1. |
Sorry a tegnapi kirohanasomert (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: *** HIX AUTO *** #502 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
kozlekedesi kerdoiv (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: ** uj HIX rovat: automarkak ** (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
Trafipax (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
6. |
Trafipax 2. (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: [Fwd: your letter to HIX (help: help@hix.com)] (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: SPERDIFI (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
9. |
Surgos (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Gyujtas (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
11. |
alapjaratra nem visszaallas - AUTO No. 502 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
12. |
FW: ford bontok (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Gyorsulas varosban (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
14. |
Vezetestechnika, ohh... (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Ford motorgond (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
16. |
Szkenneles + gombmotor (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
17. |
lukas kerek (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
18. |
Riaszto (mind) |
85 sor |
(cikkei) |
19. |
re: auto statisztika (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: fikazas + egyeb (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
21. |
izlesek es POFONOK (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
22. |
Kerekcsapagy (?) ropog (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
23. |
Fekrasegito,help (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
24. |
... (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
25. |
R11 Turbo megvetele? ( 16 sor ) (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: *** HIX AUTO *** #502 (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
27. |
trabi karosszeria javitas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
28. |
HIX-AUTO oldal mukodik! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
29. |
Eredmeny: TAGSAG 5. (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
30. |
mindenki reflektorral jon... (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
31. |
Re: Mar megint? Oh, neeee.... (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
32. |
Parhuzamos kozlekedes (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: izlesek es POFONOK (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
34. |
Gumikatalogus (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
35. |
Csuszka (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
36. |
Traffipax-info (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
37. |
Egypar dolog (mind) |
127 sor |
(cikkei) |
38. |
Re: RE:Suzi draga (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
39. |
Konvoj (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
40. |
Muanyag lokharitok javitasa (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
41. |
Konvoj (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
42. |
HIX-auto home page (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
43. |
Re: SPERDIFI (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
44. |
Bp olaj & Konvoj (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
45. |
fotengely (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
46. |
Hasznalt auto allapotfelmeres (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
47. |
Skoda (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
48. |
Re: telefonszam, traffipax, olajnyomas (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
49. |
R11, Mini, Fabia (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
50. |
TRAFFIPAX (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
51. |
Traffipax (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
52. |
Skoda motor, olaj (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
53. |
RE:fenyek...... (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
54. |
autok hibai, vezetes (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Sorry a tegnapi kirohanasomert (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sorry mindenkitol, akinek a tegnapi szamban "kisse" ingerultebben irtam.
udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #502 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gomi irta:
> a 8 szemelynyi ulohelyet (bar ha valakit erdekel az a folyamat amit az
> eredetileg
> thgk.-nak szamito autobol hogyan lett szgk. most mar humorosnak, akkor
> viszont meglehetosen bosszanto procedura soran, esetleg beirhatom ide
> okulasul...),
Kernelek ird le, engem erdekel, lehet en is veszek egy hasonlot,
es kivancsi vagyok mi van ha egy tgk nak vizsgaztatottat veszek.
> Igazabol az tetszik, hogy egy gurulo halokocsi, es a beepitett benzinkalyha
> segitsegevel
> en mar aludtam gatyaban-poloban minusz husz fokban is....
Ez az ! En is ezert szeretnek ilyet !
Udv:
Jeno
|
+ - | kozlekedesi kerdoiv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt AUTO-olvasok !
Kutatasi cellal egy kerdoivet helyezetunk el az alabbi cimen:
http://www.octav.hu/kerdoiv
Kerjuk, hogy ha valaki kozuletek rendelkezik egy kis idovel,
toltse ki es esetleg fuzzon hozza megjegyzeseket is.
Viszonzasul majd megnezheti a tanulmanyt, ami ebbol keszul
(ha cimet megadja, akkor ertesitjuk, ha nem akkor itt a listan
megtudhatja nehany honap mulva az elerhetoseget - a NETen).
Ha valaki szivesebben venne emilben, csak kerje, megkapja
(Word2-tol Word8 formatumig valamelyikben).
A kerdoiv az AKMI (Allami Kozuti Muszaki es Informacios Kht)
tamogatasaval, a sebessegvalasztas es a biztonsagi ov
viselesenek szokasairol, motivumairol szol.
Elore is koszonettel:
Papp Miklos
|
+ - | Re: ** uj HIX rovat: automarkak ** (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Uj HIX-rovat alakult az automarkak dicsoitesere es szidalmazasara.
>Hozzaszolasokat az cimre kell kuldeni, minden
A beepitett, hardveres IQ tesztrol se feledkezzunk meg!
A nagy feher gomb inditja....
:o)
Bye!
Mr IelF
|
+ - | Trafipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ime meg nehany kozkedvelt Trafipaxos hely:
M3 kivezeto szakasz, Szerencs u. elott vagy kozvetlen utanna! A
keresztezodes elott joval 70,60 majd 50-es tabla!
M3 bevezeto, Szerencs u. kersztezodesben "gyanus doboz". (50!)
M3 bevezeto, Szechenyi utcai feluljaro alatt. Csak akkor latod meg amikor
odaersz! (80!)
M3 bevezeto, Korvasut-sor feluljaro elott. Kint a szervizuton a parkolo
autok kozott. (80!)
M3 bevezeto. Korvasut-sor feluljaro utan, a fak kozul. Szinte
eszrevehetetlen. (80!)
M1-M7 bevezeto, volt Osztyapenkonal "gyanus doboz". (70!)
Mint lathatjatok az M3 bevezeto szakaszan szinte mindenhol lehet szamitani
mersre, inkabb ne siessetek.
Egy erdekes kerdes. Az M1-M7, es az M3 bevezetonel is tapasztalhato, hogy
vege az autopalyanak, utanna kint van a Bp. tabla, majd 50-100 meterrel
kesobb a 80-as korlatozo. Ez vajon azt jelenti, hogy azon a bizonyos 50-100
meteren csak 50 a megengedett sebesseg? Hiszen a tablakbol ez derul ki!
Ja, meg egy videki trafi:
Kapolcs belterulet a templom utan a fuvon (Tapolca fele). A falu vegig
40!-es.
Udv:
Csaba
Csaba (mobilmoderator)
*** Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
*** http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
|
+ - | Trafipax 2. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Hetvegen ballagtam Pestrol Gyor fele az M1-esen, feltunt, hogy Tatabanya
>korul, a rendorok az ut szelen egy csomo leallitott kocsi mellett boszen
>jegyzetelnek, - kb. 1 km-rel ez utan latom am, hogy a szembejovo sav felett
>(!) egy feluljaron all egy GIK-s feher Astra, es a Gyorbol Pest fele meno
>savot pasztazza.
HellO!
Ne feledkezz meg a lezerrol sem! Errol elvileg 2km-rol savra lehet merni. De
legyen 1km. Az a rendor aki kukucskal a lezerbe, mar leis tud inteni. De
ezzel IMHO egyre kevesbe fogunk talalkozni (marmint a leintessel), ugyanis
nem kp-re birsagolnak (elvileg) es maceras a csekket toltogetni...
Udv:
Csaba (mobilmoderator)
*** Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
*** http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
|
+ - | Re: [Fwd: your letter to HIX (help: help@hix.com)] (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> >A negy gyujtokabelt megpucolva fel kell kotozni az elosztora,
> >pont olyan helyzetbe, mintha be lenne dugva a fedelbe, a rotor
> >szepen adni fogja a szikrat. A rögzitest es a finomhangolast :)
> >hurkapalca es befottesgumi segitsegevel lehet megoldani.
> nekem az jutott volna eszembe, hogy a kozponti
> (trafo)kabelt osszekotom a gyartyak (osszes!) kabeleivel.
> arra gondolva, hogy akkor mind a negy gyertya egyszerre
> szikrazik, de ez szuksegmegoldaskent nem zavar senkit.
> vajon ez mukodott volna? vagy ahhoz keves a szikra,
> es nem biztos hogy mind a negy gyertya atut?
Talan el sem indulna, mert a negy gyertya hezaga biztosan
nem egyforma es a legkissebb hezagon huzna at az iv. A
tobbiben soha... Bar ez is csak olyan gondolatkiserlet :-)))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
P.S.: Erdekes a subject :-)))
|
+ - | Re: SPERDIFI (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Az #502-es AUTO-ban kerdezte Peti ):
> Ki tud nekem felvilagositast adni arrol ,hogy mi a sperdifi ?
Atneztem a nalam levo AUTO-kat (ezev elejetol), es vagy
feltucat _relevans_ talalatot kaptam. IMO a legteljesebb leirast
a #484-es AUTO-ban DM ) irta le...
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
P.S.: Maganban Neked megy mindaz, amit a fentebb celzott
lapszamokbol osszeolloztam...
P.S.2.: Archivalas rulez :-)))
P.S.3.: Nem semmi, hogy az AUTO mai szama atlepte a 100k-
s hatart... Mar-mar GURU meret :-))) Most nezem: a mai AUTO
nagyobb, mint a mai GURU :-)
|
+ - | Surgos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Korulbeluli arakat tudtok mondani ilyenre?
Fiat 2 literes motor javitasi ara..
- 1 csapagy szetment, szoval csapagysor
- koszorules
- es gyuruzes (bar ez elvileg nem kellett volna brbrbr)
Ez kb mennyi anyagkoltseg es mennyi munkakoltseg ?? Nem
matrkaszerviz, hanem egy olcso szerelo...
AntForce
PS: aki tud kb arakat irni az necsak a levlistara hanem email
nekem kuldje el a valaszt mert surgos az info... nagyon sokat
segitenetek vele...
|
+ - | Gyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> nekem az jutott volna eszembe, hogy a kozponti
> (trafo)kabelt osszekotom a gyartyak (osszes!) kabeleivel.
> arra gondolva, hogy akkor mind a negy gyertya egyszerre
> szikrazik, de ez szuksegmegoldaskent nem zavar senkit.
> vajon ez mukodott volna? vagy ahhoz keves a szikra,
> es nem biztos hogy mind a negy gyertya atut?
Jajj..... Ezt most komolyan irtad?
Ez a kispolszkinal igaz, de ott KET henger van.
Udv:
Dexter
|
+ - | alapjaratra nem visszaallas - AUTO No. 502 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok,
szoval nekem meg 1.8 Opel Vectra csinalja, hogy nem all vissza egybol
gazelvetelkor az alapjarata, hanem csak kesobb. Eddig en ugy tudtam, hogy ez
igy normalis. Most josi01 cikke azt mondja, hogy ez vezerlesi hgiba. Tenyleg
igy van?
Viktor
|
+ - | FW: ford bontok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: Arpad Toeroek
Sent: 1999. szeptember 14. 10:02
To: '
Subject: ford bontok
Szevasz Jozsi!
Az utoirat miatt a AUTO-nak is CC-ztem.
Legegyszerubb ha valamilyen Aranyoldalakat vagy az Express-t tanulmanyozod.
Van egy jo csomo Ford-bonto.
Mindezek ellenere csak ovatosan a bontokkal. Egyreszt mert van olyan
alkatresz amit nem erdemes ott venni, masreszt volt olyan alkatresz, amit a
boltban olcsobban kaptam meg, mint amennyit a bontos -
telefonerdeklodesemre - mondott. (Escort kombinalt ablaktorlo kapcsolo.)
Nem tudom milyen tipusban utazol es milyen helyeket probaltal eddig, de en
a budaorisit kultivalom. Az arai atlagosak. Ha raersz a keresesre, erdemes
mas, nem feltetlenul Ford szakboltban is telefonon erdeklodni.
Torok Arpad
Ui: A ?zart koru AUTO" vitarol csak annyit:
Egy: en egy jo ideje olvaso vagyok, de tagsagon nem gondolkozom. Nem
szivesen vesztenem el az info forrast.
Ketto, az ilyen es a ?milyen marka soforjei az igazi jo csavok" ?flame"-ek
csak arra jok, hogy foloslegesen megtoltsek az amugy is tekintelyes meretu
forumot. Jobb lenne egyaltalan nem beugrani a hasonlo beszolasoknak.
|
+ - | Re: Gyorsulas varosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
írta:
> > Tehat ismet visszaertunk oda, ahonnan elindultunk. Vagyis oda, hogy
> varosban
> > a 15 sec gyorsulas jonak mondhato.
>
> Igen, van aki nem nyomja a pedalt mint suket a csengot. Mellesleg ezt
> jelenti a deffenziv vezetes... Vigyaz az autojara, kimeli a kornyezetet es
> nem okoz balesetveszelyes helyzeteket. :) (Mas helyzet ha valaki belso
> savban teszi ezt, mikor senki nincs elotte es menne a sor.)
>
> >
> > >Szerintem mar soha nem fogsz varosban felgyorsulni 100-ig. Egyre tobb
> > >kocsi jut egysegnyi utra, igy egyre rosszabb lesz a helyzet.
>
> Ott mar nagy baj van, ha 100-ig gyorsulsz varosban...
>
> > Varosban meg soha nem mentem 100-zal, a gyorsulast ertsd 50-ig. A 100-ra
> > valo gyorsulast csak azert irtam, mert konnyebb elkepzelni. Vagy irjam,
> hogy
> > 4 sec alatt 50-re?
>
> Ez durva szamitas, mert az auto nem linearisan gyorsul gyakorlatilag 2-3
> masodperc alatt el lehet erni az 50-et egy normalis autoval. (2-esben kover
> gaz)
>
> Szerintem ha gyorsulni akarsz menj ki a Hungaroringre. Nagyon sok
> embertarsad nem versenyzesbol autozik, hanem mert be szeretne erni a
> munkahelyere... Remelem nem bantottalak meg. Mellesleg en is a nyomulast
> szeretem, de ez az erme egyik oldala. Azert toleransnak kell lenni a masik
> autossal szemben is. Nem vennem a szivemre ha egy jo kis 8-10 masodperces
> gyorsulassal barkinek is baja esnek...
>
> SzaboZE
Oppá
|
+ - | Vezetestechnika, ohh... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olvasom az AUTO-t:
>ugyhogy addig vilagitottam ra a fenykurttel, amig meg
>nem barnult tole a tarkoja. egyesek az egyenesben vaganykodnak
>persze beengedtem, nehogy balesetet okozzon a papa, de
>a legkurtrol nem vettem le a kezem. eleg hangos. minden
>autovaltas utan ez az elso amit megveszek es beszerelek, kb
Igen!!!
Ezert szeretek Magyarorszagon vezetni!!!
Meg el az osi virtus, Arpad vezer ezredeves dicsosege, meg hallik a
szittyakurt verpezsdito szava!!!
A halveru nyugatiak ilyesmirol nem is almodnak!!!
Na, most :-( vagy :-), hogy itt tartunk?
Padi
|
+ - | Re: Ford motorgond (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
irta:
>Az igaz, hogy az autom amerikai Ford, de FORD. Na mindegy.
>A motor egy 1.8 kozponti injektoros benzinmotor,
>szinte olyan mint az europai modell, csak egy kicsit nagyobb : )
>A hiba:
>Gazadas utan, ha leveszem a labam a gazrol, a fordulatszam
>csak nagysokara all vissza az alapjaratra.
Ugyanez a hiba jelentkezett nalam is - Ford Escort 1.3 (2,5 eves).
Az altalad emlitetten kivul nalam meg az is problema volt, hogy
amikor menet kozben uresbe kapcsoltam, felporgott a motor.
Irany a szakszerviz (AutoFort Bp), ahol arrol tajekoztattak, hogy
ez tipushiba: javasolni szoktak meg a garancialis idon belul egyfajta
pedalelektronika (fogalmam sincs, mit takar ez, csak idezek a
mestertol) beszereleset. Az en esetemben azonban erre nem volt
szukseg, mert a computer atprogramozasaval egycsapasra meg-
szunt az emlitett jelenseg.
(Remelem, nem irtam nagy suletlensegeket, de muszaki anti-
talentum leven csak a kapott informaciokra tudok hivatkozni.)
Sajnos azt nem tudom, hogy amerikai Forddal foglalkoznak-e ott,
ha erdekel, megadom a szerelo nevet, telefonszamat.
Udv, Lazar Peter
mailto:
|
+ - | Szkenneles + gombmotor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hallihallo'!
Mivel multkori felajanlasom akkora hatast valtott ki, mintha a lonak
zongoraznek, megismetlem azt:
(Idezet magamtol, HIX AUTO Nr. 500- elsokent irva a temaban):
-nak: (szkenneles)
Hi, Tom!
... szkennelesben szivesen tudunk segiteni:
SCR MADISON Kreativ Studio 9023 Gyor, Marcius 15. u. 5-7 II. em.
Csete Laszlo (ez en volnek :-) )
Erre a cimre juttassatok el a fotokat (pl. postan) es mi feldolgozzuk
GRATIS.
(ezt mondanom sem kell.)
Utana oda kuldjuk, ahova megjelolitek.
Szkennerunk (mivel mas is irt tipust) nem mintha olyan fontos lenne, de:
AGFA StudioScan IISi
Legalabb annyit, please, hogy "kosz, oreg, de nincs ra szukseg". Thanx.
Mas. Engem is nagyon erdekel ez a "gombmotor".
Netan van valami koze az un. hajtorud nelkuli motorhoz?
Nos, ha van, ha nincs, akkor mar mindenkeppen leirom nagy vonalakban, hogy
mi ez.
Tehat, a hajtorud nelkuli motor (masik neven TV motor) tenyleg nem tartalmaz
hajtokart.
Valamikor a '80-as evekben fejlesztette ki Terplan Sandor es Vigh Endre,
innen a betuszo: TV.
A tipikus elrendezese fekvo. A benne levo dugattyu ket iranyba dolgozik,
valahogy ugy, mint egy boxer-motornal, csak itt EGY dugattyu ket oldalan
egy-egy egester talalhato. A hengerben a szokott modon megy fel-ala.
Ez ugyebar eddig meg mindig alternalo mozgas. Ennek forgo mozgassa torteno
atalakitasat a dugattyu belsejeben levo kulissza vegzi. Ezt ugy kell
elkepzelni, hogy a forgattyus tengelyt (fotengelyt) keresztulfu''zik a
dugattyu kozepen. (Van rajta egy teglalap alaku ablak) Hogy az alternalo
mozgast forgo mozgassa tudjak alakitani, egy kulisszamu'' a dugattyu
hossziranyu elmuzdulasa kozben kepes keresztiranyban elmozdulni.
A '80-as evekben keszitettek ilyen motorokat, tehergepkocsikba be is
epitettek es teszteltek azokat.
Azt mar nem tudom felidezni, milyenekbe tettek (talan Csepel), de a motor
nehany jellemzoje emlekezetes maradt szamomra:
- kevesebb alkatresz, kis tomeg
- kifejezetten kis meret a hengerurtartalomhoz viszonyitva (nincs benne
hosszu hajtokar), egymas melle epitett ket henger a negy egesterrel
tulajdonkeppen negy hagyomanyos hengernek felel meg.
- kis tomegerok, konnyu kiegyensulyozni
- most kapaszkodni: a motor nem mutatott kritikus fordulatszamot!
magyarul a maximalis fordulatszamnak csak a motor mechanikai szilardsaga
szab hatart.
Hiszen hianyzik az ostorszeruen csapkodo hajtorud.
Ebben a vonatkozasban a Wankel-motorhoz hasonlo.
Ezek csak a leglenyegesebb jellemzoi.
Tisztan emlekszem arra is, hogy a tesztek (az Auto-Motor irt rola) szerint
NEM volt olyan tulajdonsaga, ami kedvezotlenebb volna egy hagyomanyos
motorenal, csak annal kedvezobb tulajdonsagokkal rendelkezett.
Mintapeldanya megtekintheto volt a gyori Bercsenyi Miklos Kozlekedesi
Szakkozepiskola aulajaban.
Mar nagyon reg jartam az Alma Materben, de lehet, hogy meg megvan a motor,
illetve mashol (Muegyetem?) is lehet belole.
Termeszetesen mindezek ellenere nem lett belole semmi.
Nehogy valami megoldo'djon.
Na, mara ennyi.
Vezessetek sokat: Madison
|
+ - | lukas kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
van egy kerekem.
felfujva 2.3 bar nyomas van benne.
egy het mulva mar csak 1.7 bar.
megnezeskor latszik, hogy van rajta egy luk.
valoszinuleg bement rajta egy szog.
aztan ki is jott. (hopp, rimelt :-)
van valakinek tippje, hogy mit csinaljak vele?
raki
|
+ - | Riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>elakarjak vinni, ugy is elviszik. Pl.: a szomszed utcankbol most vittek el
>egy IV-es Golfot, kb fel perc alatt. Nem erdekelte oket, hogy szirenazik,
>mivel mire a tulaj leer, ok mar messze vannak. Hiaba volt benne minden fele
>kutyu(immobi es tarsai), a vezeto ules melletti taposonal megy el a
>"fo"kabel koteg. Felvagtak a szonyeget, csatlakozo szet, sajat kis "laptop"
>osszedug, kormany zar torik (2 fo) es mar nincs is auto...Hat sajna ennyi
ma
>ellopni egy autot.
Jellemzo pelda a gyari inditasgatlo hatastalansagara.
A gyari vedelmi rendszerek hiaba bonyolultak, ha szeriaban keszulnek.
Eleg egyszer kiismerni, utana a megfelelo eszkozokkel pillanatok alatt
hatastalanithato.
Ha lett volna az autoban barmilyen utolag beszerelt inditasgatlo,
a legokosabb "laptop"-al sem indult volna. Ha el van vagva a gyujtotrafo
tapellatasa vagy nem kap aramot a tapszivattyu, akkor ugye nehezen
indul, legalabbis nem fel percen belul.
A biztositok is egyre kevesebbre ertekelik a "gyari immobilisereket"
-------------------
MulTlock ujra.
Ma egy MABISZ minositesen talakoztam a Tytan-dipol forgalmazojaval.
(Sebvaltozar, egy rudat tol be a kardanboxba, nem lakat.)
Mivel a multkorjaban tema volt, ezert egy-ket dolgot megkerdeztem.
Szerinte az elonyei a MulTlock hasonlo valtozatahoz kepest:
- A zarszerkezet a blokkolast vegzo rudban van. Igy ha
kiveszem, a zarat senki sem tudja piszkalni, kulcsot masolni.
(pl. szervizben) Raadasul tobb auto kozott cserelheto.
- Hatastalanitaskor az egesz rudat kiveszem. A MulTlock-nal
viszont csak kiugrik a blokkolo szerkezet. Elofordul, hogy
menet kozben az izgaga utas belerug es blokkolja a valtot.
- Az ara szerelessel egyutt egy normal autonal 38eFt. A
MulTlock 60 korul van.
Szerintem mind a ketto igen borsos.
-------------------------------
>> Az autoban irtad, hogy az elozo autodban volt egy kiegeszito szerkezet a
>riasztohoz, ado-vevo rendszerben ahol vevo=szemelyhivo.
>> Ez erdekelne engem is. Sajat termek volt (hazi keszites), vagy
>kereskedelemben kaphato, vagy... Szoval ha lehet, szivesen hallanek
>reszleteket (akar az Autoban is) Elore is koszi,
>> pezoli
Pager: Fix telepitesu ado, es telepes mukodesu mobil vevo.
Jellemzo uzemi frekvenciak: 27MHz es 315 MHz kornyeke.
(Nyilvan eselytelenek HIF engedelyre)
A 27megas adok nagyobb teljesitmenyuek, nagyobb
aramfelvetellel (kb 1A) es kicsit nagyobb merettel.
A nagy hatotav erdekeben CB antennara kell kotni,
(Ilyet persze senki sem szerel az autojara) de megteszi
a radio antennaja is. Vegso megoldaskent ragaszthato
antenna is kotheto hozza, de ezzel a legkisebb a hatotav.
Terjedes szempontjabol ez a freki kellemesebb.
A hatotavolsag foleg az adoantennatol fugg. 1-200m-tol
nehany km-ig valtozhat.
315 MHz-en mar minden tereptargy arnyekol, erezheto
az egyenes vonalu terjedes. Kisebb adoteljesitmeny,
csak ragaszthato antenna, max 2-300m hatotav.
A keszulekek szolgaltatasai kulonbozoek. Van amelyik
csak csipog, van amelyiken kijelzo is van, jelzi a riasztas
okat, telepmerulest, memoriaban tarolt jelzeseket....
Ezek a keszulekek jellemzoen egy riaszto kiegeszitoi,
onallo mukodesre nem igazan alkalmasak.
27MHz-es tipusok ara szolgaltatastol fuggoen: 19-28eFt.
315-os altalaban olcsobban beszerezheto.
Reszletesebb info maganban.
picistati oldboynak:
Nev: Szommer Akos
Kor: 34ev
Fogl.: Fejlesztomernok (autoriaszto is)
Jogsi.: 1986
Auto: Opel Kadett 1.4i
Vezetett: Wartburg 2T, 4T, Dacia 1310 TLX, Renault Clio 1.2
Evi km.: 15e (regebben kevesebb)
Szeret: Kozertheto muszaki infok, tapasztalatok megosztasa.
Nem szeret: Fikazas, nagy arc,
ismeretlen eredetu zorejek az autoban.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | re: auto statisztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Egy ritka autotipus darabszamara lennek kivancsi.
> Tulajdonosok neve nem kell, csak hogy hany darab fut.
> Tud valaki otletet hogyan lehetne ezt megtudni ?
Ha ez a bizonyos ritka autotipus veteranauto is, akkor
javaslom az Autoklub veteranos szakertoit. Ha nem oreg
kocsi, akkor az adott marka vezerkepviselete talan tud
es hajlando is infot adni.
Tisztelettel
Csussz
|
+ - | Re: fikazas + egyeb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
Bunny irta:
>Meg utalom a reflektorosokat, meg a kodlampasokat, meg a rosszul beallitott
>fenyszorosokat, meg a hatso sarfogo hianyos autokat, a sorelozgetosoket,
>soroljam meg ? Ezekert nem az autok felelosek szerintem ...
>Megegyszer, ne altalanositsunk ! Ez olyan, mint a kutyak, vannak agressziv
>fajok, de ezek kozt is van imadnivaloan szelid, gazdaja valogatja
Bunny! Abszolut igazad van! Nagyon jo tarsasag jott itt ossze, es semmi
ertelme annak, hogy tipusokra, egymasra, masokra fujjunk. Azzal csak a megleo
jo hangulatot rontanank el. Legfeljebb majd kitiltjuk azokat, akiket
utalunk, a HIX @uto Koztarsasagbol :-)))).
To:rpapa!
>4. Tul alacsonyrol neztel ki a kocsibol, mert
> a. Kicsi volt a levegonyomas
> b. (Hova lett Fogash?) A csomagtartoban levo +1 Magyar Hirlappal
> tulterhelted a polakot
Igazad lehet! Bar a kerekeket az ut elott f*ngtam fel, de a csomagtartoban
benne felejtettem a potkereket :-)))).
Zsozso!
Addig vezessunk napszemuvegben! ejjel is :-)
Bocsi, ha hosszura sikeredett eme level.
10telettel: Attyla
|
+ - | izlesek es POFONOK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
>ha lesz autora koltheto masfel milliom, a kepes
>auto expresszt a Chevrolet-nel, vagy a Fordnal
>fogom felnyitni.
>es van izlesem.
Nem kell hozza masfel milla. Csak elhatarozas.
Es ha mar kinyitod a Chevy-nel javaslom lapozz el az Oldsmobile-ig is :)
Udv: Balazs
1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.7 V8
http://www.tar.hu/dudu
|
+ - | Kerekcsapagy (?) ropog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kicsereltek az automon (Citroen BX) a bal elso feltengely-
gumiharangot, azota ropogo hangot hallok a kerek felol.
A hang _csak_ hosszabb (20-30 perces) ut utan jelentkezik, amikor mar
csak egeszen lassan gurul az auto (pl.lampa elott, mikor mar majdnem
megallt).
A csapagy ropog? Mi lehet az oka? Lehet valami osszefugges a
gumiharang csere es az azota jelentkezo hang kozott? (pl. nem tettek
bele zsirt :( )
Kivancsian varom a rengeteg valaszt!
Zsolt
|
+ - | Fekrasegito,help (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv minenkinek!
Eloszor is koszonet minden tagnak aki reszt vesz a talalkozo
lebonyolitasaban,igazan nemes gesztus a tarsasag osszekovacsolasara.Ha a
munkam engedi en is ott leszek.
Masik egy ismetelt kerdes:
Tud valaki egy olyan ceget aki fekrasegito felujitasaval foglalkozik?Ugyanis
az autosboltban nem tudjak(?)megadni a ceg cimet viszont nem is szallitanak
felujitottat ami ugye felebe kerul az ujnak.
Egyebkent meg mindig egy Moszkvarol van szo.
Koszonettel K.Zsolt
|
+ - | ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Uj HIX-rovat alakult az automarkak dicsoitesere es szidalmazasara.
> Hozzaszolasokat az cimre kell kuldeni, minden
> hozzaszolo automatikusan megkapja az ujsag aznapi szamat.
Laci, ez tomor, velos, ertheto, korrekt es humoros volt. koszi!
es akkor itt jon ez:
> En is utalom a BMW-sek 99%-at, mert taplok.
amire en azt mondom megint: DE OK LEGALABB MENNEK. aztan:
> A nagy, tepsiformaju es enyhen szakadt allapotu BMW-k
bocs, de van, akinek az aggressziv orru tepsi-forma jobban
tetszik a mindentipusnalegyforma-szappanosdoboz formanal.
--
> Amúgy pedig egy embert ledudálni, villogni az útról, még
> akkor is, ha szabálytalan, tahóságnak tartom.
nem. sajnos vannak, akik:
1. nem tudjak/veszik eszre, hogy szabalytalankodnak. ezekre
villantok vagy rovidet dudalok, es intek hogy mit csinalt
rosszul. egyszer egy holgy eseteben kiszalltam lampanal,
odamentem, es baratsagos hangon elmagyaraztam, hogy miert
kell savvaltas elott hatranezni es indexelni. tenyleg
jot akartam, es koszontem is neki es halkan mosolyogva mondtam,
de szegeny megijedt sajnos. pedig tenyleg segiteni akartam.
mert en eletben maradtam, de ki tudja mi lesz a kovetkezo
aldozataval.
2. olyan is van, aki egyszeruen azert szabalytalankodik,
mert tudja, hogy nem akarod osszetorni a kocsidat, ezert
ugyis lefekezel. ilyenkor fekezes nelkul megyek tovabb
mintha nem latnam, tole 20-30 centire maradok es nyomom
a kurtot. legkozelebb nem fog kijonni. remelem.
3. aki nem koszoni meg, hogy beengedtem. ez nagyon
idegesito. tenyleg en buszokat meg teherautokat is
beengedek, ha a zipzar elv szerint az kovetkezik.
de aki direkt elem tolja az orrat, aztan nem emeli
fel a koszos kezet hogy "kosz", az is kap.
nem viselem el, ha semmibe vesznek. ez olyan mintha
gyalogosan felloknenek vagy a labadra lepnenek, vagy
leloknenek a busz lepcsojerol, es nem kernenek
elnezest. a hatalmas humanussagnak es vegtelen nagy
tolerancianak is vannak hatarai. egy "koszonom" az
mindent megold, de aki ezt sem teszi meg, hat...
(aki elozesben van, es a motorteljesitmenye miatt
nem tud lehuzodni, arra tenyleg nem korrekt
villogni, hisz nem tud mit csinalni.)
---
>A sok hulye suzukis (velem egyutt) mellesleg a hetvegen tartotta a
>3. talalkozojat, es nagyon tuti lett.
milyen programok vannak egy ilyen talalkozon? VTI mar leirta
a Honda talalkozot. nincs kedved irni egy beszamolot?
---
> Most jovok az autoszalonrol, ha´t. ha´t... Azert a Ladanak meg
> mindig van mit tanulni.
baratom, a szovjetek csak szovjetek maradnak. hivjak akar
orosznak, feherorosznak, ukrannak, csecsennek vagy Isten
tudja minek.
z.
|
+ - | R11 Turbo megvetele? ( 16 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"
Felajánlottak megvételre egy 14 éves Renault 11 Turbo-t.
Motorikusan (1.4es) nagyon megkimélt tip-top. (egy idös hölgyé volt)
Kb 120e van benne /ha nem buherálták az órát/
A kaszni jó állapotba van, viszont a belső tér kicsit lelakott,
mivel össze van furkálva valami régebbi hangszorók miatt
amiknek most csak a helye látszik +4 új gumi az kell.
Sajnos egyáltalán nem vagyok képbe árügyileg.
Tudna valaki segiteni manapság max mit ér ez az auto???
"
Udv!
Ilyen kell nekem is!!! Felre a poenokat. Jo kis auto, amit erdemes
megnezni: fekek hamar kopnak, feltengelz, csomiban a kerekivnel a
szonyeg alatt. Az ara kb.: 300-400 az evjarattol fuggoen, bar en strapas
peldanyt lattam 220-ert is. Jo auto, olcso a fenttartasa. En mar tortem
egyet totalra, ha erdekel valami, akkor kerdezzetek!
Fresi BaCSi
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #502 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>1,4 16V 100 !!!!!!!!! LE ?????
>Szerintem csak _ketszer_ (!) irtak hulyeseget. Ez IMO az 1,6-os. Ugye?
Miert, azon senki nem lepodik meg, hogy a Civic VTi 1.6-os motorja
160LE vagy az R-Type 1.8-asa 190LE, mikozben a normal 1.8-as motorok
115-135 LE kvr|liek, a Fiat nem valtozo szelepvezerlesu 1.8-asa pl.
csak 113 LE. A VW Poloban meg mar par eve kaphato az 1.4 100 LE motor,
nyilvan ugyanez kerul az uj Skodaba is.
Udv: Zak
|
+ - | trabi karosszeria javitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy amerikai levelezos baratom valahonnan beszerzett egy 600-as trabantot
maganak (1967-es model). Restauralni szeretene es ezzel kapcsolatban segitek
neki.
Az egyik kerdesem az lenne, hogy a trabant karosszeriajat hogy es mikent
lehet javitani? Tudtommal ragasztassal lehet, de engem a pontos eljaras
erdekelne. Milyen ragaszto, mennyi ideig, mivel lehet potolni a
folytonossagi hianyokat, stb...
Tudna valaki irni errol?
Egyebkent mi a kulonbseg a 600 es a 601-es kozott a kulsejet leszamitva?
Koszi!
DM
|
+ - | HIX-AUTO oldal mukodik! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nemi korlatozassal, de elindult az uj oldal! A korlatozasok idovel
feloldodnak, ezert elore is elnezest kerek. Nezzetek meg, minden velemenyt,
otletet szivesen fogadok, varom a tovabbi linkeket a gyujtemenybe, stb.
Azert van igy is info, foleg ami a talalkat illeti, es ott van a TERKEP is!
Megnezheto, letoltheto (kb 200kB).
Jo nezelodest. :-)
az URL pedig: http://www.hix-auto.ini.hu
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | Eredmeny: TAGSAG 5. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az otodik adag levelbomba is megerkezett! Mindenkinek koszonom a
jelentekezeset, fel vannak veve az adatbazisba. Jelenleg 159 cim erkezett
(Szept. 14 17:04).
Aki meg nem kuldott, az batran kuldje el.
Fontos!! CSAK azok a levelek kerulnek be az adatbazisba, amiknek a subjectje
'LISTATAG VAGYOK'
(automatice szurodik).
Aki ezt nem tette meg meg, az meg megteheti. :-)
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | mindenki reflektorral jon... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bizony erdekes, mikor az ember ugy erzi, mindenki reflektorral
kozlekedik.
A kispolakban nekem is voltak ilyen erzeseim, mikor egy honapig azzal
kellett jarnom, raadasul februarban, jo kis havas idoben. Borzalom.
Alacsony, hangos, futes mutatoban...
Ekkor tanultam meg igazan. amit addig is tudtam, csak nem figyeltem oda
ra. Ha a szembe jovo vakit, mielott nekilatnal villogni es erre o is
villantana, amitol Te garantaltan nem latsz semmit, nezd meg a lampajat!
Ha teli van fennyel, akkor bizony reflektorozik, ha az alja sotetebb
akkor nem. Ebben az esetben, ha egyedi (minden 10. szembejovo) akkor
csak balfekul lotte be a tompitottat, ha szinte mind, akkor viszont a Te
kocsid tul alacsony...
A legszebb az volt, amikor a Subaruban ulve (kb masfel meter magasan van
az ember feje, sot inkabb foljebb), vakitott egyes szembejovok
tompitottja. Na ezeknek villogtam, mert ez mar katasztrofa.
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Re: Mar megint? Oh, neeee.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >1,4 16V 100 !!!!!!!!! LE ?????
> >Szerintem csak _ketszer_ (!) irtak hulyeseget. Ez IMO az 1,6-os. Ugye?
>
> Elobb gondolkodj, aztan irj!!! Hol is olvastam ezt az elobb??? Ha a Fiat
> az 1.2-esbol 82 loerot hoz ki, a Suzuki 1.0-bol 101-et, akkor mi a gond az
> 1.4-bol 100Le-vel? Nyilvan szetporgi az agyat, de a korszeru motorok egyre
> nagyobb fordulatszamot tudnak, ergo no a teljesitmeny is.
En ugy tudtam, hogy a Suzuki az 1.3-bol hozott ki 103 lovat. Mellesleg a
turbos dajhacsubol az 1.0 GTTi 104 loeros es ez mar tiz eves konstrukcio.
Ettol fuggetlenul nem csak a loero szamit, hanem a nyomatek is!
SzaboZE
|
+ - | Parhuzamos kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha mar szo van az elozesrol, akkor van egy parhuzamos kozlekedes kerdesem. 3
savod van. Belsoben kozlekedsz. Melletted a kulsoben (nem kozepen) veled
egyutt egy masik auto. Mindketten szeretnetek a kozepso savba sorolni.
Ilyenkor kinek van elsobbsege? (merthogy szerintem nekem)
Kosz elore is a valaszt!
SzaboZE
|
+ - | Re: izlesek es POFONOK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message news:...
> > 1. Az ember nem csak az ara miatt vesz autot. Van izlese is.
>
> ez nalad az erv. nalam ugyanarra egy ELLENerv.
>
> ha lesz autora koltheto masfel milliom, a kepes
> auto expresszt a Chevrolet-nel, vagy a Fordnal
> fogom felnyitni.
> es van izlesem.
Bocs, ha ketertelmu volt. Nem arrol szolt az erv, hogy a Suzuki a legszebb.
Hanem arrol, hogy miert venne az ember egy SZA'MA'RA nem esztetikus de
olcsobb autot, ha meg tudja venni a SZA'MA'RA esztetikus de dragabb autot
is?
|
+ - | Gumikatalogus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nekem Matador MP12 van, ez nem volt benne a tesztben. Valami uj fejlesztes,
michelin mintazatu. Van valakinek mar tapasztalata?
|
+ - | Csuszka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csussz
>...Az uton ho, latyak, jegfoltok...
>...Elndulasra semmi esely....
Ilyen esetek elkerulese erdekeben ajanlom a
gumiszonyeg hasznalatat, ez - elvileg - minden
autoban ott sasol a labak alatt.
A mar kikapart jeges jaratokbol nagyszeruen ki lehet
vele szabadulni, de egy filleres, bordas gumi labtorlo is
csodakra kepes.
No persze a jo teli gumiknal nincs jobb, de esetenkent igy
is jol johet neha ez a kis segitseg.
Fresi BaCSi
>ipariaramot (anyos) vezessen.
Csupasz kabelekhez foldelest az enyem azonnal vallal!!!
Col Tuci
>Ennek ellenére ismerek jópár suzukist, aki vezetni is
>tud... (ha ezt nem írom ide, Bunny megöl... :))))
Vagy en, ha o nem tenne meg ;-)
Ha mindez mas tipusu autoval tortenik, talan be sem irtad
volna a storyt?!
Na en is meselek.
Hungaria koruti feluljarora emelkedes kozben, 80-90 km/h
tajekan figyelve a belso savot (is), megpillantok egy osregi
Trabit, jon mint a veszedelem.
Mellem er...atkukkantok...oszhaju, rancos MAMOKA,
napszemu, !!!
A csucs az lett volna, ha emellett meg bombol a
hifin Karadi, Szecsi vagy valami mas orokzold ;-))))
Ha jol sejtem mindannyian igy szeretnenk megoregedni :-)
Udv-->Rudi
|
+ - | Traffipax-info (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
TV3, Napkelte, minden reggel 6-6.20 kozott,
a budapesti traffipaxok helyszinei, delelottre es
delutanra kulon lebontva.
Udv-->Rudi
|
+ - | Egypar dolog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Reszben megkovetem magam.
Nem ellenzem a weboldalak kesziteset, csak felvet nehany olyan jellegu
problemat, amit leirni hosszas lenne a listan.
Az elozo lazadasom formaja es stilusa ellen jogosak lehetnek a reakciok.
De reszletesen vegiggondolva, felmerul nehany problema, ami igenes
ketsegek koze veti az oldalak jelenleg eltervezett formajanak
megvalositasat.
Nem tepem a szam tovabb, aki kivancsi annak megirom maganba, a listara
nem, mert vitara adhat okot es egyebkent is hosszadalmas, sokakat nem
erdekelne.
Inkabb valaszolgatok:
A gombmotor infoirol sajnos csak annyit tudok osztani, hogy Ajkan a
helyi muszaki szakkozepiskolaban talalhato es megtekintheto.
Egy helyi tanar tervezte es szabadalmaztatta.
Ugy tudom egy kis leiras is van a szerkezethez. Tobbet sajnos nem tudok
rola mondani, mert hosszasan boncolgatni a keves ismeretemet rola
felesleges lenne. Meg kell nezni, tudtommal forras sehol nem talalhato
hozza, szakirodalom sem.
A hireim forrasa egy nagyon jo ismerosom, aki az iskola diakja volt.
Megis azert valamit.
Nagyjabol a szisztema: egy gomb alaku szerkezetben ket felkorlap
szoghelyzetvaltozasa (mar eredetileg is bizonyos szoghelyzetvaltozassal
van epitve) eredmenyezi a munkat. Nincs lenges, nincs vibracio, nincs
tomegtehetetlenseg (azert valamennyi van).
Az idegen szavakra es kifejezesekre szeretnek kiterni.
Miert van szukseg az ilyen szavakra mint pl. IMHO?
Magyar megfeklelojenek is van roviditese: SZVSZ.
Miert nem hasznaljuk a szep magyar anyanyelvunk? Annyi hasznalatlan szo
van benne, hogy hihetetlen. Nem kellene elsilanyitanunk ilyen idegen
kifejezesekkel. Bezzeg mikor a motort helyett azt irom motrot akkor van
haborgas. Es mivel vannak magyar roviditesek is es praktikusak is
ajanlom hasznaljuk inkabb azokat. Mint "pl.": ti. (tudni illik), ld.
(lasd), ui. (ugyanis), stb=etc(latin). Es meg rengeteg van, miert nem
ezeket hasznaljuk?
Csak gondoltam megjegyzem, nem azert mert nem olvastam multkor a
jelentest magyarazo leveleket. Hanem mert zavaro. Magyar neyelvu a lista
nem?
A kovetkezo az automarkakkal es a kasztokkal kapcsolatos.
Ha valaki velemenyt nyilvanit egy bizonyos marka nehany kepviselojerol,
az meg nem altalanositas, nem egyertelmu eloitelet stb.
Kerek mindenkit, egyet magyarazzon meg nekem, miert a suzukisokkal es az
astrasokkal kerulok az utakon erzelmi konfliktusba?
A bmw-merci-stb. autokat mar fel sem veszem, nem az en
gepjarmukategoriam. Azok mar a felso kozep, es felsokategoriasok, mig az
en autom csak alsokozep, ha jol tudom.
Valamint veluk kapcsolatban, bele kell torodni, hogy az egy mas
kepessegu auto mint az enyem, es mivel kategoriaban is mas, a mai
jogallapotok ertelmeben a vezetoje elonyoket elvez. (deszepen
fogalmaztam, hogy megveszi kilora a rendoroket)
Ebbe bele kell torodni.
(labjegyzetkent megjegyzem, nem szemelyesek az inditekaim a miautonkkal
szemben, akik ismernek tudjak, hogy egyetlen autot gyulolok a ladat)
>nekem az jutott volna eszembe, hogy a kozponti
>(trafo)kabelt osszekotom a gyartyak (osszes!) kabeleivel.
>arra gondolva, hogy akkor mind a negy gyertya egyszerre
>szikrazik, de ez szuksegmegoldaskent nem zavar senkit.
>vajon ez mukodott volna? vagy ahhoz keves a szikra,
>es nem biztos hogy mind a negy gyertya atut?
Inkabb a rossz idben torteno gyujtas lehet a gond, ha egyaltalan eleg
energia van egy gyujtoivben ilyenkor.
Ugyanis letezik egy fogalom, az egyuttnyitas. Es egy masik az oblites.
Ezek szoros kapcsolatban vannak egymassal. Megpedig:
A szelepvezerles folytan a kipufogasi utem vegen mar nyit 15-20°-kal
korabban a szivoszelep. A bearamlo benzin levego keverek segiti kifele a
kpufogogaz maradvanyait, amelyek a kis mennyiseguk miatt elvesztettek
mozgasi energiajuk jelentos reszet. Igy tokeletesebb a feltoltes es a
kipufogas.
(FIGYELEM! egy motor utemei-szivas-kipufogas, a motor belsejeben lezajlo
folamatok-feltoltes-kipufogas)
A feltoltes nem a levegotobblet hozzaadasat jelenti! Gondolom evidens,
hogy a hengerteret fel kell tolteni levego-uzemanyag keverekkel.
....Tehat, ha allandora kotod az osszes gyertyat, akkor egy
korulfordulas alatt 4-szer gyujt egy gyertya egy hengerben. Ami ugye nem
jo.
Mas:
Sot ha Raba-t (mondjuk Steiger) veszel, akkor tamogatod igazan a magyar
ipart! Pl. Phillips radioval.
>7. Ha suzukit veszel tamogatod a magyar ipart!!! :))))
Kedves Dolnai Norbi!
>kivancsi vagyok, kik csatlakoznanak meg....?
En is kivancsi vagyok.
Meg lesz nehany kis maszek, de veluk sem lesz teljes koru, mert minden
ami az autos temaval kapcsolatos nem lesz kedvezmenyezett.
Benzinkutat ugysem talaltok (bi-bi) :p . Ez csak kis moka volt.
Tovabba, ha adtok nekem is posztert meg zaszlot, akkor kedvezmenyesen
megjavitom az autoitok mondjuk olyan 50+Afa rezsi oraber. Kepesitesem is
van! Na mikor jon az elso kuncsaft? Mondjam a cimet?
De el kell am jonni Gyorbe! Van akinek nem eri meg? Keves szamu
jelentkezo eseten nincs am kedvezmeny!
Bocsanat az elcelesert! De probalom erzekeltetni a dolog tavlatait.
Megint mas:
>Rossz hirem van. Vagy csapagy (95%) vagy szeleptomitesnel (5%) elfolyik az
>olajad. Fordulatszamnal meg eleg a nyomas de alapjaratnal, foleg amig hideg
>a motor, a res eleg arra hogy a nyomas leessen. Gyogyszer : fotengely
>csapagy csere. Addig meg lehet hogy van egy par honapod, kb. 5000 km max. De
>figyeld, hogy egyre magasabb fordulatnal kezd a nyomas majd csokkenni.
Akkor gondban vagyok. Meggeneraloztam a kocsim. Azota ezt csinalja. De
csak meleg motornal. Ilyenkor mi a teendo?
Ja es akkor sem mindig. Persze egy minosegi asvanyiolajjal nem.
Mi lehet a gond?
Ja es mikor magasabb fordulatrol all vissza alapjaratra, leggyakrabban
akkor csinalja. Az auto egyebkent egy 10.000 km-es skoda.
Lecke feladva.
Ja es kerlek mondjatok el nekem, miert befolyasolja az olajnyomast a
csapagykopottsag, vagy hogyan bef. a fotengelycsapagy egyaltalan.
Ja a kerdezo illetonek, ha valoban csapagyas, akkor eso fordulatnal
uresben a motorbol eros kis kopogasok jonnek.Hasonlo mint a szelphang.
De kemenyebb.Csak fordulateseskor. Meghuzod a gazbowdent, kiporog 3500
fkornyekeig, aztan hagyod visszaesni alapjaratra, kozben hallgatod.
Hat meg mindig mas?:
>A masik: tud e valaki olyan web helyet ahol a Minik-rol lehetne infokat
Engem is erdekel, de csak olyanokrol, amik alatt dogos popok vannak.
|
+ - | Re: RE:Suzi draga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Ezt nem ertem. Fiatnal Pl. lengescsillapito 25e FT, Suzukinal 15.
>Mennyi ez egy merdzsoba?
Az allitolag draga alkatresz utanpotlasu Nissan (Japan) automba
22.000 volt parban szerelessel (utangyartott). A gyari, uj
26.000/db. Toyota fekbetet: 4.000-8.000. Suzuki 15.000. Vagy
a Suzuki is Japan? De mondhatnek sok mas alkatreszt, ami
ugyanannyi/olcsobb. Most mi van a japan alkatreszarakkal?
|
+ - | Konvoj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Breko - breko Gumikacsa hol verodunk konvojba Kecskemet fele okt. 2. -an
;-)) ??
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
HIX autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
|
+ - | Muanyag lokharitok javitasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Budapest III kerulet, Csillaghegy, Dozsa Gyorgy ut (hazszamot nem tudom,
a csillaghegyi HEV megallohoz kozelebb eso vegen, a Csillaghegy foutcajanak
latszo Matyas kiraly uttal valo keresztezodestol talan 100 meterre). Hogy
konnyebb legyen betajolni: a Dozsa Gyorgy ut a HEV-vel es a regi Szentendrei
uttal parhuzamosan halad, de a HEV "tuloldalan".
Udv///Laci
|
+ - | Konvoj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
Engem is erdekel a Bp-i konvoj, mellesleg van nehany szabad hely a kocsiban
Gyorbol.
Zotya
|
+ - | HIX-auto home page (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az oldalnak legyen publikus es zartkoru resze is.
Ez volt az eredeti elkepzeles !
Zotya
|
+ - | Re: SPERDIFI (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En is kivancsi lennek ra, ezert kerlek a listara valaszoljatok...
Koszi,
HNR
Honda Civic LSi
> wrote in message news:...
> Uraim
!
>
>
> Ki tud nekem felvilagositast adni arrol ,hogy mi a sperdifi ?
> KOSZI
> Peti
>
|
+ - | Bp olaj & Konvoj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autostarsak!
Hamarosan olajat kellene cserelnem, a Ladank-ban.
Szerintetek megeri venni BP SAE 15-W40-es olajat 5 litert 2000Ft-ert? (Metro
aruhaz)
Ez eleg olcsonak tunik. Ez az olaj gyengebb minosegu az Mol-e nal?
Segitsegeteket elore is koszonom!
Tamogatom a kozos konvoj otletet Kecskemetig.
Jo autozast!
Andras
LADA 21074
|
+ - | fotengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
koszi a valaszt es egy kerdes!
Elegge meresz vagyok autoszereles ugyben, de nincs vegzettsegem hozza.
Csinaltam mar: karbiszereles, alapjaratalltias, gyujtasallitas, olajcsere,
vezermulanc csere, kinyomocsapagycsere.
Lattam mar motort is szetszedve es jelen is voltam osszerakaskor,
a kerdesem: ki tudom e cserelni a fotengelycsapagyat ugy hogy:
Olajtekno le, gyergyak ki, hajtokar aljan levo csavarok le, also felkor le,
dugo feltol, csapagyfelek ki, helyette ujak be, dugo le, fekor az aljara
vissza, csavar meghuz, tobbi osszerak....
Igy elvileg ki lehet e cserelni a hajtokar csapagyakat, vagy erdemes
teljesen ki a motort es az allo csapagyakat is cserelni?(mert ugye az tuti ,
hogy a leirt moccerrel nem megy az allo csapagy csere)
A masik amiert szet kell-e szedni az az hogy fel kell e koszorultetni a
fotengelyt ezt mikor kell csinalni???, laccik-e ez a fotengelyen...
A tobbit, majd ha lesz tobb penzem... (ezert erdekelne hogy lehet e csak
'igy' hajtokarcsapagyat cserelni)
Megvalami: ha arra adom a fejem hogy szetszedem akkor egy skoda konyv,
muszaki erzek, egy jo adag onbizalom segitsegevel fel lehet-e ujitani egy
motort?
elore is koszi a segitseget, varom a talalkozot.
udv a listanak es poroltot a flame-ekhez:
Feri
|
+ - | Hasznalt auto allapotfelmeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Viktor irta a #502-es szamban:
>Felajánlottak megvételre egy 14 éves Renault 11 Turbo-t.
>Motorikusan (1.4es) nagyon megkimélt tip-top. (egy idös hölgyé volt)
....
>Tudna valaki segiteni manapság max mit ér ez az auto???
Masnak is mondom-irom:
ha venne'tek Renault-t (es pestiek-Pest kornyekiek vagytok), szoljatok,
megbeszelunk egy idopontot a muszakis sracokkal, akik el tudnak vegezni egy
teljes allapotfelmerest. Nehogy emiatt vki beleszaladjon egy rejtett vagy
eltussolt hibaba (foleg oregebb autoknal).
Nyilvan nem ez az egyedul udvozito megoldas autovasarlaskor, de hatha
valakinek segithet.
udv, deejaytiszy
|
+ - | Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Csaba irta:
>>Skoda Fabia 1,4 16V 100 !!!!!!!!! LE ?????
>>Ugye nyomdahiba a 100 LE?
>
>Igen, nyomdahiba. Az a kocsi 101 LE :)) Holnap kapom az elso ertekelest,
>ha valakit erdekel, leforditom.
Ezennel megkovetek mindenkit az 1 LE miatt... :-)
Csaba!
Persze, forditsad-irjad, legy szives!
Nekem foton nagyon teccik a gep.
deejaytiszy
|
+ - | Re: telefonszam, traffipax, olajnyomas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> Kerlek Titeket, irjatok le, akar csak maganban is, miert volt
> rossz otlet ez a telefonszam csere-bere.
Vajon engem melyik tag es miert hivna fel itt Szekszardon.
A legkozelebbi tagok Pakson es Pecsett laknak.
Ha tolem szeretnenek valamit, akkor ugyis eloszor
e-mail-ban keresnek meg. Ha valami miatt valaki
eljon Szekszardra, es a segitsegem keri, akkor adott
esetben ugyis odaadom a telefonszamomat. Vagy
szemelyesen is segitek neki, ha tudok es igenyli.
Amig meg ez nincs, akkor folosleges informacio, hogy
x telefonszamon elerhetsz 8-16 kozott,
y telefonszamon 16:30 es 17:30 kozott,
Utana 21:00-ig z a szamom.
Hetvegen vagy a q vagy az r szamon kereshetsz, ha
az y-on es a z-n nem talalsz.
Mobilom nincs, mert eddig nem volt szuksegem ra.
Ha lesz, sem fogom magamnal tartani allandoan.
Bocs, de szerintem ez a tema itt off topic.
Traffipax:
Szekszard kornyeken mostanaban nagyon szeretik a rendorok
a 6-os ut 122-132 kilometerszelveny kozotti szakaszat.
Itt kepesek este 8 utan is az uttol 5-10 meter tavolsagra
leselkedni. A 124 -es tabla kornyeken az ut keleti oldalan van
egy 2 m magas toltes eleg hosszan. Oda is fel szoktak maszni
es a bokrok kozul villognak.
Mintha a regebbi kedvenc helyukrol a 133- 145 km kozotti
reszrol atszoktak volna a fenti helyre. Persze ettol meg
senki ne merjen ez utobbi, 4 savos utszakaszon gyorsan menni,
mert lehet, hogy eppen akkor visszamennek.
Kerdes: inditas utan egy ket mp.-ig nincs olajnyomasom
> Rossz hirem van. Vagy csapagy (95%) vagy szeleptomitesnel (5%)
> elfolyik az olajad.
Van meg mas hibalehetoseg is.
Ha jol emlekszem azt irtad, hogy olajcsere utan jott elo.
Ez esetben lehet egy olyan, nagyon ritka hiba, hogy a
a szerelo nem a katalogus alapjan belevalo olajszurot
tette bele, hanem egy ugyanolyant, de az csak kivulrol
ugyanolyan. Azt nem ilyen iranyu atfolyasra terveztek,
hanem ellentetesre. Emiatt az olajnyomasnak egy szelepet
at kell szakitania. Ehhez ido kell. Nezz utana az olajszuro
tipusanak !
Udv. Tibi
|
+ - | R11, Mini, Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Viktornak:
"Felajánlottak megvételre egy 14 éves Renault 11
Turbo-t. Motorikusan (1.4es) nagyon megkimélt tip-top. (egy
idös hölgyé volt)."
Minden hasznalt auto idos holgye volt, nem tudtad? Vagy
pape, mint a multkor hallottuk. Plane a turbomotorosak ;-)
Ha elado lennek, en is ilyeneket mondanek. (Ha _ismered_ a
holgyet, akkor bocs.)
Miklosnak:
"A masik: tud e valaki olyan web helyet ahol a
Minik-rol lehetne infokat szerezni, vagy Mo-i klub cimet.
Ezzel is az orok halam uldozze a jo tevomet."
A Kozlekedesi Muzeumban eppen Mini kiallitas van, amihez a
Mini-klub is hozzajarult (iden 50 eves a Mini, sok boldog
szulinapot).
deejaytiszy-nek:
A Skoda 1.4-es motorja sajat fejlesztes, az 1000MB ota (!!)
futo szeria legfrissebb reinkarnacioja. Ezt kapja meg a VW
Lupo es a Seat Arosa is. Az Octaviaba is komolyan
gondoljak: lasd Gonczi Csaba levelet Szlovakiabol. Az
1.4 Octaviaba araban (<2M) nem vagyok biztos, azt nem is
irtam, hogy biztos lennek benne, de bizonyos madarak, ugye,
csirip-csirip. Bar ami a felszereltseget illeti, lehet,
hogy meg a visszapillanto-tukor is az extralistan lesz ;-)
A Skoda Fabiarol egyebkent remek jo uj kepek vannak a
www.skoda-auto.com cimen!
Udv
Stevie [az elfogult skodas] {aki persze csak Skoda temakban
elfogult skodas]
|
+ - | TRAFFIPAX (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
BUDAPEST
Soroksari uton szinte vegig szamithattok ra!
A Vagohidnal szoktak a leggyakrabban allni.
Csepeli gyorsforgalmi ut (talan Kvassai?). A szabadkikotonel allnak a
lombok alatt.
Bye:
D
|
+ - | Traffipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Most hallottam: - Ha a rendor valamiert(pl:gyorshajtas) megbirsagol,
akkor nezd meg a zubbonyan a feliratot. Ha "keszeleti rendorseg" felirat
van, akkor tudnod kell, hogy neki a rendorseg 20 000Ft-ot fizet minden
megvesztegetessel probalkozo szemely beszallitasaert!
Tehat ennel joval tobbet kell fizetned, hogy neki megerje! ,-))
Csa':D
|
+ - | Skoda motor, olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nemreg olvastam a Skoda honlapon (vagy a Magyar Skoda Lapon, mar nem
emlekszem), hogy az 1.4-es motor (ez mar OHC, mig a Feliciaban a regi
1.3 OHV motor van) cseh fejlesztes, tehat semmi koze a regebbi VW
motorokhoz (a cikk szerint). 68LE alapban, jo nyomatekgorbevel es az
Octaviahoz fejlesztettek. Lehet, hogy ezt modositottak (101LE) es rakjak
a Fabiaba is.
:
Holnap kapom az elso ertekelest, ha valakit erdekel, leforditom.
Engem erdekel, varom a forditast, akar maganba is!
:
Legutolso alkalommal Mobil S (10/40) olajat tettem az automba es 10e km
megtetele utan az autoban a minimum ala csokkent az
olajszint. Regebben Castrol (5/40) olajat hasznaltam ebbol
mindossze csak par dl hianyzott 10e km utan. (Csak sajnos
az ara is eleg borsos) A Mobil olaj mar 3e km megtetele
utan sotetbarna szint vette fel, mig a Castrol 4-5e km-nel
enyhe sotet mez (nem surusegre hanem szinre) szeru maradt.
Ugyanezt tapasztaltam en is Mobil S 10W-40-nel. Azt hittem a Mobil az
egyik legjobb.
Vlad:
jelenleg sima omv van benne es nagyon szep a hangja. ha kedvezni
akarsz neki akkor a valvoline-t sokan ajanljak
Milyen az OMV? Ha sokan ajanljak (ki?) a Valvoline-t, miert nem azt
hasznalsz?
Nem kotozkodni akarok, csak kerdezem!
Es ugy altalaban: kinek melyik olaj valt be es miert?
Udvozlettel:
Peter
|
+ - | RE:fenyek...... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok !!!
Lazar Peter emlitette a kodlampakat !! aki bekapcsolja,
fenyes nappal vagy akar ejszaka, jo latasi viszonyok
kozott, azok ellen (bocs) miert nem lep fel a tisztelt
Kozeg, mint ellenem valamikor regebben. megyek haza a
fouton, felszerelve a zsir uj kodlampa, vilagit az 55w, had
lassa mindenki. hatosagi szemely utszelen, int: stop!
elkerte az uti okmanyokat......... majd megbuntetett 3500
penzre gyorshajtasert!!!!! en csak 70-nel mentem!!!!!
igeeen, de kozolte, hogy a kodlampa uzemeltetese csak
1,korlatozott latasi viszonyok kozott,
2,vagy/es kulonossen indokolt lassu menetben, ill.
3,megkulonboztetett jelzest hasznalo jarmuveknel
engedelyezett.
mivel nalam egyik eset sem allt fenn, igy max. 25 km/h
sebesseggel (2pont) haladhattam volna!!!
azota nincs kodlampam!!!!!!! leszereltem, nehogy ujra
kisertesbe ejtsen az az 55w!! volt kodlampam sacc/kb 4
orat.
bocs ha untattam valakit, de igy jartam, ne essen senki
ilyen hibaba.
udv..................attus
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
a hangya egesz nyaron serenyen dolgozott,
a tucsok egesz nyaron vigan hegedult,
osszel meg is doglott mind a ketto.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|
+ - | autok hibai, vezetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: Meg utalom a reflektorosokat, meg a kodlampasokat, meg a rosszul
: beallitott fenyszorosokat, meg a hatso sarfogo hianyos autokat, a
: sorelozgetosoket, soroljam meg ? Ezekert nem az autok felelosek
: szerintem ...
Sajnos reszben igen. Masfel hete, ejszaka, maganyos orszagut (a komplett
ejszakai faunaval ;) ), 3-4 percenkent szembeforgalom, villog mint allat.
Radaroznak? Nem. Szent meggyozodesem volt, hogy tompitottal kozlekedek,
mert a reflektor lampaja nem egett. Rovidlabu egyen leven eleg elol ulok a
Corsaban es a kormany felso ive pont kitakarja a reflektor, hatso kodlampa
visszajelzo izzoit ill. a fordulatszammero skalajat a 2500...4000 es a
kilometerorat a 80...120 tartomanyban. Ha lejjebb veszem az
ulesmagassagot, akkor mindent latok a muszerfalon, de az ut helyett csak
az eget kemlelhetem. ;)
Ugyanigy a sarvedok. Itt Nemetorszagban nem kotelezoek. Nem is latsz kb.
200 meter kovetesi tavolsagon belul semmit, ha zuhogo esoben elhuz
melletted az autopalyan valaki. Ha meg konvojban mesz mondjuk 80-nal, jobb
esetben latod a hatso kodlampajat, es az utbol az elso 15 metert. Nekem a
Corsan van sarvedo. Sz@rt sem er. Ugyanis a kerek mogott van kb. 5 cm-rel.
Viszont, hogy ha rukvercben felallok a jardara, nem tephetem le a
szegelynel, ezert nem er le a foldig. Gondolkoztam mar rajta, hogy atrakom
10 cm-rel hatrebb/lejjebb, akarmilyen ortopedul is nezzen ki, de nem tudom
rogziteni. Emiatt aztan valamelyik autosmagazin tesztje regebben kihozta,
hogy sarvedo/anelkul kozotti kulonbseg 5 km/h-nak felel meg, a felvert viz
mennyiseget tekintve. Ilyen szempontbol egy regi Zsiguli/Skoda magasan ver
minden nyugati autocsodat, mivel ezeknel legalabb 50 km/h kulonbseget
jelent a sarvedo -- sajat tapasztalataim szerint. Ugyanigy, valamelyik
kamion nyomja oldalra a vizet, valamelyik meg nem. Erre meg nem jottem ra,
hogy mitol fugg.
##
Mielott leszoljatok a kulfoldi rendszamu autosokat: ne felejtsuk el, hogy
ok tobbnyire nem ismerik a helyi varosi kozlekedes rejtelyeit, legtobb
esetben a keresztezodesben jut eszukbe, hogy "hopp, itt megsem balra,
hanem jobbra kell mennem". Tegnap egy berlini rendszamu jott majdnem belem
egy negysavos keresztezodesben: egy-sav jobbra ill. balra es ketto
egyenesen [varosban]. A kulso egyenes savot lezartak. Megyunk 60..70-nel
(60 a megengedett), en a jobbra kanyarodo savban, o a kulso egyenes
savban. A bojak elott megall, es tanakodik, hogy merre. 10 meterre vagyok
tole, index kivag, es azonnal kanyarodik, majd szerencsere befekez. Ennek
ellenere vallom, hogy a nemetek kulfoldon elik ki az autos perverzioikat.
A "vasarnapi autos", aki Nemetorszagban megengedett-10 km/h-val kozlekedik
[es tenyleg csak a "lakott terulet vege" tabla _utan_ kezd gyorsitani], a
cseh oldalra aterve legalabb +20 km/h-val kozlekedik. Eleg sokszor
megeltem mar, hogy a nemet oldalon 'tokoreszok' a cseh oldalon nagyon
hamar visszaeloznek...
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
|