1. |
BMW hirdetes (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
2. |
Idegenben II. (mind) |
81 sor |
(cikkei) |
3. |
Gyerekules + Velorex (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: gyerekules (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
Opel emblema (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Lengescsillapito (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Metro (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
8. |
ultrahangos tolato radar es egyeb (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
9. |
AVI-k, felni (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
10. |
Talalka, matrinca, gumik, javaslat kocsivetel ugyeben! (mind) |
99 sor |
(cikkei) |
11. |
Itt kinek van elsobbsege? (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
12. |
Citroen & Velorex (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
13. |
Lada sebessegvalto (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: bukosisak (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
15. |
niva (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
16. |
breko, berko!? (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
17. |
re: Soma (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
18. |
Valakinek nem hianyzik egy BMW B12 5.O (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: kipufogo (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Re: Okos nemet (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
21. |
Motorfekpad (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Citroen (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
23. |
va: A vilag legnagyobb PVC-Jaguarja (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
24. |
va: BMW hirdetes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
25. |
Szegediek figyelem! (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
26. |
Capri (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
27. |
Bukosisak, ov, bunkofon (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
28. |
Kuplung cserebere (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
29. |
Motorfekezes (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
30. |
Gyorsulasok impreza, delta stb. (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
31. |
Citroen VS Mercedes (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: gyerekules (#530) (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (#526) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
34. |
Ablaktorlo gumik (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
35. |
12ules+kerekparbuko (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
36. |
WEB kuldemenyek igenylese (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
37. |
Hibas emil cimek (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
38. |
Alufelni (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
39. |
Profi-ra (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
40. |
szemelyeskedes (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
41. |
gyerekules, orias+rallytrabant (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
42. |
Re: gyerekules (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
43. |
Re: taxi (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
|
+ - | BMW hirdetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Lehet, hogy mar leragott csont, de most olvastam a BMW-s reklamot. Egy
>aprosag fogott meg, de az nagyon:
>"Minel jobban gyorsitjuk a kerekeket, annal nehezkesebb azok kormanyzasa".
Nem olvastam a reklamot. Az elozo listakon vesezett reklamjuk a
hatsokerekhajtast dicsoitette. Arra tudok gondolni, hogy a
mondanivaloja:
Az elso kerekek kormanyozhatoak. Ha elsokerekhajtasu az auto, akkor
azokat gyorsitjuk. Es akkor, huha, ijedjetek meg, mert nehezkesebb
lesz azok kormanyzasa. Bezzeg, ha vesztek egy uj hatsokerekhajtasu
BMW-t... :-)
>Javitsatok ki, ha rosszul tudom, de ha gyorsitok, akkor a kocsi orra
>megemelkedik, tehat csokken az elso tengelyt fold fele nyomo ero.
Szerintem is.
> Azaz a
>kerekekre hato nyomas. Es ilyenkor konnyebb tekerni a kormanyt.
>Tapasztaltam (Trabi).
En az elozo Lada 2105-ben nyari kanikulaban, parkolaskor ereztem, hogy
nehez tekerni a kormanyt. Ha nagy gazzal probaltam parkolni, valoban
nehezkesebb lett a kormanyzas. :-)
Szeva:
fz mailto:
|
+ - | Idegenben II. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nehany szammal ezelott irtam nehany villanast az arab videkeken eltoltott
evekbol, most szeretnek nehany elmenyt megosztani az autokkal kapcsolatban.
Ahogy Tuneziaba ertunk nehany het utan, le kellett vizsgaztatni a teljes
gepkocsi allomanyunkat, hogy megkaphassuk a helyi kozlekedeshez szukseges
papirokat. A vizsgan a fo-fo hivatalnok be akarta festetni a Mitcubishik
fenyszoroit, mondvan, hogy tul erosen vilagitanak:) Na, itt aztan
rendszeresen leintett a rendor bennunket, hogy kapcsoljuk ki de azonnal a
vilagitast, mit feltunoskodunk mi itt nappal?! Naluk egyebkent az a szokas,
hogy korom sotetig helyzetjelzovel kozlekednek, ha latjak hogy szembe jon
valaki, felvillantjak az orszagutit -he, itt vagyok, komam- aztan mennek
tovabb. Sziriaban ezt ugy modositjak, hogy a teherautokra, kamionokra
felraknak az elso lokharito kozepere egy darab pirosan vagy keken vilagito
lampat, es kesz. Mint a kabareban: -Es a sotetben hogyan tajekozodik? - En,
mint a denever... Ide tartozik meg, hogy a rengeteg lestrapalt
kivilagitatlan moped ejszaka olyan mint a muslinca: dongetsz, mert sehol egy
feny az uton, azt hiszed egyedul vagy, egysze csak hopp, mar nyekken is a
szelvedodon.
Na, de kanyarodjunk vissza az autokhoz. Eloszor ugye Mitcubishikkel
nyomultunk, L300-as kisbusz volt nehany, aztan pickup-ok, Star
tartalykocsik, Zil furok, es kuriozumkent egy dobozos UAZ meg egy Niva. Az
elso sivatagos fel ev meg nem vette ugy igenybe a kocsikat, mert bulldozer
tolta nyomon mozgott a nep, persze kivetel a geodetak, mivel mi ugye a
csapat elott jartunk. Aztan jott a hegyes munka, itt a Micuknal aztan mar
tortek a torzios rudak rendesen. Egyszer kb. 80 km-rol kellett hazavinnem a
jarganyt torott rugoval, ebbol jo 40 km meg a hegyekben. Azt hittem a tomest
is kirazza a fogambol... Mivel az egy szem Niva-t is mi kaptuk, dolgozott
szegeny. Rendszeresen szetszakadtak a lengescsillapitok, vegul eszakon a
hegyekben a teli esozesek alatt olyan sarba kerult, hogy a kerekek nem
birtak forogni, mert minden megtelt agyaggal, es csak traktor birta
kirangatni a trutyibol, de szetment kozben a difi is. Innentol kezdve
konyhai szolgalatra lett karhoztatva, csak a varosban mozgott. Szerencsere
ket ev kinlodas utan a ceg ugy dontott, hogy ha lud, legyen kover: a teljes
jarmuparkot lecserelte Land Rover Defender-ekre. Volt itt 110-es, 120-as,
130-as, (bar az utobbira par evvel kesobb egy angol instruktor azt mondta,
ilyenrol meg o sem hallott.) Sosem felejtem el az elso utam. Itthon vettem
at a 110-esemet, es mivel akkor eppen Kiskunmajsa kornyeken ijesztgettuk a
vadallomanyt, jol ismertuk a terepet, jo nehany evet dolgoztunk arra meg
regebben. Kimentunk egy katyus foldutra, amelyiken egyszer nagyon kellett
sietni, es 70-nel pattogtuk vegig egy UAZ-zal ugy, hogy csodakent konyveltuk
el, hogy mind mi, mind az auto egyben maradt. Na, hadd szoljon! Elkezdtem
nyomni, 50 - 60 - 70, mintha zsinoron huznak, aztan 80, most fogunk repulni,
kialtotta valaki a keresztuti bakhathoz erve, mindenki betamasztott, de
semmi, csak egy kis doccenes, hatul meg megcsorrent a majd egy meteres Rover
emelo; aztan 90 es meg mindig nem pattogunk, mindenki hitetlenkedeik es
ezkurvajo-zik egyszerre, tovabb nem meretm nyomni, mert van azert a folduton
is keresztezodes az erdoben, es hat itt a tanyavilag, meg elgombazunk
valakit. Tizennegy evet vezettem addig terepen UAZ-zal, es szerettem ugy
ahogy volt, de ezen a napon eltemettuk a jo oreget...
Algeriaban aztan szinte ujra kellett tanulni vezetni, legalabb is "az" a
sivatag annyira ismeretlen volt szamomra, hogy egy hetig csak ultem az arab
sofor mellett, es figyeltem, hogy hogyan navigal a homokdombok kozott. A
lenyeg az volt, hogy nem szabadott megallni, csak ha kemeny volt alattunk,
vagy lejton, mert kulonben nem biztos, hogy el tudunk ujra indulni. A normal
homokon kivul meg kellett tanulni felismerni az altaluk "fis-fis"-nek
nevezett homokos reszt, amibe mint az iszapba, ugy sullyedt el a szerencses,
ha belehajtott. A sivatagban az eggyik legfontosabb dolog a gumi: megpedig a
mintazata es a nyomasa. A mintazat leginkabb a repulogepek kerekeire
hasonlitott: teljesen sima felulet, hosszanti iranyban 3 vajat, ami
valamelyest javitott a keresztstabilitason. Az volt a lenyeg, hogy ha
porgetni kenytelen az ember a kereket, az ne tudjon belemarni a homokba, es
ne tudja kirugni azt maga alol, mert ha a kocsi hasa felfekudt, akkor
johetett az aso, kapa, nagyharang. A masik fontos dolog a legnyomas. Azokat
a Michelin gumikat 1.5bar-ig lehetett hivatalosan leengedni homokos
reszeken, de volt, hogy 0.8-on kellett mennunk, ha fel akartunk jutni a
200-300 meter magas homokdomb tetejere. Ez ugy ment, hogy -ha lehetett-
korbegurulta az ember a kupacot, megkereste azt a reszt, ahol nem volt kozel
fuggoleges homokfal, aztan feltolatni a szomszedos homokdombra amig csak
lehet, felezo masodikbol indulva otodikig felkapcsolva legyorsulni a lejton,
padlogazzal neki a domboldalnak, megfelelo idoben villamgyorsan
visszavaltogatni ha kell, kozben kigyozva folyamatosan keresni a kemenyebb
reszeket, es amikor nincs tovabb, akkor mindent behuzni, beakasztani,
befekezni, hogy megmaradjon ott az auto. Ilyenkor egy kicsit meg is szoktuk
porgetni a kereket, hogy biztonsagosan beassa magat a kocsi, nehogy
lecsusszon. Volt olyan, hogy amikor kiszalltunk, alig birtunk megallni a
lejton, olyan meredek volt mar kozvetlenul a csucs alatt. Aztan persze
kemenyebb talajra erve ujra be kellett allitani a nyomast a gumikban, ezert
minden kocsin volt egy-egy hordozhato legtartaly, amit a bazison feltoltve 8
bar-ra boven eleg volt egy-ket napon keresztul a potlasra.
Itt a vege. Egyenlore...
Udv joe
|
+ - | Gyerekules + Velorex (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
a gyerekulessel kapcsolatban sajat peldam.
Elso becsi utunk alkalmaval az elso utunk az ottani
baba boltba vezetett ahol, akkor eppen 1/2 eves
lanyomnak gyerekulest vettunk. Az elado holgy latva,
hogy "keletrol" jottunk nem engedett el addig, mig a
kivalo Daciankba biztonsagi ovet nem vettunk.
Azota mar nehany ev eltelt, de gyerekeim (ma mar 3-an)
csak bekotve, a kicsik pedig gyerek ulesben utazhatnak
az autoinkban.
Mas,
a heti Kepes Auto Expressz 220. oldalan elado Velorexet
hirdetnek '66-os es alig 500 eFt. :-)))
Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
|
+ - | Re: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Persze akinek mindegy a
> gyermeke elete, (aranykarkotos maca + stb.) gyermeke
> bekotetlenul + szivja
> a zart terben a jo kis cigarettat. Ezek csak a kenyszer
> hatasara fognak gyermekulesre kolteni! Valoban
> a gyermekulesere nem vaghat fel!! ;))) ... az uj
> aranyputyulajara igen! :((
Az ilyennek minek gyerek ?! :(((
En alig vartam, hogy beletehessem az autoba a gyerekulest. Igy
lathatja mindenki hogy az ultetett suhancoknak valo autoban egy
csaladapa ul. :))))))
Es buszke vagyok arra hogy van egy kislanyom.
_______
_/_______\_
(OO=[|]=OO)
[]=======[] BZS
|
+ - | Opel emblema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Nemsokara megszepulve kapom vissza a Kadettet.
A tokeletes esztetikai elmenyhez csak egy emblema
hianyzik az elejerol. (Fekete korben ezust Opel jel).
Vennek bontott vagy "talalt" emblemat. A bontokat
vegighivtam, a Pe-csa bolhapiacon sem volt. Az ujat
draganak (3800) a matricat csunyanak talalom.
Ha van meg otletetek, kerlek segitsetek.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Re: Lengescsillapito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A reklamokban a Monroe nagyon nyomja magat. Mindenfele velemeny keretik nem
>leven szagerto!
A Brava 1.6 ket elso gyari csillapitoja eloregedett az europi minosegu
budapesti utakon (Thokoly, Dozsa Gy. stb.) csereltem Monroe
GasMatic-ra. Ez az alap gazos Monroe csillapito. Nekem eddig bevalt,
egy arnyalatnyit merevebb, rossz uton picit pattogosabb a kocsi orra,
de ahol mar nincs sok uthiba, ott hatarozottan egyenletesebb,
kiegyensulyozottabb, kozvetlenebb, nekem kenylemesebb erzest ad. Jo
uton, huzos kanyarban pedig kimondottan feszes, pontosan erezheto
dolessel kanyarodik. (P5000 Drago 185/60 R14 gumik.) Sokkal jobb, mint
a gyari volt, azzal kicsit kevesnek ereztem a Brava elso futomuvet, de
ezt mintha oda terveztek volna! Gondolkodom rajta, hogy hatul is
kicserelem, pedig meg azok birjak. Apropo, nem tudjatok, mennyi az
arkulonbseg a GasMatic es a SensaTrac vagy az efolotti Monroe
lengescsillapitok kozott?
Udv: Zak
|
+ - | Re: Metro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> ellenallasfek (?)
A kerdojel azt jelenti, nem erted, mi az? IMO ugyanaz, ami a
villamos (a regebbiek) tetejen is van. A kocsi, ha lassilni
szeretne, a motort atvaltja generator uzemmodba es ekkor a
fekezohatas a terhelestol fugg... Erre alapvetoen ket megoldas
van: a rekuperacio, azaz a halozatba visszataplalas (na, ennel
tobbet nem tudok rola :-) vagy a veszteseges mod, egyszeru
ohmiks ellenallas rakapcsolasa a generatorkent mukodo
motorra...
... pedig nem si a Metronal dolgozom :-))))))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | ultrahangos tolato radar es egyeb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nekem volna egy olyan kerdesem, hogy mi lehet annak az oka, hogy az automba
akartam venni egy ultrahangos tolatoradart es 100 ezer Ft felett van az ara
(Bosch)? En villamosmernok is vagyok, es megneztem egy ilyen kapcsolasi
rajzot, amely kiskereskedelmi aron is 5 ezer Ft alatt van, egyedi gyartassal
a tomeggyartassal ellentetbe. Mi kerül 100 ezer Ft-ba akkor?
Ha pedig tovabbmegyek, akkor egy olyan eszkoz, amelynek az a feladata, hogy
korbefogja ilyen radarfuggonnyel az autot, hogy figyelmeztessen a hibakra,
és egyéb problemas helyzetekre az pedig...ilyen egyszer majd lesz 500 ezer
Ft-ert. (Egy processzorral
megoldhato feladat 10 ezer Ft maximum.)
Ha egyszer a sok munka mellett lesz egy kis idom, akkor en megcsinalom a
kocsimba.
Orulnek, ha velemenyt mondanatok rola.
Koszonettel
Kis Zsolt
|
+ - | AVI-k, felni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Fiuk Lanyok !
Elnezest mindenkitol aki nincs rajta az AVI -kon, az adott pillanatban
torekedtem a teljessegre, tehat aki AKKOR és OTT jelen volt az rajta van,
aki kesobb jott, vagy hamarabb ment, vagy csak eppen akkor elszaladt
valahova, az sajna....
Olyan nem tortent, hogy valaki a video "vagasa" miatt nem kerult bele az
AVI-ba. Ha azt mondjatok keves, akkor azt hiszem igazatok van, de
mentsegemre ez volt az elso ilyen jellegu probalkozasom, es a mozgo
kepallomanyok nagy merete ovatossagra intett. Lehet, hogy nem kellett volna.
Hamarosan mindenkinek elkuldom aki levelben kerte/keri, csak osszevarok egy
par embert, nem szivesen uploadolok 3 Megat naponta 33,6k -s modemmel .....
:-)) Majd egyszerre megy.
Szoval most ennyi.
Lehetseges az Tisztelt szakerto urak, hogy egy nem teljesen tokeletes, regi
felni vadiuj gumikkal mindenfele szokatlan razkodasokat produkal ? Vagy a
nagyon hozzaerto gumis-futomuves akar megvezetni ? Az alabbi tortenet
napjainkban, Szegeden, egy 1992-es OPEL Vectraval meg velem jatszodik
Jelenseg: 110 felett rezges a kormanyon( nem mindig de ha igen akkor jol
erezheto, enyhe ivu kanyarodaskor megszunik. Nem fugg sem sebessegtol, sem
fordulatszamtol, semmitol sem, van hogy 120-nal van, 140-nel mar nincs,
maskor forditva). Mi lehet ez ? Javitoba. Irany a gumis-futomuves
univerzalis muhely. Auto felemel, kerek megporget, aahh , hat a gumi !!
Csakis !! Mivel tenyleg kopott, itt az o"sz, jo legyen, de csak elore, mert
a hatso bordazata meg jo. Felzizzen hat elore 2 db Michelin T2 (?) tipusu
gumikopeny, minden OK, 20eFt-bol meg a szereles is megvan.
Masnap ugyanugy rezeg a kormany, mellesleg OPEL szakszervizbe is be kellet
ugranom iranyjelzo kar miatt, ott mondtak, hogy nagyon gagyi a gumi
felrakasa, nincs kisulyozva es ut is, viszont a futomu az nagyon perfekt,
nem kotyog, nem log, szoval minden OK, csak a kerekek miatt lehet. A kereken
levo 50 g -os sulyon nagyot derultek. Vissza a gumishoz. Ott gyanus lett a
kormanyosszekoto, a toronycsapagy, a .... minden. Mondtam, hogy ezeket nem
fogom kicserelni. Hiszek az Opeleseknek. Erre harsanyan szidalmaztak az
Opeles szerelok hozzanemerteset, es elmagyaraztak, hogy a Micheli olyan jo
gumi, hogy azt nem is lehet rosszul felrakni (!!!), es az egyik elso felnit
kialtottak ki fobunosnek. Amire par nappal korabban szemrebbenes nelkul
raraktak a Michelineket... Mikor erre rakerdeztem az volt a magyarazat, hogy
a hasznalatlan uj gumi elfedi a felni hibait (???), es csak akkor jon elo,
ha mar "ramelegedett" egyszer-ketszer. Tenyleg ? Ekkor megcsereltek egy jobb
allapotunak kikialtott bal hatso felnivel, majd teljes szamitogepes
futomubeallitast vegeztek. Most itt tartok, es kivancsian varom a holnapi
Szeged-Bp-Szeged utat, mit tapasztalok majd. Mit tanacsoltok, most vegyek 4
vadiuj felnit ?
Azert az OTLETnek tul draga, mert ha nem jon be, otlet az mindig van... Ha
tenyleg ez a MEGOLDAS, akkor meg elgondolkozom rajta, mielott szetrazza az
uj gumikat, kormanymuvet, futomuvet. Hangsulyozom, hogy csak az utobbi
idoben tapasztalom a razkodast, es nem volt olyan emlekezetes katyu v.
padka, amely okozhatta volna.
Kerek minden tapasztalt es hozzaerto autost, hogy ertekelje roviden a
tortenteket, es szolgaljon jo tanaccsal a felvetett kerdesre. Szivesen
fogadom az automarkat kritizalo hozzaszolasokat is, kiveve az olyan direkt
megfogalmazast, hogy "Add el az Opelt, vegyel inkabb .... tipust, mert az
...."
Elore is koszonet !
Udv: GaBa
|
+ - | Talalka, matrinca, gumik, javaslat kocsivetel ugyeben! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haj Mindenkibebele! [Kopaszok elonyben :o)]
Megint 16 HIXAUTO egyszerre. Ebben a meretben mar eleg huzos
volt. :o) Csak igy tovabb! :o)
------------------------------Talalka---------------------------------------
--------------
Mar megint kimaradtam a szagnevsorbol! Grhha!
Megterveztem, hazavittem, kisutottem, es nem sikerult megennem. :o(
Meg Soma is szolt, hogy mi ujsag talaka ugyben, de tokom
villanyszerelom pont akkor tudott jonni. Azthittem felfordulok.
Pentek este bekeszulok a szombat reggeli indulasra, erre 20:00-kor
telefonal, hogy o csak holnap tud jonni. Ha meg nem jon, akkor
tolhatom. Vegre bekoltozom a nyugodt feszkunkbe a hetvegen.
Ha viszont elmegyek Kecsora, akkor meg Januarban sem lesz
villanyom. egorulok.
Sajnalom, hogy nem tudtam elmenni, de egyben nagyon orulok, hogy
jol sikeralt a talalka. Ha a kovetkezore sem jutok el en eladom a jarganyt.
:o( Igerem igyekszem.
Apropo! GaBanak mar irtam, de nem tudom, hogy ki keszitett rajta
kivul kepi anyagot. :o?
Kernem azokat, akik keszitettek, dobjanak meg emilbe vele, mert nem
tudok felmenni az IE-re. :o()
1Mb-ig tudok fogadni. Koszi elore is Mindekitol!
---------------------------------Matrica------------------------------------
-----------------
Matrica: Chris
Szoval en volnek az a rettento, akit lattal a Nagy Lajos, Mogyorodi sarkon.
:o)
Aztan legkozelebb levillogni am! Irtam neki maganban is, ugyhogy remelem
tobbszor is tudunk talalkozni.
Petrenyi Jozsi:
Jo a napszemud, csak egy kicsit sotet, meg kulonben is koran volt meg. :o)
Lattalak valamelyik reggel! :o)
Elmentel velem szembe a Meszaroson a Dobo es a Bercsenyi kozott. Jot
aludtal? :o) Majd kiestem az integetestol.
----------------------------------Gumik-------------------------------------
----------------
Mi a velemenyetek?
Lattam a Baumaxba 7000 korul (talan Matador) gumikat. Mellette a Debica,
ugyanabban az arban, csak megfelelo meretben nem.
Mondjatok mar valamit! :o(
Menjek el egy gumishoz szamoltassam be a regi Michelineket es tetessek veluk
fel uj valamilyet, vagy menjek el a METROba, BAUMAXba, CORAba, vegyem meg
az ujakat es dobjam ki a regieket? Egyaltalan ha a nagyokba veszem meg a
gumit,
az megeri?
De legfokeppen! (Mivel "de"-vel nem kezdunk mondatot)
Milyen 175/70 R13 gumit ajanlanatok a Kadettre?
JA! Csak nyarit tudok venni, mert mar most tudom, hogy tel vegen nem lesz
penzem
nyarira. :o( Veszek nyarit es visszafogom magam telen. :o( Ez van.
Valami epito otlet?
----------------------------------Autocsere---------------------------------
---------------
Kollegam kerdezte, de csak egy valaszt kapott. :o(
Kadett 1.5TD-je van, mint nekem. :o) Mindegy. A bolondja el akarja adni.
Ezismindegy.
Kerdezte, hogy mit vegyen szerintetek. Idezem:
Segitsetek, adjatok tanacsot!
Le szeretnem cserelni 89-es evjaratu 1,5 TD kadettemet.
Harom auto kozul szeretnek valasztani:
AUDI 80-as 1,6 TD (10 ev koruli)
VW PASSAT 1,6 TD (10ev koruli)
MERCEDES 190D (2 l diesel) (12 ev koruli)
Mit tanacsoltok, melyiket vegyem?
Szempontok:
Alkatresz ar, szerelhetoseg, megbizhatosag,
melyiket lopjak kevesbe, stb....
Tanacsokat maganba is.
Koszonom:
P.Peter
Eddig az idezet.
Szoval, akinek lenne tapasztalata eme jarmuvekkel kapcsolatban es esetleg
elkerulte a
figyelmet a multkori kerdes, akkor annak most itt a lehetoseg a segitseg
nyujtasra. :o)
Tenyleg nagyon orulnenk ha tudna valaki ezen jarmuvekrol tapasztalatot
nyujtani,
mert egyaltalan nem mindegy, hogy melyiket veszi.
Elore is koszi a segitsegeket es bocsi, hogy megint ennyit pofaztam.
MCLL! Remelem megkaptad az emilemet, miszerint igenyelnek egy emiles
HIXAUTOwww-t.
KoszoNETtel, tovabbra is hu olvaso es belepofazo
><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
><><><><><><><><><><
mailto:
|
+ - | Itt kinek van elsobbsege? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Puskin utabol fordultam zoldnel a Rakoczi utra jobbra. A kulso sav
buszsav, tehat a kozepsobe. A sip utcabol ket sav fordulhat balra a
Rakoczi utra, a belsobe es a kozepsobe. Nekik kicsit kesobb van zold, de a
gyalogosokat el kellett engednem a zebran. Ugyhogy egyszerre ertunk a
*-gal jelzett helyre. En abban a tudatban, hogy egyenesen jovok, mentem
zavartalanul, amikor jo nagyot dudalt az, aki szinten a kozepso savba
fordult volna. Eloszor azt gondoltam, menj a francba, de aztan
belegondoltam, hogy o" is zoldre jott. Akkor szerintetek most kinek van
itt elsobbsege?
|B| | | | |B|
| | | | |
| | | | | | |
___| | | |
Sip u. _ _ | | | |*| |
___ | | |
|B| | | | |B|
| | | | |
|||||||||||||__
| | | | _ ^- Puskin u.
| | | | | | __v-
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Citroen & Velorex (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Edesapamnak van egy Citroen C15D-je, az a puttonyos fajta. A nyar
> egyik napjan a csalad cuccokkal felrakodva elindult Spanyolhonba.
> Nagykanizsa egyik lampaja elott, pirosat kapvan az auto uresbe teve
> gurult szepen lassulva. Egyszer egy sohajtasszeru hang utan leallt a
> motor. Kb. 30 mp-en belul kiderult: vezermuszijszakadas. A motorban
> minden szetment, ami szetmehetett (hengerfej, vezermutengely,
> szelepek, dugattyuk, stb.). Csak az anyagkoltseg volt kb. 150 eFt.
Ezt barmelyik auto tudja, ha nem cserelik a szijat rendszeresen,
es eleg a sarki kozertbe menni, nem kell Spanyolhonba :)))
Amugy gyanitok egy kis koltoi tulzast, uresben gurulva ennyire nem
megy szet, es ha a hengerfej is megy (amugy miert menne?), akkor
nem jon ki 150-bol.
A koltseg persze valtozo, az Opel tud 500e is lenni.
> Tegnap hazafele Bohonyen (Bo:ho:nye) keresztul vezetett az utam, es
> legnagyobb meglepetesemre lattam egy valodi Velorexet! Meghozza piros es
Az semmi, en vasarnap Munchen elott az autopalyan lattam egyet...
Arra nem eskuszom, hogy igazi Velorex volt, de teljesen ugy nezett
ki, kb. 40-50-nel mehetett.
|
+ - | Lada sebessegvalto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok !
Segitsegetek kerem a Lada 1500 (20 eves) gepkocsim diagnosztizalasara.
A jelenseg a kovetkezo: Ha varosi dugoban, vagy csucsforgalomban kozlekedek a
sok 1.-2.-3.-2... valtas utan
korulbelul fel ora utan 1. fokozatbol valo indulasnal, beremeg a valto, mintha
le akarna szakadni. Szeretnem, ha
valaki kozuletek, akinek volt hasonlo gondja megirna, hogy tulajdonkeppen mi ok
ozza a jelenseget, maga a
kuplungtarcsa, vagy az egesz szerkezet, netan csak egy beallitas szukseges. Es
miert egy fel ora utan? Hidegen
minden O.K.
Annak is orulnek, ha egy lelkiismeretes szakembert ajanlanatok.
Udvozlettel: Havel Jozsef
|
+ - | Re: bukosisak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csatlakozom!
Volt szerencsem megfejelni motorozas kozben, (utan, helyett?)
egy fat, minek kovetkezteben a kiskorosi golyoallo behorpadt a fejemen,
en meg eros karonkodasok kozepette keresgeltem az elso kerekemet.
Buko nelkul, hmmmm, nem is tudom...
Udv. Norbi
wrote:
> :
>
> Nos, en mint volt mentotiszt, es megyei rohamkocsiparancsnok
> rendelkezem neminemu tapasztalattal a bztonsagi ovet, a gyerekulest,
> ill. a bukosisakot illetoleg. A tomor velemenyem az, hogy igenis
> joval nagyobb az eselyed meghalni, ill. sulyos serulest elszenvedni,
> ha ezeket a "rohejesen kinezo" eszkozoket nem hasznalod. Beleertve a
> kerekparossisakot is.
|
+ - | niva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Lehet, hogy valakit erdekel, ezert ide'vesem, mi lett a nivaval a
talalka utan.
Ha valaki nem tudna, egy probakor kozepette a kicsike fennakadt egy
AFO-n (azonositatlan fuben lapulo objektum).
Nagy meglepetessel vettuk eszre, hogy a terepvalto emiatt megsertodott
es igyekezett a sofortol minel tavolabb kerulni (leszakadt). Probaltunk
a kocsi ala fekudni, de nem rettent meg annyira, hogy eredeti helyere
visszanoljon :o(
Hosszas tanakodas utan elindultunk aposomhoz, Soltra, mert ez volt
a legkozelebbi hely, ahol ismerosek vagyunk. Az ut tragikus volt,
max 50-el mentunk, hogy ne egjen el a valto (olaj ugyebar ottmaradt a
dombon).
Erdekes volt, hogy viszonylag kevesen eloztek meg...
Meg este gyors kortelefon, ki tud olcso valtot, valtohazat, de azonnal!
Mint kiderult senki, igyhat maradt a javitas! Beszeltunk a varosban az
osszes szerelovel, volt aki azt mondta, hogy ilyen hiba nincs, nem erti
mit nezhettunk el, volt aki ertette mi a gond, de azt mondta
javithatatlan.
Vegul talaltunk egy meglepoen komoly muhelyt, ahol mint ami a vilagon
a legtermeszetesebb, kozoltek, hogy meg kell hegeszteni (g vagy gg?).
A level mar igy is tul hosszu, ugyhogy csak annyit, hogy igy is lett.
Azota meg nem szakadt le, bar mar kiprobaltam birja-e a gyurodest. :o))
Szoval ennyi, tanulsag nincs, a szervizt nem ajanlom, mert ugyan
megcsinaltak, de kesobb es dragabban mint igertek. (bar szerintem nem
kerult sokba ahoz kepest...)
Udv. mindenkinek Dolnay Norbert
|
+ - | breko, berko!? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bocs, ha off-topic, de szeretnem tudni, van e valakinek
autoba szerelheto cb-radioval tapasztalata!? Rossz, jo, egyaltalan!
Mekkora lehet a hatosugara (legalis/illegalis)?
Vagy esetleg egy cimet (www) ha tudtok, ahol utana lehet nezni...
Köszi. Norbi
|
+ - | re: Soma (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
A niva már rég meggyógyult, sött, már azota el is romlott :o)
jó, csak a hátsó ajtó zár...:o)
A viztelenités nem túl bonyolult, de még nem jutottam a végére.
Az elsö "fázis" az elektronikus részek szigetelése, ezen már túl vagyok,
üvegezöszilikonnal nyomtam ki minden kábelt meg csatlakozót, majd végül
az egész motort jócskán átfujtam szilikonspray-vel. (szerelök legnagyobb
örömére)
A bonyolultabb része a dolognak a levegö, mert a niva, mint az orosz
ipar remeke,
nem csak a legszürön keresztül lélegzik, hanem a karbi valószinüleg
porózus, mert amikor minden nyilast elzártam, az alapjárat éppen csak
egy kicsit csökkent. Ha sikerül rábirni, hogy egy helyen vegye a
levegöt,
akkor egy csövel el kell vezetni a "szivótorkot" egy arra alkalmas,
magas helyre.
Bátrabbak bevezethetik az utastérbe, én ezt fogom tenni, méghozzá úgy,
hogy nem állandóra kötöm a légcsövet, hanem csak akkor szivik az
utastérböl,
ha a viz már veszélyes mélységü, igy nem lesz büdös az esetleges
visszaköpködéstöl.
Egyenlöre itt tartok, ha lesz fejlemény, majd megirom.
Üdv. Norbi
Somogyi Istvan wrote:
> Hello Norbi!
>
> Mi ujsag a Nivaval? Irhatnal par szot a solti utrol, meg hogy
> mikor, hogyan, mennyiert keszult el a verda! A beszamolobol is
> hianyoznak ezek az infok!
>
> Udv:
> Soma
>
> Jöhet ékezet!
>
> ui: esetleg a vizhatlansagot is reszletezhetned egy picit, mert
> private is erdekelne a dolog!
|
+ - | Valakinek nem hianyzik egy BMW B12 5.O (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tobb mint fel eve minden nap mellette megyek el, mozdulatlanul all
itt az utcaban, porosan, az osszes emblemajatol megfosztva. Faj a
szivem latni, hogyan pusztul le ilyen kulonleges auto. A
karosszeriaja (750iL) hibatlan, gyonyoru sotet (triton)zold fenyezese
van (volt). Termeszetesen az auto full extras, vajszinu borulesekkel.
Ha bejelentem a rendorsegen fognak vele foglalkozni? (Ja, tudom egy
bontos "kollega" megkapja a cimet...)
Valaki keresett 635CSi-t. Ez nem lesz jo? :)
Zsolt
|
+ - | Re: kipufogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Hungary] irta:
>Pl. Nissan Patrol (egyetlen) dob + kivezeto cso:ve'nek csereje
>1. Kipu Klinika (14k, Fogarasi ut) arajanlata: 38k
>2. Horvath Sanyi (Gyo:mro") arajanlata: 20k
En mondtam, hogy q.draga a Kipufogo klinika. Az automon 20-25 perc
alatt vegeztek el a cseret (a katalizator utani resz), 5980 Ft-ot
fizettem. En vittem a ket dobot, csovekkel.
Mellesleg Houdek Zoli irta, hogy vissza kellett mennie, mert a
30 ezerert felszerelt Lada "sportrendszer" valahol kifujt. Ez a resze
a dolognak nem az erosseguk, mert az en kipufogom is szetcsuszott a
bilincsnel (egy honap utan), pedig nem utottem oda az aljat.
Oldboy!
Ha nem csinaljak meg garanciaban, majd jelzem.
Udv.: Zsolt
|
+ - | Re: Re: Okos nemet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Hungary] irta:
wrote:
>> Mifelenk van egy mondas:
>> "Gazdag ember Mercedes-t vesz. Az okos meg Citroent"
>> alien
>Merre van az a tifeletek? Eleg furcsa hely lehet....
>Meseljel mar muszaki horrortorteneteket a Mercirol mert en tudok
>nehanyat a
>Citroen-rol.
>A Citroen utoljara a 15CV-vel volt a muszaki fejlesztesek
>elvonalaban. Azota
>francias konnyedseggel, mondhatni bohem modon ertelmezik a
>technikat.:-)
Viszont egy "kacsa" nem borul fel a javorszarvas tesztnel.
Meselj mar egy-ket horrortortenet! Nagyon kivancsi lennek, hatha
tanulok belole.
Meselek en is:
Tavaly szeptemberben vettem a BX-et, a tulaj mar nem akart rakolteni,
(vett egy uj Xantiat), ezert eleg olcson hozzajutottam. Meg egy
honapig hasznaltam igy, lestrapaltan, de teljesen uzembiztos volt.
Pedig rossz volt az alapjarati leptetomotor (BOSCH), a generatorban
(Mitsubishi) diodasort kellett cserelni, rossz volt a katalizator,
megegett az elosztofedel, hidraulika olajat valoszinuleg soha nem
csereltek benne, az akkumulator mar alig nyekergett, es lerohadt a
kipufogo. Hat ez horror! Viszont az auto nem hagyott cserben.
Hol kapsz Te egy elso lampatestet Mercihez 6000 Ft-ert? (Igaz, szar
utangyartott.) Vagy uj, gyari lokharitot 20.000-ert? Mert en ennyiert
vettem egy eve. Mercihez alkatreszt venni... Na az egy horrortortenet!
Egyebkent meg nem kell beragni az amolyan "szolas-mondasokon". Biztos
van ilyen Lada kontra Skodaval is ;)
Zsolt
|
+ - | Motorfekpad (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Kadlec Istvan irta:
"Igy is van !! Halal a motorfekpad gyartokra !! Menjunk az utcara,"
--
Nem az utcara! Kiskunlachazan a repteren szoktuk a mereseket csinalni,
ugyanis kozuton tilos!
"vontassunk masik jarmuvet, amiben ketten nyomjak a feket (gondolom a
vontatoban pedig ketten nyomjak a gazpedalt), aztan merjunk. :-)))"
--
(:-)) Nem a feket nyomjak. Kis kacsojaval a kulon e celra beszerelt
fokozatmentesen allithato elektromos retarder (tartos lassito fek)
allito csavarjat tekergeti.
"Szoval komolyan mondom, hogy nem egeszen ertem, hogy miert kell igy
merni ???
Van ugye olyan motorfekpad, aminek a segitsegevel mindenfele terhelest
lehet szimulalni (menetszel, emelkedo, stb), szerintem meg azt is,
hogy a vontatott jarmuben Jozsi vagy Gizi nyomja a feket. Merni is
konnyebb egy fekpadon allo jarmuben, mint menet kozben. De akkor miert
mertek menet kozben ???"
--
Nagyon egyszeru!
Ezeket a mereseket UJ konstrukciok eseten csinaljuk! Mivel jellemzoen
az IKARUS-ok es a RABA buszait es teherautoit vizsgaljuk, ok nem
minden masnap csinalnak egy uj motorbeepitesi vagy motor konstrukciot,
hanem igyekeznek a mar meglevoket hasznalni, igy egy evben 4-5
mereshez egy kicsit draga mulatsag lenne egy nehezgepjarmuvek meresere
alkalmas motorfekpad beszerzese. Az eletben nem hozna vissza az arat.
"Azt fel sem tetelezem, hogy annak ellenere csinaltok ilyen mereseket,
hogy nincs meg hozza a szukseges meroberendezes."
--
Nyertel! Szemelygepkocsikkal csak elvetve foglalkozunk, es azok kozul
meg egyen sem kellett ilyen vizsgalatot csinalni, tehat komplett jarmu
vizsgalatara alkalmas motorfekpadunk (legjobb tudomasom szerint)
nincs. 4-5 fekpad van, de azokra a motort kell felszerelni, es
fejlesztesek folynak rajtuk.
Sziasztok!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
|
+ - | Re: Citroen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>motor. Kb. 30 mp-en belul kiderult: vezermuszijszakadas. A motorban
Azt nem irtad, hogy mikor volt cserelve a szij, illetve a feszito !!!
Zotya
|
+ - | va: A vilag legnagyobb PVC-Jaguarja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 4. Hogy jon ki az a 15 szemely? Marmint mitol lett paratlan?
Nagyon egyszeru a valasz. A sofor menet kozben ne csajozzon.
--
Meszaros Geza :-)
|
+ - | va: BMW hirdetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Soma kerdi...
> Vagy arra gondolnak, hogy ilyenkor az iranyithatosag
> csokken (kisebb tapadas, alulkormanyzottsag)?
Kizarolag arra gondolnak, hogy ha beszolnak valami baromsagot,
akkor a fogekony ferfinepseg errol a temarol ragja a gittet egy hetig.
Ez a "mindegy, hogy mit, csak beszeljenek rola" filozofiaja.
Persze nem baj, hogy ez itt tema, csak lenyegesnek tartom tisztaba
tenni a reklam motivaciojat.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Szegediek figyelem! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Autosok, kulonosen szegediek!
Jegy nelkuli parkolasert kaptam "mikulascsomagot" nevezett varosban. :(
Kerdes, ha nem fizetem be, megkeresnek-e a rendszam alapjan? (Magyarul: el akar
om sumakolni a buntetest.) Van valakinek tapasztalata ilyen ugyben?
Koszi, udv.: Akos (S120L)
> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
|
+ - | Capri (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ford Capri tulaj kerestetik maganemilezes celjabol :)
2.0 OHC - V6 2.8i, MkI-MkIII, minden erdekel.
Foleg, hogy vetelnel mire kell figyelni (a szokasos
dolgok mellett. mi a betegsege. mi az, ami ha nem
jo rajta, meg se erdemes venni.)
z.
|
+ - | Bukosisak, ov, bunkofon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, hello Pyro!
>Nos, en mint volt mentotiszt, es megyei rohamkocsiparancsnok
>rendelkezem neminemu tapasztalattal a bztonsagi ovet, a
>gyerekulest,
>ill. a bukosisakot illetoleg. A tomor velemenyem az, hogy igenis
>joval nagyobb az eselyed meghalni, ill. sulyos serulest
>elszenvedni, ha ezeket a "rohejesen kinezo" eszkozoket
>nem hasznalod. Beleertve a kerekparossisakot is.
Igazad van. De ezt a soraim kozt el is rejtettem!
En csak a _kotelezo_ jelleget ellenzem! Bovebben lasd alabb.
>Az az anekdotazo stilus meg egyenesen rohejes, amikor eloadod,
>hogy a Te fejed meg sohasem ert foldet eses kozben... Nyilvan
>nem estel meg sosem a megfelelo tehetetlenseget
>eloidezo sebesseggel....
Ebben is igazad van, szerencsere tenyleg nem estem meg akkorat.
De faterom se ment 20-nal tobbel!
>Nekem a legjobb baratom biciklivel halt meg azert, mert sisak
>nelkul fejelte le az utpadkat....
Sajnalom.
A nevelofateromnak az arca torott ossze, mert Simsonrol lefejelte
egy szabalytalanul kanyarodo autonak az ajtooszlopat. Bar azt
hiszem, az o eseteben a buko sem segitett volna sokat. A plexin
keresztul is elerte volna az arcat a vas. Ne mondjam, a Simson
elso villaja ugy meggorbult, hogy a kerek alig fert el a
kipufogokonyoktol, de azert a sajat laban vittem a szervizbe.
Anyu meseli, hogy regen egy farmotoros Ikaruszba rohant bele egy
motoros. A busz hatuljan egy jokora horpadas keletkezett. A
motoros meghalt. Kirivo helyzetben a buko sem segit!
Sajnos kenyszeriteni _kell_ az embereket arra, hogy a sajat - es
foleg masok - biztonsagaval torodjenek. Mint a gyerekulesrol
szolo cikkekbol is kiderul, sokan a sajat gyerekuk egeszsegevel
(ami a legdragabb kincs) nem torodnek. Engem az a mod zavar,
ahogy ezt a kenyszeritest az allam veghezviszi.
Ha mar itt vagyunk, megosztanam veletek egy gondolatomat, ami mar
reg foglalkoztat.
Mobiltelefon az autoban. Tiltjak a kezben tartasat.
Kihangositoval viszont hasznalhatom.
Nekem is van mobilom, de a kihangosito dragabb lett volna, mint
az egesz keszulek praktikumostol, bortokostol (vonostol),
cakkumpakk. Raadasul az autokam erteken is dobott volna kb.
15%-ot.
Gyakran csak egy kezzel fogom a kormanyt. Idonkent megcsorren
vezetes kozben a mobil. Persze felveszem, de rogton a fulemhez
szoritom a vallammal, es ket kezzel fogom meg a kormanyt.
Es azt tapasztaltam, hogy inkabb a figyelemeltereles miatt
veszelyes, mint a kez miatt. Szoval itt sem egeszen ertem a
torvenyhozokat. Es ami miatt vegulis irok: a cigizes is legalabb
olyan veszelyes az autoban, mint a telefonalas! Haver mellett
ultem, nyaron, rovidnadragban voltunk. A cigi vegerol a hamu
egyenesen a labara esett, kepzelhetitek azt a manovert, amit
bemutatott hirtelen! Azelott is mindig agaltam a cigi ellen, de
akkor nagyon bekattantam ra.
Van meg egy rakas ilyen veszelyes dolog, pl. a fagyizast sem
tiltjak (haverral szoktunk olyat csinalni, hogy en a kormanyt
fogom, es o valt).
Na, hosszu voltam mar megint.
Soma
Jöhet ékezet!
|
+ - | Kuplung cserebere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
NagyGab!
>De gondolom van mas trukje a dolognak,hallotam hogy mas tipusoknal is
>eleg valtot kibuktatjak vagy valami hasonlo.
Vagy kibuktatjak, vagy leveszik.
A leggyekrabban leveszik.
Lekotoznek rola mindent. Aztan baloldali futomu lelazitasa utan bal
feltengely ki, majd a valto lehuzhato a jobboldali feltengelyrol es a
motorrol.
Es egy ekkora autonal nem is nehez mutatvany.
Persze szerszamok szuksegeltetnek hozza.
Teeby
--
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤ ¤
¤ Teeßy * mailto: ¤
¤ ¤
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
|
+ - | Motorfekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Istvan!
Talan azert mernek ilyen szituaciokban, mert konnyebb az eletszeru
helyzetet vizsgalni, ha zajlik, mint ha modellezve van.
--
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤ ¤
¤ Teeßy * mailto: ¤
¤ ¤
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
|
+ - | Gyorsulasok impreza, delta stb. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
>lanca delta integrale 700hp 2.05 sec/!!!/ 100km/h -ra
>:)))
>ehhez mit szoltok?
Semmit, hogy oszinte legyek.
Ezeknek semmi koze az utakon berrego autokhoz. Majd amikor az utakon
csak ilyenek futkoznak, es ezekbol lesz a bolti valasztek, akkor
erdekelni fog hogy melyiket vegyem. Addig is terjunk vissza a maba es
ebbe az orszagba, ehhez a gepjarmuparkhoz.
Es mit szoltok a repulogepekhez???
Vagy az urrepulogepekhez???
:-)))) 700 LE + 7-800 Kg es 2,05-os gyorsulas?
Mi ebben az extra??? Gondolom oszzkerekes. LE/Kg=1 hat itt az lenne a
csunya, ha nem gyorsulna.
Szoval ehhez en szemelyszerint nem szolok semmit, meg csak a szamat sem
tatom. Mert ha a LE/Kg=1-el akkor ez helyenvalo.
Es aki a gyorsulos nyomulos autojaval nagyokat akar versenyezni, meg
elozni, az azert gondoljon bele abba, hogy amig gyorsulgat meg elozget
kilovoget, addig rajta kivul masok is kozlekednek az utakon.
Jobb lene eloszor megtanulni vezetni, nem pedig szuperszonikus kocsikat
hajtani.
Ja es en is hadd soroljak:
Felfedeztek kb. 100 eve a periodusos rendszert.
Aztan valamivel kesobb a relativitaselmeletet.
Aztan uj mesterseges anyagokat.
De mindezek elott a tomeg es a mozgas kozti osszefuggeseket a XVIII.
szazadban.
Ehhez mit szoltok???
--
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤ ¤
¤ Teeßy * mailto: ¤
¤ ¤
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
|
+ - | Citroen VS Mercedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Nem akarom szidni egyik kocsitipust sem.
A Mercedesrol nincs kulonosebb velemenyem, hacsak nem annyi, hogy
kasztauto lett.
A Citroenrol viszont igen!
Hogy szakadna meg, aki feltalalta, mikor ilyet kell szerelni, csak
szivom a fogam, mert tudom elore, hogy mi fog kovetkezni.
De Aldassek a neve annak aki megtervezte!
Emberek, melyik mai kocsi fog ugy viselkedni tobb mint 20 ev mulva, mint
az a CX Prestige amivel par napig jartam a nyaron.
2.4 benzin, full extra, 140-nel a 4-5 cm-es godroket meg sem erezte.
Azon az uton egy Mercivel 120-al sem lehet menni.
Es az a kenyelem.....
Hat ezt azert nem mostanaban fogja teljesiteni egy 20 eves Merci!
Full bor, minden elektromos, az egesz akkora mint egy garzonlakas.
Na persze nem zidom a mercit sem, de azert a citrom az nem olyan
presztizskocsi (annak ellenere, hogy ennek a cx-nek az volt a neve).
Teeby
--
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤ ¤
¤ Teeßy * mailto: ¤
¤ ¤
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
|
+ - | Re: gyerekules (#530) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Lenne egy kerdesem is: el meg az a szabaly, hogy bizonyos eletkor (12
> ev???) al att a gyerek ?fel szemelynek? szamit?
Az anyosulesen csak egy szemely szallithato, 150 cm-nel alacsonyabb
gyermek csak gy.ulesben. 150 cm-nel alacsonyabb felnottnek nem kell
bekapcsolni az ovet. Hatul ket _10_ even aluli gyermek tekintheto egy
szemelynek. Tehat utazhat 6 tiz ev alatti kolok. "Ez utobbi
osszeallitast par tizezer kilometeres vezetesi gyakorlat megszerzeseig,
valamint gyengebb idegzetueknek nem ajanljuk" - irja A jarmuvezetoi vizsga
tankonyve.
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Re: Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (#526) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A telefonszam utan kideritheto a lakcim?
Ha nem titkos, akkor a tudakozo megmondja, vagy a Matav weblapjan
megkeresheto.
Ed
|
+ - | Ablaktorlo gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En a he'te'lu" tipust szoktam hasznalni. Autosboltban veszem, egy par ara
kb. 500 Ft. (Egyszer lattam utcai ugynoknel sokkal tobbert.) A hatuljan
'fekvo H' alaku muanyag merevito van, azt kell betolni a lapatokba, majd
az egesz hosszabol a felesleget levagni (tehat aszimmetrikus lapatokba is
alkalmazhato). Max. egy evet bir ki. A hagyomanyosnal annyival nem jobb,
mint par eve a tevereklam allitotta, de egy kicsivel igen.
Ed
|
+ - | 12ules+kerekparbuko (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
* E'N szerintem is nem az e'letkor lenne a me'rvado'... , mert mi van akkor
ha a "kisfiam" 11 e'ves
le'tte're csak 85kg ? -milyen gyereku:le'sbe "tegyem"? :(
De ez keves hogy MI itt veleme'nyezu:nk mikor a to:rve'nyhozo'k ( mint
a'ltala'ban) vagy viz
alatt vagy kalitkaban e'l e's a valo's vila'gro'l csak fogalma van,
gyakorlata az nincs....
* Mivel gyakran bico'zom E'N biza hasznalok buko'sisakot !!! Fo:leg
va'roson kivu:l.
Gyakorlott Autos le'ven megis szidnom kellne'ha azt a sok marha , bunko't
(na tessek - bocs!)
Ime ne'ha'ny elszenvedett eset amit kere'kpa'roza's ko:zben elszenvedtem
:
kavicsfelvero:de's = szemu:veg csere ,(THX cat eye me'g mindig la'tok)
vizzel ? to:rte'no: lefro:csko:le's = sze'lve'do:mosa's (me'g jo'l is
esett :)) )
so:r kina'la's elo:ze's ko:zben ( az u:veg sza'ja sajna lefele' volt
forditva)......
kamion le'gku:rt fej magassa'gban = le'gnyoma's
kamion fe'nyku:rt+duda szo' miko:zben a kanyarban pro'ba'lta megelo:zni a
ta'volsa'gi buszt
És a legjobb : egy csapat vig "szu:retelo: " a plato'ro'l elo:ze'skor
megkina'lta a csapatunkat (miko:zben bojoztunk) egy 4kg-os go:ro:g
dinnye'vel !.......Alahnak ha'la csak ha'tsó kerek ba'nta az akcio't
Bocsi ha husszu' e's uncsi voltam DE szerinem nem olyan " rossz dolog a
ve'do: o:lto:zet " meg ha ko:telezo: is !!!!!!!
Csao : GFeco' alias Pinyo" !
|
+ - | WEB kuldemenyek igenylese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Sokan jeleztetek, hogy emilben kuldjem el a HiX-Auto oldalt. Ennek semmi
akadalya, de megkonnyitve a dolgot (es foleg a kapcsolati idoket) azt
gondoltam ki, hogy hetente egyszer elkuldom azoknak akik kerik. Igy kerek
mindenkit, hogy jelezze felem egy levelben, hogy kell neki rendszeresen az
oldal (illetve a frissitese) es irja meg azt is, hogy melyik email cimre
keri, es mi a max befogadokepessege. Csak azok fognak kapni, akik ezt az
igenyuket jelzik felem.
A kuldes a kovetkezokeppen fog tortenni: Minden heten pentek este kezdem meg
a kuldest, minden egyes alkalommal 500k-s tomoritett csomagok fognak menni.
Egyszerre csak egy. Ez a meret mindenkinek megfelel szerintem (sokan csak
ennyit tudnak fogadni). Az elso alkalommal tobb lesz az anyag mivel a teljes
oldalt el kell kuldeni, de ez utan csak frissitesek mennek. Szoval az elso
adag penteken megy, majd szombat reggel a masodik, szombat este a harmadik,
vasarnap reggel a negyedik, vasarnap este az otodik, es eztan
hetkoznaponkent estenkent egy adag, mig el nem fogy (varhatoan 4MB korul van
az anyag most).
Az anyagok nem tartalmazzak a proggikat, es az archivumot, de minden mast
igen. Ha valakinek kell az archivum is, arra kulon fel kell iratkozni, es
azoknak az is menni fog eloszor a teljes archivum (hasonloan a WEB-hez),
majd a heti frissitese. Ha meg a proggik kellenek az oldalrol ezt kulon
kerjetek.
Koszi, minden jot, MCLL
|
+ - | Hibas emil cimek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A taglistaban eleg sok emil cim nem mukodik, ezekre a cimekre visszadobodnak
a levelek.
Nezzetek meg, es aki raismer a cimere, az irja meg nekem a helyesbiteset.
Koszi.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
|
+ - | Alufelni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mik az elonyei es a hatranyai az konnyufem felniknek?
Erdemes-e egy 100 loeros Bravahoz venni?
Es egy 280 loeros Jaguarhoz :-)
Koszi:
Doneko
|
+ - | Profi-ra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szevasz Soma!
Eloszor is elnezest, hogy csak most reagalok, de nem volt gepem egy hetig.
Szornyu!:) Nem egeszen ertelek, valoszinuleg rossz tapasztalataid lehetnek.
Az en ertelmezesemben a mosoly, az mosoly. Az internet iratlan es irott
szabalyai
szerint az egy mosoly, az mosolygast jelent, es nem gunyolodast. Mint a
felkialto jel, meg a nagy betu, stb. Sajnalom, hogy felreertetted, nem volt
gunyos a mosoly. Sajnos sebteben kellett akkor dicsernem a talakozot (mar
huztak ki a gepet
alolam), igy szukszavu lett a reagalasom, talan ettol volt
felreertheto. Buntetojogi felelossegem tudataban kijelenthetem, hogy NALAM a
mosoly az mosolyt, azaz oromet jelent. Ha gunyolodok, azt eszre fogod venni.
:) Na szoval, tenyleg jol ereztuk magunkat, de sajnos a gyerek beteg volt.
Ennek ellenere nem szerette volna kihagyni a talalkozot s igy vallalta az
utat. Viszont delutanra belazasodott, igy igyekeznunk kellett haza. Igazan
sajnalom, mert kiprobaltam volna a gokartot is, es este 10-ig biztosan
maradtunk volna. Volt egy par igen szimpatikus ember ott a szamunkra, csak a
Szent-et hianyoltuk, mert az irasaihoz, jo lenne tarsitani a megjeleneset.
>Sziasztok Autosok, hello Attila!
>
>>Hat meg volt a nagy esemeny.:) Remek volt az ido, szep a
>kornyek.
>>A szervezoknek kulon koszonet a profi munkaert. :)
>
>Eddig is feltunt, hogy a koszonetnyilvanitasok utan ott figyel
>a smiley. Nem tudom, ez az orom jele, vagy a negalase.
>Ilyen megfogalmazasban viszont eddig meg csak Te
>irtal. Ugy veszem ki a szavaidbol, hogy nem igazan tetszett a
>talalkozo.
>
>Vagy rosszul ertelmezem? Mindenesetre egy masik megvilagitasban
>is irok a talalkozorol.
>
>
>Mivel viszonylag jo onkritikaval rendelkezem, bevallom, meg
>lehetett volna jobban is szervezni a dolgokat. Erre akkor
>dobbentem ra, amikor eszrevettem, hogy egyre tobben elmennek.
>Mint a beszamolokbol is lathato, mindossze annyi kellett a
>hangulathoz, hogy megfogtam azt a bizonyos ket abroncsot,
>odavittem a tobbiekhez, ledobtam a foldre, es bejelentettem az
>abroncshajigalo verseny kezdetet. Ezutan mar minden ment, mint
>a karikacsapas.
>
>A tanulsagok leszurese erdekeben jo lenne, ha a negativ
>kritikakat is a tudomasomra hoznatok, akar maganban, akar a
>listan keresztul is. Nem vagyok sertodos, nyugodtan mondjatok
>el a velemenyeteket! Persze elsosorban targyilagos, epito
>jellegu, kulturalt irasokra szamitok, mint pl. Koltai Petitol:
>
>>Asszony szerint "noi programokat keretik szervezni!"
>
> megj.: rendben, legkozelebb ilyesmit is kitalalunk!
>
>Ezek a velemenyek a kovetkezo talalkozo fo szervezojenek is
>tanulsagul szolgalnak!
>
>Egy kicsit vedekeznek is. Elore szolok, tavol alljon tolem,
>hogy barkit is bantsak, sem magamat nem akarom mentegetni,
>egyszeruen megprobalok objektiv lenni.
>A "nagy esemeny" letrehozasaban igyekeztem maximalis
>teljesitmenyt nyujtani. A talalkozon viszont mar direkt nem
>akartam fontoskodni. Mivel felnott emberek vagyunk, az egyeni
>kreativitasra, feltalalo kepessegre helyeztem a hangsulyt (pl.
>VTI javaslata volt a kezdo bemutatkozas+fotozas is!).
>Sajnos ugy tunik, keson vettem eszre a laposodo hangulatot.
>Persze ehhez az is hozzajarult, hogy sokan nem hoztak magukkal
>enni-innivalot (pedig tobbszor is kertem!), es egy ideig nem
>tudtam, hogy aki hianyzik, az ebedel, vagy vegleg elment. Ezert
>vartam az abroncsokkal annyit, mert nem akartam, hogy barki
>lemaradjon a bulirol. Hat, elismerem, hibaztam. De tanulok a
>hibakbol.
>
>Vagy az is lehet, hogy eleve rosszul latom ezt az egesz dolgot?
>
>
>Mint mar irtam korabban, a talalkozo fo szervezojenek mindig
>olyasvalakinek kell lenni, aki az adott helyszinen ismeros,
>azzal valamilyen kapcsolatban all, illetve foldrajzilag kozel
>van hozza. Ebbol kovetkezik, hogy a kovetkezo talalkozok
>szervezeseben legfeljebb segitokent tudok kozremukodni. Viszont
>szivesen teszem, ha nincs ellenetekre.
>
>Most azonban zarom soraim, tovabbra is varom a beszamolokat,
>velemenyeket! Ha sokan, sokat irtok, az is lehet, hogy a
>honlapra ugy keszitem el a beszamolot, hogy egy atfogo leiras +
>kulon az egyeni levelek.
>
>Jo Autozast tovabbra is!
>
> Soma
>
> Jöhet ékezet!
>
|
+ - | szemelyeskedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tisztelt Teeby!
Szereny Velemenyem Szerint jobb lett volna ha az alap kerdesre valaszolsz.
Kezd olyan erzesem lenni, hogy minden aron belem akarsz kotni. Nagyon szepen
es szakszeruen leirtad ugyan azt amit en. Az alap kerdes pedig az volt, hogy
mi lehet a problema. Esetleg probalj meg erre, a laikusok szamara
kozerthetoen valaszolni. Ha esetleg rosszul vennem ki a reagalasaidat,
elnezest. Arra a kerdesre azert valaszolhatnal meg nekem itt a listan, hogy
a Skodabol hogy lehet kivenni a fotengelyt anelkul, hogy a valtot levenned.
Anno irtal ezzel kapcsolatban egy hozzaszolast, aminek kapcsan ezt a kerdest
feltette valaki, lehet, elkerulte figyelmemet becses valaszod. Tisztelj meg
legy szives magas szintu szakmai valaszoddal, mert ez iranyu tudasom is igen
sok kivanni valot hagy maga utan.
"Es nem csak a "Duki" hajlamos erre, hanem az osszes fiat. Mert hajlamosak
elfelejteni az emberek azt, hogy hiaba porgos a fiat motor, ha dizel akkor
azzal erezni kell a gazt.
Teeby
>99%, hogy general. Valoszinuleg az olajlehuzo gyuruk eltortek, vagy
>annyira >kopottak, hogy az olaj megy fel az egesterbe rendesen. A Ducato
>hajlamos >erre rendesen, de errol az ocsem tudna tobbet meselni, mivel par
evig >hajtott ilyen tipusu autokat.
U.i.: mint lathato, nem azt irtam, hogy CSAK a Ducato hajlamos erre. Az
pedig tapasztalati teny, hogy a Ducato HAJLAMOSABB erre. Jo lenne
figyelmesen olvasni, aztan reagalni.
|
+ - | gyerekules, orias+rallytrabant (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem vagyok teljesen biztos benne, a nemet jogszabaly nem "gyerekules"-t ir
elo, hanem "gyermek biztonsagos szallitasat lehetove tevo eszkoz"-t vagy
valami ilyesmit, tehat a muszakilag megvizsgalt es engedelyezett
ulesmagasito parnak is ebbe a kategoriaba tartoznak. A masik: a
gyermekules/parna a 150 cm alatti kolykoknek kotelezo, de mintha lenne
valami kibuvo, hogy ha nincs 150 cm, de elmult 12 eves, akkor nem kell.
A gyermekuleseken a gyarto feltunteti, hogy milyen szabvanynak felel meg,
itt kicsit vigyazni kell, mert az EU 1997-ben (?) szigoritott. Megprobalom
kikeresni a cikket a jovo heten. A gyermekules igaz, hogy komoly penz egy
magyar fizeteshez kepest, viszont szerencsere eleg ertekallo. Esetleg a
Magyar Autoklub bevezethetne valami gyermekulest adok-veszek csereborzet
(az allami tamogatas mellett).
##
Az oriastrabantot en is olvastam, sajnos kep nelkul, es kb. ugyanennyit.
Rallygyoztes Trabantok nem tudom, hogy voltak-e, 1-2 eve mutatott a nemet
tv 2 elszant sza'sz fazont, akik valami tuningolt 2-utemu Trabanttal
versenyeznek [az NDK-idokbeli versenytrabantok valami 15..20 l/100 km-es
fogyasztast produkaltak, 5-sebesseges valto volt bennuk, es eszmeletlenul
mentek]. Akkor eppen valami Sydney-Perth rally volt esedekes, ahol a tv
szerint "nem ok lettek az utolsok".
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Re: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Es balesetkor szepen kicsuszik a gyerek alol, az ov pedig az immar
> alacsonyabban ulo gyereket a nyakanal fogva fogja meg, szepen kitorve=
a
> nyakat....
A kocsiban nekem ket magasito is van, mind a ketto olyan, hogy az ov
tartja. (Mert kulonben egy osszetekert pokroc is eleg lenne...)
Mas felvette, hogy nem kellene kotelezove tenni. Szerintem kulonben
nem hasznalnak: tegnap lattam a Lagymanyosi hid fele, apuka bohom nagy
Audival, tep ezzerrel, mellette ul hatevesforma gyereke.
Persze lehetne olyannal probalkozni, hogy az afa-ja 0%-os legyen (de
hat a pelenka is 25%-os afas). Lehetne vamkedvezmenyt adni ra. Sz'al
olcsobba lehetne tenni.
De akarmibe lefogadom, hogy az ara maradna annyi, amennyi, mert a
kereskedo nem lesz bolond olcsobban adni.
Szvsz jobb a gyerekekre az adokedvezmeny, mert abbol nem a kereskedo
szakit, hanem lehet venni belole gyerekulest. Vagy mast. (Vegul is, ha
birok tankolni, meg kifizetni az auto reszleteket, harom gyerekulest
mar csak meg birok venni.)
Attila
|
+ - | Re: taxi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>?csapat, es gyorsan dolgoznak. Csak be kell jelentkezni elore, es idoben
odamen
>ni, mert delelott a taxisok (hienak) bepofatlankodnak mindenki ele, hogy
torolt
>essek az orabol az ejszakai fuvarokat. Visszaterve a riasztohoz.?
>
>Lehet, hogy nem vagyok eleg eletrevalo (taxis meg plane nem), de nem ertem,
mir
>e jo ez nekik. Es ha a bevetel eltitkolasa a cel, akkor a nappalit miert
nem? M
>egirnatok???
Hali!
En sem vagyok taxis. Az viszont biztos, hogy ejjel eleve magasabbak az arak.
Erre esetleg rajon a hotelek plusz tarifaja, meg a kutyuzott tarifa, es
mindjart belekerul egy fuvar 10e-be, ami nappal 2. Mivel a taxiora valamikor
du rogziti az elmult 24 ora torteneseit, ezt delelott meg ki lehet venni.
Tetelezzuk fel, hogy az ora 13.00-kor ment. Innentol kezdve reggel 10-ig a
taxioraba bekerul mondjuk 30.000.-. Ez torlesre kerul. 10-13 ora kozott
belekerul mondjuk 5.000.- Ezt lementi es kesz. Holnap ujra talalkozunk a
Tuzer utcaban. Kb. igy muxik felig SZVSZ.
Udv:
Csaba
*** Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
*** http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
|
|