Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 507
Copyright (C) HIX
1999-09-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 picistati (mind)  21 sor     (cikkei)
2 keres (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szokta (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #506 (mind)  9 sor     (cikkei)
6 offtop dvd (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Fekkopas + telinyarigumi (mind)  47 sor     (cikkei)
8 ha sipol a fek (mind)  29 sor     (cikkei)
9 skoda feltengely (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Fekkopas+Gaypedal beragad+ketutemuek+urban legend? (mind)  63 sor     (cikkei)
11 Elkopo tarcsafek... (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Hajra MAV! (mind)  44 sor     (cikkei)
13 A magyar szellemi tudas (mind)  35 sor     (cikkei)
14 B. ZS. alairasa (mind)  9 sor     (cikkei)
15 a lamer definicioja (mind)  3 sor     (cikkei)
16 Teeby: Re: Manipulaciok (mind)  13 sor     (cikkei)
17 ;-) (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Fekpofa kopas (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Parhuzamos kozlekedes (mind)  16 sor     (cikkei)
20 re: beragadt gazpedal (mind)  8 sor     (cikkei)
21 szaguldo Opel/Nemajanlo Lista - nagyon hosszu!!! (mind)  86 sor     (cikkei)
22 HIX-Auto oldal frissitve (mind)  15 sor     (cikkei)
23 fogyasztaasmeero (mind)  14 sor     (cikkei)
24 scenic (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Re: 2107 (mind)  11 sor     (cikkei)
26 rendszamtabla + ekezetek (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Matrica (mind)  22 sor     (cikkei)
28 Fekek (mind)  45 sor     (cikkei)
29 Vezetes - tanulas (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Helyesiras, feljebbvalok, (mind)  84 sor     (cikkei)
31 Olajok (mind)  26 sor     (cikkei)
32 PGDWN (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:



    
Lukacs Gyorgy



 



kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Veletlenul toroltem az 502-es HIX AUTO-t. Kerem, akinek
megvan, legyen olyan szives es kuldje el nekem.
Elore is koszonom.

udvozlettel

Oldboy


+ - Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szokta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem er az semmit, az ilyenek erre immunisak. SzVSz egy megoldas van, szolni
kell a beton Volgának. ;-)

Udv:
pJ
http://karikatura.cjb.net
_________________________________________________
baksa irta:
Egyebkent ha tehetem, en ilyenkor dudalok, mint allat, meg ordibalok neki.
Mellesleg az Ulloi uton kifele a Ferenc korut-Nagyvarad ter kozott ez
rendszeres dolog a szelso savban. Ha latom, hogy akar megallni, mar nyomom a
dudat meg villogok.
+ - Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Egyebkent ha tehetem, en ilyenkor dudalok, mint allat, meg
> ordibalok neki. Mellesleg az Ulloi uton kifele a Ferenc
> korut-Nagyvarad ter kozott ez rendszeres dolog a szelso savban. Ha
> latom, hogy akar megallni, mar nyomom a dudat meg villogok. 
> meg, csak en vagyok ilyen hulye becsuletes, hogy parkolokra
> vadaszok a kis utcakban ilyen esetben ???

Nem, legalabb ketten vagyunk :-) Egyebkent az emlitett 
utszakaszon a haromsavos Ulloi ut ketsavos eppen ilysemi 
miatt... Azal a kiegeszitesre, hogy nem csak CsicsasMaca all 
le, rengeteg a boltba szallito teherauto... Minden dolognak ket 
oldala van: ez a jarda "lecolopozesenek" kovetkezmenye... 

De ha mar temanal -- es varosresznel -- vagyunk, IMO a csucs 
az, amikor az Ulloin befele, a Fradi stadion feluljaro melletti 
ketsavos ut reggel, csucsforgalomban egy savosra szukul. 
Mert RendorRobi es geplovag munkatarsa (gy.k.: 
rendormotorosok) eppen ott a szelso savban leallva 
igazoltatnak. Persze: reggel es csucsforgalomban... Na, 
ezekre aztan ezerrek dudalva -- ez allitolag art az egeszsegnek 
:-)))

Po:li is irt e temaban:

> En nem a lanyra haragszom, hanem a Demszkire, aki telerakta
> oszloperdovel a Rakoczi utat, hogy ne lehessen a padkara felallni.
> Ez kinek volt jo, leszamitva az oszlop gyarat?

OK, Po:li, amikor autozom, en is ilyeneket gondolok... De. 
Probaltal Te mar kics gyerekekkel es/vagy babakocsival 
(fokozzam? es/vagy bevasarlas utan) a jardan kozlekedni 
amikor az autosok ott parkolnak? (Tovabb fokozom: telen, 
amikor a mocskos -- nem szokep, mimosites: tenyleg koszoso 
-- autok oldalat is letorli az ember a kabatjaval...) Ha ket 
ellentetes erdek kozott _kell_ valasztani (autos es gyalogos), 
akkor meg akkor is a gyalogose prioritassal biro, ha magam is 
sokat jarok kocsival... Szoval van karos kovetkezmenye is a 
colopozesnek, de a jarda az szabad! Es ez jo!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: *** HIX AUTO *** #506 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  En ugy tudtam, hogy a Suzuki az 1.3-bol hozott ki 103 lovat.
> > Mellesleg a
> > turbos dajhacsubol az 1.0 GTTi 104 loeros es ez mar tiz eves
> > konstrukcio.
a suzuki assszem 101 lovas volt csak, es turbo nelkul..  

Nyomatek: egyetertek a loero nyomatek nelkul nem sokat er.. 

AntForce
+ - offtop dvd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> gy kulon zona Europa, egy masik Amerika, stb. Es van ezeken a
> diszkeken (valamint a keszulekekben is) valami qrva ko'd, ami
> megakadalyozza, hogy az
Oke, egymagyar ceg gyart torke jol kinezo dvd lejatszot, kezeli az 
ossszes regiokodot, mp3 cd-t is lejatszik, 80e ft-ert... 
A szamgepes cd-knel meg 1-2 van ami morog emiatt a tobbi 
nem...  

Bocsi az offtopic temaert, csak eleg veszesnek irtak le a helyzetet..


AntForce
+ - Fekkopas + telinyarigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Azt szeretnem kerdezni, hogy mibol lehet eszrevenni
> > eloszor a kis Suzimon, hogy elkopott a tarcsafek?
Van a muszerfalon egy visszajelzo muszer.. Igazabol 
afekfolyadekot meri de erre is jo.. 
szoval az uj betetnel a felso csikra kell tolteni a folyadekot, majd 
amikor erosebb fekezesnel neha felvillan a piros felkialtojel az azt 
jelenti hogy kopasban van szepen, majd utannaha surun eg akkor 
lehet betetet cserelni.. de erzed is, ha ovatosan fekezel kicsit 
remeg az auto.. nem feltuno, en igy meg 2-3e km-t tettem meg, 
ekkor volt hogy kicsit a fektarcsa is megkopott.. :))

AntForce


> Egyaltalan mit jelent, ha sipol a fek. Nekem azt modnta egy szerelo,
> hogy nem kopott a tarcsa, csak ez a tipus sipol (Zastavaban van)...
Ha sipolazt nem tudom, ha nyikorog az mas, azt szabad neki, 
foleg ha neha erosen fekezel.. :)


> Ajanlanak megvetelre egy garnitura teli gumit, erdekelne is a dolog,
> de nem tul jo a marka (Pneumant PM+S100 155/70R13 72T), mondjon mar
> valaki valamit, erdemes megvenni, mert megis jobb mint a gyari Suzuki
> teli-nyari gumi, vagy gagyi, csak penzkidobas. --
Nekem Debica volt fenn a mult telen, 6-7e ft volt az auchanban, 
igaz el s koptak a tel alatt.. tapasztalatok.. 
- emelkedon folfele ford tranzitot huztam ki a hobol vele.. 
- csak a legcsuszosabb uton kozlekedtem ahol mar mas nem tud 
felmenni 99%-bansikerrel. (minden emelkedot bp-en megprobaltam!)
- a tatraban van egy emelkedo mindenki csak holanccal jutott fel, 
nekem a holanc acsomagtartoban es elozgettem a kocsikat felfele.
- kinoztam szegenyt.. 
az eredmeny: 10e kmalatt elkoptak, de ezalatt szo szerint 
kinzasnak volt kiteve..  
ja igen, hoban jobban tapadt mint barmely mas teli gumi.
Esos nedves uton olyan volt mint a suzuki gyari gyari gumija lenne 
fenn, szoval katasztrofa de csak megszokas kerdese..  Hoban 
olyan erzesem volt, hogy nincs olyan hogy ki kell szallnom es 
megtolni az autot.. pedig mindig a legnagyobb hokupacba mentem 
bele..

Szoval telire mindenkepp ajanlatos egy jo teli gumi, a debicarol 
msotmar itt vannak a tapasztalatok, szerintem normalis ember 
kezeben 100e km-t is elmegy, de en nem birom ki hogy ne 
csuszkaljak vele.. :))

AntForce
+ - ha sipol a fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Nyugi ha elezdett sipolni a feked sipolni is fog egeszen addig amig spontan
meg nem szunik, hiaba viszed el barhova, szeded szet rakod ossze ezerszer
nem segit. A modern tudomany meg nem jott ra a problema megoldasara :) Nekem
is sipolt a skodam egeszen addig amig a mult hetevegen Zankan a szlalom
versenyen nem mentem harom kort a kicsit buckas uton padlogazzal. Akkor
valamiert megjavult azota is tuti.
Kulonben az Anyukam novij uj Fiat Seicsentoja is sipol, azzal sem tudnak
semmit sem csinalni.

Ki szertnem cserelni a muszerfalamban az egoket a gyari feher helyett
zoldre, hol lehet ilyet venni, en sehol sem kapok. Vagy probaljam meg
befesteni en valamivel?

Koszi es Udv,
B.

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Kiegeszites:Suzi (de nem vita) ( 4 sor )
>Idopont: Fri Sep 17 02:58:45 EDT 1999 AUTO #506
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Egyaltalan mit jelent, ha sipol a fek. Nekem azt modnta egy szerelo, hogy
nem
>kopott a tarcsa, csak ez a tipus sipol (Zastavaban van)...
>
>Danidek
+ - skoda feltengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Kilyukad a 105-os skodamon a feltengelynel a gumiharang.
Tanulmanyozgattam a skoda konyvet, es a kovetkezo kerdes merult fel
bennem...  Ebben a gumiharanngban zsir van vagy olaj? Mert a valto
olajcserejenel azt irja, hoyga teljes olajat nem lehet leengedni, mivel
a lengotokokban is marad olaj. Na en akkor azt feltetelezem, hoyg
olajnak kene benne lennie, amit alatamaszt az is, hoyg a lyukat ugy
vettem eszre, hogy elkezdett folyni belole az olaj...   Na ma ki is
csereltem a gumiharangot, es azert raktam bele zsirt is....  Nagy
hulyeseget csinaltam? Kell bele zsir, vagy nem?


Koszi szepen

Udv...Adam

Skoda 105
+ - Fekkopas+Gaypedal beragad+ketutemuek+urban legend? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Koszonom Zolinak a reszletes fekbetet csere muvelet leirasat. De nekem a
>"szerelo" a szakszervizben, arra a kerdesemre, hogy mikor kell
>fekbetetet cserelni, azt valaszolta, hogy van valami femszal a tarcsaba
>beepitve egy bizonyos melysegben, es ha lekopik addig a tarcsa, akkor a
>betetben levo femszal es a fekpofa valamilyen gondolom elektromos
>vezetesbe lep, es "sipolni" kezd! Ez most csak kamu???? Tudja valaki a
>valaszt?

Milyen autod van? Citromnal ha egy bizonyos szintig elkopnak a betetek, egy
kis grafit(?) rud nyomodik neki a tarcsanak, letestel, es a radugott vezetek
segitsegevel a muszerfalon kigyullad egy a fekbetetek kopasat jelzo "ikon".
/win98 oprencer alatt :)/
Mas:
Ildiko irt a beragadt gazpedalos sracrol. Hasonlo tortent velem is
Tuneziaban. Mitcubishi L300-as kisbuszokkal kergetoztunk a nagy homokozoban,
meg a sziklak kozott. Szegeny Micu mar a negyedik evet nyogte alattam,
amennyire lehetett vigyaztam ra, bar az elso horpadasa akkor keletkezett ,
amikor tehetetlen duhomben kiugrottam belole, es ami belefer alapon oldalba
rugtam /Errol ugyan nem o tehetett, hanem az a , aki azt hitte,
hogy attol mar terepjaro egy auto, ha felezo meg osszkerekhajtas van rajta/
Szoval, napi munka vegen indultunk befele a sivatagbol, jo 60 km-es ut allt
elottunk az altalunk mar kitaposott nyomokat kovetve. Indulaskor ugy
ereztem, kisse magas az alapjarat, de labfejjel a gazpedal ala nyulva vissza
tudtam venni a megszokottra. Azonban ahogy ringatoztunk befele olyan
60-70-nel neha surlodo hangot hallottam a kocsi alol. Reggel ugyanerre
jottunk, es semmi ilyesmire nem emlekeztem, ezenkivul egyre jobban
idegesitett, hogy kanyarokba lassitva erezheto volt, hogy az alapjarat joval
magasabb a megszokottnal. Vegul is megalltam, es alaneztem a jarganynak. Van
ott egy lapos U alaku femvaz, ket oldalt ehhez kapcsolodik az elso futomu, a
melyedes meg tartja a motort. Ez az U szelveny a motor bal oldalan
szetrepedt, kb. 2 centis res volt a reszek kozott. Radion hivtam a
mechanikus kocsit -mert mi geodetak mindig egyedul koricaltunk- elmondtam mi
a helyzet. Persze a valasz az volt, hogy pillanatnyilag semmit sem tudnak
tenni, lassan, ovatosan haladjunk a bazisunk fele, ha szetmegy az egesz,
majd radiozzunk. Megkoszontem a "segitseget", es meg hozzatettem: "Janikam,
tudod-e, hogy aprilis elseje van?" (Az volt.) A valasz ugy kezdodott, hogy
"A fene essen a mocskos pofadba te @#$!!!^&..." Elindultunk hat, es kozben
rajottem az alapjarat emelkedesenek okara is: mivel a motor egy reszet tarto
szelveny szetnyilt, a motor megindult lefele, es mivel a gazbovden a
pedalnal rogzitve van ugye, az adagolonal viszont elmozdulhat, egyre inkabb
ugy viselkedett a rendszer, mintha nyomnam a gazt, hiszen a motor "a
gazbovdenen logott". Szerencsesen beertunk a varosba, de ott mar padlogazon
allt a pedal, igy csak a kovetkezo modon mehettunk: motor all, sebesseg
kettesben, kuplung benyom, motor indit, azonnal kuplung fol, gyors valtas:
harmadik-negyedik-otodik, majd ahogy a nyolcvanat elertuk, motor leallitas,
kigurulas, megallas, es kezdtem elolrol. Ot-hat ilyen bakugrassal elertuk a
bazisunkat, es ezzel C vaganyra kerult a sokat megelt Micu. Hala a marxista
istennek, megerkeztek a Land Roverek a ceghez, es innentol mar csak a
Toyotak tudtak elcsabitani.
Mas:
Ketutemuekrol csak annyit, hogy nalunk a vibratorokon 2 utemu dizel motorok
ketyegnek, azt meg nem mondom, hogy hany henger, de sok es nagy, mivel maga
a traktor vagy 24 tonnas.
Mas:
Egyik haverom meselte (allitolag vele tortent meg). Este 11 ora tajban
hazafele indult valahonnan Gyongyoson, igy leintett egy taxit. 60-as -70-es
tempoval huztak a kihalt utcakon, amikor egy lampas keresztezodeshez erve a
piroson sofor ugyanolyan tempoval hasitott at. Baratom kisse reszketeg
hangon fordult a soforhoz: "Mester, nem kellett volna ott megallnunk?" Mire
a taxis: "Nehogyma' egy 60-as villanykorte mondja meg egy igazi ferfinak,
hogy mit csinaljon".

Udv joe
+ - Elkopo tarcsafek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Hat nekem elkopott, a tarcsa is, meg a betet is.
100k-s szerviz, tobbek kozott tarcsa+betet csere.
Azota kb. 1000km-t mentem varosban, de meg mindig nagyon nyikorog a fekem.
A szerelo szerint:
"...ez elofordul. Ha nem tetszik, kicserelhetem a beteteket gyarira, de
abbol 30-40ezer egy keszlet."
(ezt en ugy forditottam, hogy hagyjam mar beken, menjek a francba).

Szerintetek ez normalis? (utalom a nyekergo fekeket)
Es ha nem mit lehet tenni?

koszi...

jts
+ - Hajra MAV! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

flame on (turbo)
Szeretnem megkoszonni a MAV-nak, hogy ravezetett arra, miert jobb
vonattal menni mint autoval.
Tegnap estefele a kapmegyeri lakotelepnel (buszvegallomasnal)
elottem(tunk)
valtott pirosra a fenysorompo (vaci vonal). Csak szabalyosan, mivel vonat 
sehol,
motor leallit, helyzetjelzo.
  Azutan jonnek szembol, ok is takarekra
allnak. Majd jonnek mogottem, ok is leallnak. Varunk 4-5 percig
(talan tovabb is), ekkor a fenysorompo egyszeruen KIKAPCSOL. Nezunk, mi van?
Varunk fel percet, fenysorompo meg mindig sotet (egyebkent a legujabb
tipus, prizmas uvegek). Akkor ovatosan korulnez, majd padlogazzal at.
Mogottunk is megindulnak az autok. Aterunk a lakotelephez, lampa.
Hatranezek, mert irdatlan dudalast hallok. Jott a vonat, es ugye a
kocsisor megindult. Ha a masiniszta nem dudal, akkor bizony valaki
ujsaghir lett volna (pl. fenysorompo tilos jelzese ellenere a sinekre
hajtott X.Y z eves lakos, stb.).
Ezutan felhivtuk a 107-et. Elmondtuk mi van, valasz : "Jo.
Intezkedunk".
Majd felhivtuk a 198-at, kertem mondja el a MAV hibabejelento szamat
vagy hasonlot. A no rendes volt, kb 3 percig kereste. "Nincs ilyen
szam". Akkor kerem a MAV kozponti szamat. "Olyan sincs". A vegen
megadta a vasuti rendeszet szamat. Felhivtam azokat is (mobil percdij
rulez), akik kis ertetlenseg utan adtak egy kozponti szamot, hogy
kerjem a palyafelugyeloseget. Egy kozpontos vette fel, akinek a mellek
szama kellett volna, az persze nem volt. Elmeseltem neki, hogy mi van,
de segiteni nem tudott.
Konkluzio1: nem kell egybol elhinni a vasuti atjaros balesetekrol
szolo ujsaghireket.
Konkluzio2: a MAV-ot nem erdekli hogy fenysorompoi mukodnek vagy sem,
nincs semmilyen telefonszamuk ilyen celra.
Konkluzio3: meg a mukodik (feher) jelzesnel is nezzetek korul, mert
ezekben a ****ben nem lehet bizni.
Velemeny: Allami tamogatas, beremeles, leepitesek halogatasa
ru'lz. ;-\/

flame off

Udv,

 Mark                          mailto:
+ - A magyar szellemi tudas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>mi is történt a
>NAGY MAGYAR SZELLEMI TUDÁSSAL ?
>Képtelen volt eddig eloállítani egy valódi magyar szgk-t.
>El kell fogadnunk azt, hogy van, ahol több pénzt lehet fordítani
>autók fejlesztésére, ami számunkra is elonyt jelent.

Tiszteletem!
A kritika nem az a hozzaallas, ahonnet a dolgok megoldodnak.
Szerintem semmi baj a magyar szellemi tudassal, es gyanitom, hogy nem vagyok
ezzel egyedul.
Az, hogy hogyan tortent, hogy mi vegul is nem foglalkoztunk autogyartassal,
egy kulon tortenet. Ez ha jol emlekszem, valamifele KGST megallapodas volt,
miszerint a Nagy Testver maganak vindikalta a jogot, hogy eldontse, ki mit
gyartson. Mi nem gyarthattunk szemelygepkocsit, "cserebe" ugy volt, hogy mi
gyarthatunk autobuszt. (Meg szep, hiszen nem voltak kepesek egy normalis
autobuszt elkesziteni) Aztan kesobb boldog-boldogtalan gyartott mindent.
Szemelygepkocsit is meg autobuszt is, meg motorkerekpart is. Csak mi nem.
Nekunk kesobb a motorkerekpar-gyartasunkat is leallitottak.
A Raba es a Csepel meg azt gyartotta, amit a paranoid haborus hiszteria
eppen diktalt.
Volt itt penz, meg termeles, meg szellemi toke is, csak eppen a
hadibaromsagaikra ment el.
NDK-n es Csehszlovakian kivul egyik sem volt kepes SAJAT autoval porondra
lepni, hanem liszenszeket vettek, meg olyan benasagokat gyartottak, mint a
Zaporozsec.
Amit mondani akarok, az az, hogy lehet, hogy a lepeshatranyunk oriasi, es
tenyleg nem lettunk autogyarto nagyhatalom, sajat autoval. De ennek
egyaltalan nem a szellemi korlatoltsagunk vagy penzhiany az oka. Ezt
visszautasitom.
A "fogadd el a korlataidat" hamis filozofia utja olyanoknak a sirjaval van
kikovezve, akik boldogan bedoltek neki, mert az kenyelmesebb, mint elnyomo
erokkel szembeszallni.
Udv: Madison
+ - B. ZS. alairasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

_______
_/_______\_    <- Ez itt meg olyan jo lett, hogy
(OO=[|]=OO)         ez lesz az alairasom.
 []=======[]

Hello, B.ZS.!
Ez tenyleg igen kiraly. Gratulalok!

Udv: Madison :-)
+ - a lamer definicioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Koszonet  -nak a kimeritoen alapos meghatarozasert! :-)
Madison
+ - Teeby: Re: Manipulaciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Teeby!

>Nem tudom  miert ertelmezted felre, hiszen eszre is vetted a
>kulonbseget. Mifelenk, ha valaki nagyon akar valamit erzekeltetni, neha
>a kapcsolodo temakat ellentetesen mondja.
>(mifelenk=a mai fiatalok utcai nyelve)

O. K., leesett, ez volt az oka a felreertesemnek.
(Vagy a mai fiatalok nyelven: nem gyanus, hogy gyanus volt a levelem? :o)
Jol csinaltam, igy kell?

Na, komolyra forditva, orulok, hogy tisztazodott. Koszi.
Udv: Madison :-)
+ - ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


>Uristen! Azota mar haza is jott. :oP
Igen fiam!

Bocs, de nem tudtam kihagyni.

Fresi BaCSi
+ - Fekpofa kopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 címre és AUTO HIX -re akit érdekel.

A fékpofába beépített fémszál valóság, ha ezt a kezelési
útmutató is megemlíti.
A fémszál elvileg azt jelenti, hogy a fékpofa elkopása esetén
egy jelzést ad a vezetőnek hogy annak élettartama elérte
a határt. Kérdés, hogy ez idő alatt maga az elektromos
áramkör ami ezt jelzi, alkalmas -e még erre a funkcióra,
és az idők folyamán nem pusztult-e meg ?
Véleményem szerint ez a gyárilag beépített kütyü,
nem valami 100 % -os eszköz.

Bye !
+ - Parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar szo van az elozesrol, akkor van egy parhuzamos kozlekedes kerdesem.
3
> savod van. Belsoben kozlekedsz. Melletted a kulsoben (nem kozepen) veled
> egyutt egy masik auto. Mindketten szeretnetek a kozepso savba sorolni.
> Ilyenkor kinek van elsobbsege? (merthogy szerintem nekem)
>

Koszonom a sok valaszt, a jobbkezszabaly nekunk is eszunkbe jutott, de mi
van akkor az elozesrol szolo szaballyal? Miszerint balrol csak nagy
ovatossaggal szabad elhaladni masik jarmu mellett? Ami azt jelenti, hogy ha
csak egy centivel is elorebb kerul a kulso savban kozlekedo auto, akkor mar
elozesrol van szo. Amirol viszont a kresz mar kulon rendelkezik, mivel
elozni jobbrol illik. Nem makacskodas csak jo lenne tenyleg frappans
egyertelmu valaszt kapni erre.

Szabo Zoltan, mailto:
+ - re: beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Vegul is egy riadoauto beallt  az opel utjaba
kekfennyel es szirenaval, hogy rarohanva fekezesre kenyszeritse (ajajajajj),
de vegulis a srac arra a pompas otletre jutott, hogy a sebessegbol kivegye a
kocsit.....  "

Annyi agya nem volt a fickonak, hogy levegye a gyujtast?

Szabo Zoltan, mailto:
+ - szaguldo Opel/Nemajanlo Lista - nagyon hosszu!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ildiko/Beragadt gazpedallal szaguldo Opel az A60-on
>... egy 19 eves fiatalembert opeljenek beszorult gazpedalja orult,
>200 km/oras szaguldasra kenyszeritette ma ejjel....
>..de vegulis a srac arra a pompas otletre jutott, hogy a sebessegbol
>kivegye a kocsit.....   :o))))).
En megprobalkoztam volna a slusszkulcs elforditasaval  ;-)

Gabor/Nemajanlo Lista
>Torvenybe utkozik-e (s ha igen melyikbe), egy ilyen adatbazis
>letrehozasa ?
Mivel az ugyben egyre nagyobb a kaosz, volna nehany javaslatom.
A lista elnevezeset szerintem erdemes lenne minel hamarabb
megvaltoztani, pl. Tapasztalathalmaz-ra, ezen belul pedig negativ
illetve pozitiv csoportra.
Ide, kulonosen a negativ csoportba olyanok irjak meg tapasztalataikat,
akik biztosak a sajat igazukban, mellozve az olyan (keruljetek,
vigyazzatok veluk stb.) kijelenteseket, (szemet, tetu stb.) jelzoket
amelyek valoban hitelrontasnak, sot akar ragalmazasnak is minosithetok,
meg ha alapos is ra az ok.
Tehat a konkret esemeny(ek), leirasa pontos fogalmazassal, nem
minositheto hitelrontasnak, meg akkor sem, ha ott szerepel az illeto
ceg, uzlet, neve es cime!!!
Szerintem nem letezik olyan torveny, amely mindezt tiltana.
A hitelrontas (szerintem) akkor valosul meg, ha valaki alaptalan
es hamis tenyeket allit, hoz nyilvanossagra, es emelett felszolit,
figyelmeztet a szoban forgo ceg nagyivben torteno elkerulesere.

Ugyanakkor ezen esetleirasok gyujtoje, rendszerezoje (oldboy)
csak akkor fogadja el ezeket, ha az iro megadja elerhetosegenek
valamely formajat (cim, telefon stb.), hogy az esetlegesen felhaborodo
cegek, jogorvoslat gyanant reklamalhassanak, netan pereljenek.
Erre szerintem nagyon keves az esely, hiszen egy hitelrontasi per
sokkal kellemetlenebb kovetkezmenyeket ranthat magaval az
illeto ceg szamara!
Termeszetesen ha barmelyik ceg szeretene ellenvelemenyt
megjelentetni ugyanazenen a forumon, akkor erre lehetoseget
kell adni.

Tapasztalatleirasok pedig nyugodtan elhelyezhetok barmilyen
home page-en.
Gondoljatok csak arra, hogy az egesz vilagon hany ezer levlista,
home page foglalkozik azzal, hogy szapulja, szidja, gyalazza pl.
a Microsoftot. Hany es hany ember irta mar le a Windows
bamely verziojanak hibait, szemet dolgait. Persze ez egy egesz
picit mas, mivel nem szerepel rendszeresen a Microsoft cime
a szidalmak mellett, de ha igy tortenne, akkor sem lehetne
hitelrontassal vadolni azokat az embereket, akik atverve, becsapva
erzik magukat!!!

Peldakent egy sajat negativ tapsztalattal illusztralom a leirtakat:
Suzuki Gusztav/Auto-Szentmihalyi Kft.
Budapest 1165 Gusztav u. 89.
Nemreg naluk vasaroltam egy gepkocsit, utana pedig kiegeszito
cikkeket:
Krom hutoracs: 9.000.-
Csomagtartó tálca: 8.000.-
Gyumiszőnyeg garnitúra: 3.000.-
Kerekor: 3.000.-
Konyoklo box: 6.500.-
Legterelo: 6.000.-
Uleshuzat: 9.000.-
Sarfogo gumi/elso garn.: 4.000.-
Oldalvedo gumicsik: 10.000.-
Javito festek stift: 800.-
Utangyartott disztarcsa: 600.-/db.
Piranha CS1 riaszto: 38.000.-
Osszesen: 99.700 Ft.
Mi a gond? Semmirol nem adtak se szamlat, se blokkot,
se nyugtat!!!
Nem reklamaltam, nem kertem, nem kerdeztem semmit,
sokra nem megyek a szamlakkal, de az biztos, hogy ha a
garancias vagy egyeb szervizek soran barmilyen apro
gondom lesz veluk, raterek a szamlakerdesre.
Nevem, cimem a "szerkesztosegben".

Hitelrontas esete fennforog? Nem!!!
Talan kerdezzem meg az adorendorsegtol, hogy szerintuk
rontok-e az emlitett ceg hitelen, ezzel a leirassal? ;-)
Ja, az autorol azert van szamla, ez egy jo pont a tobbivel
szemben.

>"Jobb felni, mint megijedni"- elv alapjan.
Na igen, az osi szolas ma is ervenyes, csakhogy mindenkire vonatkozik,
nem csupan a kisemberekre!!!

Rudi
+ - HIX-Auto oldal frissitve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A HIX-Auto oldal frissitve. Nehany modositas:
- egyszerusitett frame-szerkezet
- felmerult hibak kijavitva
- uj linkek
URL: http://www.hix-auto.ini.hu

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483          Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
          mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - fogyasztaasmeero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Egy kicsit sokat fogyaszt a mobil, igy elhataroztam,
hogy valamilyen "pillanatnyi" fogyasztasmerot tenneek bele.
Ez talan visszavennee kicsit a gaazpedaalra tett laabamat
es segitene a neheez kocsihoz tuul gyenge motor fogyasztaasaat
"optimalisra" csokkenteni (a tempoval egyutt).

Ugy emlekszem, hogy a Wartburgokhoz valaha gyartottak
ilyesmi "ekonometer"-t, es ha lehet meg kapni valahol,
esetleg kiprobalnaam.
Ha ciimmel tudtok segiteni:

Elore is koszonom: Mat ARO 10.4
+ - scenic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerepel tudomasotok szerint mas markaknal is a >klima altal hutott
>italtarto/kesztyutarto/piknikkosar :-) ?

Haat, igen, tudomasom szerint az uj Renault Scenic-nel szinten
talalhato hasonlo es mindenki nagyon
boldog az egyedi otletevel :-)

Udv: Mat  ARO 10.4

          _______
   __ /_:-) |____\
;/__.  |___|____|;
  =O======O=
     az EN autom!
+ - Re: 2107 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Segitsetek mivel ragasszam meg az ajtoban levo uveget + vasat ( lemezt )
>amihez csatlakozik a bovden. A regi Ladakon meg keret volt de sajna ezen is
>valtoztattak de minek ... Sokan pillanat ragasztot mondtak de az nem jo
>mert merev es 1-2 ablak letekeres es
Valamilyen komolyabb ket komponensu, mugyanta alapu ragasztoval.
En teljesen mas celra hasznalok Eporapidot, de ez enyhen szolva bika.
Koszoruport ragasztok feluletre, ami 3-4 evig is fennmarad eleg intenziv
hasznalat kozben. Barmelyik haztartasiban kapsz, kb 600FT.

+ - rendszamtabla + ekezetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ave!

Mit hallottatok arrol, hogy ha EU. tagok akarunk lenni akkor le kell majd
cserelni a rendszamtablakat olyanra, ami megmutatja melyik varosbol is
jottel?


Mas:
Ha valaki nagyon megszokta, hogy ekezetesen ir, akkor annak kuldok egy kis
segedprogramot ami ekezetteleniti a szoveget.

               --------- Udv. Bal3-------
  www.extra.hu/yaris   
********** Szeles utat, gumi fakat! ***********
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Szia Geza.

>Ki tud nekem matricat kuldeni es mennyiert?

Tolem kaphatsz egyet :-))
Ara 200 penz / db
Hetvegen nem vagyok itthon. Hetfon kerlek jelentkezz.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Fekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

eppen tegnap vasaroltam be, ugyhogy hozza tudok szolni:

>>fekbetetet cserelni, azt valaszolta, hogy van valami femszal a tarcsaba
>>beepitve egy bizonyos melysegben, es ha lekopik addig a tarcsa, akkor a

Nos a jelenlegi Lucas beteteken nincs semmi ilyesmi, most pedig ATE
beteteket vettem, ahol a 4 betetbol 1ben valoban van egy 2 mm atmeroju
valamilyen textiles? anyaggal boritott femszam, aminek a vege 
csatlakoztathato. Valoszinunek tartom, hogy ha lekopik a betet az 
erintkezesig, osszeer a femszal a tarcsaval es kigyullad valamilyen
ellenorzo jelzes. Mivel a Lucasban ilyen nem volt, nincs vele tapasztalatom.
(Bar az is lehet, hogy volt a Lucason is, de nem volt hova csatlakoztatni,
ezert levagtak)

>elkopott a tarcsafek? Kimeljetek meg az olyan poenoktol, hogy akkor ha
>mar nekimentem valaminek...

Ket dolog kophat el: az elobb emlitett betet es maga a tarcsa.
A betet elettartama 35-50.000 km vezetesi stilustol fuggoen. Nekem
kb. 40e km-t birnak ki, de vannak a listan, akinek 10-et.
Erdemes ra figyelni, par eve azt sem tudtam, hogy ott vannak 
betetek, csak akkor jottem ra, mikor mar a nittekkel fekeztem,
es a tarcsa csikos lett, mint a tigris :(((

Igy hat a tarcsa is megerett a cserere. Az ara kb. 2x a betet.
Minden tarcsahoz tartozik egy gyari es egy min. vastagsag . 
Vigyazni kell a jotekony szerelokkel, esetemben a szerelo azt
javasolta, hogy esztergalyoztassam le, az olcsobb. A meres
utan viszont rajottem, hogy atveres, mert a Tipora minimum
9.2 mm a vastagsag, ez pedig mar most 7.9!!!! Ezen kivul vigyazni
kell az utangyartott tarcsakra - esetemben ATE tarcsa a gyari
ertek 11.1 mm, az utangyartott 10.1, tehat az elettartam
valoszinuleg nem lesz annyi, mint a FIATos, ill. csak egyszer
lehet majd esztergaltatni, de 3-4x olcsobb.
Egy tarcsa elettartama a gyartok szerint 80e km, de az 
autok tobbsegen 120e-nel van a csere!!! En 152e-nel fogom
hetfon csereltetni, ami nem egy fonyeremeny, sot nagyon
nagy veszelyeket rejt(het) magaban.

Ennyit tudtam meg tegnap. Remelem segitettem.


	  Csaba Gönci
+ - Vezetes - tanulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>tartja, hogy aki nem vezetett Trabit, az sohase tanul meg vezetni.... ha
>>atgondoljatok, van is benne valami  :o)).

En sajnos Trabit meg nem is lattam belulrol, kivulrol is csak akkor,
mikor eloztem - de akkor sem igazan, mert nagy volt a fust. Akkor
most sz@r sofor volnek? Holnap veszek egyet, hogy megtanuljak
vezetni, jo????

>>rakerdezek: mili-powerup-rebuildyourengine-STP-tec ?

ez nagy volt, zoleeee :)))


	  Csaba Gönci
	I n f o c e n t e r
	  0905 606066
+ - Helyesiras, feljebbvalok, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Napot mindenkinek!

>Ha mar kotekedes :Te irtad nem szereted az "IMHO"-t. Es a "rulez"-t? ;-)
>Szerintem elfer az IMHO, SZVSZ, rulez, BTW is, csak modjaval, vegul is
>helyesek; csak angol vagy magyar roviditesek.

A rulez mit is jelent?
Pontosan?
Ennalam a befolyasolo tulajdonsag birtoklasat, a jelentosseget, tovabba
konkret jelentese: eljen, es mindent ami ebbe a fogalomkorbe tartozik.
Tehat egyszerre tobb magyar megfeleloje is van (nalam) es ha ezeket
mindet egyszerre akarom leirni akkor igy egyszerubb.
De az IMHO csak egy betuvel rovidebb, mint az SZVSZ es teljesseggel
ugyanazt jelenti.
A nem tetszes alol kivetelesek a fonetikusan leirt szavak.
Mint pl: hurra(hurray)=horre'j, veri gu'd, meg hasonlok.
Sot a dialektusokkal sincs bajom! Eljenek (rula'-ez meg a tre'
valtozata) a magyar nyelvjarasok. Nem vagyok nyelvesz, ugyhogy ha
valamit rosszul irtam akkor elnezest. Es nem is akarok foglalkozni a
temaval kapcsolatban, csak megemlitettem, hogy azert ugyeljunk a nemzet
legfontosabb kincsere.
"...NYELVEBEN EL A NEMZET..."
Ha hibaztam akkor pedig :
"A LONAK IS 4 LABA VAN MEGSEM ASZTAL"
________________________________________________________________________
Madison levelehez.
Felreertes volt. Erzekeltetni akartam a dolog valosagat.
Tehat szerintem  teljesseggel biztos, hogy befolyasoljak az
energiapiacot. Sot olyanok, akik a nagyhatalmakat is befolyasoljak.
Ezt pedig most igy kell erteni, ahogy ideirtam. Tobbet nem probalkozom
utcai stilusban.
________________________________________________________________________
>tartja, hogy aki nem vezetett Trabit, az sohase tanul meg vezetni.... ha
>atgondoljatok, van is benne valami  :o)).

Tartom az allaspontot.
A Trabant egy olyan alapmu az autozasban, mint a T modell.
Vagy mint egy korszakvaltoztato alkotas az irodalomban.
Gondoljunk csak bele. 
Nem fem karosszeria! Ok mar szeriaban nyomtak, mikor a nagy cegek meg
csak kiserleteztek.
Sot azt hiszem ok alkalmaztak elsokent fogasleces kormanymuvet.
Nem tudom pontosan de volt egy technikai ujitas a 60's evek vegen amit
ok alkalmaztak eloszor. Valamint az egesz auto egyszeru es logikus
felepitesu. Keves hibalehetoseg, es 100%ig kihasznalhato mind!
Aki nem trabanttal kezdte, az nem is igazi autos.
Mit fog az unokainak meselni? Mi majd elmondhatjuk nekik, hogy en
birtokoltam a szazad gepjarmucsodajanak egy peldanyat.
Ha szavazni lehetne, en a Trabantot valasztanam meg a szazad
gepjarmuvenek.
________________________________________________________________________
>Errol tud valaki valamit? Es mi a helyzet a 2utemu motorokkal
>mostanaban? ( Mi ujsag a gyermekgyogyaszatban tip. kerdes. ;-)

Csak tenyeket mondhatok!
Ketutemu motorok tulajdonsagai:
- minden korulfordulasra jut egy munkautem
- tehat ugyanakkora fordulatnal dupla munkavegzes
- ezert porgosebbek is
- ergo nagyobb teljesitmeny kihozhato beloluk.

Telj. noveles megoldasai:
- feltoltes finomitasa, precizitasa (oblites, kipufogas stb)
- aramlasi vesztesegek csokkentese
- kompresszionoveles
Egy trabantbol tokeletesen kihozhato 45 LE.
De egy porgosebb ketutemubol tobb is!
Senkinek sem kell. Sot a vegyes mukodesu motorok sem.
Miert? Ki tudja.
________________________________________________________________________
>Nem vagyunk ám egyedül Európában, felsorolok néhány
>MIAUTONK tipust:
>Skoda - az újabb tipusok a német Volkswagen cég tervezése.

Es a szgk reszleg a tulajdona.

Tudod ami nem mindegy az az, hogy magadnak fozol egy szakacskonyvbol,
mas altal irt recept alapjan.
Vagy ugyan ez a szitu, csak masnak fozol es neked kell megenned. 

Kulonben a Rolls-Royce reszvenyek tobb mint 50%-a a BMW-e.

Udv
Teeby
+ - Olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Napot ismet!

>megmondom oszinten, hogy en igencsak kultivalom a MOL olajait. Elismerik az
>autogyarak is, es ha megnezitek, az azonos arkategoriaba kerulo olajoknal 
3-4
 >kategoriaval jobb (magasabb szintu)

Igen valahogy el kell adni.
Tehat jobb minosegben(?) olcsobb.
Nekem ami bevalt :
- OMV START F (15w40)
- OMV START G (15w40 ha jol tudom)
ami nem valt be:
- ugyanilyen ketgoriaju Agip (sokkal higabb volt es higulasra hajlamos)
- ugyanilyen kategoriaju MOL 
A Mercedes elkezdte hasznalni a MOL olajat. A szintetikust.
Aztan jottek a malorok. Es a vizsgalat.
A 10.000 Km es MOL megfelelt a 25.000 Km-es MOBIL-nak.
Hat ezert az ar kulonbseg az "ugyanolyan" minosegnel.
Pontosabban =teljesitmenyszint, nem ugyanazon minoseg. Es ez arban
jelentkezik. De nem kell bedolni, mert pl. a Castrol olajok sem valami
jok, megis dragak, mert importcikk es sok rajta az ado.

Kulonben a MOL olajok faradekonyabbak, hamarabb megadjak magukat.

Teeby
+ - PGDWN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs, hogy ide a listata irom, de nem talalom az erintettek cimeit...

Kedves Baldauf Otto es Zaruba Ildiko, bocs, hogy csak igy megkesve, de ma
(tegnap), feladtam a matricakat...

A matricakat hozom a talalkozora

udv.:
                                                                        Feri


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS