1. |
Skoda leallas MELEGEN (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
2. |
Oldsmobile (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
olcso gumit keresek (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: mutogatos benzinkutasok (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: radardetektor (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
6. |
szintetikus olaj ara (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Merci motor 130 C-on. (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
8. |
turbo (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Turbotoltokrol altalban (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
10. |
kut (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
11. |
Olajfogyasztas (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
12. |
A.kat (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: mutogatos benzinkutasok (?) (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: hidro-csorges NDK csodakban (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
15. |
Turboinfo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
16. |
Az en Trabim (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
17. |
Trabi hajtomuolaj es benzinszuro, turbo (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
18. |
Re:SKODA nem megy es benzinlopi (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
19. |
generator onindito specialista (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
20. |
Benzinkut (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
21. |
akku (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
22. |
SWIFT (mind) |
128 sor |
(cikkei) |
23. |
Skoda hiba, Xsara olajfogyasztás (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
24. |
SKODA koszonet (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
25. |
Kadett gyujtotrafo (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Turbotoltokrol altalaban (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: w1.3, Peu 206*** HIX AUTO *** #374 (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
28. |
Hyundai Eszi az olajat :((( (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
29. |
Re: Fiat 850 (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Skoda leallas MELEGEN (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mostanaban nagy divat a Skodakrol irni. Nem meglepo, az enyemen is mindig
rossz valami. Most eppen az van folyamatban, hogy siman elindul az auto, de
ha bemelegedik, es leallitom, ot perccel utana mar nem akar elindulni, csak
ugy, ha teli talppal rataposok a gazpedalra. Ekkor lassan felporog, utana
mar semmi gond sincs vele. Az auto eppen szerelonel van egyeb problemak
miatt is, ugyhogy csak kivancsisagbol kerdezem.
Apropo. egyesek szerint traktorhangja van a Skodamnak, es nagyon hangos. A
szerelo szerint egy hajtokarcsapagyat kell kicserelni, attol majd megjavul,
ezt csinalja most. Szerintetek is ez az oka?
Udv:
Papai Tamas
(Skoda 120L 1985)
|
+ - | Oldsmobile (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Hix Autosok,
nem tudnatok megmondani, hogyan lehet Magyarorszagra vamoltatni egy 12 eves
autot? Ugy tudom, 4 ev felett lehetetlen, de hatha van valami
veteranauto-szabaly vagy ilyesmi. Van egy 87'-es Oldsmobile-om, tokeletes es
gyonyoru, haza kene vinni.
Nincs vele semmi gond, de megis: tudtok Magyarorszagon
Oldsmobile-szervizrol?
Koszonom a segitseget,
Peter
|
+ - | olcso gumit keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok !
Hasznalt 80 - 90 % - os gumikat keresek (165 SR 13), ha valaki tud ilyen helye
t, ahol ilyeneket
arusitanak, kerem irja meg maganban.
Udvozlettel: Malnasi Jozsef
|
+ - | Re: mutogatos benzinkutasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Szoval soha ne menjetek be fizetni, amig le nem allt az ora, es nem
>neztetek meg az oraallast!
Hat ez regi nagy igazsag, regen nagyon sok botrany volt ebbol, foleg MOL
kutakon. De akkor sem szabad bemenni ha pl. 2000-ert tankolsz. Ugyanis
mikozben mesz be, a kutas siman megmutatja hogy ketezer, te kapsz egy
blokkot amin annyi van (lehet hogy mult heti a datum), a kocsiba meg jo ha
raktak 500-ert benzint.
Kovetkezo trukk (Ezt egy srac meselte el nekem, aki regen Csepelen a
Szabadkikoto utnal levo MOL kutnal dolgozott. Amikor odakerult rogton
megtanitottak neki, es koveteltek is az alkalmazasat!!!): A kutoszlopon az
osszeg igy nez ki 00000.0 Ft. Alltalaban ez nem szokas, hanem a gyakori a
00000 Ft. Mol kutaknal mindig az elozo verzio van. Kersz benzint
haromezerert. A kuton ezt kell(ene) leolvasnod: 03000.0 Ft, helyette konnyen
lehet, hogy ez all ott: 00300.0 Ft. Vigyazzatok vele, a srac egy nap alatt
nem tevedes akar 70000 Ft-ot is kaszalt egyedul!!
Teli tankolas eseten elvileg kiszurheto lenne a dolog uzemanyagmutatoval, de
sajnos az (legalabbis a Suzukimon) nem azonnal jelzi hogy novekszik a benzin
mennyisege, hanem szep lassan kb tiz perc alatt kuszik fel a mutato.
>u.i.: hasonlo eset tortent aposommal a Fehervari uti JET-nel, es egy
Fehervari uton nincs JET! Bartok Bela, vagy Hunyadi János ut. Mindkettore
jartam egy evig hetente ketszer, de soha nem akartak atvagni. Persze lehet
hogy csak azert mert ismertek jol. Egyeb okok miatt kb fel eve mashol
tankolok.
Udv:
Csaba
|
+ - | Re: radardetektor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Meselte valaki, hogy Svajcban a rendor azzonnal benyult a kocsiba,
kikapta a radardetektort es a helyszinen a sajat labaval
agyontaposta. :-)
Udv. Tibi
|
+ - | szintetikus olaj ara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> 1, szerelo mondta: erdemes teljesen szintetikus motorolajat hasznalni
(ezt
> meg en nem probaltam, a Trabiba a rovid olajcsereperiodus miatt nem
> fogok 3kFt / liter olajat tolteni)
Azert van ennel sokkal olcsobb szintetikus olaj is.
A haveromtol vettem az Opelembe 5 literes csomagolasban
kb. 5-6 e Ft volt. Nem emlekszem pontosan az arara sem a nevere.
Udv. Tibi
|
+ - | Re: Merci motor 130 C-on. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
>Kozben eszembe jutott egy kerdes is. A legutobbi Forma 1 kozvetites
kozben
>emlitettek hogy a Merci motorok 130 C fokon uzemelnek es ezt
osszefugesbe
>hoztak a motor nagyobb teljesitmenyevel. Tudna errol valaki egy kicsit
>bovebben irni ?
Megprobalkozok vele :-)):
Szoval belsoegesu motorokban az elego uzemanyag energiajanak igen nagy
resze (~20-25%) a hutobe megy el, ami ugy nem jo (futjuk vele az
utcakat). Ez azert veszteseg mert az uzemanyag elegese soran keletkezo
hot nem a jarmu hajtasara hasznaljuk fel, hanem elvezetjuk a levegobe.
A motorokat ezzel szemben megis szukseges huteni, hisz a motor
alkatreszei nem birnak azt a magas homersekletet ami hutes nelkul
eloallna a motorban (tobbek kozott ezert folynak kiserletek keramiamotor
kifejlesztesere ami szinte hutes nelkul uzemelhetne).
Tehat eltudjuk azt erni, hogy a motorunk magasabb hofokon mukodjon akkor
ezzel csokkentjuk a vesztesegeket, vagyis noveljuk a hatasfokot.
Lajbitol halottam meg regebben, hogy az egyik legjobb hatasfoku motor az
amerikai M1 Abrams tank motorja amit joforman nem hutenek es igy kozel
40% a hatasfoka, ami igen magas. (Ha rosszul emlekszem javits ki Lajbi)
Csa
Name:Juhasz Miklos (Mike)
E-mail:
Phone: (+36) 30/97-91-793
|
+ - | turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Nagyon tuti!
> Folytasd, de reszemrol lehet reszletesebb is. Mondjuk ugy, hogy
> lattam mar vajt fulut :-) Szerintem amiatt, hogy nem mindenkit
> erdekel ne aggodj, elvegre pld. engem sem kot le minden
> hozzaszolas a listan megsem haborgok!
Csatlakozom az elottem szolohoz, nekem is tetszett az iras!!
Olyannyira, hogy -- a szerzo engedelyevel, szerzosege
feltuntetesevel! :-) -- iskolank honlapjara mar ki is tettem a korabbi,
az elogyujtasrol szolo asonloan remek irasat (ekezetesitve,
abrakkal kiegeszitve) es a turbofeltoltos irasat is szeretnem
felpakolni...
... szoval tetszett, szerintem is folatsd...! Reszletesebb sz
szerintem is lehet, bar magam messze nem vagyok vajtfulu... :-)))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Re: Turbotoltokrol altalban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>(A nagyon "vajt fulueknek" elmondom, hogy a feltoltessel pozitivva
teheto a
>szivasi munka es igy csokken a szivasi veszteseg.)
Teseek??? Ezt hogy erted?
>A feltoltesnek is tobb modozata van. Letezik egy ugynevezett
rezonancia/lengocsoves
Ezt legyszi fejtsd ki. Ha jol tudom, akkor ezt egyszrubb otthon
megberhelni :)
Jo volt az irasod. Ha gondoljatok, akkor en beszallnek majd egy kis
cikkel a karburatorokrol.
Fresi BaCSi
|
+ - | kut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Szoval soha ne menjetek be fizetni, amig le nem allt az ora, es nem
> neztetek meg az oraallast!
aki ilyenkor bemegy, az hogy kapja vissza a kulcsot a kutastol?
keresgelni kell a fazont? (mert mar mast szolgal ki?)
vagy berakjak a kulcsot az utasterbe, vagy mi?
(en mindig megvarom a toltest, mar csak azert is, mert
a kulcsom a tanksapkaban van.)
----
> Nedves idoben
> emiatt egesz egyszeruen egy jegdugo jott letre a porlasztoban, ami az
alapjaratot igen
> szepen elbaszarintotta.
megerositem!
ladaknal is elofordul, foleg ha tuning es nagyobb a
legaram sebessege a gyarnal. (polir csovek, stb.).
----
Walter folytasd, Walter folytasd, Walter folytasd ! :-))))
z.
|
+ - | Olajfogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hozza kell tenni, hogy a panaszos TOTAL 9000-es olajat hasznal, ami a ceg
csucstermeke, egy mezei autoba szerintem teljesen felesleges. Annyira
"vekony", hogy persze, hogy fogy, foleg egy bejaratos autoban. Dupla
rafizetes, mert az olaj is draga, es meg jobban is fogy...
Amugy a dizel BX-em (240.000 km van benne) kb. 1 liter olajat eszik 10000
km-en, igaz nem a 9000-esbol :)
|
+ - | A.kat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Segitseget szeretnek kerni "A" Kategoria ugyeben. Hol lehet legolcsobban, legg
yorsabban,levizsgazni ? Hivatasos jogsim van! Elony-e? Hatrany-e?
EORE IS KOSZI A SEGITSEGET!
lehet maganba is!
|
+ - | Re: mutogatos benzinkutasok (?) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
nekem 3 ex-kutas ismerosom is volt...
Csak ti magatok tankoljatok !!!!!!
1., Kezdesnel megnezni, hogy 0 rol indul-e (biztos ami biztos)
2., kb. tudjatok elore hogy mennyi mehet a tankba.... (en 2-3 liter
pontossaggal legrosszabb esetben is eltalalom..., de inkabb 1 liter szokott
lenni a tevedes...)
3., Amikor bementek fizetni, nezzetek meg, hogy mennyit mutat az oszlop ill.
ora :) !!!
4., Ha hitelkartyaval fizettek, akkor egyetlen ezredmasodpercre se vegyetek
le a szemeteket a kartyarol, ne engedjetek hogy barhova elvigye (ez a gep
rossz , megnezem a masikat v. ilyesmi cimszoval )
5., ha nem enged kartyaval fizetni (rossz a gep, blabla) akkor kozoljetek,
hogy semmi gond, akkor majd holnap visszajottok ha megjavult... :))))))
6., kocsit bezarni ! tanksapkat visszatenni mielott fizetni mentek, ertekes
cuccokat nem benne hagyni a kocsiban !!!!
ez a minimum.... esetleg valakinek tovabbi tanacsai?
HNR
u.i. : borravalot ritkan adjatok, nem erdemlik meg altalaban...
|
+ - | Re: hidro-csorges NDK csodakban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message news:...
> A hidraulikus szelephezag-kiegyenlitok hajlamosak a csorgesre. En meg nem
> hallottam olyan 1,1-es vagy 1,3-as motort (szoci csoda'k), ami hidegen ne
> csorgott volna. Az original VW-k kozott azert joval kevesebbet hallani.
> 2, ezt probaltam: mindig csurig (a palca-jel tetejeig) toltom az olajat.
> Sosem csorog azota, mert bosegesen felmegy az olaj a szelepfedelbe is.
> Slussz.
Egyetertek DeeJayTiszy velemenyevel.
130000 km-ota hajtok egy Wartburgot es az en tapasztalatom is ez. Ontsetek
nyakig es nem fog csorogni!
Hacsak... nem olyan a Wartburgotok, mint az enyem. :-( Ez ugyanis a
tobbletet egy ideje valahol elcsorgatja (megeszi?). Ha eleri a nivopalca
jelenek felet, akkor megall a fogyas. Akkor viszont mar cso:ro:g.
Erre talaljatok ki valamit! Hol folyik el?
--
Laci
|
+ - | Turboinfo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek
Szia Walter.
Nagyon erdekes az irasod . Szakszeruen de rendkivul erthetoen irsz . Kerlek
folytasd nagyon erdekes lesz. Koszi.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
|
+ - | Az en Trabim (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
>1. Miert nem karositja a Trabant motorjat a csorges?
Szerintem karositja ugyanugy mint barmely autonal. (Pl. Renault 20 stb.)
Itt is van korai, kesoi gyujtas (bar ez utobbitol nem kopogna),
rossz benzin-kenoanyag keverek, rossz
hoerteku gyertya, elegtelen motorhutes stb.
> orszaguton 80-90 km/h kozott evek ota 6-6,5 l/100 km,
> varos kornyeki forgalomban is <7 l/100 km,
Te szerencse fia vagy ! Nekem annyit fogyaszt, mint
egy 1600ccm-es tuningmotor, amit hajszolnak,de nagyon. :(
Szerintem egy Trabi fogyasztása, megbizhatosaga stb. attol
fugg, hogy aznap Hansnak milyen kedve volt a Zwickaui
gyárban. Ha Hans rosszkedvu volt es nem kapott
engedelyt so:rivasra az pech. Akkor meg is
fekudhetsz se tudod megcsinalni normalisan. (tapasztalat)
Viszont azt olvastam, hogy ha egy Trabant jo, akkor az csak megy
csak megy, nincs ami megallitsa. Nos nekem sajna ezt
meg nem volt modom megtapasztalni. :(
Szabi
http://www.extra.hu/saszabi
|
+ - | Trabi hajtomuolaj es benzinszuro, turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eloszor is koszonom a Trabant-csorges hozzaszolasokat, listan
es maganban is. Trabant ugyben egy megjegyzes es meg egy kerdes:
Trabant-szervizben tobbszor nyomatekosan felhivtak a figyelmemet arra, hogy
csak a specialis MOL ketutemu _SAE W70 OLAJ_
mehet bele, surubb olajtol beallhat a szabadonfuto!!!
Kerdes: a Trabi porlasztoja miert nem erzekeny a koszolodasra?
Benzinszuro sehol, 1973 ota nyuvi a csalad a Trabantokat,
de ilyen gond meg nem volt.
Turbotolto: csatlakozom a dicserok sorahoz, varom a folytatast, es lenne
egy kerdesem:
Mennyiben kulonbozik egy diesel-motor turboja egy benzinesetol,
ahol pilangoszelep van? Avagy: hogy reagalja le az allando
legszallitasu diesel-motor turboja alacsony fordulaton a nagy gazadast?
Sziasztok!
Padi
|
+ - | Re:SKODA nem megy es benzinlopi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
>Tegnap mar irtam, hogy finoman indulva lefulladt, nagy gazzal
>siman ment.
>Ma delutan rangatott es leallt.
>Gyergyakat megpucoltuk, gyujtast beallitottuk.
>Elindult, majd leallt es onnan sehova.
>Nem ad szikrat, mar a trafonal sem.
>Erre kicsereltuk a trafot, de meg mindig semmi.
Csak egy otlet:
Nem lehet, hogy a megszakitonal a kalapacsot es a tartot
osszekoto femharisnya bizonyos poziciokban testelodik?
Nekem mar volt ilyen es hasonlokat produkalt.
Mas:
javaslatara 'bekapcsoloztam' a Ladam
tanksapkajanak az ajtajat es rakotottem a duda relejere.
Hetfo ejjel kiderult, hogy BEVALT!!!!!!
Ezer koszonet.
Dexter
|
+ - | generator onindito specialista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Sikeresen eltort a grafitgyuru a generatorom forogreszen, ebbol okulva nem
allom meg, hogy ne reklamozzam az urget akinel kicserelem. Piszok olcso,
garanciat vallal meg minden. Az urge kizarolag kiszerelt oninditokkal es
generatorokkal foglalkozik (javitas vagy csere), nekem 7000 Ft-ert csereli
felujitottra a komplett 4utemu wartbi generatort. Normal autosboltban ugy
15-18 ezer ft.
Szoval az adatai:
Full Name: Szecsi Gyorgy
Job Title: Autóvillamosság, Generator, Onindito
Business Address: Vecsés, Bajcsi Zs. utca 39
Business phone: (29) 350 920
Ha baj, hogy reklamoztam, csak szoljatok, de ugy gondoltam kozerdeklodesre
tarthat szamot.
Sziasztok
Vlad
ps: nem kapok jutalekot :))
|
+ - | Benzinkut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello AUTOsok, Hello Zsolt!
Zsolt wrote:
>Szar, szemet, tolvaj banda (roviden).
>Bovebben: nem onkiszolgalo, tehat nem en tankoltam. Nyikhaj
>odaugrott, "ablakmosas, guminyomas, olajszint uram?" szokasos
>bevezeto...O tankolt, en bementem fizetni a 2.kutat.
En wrotolom:
Egyeni velemeny:
En meg akkor is magamnak tankolok, ha ki akarjak csavarni a kezembol a
toltopisztolyt (pl. Shell). A legtobb kutnal kiszolgalhatod magad, es
ajanlatos -lehetoleg- mindig ugyanott tankolni. Kiszallok, tankolok
(mar javaban megy a manna, mire odaer egy kutas), figyelem a
szamlalot(!), megjegyzem(!), es azt fizetem ki. Nem art elkerni a
blokkot mondjuk fogyasztast szamolni. Ha lemossak a szelvedot, adok
borravalot persze, de egyebkent az a legjobb, ha _mindent Te csinalsz_
es akkor nincs problema. Meg oltonyben sem olyan nehez tisztanak
maradni.
Egy ismerosom Trabantjaba egyszer 47 liter akartak szamlazni, mikor
majdnem felig volt a kocsi es tele tankolt. Persze ott is a szamlalo,
meg a szamitogep, meg ez+az volt a "hibas". Meg is jegyezte, hogy
milyen hulyek; ha egy teherautot akarnak megfejni az talan nem veszi
eszre, da egy Trabit 20 literrel?!
Egyebkent en a Shellt preferalom, de a Mol a legolcsobb.
UDV
Chucky
ui.: Walter egy professzor! Es a rajza is kiraly volt.
|
+ - | akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autos guruk!
Csak azert iratkoztam fel a listara, hogy az alabiakban kerjem a
segitsegeteket.
Mozgasserult vagyok, es az en "autom" egy elektromos kerekes szek.
Alattam 2db 12 V-os savas olomakkumulator szolgaltatja a 24 V-os aramot a
kerekesszek motorjainak. Egy-ket toltessel ezelott vettem eszre, hogy az
akku(k)
hamarabb kimerul(nek), mint azelott. Mivel merni tudom a megtett utat ez
szamokban
azt jelenti, hogy azelott 13-16 km-t tudtam megtenni, most meg 7-9-et.
A szekerhez automata toltom van, ami kb. 5-6 ora alatt tolti fel az akkukat,
amelyeket meg
sohasem meritettem le teljesen. Az akkuk szeptemberben lesznek 2 evesek.
Nem tudom, hogy ezek az akkuk mennyiben kulonboznek az indito akkuktol.
Eddig
csak desztilalt vizet ontottem utanna. Valaki tudna tanacsot adni, hogy
hogyan kell kezelni
ezeket az akkukat, meddig lehet lemeriteni, van-e esely a mostani allapotbol
kicsit
"feleleszteni" ?
Segitsegeteket elore is koszonom:
Gallai Ferenc
|
+ - | SWIFT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Zsolt! )
Jelentem élek. S lelkesen olvasom a HIX.AUTO-t továbbra is. Hogy nem írok inkáb
b annak köszönhető, hogy elhavaztam a munkámtól, s a számviteltanulástól (könyv
vizsgálói). Van néha kérdés amire válaszolhatnékom lenne, de következő számban
nagyon korrekt válaszokat olvasok rá listatársak tollából is (ha esetleg mégsem
úgyis írok;-).
Újra köszönöm gondoltál rám...
Tegnap publikáltam egy cikket a www.hirnet.com (http://www.hirnet.com/forum/olv
as.php3?thread=108&rovat=auto) hasábjain amit közzéteszek a T. lista tagjainak
is.
"Tényleg semmi bajom a Swift-tel (amúgy kinek a pap, kinek a papné!) ugyanolyan
autó, mint a többi. Zavaró viszont, mikor a legjobbnak állítják be, mert az mé
g inkább dühítő tud lenni (a húsz! százalékos árelőnnyel a Suzuki inkább vissza
élt, mintsem vevők érdekében élt volna).
Végre jelentkezett egy AX-es kolléga. Szóval ha a S/AX/o-t és a Suzukit összeha
sonlítjuk zongorázható a különbség.
"AX 14GTD Bj.1992
Magam is a fogyasztásra vagyok a legbüszkébb: nyáron normál tempóban (lakott 60
körül, országút 85-95, pálya 100-110) általában két személlyel, szinte kizáról
ag hosszú távon használom 3,2 a jellemző fogyasztásom (+-0,05 l tűréssel 1100-1
300 km-t követően tankolva féltucatszor ez az érték jött ki!)
A csúcsom (Zakopane-Sahy távon, tehát közel 1000m lejtés is) 2,8 l/100km.
Szerintem finom lábbal pont 3L-ből ki lehet sakkozni.
Legendásak a koplalóművészségükről az AX-ek (nem csak a dízelek, a benzines is
hajszálnyival maradt le a SWIFT-től.) A táblázat magáért beszél:
http://www.shell.ch/de/aktuell/presse/presse06.html
Felső csúcsom 3,58L/100 km télen, végig -10 fok alatt, sítúrával együttesen.
Jogos a két pont: nem Pesten araszolgatok vele..."
s az is tény: 50 kilogrammal kevesebbet nyom a diesel! AX, mint a SWIFT (tehát
a papírautóhajtogatásban sem alkottak igazán nagyot a japánok...
S így sincs az a ajtólemezdöngése.
Persze a Saxo már kicsit meg lett erősítve.
Mivel a családban van Suzy is néhány dolog ami gagyi benne, s emiatt jobban tex
ene egy Peugeot 106 (diff. 150e) is:
1.első indexbúrákat borostyánsárgára az csinál, aki egy újabb (háromévenkénti)
face-liftingre vágyik. Nem dolgozok Egom-ban:-), de idén bizonyosra veszem (93-
96-?99?) kihozzák a fehér indexbúrás, kicsit pofozgatott verziót, hogy minden r
égebbi típusba snassz legyen beülni, s csöpögjön a paraszt nyála; és cserélje l
e újra...
2.a kocsik tényleg jó minőségűek. (Bele is rokkannának a szervizek, ha a szalon
nem tartaná el őket.) Még akkor is minőségiek, ha a leggyengébben sikerült pél
dányokat sózzák el itthon, sőt a legidősebb példány is alig hat éves. Ez komoly
elismerés, mert 1994-ben az érettségizett, angolul beszélő, Japánban kiképzett
szakmunkásaik 20-30%-kal kerestek többet a minimálbérnél...
Haverom csopvez.-ként (angol ff., három diploma) br. 100 alatt keres 1999-ben.
Tegyük hozzá, hogy abba gyárba a Költségvetés legalább 2x annyit beleölt mint a
japánok, s a Magyar Suzuki Rt tulajdoni hányadából ez nem látszik...
Nem hiszem érezhető különbség lenne egy innen, ill. Japánból EU-ba exportált ko
csi között (persze azok nem Perion akkuval szereltek;-) Angliában a GM Corsáját
nem Opelnek hanem Vauxhall-nak hívják és hazai gyártmány, a brittek - az EU kü
löncei - nem csak a hazait védik, de a japánt ugyancsak diszpreferálják: áruk e
miatt azonos, (jelen van a piacon de kinek kell?).
3. Ötödik ajtó? nyitható hátsó ablaknak nevezném... Szinte minden kiskocsin (fr
ancia, német, olasz) sikerült megoldani normálisan - itt nem.
4. Mint említettem ezek a hazai SWIFT-ek újak. Kiváncsi leszek milyen tapasztal
at lesz a tízéves példányokkal, de tíz éves átlagéletkorra - mint amekkora a ha
zai gépjárműpark - nem sok esélyt látok...
Felkészült-e arra a Suzy-s, hogy az öt év szűkösködés után tulajdonába kerül au
tót 3(-6) évre tervezték? (Istenigazából kezdheti az új autó részletfizetését,
ha nem kimélte meg különösen...) Ezek az autók nem KGST csináld magad autók. Op
timálisra tervezték minden alkatrész élettartamát - már csak költségoldalról is
- s jellemzően szinte minden egyszerre megy gallyra - a karosszéria még akár a
garázsban állva is kifáradhat 10 év után - (S ugye alkatrészekből garázsban fe
lépíteni egy autót 3-5x annyiba kerül - nem beszélve a befektetett munkáról...)
Magam belebetegednék - pedig hűséges típus vagyok -, ha a bontóba kellene kitol
nom az autómat... - s erre tízéves (nem Toyota, nem Subaru) japán autóknál jó e
sély van. S mondj egy gagyibb japán autómárkát (Mazda?) nem megy ugye...
5. Három év garancia - nem gyári alkatrészek esetén persze megszűnik! - miközbe
n háromszorossára emelik az alkatrészárakat. Ugye, most hogy letarolták a piac
jelentős részét - amiben fontos szerepe volt az alacsony alkatrészárak nyomán k
eltett biztonságérzetnek is - az ÜZLETi érdek most azt kívánja fejni kezdjék a
régi autósokat is (ha így már nem rentábilis a pofozgatás tolja ki a bontóba és
vegyen újat (fehér-indexbúrást;-) persze a használt Suzy-árak esnek, a forgalo
m nő...), az új tulajdonosok persze biztonságban érezhetik magukat három évig e
zen kiadásoktól... - míg a részletet nyögik.
Egyik Swift a családhoz 4000 km-rel került, egy év részletfizetése után. Kiszám
oltuk a faszival, hogy olcsóbb lett volna, ha minden útjára taxit hív... (s akk
or nem bumlizott volna a kisvárosból a megyeszékhely szervízébe.)
6. Vevőszolgálatuk gagyi, de nagyon az. Van néhány pofátlan kereskedő, szervíz
akinek senki nem parancsolhat (milyen franchise az ilyen?). Mivel igazán ezen s
zervizek igénybevétele (olajcserék kivételével:-) nem túl nagy; éppen a korábbi
szemét munkát kiadó trehány szakik vertek ott tanyát. Képzés 0.
Ugye Suzy klubosok, s ugye Gábor eddig még senki nem vette a fáradtságot a gyár
ból - egy lelkes technikus egyszeri internetes jelentkezését kivéve -, hogy bár
miben érdemi segítséget nyújtson. S senki nem pénzt szeretne leakasztani tőlük,
csak legalább technikai infokat, néhány reklámcsecsebecsét, esetleg egy-egy ta
nfolyam amúgy sok üres székének egyikében egy-két helyet. Észre kellett volna m
ár venniük, hogy Tőletek lelkes amatőröknél lelkiismeretesebb, motiválhatóbb em
bereket nem talál...
Igazat megvallva a Magyar Suzuki Rt-nek a Swift egy BCG mátrixos fejős tehén, S
NASSZ dolog...
Nézzétek meg a gyári internetoldalt, s no comment...
7. Központi befecskendezés rulez;-)
8. A fogyasztás sem olyan szép, mint amilyennek látszik...
9. Nem texik a kormányfogása, az ablaktörlőkapcsolója, a GA-nak tré a műszerfal
a...
+1. Közlekedési moráljuk: tíz éve van B-s jogsim (7 éve PÁV-os), saját kocsiimb
a 200k felett tettem bele, (illene jól vezetnem) +10-20k között vezethettem Swi
ftet (javult a statisztika;-). Mentségül szolgálhat, hogy a kemény rugózás miat
t elegánsabban kerülgetik az úthibákat, kátyukat; kevésbé szalad neki egy járda
szegélynek, mint az szokásos. A legtakarékosabb benzines autót az veszi, aki mé
g inkább szeret spórolni a benzinköltségén, nem huzatja, kigurítja, sőt kétszer
meggondolja míg a fékre lép stb. Ugyanez elmondható némely más típus gazdájára
is (pl. kispolski, de akár a Kacsa (itt alváztöréstől reszket az ember) de neh
ogy őket kezdjétek szidni!;-)... S minden negyedik új autó SWIFT, tény gyakran
találkozol velük. Elmegy melletted száz fel se tűnik, de az az egy amelyik idét
lenkedik az biztos... Emiatt túlzás a 80% bénasági arány!
Bocsi, de csak ez jutott eszembe. Ugye War nem hánysz érte villahegyre..."
Sok sikert és kitartást a Klubhoz! (Egy kis ingyenreklám SWIFT-eseknek: május 9
-én 15 órától Suzuki találkozó a Pólus center parkolójában!)
dr. Schmidth Csaba
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Skoda hiba, Xsara olajfogyasztás (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Rejtélyes akut hibát tud okozni a kondi, esetleg az elkopott megszakítóbakelit
(ha nincs olajozva a bütyköstengely lenyalódik, s megszűnik a hézag), ha állíto
ttad akkor OK-nek kellene lennie. (s mi van, ha lóg a tengelyed? ez viszont kev
ésbé akut, mert előjelei vannak).
Próbáld meg egy multival végigmérni a primer kör (12V) áramellátását.
Ezek az olajfogyasztási értékek jellemzően a bejáratásra vonatkoznak. Nagyon pi
ci esélyt adok arra, hogy 5000 km-es szabályos bejáratást követően is ilyen ola
jfogyasztásaid lennének. (A be nem járatott és a kopott motor kicsit hasonlóan
képes viselkedni, tehát nyugodj meg!)
Citroenem 120 ekm után 1 deci alatti olajat fogyaszt; tűzbe merem tenni a márká
ért a kezem, hogy a Tied sem kutyább!
Ladánál 2L/1000km volt a határérték... újonnan a fél litert megette, de soha ne
m kellett utántölteni...
(Közkívánatra újra;-) dr. Schmidth Csaba
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | SKODA koszonet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nagyon koszonom a segitsegeteket igy egybe mindenkinek.
Vegeul rajuttunk a hibara:
Nemreg volt cserelve a kond, a megszakitohoz meno vezeteke mozgott...
Igy hol testelodott, hol nem. Ennyit az uj alkatreszekrol...
Fejes Tibor
|
+ - | Kadett gyujtotrafo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gergely!
>gyujtotrafo is tartozik mind ehhez (nem hagyomanyos kinezetu, hanem
>inkabb olyan, mint a 1,3l-es E-Kadetteken).
Az emlitett trafo miben ter el a hagyomanyostol? Nekem 1.3S van, es az
nekem hagyomanyos kinezetu.
Az elso Astra motorok nem hengerenkenti gyujtotrafosok. Csak a 16
szelepesektol kezdve van ilyen?
Borbely Gabor
|
+ - | Re: Turbotoltokrol altalaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
irta:
Egy kerdesem lenne meg: a porlaszto (ha porlasztos, es nem injektoros
motorrol van szo) hogy viszonyul ezekhez a körülmenyekhez? Marmint foleg a
nagy nyomashoz. Vagy nem olyan nagy?
Bizony a karbi csak ugy nem orul neki, ha befujod a levegot. Ha nagy a nyomas,
akkor a benzint nem tudja felszippantani, mivel az aramlo levegoben nem
csokken le elegge a nyomas. Ezert aztan mindenfele trukkos megoldason
lehet gondolkozni, amivel az egesz rendszer nyomasat megnovelik. Azonban
ez eleg bonyolult megoldas. Pl. egy R5-os turbon pofonegyszeruen oldottak meg
ezt a problemat: a turbo a karbi utan van es a kesz kevereket suriti.( :-o ,
legalabbis en amikor megtudtam...)
Hali
Adamo
ui. Csatlakozom egy korabbi kereshez: Walter irj legyszi a ketutemuekrol is,
ezen a teren nekem is vannak tapasztalataim (125cc, ~42LE)
|
+ - | Re: w1.3, Peu 206*** HIX AUTO *** #374 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Germany]
> Temakor: w1.3 csorges ( 19 sor )
> Idopont: Wed May 5 06:30:04 EDT 1999 AUTO #374
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Sziasztok!
> A w1.3 "csorges" eleg egyszeruen megmagyarazhato (szerintem).
> Nem a lanc, hiszen muanyag szijjal megy.
> Nem is a hidraulikus mütyürök (a legtobb okos-szerelo erre gyanakszik:-).
Errol jut eszembe... Vigyazzatok ezzel a szijjal! Nekem 70000 km korul
megugrott nehany fogat, es ez komplett szelepsor-cseret jelentett (nem ment
mind szarra, de a szelepek ara nem volt sok a munkadijhoz kepest). A szij
cserelve volt elotte, csak a hajto bordaskerekek voltak marha kopottak. Es
hogy hol csereltek, ahol a vilagert sem szoltak volna a kopottsag miatt?
Nana, hogy a Dozsa Gyorgy uti Wartburg-Suzuki ciganytelepen.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Peugeot 206 ( 46 sor )
> Idopont: Wed May 5 15:27:05 EDT 1999 AUTO #374
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Nemregiben kb 1 honapja nagyon furcsan kezdett el viselkedni: rangatott a
> motorja es kb ugy fustolt mint egy trabant, de ez a jelenseg csak neha
...
> Megallapitotta a szerelo, hogy tönkrement a lambda szonda.
> Kerdes: mit lehet tenni? - Ecceru, cserelni kell. Nem tart sokaig, fel ora
> alatt megvan.
> Masik kerdes: mikor cserelik ki? -mivel keszlet nincs ebbol, ugyhogy 1 het
> mulva.
> Es addig ? - Nyugodtan hasznaljak. Na ez meglepett
Ez engem is. Majd ha lejar az 1 eves garancia, kozlik, hogy tonkrement a
katalizator. Ezt a "nyugodtan hasznaljak"-ot kerd irasba, mert kulonben igen
draga lesz az uj katalizator, vagy csereltesd ki azt is most garanciaba.
MAS:
1.3-as Wartburgnal szigoruan kell venni a 10000 km-es olajcsereperiodust?
Most 11-12 ezer korul jarok, meg nem kellett utantolteni a csere ota, az
olaj teljesen tisztanak tunik (attetszo). A motorban 120.000 km van. HA
egyebkent utan akarnam tolteni a szelepkopacsolas hamarabbi megszunese
miatt, mire kell figyelni? Csak ugyanolyan olaj mehet bele, vagy ugyanolyan
viszkozitasu barmilyen, ill. asvanyt szintetikussal szabad-e keverni? Es
egyebkent, milyen olajat javasoltok bele? A szintetikussal tovabb lehet
menni?
A motor egyebkent most van fenykoraban, jobb, mint valaha. Csak a tobbi
korulotte...
koszi a valaszokat, udv.
Akos
|
+ - | Hyundai Eszi az olajat :((( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!!!
En is ugy tudom, hogy abban az autoban a Mitsu Mirage 1.5 4G15-os motorja
van. Az egy nagyon jo motor nekem a Mirage SE-ben volt olyan. Semmi baja
nem volt pedig ha valaki akkor en szoktam hajtani az autokat. Nem
csodalkozom azon hogy annyi kilometer van benne. En a 10W30 -at ajanlom
hozza. Bemesz egy Advanced Autoparts, vagy PepBoys vagy valami ilyen helyre
es veszel mondjuk vagy Mobil, vagy Pennzoil vagy valami ilyesmit. Mondjuk
en Valvoline-t nem vennek(ez miatt meg majd hallgathatok). En nem szeretem,
mert olyan vizesse valik, nem tartom komoly olajnak. En biztos MOBIL olajat
vennek. A mirage is a teljes szintetikus Mobil olajat kapta. Nu ennyit
errol......
laci(bishi)
|
+ - | Re: Fiat 850 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Engem is érdekelne az ami Téged....
El tudnád küldeni az értékesebb válaszokat?
Köszi előre is.
Üdv,
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: veera.ccc.fi)
|
|