1. |
utvonal, sebesseg, alkoholszint (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: alkohol (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
3. |
Punto3??????? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
Kerekparosok (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: uldozes, aruhaz-parkolo, robbans, pot-xenon (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
6. |
Fw: vegyes (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
7. |
Bankkartya, kerdes, uj KRESZ (?) (mind) |
103 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: gaz, Kadett bonto (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
9. |
biciklis (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
10. |
fekezes, Octavia, Punto (mind) |
99 sor |
(cikkei) |
11. |
Megjottem (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
12. |
va: szerviz etika (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
13. |
va: rendor gyerek kanikula tomalom (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Tempo, alkohol (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
15. |
gaz - robbant (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
16. |
pesti kozlekedes (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
17. |
utjavitas:) (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
18. |
Gaz + robbanas (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
19. |
Ford 1,8 D (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
20. |
Re[2]: *** Rendori ellenorzes, gyalogosok *** #1874 (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
21. |
Re[2]: gyalogosok, biciklisek (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Tempo (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
23. |
djtiszy es a tisztasag (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | utvonal, sebesseg, alkoholszint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeva Autosok,
Csaba, en szivesen olvasnam az elmenyeidet!
Teljes mertekben egyetertek az alkohol teljes tiltasaval vezetes
kozben!
Mindenki ugy erzi, hogy 1-2 sor utan meg ugyan ugy megy a vezetes,
pedig nem. A masik meg az, ha 1-et szabad inni, akkor lecsuszhat meg
par uveggel... (en mondjuk antialkoholista vagyok)
Bakker, aki meg elalszik barmilyen szupererosbiztonsagos autoban
a megengedett sebessegnel, az jarjon busszal meg vonattal.
Ott meg aludni is lehet anelkul hogy a figyelmetlensegevel
veszelyhelyzetet teremtsen. Bar gondold el, hogy ha a buszos is
unatkozik, aztan passzianszozik vezetes kozben...
Nagyobb sebessegnel nincs nagyobb biztonsagban senki.
Szerintem nagy kulonbseg van az autopalyas gyorshajtas es az egyeb
gyorshajtas kozott, mert az autopalya ezert lett kitalalva hogy gyorsan,
biztonsagosan lehessen haladni. De ott nem is 90 a megengedett.
(sajna en is gyakran gyorshajtok, de mar dolgozom a kerdesen :) )
Jo kozlekedest!
Gabor
ui: ha esetleg egy dunantuli Nissan kereskedo is olvassa a listat, akkor
megkereshetne maganban, mert 1,5 honapja nem talalok Almera
tesztautot...
|
+ - | Re: alkohol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az emberi szervezet sem termel alkoholt, de
> javitson ki egy biologus es irja meg, melyik szervunk termeli az alkoholt :)
Termel az minden jot. LSD-t, morfiumszeruseget, ami kell. Csak nem
sokat, igy nem soroltak fel biosz oran a tobbi nyomokban fellelheto
anyaggal egyutt.
> Levegoben alkohol? Maximum a borospinceben. Nyeles nelkul azonban nem fog a
> verkeringesedbe kerulni.
De, belefog. Nyalkahartyan felszivodik (szajban). Csak nem tul hatekonyan.
Ismerosnek kiomlott egy literes hazipalinka a kocsijaban (kispok) es
megallitotta a rendor. Ha jol emlekszem 5 szonda utan hitte el, hogy
nem a vezetobol jon.
De lenyegtelen. Ami lenyeges: a 0 veralkohol limit ertelmetlen, meg
kene valtoztatni. Peldaul reggel hasznalsz szajvizet, maris felszivodott
valami a nyalkahatyan. Meg valami a szadban is marad, amit elobb utobb
lenyelsz. Maris szabalysertest kovetsz el...
Gyula
P.S.: IBM mellesleg nemreg eladta a Hitachinak a vinyo gyartast, igy
lehet, hogy Magyarorszag az ezzel jaro atszervezes aldozata volt...
|
+ - | Punto3??????? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Emberek, aruljatok mar el nekem, hogy a most kijott Punto szeria mitol lett
3-as egybol. Azert, mert atesett egy faceliften, egy rancfelvarrason, amin
minden szeria atesik a tervezett eletciklusa felenel? Ilyen modon akkor a
Swiftbol volt kint legalabb 1-4-ig. Az F Astra is kapott frissitest, a Bravo
/ Brava is, Punto I is, mindegyik. Ettol megsem mas auto.
Vagy ma mar az is eleg, ha kihajitom a hutoracsot, az elso es hatso
lampakat, es maris ujat alkottam?
udv: yeico
|
+ - | Kerekparosok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Felig off topic ha ugy tetszik PageDown
irta
>mar sokat toprengtem azon, hogy mi lenne a megoldas, mert halal
zavaroak a kozlekedesben
Talan ki kellene probalnod a biciglivel valo kozlekedest
pl.hollandiaban, lehet,hogy meg meg is szeretned.
En ebbol a szempontbol sajnalom, hogy magyarorszagon elek, es
legtobbszor a kocsik kozott kell "zavarnom" a hozzad hasonloan
gondolkodoakat.
>tudom, lehet bicigli-savokat epiteni...
kidobott penznek tartom, annyira kevesen vannak es olyan draga
(meg helytrablo) a savok epitese
Nem akarok itt most ok-okozati fejtegetesbe menni, de szerinted tobben
vagy kevesebben indulnanak nap mint nap biciglivel utnak, ha nem
teherautok mellett, hanem jominosegu kerekpatruton mehetnenek? Az
elotted totymorgo autok nem zavarnak?
A legtobben 1 ember tesped.
>szerintem egyszerubb lenne kresz-vizsgahoz kotni a kozuton
biciglizest (de akkor mi lesz a kolykokkel?)
A kolykok ne menjenek a teherautok koze. A kreszt pedig ha alapszinten
is, tananyagga tennem elsos kortol.
A bicigliutak pedig nagyon kellenek. Talan egy kicsit kevesebb lenne az
autos is.
Richie
Mongoose Fairlane - amikor tekerek : )
A Galantot eladtam, hianyzik is egy kicsit. Meg nincs meg az utod.
|
+ - | Re: uldozes, aruhaz-parkolo, robbans, pot-xenon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
meis=mailbox.hu irta:
> En ismerek egy par gazosauto tulajt, es meg egyik sem akart felrobbanni!
Szerencsere a robbanasveszely nem azt jelenti hogy pattogtatott kukorica
modjara az osszes gazos auto felrobban:-) Sokkal inkabb hogy ha valami
miatt kigyul az auto akkor felrobbanhat, ellentetben a benzinnel/diesellel
amely sokkal nehezebben robban.
> Azok a tartalyok azert nem biliacelbol vannak!
A gond nem annyira a tartaly nyomas alatti viselkedese (azt birjak), hanem
hogy mikent reagalnak nagy homersekletre (tuzre) es homersekleti sokkra
(mikor a forro tartalyra viz, oltohab kerul). Ezek a hatasok egy hidegen
nagy nyomast biro tartaly szerkezetet is tonkretehetik.
> Melygarazsba itthon sem allhatnak be.
Valo igaz hogy a garazsos tiltas nem annyira a kigyulaskori
robbanasveszely miatt van (bar persze az is zart helyen rosszabb), hanem
mert az esetleges szivargasok nyoman a levegonel nehezebb gaz a zart
terben osszegyul es az is robbanhat. Raadasul a szeleppel ellatott autok
tuz eseten olyan langcsovat produkalhatnak (ugye a szelep nagy nyomasu,
nagy mennyisegu gazt enged ki ami begyulhat) ami a betonpadlot is
tonkreteheti (emiatt szoktak a legalso szintre kotelezni oket, mert ha
nem, tuz eseten lehet hogy maguktol koltoznek le).
Nem azt akarom mondani hogy most a gazuzemu autok eletveszelyesek, csak
tudni kell hogy ha peldaul kigyulnak akkor nem all neki oltani az ember
hanem keresztet vet ra es elballag, foleg ha nem vette eszre azonnal
(20-30 perc egest szoktak robbanas elott kibirni), garazsban lehetoleg nem
gyujtunk cigarettara mellette.
Es meg egyszer: en a robbanasveszelyt a szelep nelkuli gazuzemu autokra
mondtam. Voltak/vannak problemak, ezeket ki lehet kuszobolni. De a
kikuszoboles legfontosabb modja pontosan a szelep meglete. Ha valaki azt
mondja hogy szelep nelkul sem veszelyes es o nem rak ra, az kozveszelyes
mert mikor az autoja kigyul akkor az oltani jovo tuzoltokat fogja megolni.
Udv, Sandor
|
+ - | Fw: vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nekem tavaly a Gimanal 1500-ert csereltek szelvedot. Igaz, az csak 15 perc
>volt, de harman csinaltak, uvegfal mogul nezhettem, es kaptam a napvedos
>szelvedo arabol 1000Ft kedvezmenyt. Elmeny volt :)
Akkor a tiedben nem ragasztott uveg van? A ragasztott szelvedot berakni
relativ nem sok ido, de utana illik legalabb 10-12 oraig nem menni az
autoval, mert: 1.) a szelvedo merevito elem is, tehat nem art ha jol bekot a
helyere 2.) ha mesz vele, mocorog, kisebb a kaszni merevsege, kesobb
beazhat...
>Lehet hogy a V-Power leszedte rola a kokszot, es most mas hoerteket mutat.
>Vagy a befecskendezo csucsairol tunt el a korom, es tob uzemanyagot enged
>hideginditaskor az egesterbe (nem nyeli el a koksz).
A V-Power reszere nem is reagalok... Az otto-motorok befecskendezo fuvokaja
viszont a SZIVOCSOBEN van, nem a hengerben, igy egessel nem talalkozik,
vagyis nem lehet kormos. Ha diesel auto, akkor lehet kormos a befecskendezo,
viszont nincs benne 4polusu Bosch gyertya...
>Szerintem az ilyen uzemanyag akkor jo igazan, ha kezdettol fogva hasznalod.
Megis kommentalom: Szerintem az ilyen uzemanyag sem valo. Illetve
remek +profitot hoz a cegeknek, de az autora nincs kimutathato hatasa.
Kivetel: kozvetlen befecskendezos motorok (Mitsu GDi, VW/Audi FSI, stb)
ilyent igenyelnek, mert Mo-on csak ez kenmentes annyira, amennyi ezeknek a
motoroknak kell. Az Alfa JTS motor KIVETELEVEL. :-)
>Futomuosszetartas
Szep szo... :-)
OFF:>El kell, hogy keseritselek: A "multik" (tisztelet a kivetelnek)
>csak addig maradnak, amig mindenfele kedvezmenyeket kapnak (5 ev
>iparuzesi ado kedvezmeny, ingyenes telekhasznalat, stb), utana
>vagy kivonulnak, vagy nevet valtoztatnak (pl.: Michelfeit->KIKA).
>A varosnak max. annyi a haszna, hogy nehany tucattal kevesebb
>alacsony kepzettsegu munkanelkulije lesz.
Ujsaghir: Ajkan vett telket a Tesco. A 366 millioert megvett kozmu nelkuli
telek (majdnem 4eFt/m2) mellett 300millio Ft erteku kozmu-kivaltasra es
uthalozat-bovitesre kotelezte az onkormanyzat az aruhazat. A telekre kb
5000m2 elado es ugyanekkora kiszolgalo teruletu aruhaz epul jovore.
Eddig a hir. Az adomentesseges perspektivahoz akkor tessek hozzagondolni,
hogy egy parszazezer Ft erteku varosszeli szantofoldet az ajkai onkormanyzat
gyakorlatilag 660millio Ft-ert adott el. Ez iparuzesi adoban hany ev alatt
realizalodna? Amugy egy ekkora aruhaz 200-250 embernek ad munkat. Ja, per
pillanat 28 Tesco aruhaz mukodik az orszagban, jovo kedden nyilik a 29-ik.
Most 11ezer alkalmazottal az orszag egyik legnagyobb foglalkoztatoja,
ellenben az emlitett Kikaval, akinek van 2 uzlete az orszagban, az is egy
varoson belul
>Semennyit, mert [hogy egyaltalan idejojjenek, vagy seggnyalasbol] altalaban
>adokedvezmenyt kapnak az elso 5 evre. Utana meg tovabballnak [lasd IBM]
vagy
>addigra mar mindegy. Bar neki elotte is mindegy lenne.
Keretik a termelo vallalatokat nem osszekeverni a kereskedelmiekkel. :( ON
>70EFt 1 db izzo??? emberek, ez mas xenon-os kocsinal is kb ilyen
>draga? (mert reszemrol ennyit a xenonrol akkor)
Mire szamitottal? A xenon majdnem auto elettartamara van tervezve, elvileg
vegtelen, gyakorlatilag 100ekm felett bir. A rendes izzoval nem
csereszabatos. Autoban kell hozza: fenyszoro-moso berendezes, automatikus
fenyszoromagassag-szabalyozas, nagyfeszultsegu (9000V) trafo es
gyujtorendszer. Utolag bebarkacsolni nem biztos, hogy megeri :)
Fogash
|
+ - | Bankkartya, kerdes, uj KRESZ (?) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szijjasztok.
> oriasi tevedes, hogy jol lehet bankkartyaval fizetni Erdelyben.
Legutobb is kertem, hogy mondjatok meg azt is, ha mar ilyet allitotok, hogy mel
yik varosban nem lehet fizetni bankkartyaval? Mert igy ebben a formaban csak le
gbolkapott kijelentes az egesz.
> Az oda szukseges fizetoeszkozok:
>
> * 5 000 Ft kell 200 es 500 Ft-os cimletekben, a legtobb
> helyen jol jon
> (kurtos kalacs, cigaretta, egyeb vasarlasakor, ha elfogadjak.
> Fempenzt
> nem.)
Es ezt hol fogadjak el? Mert Kolozs, Maros, Kovaszna es Hargita megyeben nem!
> * bankkartya (sokkal kevesebb helyen fogadjak el, mint itthon)
>
> * 10 000 Ft-ert lei, ha az elozo 2 nem jon be. A maradek gumipenz
Nyilvanvalo az a legbiztosabb (Barmelyik orszagban), ha az illeto orszag penzne
mere valtasz. Altalaban minden orszagban elfogadjak a sajat penznemuket.. ;)
> (rondabb, mint a Gazdalkodj Okosanban) a hataron eltankolhato, vagy
Szubjektiv hozzaallas!
> cigire valthato (mondhatni BAGOERT, hehehe.)
>
> Ezek nelkul kujtorgas az ut, hogy hol fogadjak vegre el a
> kartyat vagy a
> Ft-ot. Foleg, ha tankolni kene...
Csak ismetelni tudom magam: evek ota bankkartyaval fizettem MINDEN kutnal!
Ha valaki erdekel komolyabban a tema, maganban hatartol a Szekelyfoldig 50 km-k
ent meg tudok nevezni a kutat, ahol lehet bankkartyaval fizetni.
> >> Jo utat es elmenybeszamolo is johet,
> > Sot! Varjuk!
>
> Erdekes, en 11 nap alatt 9 orszagban 4102 km-t vezettem, de az
> enyemre senki sem kivancsi. Mindegy, biztosan azert, mert loditani,
Bocsi, en pl. nem emlekszem, hogy olvastam volna... De furcsa, lehet, hogy en v
agyok a fardt, mert pl. a sajat cikkeimet sem talaltam, annak ellenere, hogy ma
sok valaszoltak is ra. A valaszokta viszont mar lattam.
> ferditeni es nagyotmondani szoktam.
Szerintem senki nem allitotta.
Amugy (Gondolom en...) mindenki szivesen veszi a beszamolokat, hiszen azokbol c
sak okulni lehet...
> >>Nem hiszek egyebkent abban, ha a rendorsegi ellenorzesi gyakorlat
> >>hirtelen megvaltozna
> > Ezt egy csapasra nem is lehet. Mondjuk par ev alatt.
>
> Sok ev alatt... a most autozo generacio kioregedese utan...:-(
> De legalabbis amig a mostani ifjak kicsit lehiggadnak :-)
Friss elmeny:
Gyorben hajtok fel a Baross hidra. Kivag elem egy auto, hatul anyos (?) meg egy
gyerek. Mindegy a marka, de az biztos, hogy nem az eros szerkezeterol hires...
En satufekezem, kerekek nyikorognak, stb... Utana villanyrendor, piros. Megall
ok es a legtermeszetesebb hangnemben megkerdezem a vezetotol, hogy nem sajnalja
a gyereke eletet? Erre az anyos hatulrol atordit, hogy miert kell 100-al kozle
kedni az utakon? Es kulonben sem erdekli, ha osszetorik az en autom. No comment
... 50-el jottem. Itt ugyan, ha nagy a forgalom be szoktak engedni a jobbrol ko
zeledot, de sem elottem sem utannam nem olt auto, igy ugy dontottem, hogy nem s
zamit neki, ha meg kell varnia azt a 10 mp.-et, amig elhaladok elotte. Mert nek
i elsobbsegadas kotelezo-je van...
Kerdes:
Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont mostanaban ma
r a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy csak jobban nez ki, ha pir
os?
Erdelybe utazoknak:
"A képviseloház ipari bizottsága befejezte a KRESZ-szel kapcsolatos vitákat, és
a kormány sürgosségi rendelettel kiadott szövegét több lényeges helyen módosít
otta. A bizottság magánszemélyeknek négy, jogi személyeknek egy büntetés-kategó
riát határozott meg. A jelenlegi 259 lehetséges kihágást 231-re csökkentették.
Magánszemélyek számára a legkisebb büntetés kétpontos lesz (500 000 lej), a leg
nagyobb 20 pontos. Jogi személyek sokkal súlyosabb bírságot kell kifizessenek,
értékük 21 és 100 pont között mozog, azonban elengedik a bírság felét, amennyib
en a kihágó 24 órán belül fizet. Radarvész-jelzoket ezentúl szabad használni. "
Amennyiben elfogadják a módosításokat, Romániának európai jellegu közlekedési s
zabályzata lesz" -- mondta Ioan Bivolaru PSD-képviselo, a bizottság alelnöke."
(adevarul ujsag)
gyk. 500.000 lej ~ 3500 Ft.
Udv mindenkinek!
Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk ICQ UIN: 33449010
|
+ - | Re: gaz, Kadett bonto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> sajnos en meg nagyon sok helyen latom, hogy nem engedik be oket.
A melygarazsokba tudtommal azert nem engedik be a gazos autokat, mert a gaz
nehezebb a levegonel, es megallna a garazsban, ha szivarog. Bp gazpalackot
sem illik pinceben tartani.
> Opel Kadett-hez szeretnek alkatreszeket nezegetni.
> Tudtok konkret internet cimeket vagy uzleteket, bontokat
> mondani Bp. keleti oldalan?
>
Valamelyiknek van net cime, de azzal nem mesz semmire, ha kell valami,
hivjad oket.
Ezzel a kettovel jo tapasztalataim voltak, foleg az elsovel, ott sokszor
voltam es nagyon segitokeszek.
XVIII. Bethlen Gábor u. 3. 2942694 (Nagykorosi uton ki, a nagybani utan
valamivel)
XIV Bosnyak u. 5. 364 0487 (Thokolyn ki, Rona utca utan)
XIV Miskolci u. 93. 3837849 (itt egyszer voltam, nem talatam amit kerestem,
de lehet, hogy jo)
XXI II. Rakoczi Ferenc u. 185. 4250212 (ezt csak ajanlottak, nem voltam ott)
Szabolcs
|
+ - | biciklis (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
> en meg olyat nem lattam,
> hogy egy biciglis valakinek elsobbseget
Egyreszt nem biciglis, hanem biciklis. Masreszt akkor valoszinuleg meg nem
sok biciklist lattal.
> mi lenne a megoldas, mert halal
> zavaroak a kozlekedesben
> tudom, lehet bicigli-savokat epiteni...
> kidobott penznek tartom,
> annyira kevesen vannak es olyan draga
> (meg helytrablo) a savok epitese
Remelem, soha nem jutsz olyan helyzetbe, hogy ilyen dolgokrol donthess.
Szuklatokor, csolatas rulez!
raki
|
+ - | fekezes, Octavia, Punto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> hogy hamarabb lefekezunk 180-rol 0-ra, mint a Jettammal 120-rol 0-
> ra! :)))
Attol fugg, mit veszel fekezesnek. Mert ha beszamitod a reakcioidot is,
akkor szerintem a Jetta nyerhet, de min. egyforma lesz. Mar nem
emlekszem pontosan mennyi ido telik el a helyzet felismerese,
kiertekelese, lab felemelese, fek benyomasa kozott, de ha 0,5 mp-el
szamolunk, akkor 120-rol 17 m-t teszel meg, mire elkezdesz fekezni,
mig 180-rol 25 metert. 8 meter hatranyt nem letezik, hogy behozol,
foleg ha az egyik 120-rol fekezik (mondjuk 55-60 m), a masik 180-rol
(szuper BMW, akkor legyen 60-70 m). Egy dolog az erzes, egy a fizika.
Lattad az uj Sprite reklamot, nemde?
> Azota istenitem az Octavia futomuvet, es azota 100 folott nem
> dumalok senkivel!
Hat en speciel vegigdumalom az egesz utat, nincs gondom a
koncentracioval a beszed ellenere. Nem is erre akartam reagalni,
hanem az Octavia szenzacios futomuvere: probalj ki egy Alfat, Focust,
Subarut (ABC sorrendben). Az Octavia rettenetesen dobalja a hatuljat,
eleg egy kis vezetesi hiba vagy tulzott onbizalom es mar megy is
kilinccsel elore. Erosen kozepes az a futomu, semmi extra.
> hogy hatul, de elol is nagyon kenyelmetlenek a hosszu utakon, meg
> az allithato derektamasszal is. Szornyu!!! Kis utakon nem nagyon
> venni eszre, de 400 km, majd megint 3-400 km leseggelese utan,
> nagyon pipasan szalok ki belole!!!
Ugy latszik nagyon masok vagyunk. Nem akarom isteniteni a Puntot, ha
olyan jo lenne, nem lenne 2. szamu auto a haznal. Nem is mentunk vele
nagyobb utra csak egyszer, 2700 km-t tettunk meg (Pozsony-Roma).
Elol semmi gond nem volt. Az ulesek nem annyira kagylosak, mint az
Alfaban, de nem is erzed ugy, mintha padon ulnel, pedig a mienkben
nincs derektamasz. Szoval az ut erosen felejtheto volt, de semmi
esetre sem az ulesek miatt, netan a hely miatt. Hatul meg nem
utaztam, ehhez nem tudok hozzaszolni.
> A masik, amitol ritka pipa vagyok! En nem vagyok egy atlagon kivuli
> testalkat a 75-80 kilommal, meg a 180 centi magasagommal, de ha
> normalisan (ertsd kuplung kinyomva, majdnem teljesen kinyujtott lab,
> kinyujtott kar a kormanyig) allitom be az ulest, akkor nem lehet
> rendesen kilatni az autobol!
Ugy latszik elegge gnom alkat vagyok, mert en a 178 cm / 75 kilommal
remekul kilatok. Persze en az ulest elegge sportosan allitom be mindig,
kb. 90 fokban :) Az A oszlop egy orok problema, nem veletlenul
kiserletezte ki a Volvo az atlatszo A oszlopot. Erdekes, hogy a
pedalokra nem panaszkodsz, nekem az elso par km-en mindig elakad a
talpam valamiben :)
> Tehat moöndjuk 6.8 km/l. Nem ez volt veletlenul???
Az majdnem 15 literes fogyasztas teeee :)
> Tekintve, hogy ugyanannak az eranak a 2 kocsijarol van szo
> (155/145), meglepoen ugyanazok a "hibak". Listam Fogash utan:
Tiszy, ezert kellett volna facelift utani 145 JTD-t venni :) Nalam az
altalad leirt gondok tobbsege nem fordul elo!
> Odairtam, hogy multijet, DE a tdi-t attól hogy valaki levedte, a magyar
> kozhasznalatban turboval ellatott diesel uzemu motort jelent.
> Legalabbis a legtobb ember szamara, mig a te JTD-drol sokaknak
> fogalmuk sincs!
Ember, ez egy autos lista! A TDI es JTD (illetve ebben az esetben JTD
16V) kozott akkora a kulonbseg, mint az Otto es Wankel motor kozott,
az uj Mazda RX8-ra megsem mondod, hogy Otto, pedig az orszag 90%-
a soha nem hallotta azt a szot, hogy Wankel... Tessek javitani, nem
mentegetozni :)
> viszonylag realis kepet kaphasson rola, akit erdekel. Ettol fuggetlenul
> barki beleszerethet, mint ahogy te is tetted, de igy mar nem vagy
> targyilagos, nem tudod realisan megitelni.
Ebben tevedsz, nalam a Punto nem szerelem, azert valasztottam ezt
az autot a baratnomnek, mert realisan, targyilagosan ez a modell jott
be leginkabb. Corsa - P206 - Fabia - Punto korbol kerult ki es
legvaganyabb kulsejevel, bolondos belsejevel, elol nagy helykinalattal,
gazdag felszereltseggel, jo arral, jo vezethetoseggel, kelloen agilis (60
LE csak!!! es megis) motorral szerintem ES A baratnom szerint is ez volt
a legjobb valasztas. Hidd el, nem vakit el a szerelem, az Alfaban is a
sarga foldig lehuzok mindent, ami nem tetszik. A 75 pontoddal nem
tudok mit kezdeni, mert fogalmam sincs, mennyit adnal a
konkurencianak.
> a kormany pl csak ket iranyban allithato, az is viszonylag kis
> mertekben.
Ha ilyen dolgok a fontosak, valahol baj van az ertekrenddel (persze az
enyemmel). Kepzeld, az Alfamban csak fel-le allithato, a Tipoban is az
volt, a Toyotaban nem volt allithato es ezt a funkciot soha nem
kerestem, hasznaltam. Talan fontos valakinek - nekem abszolut. Es ez
igy van jol. Ezert olyan szines az autopark :)
Cs.
|
+ - | Megjottem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Vagy en vagyok nyul, vagy ok tul batrak, netan jobb autojuk van
Hat ez nem kerdes, mert ugye a listan kiderult mit tud az Alfa :-).
Szlovakiaban sokkal nyugisabb a kozlekedes, egyszeruen nem
vagy hozza szokva az itteni tempohoz. Ha pesten elnel par
hetig, akkor mar majdnem ugy vezetnel mint En. Nekem mar
papirom is van rola :-)! En meg Sturovoban atkozom - na jo nem is,
maximum gondolatban - azt a bena szlovakot, aki nem kanyarodik
mar ki, pedig pesten 3 kocsi is kiment volna mar.
|
+ - | va: szerviz etika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> mi ebbol a tanulsag? nem, nem az, hogy a ford a rulez a vw
> meg a geci, hanem hogy van kocsog es van rendes. lasd pl
> vaci uti auto-fort sopredeket.
Ezt azert mondod, mert nem talaltad meg a kulcsot a
"sopredek" szivehez. En megtalaltam, sot a masik felukhoz
is, akik atkoltoztek a piramisba a Suba melle.
Hidd el nekem, megfeleloen kialakitott es apolt kontaktusban
ezek mind arany emberek :-)))))
--
Meszaros Geza
|
+ - | va: rendor gyerek kanikula tomalom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> En azt gondolom, egy ellenorzesnel nem mentseg a gyermek,
> de a korulmenyeket egy joerzesu embernek figyelembe kellene
> vennie.
Meg a 70-es evekben tortent, hogy egy tavolabbi kollegam
havonta egyszer kivette az intezetbol a tobbszorosen serult
gyereket, raultette 50 kilo Amo szappanra es igy ment
seftelni Pestrol Romaniaba.
No comment.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: Tempo, alkohol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> es sokkal szetszortabb vagyok. De ha 120-140 felett megyek, akkor minden
> figyelmem az auton, az uton es forgalmon. Sokkal jobban ki tudok vedeni
> mindent, es ilyenkor tokeletesen mukodik nalam a "megelozes" funkcio! :)
> 100 alatt kb. 30%-os figyelemmel tudok csak vezetni, es nagyon hamar
Aha, megno az adrenalinszinted, ami ugyanolyan, mint a koffein, vagy
egyeb serkentok....Az a baj, hogy enelkul nem megy a figyelem...:-)
Felmerul az autovezetesre (pontosabban kozlekedesre) valo
alkalmassag kerdese.... ;-))
De tetszik a duma... Olyan ez mint egy ismerosom, aki teljesen
komolyan allitotta, hogy milyen egeszseges az esti futas utan
elszivni egy-ket cigit.... :-)
> ezert csakis gyorsan vezetek, igy az elmult 10 evben semmilyen balesetem
> (kop-kop) nem volt es remelem nem is lesz! :)
Azert tudod, hogy ez semmit nem jelent... Nekem sem volt 20 evig,
aztan tavaly megis, mert _barki_ hibazhat.
> Attol meg nem veszelyeztetek senkit, ha ebedhez megiszok egy pohar sort,
> sot, alkoholistanak sem erzem magam.
Aha, mindenki tenyleg igy erzi...
Viszont merhetoen novekszik az ember reakcioideje alkohol
hatasara... Persze mondhatom, hogy ha iszom, akkor ovatosabban
vezetek, de az alkohol masik hatasa meg eppenhogy az, hogy
konnyelmuve tesz...
Tudom, lehet erre mondani, hogy ugyanilyen veszelyes, ha faradt
vagy, ha gyogyszert vettel be stb... de ez _egy_ olyan dolog, ami
merheto, es a vezeto _tudatos_ hozzajarulasaval kovetkezik be.
G.Laci
---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
|
+ - | gaz - robbant (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Koztudottan? Gondolom neked nem gazos autod van (Illetve tudom,
> Octavia TDI :) ). Egy kis reklam: www.skoda-orrmotor.hu :) En
> ismerek egy par gazos auto tulajt, es meg egyik sem akart
> felrobbanni! Azok a tartalyok azert nem biliacelbol vannak!
a jol megcsinalt es karbantartott gazzal semmi baj sincs, a tartaly
4-es acelbol van, multiszelep es egyeb nyalanksagok. de mivan, ha vmi
huje szerelte be, netan elsumakolt par biztonsagi rendszert, nem
huzott meg par dolgot, kilazult vmi, stb, ami miatt szivarog a gaz.
na, ez a veszelyes, ami ranezesre se lehet kiszurni.
udv
|
+ - | pesti kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Es megis, amikor (neha) pesten jarok csak csodalkozok, hogy mindenki
> mennyire szaguld, siet. Nekem ez a tempo gyors, es ott ovatosan
> megyek, mert tudom hogy a varosi cikk- cakkozas nem nekem valo.
> Ennyi.
szerintem ez abbol lehet, hogy iszonyatos dugok birnak lenni ott es
igy mindenki megszokta mar, hogy ha lehet menni, akkor menni kell es
nem szuttyogni - azt lehet majd a dugoban is:) es vhol ertheto is,
hogy nemely emberek idegesek lesznek a joval lassabbakra: pl van 1
keresztezodes, ahol mondjuk 7mp a zold. ha van 1 bena elotted, lehet h
nem ersz at, csak a 2 valtassal kesobb, 5 perc mulva. es mondjuk ez a
ember atmegy 5 ilyen keresztezodesen, az mar 20-30 perc veszteseg neki
csak azert, mert vki nem kepes idoben reagalni. speciel en se szeretem
a belso savban 50-el tutymorgokat pl a hungaria koruton.
masik oldala a pesti vezetesnek, hogy eszement bunko, huje egyedeket
is kitermel magabol, emiatt sajnos veszelyes is, resen kell lenni
mindig.
udv
|
+ - | utjavitas:) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1 index forumon volt:
"Ma 'reggelizés' közben érdekes jelenségre lettem figyelmes. Megjelent
egy kis furgon a Nyírpalota úton, és kezdetét vette a kátyúzás. Szépen
el lett terítve az anyag, majd a végén az úthenger is szerepet kapott.
Útjavítás, 2003."
A kepek:
http://kep.tar.hu/tector/images/pic2663135.jpg
http://kep.tar.hu/tector/images/pic2663136.jpg
http://kep.tar.hu/tector/images/pic2663137.jpg
|
+ - | Gaz + robbanas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Pisti irta tegnap:
>:
>>A gazuzemu autok koztudottan robbanasveszelyesek egy, a tankra szerelt
>>biztonsagi szelep nelkul. Itt sokaig ki voltak tiltva a parkolokbol, csak
>>azutan engedtek vissza oket hogy mindegyikre kotelezoen raszereltettek ezt
>>a szelepet.
>Koztudottan? Gondolom neked nem gazos autod van (Illetve tudom,
>Octavia TDI :) ). Egy kis reklam: www.skoda-orrmotor.hu :)
Osszekevered a Sanyit velem, nekem van Octavia TDI-m.
Ami a gazt illeti, ugyan a tartalyok nincsenek biliacelbol,
megis fel tudnak robbanni.
Par evvel ezelott tobb ilyen baleset is volt Franciaorszagban.
Peldaul lakotelepen suhancok felgyujtottak kocsikat (sajnos ez a
kedvenc elfoglaltsaguk) es a gazos kocsi felrobbant. Miert? Mert
ahogy egett az auto, a ho hatasara a tartalyban a gaz akkora nyomast
ert el, hogy szetrepesztette a tartalyt es az abban a pillanatban berobbant.
Miutan tobb ilyen baleset is tortent, bevezettek, hogy kotelezo a
tartalyokra egy biztonsagi nyomasszelepet epiteni, ami egy
bizonyos nyomas felett nyit es kiengedi a gazt (mint egy kukta,
vagy kavefozo). Az persze igy is meg fog gyulladni, szabalyozottan
eg es nem robbanasszeruen es raadasul a tartaly sem robban szet.
Ezek utan lattam egy bemutatot ennek a szelepnek a hatasarol.
A kulonbseg eleg megdobbento. Felgyujtottak egy kocsit, amiben
szelep nelkuli tartaly volt, illetve egy olyat, amiben volt egy szelep.
A szelep nelkuli kocsi tenyleg felrobbant, mig a szeleppel felszerelt
szepen leegett. Amikor a gazt kiengedte a szelep, az meggyulladt es
elegett, de nem robbant fel.
>En ismerek egy par gazos auto tulajt, es meg egyik sem akart felrobbanni!
>Azok a tartalyok azert nem biliacelbol vannak!
Persze, normalis esetben egy gaztartaly nem "akar" felrobbanni.
De ahogy fentebb irtam, veszhelyzetben, peldaul tuzben mar
elofordulhat, hogy felrobban, ha nincs biztonsagi szeleppel
felszerelve.
Illetve szivargas eseten is. Sajnos erre is volt pelda 1-2 eve, ahol
a csaladihaz garazsaban allt a gazos auto es szivargott belole a
gaz. Reggel, amikor felgyujtottak a villanyt, ez a szikra eleg volt
ahhoz, hogy berobbanjon es a levegobe ropitse a hazat.
Sajnos ilyen esetek tobbszor elofordultak/elofordulnak, mig benzines/
dizel auto valahogy soha nem szokott ilyen es hasonlo balesetet
eloidezni. Osszessegeben tehat szerintem is veszelyesebb egy
gazuzemu auto, megha az esetek 99 %-ban nincs is vele problema.
Udv:
Zsolt
*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50 Fax.: (33) 2.40.25.89.20
|
+ - | Ford 1,8 D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > Volt dolgom nehany 1,8-as Ford diesellel[...] Ettol fuggetlenul azt
> > javaslom, kerulje mindenki ezt a motort, egyeb hatranyai miatt!
> Irnal par szot ezekrol a hatranyokrol (hibakrol)? Egy baratom eppen
> most keszul venni egy kombi Escort-ot ilyen motorral. '93-as evjaratu
> kivulrol eleg lepukkant, de neki az nem gond (lakatos a srac) es
> eleg kedvezo vetel lenne. Persze ha a motorja egyebkent ok. Elore is
> koszi.
> Udv: Johnny
---------------------------
54000km a vezmuszij csere periodusa. 2db vemuszij, 2db feszitogorgo, 1db
vezetogorgo, ara kb.60000ft. (Mindet cserelni kell egyszerre!!! A
60000km-t nem birja ki!!)
A szivo motoron valtakozva Roto Diesel vagy Bosch adagolo van, a
turboson csak Roto Diesel. A Roto Diesel adagolok nagyon dragan
javithatok, ha egyaltalan javithato. ( ellentetben a Bosch-val, el is
romlik eleg surun)
A hengerfej ontottvas, vezmuszij szakadasakor serul, tobbnyire nem
javithato, vagy egy vagyonba kerul. Erthetetlen modon a gyar nem
keszitett tartalek alkatreszt a hengerfejbol!! Az 1,6-os hengerfejet
szokas atalakitani hozza, de ugy mar nem az igazi, mert abban kisebbek a
szelepek. Egyszer sikerult beszerezni 1db-ot, komplett motorral
Franciaorszagbol!!!! ( bontobol )
Az olajteknot csak a sebvalto kivetele utan lehet levenni, mert a
lendkerek mogott is vannak csavarok. (az olajlereresztocsavar menete
konnyen kiszakad)
Nagyjabol ennyi.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re[2]: *** Rendori ellenorzes, gyalogosok *** #1874 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1875-ban irta :
>* Egyebkent a gyalogosokat a legjobban megutalni
>* biciklin lehet. Ugy eled lep,
>* mintha ott se lennel, aztan allj meg ahogy tudsz.
>
>a gyalogosnak isten-adta joga, hogy benaskodjon, mert a
>gyaloglashoz nem kotelezo a kresz behatobb ismerete
>az igazi mumus pont a biciglis, aki a jardan erosebb a
>gyalogosnal, uttesten gyengebb a kocsinal, de mindket helyen
>elvarja, hogy maximalisan mindenki az o kozlekedni-vagyasat
>tartsa tiszteletben
Az igazan kellemetlen megoldas inkabb az, amikor a felkegyelmu
varosrendezo ugy "csinal" bicikli utat, hogy a meglevo jardara
felfesti a savokat, melyen termeszetesen nem lehetseges normalis
kozlekedes sem a gyalogosok, sem a biciklisek szamara.
Mind a ket tabor fokozott eletveszelyben van a szuk hely miatt.
Aki nem tudja mirol beszelek, nezze meg a Hungaria krt.-at a
Kerepesitol a Salgotarjani utcaig (a jobb oldalon)...
Itt mindenkinek sikerul megutalnia a masikat, mivel szinte sehogy nem
fer el egy gyalogos par (esetleg babakocsival) es egy bicajos.
En nem vagyok egy agressziv alkat, de ezen a reszen mar sikerult
kihoznia egy bicajosnak a beketuresbol ugy, hogy vegul tettlegessegig
fajult a dolog...
Szerintem aki jovahagy egy-egy ilyen eszement otletet, az menjen vegig
a csaladjaval gyalogosan ezeken a "vegyes" utakon, termeszetesen
gyerekkocsival, vagy oreg szulokkel. Azert megneznem mit csinal,
amikor jon majd Kormos Imre listatars a gallytoro raccsal felszerelt
bringajaval... :]
A kedvenc szitum meg az, amikor a tetu a meglevo biciklis-sav ellenere
a Hungarian akadalyozza az autosokat ill. a paraszt aki az amugy is
szuk bicajos-savon teper a gyalogosok kozt a koszos robogojaval kb.
50-60 Km/h-val...
Persze ilyenkor meg veletlenul sincs a kozelben rendor.
Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
-----------------------------
mailto:
|
+ - | Re[2]: gyalogosok, biciklisek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #1875, :
>>* Egyebkent a gyalogosokat a legjobban megutalni
>>* biciklin lehet. Ugy eled lep,
>>* mintha ott se lennel, aztan allj meg ahogy tudsz.
>a gyalogosnak isten-adta joga, hogy benaskodjon, mert a
>gyaloglashoz nem kotelezo a kresz behatobb ismerete
>az igazi mumus pont a biciglis, aki a jardan erosebb a
>gyalogosnal, uttesten gyengebb a kocsinal,
Oke, akkor a gyalogosnak istenadta joga, hogy el legyen gazolva.
A bici_K_lis nem csak a jardan erosebb nala, hanem mindenhol. Pl.
amikor 40-nel gurul egy lejton a maga 120 kilojaval, total szabalyosan,
a barom gyalogos meg gondolkodas nelkul az utra lep. Ilyenkor jon az,
hogy satu, a mogotted jovo kocsi meg szepen atmegy rajtad. Es utana a
gyalogos azt mondja, hogy nem szamitott ra, hogy ilyen gyorsan jossz, a
mogotted jovo meg hogy nem vette eszre, hogy fekezel. Es mindketto
rohadtul hisz az igazaban.
> de mindket helyen
>elvarja, hogy maximalisan mindenki az o kozlekedni-vagyasat
>tartsa tiszteletben
Ez marhasag, a biciklisnek semmi joga nincs a jardan kozlekedni.
Ott valoban a gyalogosnak van igaza, barmi tortenik. De az uton nem.
>en meg olyat nem lattam, hogy egy biciglis valakinek elsobbseget
>adott volna,
Ezt nem mondod komolyan.
>(most nem a videken hott maxosan kacsazo janibacsikrol beszelek -
>az kulon allatfajta)
Az a baj, hogy az atlagembernek problemat okoz egyaltalan megtalalni az
egyensulyt ket kereken. Hogy reszegen vagy jozanul, az nekem tokmindegy.
En is majdnem gazoltam mar biciklist, mert megprobalt a felezovonalra
huzodva balra kanyarodni. En jovok szembol, neki meg remeg a kormany a
kezeben. Jozan, csak nem tud biciklizni.
>mar sokat toprengtem azon, hogy mi lenne a megoldas, mert halal
>zavaroak a kozlekedesben
Hat ne haragudj mar, de ha a gyalogosnak jogai vannak akkor a biciklisnek
is. Valassz ki egy normalisan kozlekedo biciklist es probald megerteni, hogy
miert megy ugy, ahogy. Akkor konnyebb egyutt kozlekedni veluk.
>kidobott penznek tartom, annyira kevesen vannak es olyan draga
>(meg helytrablo) a savok epitese
Nem igaz, nagyon hasznos tud lenni egy JOL megepitett kerekparut/sav.
Pl. nagyon jo a Balaton koruli ut [ami elkeszult belole], csak van benne
nehany olyan kanyar, hogy a latvanytol is megijedek.
>szerintem egyszerubb lenne kresz-vizsgahoz kotni a kozuton
>biciglizest (de akkor mi lesz a kolykokkel?)
Ez nem hulyeseg, de ketlem, hogy a megvalositas jol sikerulne.
En annak idejen egy kifejezetten kerekparos kreszkonyvbol tanulgattam a
szabalyokat, magamtol. Amikor 10-12 evesen kimentem az utra biciklizni, mar
mindent tudtam, ami ehhez kell. De egyreszt a konyv veletlenul akadt a
kezembe, masreszt azota sem talalkoztam ilyen kiadvannyal.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
|
+ - | Re: Tempo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #1875, :
>Ebben tevedsz, en is pontosan ilyen vagyok. Ha 100 alatt megyek egy
>"massziv-biztonsagos-eros autoval" akkor keptelen lokotni a vezetes,
>es sokkal szetszortabb vagyok. De ha 120-140 felett megyek, akkor minden
>figyelmem az auton, az uton es forgalmon. Sokkal jobban ki tudok vedeni
>mindent, es ilyenkor tokeletesen mukodik nalam a "megelozes" funkcio! :)
:)) Ne mar! En meg igazan 250 felett kezdek figyelni, ezert mindenhol
ennyivel megyek... Persze, ha tokoles van az uton, az unalmas. En is jobban
szeretek dinamikusan vezetni. De ez nem konkret szamokat jelent.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
|
+ - | djtiszy es a tisztasag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Xenon izzo ( 33 sor )
> Idopont: Thu Jul 3 11:43:50 CEST 2003 AUTO #1875
>...
>djtiszy
>PS: voltam a GE-Tungsramnal gyarlatogatason (tekintve, hogy
>beszallitok), hihetetlen, milyen precizitassal gyartjak a Xenon-izzokat,
>korhazi tisztasagu korulmenyek kozott. Nagyon erdekes volt!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Na erre nem lennek olyan nagyon buszke, tekintettel a korhazi
viszonyokra. Ellenben az elektronikai uzemek tisztasaga (muszajbol)
egyre inkabb elofordul. :)))))
Szoval a korhazak peldat vehetnenek.
|
|