1. |
Re: nagy utazas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: autolopas kapcsan (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: fagyallo (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Olaj (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
Re:Ezmegaz (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
6. |
Fw: [modellezes] R/C robbanos auto (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
7. |
reflektor !? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
8. |
Audi lista (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
9. |
Eredmeny: TAGSAG 3. (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
10. |
HIX-Auto lilnkgyujtemeny (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
11. |
RE:Suzi draga (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
12. |
Autolopi (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
13. |
Kasztok (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
14. |
Nem biztos (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
15. |
Tehat folytatom... (mind) |
91 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: benzinar, biztositas, elozes (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: hangszoro 2107-be (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Wartburg szabadonfuto (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
19. |
Talalkozo - Fotok Kecskemeten (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
20. |
Talalkozo - Jelentkezok + terkep (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
21. |
Ajtonyitas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
22. |
Yahni cikke (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
23. |
Fabia (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
24. |
autos kasztok (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
25. |
allatok az uton (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
26. |
Trabi egyhenger + kerdes (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
27. |
listatagsag (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
28. |
picistati es ajanlas (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
29. |
a Lista meg a reklam. (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
30. |
talakozo (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: nagy utazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
IMO nem kene a XXX tipus -- viselkedes parhuzamokat
eroltetni... :-(((
> A golfosok kuloncseget en is ala tudom tamasztani.Velem is
> megtortent ,hogy "provokaltak" ily modon/ villog,dudal/.
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: autolopas kapcsan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Nem fogod elhinni, de ma reggel 7 orakor a hirekben nem hallottam
> semmit se errol. Legyetek mar olyan szivesek beirni a sztorit ugy
> korulbelul, ha ilyesmire hivatkoztok, jo? En sem irok olyat, hogy
> "Nem hallottatok, micsoda balhe volt itt [Cottbusban] tegnap? Nem?
> Pech.
Lyoovannna, igazad van, tapig osszeszegyeltuk magunkat :-
))))) Komolyra forditva, iagzad van, itt a hir vazlata (hagyan
fogjak meg megirni? :-))))
A hir: egy pasi ellopott egy autot. Eltunt egy kislany is. A
rendorseg kereste a kocsit is, a kislanyt is. Megtalaltak... A
tolvaj, aki a kocsit ellopta, mar amikor vitte a jarganyt, vette
eszre, hogy a hatso ulesen ott egy kislany. A hir szerint
azonnal megallt, es autot, gyereket ott hagyott... (Sajat
kommenter: a mi balfek rendorsegunk a budos eletben nem
talalja majd meg :-((()
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: fagyallo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Tegnap bemerettem a fagyallot a kocsimban. -17 fok. Talan meg
> elmenne
Csatlakozo kerdesem: mikent lehet a legegyszerubben --
leeresztes, ujratoltes nelkul -- ezt 4-5 fokkal letornazni? A
masik kerdesem? ha jol emlekszem, a fagyas soran a glikol
nem fagy, csak a viz, azaz a jegkristalyok kepzodesekor a
maradek oldat glikolban surubb es ezert melyebb fagyasu lesz.
Igaz ez? TIA
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Volna egy kerdesem is:
>Lassan aktualis az olajcsere az automban, milyet erdemes bele tenni. Most
>Castrol GTX3 van benne.
>A valaszokat elore is koszonom.
Hello vlad,
En valvolinet hasznalok. 14 eves az autom (Sierra 2.0i), 5 eve ilyen
van benne. A motornak szep a hangja, eros, poccre indul telen
nyaron.
Most huztam ki egy eladobol, mi nezendo egy olajnal:
van rajt egy egy jel, pl. sf, sg, sj, ez valami minosegi szabvany.
Az sj a legjobb, si rosszabb stb. 4l sj-s valvoline 5000ft korul
volt.
Castrol ugyanennyiert sj-nel rosszabb volt ugyanott.
Best regards,
fz mailto:
|
+ - | Re:Ezmegaz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
Olvasom a 185 soros leveledet.
Miert erzem ugy, hogy vagy bal labbal keltel fel, vagy megsertodtel
valami miatt? (Talan a Golf kaszt kitetel miatt?)
>De az autos kasztokhoz hozza kellett szolnom. Jogos a Golf kaszt
>megnevezes. De engem legjobban a MIAUTONK Club ami idegesit.
>De buszkek minden az 1.4-es
>raketajukra. Tegnap voltam Szentgotthardon, hazafele megelozott egy.
>Huuuu de jool ment, azzanya. Okadta am a kek fustot!
Ebbol en egy kis sertodottseget velek kiolvasni...
Miert?
Elment, hadd menjen, lehet hogy tenyleg sietett valamiert, ki tudja...
Masik...
>(egyebkent nagyon nem erdekel, mert az ismeroseimnek a kornyeken szinte
>mindenhol van kedvezmenye, meg szerszamra is, csak azert irtam, nehogy
>kesobb elkedvetlenedjetek)
Ezt most azert irtad hogy irigyeljunk? :-))
Neked van, orulj neki, sok masnak is van haver, ismeros, ahol jobban jar,
ellentetben mondjuk velem. (A baj akkor kezdodik, ha haver nelkul rosszul
jarok.)
Megint mas...
>Vitaba szallok.
>Nekem csak hasznalt autom volt. Mindig azzal kezdtem, hogy gyorsan
>kicsereltem minden hibas, es gyanus dolgot. Majd leteszteltem meg mit
>kell.
>Megcsinaltam azt is es soha nem hagyott meg cserben egyik sem.
Igazad van, de ha en nem vagyok szereleshez erto ember (szerintem itt a
listan sem mindenki az, plane nem az atlag autos), akkor igenis nagyobb
kockazat (nem mondtam hogy biztosan rosszabb) a hasznalt,sok eves, ismeretlen
eloeletu auto, mint egy uj, vagy ujszeru.
Sok eves hasznaltnal egy jo, becsuletes szerelo _ismeros_ kell, lehetoleg mar
a vetelhez is.
A dolog arrol szol, milyen celra, kinek, melyik lehet jobb valasztas.
S hogy en is irjak tapasztalatokat ez ugyben (ma en is kisse grafoman vagyok
:-)), meg foladjak egy magas labdat:
Sokat vezetett autok 1980 ota:
Skoda 105 (9 ev)
Skoda Favorit (5 ev)
Opel Astra 1.6 (4 ev)
Opel Astra 1.8 (1 ev)
(Ez utobbi ketto ugye a MIAUTONK Club tagja :-)), gondolom majd visszakapom a
"Mi van megsertodtel?"-t, de nem baj...)
Ezekbol csak az elsovel fordult elo, hogy cserbenhagyott, azt is a vege fele.
Pedig azon meg tobbe kevesbe tudtam mi micsoda, amikor beleneztem a
motorterebe. (A mostanin mar nem igazan.) De hat 7-8 eves auton mar jonnek
elo a dolgok...
Udv.
G.Laci
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Fw: [modellezes] R/C robbanos auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
>Bárhogy is nézem a naptárt ma szeptember 11. van és én el is mentem
>Kőbányára a Hangár úti pályára, de ott bizony nem találtam semmiféle autó
>versenyt. Csak a Kesjár féle gokart és motoros iskolás óvodás korú
>gyerekeket találtam. Érdeklődésemre azt mondták, hogy nem is ezen a
>hétvégén, hanem a jövő hétvégén lett volna a verseny, de csak lett volna,
>mert elmarad.
>Hol is van akkor ez a verseny? Talán rossz helyen kerestem?
Sajnos a verseny elmaradt. Valamikor a palyat az automodellezoknek
epitettek, aztan fillerekert megkaparintotta Kesjar papa.
Azota allando pereskedes van, stb.
Most szerdan derult ki hogy Kesjar bacsi
a minimotorosoknak adja oda a hetvegere a palyat...........
Kar hogy igy alakult. Rengeteg ember ment ki potyara.
Tobbek kozt En is, meg a videki rokonok is.
De fel a fejjel. A Hungaroring mogotti reszen
kaptak a robbanosok egy uj palyat.
Lehet hogy a Bp bajnoksag mar ott leszz.
Oktober 8-9
Jovore pedig epitenek Vecsesen egy
automodellcentrumot, ahol
buggy palya is lessz.
Udv: Andras
|
+ - | reflektor !? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ma este jottem haza a Kemence-Szob-Vac utvonalon. Repesztettem vagy 60-nal
(ahogy egy hengerfejes kispolski birja), es azt vettem eszre, hogy mogottem
_mindenki_, szembe pedig nehany autos reflektorral kozlekedett. Ebbol tobb
dologra is kovetkeztettem:
1. Lemaradtam a KRESZ kovetesevel, es az kotelezoen eloirja a reflektor
hasznalatat.
2. Sokan kaptak tartos szemkarosodast a napfogyinal, es ezt masoknak is
szeretnek eloidezni.
3. A Sotetseg Eroit Gyulolok Szovetsege taggyulest tartott, vagy
demonstracios felvonulast szervezett.
Mindenesetre kivancsi lennek a velemenyetekre:
Attyla
|
+ - | Audi lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valoszinuleg nehany napon belul elindul egy magyar nyelvu Audi levelezesi
lista.
A lista - amint a neve is mutatja - elsosorban az Audival mint automarkaval
foglalkozna. Azon belul mindennel, tipusok, technikai kerdesek,
autobuheralas meg minden ami belefer.
Azt hiszem meg nehany kapcsolodo dolog is johente, mint pl. a VW mint az
Audi-hoz kozel allo marka, de ezek - ha elindulna a lista - ugyis
kialalkulnanak majd.
Ha valakit erdekel, kerem irjon nekem egy levelet, igy ertesiteni tudom es
amikor elindul fel tudom venni a tagok koze rogton.
DM
|
+ - | Eredmeny: TAGSAG 3. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A harmadik adag levelbomba is megerkezett! Mindenkinek koszonom a
jelentekezeset, fel vannak veve az adatbazisba. Jelenleg 102 cim erkezett
(Szept. 12 14:07).
Aki meg nem kuldott, az batran kuldje el.
Fontos!! CSAK azok a levelek kerulnek be az adatbazisba, amiknek a subjectje
'LISTATAG VAGYOK'
(automatice szurodik).
Aki ezt nem tette meg meg, az meg megteheti. :-)
Minden jo't, u''dvo''zlettel:
MyChroLesLie
ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto) (szerkesztes
alatt!)
E'kezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | HIX-Auto lilnkgyujtemeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Akinek van WEB-oldala, es szeretne ha az oldalamon (hix-auto) egy link
mutasson az o oldalara, akkor irja meg nekem a pontos cimet, es nehany
szoban az oldal fobb tulajdonsagat, temakoret.
Koszi minden jo't, u''dvo''zlettel:
MyChroLesLie
ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto) (szerkesztes
alatt!)
E'kezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | RE:Suzi draga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
- nak
"Ezekhez képest
- Lada Samara 1.5i ötajtós (nem fikázni! ebben már GM féle
hengerenként befecskendezés van!) 1 390 000
- Lada Samara Sedan 1.5i négyajtós 1 490 000
- Daewoo Lanos 1.5 háromajtós (18 lóerovel több az 1.3-as
Suzukinál, kötelezo biztosításban mégis ugyanoda tartozik)
1 899 000
- Fiat Uno 1.0 (még gyártják!) 1 589 000
- Fiat Punto 55S (no comment) 1 879 000
- Skoda Felicia 1.3 LX 1 742 000
- Skoda Felicia 1.3 LXi (mint az elobbi, de hengerenkénti
befecskendezéssel, egész jó alapfelszereltséggel) 1 864 000"
Azert erre biztos lesz par erdekes valasz...
1. Az ember nem csak az ara miatt vesz autot. Van izlese is.
2. Annyi suzi rohangal a varosban, hogy a bonto is tele van alkatresszel.
3. SZUBJEKTIV velemenyem szerint aki elkolt masfel milliot egy uj Samarara
az Lada fun. Lehet hogy jo motor de hulyen nez ki egy 3 eves auto rohadasi
nyomokkal tarkitva. Eljart felette az ido ujitani kene valamit.
4. Ha ennyire olcso lenne a Lada miert nem fogy belole tobb mint Suyzbol?
5. Lanos egyertelmu, hogy jobban megeri, uj fejlesztes suzihoz kepest,
mondjuk egy 4 ajtosat mar inkabb valasztanak egy suzi sedan helyett. Viszont
az az 1.5--os motor rendesen eszi a benzint. Akkor mar inkabb az 1.6-os.
Kevesebbet eszik, jobban megy.
6. Ha mar listat irtal az olcso autokrol, beleveheted a Tavriat is! :) 700e
FT ujonnan!!! Nem ertem miert nem fogy?!? :)
7. Ha suzukit veszel tamogatod a magyar ipart!!! :))))
"Ezen kivul az alkatreszarak a Suzukinal _nevetsegesen_
magasak, es csak akkor tartoznak a kozepkategoriaba, ha a
Porschek, Mercedesek es Aston Martinok is jatszanak!"
Ezt nem ertem. Fiatnal Pl. lengescsillapito 25e FT, Suzukinal 15.
Mennyi ez egy merdzsoba?
Igen van par alkatresz ami viszonylag draga de,erre mondta azt az
autoszerelom, hogy ha dragabbak is az alkatreszek, akkor is ketszer annyit
elmegy vele az auto mint mas tipusnal. Tehat ha hosszutavon nezed a
szervizigenyt akkor bizony a suzuki olcsobb. Ja es egy sajat tapasztalat. 3
(!!!) eves anyam Cinquecentoja. Nem hittem el de tenyleg: a ket elso
lengescsillapito tokeletesen tonkrement!!! Az egyikbol meg az olaj is
elfolyt! 3 ev alatt! Nem volt puff, varosban volt hasznalva, no hasznalta.
Ezt nem birom osszeadni.
SzaboZE
|
+ - | Autolopi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
>>>odaig vagytok a kulonbozo kutyuktol, ami az auto erteket
noveli, igy nagyobb a kar.jon egy treler, felvontatjak ra
az autot, kormanyzarasol,
magnesszelepestol, cakk pakk. aztan majd visszafejtikegy
garazsban.<<<
Ezeket nem is a treleresek ellen hasznalod. A piti tolvaj inkabb keres mas
autot es ezzel maris csokkentetted a veszelyt. Raadasul higanyos erzekelovel
az auto megemeleset is lehet erzekelni, raraksz egy sipakolot es maris tobb
az eselyed a treleresek ellen.
SzaboZE
Szabo Zoltan, mailto:
|
+ - | Kasztok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Kasztok ( 14 sor )
> Idopont: Sun Sep 12 02:45:03 EDT 1999 AUTO #501
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nem lehetne a kasztositast egesz egyszeruen szamuzni
a listarol?
Netan a talkozon megjelenok mar eleve meg lesznek
belyegezve, az autojuk tipusa miatt?
Kulon csoportokba verodnek majd, az autojuk tipusa
miatt?
Meg a vegen fikazas is lesz majd, az autojuk tipusa miatt?
Golfos-gyoker, Trabis-csoro, Mercis-gazdag gizda,
Suzukis-proszto, Skodas-erzekeny...stb., stb.
Egesz jol alakul a hangulat az osszeroffenes
elott. Mar nem is banom annyira, hogy nem tudok
elmenni.
Udv-->Rudi
|
+ - | Nem biztos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Ugye nyomdahiba a 100 LE?
Nem valoszinu!
1.4 16 szeleppel?
1978 Volswagen 1.6, 8 szelep, 110 LE gyarilag alapban.
Azota ugye csak fejlodott a technika?
De ha a ccm-rol van szo az lehet, hogy eliras.
De szerintem egy 1.4 is teljesitheti.
Ha meg Skoda.... :-)
________________________________________________________________________
Na akkor most egy kicsit a hatasfokokhoz.
>Nyomas=( tomeg * homerseklet )/terfogat
Altalanos gaztorveny: (p1*V1)/T1=(p2*V2)/T2. Allando arany. Ebbol lehet
szamolni mindent. Az eredeti es a megvaltozott allapotok
osszehasonlitasa.
Ebbol ami a legfontosabb az a homerseklet.
Valojaban ez a tetel nem is igazan mervado.
Mert egy motortervezesnel mas oldalrol kell megkozeliteni a hovaltozast.
Ugyanis a benzin elegese soran keletkezett homennyiseget kell alapvetoen
vizsgalnunk.
Q=m*H, Q=letrehozott homennyiseg, m=egheto anyag tomege, H=futoerteke.
Ami viszont nagyon fontos!
Az az elvont ho mennyisege. Ugyanis a belsoegesu motorok mechanikus
felepitesuek. Valoban a letezo legrosszabb konstrukciojuak, mivel
rengeteg olyan megoldas van bennuk, ami rengeteg surlodast tesz
lehetove. Es mint tudjuk a surlodas homerseklnovekedesben jelentkezik.
A homersekletnovekedes anyagi, es mereti valtozasokat eredmenyez.
A tokeletes mukodeshez ez nem megengedheto, ezert mit tudunk tenni?
Hutunk.
Mivel a gaz altal leadott homennyiseg nagy resze eloszlik a motor belso
feluleten, elvezeti azt.
A femes anyagok szabadelektronos kotessel epulnek fel, ami azt jelenti,
hogy szabad elektronok vannak a molekulak kozt, amik allandoan mozognak.
Ezert jo vezetok a femek (nem mind). Tehat elvezetik a hot.
A motor teljes feluleten athat a ho. Ami kihat minden egyes alkatreszre.
Ha biztositani akarjuk az idealis mukodes felteteleit, akkor szukseg van
a hutesre, akar vizzel, akar levegovel, akar olajjal.
A hutes a motor termikus munkajanak jo felet megsemmisiti.
>Mivel a gazoknal a folyamat megfordíthato egy nagyobb homersekletu gaz
>nagyobb terfogaton lehul es kozben erot fejt ki a dugattyúra.
Tetelezzuk fel, hogy az egheto anyag a motorban nyomas alatt van. Egy
energiakozlessel elinditunk egy kemiai folyamatot. Ami egy
anyagvaltozast hoz letre. Tehat novekedett energiaallapotba hozunk egy
anyagot, majd elinditunk egy olyan folyamatot, ahol a kotott energia
felszabadul. Homennyisegge. Az egheto anyag hoerteke, a nyomas
energiaja, ezek mind homennyisegge alakulnak.
Tehat egy energiatranszformacio jon letre.
Az idezett megallapitas mar csak azert sem helytallo, mivel
(p*V)/T=allando. Tehat, ha a terfogat no, a nyomas csokken, akkor a
homerseklet allando. Nincs szo lehulesrol.
Mi is a nyomas soran kialakult homersekletnovekedes oka (allando
terfogaton)? Az jo hovezeto tulajdonsagu anyagok szerkezeteben az atomok
kozt a kotes olyan, hogy vagy aramolnak az atomok, vagy aramolnak az
elektronok, vagy egy vibarciot vesznek fel az atomok.
Tehat mozgas jon letre. A mozgas mint tudjuk egy allapotvaltozas, minden
allapotvalozashoz energiara van szukseg. Tehat no az anyag
energiaallapota, amit aztan az egetes soran felszabaditunk.
Es ennek tobb mint felet elvonjuk a hutessel, akar onkenyesen, akar
onkentelenul, akar a kialakitas hibajakent.
>Az elego uzemanyag,
maga is gazokat fejleszt illetve hoje egy reszet atadja a mar bent
>tartozkodo gaznak. A gaz erot fejt ki a dugattyura, es expandalas kozben
>lehul.
Cafolok.
Az elego uzemanyag mint tudjuk a bent levo gaz segitsege nelkul nem
tudna gazt kepezni. Mivel ha tudna, akkor nem lenne szukseg oxidaciora,
es nem is lehetne megtalalni standard allapotban az uzemanyagot. Tehat
akkor nem tudnank hasznalni. Ezert O2-t kell hozzaadnunk, ami aztan
egyesul vele egy hatas eredmenyekepp. Igy johet letre egy kemiai
reakcio, aminek az eredenye egy gazkepzodes.
A kiindulasi pont mindig: az eges 3 alapfeltetele, egheto anyag, egest
taplalo anyag, egest elindito energia.
A tobbit megvarjuk.
De jo fele tapogat. :-)
A belsoegesu dugattyus motorokkal elerheto hatasfok 40%. Ez teny.
Ugy ereztem ennyi javitast meg kellett tennem, mivel alapveto kemiai es
fizikai tenyeknek mond ellent nehol a level elejeben.
Egyebkent a mechanikai hatasfokok: Benzin:0,8-0,92 Dizel:0,75-0,86.
Termikus hatasfok, altalaban olyan 40% koruli.
A teoretikus olyan 80% koruli.
Majd meg en is irok tobbet.
Teeby
|
+ - | Tehat folytatom... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet!
Kijatszva a sorlimitet, egy masik e-mail cimrol kuldom ezt a levelet.
Folytatom a cafolataim.
Listatarsunk (bocsantoto kerek tole, hogy nem emlitem a nevet) irta,
hogy meg befolyasolo tenyezok, a segedberendezesek, a gumi stb.
Ez igy nem igaz, mivel a motor hatasfokat kizarolag a motor mukodeset
befolyasolo alkatreszek berendezesek befolyasolhatjak.
Gondolok itt az olajszivattyura, a gyujtaselosztora stb.
Egy gepjarmu futasteljesitmenyet befolyasolja. De egy motor adtait nem.
Nem vizsgalhatjuk ezeket.
Merheto persze kulonbozo terhelesi fazisokban is.
De azok spec. esetek. Ha nem azok lennenek, akkor bele kellene
szamolnunk az ut adta lehetosegeket is a kornyezeti hatasokat is stb.
Ezek mind olyan dolgok, amik esetlegesek. Ami allando csak azzal
szamolhatunk.
Ami nagyon fontos es soha nem szabad rola megfeledkeznunk, az a
homersekleti munka.
Tobb mint 2-szeres tuzeloanyag szukseglete van a belsoegesu dugattyus
motornak. Mivel a bevitt hotartalek kb. 90%-at alakitjuk at tenyleges
hoenergiava. A tenyleges homersekleti energia kb. 40%-a kozvetlen
sugarzassal kerul a kornyezetbe, tovabbi 20%-a pedig a hovezetessel
sugarzodik ki.
Gondoljunk csak bele. Egy belsoegesu dugattyus motor feluleten
elvezetett ho rengeteg. Mivel a konstrukcio miatt (ar, kialakitas,
szilardsag, elettartam, stb.) szukseges volt olyan anyagokat hasznalni,
amik jo hovezetok is. A mara kikiserletezett anyagok mar jobbara nem
femes, inkabb porcelan jellegu anyagok, amik nagyon jo hoallok es
szigetelok. Ezert javulnak a homersekleti ertekek. De meg mindig
nelkulozhetetlenek a femes anyagok, foleg kis fajsulyuak a tomegtenyezok
miatt, azok pedig nagyon jo hovezetok.
Az utobbi 30 evben a belsoegesu dugattyus motorok altal kisugarzott ho
iszonyatos merteku. A felhasznalt uzemanyagmennyiseg majd 2/3-a erre
hasznalodott fel.
Tovabba valoban nem utolso dolog az eges lefolyasanak minosege. Az idaig
dugattyus motorokon alkalmazott legjobb hatasu eges a kozvetlen
befecskendezesu dizelmotore.
Nem hiaba, a legjobb hatasfoku motor a TDi (39%).
De aki ezt kifejlesztette, egy Elsbett nevu nemet fazon, mar ennel jobb
konstrukciot is letrehozott. Egy kis hutesigenyu motort, ami novenyi
olaj felhasznalasaval uzemel.
Remelem jol tudom.
De majd elokeresem az Autoexpert ide vonatkozo szamat es kimasolom a
cikket.
A levelem (az elozo is) nem vitatema akar lenni, hanem epito jellegu
kiegeszites es kritika.
Egyebkent a letezo legjobb hatasfoku motor a gombmotor, ami egy magyar
vilagszabadalom.
Ajkan a helyi muszaki szakkozepiskola muzeumaban megtekintheto.
Ami a levegoben logo kerdes:
- miert nem erdekel senkit
- miert nem lehet ebbol magyar sikert kovacsolni?
Egyebkent egy ottani muszaki tanar tervezte es szabadalmaztatta a
70-80-as evekben.
Ja igen es meg egy erdekes kerdes!
Miert van az, hogy a benzinuzemu motorok uzemanyagfeltoltese 25 ev alatt
szinte alig fejlodott valamit? Kivetel a szabalyozas es vezerles.
Aztan meg is csunt eleg rendesen.
Mit szol ehhez a lista szakerto resze?
Es ahhoz hogy a kisebb hatasfoku benzinmotor a dizeluzem egy kiserleti
evolucios aga?
A legujabb kiserletek az ongyulladasos elven mukodo benzinmotort
tesztelik. Dizeluzem benzinnel. Vajon mik ebben a tavlatok?
Sokan fel sem fogjak a dizelmotorokban rejlo kiaknazatlan lehetosegeket.
Ha megfigyeltuk, az utobbi 2-3 evben minden gyar a dizelmotorokat
fejleszti.
Ergo lealdozott a benzinmotor napja.
A hosszu monologert elnezest kerek mindenkitol, de velemenyem szerint
ezek elgondolkodtato autos kerdesek.
Mert ugye nem mindegy hova tartunk.
Ismetelten feladom hirdetesem:
Elado:
Skoda 120L, GLS hengerfejjel. 1989. Kituno motorral.
Festesre szorulo, jo allapotban, lejart muszakival.
Rengeteg alkatresszel.
Elso tulajdonostol.
Jocskan 200.000 Ft alatt, komoly erdeklodoknek.
Erd. 06-30/9122-458, vagy mailto: cimen.
Udv
Teeby
|
+ - | Re: benzinar, biztositas, elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Hadd ne lapozzam fel a KRESZ-t de ugy remlik, hogy uttorkolatnal es
>keresztezodesnel nem szabad elozni, akkor sem, ha a mellekutcanak
>stoptablaja van. Na nem a tanfolyamra emlexem ilyen jol -- egyszer
>ezert megbuntettek. Ha a rendor tudta rosszul a kreszt akkor ezt az
>ot rugot irom a tobbihez :-)
Irhatod, mert En is rendortol tudom. Eloztem egy kocsit, amely belem
fordult. Szabalysertesert megbunttek X FT-ra + az o biztositoja
fizetett. Az indoklasban (amit En is megkaptam) az volt, hogy
figyelmetlenul kanyarodott. A rendor mondta, hogy ha mellekuton
van ugyanez, En elozok szabalytalanul. Az 5.000-et remelem
mostanaban fizetted, vagy pedig zsebbe? Mert akkor meg jobban
atvertek. Bar Neked mindegy kinek fizetsz.
|
+ - | Re: hangszoro 2107-be (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Sajnos a gyari helyre eleg nehez jo minosegu hangszorot
>ajanlani: a 10x8 -as meret eleve kizarja a melyhangok
>visszaadasanak meg a lehetoseget is :-( En a helyedben
>kivagnam a kalaptartot, es egy "rendes" 16 centis
>hangszoroval probalkoznek, illetve egy meg nagyobb oval
>alakuval.
1200-esbe belemegy a 30-as is, a 32-es mar nem. Valoszinu, hogy
ugyanakkora a kalaptarto a 2107-esben is. A zsiguli csomagtartoja
nagyon jo melynyomo lada, erdemes a kalaptartoba rakni a hangszorot.
A hangszorot atmerobe szoktak venni, szoval atloba merd meg a
csavarok tavolsagat. En piacon vettem kb. akkorat mint amit keresel,
es eleg jol birja. 3.500Ft volt
|
+ - | Re: Wartburg szabadonfuto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Mint tudjatok van egy Wartburom.
>Na ebben van egy szabadonfuto.
>A kerdesem az, hogy ez gyarilag van benne, vagy az elozo tulaj
>rakta be. Ha gyarilag van, akkor hogy kell kikapcsolni!
Kormanyoszlop alatt van egy kis kar. Ha parhuzamos az oszloppal
be van kapcsolva, ha meroleges akkor ki. Telen csuszos uton,
illetve behuzaskor, betolaskor erdemes kikapcsolni.
|
+ - | Talalkozo - Fotok Kecskemeten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Tom ) irta:
>Van valakinek lehetosege fenykepek beszkennelesere ?
>Arra gondoltam, hogy biztosan sok fenykepet fogunk majd csinalni
>Kecskemeten, es igy azok is kaphatnanak izelitot a talalkozorol,
>akik valamilyen oknal fogva nem tudnak eljonni.
Umax Astra 1220P-vel vegzett munkamat tudom felajanlani. A kepek
transzportalasa viszont bonyolitja a dolgokat. Ha Bp-en nem lesz
jelentkezo, akkor en vallalom. Es mint emlitettem, elkepzelheto, hogy
profi fotos is jelen lesz (bar huzodozik a dologtol).
>Arra gondoltam, hogy biztosan sok fenykepet fogunk majd csinalni
>Kecskemeten, es igy azok is kaphatnanak izelitot a talalkozorol,
>akik valamilyen oknal fogva nem tudnak eljonni.
Nem csak izelitot kaphatnak, hanem kedvet is...
Es ez is legalabb olyan fontos cel!
>Sot, keszithetnenk egy HIX AUTO kulonszamot is
>( akar a helyszinen :-) ),
>amiben csak a talalkozoval kapcsolatos dolgokrol lenne szo.
>Ha gondoljatok, a talalkozo utan szivesen osszegyujtom a
>"kecskemeti" irasokat, amit azutan elkuldhetunk majd a
>belepo lista tagoknak, kedvcsinalonak. ( nekunk is
>jo lesz majd, ha nosztalgiazni akarunk a XX. HIX
>AUTO Het rendezvenysorozaton ;-) )
A MyChroLesLie altal keszitett honlap is idealis helye lehet ezeknek
a osszefoglaloknak, kepeknek.
Soma
Jöhet ékezet!
|
+ - | Talalkozo - Jelentkezok + terkep (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A talalkozora eddig a pillanatig (09. 12. 12:56)
17 db MAP
1 db NO MAP
targyu jelentkezo level erkezett.
Ehhez hozzaszamitva magamat, meg akiket biztosan tudok, hogy jonnek,
de meg nem kuldtek levelet, jelen pillanatban kb. 25 resztvevonel
tartunk. A levelek kuldoi (immar nevvel is):
MAP:
Szabo Andras
Kovesdan Gyula
Lazar Peter
Kokai Andras
Bekei Tamas
Csizmadia 'MFK' Geza
Lovasz Adam
ifj. Lukacs Gabor
Molnar Csaba
Antal Attila
Barna Istvan
Major Frigyes
Sandor Zsivanov
Tiszay Arpad
Deak Ferenc
MyChroLesLie
NO MAP:
Bence
A terkep mar igen kozel all a keszhez, sikerult a meretet is 200
kilo-ra csokkenteni a minoseg latvanyos romlasa nelkul. Nehany napon
belul elkuldom MyChroLesLie-nek lektoralasra. Ha ramondja az Amen-t,
akkor kuldom minden igenylonek, es a honlapon is lathato lesz.
Tovabbra is kerek mindenkit, aki jon a talalkozora, es meg nem
kuldott "MAP" vagy "NO MAP" targyu levelet, tegye meg!
Elkezdtem osszeallitani az utbaigazito leirast is a kulonbozo
iranybol erkezok szamara. Ehhez az osszes bejovo utra el kell
zarandokoljak, hogy megnezzem, pontosan hogy vannak kitablazva az
utak. Terveim szerint jovo hetfon a leiras is megjelenik itt a
listan, illetve a terkepekkel egyutt is elkuldom.
Soma
|
+ - | Ajtonyitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Olvasgatom a kulonbozo torteneteket a veletlenul bezart
kocsikulcsrol.
En azert sajnalnam az antennamat...
Maskepp oldom meg a problemat. Megelozes!
A lakaskulcscsomomon ott figyel egy kocsiajtokulcs is.
Mar tobbszor kellett hasznalnom...
A csomitartoba bezart kulcs ellen nem ved, de oda nem is szoktam
bezarni.
Szerintem egyszeru de nagyszeru otlet.
Soma
Jöhet ékezet!
|
+ - | Yahni cikke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Yahni cikke a hatasfokrol elsoosztalyu volt. Csak igy tovabb!
deejaytiszy
|
+ - | Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
deejaytiszy,
ami az uj Skoda motorjait illeti, ugy tunik valoban ket
1.4-es motorrol van szo. Legalabbis a gyar hivatalos
kozlemenyeben is tobbszor igy szerepelnek leirva. (Ez
Magyarorszagon mondjuk nem nagy baj a vam, illetve a
kotelezo biztositas kategoriai miatt.)
A "kisebbik" 1.4-es valoban csak ugyanannyi loeros, mint a
mostani 1.3-as, de a gyar azt irja, hogy a nyomateka,
illetve a nyomatekgorbeje egeszen kiraly. Olyannyira, hogy
ezt a motort az Octaviaba is beepitik (meg nem erositett
pletykak szerint az 1.4-es Octavia ara a buvos 2M alatt
maradhat!). Egyebkent a regebbi Golfok, Astrak 1.4-es
alapmotorjai 60 loerosek voltak, es bar gyorsulasi
versenyeket ritkan nyertek ;-) azert lehetett veluk
kozlekedni.
Udv
Stevie
[Elfogult Skodas. www.nexus.hu/skoda]
|
+ - | autos kasztok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Emberek, ne hulyeskedjunk mar! Nekem peldaul tobb olyan
Golfos, Suzukis, BMW-s stb. ismerosom is van, aki betartja
az uttorok tizenket pontjat, az idosebbeknek elore koszon,
adakozik a hajlektalanoknak, olvassa az Elet es irodalmat
stb. Az altalanositasok semmi jora nem vezetnek (OK, van
egy kis logikai ellentmondas ebben a mondatban),
viszont sulyosan degradaloak lehetnek az erintettekre.
Szoval hagyjuk ezt, jo?
Koszonettel,
Stevie
|
+ - | allatok az uton (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Stevie irta:
: Jeee, az utobbi harom nem csak a "tehenes" tablanal mehet
: at az uton??? ;-)
Ott mennek at, ahol akarnak. ;) Viccet felreteve, a kornyek tele van
lovardakkal, erdokon/mezokon atvezeto orszagutak mellett latni is a
lovaglokat, de 'tehenes' ill. 'lovaglos' tabla sehol. Meg aztan
lovaskocsik is vannak. A Kresz szerint mindig kell szamolni ilyesmivel
[az emlitett helyi orszagutakon ejfel korul kozlekedve 40 km alatt kb. 3-4
ozt, 6-8 nyulat, 2-3 menyetet (?) es rokat nem u:to:k el, pedig sehol
nincs kinn a 'szarvasos' tabla, hogy szabadna nekik 50 meterrel a kocsim
elott ugralniuk, majd a bokrokba huzodniuk, hogy aztan mikor mar csak 10
meterre vagyok toluk, ezerrel athuzzanak elottem az ut tuloldalara ;-) ],
a tablas reszeknel pedig 'fokozottan' kell ezzel szamolni.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Trabi egyhenger + kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Mindenkinek,
tobben irtak, hogy a Trabival meg egy hengerrel
is haza tudtak jutni. Hasonlot en is csinaltam parszor,
amig egy szerelo nem szolt, hogy ha egy kicsit is
szeretem az autot, inkabb tarsak bennt egy tartalek
gyertyat, vagy egy drotkefet, mivel ezzel kikeszitem
a fotengelyt, szoval csak ovatosan...
Mas.Van egy jelenseg, amit nem igazan ertek, es orulnek,
ha valaki elmagyarazna:
Ha kisebb hoerteku gyertyat teszek be (pl 225 helyett
175-oset), akkor telen a fogyasztas eszrevehetoen
csokken, a motor pedig mintha jobban melegedne.
Ez reszben logikus, mivel a gyertya hamarabb
felmelegszik, jobban leeg rola minden, de szerintem
ez csak par percig szamit. Ez mar csokkentene a
fogyasztast? Vagy annak van jelentosege, hogy a
gyertya nagyobb homersekletu lesz es emiatt
optimalisabb a gyujtas? Es a motor mitol melegszik
jobban? Ha tudom, hogy csak rovid utakra megyek
(max. 10 km), nem art a motornak, ha 175-os gyertyaval
jarok? Ha valami marhasagot irtam, javitsatok ki
legyszives...
Bocs mindenkitol, akinek mar elege van a Trabikbol...
A vilagito majom/rendor nalam is nagyon betalalt,
hasonlo otleteket szivesen latok :-)
Udv,
Nandi
|
+ - | listatagsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Olvastatok Ti is az alabbiakat ?:
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Re: FIGYELEM! Fontos! ( 40 sor )
>Idopont: Fri Sep 10 13:47:23 EDT 1999 AUTO #499
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Szia!
>>...magan-emilt. A subjectbe csak annyit irjon, hogy LISTATAG VAGYOK. A
>torzsbe
>>nem kell semmit irni. Ez azert kell, hogy osszegyujtsem a Hix-Auto
>>elofizetok emil-jeit, hogy elkeszitsem a beleptetorendszert a zartkoru
>(csak
>>listatagok altal olvashato)....
Mi ez a fenti "felhivas" ?
Eddig ez a lista egy nepszeru, okos hozzaszolasokkal gazdagitott forum volt,
a legkulturaltabb hangvetelu lista.
Valaki hianyzott az iskolabol amikor egy Hitler, illetve Lenin nevu
emberkekrol folyt az oktatas ?
Remlik az o tevekenyseguk kapcsan nemi arja-felsobbrenduseg, nemi part nevu
"kozossegbe" tartozas, ahova csak beleptetorendszeren at lehetett bejutni.
Akik e tarsasagba tartoztak, feljogositva ereztek magukat donteni masok
sorsa felett, stb...
Vannak meg akik nem felejtettek el tanulmanyaikat (esetleg ateltek mindezt).
Egy tiz evvek ezelotti, MSZMP nevű gittegyletrol pedig szolni sem
szeretnek...
Minek hat ez a zartkorusites ?
Arrol nem is beszelve, hogy az internet LENYEGE az infirmaciokhoz valo
hozzaferes TELJES szabadsaga !!!
A HIX-listak alapja, az "oseszme" is volt: az informacioaramlas teljes
szabadsaga !
Csak volt ?
Ti, akik a gittegyletek folytatoi kivantok lenni, csinaljatok magatoknak egy
AUTO-listat a HIX-en kivul, es nyugodtan levelezgessetek ott !!!
Ezt a bevalt, kozkedvelt HIX-AUTO listat pedig hagyjatok ki a jatekaitokbol
!!!
Udvozlettel: Gabor
|
+ - | picistati es ajanlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:
Uncle Joe
es az ajanlast
Laszlo Pal
kedves lista-tarsainknak.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | a Lista meg a reklam. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Piszokul irigylem az oreg Zeuszt, mert egy
fejfajasat nagykalapaccsal gyogyitva,
Pallas Athene teljesen keszen, sot, teljes
fegyverzetben pattant ki a fejebol. Ez volt
az a bizonyos "Isteni Szikra".
Hat azota sajnos, nem surun fordul elo, hogy
egy gondolat, megjelenese pillanataban a teljes
es kesz megoldast is magaban hordozza. Tan
nem is kene ezt szamonkerni egy gondolat
felvetojetol.
Kinek kell a reklam ?
A kereskedonek, aki tobbet ad el, ha Ot ajanjak,
biztosan nem. Az iparosnak, akihez tobb ugyfel
fordul javitasert bizalommal, plane nem. Nekunk,
akik egymas iranti bizalommal eppen ahhoz a
bolthoz megyunk vasarolni, akit barataink jonak
talaltak, meg az ilyen modon kivalasztott
iparoshoz tudunk fordulni feltett autonk
javitasaert - tan nekunk sem kell a reklam ?
Ha jo hire kel a Listanknak es novekszik a
tarsak szama, tobb tapasztalat, szinesebb irasok
jelennek meg - az sem kell ?
Vagy tan megis ????
Egy gondolatot csirajaban el is lehet vetni.
Aztan mas lehetoseg is van, pl. vegig kell
gondolni, hozza lehet szolni, ki lehet alakitani
olyanna, hogy hasznot hozzon mindannyiunknak. Ez
utobbival ertenek egyet.
Elnezest kerek azoktol, akiket untattam.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | talakozo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
irta: "Budapestiek figyelem! Gondolom mindenki a
sajat kocsijaval ohajt jonni, de azert nalam lesz kb. ket hely. Arra
gondoltam, hogy mi, akik fentrol indulunk, talakozhatnank valahol, hogy
egyutt, egy franko kis HIX AUTO konvojt alkotva jussunk le Kecskemetre. Igy
aztan az sem gond, ha valaki nem tudja merre van lent a Gokart palya, eleg
ha egy valaki ismeri a helyszint. Mi a velemenyetek??"
Ugyan nem vagyok pesti, de en is "fentrol" fogok indulni. Jo az otlet.
Pontositsuk le, hol, mikor talalkozunk 2.-an.
Kovacs (Attis651) Attila
|
|