1. |
Re: tulajdon (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
2. |
va: : Bp-i es videki stilus (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
Ilyen a Matiz (mind) |
88 sor |
(cikkei) |
4. |
Autoerosito (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
5. |
ingyenes cetli a belvarosban (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Honda elktromos problema (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
7. |
3 utas kat / karburator (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
Sze'lkergetok (mind) |
82 sor |
(cikkei) |
9. |
Varosok (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
10. |
Re : the Saint (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
11. |
Avensis (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
12. |
trabant 1.1 (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
13. |
Hol konnyu vezetni (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
14. |
Fesz Stabilizator (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
15. |
fiat uno (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
16. |
olajcsere (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
17. |
kispolszki melegben (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Parkolas a Belvarosban (mind) |
65 sor |
(cikkei) |
19. |
Szlovak benzin (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Lada 2107 (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
21. |
KM-ora gond (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
22. |
HIX talalkozo (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
23. |
Ket kocsi kozott... (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
24. |
Benzinkut... (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
25. |
Parkolas - buntetes (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
26. |
olommentes gyujtas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
27. |
Auto atiras (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
28. |
Re: Re: Km-ora (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
29. |
erositok... (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
30. |
Re: lezeres favorit (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
31. |
matrica (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: tulajdon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Julius elsejetol a 13 eves Zaporozsecem (:-) nem az en tulajdonom
> lesz? Oriasi!!!!
Neeeeeeem! Nem errol szolt az idezet... :-)
Julius 1 utan, ha eladod, kell a torzskonyv. Ehhez viszont
eredetvizsgalat kell... Allitolag a jogalkalmazo inditvanyozza a
jogalkotonak, 12 evesnel oregebb autora ne legyen kotelezo az
eredetvizsgalat, bar akkor, vagyis ha nincs eredetvizsgalat, akkor
nem adnak ki torzskonyvet sem. Vagyis 12 evesnel oregebb auto
eladhato (lenne) torzskonyv illetve az ennek felteteleul szabott
eredetvizsgalat nelkul is.
Namarmost: ha _eladod_ a 12 evesnel oregebb es torzskonyvvel
nem rendelkezo Zaporozsecedet, aki megveszi, nem a tulajdonosa
lesz, _csak_ az uzemeltetoje. A tulajdonos te maradsz... (Nem
tudom, miert lepne itt be az llam: a ZaporJoskadnak most van
tulajdonosa...) Vagyis nem tulajdon- hanem hasznalati jogot adsz
el... Azt, hogy ezt mennyiert
teszed/teheted, illetve hogy ilyen jog a piacon mennyire lesz
kapos, es azt, hogy ezesetben kinke-kinek (tulajdonos es
hasznalo) mik a jogai es kotelessegei, nos azt sajna nem
tudom...
> Szoval, +magyarazna nekem valaki?
Megprobaltam... Remelem, mind a kerdest, mind a hirt jol
ertettem es sikerult erthetoen kifejeznem magam... :-)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | va: : Bp-i es videki stilus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szabó Zoltán irja a mailto: - cimrol
a videki autozasrol.
> Nem tudom mi a problemad, a kresz egyertelmuen eloirja
> hogy kinek van elsobbsege
> Mindig jobbra figyelsz es kesz. Vagy van tabla, ha nem
> jobbkezes. Ne mondd mar hogy mindenutt 4 fele kell
> elsobbseget adni. Nem is jonnek 100-an egymas utan,
> hogy percekig egyhelyben allj.
En magam a pesti forgalomban es orszaguton autoztam le
eletem jo reszet. Az elmult telen es tavasszal sokat forgolodtam
a csepel sziget tetejen levo kozsegekben .
Kis tulzassal egy remalom, de mindenesetre szokatlan.
Egy keresztezodesben 4 felol tamadnak, minden elkepzelhetetlen
iven fordulnak. Lendulettel kifordul BALRA KIS IVBEN,
(velem szembe) mert onnan jo a masik iv a telekre.
Teljesen nyugalommal megmagyarazta. Nem ertette, hogy en
delutan kettokor hogy kerultem oda.
Az ott eloknek ez valoszinuleg megszokott rutin.
"Jozsi ba' minden nap 2-kor becsuri a kormanyt balrol"
Kozben kerulgetem a bringasokat, akinel neha kereszben all a
kormanyon a gereblye.
A legszimpatikusab, hogy nehanyan a forgalommal szemben
kerekparoznak. Szabalytalan, de praktikus onvedelem.
Latja, hogy mire szamithat. Nem hulyeseg.
Mas vilag - oszpontositott figyelmet kovetelt tolem.
Csak a pesti "daraloba" visszaerve sikerult ellazulnom.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Ilyen a Matiz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
ifj. Lukacs Gabor irta:
>Hi
>Milyen a Matiz ?
>Megfordult a fejemben hogy veszek egyet
>Ha a Hixre írod az se rossz !
>Hátha indítunk egy új rendszert:
>"Új típusok bemutatása"
>Kösz Bal3
Kedves Gabor!
Most van csak idom valaszolni.
>Az tart vissza hogy vajon mennyire kényelmes
>hosszú távon (100 km) egy 186 cm-es embernek ?
Nos, a mult heten voltam vele Szegeden (Godollo-Szeged kb. 200 km, osszesen
400 km egesz nap) es igen kellemes meglepetes volt amikor este kiszalltam a
kocsibol (autocskabol) es egyaltalan nem fajt a hatam. Katona koromban 182
cm magas voltam, most sem sokkal kevesebb, de a hosszanti helyekkel semmi
baj nincs ebben az autoban. Az ulesek eleg kemenyek, de nem tulsagosan, jol
tartanak.
Miert valasztottam ezt a tipust:
Az ar/ertek hanyadosa messze a legjobbnak tunt a fellelheto opciok kozott.
Sorra latogattam a kornyekbeli Skoda, Suzuki, Hyundai es Daewoo
kereskedoket, (a Fiat-ban nem igazan bizom), meg meg par mas tipust is.
Igazabol a penztarcam miatt az 1 literes Swift, a H. Atos es a D. Matiz
kozul kellett valasztani. Az Atos azonnal kiesett a listarol, amikor
beultem a soforulesbe es a legtavolabbi pozicio is tul kozel volt a
kenyelmes vezeteshez, ezenkivul az alaptipus ara is vagy 350 e Ft-tal
magasabb volt mint a masik kettoe (meg eleg csunyanak is talaltam, bar az
nem az elso szempont volt). Maradt a Swift meg a Matiz (a Skoda is joval
dragabb).
Alaparban igen kozel egymashoz (1.5 millio). A Suzukival viszont tobb
problemam tamadt. Az alaptipusban szinte semmi sincs a negy kereken meg a
kormanyon kivul, bar par ezerrel olcsobb mint a Matiz. A kicsi Daewoo-ban
viszont alaparert talaltam beepitett immobilizert (ugyis kell a CASCO-hoz),
belulrol allithato oldaltukroket, hatsoablaktorlot mosoberendezessel,
KALAPTARTOT, rendes otodik kereket a potkerek helyen, szinezett uvegeket
az ablakokban, az osszes uvegbe belegravirozott rendszamot, a szelvedo
felso szelen egy sotetitett savot a betuzo nap ellen, motorosan allithato
pozicioju fenyszorot (a kocsi terhelesenek megfeleloen). A melyre nyilo
hatso ajto olyan magasra nyilik, hogy nyugodtam alaalhattam pakolas kozben
(a Suziban rogton bevertem a fejem az ajtozarba). Mas most nem jut eszembe
(a Suzukinal a fejemen kivul az is nagyon fajt, hogy meg a kalaptarto sem
tartozott az alapfelszereleshez). A Suzi tizeneves konstrukciojaval szemben
szimpatikus volt a meresz, ujszeru karosszeria a sok belso merevitessel
(lasd torestesztek kisautok kozott). Egy kollegam kis Suzukijara telen
racsuszott egy kis ho a tetorol es akkor derult ki, hogy a tetolemezen
kivul semmi merevites nem volt benne, nem dermeszto? Az utasterteto
rendesen behorpadt meg a motorhazteto is, szerencse, hogy nem ult benn
senki.
Mivel Suzukit mar korabban vezettem es kenyelmes volt, kivancsi voltam
milyen a Matiz hasznalat kozben. Amikor beultem elso meglepetesem a
tererzes volt. A mimimalisra szoritott motorhaz es csomagtarto
kovetkezteben (hat bizony valamit valmiert) a belso utaster valoszinutlenul
hosszunak tunik (es az is), a megemelt tetomagassag miatt pedig meg
tagasnak is erzi az ember, pedig a szelesseg az olyan amilyen. Sajat magam
moge ulve a hatso ulesen meglepoen jol elfertem. A nagyobb utasterrel
szemben a csomagter a Suzukienak talan 40%-a. A valto, kuplung hasonlonak
talaltatott a ket kocsiban (talan a Suzi valtoja kicsit pontosabb), de a
feket jobban adagolhatonak ereztem a Daewoo-ban. No a motor az nem egy
erogep, de ha megfeleloen porgetjuk - epp ugy mint a kis Suzit (a Suzi 4
loerovel nagyobb) - meglepo teljesitmenyt kapunk, foleg varosi
kozlekedesben.
Ja, meg egy fontos kulonbseget taltam: az uj Suziban macskakoves uton az
osszes merev belso muanyag szerelveny nyiszorgott, mozgolodott, ezt eleg
nehezen viselem. A kis Daewoo belsejeben ugyanolyan minosegu olcso merev
muanyagok teljesen mozdulatlanok maradtak. Fontos szempont volt meg a
fogyasztas, amiben az osszes gyari adat a Suzit sokkal elonyosebbnek
mutatta. Viszont egy ismerosnek volt mar egy kis Daewoo-ja es 6 l-nel
tobbet meg varosban sem fogyasztott neki.
Vegul belevagtam. Most nem egeszen 3 ezer km van benne, az 1500 km-es
atnezes soran a futomuvet allitottak, meg meg gyanitom, hogy mast is mert
jobban megy es a korabban mert 5,6 l-es vegyes (foleg varosi) fogyasztas
lement 5,1-5,2 l koze. Ki tudja miert irnak olyan elkepeszto adatokat a
katalogusban? Persze en mar lehiggadtam, nem taposom foloslegesen a pedalt,
csak ha kell.
A napokban a Suzukisok hompage-en sajnalattal olvastam egy tesztet a
Matizrol ami nem volt mentes nemi rosszindulattol. Remelem ok sem gondoltak
ezt komolyan. Jo lenne, ha nem neznenk le egymas autojat. En tovabbra is
jo kiskocsinak tartom a Suzukit, de a Matiz par jo tulajdonsagaval
elcsabitott.
Jo autozást kivanok,
Barnabas
BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group E-mail:
|
+ - | Autoerosito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> 2. 1-2V fesz. eses akar 50% teljesitmeny csokkenest idez elo az
>> erositoben
>Inkabb az a helyzet, hogy AntForce (ha jol emlexem o irta ezt )
>baratunk nincs tisztaban a hangfrekvencias vegfok ic-k
>tapfeszultseg/kimenoteljesitmeny diagrammjaval.
>Ez megkozelitoen linearis, azaz a fennti allitas nem igaz.
Nem kell ide semmilyen diagramm, csak nemi elektro-
technikai ismeret.
P=U*I, I=U/R vagyis P=U^2/R
Az R (hangszoro impedencia) allandonak tekintheto.
Vagyis a kiveheto teljesitmeny a kiveheto feszultsegamplitudotol
fugg meghozza negyzetesen aranyosan.
A kijovo feszultseget pedig a rendelkezesre allo tap hatarolja.
(U helyere persze nem a 12V-ot kell beirni, hanem
a kimeno jel effektiv erteket, de ez mar tenyleg egyenesen
aranyos a tapfesszel Ueff=Upp/SQR(8), szinuszos jelre.
Upp a kimenojel csucstol/csucsig mert erteke. Sima autoradioknal
ez a tapfeszultseg - a vegfok maradek feszultsege. De ha igy
konnyebb elkepzelni, akkor a 230V-os halozati feszt egy 650V-os
akkumulatorbol lehetne egyszeruen eloallitani.)
Vagyis az 1-2 V-ra 50% teljesitmenyeses kicsit tulzas, de
az arany negyzetes.
A hidkapcsolasu autoradiovegfokok ezert adnak le 4-szeres
teljesitmenyt a latszolagos tapfeszultseg duplazas altal.
Sima vegfok 5-6, hidkapcsolas 20-24W teljesitmenyt bir
leadni 4 ohm-on. Ha tobb van rairva, az parasztvakitas
vagy pl. 2 ohm terhelhetoseget jelent.
Persze kerdes, mi hallhato a teljesitmenyesesbol?
Semmi esetre sem az, hogy halkabban szol a radio. Mindossze
a kivezerelhetoseg csokken. A kozepek es magasak ugyanugy
szolnak, de a mely hangoknal (dobutesek) csunyan betorzit.
Ezt barki tapasztalja az autojaban, ha egy kicsit noveli hangerot
es/vagy ranyomja a basszust meg a loudnesst. Hiaba 4x akkora
a hidkapcsolas teljesitmenye, azt is nagyon hamar tul lehet vezerelni.
Akit ez zavar az megveszi a n*100W-os erosito csodakat.
Elkuldene valaki a #420 es #421 szamokat?
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | ingyenes cetli a belvarosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az a nagy budos helyzet, hogy nehanapjan kocsival kene jonnom
dolgozni. Belvaros, ismeritek, parkolas meglehetosen nehezkes.
Sokan segitene rajatm, ha volna egy olyan kis aranyos
narancssarga cedula az uveg mogott :) Latok sok szep autot itten
aminek van, nem hiszem, hogy mind itt lakna :)
Van valami otletetek?
bye
Vlad
|
+ - | Re: Honda elktromos problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mikori az auto?
Lehet hogy gyujtaselektronika IC hiba
'88-'92 sorozaton elobb-utobb mindegyik auton szinte kivetel nelkul cserelni
kell....
2 eve gyari szervizben 45+szereles volt, allitolag 'hasznaltan' 10-20e bol
meg lehet uszni
wrote in message ...
>Hi Autosok
>
>Elektromos problemam adodott egy Honda Civic 1.6 i-n.
>
>Ha gyujtasra rakom normal esetben kigyullad a "chek control"
>lampa es amikor mindent leellenorzott (pl eleg nagy a benzin nyomas)
>akkor "kattan" egyet es elalszik.
>Na mostansag egyre tobbszor elmarad a "kattanas", es ilyenkor
>ha rainditozok akkor egy pillanatra beindul, de le is all rogton.
>A Honda szervizben gyujtaskapcsolot akarnak cserelni 30-ezerer
>(ezeknek elment az osszes esze). Nem arultam el, hogy okl. Jarmugyarto
>uzemmernok a szakmam, rogton palinak neztek :-)
>Ha valaki tudja a megoldast, vagy egy lelkiismeretes villamossagi
>szerelot Bp-en akkor legyen szives irja meg itt, vagy maganban.
>
>Elore is koszi
>
>Bal3 www.extra.hu/yaris
>***********Buli az ELET***************
>
|
+ - | 3 utas kat / karburator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A holland katalizatoros gazautok majdnem mind ilyennel mennek.
Szervoval vezerelt karburator.
Csak manapsag kezd elterjedni az LPG injektor.
>Az europai autogyartok nem foglalkoztak ilyennel.
>De a japcsik mindig is a kuloncsegukrol voltak híresek.
Yahni
|
+ - | Sze'lkergetok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helo Mindenki!
Folytatom a feltoltoket (onkenyesen).
A feltoltes fizikaja:
A feltoltes tobbletenergiat visz be a motor termikus munkafolyamataba.
A feltoltott motor indikatordiagramjat (p,V diagram) ezert a vele
megegyezo loketterfogatu eroforrasenel nagyobb hasznos munkaterulet
jellemzi.
A jol megepitett, kalibralt, feltoltos motork indikatordiagramjan kisebb
a negativ munkaterulet.
Ennek megfeleloen a feltoltott motor hatasfoka nagyobb az ugyanolyan
meretu szivomotorenal.
A hatasfoknovekedes a feltoltes modjatol fugg.
Nemileg egyszerusitve, a kulonbozo rendszeru feltoltok a feltoltes
modjatol es a motorhoz illesztestol fuggoen kompenzaljak a szivas es
kipufogas keletkezo toltescsere vesztesegeket.
Novelve ezzel az indikatordiagram hasznos munkateruletet.
Fizikai vonatkozasban ez annyit jelent, hogy az atmoszferikus
nyomasszint felett fejezodik be a kipufogas es kezdodik a szivas ->
jobb feltoltes es oblites, megno a suritesi vegnyomas, az egesi
csucsnyomas is, kozel nullara csokken a munkafolyamat vesztesege.
( ha valakit erdekel, akkor a feltoltok kialakulasarol torteneterol is
irhatok, de ez csak extra csemege)
A terfogat kiszoritasos feltoltok:
A feltoltok szerteagazo csaladjanak tortenetileg jelentos csoportja ez.
Ezek egy vagy tobb alternalo mozgast, vagy forgo mozgast vegzo vegzo
elem segitsegevel szoritjak a levegot a munkaterbe.
Az alternalo mozgasu szerkezetek kulcseleme a dugattyu. Ez a 30-40's
evek DKW versenymotraira jellemzo.
Ahol is a feltolto munkahengereben szakaszos mozgassal mukodott, a motor
fotengelyerol hajtokarral hajva.
Kesobb ezek készultek forgotolattyus, forgolapatos feltoltokkel is.
Az alternalo feltoltok zsakutca voltak, mert ha csak nyomokban is de
olajat is szallitottak. A fordulatszamukat a tomegerok jelentosen
korlatoztak, emiatt viszonylag nagy helyet foglaltak, emiatt a tiszta
levegot szallito forgo mozgasuak mar koran kiszoritottak oket a
palettarol.
Roots fuvo:
Az amerikai Roots testverek 1860 ota ismert szerkezete. Ez egy specialis
fogazasu fogaskerek-szivattyu.
Mukodesi elvet Johannes Kepler (a kozepkori csillagasz) ifju koraban
talalta fel.
A forgo mozgasu feltoltok eseteben nincs uj a nap alatt.
A Roots fuvo reneszanszat eli, a Jaguar '94, a Mercedes '95 ota gyart
Roots rendszeru kompresszorral szerelt motorokat (az uj asszem a CLK
kompressor-os valtozata).
Ez a szerkezet a motor fotengelyerol ekszijjal vagy fogaskerekkel
hajtott belso surites nelkuli feltolto (tehat a szerkezet onmagan belul
nem surit).
Forgo elemuk, egymason legordulo lapatpar, ami lehet tengelyenkent 2-3,
csavart vonalu vagy egyenes.
A lapatok egymassal nem erintkeznek, csak attoljak a foghezaikat kitolto
levegot a haz nagyobb nyomasu terebe.
A lapatok csekely mertekben osszenyomjak a megelozoen odaszallitott
levego egy reszet, annak masik resze visszaaramlik a toltohazba.
Pulzalo legszallitasu, haromszarnyu csavart lapatozassal ez csokkenhet.
A mechanikai vesztesegeket manapsag teflonbevonat csokkenti.
Elonyuk a dinamikus tuszta legszallitas, mersekelt gyartasi koltseg es
beepitesigeny.
Hatranyuk a nyomasviszony emelkedesevel novo teljesitmenyigeny es a kis
fordulaton torteno levego visszaaramlas.
A Mercedes SLK 2 literes motran, az Eaton gyartmanyu Roots feltolto
25%-kal novelte a teljesitmenyt!
Amely toltolevego hutovel meghaladta a 29%-os erteket! Es ugyanilyen
merteku volt a nyomateknovekedes is!
9,7-rol 7,5-re esett a 0-100-ra gyorsulas ideje, a jarmu fogyasztas
mindekozben 2,5%-kal novekedett, az emisszios jellemzoi pedig 15-20%-kal
javultak!
Igy az auto egy 800ccm-el nagyobb 10%-kal dragabb, es ket adoosztallyal
feljebb levo alternativ autoval egyenerteku.
Legkozelebb a G-toltok jonnek
Csao, jo autozast!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Varosok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A varosok speci parkolasi szokasainak leirasa szerintem is egy jo otlet,
ugyhogy elo a farbaval gyerekek ! Mondjuk Kiskunhalason, es Kunfeherton
nem annyira husbavago, en meg ott vagyok ismeros :-)) Illetve Szegeden
egy picit, a korutakra meroleges kisutcakba erdemes benezni, En meg spec.
egyszer sem fizettem Szegeden a parkolasert, lehet hogy 2 perccel tobbet
kell gyalogolni, de szerintem megeri. Az eddigi tapasztalatom mondjuk az,
hogy:
1. Kisutcakat kell keresni
2. Megeri azt a max. 5 perc gyaloglast az ingyenes parkolas, erdemes nem
a varos kello"s kozepen keresgetni, 1-2 utca csodakra kepes...
> Sopron
> jeleznek. (Meg igy sincs sokszor ures hely a belvarosban.) Komolyabb
> helyismeret kell a nem fizetos helyek megtalalasahoz.
Ezt egy picit megtamadnam, Sopronban voltunk telelni, En speciel ugy kezdtem,
hogy az elso nap keso delutan beautoztunk Sopronba korbenezni, kb. 1/2 ora
alatt 2 olyan belvaroskozeli helyet talaltam, ahol ingyen lehet parkolni.
Persze lehet, hogy mazlim volt :-), nameg aki csak ugy atmsuhan a varoson,
annak lehet hogy tenyleg maceras megtalalni azokat a kis utcakat...
Offtopic ! Amugy aki szeret jokat enni, annak ajanlom a Lo"ve'reknel levo
Arany Facan-t ! Pesti szemmel nezve kozepes aron van, de valami Qr*a jol
csinaljak a vad kajakat ! Komolyan, a baratnommel ott tartunk, hogy ha
ara esz minket a fene, mindig bemegyunk. A vorosboros-barnamartasos
szarvascomb, meg a nagyvadasz-modra valami alomfinom ! Nyami, nyami ....
Na megyek a bufebe, mert megindult a nyalelvalasztasom :-)))
--
Udv:
Bunny
|
+ - | Re : the Saint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Szia Teeby!
Irhatnal pl. 2 utemu tuningrol. Azt hiszem az a tema is igenyelne
egy folytatasos sorozatot.
Bye,
Adamo
|
+ - | Avensis (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
><Most mentek a Rabaringen 1.6-os Toyota Avensisszel 24 oran keresztul
><180-as atlagot. Egy ketliteres Primera ennel azert tobbet tud, lejton
><plane.
>
>Lehetetlen. Esetleg akkor, ha repulorol tankolt.
Nem akartam reszletekbe menni errol, mert a Primerarol volt szo.
A tudositas szerint a tankolas es vezetocsere idejet nem szamoltak bele.
4243 km-et mentek, tehat a tankolasokkal, egyebekkel egyutt is
4243km/24h=176.8km/h. Az osszes megallas felora biztos megvolt, es akkor
4243km/23.5h=180.5km/h.
BGabor, Bp.
|
+ - | trabant 1.1 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Most ajanlottak egy 1.1-es trabit, 150 ezerert. Csak ennyit tudok a geprol,
valamint azt, hogy nem a tulaj, hanem ismeros mondta, hogy irto jo
allapotban van. Mik a tapasztalatok ennel a kocsinal, mit nezzek meg a
"terepszemlen"?
Koszi
Denes
|
+ - | Hol konnyu vezetni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Azert egyet ne felejtsetek el. Szerintem Bp-en konnyebb vezetni.
>Ezt megvetozom. Baratnom videki rokonai mikor feljonnek Bp-re mindig
En is. Szamtalan embert ismerek, akik videken naponta vezetnek, de
Bp-en nem hajlandok az Istennek se. En naponta vezetek Budan, de barmelyik
magyar varosban szivesebben tennem. A fobb okok:
- Ha az embernek Pesten nincsen helyismerete, meghalt. Nincs ido
felreallni,
terkepet bongeszni. De ha van is, nagyon nehez, mert a szelesebb utakrol
egyaltalan nem latszik, hogy milyen utcaban van.
- Rengeteg sorolas, savvaltas. Ha egyet is eltevesztesz, ugy
elkeveredhetsz,
hogy csak kilometerek mulva talalsz vissza (legalabbi helyismeret
hianyaban).
- Rengeteg olyan hely van, ahol ra vagy szorulva masok udvariassagara.
Ha nem enged valaki be, ott allhatsz iteletnapig.
- Az udvariassag valtozo. Neha nagyon bunkok a pesti autosok, de neha
egesz rendesek.
Udv: Afonya
|
+ - | Fesz Stabilizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Inkabb az a helyzet, hogy AntForce (ha jol emlexem o irta ezt )
> baratunk nincs tisztaban a hangfrekvencias vegfok ic-k
> tapfeszultseg/kimenoteljesitmeny diagrammjaval.
Sajnos igy van, koszonom a felvilagositast. Buta voltam.
Nehany adat melyek kimert teljesitmenyek adataibol (sietteben
magyar szaklapbol vettem az adatokat, de ha kivanod mas
kulfoldivel is tudom ezek helyesseget igazolni) , 3 kulonbozo tipusu
es markaju erosito, kimeno teljesitmenye 13.8 majd 12V-on.
13.8 V 12V
72W 88W
123W 88W
69W 50W
AntForce
|
+ - | fiat uno (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aki ert a fiat uno 1,3 injektoros motorokhoz ,
attol szeretnem megkerdezni , hogy mitol lehet ,hogy
nem mindig indul el az auto ? A multkor (kb 150 km-e )
lehet , hogy teljesen kifogyott a benzinem es felszivott
valami koszt . Meg beertem a kutra es tankoltam is majd
amint kikanyarodtam leallt .Lehet , hogy egy szurotisztitastol
elmulna ? Neha pedig minden gond nelkul poccre indul .En
meg a gyujtaskapcsolora is gyanakszom mert helyzetjelzom
sincs mindig .Egy kis macera a gyujtaskapcsolon es minden
o.k. Esetleg aki tud Pesten , vagy Tatabanya kornyeken egy
jo fiat bontot megirhatna a cimet .
Elore is koszi a segitseget .
> E-mail :
|
+ - | olajcsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Ti hogy szoktatok olajat cserelni a motorban?
En ma csereltem az autoban /FIAT Regata/, de kb. csak 3 liter olaj jott
ki
a motorbol - elotte a nivon a 2 jel kozott volt az olajszint -, majd
miutan beleontottem
az uj olajat, es megneztem a szintet mar a nivon levo olaj is fekete
volt.
A konyvben az van, hogy kb. 4.5 liter olaj kell tehat kb 1.5 liter
hianyzik, ami szerintem
a motorban maradt, de hol?
Es mitol lett rogton fekete az olaj?
Szurot is csereltem.
Az auto vizszintesen volt, majd a bal elejet meg is emeltem, hogy jobban
kitudjon fojni
az olaj / jobb kerek fele van olaj leereszto /.
Oke lehet hogy csak 3 liter volt a motorban, de mitol fekete rogron a
nivo palca?
Ha vannak Fiat-osok a listan azokkal szivesen leveleznek.
Koszonom a valaszokat.
Endre
|
+ - | kispolszki melegben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Automobilosok!
Megfigyeltem, hogy 126-os fiat-ok nyaron nyitott
motorhaztetovel kozlekednek, gondolom a motor jobb
huteset elosegitendo.
En magam szinten egy ilyen jarganyt hajtok, de eddig nem
alkalmaztam ezt a fegyvert (szkeptikus vagyok a hasznat
illetoen). Viszont, azt mar eszrevettem, hogy melegben, ha
sokat hajtom az autot, akkor az olajnyomasjelzo lampa
elkezd vilagitani - gondolom ez lehet a tulmelegedes
első tunete.
Ezek a kerdesek merultek fel bennem:
- torvenyszeru-e az ilyen tulmelegedes (nem-e egy jol
meghatarozott hiba okozza esetleg, amit el lehetne haritani)?
- segit-e igazabol a motorhaz kinyitása a dolgon?
- okoz -e maradando karosodast a motorban a tulmelegedes?
- van-e mas mod a homerseklet kordaban tartasara?
tapasztalataitokat elore is megkoszonve
udv!
gdy
|
+ - | Re: Parkolas a Belvarosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
>Miskolccal ellentetben, ha csak jegyet menni mentel el, akkor termeszetesen
>nem kell a buntetest kifizetni.
Termeszetesen nem jegyert mentem...
>> Az adott utca (Honved u.) adott szakaszan nincs kint a tabla, hogy fizeto
>> ovezet. Az utca masik vege a Szabadsag ter eleje, ott mar van tabla,
>Haat, ezt meg kellene neznem. (So"t, meg is nezem.) Alapvetoen az V.
kerulet
>teljes teruleten kell fizetni a parkolasert, ha ez nincs az adott utca
elejen
>kitablazva, az valoban hiba.
A zacsiban levo papiron rajta van a hazszam is ahol alltam. Honved u. 2.
>> Kerdesek: Amit mondott az igaz-e? Eloirhatja-e a KRESZ, hogy hol kell
>A KRESZ nem, a kozterulet fenntartoja viszont eloirhatja. Jelen esetben
>ez az V. keruleti es a Fovarosi Onkormanyzat.
En is igy gondoltam.
>> fizetni a parkolasert? Ha netan igen, akkor eleg-e a kerulet szelen
kitenni?
>Termeszetesen nem. De kirakatom oda is, ahol most (meg) nincs. 8-)
Regen, amikor meg nem voltak automatak, akkor a parkoloor soha nem jott oda
ezen a szakaszon a Honved utcaban, hogy ugyan fizessek mar.
>> szempontbol megis igaza van a mikulasnak, akkor hogyan lehet meguszni a
>> fizetest? (Elso nap valami 840 Ft. masodik nap duplaja, harmadik nap
>Egyszeru, irj nekem, elmegyunk egyutt, megmutatod, hol alltal, megnezem,
>van-e tabla, es ha nincs, elmegyunk egyutt az ugyfelszolgalatra.
Szerinted azzal elerunk valamit.
>> triplaja.) Pl. Nekem ment a veszvillogom, mert: defektem volt, elforrt a
>> vizem, lerobbantam stb.
>Ne farassz. Ez rossz szoveg. De ha igazolod, hogy trailerrel vitted el a
>jarganyt, vagy legalabb a Sarga Angyalt kihivtad, akkor ugy is jok
leszunk.. 8-)
Miert rossz szoveg? Amikor a kozteres megbuntet, akkor a cedulan fel kell
tuntetnie, hogy volt-e elakadasjelzo haromszog, vagy veszvillogo hasznalat.
Akar volt, akar nem, a cedulan fel kell tuntetni. Ez a majom semmit nem irt
fel, azt sem hogy nem volt hasznalva ilyesmi. Raadasul egyedul volt tehat
nincs tanuja. (Igaz nekem sincs.)
>keruleten kivul tartasa is. Gyere be a keruletbe gyalog vagy
tomegkozlekedes-
>sel, nem nagy a kerulet, harom metro, es rengeteg busz, troli, villamos
jarja be.
Hat igen. Bar nem tudom hogyan boldogulnek a metron nehany doboz
masolopapirral, leporelloval, par tucat festekszalaggal, tonerrel es egyeb
cuccokkal. :((
Mig nincs tovabbi fejlemeny, addig is koszi:
Csaba
|
+ - | Szlovak benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>
"Szokott valaki Szlovakiaban tankolni? Kb 130Ft litere a benzinnek, de a
legmagasabb oktanszamuval is csak szivatoval hajlando eletre kelni a
gepsor meg melegen is. Mi lehet enne az oka? A "magyar" 91-essel siman
beindul po:ccre."
<<
Az en vaskecskem 95-os olommentes szenat eszik, ennel nem vettem eszre
kulonbseget a Szlovak es Magyar (MOL) termek kozott. A fogyasztasom is
ugyan annyi, inditasi problemak sincsenek.
Tegnap 126,36 Ft/l aron tankoltam. :)
Zotya
|
+ - | Re: Lada 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Somogyi Istvan wrote:
>
> Bi'zom benne, hogy megsza'ntok, e's mondtok ve'leme'nyt erro"l a bizonyos
> Lada'ro'l!
>
> U:dv: Soma
Hi!
Megszanhatlak, de nem tudom mennyi az ara.
Nezd meg a www.autoinfo.hu-t ott van egy jo adatbazis es tajekozodhatsz
az arakrol.
Vagy vegyel egy hirdetesi ujsagot, bazar, express, stb, ott is
talalhatsz hasonlo hirdetseket.
Amugy nem biztos hogy a vevo elhiszi a jelzett Km-et, tehat emiatt nem
biztos hogy az atlagtol tobbet tudsz kerni.
Imho pedig kb. 450-550 lehet a realis (ha tenyleg _nagyon_ jol nez ki
akkor 500-550).
L*
|
+ - | KM-ora gond (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali autosok!
> Hon szeretett autom km-oraja elkezdett rakoncatlankodni. A sebesseget
> mutatja kisamplitudoju periodikus kilengesekkel, de a szamlalok nem
> mennek.
>Pontosan ezt csinalja nekem is azzal a kiegeszitessel :-) hogy a
>sebessegmeron nem latni semmi rendelleneset -- tehat nin cs a
>korabbihoz kepest szokatlan lengedezes a mutatoban -- csak
>eppen a szamlalo (sem a beallithato, sem az "alapertelmezett")
>nem megy mindig. Hol megindul, hol all... Erdekes volt latni a
l>egutobbi tankolasnal, hogy 13 kilometerrel mutat tobbet az opra,
>mint az azt megelozonel :-)
>Mi lehet az oka? En a szamlalo muanyag kerekei kopottsagara
>gyanakszom.. Javitanak ilyet valahol? Es ha igen: megeri? (Egy
>oreg Golf I-es). Es: a szamlalo mostani allasa atmentheto ilyenkor?
Velem is elofordult, annyi kulonbseggel, hogy a sebessegmero
mutatott ossze-vissza ertekeket. Eloszor autopalyan 120-as
temponal egyszeruen lefittyedt a mutato,
aztan par nap mulva elindult, de 20-30-al kevesebbet
mutatott. Most kb. 8-10 km/h-val mutat kevesebbet, ezt ugy
4 honapja, hatha igy marad.
Amikor eloszor elofordult, elvittem szerelohoz, aki javitani nem,
csak cserelni tudta volna ( 30 rugo) es ugyanazt a diagnozist allitotta fel,
mint Karoly sejtese ( mua. fogaskerekek kopasa).
Aztan talaltam egy javitomuhelyt, ott vallaltak volna, de idokozben
megtanultam hozzaadni 10 km/h, igy azota szamolok, ha autozok.:-))
A muhely a XIII. keruletben, az Alig utcaban van ( Lehel ternel),
egy alagsori helysegben. Az emlitettek miatt arrol, minosegrol
semmit sem tudok.
Ha raszanjatok magatokat a meglatogatasara, egy beszamolo biztos
tobbeket erdekelne!
Aviszonhallasra:
VAttila
|
+ - | HIX talalkozo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi all
Szerintem ez a Dunaujvaros egy tok jo otlet.
Merhogy ugyis ott leszek....
Egyebkent van koztetek valakinek amerikai autoja?
Szivesen cserelnek vele tapasztalatokat.
Üdv:
Balázs
|
+ - | Ket kocsi kozott... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A tegnapiban olvastam :
>Ha ket kocsi osszefut (utolerik egymast, mert pl az elso valamiert
fekezett, a >mogotte levo meg jol nem tartotta be a kovetesi tavot, emiatt
egy harmadik is >belejuk fut, akkor a harmadik vetlen. A KRESZ eloirasa
ugyanis az, hogy >olyan kovetesi tavot kell tartani, hogy ha az elotted levo
blokkolva fekez, >akkor is meg tudj allni. Ha viszont az elotted levo elott
kinott egy fal es abba >rohant bele, az nem azonos a hirtelen fekezessel.
Bocsi, de en ugy emlekszem a KRESZ azt is eloirta hogy a sebesseget es a
kovetesi tavolsagot ugy kell megvalasztanod hogy minden vart es varatlan
akadaly elott meg tudj allni.
Mert pl: ha te mesz valaki mogott mondjuk _jo srac_ sotetitett hatso
uvegekkel es o atsorol egy masik savba, ez meg rendben van, de ekkor
meglatod az okat amiert atsorolt, egy allo kocsisor, akkor ha belejuk
szallsz akkor _csak te_ vagy a hibas.
Vagy mesz egy kanyarban es rossz helyen parkol egy auto(vagy nincs
kivilagitva, mindegy) az a lenyeg hogy egy elore nem latott esemenyrol
beszelunk, ekkor a KRESZ szerint _nem_az_utviszonyoknak_megfelelo_
sebesseggel_kozlekedtel_ . Imadom ezt a reszt, gyakorlatilag mindenre ra
lehet fogni...:)
Ez nem biztos, ha egy profi KRESZ es kiigazitana megkoszonnem...
Tovabbi jo autozast !
Szilard Attila
Member of the Hungarian CRX Club :)
http://w3.swi.hu/crxclub
mail:
|
+ - | Benzinkut... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Februar ota jarok autoval...
Tegnap este eletemben eloszor megtortent velem a Csoda!
Tankoltam, bementem fizetni, es mikor kiertem, az auto
tiszta szelvedovel vart!!! Ilyen se volt meg... Annyira megorultem,
gondoltam megosztom Veletek is...
Koltai Peter
|
+ - | Parkolas - buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Parkolojegy hianya miatt ugyan meg nem buntettek meg, tilos helyen parkolas
miatt viszont ketszer is kaptam
figyelmeztetest.
Elso alkalommal ('fuvon' alltam meg - bar az elottem ott parkolok mar
alaposan kitapostak) felig-meddig jogos volt
a buntetes, raadasul csak a lakasra kikuldott irasos figyelmeztetes utan
mentem el rendezni az ugyet. Eredmeny:
1000 Ft helyett csak 500 Ft. Masodik alkalommal tilosban parkoltam (korhazba
kellett valakit vinni); utolag csak
bemutattam a zarojelentest es elengedtek az egeszet.
Amiert az egeszet leirom: mar nem emlekszem, hogy az ugyintezo kerdezett ra,
hogy muszaki hiba miatt alltam-e
ott, vagy a 'mikulaszacskoba' tett papiron van valami olyan szoveg, hogy
'muszaki hibara utalo jel nem volt';
a lenyeg, hogy tudomasom szerint a veszvillogo vagy az elakadasjelzo
haromszog hasznalataval elkerulheto a
fizetes.
Hogy miert nem igy parkol mindenki a Belvarosban? Nem ismerik a
jogszabalyokat. (Nehogy maa' ne legyen
igazam!)
Padi
|
+ - | olommentes gyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
Megirnatok meg egyszer, hogy 95 olommenteshez milyen
gyujtast kellene allitani Skodan ?
Idaig 98-assal mentem, de az is csorog, miota nincs benne
olom.
Koszonettel :
__________________
Kaunitz Miklos
|
+ - | Auto atiras (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha pl. van egy darab autom es at akarom irni mas nevere, akkor azt
hogyan kell es jogilag illetve anyagilag, illetekileg, adozasilag mivel
jar?
Es annak, aki kapja ez jovedelemnek szamit?
Legyszi mindenkeppen maganban is irjatok!
Koszi:
Agoston Laszlo
Varazslatok >>> http://www.geocities.com/Area51/2413/
Design >>> http://www.geocities.com/Area51/2413/desind_m.htm
|
+ - | Re: Re: Km-ora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Nekem is volt hasonlo problemam az Audi 80 orajaval. En azt vettem eszre,
hogy ha nyaron nagyon felmelegedett a muszerfal, benne a km ora is, nem
szamolta a megtett utat. A sebesseget persze mutatta. Aztan ha lehult,
megint jol mukodott minden. A hibat az okozta, hogy az oraban a szamlalomu
meghajtasa egy tengelyre szoros illesztessel rogzitett kerekkel van
megoldva, es ez a szoros illesztes a hotagulas miatt mar nem tudta atvinni
azt a nyomatekot, ami a tovabbi kerekek mozgatasahoz kell. A megoldas az
volt, hogy levettem ezt a kereket es az illeszkedo reszt eldeformaltam
annyira, hogy jobban szoruljon a tengelyen. Konkretan a kerekagy oldalaba
sugariranyban egy pici melyedest utottem egy kis csavarhuzoval, amitol a
furat azon az oldalon beszukult (szazadmillimeterekrol van szo). A kerek
anyaga puhafem, valami olomotvozet lehet, mert konnyen ment a dolog. A
tengelyt csak annyira kell kihuzni, hogy ez a kerek kijojjon a helyerol. A
szamlalot meg barmilyen ertekre be lehet allitani ha ez a tengely nincs
teljesen a helyen, csak arra kell figyelni, hogy a szamok fel osztassal
eltolva is be tudnak allni, de ez konnyen korrigalhato meg a tengely
vegleges visszahelyezese elott. Mindezt kb 4-5 eve csinaltam meg, azota jol
mukodik az ora.
Sok sikert a barkacsolashoz, mar akinek van hozza kedve...
:Erdekes volt latni a
:legutobbi tankolasnal, hogy 13 kilometerrel mutat tobbet az opra,
:mint az azt megelozonel :-)
|
+ - | erositok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
2 hete olvasom a listat, gondoltam en is hozzaszolok...
BigWhite irta:
Autoban hasznalatos erositokbe valoban nem tesznek stabilizatort, mert az
akkumlator belso ellenallasa olyan kicsi, hogy nincs ra szukseg. Azonkivul a
feszultsegstabilizator csokkenti a tapfeszultseget, ami autoban amugy is
szukossen all rendelkezesre.
Hat...
A stabilizator a teljesitmenytol is fugg, 12V-bol nem lehet kihozni nagyobb
teljesitmenyt. Ekkor kell kapcsolouzemu tap (fesz. novelo) kb. 70W felett, ez
viszont csak szabalyozottan mukodhet >> stabilizalt. Ha a tapban az
aramkorlatozas nagyon "kielezett", a bemeneti feszultseg jelentosebb
csokkenesekor nem tudja a szabalyozo tartani a nevleges feszultseget >> az
errol uzemelo erosito nem tudja leadni a nevleges teljesitmenyt, sot, ha a
radio tapfeszultsege nincs rendesen megszurve gerjedhet is.
Mas, van valakinek Zastavaja?
Bye
TOM
|
+ - | Re: lezeres favorit (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csongrád megyei TRAFFIPAX lista
Megbízható infok szerint 4 db van forgalomban:
- Skoda Favorit, sotetkek, FGA-210 a rendszáma, nem lézeres, hanem
hagyományos, kis kerek kúp van az elején. Leginkább Szegeden és az 5-ös
uton fordul elő.
- Skoda Favorit, zöld, a rendszámát nem tudom, Makón és környékén, a
43-as úton garázdálkodik.
- Lada 2105 (kocka), vagy fehér vagy piros (mindkettő volt, az egyik et
leselejtezték, de nem tudom melyiket), AHN-nel kezdődik a rendszáma, ez
is hagyományos, nagy négyszögletes doboz van az elején.
- És végül a legveszélyesebb: az ú.n.: FÁMA lézer, állványos, általában
egy normál rendőr Astrával hozzák viszik, mindefelé a megyében,
leginkább az 5-ös út lakott területen átvezető szakaszain (Kistelek,
Szeged) dolgozik, kb 1 km-ről levesz, lehetetlen kivédeni.
Csak óvatosan!
|
+ - | matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Na vegre e'l a regi oldalam,
http://www.ant.hu/cityrallye/hixauto/
Lehet megnezegetni a regi matrica terveket meg a levelezest. Aki keszitett
ilyen iranyu oldalt az masolja at az anyagot magahoz, most nincs idom ezzel
foglalkozni.
GaborZs
|
|