h
-fogyasztas		7,9 l
-uzemanyagfajta		91-es normal olmozatlan

Hirtelen ezeket tudtam osszeszedni a Colt-rol.

Mazsola
+ - informaciot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek a kozeljovoben venni egy '90-92 kiadasu Audi 100 2.5 TDI, vagy
Audi 80 1.9 TDI tipusu autot. Ha van valakinek informacioja (tesztek,
velemenyek, tapasztalatok), illetve ha tudtok eladot a fent emlitett autok
kozul, legyszi irjatok le.

Koszi

Bela
'83 Audi 80 1.6 D
+ - autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Vannak elado autók: mercedes, audi, BMW

Hivj megbeszelni mire van szukseg.
westel-9724788
+ - re: benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt is tanacsoltak, hogy ne tankoljak tele, hanem mindig csak par
>liter legyen a tankban. 

Ezt mi kiprobaltuk anno. A tisztelt tolvaj urak annyira felhaborodtak, hogy
nincs mit lopniuk, hogy felboritottak a kocsit. Uveg betort, aku leve
szetfolyt stb...

andi
+ - Benzinar ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Ezt a viccet az OMV allomason hallottam :
Regi szlogen :  On dont iszik vagy vezet !
Uj   szlogen :  On dont eszik vagy vezet !

Milyen igaz !

 Udvozlettel\ Mit freundlichen Grußen:

                           Peter Balatincz
+ - Re: lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> „Egy szo mint szaz: sajna en meg jo es korrekt lakatost nem
> lattam :o( Udv.....Adam”
>  De ez nem jelenti azt, hogy nincs. Legfeljebb keveset
> lattal meg.:)
>

Eloszor is koszi a telcsiszamot.

A kocsi most mar marad igy ahogy van, nem akarok mar tobb penzt
beleolni...  Igy is ha most osszeszamolom, hogy mennyibe van ez az
egsesz nekem, ujujjj....

A lakatos egy olyan dolog, ahova szerencsere nem jar sokat az ember....
Eddig amugy harommal volt dolgom, mind a harom allitolag szepen dolgozik
(csak valahogy nalam nem jott ossze), sot, volt, amelyiknek lattam mas
munkajat, es az jo volt....


Udv...Adam
+ - Lada kerdesek, Trabi karbi es privat munkalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Valami erdekes okbol kifolyolag az alabbi cikkem igen furcsan, es
hianyosan jelent meg. Ezert megismetlem:

Koszonom a valaszokat a Lada kerdeseimre!

A helyzet az, hogy az elmult par napban a Trabikam atesett
egy-ket muteten. Dugattyu gyuruzes, szinkrongyuru csere,
kormanymucsere, futomu kopo alkatreszeinek csereje, meg ilyen
nyalanksagok. Fotoztam is boszen, remelem jol sikerulnek a
kepek!
Szoval most van egy bejaratos Trabantom :-)))

A karburatoros kerdesre sajnos nem tudok _erdemben_ reagalni. Sok
mindenhez ertek, de a motor/karbi/kuplung/valto egyuttes nem
tartozik ebbe a korbe. Ezert nem is reagaltam a kerdesre.
Termeszetesen amiben tudok, szivesen segitek.


Nos, ha mar ugyis ott kotlottam allandoan a szerelonel, egy
hirtelen otlettol vezerelve eloadtam a Lada bajaimat is. Igaz,
fater a lelkemre kototte, hogy csak akkor adja oda a kocsit, ha
nem nyulok hozza, de ez a kihagyasos dolog nagyon idegesito
volt. Meg aztan eleg veszelyes is, amikor egy keresztezodesben
leall a gep...

Szoval szerencsem volt, nem a magnesszelep volt a ludas, hanem
a mikrokapcsolojan kellett allitani egy picit. Az alapjarat is
be lett love, muszer szerint olyan 700 korulire. A szerelo ful
alapjan 850-re saccolta. De mindegy mennyi, azota tokeletes a
gep, nem is allt le egyszer sem.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Re. Vadsip a Babin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A  -ban irta Major Frigyes >:
>>Egyszer kiprobaltam egy ilyen kutyut. Babettaval, a sipot meg
>>fogtam a kezembe. Sok hatast nem ereztem, talan a motorhang
>>elnyomta a sipolasat ;-)))))))))
>>Mindenesetre semmilyen vad sem ugrott elem.
>
>Tudod miet nem ugrott vad eled ? Mikor meglattak az ozikek,
>hogy Babettaval kezedben vadsippal szaguldozol, konnybe
>labadt a szemuk a rohogestol :-))))))
>Es meg ugrabugralni sem tudtak a latvany gyonyoretol :-))))

:-)))))))))))))

Nem csak Frigyesnek, hanem masoknak is tetszett a fenti
szosszenetem. Ennek orulok, hiszen nem hiaba potyoresztem be
azt a par sort :-))))

Egyebkent eloszor ugy olvastam, hogy "Babettaval a kezedben,
vadsippal szaguldozol", ami ugyebar vizualisan elkepzelve
meglehetosen komikus helyzetet eredmenyez... :-)

Egy masik reakcio, ami maganban jott:
"A Babettas sipprobalasodon olyan jot kacagtam, hogy majd
lefordultam a szekrol."

Szerintem ennyi poenkodas belefer a HIX Auto-ba. Ugye?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Lassulasi verseny utozonge (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma alkalmam adodott kiprobalni a 2107 fekjeit extrem terhelessel
is.

Teglaval megrakott fek nelkuli utanfutot huztam a Kecskemet-Solt
utvonalon. Fater sacc/kb 8-9 mazsara taksalta az osszsulyat a
futonak.

Egy olyan alkalommal, amikor se elottem se mogottem
latotavolsagban nem volt mas jarmu, lemertem a fekutat. 80-rol.
Utjelzokaronal raleptem a fekre. Ezuttal is ugyeltem a blokkolas
elkerulesere. Majdnem a kovetkezonel alltam meg. Szoval 40-45
meterre adodott a fekut. Emlekeztetoul: uresen 18 meter alatt
alltam meg.

Aztan adodott egy masik alkalom is, ujabb probat tettem. Ezuttal
azonban sikerult tulnyomnom, es egy pillanatra blokkolt. Ez
azonban igencsak nem volt inyemre, ugyanis egy picit jobbra
sodrodott a kocsi eleje. Szoval ez a kiserlet nem sikerult.

Viszont az 1500-os, 108 Nm (3500 f/s) nyomateku motor meglehetosen
virgoncan mozgatta a kozel 2 tonnanyi tomeget...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Gang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Frescho!

>> Es a kozuton ugyancsak ritkan kell 0-100-ra gyorsitani,
>>annal gyakoribb viszont az 50-120 kozotti tartomanyban
>>a gyorsitas.
>
>OK, de vissza tudsz gangolni, nem kell csak 4. fokozatot
>hasznalni, ha veszhelyzet van. A benzines jobban dijazza

Mar regota foglalkoztat ez a "gang" szo. Most felteszem a
bennem mocorgo kerdest:

Miert?

Miert jobb a "gangolni",mint a "valtani"? Miert jobb a 4 gangos
valto, mint a 4 sebesseges vagy 4 fokozatu? Olyan
magyartalannak erzem ezt a dolgot.
Raadasul errefele a "gangalja" az a haz elotti, elol nyitott,
de tetovel fedett reszt, azaz a tornacot jelenti...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:oreg autok kilometerei (es mas is) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Csaba!

A AUTO 0757-ban irta :
>> Csak informative: magyarorszagon a statisztikai szerint 10000
>> km/ev az atlag futasteljesitmeny. Ebben benne van a fonokom 8
>
>Jajjj, senki nem ert meg...

Elnezesedet kell kernem a felreertes miatt.

>Engem az erdekel, hogy van egy ember ugye. Vesz nagyon sok
>penzert egy autot, lenyegeben alig hasznalja, aztan egyszerre
>csak eladja. Engem olyan erdekelne, miert?
>- keves a penze...

Peldaul. Egyszer kisportolt egy nagyobb osszeget egy jo
kocsira, hogy utana ne kelljen a gatyajat rakolteni. Kesobb
leromlik az anyagi helyzete, nem tudja fenntartani, emiatt
kenytelen eladni a jarganyt. Lehet, hogy vesz olcsobbat, de az
is lehet, hogy nem.

>- sok a penze es mindig ujat vesz

Szerintem akinek sok a penze, az altalaban megy is az autoval.
Persze mindig van ellenpelda is.
Esetleg olyat is el tudok kepzelni, hogy megtetszik neki egy
masik kocsi, es cserel.
Vagy megvaltozik az igenye. Peldaul eddig kicsi autoja volt, de
cuccolas miatt egy nagyobb kombira van szuksege.

>- elvettek a jogsijat

Hat nem tudom. Talan ez a legkevesbe valoszinu...

>- meghalt a csaladban a sofor...

Ezt a variaciot terjesszuk ki ugy altalaban az egeszsegugyi
okokra. Nem kell ahhoz meghalni a sofornek, hogy megszunjon az
autozas lehetosege. Mostohafatarom meg el, megis el van tiltva
a vezetestol. Azt meg nem tudjuk, hogy veglegesen-e vagy csak
ideiglenesen. De ha veglegesen el lesz tiltva, akkor igencsak
kerdeses a Suzuki sorsa.

Ujabb variaciok:
- Valami gaz van az autoval, es megszabadul tole.
  Az ordog nem alszik, ilyen is elofordul.

- Osszetort az auto. Kilakatoltatta, es eladja.
  Mondvan hogy nem akar torott kocsival jarni.
  Ehhez kapcsolodoan egy kerdes: mennyit szamit a kaszni
  stabilitasaban/masszivitasaban egy tores? Arra gondolok,
  hogy a gyurodott, aztan kihuzatott elemeknek biztos romlanak
  a mechanikai tulajdonsagai.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - talalk? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

meg tudna valaki irni, hol talalhatok a legutobbi talalkozorol keszult kepek?
Szivesen megneznem, ha mar nem lehettem ott.

Kicsereltem a motort a Bekaban! Majd irok rola, jo?

s.cs.
LLAT.

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - Merci 1748 S kamion, tolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


Bocs, kicsit le vagyok maradva.


> Te szent eg! A kartya szerint a Merci 1748 S kamion 40 tonna
> terhelhetosegu, es 130-at megy. 40 tonnaval??? Durva egy
> kicsit...

Nem teljesen.
A 40 tonna a kamion megengedett legnagyobb ossztomege. Ettol nehezebb csak
utvonalengedellyel kozlekedhet Europaban. Ebbol kb. 14-17 tonna a szerelveny
onsulya.
Ha a Merci szamozasat nezzuk, a ket elso szamjegy (17) a _gepes_ megengedett
osszsulya. A 40 tonnabol ha ezt kivonod, megkapod a potkocsi osszsulyat. A
masodik ket szamjegyet (48) ha beszorzod 10-zel, akkor megkapod a motor
loerejet. Egy 480 loeros motor 16 sebesseges valtoval pedig mar
elfogadhatonak tunik. :-))
A sebessegrol pedig annyit, hogy unios szabaly szerint ettol hamarabb (90
km/h) le kell szabalyozni az adagolonak. Az mar csak veletlen (?), hogy a
leszabalyozas elektronikaja nehany tipusnal (pl. Volvo) egy biztositekon van
az ABS-sel. Biztositek ki: van sebesseg, de nincs ABS.
Persze vannak egyeb tipusfuggo eljarasok is a leszabalyozas elkerulesere.


Szeles utat, gumi fat, vak rendort.

Andras
+ - Ha latszik a zar! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hahó!

Szerintem a Titan-Dypol a
legjobb megoldas (kb. 15 cm femrud, gyak. nem latszik,
eddig csak jot hallottam rola + nekem is ilyen van,
konnyen kezelheto, stb.).

Szerintem meg epp akkor jo, ha latszik! A rosszfiu ezt is ki tudja nyitni,
de ha meglatja, ugy dont, hogy a kevesbe maceras kocsit viszi el, amelyet
kb. negyven masodperccel gyorsabban tud elkotni, mit azt, amelyen nincs
sebvaltozar. Ugyanez ervenyes a nagy bohom kormanyzarra is. Azt hiszem ezek
igazi pszichologiai fegyverek, meg ha ahhoz kepest nem is kicsi az aruk...

Udv
Peter
+ - gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Most nezem a nepszabit, a coraban 10000-ert lesz valami 
gyerekules. Ne kerdezzetek milyen, nem probaltam :)
Csak annyit van rola szo, gondoltam hatha valakit erdekel.

Amugy nekem a szor fealall a hatamon,  amikor azt latom, hogy 
egy par eves gyerek a ket ules kozott acsorog, anyuci meg 70 
folott kozlekedik (nem mintha 30-nal nem repulna allati nagyot 
onnan)

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> "Ok varosban csak 50-nel mehetnek, nem?"
> Miert, Te mennyivel?
> :-))))

Mint mar emlitettem, erre mar  ra rendesen. ugyanis ha 
varoson belul 60-70-80 a megengedett, akkor is csak 50!

Na ezert is fejbe fogtok loni, de en a magam reszerol varoson belul 
(nem a dugoban,ahol ugyse elhet :) altalaban a 70-90 kozotti 
tartomanyban szoktam kozlekedni. Azert eddig meg mindenki 
tulelte (na jo, a pickup elso fenyszoroi mondjuk egyszer nem, de 
akkor meg kb. 5-el mentem)

ADios


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Get Paid To Read Email! 8088 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is awesome!

I just had to tell you about SendMoreInfo.com!
You get paid to read email!
They send you information about things you are
interested in and they pay you to check it out!
Here's the link:

http://www.sendmoreinfo.com/id/98292

I know you are going to love this web site! Talk to you soon!


uxbtlckpmntpgehczhwriizrpbhsdunwczctxfixgyftihsfodrcshoqpkfzxkrkmytdmkigisbbhbp
cwyvodphncpupzlvfh
+ - Re: vadkar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Egyszer az M1-en Gyor elott harom _TEHEN_ setalt

En kb. ket honapja az M7-esen csirkekkel talalkoztam. A ket iranyt
elvalaszto sovenynel voltak, kb. ket kilometer hosszan neha felbukkant
egy-ket darab. Hogy a francba kerulhettek oda... lenne ugyan otletem, de
mindegy, nem ez a lenyeg.

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Frigyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor irta:

>Major Frigyes segitseget, mivel idejet es energiajat
>nem kimelve szerzett be alkatreszeket, meghozza felaron!

Na most egy pillanat. Nem mindegy, hogy fela'ron, vagy fe'la'ron!!! :-))))

Udv:
Armando
+ - Lada 2110 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel ujra szoba kerult az uj Lada, ezert elobanyasztam egy mostanaban
megjelent cikket rola. (Egyebkent nalunk is all egy a haz elott.)

-----
A Lada 2110-es szomoru lenyomata egy evtizednek, amely alatt a KGST szovjet
sztarmarkajabol egyre nehezebben eladhato orosz exportcikke valtak a Ladak.
A tokehiannyal kuszkodo gyarban a fejlesztesek csak docogve haladtak, de ma
mar a magyar piacra is jut az also kozepkategorias 2110-esbol.

A nyolcszelepes motorral keszulo valtozat 1 842 000 forintba kerul. Az ar
tovabb no, ha az eppen raktaron levo Ladak metalfenyezesuek (45 ezer Ft), a
hatso ablakemelojuk is elektromos (30 ezer Ft) es van bennuk inditasgatlo
(15 ezer Ft). Kormanyszervo, legzsak, ABS nem kaphato.

A Lada 2110 hossza meghaladja a 4 metert, tengelytavja pedig 2,5 meter.
Kulon emlitest erdemel, hogy a szabad magassaga 16 cm, ami itthon elony. A
kocsi csomagtere kozel fel kobmeteres, a rakodonyilas merete megfelelo.

A Lada 2110 szamos olyan szerelvenyt tartalmaz, ami szokatlan ebben az
arkategoriaban. A futes hofokszabalyzo automatikat kapott, a nem eppen
miniatur hoerzekelo a tetore kerult. Mas kerdes, hogy a ventillator
manualisan csak ket fokozatban szabalyozhato, es ez a ketto teljesen azonos,
mikozben a zaj egy porszivoeval vetekszik. A fekbetet kopottsagat, az ajtok
nyitott allapotat, a hutofolyadek szintjenek minimum ala sullyedeset es meg
nehany parametert kulon egyseg jelzi a kozepkonzolon. Mivel a piktogramok
nappal alig lathatok, hangjelzes nyomatekositja a hibauzeneteket. A
csomagtarto bovitese nagyon nehezkes: a hatso ulessort ehhez gyakorlatilag
ki kell szerelni, de a kozepso kartamasz es a silec alagut a helyen marad.

A Bosch-befecskendezos, 75 loeros motor kellemes meglepetes. Jol mozgatja a
konnyu autot, es takatrekos is, atlagosan 7,6 litert fogyaszt. A valtonak
lelke van, soha sem tudtuk, hogy a kovetkezo elindulaskor hajlando lesz-e
bevenni az egyes fokozatot. A futomu ugyan a razosabb utfelulet uteseit is
jol turi, viszont kanyarban a pontatlan kormanyzas es az utegyenetlensegek
hatasara megbolydul a futomu-geometria, ami izgalmas viselkedest eredmenyez.
A hatso futomu baratsagtalan reakciokat produkal hirtelen iranyvaltaskor. A
fekzes nagy erot igenyel, a pedalon pedig pontos visszajelzest kapunk az
elso tarcsak es a hatso dobok uteserol.

Alapvetoen tagas a Lada belseje, az ulesek formaja es merete is megfelelo. A
jobb elso utas labteret leszukiti a jobbra ferdulo kozepkonzol. A hatso
ulesen ulok terde is elfer, az elso uleseket azonban nem lehet tulzottan
hatratolni.

A 2110-es neuralgikus pontja a minoseg. Bar a muszerfal felso resze puha
muanyag, a tobbi mar nem, es ezek zorognek is. A lemezmunkan is latszik,
hogy nagyok a gyartasi szorasok.

A 2110-es vasarloi alighanem a kispenzuekbol es a Ladakrol kellemes emlkeket
orzok kozul kerulnek majd ki. Az 1500 ccm alatti motor, a kis fogyasztas es
az olcso javithatosag, kiegeszulve a Lada mereteivel, indokolhatova teszi a
vetelt. Az esetleges hibak remelhetoleg meg az egyeves garancia alatt
elojonnek.

Loketterfogat: 1499 ccm
Teljesitmeny [kW(LE)/min]: 55(75)/4800
Nyomatek (Nm/min): 118/3000
Hossz./szel./mag. (mm): 4265/1680/1420
Tengelytav (mm): 2492
Fodulokor (m): 11
Csomagtarto (l): 450
Uzemanyagtartaly (l): 43
Menetkesz tomeg (kg): 1020
Terhelhetoseg (kg): 475
Gyorsulas 0-100 km/h-ra (s): 14
Vegsebesseg (km/h): 167
Tesztfogyasztas (l/100km): 7,6
Hatotavolsag (km): 565
Alapar (Ft): 1 842 000

-----

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Opel Astra, a sarga hiba-jelzo lampa eg, OPEL markaszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem a szinten 8 eves Vectraval tortent kb. fel eve ugyanez.
Eleinte csak 140 folott kezdett vilagitani, de gazelvetelre elaludt. Kesobb
alacsonyabb sebessegen is jelzett. A kezikonyv szervizet javasol ebben az
esetben. Nagyon valoszinu, hogy a lambda - szonda kezd elhalni, ki kell
cserelni.
Az injektor szervizben (ha szegedi vagy tudok ajanlani, nekem is o csinalta)
erdeklodesemre elmondta a srac, hogy az a lambda -szonda miatt van. A
befecskendezos (injektoros) motoroknal a lambda-szonda a kipufogogaz
jellemzoi alapjan 0.8V és 2.2V (?? lehet, hogy nem pontos !!!) kozotti
feszultseggel vezerli a befecskendezest szabalyzo elektronikat. Ha a
lambda-szonda elettartama vege fele jar (azt mondta kb. 130 ekm), vagyis
kezd megdogleni, akkor nem tudja kovetni szelsoseges esetekben (pl. nagy
fordulatszam) a gyors valtozasokat, a megadott tartomanyon kivuli
feszultseget ad az elektronikanak, de az "tudja", hogy az nem lehet jo
ertek, ezert jelez hibat.
A csere nem tart sokaig, de mivel a leomlo utan van, elotte meg kell varni,
hogy lehuljon.
Koltsege nekem akkor ~23eFt volt.

Ehhez a hibahoz kapcsolodo markaszerviz sztori:

Mivel eleinte ritkan jott elo, nem mentem rogton szervizbe, de mivel valami
mas miatt kesobb ugyis eppen a markaszervizben voltam (OPEL Rupesky, Szeged)
rakerdeztem erre is. A villamossagi "szakember" rogton hozta es
csatlakoztatta is a kezi keszuleket, amivel kiolvassa a hibakodot. Nem volt
hibakod leta'rolva, mivel ennel a tipusnal 20 inditas utan "kicsordul" a
memoriabol a hibakod. Ekkor javasolta a "szakember", hogy menjek ki a bajai
utra, es jol hajtsam meg, hogy elojojjon a hiba :-))
Ezzel szemben egy fiatal maszek srac (az Injektorszerviz) nem kerdezett
semmit, fogott egy kezi kis muszert, (ami elso latasra digitalis voltmeronek
latszott), a merofejet athurkolta a lambda-szondarol jovo vezeteken, es a
kijelzore rajzolta a lambda-szonda feszultsegenek idobeli lefutasat.
Pedig neki is volt hibakod kiolvasoja...

Remelem segitettem !

Udv: Gaba

>Egy 8 eves Opel Astram van,
>a kilóméter óra alatti - tudtommal - egyetlen sárga szín? hiba-jelz? lámpa
>eleinte csak néha, tegnap óta folyamatosan világít. Nem tudja valaki
>véletlenül, hogy mit jelent ez?
>
>Nem vagyok rajta még a listán, úgyhogy a  -ra küldjétek a
>választ, ha tudtok segíteni.
+ - Vectrasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Vectrasok, autosok !

Koszonet illeti MyChroLesLie (  ) es Nasfay
Zoltan (  ) kedves lista- es Vectra- tarsakat a reszletes
leirasert.

Kulon koszonet a www.vectra.de cimert Csabanak !(  )

Matyas kiraly is irt, hogy neki Vectra 2.0Di tipusa van, de a level vegere
kiderult, hogy nem is a kiraly szemelyesen, hanem csak (idezem szo szerint:)
Mátyás Király ..........birodalmi pilótája............:):)

A Vectrasok eddig:

Vectra 1.7D GL 1990 MyChroLesLie (  )
Vectra 1.7D GL 1990 es Vectra 2.0i GL 1992 Nasfay Zoltan
(  )
Vectra 1.8i GL 1992 GaBa (  )
Vectra 2.0Di ?? 199? Mátyás Király ..........birodalmi
pilótája............:):)

Varjuk a tovabbi Vectrasok jelentkezeset !


Udv: Gaba
+ - Re: Vectra-A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli !

Kosz a reszletes leirast a tapaszttalataidrol !

>Hosszu leszek...
Ennek kulon orultem !!! :-))

>Az enyemben, ami egy '90-es 1.7D GL volt, .....
Ezek szerint VOLT Vectras vagy ? Most mi van ?

>Tapasztalataim egyebkent az autoval: ami a mostani Vectrankban engem
>nagyon zavar, az a zorgo muszerfal. 1992 oszeig, a fazonigazitasig
>igen szerencsetlen volt a gyari rogzitese, emiatt, ha egyszer levettek,
>nehez volt normalisan visszatenni. Hogy szelsoseges peldat mondjak:
>az en regi, 200 ezret futott dizelemben csak nagyon rossz uton nyikkant
>meg, edesapam 60 ezres mostanijaban viszont hangot ad meg az uthullamokon
>is. :) Nem olyan veszes, ultem mar sokkal zorgosebb autoban is, de engem

Ezt nem teljesen ertem ! A regiben rosz a rogzitese, megis az ujabb zorog ?
Vagy csak a visszaszereles miatt ? Akkor nem szerelem le amig nem muszaj,
mert nalam a muszerfal teljesen nema, csak az ajto zaro gombok kupakja rezeg
hallhatoan. Nyilvan nalam azok voltak leszerelve.

>A karosszeria egyebkent nem tul merev, ez is reszese lehet a dolognak,
>kapufeljarokon hallhato, ahogy a tetooszlopok megfeszulnek, meg rossz
>uton haladva is eszre lehet venni, hogy kis tulzassal elve nyeklik-nyaklik
>a vazszerkezet. :)

Ez tenyleg igy van, de ahogy hallottam az 5 ajtos konstrukcio ebben a
tekintetben gyengebb, mint a 4 ajtos.

>Ami igen komolyan az auto mellett szol, az a rendkivuli megbizhatosaga:
Ezt orommel olvastam toled, mint regi Vectrastol, en is ezt tapasztalom.

>Ha most Vectrat akarnek venni, akkor a kovetketo sorrendet allitanam fel a
>motorkinalatot vizsgalva:
>- 2.5 V6 - ez legalabb hathengeres, eros, nyomatekos, egyenletesen jar.
>Lehet, hogy tobbet fogyaszt, de nalam akkor is ez lenne az elso.
Ehhez hozzatennem amit az Index torzsasztal OPEL topicjaban olvastam, hogy
nemcsak a fogyasztasa magasabb ahogy irtad is, hanem a szerelese is
problemasabb, mert egyreszrol ritka az elofordulasa, rosszabb esetben a
szerelo eloszor lat ilyet, masreszrol a motorhazba eppencsak belefer a
nagyobb motor, sokkal nehezebb hozzaferni. Ez persze nem kizaro ok, csak
hozzatartozik a teljes kephez. De egy ilyen motor nyilvan karpotol
mindezekert.

>- 2.0i - a negyhengeres benzinesek kozott ez mar eleg eros ahhoz, hogy
>allando porgetes nelkul (tehat relative csendes uzem mellett) elvonszolja
>az autot. Ez az elviselhetetlenul hosszura attelezett Opel-valto miatt
>van, amit a csendesseg es a tartossag erdekeben terveztek ilyenre. A motor
>maga igen nyomatekos darab, mar 1800-as fordulattol nagyon jol huz, csak
>az a baj, hogy ez pl. 2-esben 40 km/h-nal van... ezert erzem kevesnek az
>1.6i es 1.8i motorokat, hisz meg a ketliteres is kuszkodik az
attelekkel....

Ezt erzem en is az 1.8i-ben, de ha gyorsulni kell akkor vissza 3.-ba, es
akkor huz rendesen, persze porog is. Viszont nagyon ertekelem a
csendesseget, a tartossagat. En a Zastavaval is tudtam csendesen autozni,
kis fordulatszamon (1100kcm !!), ugyhogy itt sem okoz gondot.

>Rendesen kihuzatva egyebkent felelmetesen gyorsul, 2-esben 60-tol a
>leszabalyzasig (120-ig) ugy tapaszt az ulesbe, hogy utana csak csattogo
Ezt tenyleg kiprobaltad ??? Erdekel !

>1995 oszetol: Vectra B, teljesen uj modell, joval megbizhatatlanabb szeria.
Ezt en is igy hallottam, kezdetben az uj tipusnak szamtalan gyermekbetegsege
volt, de szerintem azokat mar kinotte.

Azt tudjatok-e miert van az, hogy az 1.6 es a 2.0 tipusokbol rengeteg van,
1.8-at meg alig  latni elvetve ?? (Bar en 1.8-at latok legtobbet. Naponta
tobbszor:-)))

Udv: Gaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS