1. |
va: : Km-ora (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
2. |
BMW benzintankot keresek... (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
tulajdon (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
4. |
Parkolas a Belvarosban (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
5. |
Wankel Lada (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: The Saint (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
7. |
Mit kell nezni vasarlasnal (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
8. |
???? (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: fesz.stabilizator (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
Mitsubishi Lancer-hoz kuplung (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Autoradio (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: *** HIX AUTO *** #422 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
Opel radio (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
14. |
Bosch-kütyü (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Es szepen szol benzinbol... (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
16. |
lezeres favorit (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
17. |
elado kerektarcsak (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
18. |
Civic atalakitas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
19. |
hasznalt auto," kosaras hiba" (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
20. |
Honda elktromos problema (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
21. |
Fiat, sebesseg, hasznal auto vetele (mind) |
109 sor |
(cikkei) |
22. |
VW LT mennyit er? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: *** HIX AUTO *** #422 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
24. |
Ket kocsi koze szorulva... (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
25. |
Ujgazdagok gondolkodasa (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
26. |
HIX talalkozo (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: wankel (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
28. |
Re: Bp-i es videki stilus (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
29. |
Re:123 Mercedes 3.0D (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
30. |
Gumik, merci W123 (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
31. |
Honi parkolasi szokasok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
32. |
Citroen BX+gumik (mind) |
71 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: Km-ora (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
34. |
Re: Aksi (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | va: : Km-ora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irja...
> Hon szeretett autom km-oraja elkezdett rakoncatlankodni.
> A sebesseget mutatja kisamplitudoju periodikus kilengesekkel,
> de a szamlalok nem mennek.
A leirtak alapjan, tipikus fogaskerek hiba a kilometerszamlalonal.
Valahol beszorult nemi piszok ket fog koze (vagy mar kitort egy fog)
es ott egy pillanatra megtorpan az egesz. Ezt latod a mutaton is.
--
Meszaros Geza
|
+ - | BMW benzintankot keresek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
Szegeny BMW 518-asomrol kiderult, hogy szetrohadt a benzintankja(1981-es
evjarat).
Nem tud valaki veletlenul egy jo minosegu bontott tankot hozza?
Elore is kosz
Kovacs Viktor
|
+ - | tulajdon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
gondolom nem en vagyok az egyetlen, akinek kiszurta a szemet a kovetkezo
idezet: (persze hiszek annak, aki idezte!)
>12 evnel idosebb autokra. Igy azonban azok gazdai csupan hasznaloi es nem
>tulajdonosai lesznek sajat jarmuvuknek. Ez pedig megneheziti annak
>elidegeniteset. Az autot ugyan eladhatja a hasznaloja is, de a
>remenybeli vevot a rendorse'g figyelmeztetni fogja arra, hogy o" sem
>szerez tulajdonjogot a kocsi megvasarlasaval. Akkor pedig meglehetosen
>nehez lesz vevo"t talani a 12 evnel idosebb autokra.
>(Nepszava 1999 junius 21. harmadik oldal, M. Kova'cs Ro'bert cikke.)
Termeszetesen ez blodli kell, hogy legyen. Biztosan van vki, akinek melyebb
jogi
ismeretei vannak, o" +magyarazhatna'.
Tehat:
Julius elsejetol a 13 eves Zaporozsecem (:-) nem az en tulajdonom lesz?
Oriasi!!!!
Hat ez allamositas!!! De ha en csak hasznaloja vagyok, akkor a tulaj, vagyis
az
allam fizeti a kotelezot, a sulyadot, a javitast, stb - az allamnak. Nem
ORIASI?! Ha
meg nem teccik az auto, lecserelhetem meg mindig esetleg egy 402-es
Moszkvicsra (1,1 mm vastag acellemezbol!). Akik nagyon jol viselkednek (fel
van
irva az Allami Jolviselkedo-fuzetbe!), azok kerhetnek pupos Wartburgot is.
Na, jo, :-)
Szoval, +magyarazna nekem valaki?
DeeJayTiszy
|
+ - | Parkolas a Belvarosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csabanak, es mindenkinek, akit erint!
> A kerdes azert idsozeru (nekem), mert ma Bp-n az V. kerben megbuntettek.
> (Illetve mikulas-zacskot kaptam.)
Miskolccal ellentetben, ha csak jegyet menni mentel el, akkor termeszetesen
nem kell a buntetest kifizetni.
> Az adott utca (Honved u.) adott szakaszan nincs kint a tabla, hogy fizeto
> ovezet. Az utca masik vege a Szabadsag ter eleje, ott mar van tabla,
Haat, ezt meg kellene neznem. (So"t, meg is nezem.) Alapvetoen az V. kerulet
teljes teruleten kell fizetni a parkolasert, ha ez nincs az adott utca elejen
kitablazva, az valoban hiba.
> Kerdesek: Amit mondott az igaz-e? Eloirhatja-e a KRESZ, hogy hol kell
A KRESZ nem, a kozterulet fenntartoja viszont eloirhatja. Jelen esetben
ez az V. keruleti es a Fovarosi Onkormanyzat.
> fizetni a parkolasert? Ha netan igen, akkor eleg-e a kerulet szelen
kitenni?
Termeszetesen nem. De kirakatom oda is, ahol most (meg) nincs. 8-)
> szempontbol megis igaza van a mikulasnak, akkor hogyan lehet meguszni a
> fizetest? (Elso nap valami 840 Ft. masodik nap duplaja, harmadik nap
Egyszeru, irj nekem, elmegyunk egyutt, megmutatod, hol alltal, megnezem,
van-e tabla, es ha nincs, elmegyunk egyutt az ugyfelszolgalatra.
> triplaja.) Pl. Nekem ment a veszvillogom, mert: defektem volt, elforrt a
> vizem, lerobbantam stb.
Ne farassz. Ez rossz szoveg. De ha igazolod, hogy trailerrel vitted el a
jarganyt, vagy legalabb a Sarga Angyalt kihivtad, akkor ugy is jok leszunk..
8-)
> Mi a velemenyetek?
Az, hogy a parkolasi rendelet celja a penzszedesen kivul a nem keruleti autok
keruleten kivul tartasa is. Gyere be a keruletbe gyalog vagy tomegkozlekedes-
sel, nem nagy a kerulet, harom metro, es rengeteg busz, troli, villamos jarja
be.
Tibi
icq: 37929652
|
+ - | Wankel Lada (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Wankel Ladak par ezer darabos szamban keszultek a hadsereg szamara.
Nem jo a futasteljesitmenye (elettartam) cserebe nagy a fogyasztasa.
Alkatresz nuku.
Ha Wankel kell vegyel regi RX-7-et, vagy mas Mazdat.
Meg sok benzint. Cserebe alkatreszt lehet kapni.
Yahni
|
+ - | Re: The Saint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho Autosok!
Remelem olvastatok a tegnapi AUTO-t.
Zaruba Gergely irasa tetszett.
Nekem uj volt, de elmeletileg megvalosithato.
Ezert biztos, hogy letezik amit mondott.
Orultm neki, hogy megtudtam valami ujat.
Az europai autogyartok nem foglalkoztak ilyennel.
De a japcsik mindig is a kuloncsegukrol voltak híresek.
De ez erdekelne is, ha valaki vagy netan Gergely tud kuldeni rola valami
"szakmaibb" leirast.
Tehat nagyon reszleteset a mukodeserol, reszeirol, elmeleterol stb..
Szasztok!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Mit kell nezni vasarlasnal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Szerintem, a szemelyit es az alairast felesleges, mert mindig mas az
emberek alairasa.
Meg lehet, hogy fiatal, es 14 evesen meg maskepp irt.
Szerintem nagyon fontos, hogy megnezzuk a motorszamot es az alvazszamot.
Abbol a szempontbol, hogy ha a helyi felugyelet potszama van beleutve,
akkor az eredeti-e.
Tapasztalat. De tobbet nem mondok, mert lecsuknak.
Nalunk AF egy elforditott (45°-al) negyzetben.
Ezzel kezdodik a szam. Nagyon szeretik hamisitani.
Ha olyan kocsit veszel aminek a toronyban van az alvazszama, azt nezd
meg jol. A tosony aljat is, mert lehet, hogy athegesztett. Azzal legy
gyanakvo!
A kuszoboket es a keresztnyulvanyokat ( a kocsi aljan kis lapos
lemezepitmenyek) mindenkepp ellenorizd.
A motornal meg fontos, ha a hengerfejnel szivarog az olaj, legy szinten
gyanakvo, mert lehet, hogy henmgerfejes.
Huzd ki a nivot szagold meg az olajat.
Erezni, hogy kormos-e, egett-e, tapintsd meg. Aki ilyenben jartas az
tudja, hogy mennyire kopott a motor, es milyen amorf allapotban van.
Szerintem ezek is fontosak.
Most hirtelen jutott eszembe.
Csa!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | ???? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kaptam ma egy reflekciot, amiben az all, hogy a turbok mar leragott
tema, es a feltoltes is.
Szeretnem mekke'rdezni, hogy a tarsasag igenyt tart-e a cikkekre vagy
nem.
Mert akkor mas temakat boncolgatok tovabb.
Mondjuk a hajtaslancot vagy hasonlot.
De elmondom, hogy a feltoltokon belul meg van anyagom a G es a
komprex-rol, a roots felt. es a kompresszorokrol is.
Ha a tarsasag igenyli kerem jelezzetek.
Ja meg vannak ilyen cimszavak:
- valtoztathato geometriaju turbo
- lukteto feltoltes
- toltonyomas szabalyozas
Es csak magukrol a turbokrol alapszinten egy eleg reszletes es hosszu
cikk.
De varom a javaslatokat is a temakra. Mert szerintem sok autos szeretne
tudni mitol megy a kocsi, es tanulsagos is lehet adott esetben.
Szoval probaljunk meg nem vezetok, hanem soforok lenni!
Varom a leveleket (akar maganba is).
Jo autozast!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Re: fesz.stabilizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> 2. 1-2V fesz. eses akar 50% teljesitmeny csokkenest idez elo az
>> erositoben
>
>Hat eleg gagyi az az erosito, amibe meg egy feszultsegstabilizatort se
>raknak bele... Vagy nem?
>
>Ed
Inkabb az a helyzet, hogy AntForce (ha jol emlexem o irta ezt )
baratunk nincs tisztaban a hangfrekvencias vegfok ic-k
tapfeszultseg/kimenoteljesitmeny diagrammjaval.
Ez megkozelitoen linearis, azaz a fennti allitas nem igaz.
De itt egy cim, ahol ez bepotolhato :
http://us.st.com/stonline/products/selector/
Autoban hasznalatos erositokbe valoban nem tesznek stabilizatort, mert
az akkumlator belso ellenallasa olyan kicsi, hogy nincs ra szukseg.
Azonkivul a feszultsegstabilizator csokkenti a tapfeszultseget, ami autoban
amugy is szukossen all rendelkezesre.
Udv:
BigWhite
|
+ - | Mitsubishi Lancer-hoz kuplung (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!!
Nem tudtok véletlenül 1 helyet ahol lehetne kapni 93 as Lancer kuplung
tarcsat, vagy valami tuning szerkezetet. Nem akarok szakszervizhez
menni, mert ott levesznek.... ha valaki tud valamit is mondani akkor az
maganban is johet..... koszi...
lacibishi
|
+ - | Re: Autoradio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Egyáltalán hogyan működik ez a kis vacak, még táp sem kell neki, csak egy
>hangfrekis bemenete van ?
Egy zsineg log ki a kazibol, azon adod neki a jelet. A kazinak azon a reszen,
ahol normalis kazinal a szalag halad el a magno feje elott egy hasonlo,
rugalmasan felfuggesztett fej van. Ugy kepzeld el, mintha 2 magnofej nez
egymassal szembe (egy a kaziban, egy a magnoban). Magnesen indukcio
utjan kommunikalnak egymassal.
>Ha van köztetek aki ilyet használ, írja már meg a tapasztalatait, érdekelne.
Hasznalni meg nem hasznaltam, csak lattam/hallottam egyszer egyet.
Minosege biztos jobb, mint egy kazettanak. Ha mar van discmaned, akkor
ezt a megoldast valasztanam.
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail 1:
E-mail 2:
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #422 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > 2. 1-2V fesz. eses akar 50% teljesitmeny csokkenest idez elo az
> > erositoben
> Hat eleg gagyi az az erosito, amibe meg egy feszultsegstabilizatort se
> raknak bele... Vagy nem?
Haat.. Idaig 2-3 fajtarol tudok amiben van, a tobbiben sajnalatos
modon nincs.. :(
> mondta, hogy o egy 15-os ilyenben volt valahol 10 korul. Akkor
> is az utolso vitte a balhet. Nem irigylem, kicsit megugrott a Bonus
> Maulus fokozata, de O tuti hibas, hiszen ot csak a sajat lendulete
> vitte elore, amit nem tudott lefekezni a megfelelo idoben.
A bonus Malust dolgot amikro kerdeztem a biztositonal az
eredmeny: 'csak a balesetek szama szamit bele, az mind1 hogy
hany autot torsz ossze, es hogy 1000 vagy 10.000.000 ft kart
okozol..'
AntForce
|
+ - | Opel radio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom mindenkinek a tippeket az Opel Corsa kolso homerojet tekintve.
A helyzet nem tul biztato, de sokak szerint van megoldas.
Szoval koszi az otleteket.
Azonban egy ujabb kerdes:
A hasznaltan vett automban volt (van) egy gyari autoradio.
Eddig minden rendben is van, de ez a radio valamilyen kodot olvas be minden
bekapcsolasnal.
Termeszetesen a kocsi papirjai kozott nincs ott a kod. :(
Ismerosok mondtak, hogy addig amig nem nyulok hozza a radiohoz, vagy nem
cserelek akkumlatort, addig nem is lesz gond. De ha valami miatt ujra kene
telepitenem a radio akkor gondba lennek.
Szoval a a kerdes az, hogy most meg tudom-e nezni, vagy tudni a kodot.
(Eleg eselytelennek erzem magam az ugyben)
Vagy egyaltalan a kerdes az, hogy van-e megoldas.
Azt ne is irjatok, hogyha akkumlatort cserelek, akkor csereljek radiot
is.... :(
Elore is kosz
RL
|
+ - | Bosch-kütyü (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szia Frigyes!
>En ugy tudom, hogy adagolonak hivjak :-))
Na, én meg ezen nevettem nagyot! :-) Az adagoló kicsit odébb van a Fiatokban
(a Ritmomban is van ilyen Bosch kütyü), ezt az izét tudomásom szerint kézi
üzemanyag-szivattyúnak hívják. Ha mondjuk sokat áll a kocsi, akkor kicsit
megpumpálgatja az ember ezt a vacakot, és ezáltal feltölti a rendszert
gázolajjal. Nekem még nem kellett használni csak egyszer, mikor megvettem a
kocsit, ami másfél évet állt. Lehet, hogy amúgy is beindult volna, de inkább
nem próbálkoztam vele.
Ennyi, a bambit inkább hagyjuk.
Hali:
M.a.f.f.i.a. Zolee
|
+ - | Es szepen szol benzinbol... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Thetas szThetapen sz<=l benzinb l <=vatos lssbbal 20 liter k/r^nl, gsszzal
egy
>palack 100 km a tartsslyba 3 palack megy bele.
Ez eleg korrekt.
Zsolt
|
+ - | lezeres favorit (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello mindenkinek!
Nemreg irta valaki, hogy nincs Szegeden lezeres Favorit.
Mar akkor is akartam irni, hogy en mar lattam, de nem
voltam benne biztos. Ma viszont talakoztam vele.
Sotetkek szinu, FGA-210 a rendszama.
Szaguldjatok, CSAK ovatosan!
Minden jot!
|
+ - | elado kerektarcsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Kedves Autostarsak!
Ezuton szeretnek eladasra felkinalni 4 db. 5,5"x14"-es acel kerektarcsat,=
4x108-as furatosztassal.
Ar: 2000 Ft/db. Az auto, amin volt, egy AUDI 100. En AUDI 80-hoz vettem, =
de sajnos nem neztem meg
a furatosztast ( AUDI 80: 4x100, AUDI 100: 4x108), ugyhogy en nem tudom h=
asznalni. Viszont szivesen
elcserelnem 5"x14"-es v. 5,5"14-es 4x100-as furatosztasu lemezfelnire.(Gu=
misok ne kimeljetek! :-))) )
Ajanlatokat e-mailban, v. telefonon varok az alabbi cimre:
Kaczor Imre
e-mail:
tel.: (23) 551-182 =
Udv =E9s balasetmentes kozlekedest mindenkinek!
Marczi
Ui.: A HIX AUTO-s matrica engem is erdekel, ha elkeszul, szivesen vennek=
belole.=
|
+ - | Civic atalakitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helyho!
Nem Hondasok boccs+pgdn!
>Nem reg (3. hondakent) szer tettem a fenit tipusra. Megtudtam, hogy az
>1.4i es 1.4 is kozotti 15 loero kulonbseg konnnyen redukalhato nullara.
>:) A levegotorokbol (a szuro alol) mar kiszedtem a folytast. Ennek
>hatasara jelentos teljesitmenynovekedest tapasztaltam. Az auto nem fogy
>el 120 km/h -nal, valamint jelentosen jobban gyorsul.... :) Kerdesem:
>Van -e meg egyebb kulonbseg/tennivalo hogy elerje az 1.4is 90 pacijat??
Nekem is ez a porblemam a Civic-el.
Regebben hivogattam Honda dealereket atszereles ugyben, de a legjobb ajanlat
is 10eHUF volt (1 oras alkudozas utan:), gyanakodtam, hogy csak egy folytas
kiszedesert van kepuk elkerni 10e-t. Ugyhogy kihagytam.
Egyebkent a dealer(HondaSz*bo) azt mondta, hogy csak az injector folott
van egy folytas, azt kell kiszedni.
Szerintem "injector folott"="legszuro alatt"
Tehat lehet, hogy a tied mar 90le-s :)
+beszeltem 1 chiptuning-emberrel azt mondta:lehet, hogy az elektronika
is egy kicsit maskep van beallitva az 1.4i-n (nyomatek 3000-nel,
nem pedig 4500-nal, hp 6000-nel, nem pedig 6300-nal...), de a folytas
kiszedes mindenkepen segit.
Le tudnad irni pontosan hol van a folytas, hol lehet latni? Pliiiz
En is szeretnem kiszedni:-)
>(mekkrogzott honda fun) :)
detto
Bandi - Honda Civic
|
+ - | hasznalt auto," kosaras hiba" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
> Motor, alvazszam: Erdemes a markakereskedonel utananezetni, jobb
> helyeken megmondjak, hol, mikor volt eladva, milyen extrakkal,
> felszereltseggel, stb. Kiderulhet a "kosaras auto" hiba.
mi az a kosaras auto hiba?
raki
|
+ - | Honda elktromos problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Autosok
Elektromos problemam adodott egy Honda Civic 1.6 i-n.
Ha gyujtasra rakom normal esetben kigyullad a "chek control"
lampa es amikor mindent leellenorzott (pl eleg nagy a benzin nyomas)
akkor "kattan" egyet es elalszik.
Na mostansag egyre tobbszor elmarad a "kattanas", es ilyenkor
ha rainditozok akkor egy pillanatra beindul, de le is all rogton.
A Honda szervizben gyujtaskapcsolot akarnak cserelni 30-ezerer
(ezeknek elment az osszes esze). Nem arultam el, hogy okl. Jarmugyarto
uzemmernok a szakmam, rogton palinak neztek :-)
Ha valaki tudja a megoldast, vagy egy lelkiismeretes villamossagi
szerelot Bp-en akkor legyen szives irja meg itt, vagy maganban.
Elore is koszi
Bal3 www.extra.hu/yaris
***********Buli az ELET***************
|
+ - | Fiat, sebesseg, hasznal auto vetele (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
alaposan megszivtam a Tipommal. A legnagyobb esozesek
kozepette elromlott az elso ablaktorlom. Bekapcsolom-semmi,
megrantom-elindul. Ha ciklikus torlesre rakom-leall. Ha
folytonosra: 5-10 km-t megy, egyre lassul, aztan leall.
Akkor mar hiaba rangatom, el sem indul. Hatalmas esoben
szetszedtem - semmi hiba, semmi kopas, semmi zarlat.
Viszont alaposan felfaztam. 2-3 ora utan meguntam
az allando ki-be ugralast a kocsibol (hogy letoroljem az
esot), na meg eleg veszelyes is volt, betertem egy
szervizbe. Szetszedte - humm, humm - minden ok.
Akkor miert nem megy? Hat...
Ok, eso tovabb szakad, irany a Fiat szerviz (15 km).
A technikus, aki a rendelest veszi fel, egy idetlen
ragozo pofa. Elmondom mi a gond, azt mondja, hogy
2-3 be van rendelve, majd utanuk felveszi a rendelest.
Mondom, hogy ember, hat szakad az eso, mit tegyek?
Mi a gond? Meg egyszer elmondom. Azt mondja, ok,
kicserelik a motrot? Muszaly? Mas hiba nem lehet.
Nem, cserelni kell. Egye fene, nekem mennem kell,
eso meg szakad, allitolag holnap is fog... Mikor
johetek vissza? 1-1,5 ora. Jovok vissza - kocsi kesz,
ablaktorlo mint az alom. DE mikor megyek fizetni,
leesek a labamrol, es el kell, hogy kapjanak:
1. Motor Magneti-Marelli ........ 25.200 Ft
2. Munka ......... 3.260 Ft
> -------------------------------------------------------------
Egyutt 28.460 Ft
2.
A bontoban vett centralzar 4 honap utan kinyiffant.
Vettem ujat 11.600 Ft, kerdem mennyiert csereli
ki. Aszongya: karpit le, ez ki, az ki, csere, vissza
- olyan 2 oras munka, vagyis 5.200 Ft. Mondom,
hogy ember, en a foliacserevel egyutt 30 perc
alatt csinaltam meg. Akkor csinald meg magad!!!
Hazamentem, 13!!!! perc alatt csereltem ki...
Ugyhogy Fiat szervizbe en mar SOHA nem
megyek.
<Most mentek a Rabaringen 1.6-os Toyota Avensisszel 24 oran keresztul
<180-as atlagot. Egy ketliteres Primera ennel azert tobbet tud, lejton
<plane.
Lehetetlen. Esetleg akkor, ha repulorol tankolt.
<En nem szeretem a "vegyes" gumit, ha lenne ra penzem feltetlenul
<vennek egy garnitura teligumit is. Eg es fold, telen egy _rendes_
<teligumival kozlekedni!
Egyszer mar irtam, hogy en kotelezove tennem a teli gumit
- meg is kaptam a magamet :-)
<"Szokott valaki Szlovakiaban tankolni? Kb 130Ft litere a benzinnek, de
a
<legmagasabb oktanszamuval is csak szivatoval hajlando eletre kelni a
<gepsor meg melegen is. Mi lehet enne az oka? A "magyar" 91-essel siman
<beindul po:ccre."
<
<2. Szlovák benzin gyengébb, mint a hazai (tuti orosz olajból van és nem
<valami modernek a finomítóik - hasonlítva Battával). Az igazi gond az
UNI
<nevű olomhelyettesítő löttynek köszönhető. Borzalmas! Tünetek
(bármelyik
<ólompótló löttyre érvényes, de itt hatványozottan!): nehezen indul,
alapjárat
< alacsonyabb; nehezebben, nyögvenyelősen gyorsul!; csörgésre hajlamosít
<(csilingelés)!
<Komarno-ban van egy Hoffer nevű kút, ott jobb a 96-os benzin (OMV-tól
<szállítják) A MOL (80%) és Shell (100%) is szlovák anyagot forgalmaz;
az
<Avanti viszont világpiacról szerzi be (lehet OMV, lehet ukrán vagy
román).
<
<Sima olommentest tankolj!
<
<Gönczi Csaba: vélemény, pontosítás, javaslat, tipp?
Szinte az osszes kuton tankoltam mar, ami csak letezik,
de semmi hasonlot nem tapasztaltam. Az az 5200 liter
benzin, amit elpufogtattam, azert mar jelent valamit.
95 naturalt tankolok.
A kisebb kutakon tankolt allitolag 96-os (Eurosuper)
mintha jobban izlett volna a kocsinak - hamarabb
bekapta a tele tankot, viszont a fogyasztasom soha
nem ment 7 ala es 8 fole... A meleg motor poccre
indul, a hideg motrot mindig szivatoval inditom, mert
nelkule lefullad, es gazolgatni nem szeretek. Orosz
olaj igaz, de a finomitas szerintem jo minosegu (Slovnaft),
szinte minden kutnak ok adjak a cuccot. Az Avantinal
szoktam latni osztrak kamiont, a tobbi nem tudom honnan
kapja. A legnepszerubb az ÖMV, de mindig oda jarok,
ahol akcio van :-) Most Esso --> 100 liter tankolas utan
lemossak a kocsit 5 Ft-ert :-) De kedvelem az egyik
OMV-t is: ha 2600 Ft-ert tankolsz, ingyen ellenorzik a
lengescsillapitokat, fenyszorok beallitasat, fekeket es
(ez most eppen nem mukodik) a sebessegmero
pontossagat.
Szoval en nem erzem rossznak a szlovak benzint,
de az sokat nem jelent, mert penzugyi okok miatt
meg nem tankoltam mashol :-))
Csaba
|
+ - | VW LT mennyit er? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Segitsetek! Mennyi lehet az erteke egy VW LT 28 kisteherautonak,
ami 89-es, zart, magas, generalozasra szorulo diesel motorral,
lejart muszakival? A motort leszamitva viszonylag jo allapotban van,
bar az eleje meg az oldala torott volt...
Nem talalok a hirdetesek kozott hasonlot, az autopiacon se lattam
multkor. Most meg akarjak venni, es nem tudom mennyit kerhetek
erte.
Koszi.
Udv: Po:li
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #422 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Re: HELP! Fiat UNO 1.3D menet kozben leall. ( 26 sor )
> motorhazat megnyomkodtam kb 30.szor azt ott talahato BOSH
> (gondolom AC pumpanak hivjak v. nem tudom mi ez) ketyeret es
> ezutan szo nelkul ment tovabb.
Hello autosok!
En anno dizelmozdonyokat szereltem, ott ez a kutyu, amit te pumpaltal
legtelenito
pumpa volt. A hiba is arra utal, hogy valahol levegosodik az
uzemanyagrendszered,
ezert kis ido elteltevel "darabos" lesz a gazolaj. A pumpaval ezt
ideiglenesen
megszunteted,
de a tomitetlen helyen ujbol kezdodik a folyamat.
Megnezni minden csatlakozast a gazolajrendszerben, meghuzni a csavarokat, ha
nincs
ilyen
lelazulas, akkor valamelyik tomito felulet megserult.
Sok sikert
Topa Gabor
|
+ - | Ket kocsi koze szorulva... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[International]:
HA> Nekem most volt benne reszem, igy sajnos ismerem a problemat.
HA> Harman voltunk, es en voltam a kozepso. Elottem fekeznek, en
HA> fekezek, mogottem bambul. Nos en nem mentem volna bele az
HA> elottem levobe, de szegeny Ladaba vagy 60-nal beletrafal egy
HA> Toyota mikorobusz. En meg mentem elore akarva, akaratlanul,
HA> es beletolt az elottem mar allo autoba. Termeszetesen rendort
HA> hivtunk, majd 2 honap (!!!) utan megjott az ertesites, hogy az
HA> utolso a vetkes mindenert!
HA> Ilyen esetekben az utolso tuti hibas, mert ha jol emlekszem, ugy
HA> van, hogy az elottem halado jarmu hirtelen fekezese eseten is
HA> biztonsaggal meg tudjak allni. Egy taxis aki latta a mi akcionkat
HA> mondta, hogy o egy 15-os ilyenben volt valahol 10 korul. Akkor
HA> is az utolso vitte a balhet. Nem irigylem, kicsit megugrott a Bonus
HA> Maulus fokozata, de O tuti hibas, hiszen ot csak a sajat lendulete
HA> vitte elore, amit nem tudott lefekezni a megfelelo idoben.
A ket eset egyaltalan nem ugyanaz. A taxis ismerosod eseteben az
utolsonak betudni az elotte levo 14-et a rendor hulyesege, kiveve, ha az
utolso egy tankkal, vagy kamionnal volt. Szemelykocsi keptelen
osszetolni 14 masikat.
A normalis gyakorlat a kovetkezo (nagyon helyesen):
Ha ket kocsi osszefut (utolerik egymast, mert pl az elso valamiert
fekezett, a mogotte levo meg jol nem tartotta be a kovetesi tavot,
emiatt egy harmadik is belejuk fut, akkor a harmadik vetlen. A KRESZ
eloirasa ugyanis az, hogy olyan kovetesi tavot kell tartani, hogy ha az
elotted levo blokkolva fekez, akkor is meg tudj allni. Ha viszont az
elotted levo elott kinott egy fal es abba rohant bele, az nem azonos a
hirtelen fekezessel. Ugyanis hirtelen fekezeskor van fekut, amit Te a
koveteskor belekalkulalsz a kovetesi tavba, ha viszont egyszercsak 0
hosszu uton 60-rol 0-ra csokkent a sebessege (mert pl belerohant az
elotte menobe, vagy "kinott elotte a fal"), akkor ezt a fekutat
egyszeruen "elloptak" Toled. Ekkor nem Te vagy a hunyo, ha egyebkent a
kovetesi tav a "normal" hirtelenfekezeses megallashoz eleg lett volna.
Egyebkent ennek bizonyitasa nem olyan nehez, mert normalis szakerto a
feknyomokbol, utallapotbol, egyebekbol ezt siman ki tudja szamolni.
A taxis eseteben tehat valoszinuleg hulye volt a helyszinelo.
A Te esetedben termeszetesen a harmadik a hunyo, mert o tolt ra a
masikra, Te siman megalltal az elotted levo mogott.
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Ujgazdagok gondolkodasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Van egy ismerosom, ujgazdag az illeto.
Honapokig morfondirozott azon, hogy vesz egy Mercedes Vito -t.
Penze az volt ra...
Viszont kilimat azert nem akart bele, mert allitasa szerint
"ha el akarja adni, nem fizetik meg".
Most az ujgazdagok mindegyike ilyen hulye ???
Megvette a Vito-t, termeszetesen legkondicionalo nelkul,
majdnem 8 millioert... "hovedo uvegezessel". Most azt nem tudom,
hogy a tobbi extrat megfizetik -e ???
No comment.
Ha nekem ennyi penzem lenne egy kocsira, meg elektromos
ha'tvakarot is rendelnek bele, nem csak legkondit.
Peter.
|
+ - | HIX talalkozo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Szerintem legyen egy idopontban az amerikai autok talalkozojaval.
Ez nincs surun, es egyik Budapesten, masik videken (Dunaujvaros).
Ha kell, megbeszelem a szervezokkel.
Peter.
|
+ - | Re: wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Mazda (89-ig?) RX7-esek keszultek wankel motorral, akorul kell nezelodni.
1.3-as mocibol 150 lo koruli teljesitmenyt csihol elo. Sot mar tobb loerorol
is hallottam, de nem megbizhato forrasbol. Ha tudsz bovebbet rola, engem is
erdekel. (mukodesi elv, adatok stb... )
> wrote in message news:...
> Kerdes:
>
> Ki mit tud azokrol a Lada (szgk es nem harckocsi, meg teherauto)
tipusokrol,
> amiket rotacios (jobbara wankel) motorral szereltek???
> Csak mert valahol olvastam, hogy talan meg kapni is lehet olyat. Kicsit
> kiralyabb lenne egy barmilyen nyugati budinal...
>
> medzsik
>
|
+ - | Re: Bp-i es videki stilus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Azert egyet ne felejtsetek el. Szerintem Bp-en konnyebb vezetni.
Ezt megvetozom. Baratnom videki rokonai mikor feljonnek Bp-re mindig
megemlitik, hogy semmi penzert nem vezetnenek Bp-en. Hogy miert? Mert kimegy
az orszagutra, szinte csak foldutas keresztezodes van, nem kell
elsobbsegeket adni. Ja es azt is elfelejted, hogy itt varosban kicsit tobb
az auto, tobb auto kozt tobb pofatlan es mazsola van.
> Egy valamit azert kifelejtettel. Bp-en konnyebb savot valtani, mint
> itt videken. Ott letezik az, hogy udvariassag. Itt nem.
Nem tudom milyen erzes neked, mikor a 3 savos ut belso savjabol eled
sorolnak a legkulsobe es meg sorolhatnam.
> Ott (majdnem) mindenhol van lampa. Csak arra kell figyelni. Ha zold
> akkor megvarom az piroson atmenoket es mar mehetek is.
Nem tudom mi a problemad, a kresz egyertelmuen eloirja hogy kinek van
elsobbsege. Kepzeld milyen jo poen mikor senki nem jar a kornyeken sem es te
allsz percekig egy piros lampanal. Raadasul itt sincs minden
keresztezodesben lampa. Sot. Tele van BP jobbkezes utcakkal. Nem harom utca
aztan orszagut! Nem tudom mit kezdenel a forgalmi dugokkal. Hidd el eleg
idegesito bir lenni. Mellesleg ha csak a lampara figyelnel, eleg sok
gyalogoshalal lenne hirtelen.... :)
> Itt sokkal tobb helyen kell ket- haromfele figyelni, hogy
> mikor indulhatok.
Mindig jobbra figyelsz es kesz. Vagy van tabla, ha nem jobbkezes. Ne mondd
mar hogy mindenutt 4 fele kell elsobbseget adni. Nem is jonnek 100-an egymas
utan, hogy percekig egyhelyben allj.
--
Szabó Zoltán, mailto:
|
+ - | Re:123 Mercedes 3.0D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> > a felelosseg biztositast a HB-nel
> > kotottuk havi 3343Ft = evi 40116Ft, de a legmagasabb bonus fokozatban.
> Hogy csinaltatok, hogy egy 3 literes motor a 1.5-2.0 lityis kategoriaban
van?
> Vagy lehet hogy en tudok valamit rosszul?
> Azert erdekelne, mert vennek egy 2.4-es dizel autot, csak egy kicsit
sokallom
> a biztositast. (de 3xxx ft meg beleferne)
Bizonyara elkerulte a figyelmedet, hogy a legmagasabb bonus
kategoriaban mondta az arat. A0-ban 2000 cm3 fölött durván havi
5000 Ft a kotelezo biztositas. 1500-2000-ig meg 3000. Szoval
gondold meg!
Live Long and Prosper,
Marso Gyula
|
+ - | Gumik, merci W123 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Kerdeztete valaki, hogy jo-e az atmeneti gumi a kocsira.
Szerintem nem valami jo valasztas. Rosszabb mint a nyari,
rosszabb mint a teli. Nyaron meg nem is lenne ez nagy problema,
de telen egy atmeneti es egy teli gumi kozott a kulonbseg eg es
fold. Ha valaki egy kicsit is ad a biztonsagra, akkor nem sajnalja a
penzt a teli gumikra. Ezt eleg sokan nem teszik meg, es mi
barmilyen biztonsagosan vezetunk, akkor is ohatatlanul elofordul,
hogy valaki elottunk/mogottunk/szemben elveszti az iranyitast a
kocsija folott, es nem art ha mi meg tudunk allni.
Mas: W123-as merci.
Lehet nagyon jot kifogni, es nagyon rosszat is. A jo 123-as draga,
a rossz meg olcso. Annyit tudni kell rola, hogy a dizeleik nagyon
lomhak, de a vilag vegere is elmennek. Egy 123-as dizel motor
600.000 km-t kibir general nelkul, es a tobbi is fodarab is igen
massziv. A rendesen karbantartjak, akkor sok gond nincs vele.
Az elozo kocsim egy 200D volt, es csak tankolni kellett bele.
Kicsit ki volt bukva a motorja, fustolt, a gyari 8 literhez kepest 9-9.5-
ot fogyasztott, de kenyelmes es megbizhato volt.
A mostani is egy W123-as, csak ebben egy ujabb merci motorja
es valtoja van. Ez is 200D, csak eppen 15 loerovel tobbet tud, otos
valto van benne, dinamikus (amennyire egy nem turbo dizel
dinamikus tud lenni) es a fogyasztasa 6.2-6.9 kozott valtozik
fuggoen a varosi/orszaguti hasznalat aranyatol.
Miota megvettem az olajcsereken kivul, fekbeteteket csereltem
rajta, a hatso 'Z' stabilizator eloregedett muanyag reszeit, es egy
kiveheto merci emblemat elore, mert letortek. :)
En ugy okoskodtam, hogy nem kocsiban all 1-2 milliom, mert
masra is el tudom kolteni, nem aggodok, hogy mikor fogjak ellopni,
mert nem igazan keresik a regi kocsikat, de megis komfortos, kis
szervizigenyu, kenyelmes, megbizhato kocsit vezetek.
Es allitom nektek, hogy ez a kocsi 10 ev mulva is auto lesz. Nem
ugy, mint eletem elso autoja, egy 105-os skoda, ami valoszinuleg
mar a sullyesztoben van. :)
Live Long and Prosper,
Marso Gyula
|
+ - | Honi parkolasi szokasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok!
Tobb parkolasi anomaliarol hallottam, nehanyrol itt a HIX AUTO foruman is.
Lasd:
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Kell-e fizetni a parkolasert? ( 47 sor )
> Idopont: Tue Jun 22 13:48:40 EDT 1999 AUTO #421
>A napokban volt egy riport az RTL Klub-on a miskolci parkolasrol, >ahol
hamarabb megbuntetik az embert, mint hogy parkolojegyet >kaphatna...
Azt hiszem mindannyiunk hasznara vallna, ha minel tobb informacio jellene meg
a honi telepulesek parkolasi szokasairol, lehetosegeirol, tanacsokkal -
szemelyes tapasztalatokkal fuszerezve. Az ugyanis nem mentseg, hogy Te idegen
vagy X varosban, nem ismered a helyi "torvenyt". Mert ahany haz, annyi
szokas.
En meg is kezdenem a sort:
Bekescsaba.
Videkrol jarok be hetente, munkanapokon ket-harom alkalommal.
A fizeto parkolokban parkoloor szedi a penzt. Ez 50-70 HUF/ora. Blokkot ad.
Meg a belvarosban is lehet olyan utcat, teret talalni ahol ingyen
parkolhatsz. (Ehhez minimalis helyismeret eleg!)
Sopron
A varos internetes oldalan reszletes info talalhato, terkeppel, az elore
valtando jegy mintakepevel. A 1-2-3 oras teruletek vannak, amit tablak
jeleznek. (Meg igy sincs sokszor ures hely a belvarosban.) Komolyabb
helyismeret kell a nem fizetos helyek megtalalasahoz. Az idei tarifat meg nem
ismerem. Lattam videokameras ellenorzest...
Lehet folytatni!
SMTV
|
+ - | Citroen BX+gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Eloszor is szeretnem megkoszonni a valaszokat, a gumikat es a
villamossagi gondokat illetoen.
A tanacsok/velemenyek alapjan erdemes kulon teli es nyari gumikat venni,
es valoszinuleg ezt is fogom tenni. Sajnos tul kell adnom a konnyufem
felniken, mert amint irtam 7"-osak, es arra kissebb gumit, mint a 195
nem igazan lehet tenni. Igaz, hogy egyik szerelo azt mondta, hogy meg a
185-os elmegy.
Szoval majd korulnezek valami hasznalt konnyufem felni utan.
Zsolt: Erdekelne a XVI. keruleti villamossagis cime es telefonja (ha
megvan)
es
Gabor: Erdekelne a siofoki mester cime is (telefon is), mert hetvegen
megyek Aligara, es onnan csak egy ugras Siofok. Hatha hetvegen (legalabb
szombaton) is dolgozik.
Igaz, hogy nem lehetne szempont a minel kozelebbi muhely, de a munkam
miatt nagyon keves szabadidom van (lakas: Bp., mhely: Szfhrvar):-(.
Persze a fontosabb megis az, hogy az auto rendesen meg legyen javitva.
Megszivlelem Kalman tanacsat is, miszerint a BX-nel a kontakspray
csodakra kepes, mert mar ket alkalommal rajtam is segitett a csatlakozok
letisztitasa, es lehet, hogy most is elobb azt vetem be.:-) Persze egy
hibas relet nem javit meg, de hatha nem a rele a hunyo, hanem valamelyik
csatlakozas. Erre a feklampamnal mar volt pelda, es ki akartak
csereltetni a kapcsolot... Meg jo, hogy nem nyugodtam bele.
Mas:
1. Van-e BX-hez szellozo-ventillator szuro? Nekem minden falevel, virag,
"oriaspollen" stb., ami az autora esik, az olemben, az arcomban all meg.
Nagyon idegesito, hogy a fekete pluss karpitot akar ketnaponta is
porszivozni kellene. A szerelok azt mondtak, hogy minden OK, es ez igy
normalis. Ezt ketlem, es nem neznem ki egy Citroenbol.
2. A teto javitasa miatt le kellene vennem az antennat. Elso ranezesre
nem egy egyszeru feladat. Ugy nez ki,hogy le kell bontani a belso
boritast (napfenyteto mechanikaval, vezerlessel egyutt). Mit tudtok
errol? Van mas megoldas is? Flex, hegeszto nem johet szoba :-)
3. A motor nehezen indul, es magas az alapjarat. A szaki azt mondja,
hogy inditsak padlogazzal, mert a BX-eket igy kell (Hajra Kovacs neni!).
Ehhez kepes (ket diesel BX-es ismerosom is van) csak az enyem nem indul
poccre gaz nelkul. Meg nyaron sem... Telen visszavetettem az alapjaratot
(levettek kb. 1000-re), es amikor az inditasi gondokra panaszkodtam,
visszaallitottak, es most megint 1200-1300-on jar. Egy DIESEL!!! Azon
spekulalok, hogy belematatok magam, csak meg nem tudom mennyire erzekeny
a motor a beavatkozasra. (Pl. sikerul feltornasznom a 6.3-as fogyasztast
10-re :-)) Eleg-e, ha fulre allitom? (Dacianal bevalt :-)) Nem hiszem,
hogy ezt muszerrel allitjak. Azert nem bannam, ha valaki olyan csinalna,
aki nem most probalkozik eloszor.
Lehet, hogy gond van az automata dusitoval, de nekem az a gyanum, hogy
csak beallitasi problema. Ruhelem, ha a szerelo nem mondja meg, hogy mi
a szitu. Hagyd ott az autot, aztan menj utana, es fizess., es ne
erdekeljen, hogy mia volt a baja. Viszont annak ellenere, hogy jelenleg
egy aluminium-hengermuben dolgozomazert autogepesz vagyok, es van
szakmai erdeklodesem is.
Igaz, ez a hely nem draga, de nem vagyok teljesen elegedett.
Apropo: BX (Citroen) service is erdekel (a hivatalos markaszervizt nem
tudom megfizetni). Jelenleg a XVI ker.-be viszem a kocsit egy Citroenre
szakosodott maszekhoz, de szombaton nincsnek, es hetkozben is csak 5-ig.
Szinte lehetetlen idot szakitanom arra, hogy kimenjek. Tudtok-e
kozelebbit a XIII ker-hez, vagy olyat, ami szombaton is nyitva van?
Sorry, hogy ilyen hosszu voltam, de most felgyultek a dolgok.
Jo kocsikazast! ... Es szebb idot!
Balog Laszlo alias "Mano"
|
+ - | Re: Km-ora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Hon szeretett autom km-oraja elkezdett rakoncatlankodni. A sebesseget
> mutatja kisamplitudoju periodikus kilengesekkel, de a szamlalok nem
> mennek.
Pontosan ezt csinalja nekem is azzal a kiegeszitessel :-) hogy a
sebessegmeron nem latni semmi rendelleneset -- tehat nin cs a
korabbihoz kepest szokatlan lengedezes a mutatoban -- csak
eppen a szamlalo (sem a beallithato, sem az "alapertelmezett")
nem megy mindig. Hol megindul, hol all... Erdekes volt latni a
legutobbi tankolasnal, hogy 13 kilometerrel mutat tobbet az opra,
mint az azt megelozonel :-)
Mi lehet az oka? En a szamlalo muanyag kerekei kopottsagara
gyanakszom.. Javitanak ilyet valahol? Es ha igen: megeri? (Egy
oreg Golf I-es). Es: a szamlalo mostani allasa atmentheto ilyenkor?
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Re: Aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Koszonom mindenkinek az aksival kapcsolatos hozzaszolasat.
Vegul is egy Varta aksit vettem -- a Peirton velgeg be-kaput-olt,
azonnal lepnem kellett ha nem akarok autozas helyett lepegetni :-
))) Remelem, az akkumulator kiszerelesenek muveszi muveletet --
a nemet konstruktorok a Golf I-esen ezugyben IMO nem
remekeltek :-( -- csak a zord teli napkban kell legkozelebb
gyakorolnom... Koszonom a gondozasmentessegrol irottakat is,
sokat tanultam belole!
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
|