1. |
merci vs. citrom, autokut (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
2. |
Suzuki - a mi autonk -az en autom is :))) (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
3. |
Lengescsillapito (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
re: gyerekules (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
5. |
Talalkozo, video (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Okos nemet (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Melygarazs (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: gyerekules (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Melygarazs, biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
Skodaban a marha nagy csavar (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
11. |
Subaru WRC, ATI palya, stb... (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
12. |
Merci vs. Citrom:)))) (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
13. |
Megegyszer AVI -k (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
14. |
Kuplung cserebere (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
15. |
valto (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
16. |
RE: VW ablaktorlo idozites, gyerekules (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
17. |
Sportvalto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
18. |
Gyermekeink vedelme (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
19. |
Re:ARO (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
20. |
Autokihajtas (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: Elso vagy hatso kerek meghalytas. (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
22. |
lancia (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
23. |
tuning (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
24. |
Gyerekules (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
25. |
Honlap (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Okos nemet (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
27. |
Hirdetes: Elado Ford Orion 1.6 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
28. |
HVG (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
29. |
szerszam (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
30. |
Trabant kapcs. rajz (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
31. |
BMW hirdetes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
32. |
A vilag legnagyobb PVC-Jaguarja (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
33. |
Citroen (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
34. |
bukosisak (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
35. |
Matrica - La'ttam (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
36. |
Ga'zauto szerelo??? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
37. |
Opel CORSA tapasztalatok / Trabant 1.1 karbi (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
38. |
Re: Metro (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
39. |
FIAT Tipo -t VENNE'K (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
40. |
" Van egy pompa's javaslatom, nekem is van egy o:tletem (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
41. |
Egy kis jatek: eredmenyhirdetes :-) (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
42. |
Talalkozo, Rabaring (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
43. |
Skoda retesz, fotengely (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
44. |
Skoda guminyomas (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
45. |
Re. Skoda ekszijjtarcsa (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
46. |
Taxis trukkok; gyerekules (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
47. |
Velorex (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
48. |
Picistati-adatpotlas kerese (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
49. |
gyerekules (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | merci vs. citrom, autokut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok !
>> Mifelenk van egy mondas:
>> "Gazdag ember Mercedes-t vesz. Az okos meg Citroent"
>> alien
>Merre van az a tifeletek? Eleg furcsa hely lehet....
Nomen est Omen !! Tudod miert alien az idegen a neve ? Mert felenk nem
e'l ilyen :-)))))
(Bocs a hulye viccert)
Egyebkent a Citroen az utobbi evekben visszatert a valo vilagba.
irta :
>Teeby! Komolyan nem akarok vitatkozni Veled, es tavol alljon tolem,
>hogy megbantsalak (remelem, nem is teszem (:-)), de nekem ez a
>foglalkozasom, tobbek kozott ilyen merest is szoktam csinalni, amit
>ugy hivnak, motorbeepites merese. A lenyege, hogy a merendo jarmuvel
>egy masikat vontatunk, amit addig fekezunk, amig a merendo jarmu
>nevleges fordulatszaman elo nem all a legnagyobb terheles, es ekkor
>regisztraljuk a szivocsodepressziot es a kipufogo ellennyomast.
Igy is van !! Halal a motorfekpad gyartokra !! Menjunk az utcara,
vontassunk
masik jarmuvet, amiben ketten nyomjak a feket (gondolom a vontatoban
pedig ketten nyomjak a gazpedalt), aztan merjunk. :-)))
Szoval komolyan mondom, hogy nem egeszen ertem, hogy miert kell igy
merni ???
Van ugye olyan motorfekpad, aminek a segitsegevel mindenfele terhelest
lehet
szimulalni (menetszel, emelkedo, stb), szerintem meg azt is, hogy a
vontatott jarmuben Jozsi vagy Gizi nyomja a feket. Merni is konnyebb egy
fekpadon allo jarmuben, mint menet kozben. De akkor miert mertek menet
kozben ???
Azt fel sem tetelezem, hogy annak ellenere csinaltok ilyen mereseket,
hogy
nincs meg hozza a szukseges meroberendezes.
Udv mindenkinek.
Kadlec Istvan
|
+ - | Suzuki - a mi autonk -az en autom is :))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Nagyapam halala miatt hasznalatra hozzam kerult az oreg 1.0-s 4 eves
Suzukija. Teljesen alapvaltozat, (jo nezni a sok -sok vakdugot a kapcsolok
helyen!) egyetlen extraja a pohartarto! (Legkondi nelkuli, nem hutott!)
Kerdeseim: Mi a tipusjele? (GX? Nincs rairva)
Mit kell tudni rola? Hasznalat, tapasztalatok, tipushibak, stb.
Mit kell kezdeni vele? Most jon a 30.000-es szervize. A meseskonyv ezt kb. a
18. honapra sorolja, de hat.....
Lehet bele valahogy (olcson) meg nehany loerot varazsolni? (Mert hat ugye
nem Nissan 100NX....)
Tenyleg, hany loeros??? Mik a gyari fogy. adatai? Tapasztalati??? (A
meseskonyve leir sok szep-jot, de ezt nem....)
Serult a hatso csomagtartoajto. Lehetne-e valahol olcso penzert venni egyet?
(Bonto, stb). Piros szinut. Egyebkent ki lehet cserelni konnyen? Vagy
hegeszteni kell hozza?
23-tol Pesten lakom. Mennyire lopjak/torik ezt az autot ot???
Milyen riogatot erdemes bele tenni? Erdemes egyaltalan?
Kb. mennyi le7 a jelenlegi erteke? (Orokles ala kerul hamarosan.)
Felertekelik valahol hivatalosan?
Ropke ennyi. Elore is koszonom mindenki valaszat, segitseget.
Suzuki jo-rossz flame maganba jo7!
GezA
|
+ - | Lengescsillapito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A reklamokban a Monroe nagyon nyomja magat. Mindenfele velemeny keretik nem
>leven szagerto!
Nekem nem valt be a Monroe Sensatrac. Amig uj volt, jo volt.
De az egyik kb. 10e km utan kidurrant :((. A masik meg jo.
(Az osszehasonlitas kedveert: a gyari Opel 170ezret futott
es csak biztos ami biztos alapon lett cserelve. )
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | re: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Azt hiszem, igen hasznos lesz mindenki szamara, ha
tenyleg kivesezzuk ezt a kerdest itt, ezen a forumon.
Amennyire emlekszem, iden aprilis-majusban mar szelloz-
tettek hivatali helyekrol, hogy meg az iden kotelezo lesz,
valojaban nem tudom, hogy miert csuszik meg mindig az
ugy. Nyilvan sejtik a hivatalos szemelyek, hogy kb. annyira
lesz nepszeru intezkedes, mint a robogora kotelezo
bukosisak. Kivancsi leszek, mikor teszik kotelezove a bicajra is.
No, az autoba szerelheto gyerekulessel kapcsolatos tapasztalataim:
Amikor iden majusban megszuletett a legifjabb Csussz,
mi vettunk egyet. A kocsi erteke egybol megemelkedett
15-20%-kal :) Nna, ez egy Bebe Confort markaju,
nemtommilyen tipusu ules, beallithato rajta az ules dolesszoge,
egy csavarral az ules szelessege, felautomata a sajat bizton-
sagi ove, aminek a magassaga is allithato, szuszpenzor, gyerek-
biztos ovcsatolas (=nem tudja kioldani) es van hozza egy
kimondottan csecsemok reszere keszitett parnaszeruseg, amivel
gyakorlatilag olyan kenyelmesse lehetett tenni az ulest, mintha
agyban fekudne a kolyok. Mi mar kinottuk.
Mindez "csekely" 45.000 Ft-ert. Karambolunk szerencsere meg
nem volt, de satufek mar akadt. A kicsi fol se ebredt az ulesben.
Viszont azt nem tudom, hogy a tervezo a kocsiba milyen uleshez
es milyen biztonsagi ovhoz tervezte a hivatalos bekotesi es
rogzitesi pontokat, mert ugy joforman nem is lehet rogziteni a
gyerekulest. Szerencsere eleg meggyozo vastagsagu csovekbol
van a szerkezet, igy aztan a sajat jozan eszem alapjan kotottem
be, mint a satufekes proba igazolta - jol.
A kocsi ulese parnazott, igy tokeletesen fixre nem lehet bekotni
egyik gyerekulest se, valamennyit mozogni fog. Kb. annyit, mint
te, ha bekotod magad a biztonsagi ovvel.
Vegul a teljesen privat velemenyem: a jo minosegu(!) gyerekules
kell, de jogszaballyal kotelezove tenni nem erdemes. Sokkal jobb
otletnek tartanam, ha tenylegesen propagalnak a dolgot, esetleg
annyival megfejelve, hogy valamilyen tamogatast is adnanak
hozza. Elvegre a "gyerekcsinalast" nagyon reklamozzak szeretett
vezetoink, hasznos volna, ha azt is megemlitenek, hogy ha mar
megvan a kolyok, akkor praktikus volna eletben es egeszsegben
megtartani. Magyaran: minosegi, biztonsagos es kenyelmes
ules elerheto aron.
Tisztelettel
Csussz
|
+ - | Talalkozo, video (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Lista es MychroLesLie!
A talakozon en is keszitettem video felveteleket. Amit most mar sikerult VHS
formatumu kazettara masolni. Ez meg teljesen rendezetelen, keszekusza.
Sajnos a bemutatkozasokbol az elso par auto kimaradt. Van meg rajta nehany
gokartos resz, meg meg egyszer vegig metem az osszes auton, mar amelyik nem
ment el valahova.
Lefilmeztem a gumi hajigalast es a kotel uzast, meg a nvahuzast.
Sot gondosan megvizsgaltam a gokart palya es a palya melletti fu
minoseget.:-))
Elofordult, hogy elfelejtettem megallitani a fevetelt es ahogy a fold fele
forditottam a kamerat, ami eppen x-szeres zoomra volt allitva, meg lehet
szamolni a fuszalakat es a kavicsokat az aszfaltban.
Sajna a vege fele az aksi mar doglodott. Igy az anyag 1 ora 4perces.
LesLie legyszives add meg a pontos cimed maganba es elkuldom postan a VHS
kazit.
Ezen kivul meg tervezem az anyag reszekre bontasat es szamitogepen is eheto
formatum kesziteset (mpg). Ez majd lehetove tenne a honlaprol valo
letoltest. A szoftvereket mar beszereztem, mar csak nemi kabel a video es a
hangkartya osszekotesere es sok ido. Hogy mikorra lesz kesz, azt meg nem
tudom elore megmondani, de ha kesz egy resz, akkor kuldok ertesitest a
listara.
A talalkozo nagyszeru volt, koszonet mindenkinek aki reszt vett a
szervezesben es lebonyolitasban es mindenkinek aki jelen volt.
Nagy Tamas, Paks
Feher Astra Caravan (ezzel voltam a talalkozon)
Sajnos csak bereltem.
|
+ - | Re: Okos nemet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 11 Oct 1999 00:56:50 GMT, wrote:
>A Citroen utoljara a 15CV-vel volt a muszaki fejlesztesek elvonalaban. Azota
>francias konnyedseggel, mondhatni bohem modon ertelmezik a technikat.:-)
Igen, lehet vetni egy pillantast a nagy Mercik rugozasara. :-) Rajta
kis felirat, hogy "Licenced by ..." :-))) Na vajon micsoda? A francia
muszaki feljleszteseket meg nem kell fikazni, azert a PSA konszern
letett dolgokat, mint pl. turbo-overboost fejlesztesek, passziv
hatsokerekkormanyzas, elektronikus aprosagok.
Egyebkent meg imho nem osszehasonlithato a ket kategoria, alapvetoen a
Citroen sokkal inkabb tomegautot gyart.
Udv: Zak
|
+ - | Re: Melygarazs (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Egyik a melygarazsbol valo kihajtas. De lehetne az barmi,
> mondjuk kapu is, a lenyeg, hogy nehezen belathato.
> Elkepzeltem a szitut gyalogos szemszogbol is, es csak
ezutan
> irom le a gondolataimat.
> Olvastam valakitol, hogy ha gyalogoskent elutnek, akkor
> szinte biztos, hogy az autosra verik a balhet. Pedig
szerintem egy
> gyalogos sokkal konnyebben tud hirtelen iranyt valtoztatni
vagy
> fekezni, netan hatraugrani. Nem is beszelve arrol, hogy
> teherauto/busz mogul is csak ugy illik kilepni, hogy
meggyozodok
> arrol, hogy ezt biztonsaggal megtehetem.
Nem hinnem, hogy az autost mentesiti a kotelezo -- meg annal
is fokozottabb -- figyelem alo, az, hogy a gyalogos milyen
gyorsan tud felreallni, egy kapukihajtobol vagy melygarazsbol
valo kihajtas soran... (Szelsoseges pelda: a IX keruletben, a
Koztelek utcaban egy modern irodahaz melygarazsabol
kihajtva, amikor a sorompo -- meg odalent van -- nyilik, valami
idetlen szirena megszolal... Es erre sok bunko izombol hajt
kifele, arra mondjuk vigyaznak, hogy a tobb tizmilkos
atocsodaikat _masik_auto_ nehogy elkapja oldalrol, de a jarda
meg a gyalogosok nem erdeklik oket... Hiszen a figyelmezteto
hangjelzes ott van... :-((() A kocsi mogul kilepo gyalogos
uttestre lep, ott mas a helyzet: nem a kocsi hasznalja
idolegesen a jardat...
> A Meszaros Geza altal leirt esetrol pedig az a velemenyem,
hogy
> ilyen esetben azert kellene az autosnak elsobbsegenek
lenni, mert
> epp eleg neki a lejton allva a forgalmat figyelnie, nemhogy
meg a
> "birka" (:-)) gyalogosokhoz is igazodjon.
Nem kotelezo igazodnia... Jarhat (o is) gyalog... (Mar nem MG -
- hanem ugy altalaban :-))))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A rendor mikent fogja megallapitani, a gyerek mennyi idos?
> (Foleg a hatereset "erdekes", ugy 9-10-11 eves kor...)
Vagy:
- kotelezo anyakonyvikivonat hurcolas
- utlevel kotelezove tetele es hurcolasa
(azt mar egy ujszulott is kaphat)
- szemelyi igazolvany bevezetese szuletestol fogva
- egy ujabb pont, amirol jokat lehet majd vitazni
- leizelik magasrol
Udv,
THK
|
+ - | Re: Melygarazs, biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A bukoban nem is hallasz ugy. Ha kohogsz, pruszkolsz, szinten
> aggat. Meg a kilatas sem olyan.
> En ellene vagyok. Marmint a _kotelezo_ mivoltanak.
Masok, pl. meg az oktatok is. Epp a hallas, kilatas miatt.
Raadasul akkor kerekparon ugyanugy kotelezove lehetne
tenni. Nem az Ebadta szeduletes sebessege volt az
indok ugysem, hanem a kismotoros vedtelensege utkozeskor.
Ez pedig meg inkabb igaz kerekparon, ahol a fek tobbnyire
joval gyengebb a mopedekenel. Meg inkabb javasolhato lenne
gyalogosokon is a buko, kulonosen a telen.
> Az, hogy 12 eves korig kotelezo lenne, kesz rohej. Egyetertek
Kizarolag ugy lenne szabad ezt megtenni, hogy tamogatast
adnanak a vasarlashoz. A kihangositoknal ezt meg lehetett
oldani, akkor a gyerekek vedelme ne legyen hatrebbvalo.
Vmi azt sugja, hogy megis az lesz.
Radasul teljesen folosleges az eletkort alapul venni, egyedul
a magassag kellene, hogy szamitson. Es az sem feltetlenul
abszolut ertekben, hiszen tipusonkent eltero (esetleg meg
allithato is), hogy az ov milyen magasan fut.
Ha jol tudom, a hatso ovhasznalat is csak ott kotelezo, ahol
gyarilag mar beepitettek. Ha egy regi tipuson eleve nincs
rogzitesi pont, akkor ez sem lesz egyszeru feladat.
THK
|
+ - | Skodaban a marha nagy csavar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
En sem akarok vitatkozni senkivel sem es nem is akarom bizonygatni, hogy
mekkora nagy skoda rajongo vagyok de ha valamit nem ugy csinaltak meg
Boleslavban mint ahogy kellett volna azt be kell ismerni. Ezek koze tartozik
ez is, es meg sajnos egy zsak dolog.
> A konstrukcios otlet szerintem is jobb lenne amit gondoltal.
>DE mit ossze kopkodnel ha balos menetu lenne es te meg bele
>szakitottad volna.
Amikor eloszor szettem szet es meg nem volt tapasztalatom, akkor ugy
szereltem, hogy soronkent olvastam Jaroslav Andrt nagyszabasu konyvet, semmi
keppen sem fordulhatott volna elo. Kulonben maig is ez a kedvenc konyvem:)
>rateszed a dugot, bele a kart ugy, hogy feltamaszkodjon a motortarto
>csovon, elosztofedelet lepattintod, es inditozol egy rovidet, Ha birta a
>kulcs (szokta), maris laza a csavar...
Regebben en is hasonloan csinaltam, betamasztottam a motortartoba a kulcsot,
beraktam egyesbe es elkezdtem tologatni de nem mindig jott be ez a modszer.
Aztan rajottem a tuti megoldasra: Van egy kb 1.5 m-es csovem es egy
ugyanakkora svedfogom. A fogoval fogom a tarcsat a csovet meg a dugokulcsom
karjara dugom (ami mostanra mar ugy nez ki mint egy csorgokigyo) igy veszem
le es rakom ossze is. Nyomatekkulcsom az nincsen es egy ilyen nagy, biztos
nagyon draga is lehet.
Egeszen mas:
Okt 16-an a Skoda Klub kirandulast szervez a Lajosforrashoz. Talalkozo
reggel 8-kor az Obudai sziget nagy parkolojaban.
Udv
B.
|
+ - | Subaru WRC, ATI palya, stb... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
1. Impreza gyorsulashoz:
Valamelyik autos ujsagban tavaly nyaron osszehasonlitottak az utcai es a
rally (WRC) Imprezat. A 10mp alatt 200-ra ertek a WRC valtozathoz tartozik!
(Na meg a fogyasztasi adat is: edzes: 50l/ 100 km, verseny: 100l/ 100 km) A
kocsi a rallyhoz van (le)attetelezve. igy ertheto a 204km/h-as vegsebesseg.
Ja es ugy emlekszem a motor elettartama nem eri el az 1000 orat. Es ez a
valtozat (a szabalyok szerint) 300 loeros. A nyomateka viszont
elkepzelheto...
2. Becsi ut ATI palya - talalkozo:
En is ott voltam a Trabant-Wartburg talalkozon, ezen a helyen masodszor.
Most is megvolt a klub minden talalkozojan ismetlodo allando program:
Trabant felborulas. E nelkul nem is lehet meg egy trabi talalkozo! )-:
Na de nem is ez a lenyeg hanem hogy a palya (szerintem) autos talalkozo
tartasara alkalmatlan: A hely egy domboldalon helyezkedik el, 3 terasz
formajaban, az also ketto parkolo a legfelso a tesztpalya sarga makadamkovel
(nem macskakovel) burkolva. A szintek kb. meteres sovennyel + meredek füves
domboldalakkal elvalasztva (nem szamolva az utakat a szelein) tehat az egesz
atlathatatlan. A tesztpalya egy vicc tenyleg semmi mast nem lehet rajta
csinalni mint csuszkalni, de meg ahhoz is keskeny. A szelein ha kicsusztal
jo mely kavicsagy fogad, hat en nem szeretnem az autombol utana ezt
kivakarni. Az egesz elhanyagolt, lepusztult, a bokrok mar a palyara is
ranottek. A Trabant klub is utoljara jart itt.... Szoval szerintem nem egy
telitalalat ez a hely. Es mindez 35000 penzert...
3.
>Most a nagykorosi uti OMV-nel szivtam, regebben a M7-es Pest fele vezeto
>oldalan (Erd kozeleben).
Az a kut Kaja'szo'nal van! Erdtol minimum 20 km, de inkabb tobb!
4. Meg lehetne tudni melyik auto leirasat olvashattuk?
Idaig csak feltetelezeseket talaltam, en nem tudom, szoval reszemrol
szabad a gazda!
Udv
Balazs
|
+ - | Merci vs. Citrom:)))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Merre van az a tifeletek? Eleg furcsa hely lehet....
>Meseljel mar muszaki horrortorteneteket a Mercirol mert en tudok nehanyat a
>Citroen-rol.
>A Citroen utoljara a 15CV-vel volt a muszaki fejlesztesek elvonalaban.
>Azota francias konnyedseggel, mondhatni bohem modon ertelmezik
>a technikat.:-)
>
>Istvan
Kedves Pistam!
Azt tudjuk, hogy utalod a Citroent, mivel nemreg le is irtad. Amig meg nem
mondod, hogy miert, addig nincs ertelme beszelnunk dolgokrol, mivel a fenti
irasod nagyon-nagyon-nagy elfogultsagot, vagy nagyon-nagyon-nagy hozza nem
ertest jelez.
alien
Ui: "Gazdag ember Mercedes-t vesz. Az okos meg Citroent"
Nem kell erre raizgulni, hiszen ez csak annyit jelent, hogy a Citrom
olcsobb!;-)
|
+ - | Megegyszer AVI -k (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Figyelem !
A Talalkozon keszult rovid video felvetelek, amelyen minden (?) auto lathato
AVI formatumban letoltheto az alabbi cimrol:
www.extra.hu/GaBa/auto/auto.htm
Talalk1.avi 1.17 Mb
Talalk2.avi 1.67 Mb
Akinek nincs web elerese irjon, kuldom.
Udv: GaBa
|
+ - | Kuplung cserebere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok AUTOsok!
Azokhoz fordulnek akik megtudnak nekem mondani van-e egyszerubb
modja a komplett kuplung cserenek Maruti 800-asnal,annal amit a szerelesi konyv
ir.Ugyan is a kuplung szerelesne nem ir a hozza feresrol csak hivat
kozik a motor general fejezet motor kiemelesre.:(
De gondolom van mas trukje a dolognak,hallotam hogy mas tipusoknal is
eleg valtot kibuktatjak vagy valami hasonlo.
HA valaki szerelt mar esetleg a csaladban elofordult ilyen akkor
legyszi irjatok helpet.Apam ugyan "regi motoros" de mar regen nem
dolgozik aktivan autoszerelokent.Bar o ugyan azt mondta megoldjuk en
azert tolettek varok egy kis segitseget.Ha nem muszaj nem vennem ki a
motort.
Elore is koszonom.
Sziasztok.
Jo utat!
Gabor
E-mail:
_______
/ == \
/_________\
|\ /|
|o)=======(o|
[___________]
|| ||
|
+ - | valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
valaki alakitott mar at 4 sebesseges valtot 5 sebessegesre? Elvileg
lehetseges ilyesmi? Erdemes hozzakezdeni?
Tizenegynehany evvel ezelott a mostohaapam vette a fejebe, hogy a Moxvicsot
atalakitja 5 sebessegesse. Szentul meg volt gyozodve rola, hogy meg tudna
csinalni. Azt is tudni velte, hogy a plusz attetelhez a kettes fokozat
fogaskerek parjat kell forditva beepiteni es kesz is.
Valaszokat pls. maganba is; utolso elolvasott hixauto: 491.
Aieeaaa - sok csokit!
L.
_Ivicz Laszlo
_| H - Budapest Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_| Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_| http://www.angelfire.com/il/lepcso
|
+ - | RE: VW ablaktorlo idozites, gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Elvileg ebben az autoban az ablaktorlo szaggatott uzemmodja
> nem szabalyozhato. Gyakorlatilag azonban 3 es kb 20 masodperc
> kozotti kapcsolasi idokkel torol. Empirikus tapasztalatom,
> hogy ha kikapcsolom a szaggatott modot, majd ujra bekapcsolom
> adott ido mulva, a ket kapcsolas kozott eltelt idot tekinti
> az uj mukodesi frekvencianak. ezekutan ket eset lehetseges:
> 1. Vagy hibas az automatika
> 2. Vagy ennek igy kell lennie.
Nekem ugyan ilyen ablaktorlo vezerlom van a Feliciamban.
A mukodoeset ugy tudom a legegyszerubben elmondani( en is csak a leirasbol
tudom, elotte mekem is ugy tunt,
hogy ossze-vissza torol), hogy leirom, hogy en hogyan hasznalom.
Elkezd esni az eso, megpoccintem az ablaktorlo kart, torol egyet a lapat.
Mikor ismet ugy erzem, hogy torolni kell egyet, bekapcsolom a kart a
szakaszos fokozatba
Ekkor az ablaktorlo rele megjegyezte, hogy mennyi ido telt el a ket torles
kozott, es ezzel az idovel
fog torolni tovabb. Ha gyorsabb, vagy lassabb ido kell, akkor ablaktorlo ki,
majd a fenti procedura ismet.
Kis ido utan, odafigyeles nelkul is megy.
Ha a lassabb folyamatos torlesbol (~ 1 sec a periodusideje ) kapcsolsz
vissza szakaszosba, akkor az ablaktorlo
~ 2 sec periodusidovel fog torolni.
Szerintem ez a megoldas nagyon praktikus (legalabb is nekem nagyon tetszik),
mert szakaszos modban,
mindig a szukseges periodusidovel lehet torolni az ablakot ( 2 sec - 35 sec
a gyari adat ).
Szoktam menni neha ceges autoval (Astra), abbol neha hianyzott ez a funkcio.
Ha szukseges, esetleg kimasolhatom a Felicia manualbol az ide vonatkozo
reszt.
Gyerekules:
Nekem 3 gyerekem van, volt, hogy elobb vettuk meg a gyerekulest, mint a
babakocsit :-)
A harom gyerekules kicsit szukosen, de elfer a Felicia hatso ulessoraban.
Elol a felesegemmel, telthaz.
Ezert nem lesz tobb gyerekunk :-)
A gyerekules kotelezoseget szerintem nem eletkorhoz, hanem testmetrethez
magassag es suly ) kellene kotni.
A leghatborzongatobb indokot a gyerekules ellen az egyik ismerosomtol
hallottam:
Kerdeztem tole, hogy miert nem hasznal gyerekulest (ket gyerek < 3ev).
Valasz: A gyerekules megnyomja az ulest, ezert nem tudjuk majd jo aron
eladni az autot.
Udv:
Markgruber Ferenc
Tel: +36309304495
|
+ - | Sportvalto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Sportvalto cimu, heti autos magazin
szombat estenkent, 19:30-tol lathato a
TV3 musoran.
Tegnap ejjel az ismetlesbol sikerult elcsipnem
egy keveset. Nem tudom jol hallottam-e, de igaz
lenne, hogy az uj BMW kombikbol keszul
1100-as mocis is?
Rudi
|
+ - | Gyermekeink vedelme (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A gyermekules hasznalatat igen is jo!!!, hogy kotelezove
tettek. Mostanaban
nem gyszer latom a hirtelen felkapaszkodott szulok hatalmas
osszegeket koltenek
az uj statuszszimbolum megvasarlasara, de gyermekeik
biztonsagara nem
igazan forditanak penzt. Napi latvany az amikor elol a papa
vagy a mama
viszi gyermeket X millios autojaval, de a gyerekek szabadon
nezelodnek acsorognak az
ablakban. A kedves szulonek meg csak (csoppnyi) eszebe sem
jut az mi,
tortenne ha hirtelen fekezesre kerulne a sor. Persze akinek
mindegy a
gyermeke elet, (aranykarkotos maca + stb.) gyermeke
bekotetlenul + szivja
a zart terben a jo kis cigarettat. Ezek csak a kenyszer
hatasara fognak gyermekulesre kolteni! Valoban
a gyermekulesere nem vaghat fel!! ;))) ... az uj
aranyputyulajara igen! :((
>>Gyerekules.Az, hogy 12 eves korig kotelezo lenne, kesz
rohej.
Ez igy valoban butasagnak hangzik. Annak eldontese, hogy
gyerekules vagy a beepitett ov ?? ... szerintem fugg a
gyermek magassagatol
+ az auto tipusatol + stb. De szerintem, megallapitottak
egy szelsoerteket
ahol semmi baj sem szarmazik abbol, ha a gyermek hasznalja
a gyerekulest.
A gyerekules ugy is testsulyra + magassagra kalibralt!
EN is inkab a rendes ovet hasznalom ha a gyerek mar nem
igenyli (megnott ;)) )
a gyermekulest.
Persze ahogy a magyar viszonyokat ismerem, a rendorsegnek
egy uj penzbeveteli forrasa lehet!!! ;))
Hali,
Clajos
|
+ - | Re:ARO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv. Mindenkinek!
Valaki irta, hogy az az aro terepen milyen kivalo.
Terepjaros korokben az a mondas jarja, hogy az
aro jo terepjáro, csak ketto kell belole, mert uton-utfelen elakad.
Eddig csak igen szerény tapasztalatom van arougyileg, de
ugy tunik, igaz a mondas...
Remelem nem sertodik meg senki, nem bantasnak szantam...
Norbi
|
+ - | Autokihajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, volt egy kis vita a kerekparos gazolasrol garazs kiajaratnal. Nos
a KRESZ ezt irja
(http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_4_a.htm#Kerekparok_segedmot
oros):
104/1997. (VI. 18.) Korm. rendelet 25. § Az R. 54. §-ának (1) bekezdése
helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Kerékpárral a kerékpárúton vagy a kerékpársávon, ahol ilyen nincs, a
leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg szorosan az
úttest jobb szélén kell közlekedni."
(2) Lakott területen levő olyan úton, amelyen az úttest kerékpárközlekedésre
alkalmatlan, kerékpárral a gyalogosforgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10
km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad
haladni.
Tehat ha a jardan van meg nem biztos hogy tilosban jar. Be kell
bizonyitania, hogy az uttest alkalmatlan a kozlekedesre. (De akkor Te miert
hajtanal ra autoval?? :)) A gyalogosnak viszont a jardan MINDIG elsobbsege
van.
SzaboZE
|
+ - | Re: Elso vagy hatso kerek meghalytas. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
SziAAAAAa..... Szerintem nezd meg az archivumot, vagy ket hetig ment a vita
rola... Ja es a meghajtas pontos j. :)
SzaboZE
|
+ - | lancia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
<Laci irta:
<"Az impreza meg egy folyamatosan ESZMELETLENUL gyorsulo auto. 10 mp
<alatt van 200-on!"
<--
<Biztos vagy ebben?
lanca delta integrale 700hp 2.05 sec/!!!/ 100km/h -ra
:)))
ehhez mit szoltok?
by fx
|
+ - | tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Re: HVG cikk, megkovetes
***********************************************
az minositi az egeszet hogy szinte sehol sem vallalnak /nem mernek?/
motormegbontast.
ennyit errol...
by fx
ui.: akkor rakjunk fel egy krom diszcsovet a kipufogora mert igy dogosebb!:(((
meg hat biztos jobban megy....
|
+ - | Gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Papai Tamas irta:
"
>Olcsobb! Ugyanis nagyobb gyermekek szamara kitalaltak az ulesparnat.
>Ez tk. egy magasito, amivel a gyermek olyan helyzetbe kerul, hogy
>egeszseges helyen erintkezik a biztomsagi ovvel.
Es balesetkor szepen kicsuszik a gyerek alol, az ov pedig az immar
alacsonyabban ulo gyereket a nyakanal fogva fogja meg, szepen kitorve
a
nyakat. Kivetel azok az ulesmagasitok, amik megfeleloen rogzithetok a
gepkocsiban. Ilyet kinalnak a nagyobb autogyarak, persze egeszseges
osszeget kernek erte (kb 50K forintot)."
--
En ez utobbira gondoltam, bar az igazat megvallva, nem gondoltam, hogy
ezek is csak csillagaszati arert kaphatoak.
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
|
+ - | Honlap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A honlappal kapcsolatban lenne feletek egy kerdesem; felmerult, hogy
ezentul
>a szervezendo talalkozokrol az informaciokat ne a nyilvanos oldalon tegyuk
>kozze, hanem az a vedett helyen legyen, es az elmult talalkozokrol a
>beszamolok kepek stb legyenek a nyilvanos oldalon, reklam celzattal.
Szerintem ezt igy kene !
>Vizbefecskendezo !
>Csinaltunk kepeket, akit erdekel kuldjon egy levelet.
A honlapra !!! Addigis nekem kuldhetsz !
Video: Szerintem tegyuk fel a honlapra. Ha gond van a hellyel, vannak
szolgaltatok akik korlatlan tarhelyet adnak. (pl az en keszulo oldalam
ala berakhatjuk...)
Zotya
|
+ - | Re: Okos nemet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: Okos nemet ( 15 sor )
> Idopont: Sun Oct 10 13:43:18 EDT 1999 AUTO #529
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Udv!
>> Mifelenk van egy mondas:
>> "Gazdag ember Mercedes-t vesz. Az okos meg Citroent"
>> alien
>Merre van az a tifeletek? Eleg furcsa hely lehet....
>Meseljel mar muszaki horrortorteneteket a Mercirol mert en tudok nehanyat a
>Citroen-rol.
>A Citroen utoljara a 15CV-vel volt a muszaki fejlesztesek elvonalaban. Azota
>francias konnyedseggel, mondhatni bohem modon ertelmezik a technikat.:-)
Istvan!
Nem kotozkodesbol, de azert a Citroen DS nem volt akarmi. A CX-en is van
egy csomo olyan dolog, ami nem szokvanyos es megis jo. A GS/GSA is egy jo
auto volt a maga koraban (Golf osztaly 4 tarcsafekkel alapban!): 1970 az ev
autoja /persze ez tudom, hogy nem sokat jelent... ;-)/
Az evszazad autoja szavazasban az elso 25-ben 3 Citroen van. Egyetlen mas
gyartonak sincs ennyi meg versenyben. Ez talan jelent valamit.
Sajnos miota a Peugeot ratette a kezet egyaltalan nem olyan, mint regen
volt. A Xsara vagy a Saxo elmehetne barmilyen nemet autonak is... :-(
Persze az osszeszereles mar mas kerdes, de az meg nem a tartalom. A
tartalommal shasem volt baj...
Meg egy kis pelda: a Xantia Activa mar vagy jo ot eve tudja azt amit az S
Klasse most: nem dol a kanyarban. A hidropneumatikus Citroenek 1955 ota
tartjak a hasmagassgukat, amit meg ma sem tudtak egyszerubben es jobban
megoldani.
Szaz szonak is itt a vege...
Udv,
Attila
ui: persze nekem Citroenem van ;-) (Meg trabim is!)
|
+ - | Hirdetes: Elado Ford Orion 1.6 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Uj gazdat keresek 1985-os evjaratu Ford Orion 1.6 (lepcsos hatu escort) benzine
s autom sza'ma'ra. Az auto svajci
szarmazasu, 6 eves koraban erkezett hazankba, csaladon beluli eladassal. En 3 e
ve vettem, a masodik
magyarorszagi es osszesen a harmadik tulajdonos vagyok. Szine ezustmetal, az uv
eg kisse barnas arnyalatura
szinezett gyari. A karpit szine szinten barnas-drappos. Az auto rendszeresen, g
ondosan szervizelt, rendbentartott.
178 ezer km van benne. Az akkumulatora (Bosch) meg nincs egy eves, tavaly nyáro
n vettem ra ot uj Dunlop gumit.
Muszaki vizsgaja a nyaron volt, zoldkartyaja szeptemberben. Irányár: 495 ezer F
t.
Ha kerdesetek van, erdekel benneteket az auto irjatok, hivjatok. (Megtekinthető
Budapesten)
Cse'pke Tama's
tel: 06-30-9001883 (bekapcsolva kb 18-21-ig, de uzenetet lehet hagyni)
|
+ - | HVG (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
VTI:
"VTI
u.i: Megeccer bocs. Baloszinuleg az a cikk teged ha lehet meg jobban bantott, b
ar nekem is rossz ha ilyeneket olvasok."
gondolom a lada-tuningolokrol elejtett mondat (olajos
plehlemezekbol osszetakolt garazsban reszelgetett motor) miatt
mondod, koszi az egyutterzest :) tenyleg nem esett jol.
Fogjuk ezt a szerzo bosszusagara, amiert egy kereklampas
zsiga val.szeg legyorsulta az "isten" golf gti-jet :)
Egyebkent az elozo levelemben el is felejtettem emliteni
a hengerfej-felfuras mellett a masik baklovesuket:
"a csipbol kiegetik a nem kivant programRESZEKET".
na persze helyesen az eljaras: az epromot torlik,
majd beegetik a modositott programot.
- kivancsi lennek arra az emberre, aki az UV fennyel
kimondottan a nem kivant programreszeket tartalmazo
elemi memoriacellakat "torli". (persze a kod ekkor
is ertelmetlenne valik, de ebbe mar ne menjunk bele :))
h.zoli.
|
+ - | szerszam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irod:
"Lehet venni dugokulcskeszletet olyan 3-4 ezer forintert. Nagyon piaci
benyomasat kelti az egesz es tulajdonkeppen nagyon hitvany is de en mar ket
eve hasznalom. "
en is olyat vettem, a Cora-ban.
aztan a racsnis "hajtokar" racsnija "szabadonfuto
" lett egy nagyobb erohatas (feltengelycsavar tepkedes)
miatt. vettem egy eredeti CroVa szerszamot, de nem
keszletet, csak magat a kart, ami passzol a teljes
(gagyi) keszlethez. igy 6EFtbol kijon a jo szerszam.
(a CroVa racsnis "nyel" az 3500 volt a BauMaxban)
z,
|
+ - | Trabant kapcs. rajz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szegeny Trabantomban az elozo tulajdonos kisse atvarialta az elektromos
rendszert, es most a veszvillogom egyik pillanatrol a masikra elromlott.
Kicsereltem a kapcsolojat, azt hittem, hogy abban van a hiba, de nem.
Elkezdtem atnezni a drotokat, es talaltam is nehany uszkos vezetekdarabot...
Tehat ha valakinek birtokaban van Trabant villamos berendezeseinek bekotesi
rajza, esetleg elkernem egy gyors masolas erejeig, de barmilyen mas
lehetoseg is erdekel. Sajnos csak emil eleresem van...
Koszi
Z
mailto:
|
+ - | BMW hirdetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lehet, hogy mar leragott csont, de most olvastam a BMW-s reklamot. Egy
aprosag fogott meg, de az nagyon:
"Minel jobban gyorsitjuk a kerekeket, annal nehezkesebb azok kormanyzasa".
Javitsatok ki, ha rosszul tudom, de ha gyorsitok, akkor a kocsi orra
megemelkedik, tehat csokken az elso tengelyt fold fele nyomo ero. Azaz a
kerekekre hato nyomas. Es ilyenkor konnyebb tekerni a kormanyt.
Tapasztaltam (Trabi). Vagy arra gondolnak, hogy ilyenkor az iranyithatosag
csokken (kisebb tapadas, alulkormanyzottsag)?
Hogy is van ez?
Soma
Jöhet ékezet!
|
+ - | A vilag legnagyobb PVC-Jaguarja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A mai (99.10.11.) Petofi Nepeben olvastam:
> -----------------------------------------------------------------------
A vilag legnagyobb PVC-Jaguarja
A mecklenburgi Ludwigslustban bemutattak a vilag legnagyobb Trabantjat.
A 13 meter hosszu, 15 felnott szallitasara alkalmas "Oriastrabit" egy
helyi motorsportklub lelkes tagjai alkottak 10 "atlagos" Trabantbol. Abban
remenykednek, hogy az osszetakolt, amugy szabalyos jarmuvel bekerulnek a
Guinness-rekordok konyvebe. Miutan az oriaskocsit jovahagytak a hatosagok,
konnyen lehetseges, hogy a mecklenburgiak az orszaguton latjak viszont az
egykori keletnemet autokedvenc orias valtozatat.
> -----------------------------------------------------------------------
Kep sajnos nincs a cim mellett.
A kovetkezo kerdesek merultek fel bennem elso korben:
1. Hany kereken gordul?
2. Mi hajtja?
3. Hany ajtaja van?
4. Hogy jon ki az a 15 szemely? Marmint mitol lett paratlan?
5. Hany kilo?
Ha valaki utananezne a neten, es ha talalt valamit, lekozolne, azt
megkoszonnem!
Soma
Jöhet ékezet!
ui.: Nem banjatok, ha beirkalok ilyen cikkeket?
|
+ - | Citroen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mivel mindenki ideje draga, ezert rovid leszek.
Edesapamnak van egy Citroen C15D-je, az a puttonyos fajta. A nyar
egyik napjan a csalad cuccokkal felrakodva elindult Spanyolhonba.
Nagykanizsa egyik lampaja elott, pirosat kapvan az auto uresbe teve
gurult szepen lassulva. Egyszer egy sohajtasszeru hang utan leallt a
motor. Kb. 30 mp-en belul kiderult: vezermuszijszakadas. A motorban
minden szetment, ami szetmehetett (hengerfej, vezermutengely,
szelepek, dugattyuk, stb.). Csak az anyagkoltseg volt kb. 150 eFt. *** Ede, bib
e, coite, post mortem nulla voluptas! ***
|
+ - | bukosisak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
:
Nos, en mint volt mentotiszt, es megyei rohamkocsiparancsnok
rendelkezem neminemu tapasztalattal a bztonsagi ovet, a gyerekulest,
ill. a bukosisakot illetoleg. A tomor velemenyem az, hogy igenis
joval nagyobb az eselyed meghalni, ill. sulyos serulest elszenvedni,
ha ezeket a "rohejesen kinezo" eszkozoket nem hasznalod. Beleertve a
kerekparossisakot is.
Az az anekdotazo stilus meg egyenesen rohejes, amikor eloadod, hogy a
Te fejed meg sohasem ert foldet eses kozben... Nyilvan nem estel
meg sosem a megfelelo tehetetlenseget eloidezo sebesseggel.... Nekem a
legjobb baratom biciklivel halt meg azert, mert sisak nelkul fejelte
le az utpadkat.... Masreszt, 14 es 19 eves korom kozt szinte
elmebetegseget surolo modon motoroztam, es legendas eseseim voltak.
Mindig maniakusan viseltem a sisakot, megha csak az 500 meterre levo
kisboltba is mentem at. A tapasztalatokat osszegezve azt mondhatom,
hogy ezalatt az 5 ev alatt legalabb 4 alkalommal vertem oda ugy a
fejem (a tarkomat raadasul szinte mindig!!!!), a foldbe, az
aszfaltba, a motorom kormanyaba, ill. az engem elgazolo reszeg
munkasor kocsijaba, hogy egeszen biztosan szetpukkadt volna, mint egy
gorogdinnye, ha nincs rajtam sisak!
*** Ede, bibe, coite, post mortem nulla voluptas! ***
|
+ - | Matrica - La'ttam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.
Mivel en nem tudtam elmenni a kmeti talalkozora, ezert (eddig) nagyon
szomoru voltam, hogy nem lattam matricaval diszitett autot. Eddig!
Vasarnap 11:45 korul egy talan zold (-es kek?) Opel DFF-193(?) fordult be a
Nagy Lajos ki. utrol a Mogyorodi utra. Ki volt az? (onnan lakom 2 sarokra)
Udv:
Chris
ui: sajnos nem sajat kocsival voltunk, meg nem is en vezettem, ezert nem
tudtam kovetni es levillogni az utrol :)
|
+ - | Ga'zauto szerelo??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az en Ladam vegyes uzemu (PB gaz/benzin). Kezdetben varosban 400 km-t is
elmentem egy toltettel, most mar csak 300-at. Mar voltam Cegleden, Bp-en
a Danko utcaban es a Harszti uton. Mmindent kicsereltettem, csak a
motrot nem. Nem tudtok egy SZERELOT?
Udv!
Miki ba'
|
+ - | Opel CORSA tapasztalatok / Trabant 1.1 karbi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali.
>Hosszabb tavu tapasztalatok Opel Corsaval (megbizhatosag, hibak,
fogyasztas stb
>.). Tovabba, milyen az uj 1.0 l-es (55 lE), illetve a regi 1.2-es (45
LE) motor
>, hogy huz alacsonyabb fordulaton, megint csak fogyasztas stb.
1.2
Hat nem egy gyorsulasi auto, a fogyasztasa kb 6.3-9 l ig terjed, de 9
liternel tobb nem jott ossze soha. Megbizhatosag szempontjabol nekem
nagyon bejott.(1db hibaja volt eddig: kozepen a futes a befuvojanak az
elzaroja akadt ki, a szervizben kb 1/2 perc alatt visszapattintottak.)
Ja igen alacsony fordulat: MEGLEPOEN rugalamas kis auto: en pl. hoszabb
uton ha varosba erek, es ha elhagyom a varost nem szoktam 5-os bol
visszakapcsolni, egesz szepen minden rangatas es egyeb zur nelkul (jo
nem egy gyorsulasi auto mint mondtam) felgyorsul az utazosebessegre(es
eleg "gyorsan").
nekem eddigi max seb 168~170 km/h (ki tudja mennyit csal a km ora?)
1.0
Istenitik, hogy milyen jol megy (egy ismerosom) hmmm....... sokkal nem
mehet jobban
Mas:
Tudna nekem valaki Trabi 1.1 karbirol valami leirast, hogy mit hol
talalok, es milyen ertekekre kell beallitani?
> -----------------------------------------------------------------------
Palfi Antal Zsolt
http://caesar.elte.hu/~rc5/ Csatlakozz az STB+ csapathoz!!! MOST! :-)
http://infosrv.tech.klte.hu/~redskin
mailto: , mailto:
telefon: +36-30-219-45-66 , +36-52-441-793
"Death is not a bug, it's a feature"
ja es
"Soha ne tarts olyan haziallatot, amit szukseg eseten nem lehet
megenni!!!"
|
+ - | Re: Metro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Metro ( 11 sor )
> Nemreg irta valaki, hogy a 2-es metro vonalan dolgozik, es hogy barmilyen
> kerdesre szivesen valaszol. Nos toled kerdeznem, hogy nemelyik ajtonal,
> mikor szall be az ember, iszonyu meleg jon fel a kocsi alja felol. Ez mi?
> Valami olyanrol hallottam, hogy ellenallasfek (?) van a metrokon. Ezt meg
> tudod erositeni?
bar en nem a 2-es metron dolgozom, de azert tanultam ilyet.
szoval:
lehet ugy is fekezni, hogy a motort generator uzemben hasznaljuk.
persze csak, amelyiket lehet. pl. a metro egyenaramu motorjat.
vagyis rakotsz egy baromi nagy (teljesitmenyu) ellenallast, aztan az fekezi
a motort.
persze a mozgasi energia kozben hove alakul. ezert a meleg.
ugyanilyen van villamosokon is. nezd meg pesten a 4-6-os villamos
tetejet. annak ott vannak az ellenallasok.
vagy az uj(?) cseh villamosokon van a tetejen is es van alul is.
ennek az az elonye, hogy telen (ha epp olyan kedve van a bkv-nak),
akkor az alsot is hasznalhatja a villamos, igy azzal lehet futeni az
utasteret is.
forras:
kozepiskolai tanarom
raki
|
+ - | FIAT Tipo -t VENNE'K (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek !
Autot szeretne'k venni !
Eddig me'g Uno vagy Fiesta volt a terv,
de he'tve'ge'n beleu¨ltem egy Tipo - ba, s nagyon
megtetszett.
Ami e'rdekelne : >>>Tipo 1.1 Digit >>>>'89 - '90 e'vja'rat
/ lehet 1.4 , 1.7 D motorral is /
A le'nyeg :>>Plu¨ss belso"!>>> A jo' a'llapot ! >>>Mu"szaki vizsga!
Aja'latokat a fenti mail - re ,
vagy 19.00 ora uta'n a >>>>06-57-404-704 - es telefonsza'mon
va'rom !
Elso"sorban Ja'szbere'ny kb.100 km - es ko¨rzete'bo"l va'rom
az aja'nlatokat !
|
+ - | " Van egy pompa's javaslatom, nekem is van egy o:tletem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
La'rpurla'r-e'k uta'n szabadon. Most eppen kipufogoval kapcsolatos.
Kepzelje'tek, Gyo:mro"-n leledzik - tobbek kozott - sok-sok fiatalember, de
most nem roluk, hanem egy 28 esztendosrol tenne'k emlitest (amugy,
NINCS szakalla kender, mi tobb, cserefa pipaja sincs, mert ele'g neki
a kipufogot szipuzni). Ez a srac - csak Nektek sugom meg, Horva'th
Sa'ndor nevre hallgat - es minden elismeresem az o:ve'! Remeku:l elvegzi
a rabizott munkat (kipu-val kapcsolatban mindent) es igen szere'ny,
amikor az piszkos anyagiak megvitatasara kerul sor, ugyanis nem szamit
fel munkadijat !!!
Tulajdonkeppen olyan, mintha kipu-kat CSAK_FORGALMAZNA, mert annyit nyer
minden munkajan, amennyi engedmennyel meg tudja szerezni a gyartotol a
kiput.
Pl. Nissan Patrol (egyetlen) dob + kivezeto cso:ve'nek csereje
1. Kipu Klinika (14k, Fogarasi ut) arajanlata: 38k
2. Horvath Sanyi (Gyo:mro") arajanlata: 20k
" Gondolja'tok meg, proleta'rok... " :-)
Oldboynak is kuldom - az 1-tol 10-es skalan - 10-es ajanlassal:
Horva'th Sa'ndor
2230 Gyo:mro"
Jo'kai u. 19.
29/330-217
30/977-03-56
Egy telefonhivast mindenkeppen mege'rhet barmelyikunknek, ha ilyen
problemakkak ku:szko:dik kedvenc jarganyunk.
Ha gondolja'tok, hivatkozzatok ra'm (Tibi, a patrolos)
Üdv:
Penti
a patrolos
U.i: lengescsillapitokkal is foglalkozik, de ezzel kapcsolatban me'g
nincsenek tapasztalataim.
|
+ - | Egy kis jatek: eredmenyhirdetes :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Orulok, hogy nehanyatoknak megmozgatta a fantaziajat, amit egy
"csodaautorol" masoltam ide a minap.
Szoval a kovetkezo tippek hangzottak el:
>Rudi ):
>Nana' hogy Suzuki? :-)))
>Joe ):
>Alaposan "kivesezte" az egyes reszeket, aztan a vegen a kerdes:
>De ugye nem a Citroen XM reklamszovege volt ez? Mert akkor
>kiabrandulok...
>Zoli ):
>Nekem van egy tippem: metalszinu, lenyithato teteju sportvelorex
>:-)))
>Soma ):
>Hat, tuti valami szocialista kocsirol van szo. Az "elektrokemiai
>femfeldolgozas" es az "elektrofoszfatozassal keszult alapozo festes"
>emlegetese talan kizarja a Trabit. De kisauto van emlegetve. Csak
>nem Pf. 126? :-) Ennek meg a "4 szemely es egy csomo poggyasz" mond
>ellent. "A jarmu eppoly tagas, mint amilyen tetszetos, egyidejuleg
>megbizhato es gazdasagos." Ez viszont Trabi.
>Szoval nem tudok donteni. Szabad a gazdi!
Itt mar majdnem megvan a megoldas, amit oldboy roviden es
egyertelmuen megad:
>oldboy:
>A leirt csodaauto szerintem a Trabant !
Hat igen. Az idezet egy olyan nepszerusito kiadvanybol szarmazik,
amit maga a gyar adott ki '81-ben magyar nyelven. Nekem igencsak
ba'josnak tunik itt-ott a megfogalmazas :-))) Egyebkent ebben a
fuzetben is utalnak arra, amit valaki kozuletek is emlitett (bocs,
nem emlekszem pontosan, ki volt), hogy a gyar nagyon jo eredmenyeket
ert el az autoval kulonbozo rallykon, es az itt szerzett
tapasztalatokat igyekeztek alkalmazni a sorozatgyartasban is.
Udv,
Viktor
Ui.: Ha valakiben netalan felmerulne ilyesmi, gyorsan leszogezem:
egyaltalan nem allt szandekomban megbantani a kisautot vagy
tulajdonosait, szuleimnek vilageletukben csak Trabijaik voltak (ma is
az van), es en anno a jogositvany megszerzese utan jo ideig csak
Trabit vezethettem, es igazan elveztem. Egyebkent errol jut eszembe:
az elso sajat autonk (naszajandek :-))) egy Kispolszki volt, kesobb
vettunk egy 1.1-es Trabit (amit sajnos 1,5 evre ra elloptak), most
pedig egy Astrank van. Ezt azert irom, mert a ?..........? auto
reklamjaban valami olyasmi hangzik el, hogy "ha egyszer beul, nem
tud/akar kiszallni belole" (vagy valami hasonlo). Szoval csak az
jutott eszembe, hogy legalabbis szamomra ez az erzes minden altalam
eddig birtokolt auto eseteben jelentkezett, azaz (majdnem) ugyanugy
szerettem minden autot vezetni maganak a vezetesnek az elmenye miatt.
Nyilvan mas ez az erzes, ha az ember mast, jobbat vezethet, de a fo
az, hogy szeressuk azt az autot, ami eppen megadatik :-).
> -------------------------------------------
Viktor RICHTER
Conference Department
Computer and Automation Research Institute
Hungarian Academy of Sciences
Kende u. 13-17, H-1111 Budapest, Hungary
phone: +361 209 6001; +361 209 6442
fax: +361 386 9378
e-mail:
|
+ - | Talalkozo, Rabaring (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt listatarsak!
Sajnos a hetvegi Auto listatermest nem volt meg idom atbongeszni, de
utananeztem a Rabaringnek.
Maga a palya egy Gyo"r melletti telepulesen van, E'csen. Nagyon nagy, a
teljes terulete mintegy 100K ha, mindenfele palyatipus van, hiszen egykor a
gyori Ra'ba MVG Rt probapalyajanak epult, es itt a Rabanal a mai napig
gyartanak buszokat, illetve katonai nehezgepjarmuveket. Ami a lenyeg:
infrastruktura a minimalis, tehat csak a betonszalag, de abbol aztan
sokfele. Van negy km hosszu ovalis palya, az egyik kanyar dontott, van
egyenes, kor, dombos, kavicsos palya stb. Az egesz komplexum elsodleges
celja a minel tagabb tesztkorulmenyek biztositasa a Raba altal gyartott
gjmuvek szamara (tenyleg vannak nagyon trukkos reszek!)
Epuletek, viz, villany, WC, bufe, tuzrakohely nincs, csak a puszta termeszet
meg a hely. A falu (E'cs) maga kicsi, Gyor viszont kozel van, mintegy 10-15
perc autoval, a taj szep.
A legfontosabb: a berleti dij. Mivel az Audi berli a palyat hetkozben, a
berleti dij eleg huzos, 25K HUF orankent, vagy 200K/nap netto. Alkudni
vmennyit lehet (sot kotelezo, mondjak Keleten), meg megprobalhatok futni meg
egy kort, ha a tisztelt nagyerdemu ohajtja. Elsodlegesen azt mondom,
fejenkent ezerotszaz-ketezer csak a helyberlet, ha eleg sokan eljonnek a T.
Listatarsak kozul + kaja, uzemanyag stb.
Van lehetoseg megnezni a palyat, akit erdekel, csak elore kell egyeztetni a
Rabasokkal. Szoval ennyit a Rabaringrol.
Esetleg Gyo"rt ajanlhatom a tisztelt nagyerdemu figyelmebe, nagyon szep
varos. Van meg egy gokartpalya a varos szelen, ami eleg kicsi, de kanyargos.
Esetleg itt is lehetne a talalkozo, errol meg nincs bovebb infom.
Gyo"riek, pls. help!
Udvozlet mindenkinek.
BenkoG
(BenGa Pegyo RobTrabby of Qua'Rellin, RobAstra of Actiwal)
|
+ - | Skoda retesz, fotengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
valaszara egy kis ujboli kiegeszites.
Az "ek" kifejezest csak azert hasznaltam, mert tobb helyen ugy
aruljak mint "Skoda hatso feltengely e'k".
Nos nem is lenne gond, de a tanulmanyaim szerint ennek "egyenes
retesz" a hivatalos neve. A kismotorok fotengelyen (gyujtomagnes)
levo ives reteszt sem ismerik a kismotoros alkatreszkerekedok, de
ha eket kersz, azonnal tudjak mi az. No comment...
A hutorendszer pedig tenyleg alulmeretezett. A tartalekra nem csak
a megnovekedett fizikai igenybevetel miatt volna szukseg, hanem az
evek soran a rendszerbe kerulo korrozios termekek rendesen lerontjak
a hutest. Gondolvan a rez-aluminium-acel harmasra, ami harom kozul
barmelyik ketto nedves kornyezetben ioncserere kepes egymassal
(elektrokorrozio). Aztan a jo vezetokepessegu csapviznek nem csak a
korrozios hatasa, hanem a kemenysege is beteszi a kaput, vizko
formajaban. A folyamatos utantoltes pedig azert nem kedvez a
rendszernek, mert nem gaztalanodik a hutoviz. Magyarul oldott Oxigen
marad benne, ami szinten a korrozios leoldodast elosegitheti. Ha mar
az emlitett okokra visszavezetheto, hibas vizkemiai parameterekkel
biro 20 eves Skoda kerul a birtokunkba, szamitsunk a legjobbakra !
Azert irtam a Skodat, mert nekem harom evig az volt, es a teljes felujitas
egyik reszfeladata volt a hutorendszer tisztitasa. Azert is erdekes, mert
a vizkooldo a haszlalrepedesekbol kioldja a vizkovet, es orran-szajan
fog a rendszer folyni. Szemleltetve mekkora lerakodott mennyiseg
halmozodik fel ket evtized alatt.
A hajtokarcsapagyat pedig csak meg kell nezni. En megneztem. El is
adtam a kocsit. :-)
A hatso futomu onmagaert beszel. Ha a gumilap kirohad a kengyelek
alol, akkor elallitodik az egesz, es erdekesen kovalyogni kezd az auto.
Az orra konnyu, igy a szaguldozas egy kicsit meresz muvelet...
Peter.
|
+ - | Skoda guminyomas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Fresi Ba. -)
>Gyerekek mennyit fujtok a skodri kerekeibe? A konyv erdekes ertekekkel
>allt elo. En elol1.9, hatul 2.0-val jarok. Szerintetek????
Elol egy kicsit soknak tartom. Nem pattog neked az eleje ??
En elol 1,6 , hatul 2,1 el jarok.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
HIX autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
|
+ - | Re. Skoda ekszijjtarcsa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Attila.
>NEM vita kezdes nem bantas,de azt meg kell huzni mint allat.
>Szijtarcsa meghuzasi nyomateka skodan 100-120Nm.
>csak összehasonlitas kep :
>skoda hengerfej csavarok 50-55Nm
>skoda legszuro csavarja: 1,5-2Nm
En sem akarok vitat. De kiegeszitenem a velemenyem. Az ekszijjtarcsa
csavarjat normal nyomatekkal meghuzhatod, ugyanis a csavar moge szokas tenni
csavar leszorito lemezt. A csavar meghuzasa utan a zarolamezt rahajtod a
csavarra ez rogziti a lelazulas ellen.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
HIX autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
|
+ - | Taxis trukkok; gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
irta:
?csapat, es gyorsan dolgoznak. Csak be kell jelentkezni elore, es idoben odamen
ni, mert delelott a taxisok (hienak) bepofatlankodnak mindenki ele, hogy torolt
essek az orabol az ejszakai fuvarokat. Visszaterve a riasztohoz.?
Lehet, hogy nem vagyok eleg eletrevalo (taxis meg plane nem), de nem ertem, mir
e jo ez nekik. Es ha a bevetel eltitkolasa a cel, akkor a nappalit miert nem? M
egirnatok???
irta:
?Fizikailag ,technologialiag nem tudom elkepzeni a GYERMEKULEST!
Marpedig a TV-ben ez hangzott el:"jovore bevezetik a gyermekek szamara a gyerme
kulest 12 eves korig!"?
Leirtad a kulcsmondatot: a TV-ben.
Pongyolan fogalmazott a riportalany.
Teny, hogy a biztonsagi ules/ulesmagasito arat nem magyar fizeteshez terveztek,
de hasznosnak tartom, ugyhogy beszereztem. Egyelore egyet, de ha kell, tobbet
is, kerul amibe kerul. A Megane-ba ugy nezem, harom is befer hatul (ha jol sejt
em, barmely, 5 szemelyre hitelesitett kocsira igaz ez). A Brendon boltokban a l
egnagyobb a valasztek (a 150.000 Ft-os bor gyerekulesig bezarolag), mi egy kis
bababoltban vettuk, a Brendon arainal ezresekkel olcsobban.
A jogszabaly egyebkent azt hiszem ugy szol, hogy hatul akkor kotelezo a gyereku
les, ha van ill. beepitheto biztonsagi ov. Ergo, ha hatul csak ket ov van, beul
het gyerekules nelkul egy harmadik szemely is. A ?jol fejlett gyerek? problemaj
ahoz: ha jol tudom, 150 cm testmagassagig kotelezo a magasitas.
Lenne egy kerdesem is: el meg az a szabaly, hogy bizonyos eletkor (12 ev???) al
att a gyerek ?fel szemelynek? szamit?
Udv:
Padi
|
+ - | Velorex (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tegnap hazafele Bohonyen (Bo:ho:nye) keresztul vezetett az utam, es
legnagyobb meglepetesemre lattam egy valodi Velorexet! Meghozza piros es
sarga (!) szinben pompazot, es - hab a tortan - eladot.
Akit esetleg erdekel szerintem ott megnezheti, kinnt allt az ut mellett a
kapu elott, kozvetlenul a vasuti atjaro mellett.
Udv,
Szilard
|
+ - | Picistati-adatpotlas kerese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
A "picistati" adatokbol osszeallt az elso szazas csoport.
Most buknak ki az adatgyujtes kezdeten altalam elkovetett
hibak, amik a bizonytalankodasbol kovetkeztek. Fokent azt
fajlalom, hogy a vegzettseg kozleset nem kertem
egyertelmuen, igy azutan volt, aki megkuldte es sokan
melloztek. Ezt talan a kovetkezo forduloban jo lenne
potolni.
Az is gondot jelentett, vajon az "informatikus", sot
"informatologus", "rendszergazda" meg a "Rendszerszervezo"
egyertelmuen jelent-e felsofoku(egyetemi, foiskolai)
vegzettseget, vagy ez lehet kozepfoku is ?
Hianyosak az alabbi listatarsak adatai:
eletkora
neme (ffi, vagy holgy)
Keresztes Gabor e-mail cime
neme, foglalkozasa
neme, foglalkozasa, kora
neme
foglalkozasa
Sandor Gabor e-mail cime
kora
Szabo Attila e-mail cime
kora
foglalkozasa
kora
nem szerepel az adatok kozott. Oket arra kerem, amilyen
hamar lehet, kuldjek meg nekem a hianykent feltuntetett
adatokat.
A feldolgozast folytatom.
Udvozlettel
Oldboy
" " Antal Attila 33 vallalkozo informatikus
1 1
|
+ - | gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok,
en a kislanyomnak mar az elso idoktol fogva beszereltem a gyerekulest. Meg
Trabantba is sikerult biztonsagosan rogziteni. Most 5 eves, es mar csak egy
ulesmagasito kell neki, mert a hatso biztonsagi ov ezzel meg tudja tartani.
Nem bujik ki alola es nem mozdul el. Es ez azert nem 15ezer Ft., hanem csak
3. Es a Magyarorszagon forgalmazhato ilyen kutyuk be vannak vizsgalva, tehat
nyujt akkora biztonsagot, ami elvarhato tole. Lady Dianat pedig meg a
15ezres ules sem vedte volna meg. Tehat a legjobb biztonsagi szabaly esszel
vezetni.
Viktor
|
|