1. |
teli gumi (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Fek kerdes (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: KHK (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
UNIX Trade (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: KHK (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Kiborulas es egyebek... (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: ropogas (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: mp3 meg cd (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: skoda ertekduplazas (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
Ekezet (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
11. |
sportvalto, picistati (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
12. |
KHK-rolSzVSz... (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
13. |
Peugeot 405 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
14. |
a KHK tagjai (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: KHK (mind) |
92 sor |
(cikkei) |
16. |
kodfenyszoro beallitasa (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
17. |
unixtrade again (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Magyarnemzet/teli kozlekedes (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
19. |
UNIX Trade + kodlampa (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
20. |
Valaszok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
21. |
Izopropil-alkohol (mind) |
127 sor |
(cikkei) |
22. |
KHK (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
23. |
khk (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
24. |
re: teli/nedves gumi (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
25. |
Nem nyafogne'k, de most ma'r ke't so:rt... (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
26. |
Solex, peres gumi, fek hatra (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
27. |
Gumimeret / Megane/ Kodlampa (mind) |
161 sor |
(cikkei) |
28. |
Kodlampa; Mit erdemel az a bunos??? (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
29. |
18.ker, radio, skoda & teli gumi (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
30. |
PICISTATI, KHK (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
31. |
Szosszenetek (mind) |
96 sor |
(cikkei) |
32. |
Becsaptak a muszaki vizsgan (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: fek kerdes, jo auto, Lada 110, kerekpar (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
34. |
Ezt =?UNKNOWN?Q?=E9rdemes_megn=E9zni=2E?= (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
35. |
Ekezetek, jajj, mar sokadszor (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
36. |
Renault Megane (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
37. |
kotelezobiztositas auto vetelekor (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A KHVM gépjármu-közlekedési fôosztályának vezetôje megerôsítette: a
>múlt héten megkezdett vizsgálat során arra keresnek választ, mennyire
>felkészültek az autósok a téli közlekedésre...
Roppant kivancsi lennek, hogy ez a vizsgalat hol es hogyan zajlik,
no meg kiket vizsgalnak?
>.... következô télre már kötelezô érvényu jogszabály
> írja elô a téli gumi használatát.
Szerintem ez vicces es aligha oldana meg a problemakat,
vagy az idonkent kialakulo kaoszt a kozlekedesben.
A balesetek, koccanasok sem csokkennenek jelentosen, sot,
nagyon sokan azt hiszik, hogy ha teli gumival kozlekedik, akkor
ugyanugy szaguldozhat, mint nyaron, szaraz uton :-(
Persze nincs penz a ho eltakaritasara, az utak szorasara, nosza
kotelezzuk megint az autosokat, az viszont mar nem szamit, ha
a jeges, szoratlan utakon a teli gumi is csuszik.
Milyen erdekes, hogy a jardakat kotelezo takaritaniuk a kornyezo
ingatlan tulajdonosainak, ellenben a kozutakra mar nem ervenyes
a torveny?!?!?!
Felreertesek elkerulese vegett: vadiuj teli gumik vannak az
automon :-)
Udv-->Rudi
|
+ - | Re: Fek kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helló Norbi & AUTOsok!
>Szerintetek miert van, hogy a fek elore jobban fog, mint hatra?
Ezt már én is megkérdeztem a szerelőmtől:)). Tényleg így van, ez a fékrendszer
default beállítása, ugyanis legtöbbször mikor fékezel, előrefelé halad a kocsi,
az első kerekekre nagyobb erő hat (előre lendül az auto). Épp emiatt, ha havas
-csúszós lejtőn tolatsz lefelé, érdemes a kéziféket is használni, mert a kézifé
k a hátsó kerekekre hat.
Üdv
József
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Az AUTO #578-as szamaban irta Stevie ):
> Hogyan lehetne a negativ hozzaszolasokat elkerulni?
> Lehetne egy kulso moderatorral, dehat az a vilag vege
> lenne, ellentetes a lista szemleletevel, fuj.
???
Miert lenne ez a "vilag vege"? A HIX lapok legoregebbje (az alapito
atya :-))) a TIPP moderalt. (Miert "kulso"? A moderator szinte
mindig listatag...) A dolog arnyalja viszont, hogy egy szinten
muszaki, nagyforgalmu lista, a HIX GURU nem moderalt... Na,
olykor olyan is a hangja :-(
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | UNIX Trade (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Koszonom subject-beli felvetesemre adott valszaitokat!
Viszlat: D. Karoly
|
+ - | Re: KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Az AUTO #578-as szamaban irta Stevie ):
> Hogyan lehetne a negativ hozzaszolasokat elkerulni?
> Lehetne egy kulso moderatorral, dehat az a vilag vege
> lenne, ellentetes a lista szemleletevel, fuj.
???
Miert lenne ez a "vilag vege"? A HIX lapok legoregebbje (az alapito
atya :-))) a TIPP moderalt. (Miert "kulso"? A moderator szinte
mindig listatag...) A dolog arnyalja viszont, hogy egy szinten
muszaki, nagyforgalmu lista, a HIX nem moderalt... Na, olykor
olyan is a hangja :-(
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Re: Kiborulas es egyebek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Az AUTO #579-es szamaban irta BenkoGTD
):
> Először is, úgy látom, hogy az ékezetek csak a subjectben nem
> használhatóak, ha megengeditek, ezentúl használom a magyar
> ékezetes karaktereket is.
(Tipikus HIX lista tunet... Semmi uj nincs a nap alatt? Vagy en
vagyok tul oreg? :-()) Igyekszem "szikaran" valaszolni, ezert a HIX
ETKETT egy pontjat idezem be *szo szerint*:
Ne irj ekezetes betukkel, hiszen a kulfoldi szamitogepeken ezek
nem jelennek meg, ne hasznalj vezerlo karaktereket vagy nem-
ASCII karaktereket!
Vilagos es ertheto. Kommentar nem kell hozza. Nem is teszem
meg! (Mielott barki vitazni kivanna: igerem :-) minden felvetesre a
fenti bekezdes beidezesevel valaszolok :-)))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Re: ropogas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Szerintetek mi lehet? Olajfogyas nincs. Vagy lehet, hogy a kerekcsapagy
> adta meg magat?
>
> Szerintem ha van garazsod es talan meg lehuzod is akkor szedd szet es rogton
> kiderul. Nem hinnem, hogy igy barki is meg birna mondani neked.
>
Megprobaltam leszedni lehuzo nelkul, hat nem jott ossze... :o( Ma
elvileg kapok lehuzot, es akkor adok neki! :o) De vasarnap mar azon
gondolkoztam, hogy berakok egy kezigranatot, es folrobbantom.
Szerencsere az Indexen a Skoda Tuning topikban akadt olyan segitokesz
szemely, aki ajanlott egy helyet, ahol remek kis granatokat lehet kapni
:o)
> Legalabb jo no volt, megerte, hogy szetcseszodott az autod?
>
Megerte.... :o) Csak sajna eppen nem haza mentunk :o( Akkor
kenytelen lettem volna ott aludni :o)
Udv...Adam
PS: ja, garazsom nincs, ugyhogy a szabad eg alatt a hoesesben fogom
megcsinalni... Nagyon emlekeztet az egy evvel ezelott tortentekre, mert
en hulye akkor is a szakado hoban csereltem ki a fekbeteteket. :o)
|
+ - | Re: mp3 meg cd (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Gyakori panasz a CD lejatszokkal kapcsolatban hogy ugrik.
> Altalaban rezeg az egesz alkalmatossag, meg rezonancia
> is van boven. Kesz csoda hogy egyaltalan kepes valamire.
> Legyen egy kis turelmetek par honapig, nemsokara jon a mozgo
> alkatresz nelkuli MP3 (MPEG 2 Layer 3) lejatszo,
> esetleg (esetenkent) ujratoltheto hanganyaggal.
>
Igen, csak az a problema, hogy az a nyavajas MP3 egy tomoritest
alkalmazo rogzitesi eljaras, es ezert en azert maradok a hagyomanyos
CD-nel, eg es fold a hangkulonbseg. MD-t se vennek, pedig ot egy fokkal
jobb tomoritesi algoritmust hasznalnak.
Udv...Adam
|
+ - | Re: skoda ertekduplazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
> Kerdesem: Hanyas gumit erdemes ra venni, figyelembe veve, hogy
> min(n)el kisebb, annal olcsobb... Skodam van! :-))
>
> Ezzel kapcsolatban: A Barum szlovak? Es a Debica?
>
A Barum asszem Cseh, a Debica lengyel, de vegulis tokmindegy, mert mind
a ketto mar nagy nyugati gyarak tulajdonaban van, es jo minoseget
gyartanak.
Skodara ajanlatos a 165/70 illetve /80-as, a 155-os velemenyem szerint
mar nagyon kekeny lenne, es szaraz idoben nagy sebessegnel mar nem lenne
az igazi. A ket meret kozott amugy kb 400 penz volt a kulonbseg. Nekem
Debicaim vannak, es teljesen meg vagyok elegedve veluk, nagyon bejottek.
Ez volt masfel honappal ezelott 8000 penz darabja. (165 R13/70)
Udv....Adam
Skoda 105 GLs
|
+ - | Ekezet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mea culpa!
Miutan ket listatarsunk felhivta figyelmemet az ekezetek hasznalatanak nem
ajanlottsagara (na ezt jolmegaszontam), ezuton unnepelyesen lemondok roluk,
egyuttal elnezest kerek minden listatarsunktol, akiknek kellemetlenseget
okoztam vele.
Bocsika.
___|___
_/_______\_
(Oo==o==oO)
[]=======[]
BenkoGTD
KHK tag
|
+ - | sportvalto, picistati (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv a tisztelt Listanak!
En is neztem a suj.ben emlitett nusort a TV3-on.
Az Unix-Trade-re en is raharaptam, engem sem engedett ra, a max 16 user
dumaval.
Szombat kb. 23 ora korul.
Ugyanebben a musorban ecseteltek a teli vezetes rejtelmeit.
Mit tegyunk, ha a kanyarodas kozben a kocsi tovabb megy egyenesen?
Kuplung kinyomas, gyors kezifek be-ki, erre a kocsi befordul a kanyarba.
Ekozben mentek a demo kepek, a tesztpalyarol, mar sokadszor ugyanaz a
jelenet.
Nemi hallgatas utan (kb 1/2 perc) megjegyzik, hogy csak az hasznalja aki mar
begyakorolta.
Belegondoltam, hogy ezek utan boldog-boldogtalan kezifekkel fog majd
kanyarodni?
Mari neni, Pista bacsi, aki a Lu'z Maria utani autos musorban azt hallottak,
hogy csuszos uton kezifekkel lehet kanyarodni?
Lehet, hogy csak en vagyok egy kicsit borulato.
Udvozlettel:
Nagy Tamas, Paks
R.A.bbit
|
+ - | KHK-rolSzVSz... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali HIX-autosok!
Az Oldboy altal felvetett otlet arra jo, hogy magunkba szalljunk, kik is
vagyunk (egyenileg, persze). Egy leragott csontot peldanak felhozva: Volner
Jani es a legyalult gumija. Miert nem lehetett elhinni neki, hogy a sajat
autojan tudja, hogy le van kopva az oldala? Itt hummogot-tamadott szinte
mindenki es nem ertettea dolgot, aztan a bizonyitas ota elo sem hozza
senki....
A KHK Oldboy-i celja, ha jol ertem az, hogy kimeljuk egymas idegeit egy
hatar utan, higgyunk a masiknak, hatha neki van igaza! Arrol vitat nyitni,
hogy a Volner-Suzukin milyen a gumi pl.abszolut folosleges, hisz nem tudjuk
cafolni, mert nem lathatjuk, mig a parkoloban meg nem mutatja....
Ennyi:
Levente
--
"hajtott kereket kormanyozni???"
"Mi ertunk hozza!" (Trabant)
"Intelligens megoldasok ezen a bolygon""
|
+ - | Peugeot 405 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok!
Autovasarlas elott allok es informaciot, tapasztalatokat
keresek a Peugeot 405-rol. Nagyon tetszik az auto, de nem
igazan ismerem, erdekelne, hogy mennyire megbizhato, nem
kell-e gyakran szervizbe rohangalni vele (esetleg futomu
vagy motorhibak, elektronikai problemak). Szoval, hogy
mennyire strapabiro. 1.6-os benzines motorral neztem, ez is
erdekelne, hogy mik a tapasztalatok (menettulajdonsagok,
fogyasztas, szerviz).
Amit kineztem, az egy 1991-es 1.6-os darab, valamivel 1M Ft
alatt.
Kerlek, ha tudsz valamit errol a kocsirol vagy van ilyen
valamelyik ismerosodnek, ird meg nekem, hogy segitsen a
dontesben, mert meg nem merem megvenni.
Foleg az erdekel, ha valami miatt NEM ajanlod ezt a tipust.
Halas koszonet.
Valaszokat direkt a cimre kernem, ha
lehet.
Feri
|
+ - | a KHK tagjai (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Akiket erdekel, azok tudomasara hozom, hogy
eddig a fenti 16 lista-tarsunk vallalta onkent magara a megfogalmazott
kotelezettsegeket. Mindenkit, aki ki akarja nyilvanitani, hogy a listat
kulturalt hangnemben kivanja irni es olvasni, minden megkotes nelkul
szivesen latunk.
Orommel es valamifele joerzessel latom, hogy az akaratukat nyilvanosan is
kifejezok soraiban olyan barataink vannak, akik mogott a lista kozossegenek
alakitasra vegzett, jelentos, onkentes alkoto munka van. Mindenki, aki nem
tegnap ota olvassa a listat, jol tudja, hogy peldaul a kecskemeti talalkozo
megszervezese, az autoelektromos gondokra sokszori tanacs adasa, automuszaki
kerdesek egyetemi- eloadasi szintu megvilagitasa, az autos honlap
megszerkesztese, a lista alkatreszt kereso tagjainak megsegitese, hogy csak
nehany _TETTET_ emlitsek az ismertebbek kozul, kiknek a nevehez fuzodik. Ezt
a csoportosulast ugy minositeni ahogy ezt tette:
> "Egy ideje csak figyelem, a mar-mar orveli magassagokban
> szarnyalo KHK klub alakulasat... elszomorit...", "...ez a
> kedelyes kis tarsasag, velt vagy valos konfliktusok miatt
> felveszi a csordaszellem alapveto jellemzojet, 'a kolomp
> hangja utan besorolok'. Feltetelezem ezek utan, hogy Nekik
> ez kell ahhoz, hogy kulturalt levelezest tudjanak
> folytatni."
nem csekelyseg. Orommel hallanek arrol, O mit tett eddig a lista tagjai
erdekeben, ami alapot adhat ehhez a sommas es melysegesen alaptalan, de
annal sertobb megallapitashoz.
A KHK ugyeben, vallalom a "kolomp" minositest. Igen, megszolaltam, mert
szerintem valakinek meg kellett szolalnia. Velemenyemert kesz vagyok
tovabbra is kiallni, de nem latok okot arra, hogy barmelyikunket , vagy
magamat vedeni kelljen.
udvozlettel
Oldboy
a KHK tagja
|
+ - | Re: KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Istvan !
Koszonom, hogy nekem is elkuldted leveledet. Teljesen egyetertek az Altalad
irtakkal. Az alairas modja teljesen lenyegtelen, a stilus,- ami a regiek
szerint maga az ember ! - viszont lenyeges. A felhivas ertelmezese pontos.
Senkinek nem valaszoltam, aki demonstrative leirta, hogy nem csatlakozik,
mert O eddig is ilyen szellemben irt. Ha ez a jovore is igaz, akkor a
kezdemenyezes eleri a celjat akkor is, ha ez a "nem-csatlakozason"
keresztul ervenyesul. Ha a lista hangneme egeszeben kulturalt lesz es marad,
akar a KHK meg is szunhet. Akik tagkent beleptek, szerintem, csak arrol
szoltak es szolnak, hogy Ok maguk ebben a szellemben vesznek reszt a lista
tevekenysegeben. Hogy az ilyen, szemelyes vallalast masok lebecsmerelik es
csordaszellemnek aposztrofaljak, ez legyen az O gondolkodasmodjuk ismerve.
leirt "feltetelezeset" olyan sertonek erzem, amire
egyikunk sem adott okot. Ha ez volt irasaval a cel, elerte. Lelke rajta.
Tovabbra is tisztelettel
udvozollek
Oldboy
$-----Eredeti üzenet-----
Feladó: Szekeres Istvan N/A >
Címzett: >; >; >
Elküldve: 1999. november 28. 5:38
Tárgy: KHK
> Kedves Barataim,
>
> nehany nappal ezelott Oldboy listatarsunk azt ajanlotta,
> hogy alakuljon egy onkentes tarsasag a listan, akik
> vallaljak, hogy csakis kulturalt hozzaszolasokat eresztenek
> meg.
>
> Nehany listatars -- kozottuk magam is -- pozitivan
> reagalt a felhivasra es csatlakozott. Masok azonban
> osszevontak a szemoldokuket.
>
> A legeroteljesebb hozzaszolas
> erkezett:
>
> "Egy ideje csak figyelem, a mar-mar orveli magassagokban
> szarnyalo KHK klub alakulasat... elszomorit...", "...ez a
> kedelyes kis tarsasag, velt vagy valos konfliktusok miatt
> felveszi a csordaszellem alapveto jellemzojet, 'a kolomp
> hangja utan besorolok'. Feltetelezem ezek utan, hogy Nekik
> ez kell ahhoz, hogy kulturalt levelezest tudjanak
> folytatni."
>
> Egy dolgot tisztazzunk: a HIXAuto lista legnagyobb erenye
> az, hogy egymast segiteni tudjuk. Egyikunk sem szakerto az
> autozast erinto osszes teruleten (elmeleti fizika, jog,
> kozgazdasag, vezetestechnika, Forma-1 eredmenyek, hogy csak
> nehany peldat emlitsek), de mindannyiunk erzekenyebb az
> autozassal kapcsolatos dolgokra, boven vannak sajat
> tapasztalataink, es igenis vannak itt a listan olyan
> szakemberek, akik egy-egy temakorben megbizhato, hasznos
> tanaccsal tudnak szolgalni. En magam rengeteget tanultam
> mar eddig is.
>
> Termeszetesen vitaink is vannak -- ez jo. Ha egy vitaban
> _ervek_ csapnak ossze, akkor az a vita a 'kibicek'
> szamara is tanulsagos lehet.
>
> Az aggresszio, a szemelyeskedes, az ertekrendszerek
> osszeutkoztetese viszont termeszetenel fogva nem informativ
> a kulso szemlelo szamara, ellenben rombolja a kozosseget,
> az osszetartozas erzeset.
>
> Hogyan lehetne a negativ hozzaszolasokat elkerulni?
> Lehetne egy kulso moderatorral, dehat az a vilag vege
> lenne, ellentetes a lista szemleletevel, fuj.
> Egyetlen alternativa van: a tudatos oncenzura.
>
> A KHK -- remelem jol ertelmezem Oldboy eredeti szandekat --
> nem elitklub akart lenni. Felveteli kovetelmenyek sem
> voltak, elegendo volt a "szandeknyilatkozat." Az lett volna
> a kivanatos, hogy mindenki csatlakozzon hozza. Persze nem
> arrol van szo, hogy mind a >230 listatag egyesevel alairja
> ezt a szerzodest, hanem hogy _lelekben_ elfogadja az
> alapelveket. Pontosan ugy, ahogy zoliv irta: "A sajat
> elrkolcsi mercet mindenki alakitsa ki magaban, ugy, hogy az
> a lista szellemisegehez celjahoz es masokhoz hu legyen."
>
> A magam reszerol nem fogom hasznalni a KHK "megkulonbozteto
> jelzest." De tovabbra is annak a szellemeben fogom
> kuldozgetni a hozzaszolasaimat es a privat uzeneteimet.
>
> Udv,
> Stevie
>
|
+ - | kodfenyszoro beallitasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
5 meter tavolsagban 100 mm-rel lejjebb kell legyen a fenycsova
(forras: 'csinald magad' konyv a Corsa B-hez; nemet kiadas).
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
U.I.: izgatottan vartam, hogy meddig birjak ki a KHK-sok ekezet nelkul...
|
+ - | unixtrade again (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Lista!
Ma sikerult a bejutas a Unixtrade virtualis aruhazaba (kedd 23-24 kozott)
Nem rossz.
De vannak meg szurke teruletek, remelhetoleg hamarosan feltoltik.
Na minden jot!
Nagy Tamas, Paks
R.A.bbit
|
+ - | Re: Magyarnemzet/teli kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csak ket megjegyzes a teli temahoz, meg a Magyar Nemzet
cikkehez - hogy van ez Svedorszagban.
1)
Svedorszag egy kicsinyt eszakabbra van apro hazanknal,
a telek altalaban kemenyebbek, hosszabbak,
korabban jonnek.
Ennek ellenere itt is mindig meglepeteskent er
mindenkit :-)
A mult heten 2 napig volt tel (most ujra jo meleg
van: tegnap 11 fok volt, ma "csak" 8 - azert irom,
hogy irigykedjetek :-) ) itt Stockholmban.
Az eredmeny total kaosz... X baleset, ilyen kocsiorok,
olyan kesesek mindenhol.
Szoval nem otthoni sajatossag
2)
Svedorszagban meg nem kotelezo a teligumi. (Meg 4 oraig)
Ertsd ugy, hogy eddig egyaltalan nem volt az, az uj szabaly
1999. december 1-tol ervenyes.
Eszerint amennyiben dec. 1. es majus ? kozott teli viszonyok
allnak fent, akkor kotelezo a teli gumi.
Meg be sem vezettek, mar biraltak elegen es eleget a szabalyt,
ugyanis azt nem hatarozza meg senki, hogy mik a teli
viszonyok...
Ertelemszeruen mast szamit a lappfoldi teli viszonynak, mint
a malmoi :-)
Az okosok sok birosagi perre szamitanak, ahol a birosagoknak
esetenkent kell eldonteniuk, most teli viszony volt-e, avagy
senem. No comment...
pezoli
|
+ - | UNIX Trade + kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megrendeltem a fenti online aruhazban a citromhoz egy fofekhenger javito
keszletet, kivancsi vagyok, mi a fene ez, masreszt tesztnek sem rossz.
http://www.unixtrade.hu/shop cimen jott be este 9 kornyeken, eleg lassunak
tunik, es ahogy elneztem en vagyok a 37. vasarlojuk.../angol IE5.0-val/
A kodlampat hogyan kell beallitani? En az enyemet ugy allitottam be, hogy a
fennyalab parhuzamos az uttesttel. (Megprobaltam ugy is, hogy a szembejovo
szemet susse ki 40 meterrol, de sehogy sem sikerult;)) Egyeb otlet?
Udv joe
|
+ - | Valaszok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Az utobbi napok AUTO-iban ket kerdes merult fel, melyekben, ugy
erzem, valamelyest kompetens vagyok.
Az elso az volt, hogy ha egy hatsokerekes auto kidobja a seg-
get, miert segit az ellenkormanyzas+gaz. Kepzeld el a kovetkezo
szitut: jobbkanyar, kocsid segge balra ki. Tehat az uthoz kepest
az autod hossztengelye ugy zar be szoget, hogy ahhoz kepest az
eleje jobbra van (tehat mintha jobban rahuztad volna a kormanyt).
Kepzeld el, hogy az autod nem csuszik ki sehova, hanem ebben a
helyzetben all. Ha most el akarsz indulni, merre tekered a kor-
manyt? Termeszetesen balra. (Halljatok, FIDESZ-partiak? Balra!
(Csak hogy hozzaszoljak en is... ;-))) Ugyanezt teszed, ha az
autod mozgasban van, de mivel az abszolut rossz iranyba csuszik,
nyomsz neki egy jo koveret. Mindezek persze a sajat velemenyemet
tukrozik...
A masik kerdes a Gerhard Berger Vezetestechnikai Centrumrol
hangzott el. Amit tudok, hogy van felnapos, egynapos es ketnapos
tanfolyam. A ketnapos ara valami 40ezer+AFA kornyeken van, a
tobbi _nagyjabol_ aranyos ehhez kepest. Ja, es ki is lehet berelni
a palyat oktatostul, ekkor a berlo annyi embert visz, amennyit
akar, az egy napos berlet ara valami 600ezer+AFA kornyeken mozog.
Ennel olcsobban megusszatok a MAK tanpalyajat, ami sajat autoval
valami 4000+AFA 3 orara, ha jol tudom. Ja, nem tudom, hogy a
GBVC-n lehet-e kocsit kerni. Mikor en voltam, mindenki sajat au-
toval volt, mintha mondtak volna, hogy vannak Felicia-k, ha jol
emlexem, de a kerdes ott is elhangzott, es a valasztol fuggetle-
nul hozzatettek, hogy tulajdonkeppen az egesznek az az ertelme,
hogy az ember megismerje a sajat kocsijat. (Ezert is akarok
iden is elmenni az Alfa-mmal, mert tavaly meg az akkori BMW-mmel
voltam.)
Remelem, tudtam segiteni! Udv:
Nagyak
|
+ - | Izopropil-alkohol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
This is a multi-part message in MIME format.
--Boundary_(ID_cPWo0g72bXN84NRHJl/+5Q)
Content-type: MULTIPART/ALTERNATIVE;
BOUNDARY="Boundary_(ID_J97pijxjKB6ZB9KF73yvOw)"
--Boundary_(ID_J97pijxjKB6ZB9KF73yvOw)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: 8BIT
vasgyuszi irta
Mas okbol kifolyolag, de erdekelne, hogy hol lehet beszerezni
Izopropil-alkoholt.
Ugy hallottam, hogy meg lehet vele bolonditani egy kicsit a
benyat, igy
jobban megy a verda (persze ez meg nem Nitro-szint, de kivancsi
lennek a
hatasara). Egyaltalan van valami konkret informaciod az
Izopropil-alkohol eziranyu felhasznalasarol (hatasmechanizmus,
keveresi-arany, tapasztalatok, ...)
Szia!
Mi a Reanaltol vesszuk, Szakuzlet: Bp. 467 7500 ara Sajnos naluk
draga, csak
analitikai minoseget tartanak, 7780Ft./20 liter
Keresek olcsobb forrast is, majd irok.
Nem erzekeltem nagyobb motor teljesitmenyt, de nem is ez a fo
celja. Amiert
javasolt a benzinbe _es_ gazolajba is keverni:
Az a nagyon eros nedvszivo hatas. Az uzemanyagtartalyban te'len
keletkezo
kondenzvizet és a neadjisten kutaknal vizzel feljavitott
uzem.anyag :-)
nedvessegtartalma't magaban feloldva, meg eros higitasban is
gyulladokepes
elegyet ad. Uzembiztos motormukodes az eredmeny. Javaslok eloszor
3-5, majd
a tobbi tankolaskor 1-1 dl.-t beleonteni a tankba, 50 literes
tankot alapul
veve.
A Denaturalt szesz is eleg jo.
Megj. A kutakat nem szandekozom itt maceralni. Kondenzviz a
tankjukban is
keletkezhet, elmeletileg a nagy foldalatti tartaly aljaban
helyezkedik el,
nem tudjak eladni, csak ha elmulasztjak a tartaly tisztitasat.
Udv.
Horvath Laci
Pharmavit Rt. Veresegyhaz
--Boundary_(ID_J97pijxjKB6ZB9KF73yvOw)
Content-type: text/html; charset=us-ascii
Content-transfer-encoding: 7BIT
<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<html>
<font color="#000099">vasgyuszi irta</font>
<br><font color="#000099">Mas okbol kifolyolag, de erdekelne, hogy hol
lehet beszerezni</font>
<br><font color="#000099">Izopropil-alkoholt.</font>
<br><font color="#000099">Ugy hallottam, hogy meg lehet vele bolonditani
egy kicsit a benyat, igy</font>
<br><font color="#000099">jobban megy a verda (persze ez meg nem Nitro-szint,
de kivancsi lennek a</font>
<br><font color="#000099">hatasara). Egyaltalan van valami konkret informaciod
az</font>
<br><font color="#000099">Izopropil-alkohol eziranyu felhasznalasarol (hatasmec
hanizmus,</font>
<br><font color="#000099">keveresi-arany, tapasztalatok, ...)</font>
<br>
<p>Szia!
<br>Mi a Reanaltol vesszuk, Szakuzlet: Bp. 467 7500 ara Sajnos naluk draga,
csak
<br>analitikai minoseget tartanak, 7780Ft./20 liter
<br>Keresek olcsobb forrast is, majd irok.
<br>Nem erzekeltem nagyobb motor teljesitmenyt, de nem is ez a fo celja.
Amiert
<br>javasolt a benzinbe _es_ gazolajba is keverni:
<br>Az a nagyon eros nedvszivo hatas. Az uzemanyagtartalyban te'len keletkezo
<br>kondenzvizet és a neadjisten kutaknal vizzel feljavitott uzem.anyag
:-)
<br>nedvessegtartalma't magaban feloldva, meg eros higitasban is gyulladokepes
<br>elegyet ad. Uzembiztos motormukodes az eredmeny. Javaslok eloszor 3-5,
majd
<br>a tobbi tankolaskor 1-1 dl.-t beleonteni a tankba, 50 literes tankot
alapul
<br>veve.
<br>A Denaturalt szesz is eleg jo.
<p>Megj. A kutakat nem szandekozom itt maceralni. Kondenzviz a tankjukban
is
<br>keletkezhet, elmeletileg a nagy foldalatti tartaly aljaban helyezkedik
el,
<br>nem tudjak eladni, csak ha elmulasztjak a tartaly tisztitasat.
<p>Udv.
<br>Horvath Laci
<br>Pharmavit Rt. Veresegyhaz
<br> </html>
--Boundary_(ID_J97pijxjKB6ZB9KF73yvOw)--
--Boundary_(ID_cPWo0g72bXN84NRHJl/+5Q)
Content-type: text/x-vcard; name=laszlo.horvath.vcf; charset=us-ascii
Content-description: Card for Laszlo Horvath
Content-disposition: attachment; filename=laszlo.horvath.vcf
Content-transfer-encoding: 8BIT
:vcard
--Boundary_(ID_cPWo0g72bXN84NRHJl/+5Q)--
|
+ - | KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi All!
>Orommel kozlom, hogy a KHKlub mar nem egyszemelyes.
>Csatlakozasukat kozoltek eddig mar 5-en, a Lista ismert,
>aktiv es SzVSz tekintelyt kierdemelt tagjai:
En is csatlakozni szeretnek a KHK-hoz, ha ezzel bekerulhetek a tekintelyesek
klubjaba. :-/
Szoval szvsz nem kellene a listan belul kasztosodni. Egy kicsit gyerekesnek
talalom. Ugy erzem ez is csak egyfajta tehetetlenseg, mert elfogyott az esz
erv.? Nem a deklaraciotol leszunk normalis lista. Viszont ugy tunik, erik a
moderalas szuksegessege? De ez megint ellent mond a demokracianak. Az egyen
hozzaallasat ugy sem lehet befolyasolni. Szoval szvsz a helyes magatartas
az, ha ecceruen nem reagalunk a mar unalmas temakra tovabb.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | khk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi All
Szerintem alapitsunk egy klubot:
Adam nyoman:
>PS: aki csakazertsem lep be a KHK klubba, mert analkul is teljesen
>normalis listatars, es nincsen szuksege mindenfele cimkere, hogy tudja,
>hogy viselkedjen.
A neve legyen talan...: ACSLBAKHKKMAITNLENSZMCHTHV klub.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | re: teli/nedves gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Lista
minden ellentetes informacio ellenere a teli/eso guminak keskenyebbnek kell
lennie a nyarinal. Itt inkabb a nyálkás nedves utakra gondolvást. Szűz hóban
persze más a helyzet.
Ugyanis az földnek átadott nyomás döntő a tapadás szempontjából. És ugye
állandó tömegnél ez a felület függvénye.
Tehát kedves Skodás Kollegám: én a 155-öst tenném télire, de mivel nincs
pénzem használom a 165-ös nyárit tovább.
Aki teheti olvassa szeretettel a Volánnál a vizga után c könyvecskét.
udv
Szasz Attila
a
ACSLBAKHKKMAITNLENSZMCHTHV klub tagja
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | Nem nyafogne'k, de most ma'r ke't so:rt... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
irta:
:> Eluszvr is, zgy latom, hogy az ikezetek csak a subjectben
:> nem hasznalhatsak, ha megengeditek, ezentzl hasznalom
:> a magyar ikezetes karaktereket is.
Sajnos csak Te latod ekezetesnek a karaktereket. A fenti mondat
nekem nehezen emesztheto. A HIX etikettet nem a notorius
ekezetgyuloles miatt alkottak, hanem a celszeruseg miatt...
A fenti mondat helyesen tehat igy hangozna:
:> Eluszvr is, zgy latom, hogy ikezetek a subjectben SEM
:> hasznalhatsak, ha megengeditek, ezentzl SEM hasznalom
:> a magyar ikezetes karaktereket is.
-o-o-o-o-o-o-o-o-
Dorozsmai Karcsi:
:> Csatlakozo kerdesem (automata tema): a P allas reteszel. En
:> altalaban ugy jarok el: megallas utan kezifek, *majd* P-be
:> tetel. Ha indulaskor elobb engedem ki a kezifeket, a kocsi
:> erezhetoen - kicsit - ramozdul, e retesz tartja meg. Nem art ez
:> a reteszelesnek?
Jomagam szinte sohasem hasznalom a kezifeket. Amig kezivaltos
benzines auto volt (Rekord 1.8E), akkor mindig sebessegbe tettem,
ha megalltam, legfeljebb meredekebb emelkedon huztam be a
kezifeket. Annak idejen csak emelkedon elindulashoz hasznaltam.
Amiota automata valtom van, meg kevesbe hasznalom a kezifeket.
Egyszeruen berakom P fokozatba es kesz. Emelkedon indulashoz
mostmar szerencsere nem kell jatszani a kezifekkel, sot inkabb
vissza kell fogni, ne guruljon felfele...
Mar hosszu evek ota csodalkozom a vezetokon, akik teljesen sik
uton leparkolnak es hangos recsegessel behuzzak a kezifeket.
1. Lehetne csendesen is behuzni...
2. Minek ? Nem elegendo sebessegbe tenni ?
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
|
+ - | Solex, peres gumi, fek hatra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Ivicz Laszlo irta:
>Es/vagy erdekelne a Solex 35 PDSIT tip. karbirol minden, de
legfokeppen egy
>_robbantott rajz_.
Solex 35 PDSI es PDSIT karburatorrol van egy par metszeti rajzom, ha
erdekel, beszkennelem es elkuldom, esetleg kimazsolazom a hozza
tartozo szoveget is.
Lazar Peter irta:
>A multkor az egyik radiomusorban az autogumikrol volt szo,
>es megutotte a fulem egy szo'o:sszetetel: *peres (?) gumi*.
>Aruljatok el, legyetek szivesek egy lamernek, hogy mit
>jelent ez, mert dunsztom sincs rola. Korabban is hallottam
>mar emlegetni, de mar akkor sem ertettem.
A normal radial gumi oldalfalanak magassaga 80%-a a gumi
szelessegenek. A peres gumi azt jelenti, hogy ra szoktak irni a
szelessegi meret utan, hogy /70, vagy /65, ...stb, ami arra utal, hogy
a gumi oldalfalanak magassaga 70 ill. 65%-a a szelessegenek. Pl.:
185/65 R14-> a gumi belso atmeroje 14 col, a szelessege 185 mm, az
oldalfal magassaga a 185 mm 65%-a.
Dolnay Norbert irta:
>Szerintetek miert van, hogy a fek elore jobban fog, mint hatra?
>Ez komoly kerdes, nekem okoz neha gondot! kb. ugyanakkora tempoval
>ha elore megyek, sokkal hamarabb all meg a jargany mint hatrafele.
>Lehet hogy a fekek kopasa okozza, hogy megszokjak merre kell fogni?
:o)
>Kulonosen akkor okoz ez nekem gondot, amikor meredek dombon meg
>kell allni, es hajlamos visszagurulni akkor is, ha tapososm a feket.
SZVSZ: Ilyen esetben szokott az lenni, hogy hatrafele fekezve blokkol
vagy tobbet csuszik mint gordul az elso kerek, es rosszabb a fekhatas.
A fekeroelosztas a legtobb autoban olyan, hogy az elso fekek viszik a
fekero 70-80 %-at. Hatrafele fekezve csokken az elso kerekek
terhelese, no a hatsoke. Az elso kerekek hamarabb elerik a
csuszashatart, a hatso fekek hatasa meg nem eleg ahhoz, hogy ami az
elsokon hianyzik, azt potoljak. Ez az en velemenyem, de lehet, hogy
valakinek jobb van. Duplex fekeknel (pl. Trabant elso kerekek) meg
egyszerubb a magyarazat, ugyanis ott elorefele fekezve a ket betet
felfuto, mig hatrafele fekezve lefuto, ami kisebb hatast eredmenyez.
Sziasztok!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
|
+ - | Gumimeret / Megane/ Kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En mar regota olvaslak titeket, de sosem irtam. Most nem
menekultok.
>>A multkor az egyik radiomusorban az autogumikrol volt szo,
>>es megutotte a fulem egy szo'o:sszetetel: *peres (?)
gumi*.
Gumi meret : pl. 185/70 R14 Ezt hasznalom en.
Az R14 jelenti a kerek atmerojet coll-ban a 185 jelenti a
gumi szelesseget, es a 70 a gumi szelessegenek es
magassaganak %-ban szamitott aranyat. Tehat a /70-es gumi
magasabb, mint a 65, 60, 55, 50, 45 vagy akar 40.
Atlagosan /80 /75 vagy /70 amit hasznal egy atlag autos.
Szerintem /70 alatt beszelnek peres gumirol. (javaslom az
ez alattiakat „al-peresnek” felettieket „fel-peresnek”
nevezni) Ezek mar szemre is lathatoan alacsonyak
(sportosak, mert igy talan jobb a CW legellenallasuk ??).
Maga a gumo mintazata is sportos megjelenest es futast
mutat. A peres gumihoz szivesen vesznek alufelnit. Telen
pl. erdemes magasabb gumit venni, mert attol az auto is
magasabban lesz. Nem akad fenn a havon. Keskenyebb gumival
(tehat pl. 185 helyett 155) a hoban amugyis konnyebb menni
mint szelesebbel.(elozoleg kis Suzukim volt soha nem
akadtam el nyari gumival sem. Mostmeg muszaly volt venni
telit) Minel peresebb egy gumo annal szelesebb is es
nagyobb a kerek atmeroje: 16-17" Talan a legperesebb a
225/40R 17" Egyszer lattam kb. 240/35 R18” egy Porche-n.
Allat volt.
Ezek azok, amiket en nem veszek, pedig eleg jo autom van.
Nem szeretem. Minel peresebb egy gumi /60 vagy alatta,
annal kemenyebb a rugozasa es kevesbe vedi a futomuvet vagy
a felnit. Az alufelni egyebkent is nagyon erzekeny a
padkazasra, nagyobb godrokre. Ha belemegyek agy nagyobb
godorbe (ami M.o.-on kivedhetetlen)ilyen felszerelessel en
lecsereltetnem azonnal, hiszen legkozelebb 220km/h nal mar
felnek, hogy vagy a gumi vagy az alufelni elszall. (Ezert
nem erdemes hasznaltan kez alol venni alufelnit. Lehet,
hogy az illeto padkazott vele?)
Az en autom nem olyan elegans, de 220-nal sem felek benne
(csak mas miatt). Egyebkent igen ritka mikor fel tudok
anyira gyorsulni. Alig 10-30 sec-ig, mert bevag elem
valaki. Ezert 160 felett minek menni? Esetleg
Nemetorszagban lehet, 1x 1 evben mikor ott vagyok.
Osszessegeben minek a draga es bizonytalan peres gumi es
alufelni?
Egy alufelni minimum 50.000.- Ft plusz a gumo 20-30.000Ft
Tehat fel mila. Padkazok vele es vehetek ujat.
A szomszedom tunningolt gepevel /50-es gumival ugy
csuszkal ha egy ici pici ho van, hogy orom nezni. Rogton
rohanok es veszem a karszalagom es a kobormacskakat is
elterelem egy idore biztonsagos hely fele. En vettem 4
darab CEAT 185/65 R14-et 4x 12.500.-Ft-ert. Nagyon jo.
Lemezfelnivel jarok es csak gyonyorkodok a draga
alufelnikben es peres gumikban, amikkel korulottem futnak
ugyanis a gazdaja kevesbbet latja mint a korulottuk levok.
De biztosan nagyon jo.
Egyebkent tenyleg van elonye is: szaraz idoben vagy
esogumival esoben igen stabil uttartast adhat, de meg nem
probaltam. Irjon mar valaki, aki hasznalja is!
Le akarom cserelni ujra a Lagunamat, de mar csak 205/60
R16 os gumival adjak !!! (RXE 2.0) Elkepeszto. Lehet, hogy
ez csak divat?
A tarcsfeknek nem mindegy mekkora a kerek atmeroje.
Gondolom minel nagyobb a kerek, annal nagyobb a rahato
nyomatek is. Ezert en nem igen merem nagyobbra cserelni a
kerekemet mint amilyen a gyari. Persze athidalhato a
problema azzal, hogy a nagyobb kerekatmerore veszek
peresebb gumot igy megmarad a gyari nyomatek.
Velemenyem szerint ez nem lehet olyan kritikus, mert a
gyarto nem gyarthat annyi fele tarcsafeket (nem eri meg
neki), amennyi fele most a kerekatmero. Mindjart utana is
nezek a Renaultnal.
>>2-3 eves Renault Megant szandekozom vasarolni, kerem
>>homalyositsatok fel mire kell odafigyelnem, esetleg ha
valakinek van
>>elado irjon nekem.
Van torestesztem is: elso Megane-omat 1 evesen adtam
kolcson es az M3-ason 150-nel elutotte egy vaddiszno.
Szegeny azonnal elhalalozott. Viszont az utasok nem
serultek egyaltalan. (Ugyanis allapotos volt a koca. Ha
kell valakinek kisvaddiszno irjon!) Felre a trefaval:
tulelte a haverom es csaladja. Semmi bajuk nem esett. Engem
ez meggyozott.
Alig lathato serulesek az auton, de vegulis totalkarosnak
vettek fel. Elmagyaraztak, hogy mindenfele kis butykok meg
energia lenyelo zonak vannak benne, amit draga lenne
cserelni. Szoval van egy masik, de nem uj. Igen kenyelmes,
meretes es megbizhato. Egyedul az ABS hianyzik, ami nagyon
draga, de megeri ha van ra penz.
>>tudja-e valaki veletlenul, hogy a kodlampat hogyan kell
felszereles utan
>>_jol_ beallitani?
Kodlampa: mar annyian erdeklodtek mire is jo. Hat nekem van
csak nem nagyon hasznalom. Lehet, hogy en puritan vagyok
(egyeb jelzoket Megane-ba kuldjetek!),de nem erzem a
jotekony hatasat. Ha bakapcsolom a gyari kodlampakat elol,
meg annyit sem latok mint nelkule. Ugyanis nagy fenyt
csinal elem, ezert messzebbre nem latok. (ezert mindig
elkepedve nezem do:go:s autostarsaimat, mikor kod nincs de
megis bakapcsoljak) Ha nagy kod van: a tompitottat jobb
lekapcsolni es a kodlampakat teljesen lefele allitani
(!!!!) akkor a szort feny nem a szemembe jon vissza.
Szerintem csak ilyenkor van ertelme hasznalni. Namarmost
ilyen van 1 evben 5x. Mennyibe kerul? Megeri? Talan.
Akik elottem mennek ugyse mennek gyorsabban (csak azert se,
mert nekik nincs kodlampicsuk), akkor meg csak zavarom az
elottem levoket. Ilyenkor kikapcsolom. Sot, van, hogy a
tompitottat is ha nagy kodben mennek elottem.
Ha nagy a sotetseg, de NO kod akkor lehet meg elonye. En
igazabol ezt tartom fontosnak. Egyszer egy Lada ment
elottem. Mentunk gyorsan 80-100 kozott. Csak egy csattanast
hallottam. Biciklis volt. Volt.
Azota a feher csik mellett megyek es ha lehet bekapcsolom a
kodlampamat elol. Akkor sokkal kobban latok oldalra. Talan
ez az ertelme. Mindent meger a biztonsag. Meg azt is, ha
most bunkonak tartotok erte. Azert ha elottem megy valaki
nem kapcsolom be, mert ugyis o uti el a biciklist
(eloszor). Ilyenkor inkabb kanyarlampanak neveznem.
Talan gondoljatok erre is, ha egy autostarsunk kodlampaval
megy mogottetek. De azert egy kicsit buta az ilyen, nem?
>>Szerintetek miert van, hogy a fek elore jobban fog, mint
hatra?
>>Ez komoly kerdes, nekem okoz neha gondot! kb. ugyanakkora
tempoval
>>ha elore megyek, sokkal hamarabb all meg a jargany mint
hatrafele.
Az elso kereket, tengelyek sokkal nagyobb terhelest kapnak
fekezeskor, mint a hatso, mert eloremenetben
“elore bolint” az auto. Ezert minden ABS es
fekerokiegyenlito rendzser elol erosebben fekez, mint
hatul. Ezt a legegyszerubben ugy lehet tesztelni, hogy
gumislaggal mosod a fekeke: elol sokkal tobb kosz, fekbetet
maradvany jon le, mint hatul. Jobban is kopik elol a fek.
Nekem most csereltek elol betet eloszor, de a hatso meg
csak 30%-nal tart. Hat ez ilye
(“A kockazatok es mellekhatasok tekinteteben kerdezze meg
orvosat vagy gyogyszereszet …)
Mindaz amit irok, az az en tapasztalatom es csak otletet
adok. Dontened neked kell es vallalni a felelosseget erte.
Felnottek vagytok. Nekem igy valt be. Neked nem biztos. Az
ismereteim ezt tamasztjak ala, ami nem azt jelenti, hogy a
masik - esetleg ellentetes - tapasztalata rosszabb.
Biztosan van aki jobban el tudja magyarazni mint en tettem.
Kerem egeszitse ki ne haborodjon fel. Oruljon annak ha
jobban tudja. Mi is fogunk, ha elmagyarazza.
Na, befelyeztem, mert vege a munkaidomnek. Hazaengedem
magam.
Nagy Barnabas
|
+ - | Kodlampa; Mit erdemel az a bunos??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haj!
Az #579-es subjectem:
>Jo auto; KHK; Ed; Teeßy; FZ; S2000; Hetvegi szivacs; Zeneajanlo rovat
Ezt irtam be. Es mit latok a listan:
>=?windows-1250?Q?Jo_auto=3B_KHK=3B_Ed=3B_Tee=DFy=3B_FZ=
Nem tudom, hogy lett ilyen, de nagy bocsika!
Akkor:
________________kodlampa_________________________
Ivicz Laci:
>Keddves oldboy es mindenki! Nem tudtok egy ceget, akik fenyszoro
>szetszerelessel, foncsorozassal es az ezek utani osszeragasztassal
>foglalkoznak?
Laci! En tudok, de nem ajanlom a dolgot, mert nem nagyon eri meg!
Nem tudom, hogy menniyre olcso a hely, de nekem akkor anno bejott.
Az Ulloi ut lorinci reszen van egy bolt, pontos cimet sajna nem tudok, de
ahogy Kispestrol haladunk kifele Lorinc fele, a jobb oldalon van egy
Hella uzlet, egy kisebb udvarba, ahol bontott, ill. felujitott lampakat
lehet
kapni. Nekem meg az Asconahoz kellett es ugyanugy, mint Te fel akartam
ujitani, de amikor megtudtam, hogy tobbe kerul a foncsoroztatas, mint
egy jo minosegu bontott lampa, hat maradtam annal.
Talan tud valaki olyan helyet, ahol olcsobban lehet foncsoroztatni, de
szerintem jobban jarsz ha veszel egy masikat.
______________Mit erdemel az a bunos???______________
Hajonaplo! Gyimi kapitany. Csillagido: a Greenwich-nek megfeleloen.
A tett szinhelye: Hungaria ut M3-as feluljaro, Reiter F. lehajto az Arpad
hid fele.
A tett idopontja: Nov. 30. AM 8:02
Az elkoveto: Sotet zold OPEL Astra lepcsoshatu, hatso ablak bal also
sarokban HIXAUTO matrica. Pilota kb. 30-35 koruli feher
ferfi, masodpilota 30 koruli feher no.
Az uldozo: En, heves villogas, otujjas intes, elhagyas utan veszvillogozas.
HALO! Bujj elo!!! Ki voltal???
A kormany legyen veletek, udv
. .
--------o0O-----p-----O0o---------
Ai.: Peace {:o) bye gyimi
mailto:
|
+ - | 18.ker, radio, skoda & teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet a Listatagoknak!!!
Egy het kihagyas utan ismet itt, de mindenkeppen elolvastam az eddig
elmaradt szamokat, tehat ismet "tiszta lappal" irhatok :)
>Felado : [Hungary]
>Igazan jol esik, hogy meg egy XVIII.keruleti HIX-es van kozottunk
(bevallom,
>hogy a Halassy Pista es rajtam kivul nemigen tudtam mast).
Jelentem en is a XVIII.-ban lakom, es eleg sokat szoktam Szemeretelepnel
acsingozni. Meg nincs hix matricam, de hal valaki felismer, nyugodtan
villogjon le :)) Skoda 120 GLS, Narancssarga, DJU-011... Ha esetleg valaki
tudna egy matricat kuldeni, azt nagyon megkoszonnem, postai cimem
private megadom...
*****************************
>Imadom mindet, egyebkent reggel, aki nem utalja, radio bumerang
>(valaki vagy utalja, vagy nagyon szereti, en spec minden reggel kiesek a
>kocsibol a rohogestol.)
Igen, a Borosek meg a Danubiusnal sem voltak kispalyasok, es en is
attekertem veluk egyutt. Nekem annyi elonyom van, hogy szemelyesen ismerem
az egesz stabot, igy egy kicsit tobbet tudok a hatterrol ... De a
maganeletben
azert ne ennyire hulyek, lehet veluk normalisan is beszelni.
*****************************
>Problemam: Van egy fergeteges Skoda 105L amborghini tipusu szgk -m,
>amin elol fantasztikus Barum markaju 165/70 -es gumik vannak, hatul pedig
>kicsit nagyobb GOODYEAR. Mivel a mult szerdai havazas miatt en is az
arokra
>merolegesen parkoltam /:-(( / , ugy erzem, hogy a teli gumi megvaltoztatna
>az eletemet.
>Kerdesem: Hanyas gumit erdemes ra venni, figyelembe veve, hogy
>min(n)el kisebb, annal olcsobb... Skodam van! :-))
>Ezzel kapcsolatban: A Barum szlovak? Es a Debica?
Mint Skodas nyilatkozoma teli gumirol... tortent 2 hete, hogy elmenunk egy
gunishoz, hogy kellene 2 kocsira teli gumi. Faterera valami pirelli, nekem
meg barum. Pentek este 10-re kaptunk idopontot. Ott voltunk, de csak fel
egyre (hajnali fel 1!!!!) kerultunk sorra, mikor kiderult, hogy nincs barum
gumi,
amit megigert elozoleg a telefonban, mert valaki eladta... A helyzet eleg
Ciki
volt, de a gumis volt annyira Gentleman, hogy keresett megoldast, igy most
4 vadiuj Goodyear van rajta, szinte barum arban, 11ezer volt tokkal
vonoval/db!!!
Es a kulonbseg, a teli es a nyari kozott tobb fenyev... nem ertem, edig
miert nem
jartam teli gunómival. Ezek utan soha nem fogok teli gumi nelkul elindulni
hidegben, hoban, fagyban... tudom javasolni mindenkinek... Es meg lehet
mosolyogni, mert sokan megtettek, mikor meglattak a Godyeart a Skodan,
de nekem fontosabb a biztonsag... Ugy megy az auto mint a golyo, es meg is
tudok vele allni!!! :)))
Egyebkent a barum szlovak, ha jol tudom...A debica meg szolven, de nem
bizti...
Nekem 165/R13-as gumi van rajta, es meg vagyok vele elegedve...
Roviden ennyi, Jo utat!
Chip
Szabó Krisztián (Skoda 120 GLS, DJU 011)
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil
|
+ - | PICISTATI, KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello, Oldboy!
Küldök egy kis adalekot a PiciStatihoz. Mivel nem szálltam be
az elozo forduloba, nem tudom biztosan, hogy mit kell bekuldeni.
Ugyhogy itt van egy csomo minden omlesztve:
Név: Gajdos Attila
Életkor: 23
Végzettség: Gépjárművezető- és karbantartó
Aktuális foglalkozás: Elektronikai szerelő (IBM)
Jelenlegi Iskola: Gábor Dénes Főiskola,
Számítógép alkalmazói szakirány, IV.évf.
Autó:-): Polski Fiat 126
Évente vezetett km: ~5000
Írj hozzá engem is a KHK-hoz, ha még van hely, jó? Igaz, hogy ritkán
írok, de akkor is be fogom tartani a KHK elveit, ami 100%-ban egyezik
az enyémmel.
Jó munkát, sok sört: Gajdos Attila
/Attyla/
|
+ - | Szosszenetek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
>Dorozsmai Karcsi irt a Unixtrade online shop-jarol meg a system
>message-ekrol.
>En is ezt kaptam. Igaz, Karcsihoz kepest koran fekvo vagyok, en 0:40-kor
>probalkoztam...
>A pontos cim : www.unixtrade.hu/shop/index.html
Akkor en a tyukokkal fekszem :-)) En 21: 30 kor neztem meg az Unixtrade
honlapjat, nalam rogton mulkodott IE 4,1 em van. Az araik korrektnek tunnek.
Regebben ez a ceg Trabant es Wartburg alkatreszekkel foglalkozott.
> ----------------------------------------------------------------
>: wrote irta.
>Utolsó sorokban a hétfo reggeli agymenés: ESB-440 metálzöld Golf II, a
hátsó
>ablak jobb szélében, alul a HIX.Auto matrica!
>Idézet a sajtóban megjelent hírekbol: "A hétvégi autótakarítás-átnézés
>alkalmával ünnepélyes keretek között felragasztásra került BenkoGTD
>listatársunk autójának hátsó ablakára a HIX.Auto matrica. Az ünnepélyen
>részt (nem) vettek többek között Göncz Árpád köztársasági és Orbán Viktor
>miniszterelnök.
Aaaa hat ezert santit Viktor. Azt hitte puha a gumid o megrugta es a gumi
visszarugott. O meg lesántult :-))) Most beszeltem Paskay biborossal
halalosan megsertődött, hogy nem hívtad megszenteltetni az autod :-)))
> --------------------------------------------------------
wrore irta.
>elfekvo teligumija, akkor kerem eresszen meg egy levelet a cimemre (a
kocsi,
>amire kell Citroen CX):
>Meret: 195/70 R14 vagy 185/70 R14 de a legjobb a metrikus meret (ebbol van
plus
>z
>felnim) lenne TRX 390/190-es teli.
Elfekvo igaz nincs, de ujonnan milyen marka erdekelne?
> ---------------------------------------------------------
wrote irta.
>Egyebkent ma jottem ra, hogy jeges utviszonyok kozott mennyivel
>biztonsagosabb kocsival kozlekedni, mint gyalog. Mivel egy kis idore
>kenytelen vagyok lerakni a Trabit (osszejott 3-4 hiba rajta, ami
>egyenkent sem jo, de igy egyutt aztan vegkepp nem
>vastag jegpancel. Megtalaltam az egyik jegdudort a sok kozul. Szereny
>100 kilommal olyan kecses es elegans zakot adtam elo, hogy a fold meg
>mindig jajgat. A labam meg bizsereg.
Tudtam volna pontozni azt a leszurt rittbergert :-))))) Mi a gond a Trabival
? Irnal rola nekunk ?
> ------------------------------------------------------
wrote irta.
>Problemam: Van egy fergeteges Skoda 105L amborghini tipusu szgk -m,
>amin elol fantasztikus Barum markaju 165/70 -es gumik vannak, hatul pedig
>kicsit nagyobb GOODYEAR. Mivel a mult szerdai havazas miatt en is az
arokra
>merolegesen parkoltam
((
>Kerdesem: Hanyas gumit erdemes ra venni, figyelembe veve, hogy
>min(n)el kisebb, annal olcsobb... Skodam van! :-))
Nekem Is :-))) Skodahoz a 165 R 13 as gumi jo, Max 165/80R13 - as gumit tehets
z fel ra. Amit javasolni tudok az alapmeret 165R13 - as teli gumi vetele lenne
a legidealisabb.
>Ezzel kapcsolatban: A Barum szlovak? Nem
>Es a Debica?
Barum = Cseh
Matador = Szlovak
Debica = Lengyel
Téligumik márkák szerint felsorolva :
Barum : OR54 ; OR60
Matador: MP 55 PLUS ; MP 56 M+S
Debica : S 30
téli - nyári Debica tersus T jelu = 190 km/ó
Udvozlettel: Frigyes
A KHK tagja.
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Skoda 120 L
HIX autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
|
+ - | Becsaptak a muszaki vizsgan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autostarsak !
A (Ladam) muszaki vizsgajaval kapcsolatos atverest szeretnem kozzetenni.
Valamikor junius elejen a Nagykorosi uton autozva felfedeztem egy szervizt, aho
l "Gk. vizsgaztatas" cimu tabla
lattan eszembe jutott, hogy egy het mulva nekem is esedekes a vizsgaztatas. Bem
entem megerdeklodni, hogy
vallaljak-e. Ok azt ajanlottak, hogy celszeru lenne egy elovizsga mindossze 100
0 Ft.-ert. Ott azonnal meg is
neztek szakszeruen a fekpadon, a nyomtatott lista alapjan, bal elso gombfej és
hatso fék problemaim voltak.
Kozoltek, hogy ha megrendelem a javitast, (fekpofak csereje/javitasa es fekdob
felszabalyozasa) a vizsga napjan
itt a szervizben el is vegzik. Orultem, hogy nem kell masik szervizbe menni.
Eljott a vizsgaztatas napja, a fenti javitasokat megrendeltem, ugyanakkor szoba
n felhatalmaztam oket arra, ha
elore nemlatott alkatresz csere, vagy munkavegzes all fenn a javitas kapcsan, n
yugodtan csereljek, javitsak ki, en
majd kifizetem. Delutan elmentem az autoert, kifizettem a vizsgaztatas dijat es
azonfelul 5000 Ft javitasi
koltsegeket. Meg is kerdeztem a mestert, hogy mit kellet javitani a fekeken, o
kozolte, hogy csak a dobokat kellett
felszabalyozni, a fekpofakat nem kellett cserelni. Nagyon orultem a mester lelk
iismeretessegenek. Na ide maskor
is eljovok gondoltam, ha ilyen becsuletesek es lelkiismeretesek, hogy nem csapt
ak be, holott megtehettek volna.
Kb. egy honap mulva egy erdelyi korut soran, egy hatratolatas kapcsan, zorgo ha
ngra figyeltem fel a bal hatso
kerektol. Mindez magas hegyek kozott es szerpentines uton tortent. Szerviz seho
l a kornyeken. Vegul egy faluban
egy hivatasos teher gk.vezeto levette a dobot es a kovetkezo kep tarult elem: k
orulbelul ket eves rozsda volt a
fekhenger egyik oldalan. Azert irom, hogy ket eves rozsda, mert ujnyi vastagon
volt berozsdasodva es be volt
ragadva a fekhenger egyik oldala. A fekpofan (egyik oldalan) meg sehol nem lats
zott kopas nyoma. Nem
erintkezett a dobbal !!! A dolog ugy nezett ki, hogy a dobokat tenyleg felszaba
lyoztak, ra volt irva filccel a meretei
is, de a rozsdat "szandekosan nem lattak", azaz nem javitottak (csereltek) ki a
fekhengert, habar en erre
felhatalmaztam oket. Egy gk. muszaki vizsganal a minimum, hogy a futomu es a fe
krendszer allapota kifogastalan
legyen. Hangsulyozom ez a minimum !
Kerdezem a Tisztelt lista tagokat, hogy lehet igy elvegezni, illetve el nemvege
zni ilyen munkat, amelynek tragikus
kovetkezmenyei lehetnek. Hogy lehet gepkocsit (gepkocsikat) igy vizsgaztatni?
Mi van, ha a hegyek kozott a
hatalmas lejtokon, szerpentineken, - ahol en nyugodtan autoztam, abban a tudatb
an, hogy az autom, muszakilag
kifogastalan, hiszen papirom is van rola - meghibasodik, (elfogy) a fekem? Ki
felel mindezert? A Kozlekedes
Felugyelet, mert o adott a szerviznek engedelyt a vizsgaztatashoz? Tudnak ok a
vizsgaztatok ilyen es ehhez
hasonlo dolgairol ?
Roviden ennyi a tortenet, ha valakit erdekel, a szerviz neve, cime, maganba meg
kuldom es termeszetesen a
nemajanlott szolgaltatok listajara is.
U.I. a szervizzel nem kozoltem a fenti dolgot. Mi a velemenyetek, megtegyem ??
Balesetmentes kozlekedest kivanok mindenkinek !
Udvozlettel: Havel Jozsef
|
+ - | Re: fek kerdes, jo auto, Lada 110, kerekpar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
______________________ Re: Fek kerdes ___________________________
> Koszonettel Dolnay Norbert
> falconax.spedia.net (niva pix):
> Szerintetek miert van, hogy a fek elore jobban fog, mint hatra?
Az auto altalaban elorefele halad, a fek hasznalatakor altalaban
lassul is :-), ennek kovetkezteben az amugyis orrnehez auto
sulypontja meg elorebb kerul, igy az elso kerekeknel nagyobb
nyomoero ebred. A fekezeskor (csuszas nelkul) legnagyobb
kifejtheto ero ezzel aranyos. Ez azt jelenti, hogy az elso kerekre
nagyobb fekerot lehet (es kell is) atvinni, ellenkezo esetben
vagy nem erjuk el a maximalis fekhatast, vagy a hatso kerek megcsuszik,
bar az elso meg jobban fekezheto lenne.
Azt, hogy ez a fekeromegoszlas szabalyozasa hogyan tortenik, ha
egyaltalan
van ilyen, nem tudom (nem az ESP-re, es az ABS-re gondolok) , de nagyon
erdekel. Ha valaki tudja, irja meg, legyen szives.
Ennek ellenere SzVSz nem szabadna lejton visszagurulnia, hiszen kelloen
eros fekezesnel az elso kereknek blokkolnia kellene, es az mar eleg
durva lejto!
Azt honnan lehet egyszeruen megtudni, hogy az automba szerelt ABS
hany utas rendszeru. (Hany kereknel szabalyoz fuggetlenul?)
______________________ Jo auto ____________________________
1. legyen kenyelmes, hosszu tavon is, valamint tagas.
2. legyen benne erotartalek, aktiv biztonsagi berendezesek.
3. legyen megbizhato, ha kell tudjam hasznalni, ha elindulok,
erkezzem is meg vele
4. a KEZeleo szervek KEZnel legyenek
(tipikusan ilyen: duda legyen a kormanyon, kezelokarokat ne
kelljen csavargatni)
______________________ LADA 110 ___________________________
Nekem tetszik az uj Lada. tudna valaki bovebben irni rola?
Milyen konstrukcio, milyen a motorja, stb. Gondolkozom
rajta, mint kovetkezo auto.
__________________ Kerekparosok: off topic ________________
Kerlek benneteket, ne bantsatok a kerekparosokat, hiszen ok is
csak kozlekedni szeretnenek. Lehet, hogy mindezt olcsobban
teszik, Pesten gyakran gyorsabbak is, mint az autosok, a levegot
is kevesbe szennyezik, es tul szeles utakat sem igenyelnek,
de ugyanugy emberek, mint az autosok, van csaladjuk, dolgoznak,
es szeretnek, ha ez igy is maradna.
udv,
Attila, aki szeret(ne) (jol) vezetni.
|
+ - | Ezt =?UNKNOWN?Q?=E9rdemes_megn=E9zni=2E?= (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Végre megtudtam, mennyibe is kerül az Internetezés, miért olyan k..va magas
a telefonszámlám. Érdemes megnézni a http://www.extra.hu/nikesoft oldalt, ha
téged is érdekel.
R.
|
+ - | Ekezetek, jajj, mar sokadszor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
BenkoGTD irta:
>>>Kedves Listatßrsak!
El?sz÷r is, ?gy lßtom, hogy az ?kezetek csak a subjectben nem hasznßlhat?ak,
ha megengeditek, ezent?l hasznßlom a magyar ?kezetes karaktereket is.
>>>
Nos, en nem orulok neki. Ha meg csak ?-ek vannak, elolvasok 1-2 sort, viszont h
a =E5 es hasonlok, automatikusan atlepem az egesz cikket. Kar volt megirni.
Mellesleg a HIX Netiquette-ben nem csupan a Subject-re vonatkozo ekezettelenseg
javasolt...
Engem erdekel a HIXAuto (es rajta mindenki cikke), de nem vagyok hajlando 30 pe
rcig betuzni.
udv, deejaytiszy
|
+ - | Renault Megane (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
bzsolt irta:
>>>2-3 eves Renault Megant szandekozom vasarolni, kerem
homalyositsatok fel mire kell odafigyelnem, esetleg ha valakinek van
elado irjon nekem.
Kormanyszervo (ha van benne) nagynyomasu csove. Par ezer forint, de hajlamos sz
ivarogni.
Ja, es az auto 1,8 - 2,5 Mft motortol es felszereltsegtol fuggoen. Nalunk van
Bzsoltnak is melegen javaslok egy markaszervizes atvizsgalast (akar nalunk...
bar ezt ugy ajanlgatom, mintha percentet kapnek belole... :-). De aki kiad 2 mi
sit egy verda'ra, az nem szeretne egy kis-nagyjavitasra kiadni 1-2 szazezer for
intot...
udv, deejaytiszy
|
+ - | kotelezobiztositas auto vetelekor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Egy fontos informacio azoknak, akik autot akarnak venni.
Ha évközben vásárol (akár új, akár használt) gépjármuvet, Önnek kell
gondoskodnia arról, hogy a felelosségbiztosítási szerzodést megkösse, és az
már a tulajdonosszerzés napjától érvényes legyen. Az autókereskedelmi cégek
ehhez segítséget nyújtanak, ha pedig a "szabadpiacon" vásárol jármuvet,
kérjen a választott biztosítójától un. elozetes fedezetigazolást.
Nagyon fontos tudnivaló: ha használt autót vásárol, az elozo tulajdonos
felelosségbiztosítási szerzodése az adás-vétel idopontjában (tehát nem a
hatósági átíráskor!) megszunik, s az új tulajdonosnak új szerzodést kell
kötnie. Nincs mód arra, hogy az új üzembentartó az elozo tulajdonos
felelosségbiztosítását "folytassa", még folyamatos díjfizetés mellett sem.
forras:
http://www.mabisz.hu/kotelezo2000/index.html
ekezetekert bocs. akinek van vagolapos (clipboardos ekezettelenitoje, az
megtisztelhetne
azzal, hogy elkuldi. kosz.)
raki
|
|