1. |
elektromos (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
2. |
militec/majkar (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
Budapest, valtas, rendorok (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: kofelverodes, fektav. (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Suzuki GA (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: markaszervizek, gumik, kieg. (mind) |
99 sor |
(cikkei) |
7. |
Uj auto olajcsere (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
8. |
Feldiesel (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Motormegmunkalas. (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: motorfelujitas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
benzinkut+adalek (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
12. |
RE: Dugo (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Gumiabroncs (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Hengerfej (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
15. |
Re:renault 5 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
16. |
Auto atiras (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
17. |
BMW szerviz (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
18. |
BMW E30 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
19. |
[HIRDETES] Motor... Simson kereses (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
20. |
Valaszok a tegnapi AUTOra (mind) |
127 sor |
(cikkei) |
21. |
alternator, eredetvizsgalat, avanti kutak (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: olajcsere-motormosas ( 14 sor ) AUTO #456 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
23. |
diesel - benzin helyett (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
24. |
keresek radiomagnot! (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: sebessegvaltas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Sebessegvaltas (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: kocsival mindenhova (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
28. |
Teli kozlekedes, augusztus 20-ai parkolas, Militec (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
29. |
militec kedvezmeny pontositas, es + (mind) |
85 sor |
(cikkei) |
30. |
Keres (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
31. |
Millitec, citroen DS es mas (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
32. |
Citroen hidarulikaolaj csere (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
|
+ - | elektromos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ki foglalkozik elektromos autókkal, vagy átalakítással ?
Góbé
|
+ - | militec/majkar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
=20
Sziasztok AUTOSOK!
Eleg regota olvasom a listat,de eddig nemigen volt ingerenciam
irni is/vagy csak lusta voltam/. Ketto darab problemam van:
1. Mi a csoda az a Militec? Sajnos pont akkor hianyoztam amikor
szoba kerult!? Valami halvany sejtelmem van rola,/ valami adalekfele/
de nem vagyok vele teljesen tisztaban. Hova?minek?mennyit?mit hasznal-
art?stb.
2. Rendelkezem egy FIAT UNO 60 1,1 87' tipusu gepereju jarmuvel.
Ha van koztetek valaki aki ismeri a tipust, kerem irjon nekem nehany=20
jotanacsot,praktikat ezzel kapcsolatban. /Lehet hogy neki is tetszene=20
az a Militec/
A segitsegeteket elore is koszonom! Norbi
ui:STATI:Gurmai Norbert -v=E1mugyintezo
- 26 ev, Wartburg353w, 1,3 , kispolszki, dacia, Fiat Uno =
60,
szolgalat jelenleg:Seatincargo1,9d
erdekel: hozzaszolasok,tanacsok/jooo/,informaciok,tanulsagos esetek
ritkasagok stb. ui2: ha valaszoltok johet maganba is.
|
+ - | Budapest, valtas, rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok!
Houdek Zoli irta
>.... a BKV-t nem ajanlom, foleg, ha egy Holgynek
>szeretnel kedveskedni az egesz bp-i latogatassal. Ritkan
>jar,ha mar megjott akkor lassu, tomeg van, budos van,kosz
>van,rosszak a csatlakozasaik (varakozas!). tehat, kocsival
>mindenhova!
Zolinak teljesen igaza van, en neha elgondolkodom azon hogy miert koltom a
fizetesem 15%-at az automra minden honapban. Ilyenkor aztan 1-2 napig
BKV-val jarok dolgozni es mindig rajovok hogy az autoval jaras minden penzt
meger :) BKV #@$@#
Houdek Zoli megint
>en ketfelekepp vezetek, egyik modszernel 50-nnel meg kettesben van
>(ez a sietos stilus), masiknal meg 30ccal is negyesben (ez a lusta).
>(nem valtok vissza, mert birja). ez 1 zsiguli.
>egyik sem art jobban, mint a masik :)
En a Ladamon a 3-as fokozatot szeretem a legjobban. Harmasban az egesz
varost be tudom jarni valtas nelkul (ha nincs dugo) es kozben a szabadon
maradt jobb kezemmel aktivan tudom simogatni a baratnem szep combjait :)
Rendorokrol ugy alltalaban... Nekem semmi bajom sincsen veluk, szerintem
nagyszeru hogy 2000Ft -al mindent el lehet intezni veluk :) Sokkal olcsobb
mint mondjuk az utovizsga. Nekem mar reg nem lenne jogsim ha nem lehetne
veluk nagyszeruen kozos nevezore jutni :)
Statisztika:
Nev: Baukal Gabor
Eletkor: 23
Foglalkozas: Halozati szakember, programozo (azert sem informatikus) :)
Jarmu: Trabi kombi (brrrrr), Lada 1200 (remelem mar nem sokaig)
A kovetkezo autom: Ford Sierra 2,0i (regi kedvencem, jovore ossze fog gyulni
ra a penz)
Vezetett gk-k: Audi 100, VW Polo, Suzuki (fater autoi) Opel Astra, Vectra,
Ford Transit (ceges autok)
Erdekel: jo sztorik, erdekessegek, minden ami hatsokerek meghajtasu :)
Nem szeretem a listan: a kioktatasokat, a 3-4 oldalas omlengeseket a 4
litert fogyaszto csodaautokrol (amik persze gyari adat szerint 8 litert
esznek)
Nem szeretem az utakon: A lassu tesze-tosza vezetoket, azokat a kreteneket
akik az 50-70LE-s uj nyugati kocsijaikban azt hiszik hogy ok az ut kiralyai
es nem birjak elviselni ha egy Lada leelozi oket...
udv,
Bau
|
+ - | Re: kofelverodes, fektav. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
:
>A biztosito ezek után...
> ...elutasitotta a kárigényt,
>mondvacsinált indokkal, a történtek leghalványabb ismerete nélkül.
>Én kártéritési pert kezdeményeztem,
>mire peren kivül azonnal elismerték a kárigény jogosságát. Szerintem
>felháboritó, remélem egyedi eset.
Nem egyedi, ez a biztositok alapallasa:
Ha eselyt latnak ra, megtagadjak...
Kisebb osszegnel nagyon sokan nem vallaljak egy per macerajat (esetleg evekig
tart stb...)
Mas:
Csak kivancsisagbol: Tud valaki, valahol tablazatot arrol, hogy milyen
fektavolsagok adodnak kulonbozo sebessegeknel, utviszonyoknal?
Egy atlag kozepkategorias auto, jo gumikkal, szaraz aszfalton kb 10m
feknyomot hagyott, meg szeretnem becsulni, kb mennyivel mehetett.
Az ugyben nem vagyok erdekelt, csak kivancsi :-)
Tenyleg: hogy becsulik meg a szakertok az auto sebesseget ABS-es autonal?
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: Suzuki GA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Felado : [Hungary]
>Suzuki GA 1.0 modellrol, vagy altalaban a Suzikrol szeretnek
>velemenyeket, gyakorlati infokat kerni, akar maganba is.
>Az emlitett peldany vadi uj, szinte kizarolag varosban,
>evi 9-10000 km-rel lesz hasznalva.
>Minden erdekel: gyari, illetve tipushibak, kisebb-nagyobb
>bosszusagok, gyorsan, gyakrabban cserelendo alktreszek stb.
Ugy tudom Aug.1-tol mar nem lesz GA valtozat, csak GL es a tobbi
lesz, nemi dizajnfrissitessel, no meg aremelessel.
Amugy ha eltekintunk mindentol ami egy autoban a kenyelmet
szolgalja akkor nem rossz a GA sem, vegulis olyan mint a tobbi,
Suzi, megbizhato, olcso fenntartasu auto, csak baromira puritan.
Ugy tunik a Suzuki RT. ki akar lepni az "legolcsobb" autok
kategoriajabol. A minoseg mar megvolt eddig is, most jot az extrak
vilaga. Varosi futkozasra kivalo auto a GA. Egy negativum van amit
kiemelnek, hogy zorog a muszerfal, vagy valami korulotte, es
termeszetesen a szerelok sosem halljak meg.
Semmi tipushibarol nem tudok (a zorges inkabb a hanyag osszeszereles
miatt van). Tiszta varosi hasznalatnal, erdemes neha megporgetni,
ameddig csak megy, mert hajlamos az ellustulasra a motor.
Ha csak annyi bajod lesz vele mint nekem (igaz ez klimas GLX)
akkor csak a benzinre fogsz kolteni. (arra is kevesebbet)
ROB.
Nev: Kovacs Robert
Eletkor: 26
Foglalkozas: Informatikus
Jarmu: Trabant, Renault 5, Golf I, Fiat Regata 75Sie,
Suzuki Swift 1.3GLX Cool
Vezetett gk-k: Lada, Opel osszes tipus 92-ig
Erdekel: muszaki temak
Nem szeretem: - a seggemben tolakodokat ha mar en is tulleptem a
megengedettet;
- az ertelmetlen elozgeteseket "en ugyis legyorsullak"
hozzaalassal,
100m mulva meg miatta fekezek, mert lekenyarodik;
- nagyon kiakaszt meg a teszefoszasag.
|
+ - | Re: markaszervizek, gumik, kieg. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenkinek,
Kis hozzafuznivalom lenne a ket temahoz, bar nemi kesessel. Nagyon
helyesen irta Mr. VTI hogy a csucsgumik teljesitmenye tenyleg csucs a
szeriagumikhoz kepest (ld. Dunlop SP9000). De az is orvendetes hogy egyre
tobb nagyon jo
minosegu olcsobb gumit is lehet venni. Itt sajat tapasztalataim
alapjan ajanlanam figyelmetekbe a Stomil D600-as mintazatu H-s, ( illetve a
mostanara mar Z-s indexu, ujabb mintazattal keszulo) gumijait. 3 eve
hasznalom ezeket (kb 50e km-t
tettem meg veluk) viszonylag nagy terhelesnek vannak kiteve ;-)
(hatsokerekhajtas, 145 LE+en). Vizen is jol megy, egyszer valahol
Besztercebanyanal mentunk a szlovak sotetsegben (ejszaka), esett, es
belementunk egy szep nagy vizretegebe ugy kb 100-zal, de ezt csak
onnan ereztuk, hogy valami irdatlan nagy viztomeg egyszer csak
felszallt mellettunk. De egyebkent is nedves uton szinte meg se lehet
erezni azt hogy az auto hatsokerekhajtasu, ami azert szerintem nagy
szo (nem kapar ki, nem dobalja magat), tekintve hogy kopottabb gumival
igencsak
akadtak problemak egy-egy nagyobb gazzal torteno kanyarodas eseten.
Osszefoglalva, nagyon jo gumi, es ara is (akkor 10e ft alatt
volt egy kicsivel) ehhez igazodik. Persze nem egy Dunlop, de azert jok
azok a kis Stomilok.
A markaszerivzekrol: elhulve olvastam a gyori Daewoo szalon
technikajat. Nem semmi. Akkor en is irnek, bar ez annyira talan nem durva.
Opel szerviz: Hungaroszerviz, Mexikoi ut. A kocsinak remegett a fenye,
ki-bezarta a riaszto az ajtokat, a radio kikapcsolt, persze telen. Elvittuk:
mondom
talan a generator. (nem ertettem hozza akkor meg annyira)
NEM,NEM. Diagnosztikai muszer fel, (Nem oda ;-) ),
a kilometeroraraban elromlott a jelado.
Mi van?
Kell uj kilometerora, mert ez speci tipus, 1.6 Si egy het amig megjon,
mert nincs az orszagban.
Egy het mulva beteszik X penzert. (X>20e). Persze ugyanazt csinalja.
Megnezik, aztan mondjak, megtalaltak a hibat, a generatoron
kilazult egy csavar, lehet erte menni. A kilometerorat meg nem baj ha
kicsereltuk, mert hibas volt.
Ezekutan este hatkor ki kellett meg asnom a kocsit kb harom meter ho
alol, mert ok mar mentek el.
Ja es az auto fotengelyes lett cirka 15000 km-nel :((((((( Lehet,
hogy ott is csak formalisan csereltek olajat?! A garancia nem volt ra
ervenyes, mert az olajat nem 10ekm-nel hanem 11,5e-km nel csereltuk,
igaz akkor meg nem volt egy eves sem.
Honda-szerviz, Frangepan utca: elromlik az ablakemelo motor. Kb 2 honapos az
auto,a
motort kicserelik (garanciaba), bar szinte nem volt hasznalva az az ablak. (A
riasztot ok
szereltek be, elesiteskor felhuzza az osszes ablakot). Utana 2,5
eves koraban elromlik rajta masik ket ablakemelo motor, ez mar nem
garancias, installom, csere. Kerdezzuk: van-e benne vegallaskapcsolo.
Van. Es nem az a rossz. Nem. Ezekutan egy honappal, megint elbaszodik
az egyik cserelt motor, hasznalva nem volt. Akkor diadalmas arccal
kozlik, hogy elromolott a vegallas-kapcsolo, es ki kell cserelni. Es
miert nem neztek meg akkor? Nem tudjuk...(tehenbogest kepzeljetek
ide).
SZVSZ, vagy IMHO, a szereles nem abbol all hogy valamit cserelunk,
hanem megprobaljuk megkeresni a hiba forrasat, es azt elharitani,
tehat ez nagyreszben eszjatek. Ha egy jo szerelobol kivonjuk a szukseges
IQ-t valamint a felelossegrevonhatosagot akkor maris megkapjuk a hazai
markaszervizek tobbseget.
Itt a Hondanal en egyebkent attol is kiakadtam, amikor a kocsiba a
Shell 10w-40-es szarjat toltottek bele mint motorolajat. Marmost
minden erzelmi toltestol eltekintve, szerintem egy uj, 8500-at is elero
csucsmotorba resszintetikus olajat tenni, es olyan arat felszamolni erte
amiert en mas cegnek a csucszintetikus olajat is megkapom, hat nem tul
gerinces dolog. Ez a gyari olaj? Mondjuk, ezt ki is fejtettem nekik, es a
masodik
olajcsere ota hozott olajat tesznek bele. Ja, es ellenorzom utana,
hogy valoban lecsereltek-e az olajat, nehogy valaki szepen eltegye
maganak, es rairja a cseret. Ez lehet hogy tulzottnak tunik, de ez
van.
A karosszeriasok egyebkent korrektek, es jol dolgoznak, oket csak
ajanlani lehet.
Ja es sajat gumisuk nincsen, egy halal sittes kulsoshoz viszik a
Hondakat, ahova meg a nehai Ladamat se nagyon vinnem.
Peugeot-markaszerviz, PGablini: Altalaban korrekt munkat vegeznek,
egyszer azonban elofordult, hogy a vallalasi 20e forint koruli ertek
helyett 75e forintot akartak felszamolni. Vegulis eleg korrekten
megallapodtunk 35e forintban. Igaz hogy a megbeszelt munka egy reszet,
az elso fektarcsak cserejet nem vegeztek el. Amikor ezt szovatettem
telefonon, akkor mondtak hogy vigyem vissza, de nekem arra a napra eleg volt
annyi. A kipufogot keptelenek normalisan visszaszerelni. Mindig atviszik a
szemblevo Kipufogo
Klinikara, mert valahogy nekik nem megy. Van egy-ket nagyon jo
szakemberuk. Mindent osszegezve azert itt is ervenyes sajnos az, hogy
alaposan
a kormukre kell nezni.
Szerencsere epul mar a jo kis 2 szemelyes garazs a szerelo aknaval,
ahol az ocsem majd bevalthatja a hozza fuzott remenyeket :)
Best regards,
Mlnhc mailto:
|
+ - | Uj auto olajcsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Uj Renault Twingo elso olajcsereje 20.000km utann szukseges a gyar szerint.
Az autokereskedo azt javasolta, hogy az elso olajcseret 3-4 ezer km utann
erdemes megcsinalni annak aki egy kicsit is kimelni szeretne a motort.
Mit javasoltok kell vagy nem korai olajcsere, es az elso nehany 100 vagy 1000
kilometeren menyire terhelheto (sebessegileg) az auto?
Koszi a valaszokat!
Udv.
Csaba
|
+ - | Feldiesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ilyen van meg ma is repcsimotorban feldiesel wankel. (dugattyus is lehet de
azt most nem tudok mutatni.)
http://www.wankel-rotary.com ???
A keves benzin segit meggyujtani a nagyobb energiasurusegu Diesel-t mivel
nincs meg az ongyulladashoz szukseges kompresszio es igy a hatasfok sem tul
ok.
De olcsobb, egy kompromisszum a benzines es a diesel kozott feluton. Es
uzembiztosabb hidegben.
Yahni
|
+ - | Motormegmunkalas. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem vagyok benne biztos, javitsatok ki ha nem igy van, de nekem azt mondtak
>a szervizben, hogy az elso par ezer kilometer utan azert kell olajat
>cserelni, mert a bejaratas soran keletkezo apro femforgacsokat le kell
>szedni a motorterbol. Allitolag maga az olaj is egy specko olaj, amit
>mindenkepp kell cserelni.
Azert kell cserelni ido elott, hogy a szerviz a legolcsobb olajat jo dragan
eladja.
A megmunkalas sokat fejlodott azota. (nissan microfinish pl. V6 3.0L
Maxima-ban.)
Nekem meggyozodesem, hogy nincs ra szukseg, kiveve, ha kisipari felujitas
volt. Ott ugyanis a szakik es gepek allapota lehet jo is meg nem is.
Jobb a biztonsag.
Yahni.
|
+ - | Re: motorfelujitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Van egy kis problémám, hátha tud valaki segiteni.
Sikeresen viztelenitettem a nivám gyujtásrészét, de problémáim
vannak a karburátorral. Van valakinek tapasztalata, hogyan
lehet megvédeni a karburátort mély vizben a beszivástol?
Természetesen a szivocsövet bevezettem a kaszniba,
de a lada karbi itt-ott falsotsziv, nem tudom pontosan hol,
de normál körülmények között nem lehet észrevenni.
ha vannak tapasztalatok, jók, rosszak, IRJATOK!!!
Köszönettel Dolnay Norbert
VAZ forewer! :o)
|
+ - | benzinkut+adalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
3,5 eves Skoda Felicia LXI (kozponti bef.) autot hasznalok, tobb, mint
egy eve. Eddig a benzint altalaban a Shell/ neha ARAL es Mol kutaknal
vettem - egyike sem volt sem jobb, sem sokkal roszabb, mint a masike. 2
honapja veletlenul egy OMV kutnal tankoltam (nem szandekosan - az volt
eppen ott) es a kovetkezeket vettem eszre: csendesebb a motor jarasa
(skodasok ismeros a "kelepelo" hang?, nos ez lenyegesen csokkent),
mintha jobban? gyorsulna - tudjatok: Skoda :-) Azota csak OMV kutaknal
tankolok es meg mindig jonak tartom. A "V-Power"-t meg nem probaltam, mi
a tapasztalatotok rola? Ha ezt hasznalom, vizes lesz az ut a kocsi
mogott szaraz napokon is? :-))
Adalek. Par napja jott meg a Militech-1, egyenlore a motorba ontottem
csak 1,2 dl, mivel osszel lesz olajcsere, a tobbit majd utana (ezt a
mellekelt tajekoztatojuk irja igy).
Hatasok: egyenletesebb lett a motor jarasa, meg picit halkabb is.
Fogyasztasrol meg nem tudok beszamolni, ehhez hosszabb uton kell mernem.
Kesobb szeretnek a valtoba is onteni, majd meselek.
Hangsulyozni szeretnem: csak sajat, szubjektiv tapasztalataimat osztom
meg veletek. Nem celom egyetlen cegnek sem reklamot csinalni/johiret
rontani, nincs erdekeltsegem egyik emlitett cegnel sem. Ezt csak azert
irom, mert ugy latom, nehanyan reklamot/hatso szandekot ereznek nehany
ajanlas mogott.
Legkozelebb augusztus kozepen leszek gepkozelben, addig is mindenkinek
jo nyaralast/autozast!
Peter
|
+ - | RE: Dugo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Yes, bingo. Ott lakom tole par szaz meterre a Wekerle szelen, es
egyszeruen nem tudom kikerulni azt a sarkot. Viszont a Hunyadin en is
bemegyek az elso keresztezodesnel a Wekerlere es ott kettesben
hazacsorgok, bar a Hunyadin elmeletileg gyorsabban hazaernek.
Ebben csak az a szornyu, hogy a Wekerle nem nagy forgalomra lett
tervezve, nehany keresztezodese rendesen bonyolult es sok helyen
gyerekek jatszanak az utcakon - az enyemek is. Most nyaron probaltam
tanitani biciklizni a kisebbiket, es akkora volt a forgalom, hogy vegul
a szuleimnel tanult csak meg videken.
Udv:
PJ.
>
>Csak nem az Ady Endre - Hunyadi sarokra gondolsz ?
>....
>
>Azota inkabb bemegyek a vekerlei kis utcakba jobbkezezni,
>es csak a Hatar ut sarkan jovok ki.
|
+ - | Re: Gumiabroncs (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Koszonom mindenkinek, aki a subject-beli vel kapcsolatban irt,
a segitokesz jotanacsokat!
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: Hengerfej (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Szoval levettem a hengerfejet =E9s megn=E9ztem egy =
> =FCveglappal,
> hogy egyenes-e a felulete =E9s annak tunt. Azt k=E9rdeznem, hogy =
> szerintetek el kell ilyenkor vinni a hengerfejet mindenk=E9ppen
> gempmuhelybe = sikoltatni vagy jo lesz igy is?=20
(Kerlek, ne hasznalj ekezeteket... Fentebb latod az
eredmenyt...)
Mit jelent az, hogy a levett hengerfejet ellenorizted uveglappal?
Emlekeim szerint ilyen gepalkatreszek sikbeli voltat
hantoloasztalon szokas ellenorizni: vekony retegben kek (ke'k)
festeket visznek fel, majd a sik feluletre rateve a kerdeses
gepalkatresz sik(nak remelt :-)) feluletet, kezzel korkoros
mozdulatokkal "sikaljak" Rovid ido mulva a gepalkatresz adott
felulete szemrevetelezese tortenik: egyenletesen kell
festekesnek lennie, maskulonben valoban elvesztette a sik
voltat. (Mondjuk a hantoloasztal, ami erre alkalmas, sem
semmi: bazi massziv joszag es tutira sik).
(Remelem jol emlekszem minderre, gepmuhelygyakorlaton
vagy husz eve voltam :-)))
Amugy ha nem forro allapotban vetted le a hengerfejet :-( akkor
IMO nincs mitol tartanod, nem vetemedik azert az olyan
konnyen. Ha meg mar levetted, uccu, mehet ra az uj pakolas,
oan kezdve mar "csak" a hengerfej csavarok meghuzasi
sorrendjere meg nyomatekara kell ugyelned...
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re:renault 5 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Ilyen tipusu autot szeretnek venni ( uj kasznisat )-irjatok meg a =
>tapasztalataitokat ( jot rosszat egyarant ) ezzel a tipussal =
>kapcsolatban
Ne egyliterest vegyel, mert nagyon lomha (Meg annal is lomhabb mint
amit az ember egy egyliterestol elvar).
A'kos
|
+ - | Auto atiras (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem tudja veletlenul valaki, hogy jelen pillanatban mi minden kell egy kocsi
>atirashoz? Jol tudom most mar kell eredetvizsgalat is? Ezt hol, mennyiert es
Epp ma irattam at az automat a II. keruletben, 3 oraig tarott..
- Adasveteli szerzodes (vagy szamla, ha kereskedotol veszed akkor egy
5010-es igazolas, hogy nem kellett neki atirani, viszont akkor az o
veteli szamlajat is mellekelni kell)
- Kotelezo biztositas
- Eredetvizsgalati papir
- 2 csekk (3750 + 10Ft*ccm)
- Helyben kitoltott atirasi kerelem
- Szemelyi
- Regi forgalmi engedely
- Zoldkartya
>mennyi ido alatt csialjak (mi kell hozza)? A kocsi 1700cm3-es 90-es
10000 Ft + AFA az iranyar. 1000 - 2000 ccm-ig
>evjaratu. Ja es hogy mennyi most az atirasi dij?
Atirasi dij 10 Ft * ccm + 3750 Ft az uj forgalmi + torzskonyv
Statisztikahoz:
Nev: Vasony Tamas
Eletkor: 24
Foglalkozas: Informatikus
Jarmu: Alfa Romeo Alfasud, Lada Samara, Opel Astra
--->> Vasony Tamas (http://www.alarmix.net/freeweb/octopus) <<---
|
+ - | BMW szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Rack-Auto
Budaors, Csata u. 23.
Ha bovebben erdekel irj!
|
+ - | BMW E30 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Nemtudja-e veletlenul valaki, hogy az E30-as 320-as motorblokkja telleg
megegyezik az akkori (pl E28-as 528i) 2.8-as motorblokkal?
Csak mert en hallottam, sot lattam is ilyet, de nem akartam elhinni.
Jo lenne ha igaz lenne, mert akkor lehetne jokat mahinalni...:))
Na csa.
Gergo
|
+ - | [HIRDETES] Motor... Simson kereses (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem tudtok veletlenul egy elado Simson endurot? Kb. 50000 forint van ra,
fontos, hogy jo allapotban legyen.
Koszi elore is, Gyozo
|
+ - | Valaszok a tegnapi AUTOra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Adott egy 70-100 loeros, modern mai also kozepkategorias auto. A
gepkonyve szerint 4.-be 45-50 korul kell kapcsolni. Engem a
gepjarmu oktatom raszoktatott, hogy 40-nel mehetek
4-el. Art-e ez az autonak, hogy mar 40-nel negyediket kapcsolok
varosban, illetve lustasagbol is csak e korul illetve
alatt teszem vissza alacsonyabb sebessegbe.
Nos, en egyszer azt olvastam, hogy a legekonomikusabb a kocsi,
ha 2500as fordulatnal valtok. Nem tudom, milyen kocsira ertettek
ezt, nekem 8 szelepes Tipo van, es mikor igy vezettem
15-25-33-40-55 km/h valtaskor a kocsi alig ment, es 1 literrel tobbet
kezdett zabalni. A max. nyomatek 2900-nal van, a max. teljesitmeny
5800-nal. 50000 km tapasztalataval elmondhatom, hogy a legjobb
e ket ertek kozott autozni (ha nem igy teszed, es utolerlek,
csuklani fogsz :-)).
Most 60 korul rakom a 4est es a kocsinak tetszik. Sot, parszor 3as
80ig, 4es eleg gyakran 110ig es a fogyasztas ok marad.
Egy kollegam oreg bacsitol vett kocsit, aki soha nem huzatta,
toporgott max. 90nel. A kocsi gyorsulasa porgo kerekekkel
25 mp-re esett vissza! Az alapjarat ingadozott, magas volt
a fogyasztas. Par ezer km utan a gyorsulas 16 sec lett!, a
vegsebesseg 135rol 160ra modosult!! Lehet, hogy hulyeseget
beszelek, de szerintem a kocsi raszokik a vezeto stilusara...
> ------------------------------------------------------------
Budapesti kirandulas:
Koszi a rengeteg valaszt, egyelore elhalasztom, a Forma1 miatt
minden hotel +30-50%-ot ker, es minden tele van. Azert akartam
metroval menni, mert felek, hogy nem talalok minden muemlek
mellett parkolot es szerintem nyugisabb igy, es tobbet is latok.
Viszont elszomorito, milyen velemennyel vagytok a fovarosotokrol :-(
> ------------------------------------------------------------
Nem szeretem: ha levillognak, mert szabalyosan megyek az uton.
valakinek jo autoja van, szinte kotelzoen tagja a markaklubbnak, es
hetvegeken versenypalyakra jar kielni sebessegigenyet.
Ez attol fugg, hogy erted. Ha en villogatok valakire, nem azt
gondolom, hogy "massz le te marha", hanem azt, hogy "kerlek
testver huzodj mar le egy kicsit, ne kelljen megint fekeznem"
Egyebkent erre egyre ritkabban van szukseg, a lassan kozlekedok
tobbsege lehuzodik az ut szelere, igy nem akadalyozzak azokat,
akik tesznek a korlatozasra. Es ez igy van rendjen, meg ha a
masik enem erosen tiltakozik is...
az, hogy 120szal jarok reggel 90helyett, nem azert van, mert:
- ki akarom elni a "ferde" hajlamaim,
- meg akarom a Miska bacsinak mutatni, hogy en 1 ev melo utan
jobb kocsit vettem, mint o 40 ev utan
- azert, mert en merek
- azert, mert enram nem vonatkoznak a szabalyok
- azert, mert en fontosabb vagyok, mint masok
- papa odaadta a BMWt, es most lemosom a parasztokat
- ongyilkos akarok lenni
Kerlek, ha engem lattok, ne gondoljatok, hogy a fentiek ram
ervenyesek, egyszeruen arrol van szo, hogy 9-10 korul hazamegyek,
akkor picit aludnom kell, de a hireket is megneznem, es reggel
a baratnom nyitja a bankot - nem keshet. Hogy keljek hamarabb?
Igazad van, de.... S
Ez nem vitaindito, csak azt szeretnem, ha nem vennenk embereket
a szokasaik alapjan egy kalap ala. Sajnos, amig nem fizetek ra,
mindig tul fogom lepni azt a nyamvadt 90et (ami a valosagban
meg nyamvadtam 75 koruli tempo...)
> ------------------------------------------------------------
Ember, Te vezettel Austin Healeyt? A minap voltam egy
eldugott szervizben olajcserere, ott lattam egyet az 50-es
evekbol, hat majd elestem olyan gyonyoru az a kocsi.
Felajanlottam, hogy kicsereljuk a Tipora, de csak mosolygott :-)
5 ev alatt rakta ossze, allitolag minden csavar eredeti!!!!
Gyonyoru lakk, csillogo krom - a kerekeken is, illatos bor
ulesek - erre mondjak Pesten, hogy kiraly, nemde?
> ------------------------------------------------------------
A Militec ajanlat folytatasa.
En szemely szerint semmilyen adaleknak nem hiszek.
- Minosegi olaj (Castrol GTX 3) minden 10000nel,
- 98as fincsi itoka viz nelkul :-)
es a kocsi aszongya, hogy elegedett.
Azert remelem, csak jo tapasztalatotok lesz.
Ha lemegy a fogyi a felere, az elettartam dupla lesz,
ha furgebb lesz a kocsi es ezentul nem is ker olajat,
kuldjetek nekem is 5-6 litert.
> ------------------------------------------------------------
az van irva hogy sdk. ez mi a zuza? eddig ugy tapasztalatm ,hogy az
alatta
levo narancssarga led kizarolag szlovak adok eseteben gyullad ki
Szlovak Demokratikus Koalicio a kormanypart, azert gyullad ki :-)
es most komolyan: SDK az az RDS elodje, de ha jol tudom,
csak a kozlekedesi infora vonatkozott. Valami olyan, mint
a Traffic Announce.
> ------------------------------------------------------------
Szerintem nem. Bar en a birosagi iteletekbol indulok ki. Ott beszelnek
halmazati buntetesrol, ha valaki sok disznosagot muvelt. A bankrablot,
aki
meg is lott egy embert, nem csak gyilkossagi kiserletert itelik el,
hanem
bankrablasert is! Igaz, ezek nem is a szabalysertes kategoriajaba
esnek...
ujra.
"...ked sa dopustíte viacerých dopravných priestupkov, vzdy by sa mal
trestat iba ten najzávaznej. Pokuty sa nespocítavajú a na mieste môzete
dostat maximálne 500,- Sk. "
vagyis:
ha egyszerre tobb KOZLEKEDESI szabalyt szegsz meg, mindig a
legsulyosabb buntetendo. A buntetesek nem adodnak ossze, es a
maximalis helyszini birsag 500 Sk.
Ez a helyzet Szlovakiaban, lehet, hogy MO-n mas a helyzet.
Egyebkent most olvasom, hogy Ausztriaban a vezetes kozbeni
telefonalasert (hands free nelkul) a buntetes 10000 ATS!!! is lehet.
Nem semmi - nalunk 500 Sk...
> ------------------------------------------------------------
Ennyi voltam, lehet, hogy tul ironikus, de ma van a szulinapom,
es nem ferek a borombe :-))
Csaba (aki nem szereti, ha egy szinten emlegetik az
anyagyilkosokkal, mert siet :-))
|
+ - | alternator, eredetvizsgalat, avanti kutak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Harom kerdesem lenne hozzatok:
1. Hol van Avanti kut Obudan, vagy ahhoz kozel? Aki a III. kerben
ismer ilyet, irja meg, ha lehet.
2. Az eredetvizsgalatot adasvetelkor ki fizeti? A regi, vagy a leendo
tulaj?
3. Mi az az alternator, es van-e magyar neve?
Kosz elore is,
Zoli
Nasfay Zoltan >
|
+ - | Re: olajcsere-motormosas ( 14 sor ) AUTO #456 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Thu, 29 Jul 1999 wrote:
> Sziasztok!
>
> Mielott nyaralni megyunk, meg leirom, hogy legutobb mit is hallottam. Egyik
> DDR szakinal kerdezoskodtem, hogy kell-e belulrol olajcserelnel mosni a
> motort. O nem javasolta, de ha mindenfelekeppen akarom, akkor azt
> ajanlotta, hogy ontson az ember bele megfelello mennyisegu gazolajat a
> (regi)motorolaj leengedese utan, es jarassa maximalisan 30 mp-ig a motort
> alapjaraton (melegen). Ezutan gazolaj ki, uj olaj be.
> Ha valakinek van hozzafuzni valoja, akkor azt maganba is tegye meg. Elore
> is koszi!
Nem akarom megserteni a szaki, biztos jo szakember volt. De azert el
kellene arulni neki, hogy a varszavak, pobedak es zsigulik kora lassan
lejar, es a motortechnika oriasit fejlodott.
Ha nagyon mosni akarsz (felesleges), akkor van mosoolaj.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | diesel - benzin helyett (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 28 Jul 1999 wrote:
> Hello
> Olvastam egy 1960-as evekben kiadott "Gepek uzeme"
> cimu konyvben olyanrol, hogy fe'l-Diesel motor.
> Ez gazolajjal mukodik, alacsony a kompresszioja es
> szikragyujtasa van.
> Akkor a benzinmotor mukodik gazolajjal is valahogy?
> Jol, rosszul, vagy sehogy?
Hatha valaki nem ismeri:
A benzin motornal suritesnel a benzin levego kevereket osszenyomjuk, =
majd
szikra hatasara ez begyullad, ez a robban=E1s =E9s t=E1gul=E1s lesz a =
munka utem. A
szikra az=E9rt kell, hogy (persze a begyullad=E1son k=EDvul), hogy =
megfelel=F5
idoben tortenjen a robbanas. A benzinnek a kompressziot nagyon jol kell
turnie, elkerulve az ongyulladast. Minn=E9l nagyobb a benzin =
oktanszama, annal
nagyobb kompressziot bir ki. A nagyobb suritesu (pl 1:11) autokba ezert
irjak elo a nagyobb oktanszamot. Ha kisebb oktanszamot tankolunk bele,
letrejohet az ongyulladas, mielott meg a szikra gyujtana meg azt. Ezt =
hivjuk
kopogasnak. A dieselnel epp forditva van a helyzet, itt csak a levegot
suritjuk, amibe kesobb fecskendezzuk be a diesel olajat, ami a kicsi
kompresszio turese (!!!!! itt a kulonbseg !!!) miatt azonnal =
meggyullad. A
disel olaj jellemzojet a cetanszam adja meg. Konkluzio: sem a benzin =
nem jo
dieselbe, sem a diesel nem jo benzin helyett. A ketto kombinaciojat sem
ajanlom, mivel pl a diesel adagolo keneset a disel olaj vegzi, ami a
benzintol tonkre is mehet.
Udv: Tamas (nagykoru, gepeszmernok, alfa 164td)
|
+ - | keresek radiomagnot! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Radiomagnokkal kapcsolatban lenne egy ket kerdesem. Az elso, hogy azt
hallottam, hogy allitolag manapsag minden (legalabbis a nemet autoknal igen)
radiomagnonak a csatlakozoja egy szabvany szerint van, azaz kompatibilisek
egymassal. Pontositva, nekem van egy 90-es Opel Vectra-m, amiben gyari Opel
radiomagno van (asszem a Blaupunkt gyartotta nekik), es ezt szeretnem
lecserelni valami komolyabbra. Ha van valakinek ilyen cserevel tapasztalata
azt kerem irjon. Hogy kell kiszedni belole a regi radiot, ugyanis semmi
csavart, kiemelot semmit nem talalok rajta. A csatlakozoja hatul milyen
ennek a radionak (erre mondtak nekem, hogy szabvanyos, azaz kompatibilis
masokeval)? Es az uccso kerdesem, nem tud-e valaki elado radiot? Ami
kellene: valami markasabb cucc (sony, pioneer), 4x35-40W (garantaltan),
CD-vezerlesi lehetoseg (esetleg ha elfogadhato aron meg a CD is benne lenne,
az is jo), kijelzore irja ki a radioado nevet, leveheto elolapos legyen, es
persze hibatlan legyen, es lehetoleg meg olcso is. :-)) Barmilyen megoldas
erdekelne.
Tovabba erdekelne meg kocsiba valami kakaosabb vegfok, melynyomok es
hangladak.
Elore is koszi, a tobbit maganban.
Minden jo't, u''dvo''zlettel:
MyChroLesLie
ICQ UIN=32837483
mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto)
E'kezet & HTML-ready!
|
+ - | Re: sebessegvaltas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Amikor atultem a 8 szelepes Astra-rol a 16 szelepesre, a probauton en
> is hasonlo modon kapcsoltam. A mellettem ulo szerelo tanacsolta, hogy
> huzassam ki es csak azutan valtsak fel, vagy jarjak vele alacsonyabb
> fokozatban ha csak nem akarunk fel ev mulva motor general miatt
> talalkozni.
> Nem vagyok szakerto, igy az okot nem ismerem, de allitolag a 16 szelepes
> motorokat porgetni kell. A gepkonyvben irtak alapjan lehet, hogy a te
> autod nem 16 szelepes es igy lehet, hogy nem art neki a negyedik alacsony
> sebessegnel.
A 16v ecotec motorral nem tanacsos a fentieket elkovetni, hamar valla lesz a
motornak......valamelyik autos ujsiban olvastam a tesztjet
|
+ - | Re: Sebessegvaltas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Szerintem az Opel szerelonek semmi esetre sem volt igaza a porgetesrol, sot
a mai 16 szelepes motorok ( foleg az Opel Ecotec ) nem a sprtossag miatt
lettek megaldva 16 szeleppel, hanem foleg a gazdasagossag, kornyezetvedelem
miatt. Mas kerdes, hogy koszonhetoen a jobb oblitesnek jobban porognek,
valamivel nagyobb a teljesitmenyuk is, de nincsennek a lehetosegeikhez
kepest kihegyezve, eppen ezert az alsobb fordulatokon is viszonylag nagy
nyomatekkal birnak. Tehat nem kell oket allandoan porgetni, ki lehet
hasznalni a kissebb fordulatok adta elonyoket is.
Az mar mas lapra tartozik, hogy az Opel Ecotec motorban a motor gyorsabb
felmelegedese es a kissebb karosanyag kibocsajtas miatt ( bizonyara mas
tipusoknal is alkalmazzak ) a kipufogo gazokat hideg allapotban egy szelepel
visszavezetik a motorba. Ha allandoan totyoresznek az autoval akkor igencsak
hajlamos ez a szelep elkormolodni igy meleg allapotban nem tud tokeletesen
zarni, ekkor a motor el kezd egyenlotlenul jarni. A szervizben a tulajnak a
hiba elharitaskor felszamolnak egy szep kis szamlat, mivel hivatalosan
szinte az egesz motort szet kell bombazni, hogy ezt a szelepet ki lehessen
tisztitani. Ezzel szemben az esetek 95%-ban bevallik ( a tulaj figyelmes
mellozesevel ) egy tisztesseges szetporgetes, udvari rally, motorkinzas es
siman leeg a lerakodott koksz a szeleprol. Ez a hiba foleg az allandoan
varosban hasznalt jarganyoknal kovetkezik be, mivel egy kellemes orszaguti
menet is leegeti es rendebe vagja a motort.
Tehat alapvetoen nem arrol van szo, hogy a 16 szelepes motoroknak artana az
alacsony fordulatszamok hasznalata, hanem arrol hogy az atlagos motorokat
atlagos hasznalatra terveztek tehat nem az allando totyogesre de nem is az
allando porgetesre ( lehet ez akar 8 akar 16 szelepes is ).
Meg tudnam folytatni, de igy is hosszu lett, bocsi.
A statisztika reszere:
Erdeklodes: minden a temaval kapcsolatban
Eletkor: 30ev
Eddigi autok: Rovid megjegyzesekkel
Trabi - nem volt rossz :)
VW 1.6 Variant - elso szeria elektronikus befecskend.
Fiat Cupe - kis ferrari
VW 1302 - sosem szerettem - gurulo furdokad
VW Polo - "de sokat mentunk"
Isuzu Trooper - ennel megbizahatlanabb nem letezik
Renault 21 1.8 - semleges
Renault 21 2.1TD - ez mar lenyegesen jobb, csak megtortek
Renault Clio 1.4 - csak megy es megy semmi baja, pedig renault
Reanault 25 Baccara - maga a tokely ennyiert nincs jobb
Renault Safrane 3.0 RXE - a nagy csalodas
Seat Cordoba 1.8 16V - a kaszni sz@r de a motor az kalsszis
Opel Astra Car. 1.6 16V - elso es utolso Opelem nepauto a nepnek
Mercedes 124 200E - hulyenek neznek a szervizben
VW Transporter 2.5 TDI - ha megtehetem csak ilyet veszek ujra, leg-leg-leg
Skoda 1.6 - a pozitiv csalodas
plusz meg amikkel sikerult kozelebbi ismeretseget kotnom:
- Renault Trafic, R25 2.2, Clio Williams, R9 turbo
- Skoda osszes : 100,105,120, favorit, felicia 1.3, pick up diesel
- Lada 1200, 1300, 2105, samara, ( Zastava )
stb.
bocsi hosszu lett...
Andras
|
+ - | Re: kocsival mindenhova (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ja! pl. a Varosligetbe, a Varba, a Belvarosba, mert godolom nem a
Kobanya-Kispesti metro vegallomast szeretne Csaba megmutatni a
Baratnojenek.
Oda tenyleg szar a kozlekedes, foleg mondjuk Ujpalotarol, ejszaka,
vegig a Thokolyn, Kobanyain, macskakovon brrrrr...
[Hungary] irta:
>a BKV-t nem ajanlom, foleg, ha egy Holgynek
>szeretnel kedveskedni az egesz bp-i latogatassal. Ritkan
>jar, ha mar megjott akkor lassu, tomeg van, budos van, kosz
>van, rosszak a csatlakozasaik (varakozas!). tehat, kocsival
>mindenhova!
En sem szeretem a BKV-t, de hidd el, az egyik legjobb Europaban, es
sokkal jobb mint pl. a Londoni tomegkozl.
>eleg nagyok tudnak lenni tuzo napon a szmogban. es a zaj!
>mikor Kretarol visszajottem, nem hittem el, hogy ekkora zajban
>elek.
Talan ezert, mert sokan igy gondolkodnak: "kocsival mindenhova!"
Aztan reggel (delben, este) egy orat araszolhatsz a Szilagyi Erzsebet
fasoron, mert a sok Pasareti ujgazdag a Saabjaval, meg az unatkozo
picsak a Toyota RAV4-el --most ez a meno-- nem kepesek felemelni
a segguket, es felszallni az 56-os villamosra, ami gyors (zart palyan
megy), tiszta, halk, nem fustol, es szep helyen megy, vagy van egy
vilaghiru foldalattink, ami a Varosligettol a Belvarosig visz, a
Moszkva terrol fel lehet setalni a Varba (lehet Frigyestol matricat
venni...).
En talan csak Zugligetbe mennek autoval, ha libegozni szeretnek, vagy
felsetalni a Janos-hegyi kilatohoz.
Zsolt
|
+ - | Teli kozlekedes, augusztus 20-ai parkolas, Militec (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kezdo autos letemre nem tul sokat tudok az auto telre valo felkesziteserol
(es persze masrol sem). Keszulve a telre, azt szeretnem megtudni, hogy mit
javasoltok autogumi ugyben. A lakasom, ahol a garazs van, egy eleg nagy
emelkedo tetejen van, es nem tudom, hogy az odavezeto ut mennyire lesz jeges
telen. Az auton jelentleg csak nyari gumik vannak, es nem a legujabbak. Mit
javasoltok: teli gumi es/vagy holanc. Vagy inkabb ne is menjek a kocsival,
ha csuszos, mert ugysem tudok megallni (lefele)?
Az augusztus 20-a valoszinuleg megint az orultek napja lesz Budapesten. Van
valami javaslatotok arra, hogy hol erdemes megprobalni parkolni?
irta:
> Ha haladni akarsz, akkor a motor maximalis nyomatekhoz tartozo es
> maximalis teljesitmenyhez tartozo fordulatszam kozott "kell" tartani.
Ezt hogy lehet elerni? Speciel az en automhoz nincs kezikonyv es
fordulatszammero sincs benne. Van tapasztalati ut ra? Ehhez a kerdeshez
kapcsolodva, honnan lehet egy regi autohoz kezikonyvet szerezni?
Meg valami: talan mas is kerdezte, hogy van-e archivalva a lista? Es ha
igen, hol?
Bocs a sok kerdesert, de ennyi jott ossze!
Udv, Gabor
Statisztika:
Nev: Miskovics Gabor
Kor: 26
Kepzettseg: Programtervezo
Auto: par honapja, Renault 11
Erdeklodes: minden, kiveve meno fiuk, lehulyezes, flame.
|
+ - | militec kedvezmeny pontositas, es + (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bocs, pontositok. Rosszul fogalmaztam.
irta:
"Hogyhogy nekunk kellene szetontogetni? Feltetelezem, hogy nem egy nagy
flakonban kapnank azt a 8x480 ml-t, hanem nyolc kicsiben." Akkor mit kell
szetontogetni?"
valasza:
Egyszerunek tunt szamomra, de megint abba a hibaba estem, hogy en tudom
mirol van szo, akkor a tobbi is.:) Bizony, egy nagy flakonba adnak, s nekunk
(1x8-2x8=16-3x8=24-4x8=32 stb) kellene szetontogetni. Azert nem ragoztam
annyira ezt a reszt, mert nagyon nehezen lehetne kivitelezni a
szetontogetest. Nem kell elefelejteni, nem csak pestiek
rendelnenek(szerintem). Tehat nem 8 kicsiben adnak.
irta:
"Ha viszont tenyleg ontogetni kell, akkor lehet, hogy meg jobb is lenne, ha
nem kellene a fejenkenti 480 ml-t megrendelni, hanem csak egy
reszet, kinek mekkora mennyisegre van szuksege. Gondolom, legtobben egyelore
csak kiprobalni akarjak, ahogy en is. A tajekoztatoban (en mar beszereztem
egyet) pontosan benne van, hogy a gyarilag eloirt olajmennyiseghez hany
szazaleknyi militecet kell tolteni. Ebbol mindenki konnyen kiszamolhatja,
hany az o autojaba mennyi kell, es maris kevesebbet koltott. Nem jo otlet?
:)"
valasza:
Erre nem tudok valaszolni, mert en speciel 480ml szeretnek venni. (Nem
hinnem, hogy mondjuk a teljes osszeget nezve, az a 6750 Ft oly nagy kiadas
lenne. Privat velemeny.) Ha valaki nem dobja fel a kedvezmeny otletet, mar
meg is vettem volna.:) Vegezzunk egy tesztet, kinek melyik megoldas lenne a
jobb.:) Egyet kerek csak, hogy hamar zaruljon le, mert a kedvezmeny aug.
vegeig tart. (Egyebkent a tajekoztatoban az is benne van, hogy 25ekm-kent
ismetelni kell az eljarast.)
irta:
"Ez a 20%-on felul ertendo, fejenkent? Ezt sem ertem teljesen, mert akkor
most annak ellenere, hogy egyutt rendelunk egy nagyobb tetelt (8 db-ot vagy
tobbet), megis mindenkinek kulon kikuldozgetik?"
valasza:
Nem, nem a 20%-on felul ertendo. Akkor nincs 20%, (a 12 fos rendelesrol
beszelunk, nem a 8-rol) ekkor "csak" a postakoltseget nem
kell kifizetni, viszont kiszerelt (1x480ml) allapotban kapja meg a
megrendelo, postai uton. Tehat igen, kulon kikuldozgetik mindenkinek. Ez
eleg "kenyelmes" megoldasnak tunik. A ceg vezetoje annyit mondott szoban,
hogy nekik 8-900Ft-ba kerul a postai terites, ezert ebben az esetben sajnos
nem tud tobb kedvezmenyt adni.
irta:
"Az e-mail-es dolog sem teljesen tiszta, irjam meg nekik a "HIX listas
rendeles" targy-al az otthoni cimemet, aztan a megrendelt mennyiseg utan
megallapitjak a kedvezmenyt, es kuldik az anyagot x penzert? Vagy?"
valasza:
Itt egy kicsit nekem nem vilagos, hogy neked mi nem vilagos. Irsz a cegnek
egy ilyen targyu levelet. (Irnak tobben is:)) Befut a ceghez. Ha osszejon 8
vagy 12 vagy 24 vagy tobb rendeles, annak tukreben kapsz kedvezmenyt. Tehat
akkor van minel tobb kedvezmeny, ha minel tobben rendelnek az anyagbol.
Szerintem ez eleg vilagos. A ceg gyujti a megrendeleseket, s ha elegen
rendeltek, a kedvezmeny megadasa mellett ertesit teged, vagy engem, amit
termeszetesen itt kozze tennek.:) Egyebkent irtak
tegnap, hogy hetente tajekoztanak arrol, hany fo rendelese futott be
hozzajuk. Termeszetesen a HIX autorol.:)
irta:
"Mielott felreertened, nem hisztizni akarok, tenyleg nagy a homaly,
legalabbis szamomra..."
valasza:
Nem ertettem felre, (nem szokasom) remelem most mar kozerthetobben
fogalmaztam.
Mas tema.
irta:
"A valtot, szervot meg csak ertem... A legkondiba is lehet tolteni ilyen
adalekot ? Hova ??? A nagynyomasu gaz melle ?"
valaszol, kerdez:
Leirtam amit mondtak, kommentar nelkul. Esetleg hivd fel oket (lasd elozo
levelem) es kerdezd meg. Tudom meg javasolni a honlapjukat, olvasd el ezt a
reszt. Ott tobbek kozott az is olvashato , meg szgep nyomtatokba (a gyar nem
vallal erte garanciat, ez viszont komoly) is hasznaljak. Valoszinuleg a
lezer nyomtatohoz, a festek kazettaban levo anyaghoz kell keverni, igy
gyorsabban,
halkabban, simabban kerul a szoveg a papirra.:)) A kerdesem az lenne, hogy a
legkondi mikent mukszik? Mert tudomasom szerint (ami nagyon keves ezen a
teren,
meg csak a Golfom legkondijat javitottuk meg) egy-ket forgo-mozgo
alkatreszel azert ott is
volt.. Vagy meg sem? Ebben a korban lehet, mar rosszul emlekszem.:) Esetleg
azt a
nagynyomasu gazt a menetszel forgatja meg?:)
Attis651
|
+ - | Keres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
A segitsegeteket szeretnem kerni. Kert valaki tolem GEOTZE ( gotz ) gyuru
garniturat es nem talalok uzletet ahol kapni lehet. Ezert koszonettel vennek
1 nagyker uzletet ahol kapni lehet ezt az alkatreszt. A Szakall Metall - nal
nincs.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Millitec, citroen DS es mas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Attila.
>Remelem Frigyes nem fog haragudni:), hogy megkerdeztem a Militecet
Nem sot :-8
>Hogyhogy nekunk kellene szetontogetni? Feltetelezem, hogy nem egy
>nagy flakonban kapnank azt a 8x480 ml-t, hanem nyolc kicsiben. Akkor
>mit kell szetontogetni?
Ez ugy nez ki ha 1 flakont veszel az tiszta ugy. De lehet rendelni nagyobb
mennyiseget ugy 5 literes kiszerelesben es azt kell szetontogetni.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: Citroen DS(ID) ( 64 sor )
Talan tudok valamit segiteni neked ezzel az infoval. Ismerek egy
motorfelujito gepmuhelyt hatha tudnak segiteni rajtad.
VIII. kerulet. Rokk Szilard utcaban van a Guttemberg tertol ugy 80 m - re.
Nagyon segitokeszek. Nagyon szuper auto a Citrpen DS ( capa ).
>E-mail : [Germany]
>Temakor: matrica darabszam ( 8 sor )
Most nem Feco, hanem Frico valaszolna , ha lehetseges :-)) A 100 db matrica
rendeleshez kizarolagosan az anyagi helyzet hozzajarult. Es ha elfogyott a
matrica a bejovo osszegbol ismet gyartasra kerul. Kerlek benneteket legyetek
egy kis turelemmel mindenki kap matricat, aki rendelt ( kert ) belole.
Ferivel mivel szomszedom, nagyon jo baratsagban vagyunk.
Kozkivanatra at fogok venni feritol par matricat :-))
Sebessegvaltas:
Ket fajta motortipus letezik porgos - nemporgos. Ha a porgos motort
kapcsolsz 4 - esbe 40 nel a motor csak szenved az alacsony fordulatszam
tartomany miatt. Inkabb kapcsolj 4 - esbe 45 - 50 Km/ o sebessegnel. A nem
porgos motorok, mint pl. a Skodam nyugodtan kapcsolok 4 - esbe 40 nel, mert
nem erolkodik a motor. Gyositasnal finom gazadasnal sem csorrennek meg a
szelepek .
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Citroen hidarulikaolaj csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Citroenesek altal (csak) kiszivarogtatott felinformaciokbol,
> eljutottam ehez a tokoli Citroen szerelohoz. A hidraulika olajat
> szeretnem lecserelni, pontosabban pont toluk akartam megkerdezni,
> hogy tegyem-e egyaltalan.
Csak ugy l'art pour l'art ne tedd, pontosan elo van irva, mikor kell.
BX-nel azt hiszem 60.000 km vagy 2 ev Haynes papa szerint.
> Nyilvan ok azt fogjak mondani, hogy cserljuk le. Egy BX taxis azt
Nem okvetlenul... Persze ha nem tudod, mikor volt utoljara cserelve, akkor
lehet benne valami. A jo olaj elenkzold, amikor kezd sargassa valni, az
az oregedes biztos jele.
> mondta, hogy amig nincs vele gond, nem szivarog, eszembe ne jusson
> hozzanyulni.
Eleg nagy majom, mi koze az egesznek a szivargashoz? Vagy o motorolajat is
akkor cserel, ha szivarogni kezd???
> Most akkor mi van? Csereljem vagy ne? (Vagy csereltessem?)
> Egyaltalan hogyan kell csinalni? Valaki el tudna magyarazni? Annyit
> tudok, hogy eloszor "flushung" folyadekkal kell feltolteni, es 1500-
> 2000 Km utan kell az uj olajat beletennni, de hogyan kell a
> szurot (szuroket?) tisztitani (cserelni).
Flushingrol szo nincs, az csak akkor kell, ha (eppen a rendszeres csere
elmulasztasa miatt) egyeb gondok is eloallnak. Amugy a csere menete:
magassagszabalyzo le, nyomasleereszto csavar 1 fordulat ki, LHM tartaly
ki. Urit, tisztit, szurok benzinben kimos, vissza, feltolt, csavar szorit,
indit. Ha nem kapja el az olajat a pumpa, akkor el kell jatszani meg vele,
de nekem ilyen gondom nem volt. Nehanyszor fol-le, aztan szintellenorzes.
Persze ez az egesz csak leirva egyszeru, jot lehet jatszani vele, ugyhogy
hacsak nincsenek kifejezetten mazochista hajlamaid, jobb szerelore bizni,
aki mar sokadszor csinalja, biztos jobban megy neki :)
|
|