1. |
Re: 2T, de nem teljesen (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: (mind) |
73 sor |
(cikkei) |
3. |
alomauto (mind) |
122 sor |
(cikkei) |
4. |
STOP lampa (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
automentes vilagnap (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
6. |
menetjelzo-helyzetjelzo (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
7. |
Maserati (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
8. |
matrica (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
9. |
menetjelzo, Tromf (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
10. |
Re:Autos tali okt. 6.-an (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: 2T, de nem teljesen *** HIX AUTO *** #1233 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
12. |
re suzuki (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
13. |
Norbito' gond es kerdes (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
14. |
Trabant es lassanhaladas (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
15. |
re: Vilagitas lakott teruleten kivul (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
16. |
Trabi (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
17. |
menetjelzo? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
18. |
Hallo itt vagyok ( Off ) (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
19. |
Alfa lista (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
20. |
Fenyszoro - sporolas (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
21. |
Belso keringtetes = szerencse... (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
22. |
spyder (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
23. |
szaguldozas (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
24. |
fustos auto flame (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: 2T, de nem teljesen (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
26. |
A 2T vitahoz (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: Kerdes CD-tarral kapcsolatban (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: 2T, de nem teljesen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Mark irta:
>Itt szerintem nem ez volt a mondanivalo, hanem az hogy az
>Alkotmany nem rogziti azt a jogodat hogy autoval jarhass, viszont
>rogziti az egeszseges kornyezethez valo jogot, amit igen-igen
>serthet a ketutemuek tulnyomo tobbsege
Ha jol tudom, az Alkotmany azt is rogzitette, hogy a ketutemu
autokat nem lehet betiltani. Az egeszseges kornyezethez valo
jogot, meg nem a ketutemuek sertik a legjobban, csak egyszerubb
es nepszerubb oket b...ogatni.
>Elmeselitek hogy a Trabant klubban mindenki milyen jol
>karbantartja a kocsijat. En ezt el is hiszem, de az emberek 99%-a
>azert vesz Trabantot mert egyszeruen nincs penze amit az autora
>koltson. Ebbol kifolyolag total nem torodik vele, hogy a kocsi
>mennyit fustol, es meg azt a viszonylag alacsony osszeget sem
>fizeti ki, amivel mar a Trabantja tisztabb uzeme is biztositva
>lenne.
Nekem jelenleg is kozel 40 Ft-tal tobbe kerul literenkent a
benzin, mintha kevereket tankolnek, ugyhogy lehetne megoldas az
is, ha a kuton nem kaphatnal masmilyen kevereket, csak fe'l-,
vagy teljesen szintetikus olajjal kevert benzint. Ezt
megszabhatja az allam, es ezzel is elerne, hogy csokkenjen a
ketutemuek szama.
>...az allam, amely semmit nem tesz a problema megoldasa
>erdekeben. Abszolut szemforgato modon egyreszt arrol papol, hogy
>ezek a szemet ketutemuek mennyit szennyeznek, masreszt amikor
>arrol van szo, hogy 5-10 eves, kint tenyleg fillerekert (ki venne
>150e-ert Trabit, ha ugyanannyiert 8 eves 1.1-es Fiestat kap, stb)
>kaphato autok behozatalaval koltseghatekonyan es fajdalommentesen
>megoldodjon a problema, akkor magasrol a polgarok fejere,
>mert akkor nem lenne annyi vambevetel az uj gepjarmu
>gehozatalbol.....
.... es meg sokmindent nem tesz meg (tobbek kozott a
kornyezetvedelemert), amit megtehetne, de nincs belole haszna. A
ketutemuek 'kitiltasabol' csak politikai haszna, ellenben azzal,
ha a megoldason gondolkodna, arra ugyanis kolteni kellene. Kb.
ugyanez szulte a 100e Ft-ert beszamitjuk ketutemuet egy uj auto
araba.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | Re: (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Amit legjobban uuutalok a kozelekdesben, es ami a potencialis
>BALESETVESZELY: Trabant 60-nal, IFA 62,5-tel a fouton.
Ha tobbet kozlekednel falvak kozott, sokra ertekelned a 60-nal
halado akarmit, a kanyarbol elobukkano 5-tel halado szenas
szekerrel szemben! (:-)
>Elofordult, hogy a 4-es uton 20 km-t kellett mennem egy budos
>Trabant mogott.
Ez erdekes lehetett. Nekem a Trabanttal! a 6-os uton eros
forgalomban is csak 5 km kellett, hogy meg tudjak elozni egy
potos IFA-t.
>Akarmit is mondanak a Trabisok, a Trabantok es a wartburgok
>donto tobbsege budos mit a dog. Engem meg nem is nagyon zavarna
>(meg azt a 20-30 autost aki nyugis, es azt 4-5 teljesen hulyet,
>aki nem bir magaval a lassu gepek mogott), de a gyerekem, aki
>kocsiban alszik (gyerkulesben) mint a tej, ilyenkor eloszor
>csak felebred, majd nehany perc mulva uvolt mint sakal. Ha
>kikerulom a Trabantot, (es kiszelloztetem az utasteret)
>megnyugszik, visszalszik.
>Igen tudom, van belso keringetes kapcsolo is. :-)
>De belat6jatok, hogy nem ez a megoldas.
Tul azon, hogy egyetertek Veled abban, hogy a ketutemuek tobbsege
tenyleg baromira budos (ennek okait mar egyszer-parszor tobben is
elmondtak), azt kell mondanom, hogy akinek van belso
levegokeringetese, annak az a megoldas. Tobbek kozott erre
talaltak ki.
>Ha meglatok egy Trabit, es becsukom
>a szemem, vagy elforditom a fejem, - attol meg az ott van es
>budos. A varosban setalva nem tudom a babakocsi felett
>bekapcsolni a belso levegokeringetest...
Itt most megint nem akarok belemenni, de halkan megjegyzem, hogy
a varosokban elenyeszo a ketutemuek szama. A varosok
legszennyezeset nem ok hatarozzak meg, barmilyen hihetetlen is.
>A foutak mellett sok helyen vannak parkolok. Az ilyen lassu
>jarmuvek, vegyek maguknak a faradtsagot, es alljanak ki, -
>engedjek el az utanuk menoket. Aki a Trabantosok kozul hianyolja
>a konstruktiv megoldasi javaslatot, - na ez volt az.
Akivel azt nem tudod megertetni, hogy a Trabant kepes legalabb
70-80-nal is menni, azzal majd pont azt fogod megertetni, hogy
alljon felre?
>Amikor kikerulom a Trabantot, es radudalok, - nez ertetelenul
>vissza (azert dudalok, hogy balesetveszely haritsak el, es
>felhivjam a Trabontot vezeto figyelmet, a balesetveszelyes
>magatartasara). Ennel mar csak az a szebb, amikor a Trabant fel
>van diszitve mint a karacsonyfa, es az megy 60-nal. Kodlampakkal
>(ami nincs beallitva, vilagit a szembejovo >pofajaba),
>leffentyukkel, csikokkal, futofennyel, nagy sarvedogumikkal,
>pompomokkal, kereszttel, rozsafuzerrel meg jezuskaval...
>Nekem ne magyarazza senki, - ha ennyire szereti a kocsijat, meg
>rettento emcionalis is a tulaj, - akkor igy szarik bele a
>kozekedesbe meg masok lelkivilagaba.
Konyorgom! Itt mar megint nem a Trabantrol van szo, hanem a
tulajrol. En is karomkodom mindig, amikor a 6-oson az Erdet
elkerulo emelkedon utolerek egy kiskobcentis dizelt, es marhaja
nem kepes meg elotte lenduletet venni, hanem megy 60-70-nel,
errol a sebessegrol mar en sem tudok intenziven gyorsitani, hogy
otthagyjam, mert padlogazzal 60-nal kecmereg folfele, kozben meg
hanyja ram a kormot, szo szerint patakzik a konnyem, mert marja a
szemem a fustje (es akarki akarmit mond, ezzel meg a legtobb
ketutemun is tultesznek). De erre sem azt mondtam, hogy kurva
dizel, mert a sofor a hulye.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | alomauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Epp az elmult ket honap elmaradasait igyekszem behozni a
HIX AUTO olvasasaban, most ertem oda, hogy mindenki
beszamol almai autojarol. Gondolom ez a tema azota reg
lecsengett mar, de azert en leirnam. :)
Mindenekelott viszont egy kis kritikai megjegyzes nehany
eddigi hozzaszolonak: akinek sok, vagy nagyon uj
alomautoja van, annak nincs alomautoja! Nem er azt irni,
hogy nekem a Citron C6-os az alomautom, vagy pedig
tomeggyartmanyok hosszas felsorolasaba kezdeni.
Egyszeruen nem hiszem, hogy ezen sorok iroit (velt)
kedvenceik megpillantasa lattan olyan delejes birtoklasi
vagy keriti hatalmaba, mint azt, aki egy '74-es Carreraba
vagy Citroen DS-be szeretett annak idejen bele... az
"igazi" alomauto tobbnyire gyermekkortol kezdve
vegigkiseri az embert, es valahanyszor megpillant egy
ilyet, vagy netan beleul, olyan asszociacioi tamadnak,
amitol hirtelen egy teljesen mas eleterzes lesz urra
rajta.
Nekem ez az auto gyermekkoromban a klasszikus Porsche
911, valamint a Knight Rider sorozatban szereplo KITT
volt, mely utobbirol azota mar tudom, hogy Pontiac
Firebird TransAmnak hivjak, 1982-ben kezdtek gyartani, es
allitolag nem is tud repulni. :) (Kulonben nem,
termeszetesen nem akkor voltam gyerek, amikor a magyar
TV-n vetittetek, en meg a nemet RTL-en neztem a
nyolcvanas evek vegen.)
A ket holtversenyes elso utan harmadiknak a 1993 elotti
Saab 900-ast tudnam megemliteni, aminel meg valamelyest
mukodott (es mukodik) ez a kulonos feeling.
2000-ben, 22 evesen jott el az ido, amikor mar sikerult
annyi penzt osszekeresnem az elozo harom ev soran, hogy
megvehessem az elso olyan autot, amire igazan regota
vagyom. A racionalis szempontok egyertelmuen a Saab 900-
nak kedveztek, ezert rovid merlegeles utan eldontottem,
hogy azt fogok venni. A vagyalom egy utolso szerias (1986
utani laposabb orreszu), fekete szinu, sargasbarna
belsos, haromajtos, klimas, 16 szelepes Turbo Coupe volt,
a hosszas es hiabavalo kereses vegere megelegedtem volna
azzal, ha csak utolso szerias, haromajtos, es turbomotor
van benne. Azonban sehogy sem akart meg egy ilyen sem
elokerulni a kereses fel eve alatt, ezert kezdtem mar egy
picit turelmetlen lenni. Vegul "nem igaz hogy csak egy
auto felelhet meg nekem"-felkialtassal sikerult
jelentosen kitagitani a latokoromet. :) Ez nalam azt
jelentette, hogy elkezdtem a Porsche-hirdeteseket is
nezni, persze nem 911-es, hanem egy alkalmas 944-es utan
kutatva. Igen, tudom, a 944-es teljesen mas mint a
Carrera, de ettol meg - ha eltekintek az elborult agyu
911-fanatikusok illetve a nagyszaju dilettansok oktalan
fikazasaitol - az objektiv hangvetelu cikkek szerint egy
rendkivul jol sikerult tipus, amin raadasul a szivemnek
oly kedves Porsche-emblema van. Miutan azonban megneztem
egy hirdetes szerint nagyon jo, a valosagban azonban
gyalazatos allapotu peldanyt, menten elment a kedvem az
egesztol. Azon az esten szomoruan lapozgattam a Kepes
Auto Expresszt, csak ugy tajekozodas jelleggel, amikor
megpillantottam az egyik kepen regi nagy szerelmemet, egy
fekete szinu Pontiac Firebird-ot. Rendkivul kedvezo
parameterek voltak alatta felsorolva, es ehhez kepest az
ara mindossze 1.25 millio ft volt. (Igen, valoban lehet
akar 700 ezerert is venni, nagyon romos allapotban.)
Ugyan eszem agaban sem volt egy ilyen ultrakevesse
praktikus kocsit venni (nagyobb, nehezebb, problemasabban
javithato, mint akarcsak a Porsche), de annyira vonzott a
hirdetes, hogy gondoltam, egy telefonhivast meger.
Igazabol csak megnyugtatni akartam vele magam, gondolvan,
hogy biztosan hallok majd valami olyat, ami
visszarettent. De ez nem tortent meg, sot! A szimpatikus
hangu fiatal srac meg azt is felajanlotta, hogy hazhoz
jon vele, akar most azonnal is. Ravagtam, hogy jojjon.
Jott. Az auto meg vitte. A szivemet. 1989-es volt, fekete
es egyszeruen CSODASZEP! Alig hittem a szememnek. Valoban
olyan volt, amilyennek a hirdetes igerte: _tokeletesen_
uj allapotu. Hihetetlenul hangozhat, de kivul-belul
TELJESEN mas benyomast tett, mint az utcan latott
Firebirdok, amiket azert addig is megneztem, es egeszen
jo allapotunak tuntek. Talan a tekintelyt parancsolo szin
is, es nemcsak a makulatlan allapot tette, nem tudom. A
probaut meg meggyozobb volt: az otliteres V8-as motor
rendkivul kellemes tonusu, halk bugyborekolassal vegezte
a dolgat, es a lagy rugozasnak koszonhetoen kellemes
csendben es kenyelemben emesztette fel az auto az
uthibakat is. Attol a pillanattol kezdve, hogy beultem,
egy teljesen mas vilagban ereztem magam. Hosszasan
vivodtam, hogy szabad-e ilyen autot vennem, vegul ugy
dontottem, a szivemre hallgatok, amely annyira duborgott,
aminel jobban mar csak egy noert szokas. :) A kotelezo
jellegu szervizlatogatas utan - ahol a szerelok elkepedve
alltak korul a kocsit (Figyelem! Nem normal szervizben,
hanem egy amerikaiauto-szervizben, ahol egy Firebird
tucatauto!), es akarhogy nyuztam oket, nem tudtak ra
rosszat mondani - gyorsan megallapodtam a sraccal. Am az
uzlet vegul nem jott letre, ugyanis kulonbozo
papirproblemak merultek fel. Az auto es a srac szandekai
ugyan tisztak voltak, de megsem lehetett a kocsit
atiratni. Nem reszletezem, mert roppant bonyolult helyzet
volt, mindenesetre honapokon keresztul kerestem a
megoldast, es vegul kenytelen voltam minden ilyen iranyu
ismeretsegemet latba vetni, hogy dolog valahogy,
akarhogy, barhogy, de orokre elintezodjon. A vegen
azonban mar a tulajdonosnak lett kellemetlen a dolog, es
elallt az uzlettol. Igy en duplan buktam, mert mar nemi
jatt (40 ezer ft) is fekudt az ugyletben. Mindazonaltal
egy hasonlo kaliberu vetelert ennek ujbol hajlando lennek
nekifutni, es inkabb ugyanigy ne sikeruljon, minthogy a
vegen ne legyenek rendben a papirok. Ezek utan megneztem
meg nehany Firebirdot, de azok - megha olcsobbak voltak
is - ennek nyomaba sem ertek, igy kenytelen voltam
lemondani errol az alomrol. (Nem leven ugye a vetelaron
felul plusz 1 millio forintom arra , hogy restauraljak
egy ilyen tipikusan magyar allapotu kocsit.)
Hmm, most kezdek almosodni, de holnap folytatom!
udv,
Zoli
|
+ - | STOP lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Peugeot 405TD. Egeszen ritkan kuplungnyomkodasnal felgyullad egy STOP
feliratu lampa a muszerfalon. Lama kerdes, de ez micsoda? Normal esetben
olyankor eg amikor mar bedugtam a kulcsot, de meg nem inditottam. Viszont ha
leallitom a kocsit akkor csak a szokasos olajnyomas, meg toltes lampa
gyullad ki. Nem ertem.
Thx
Vlad(x)
|
+ - | automentes vilagnap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Europai Automentes Nap
Szeptember 22-en Europa-szerte mintegy 700 varos csatlakozik az
"Auto nelkul a varosban" elnevezes? rendezvenyhez.
Az akcio celja, hogy felhivja az emberek figyelmet a
gepjarm?vek altal kibocsatott szenmonoxid es nitrogenoxidok
kornyezetszennyez?- es egeszsegkarosito hatasara. Ez a nap egyúttal
lehet?seget biztosit az onkormanyzatok szamara olyan új kozlekedesi
modozatok kiprobalasara, melyekkel a varoslakok kornyezetkimel? modon
juthatnak el kozelebbi es tavolabbi úti celjaikra.
A meghirdetett zold nap lenyege, hogy a resztvev? varosok
lakosai ezen a szombaton nem hasznaljak autojukat, csak gyalog,
kerekparral, vagy kornyezetkimel? jarm?vekkel kozlekednek, illetve a
tomegkozlekedesi eszkozoket hasznaljak. Az Europai Unio varosaiban ezen a
napon ingyenes a tomegkozlekedes.
Budapesten ez sajnos nem lesz igy. Az akciohoz a mintegy 20
magyarorszagi varoson kivul mindossze nehany f?varosi kerulet csatlakozott,
a BKV jarm?veire pedig ugyanúgy jeggyel vagy berlettel lehet felszallni,
mint barmikor maskor. Ennek ellenere mindenki, aki fontosnak tartja a
leveg? tisztasagat, remeli, hogy evr?l evre egyre tobben csatlakoznak
egyenileg is a rendezvenyhez, fuggetlenul attol, hogy varosuk vagy
keruletuk szervezetten reszt vesz-e a programban.
Magyarorszagon egyebkent a zold napra sportesemenyeket es egyeb
rendezvenyeket is szerveztek, amelyek szinten a kornyezetvedelem
fontossagara hivjak fel a figyelmet.
Aki tobbet szeretne megtudni az akciorol es a programokrol,
latogasson el a
http://www.kovim.hu/szept22/index.html
oldalra.
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | menetjelzo-helyzetjelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az ilyen "menetjelzo" lampakkal tudomasom szerint csak a skandinav
orszagokban honos jarganyok rendelkeznek. A Volvo 7es sorozata (740, 760)
pl a tompitott mellett visel egy 15-20 W teljesitmenyu lampat, ami kvazi a
helyzetjelzo helyett van es tenyleg jol latni.
A jogalkoto viszont bekaphatja, mert a magyar szabalyozas sokkal
ertelmesebb volt, mint a jelenleg ervenyben levo unios. A nemeteknel is van
egy csomo barom (egyetemi tanarok is), akik a vilagitas ellen kampanyolnak,
mondvan: az az agresszio megnyilvanulasa, illetve tobbletfogyasztast okoz.
Az a ca 200W az 0,2kW, vagyis 0,27LE. Kerdem en, ki az az allat, aki szuk
0,3 loero 20-30%-at (EGYTIZED LOEROT) akar megsporolni az altalaban
legalabb 50 loeros autojabol? Ez vajon mennyit jelent fogyasztasban?
0,2%-ot, ami 10literes fogyasztasnal is 2cl/100km. Egy rovidital. 4,7Ft-nyi
benzin. Noooormaaaaaliis????
A masik oldalon viszont ott a mellette levo erv, vagyis az, hogy MINDENFELE
FENYVISZONYOK kozott jobban latni a bekapcsolt fenyszoroju autot, mint a
nem bekapcsoltat. A fenyszoro fenyt bocsat ki, ami kiemeli a kornyezetbol,
az autorol viszont csak visszaverodo feny lehet, ami mindenkepp alacsonyabb
a kornyezet fenyessegenel (kiv. krom, nagyon fenyes lakkozas). Soxor pont
eleg, ha a szembejovo lampaja egy godor/bukkano/kanyar/stb miatt egyszer a
szemedbe villan, mar (felig a tudatossag hataran) eszleled, hogy valaki FOG
szembejonni. Lampa nelkul erre nincs esely. Ongyilkosjelolt es felelotlen
barom, akinek kilometerenkent nincs 5 fillerje arra, hogy allandoan egesse
a tompitott fenyszorokat. Most, hogy megjonnek a szar idok, paras ablakok,
vizcseppes tukrok, letszukseglet a lathatosag. Ilyen idoben pont az olyan
divatos ezustszurke autok olvadnak bele legjobban a kornyezetbe. En viszont
a sajatomat feltem, amikor nem akarok masenak nekimenni. TESSEK TOMPITOTTAL
KOZLEKEDNI!!!
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | Maserati (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>az oktoberi a2-ben olvastam egy hirt, hogy a maserati csinalt valami
>vadiuj kabriot, es az usa-ban turbo helyett szivomotor lesz benne, mert a
>turbo nem felelt meg a rendkivul szigoru kaliforniai kornyezetvedelmi
>eloirasoknak. akkor most hogy van ez? en azt hittem, hogy a turbo miatti
>jobb befecskendezesnek koszonhetoen tokeletesebb lesz az eges, ergo
>kevesebb karosanyag keletkezik.
A Maserati visszakerult a Ferrari tulajdonaba, ill. kozvetlen
Ferrari-iranyitas ala. A Ferrari utolso turbos autoja az F40 volt, azota
minden autojuk szivomotorral allatkodik. Ezert a jelenleg is futo 3200GT
(V8-3.2-turbo) helyett az ujonnan megjelent GT Spyder-be hasonlo
teljesitmenyu (asszem4.0 V8-as) szivo motort fejlesztettek. Ennek semmi
koze a karosanyagokhoz, egyszeruen a jelenlegi koncepcio a szivomotorokrol
szol. Konkret adatoknak megprobalok utananezni.
A turbo miatt nem jobb befecskendezes van, hanem tobb uzemanyagot lehet
bevinni a tobb levegovel. Emiatt nagyobb a teljesitmeny, de minden
otto-motorra igaz (akar turbo, akar szivo), hogy kulonbozo parametereik
egymasnak ellentmondanak. lambda=0,9-1,1 kozotti szuk savban (gyk lambda=1
annyit tesz, hogy 1kg benzinhez 14kg levegot adunk) mozogva a legkisebb
fogyasztashoz a legmagasabb NOx ertek tartozik, vagyis a tisztulas
fogyasztasnovekedest jelent. A teljesitmeny fokozasa a CO ertekeket emeli,
tehat a tisztulas teljesitmenyvesztest jelent. Innentol hangolas (chip)
kerdese, hogy teljesitmenyt, fogyasztast, vagy emissziot akarunk optimalni.
Akar Maserati, akar Punto az autonk.
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
AAQ-6xx Skoda 120L, ki vagy?
Kedd du. fel 5 korul lattalak Veszpremben a mozi elott.
Udv,
/-/unter -[HE 1.15beta7]-
|
+ - | menetjelzo, Tromf (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"A fentiek fenyeben egyedul reagalt a helyes
megoldassal! Az en tevedesem abban merult ki, hogy a menetjelzo lampa
helyett a helyzetjelzot emlitettem; tevesen.
Udv, Bazsi."
Na, akkor most mar azt is elmondhatna valaki, mi a fene az a 'menetjelzo
lampa'
============
Eredetisegvizsgalaton ragasztottak a hatso ablakra valami "TROMF" bizbaszt,
olyan mint egy kis aramkori lap. A reklamszoveget olvastam en is, de ha
valaki el tudna mondani, hogy valojaban mi is ez, hogyan mukodik, /pl. miert
gyorsabb vele a hatar atlepes?/
megkoszonnem.
============
Akadaly...
Az elem kikanyarodo, az elottem lassan halado, a forgalmat feltarto
jarganyokat en nem "akadalynak" hivom, hanem "keslelteto"-nek. Ami annyit
tesz, hogy lelassitanak, igy nem akkor erek egy keresztezodesbe, amikor egy
kamion atzug a piroson, nem akkor erek egy kanyarba, amikor egy barom
szembejon a savomban, vagy nem akkor erek egy parkolo teherauto ele, amikor
egy kissrac kiugrik az uttestre a labdaja utan. Igy aztan nem basszak fol
bennem az ideget, eleg ha arra gondolok, na, megint megmentett valaki egy
karamboltol :-)
Gondoljatok erre, es nyugisabb lesz a nap. Vagy rakjatok egy forgocsovu
uranmagvast kopkodot a tetore, es takaritsatok le az utrol azt a
baromallatot, amelyik feltart benneteket.
De a Tao legyen veletek.
Udv
joe
Citroen XM Turbo D12
|
+ - | Re:Autos tali okt. 6.-an (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, Autosok!
A 1233-ban irta:
>Sziasztok!
>Nehany szammal ezelott szoba kerult, hogy okt. 6-an
>lesz Budapesten a Trabant-Warturg listanak egy
>osszeroffenese, amit osszekothetnenk egy HIX AUTO-s
>talival is. Reagalast viszont meg nem olvastam
>senkitol. Tudtok ezzel kapcsolatban vmi
>reszletesebbet
>is, mert erdekelne a dolog? Ugye nem en vagyok az
>egyetlen a Listarol aki ott akar lenni?
A listarol eddig biztosan tudok 6 tagot, aki ott lesz. Ugy terveztuk, hogy a
Felvonulasi teren talalkozunk 9 kor, es onnan megyunk at egyutt
a Fustibe a Tatai ut(XIII.-XIV. ker.)95-be. De errrol gondolom Soma fog
bovebben
is irni..::)))
A Trabialkatreszekrol szoltam a listan, ha van jelentkezo megirom neked.
Aki nem hiszio, hogy van nem fustolo Trabi is, annak javaslom, jojjon el a
talira, es meglatja..Johet akar 160-al is...::)))
MINDENKIT szeretettel varunk.
Lutyo
|
+ - | Re: 2T, de nem teljesen *** HIX AUTO *** #1233 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: 2T, de nem teljesen ( 77 sor )
> Idopont: Mon Sep 17 19:03:10 CEST 2001 AUTO #1233
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Az elso megjegyzesem a 2T-k hasznalati statisztikaival kapcsolatos,
> amit a HVG kozolt, szeretnek kotozkodni egy kicsit, ha mar egyszer
> annyian ketely nelkul elfogadtatok amit a cikk irt.
> Enyhe ketelyeim vannak arrol hogy valoban evi 3e
> km-t hasznaljak atlagosan a tulajok autoikat. Szerintem lehet tobb is,
> ekvesebb is. Nem ertem honnan jott a
> statisztika, talan mintat vettek egy nap a pesti forgalombol?
Azert engedtessek meg mar valamit:
adott egy igen jo nevu hetilap, ami lekozol egy altaluk hitelesnek velt
statisztikat, valaki meg ebben mindenfele adat hianyaban ketelkedik, mert
csak ugy.
Ha nem erted, honnan van a statisztika, akkor miert kotsz bele? Hidd el,
hogy az, akinek ez a szakmaja, ert hozza.
Persze elhinni semmit nem kell, de cafolni minden ismeret es adat nelkul
eleg konnyu, es eleg hiteltelen is.
Udv,
Akos
|
+ - | re suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Suzuki markaszerviz (becsi ut) a vezerkepviselet korlevelere
> hivatkozva elzavart a fenti hibaval /garancialis/, azt allitva
> hogy oda kell vinni az autot ahol vettuk.
Az autot oda viszed garancialisan szervizbe, ahova akarod. Ha ugy
tetszik, akkor a legeszakibb svedorszagi Suzuki markaszerviz is
koteles ingyen megcsinalni a garancialis javitast az autodra.
Legalabbis a Switnel igy van, nem hinnem, hogy a wagonr mas
teszta lenne. Ez benne is van a szervizfuzetben.
Mellesleg az enyemgarancialis bajat is mashol csinaltattam, es
semmi izeles nem volt (tipp : nekik is megeri)
udv
Tibor
Lantos, Tibor |
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | Norbito' gond es kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Lenne egy kis problemam, es nem talalom a megoldast. Szoval a gond az,
hogy a kisautom (fityo) hirtelen erosebb gazadasra fulladozassal,
horgessel, lefulladasi probalkozassal reagal. Ha azonban lassabban
nyomom be a gazd, gond nelkul veszi, es amugy is normalisan megy. Amit
eddig csinaltam: karbi pucolas (bar a keverocsatonat nem szedtem ki,
csak a folotte levo feklevegofuvokat, meg a tobbi elerhetot (fofuvoka,
stb), mexakito csere, gyujtasbeallitas, b-l arany allitas probalkozas,
de mivel nem segitett, visszaallitottam. Kimertem a gyujtokabeleket, de
azok ugy neznek ki, jok. Kicsereltem a gyertyakat (egyebkent NGK-t
hasznalok, bar asszem, ez most lenyegtelen). Megprobaltam kimerni a
trafot, de nekem mar az utolso szeriase van, ami olyan, hogy egyszerre
ket gyertyakabel jon ki rola, mivel a trafon jelentkezik a megszakitas,
nincs elosztofedelem. Szoval a regi trafon szepen ki lehet merni a prim
es sec tekercs ellenallasat, de itt csak a primert sikerult (vagy a
szekundert? Ami a + es 0 kozott van). Be probaltam allitani az
uszoszintet is, de nem talaltam egy jo modszert amivel ezredmillire be
tudnam loni, masreszt nem hiszem, hogy ez a gond. Arra is rajottem, hogy
ha novelem az elogyujtast, csokken a problema, szinte megszunik.
Csakhogy addigra mar alapjaraton is 20 fok korul van, a gyari meg 10
fok. Azt is eszrevettem, hogy nem egeszen egyenletes a motor jarasa. A
hangjan nem hallani, de ha a strobival vilagitom, kicsit ugral az
elogyujtas jel, pedig illene neki egy helyben feszitenie.
Ja, szeretnem megemliteni, hogy a fityo karbiban nincs gyorsito fuvoka,
meg mielott valaki azt hibaztatna... :)
Gondoltam meg esetleg a ropsulyos elogyusziszabra, csakhogy az csak
1000-1500 korul kezd belepni, ugyhogy annak alapjaraton semmi
jelentosege. A mult heten barmilyen hirtelen gazadasra ezt csinalta, az
emlitett pucolasok ota alapvetoen csak megnyugodott alapjaratnal
hirtelen gazra produkalja. Egyebkent amikor kicsereltem a gyertyakat, az
egyik rendesen be volt kopkodve, de asszem ennek ilyen szempontbol nem
nagyon van jelentosege, mert ez esetben ezt okozhatja a szikra hianya
is, meg egy esetlegesen vmilyen oknal fogva gyulladaskeptelenne
cseszodott keverek.
Van vkinek vmi otlete?
Norbi :) ///
|
+ - | Trabant es lassanhaladas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Amikor kikerulom a Trabantot, es radudalok, - nez ertetelenul vissza (azert
>dudalok, hogy balesetveszely haritsak el, es felhivjam a Trabontot vezeto
>figyelmet, a balesetveszelyes magatartasara). Ennel mar csak az a szebb,
>amikor a Trabant fel van diszitve mint a karacsonyfa, es az megy 60-nal.
Ahogy mar irtam korabban nekem is volt Trabantom, igy tudom
hogy nem torvenyszeru, hogy egy Trabant 60-nal haladjon; en
altalaban 80-90-nel haladtam orszaguton. En sem szeretem az
uton lassan haladokat fokent ha sietek, de itt Franciaorszagban
eppugy van az autosoknak egy retege, aki lassan megy, akarcsak otthon.
Ennek nem sok koze van a Trabanthoz, fokent, hogy itt nincs is
Trabant, itt Mercedesek, Renault-k, vagy eppen Alfak mogott
cammog az ember.
Egyszoval kar altalanositani, nem a kocsi markajatol fugg ez a
jelenseg.
Udv:
Zsolt
*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50 Fax.: (33) 2.40.25.89.20
|
+ - | re: Vilagitas lakott teruleten kivul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Bazsi, koszi a "dicseretet". :-)
Most mar csak az a kerdes, hogy pontosan mit is takar ez a biz.
menetjelzo lampa?
Latott mar ilyet valaki? Kaphato, hogy nez ki?
Udv:
Cocas
|
+ - | Trabi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Good morning!
Csak par gondolatot fuznek hozza a Trabantfustol-
geshez:
Itt a HA-n, valamint a Trabant-talalkozokon ossze-
sen van 500 (1000? - ti v.szinuleg tudjatok ponto-
san is!) Trabi --> ok nem fustolnek, mert a gazdi
torodik a kedvencevel (ahogy en is a kutyusaimmal -
nekem ok a kedvenceim -, es ez igy helyes!)
Magyarorszagon meg mindig van kb. 50.000 (100.000?)
ketutemu auto. Ezek TOBBSEGE fustol. Es ezt meg a
nem-fustolgo Trabisok is utaljak. Vagy nem?
Persze en csak a magam - es kedvesem :) - neveben
szolok, de szvsz mi - negyutemuek - nem kollektive
A TRABANT-ot utaljuk, hanem azt a 99.500 Trabantot,
amelyek miatt NYARON nem huzhatjuk le az ablakot
(belso keringetes rulez!). Hja igen, ezt az utolso
mondatot a "BMW-ben nincs belso levegokeringetes?"
kezdetu levelek iroinak ajanlom! Es hozzateszem,
hogy a Cucukiban is van, de sajna legkondira mar
nem fussa, ezert nyaron igen kenyelmetlen! (Ha a
fent emlitett levelirok Alaszkabol/Sziberiabol irnak,
akkor az utolso par sor targytalannak tekintendo!)
Ennyi.
PS: a szamok helyessegeert felelosseget nem vallalok,
azok hasrautesszeruen keletkeztek - bar veleme-
nyem szerint hasonlo ara'nyokkal szamolhatunk.
--
Best regards,
Johnny Riggs
2 stupid dogs
"one of 4 ears is up!"
|
+ - | menetjelzo? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bazsi irtad:
>Az en tevedesem abban merult ki,
>hogy a menetjelzo lampa helyett
>a helyzetjelzot emlitettem; tevesen.
Lehet, hogy nagyon hulye lesz a kerdesem, de
mi a kulonbseg a menetjelzo-, a helyzetjelzo-
lampa es a tompitott fenyszoro kozott???
--
Best regards,
Johnny Riggs
2 stupid dogs
"one of 4 ears is up!"
|
+ - | Hallo itt vagyok ( Off ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok.
Harom het szunet utan itt vagyok kozottetek :-))) Igaz meg vannak beallitasi
gondjaim. Kulon koszonom segitseguket Chipi nek, Esther -nek, Addario - nak.
Elnezest azoktol a listatarsaktol akik valamilyen arajanlatot kertek tolem
azt, ha meg esedekes kernem megismetelni a most lejott levelhalmazbol
brobalom kibogaraszni.
Udvozlettel: Frigyes
|
+ - | Alfa lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egyik ismerosom kerdezi, hogy letezik-e Alfas levelezo lista es ha igen
milyen uton- modon lehet ra feliratkozni.
Segitsegeteket elore is koszonom!
Udv : GK
|
+ - | Fenyszoro - sporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megneztem a kollega altal ajanlott linket :
http://www.hella-hungaria.hu/
Aztan szamolgattam.
Csokkenti az uzemanyag fogyasztast 100 km-enkent kb. 0,1 literrel, mivel
osszesen 12 Watt energiat igenyel a Hella legújabb termeke ,a tompitott
fenyszorok , rendszamtabla muszerfal vilagitas atlagosan 120 watt
felhasznalasaval szemben.
Ez igaz, ha feltetelezzuk, hogy a 120-12=108 watt "megtermelese" 0,1 liter
uzemanyagot igenyel.
Tegyuk fel, hogy a kocsid 50 kW-os motorral van felszerelve es 10 litert
fogyaszt 80 km/h eseten, bekapcsolt lampakkal. A generator uresjarati
fogyasztasa legyen nulla. Ha mondjuk 80 km/h folyamatos haladashoz a teljes
teljesitmeny felet hasznalja fel, akkor jo kozelitessel 25 kW = 10 liter
benzin. Ezek szerint a 108 watt eloallitasanak "ara" 108/25000*10=0,0432
liter. Ebbol levonhato a kovetkeztetes, hogy kisebb auto (a kepen egy
Suzuki
van), aminek a fenti mozgasban tartasahoz kevesebb energia kell (mondjuk 15
kW), es mondjuk elavult, sokat fogyaszto motorja van (pl. karburatoros),
ami
meg igy is 10 liter fogyaszt, a fenti keplet eredmenye: 108/10000*10=0,108
liter. Vagyis elvileg igaz lehet az allitas. Persze ne feledd, hogy a
"nyitolap" elsosorban reklam, aminek a lenyege, hogy amit leir, az igaz
lehet, ha "megeroszakoljuk" a temat.
Kimeli a generatort, az akkumulatort, a fofenyszoro foncsort, csokkenti a
karos anyag kibocsatast.
Ez igaz, hisz kisebb terhelessel megy a generator.
Ritkabban kell izzot cserelni.
Persze, a fofenyszoroban. Es a kiegeszito-lampaban ?
Mas kiegeszito fenyszoroktol fuggetlenul alkalmazhato.
Lehet...
Kedvezo ar...
De vegkovetkeztetes : Ennyire azert nem sporolunk.
A masik : Lila izzoval marha jol nez ki, igaz semmire sem jo. A kornyek
aranyifjusaga ugyanis erre hasznalja.
Zsolt
- OPEL Kadett E -
|
+ - | Belso keringtetes = szerencse... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Azonnal atkapcsoltam a belso keringetesre, de nem segitett.
:> Talan az Alfa rendszere nem er semmit, talan keson kapcsoltam
:> at, de olyan athato buz ulte meg az auto belsejet, hogy osszes
:> trafipaxos felelmem elraktam es elzugtam mellette.
Egyre elegedettebben konstatalom, hogy egymagam lehetek a
valaha volt legszerencsesebb ember belso keringtetes temaban.
Tegnap mentunk a cegtol a titkarno sajat Matiz jarganyaval, elottunk
egy igen lepusztult Barkas (legalabbis legvaloszinubbnek tunt a
fustbol elokodlo sziluett reven) erre belso keringtetes toloka
(ez meg nem gombos) elhuz => Bent fustmentes levego.
Mostmar csak kivancsisagbol is erdekelne a listatagoknal a
belso keringtetes [van-nincs] allapota. Akinek van kedve, kuldje
mar el az info-t es a vegen felrakom a listara az eredmenyt.
Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
|
+ - | spyder (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> az oktoberi a2-ben olvastam egy hirt, hogy a maserati csinalt valami
> vadiuj kabriot, es az usa-ban turbo helyett szivomotor lesz benne, mert a
> turbo nem felelt meg a rendkivul szigoru kaliforniai kornyezetvedelmi
> eloirasoknak. akkor most hogy van ez? en azt hittem, hogy a turbo miatti
> jobb befecskendezesnek koszonhetoen tokeletesebb lesz az eges, ergo
> kevesebb karosanyag keletkezik.
A Maserati Spyder a 3200 GT kabrio valtozata. Mig a 3200 GT-ben 3.2 V8
biturbo van,
(370 LE, 491 Nm/4500) a Spyder 4.2-es V8-as motrot kap 390 LE-s
teljesitmennyel.
A nyomatek valamivel kisebb lesz, de a 451 Nm/4500 ford. meg mindig
tekintelyes.
A 4.2-es motor a kupeban is megjelenik, allitolag azert van ez a csere, mert
a vasarloknak
nem tetszett a turbo tul durva kozbelepese, mely az autot 5,1 alatt 100-ra
dobta.
Szerintem viszont alaposan kozrejatszik az is, hogy a Maserati visszater
Amerikaba,
es az amcsiknak jobban passzol a klasszikus V8.
Cs.
AR 146
|
+ - | szaguldozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Az en szemelyes velemenyem az, mindet lehet, mindent szabad!
> A megfelelo helyen es idoben!!!!!!!!
> Tehat aki szaguldozni akar, irany a Hungaroring.
Az en velemenyem meg az, hogy nagyon elcsepelt ez a duma.
Olyan, mint az ovodaban, mikor az ovoneni dorgal. Az emberek
tobbsege nem azert jar gyorsan, mert meg akarja mutatni, hogy
o az isten. Az ember azert veszi meg az autojat (nagyon szemet
aron), mert a vilag fejlodik es ma mar elengedhetetlen, hogy az odumbol
kibujva egy dorongra tamaszkodva beballagjak 26541 metert a
munkamba. Most, hogy napok ota szakad az eso, olyan autok
jelentek meg az utakon, hogy eskuszom a tobbseget nyulketreckent
hasznaltak. Tobb szaz meteres sorok is kialakulnak, mert a Skodri,
amely az eletben csak pofonokat kapott, karbantartast nem, az 5
megtermett munkast csak 70-el birja vonszolni. Mogotte beragad a
riadszemu emoke, titkarno jelolt a cegben tonkregyurt 1.3-as feliciaval.
Hozzajuk csapodik 2 magyar kamion es egy kontakthibas Avia,
melyben a sofor imadkozik, hogy legyen mar vilagos, mert 50-tol nem
mer gyorsabban menni, nem lat semmit a 6:30-as sotetben. Pedig
ket hete ilyenkor mar vilagos volt...
Es akkor jovok en. Van egy jonak mondhato autom, van elottem egy
jo minosegu ut, es 50-el huzom a belem 26 km-en at. Hat nem, en nem
vagyok hajlando idegeskedni miattuk, nekifogok elozni. Mire az Avia
megvan, 70 km/h, mire a Skoda megvan 140 km/h visszasorolok,
155-160 km/h. Hat igen, rohadt egy szaguldozo vagyok, nojon be a
seggem lyuka. Tulleptem a mindenki altal tisztelt sebesseghatart,
ez mar feler egy terrorista attackal, menjek a Hungaringre szaguldolzni,
ne itt veszelyeztessem a jonepet. Csak eppen elfelejtik, hogy a jonep
indokolatlan lassu haladasaval szepen megalapozza a veszelyhelyzetet,
ugyanis en 90-el nem fogok elozni, elozeskor nalam az elso, hogy
gyorsan vegezzem el, mas nem nagyon erdekel. Az Avia papirjait
elvennem kapasbol, a Skoda semmilyen letezo vizsgan at nem menne,
a kamionoknak meg eleve tilos erre jarni.
A baratnom tegnap elkaptak, szornyu buntettet kovetett el, a falu elott
50-60 meterrel kidobta a sebesseget, es a tabla utan 9 m 32 cm-el
meg volt pofaja 72 km/h sebesseggel gurulni. Kozveszelyes, en a
penzbuntetes helyett 10 nap bortont adtam volna neki. Ha szaguldozni
akar, miert nem megy a Hungaroringre?
UFF
Cs.
AR 146
|
+ - | fustos auto flame (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Szaga az van, nem is tagadom. A kornyezetkimeletet meg hagyjuk.
> Magas a CH-ja
Tudod, amig szezonalisan napi 8 pilulkat kell lenyelnem, ami egesz
ejjeleket hentergek asztmas rohamok kozt, amig a varosban az autobol
kiszallva rokaznom kell, amig egy romantikus kirandulason azon kell
a fejem torni, hogy hova rakjam azt a 10 centis sprayt, ami nelkul mar
szinte letezni sem vagyok kepes, amig meregdraga kremekkel kell
kenegetnem a testemen elo-elojovo voros foltokat, addig ruhelleni
fogok mindenkit, aki a az autojat nem tartja rendben, es pufogtat...
Es csak ugy mellesleg a dohanyosokrol ue az velemenyem.
Minden 2T monnyon le.
Cs.
AR 146
|
+ - | Re: 2T, de nem teljesen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Raider,
Az igaz, hogy az alkotmany nem rogziti az autohoz valo jogot. Viszont
rogziti a MAGANTULAJDONHOZ valo jogot. Lasd 'A Magyar Koztarsasag Alkotmanya'.
1. fejezet, 13. paragrafus:
> (1) A Magyar Koztarsasag biztositja a tulajdonhoz valo jogot.
> (2) Tulajdont *KISAJATITANI* csak kivetelesen es kozerdekbol, torvenyben
> szabalyozott esetekben es modon, *TELJES, FELTETLEN ES AZONNALI
> KARTALANITAS* mellett lehet.
(kiemelesek tolem). Nem kerestem meg, hogy benne van-e (implicit) a tiszta
levegohoz valo jog, mert lenyegtelen. Ha a torvenyhozok ugy itelik meg,
hogy a Trabantok forgalombol kivonasa kozerdek, akkor hozhatnak torvenyt,
de csak ugy, hogy KARTALANITJAK, teljes mertekben a tulajdonosokat. Nem
hiszem, hogy 'adunk nekik egy rollert' ennek minosul.
Meg lennek lepve, ha a Trabantosok 99.9% nem ulne at szivesen valami
hasonlo fenntartasi koltsegu (!), egyszeru autoba. Az a maradek 0.1%
pedig mint tortenelmi/technikai muemleket tartja majd meg, neki nem a
'kozlekedesi esetleg egyetlen eszkozet' huzzak ki a feneke alol.
Reszemrol a vita ezen reszet lezartam (mi legyen a Trabikkal). Alkotmany
beszelt, innentol kezdve nem erdekelnek az ideologiak. Ha a tarsadalmat
zavarja, tessek kartalanitani a tulajokat.
Gyula
|
+ - | A 2T vitahoz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Regen az atkosban volt egy vicc. Ket ember parbajozni akar modern
modszerekkel - bemennek a rendorsegre es az nyer, akit kiengednek.
Itt most el lehet ugyanezt jatszani autoval is - bar azt irjak a keszulek
esos idoben nem mukodik.
http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=16&DocID=19548
pJ
|
+ - | Re: Kerdes CD-tarral kapcsolatban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Auto HiFi ismerok!
>
>A kovetkezo kerdesem lenne hozzatok:
>Adott egy autoradio, ami alkalmas CD-tar vezerlesere.
>A csatlakozo, ami erre a celra szolgal, mas alaku,
>illetve eltero bekotesu, mint a CD-tar vezeteke.
>
>Radio kimenet: (Daewoo)
>
>CD-tar kimenet: (Phillips)
>
>Kerdesem az, megfelelo atalakitoval tudom-e
>csatlakoztatni a ket keszuleket, vagy eltero
>funkcioju vezetekek miatt ez eleve lehetetlen?
>
>Segitsegeteket elore is koszonom.
>
>Udvozlettel
>
>Attila (M)
Szia Attila!
Sajnos a CD-tar és a fejegyseg közti kommunikacios felulet nincsen
szabvanyositva, minden gyarto ugy illeszti egymashoz a ket keszuleket,
ahogyan azt a sajat fejlesztomernokei kitalaltak. Ebbol kovetkezoen ezt a
dolgot elfelejtheted, csak egyazon gyarto fejegyseget es CD-tarat tudod
parositani. :-((
Javaslom az apronet-et, talan sikerul elcserelned valamelyik ketyeret.
Sztriko J.
Range Rover '81
|
|