Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 436
Copyright (C) HIX
1999-07-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 benzinkut, olajiszap-olajadalek, matrica (mind)  55 sor     (cikkei)
2 BMW 320i (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Volkswagen szerelot keresek! (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Hivatasos gepkocsivezetok IQ tesztje (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Kozlekedes Egyiptomban (mind)  14 sor     (cikkei)
6 valamikor volt! (mind)  26 sor     (cikkei)
7 megeccer is! (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Elmelet VS Gyakorlat (mind)  96 sor     (cikkei)
9 re (mind)  42 sor     (cikkei)
10 Hutoviz, Simon Templar (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Baromkodas, kulfoldi viszonyok (mind)  24 sor     (cikkei)
12 Nagy Vizsgakerdes (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Hat rendben (mind)  13 sor     (cikkei)
14 olajiszap (mind)  15 sor     (cikkei)
15 matrica emil (mind)  14 sor     (cikkei)
16 va: csokoltatom a kamionosokat... (mind)  41 sor     (cikkei)
17 Flush (mind)  36 sor     (cikkei)
18 Vannak dolgok... (mind)  63 sor     (cikkei)
19 Kenoanyagok (mind)  39 sor     (cikkei)
20 Re: elmelet VS gyakorlat (mind)  28 sor     (cikkei)
21 Re: Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Re: elmelet VS gyakorlat (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Redei Balint (mind)  6 sor     (cikkei)
24 ismet kresz (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Hasznalt auto - Trabi 1.1 (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Hix matrica - nyugalom (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Re: Adasveteli szerzodes (#435) (mind)  7 sor     (cikkei)
28 Re: M7 (#435) (mind)  25 sor     (cikkei)
29 Re: Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (#43 (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Re: tobbfele- a kimaradt szambol :-) (#435) (mind)  14 sor     (cikkei)
31 adasveteli szerzodes (mind)  85 sor     (cikkei)
32 europai alagutteszt (mind)  52 sor     (cikkei)
33 Hutoviz leengedese Fiat Uno 1,3 D (mind)  30 sor     (cikkei)
34 Sertodes ne essek, tovabb irni tessek :-) (mind)  28 sor     (cikkei)
35 Viz leeresztes (mind)  56 sor     (cikkei)
36 RE: *** HIX AUTO *** #435 (mind)  12 sor     (cikkei)
37 RE: *** HIX AUTO *** #435 (mind)  14 sor     (cikkei)
38 olaj (mind)  33 sor     (cikkei)
39 Autok osszehasonlitasa (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - benzinkut, olajiszap-olajadalek, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> A Becsi uti benzinkutat, ezekutan azt
> hiszem, alapos okkal nem ajanlod.

Nem ajanlom kevesbe, mint az osszes tobbit. Szerintem alapvetoen
az osszes kut at akarja verni az ember fejet, a Becsi uti Shell-kut
sem rosszabb, mint a tobbi. Csak egy a sok kozul. Amit leirtam, csupan
figyelmeztetesnek szantam, mert uj trukk volt, legalabbis szamomra.

> A helyes eljaras tehat szerinte: szintetikus olajnal _semmi_ !,
> asvanyolajnal a csere elott a regi olajba a kutaknal kaphato adalekot
> betenni /javasolta a FLUSH feliratut/, es ezzel atjaratni a motort, a
> motorolaj teljes felmelegedeseig! /Mert ugye a viszkozitas erosen fugg a
> homerseklettol/. Ezek utan johet az olajcsere, a regi igy kihozza a trutyit
> magaval, de mindenkeppen ajanlott ilyenkor nem csak az olajszurot cserelni,
> hanem az esetleg erintett tobbi szurot-szelepet is megnezni.

Nagyszeru! Tehat, hogy ketszeresen is tisztan lassak: a mostani asvanyi
olajba toltsek 'Flush' adalekot, jarjak egy kicsit vele (tenyleg: kb. 
mennyit? 
Olajnyomasmerom ugyanis nincs...), aztan csereljem le a regi olajat
szintetikusra, es onnantol kezdve soha nem lesz lerakodas?

Ehhez kapcsolodva ujabb adalek-kerdes: az adaleknak mindegy, hogy
asvanyi vagy szintetikus olajba toltom? (Ez most konkretan a Yahni altal
javallott Militec-1-re vonatkozik, de ugy altalaban is erdekel, ha esetleg
megsem olyat akarnek hasznalni majd.)

A 'Flush'-on belul milyen adalekot kell venni az atjaratashoz? Konkretabb
megnevezese nincs? Esetleg valami javallott marka, vagy hasonlo? 

> Tapasztalat nincs, de a sracok allitasa szerint nem hagy bent tobbet, mint
> a leeresztes, aggalyos csak az uledek lehet, de lasd a fentieket :-))

En is ezt hallottam. Magancelra is lehet venni kb. 5e forintert ilyen
szivattyuzo-gepet, de nem eri meg, mert az uledeket nem szivja fel.
Ennyi nekem mar eleg volt ahhoz, hogy nagyon gyorsan elfelejtsem.

> Felado : Szabo' Ka'roly
> Kerdes: Az  emilcim se legyen rajta ? Nekem mindegy,
> csak gondoltam hatha valakit erdekel a dolog, meglatja a parkolo
> auton a matricat, es mar 1 emberrel tobben is vagyunk.

Huha! Tenyleg! Ez roppant fontos lenne... oszinten szolva termeszetesnek
vettem hogy rajta lesz, es fel sem tunt, hogy az abrarol hianyzik!
Kellene az a cim, nagyon is lenyeges, hogy reklamozzuk a listat.
Maskulonben (bar eddig atlatszot szerettem volna) en is feher alapura
szavazok, zold szin nelkul. Az igenylistan nem szerepelek, ugyhogy 
en is beneveznek egyre!

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - BMW 320i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetfon sikerult vegre bevasarolnom egy 7 eves tip-top 320-as BMW-t. :)
Szeretnem Toletek megkerdezni, hogy tudnatok-e egy normalis, nem tul draga
szervizt ajanlani hozza, a tapasztalaitok alapjan. Minden jo tippnek nagyon
orulnek!

Koszonettel: Karesz
+ - Volkswagen szerelot keresek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adva vagyon a feleségem 1983-as, 1.1-es benzines golfocskája.
Gyorsításkor torpangat a picike, alapjárat bizonytalan, könnyen lefullad.
10-es CO-val lehet vele közlekedni. Ha leviszem 4-4,5-re (az
engedélyezett), akkor gyakorlatilag nincs olyan beállítás, amivel működne.

Majdnem minden ki van cserélve, meg van mérve. Felsorolás a teljesség igénye
nélkül:
karburátorcsere (ettől nem javult)
szívócsonk tömítés (ettől javult valamelyest, át volt égve)
AC Pumpa (benzint is nyomogatott az olajba)
Osztófej, gyújtás rendben
Alapjárati mágnesszelep közvetlenül a trafóról kap áramot (valami változik)
gyorsítómembrán csere
légszürö naná
 ....
aki tud szerelőt megfelelő műszerezettséggel és lényeglátással megáldva
(nemcsak tüneti kezelésekre képes), kérem jelezze telefonon vagy mail-ban!

köszi előre is!



Zsolt (30) 952 4231
+ - Hivatasos gepkocsivezetok IQ tesztje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy magyarorszagi szallitassal foglalkozo kft-nel a tobbsegi
tulajdonos kezdemenyezte a gepkocsivezetok "atvilagitasat".
A felmeres utan eleg nagy titkolozas kovetkezett.
Talan mert jol sikerult.
Bocs a hivatasos gepkocsivezetoktol, a .......kft-nel !

Peter.
+ - Kozlekedes Egyiptomban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kairoban sok a Felicia, Lada, Polski
Fiat, lattam Wartburgot is :-)

En meg 92-ben 1 db Trabantot. Latvanyos volt, mert okadta a 
fustot, es iszonyu hangja volt.
Nekem meg az is tetszett, hogy a varosi buszok nem allnak
meg a megalloban, csak kicsit lassitanak... Az emberek furtokben
kapaszkodva lognak az ajton kivul.
Stopposok utaznak a kamionok tetejen, de minket beengedtek a 
fulkebe :)
Utaztunk olyan buszjaraton, ami nem aszfalt uton ment, 
hanem csak ugy a koves-homokos sivatagban.
Nekem nagyon tetszett az egesz. Meglepo es mulatsagos :)
Udv: Po:li
+ - valamikor volt! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hy Mindenkinek!

Meg csak most iratkoztam fel a HIX-re. Ahogy eszrevettem
egyesek mocskolodni tudnak.
inneto:l  - nak:
Latom te hiszel, a tudasoddal kapcsolatban viszont ketsegeim
merultek fel. Ezt azert is mondom, mert ha olyan okos
lennel, akkor megmagyaraznad amit elhiszel. Te is olyan kis
fa**kalap vagy mint az a HAYABUSA-s gyerek, aki neha megnez
egy HIX AUTOT es akivel nem ert egyet azt maris lehulyezi.
Ha meg olyan okos vagy, es bator akkor azt a visszakuldott
levelet mert nem kuldted el megegyszer? Mert nem volt ilyen
konnyed hangvetelu, ki a fa**t erdekel milyen a hangvetel.
Kuldd el, tudod, hogy okkuljanak a listatagok. Mar rajottem
a miertre. Azert vagy ilyen, es azert szorod a szart masra,
mert magadtol nem tudnal egy ertelemes, tényekkel
alatamasztott mondatot irni. Szoval ha legkozelebb valakinek
ellentmondassz akkor ahhoz kozolj legalabb szakirodalmat.
Az AUTO EXPERT meg tenyleg megbizhatobb, meg nalad is. Az
legalabb magyarazatot is ad (amikor szukseg van ra).
Lehet hogy en is csak annyit tudok hogy azt mondom a
masiknak, hogy hulye vagy, de en legalabb nem irok addig mas
ellen amig nincs minden a kezemben a bizonyitasra.
Asszem ha ez igy folytatodik, akkor le is iratkozok.

na csá: Dolphee
+ - megeccer is! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenkinek!

!!
Ha jol emlekszem teirtad:
>Persze a turbos csodadizeleddelkitorolheted a segged, meg
csikorgathatod a gumidat  >23-ikban is, ha melledallok az
1300-as Hayabusammal ...
Es te nem torolheted ki a seggedet az 1300-as Hayabusaddal,
ha azt a buszt kene elvontatni, amit az a "csodadizel"
elvontatott. Mert ez a "csodadizel" elvontatta az osztrak
nyugdijasokkal teli kirandulobuszt es ugy gyorsult mint egy
trabant, és ment 70-el. Ha ezt Teeby nem irta volna le hat
akkor en megtettem. Ha meg leírta akkor ugyis tudjatok.
Legkozelebb gondolj bele mirol is lehet szo es azutan irj
valaszt kedves .

na csa: Dolphee
+ - Elmelet VS Gyakorlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Balazs irta:
<Felado :  [International]
<Temakor: elmelet VS gyakorlat ( 25 sor )

 
<Nagyon  egyetertek azzal amit az altudomanyrol irtal.  Mar  akartam en is
<irni, hogy rengeteg dolog van az autozasban (is) amit nem lehet/nem erdemes
<szamitasok utjan modellezni. Sokan sokszor hajlamosak belemeni mindenfele
<bonyolult szamitasba es teljesen teves eredmenyeket le vonni belole.
Majdnem
<megpusztultam a nevetestol meg egy-ket honapja, amikor valaki kiszamolta a
<kocsi tomegebol es meg egy-ket adatbol hogy mekkoranak kell lennie a
<fekdobok atmerojenek de ez csak a legdurvabb eset volt. 
<Nem hiszem, hogy az autogyarak igy terveznek az autoikat. Persze aki meg
nem
<latott eleteben egy szetszedett motort, sebessegvaltot es sok jol eladhato
<autosujsagot olvas (amelyeknek legtobb esetben csak a marketing erteke
<jelentos, muszakilag kvazi semmit sem ernek), esetleg tul sokat jart fizika
<eloadasra könnyen beeshet ebbe a hibaba. A mernoki munka nagyobbik reszet a
<szamitgatasokon tul a kiserletezes teszi ki, az itt meg reszelunk rajta egy
<kicsit hatha attol jobban megy a jellemzo. 

<Szumma szummarum nem akarok senkit sem megserteni de azert nem szabad
atesni
<a lo tulso oldalara.
 
Hat Balazs nem akarlak en sem megserteni, de abbol amit irtal kiderül, hogy
Neked biztosan nincs diplomad (ha netan van akkor biztosan nem Gepesz). Ha
lenne nem irtal volna ekkora badarsagokat. En nem a nevetestöl pusztultam
majdnem el az irasod lattan, hanem a szomorusagtol. Van meg ember e földön,
aki azt hiszi, hogyha latott mar par Autot szetszedve, akkor ö mar egy ujat
is tudna epiteni! Az epitenit nem ugy ertem, hogy mar meglevö alkatreszekböl
összerak egy ujabb takolmanyt. Bar ha mar erre a szintre egyszer majd
eljutsz, akkor mar tudni fogod, hogy ezek nem olyan egyszerü dolgok mint te
azt kepzeled. 
Mit gondolsz, hogyan keszül el egy uj auto? Ha az elödjevel kevesen mentek
falnak, akkor biztos jo a fek?!, söt meg kisebbre is vethjük mert igy
könyebb lessz az auto, es akkor persze hogy eleg a kisebb fek is? Egy uj
nagyobb kamionra mennyivel nagyobb feket rakjunk?, annyival ahany centivel
hoszabb?, ahany kiloval nehezebb?. Ha kiprobaltuk es nem jo, mert neki
mentünk vele a falnak, akkor rakjunk ra nagyobbat?, alakitsuk, konstrualjuk
at a teljes futomüvet az uj, nagyobb fekhez?, vagy mondjuk azt, hogy
gyerekek ezzel korabban kell elkezdeni fekezni???????? Hüüüü de nevetseges
ugye???

<En a kocsim tuningolasa elott beszelgettem olyan emberekkel akik gepeszetet
<tanitanak az egyetemen es olyanokkal akik gepmuhelyben dolgoznak, es
<gondolom nem ketseges ki tudott ertekelheto tanacsokta adni. 

Ehhez a megjegyzesedhez viszont ket dolgot is hozzafüznek. 
1.Ha jartal volna egyetemre tudnad, hogy ott az oktatas celja nem
tunningolas, tunningszakemberek kepzese. Ennek ellenere ha vetted volna a
faradsagot es megkerested volna (mert van) azt az oktatot, akinek ez a
szakterületebe ez beleesik (itt nem gepeszetet oktato szakközepiskolai
tanarra gondolok, (bar nem kizart az sem, ha erdekli ö is tudhat legalabb
annyit)), biztos hogy ö is tudott volna legalabb olyan tippeket adni, mint
azok a szakik, akik mar valahol lattak olyan valakit, aki mar latta azt hogy
ezt hogyan csinaljak. A teljes igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy vannak
nagyon jo szakemberek, akik ha kepesek lettek volna elvegezni egy egyetemet
(itt ugyanis nem csak reszelni tanitanak), nagyon jo mernökök  lettek volna.
Az ellenkezöje szintugy igaz, vannak olyan mernökök, akik nincsenek a
szakmajuk magaslatan (de, ök biztos, hogy nem is nyitnak tunning mühelyt).
2.Soha nem GONDOLKODTAL meg el azon, hogy a Forma 1-es, GP, DTM versenyek
közvetitesekor a boxokban miert mindig csak mernököket lehet latni, a
gumicserelö es ablakmoso sracokon, csinibabakon kivül? Gondolod hogy ezek az
emberek is ugy allnak hozza a gepekhez, hogy gyertek fijjuk reszeljünk iten
ma le egy kicsit, hatha jobb lessz?, vagy hivnak egy Trabi, Zsiga
tunningmestert es tanacsot kernek töle? Pedig lehet hogy egy ket alkatreszt
meg sem ismerne mar ezeken a gepeken, nem is sejtene, hogy mi mire valo!

Meg egy utolso megjegyzeskent azt tennem hozza, hogy egy atlagosan okos
ember mielött ir, vagy mond valamit meggondolja azt. Gondolkodjal el azon,
mi lenne a vilagbol, ha a tervezök minden gepet, epületet probalkozasok
soroztaval epitenek meg. Hany felhökarcolo, hid, villamosvezetek,
hidraulikus pres, atomerömü, stb. dölt volna össze, robbant volna
fel???????????????????

A sok autosujsag (ezek között is akad komoly müszaki hatterrel rendelkezö,
bar igaz hogy nem mind az) mellett, nyugodtan nekiallhatsz ha erdekel rendes
müszaki könyvek (Jurek: Automobilok, Tochtermann-Bodenstein: Gepelemek,
Dioszegi György: Gepszerkezetek meretezesi zsebkönyve, stb.) olvasasanak, es
ha mar megerted azt ami ezekben a könyvekben le van irva, mar nem fogsz
többet ilyen tudatlansagot sugallo levelet irni. Söt ha nagyon megteszik az
amit ezekben a könyvekben talalsz, es nem vagy lusta hogy tovabbkepezd
magad, elöbb utobb eljuthatsz egy autogyar tervezö reszlegebe is, mint
tervezö!!!!!!!!!!!!!????????????????

Bocs mindenkitöl, ha egy kicsit hosszu voltam, de ekkora tudatlansag mellett
nem lehet elmenni szo nelkül.

Hello!

Ivan
(egy mernök)
+ - re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csao! Rolo le.
> --
> >>>> Simon Tëmplar <<<<

na nemar!
en is megkaptam, hogy "fizikaora mikor volt?" :)

------

> Hát senki nem akar segiteni ! Meg senki nem valaszolt.....

talan mert senkinek sincs ilyen tapasztalata.
tippelni mindenki tud, de az pontatlan, es akkor
hamar megkapja az ember a szakbarbar cimket :)
en a hutoradiator aljan es a blokk oldalan keresnem
a csavart, esetleg a vizhomero gombajat kell kicsavarni.
tessek.
most pedig varom a leszolasokat, hogy a gombanak
nem atmeno furata van a blokkban. ;)

-----

A matrican NE legyen privat emil, de LEGYEN  .
NE legyen nemzetiszinu az "I" .

-----

> lattam az egesz
> Lada kinalatot, [...] _szerintem_ egy nagy NULLA.

nem tudom, ki vesz uj ladat.. regit lehet venni
a feeling miatt, NIVAt szuksegbol (terep), de
ujat venni milliokert.. hiszen szovjet ! 
a 2107 volt az utolso, amivel foglalkozni volt erdemes.
(az legalabb tradicionalis kocsi: motor elol es hosszaban, 
hajtas hatul). Uj lada arabol szazszor jobb pareves
hasznalt akarmit lehet venni. Ugyanez vonatkozik nehany
mai tipusra is (szinten keletiek csak "tavolabbrol"), de
inkabb nem irom ide a tipust, mert "kapok". :-)

z.
2103
+ - Hutoviz, Simon Templar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pali, ha bajod van miért nem keresel meg magánlevélben?
A pontos megoldást ugyan nem tudom, de azt igen, hogy ha a hűtőradiátor alján
 található hőmérsékletgombát kitekered akkor fél liternél több folyadék 
nehezen marad benne. Azt pedig a hengertömb alján található egy-két csavar 
valamelyikével le tudod engedni. Legolcsóbb (2xx forint) MOL kutakon kapható 
a CRC/CAR hűtőtisztító adalék, feltöltöd tiszta vizzel jár vele 
féltankolásnyit leengeded és utána bele a legalább -25-re kalaibrált 
hűtőfolyadékot. Írják a légtelenítést is (motor felső részén + 
fűtőradiátornál + hűtőrad.) van egy-egy csavar, de ha ezek beragadtak akkor 
dont worry töltsd tele: első autópályamenetnél kitekeri belőle a buborékot 
(1/2-1L utánafér, légy séren!) a vízpumpa.
Mesélj, mi történt a mediterrán klima gyöngyével;-)?

Simon abba ne hagyd, szívesen találkoztam az írásaiddal, mégha néha nem is 
volt időm elolvasni. Utóbbi idők talán legjobb hozzászólója voltál!



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Baromkodas, kulfoldi viszonyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Altalam eddig nem eszlelt  tapasztaltam tegnap
a 4-es fouton, hazafele menet. Kb. 80-as tempoval haladok, amikor
a velem szemben halado autobol egy *jopofa* haver egy szem 
meggyet hajitott a kocsim fele. Gondolom, a nyitott ablakon akarta
volna bedobni, de ugy sikerult neki, hogy pont az ablakkereten
koppant, es abban a pillanatban szanaszet froccsent mindenfele,
tobbek kozott a ke'pembe, meg a gatyamra is jutott belole.
Szerintetek mit lehet ilyenkor az anyazason kivul csinalni?

Más.
O:ru:lo:k Csaba ) irasanak az egyiptomi 
kozlekedesi viszonyokrol. Jo lenne, ha tobben is irnanak mas
orszagokban szerzett vezetesi tapasztalataikrol. Korabban olvastam
mar itt az AUTO-n olaszorszagi elmenyekrol, de egyeb helyeken
szerzett benyomasokra is kivancsi lennek. Mit szoltok hozza?
(Ha van erdeklodes, en az uj-zelandi kozlekedesrol tudnek irni
nehany dolgot ;-)

Udv, Lazar Peter


mailto:
+ - Nagy Vizsgakerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki olyan helyet, ahol nagyon elnezo a vizsgaztato?

Bp. es kornyeke elonyben, maganba johet, eleg egy szam es felhivlak.

Balazs
+ - Hat rendben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Simon!


Szerintem ne add fel ilyen konnyen.
Azert is irjal.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - olajiszap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All
Zoli

>hogy en mindenkeppen meg szeretnek szabadulni az iszaptol, es
ha ennyire idegesít akkor szedd le a karterdeklit alulrol, es mosd ki, majd
szarazon rakd fel.
Egyebkent en az ekszijjal vagyok igy...majdnem minden honapban cserelem.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - matrica emil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All

>Kerdes: Az  emilcim se legyen rajta ? Nekem mindegy, ...
Hat persze ez nem lehet kerdes!!! az egyik legjobb marketingfogas!!!




Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - va: csokoltatom a kamionosokat... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ne autozz 90-el ott ahol 60-al szabad.
> Aki nem akarja, hogy toljak, az rakja ki az indexet jobbra.
> A legtobben ott fognak hagyni. Ha tovabb tol, akkor pedig enyhe
> jobbra huzodas. Ha ez sem eleg, akkor nagyon finoman gazelvetel.
> Ezeket a lepeseket a legelejen kell megtenned. 

Teljesen egyetertek. Akik ilyen "tolast" kezdemenyeznek, 
altalaban ugyis rohanni akarnak es ha lehet, azt meg is 
teszik... IMO jobb, ha hagyjuk oket, had menjenek...

> Gyorsulni egy marhasag. Aki tol, az 10-20 km/oras toblettel nem
> fog megelegedni. 90 es meg 10-20 az mar sok. Megelozni pedeig
> nehezebben tud. Azert meg nem vertek meg senkit, mert a 60-as
> tablanal 60-al ment. Be sem all moged, hanem elsopor melletted.
> Maximum vicsorog - na bumm. Hamarabb es kisebb sebessegnel oldodik
> fel a problemas helyzet.

Ez az! Valaki egyszer, korabban azt irta: hagyni kell, had 
rohanjon, hamarabb eri el a sajat halalat :-((( Sok igazsag van 
benne, de ami meg ennel is fontosabb: elhagy engem, nem 
engem veszelyeztet, akarmilyen gubancos helyzetbe is 
keveredik, abba mar en nem vagyok benne... Lehet ezt vitatni, 
de ekinek fontos hogy nyugodtan audjon, hogy a kocsijat ne 
torje ossze, netan a csaladja testi epsege is, annak talan ez 
fontosabb mint a "macho" "padlo'ga'zaskoda's"... :-)


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay

P.S.: A subject-tel ugyan nem ertek egyet de nem valtoztattam 
meg... Szerintem felszines "kamionoskok"-rol, "ceges 
kisteharautosok"-rol beszelni (bar lehet, keveset autozom 
orszaguton... :-) Sok baromarcu autozik es szinte mindig 
turelmetlenek _vagyunk_. IMO ennyi...
+ - Flush (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]


>asvanyolajnal a csere elott a regi olajba a kutaknal kaphato adalekot
>betenni /javasolta a FLUSH feliratut/, es ezzel atjaratni a motort, a
>motorolaj teljes felmelegedeseig! /Mert ugye a viszkozitas erosen fugg a
>homerseklettol/. Ezek utan johet az olajcsere, a regi igy kihozza a trutyit
>magaval, de mindenkeppen ajanlott ilyenkor nem csak az olajszurot cserelni,
>hanem az esetleg erintett tobbi szurot-szelepet is megnezni.

Jo kihozza, de mi marad benne. Szerintem mit tartalmaznak a flush anyagok?
Eddig ugy tudtam az olajtarsasagok pont ezert nem ajanljak a flush
anyagokat, mert a kenoalajaik minoseget rontja a bennmaradt alkohol,
petroleum stb. 
Szerintem a szintetikus olaj hasznalata sem mindig ok. 

>>Es egy masik, ehhez kapcsolodo kerdes: erdemes-e egy egyebkent
>kifogastalan motorba valamilyen jo minosegu adalekot tolteni, ami
>jobban vedi a mozgo alkatreszeket?
>Nalunk /marmint az Aralnal/ tudtommal barmifele adalek hasznalata az
>egyebkent letezo minoseggarancia elvesztesevel jar.

Persze, de akkor eletbe lep a masik ceg termekfelelossege. 


>Tapasztalat nincs, de a sracok allitasa szerint nem hagy bent tobbet, mint
>a leeresztes, aggalyos csak az uledek lehet, de lasd a fentieket :-))

Meg nem szippant ki megse mindent, mert nem szoktal ilyen helyen negyed
orat varni, amig fentrol lejon az olaj. 

De teljesen jo ha pl ut kozben vagy, vagy nincs idod elmenni a normal
olajcserehelyre.


Yahni
+ - Vannak dolgok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most mar en sem bírom tovabb.

>Nagyon  egyetertek azzal amit az altudomanyrol irtal.  Mar  akartam en >is
>irni, hogy rengeteg dolog van az autozasban (is) amit nem lehet/nem >erdemes
>szamitasok utjan modellezni.

>Majdnem
>megpusztultam a nevetestol meg egy-ket honapja, amikor valaki >kiszamolta a
>kocsi tomegebol es meg egy-ket adatbol hogy mekkoranak kell lennie a
>fekdobok atmerojenek de ez csak a legdurvabb eset volt.

Technikus minosito vizsgatetel. Meghozza allamvizsga!
Orszagosan elfogadott a miniszterium altal meghatarozott tananyag.
Kedves Kreiter Balazs nekem ez a vegzettsegem, ugyhogy elarulom, nem
kimondottan a kocsi tomegebol, de nehany erokaros szamitasbol ki lehet
hozni. Es ehhez pl. szerintem nem sokat kell modellezni.
Vajon egy legfekszerelvenyhez tervezett fekdobon mit modellezel?
Csupan szamitas kerdese, egy normalis biztonsagi tenyezovel torteno
beszorzas utan kesz is a dolog. Ezt nem mondtak a foiskolai tanarok?

Van megegy.
Mikor lesz a talakozo?
Ugy dontottunk elmegyunk a TDI golffal. Az 1.9-el.(I-es golf)
Ott aztan a nagyokos szamolgatos modellezos kritikusok megnezhetik a
motrot, meg azt, hogy mit tud.

A kolleganak irom aki jott Ovar felol Gyor iranyaba.
Abda es Gyor kozott, es Mosonmagyarovarig is van sok korlatozo tabla,
amit az utepitok hagytak ott. Sajnos ez sok embert megteveszt akik
ritkan jarnak arra. Es akik gyakrabban azokat meg idegesiti ez.
Mert egy felesleges korlatozas van kiteve, ami valojaban nincs is
ervenyben. (de ha kint van a tabla akkor azert be kell tartani).
Sajnos ilyenekbol is vannak konfliktusok.
En peldaul ugy vezetek ahogy a kisiskolasok szitujaban irta valaki a
tegnapiban.
A mi utcankban sok kis gyerek van es gyakran kirugjak a lasztit az utra.

Ismet erdekes eszrevetel, a nagyokos gyakorlatias modellezos urak miert
nem tudnak segiteni Szucs Pal-nak?
Talan megint en adjak tanacsot?

Kedves Pal nezd meg a hutot a kocsi orraban. Lehet, hogy van egy
leeresztocsavar, vagy egy csap rajta. Ha nem akkor valamelyik vizcso
csatlakozasnal van egy csavar, vagy kiveszed a vizpumpat.(de azt inkabb
ne)
Leszerelsz egy vizcsovet (gumi). De mindket korrol le kell, mert azt
hiszem a fiat dizelek ket kis korbol vannak. Az egyik korre a huto
aljabol folyik a viz. Igy azt is le tudod ereszteni.
Csak vigyazz valami tepsibe, vagy bodonbe ereszd, mert kornyezetkarosito
anyagokat tartalmaz.

Szoval udvozlok minden "gyakorlatias", modellezos, stb. listatagot.
A tobbieknek meg minden jot!
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - Kenoanyagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Mindenfele modellezes, es kiserletezes nelkul irom ezt a temat.
Az altudasom legjavabol. Es egy konyvbol.
Bohner-Gscheidle-Leyer-Pichler-Saier-Schmidt-Siegmayer-Zwickel irta
Gepjarmuszerkezetek cimu konyvbol (2. kiadas).
Muszaki Konyvkiado Budapest.
"A munkaugyi miniszter a szakkepzesrol szolo 1993. evi LXXVI. torveny
4.§-anak (2) bekezdes d) pontja alapjan 3564/94. III. 21. sz. alatt
jovahagyta, bevezeteset az 1995/96-os tanevtol engedelyezte."
Remelem az okosTo'nik ebbe mar nem akarnak belekotni!

Kenoanyagok:

Eloallitasuk:
A kenoolajakat alkoto szenhidrogen vegyuleteket vakuumdesztillalassal
allitjak elo. Ugyanis normal desztillalas soran sok fel nem hasznalhato
vegyulet keletkezne.
Igy a folymat soran a forraspont nagymertekben csokken es a homerseklet
350°C alatt marad.
Ezutan a kenoolaj desztillatumbol oldoszeres, savas, deritofoldes
tisztitassal eltavolitjak a nem kivanatos vegyuleteket. Az igy nyert
alapolajokhoz adjak az adalekokat, hogy a tulajdonsagokon javitsanak.
A kenozsirok felig szilard kenoanyagok. Ezeket femszappanok
asvanyolajokban torteno suritesevel allitjak elo.
A szilard kenoanyagok kozul leggyakrabban a molibden-diszulfidot
alkalmazzak, MoS2, es a grafitot, ami tiszta szen.

Folytatas kovetkezik a tulajdonsagokkal roviden de erthetoen.

Mindenkinek biztonsagos kozlekedest.
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - Re: elmelet VS gyakorlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nagyon? egyetertek azzal amit az altudomanyrol irtal.? Mar? akartam en is
>irni, hogy rengeteg dolog van az autozasban (is) amit nem lehet/nem
erdemes
>szamitasok utjan modellezni. Sokan sokszor hajlamosak belemeni mindenfele

>Nem hiszem, hogy az autogyarak igy terveznek az autoikat. Persze aki meg
nem
>latott eleteben egy szetszedett motort, sebessegvaltot es sok jol eladhato
>autosujsagot olvas (amelyeknek legtobb esetben csak a marketing erteke
>jelentos, muszakilag kvazi semmit sem ernek), esetleg tul sokat jart
fizika
>eloadasra k?nnyen beeshet ebbe a hibaba. A mernoki munka nagyobbik reszet
a
>szamitgatasokon tul a kiserletezes teszi ki, az itt meg reszelunk rajta
egy
>kicsit hatha attol jobban megy a jellemzo.

No, ez igy nem teljesen igaz. A mernokok nem reszelovel a kezukben,
probalgatasos alapon terveznek. A cegek meglehetosen sokat koltenek a
mechanikai rendszerek modellezesere. Valoban rengeteg kiserletet vegeznek,
azonban utana megprobaljak megerteni, hogy az adott valtoztatas miert
javitott/rontott. Igy a kovetkezo modellekben ezeket a faktorokat mind
szamitasba veszik.
Ugyhogy hidd el, rengetek szaimtogepes modellezes es szimulacio elozi meg a
reszelgeteseket. Viszont a modellek es szamitasok meglehetosen bonyolultak,
es valoban nem a szines magazinok szintjen allnak.

G.
+ - Re: Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeretnem lecserelni a FIAT UNO 1.3D-men a hutovizet. Nem talalok semmi
>leeresztocsavart.
>Elore is koszi a segitseget
>


Kedves Szucs Pal!

Ne ijedj meg. A legtobb autonak nincs leeresztocsavarja.
Le kell oldanod a radiator aljan levo (nagy) gumicsovet.
Vigyazz, hogy ne legyen a csoben nyomas, es nelegyen forro
mert balesetet okozhat.

Udv
Andras
Toyota Corolla
+ - Re: elmelet VS gyakorlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta a következő üzenetben: ...
>T. Listatagok, kedves FX
>
>Nagyon egyetertek azzal amit az altudomanyrol irtal. Mar akartam en is
>irni, hogy rengeteg dolog van az autozasban (is) amit nem lehet/nem erdemes
>szamitasok utjan modellezni.
>Udv
>Kreiter Balazs
>S110R Coupe


Kedves Balazs!

Szerintem nem szabad a tudomanyossagot leertekelni. Erre pelda az en esetem:
Vadonat ujonan vettem at a LADA 21093-asomat. Normal menetben rangatott
fuldokolt.
Voltam vele a garancialis muhelyben, voltam vele szakszervizben, de nem
tudtak megcsinalni. Vegul ugy dontottem, hogy majd en megjavitom valahogy.
Nos a dolog két honapig tartott, es vegul fizikai szamitasok vezettek el egy
nagyon egyszeru tomitetlensegi hibahoz. Addigra tobbszor kicsereltem a
gyujtasrendszert kompletten, es a karburatorban mindent ami gyanus volt.

Udv
Andras
E=m*c2
+ - Redei Balint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Balint !

Irtam levelet Neked, nem valaszoltal. Nem kaptad meg, vagy szabin vagy ?
-- 
Udv:
Bunny
+ - ismet kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne.
Adott egy jarda, amin egy/tobb auto ugy all, hogy nem fer el a babakocsi,
csak nehezsegek aran.
Kovetelhet-e vmi. karteritest a tulaj, ha esetleg megkaristolom a
babakocsival a kocsi oldalat, mikozben atgyomoszolom azt az auto es a fal
kozott ?
A masik oldalrol nezve a dolgot, kerhetek-e en karteritest, ha a babakocsi,
es/vagy a ruham karosodik/piszkos lesz, mert nem tudtam attolni kenyelmesen
a gyereket az utca masik vegebe.

A'kos

Motto: nem csak az autoasoke a vilag, elobb-utobb mi is elhagyjuk a
jarganyt :-)
+ - Hasznalt auto - Trabi 1.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Ismet kerdessel fordulok hozzatok, mikozben megkoszonom ket tarsunk (Kocsis
Laszlo es Kerenyi Peter) eddigi segitseget.
Amirol meg szeretnek olvasni: eredetvizsgalat (a tegnapi hirlevelben volt
rola szo, de nem eleg reszletes) es a torzskonyv.
Ismerosommel beszelgettunk a kispolski esetleges vasarlasarol, erre
megkerdezte miert nem Trabi 1.1.  Tenyleg. Miert ne? Segitenetek egy-ket jo
tanaccsal?
Elore is koszi:
Chris
+ - Hix matrica - nyugalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet még rendelni hix matricát?

Megvan már milyen lesz? 
Ha lehet még ajánlani:
Szerintem felválthatná a H-betűt. Pl egy X alakú matrica rajta egy nagy
fekete H-betű. (összeolvasva: h-ix = HIX) És persze alul a Hix autó e.mail
címe. Aki a hixen van úgyis felismeri, aki meg nem annak úgyis mindegy. Ja
és jó lenne ha az ablakra lehetne ragasztani belűről.

Még valami, mindenki szídja a másik autóst itt a hixen. Arra kérek
mindenkit, hogy nem kell hősködni az utakon. Próbáljátok betartani a
szabályokat. Tudom, hogy mindenki autós megszállott - különben nem lenne itt
a hixen - de mind az autójának, és elsősorban magának lesz jobb, ha nem
200-al fog egy fának csapódni, vagy egy 150 kilós sumóbajnok látja el a
baját. Azért van a kresz, hogy betartsák. Tehát ha nem éltbevágó, ne
használjátok rodeópálynak az utakat. A korlátoltakkal való
ellenségeskedéssel pedig csak azt bizonyítjátok, hogy ti sem vagytok
különbek náluk! 

Üdv:
Tamás
+ - Re: Adasveteli szerzodes (#435) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csatlakozom az elottem szolohoz, jol jonne egy korrekt adasveteli
> szerzodes-minta, akar az AUTO-n, akar

Elonyomott, tobbpeldanyos szerzodesek kaphatok tudtommal
nyomtatvanyboltokban, de az Autoklubnal biztosan.

Ed
+ - Re: M7 (#435) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Tagnap jottunk vissza a Balatonrol. M7: dugo a Velencei-totol Erdig. Ez
> > meg nem meglepo (ekkor kellett volna athuzni a 70-esre, legkozelebb azt
> 
> En is akkor autoztam vissza, elarulom a 7-es ut is tokig tele volt. En
> a vegen atmenten a 6-osra arra a maradek par km-re, mert katasztrofalis
> volt a kozlekedes, az kongott az uressegtol, szerintem minimum 1/2 orat
> nyertem. Ja ez mar ejfelkorul volt, nem tudom Te mikor voltal. Azt nem

A maskor ket-ket es fel oras ut (150 km) este hettol tizig tartott aznap.


> A mi kornyekunk lelkes dudaszoval es mutogatassal honoralta, en meg azon
> filoztam csinalok kis fiola-bombakat, megtoltom kromofaggal, es legkozelebb
> az ilyenek motorhaztetejere dobom. 1-200e ft-ert mar gondolom ujrafestik
> a paraszt BMW-jet >:->>>>>>> Csak attol felek, hogy visszafroccsen, ugyhogy

En azon igyekeztem, hogy ne elem vagjanak be a szemetek, amikor a
leallosavon akadaly van. Igy viszont nagyon oda kellett figyelnem, nehogy
belemenjek az elottem menobe. Egyebkent voltak, akik igy is probalkoztak.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (#43 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hát senki nem akar segiteni ! Meg senki nem valaszolt.....

Nyilvan azert, mert nem tudja senki...

> Szeretnem lecserelni a FIAT UNO 1.3D-men a hutovizet es
> hogy nem tudom hol kell leereszteni a hutovizet a motorbol es a
> hutobol is. Nem talalok semmi leeresztocsavart. Aki tudja letszi

A Kadettnel a legegyszerubb a huto aljabol a ventilatort vezerlo gomba
kicsavarasa, de akkor marad benn egy csomo viz. A konyv szerint a
vizpumpat kell kiszedni a teljes leereszteshez.


  Ed
+ - Re: tobbfele- a kimaradt szambol :-) (#435) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A jogsi elvetele oke, de az autot hiaba zuznad be, altalaban nem az 'atlag'
> kategoria csinalja. Vagy a nagyon olcso autok, vagy /nagyon nagy szamban!/
> a 'nekem semmi nem draga' tipusu emberek...

En is igy gondoltam volna, de a tapasztalat az volt, hogy az atlagos autok
voltak a tobbsegben koztuk.


> Istvan, aki holnap megy a jogsijaert :-))

Most tanultal meg vezetni, vagy elvettek valamiert? ;-))


Ed
+ - adasveteli szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Próbaljatok ki hatha bejon !


GÉPJÁRMŰ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyrészről
név:				????????????????.
születési hely és idő:	????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.
mint Eladó (továbbiakban Eladó) , másrészről:
név:				????????????????
születési hely és idő:	????????????????
anyja neve:			????????????????
lakcím:			????????????????
szem. igazolvány szám:	????????????????
mint Vevő (továbbiakban: Vevő, együtt: Szerződő Felek) között az alábbi 
feltételekkel:

1.	Az Eladó kijelenti, hogy kizárólagos tulajdonosa az alábbiakban körülírt 
személygépkocsinak, valamint a személygépkocsi per -, teher - és igénymentes:
gk. típusa és gyártmánya:	???????????????..
forgalmi rendszám:		???????????????..
alvázszám:			???????????????..
motorszám:			???????????????..
forgalmi engedély száma:	???????????????..

2.	A Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy az Eladó eladja, a Vevő 
megvásárolja az 1. pontban körülírt személygépkocsit kipróbált és 
megtekintett állapotban.

3.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi rejtett 
hibájáról nincs tudomása, Eladó a Vevőt a gépkocsi állapotáról teljeskörűen 
tájékoztatta.

4.	Szerződő Felek az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi kölcsönösen 
kialkudott vételárát ???????? Ft-ban, azaz ??????????????????? forintban 
állapítják meg. 

5.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi jövőbeli 
esetleges meghibásodásáért felelősséget nem vállal.

6.	Vevő köteles jelen szerződés aláírásától számított 15 napon belül a 
megvásárolt személygépkocsi tulajdonjogát átíratni.

7.	Szerződő Felek kijelenti, hogy a jelen szerződésben foglaltakat 
megértették és tudomásul vették, azzal kapcsolatban kérdéseik nincsenek.

8.	A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos 
Polgári Törvénykönyv, a vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók.

9.	Eladó kijelenti, hogy jelen szerződés aláírásával egyidejűleg az adásvétel
 tárgyát képző személygépkocsi vételárát hiánytalanul átvette.

10.	Szerződő Felek az adásvételi szerződést, mint akaratukkal mindenben 
megegyezőt jóváhagyólag aláírták.

Budapest,1999. ??? hó ? nap






???????????????		???????????????	
 Eladó		 Vevő	



Tanúk:	
név:				????????????????.
születési hely és idő:		????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.	
név:				????????????????.
születési hely és idő:		????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.
(jelen adásvételi szerződés 3 db eredeti példányban készült)


SAMY
+ - europai alagutteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talan erdekel valakit az ADAC alaguttesztjenek eredmenye:

                                                            t
                                                            u"  t
                                                            z   u
                                        f           m       e   z
                                        o           e       s   e
                                        r           k       e   s
                                    f   g           u       t   e
                            a       o   a           l       i   t
                            l       r   l           e           i
                            a       g   o       k   s       l
                            g       a   m       o   i       e   o
                            u       l   f   l   m           v   r
                            t       m   e   e   m   l       e   g
                            r       i   l   a'  u   e       g   a     o
                            e   a       u   l   n   h   t   o   n     s
o     a                     n   l   a   g   l   i   e   u"  z   i     s
r     l                     d   l   d   y   o'  k   t   z   t   z     z
s     a                     s   a   a   e   o:  a   o   e   e   a     e
z     g                     z   p   t   l   b   c   s   s   t   c     s
a     u                     e   o   o   e   o:  i   e   e   e   i     e
g     t                     r   t   k   t   l   o   g   t   s   o     n
> =======================================================================
A     Plabutsch             -   ++  --  ++  +   +   o   ++  ++  ++    +
A     Schmitten             -   ++  --  ++  ++  o   o   +   ++  ++    +
A     Oswaldiberg           -   ++  ++  ++  ++  ++  -   o   +   +     +
A     Arlberg               -   ++  o   ++  o   +   --  ++  o   ++    o
A     Karawanken            --  ++  o   ++  ++  +   --  o   ++  +     o
A     Pfaender              -   ++  --  ++  o   o   --  +   +   +     o
A     Bosruck               -   ++  o   ++  +   o   --  o   -   ++    o
A     Gleinalm              -   ++  o   ++  -   o   --  +   -   ++    -
A     Roppener              --  ++  o   ++  o   o   --  +   o   +     -
A     Katschberg            --  +   --  ++  -   o   --  +   --  ++    -
A     Tauern                --  +   --  ++  -   o   --  +   --  ++    -
A     Felbertauern          --  +   o   ++  o   -   --  -   --  ++    --
F/I   Fre'jus               --  ++  o   ++  --  --  --  ++  ++  ++    o
F     Fourvie`re            +   o   ++  ++  --  o   --  -   --  +     --
CH    St. Gotthard          --  +   o   ++  o   ++  ++  ++  -   +     +
CH    Seelisberg            -   ++  ++  ++  --  +   ++  o   --  +     o
CH    San Bernardino        --  +   o   o   --  o   --  +   --  ++    -
CH/F  Grosser St. Bernard   -   ++  o   ++  --  --  --  -   --  ++    --
D     Michaelstunnel        -   ++  --  ++  o   +   o   ++  +   ++    +
D     Elbtunnel             -   +   --  ++  --  xx  +   +   xx  xx    xx

(xx = nincs adat, az uzemelteto nem vallalta a tesztet)
Forras: ADAC Motorwelt 7/1999

Udv,
marky
+ - Hutoviz leengedese Fiat Uno 1,3 D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok
Szia Sz. P.

>Szeretnem lecserelni a FIAT UNO 1.3D-men a hutovizet, nem talalok semmi
>leeresztocsavart.
Hogy hol van az a bizonyos leeresztocsavar azt en sem tudom, de ajanlanek
neked egy egyszeru , igaz lama megoldast a hutoviz leengedesi problemadhoz.
Keresd meg hol van a legmelyebben a huoviz gumicsove. Amikor megtalaltad
jegyezd meg es vedd le a kiegyenlitotartaly zarokupakjat es a futescsapot
nyisd ki. Old ki a legmelyebben levo hutoviz gumicso rogzitobilincset es
huzd le a csocsonkrol. Folydek kifolyasa utan told vissza a csovet a csonkra
es szorisd meg a zarobilincset. Ezutan tolsd fel a hutorendszert. Egy jo
tanacs csapvizet soha ne tegy bele. Inkabb javallom a lagyviz ( eso, vagy
tavi szurt viz ) ,  vagy a desztillalt viz hasznalatat. Ugyanis nem
vizkovesedik soha a rendszered. Sot a teli fagyalloval is feltoltheted a
hutorendszert, ugyanis a fagyallos hutorendszer forraspontja magasabb
homersekletu mint a sima vize.
En is - 35 C fokra belott hutorendszerrel kozlekedek a leggnagyobb

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Sertodes ne essek, tovabb irni tessek :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Templar.

Ez offtropic lesz
>Megkaptam a kulonbozo becsmerlo leveleket.
>Sajnos, oszinten be kell vallanom, en sem tudok mindent.

>Tehat ezennel a nagyokos "tegyunk ala egymasnak" levelek hatasara ugy
>dontottem, hogy nem irok tobbet.
Templar! Azert van ez a lista, mert senki sem tud mindent es ezert a
listatarsaknak mas es mas informacio van a birtokukban es igyekeznek
segiteni egymason. Ha mar a filmbeli Simon Templar nevet valasztottad akkor
tudnod kell, hogy o mindig a raszorulokon segitett, es gyozteskent kerult ki
a harcbol. Es ezert kerlek, hogy emelt fovel igenis folytasd tovabb es
harcolj az igaz ugyert. Hogy segithetsz masokon ez a lenyege a listanak.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Viz leeresztes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

... kerdezte, hogy jon le a viz az UNO-bol :

Nos : nemreg mostam at a Regatam hutojét (szerelo cimbora csinalta a munka
jo
reszet, pontositok). Szoval a srac azzal kezdte, hogy lebontotta a huto
also
gumicsovet. Nezek ra bamban : miert nem a leeresztocsavart szeded ki ?
Mondja, bizonyos tipusokon nincs ilyen lik, csak igy lehet leengedni a
vizet.
Vartam a sracra egy hetet, mivel ugy gondoltam, kell akna a csavar
eleresehez...

Figyelni kell a muveletre, mivel azt irta a mososzer flakonja, hogy a
ventillator elso bekapcsolasaig jarassam a
motort. Nos, 110 foknal (levett tagulasitartaly-tetovel) leallitottuk az
autot, mivel a ventillator hallgatott.
Azt mondta a srac, hogy a mososzertol, meg annak a reakcioitol habzik,
gazosodik a huto, es a ventillator
hoerzekeloje nem mukodik rendesen.

Megjegyzem, megkerdeztem elotte ket szerelot (ugyanazon szervizben),
mossam-e at
a hutot es mivel. Az egyik azt mondta, hogyne, o a sajat autojan ket evente
 kimossa a hutot,
mindegy, melyik adalekkal. A masik azt mondta, inkabb ne, mivel
felszakadhatnak mindenfele nagyobb
meretu lerakodasok, amik el tudnak dugitani pici jaratokat a hengerfej
kornyeken. No, egy darabig hezitaltam,
majd megkerdeztem meg valalakit. Lehet, hogy a kovetkezo kerdes utan ujra
dontetlen lett volna ?

Ez szol egy kicsit a szervizek minosegerol, ajanlhatosagarol is. Ugy
gondolom, fontosabb az ember,
mint az, hogy hol dolgozik. Az ajanlott, ismert szervizben is kerulhet az
autom a fonok unokaoccsehez,
vagy elkalapalhat valamit egy tanulo, akire nem figyel a mestere. Persze
bizzunk abban, hogy egy jol vezetett
szervizben nem sokaig marad meg a gyenge, lelkiismeretlen ember. Am amig ki
 nem rugjak, javithatja (ronthatja) az autokat.

Furcsa erzeseim vannak a motorolaj adalekokkal is.... erdeklodve figyelek,
olvasok... gondolkodok a Miletec-en.
Regebben probaltam (Skodan, Ladan) FINIS-t, FIMOL-t. Nemreg ontottem a
diesel olajba is valamit, amitol forradalmian kellett volna
valtozni az autom menettulajdonsagainak, és ibolyaszag jott volna a
kipufogobol.
Biztos bennem van a hiba, en nem ereztem semmilyen valtozast.

Szia Pal,
kuldtem ket rendszerbol is levelet neked, de mindketto azt mondta, hogy
nincs ilyen host... ezert nem kapsz valaszt szerintem...


Udv: Attila
+ - RE: *** HIX AUTO *** #435 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kerlek titeket, hogy kuldjetek el nekem egy jogilag korrekt
> adas-veteli szerzodest

Ez egy jo kerdes, bar ugy tudom, jogszabaly nem irja elő a papiron irt
adasveteli szerzodest (gepkocsinal), elvlieg nem is kell irni. A szobeli
szerzodes ugyanolyan erteku (jelen esetben). Mas kerdes, persze, hogy a
bizonyitas mennyivel nehezebb, meg amikor bemesz a rendorsegre egy szál
forgalmival atiratni, es azt mondod, a szerzodes a fejedben van...
Ugyhogy a szerzodesbe szerintem azt irsz be, amit akarsz (persze
jogszaballyal nem ellentetes dolgokat, mert az ugyis semmis), a lenyeg, hogy
mindket fel alairja.
(Azert egy igazi jogasz velemenye erdekelne)
+ - RE: *** HIX AUTO *** #435 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki nem akarja, hogy toljak, az rakja ki az indexet jobbra.
> A legtobben ott fognak hagyni. Ha tovabb tol, akkor pedig enyhe

Egyetertek vele. Az ilyen emberekkel szemben (akik le akarnak tolni),
akarmit csinalsz, te maradsz alul (hiaba van igazad); ha nincs szerencsed, a
kovetkezo lampanal ki is szednek a kocsibol. 
En azt tapasztaltam, hogy viszont ha kiteszed az indexet, es hagyod lmagad
lehagyni, szinte mindig me'g meg is koszonik.
Egyebkent ez nem fugg (szerintem) az autod tipusatol, es hogy mivel akarnak
elozni. Bar legtobbszor BMW-vel es Golf I-II-vel jonnek a rossz fiuk. Szar
dolog meghunyaszkodni, nekem is nehez elfogadnom, de ez van, nekunk kell
engedni, az ilyen tolakodo, mindenkit legazolo embereket altalaban a torveny
sem fog (pl. Csaszar Elod), ugyhogy gond eseten arra sem szamithatsz
(szerintem).
+ - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem, ez nem ment at, ujra kuldom:

>Huha, akkor ez engem is erint... 
>Mivel en hosszu tavon szeretem hasznalni az automat, 10e helyett
>5e kilometernekent cserelem az olajat, bizva abban, hogy ezaltal
>az elettartamat hosszabitom meg. Az utobbi idoben elkezdtem azon
>gondolkodni, hogy talan meg jobb erdemenyt ernek el, ha ki is
>mosnam... akkor ezek szerint ez tilos? Hogy lehet akkor kivarazsolni
>a motorbol a lerakodast? Szetszedni ugyebar nem akarom, hiszen
>elvileg nincs semmi baja, de nyugodtabb lennek, ha tudnam, hogy
>odabent csak az olaj cirkulal. Erre valaszoljon valaki, aki jaratos
>a temaban, szerintem nemcsak engem erdekel...

Erre en egyet tudok mondani: apam rendorsegnel autoszerelo, o meseli: az
rendorsegi Golfok 300.000 km-t is elmennek ugy, hogy a motorjukhoz hozza sem
kell nyulni. Es elhiheted, hogy ott nem cserelgetnek 5000-kent olajat, nem
is allnak neki vegigmososgatni a teljes autoparkot + a rendorok sem kimelik
a gepeket. 
Egyebkent nem tudom, milyen olajat hasznalsz, de ha pl. 2000 Ft 1 liter, es
5 liter kell az autodba, 
akkor 100.000 km alatt 
5.000-res olajcsere: (100.000/5.000)*5*2000=200.000 Ft
1000-res olajcsere: (100.000/10.000)*5*2000=100.000 Ft.
Azaz dupla olajcserevel 100.000 ft-al koltesz tobbet (remelem nem szurtam el
a szamolast).
Ha elettartamot akarsz novelni, akkor gondolom 150-200 e-ret el fogsz menni
a kocsival.Szerintem ennyi ido alatt egy motorfelujitas ara is osszejon.
(Jol szamolgatok?).

Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
e-mail : 
+ - Autok osszehasonlitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

az en kedvenceim a franciak. Elottem van a francia
Auto Moto 56. szama, melyben osszehasonlitjak
par auto fektavolsagat es kanyarstabilitasat.
A tesztelt autok: 
Suzuki Vitara
Honda CR-V
Land Rover Freelander
Toyota LandCruiser
Mercedes ML
Range Rover
Renault Espace
Peugeot 406

Vagyis 6 dzsip, egy van, meg a 406-os.
Szerintetek melyik nyert?

Aztan jon a hatalmas teszt: francia kocsik a VW ellen:

Citroen 2 CV 6 - VW 1200  91:75
Twingo 2 - VW Lupo 1.0    103:96
Peugeot 206 1.4XT - Polo 1.6  102:98
Clio 1.9D - Ibiza SDi  96:93
Peugeot 206 S16 - Ibiza Cupra 2   104:100

vagyis mar 5:0 a franciak javara!

Megane 1.4 RTE - Golf 1.4  103:104  na vegre 5:1
Xsara HDi - Golf TDi Sport  107:106 na ne mar.... 6:1
Xsara 1.8 VTS - Audi A3 1.6  106:103 ez mar tenyleg sok 7:1
Golf cabrio - Megane cabrio  92:99  uff.  8:1
Peugeot 406 break HDi - Passat break TDi 111:112 8:2
Xantia HDi Exclusive - Audi A4 TDi 110:106    9:2
Laguna 1.6 RTE - Octavia 1.6 SLX 106:102    10:2
Par oldallal arrebb a Renault Espace a tesztben
"lemossa" a VW Sharant, a Renualt Safrane pedig
3 ponttal marad alul az Audi A6 2,8 Tiptronickal 
szemben. A Passat VR5 csak azert elozi meg
1 ponttal a 406os Peugeot-ot, mert arban kb.
ugyanannyi mindketto (21000 Euro)

Summa summarum, franciak : VW  11:5

Vegyetek francia autot !!!!     :-))

Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS