Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 629
Copyright (C) HIX
2000-01-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 vegyesen (mind)  120 sor     (cikkei)
2 Re: szlalomrally (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Re: autohifi (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Re: autohifi, part 2 (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Zastava, Trabant 1,3 kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
6 RE: : Jo villamossagi szervizt keresek #628 (mind)  12 sor     (cikkei)
7 CD kivitel (mind)  11 sor     (cikkei)
8 =?UNKNOWN?Q?elad=F3?= BMW (mind)  5 sor     (cikkei)
9 Re: Kerdesek (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Kadett, Autohifi, Yahni (mind)  85 sor     (cikkei)
11 ddaddogos Opel, parkolo (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Az en kicsikem is ... (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: Egy kis Audi (mind)  30 sor     (cikkei)
14 Re: Opel Astra v. Opel Omega (mind)  16 sor     (cikkei)
15 RALI (mind)  1 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #628 (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re:festek (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Dunaujvaros (mind)  12 sor     (cikkei)
19 AutoHiFi (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Zastava hatsoablakfutes... (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Dontesi helyzet... (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Mitsubishi aprosagok (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Ablakmoso lotty (mind)  9 sor     (cikkei)
24 Katalizatoros kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Koszos auto (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Re: Kadett 1.5 TD nem megy. (mind)  18 sor     (cikkei)
27 OX2 adalek (mind)  33 sor     (cikkei)
28 Billego Felicia, stabilizator (mind)  22 sor     (cikkei)
29 Honda talalka (4 nap) (mind)  58 sor     (cikkei)
30 Re: Parkolok; Mi van a kicsikemmel?; (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Re: Rakparti Szlalomparty (mind)  11 sor     (cikkei)
32 van e elado autok listaja ? (mind)  5 sor     (cikkei)
33 RE: Apro oromok (mind)  17 sor     (cikkei)
34 RE: Autohifi vs. elozene (mind)  17 sor     (cikkei)
35 Expandalas es hules (mind)  87 sor     (cikkei)

+ - vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hosszu szunet utan (1+ ev) a szerver ujra kegyeskedik atengedni a
levelezolistas maileket, tehat aj em bekk.
Par kerdesre rogvest mondanam is a sajat verziomat.

En biztos Omega 2.5 TD mellett dontenek, nem az 1.7 Astra mellett. Okai:
1. nagyobb, tehat hosszu uton mindenkeppen kenyelmesebb.
2. a 2.5 TD motor a BMW 5-os sorozataban is szolgalo (ott 525 tds) 140
lovas "olajkalyha" 10 LEvel visszafogott valtozata. Nem egy mai divatos
TDi, de a kamras dizelek kozul az egyik legjobb. Szolidan eszik (nem 3
litert!) es jol megy.
Mellesleg ezt is az az Anisits Ferenc tervezte, aki a BMW nagy hiru 4.0
V8-as common-rail diesel csodamotorjat. Ami a szakirodalom szerint a vilag
egyik (ha nem A) legjobb szgk. motorja.
3. az 1.7 TD motor mar az E-Kadettben is szolgalt, asatag konstrukcio,
igazi lassu, hangos, fustolos rossz dieselmotor.
4. Az omega a nagyobb kategoria miatt alapvetoen tobb extrat, aktiv es
passziv biztonsagot hordoz magaban, mint a kisteso.
5. EZ a leg szubjektivebb, de szerintem az Astra marha kenyelmetlen auto.

Mas: Felicia billeges
A hagyomanyos (tekercs- vagy laprugos) autok terhelt allapotban sajnos
egesz mashogy viselkednek, mint uresen. A rugozas es csillapitas valamilyen
atlagos terhelesre van belove, ami a kisautoknal altalaban 1 -2 szemely,
keves csomaggal. Az itt keletkezo erohatasokat szepen kezeli a kocsi, az
eredmeny egy viszonylag kenyelmes, nem pattogos auto. Ha a 4 szemely
ketheti nyaralasra valojat vennek alapul, akkor a 45 kilos Cosmo-gorlokben
osszerazodna a szilikon, mikor atgazolnak a villamossinen, egy szemellyel
remek palyaauto lenne, 4 szemellyel pedig kenyelmesen rugozo limuzin.
A torzios keresztstabilizator jellemzoen a kocsi oldaldoleset korlatozza,
vagyis nem akadalya a ketoldali kerekek egyideju be, vagy kirugozasanak.
Vagyis a kemeny stabilizator ellenere is leerhet a kotenylemez fekezeskor,
ha amugy lagy rugok es lengescsillapitok vannak a kocsiban. Kanyarban
viszont olyan fuggolegesen allna, mint a villamos...
Osszefoglalas: egy merevebb stabilizator sokat segit(het) a helyzeten, de
az igazi az lenne, ha nagyobb csillapitasu lengescsillapitokat es esetleg
valamivel kemenyebb rugokat is kapna a kocsi. (ha sokat jarsz nagy
terhelessel).
Nagy es draga autoknal (Mercedes E, S Klasse) a hatso hidon, valamint
haszonjarmuvekben legrugok (is) dolgoznak, a terheles fuggvenyeben
valtoztatva rugoallandojukat, mindig a kivant kenyelmet es biztonsagot
nyujtva.

Mas: Trabi ulestamla
Anno (1990) volt nekem egy trabim, amiben a 2 elso ules hattamlaja le lett
csupaszitva a femig, ezt a femvazat egy lakatos hasonlo felepitessel
meghosszabbitotta (teto -10cm-ig), majd egy ugyeskezu karpitos felepitette
ra az eredetihez hasolo strukturaju parnazatot, es karpitot. Vegul egy a
tavolsagi buszok (vagy Lada 2107) ulesehez hasonlo dolog jott ki belole, 1
hatrannyal: a tamla rogzito- es billentoszerkezete viszonylag gyenge, nem
birja korlatlan ideig a nagyobb erohatast.
B meoldas: a D sorozatu (kocka) Kadettek 1.3 SR es 1.6 SR modelljeiben
gyarilag Recaro ulesek voltak elol. Ezek a kocsik mar lassan kioregednek,
igy van remeny bontoban talalni ilyen ulest.

Mas: Mindenevo motor
A mindenevo motorok a diesel-korfolyamatra epulnek, vagyis ongyulladasosak.
Alaphelyzetben a legalacsonyabb nyomason ongyullado kerozinnal uzemelnek,
dieselkent. A hengerfejben viszont van egy elmozdulo elem, amit hatrahuzva
az egester terfogata megno = suritesi vegnyomas csokken. Ekkor johet a
gazolaj. Meg egy fokozatot visszahuzva tovabb no a kamraterfogat, a motor
pedig korlatozottan alkalmassa valik benzin eltuzelesere is. Ha ez a motor
feltoltott (turbos), akkor a toltonyomast is a kivalasztott
uzemanyag-tipushoz kell allitani.
Problemak: Az egester alakja tavol all az idealisnak tekintett gomb
alaktol, emiatt az eges tokeletlen, magas a HC, vagyis sok uzemag. megy el
a kipufogon. Az egyenlotlen alak miatt az alkatreszek hoterhelese rendkivul
szelsoseges. A mechanikai terhelesek szintugy. Emellett be kell epiteni a
mozgato mechanizmusokat, ami tovabb bonyolitja a szerkezetet. Eredmeny: a
motor (elsosorban a hengerfej miatt) nagy, nehez es komplikalt az
uzemeltetese. Egyetlen  lehetseges felhasznalasi hely: harckocsi-motor.
Majdnem mindenevok a lassu fordulatu (25-100/perc!) hajogepek, amelyek
szinten a diesel folyamat szerint kepesek a felforrositott (150-170 C)
pakuratol (koolaj leparlasi maradek) a kozonseges gazolajig mindent
megenni.

Mas: par szamot visszaolvastam a neten, parazs vita van egy "csoda"-motor
korul. Gondolatok pro es kontra:
Pro: Mindenki tudja, hogy a Fold marpedig lapos! Aztan csak kiderult az
ellenkezoje. Vannak dolgok, (TV, mobil, AUTO!), hogy csak az ismertebbeket
emlitsem, melyek par eve meg lehetetlen, minden ADDIG ISMERT
torvenyszeruseget felrugva megis csak mukodtek, mukodnek.
Kontra: Ezek mellett viszont sem az ex cathedra kijelentesek ("egy elismert
prof mondta"), sem pedig a sajat szegenyes fizikai ismereteink nem igazan
tunhetnek ervnek. Pl: A jelenlegi belsoegesu hoerogepekben (ez van a
motorhazteto alatt) a korfolyamat arro szol, hogy egy nagy nyomasu es
homersekletu kozeget expandaltatunk, az expanzios munkat forgo mozgassa
alakitjuk, stb. Namarmost a jelenlegi expanzio az egesi csucsnyomastol csak
kb. annak 1/10-1/12 reszeig tart (a suritesi aranytol fuggoen), utana nyit
a kipufogoszelep es HUSS, rengeteg energia el. Javit a helyzeten a
turbofeltolto turbina-oldala, mivel itt a turbinaban a meg mindig
viszonylag magas nyomasu es homersekletu gazok tovabb expandalnak,
energiajuk egy reszet atadva a kozos tengelyen levo kompresszorkereknek.
Utana meg azert mindig van nyomas (hallgass meg egy rallye-autot, ahol a
hangotmpitas=nyomascsokkentes csak korlatozott), es homerseklet (ha nem
hiszed, markold meg a csoveget), ami szamunkra sajnos elveszik. Egy ilyen
100C-ig vagy ala torteno expanziohoz vagy sok-sok sorba kotott
turbofeltolto kellene (rettento nagy kipufogooldali ellenallassal, ami
miatt nagyobb szivooldali nyomas kellene a megfelelo toltescserehez = amit
a reven, azt a vamon...)vagy egy tobb meter loketu henger. Mar ha
ragaszkodunk a forgattyus hajtomuhoz.
Ergo: a jelenlegi ismeretek es fizikai ALAPelvek is ketsegesse teszik a
szerkezet ilyen formaban torteno mukodokepesseget.
Mellesleg szerintem alapveto hiba, hogy meg mindig a benzin/diesel
megoldasokat erolteti az egesz vilag. Ez egy zsakutca, aminek a benzinesek
mar latjak is a lezart veget, a dieselek elott meg ott all az elektronikai
finomitasok bevezesenek lehetosege. Amugy meggyozodesem, hogy mar tobb
kulonfele elven mukodo, auto hajtasara alkalmas talalmany is szuletett, de
ezek bevezetese a jelenlegi vilagrend felborulasat, ezzel pedig
belathatatlan kaoszt okozna, igy valakik bolcsen (?) eltuntettek
(eltuntetik) ezeket.

Egy keres: ha valakinek megvan a vitaindito, (netan maganak a szerzonek),
szeretnem ha elnyomna magan e-mailban az  cimre.

Elore is kosz, es bocs, ha hosszu voltam.

Fogash

ui: annak idejen tobben is krealtak homepaget az iromanyaimnak. Elnek meg
ezek? Jelentkezzen aki tud rola(m) valamit!
+ - Re: szlalomrally (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> ......szamot vagy irjon a  cimre. Igyekszem
> naprakeszen beszamolni a fejlemenyekrol. Ha esetleg nem erdekelne senkit
> irjatok, es abbahagyom.
>
Nehogy abbahagyd!!!

En tavaly jottem ra, hogy egy autoversenyzo veszett el bennem....
Szerencsere eleg jol elveszett :o)



Es akkor most megragadnam az alkalmat:

Vasarnap delelott (ca-9 ora) Szlalomrally 2000 edzesfeleseg lesz a Skoda
klub szervezeseben.

A cim: Ulloi ut 807.
Suzuki Varro kereskedessel szemben.


Udv...Adam
+ - Re: autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!


> eszembe jutott, hogy:
> Aki vagyonokat kolt arra, hogy a valodit minel jobban megkozelito
> hangzast erjen el az autojaban, szobajaban, a garazsban, akarhol,
> az gondolt-e arra, hogy hany abszolut valodi koncertet tudna
> eloben meghallgatni ugyanabbol a penzbol? Ebben a kerdesben semmi
> malicia nincs, komolyan gondoltam.
>

Ez tetszik....   :o)

Na akkor az ellenervek:
ha en azokra a koncerekre, amit szeretek, mind el szeretnek menni, huha,
hat elegge milliomosnak kene lennem...  Masreszt csak akkor
hallgathatnam a zenet, amikor koncertre megyek?  Es nekem erre az egszre
nem is lenne idom...  Dolgozom....    Bocsi, de valahogy erre nekem
nincs idom....  De szerintem senkinek se....


Udv...Adam
+ - Re: autohifi, part 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Istvan, nem gazoltal bele a lelkivilagomba. Csokonyos vagyok, mint a
szamar, es nem veszek semmit sem magamra....


> Akkor autohifit kell beszerelni otthonra! :-)
> Inkabb fogalmazzunk ugy, hogy egyik sem olcso.
> Egy-ket evvel ezelott az autos ujsagokban (legalabbis az egyikben) volt autoh
if
> i
> rovat, ott kozoltek egy bemutato cikket, egy Seat Ibizaban volt 1.5mFt-os cuc
c.
> Annyiba kerult mint az auto.:-)))
>

1,5 milla? Na az mar a masik veglet. 200 penzbol teljesen korrekt, jonak
mondhato rendszer epitheto be, ami messze felulmulja a gyari szeria
beepiteseket.


>  Az atlagember reszere pedig csak a
> > nagy hangerot jelenti a nagy hifi.
>
> A baj ott van, hogy az atlagember szinte csak ezt latja....:-(((
>
Az atlagembereket szivesen elviszem egy korre, tobb autos tarsammal
egyutt....



> Akkor bekepipa....
>

Oksi...  Habar en szemely szerint ki se astam a csatabardot.....


Udv....Adam
+ - Zastava, Trabant 1,3 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


Ket rovid kerdes:

1/ Veletlenul nem ismer valaki Zastava bonto't Bp. es kornyeken, ( M3) vagy
valakinek otthon a sufniban Zastavahoz veletlenul alkatresz?
(uzemanyagtank, onindito kellene)

2/ 1991-es Trabant 1,3 Combi mennyit kostal most a piacon szuper allapotban
?

Valaszokat elore is koszi:

Udv: TaKi
e-mail: 
+ - RE: : Jo villamossagi szervizt keresek #628 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Jo villamossagi szervizt keresek ( 17 sor )
> Idopont: Tue Jan 18 04:50:06 EST 2000 AUTO #628
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kedves Gabor!
En evek ota javittatom az autoimat MODROCZKY Ferencnel.
VIII. ker. Koszoru u. 28. (a Baross utcarol nyilik)
Tel: 21-00-199

Hivatkozz ram.
Üdv Scheiling Agoston
+ - CD kivitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Tudja valaki, hogy pontosan milyen felszereltseget takar a CD kivitel Opel Omeg
a eseten? Vajon ebben benne van a kiporgesgatlo? Es ha nincs akkor mi a rovidit
ese ennek?
Egyebkent koszi a valaszokat a tegnapi kerdesemre, eddig 2 level jott, mindkett
en az Omegat ajanlottak :)

Udv,

Akos
+ - =?UNKNOWN?Q?elad=F3?= BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1989. novemberi, E30-as, 6 hengeres, katalizátoros, fekete BMW 320i sürgősen
eladó. Immobilizer, riasztó, ABS, Philips rádiós magnó, tolótető, elektromos
tükör. Jelenleg téli gumival, lemez felnivel, de könnyűfém felni, Pirelli
gumi is van hozzá.
Tel.: 06-30-999-0769
+ - Re: Kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Maganban mar valaszoltam Frigyesnek, gondolom a rendszamrol folytatott
ertekezesunk nem erdekel masokat.
  A Militec/Metabond felvilagositast koszonom mindenkinek.

  (c) Pierre  +4092381139  UIN:1810067
+ - Kadett, Autohifi, Yahni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello minden Autozonak !

Jopar napig nem volt alkalmam a listat olvasni, most tobb dologra
reagalnek.

>Naar Robert E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Vennek VW Golf('88-'90)-ot, vagy Opel Kadet('88-'90), b ( 9
sor )

Nekem sokaig volt 1990-es evjaratu Kadettem, szoval a kovetkezore
figyelj:

Ha a kormanykerek nagyon kopott (nagy reszen fenyesre van kopva) akkor
legalabb 200 ekm van a kocsiban (a Kadett km oraja csak 5 szamjeggyel
mutatja a megtett tavolsagot, tehat altalaban nem visszatekerik, hanem
elore). Amikor en eladtam a joszagot, akkor kb. 130 ekm volt benne es
alig volt kopott a kormanykerek.

Figyelni kell a vezermutengely butykeinek a kopottsagara. Leveszed az
olajbeonto nyilas fedelet es korommel megkapargatod az ott levo butyok
kupos reszet. Ha feltunoen nagy vall van kopva a butyokbe, akkor sokat
ment a joszag (1 mm alatti vall meg elfogadhato).

A motorhazteto felnyitasa utan a motor mogott, a torpedolemez elott
latod a kormanyszerkezet hazat. Azt egy harmonikaszeru gumicso boritja.
Ha a gumiharmonika teljesen at van szakadva (ne adj isten csak nyomokban
lathato), akkor egyreszt a kormanyszerkezet valoszinuleg eleg beteg,
masreszt az auto szervizt nemigen latott (ezt a hibat ugyanis minden
szerviz kijavittatja a tulajjal, ugyanis tonkremegy a kormanyszerkezet
boritas nelkul).

Ezutan be lehet indittatni a motort. Ha beindul es rovid idon belul
elmulo csattogo-kattogo hang hallatszik a motorterbol, akkor gond van az
un. hidrotokekkel (hidraulikus szelephezeg allitas van, ha kopott kicsit
a rendszer, akkor elveszti az olajat es ameddig nem jut fel az olaj
addig kattog). 5-10 masodpercen belul elmulo hang meg kisebb hiba.

A Opel eredeti gyujtokabelei hajlamosak voltak gyujtaskihagyast okozni,
de 10 eves korban szinte biztos, hogy mar cserere kerultek. Ezert nem
gond, ha 2-3-4 kulonbozo gyujtokabel+pipa van a motoron (csak menjen).

Ha hideg motort inditasz, akkor az automata szivato magasan tartja a
fordulatszamot, viszont ha kicsit megpoccinted a gazt, akkor visszaesik
a fordulatszam (azt hiszi, hogy indulni akarsz vele, tehat kevesbe kell
szivatni, mert ugyis nyomod a gazt). Ha nem esik vissza (vagy nem is
emelkedik meg) akkor gond van az automata szivatoval.

Tovabbi figyelendo dolgok: minden Opelnel rohad a hatso kerekjarati dob,
lukad a kipuffogo, kattog-csattog-nyekereg (kinel mi) a hatso
lengescsillapito rogzitese, beragad a kezifek, felrekopik a fektarcsa es
fekezesnel beraz, beeg a hatsoajto elektromos csatlakozoja.

Amugy KADETT RULEZ !!!!!! (de tenyleg, ez nem vicc !!)

Mas tema. AUTOHIFI

Annak idejen en irtam azt az elmelkedest a dB-ekrol (alapzaj +
dinamika). A hozzaszolas vegere odairtam, hogy magam is tudom, hogy a
dolog hozzaszolasokat fog eloidezni.

Ezt ugy gondoltam, hogy valaki pontosan (nalam pontosabban) leirja, hogy
70 dB alapzaj mellett mekkora hangossagot kell produkalni az autoban
ahhoz, hogy az altalam 80 dB-re becsult (ami valoban 96 dB) CD jel-zaj
viszony kihasznalhato legyen az autoban. Kaptam egy-ket hozzaszolast
maganban, egy ket kritikat a listan, de tobben irtak, hogy bar nem 1000
%-osan korrekt amit irtam, de a problema lenyeget jol fogja meg.

Mas tema: Yahni es az O csodamotorja.

 irta

>Mernok urak (akik meg nem szolaltak meg), mi a velemenyetek?

En csak egy buta kozlekedesmernok vagyok (ezert nekem tomtek tele a
fejemet legjobban a hagyomanyos altudomanyokkal az egyetemen a
begyepesedett oktatok), ezert csak annyit tudok mondani, hogy szerintem
perpetuum mobile (vagy UFO, kinek hogy tetszik)  nincs, ha mutattok
egyet, akkor majd elhiszem, hogy van.

Ja, meg valami, en nem arra az egyetemre jartam, ahol Egely Gyorgy
tanitott.

Udv mindenkinek

Kadlec Istvan
+ - ddaddogos Opel, parkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok,

Gyimesi Gabor meselt az o kicsikejerol, aminek logopedus kellene.
Szerintem jo otlet a szivatora gondolni, bar ugy latszik, most nem
elromlott
hanem mukodik : szivatja Gabort...
Komolyra forditva : A ceges FIAT TIPO 1.7D-k olyanokat dadognak reggelente,
hogy
az csuda ! Bennuk nincs automata szivato, es a kezi szivatoval
megszuntetheto ez a
jelenseg. Ezert gondolom, hogy az automata szivato okozhatja a dolgot.
Azt irja a konyvuk, hasznaljuk a szivatot (azt hiszem,
nem is igy hivja) ha hidegek a reggelek, de erdekes modon azt is irja,
hogy jobb ha visszatoljuk a gombot, am ha megsem tesszuk, semmi baj...
nem fog tobbet fogyasztani es ugyanugy fog menni.

Akkor hogyan csinalja, amit csinal ?

A FIAT REGATA-mnak sohasem kell a szivatot hasznalni. Sot, ugy
tapasztaltam, mintha nehezebben indult volna, amikor kiprobaltam, jo-e
valamire az a gomb. A dadogast meg nem ismerem ezzel az autoval.
Beindul(amikor..) es mukodik. Ezt imadom benne, az elozo benzines autoimmal
utaltam a szenvedest a hideg motorral.

Pécsett szerintem az orzott parkolo ismeretlen fogalom (targy ?)

Sziasztok : Attila
+ - Az en kicsikem is ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Reggel, inditaskor olyan jelenseget tapasztalok, mintha kihagyna
>valamelyik henger. Elso hosszabb izzitasra indul az auto,
>(talan harmat porget az inditon) beindulas utan, viszont dadog.
>Olyan mintha kihagyna, vagy sokat, vagy keveset kapna uzemanyagbol.
>Ha egy picit ralepek a gazra es tartom, akkor szep lassan felporog
>es beall minden a normalis kerekvagasba.

Az en kicsikem (Ford Escort 1.8D) is ugyanezt produkalja. Kb.ket hete kezdte
el ezt csinalni. Akkoriban nagyobb hidegek jartak erre fele -25 fokok, de
most
mar nincs olyan nagy hideg, es a dadogas megis megmaradt. Ha Valaki tud
valamit errol, legyszi a listara kozoljetek, engemet is erdekel.

Udv,
Aranyosi-Aved Jozsef

+ - Re: Egy kis Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi, erdekes volt, bar nagyon reklamizu az egesz. Mai napig orok peldakepem W
alter Rohl a rovid Quattroban, pl. amint eppen a Pike's Peak-t nyeri. Fenomenal
is! A masik, ami errol beugrott, hogy pont ezt utalom a nemetekben, hogy ugy cs
inalnak, mintha ok tojtak volna spanyolviaszt.

>Az Audi Évtizedek óta az egyik leginnovatívabb autógyártó hírében áll,
>amit bizonyít az állandó négykerékhajtás, 

Igaz, hogy a Subaru Leone Kombi '72-ben mar sorozatban jott ki, node sebaj.

>Az első prototípusok 1977-ben már működtek, és télen az Alpokban
>Európa legmeredekebb emelkedőjén, nyári gumikkal, hólánc nélkül fel
>tudtak menni.

Na ezt igy, ebben a formaban nem hiszem el. Letisztitott uton, talan. De nyakam
at ra, hogy nyari gumikkal, behavazott uton, nincs az az auto, ami csak ugy fel
megy. Kedvenc peldam, amit tavaly telen lattam, amint a Szepvolnyi uton harom j
ol oltozott uriember probalt feltolni egy szep nyarigumis, lathatoan bekapcsolt
 dififzaras Grand Cherokeet...

>Az 1980-ban bemutatkozott Audi quattro® lélegzetelállító dolgokat
>művelt a világ rallye-versenypályáin. Több világbajnokságot nyert az
>Audinak olyan vezetőkkel mint Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michéle
>Mouton. 

Tudatlan kerdes (most komolyan): Michele Mouton mikor is volt vilagbajnok...? 

Üdv:     Zak


+ - Re: Opel Astra v. Opel Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 18 Jan 2000 04:11:06 EST,   wrote:

>Kb. 1 evig hasznalnam, az alatt kb. 50e km-t mennek vele.
>Kinek mi a velemenye?

Szerintem egy pillanatig sem kerdeses, hogy Omega, persze ha a
penzugyi kulonbseg nem szamit. Igaz, hogy a 2.5-os motor miatt
kedvezotlenebb biztositasi kategoriaba esik, mint az 1.7-es, viszont
teljesitmenyben, kenyelemben, pakolhatosagban, passziv biztonsagban
annyival tobbet nyujt, hogy en rogton elfelejtenem az amugy sem nagy
durranas alacsonynyomasu turbos 1.7-est. Akkor inkabb mar (szerintem)
a sima szivodizel is eleg, es az olcsobb is. Vegul is stabil 140-et
azzal is lehet autozni.

Udv:	Zak

+ - RALI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretem a ralisportot es szeretnem, ha irnatok egy-ket ujdonsagot.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #628 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki vagyonokat kolt arra, hogy a valodit minel jobban megkozelito
> hangzast erjen el az autojaban, szobajaban, a garazsban, akarhol, az
> gondolt-e arra, hogy hany abszolut valodi koncertet tudna eloben
> meghallgatni ugyanabbol a penzbol? Ebben a kerdesben semmi malicia
> nincs, komolyan gondoltam.

egy korrektebb atlaghifit veve alapul, 
egy napi 2-3 orat utazo embernel ez az osszeg mindossze nehany! 
honap alatt megterul, soot kozben jol erezte magat utazas kozben.
Ha meg ugy szamoljuk, hogy utanna el is adhatja a rendszeret ha 
mar nincs ra szuksege akkor tenyleg nem volt valami iszonyu 
koltseges a dolog.. 

AntForce
+ - Re:festek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok!
> 
> Milyen anyaggal szinezik az uzemanyagot?
> Hol lehet hozzajutni?

:))

Ha budapesti vagy, akkor Zsombolyai ut 4.

Tel: 466-7833, ok foglalkoznak ilyennel is.

Udv:

Dexter
+ - Dunaujvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ha Dunaujvarosban talalkozot tervezunk, akkor a tervezett programokhoz
megprobalok helyszin-otleteket adni, esetleg egyeztetni.
Lehetne peldaul a regi MHSZ loter elotti rutin-gyakorlopalya.
Esetleg juliusban egyutt lehetne szervezni a radioamator talalkozoval,
akikor a loteren alkalmi bufe, illetve a loter fedett reszen radios
bolhapiac is lesz.
Aki tud ennel jobb helyszint, kerem ne titkolja, mert a loter a vasmu
kozelsege miatt idonkent tul poros helyszin lenne.

Peter.
+ - AutoHiFi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva all!

>>> Valaki levezette decibelekkel szepen egy-ket napja, hogy mennyire
>>> ertelmetle n a nagyteljesitmenyu hifi a kocsiban. Szimplan a hatterzaj
>>> miatt. Na most lealln i meg nem erdemes hifit hallgatni, mert ugyebar
>>Nem akarom megserteni azt aki levezette, de a fel tudasbol
>>szarmazo levezetes komolynak es jonak tunik, csak eppen nem
>>helytallo..
>
>  A ful hallastorvenyei, azok alapvetoen objektivek, mint ahogy az ahhoz
>igazodo logaritmikus Bel-skala is.
>  Javaslom kiegesziteni a HIX-auto "alapszabaly"-t. Ha valaki azt allitja a
>masikrol, hogy nem jo amit mond, akkor ervekkel bizonyitson, MIERT nem jo
>amit allitott.

	  Teljesen igazad van. Viszont a total idohiany miatt en sem
	fogok semmi ervet irni, ellnben az a levezetes ... szoval ...
	"nem volt korrekt".

>Aki vagyonokat kolt arra, hogy a valodit minel jobban megkozelito
>hangzast erjen el az autojaban, szobajaban, a garazsban, akarhol,
>az gondolt-e arra, hogy hany abszolut valodi koncertet tudna
>eloben meghallgatni ugyanabbol a penzbol? Ebben a kerdesben semmi
>malicia nincs, komolyan gondoltam.

	  Amit irsz, az kizarolag komolyzenere igaz. Ott a koncerteket
	nem hangositjak. Minden mas esetben az erveles semmis, ott vagy,
	ahol a part (pa'rt? :-)) szakad...
	  Udvozlettel:

							Nagyak
+ - Zastava hatsoablakfutes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Subi!
  Kerem kedves listatarsak segitseget, aki tudja arulja mar el
nekem, hol van a zastavaban a hatsoablak futes kapcsolo
rele'je.
Tortent, ugyanis, hogy nem lehet kikapcsolni a hatso
ablak-futest, csak ha kiveszem a biztositekot.
A kapcsolasi rajzot bongeszve a kapcsolo rele' lehet a
bunos. Mar csak az a gond, hogy hiaba keresem, nem talalom.

  A rele el van dugva a biztositektabla moge. A biztositeka a tabla mogott
talalhato, egy lengobizti, kovesd a vezeteket, megtalalod. Lehetseges
helyek: muszerfal kivetele utan balra fent a villogo-automata mellett,
biztositektabla mogott a torpedolemezen eldugva....
--
 Udv:
     Levente
+ - Dontesi helyzet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!
Egyelore ugy latom Janinak dontenie kell, informal, vagy orrunknal fogva
vezet...
--
 Udv:
     Levente
+ - Mitsubishi aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Ki tudna ajanlani valami jo bontot (vagy elfogadhato aru 
alkatreszuzletet), ahol az automhoz aprobb alkatreszeket 
kaphatnek (pl. gumi bakokat a motorhazteto kitamasztasahoz, 
muanyag kuszobot stb.)
Az auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1,6 GLXi (93-as évjárat)

Kosz a valaszokat - magan E-mail-ben,

me
+ - Ablakmoso lotty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze az Alaska biztos jobb, csak meg nem jottem ra, miert :-((
Azert, mert annak nincs az a kesernyes mellekize :-)

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Katalizatoros kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Muszakin voltam, es alig ment at az autom, mert magas
volt a kibocsajtott Nitrogen-valami. Azt mondtak ott,
hogy annak a katalizatornak annyi.

Kerdesem: hogy lehet megallapitani, hogy tenyleg az-e
a rossz. Ha rossz, akkor el is van dugulva, es vissza-
fogja az autot, vagy csak egyszeruen nem katalizal?

Hogyan lehetne arrol meggyozodni, hogy a befecsi jol
mukodik, es nem oli meg az uj katalizatort? A lambda
szondan mertem feszultseget, 200 es 800 mVolt kozott
ugral. Ugy tudom, ez jo, mert kb 500 mVolt-on akarja
tartani.

Mennyi a katalizator elettartama? Ebbe 150.000 km van.

Mennyibe kerulnek az ujak? A Unixtrade-nel 160.000 Ft.
Ennyit nem er meg nekem a kornyezetvedelem. Hallottam
valami 25.000 Ft-os megoldast is. Errol mit tudtok?
(elettartam, hatasossag)


Na ennyit mara.

Gombos Peti
+ - Koszos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Mar megint egy kerdesem van:
Nem emlekszem, mekkora bunnek szamit, ha a kocsim olyan koszos,
hogy mar a rendszamtabla is tokeletesen olvashatatlan. Tenyleg
megbuntet a rendor, vagy csak szepen/csunyan megker, hogy ott
helyben takaritsam le?

Apropo: a traffipax mit tud kezdeni egy dzsuvas rendszammal?

Mellesleg 2 napja nem esik utamba olyan benzinkut, ahol mukodik is
a gepimoso este 9 korul. A Shellnel (Ferihegy II.) az ejszakai mosas
elvileg olcsobb lenne, ha nem robbant volna le a masinajuk.
Tudom, tudom, a rendszamot egy papirzsepivel is letorolgethetnem...

Lazar Peter
+ - Re: Kadett 1.5 TD nem megy. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> OPEL Kadett 1.5TD
...
> Ugye ha visszavesz az ember a teljesitmenybol, akkor kevesbe fustol,
> kevesbe megy, de kevesebbet is eszik!

Akkor most leirom a sajat tapasztalatomat.
Caravan 1.7D
Allitottam az adagolon az egyik csavaron. Alacsonyabb lett
az alapjarat. Kevesebb ero ( nyomatek ) volt a motorban.
Kisebb volt a vegsebesseg. Viszont a fogyasztas nott. :-o
Persze, mert mig a regebbi esetben egy adott emelkedon fel
tudtam menni 5.-ben, most 4.-ben erolkodott. Nagyobb
fordulatszamon jartam. Ez eredmenyezte a tobbletfdogyasztast.
Surgosen visszaallitottam a regi allasba a csavart.

Udv. Tibi
+ - OX2 adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rakerestem az Interneten az OX2 mukodesi elvekent Yahni elso 
leveleben emlitett Beau de Rochas korfolyamatra. Eleg szukos az 
info, annyi derult ki, hogy B. de R. a _negyutemu_ korfolyamatot 
talalta ki, de a gyakorlatban azt csak Otto valositotta meg.

Ezek utan szivesen olvasnek egy rovid osszehasonlitast az Otto, 
a Diesel es a B. de R. korfolyamatokrol, illetve a szinten (az 
egyik valaszban) emlitett Sabathie-rol - errol a Neten semmi sincs 
(el lett gepelve?).

Elkepzelesem szerint ha a negy utem adott, onnantol a 
homersekleten es a nyomason kivul mas nem nagyon 
kulonbozhet.

Nagyon latvanyos demo van a 

http://rainey.blueneptune.com/~xmwang/GUIdemo.htm

cimen; geptani tanulmanyaimbol (mar amennyit egy agrarmernok 
geptant tanul) emlekszem olyasmire, hogy a p-V diagrambol ki 
lehet szamitani a hatasfokot, de itt vege a tudomanyomnak.

http://rainey.blueneptune.com/~xmwang/GUIdemo.htm


Varom a felhomalyositast,

Udv:


Padi
+ - Billego Felicia, stabilizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>...a Feliciam 4 szemelyel, 100 km/h folott erosebb kormanymozgatasra >billeg. 
Eleg zavaro mertekben. Ez jellemzo rajuk vagy nalam van 
>gond? Kaphato a gephez un. stabilizator. Ez egy rud a ket vegen 
>lehet befogni, a hatso hidnal szerelik fel. Javithat ez a dolgon >szerintetek?

Mindenkeppen!!! Ha nem a gatlokkal vagy a rugoiddal van gond -tehat normalis, h
ogy ennyire billeg (ezt meg tudjak vizsgalni a szervizbe!)- akkor johet a stabi
lizator.
Jol fogod erzeni a kulonbseget! En mindenkepp berakatnam! A hatso stabilizator,
 pont az auto doleset hivatott megakadalyozni.
Kovetkezo lepeskent sportrugo szettet javasolnek, de addig biztos nem jutsz el:
))
Mikor a neten felfedeztem, hogy lehet ilyet venni az automhoz azonnal rohantam 
a szerelomhoz (vegre egy elerheto aru tuningkutyu:). O bosszus keppel vitt az a
knaba es rabokott: Ebben van, de ha masikat akarsz....akkor hulye vagy:))
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Honda talalka (4 nap) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ime a programelozetes, ahogy igertem:

> Idopont: 2000. majus 31-junius 4.
Helyszin: Alsopahok, Fo ut 120. Kolping Csaladi Hotel.
Maximalis resztvevoi letszam 500 fo.(Kb 350 kulfoldi vendeg)

1. NAP (2000. majus 31. szerda)
-Erkezes, regisztracio a Kolping Csaladi Hotel recepciojan.
-Hivatalos megnyito, polgarmesteri pezsgos fogadas.

2. NAP (2000. junius 1. csutortok)
-Indulas Mogyorodra a Hungaroringre, erkezes es programkezdes a Hungaroringen r
eggel 8 oratol.
-Szabad trening, CIVIC, CRX Kupa idomero edzes, CIVIC, CRX Kupa, INTEGRA Type-R
 Kupa idomero edzes, INTEGRA Type-R Kupa. DB DRAG RACING.
-Egesz nap szponzorbemutatok, tuning-show, hangnyomas-show, airbrush-show! Tank
sapka dekorfestes!
-S-2000, NSX illetve profi versenyzoi bemutato, INSIGHT bemutatas.
-HONDA gyorsulasi verseny.
-Visszateres, vacsora es eredmenyhirdetes a Kolping Csaladi Hotelben. 

3.NAP (2000. junius 2. pentek)
-Honda autoszepseg, auto-hifi verseny es bemutato Hevízen, a varosi nagyparkolo
ban.
-A keszthelyi Balatonring szabadteri gokartpalyan -elozetes jelentkezes alapjan
- tobbfutamos gokart versenyen vesznek reszt az indulok. Edzo- es versenyfutamo
k  is lesznek.
-Seta a hevízi tohoz, esti furdes.

4. NAP (2000. junius 3. szombat)
-Konvoj felallítasa Hevíz es Alsopahok kozott, indulas a rendori felvezeteses k
onvojmenetre. (Tervezet! Tav kb.70-80 km, utvonal meg nem fix.) Utkozben megall
as fotozas celjabol.
-Erkezes az ebed helyszínere, az ebedet kovetoen tombola, folklor-musor es az a
uto-szepseg ill. az auto-hifi verseny eredmenyhirdetese. A tombolan komoly díja
k!!! Visszaindulas Alsopahokra.
-Kave es sutemeny, elmenyfurdo, szauna es gozfurdo, pezsgofurdo, uszodai diszko
 esetleg -ha meg sikerul komoly szponzort talalnunk, szabadteri koncert- illetv
e tuzijatek kb. 22-orakor. A program zarasa 23 orakor.

5. NAP' (2000. junius 4. vasarnap)
-A reggelit kovetoen a resztvevok hazautaznak.

Ennyi volna. Ha barkinek van otlete, kerdese, javaslata szivesen veszem. Tervez
zuk tovabba, hogy csak a Hungaroringes napra lesz belepojegy. Igy johetnek arra
 a napra nezok is.
Szponzorok is fernek meg a keretbe.
Udv!

             VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
    www.nexus.hu/hondaklub

u.i: Bocs a hosszert


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Parkolok; Mi van a kicsikemmel?; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Gyimesi Gabor wrote:

> OPEL Kadett 1.5TD
> Talan az automata szivato szorakozik es konnyen elkepzelhetonek

??? Dizelben automata szivato? Nekem ez uj motivumnak tunik.

Mindenesetre a turbot nezd (nezesd) meg. Miutan TD-t irtal.

Istvan
+ - Re: Rakparti Szlalomparty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Remelem mindenki hallott mar a Rakparti
> Szlalomparty-rol. Ha esetleg nem erdekelne senkit
> irjatok, es abbahagyom.

De! Aztan kepeket is szivesen latunk majd.

Istvan
+ - van e elado autok listaja ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo hallo !   En vagyok, aki nagy oreg de jo autot keres.
Valaki kuldott is ajanlatot valamifele listarol. Magam csak
emailezem. Tehat megtenne valaki, hogy maganban
elnyomna nekem a listat ? Johet az egesz is, bar 10
evnel fiatalabbra nincs keresletem. Udv, Agoston
+ - RE: Apro oromok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Na, megint belemjottek: egy Golf kb. 30-40-el.
>Erdekes, hogy az automon egy karcolas sem
>esett. Eleg jok a lokharitoi a Megane-nak.
Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb
autoja", de ez eleg hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg
ennyivel szallt volna bele az autodba, akkor kenytelen
lennel feleakkora csomagtartoval beerni mint a talalkozas elott.

>Van haverom, aki – allitolag – reve zenere relaxal
>az autojaban.
Az kiraly lehet. :-) En pedig rave zenet hallgatok,
nalam az jon be.

Udv
Balazs
+ - RE: Autohifi vs. elozene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aki vagyonokat kolt arra, hogy a valodit minel jobban
megkozelito
>hangzast erjen el az autojaban, szobajaban, a garazsban,
akarhol,
>az gondolt-e arra, hogy hany abszolut valodi koncertet tudna
>eloben meghallgatni ugyanabbol a penzbol?

Es akit nem erdekelnek az abszolut valodi koncertek? Mert teszem
azt 2x eves es megorul az elektronikus zeneert? A
szulei/szomszedok pedig nem house rajongok? Fel eletet az autoban
tolti? Van az autohifinek letjogosultsaga. Itt en sem az
ejszakai, lakotelepi bemutatokra gondolok mert az parasztsag,
menozes, hivhatjuk akarhogy. Ha meg az uton elmegy veled szemben
egy auto, ugysem hallod meg hogy uvolt benne az akarmilyen zene.

Udv
Balazs
+ - Expandalas es hules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello szakertok!

Elnezest mindenki mastol akit mar untat a tema.

Nem vegeztem egyetemet, sot meg egyenlore foiskolat sem, de a klasszikus
Newtoni fizika es a logika nalam is feltetelezheto. Ezert ugy tettem,
ahogy masok, hasznaltam. A kovetkezo kovetkeztetesre jutottam.

Valoban hul a gaz amikor expandal, hiszen veszit a nyomasabol. Ami azt
jelenti, hogy csokken a gazmolekulak energiaallapota, igy a rezgesuk is.
Mert ugye a reszecskemozgas jar hojelenseggel.
Nade, ha annyira lecsokken a nyomasa, hogy 100C° koruli, akkor ez felvet
egy problemat. A hagyomanyos belsoegesu motoroknal a szelep- illetve
resnyitaskor a gaz onnon nyomasa miatt kezd el tavozni. De haez nincs
meg, akkor ezt a muveletet a forgattyusresz munkajaval kell elvegezni.
De az ide forditott munka mar vesztesegnek szamit, mert nem hasznos. Igy
a hatasfokon ront. Tehat a szivoszelepet kell eloszor megvarialni, hogy
a kip gaz aramlasa konnyebben tortenjen. De egy 1500-as fordulatnal
kiszamithato mekkora ideje van a gaznak kilepni a motorterbol. Es az is
kiszamithato, hogy fellep aramlasi ellenallas, amit a dugattyunak
onmaganak kell lekuzdenie, mert a gaz mar nincs akkora nyomas alatt. Ez
szinten a forgattyus mu munkaja vagyis befektetett es nem hasznos munka.
Gondolom a szivasnal itt is alkalmazzak az egyuttnyitast, ami nagyon jo
a feltoltes szempontjabol, viszont ha tulontul no a kipufogores, akkor
nem igazan, vagy legalabbis nagyon tokeletes idozites kell hozza.

A masik nagy problema a surites.
Elgondolkodtato, hogy akkora suritessel, mint ami ebben van vajon a
hagyomanyos uzemanyagok normalisan hasznalhatoak-e.
Szerintem egy benzinmotor kompresszioja sem viccbol van alabbmeretezve,
mint a dizele, mert nem szabad a benzinnek onmagatol meggyulladnia.
Milyen benzint hasznalnak? Mert ha a jelenlegi kompressziok teves
iranyjelzok a technikanak, akkor uj uzemanyag is kell, mert a kis
kompressziohoz kis kompr. turesu uzemanyag van. Mert ugye a kompresszio
novelesevel az oktanszamera is szukseg van. Eleve nem kisebb koltseggel
uzemel.

Ujabb kerdesem:
Milyen anyagokat es feluleteket hasznalnak a motorban, mert ha kisebb a
homerseklet, nagyobb az olaj viszkozitasa. Ami jelenti azt is, hogy a
kavitacio megno, es az abbraziv kopas is. Ehhez valoszinuleg a
feluleteket kell minosegileg eloallitani. Ami aztan megint sok penz.
Vagy ha nem hasznalnak kenoanyagot, akkor hogyan csokkentik a surlodas
hatasait.
Mert a kenoolaj feladatai:
- kenes 
- hutes
- tisztitas
- rezges es nyomas csillapitas
- tomites
Ezeket hogyan oldjak meg? Feltetelezem, hogy ha nem vagy kevesbe
hasznalnak kenoanyagokat, akkor az anyagokkal es a technologiakkal lehet
ezt kivedeni.

Summa summarum nekem ugy tunik, hogy mukodhet a gep. Hihetoen hangzik az
is, hogy kis fordulaton nagy nyomatekot ad le.
Kevesbe hiheto, hogy mindenevo. Kevesbe hiheto, hogy olyan kituno
hatasfokkal dolgozik.
Es szinte hihetetlen, hogy megeri uzemeltetni, es gyartani,
szemelygepjarmuvekben. Ugyanis ha letre kell hozni egy olyan gyartosort,
aminek a gepei uj technologiat hasznalnak, uj anyagokkal az nagyon
draga. Reszletezve: legyartas, csomagolas, szallitas, tarolas, uzembe
helyezes, majd jonnek az uj anyagok, amik valoszinuleg dragbbak, mert a
gyartastechnologiajuk is az. Majd jon a kesztermek uzembe helyezese.
Dragabb uzemanyagbol kevesebbet fogyaszt. Mokuskerek helyzet.
Magasabb aron lehet eloallitani, ergo magasabb aron lehet forgalmazni
is. Az uzemeltetese nem olcsobb, a kepessegeiert meg csak nehany ember
vehetne meg maganak. Hat nem epp kecsegteto jovo.
Hallottam mar tobb ilyen szabadalomrol, ami tokeletes, es nagyon jo,
csak epp elkezdeni azt, es befejezni a mai technika eloallitasat olyan
koltseges, hogy csodot jelent annak aki elkezd vele foglalkozni.

Legalabbis ez a tendencia, es ez a legvalosagszagubb megkozelites.

Bocsanatotkerek azoktol, akiket nem erdekel a tema. Mindenkitol elnezest
a terjengossegemert.
En hiszek Yahni-nak, elhiszem neki, hogy jo es mukodik is. De
gazdasagilag eletkeptelennek tunik. Ki tudja, majd meglatjuk.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS