1. |
Re: Auto manko helyett (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
Segitseg keres (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: benzin vs dizel (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
4. |
Dizelke :) (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
5. |
Colopverok ... (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
6. |
Megint mas penztarcajaban turkalunk + diesel (mind) |
106 sor |
(cikkei) |
7. |
Udvozlet Albaniabol (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
8. |
Fogyasztas (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: :)))) (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: sibeda (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: Autos temak (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
12. |
2 literes autok fogasztasa (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
13. |
auto (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
14. |
diesel? (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
15. |
fokozatmentes A4 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
16. |
eloszlatas (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
17. |
Mondeo (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
18. |
virtualis lista (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
19. |
? (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
20. |
vakbel (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
21. |
meret a lenyeg (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
22. |
gyorsulas dizelben (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
23. |
Ujabb adalek - ettol mar en is hanyattestem. (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
24. |
Elado Ford Taunus 1.6L (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
25. |
Benzin-dizel (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Auto manko helyett (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Magyarorszagi brutto atlagkereset 100 000 Ft felett van. Ebbol mar boven
> telik uj Suzukira (reszleteire), akar VW Golfra is (a tobbiek tudjak,
Brutto 100000: netto 65000.
Ebbol lejon: alberlet, lakber, viz, gaz, villany, telefon, internet stb.
Ha ezutan meg kajara marad valakinek, az oruljon. Pesti alberlet arak
mellett ennyibol nem lehet megelni.
Ellenben:
-az emberek tobbsegenek nincs kocsija
-a maradek tobbsegeben a kocsit egy csalad finanszirozza, nem 1 ember
Meg persze sokan orokolnek, kapnak, nyernek, ceges autojuk van, kulfoldon
dolgoznak, zsebre dolgoznak stb. Vagy akar tenyleg olyan jo fizetesuk van,
amibol telik ra. Vagy ha pl. orokoltek/kaptak lakast, akkor az alberlet
arabol mar eleg tisztesseges uj kocsit lehet kapni reszletre.
De ha valaki tud jo szoftveres melot (okl. villamosmernok vo. Skoda120),
nekem is szoljon :)
> Amennyiben hitelkepes vagy (vagy van ilyen rokonod), keress kereskedonel
> 5-600 e Ft erteku KICSI autot (akar Maruti, Suzuki, Cinquecento, stb).
A BKV-nel meg egy trabant is ezerszer jobb. Az pedig 100k alatt van
mindenestul, es olcso uzemeltetni is. Folosleges "luxuskocsit" venni, ha
az embernek kisebb is eleg.
Gumo
|
+ - | Segitseg keres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles
Sziasztok autosok.
Egy holgy ismerosom megkert, hogy valami autot vasarolna surgosen. Volt
alkalmam vegigjarni ugy 25 autokereskedest. Egy reszuknek tip - top autok
sorakoztak, mig egyeseknel inkabb roncsautok voltak.
Sok nezelodes es veteltol elallas utan talaltunk egy autot.
Igaz oregecske de viszonylag turheto allapotban van. Ez VW Golf I - es 1981
1,5 . Motor valto csendes jol huz de egy kis javitani valo lesz vele.
Gyujtasallitas, motor es valtoolajcsere, ekszijj gyorsitasnal csikorog ,
csere.
Keresem azt az autostarsamat aki Dunakeszin lakik es ugyanilyen tipusu
autoja van, hogy a tobbi reszletet maganban tudjam megbeszelni egyeb
segedelem kerdeseben. Az auto kimondott gyermekszallitas okan lett veve.
Minden segitseget es muszaki intelmeket koszonettel elfogadok.
Udvozlettel: Frigyes
A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
Skoda 120 L
HiX matrica , elso ajto legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato..
|
+ - | Re: benzin vs dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sun, 2002-06-09 at 08:43, adorjanb--bekesnet.hu wrote:
> 1. Atlagos evi 18000km-el szamoltatok. Nekem az a tapasztalatom, hogy
> ALTALABAN az vesz dizel autot, aki ennel (joval) tobbet megy. Persze,
hogy
[snip]
> Megyek evente kb 50 ezer kilometert.
Akkor te azon nagyon kevesek koze tartozol aki rengeteget mennek (es
valoszinuleg a lista olvasoinak nagy resze is, azert [is] vagytok itt).
Fejbol nem tudom a magyarorszagi szamokat, de azt igen hogy
Magyarorszagon az atlagautos joval kevesebbet megy mint egy francia, es
az utobbi atlag evi 15 ezer km-t megy.
Marpedig itt az emberek fele dieselt vesz, tehat itt semmikepp sem
ervenyes az hogy altalaban azok vesznek diesel akik *joval* meghaladjak
a 18.000 km-ert. Es az idezett adatok alapjan az az erzesem hogy ez
arrafele sem allja meg a helyet...
> bevasarlokocsinak. De ha az ember a statisztikai atlagnal tobbet
> hasznalja az autojat, es szamit a gazdasagossag, akkor igenis erdemes
> figyelembe venni a dizelt.
Igy van, de a statisztikai atlag ott nem 18 ezer, hanem inkabb 10 ezer
fele van...
Udv, S.
|
+ - | Dizelke :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>ALTALABAN az vesz dizel autot, aki ennel (joval) tobbet megy. Persze, hogy
>ilyen kis evi "kilometer-adag" mellett nem utkoznek ki a dizellel elerheto
Ez igaz... Meg aki sokat megy városban, annak is ajánlott a diesel.. Pont
azt számolgattam, hogy az 1.9D géppel ha vidékre megyek csak 40%-ot
tudok megtakarítani az üzemanyagból, míg városban pont a felébe kerül a
diesel mint a benzines.. Igaz a benzines gépem valamivel több mint 3x olyan
erős volt és szejjelhajtottam a varosban, hogy a duplajaba keruljon az
uzemanyagar (mert a fogyasztas nem volt a duplaja, csupan szamoltam a 40
ftos benzin diesel arkulombseget is) mint az olajkalyha, de most
eltekintunk az elvezetekrol. Mindenesetre ezt is erdemes merlegelni.
A 100-150e km hasznalattol fuggoen lehet lelakott ill nem lelakott allapot,
motorikusan egyik autommal se volt gond, sot ha beleszamolom hogy ismerem
az ex suzukim tulajat, es az auto 200e! kmnel jar, ebbol 80-at raktam bele
en, de ugy hogy 140nel tiltasig forgatva neztem hogy milyen gyorsan
melegszik be a motor, es 7-8e kmenkent elnyomtam egy gyari
fekbetetgarniturat es az auto a mai napig hibatlan nem is olyan rossz.. :)
megneznem azt a dieselt ami ezt kibirja... Ha meg nyugodtan mesz a
diesellel ugyanugy mint a benzinessel akkor mindegyik sokaig birja...
Dizellel vallalkozokent, kishaszongepjarmure (160Ft/liter) 480.000.- Ft
>345.000.- Ft a megtakaritas evente
Nee ezt hogy szamolod ? Ahhoz olyan sarga rendszamot kell szerezned, es
fuvarozo ha leszel na akkor visszaigenyelheted..
Az afa torveny kimondja hogy csak FUVAROZO igenyelheti vissza ill. vonhatja
le, a gázolaj afa-jat.. Ha kisteherautot veszel, annak az afajaval semmit
se csinalhatsz csak elszamolhatod koltsegkent, de az afatartalmat nem
vonhatod le a befizetendo adodbol..
Ergo 160 Ft-al ne szamoljad a gazolajat, ui. ha ellenorzesed lesz kibukik
es akkor a 160 ftos gazolabjol egybol lesz vagy 300 ft is literenkent :)))
Mindenesetre azt szamolom, hogy a diesel auto megeri annak, aki sokat
autozik, es szerei ezeket az utakat nyogodtan kenyelemben es olcson!
megtenni. Mérlegelni kell a dolgokat, en is gondolkoztam diesel auton, es
meg mint lehetoseg a mai napig fennall hogy veszek egyet, de jobbna
vonzodom a benzines peldanyokhoz, igaz hogy sokat jarok autoval es dragabb,
de ha kiszamolom a kulombozetet azthiszem nekem megeri az a vezetesi elmeny
amit egy diesel soha az eletben nem tud megadni.
Ant :)
|
+ - | Colopverok ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Idezetek a Vezess.hu cikkeibol:
"Olyan erovel indul meg az auto, hogy minden startnal ijedten nezunk a
visszapillanto tukorbe, nem teptunk-e ki egy darabot az utbol. Ha nem
vesszuk le a labunkat a gazrol, hanem fel allasban tartjuk, folyamatosan
kapcsol folfele az automata, mikozben az auto ugy gyorsul, mintha
zsinoron huznak. Turbolyuknak nyoma sincs, mintha a nyomatekgorbe egy
soha veget nem ero, folyamatosan emelkedo hegyoldal volna."
MB 270 CDI 177 LE 425(!) Nm
"Hangja a legrovidebb uton is feldobja az embert, az eronlet turbos
benzineseket is megszegyenitoen jo. Varosban az automata valto
segitsegevel gyerekjatek lerajtolni a tobbieket. Turbolyuk az otfokozatu
automataval egyaltalan nem erezheto, 1500-tol a maximalis fordulatig
kerlelhetetlen erovel huz a sajat fejlesztesu Volvo dizelmotor."
VOLVO S60 D5 163 LE 340 Nm
Ezt mar en irom.
Hangsulyozni szeretnem, hogy benzinparti vagyok, es idegrohamot kaptam
egy tartosan (1 honap) hasznalt 1.8-as regi dizel mitsutol. De ettol meg
nem jut eszembe, hogy lefikazzam a fenti parameterekkel rendelkezo
gepeket, plane azota nem, hogy az egyiket sikerult kiprobalni. Igaz,
hogy csak egy C220CDI volt es csak egy rovid probakorre, de ha tehetnem,
habozas nelkul valasztanam (ha valaszthatnam). Tagadhatatlan a dizelek
eloretorese, az intenziv fejlesztes, amitol a mostani dizelek elertek a
bezinesek (es a vevok legtobbjenek igenyeit kitevo) parametereket, talan
divatot is teremtett. De szerintem ez nem baj, amig van valasztasod,
valaszthatsz. Mindenki az elonyokert valasztja, amit valaszt, es ez
mindkettonek van. Ne akarjuk "megme'rni" a szubjektiv dolgokat, hogy
kinek miert tetszik ez vagy az, es attol, hogy nekunk benzineseknek nem
tetszik (a mostanra mar nem) colopvero, attol az emberek egyre nagyobb
hanyada nem hulyult meg, es mi lennenk a leghulyebbek, ha ezt nem
vennenk eszre.
Tovabbi kellemes "objektivkodast" es mericskelest, de en a jo autokat
kivetel nelkul szeretem.
Hook
Megane 1.4 16V benzines,
ami szereti, ha porgetik, es en szeretem porgetni, de mar gyujtok egy
270CDI-re, visszavittem az ures uvegeket :-)))
---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
|
+ - | Megint mas penztarcajaban turkalunk + diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves VAti,
> Sokan meg egy 800ezer-2millio kozti kocsit is reszletre
vesznek.
> Hat, igy tudnak "sporolni" -ugy hogy 10-30%at teszik le
egyosszegben
> a teljes arnak, igaz a masfelszereset fizetik vissza a
vegen. De
> hat a szegenyt az ag is huzza, tudjuk, ebben a lizing
dologban is
> a gazdagok jarnak jol.
Miert is? Valamivel tobb, mint 3,8 millio volt az Alfa.
A sporolt penzem es a Tipom ara egyutt ennek az 50%-at
fedeztek. A tobbit 36 honap alatt torlesztem (meg 15 :))))
Ha szorzok osztok, kiderul, hogy tobbet fizetek 70-75000 Ft-
al.
Tudod hol van ez a kerekitsuk fel 100000 forint a 3,5
millio-
hoz kepest? Ha lett volna 3,8 milliom, akkor is a lizinget
valasztom, a maradekot meg berakom havi lejaratu euro alapu
konyvre es a havi biztositast rohogve fedezem belole.
Maskeppen ugy is fogalmazhatnek, hogy 1,7 millios kolcsont
kaptam 3 evre 75000 Ft-ert. Csak a hulyenek nem eri meg,
jo ket evet varhattam volna, mire ezt osszesporolom.
Akkor most en is hudegazdag vagyok? Mert szerintem nagyon
jol
jartam... Masfelszeres??? Cccccc. :)))
> Neked -szerintem- egy 200 ezer koruli keleti kocsiban
> kellene gondolkodnod. Lehet jo peldanyokat kifogni pl.
> 89-es Skodakbol, Ladakbol. Ezeket celszeru egy osszegben
megvenni.
Mar ne haragudj, de Ladat vezetni egy labbal :(((
Az atepitesrol meg egy szo sem esik... Ha mar igy
ajanlgatunk, vagy atepitett, vagy automata valtos
autot illene, az meg picit tobb penz. Az sem jo otlet,
> Vagy, egy reszletre vett Samara, Favorit, ha lehet 93
utaniak.
Ez meg nagyobb hulyeseg, mar bocs. Akkora fizetesbol nem
tudna a benzint fedezni, nem meg a reszleteket :(((
> A privat velemenyem az, hogy ujautot nem erdemes venni,
> mert mihelyt kijottel a szalonbol, erteke maris 10%-ot
veszitett,
> lopjak, draga a szervizelese, cascoja stb.
Pedig de. Mindket autonk uj, mindketto ket eves lesz lassan
es eddig 11000 Ft-ot koltottem a ket autora (+ olajcserek).
Ez az 57000 km-re kivetitve eleg piti osszeg.
Ha szerencsem van, talan hasznaltbol is kifogok egy ilyet,
de ha nem muszaj, inkabb nem kockaztatok. Raadasul nagyon
jo erzes, hogy az auto minden rezduleset ismerem...
Zuhan az erteke? Na es... Zuhanjon. Minek nem zuhan az
erteke? Nezd az elektronikat, stb. Szamitogepet sem veszel?
Tudom, nem egy tetel a ketto, de szerintem megeri.
Nagyon rossz befektetes hatalmas amortizacioval, de aki az
autot hasznalja, annak nem lehet kerdes. Ugye Gabor?
> Hagyjuk meg ezt a gazdagok luxusanak -meg a flottavasarlo
> cegeknek- mezei berbol es fizetesbol elonek ez nem bolt.
Mar nagyon kinos ez a gazdag-szegeny dobalozas...
> Nem kell 300-400 eFt (szelhamos kozgazdaszok,
kapcsolataikert
> fizetett felsovezetok keresnek ettol folfele)
Khmmm. Az utolso allasajanlatom Pragabol 60000 cseh korona +
project bonusz + telefon + notebook + szolgalati Fabia volt.
Akkor most vagy szelhamos vagyok, vagy hamis felsovezeto???
Hol elsz VAti? Egy IT expert aki erti is a dolgat es kifog
egy jo poziciot akar a cseheknel, szlovenoknal, hogy az EU-t
ne emlitsem, !!siman!! megkeresi a 7-800000 bruttot havonta.
Nem kivetel, legalabb 10 volt osztalytarsam keres annyit
es tobbet, ill. 5 volt kollegam (2 fizetesbol uj Punto!!!)
Egyik sem szelhamos, egyik sem hamiskodo, egyszeruen ertenek
ahhoz, amit csinalnak. Nem azt mondom, hogy fel orszag igy
el, talan elhanyagolhato ez a reteg, de akkor se dobalj
mindenkit egy dobozba.
Kerlek hagyd abba ezt a populista demagog firkalast, sokakat
megbanthatsz vele. Olyanokat, akik napi 14-15 orat huznak le
es ezert (majdnem) kellokepp meg is vannak fizetve.
---
------
> Szerintem foleg emelkedon nem kellene egy dizellel
versenyre
> kelni.
1.6 benzin (TSpark) mellett 1.9-bol egyedul a piros DI-s
TDI
rughat labdaba. Az osszes tobbi csak pofog mellettem.
Szombaton
rengeteg fenykepet keszitettem errol, de a koszos szelvedo
miatt sokat nem latni. Akkora fustfelhoket eregetnek
emelkedon
a hipermodern diesel motorok, hogy ihaj.
Cs.
AR 146 / Punto II
|
+ - | Udvozlet Albaniabol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Udv mindenkinek Tiranabol! Nehany napra melougyben el kellett jonnom es nem ban
tam meg! Igy, hogy nem kell itt toltenem eletem hatralevo reszet hanem csak par
napot; mondhatom, hogy jo buli! J Ilyen elmenyekben az
ember fia/lanya Europaban mar nem nagyon reszesulhet!
A lenyegre terve annyit mondanek, hogy a budos eletben nem lattam osszesen enny
i W123-as (a zoldseges) es W124-es Mercit mint itt!!!
Elkepeszto! Szerintem az autopark vagy min. 50-60%-at ezek teszik ki. A maradek
ot rengeteg 2-es Golf es megdobbentoen sok 10-15-20 millios luxusauto teszi ki.
S Classe, E Classe, nagy BMW-k, nagy jampi terepjarok, amit
akartok Es mind dizel. A lenyeg, hogy lehetoleg nemet legyen es birja a strapat
. Nagyon furan mutatnak a nagy csorosag kozepen! Mas kerdes, hogy egyikkel sem
lehetne atlepni a hatart, mert az osszes (allitolag 90%-uk) lopott es nemzetkoz
i korozes alatt allnak. Viszont baromi olcsok!
Hallottam arat nehany ezer km-t futott A6-os Audira, de annyira keves, hogy le
sem merem irni, mert ramfogjatok, hogy kamuzok:)
Azt mondjak itt, van egy olyan nemet mondas, hogy menj nyaralni Albaniaba, a ko
csid mar amugy is ott van! Nagyon ugy nezem, hogy tenyleg igy mukodik a dolog:)
Az utakat hadd ne ecseteljem hosszan... Mindenki csukja le a szemet, es kepzelj
en el vmi olyat, amin egy terepjarot is sajnalna hajtani... Aztan
spekeljetek ezt ket savon 3-4-5 auto szelessegu orulettel, meg aknafedel nelkul
i csatornanyilasokkal, mesebeli meretu katyukkal... Na, hogy
tetszik? Nem is lattam erre ultetett autot meg! :))
Olyan hogy KRESZ, szerintem sosem volt erre. Ha pl. egyiranyu utcaban vagy, akk
or az annyit szamit csak hogy kevesebben jonnek majd szembe Veled. Mint a viccb
en. De itt ez nem urban legend; az utca, ahol a szallasunk van ilyen. Ma reggel
vagy fel oran at a forgalom latvanyaval
szorakoztattam magam :)
Egyetlen szabalyt birtam felfedezni, amit betartanak: aki dudal, annak van elso
bbsege. De olyan indulatokat, mint mifelenk amik vannak, ha radudalnak az ember
re, itt nem lattam. Tenyleg tetszett!
A gazolaj asszem 60 lek (~120Ft), a benzin 110 (220Ft), de azert meg
megnezem. Nehogy aztan tucatjaval jojjenek hozzam a panaszos levelek, hogy az e
n infoim alapjan szamoltak a benzinpenzt es nem lett eleg :))
Akit erdekelnek a tovabbi reszletek: amikor hazaerek, megirom a HIX UTAZAS-ra
.
Udv,
Peter
Thalia RT
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy.adanet.com.al)
|
+ - | Fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>130 LE-s benzines megeszik 12 litert
Magadnal vagy? Mazda 323F 137 LE: varosban 9L,
160 -nal 10L, normalis tempoban saccra (nem probaltam) 7-8L.
Osszesegeben 8,5-9,5 kozott szokott fogyasztani. Mondjuk
az eleje volt a 9,5, most mar, hogy osszeszoktunk, inkabb a 8,5-9.
|
+ - | Re: :)))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Viszont errol meg az jut eszembe hogy
> akkor egy ellentmondas van ket, a benzin mellett szolo erv kozott: a
> porgosseg es a csendesseg. Mert amikor 5-6000en porog a motor hogy
> elozzon vagy jol huzzon, mar nem olyan csendes:)
Igen, ezt en is hasonloan gondolom. Amikor Nasfay Zoli arrol
gyozkodik, hogy a benzines milyen csendes, akkor visszaemlekszem
a kollegam Golf IV-esere (1.6-os benzines), es arra, hogy milyen
hangos is tud lenni autopalyan 130-140 korul. Joval!!! hangosabb,
mint az en "traktor" dizelem. Ez nem elfogult velemeny, a tulaj is
igy hallja, pedig megrogzott benzines (rendszeresen utazunk egymas
kocsijaban es mindketten szeretjuk a kocsikat, igy beszelgetunk rola).
Hogy a masik kollegam Pug106-at ne is emlitsem, ami szinten joval
hangosabb, ha kicsit is odalepunk neki (de ez az osszehasonlitas nem
teljesen fair, mert az egy mas kategoria es igy a zajcsillapitas nyilvan
rosszabb minosegu).
Azzal egyetertek, hogy egy benzines alapjaraton es kicsi fordulaton
csondes (velem is elofordult mar, mint Csabaval, hogy csukott ablaknal
raforditottam az inditokulcsot egy benzines kocsiban), de ha teljesitmenyt
akarunk kihozni a kocsibol, akkor nincs szamottevo kulonbseg a
"zajkomfort"-ban.
>Az Octavia alapjaraton olyan koncertet csap, hogy lelki szemeim elott
>egy 40 eves Aviaban vagyok. Alacsony fordulaton ez atvaltozik autobusz
>filinge, 2000-3500 szinte benzines erzes, 3500-tol, ahol a benzines ebred,
>a diesel ujra elviselhetetlen autobuszfilinget araszt.
Minden relativ. Gyerekkoromban eleg sokat buszoztam, es allithatom,
hogy az Octavianak semmi koze egy Ikarusz buszhoz :-) Ahogy korabban
is irtam mar, meg egy 505-os Peugeot dizel es az Octavia kozott is
fenyevnyi a kulonbseg. Nyilvan lehetne meg jobb is, es nyilvan lesz
is, de azert mar ma sem rossz es autobusszal osszehasonlitani igencsak
jo kepzeloero kell.
Ami a fordulatszamot illeti, az Octavia 3000-et porog otosben
140 km/h-nal. Ennel ritkabban megyek tobbet, tehat nem nagyon
zavar az, ha a motor 3500 felett felhangosodik. Amig gyorsitok,
addig kibirom (bar ritkan huzatom 3500 fole; leginkabb orszaguti
elozesenel ha nagyon gyorsan be kell fejezni a manovert). Leginkabb
pont azt a 2000-3500-as tartomanyt hasznaljak a dizelesek, amirol te
magad is elismered, hogy "szinte benzines erzes".
Osszefoglalva: En azert vettem dizelt, mert szeretek nyomatekosan,
kis fordulatszamon vezetni keves valtassal (ebben a dizel jobb),
viszonylag sokat megyek (evi 25-30 ezer km) es Franciaorszagban
a dizel 25-30 %-al olcsobb, mint a benzin, igy a kulonbseg korantsem
elhanyagolhato; ami pedig a zajt illeti alapvetoen nem erdekel, hogy
alapjarton hangosabb a dizel, hiszen inkabb autopalyan hasznalom
a kocsit, ott pedig a dizel halkabb, mint hasonlo kategoriaju benzines
tarsa. Meg megemlitem, hogy a kocsit hasznaltam vettem 2 es fel evesen,
es hasonlokoru benzines Octavia max. 2-300 ezerrel lett volna olcsobb.
Ezzel reszemrol lezarom a vitat, ahogy korabban is irtam mar,
kulonbozoek vagyunk, kinek ez, kinek az a szempont fontos az
autovasarlasban. Es ez igy van jol, ugy gondolom hogy az autogyartas
fejlodese szempontjabol pozitiv dolog, hogy van ketfele alapelvu
motor, ez mindenfelekepp stimulaloan hat a fejlesztesre.
Udv:
Zsolt
*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50 Fax.: (33) 2.40.25.89.20
|
+ - | RE: sibeda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Azert nem olyan rossz a helyzet:
lsd. Schiebedach - tolótető (kézi mozgatású) a la Wartburg.
Már érdekesebb a Schiebe-Hubdach amit billenő tolótetőnek lehetne
fordítani,
valamint az elektrische Schiebe-Hubdach ami ugyanezt elektromosan teszi.
Bagacs
|
+ - | RE: Autos temak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
ar146=freemail.hu :
>Jelen esetben viszont nem tartom jo otletnek, hogy autot
>vegyel. Uj auto gondolom nem johet szamitasba, hasznalt
>autoval nagyon megszivatnak
Csabi, probaltal mar fellabbal BKVzni? Esetleg a 7-es buszon
rallyzni a deli csucsban, mankoval... vagy, ismered milyen jo
feeling reggel -lehetoleg telen- egy orat toporogni a busz-
megalloban, mert a dugo miatt kvazi leallt a buszkozlekedes?
udv: VAti
|
+ - | 2 literes autok fogasztasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok,
szeretnek vegezni egy kozvelemenykutatast arrol, hogy egy
2 literes benzines autonak mennyit szabad fogyasztania
100% pesti csucsforgalmi hasznalat mellett.
(Tenylegesen mennyit fogyaszt, ill. ki mennyit tart normalisnak,
elsosorban a 1990-1995 kozti injektoros kocsik erdekelnek)
En bevallom, nagyon sokallom amikor az 1991-es Fiat Tempra 2.0i
siman bekajal 12-13.5 litert full varosi hasznalatnal, es ezt ugy teszi,
hogy abszolut erzeketlen a vezetesi stilusra. Ugy fogyaszt, mintha
mindig nyomnam neki. Ezert is gondolom, hogy valami baj lehet.
Nem tudom osszefugg-e vele -csak gyanitom- hogy a "fogyasztas-
merokent" funkcionalo "Economy" es "Power" LEDek kozul az
Economy uzemmodot jelzo sohasem gyullad ki. (digitalis muszerfal)
Minek az elromlasa okozhatja ezt a jelenseget???
El akarom vinni vele, csak meg keresek jo szervizt ahol ezt ki tudjak
nyomozni.
A gyari specko szerinti fogyasztasok: varosban 10.8 l,
orszagut 90 km/o: 7 l, orszagut 120 km/o: 9 l.
Megfigyelesem szerint kb. 2 literrel tobbet eszik mind3 esetben.
udv: VAti
|
+ - | auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fekete Smerci hatuljan apro kromozott betuk (igy, oldalhelyesen):
K65 BRABUS
hadd ne tippeljek, milyen atomreaktor van benne...
|
+ - | diesel? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Szerintem ez a baromi nagy dizelmania reszben ugyanolyan parasztvakitas,
>mint pl. a Focvagen megbizhatosaga es presztizse. Az autogyarak nem igazan
>tudtak mit kitalalni ezert levettek a polcrol a porosodo dizeltechnikat es
>lassan mar tenyleg felfejlesztik arra a szintre, ami megkozelit egy
>benzinmotort. A benzinmotort mostanaban nem nagyon fejlesztgetik, ami meg
>jobban elosegiti a szakadek arokra szukuleset.
A parasztvakitas reszben igaz, masreszt az automobil 110 eves torteneteben
90 evig csak a benzinmotort fejlesztettek, a dieselt meg ugy igazan az
utobbi 15ben kezdtek el javitgatni. Ahhoz kepest eleg szep fejlodes van. Az
otto-motorokon sajna mar nemigen van mit fejleszteni. Talan ezert nem is
fejlesztik.
>az informacioim. Van kozottuk oskovulet: Renault Kangoo 1.9D, atlagos:
>Renault Lagun 2.2dTi, es az allitolagaso megakiraly: Pug607 2.2HDi. Orult
>nagy megkonnyebules kiszalni beloluk es atulni sajat kocsimba.
De csak azert, mert a sajatod egy Alfa Romeo. Hidd el, en is imadok atulni a
Seatbol az Alfaba... :)
>A jarmu menetteljesitmenyei sokkal inkabb fuggnek a loerotol mint a
>nyomatektol. Aki egy kicsit is ert a fizikahoz, annek ezt nem kell
>magyarazni. A teljesitmeny az, ami viszi az autot. A nyomatek csak egy
>kiindulo adat, amit a fordulatszammal (meg nemi konstanssal) beszorozva
>kapjuk a teljesitmenyt. Lehet, hogy nagyobb fordulaton, de miert legyek
>boldogabb, ha valamely auto a 100 loerot pl. 5000-es helyett 2500-as
>fordulaton adja le? Kedves racionalis dizelbaratok, ezt magyarazzatok meg!
Ez is volt egy hosszu anyazas a listan. Szerintem a szeles
fordulatszamtartomanyban leadott nagy nyomatek viszi jol az autot. A diesel
300+ Nm-e szep adat, de a 2000-4000 fordulat kozott nagyon szuk a tartomany,
a valtassal pedig idot vesztesz. Igaz, a hosszabb attetelek miatt itt az
1000 fordulatszam-novekedeshez nagyobb sebessegvaltozas tartozik, mint egy
benzinesnel, de meg nem az igazi. A het vegen ha minden igaz, kozel kerulok
egy 156 2.4 JTD-hez. Allatira kivancsi vagyok ra, majd beszamolok.
>Masreszt pedig, ha nem vettetek eszre, az autogyarak lassan elkezdtek
megint
>a benzines teren dolgozgatni. Megpedig jon a direkt befecskendezes (Alfa -
>JTS, Mitsu - GDI, PSA - HPI, Renault - IDE, VW - FSI, Merci - CGI ...).
Ezek
>kb. a jelenlegi gyerekcipoben is 1-2 literrel kevesebbet fogyaszatank, es
>kb. 10%-kal nagyobb a teljesitmenyuk. Pl. Alfa 156 2.0JTS, 165LE, kb.9
>literes atlagfogyasztas. Es ez meg csak a kezdet...
Ki ne felejtsuk, hogy az ALFA az egyetlen, amelyik kozonseges 95-os
olommentes benzinnel mukodik. Az osszes tobbibe alacsony kentartalmu 98-as
kell (MOL Evo98, Shell V-PowerRacing99), ami nincs minden bokorban! Raadasul
az Alfaban a szegenykeverekes uzemmod csak 1300 (1500?) fordulatig el, utana
atvalt hagyomanyosba. Igy a megtakaritas kisebb, de 1500 folott egy igazi,
teljesitmenyre hangolt Alfa Romeo ordit elol. :) A tobbiek (pl Mitsu)
2500-3000-ig mennek szegenykeverekkel, de utana fulladnak, mert a
szivorendszer nem bir annyi szuszt atengedni, amennyi kellene.
>> - az uj diesel motorok mar NEM traktorok, porgosek es nagyon nagy
>> nyomatekuk van. Benzinesnek ezeket az ertekeket elerni legalabb
>> dupla akkora hengerurtartalmat jelent.
>Hogyanisvanezmertmostmareztbaromiranemertem?
>Szerinted egy 2 literes olajkalyha menetteljesitmenyeit egy 4 literes
>benzines tudja csak teljesiteni. Vagy milyen ertekekrol beszelsz????? Ez
meg
>a nyomatekra sem igaz.
A nyomatekra (reszben) igaz. 1.9-2.0 diesel turboval 290-320Nm, 2literes
benzines szivo 160-190Nm. 2 literes benzines TURBO viszont lazan megugorja a
280-300Nm hatart, de mellette nem 130-140, hanem 200-210LE :)
Udv
Fogash
|
+ - | fokozatmentes A4 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A minap lattam a TV-ben, hogy az Audi fokozatmentes automataval szereli az
>A4-et. Itt is valami ropsulyos valtora kell gondolni, mint a robogoknal?
Nem, a DAF Variomatic fele megoldas mukodik benne. HajtO tengelyen ket
leveses tanyer hattal osszeforditva, hajtOTT tengelyen szinten. Az egeszen
rajta egy exij, esetunkben szijra hasonlito acellanc. A tanyerok a
tengelyukon egymashoz kozelithetok-tavolithatoak. Ha a ket tanyer egymashoz
kozelit, akkor kvazi no az "ekszijtarcsa" sugara, ha a tanyerok
eltavolodnak, akkor a szij beesik, a tarcsa sugara latszolag csokken. Ha kis
tarcsa hajt nagyot, akkor lassito attetel van, ha nagy hajt kicsit, akkor
gyorsito. A tarcsak tavolsaganak fokozatmentes allitasaval az attetel
fokozatmentesen valtozik. Az elso ilyen szgk a Daf Variomatic volt, a 60as
evekben, aztan a 90es evekben a Fiat gyartott a Panda-Uno-Tipo szamara
ilyent. Az Audinal az ujdonsag, hogy acelszalag van benne, illetve hogy
280Nm behajto nyomatekot bir kezelni.
Fogash
|
+ - | eloszlatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Technologiai kerdes: "szep egyenletesen eloszlatta" --ezt hogyan kell
>csinalni? (tudom, tudom, gyakorlat teszi a mestert, de azert elozetes
> tanacs sem art neha)
En ugy tennem, ahogy anyad kivajazza a tepsit sutes elott. Fogod a felkilos
kocka disznozsirt, kihajtod a papirjat, te fogod a papirt, a zsiros oldal
szabadon kiall, aztan szep parhuzamos egyeneseket huzva leapolod az egesz
feluletet. :)
A multkor elbillent az agyam, mert a hazunk udvarara all be mindig
boldog-boldogtalan. Igaz, kapu egyenlore nincs, de ha valakinek a szomszed
hazban van dolga, es nincs az utcan hely 10 meteren belul, akkor beall
hozzank. Volt, aki beallt, amikor az udvaron szoszmotoltunk, es koszones
nelkul bement. Visszafele verbalisan rendreutasitottam. Aztan egy este az en
kocsim helyen allt egy vadidegen auto, igy fogtam egy A4es lapot, rairtam,
hogy maganteruleten all, athajtott egy kapun, es huzzon a lo retkes f...ara,
majd az egeszet 3M ketoldalas ragasztoval a vezeto latomezejebe a szelvedore
applikaltam. Utana kicsit neheztelt ram a szomszed, akinel vendegsegben
voltak, mert higitoval meg szet is kentek a ragacsot, igy legalabb
emlekezetes maradt a dolog. Mas kerdes, hogy mindenkivel nem csinalhatom meg
mindig ugyanezt...
Fogash
|
+ - | Mondeo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>(ex-)fonokom vadiuj Mondeojat vezettem parszor. 2.0TD, 130 loero
TDDi, vagy TDCI? Elobbi regivagasu, az utobbirol csodakat regelnek.
Szerintem akarmeddig ragozzuk, hosszutavon kb ugyanannyiba kerul mindket
(benzin, diesel) valtozat, inkabb izles dont. Egy biztos, NEKEM ugyanazert a
vetelarert inkabb a 2.0JTS, mint az 1.9JTD! :)
Fogash
|
+ - | virtualis lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Most neztem az Auto2-n az internetes virtualis kocsieladasi statisztikat,
>tehat elol a tipus, utana pedig hogy hanyan vennenek ilyen kocsit:
>1. Citroen C5 783
Joe, nem akarlak elkeseriteni, de en vezettem XM-et is meg C5-ot is, es
szerintem az XM fenyevekkel jobb auto, mint a C5. A C5 olyan hangolasu
futomuvet kapott, mintha Passat lenne, abszolut nem erezni benne a regebbi
citromokbol ismert "hajozunk" feelinget, a fekje is sokkal atlagosabb, mint
a regieke. Szoval nekem nem kellene.
A masik, hogy az ilyen internetes felmereseknek kik az alanyai? Tobbnyire
fiatal ferfiak, meghatarozhato jovedelmi viszonyokkal, iskolas fiuk, stb. A
teny, hogy az FHM azt a kiscsajt hozta ki a legjobb nonek ket dologra enged
kovetkeztetni: 1.) Mo-on eros pedofil vonulat van, VAGY 2.) 17alattiak
szavaztak a legtobben, ok meg arra szeretik razni a (meg nem is) lompost...
Az autos szavazasokkal kapcsolatban is van olyan erzesem, hogy nem az autos
tarsadalmat tukrozi le egy ilyen internetes felmeres. Akkor tele lenne
focvagennel... :)
Fogash
|
+ - | ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>porgosseg es a csendesseg. Mert amikor 5-6000en porog a motor hogy
>elozzon vagy jol huzzon, mar nem olyan csendes:)
>Marpedig ugy latom hogy a ket erv kozul mindig azt veszik elo a
>benzinpartiak amelyik eppen jol jon:)
Epp ezert leszek allati kivancsi a nagy JTD-re! Az Alfaban soxor azert is
visszakapcsolok, hogy halljam a hangjat, mert libaboros leszek tole, annyira
szepen muzsikal. Meg jo, hogy hallom. Namost ha ezt egy othengeres diesel
muveli, abbol mi sul7 ki?
Fogash
|
+ - | vakbel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Több mint egy éve kivették a vakbelemet, gondoltam elmesélem miként is
>történt...
>Egy borús szombati délelott kezdodött az egész, ugyanis nekiálltam...
>
>Frank O'Yanco
Ez veled tortent, vagy csak beidezted valakitol?
Fogash
|
+ - | meret a lenyeg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
tovabbra is dizel tema:
Gabor irta:
>>> Azt hogy mondjuk az 1.6-os benzines automat egy
mondjuk 1.4-es dizellel kellene osszehasonlitani? Na ne.
Mit akarsz elerni?
* azonos teljesitmeny: kis benzines - nagy dizel
* azonos nyomatek: kis dizel - nagy benzines.
Az 1.6 TS Alfad (kb) 4500-as fordulat korul/felett adja azt a gyorsulasi
erteket (g-ben), mint a JTD 2500-nal. A 2.0 TS vagy 3.0-as sejthetoen hozza
mar 2-3000 ford. korul is.
Ugy erzem, nem erzed (az irasodban nem erezteted), hogy ket mas FELFOGASU
hajtasrol es emiatt vezetesi STILUSrol van szo. NEM OSSZEHASONLITHATO,
legalabbis nem egymas melle rakott ertekekkel. Ez tenyleg olyan, mint az
altalam is fikazott UJAUTO vs. HASZNALTAUTO vita. Parttalan, egymas melletti
elbeszelesek tomkelege csak...
>>>Megbocsajtom neked,
hogy TD Alfat vettel,de azert meg nem kellene teljesen elvesziteni a
realitaserzeked. :)))
szar duma, Gabor, boldog vagyok bocsanat nelkul is.... :-)
>>>
s az allitolagaso megakiraly: Pug607 2.2HDi. Orult
nagy megkonnyebules kiszalni beloluk es atulni sajat kocsimba.
Hat, en hetvegen levezettem 700 km-t egy benzines autoval (110 LE / 160 Nm).
Azon kivul, hogy 6000-es fordulattal huzattam, semmit nem elveztem benne
(zsir uj auto). A kurva nagy szelben csak 3-asban gyorsult tisztessegesen
orszaguton. (Nekem meg ez) rohej.
ott tartunk, hogy miutan volt AUTDIETUR ET ALTERA PARS, most mar DE GUSTIBUS
NON EST DISPUTANDUM. (latinosok elonyben:-)
udv,
djtiszy
|
+ - | gyorsulas dizelben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Nsafay Zoli irta:
>>
Direkt kineztem a hajszalra azonos teljesitmenyu
dizel es benzines valtozatok adatait: a kiskategoriaban atlag 2 mp, az
also-kozepkategoriaban atlag 1
egy fontos tevedest hadd oszlassak el:
A sebessegvaltas ideje nagysagrendileg 0,5-1 mp.
A dizelnel csak HARMADIKban ered el, amit a LEGTOBB benzinesnel masodikban.
Itt a gyorsulaskulonbseg egy tenyezoje.
>>>
Vagy elrontottam volna valamit?
Zoli, nem rontottal el. Ha abbol indulsz ki, hogy masra kell a dizel, (es
ovodasan primitiv dolog egymas melle allitani a szamokat, annyira kulonbozo
modon jonnek: lasd gyorsulas 4 sorral feljebb), szoval akkor rajossz, hogy a
dizel jo biznisz. Foleg ujonan, es foleg, ha arra hasznalod, amire kell.
>>>
: Arkulonbseg megint felmillio forint alatt, ez kevesebb, mint 10%.
: lof@sz.
...A szazalekos arany pedig nem erdekes, csak az abszolut osszeg!
Mondjuk azt, hogy (mivel en picit tobb autovasarlo ugyfellel alltam szemben
eddig, mint Te [bibibiii :-) - de nem akarok szemelyeskedni] maradjunk a
:-)
>>>
: Lasd Eurotax Futura (jovobeli ar meghatarozo) program.
: Jol mukodik. Biztos ismered :-)
Nem ismerem, de hiszek neked. :-) Viszont miben mond ez ellent az erveimnek?
Teljesen jol (es tortenetileg realisan) kalkulalhato az ertekvesztes es a
piac viselkedese. Ez pedig altalaban nem hatranyos a dizel szamara.
: >>>
: Amikor visszakapja a penzt, valoszinuleg ujra egy dizelautora kolti el
: azt a bizonyos "tobbletet" (?!). Tehat az a penz, amennyivel tobbet
: fizetett azert, hogy dizele legyen, _mindig_be_lesz_fektetve_. Akkor
: meg olyan, mint ha nem is lenne.
:
: ...ezt mar nem is kommentalom, olyan mokas onmagaban is...
Gondold vegig ujra, es indokold meg, mitol az.
Gondolom, indoklom :-)
Naiv hozzaallas (vagy legalabbis Keynes-i optimizmust tukroz), hogy a
makrogazdasagi folyamatokat ilyen tenyezok barmilyen szinten is
befolyasolnak. 100%-ban IGAZAD VAN, nem vitatom. Csak batorkodom (a
szemelyes velemenyemtol jol elrugaszkodva) azt allitani, hogy a vilag nem
igy mukodik... ...akkor meg minek elemezni... ...na, es ettol mokas.
A pontos dizel-felaras kalkulaciohoz gratulalok!
Bar ebbol en csak egyetlen dolgot mernek leszu"rni: mindenki az altala eppen
kinezett modellnel gondolkodjon el a felarrol...
udv,
tiszy
|
+ - | Ujabb adalek - ettol mar en is hanyattestem. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Gabor irta (es teljesen igaza van) az Erdi emelkedore
>>>
Mivel keves 120 loeros 1.6-os dizelmotorrol tudok, valoszinuleg en fogok
gyozni. :))
Uj Focus (2003-as bemutato) 1.6-os dizel 113 LE.
Na, leesett az allam. Es ismerve a mostani 1.8-as TDCi-t, teljesen hiheto.
tiszy
|
+ - | Elado Ford Taunus 1.6L (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sajna iskolai tanulmanyaim miatt nem tudom befejezni a kocsit, es a penzre
is szuksegem lenne. 2 eve teljesen ki lett kasztnizva, le lett festve,
alvazvedozve.
Van hozza egy felujitott motor, ami meg nincs beszerelve. Fajo szivvel, de
muszaj megvalnom tole. 140e Ft-ert odaadnam, ha valakit erdekel.
Rengeteg alkatreszt adok hozza, pl.: inditomotor, huto, ajtok teljes
karpittal,
soetitett uvegekkel, stb.
Kepek megtekinthetok: www.extra.hu/taunus cimen.
erdeklodni: vagy 06-70-238-9935-os szamon.
Bekesi Csaba
|
+ - | Benzin-dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Egy dolgot fuznek hozza a fenti vitahoz. Sokaknak azert vonzobb a dizelauto,
mert
gazolajat meg mindig konnyebb olcsobban szerezni, mint benzint, ami mar
egybol
gazdasagosabba teszi a kerdest... Jelenleg tudomasom szerint olyan 150 Ft
koruli
osszegert "megy" 1 liter gazolaj.
Mielott meg barki megkerdezne, en benzinessel jarok.
Udv:
CsP
|
|