1. |
Vadaszkamera - Re: MATRICA :-( (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
2. |
#502 AUTO (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
3. |
#502 AUTO (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Frigyes rajza a Home Page'n (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
=?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23504? (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
6. |
Traffipax (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
=?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23503? (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
8. |
Matrica fent van! (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
9. |
trafipax (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
10. |
Bocs, off topic (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: egyertelmu subject (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
12. |
Suzi (de nem vita) (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: sarvedo gumi (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: villamos gondok (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
15. |
RE: villamos gondok (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
16. |
VW=?UNKNOWN? (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: egyertelmu subject (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
18. |
Villamos problemak - HIX.Auto #504 (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: MATRICA :-(((( (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
20. |
Lassan leereszto gumi (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
21. |
www.egyszerre10HIXAUTO.huuuuu (mind) |
95 sor |
(cikkei) |
22. |
Sziasztok Autosok! (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
23. |
Traffipax & buntetes (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Teeby erzelmi konfliktusa/Suzi loereje/Ossznepi raj (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
25. |
Opel felnit keresek (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
26. |
Minden a tegnapibol (mind) |
120 sor |
(cikkei) |
27. |
2107 (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
28. |
Peugeot 206 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
29. |
DVD (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
30. |
Talalkozo - jelentkezok (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
31. |
elado wartburg (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
32. |
Zasztava (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: Magyar ipar (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
34. |
Fabia, Octavia - cseh arak (mind) |
138 sor |
(cikkei) |
35. |
suzuki futomu, olajnyomas (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
36. |
nyelvtan (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
37. |
kodlampa (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
38. |
Re: rajzoljunk autot ... (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
39. |
Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
40. |
Jok a gumik? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
41. |
Taxi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
42. |
Kedves eset BMW-vel (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Vadaszkamera - Re: MATRICA :-( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> A piroson atsuhano auto hatso ablakaban, meg amikor
>> mellettem gyorsitott, a jobb also sarokban felismerni
>> veltem a tojas alaku HIX feliratu matricat
O:ro:m az u:ro:mben, hogy ma reggel a becsi ut befele vezeto (negysavos)
szakaszan az obudai temetonel egy villanyrendoron eszrevettem a piros
lampan athajto autokra vadaszo kamerat.
A kamera kb 10 cm atmeroju 20 cm hosszu henger, az objektiv feloli oldalan
napvedo arnyekolaskent a henger szaja ferden lecsapva. A jobb szelso sav
fole van felszerelve a lampakat tarto csovazra; ha folyamatosan haladsz,
alig latni, de ha allsz a lampanal lathatod a kamera hatoldalat (a henger
zart veget) es a kamerahoz vezeto feher szinu kabelt. Reggel felesegemmel
egyutt jottunk, o szemugyre vette, amennyire menet kozben tudta (en azert
megsem nezhetek hatra), es *nagyon* kamera jellege volt.
udv///Laci
|
+ - | #502 AUTO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Tamas ("Yerico")!
Ugy gondolom, a "lamer" nem a kezdot jelenti.
Gyenge angol nyelvismeretem miatt a szotart
hivtam segitsegul:
lame 1./bena, santa;
lame duck (bena kacsa) ugyefogyott ember,
Amerikaban: hatalmat vesztett
politikus
Ezt talaltam. A magyar gyakorlatban inkabb
olyan emberre szoktak hasznalni, aki targyi
tudas nelkul, nagykepuskodik a semmire.
Azert emlitem, mert a "kezdo" az egy allapot,
amin mindenki atesik es semmikeppen nem kell
miatta szegyenkeznie senkinek.
A lamer,- hat az bizony egy kicsit megszegyenito
jelzo. Erdemes megfontoltan alkalmazni.
Lehet, hogy tevedek, en igy tudom.
A tipus-fikazas ujrakezdeset elitelo
allaspontodat messzemenoen elfogadom,
osztom.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | #502 AUTO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Gabor !
Az Ajanlo/Nemajanlo Lista ugyerol annyit:
A Web-lap keszitesere vallalakozo kedves
barataink tolem kizarolag az "Ajanlott"
kategoriaba eso cimeket kaptak meg, nem
veletlenul. Ismetelten kozzetettem, hogy
a "nem ajanlott" cimeket kizarolag
maganlevelben, kifejezett ilyen kivansagra
adom meg. a nem ajanlokat pedig meg itt sem
nevezem meg. Ezen lista-tarsaink nevet, cimet
csak erre vonatkozo biroi vegzesre, a megfelelo
Hatosagnak lennek hajlando kiadni.
Meggyozodesem, hogy ez igy korrekt es teljes
vedelmet jelent a szemelyi es cegjogok
tekinteteben.
Ha eltero a velemenyed, koszonettel fogadom.
Sajat, szemelyi jogvedelmemet latnam benne.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | Frigyes rajza a Home Page'n (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tenyleg Te rajzoltad, Frigyes? Te egy ho"s vagy! :-)
Nem montad, hogy benned egy muvesz is lakik!
Amugy jo dolog eza homepage dolog, buszke lehet ra a Lista. Komolyan.
Tovabb kellene fejleszteni mindenkeppen, nem?
Tamas
|
+ - | =?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23504? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv. Auto-sok!
Udv. teeby
>=============================================
==========
>Felado : Simon Templar - The Saint
>E-mail : [Hungary]
>Temakor: Folytkov ( 43 sor )
>Idopont: Wed Sep 15 14:57:06 EDT 1999 AUTO #504
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - -
>
>Helo!
>
>A fotengely es capgyai cserehez szolok hozza.
>
>Aknan lebontod az olajteknot, leveszed a
csapagykengyeleket.
>Ki is pottyanik egybol a fotengely.
Es a lendkereket ki veszi le? Vagy a Skodan azt
nem kell? (Nekunk csak Zaporozsecen volt
fotengelycsere, (Tudod, farmotor, hatsokerek
hajtas) de ott szet kellett huzni a motort es a
valtot, mert biza nem jott volna ki a fotengely!
(Egyebkent ha a magyarnyelvnel tartunk, akkor az
"pottyan", ugyanis nem ikes ige!)
>- 1500 km utan huzuk ujra
A ti szervizetekben ezt megcsinaljak? Ha igen,
akkor mennyiert? Mert en nem nagyon hiszem, hogy
ilyet megtennenek manapsag egy autoszervizben egy
atlagos kuncsaft kedveert. :-((((
>
>Nagy vonalakban ennyi,nem akartam reszletezni a
szereles techologiajat.
>
>Mivel skodarol van szo, annyit elarulok, nem
kell kivenni a motort.
>Vezermudekni le, jelreforgatas, lanc le. karter
mar lentvan, mert
>leengedtuk az olajat is kozben.
Hajtokarkengyelek le. Nyugvokengyelek
>le, es kinn is van a fotengely. Koszorules
3000-es kategoria csapagyak
>kb. ugyanannyi a garnitura, de ha koszorultetsz,
akkor javmereteset kell
>bele venni. Megmondjk milyen javmeretere
kszorultek, aztan err kered a
>boltban a csapagyat.
>Ja es csak olajozottan szabad oszerakni.
>Mindnt megolajozni!
Bocsi, nem flame akart lenni!
Udv.: Marczi
|
+ - | Traffipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Auto-sok!
Traffipax ugyben szeretnek en is hozzaszolni a
listahoz, bar tul sok mondanivalom nincs.
A 6-os uton Szazhalombatta kornyeken szoktak
traffipaxolni a rendorok, ha Bp-rol megyunk,
akkor a masodik battai leagazas elott 3-400
meterre, bal oldalon a fak koze szoktak elbujni.
Nem csak sebesseget mernek, hanem a zarovonal
atlepeset is nezik. Mindket iranybol van egy kis
lejto, konnyu tullepni a megengedettet es nehez
eszrevenni a zsarukat.
Udv.: Marczi
|
+ - | =?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23503? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Auto-sok!
Teeby irta a HIX-AUTO#503-ban:
>Ja es kerlek mondjatok el nekem, miert
befolyasolja az olajnyomast a
>csapagykopottsag, vagy hogyan bef. a
fotengelycsapagy egyaltalan.
Valasz:
Minden resen folyik el egy keves olaj, ez
gondolom belathato. Minden elfolyas egyben
nyomasveszteseg is, vagyis ha tobb olaj folyik
el, csokken az olajnyomasod a vegere. Ez a
rendszer vege altalaban a vezermutengely
csapagyazasa, a jobb autokon ide szoktak bekotni
a kontrollampa kapcsolojat, vagyis, ha itt megvan
a szukseges olajnyomas, akkor mindenhol megvan.
Ugyanigy befolyasolja a tulsagosan hig olaj is az
olajnyomast. (A T-72-esben a MOL Carrier
TurboDiesel olajatol kozepes terhelesen is
konnyen beall a motor, mert melegen olyan hig, a
csapagyillesztesek meg olyan nagyok, hogy a 7.dik
focsapagyhoz mar nem is jut el az olaj! Az orosz
kenoanyaggal viszont vigan megy a motor!)
(Erdekesseg: allitolag Tapolcan a laktanya
udvaran kiallitott T-34 -es motorjat kb. 24 oran
at kellett jaratni olaj es viz nelkul, mire
beallt. :-)) )
Regebben volt szo a gazolaj es a benzin
kompressziotureserol, es nem vitainditonak
szanom, de szinten katonai pelda:
T-72-es hk. : Uzemanyag: Gazolaj, benzin,
nyersolaj
Benzinuzem eseten at kell kapcsolni vmi. kutyut,
mar nem emlekszem hogy mit es folyamatosan
mukodtetni kell az elektromos tapszivattyut,
egyeb megkotes nincs. (Az adagolo kenese
motorolajjal tortenik.) A motor kisebb
teljesitmennyel ugyan, de igy is mukodik! Maga a
motor egyebkent a T-34-es tovabbfejlesztett
motorja, mechanikus feltoltovel. Ha valakit
erdekel, akkor nehany technikai adat: (Ha nem,
akkor PgDn )
Motor: 12-hengeres, vizhuteses, gyorsjarasu
dieselmotor.
Hengerek szama: 12
Hengerek elrendezese: 60 fokos V elrendezes.
Loketterfogat: kb. 38000 ccm.
Szelepek szama: hengerenkent 4 db. (mar a
T-34-esen is!)
Vezerles: DOHC, kiralytengelyes meghajtassal.
Max. ford szam: 2200
Max. telj: T-72: 780 Le. (mech. feltolto)
T-55: 560 Le.
T-55/AM 650 Le.
Az uj T-90-esekbe is ezt a motort rakjak, de ott
mar kb. 900 pacit zsufoltak bele. (lehet hogy meg
tobbet is)
A motor megnevezese a mai jelolesekkel:
38.0 V12-48V Compressor :-)))
Udv.: Marczi
|
+ - | Matrica fent van! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
mekkaptam a sajat kulonbejaratu HIX AUTO matricamat.
Foleg Budapest de'li reszen lehet velem talalkozni.
Deawoo Lanos 1.6 SX 4 ajtos bordo metal.
A hatso ablakban van!
Udv:
Dani
|
+ - | trafipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho!
Meg egy hely eszembe jutott, miutan tegnap reggel mertek ott.
Bp., Petofi hid budai hidfo, Pestrol Buda iranyaba.
Egyebkent erdemes hallgatni a Clubradio-t. FM 95.3 Ez az Autoklub hivatalos
radioja, es valoban friss kozlekedesi infok hallhatoak benne. Az igazan jo,
hogy ha latsz egy balesetet, torlodast, esetleg trafipaxot, vagy barmilyen
kozlekedesi informaciod van, akkor betelefonalsz es nehany percen belul
elhangzik. En van, hogy naponta 3-4 infot is leadok. Mar-mar kezdenek
kulsoskent kezelni :-)). Szoval itt segithetjuk egymast is, meg a nem HIX
AUTO-s tarsainkat is.
Udv:
Csaba (mobilmoderator)
*** Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
*** http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
|
+ - | Bocs, off topic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Simon Templar - The Säint ) irt nekem
egy hosszabb maganlevelet, amit illendoen -- es a "kihivasnak"
megfelelo hosszusagban :-)))) -- meg is valszoltam, de
lepattant a level... Ezert itt keren Teeby-t, adjon meg egy
mukodo cimet! :-) Kossz!
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: egyertelmu subject (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Mivel szeretett forumunk merete kezd veszesen nagy lenni (kb
> 30-40perc/nap) szeretnem kerni mindenkitol, hogy a leveleit ugy
> adja fel, hogy a subject a leheto legjobban tukrozze annak
> tartalmat.
Tokeletesen egyetertek!
> Ha tobb temaban irtok, akkor lehet, hogy jobb lenne, ha tobb
> levelre bontanatok. Egy tema = 1 level. Igy talan segithetnenk
> egymasnak egy kicsit. Vagy ez csak nekem problema?
Sajna, helyi adottsagok magyaraz(hatj)ak, de minden HIX
forumon elofordul az egy level-sok tema alaku cikk... Szerintem
sem jo, egy level egyetlen temarol szoljon. Igaz, igy konnyebb
a napi 199 sor limit kozelebe kerulni :-)))) Ne azert nem nagyon
(nekem sem sikerul mindig :-)))
Szoval: tamogatom, egyertelmu subject-eket es temankent
kulon level!
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Suzi (de nem vita) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosokkk!
Azt szeretnem kerdezni, hogy mibol lehet eszrevenni eloszor a kis Suzimon,
hogy
elkopott a tarcsafek? Kimeljetek meg az olyan poenoktol, hogy akkor ha
mar nekimentem valaminek...Azt hallottam, valami sipolast kell hallani,
vagy mi, elmagyarazna valaki, mit is pontosan, kigyullad valami
jelzofeny, vagy nem is ilyenfajta sipolas lesz????
Udv es koszi!
G.
-- This mail was written by user of Arachne, the Ultimate Internet Client
-- Arachne V1.47;beta, NON-COMMERCIAL version, http://home.arachne.cz/
-- Arachne V1.47;beta, NON-COMMERCIAL version, http://home.arachne.cz/
|
+ - | Re: sarvedo gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Amiota emlitette valamelyikotok a sarvedo gumi hianyat, azota
kimondottan figyelem a kocsikat ebbol a szempontbol, es meg
kell, hogy allapitsam, hogy az autoknak kb. 15-20 szazalekan
nincs ilyen (legalabbis itt Pesten).
Az en Escortomon szerintem gyarilag nincs, ugyan meg van a
helye, de a lyukak az eredeti muanyag pockokkel le vannak
dugozva (legalabbis nekem annak tunik). Marpedig, ha anelkul
helyeztek itthon forgalomba, akkor ez azt kell, hogy jelentse,
hogy mar nem veszik olyan komolyan a vizsgan.
Vagy tevedek???
Udv, Lazar Peter
mailto:
|
+ - | Re: villamos gondok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>benzin visszajelzes is rendben. Ha a hofok ?leesik", akkor a benzinszint
>?megno". A hofokerzekeles amugy rendben van, mert a hutoventillator
A muszerfaladnak foldelesi gondjai vannak
>rendesen ki-, bekapcsol. Szerintem a muszerek egyszerre nem mehetnek
>tonkre, valami zarlatra, vagy kontakthibara gyanakszok. Tudom lesz olyan
>valasz is, hogy szedjem szet es nezzem meg a muszerfalat. De hat az nem egy
>nagy kej. Mielott idot szannek ra kerdezem, hatha valaki jart mar ilyen
>cipoben.
Hasonlo dolog volt, amikor az egyik fold vezetek nem volt bekotve
a muszerfalba, es ha felkapcsoltam a lampat, akkor a benzin jelzo
kifekudt, es a hasonszoru muszerek meghulyultek....
Megoldas szetkapod a muszerfalat, es vegigellenorzod a csatlakozokat,
esetleg a muszerfal hatlapjat, hogyha folias, hogy nincs e rajta
szakadas...
Bye!
Mr IelF
|
+ - | RE: villamos gondok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Arpi!
A hu"to" ventillatort egy fuggetlen homerseklet erzekelo kapcsolja ez a
(viz)hutobe van becsavarva. A muszerhez a hengerfejben levo jelado adja
a jelet. A leirasod alapjan nem a jeladok a hibasak, hanem a
muszerfal/muszerek _kozos_ tapfeszultseg v. fold vezeteke. Sajnos ki
kell szedni a muszereket :-((
Egyebkent mielott barki elektromos alkatreszt cserelne, nezze at a
csatlakozasokat, ugyanis az a tapasztalatom, hogy -fuggetlenul a kocsi
tipusatol- a kontakthiba a leggyakoribb az elektromos berendezeseken!
Auto2 juliusi szama: "A befecskendezok hibai is 49%-ban a kontakthiba
orvoslasaval elharithatoak."
Konkretan nekem a Felicia benzinszintmeroje mutatott rossz erteket.
Utolag kiderult, hogy a szervizben, mikor az inditasgatlot szereltek
megserult. A muszerek mogotti NYAK jo volt, de a benzinszintmero muszer
egyik kivezetesenel a forrasztas megrepedt es ezert neha rossz erteket
mutatot. Atforrasztas utan tokeletes azota is. Szinten hibaforras az
utolag beepitett (gyenge minosegu) kozponti zar elktronika csatlakozo
dugoja>>csak az az ajto nyilott ki neha, amit kulccsal nyitottam.
Hagsulyozom viszont, hogy ezek a hibak _nem a Skoda gyari hibai_,
mindegyik markaszervizben tortent "szereles" utan jelentkezett (ja, es a
benzinszintmero hibajara nem tudtak mit mondani, csak egyben cserelik!
Lehet, hogy igaz a mondas:"A mai autoszerelok nem igazi szerelok, hanem
szakkepzett alkatreszcserelok." Igaz, talalkoztam jo szerelovel is,
rajuk a fenti idezet termeszetesen nem vonatkozik.
Peter
|
+ - | VW=?UNKNOWN? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!!!
Erdekes lett a Temakor-om, de ez van.
Reggie irasara reagalok.
"Szevasztok!
Szeretnék venni egy Bogarat, de fogalmam sincs a muködésérol, meg
semmirol.
Kibirja egy ilyen autó Párizsig és vissza?
Ha valakinek van tapasztalata, legyen szives válaszoljon!
Kösz
Reggie"
Szerintem a Bogar is ugyan olyan auto, mint a tobbi, tehat ki kell neki
beer-nia. (Kerdes, Te kibirod-e?). Persze mindez akkor, ha ertelmes
allapotban van. (Futomu, motor, kaszni, stb.)
Ha viszont valahol szejel hullik az arca, akkor biztos lehetsz benne,
hogy kapsz hozza mindent, mivel bogar, bocs Bogar, mindenhol van.
Raadasul tok jo hecc lehet. (Kivancsi lennek egy ket autoszakerto
Francia fejere, mikor meglat egy Magyar felsegjelu Bogarat.
Remelem sikerul, es elmenybeszamolot kerunk. (Persze ha kozunk van
hozza.)
Tsa
Mikulx
U.i.: Egy ismerosom Irorszagba ment kispolakkal. Hmmmm. Erdekes volt.
|
+ - | Re: egyertelmu subject (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Hungary] irta:
>Mivel szeretett forumunk merete kezd veszesen nagy lenni (kb
>30-40perc/nap) szeretnem kerni mindenkitol, hogy a leveleit ugy adja
>fel, hogy a subject a leheto legjobban tukrozze annak tartalmat.
Nagyon-nagyon egyetertek. Hosszu a HIX AUTO, nekem sincs idom
vegigolvasni, ezert ha ezt latom:
Subject: valasz; Folytkov; Hi!; Re: HIX AUTO; ...; Egy par dolog stb.
akkor mar nyomom is a PgDn-t.
Zsolt
|
+ - | Villamos problemak - HIX.Auto #504 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Villamos problemara (a kozelmultban esett meg velem es egy baratommal):
Az auto egy 15 eves Audi 80 1.3 benzines. Menetkozben kigyulladt a "Magas
vizhofok" es a gyujtas visszajelzoje. A fiu arra gyanakodott, hogy keves a
viz a hutoben, nemi utantoltes utan tovabbindultunk, a jelenseg megszunt (ez
mintegy 10 perces acsorgassal jart egyutt). Nagy fordulatszámon mentunk, nem
is volt gond, de egyszer lassitani kellett, leesett a fordulatszam,
visszajott a jelenseg, sot a benzinszintjelzo is csokkenni kezdett, a
vilagitassal egyutt. Megalltunk, de nem lehetett ujrainditani, mert keves
volt az akkuban az energia. Ujabb tiz-tizenot perces acsorgas utan sikerult
elindulni, leheletnyi vilagitassal, de egy lassitaskor megint megallt, onnet
aztan sehova. Eloszor a a fesszabalyzora gyanakodtunk, de csak a szenkefek
koptak el. Magas fordulatszamnal porgott annyit a generator, hogy
valamennyire ellassa energiaval a rendszert, de lassitaskor csak akkurol
mentunk, igy hamar elfogyott a szusz....
Masik:
Hyundai Grace H100 2.5D kisbusz. Amint az akkubol kezdett elfogyni a szusz,
bekapcsolt a riaszto, a kozponti zarat is behuzta, vilagitott minden
visszajelzo a muszerfalon, nem mutaott uzemanyag-szintet sem. Ekkor az
akkubol fogyott ki a viz, az olte meg, kesobb egyszer az egyik ekszij szep
halkan elszakadt es azert csinalta ugyanezt.
Tehat nezd meg az akkut meg a generatort.
Benkó Gábor
mailto:
|
+ - | Re: MATRICA :-(((( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 14 Sep 1999 21:23:38 EDT,
(Meszaros Laszlo (Budapestrol)) wrote:
>A piroson atsuhano auto hatso ablakaban, meg amikor mellettem gyorsitott,
>a jobb also sarokban felismerni veltem a tojas alaku HIX feliratu matricat
Tessek csak publikalni a kocsi tipusat! Azt megertem, hogy a
rendszamot nem akarod elmondani, de a tipust azert elarulhatod... A
kedves kollega pedig szegyellje magat. Ja, es azzal a megjegyzessel,
hogy nem biztos, hogy HIX Auto tag volt az illeto, ugy tudom, tobb
TIPP, VITA es hasonlo listatag kert maganak matricat.
Udv: Zak
|
+ - | Lassan leereszto gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A subj beli temarol:
A gumi allapota igen fontos tenyezoje az autonak. Nem csak azert kell
idoben cserelni, mert a rendor szol, hanem azert mert a kopott, lapos,
serult, repedt, oregedo gumi eletveszelyes, az autoban ulokre es a
kornyezetben kozlekedokre egyarant. Akinek szep lassan leereszt a
gumija, feltetlenul vigye gumishoz, vizsgaltassa meg!
Huszonsok eves gyakorlatomban tobbszor is elofordult, hogy ilyen lassan,
nehany nap esetleg 1-2 het alatt leereszto gumim volt valamelyik
kereken. Mivel a szelephibakat en is ki tudom szurni, ezt hamar
megszuntettem, a gumi lyukadast vagy ritkulast (mert iylen jelenseg is
letezik oreg gumiknal) mar nem. Otthon, kalapaccsal es szerelovassal
autogumit utoljara 20 evvel ezelott szereltem, penzhiany miatt. Akkor
rajottem: olcsobb egy jo gumissal csinaltatni.
Mint mondtam: tobbszor elofordult, hogy ilyen lassu leeresztessel
boldogitott egy-egy kerek. Ezek kozul olyan is volt ketto, amelynel a
gumisok sem talaltak semmi magyarazatot. Szetszedtek-osszeraktak,
szoget-lyukat kerestek, alkalmankent kifizettem a parszaz Ft munkadijat
es semmi eredmeny. Ha a gumi tomlos, ilyenkor az ember vesz egy uj
tomlot azt kesz. Ha viszont tomlo nelkuli, nem igazan az a jo megoldas,
ha tomlositjuk. Van erre egy igen jo szer, amit ket guminal is
hasznaltam, bevalt, mindket gumit kopas miatt kellett kidobni utanna,
mert lefutotta a maga soktizezer km-et. A szer egy Start Pilot valami
hab. Egy kb 3 decis femdobozban aruljak, aminek tetejen egy muanyag cso
van egy menetes veggel. Ezt kell a gumi szelepere csavarni es
belenyomni az eegeszet a felpumpalt gumiba. Munkamenet:
- gumit normal nyomasra felnyomni (vagy kicsit ala)
- szelepet meglazitani sziszegore (aki gyorsan tud tekerni, ki is
veheti)
- gumijavito hab dobozt racsavarni a szelepre, es belenyomni az egeszet
(nem eri meg sporolni vele, bar nem kot meg a dobozban, tehat elvileg
tobb gumira is jo lehet).
- szelepet letorolni, helyere visszacsavarni, gumit uzeminyomasra
felpumpalni (legjobb mindezt egy benzinkut kompresszora kozeleben
csinalni, mert ha esetleg teljesen leereszt a gumi a muvelet kozben,
tomlonelkulit nem mindig sikerul kezi vagy labpumpaval felnyomni)
- nehany km-t nem tul nagy sebesseggel kozlekedni, hogy rendesen
eloszoljon a trutyi a gumiban.
- figyelni, hogy ereszt-e meg, es orulni, hogy nem.
A ket gumi ment telen-nyaron a kezeles utan, es nem volt veluk semmi
bajom. Erdekes, hgyo amikor csereltek az igy kezelt kulsoket, direkt
megneztem, de semmi nem utalt arra, hogy ilyen massza lett beletoltve.
Igazabol nem ismerem a mukodesi mechanizmusat az anyagnak, de jo es
megeri az arat, ha egy esetleg majdnem uj kulsovel kell osszevetni...
Megj: csak akkor erdemes hasznalni, ha tenyleg csak par nap alatt
ereszt le es nem talalod sehol az idegen testet a gumiban. Az
egyertelmuen azonositott lyukat foltoztatni kell!
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | www.egyszerre10HIXAUTO.huuuuu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho AUTOsaim!
Reg pofaztam es mar megint a 10-zel ezelottit idezem eloszor,
ezert BOCS!
Most meg egyben minden, de igerem, Kovesdan Gyula (Dani)
hogy ha a Lista nem hurrogja le az otletedet, akkor ezentul
kulon levelekben mennek. Igy meg mindig lesz egy emilben
tobb tema, de legalabb befer a subject-be a tartalma. :o)
Kiiiihhmaradtam aaahh szaknevsorbol. Bruhhuhu. Egy hetig
nem olvasok es szinte mar kilatastalan a helyzet, hogy valaha
is sikerul atolvasni mindent. Na GO
DJ:
>MINDEN KEDVES LISTATARSAMNAK UDVOZLETEMET
>KULDOM AUSZTRIABOL. DEEJAYTISZY
Nem tudom, (most meg, mivel a #491-s AUTO-t olvasom) ki
hogy van vele, de eeeeeez nekem nagyon jol esett. Koszi, hogy
gondoltal rank! :o)
Uristen! Azota mar haza is jott. :oP
>MyChroLesLie: Talalka
Posti vonek, keromszepon! :o) Messzeseg max. 200-250 km.
Idopont hetvege. Koszi, muszi! :o)
>kocsija(i) is felkeruljenek kepek formajaban. Szerintem igy egy eleg
erdekes
>es jo oldalt is kapnank. Mi a velemenyetek?
Támogatom. :o)
Sajt:
>Az biztos nem jo!!!!! Akkor van a fiam 1. szuletesnapja, meg
>az enyem is! (Nekem nem az elso)..
Na tessek! Nem en voltam az elso. :o)
Sok boldogot a buszke Apanak es Fianak. :o)
Molnar Csaba:
>A konvoj Bp-rol tenyleg csak ket embert erdekel rajtam
>kivul?
Nem-nem! En is Pestrol jovok!
es akkor Fulcsinek is:
>Nagykorosi uti OMV benzinkut, reggel 9 ora. Az ut kb. 1.5
>ora.
Varjatok meg, varjatok meg en is megyek!!! :oO
:o)
Redei Balintnak is:
>Gyonyoru lenne latni annyi HIX-AUTO matricat egyrakason?
>Nos, mit szoltok?
Hat en meg mindig tamogatom, sot, most mar SOT (nem uvoltok)
Rudi:
>A csucs az lett volna, ha emellett meg bombol a
>hifin Karadi, Szecsi vagy valami mas orokzold ;-))))
>Ha jol sejtem mindannyian igy szeretnenk megoregedni :-)
Iiiiiigeeeeenn! Hat ez valoban a meglepetes csucsa lehetett.
Igen! En is igy szeretnek meghalni. Azert szivesen elbeszelgetnek
vele, gondolom tudna mit meselni.
Varga Tibi:
>A lista nagy resze akkor vagy kesobb szuletett. :-)
>Majd meseld el nekik !
En valoban kesobb szulettem, de egy ilyn alapfilmet azert meg
felismerek. :o)
Orulok, hogy elkszul es szepul a HIX-es honlapunk is. Koszonet
erte MyChroLesLienek. Az en bajom meg mindig az, hogy en, aki
nem tud feelmenni a NET-re, (gondolom nem vagyok egyedul)
nem tudom majd megnezniiiiii. :o( Bruhuhuhuhuuuu.
Azt tudom, hogyha ajanlasra van szuksegem, akkor alltok rendelkez-
esemre (legalbb is remelem) OldBoy-yal az elen, de hat a tobbi infot
hogy szerzem meg? Gondoljatok rank is please! :o)
Mas:
Tok jo ez a Trafipax gyujtes, csak az a baj, hogy ennyit nem tudok
mejegyezni. :o( Ha kinyomtatnam, akkor meg szet kellene teregetni
az asszony olebe, meg az enyembe. -Minek allitanak ki ennyit?-
Szoval kellene valamilyen megoldas erre. Vagy marad a bebifflazas?
A foiskolan mar egyebkent is raaltam. :o))
Azert en is mondanek egyet:
Pestrol haladva altal a Petofi hidon, (hogy is kell ezt irni) a budai
oldalon jobb oldalt mindig osszetojom magam, amikor meglatom a
hidfonel a jobboldalon allo TAXI-kat rogton magam ala vizelek,
majd megnyukszom. De ma reggel lass csodat, a felelmem be-
igazolodott. Zold Felicia virit velem szembe. Akkor mar kb. 52-53km/h
voltam, ugynez ki, hogy megusztam. Haaaah Miert nem tudom be-
tartani a sebkorlatozast??? Na mindegy, azert ide is figyeljetek!
Befogom mara, bocs a hosszu, esetleg off-topic hozzaszolasokert,
Vigyazzunk egymasra, Yo utat
><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
><><><><><><><><><><
|
+ - | Sziasztok Autosok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hatha valakit erdekel!
Megvalnek 10 éves, megfeleloen jo muszaki állapotban levo,
4 utemu 1.3 Wartburgomtol. A legfontosabb tudnivalok rola:
Muszaki: 2001. januar
Zoldkartya: 2000. augusztus
egyebek: :katalizatoros (1998-ban lett utolag beepitve-
kisebb a sulyado!!!), tetoablak, bosch super4 gyertyak,
elol uj gumik, rendszeresen karbantartott, de azert mar
folyamatosan kell meg ra kolteni.
ar: megegyezes szerint
Erdekelodni magan levelben az alabbi e-mail cimen lehet:
Üdv:Bubo
|
+ - | Traffipax & buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok!
>Soroksari uton szinte vegig szamithattok ra!
Nos e'n tegnap a Helsinki uti (Soroksa'ri folytata's)
feluljaro uta'n la'ttam meg azt a sze'p zold autot de ma'r keso"n.
Egye'bke'nt a felulja'ron hivatalosan 50, e'n meg 70-nel.
Aki tudja legyen szives irja meg mire sza'mitsak.
Volt valami jogszaba'ly is valakinek itt a lista'n ami az ilyen
ugyek elinte'ze'se'ne'l jo lehet
(valami olyasmi hogy nem tudom ki vezetett?).
Ez segit ce'gautona'l is vagy ott nyilva'n kell tartani hogy
az adott idopo"ntban ki volt a hunyo?
Kosz a segitseget
Perger Geza
|
+ - | Re: Teeby erzelmi konfliktusa/Suzi loereje/Ossznepi raj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Suzuki loero ugyileg:
> >...a Suzuki 1.0-bol 101-et...
> >En ugy tudtam, hogy a Suzuki az 1.3-bol hozott ki 103 lovat.
> En pedig igy tudom:
> 1.0 - 53 LE
> 1.3 - 68 LE
> 1.6 - 93 LE
>
> Rudi
Ez mind igaz Rudi, amit irsz, de en a japan 1.3 16V motorrol beszeltem, amit
a GTi-be epitenek. Nalunk nem gyartjak (sajnos), ez a motor 103 lovas.
|
+ - | Opel felnit keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Vennek 1 db Opel lemez-felnit.
Meretei: 5 1/2 J x 14
A mintazata leginkabb egy otagu csillagra emlekeztet es haromszog alaku
lyukak vannak benne.
Minden megoldas erdekel.
Laci
|
+ - | Minden a tegnapibol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Lista!
Eloszor is egy ellenvelemennyel kezdem (szoktam ilyet ugye?).
>IMO a nok ezert vezetnek jobban (!) mert nem virtuskodnak,
>hanem inenn ide kel eljutniuk. Nyugisan, es nem veszik
Ugye volt szo az altalanositasrol.
Tipikus eset. Valamint ellentmondasos. Figyeljetek csak.
Ez a noivezeto-tipus az, amelyik ritkan ul autoba, kis kiveteluk
altalaban is ilyen.
De azok a nok, akik a sokat autoznak, ugyan olyanok, mint a tobbi,
kozlekedesben reszt vevo masik ember.
Viszont ez utobbi kategoria szituacios, illetve helyzetfelismero
kepessege jobb.
Az elobbie viszont rosszabb, ezert ok adott esetben tobbet rontanak a
moralon mint javitanak.
(halveru-tyukeszu vezetok = nok)
(halveru vezetok = ferfiak)
________________________________________________________________________
>Mert az Internet a haldoklo, dekadens amerikanus kapitalizmus
>romjain keletkezett... :-)))))
Szep is a hagyomanyorzes!
>Igaz, de zavaro, amikor velemenyt nyilvanit egy marka
>hasznaloirol. Ez nem ugynaz... (Finom kulonbsegek rulez :-)))
Finom kulonbsegek... Relativitas rulez!
________________________________________________________________________
>A Suzuki nem nagybetu, meg a BMW, s talan az Astra is?
>Akasztjak a hohert?:-)
A hoher visszavag! :p
Mint kozlekedesi fogalmakat irtam ezeket a szavakat.
Az akasztjak-ban pedig eredetileg ekezet is van am!
Ko:tekede's rulez!
Tovabba:
>Azt hiszem itt Mo.-n rakjak ra utolag, egy apro csavar, meg
>vagy harom kis lemezke csipteti oda.
Egyik auton sincs gyarilag!
A 0-revizio soran rakjak ra a szakszervizben-kereskedesben.
Egyebkent biztos letezik mas kialakitasu is, kizart, hogy csak egy
szisztemaju van. Keress olyat es tedd fel azt. En a Favoritra
(nagybetuvel) kint szlovakiaban kaptam olyat, ami tokeletes, es raadasul
utangyartott!
________________________________________________________________________
Kedves Madison!
Ratapintottal a lenyegre.
Valoszinu ez lehet a problema.
De miert van ez? Nem lehet azert, mert pl. ok hivjak fel magukra a
figyelmet?
________________________________________________________________________
Kedves Linke!
>Ertsd meg vegre, ezekbol az autotipusokbol fut -jelenleg- a legtobb.
>Probalj meg manapsag pl. egy Dacia tulajjal konfliktusba keveredni...
A trabantosokkal miert nincs baj? Ok tisztelettudoak es korrektek.
Pedig ok is sokan vannak. Vagy a ladasok? Azert veluk is van neha
gondocska. :-)Nekem inkabb olyba tunik a dolog, hogy az illeto vett egy
autot, es kisse tulertekeli azt. Azert mert gyartotta Adam Opel AG
magyarorszagi uzeme, es akkor mar biztos tud valamit. A legrosszabb
konstrukcio az 1.4i motor az opeleknal. Csak van nehany tulajdonos, aki
azt hiszi, hogy egyenerteku egy nyugati repulo csodaval. Tudom mert en
is igy voltam a Favoritokkal. Aztan elmult, mert tisztaban kellett
lennem a kepessegeivel, ha eletben akartam maradni az utakon.
De ok meg aztan... az nem lehet, hogy az ovuke nem.
________________________________________________________________________
>Mar csak az a kerdes, hogy ezek miert nem terjedtek el, ha jobb
>tulajdonsaggal rendelkeznek mint a hagyomanyos motorok? Sracok, kezdjuk >el
>gyartani! :)))
Az ok vagy okok (feltetelezhetoen):
- a nemzetkozi olajcegek megvettek oket
- a nemzkozi olajcegek nem engedik (lefizetnek mindenkit)
- meg nem fejezodtek be a dugos motorok kiserletei
- raerunk meg (megsem lesz 2000-ben vilagvege)
- a politikusok tiltjak, mert ok is benne vannak az olajuzletben
- kommunista talalmanyok
- sorolhatnam.......
20 eve kijelentettek, hogy a fold szenalapu energiahordozoi, mar csak
mintegy 15 evre elegendoek. Namost akkor, nagyon jol takarekoskodunk,
vagy Cliff Barnes es Jockey Ewing kibekultek es osszefogtak.
Kizart, hogy valaki hazudik es befolyasolni probal, mert magasan akarja
tartani az arakat a vilagpiacon! Erre ugysem kepes senki. Mi meg kis
senkik minek gyartsuk. Hat a nagyok sem mertek elkezdeni, mi csak
belebukunk.
________________________________________________________________________
>Azt nem ertem, ha ez mukodik akkor miert latni mindig a benzinkut >kornyeken
>meroautokat?
Rovid logikai trening utan felotlott bennem egy gondolat.
Vajon egy "gyanus doboz" funkcioja lehet mas is, mint egy meroautoe?
________________________________________________________________________
>A piroson atsuhano auto hatso ablakaban, meg amikor mellettem >gyorsitott,
>a jobb also sarokban felismerni veltem a tojas alaku HIX feliratu >matricat
Four! Matricat mindenkinek!
Kell nekunk a reklam mi? Sok ember kell ide! Aztan majd mind buszke
lesz, hogy itt lehet. Mi meg majd szegyenkezunk miattuk/helyettuk.
Vegul is egy jo hirnev semmit sem er, ha nincs egy rossz hirnev, amik
kozt erzekeltetheto a kulonbseg, igy a jo hirnev merteke megallapithato.
Vegre valami +-umot talaltam a listabovitesben. Hurra!
________________________________________________________________________
> ....Tehat, ha allandora kotod az osszes gyertyat, akkor egy
> korulfordulas alatt 4-szer gyujt egy gyertya egy hengerben.
Ugye ha ez a korulfordulas a fotengelye, akkor a gyertyak gyujtasanak
szama a fele, mivel minden masodik kimarad. Ugyanis 4-ut. motor, minden
masodik korulfordulasra vegez egy henger egy munkautemet. Vagyis az
eloszto fordulata fele a motorenak.
Najo!
Teeby voltam
|
+ - | 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Segitsetek mivel ragasszam meg az ajtoban levo uveget + vasat ( lemezt )
amihez csatlakozik a bovden. A regi Ladakon meg keret volt de sajna ezen is
valtoztattak de minek ... Sokan pillanat ragasztot mondtak de az nem jo mert
merev es 1-2 ablak letekeres es
ugyanott vagyok ahol elotte. Valami gumiszeruvel ragasztjak a gyarban de
mivel ?
Hagyne keljen emiatt kicserelnem a karcmentes uveget.
Mar csak bennetek bizok ,ha cimet-szervizt tudtok az is jo nem garasoskodni
akarok inkabb elvi kerdes.
Koszi Zsolt
UIN:4432143
|
+ - | Peugeot 206 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egy 206-ost szeretnek venni, de meg semmi tapasztalatom
dizel autokkal.
Most egy 2000-es benzines Mazda 626-om van.
Van valakinek dizel 206-osa?
Erdekelne a furgesege, es a fogyasztasa varosban.
Es minden mas velemeny is a 206-ossal kapcsolatban.
Udv. Attila.
|
+ - | DVD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nincs valaki, aki amerikaban tanyazik, es oktober elejen jon haza ?
Raizgultam a DVD-re, es egyszeruen rohejes, de ott kint a vadiuj
MATRIX 5e forint ! Nalunk meg lesz vagy 10e penz.
szept. 21-en jelenik meg a cucc az USA-ban.
--
Udv:
Bunny
|
+ - | Talalkozo - jelentkezok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A talalkozora eddig a pillanatig (09. 17. 0:58)
38 db MAP
4 db NO MAP
targyu jelentkezo level erkezett.
A levelek kuldoi:
MAP:
Szabo Andras
Kovesdan Gyula
Lazar Peter
Kokai Andras
Bekei Tamas
Csizmadia 'MFK' Geza
Lovasz Adam
ifj. Lukacs Gabor
Molnar Csaba
Antal Attila
Barna Istvan
Major Frigyes
Sandor Zsivanov
Tiszay Arpad
Deak Ferenc
MyChroLesLie
Zoltan Balogh
Bodrogkozy Gabor
Kucs Zsolt
Nagy Andras
Lukacs Peter
Tamas Horvath
PENTI
Bunny
Zozi
Norbert Dolnay
Zoltan Houdek
Balog, Laszlo
Kovacs Attila
Redei Balint
Peter Kovacs-F.
Nagy Tamas
Szabo Attila
Koltai Peter
DeeJay Encore
Gombas Julianna
Gyimesi Gábor
NO MAP:
Bence
Zoltan Homoki Nagy
Fulop Zoltan
Nagy Tamás
Varga Tibor listatarsunk csak terkepet ker, a talalkozora sajnos nem
tud eljonni. Termeszetesen neki is elkuldom.
Koszonom szepen a jelentkezeseket!
Tovabbra is kerek mindenkit, aki jon a talalkozora, es meg nem
kuldott "MAP" vagy "NO MAP" targyu levelet, tegye meg!
Az utbaigazito leiras lehet, hogy kesik par napot, de a jovo het
folyaman elkeszitem es el is kuldom a terkeppel egyutt, illetve
kozzeteszem a listan.
Soma
Jöhet ékezet!
|
+ - | elado wartburg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Meg mindig elado egy1979-es evjaratu Wartburg. Muszaki vizsga 2000.
novemberig, zold kartya 1999. novemberig ervenyes.
Iranyar: 75 000 Ft vagy kevesebb (csak vigye mar el valaki!), mely magaba
foglalja egy tovabbi 1/2 wartburgnyi alkatresz (karburator, fotengely,
elektromos gyujtas, stb.) arat is.
Erdeklodni Major Martonnal (06-20-911-9580 vagy 386-8318) lehet.
Udv:
Bence
|
+ - | Zasztava (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Van egy Zasztim, amit használtam rendesen és közben az alját el is
hanyagoltam ahogy illik.Az utolsó úton az egyik hátsó kerék felfüggesztése
kiszakadt, így a kocsi használhatatlan lett. Javíttatni nincs értelme, mert
amennyiért ki lehetne foltozni a kasznit, annyiért lehet venni egy használt
másikat. Arra gondoltam, hogy valakinek esetleg jól jönne alkatrésznek, és
akkor magán úton felvennénk a kapcsolatot és egyeztetnénk a részleteket.
KT.
|
+ - | Re: Magyar ipar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jövőre magyar gyártmányú harckocsit kell vásárolni ugyanebből a célból.
KT.
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> >>7. Ha suzukit veszel tamogatod a magyar ipart!!! :))))
> >Sot ha Raba-t (mondjuk Steiger) veszel, akkor tamogatod igazan
> >a magyar ipart! Pl. Phillips radioval.
>
> Ha mar tamogatunk: a csuklos Ikarus az igazi!
> De mar az sem sokaig...
>
> Udv, Lazar Peter
> mailto:
>
|
+ - | Fabia, Octavia - cseh arak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
mivel sokan kertek, raszantam egy oracskat az idombol, es
ellatogattam (bar csak virtualisan) Mlada Boleslavba.
Eloszor is a turelmetlenul vart Skoda Fabia:
"A Fabia rendkivul erett auto, figyelemremelto reszletesseggel van
kidolgozva. Peldaul az italtartot, amely ossze van
kotve a klimatizacioval, hutokent is fel lehet hasznalni. Termeszetes dolog
a kormany es az ulesek allithato magassaga,
a hattamasz, a futott elso ulesek. Nagyon jol oldottak meg az egyes
kapcsolok elhelyezeset, megvilagitasat, minden a
helyen van. Hosszu utakon jo szolgalatot tehet a fedelzeti szamitogep,
tempomat, elektronikus klimatizacio, muholdas
navigacios rendszer.
Az uj Fabia felszeretsege messze az osztalya felett van: elektrohidraulikus
kormanyrasegito, parkoloszenzorok, navigacios
rendszer, klimaval hutott italtarto stb.
Eloszor a Comfort es az Elegance verziot dobjak piacra, kesobb jon a Fabia
Classic. Mar a Classic felszereltsegu
Fabiaban is benne lesz pollenszuros szelloztetes es futes, kiszallaskor a
bekapcsolt lampakra figyelmezteto akusztikus
jelzes. Az interier fo jellemzoje a sok zseb, polc - a muszerfalban, a sofor
elott, a radio alatt, az ajtokban,
a kozepkonzolban. Mar a Classic verzioban is ott lesz a kormanyba epitett
airbag.
A Comfort verzioban megjelennek a kodlampak, az oldalso vedocsikok, a kocsi
szinere lakozott tukrok, az asszimetrikusan
osztott hatso ulesek, olvasolampak, a sofor ulesenek allithato magassaga.
Ezen kivul kromozottak lesznek a belso
kilincsek, meg tobb rakodohely lesz - az ulesek oldalara es hatuljara
kerulnek zsebek. Megjelenik a multifunkcionalis
fedelzeti szamitogep, elekromosan emelheto elso ablakok, szinezett uvegek,
kozponti zar biztonsagi rendszerrel.
Abban az esetben, ha ez a biztonsagi rendszer aktivalva van, az ajtot nem
lehet kinyitni sem belulrol, sem kivulrol.
A Comfort verzioban mar oldalso legzsakok is lesznek - keresre.
A legjobban felszerelt modell az Elegance elso latasra a vilagos, elegans
belterrel, nagyon minosegi anyagokkal tunik ki.
Sok a luxuselem, pl. automatikus klima az italtartokkal, sok a kromozott
elem, pl. a sebvalto teteje, a kezifek biztositogombja,
az ajtok biztonsagi gombja. Elektromos vezerlesuek az elso es hatso ablakok,
taviranyitasu a kozponti zar, futottek az
elso ulesek, futottek a tukrok es a szelvedomoso fecskendok. A tukrok el.
allithatoak."
A motorok:
5 benzin es 2 dizelmotorral kerul a Fabia a piacra. Minden benzinmotor
jatszva teljesiti az EU4 normat, amely 2005-tol lesz
ervenyben. Eloszor az 1.4 MPI/50 kW ,1.4 16V/74 kW, 1.9SDI/47 kW motorok
kerulnek piacra, azutan jon a tobbi.
1.0 / 37 kW (50 LE) 5000 min-1 fordulatnal, a max. nyomatek 84 Nm 3250 min-1
fordulatnal.
A Fabia kedvezo sulya miatt ez a valtozat 148 km/h sebessegre lesz kepes
max. 6 l/100 km fogyasztas mellett.
A kovetkezo az arany kozeput: 1.4/55 kW (75 LE) 5000 min-1 fordulatnal,
max. nyomatek 126 Nm při 3800 min-1-nal.
A legnagyobb sebessege 166 km/h, gyorsulasa 100 km/h-ra 13,8 sec,
fogyasztasa 6,4 l/100 km. Ez a verzio mar
automata sebvaltoval is kaphato lesz.
A csucsmotor a 4 hengeres OHC vezerlosu 2.0 literes 88 kW/120 loeros Flino
tengelyes motor lesz.
A legnagyobb sebessege 195 km/h, gyorsulasa 9,8 lesz.
A legtakarekosabb az 1.9 TDI Pumpe-Düse-System lesz. Teljesitmenye 72 kW (98
LE) 4000 min-1 fordulatnal,
a max. nyomatek 240 Nm 1900 min-1 fordulatnal. A max. sebesseg 183 km/h.
A Fabia teljesiti a legszigorubb utkozesi normakat, elolrol, oldalrol es
hatulrol is. Az ajtooszlopok rendkivul robosztusak,
az ajtok specialis merevitoket tartalmaznak. A motor ugy van elhelyezve,
hogy utkozeskor nem csuszik a kabinba. A
pedalok szinten kifele csusznak, hogy ne veszelyeztessek a labat. Az
uzemanyagtartaly specialisan van vedve, hogy
utkozeskor ne kerulhessen ki belole uzemanyag - a motor fele sem, egyes
aramkoroket automatikusan blokkol es automatikusan
bekapcsolja a veszjelzot.
A Fabiat uj fejlesztesu immobizer vedi, a zar uszokodos, mely minden
inditaskor ujra generalodik, igy masolt kulccsal
a kocsi nem indithato. A karosszeria szama jol lathato a szelvedo alatt, ami
elosegiti a kocsi gyors identifikaciojat.
Interier: http://www.autonews.cz/obrazky/foto/767.jpg
Exterier: http://www.auto.cz/fabia/index.phtml
Skoda Fabia - az arak cseh koronaban
Fabia Classic 1,0/37 kW - 249.900,-
Fabia Classic 1,4/50 kW - 279.900,- *
Fabia Classic 1,9 SDi/47 kW - 339.900,- *
Fabia Comfort 1,4/50 kW - 314.900,- *
Fabia Comfort 1,4 16V/74 kW - 379.900,- *
Fabia Comfort 1,9 SDi/47 kW - 374.900,- *
Fabia Comfort 1,9 TDi/72 kW - 414.900,-
Fabia Elegance 1,4/50 kW - 379.900,- *
Fabia Elegance 1,4 16V/74 kW - 444.900,- *
Fabia Elegance 1,9 SDi/47 kW - 439.900,- *
Fabia Elegance 1,9 TDi/72 kW - 479.900,-
* bemutato modell
Mar nem birom. Bocs a fogalmazasert + hibakert, gyors forditas volt.
>>Az 1.4-es Octavia nalunk 385.000 Sk, ami cca 2.2 M
>Ez a 100 lovas mar? Gondolod, hogy szerelni fogjak akkor a 68 lovassal is,
es az lehet majd 2M Ft korul?
Nem, az 1.4 Octaviaban CSAK a 68 lovas van
Octavia LX 1,6 55 kW 374 900 //
Octavia GLX 1,6 55 kW 409 900 //
Octavia GLXi 1,6 74 kW 439 900 //
Octavia GLXi 1,6 74 kW * 535 900 //
Octavia GLX 1,9 TDI 66 kW 484 900 //
Octavia SLXi 1,8 92 kW 559 900 //
Octavia SLXi 1,8 92 kW * 616 900 //
Octavia SLX 1,8 110 kW 599 900 //
Octavia SLX 1,8 110 kW * 656 900 //
Octavia SLX 1,9 TDI 66 kW 554 900 //
Octavia SLX 1,9 TDI 81 kW 609 900 //
Arak szlovak koronaban.
Uj Octavia:
Octavia LX - 1.4MPI/44 kW 344800 ,- Kč
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 451149 ,- Kč ABS, Airbag,el.ablak
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 387900 ,- Kč metalfeny
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 400500 ,- Kč metal, el.ablak
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 425422 ,- Kč metal
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 396085 ,- Kč 2 x airbag
Octavia GLX - 1.6MPI/55 kW 386296 ,- Kč
Octavia LX - 1.6MPI/55 kW 362035 ,- Kč
Amugy nem vagyok egy Skoda rajongo, bar Octaviat vettem volna,
de ez az 1.4-es motor lerontotta a szememben az imidzset, ugyhogy
nem kell.
Csaba
|
+ - | suzuki futomu, olajnyomas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [International]
> A futomuvekre nem lehet panasz. .Sportos beallitottsag,alacsony fekves,jo
> kanyar
> stabilitas ,terepre azonban nem ajanlott.A gyari gumi es a felni Michelin
> ,amely
> onmagaert beszel .
Iiigen, ezt hivjak elvakultsagnak. Marha nehez am nem-flameelni, ha az
embert provokaljak. A Suzukinak rettenetesen elavult felfuggesztesei
vannak, aki ult benne, az tudja. Ugy raz mint a veszedelem, a rugozasi
komfort borzalmas, egy Golf GTI kutyafule a Swifthez kepest. Raadasul
minden feszessege ellenere meg be is dol a kanyarban, csuszashataron
meg kiszamithatatlanul bizonytalan. Aki mast mond, legyen boldog a 'sportos'
Suzukijaval, aztan ha majd egy kanyarban oldalazva lepattogott az utrol,
lehet, hogy elgondolkodik majd, hogy milyen egy normalis futomu.
Mar azt is nehez elviselni, amikor valaki a meghatottsagtol konnyes szemmel
dicsoiti a sajat, teljesen kommersz nepautojat. De amikor mar a
gyengesegeit is 'kisse' mas szinben tunteti fol, az egy kicsit idegesito.
> Felado : [Hungary]
>
> > > Kerdes: inditas utan egy ket mp.-ig nincs olajnyomasom
> > Rossz hirem van. Vagy csapagy (95%) vagy szeleptomitesnel (5%)
> > elfolyik az olajad.
> Nekem alacsony olajszintnel volt ilyen hibajelensegem.
Nekem pedig a hengerfejtomites ateresztesekor, amikor a hutoviz
osszekeveredett az olajjal, es nem volt eleg kenes. (Skoda 120)
> > Felado : Rakonczai Zoltan
>
> > valoszinuleg bement rajta egy szog.
> > aztan ki is jott. (hopp, rimelt :-)
> >
> > van valakinek tippje, hogy mit csinaljak vele?
>
> Dobd ki nyugodtan, csak ne az utra, nehogy masnak is kilyukassza a kereket.
> Udv, san :-)
Ez otos! :)))))))))))))))))))))))))))
Zoli
Nasfay Zoltan >
|
+ - | nyelvtan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
G.Laci:
>Ha mar nyelv (ugyanebbol a levelbol) :
>>Kerek mindenkit, egyet magyarazzon meg nekem, miert a
>>suzukisokkal es az astrasokkal kerulok az utakon erzelmi
>>konfliktusba?
>A Suzuki nem nagybetu, meg a BMW, s talan az Astra is?
>Akasztjak a hohert?:-)
>Jo nem nyelveszkedem, mert nem ertek hozza, csak a poen
>kedveert irtam...
Bocsi, de ez ongol volt. A Suzuki, Astra stb nagybetu
(tulajdonnev), de a suzukis, astras atb. kisbetu, mert --
az -s kepzo miatt -- koznev.
Udv
Stevie {skodas]
|
+ - | kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Felmerult a kodlampa hasznalatanak kerdese. Bar rengeteget
autozom ejszaka orszaguton, de a szembejovok bekapcsolt
kodlampaja nem szokott zavarni. (Az elottem menok hatso
piros kodlampaja annal inkabb.) Masok?
Ja, es ha mar lampa. Valaki irta, hogy 100/120-as izzoja
van a fenyszorojaban. Az meg hogy lehet? Hol lehet ilyet
kapni? Van-e ertelme? Nem sul ki a szeme? (marmint a
szembejovonek)
Udv:
Stevie
|
+ - | Re: rajzoljunk autot ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az en autom szembol:
_______
_/_______\_
(OO=[|]=OO)
[]=======[]
Felismertetek ?
Bar igaz, ez csak 2 ajtos :)
BZS
|
+ - | Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, csak egy rovid tortenet:
Tegnap delutan 1/2 6 korul, amikor a munkabol hazafele menok miatt
tenyleg eleg nagy a forgalom, az amugy is zsufolt Rakoczi uton, az
Astoriatol a Blaha fele tartva tortent a kovetkezo: fiatal, szoke :-)
leanyzo a nemtudompontosanmilyen Honda ketuleses zold sportkocsival
lassan poroszkal a kulso (egyebkent busz-) savban, majd megpillantva
egy telefonfulket, halali nyugalommal megall mellette (a sav
kozepen), veszvillogo ki, leany komotosan irany a fulke, es nekiall
telefonalni. Tole par meterre mellekutca, meg sem probalta, hogy
lenne-e ott hely.
Csak engem bosszant az ilyesmi, vagy masnak is felmegy ilyenkor egy
kicsit a pumpa? (Persze csak magamban puffogok, semmi egyeb :-))
Udv,
Viktor
|
+ - | Jok a gumik? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Mondjatok meg legyszives, hogy felszerelhetek-e (a rendor kotekedese nelkul)
a hatso tengelyre keskenyebb (155) gumikat, mint az elso tengelyen vannak
(165)? Ja, es a 155-osek /70-esek, az elsok simak.
Mar probaltam utananezni a Kreszkonyvben, a neten, de sehol sem talaltam ra
meg a valaszt.
Üdv: Bálint
|
+ - | Taxi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali megint!
Megneztem en is a Taxit. Nagyon tetszett! Egyre jobban kezdem kedvelni a
francia filmeket (Ronin is tuti volt)
Üdv: Bálint
UI: Nem kell valakinek HP LJ 5L-hez vadi uj, dobozos toner 10e Ft-ert?
(Bolti ara 17e Ft)
|
+ - | Kedves eset BMW-vel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Megihletett a multkori havas BMW-s sztori, elmeselem en hogy jartam:
Anno 1996, BMW E30 318i. Tel hirtelen eljove, 20 centi ho lehulla, auton
rajta felejtodtek a nyari gumik. Kis baratnomekhez menven megallapitottam,
hogy az utcajukba (foldut) nem kellene behajtani, mert igencsak nem jovok ki
tavaszig, igy a szomszedos utcaban (aszfaltos, tobbet jarnak rajta) alltam
meg. Este 10, indulnek haza, de nem tudok megfordulni. Nosza, induljunk meg
elore, van egy kb. 2m melysegu es kb. 150 m hosszu "katlan" elore az uton,
de hat majd lenduletbol... :) Summa summarum a katlan mindket vegen
megprobaltam feljutni kb 10x, ebbol 7-8 alkalommal a "kocsi egyesben, sofor
kivul" technikaval, mig egyszercsak megindul az auto, Gezuka vegighasal a
havon, auto halad, rohog :) Es ekkor szembe jon vele egy terepjaro (asszem
Suzuki). Na az is jol betojhatott, ui. azonnal rukvercbe vagta magat, es
uzsgyi! Lenyeg, hogy a bajort kb. 300 m utan ertem utol szerencsere semminek
nem ment neki, a kitaposott vajat vezette egyenesen.
GezA
|
|