1. |
"repulo kezifek" (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
motor (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
3. |
Offtopic - HIX-HANG (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
re: autohifi (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
5. |
KHK, Nagyak, Km-ora, Gumi, Hifi, Automata/Variomat, Tuk (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Km =?UNKNOWN?Q?=F3ra!?= (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: rallye kezifek (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
8. |
Elsohatsokerekhajtascsuszas (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
9. |
RE: rallye kezifek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Opel Astra 1.7 TDI /60 kw/ (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Automata valto olajcsere es kuszas (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
12. |
Elado toyota (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: RKOK, Igazi Autos (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
14. |
Uj mania? (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
15. |
Régi kocsik (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
16. |
Sze'p iga'sszeke'r udvarra di'sznek elado (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
17. |
KHK - ez most po'en.... (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: autohifi (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
19. |
mikrosuto (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
20. |
Ev vege. (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
21. |
magyar virtus (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
22. |
lopasprobalas... (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
23. |
durrogas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
24. |
joha (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
25. |
gumimeret (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
26. |
rallye kezifek (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
27. |
_______A New PORSCHE Site_______ (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
28. |
HiX-CD-krol FONTOS (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
29. |
Automata valto (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | "repulo kezifek" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha mar ugyis kezifekeztunk itt a listan mostanaban,
> megkerdeznem, nem tudja-e valaki, milyen a rallye
> versenyautok kezifeke. Azt ugyanis egyfolytaban hasznaljak,
"N" csoportban is engedelyezett az un repulo kezifek alkalmazasa,
azaz a reteszelo mechanizmus kiiktatasa
z.
|
+ - | motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> foglalkoznak ilyen motorok alkatreszeivel.
> Bocs ha esetleg offtopic voltam
nem! sz.v.sz. a motor nem offtopic az auto-n.
z.
|
+ - | Offtopic - HIX-HANG (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>aki lelecel. Az itt zajlo dolgok a hang@-ra emlekeztetnek. Elosz az
>audiofu:lek :) atvettek a listat, majd megmoderaltak. Probald csak
Jesszusom, mar moderaljak is?! En akkor iratkoztam le rola,
mikor burkoltan kifejtettek, hogy valaki akkor es csak akkor
muvelt es/vagy kulturember, ha csak es kizarolag komolyzenet
hallgat...
Bocs az offtopic-ert! Udv:
Nagyak
|
+ - | re: autohifi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi all
>Autohifi: aranyozott csatlakozok es a jel zaj viszony: a kettonek nincs
>tul sok koze egymashoz. Az aranyozott csati csak egy jo kis palifogo
>eszkoz, hogy vedd meg a csillogo villogo dolgot. Pl ha bemesz egy hang
>yvagy videostudioba... Hat nem sok aranyozott csatlakozot fogsz talalni.
Szerintem az ert ez igy ebben a formaban nem allja meg a helyet.
A jel/zal viszonyhoz lehet, hogy nincs sok koze az aranyho, de az atvitelhez
biztosan, ugyanis a csatlakozasokon nagyon sok veszteseg lep fel, nem
beszelve a kontakthiba lehetosegere. Az arany pedig ideális erre, mert kicsi
az ellenállása, és stabil csatlakozást ad mikroszkopikus méretekben.
Raadasul nem oxidalodik.
Egy komoly studioban meglepoen sok aranyozott cuccot talalni. Ahol nem
talalsz az nem egy komoly studio. Ugyanis az arany draga. Raadaskent, ha
megnezel pl. egy PII procit, mind a szazegynehany laba aranyozva van! Es az
nem is laccik:-)
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | KHK, Nagyak, Km-ora, Gumi, Hifi, Automata/Variomat, Tuk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet az AUTO-soknak!!!
Mazsola vagyok a listan (vezetonek mar kevesbe, 11 eve tekerem a kormanyt,
nagy orommel), meg csak egyszer irtam, holanc ugyben (Karesz, koszonom a
segitseget, vegulis nem kellett hasznalni...).
Mostanra osszegyult egysmas (opcio barmely temanal: scrolldown):
KHK:
Jo, ha vannak a stilusukra (a vezetesben is - ;-), ott fontosabb) tudatosan
is ugyelo emberek. De ilyeten joszokasuk akkor is megismerszik, ha nem
irjak a level vegere, hogy csatlakoztak a KHK-hoz... Felreertes ne essek,
nekem semmi problemam azzal, ha valaki KHK-tag, hiszen kulturaltan irnak
levelet, es ez nekem fontosabb annal, hogy tag-e vagy sem... Ugyanakkor
maga az otlet szinte nagyobb reakciot valtott ki, mint egy "nem elegge
kulturalt" v. szokimondobb level, raadasul inakbb azokbol, akik kulturaltan
irnak. Igy aztan, ugy tunik, a KHK uzenete nem elsosorban azokat talalta
meg, akikhez a KHK-hoz csatlakozok szolni kivantak ;-(
Csatlakoznek az egyik utobbi otlethez: stilisztikai kommentart maganba
celszeru kuldeni, a meaculpa johet a HIX-re (is...)
(Haromfele AUTO-s van: aki csatlakozik a KHK-hoz, aki nem csatlakozik, es
aki egyikse'... ;-))))
Nagyak&AUDI (igy utolag...):
Hogy Nagyak hibazott-e es miben (lehet, hogy csak udvariatlanul sietett,
lehet, hogy az sem), a konkret eset ismerete nelkul nehez megitelni... Az
Audi-s biztosan. Elozes, elozesbol visszateres soran, azaz fokozott veszely
lehetoseget hordozo szituacioban nem nevelunk, nem buntetunk, nem
akadalyozunk senkit... meg akkor sem, ha felhaboritoan udvariatlan
(arcatlan, pofatlan, fokozattol fuggoen) is volt netan azzal, hogy nem
varta ki a sorat, mint a tobbiek. Ember nem merhet ki nagyobb buntetest,
meg az eselyet sem!, mint maga a bun...
Egyebkent meg: Vezess ugy, hogy csak magadra szamitasz, hogy senki nem
figyel es vigyaz rad az uton; ugyanakkor figyelj es vigyazz masra is...
lehet, hogy igy egy kicsivel nagyobb biztonsagban leszel... (bocs a
tegezodesert ;-))
Km-ora visszatekerese:
Meg nem olvastam reakciot, de egy ilyen listan, ami - amennyire en latom -
nagyobbreszt hasznaltauto-tulajdonosok (akik igen sokszor sajat kezuk
munkajat is bevetik, hogy javitsanak a gepen) egymast segito foruma; szoval
egy ilyen listan nem biztos, hogy szerencses lenne ilyet kerdezni, es nem
biztos, hogy csupa segitokesz tipp erkezne... Lehet, hogy esetleges eladas
eseten valamelyik AUTO-s v. valamelyik rokona/baratja lenne a vevo...
(Megjegyzes: en egy ilyen autot vettem anno, trivialis volt a dolog,
kerdesemre az elado csak jelentosegteljesen hallgatott... Az az en
szerencsem, hogy nem jartam rosszul a vetellel... Persze mig rajottem,
hogy a motor azert melegszik, mert nem toltottek bele eleg hutovizet es
levegos volt, anyaztam rendesen... )
Jobb gumi elore v. hatra: Szerintem elore, a defekt, ha lehet, ne a
kormanyzott kereken tortenjen, mert sokkal nehezebb a kocsit megfogni...
(elsosorban nagy temponal, persze nem csak...)
HIFI: Otthon (csukott ablaknal :-)) valoszinuleg hallhato, hogy a cucc
felmillios, nem "csak" egy sima CD-erosito-hangfal szett... Egyeni izles
kerdese, hogy megeri-e, es penztarca kerdese, "belefer-e"... De en meg egy
csendbajnok duplauveges Mercibe is tobb menetzajt kepzelek bele annal, hogy
eszre tudjam venni, ha valaki kicsereli az aranycsatlakozokat mezeire...
Ugyanakkor hozza kell tegyem, nem ultem ilyenben...
Automata valto: Nagy kenyelem!!! Auto, leany es jomagam a Matra
szerpentinjein, es szabad a jobbkezem... ;-))
Es a varosi dugoban araszolasnal kb. a harmincadik
kupplung-egyes-kupplung-ures kombinacio utan is visszakivanom az idot,
mikor meg automataban ultem (sajna csak rovid ideig)... Na jo, jo lenne a
mostani gepben is...
Egyebkent egy 345-os Volvo volt, Variomat. Ugy ment, mint a robogok, rantas
nelkul, egyenletes fordulaton gyorsitva... A motor csak 1.4-es volt
(Renault-motoros, igencsak hasonlitott a Dacia-era ;-)), de duplatorku
Weberrel, lampanal lehetett vele meglepetest okozni, mert ugrott, es nem
kellett a start utan egybol kettobe valtani... ;-)) 40-50-nel persze mar
lusta volt, de addig...! Viszont varosban fogyasztott vagy 11 litert,
telen meg vagy 13-at :-( Hiaba, a ket kb. 5 centi szeles gumi ekszij
surlodasa a kupkerekek kozott sokat felemesztett... De maga a kocsi nagyon
kenyelmes volt...
Belso tukor ragasztasa: Nem a tukor sulya okozza feszultseget az uvegben,
hanem a ragaszto megkotese... Nekem az uveg felig korberepedt a tukor
tappancsa korul, szerencse, hogy ragasztott uvegem van, nem rogyott be...
;-) Remelem, nem is fog...
Udvozlettel, jo autozast,
Podmaniczky Andras
|
+ - | Re: Km =?UNKNOWN?Q?=F3ra!?= (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hmmm... :)
Le kell takarni par kijelzoszegmenset! :)))
SzaboZE
|
+ - | Re: rallye kezifek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Stevie!
>Ha mar ugyis kezifekeztunk itt a listan mostanaban,
>megkerdeznem, nem tudja-e valaki, milyen a rallye
>versenyautok kezifeke. Azt ugyanis egyfolytaban hasznaljak,
>ugyhogy nem lehet a szokasos fokozatos plusz kiengedo-
>gombos, mert akkor minden versenyzo meghalna :-)
Nem vagyok szakerto a temaban (Jani, hol vagy?), de legjobb
tudomasom szerint a rallye-ban nem hasznalnak kezifeket. A
csuszast az auto meghintaztatasaval idezik elo. Pl. jobbkanyar
eseten eloszor balra, aztan jobbra kormanyoznak. Epp ma lattam a
EuroSporton teli rallye-t, es ott nagyon szepen latszott ez a
dolog. A belso felveteleken pedig a felautomata valto brutalis
kapcsolokarjanak kezelese latszott, de kezifekrol szo sem volt.
Mellesleg amiota teli gumim van, nekem sem kell a kezifekhez
nyulnom egy latvanyos csuszas kedveert. Eleg, ha az iv kozepetajan
kover gazt adok. Ettol olyan szepen dobja a farat, hogy ihaj! Ja,
Trabirol van szo!!! Aki nem hiszi, jarjon utana :-))) (ha mashol
nem, a csuszkalos talalkozon...)
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Elsohatsokerekhajtascsuszas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Mostanaban volt tema a kulonbozo hajtasi modok eseten fellepo
csuszasok korrigalasa. Azt irtatok, hogy altalaban a hajtott
kerekek csusznak meg, a szabadon forgok ritkan. Nos, mindket
esethez irnek szemelyes tapasztalatot.
Hatsokerekhajtas - elso kerek csuszik.
Ezt egyszer mar irtam, vizes palyan gokarttal eltem at. Mivel a
suly hatul van, az elso kerekeket nem sok minden nyomja az
aszfalthoz, igy konnyen meg is csuszik.
Az egyeduli megoldas ez esetben gazelvetel volt. Ekkor megszunt az
egyenesen tolo ero, es a gyorsitas miatti forgatonyomatek se
emelte az orrat. Kovetkezeskepp be tudott simulni a kanyarba.
Elsokerekhajtas - hatso kerek csuszik.
Epp az elozo cikkben irtam errol. DJTiszy nagyon talaloan
gyerekkorunk kedvenc autoversenypalyas jatekahoz hasonlitotta a
jelenseget:
"Na, ott ugye az autocskan elol van az aramszedo, a feneke meg
szall a kanyarban."
Hogy ez ellen mit lehet tenni? Latyakban, ahol az elso gumik
fogjak rendesen a kocsit, semmit. De nem is erdemes. Illetve
tovabbra is nyomni a gazt, es ellenkormanyozni. Jegen mar mas a
szitu, de ott meg inkabb az elso csuszik meg, es akkor mar regen
rossz :-)
Durva kanyarvetelkor normal utviszonyok kozt is megcsuszik a
hatulja, fuggetlenul attol, melyik a hajtott tengely. En ilyenkor
gazelvetellel oldom meg a problemat.
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | RE: rallye kezifek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
>Ha mar ugyis kezifekeztunk itt a listan mostanaban,
>megkerdeznem, nem tudja-e valaki, milyen a rallye
>versenyautok kezifeke. Azt ugyanis egyfolytaban hasznaljak,
>ugyhogy nem lehet a szokasos fokozatos plusz kiengedo-
>gombos, mert akkor minden versenyzo meghalna :-)
Egy szlalomtrabit lattam a sajat szememmel, azon a racsni
ki volt iktatva ( ahogy elengedi visszaesik) es a kar foljebb
volt hozva hogy ne kelljen erte nyujtozkodni. A komolyabb
rallyautokon olajmukodtetesu a kezifek is.
Udv
Balazs
|
+ - | Opel Astra 1.7 TDI /60 kw/ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali T. Mindenki!
A fent emlitett autorol szeretnek velemenyt kerni, tapazstalatokat.
Ugyanis a kozelmultban vettem egyet es kivancsi lennek mire kell
odafigyelnem, hogy hosszu eletu legyen. Az auto 4,5 eves 75 eKm-rel.
A valaszokat maganban is varom. Elore is koszonom.
Udv.: Fejti
Ui.: VW 1.6 TD turbo elado. Az aron megagyezunk!
Tel.: 06 20 984 0489
|
+ - | Re: Automata valto olajcsere es kuszas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Az
> olajtoltes specialis, szemelyautokban nem szokas cserelni.
???
En eddig ugy tudtam, igenis ezt is kell cserelni! Maceras,
draga, nem kell nagyon gyakran. De kell...!
> A ki es
> bekapcsolas a motor fordulatszamatol fuggo modon megy vegbe, van
> egy hatranya, mar alapjaraton kepes bizonyos nyometkot atvinni =>
> vonszolonyomatek, amivel megkeseriti az autosok eletet
> lampanal(sebessegben levo auto szep lassan kuszik elore). (tipikus
> kepviseloje: Hydramatic GM/USA, tobbfokozatu bolygomuves
> ny.valtoval)
Bocs, de itt nem ertem, mit ertesz ki- es bekapcsolas alatt...
Allando a kapcsolat, es van egy slip-je. Ez okozza a kuszast.
Hogy ez megkeseriti-e a tulaj eletet vagy sem, ez szerintem
szubjektiv. Egyfelol azert a fekkel eleg jol kordaban tarthato --
fordulatszam fuggo, a masik, korabbi irasomban utaltam ra --,
masfelol a hagyomanyos valtos kocsik tulajdonosai is kiteszik,
kitehetik a lampanal uresbe. Erre itt is mod van, N allasban
nincs kuszas. A klasszikus valtot sem *kell* uresbe tenni, de
ekkor a kuplunggal kell tartani... Itt a fekkel... En nem tartom
ezt nyugnek -- de kinek a papne, kinek a papramorgo... :-))
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Elado toyota (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Elado egy toyota tercel, 1983 decemberi, 1.5 benzines, 5 ajtos, 169 ekm-rel, so
k extraval, megkimelt allapotban.
Iranyar: 370 eFt.
Ha sikerul hamar eladnom ( meg decemberben ), valoszinu egy uj astra A-t veszek
reszletre (eleg kedvezo a hitel ).
Segitsetek hamar eladni ! Koszi mindenkinek !
Udv.
Istvan (si)
|
+ - | Re: RKOK, Igazi Autos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
OLvasom a napisajtot es mit latok:
"A KHK mellett ujabb kaszt alapitasat javaslom :), amibe
onkentesen es titkosan lehet belepni: csak az lehet a tagja, aki ezt
senkinek sem arulja el.
RKOK rozsaszin kodben olvasok klubja, az emilbol hianyzo
kozlesformak hijan mindig az elovasott szoveg legpozitivabb
ertelmezeset feltetelezve dolunk hatra a karosszekben."
Jeee! Belepek!!! De ez titok!
A viccet felreteve :-) lenne egy otletem. Az otletet a -gondolom
sokak altal ismert - 'Real Programmers Don't Use Pascal' adta.
Miert ne allitanank ossze egy gyujtemenyt arrol, milyen az
IGAZI AUTOS?!
Nem autos viccgyujtemenyre gondolok, hanem egy-ket
mondatos tomor megjegyzesekre (ha jol sejtem, kulonbozo
klasszikus csoportjai vannak ennek? aforizma, maxima stb.),
amt negyedora alatt kiotol az ember - akar egy !@!!x&!! stilusu
level megirasa helyett -, es maris nyugodtabban szemleli a sajat
maga es masok hulyeseget.
Ha tetszik az otlet, vallalom, hogy gyujtom a maganemilben
megkuldott muveket, gondolom, a honlapra is felkerulhet (cc
MCLL-nek megy).
Nehany inditootlet - nem felek, hogy ezek lesznek a legjobbak:
Az Igazi Autos (IA)...
.... nem vezet Suzukit, mert abban nem is tunik IA-nak. Plane nem
kalapban.
....nem vezet Opelt, mert mindenkinek az van.
.... nem vezet BMW-t vagy Mercit, elvegre o IA, nem HMCS vagy
ujgazdag.
.... nem vezet Trabantot, de regen neki is volt, es abban tenyleg
IA-nak erezte magat.
....vezetes kozben, kezben tartott mobiltelefon kijelzojen is kepes
olvasni a HixAutot... ha az aznapi szam belefer a memoriaba.
UI.: Addig nyujtozkodj, amig a Kispolszkid er.
Udv:
Padi
|
+ - | Uj mania? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
alig ult el a militec es az ilyen-olyan adalek koruli hercehurca,
mikoris uj, forradalmi adalekot ismertem meg (szorolaprol)
Gyorben, s Spar elott kapott a szelvedom 3-at az emlitett
szorolapbol, amibol is megtudtam, hogy az en automnak
bizony csak a Force hianyzik.
Es hogy nem tudom, mi az a Force?
A Force kerem szepen egesjavito. Loero plusz, fogyasztas
minusz. Nem az uzemanyagot, hanem forradalmi modon
a levegot kezeli, felgyorsitja a levegoreszecskek mozgasat,
melyek igy nagyobb feluleten erintkeznek az uzemanyag
cseppjeivel es tokeletesebb az eges. 10%-kal tobb energiat
nyerunk, csokken a szenlerakodas, 30-40%-kal kisebb a
fustkibocsajtas. Eleg a Force tasakot a legszuro dobozaba
rakni, onnan majd beparolog a motorba, es 500 kilometerenkent
1000 Ft-ot sporolunk meg. Megfiatalitja az autot, jobban
indul majd, jobb lesz a gyorsulasa.
Es az ara mindossze 1950 Ft / 240 gramm, amely 8-10 ezer
km-re eleg (ill. 8-10 hetig).
Kar, hogy ezt nem tesztelte urhajokon a NASA.
Biztos vettem volna 4-5 kilot :)))
Csaba
|
+ - | Régi kocsik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helló
Régi kocsik érdekelnének, Bogarak, Kacsák, és mindenféle pici állatság. Mivelho
gy nincs jogsim (14 éves vagyok, tehát
érthető....), ezért érdekelnének: Internet-oldalak ebben a témában. Címek(rende
s, nem csak internet), ahol ilyen jellegű képek
vannak, vagy újság címek. Leveleket magánba kérnék, mert nem vagyok fenn a csat
in!! Előre is köszi!
Eszter
|
+ - | Sze'p iga'sszeke'r udvarra di'sznek elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek !
Gyartasi ev : kb.1930 !!!!! Minden re'sze meg van !
Kituno allapotban van ! A fem es a fa reszek is szepen
le vannak kezelve illetve festve !
Megtekintheto Gyo"ngyo"s mellett 12 km-re Kara'csondon !
Tel . : 06 - 37 -322 -385
Irhattok a fenti mailre is ,>>> kepet is tudok kuldeni !
|
+ - | KHK - ez most po'en.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egyik kedves holgyismerosom kerdezte:
>> Ui. Mi az a KHK? Esetleg: kibaszottul halali kocsi?
No comment.
Oldboy! Nehogy a szivedre vedd!
___|___
_/_______\_
(Oo==o==oO)
[]=======[]
BenkoGTD
|
+ - | Re: autohifi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
> Szerintem az ert ez igy ebben a formaban nem allja meg a helyet.
> A jel/zal viszonyhoz lehet, hogy nincs sok koze az aranyho, de az atvitelhez
> biztosan, ugyanis a csatlakozasokon nagyon sok veszteseg lep fel, nem
> beszelve a kontakthiba lehetosegere.
Igen, jo elektromos kapcsolatot kell letrehozni. De ennek egyaltalan nem
az
arany az egyetlen es lehetseges modszere,a hanem sokkal inkabb a nagy
feluletu
es nagy erovel kapcsolodo feluletek.
> Egy komoly studioban meglepoen sok aranyozott cuccot talalni. Ahol nem
> talalsz az nem egy komoly studio. Ugyanis az arany draga.
Igen az az arany, amibol az ekszereket keszitik. De egy arannyal
futtatott
rezcsatlakozo... Nem egy hatalmas osszeg.
Hmmm, akkor most körbepillantok: Tascam CD Player, ára kb 250 egyseg, az
asszimetrikus csatlakozoi ugyan aranyozott RCA-k, de a szimmetrikus
kimenetei
(Canon) valahogy nem aranyozottak. Broadcast Beta Sp, Digit Beta magnok
(ar 10
es 20 milla kozott), valahogy itt sem aranyozottak a csatik. Amek BC III
broadcast hangmixer, hat ez sem aranyozott. Es meg sorolhatnam...
Szoval jo dolog az aranyozott csatlakozo, de a lenyeg nem ezen van,
hanem a
kapcsolastechnikan, a felhasznalt alkatreszek minosegen.
Udv...Adam
|
+ - | mikrosuto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Nem a ragasztó miatt törik az üveg.
A Ford-nál 3-4 évvel ezelőtt leszakadt a tükör. Visszaragasztottam Ferro-
Bonddal, de egy idő után lekonyult. Vettem a benzinkútnál spéci tükörrögzítő
ragasztót (valami kétkomponeneses műgyanta alapú szar), de olvasva a
használati utasítását balga fejjel fémig lepucoltam a lábról a korábbi
ragasztó nyomait. A fém és az üveg közötti hőtágulási eltérés hatására
kb. egy hónap alatt alatt elrepedt a szélvédőm. Mikor meguntam elvittem
a cimborához (karosszériás) és betetettem új üveget és megmondtam neki
mire figyeljenek a tükör felrakásánál. A többit mindenki kitalálhatja. ....
Az újabb üvegre már én tettem fel a tükröt a kocsihoz kapható eredeti
cuccal - valami vékony habosított anyag kétoldalán ragasztó felülettel -
és azóta működik.
Szóval óvatosan a ragasztással.
Török Árpád
>vigyazzatok a ragasztgatassal! Mar lattam miszlikre
>osszetort szelvedot rossz ragaszto miatt. A ragasztott uveg
>retegei kozott az eros ragaszto feszito hatasa miatt
>feszultseg lep fel. A szelvedo pedig a ragasztas utani
>ejszaka a garazsban zuzodott miszlikre (szerencsere a helyen
>maradt).
>Szoval a spec szelvedoragaszto lehet, hgoy dragabb, de
valszeg megeri...
>
>udv, deejaytiszy
|
+ - | Ev vege. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Az ev vege kozeledven, bejelentem, hogy szamos ok miatt, az annak idejen
altalam kezdemenyezett Ajanlo/Nemajanlo Lista es a Picistati szerkeszteset,
a magam reszerol, befejeztem. A kiegeszito, hibapotlo autostatit, a dec.
15.-ig beerkezo adatokbol meg elkeszitem.
Ha MyChroLesLie, akinek javasoltam, vagy az AUTO lista mas tagja atveszi,
akkor az O reszere a nalam meglevo anyagokat, ( a "nemajanlo" leveleket csak
akkor, ha irojuk egyenkent hozzajarul) atadom.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | magyar virtus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tortenet:
dec. 3. pentek
Az M1 autopalyan Hegyeshalom felol Gyor fele haladva,
megelozott egy osztrak rendszamu opel, majd nemsokkal
utana egy magyar rendszamu kisbusz. Sebesseguk kb.
min.150-160 km/h lehetett. A kisbusz utolerte az opelt,
megelozte, pontosabban bevagott ele es "belesatuzott" a
fekbe ugy eppen csak annyira, hogy a mogotte halado
opeles eppenhogy bele nem csapodott.
(Mindez 150-160 km/h -nal volt, a satuzas szerencsere
nem 0 km/h ra tortent, hanem ugy kb. 90 km/h -ra..)
Ekkor tolem mar kb. 150-200 meterre voltak.
Termeszetesen en is elkezdtem lassitani, habar
csodalkoztam, hogy miert allhatott a kisbuszos a fekbe
hiszen ugy lattam, hogy elotte sem a belso savban, sem
a kulsoben, nem volt semmi ill. senki. (Eloszor valami,
az uton esetleg atszalado allatra vagy muszaki hibara
gondoltam. Kesobb kiderult: a kisbuszban ult az allat.)
Szoval en is lassitottam, a ket autot kb. 40 meterre
megkozelitettem, mar csak 70-80-al mentem, de nem
eloztem, mert pontosan nem lattam, hogy mi lehet a
kisbusz elott, igy jobb lesz, ha kivarok, gondoltam.
Ezutan az opeles bement a belso savba es probalta elozni
a kisbuszt, aminek a soforje visszakapcsolt (fustfelho a
kipufogobol) es padlogazt nyomott ill. szepen szoritotta
az opelest a belso korlat fele. Fej fej mellet haladtak, az
osztrak huzodott be korlat fele, mert a kisbusz
"kenyszeritette", szoval "rahuzta" a kormanyt.
(Megpedig nem veletlenul, hanem szandekosan!) Mar
ketten voltak a belso savban (!) de vegul az opelnak
sikerult megelozni.
(Mikor ezt ill. az elozmenyeket lattam akkor mar arra
szamitottam, hogy a kisbusz ablakaban mindjart
megjelenik egy skorpio gepisztoly vagy egy kalasnyikov
es meg loni is fognak...) Erre mar nem kerult sor, de a
kisbusz utana meg visszaelozte az opelt es eltavolodott.
Hogy mi lehetett az osztrak opeles bune azt nem tudom,
de ettol fuggetlenul a magyar "testveremrol" megvan a
velemenyem... a jogositvanyanak azonnal bevonasa mellett
meg lennenek otleteim, hogy mit kellene csinalni az ilyen
emberrel...de errol mar a "hix.buntetesvegrehajtas"-ban
lehetne irni, ha lenne ilyen...
Laszlo
|
+ - | lopasprobalas... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 3 Dec 1999 01:34:08 EST, wrote:
>Sajnalattal hallom, ami a kocsiddal tortent, mi mindent barmolt ossze?
>Hogy jutott be a kocsiba?
Szeva Csaba & Mindenki!
A kocsiba masolt kulccsal jutott be. Nincs penzem rendes riasztora
(~60k HUF), vacakot meg nem akartam, ezert feltunes nelkul sikerult
neki. Hetfon reggel, amikor szalltam be, a jobb egyet akartam nyitni,
es eszrevettem, hogy ossze van karistolva a zarcilinder meg a kilincs
muanyaga es nem megy bele a kulcs. Megijedtem, de aztan megnyugtattam
magamat azzal, hogy nem sikerult kinyitnia. Este azert ugy parkoltam,
hogy lassam az ablakbol a kocsit es idegessegemben 10-15 percenkent
leneztem ra, amig ebren voltam. Kedden este 11 h korul hallottam egy
dudaszot (mindig megismertem az autoim kurtjet) es ahogy erre
kineztem, lattam, hogy felvillan a kocsim tompitott fenye. Ezt mindig
bekapcsolva hagyom, mert igy nem felejtem el menet kozben bekapcsolni,
a gyujtas levetele meg ugyis kikapcsolja. Rohantam lefele a
negyedikrol, 10-15 meterre voltam a kocsitol, amikor kiugrott belole
egy pasas es elsprintelt - en meg eltunyult szamitogepes leven persze
nem ertem utol, csak kulonbozo valogatott tragarsagokat uvoltoztem
utana... :-) Kocsi visszazar, telefon police. A jobb egy ajto
cilindere alapjan masolt kulcs a gyujtaskapcsoloban (!!!), a
balta-kormanyzar lefeszitve (akkor szolalt meg a duda, amikor
feszegette a baromallat), belso tukor letorve (nemtom miert, semmi
ertelme), semmi nem hianyzott, meg a parkolasra elokeszitett
szazforintosok meg a szuksegesetre tartott fenykepezogep sem. Police
is probalta elinditani a masolt kulccsal, mondom neki, nem fog menni,
a kulcs fejebe van froccsontve az immobilizer passziv chipje. Gyari
kulccsal azonnal indult. Police jegyzokonyvet felvette, nyomrogzitoket
nem sikerult kihivniuk, alairtam, elmentek. [Tok normalisak, rendesek
voltak, jot beszelgettunk...] Most fosok, mint allat, nehogy megint
hozzanyuljanak, riasztora tovabbra sincs penzem, esti leallaskor
kiveszek 1-2 letfontossagu biztositekot, ami nelkul elindithatatlan a
kocsi, es csak azok tudjak a helyet, akik alaposan ismerik a Bravat.
Ennyi... :-(
Tanulsag:
a.) balta-kormanyzar ß@rt se er.
b.) immobilizer rulez.
c.) immo + riaszto meg jobban rulez...
d.) tessek sportolni, hogy utolerjuk a tolvajt... ;-)))
Udv: Zak
|
+ - | durrogas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
'96 szilveszteren a szlovak-cseh hatarnal csehekhez befele menet
szorakozik velem a hataror, hogy Trabanttal kornyezetvedelmi okokbol nem
lehet belepni az orszagba dec. 1-je ota. (a berlini nagykovetseguk utana
irasban elnezest kert tolem). Na, kb. 10 perce diskuralunk, hogy 2 hete
jottem a masik iranyba, stb. Egyszer csak a hatso dobban osszegyult olaj
begyulladt (?) es egy baromi nagyot durrant. Hataror:
-Gra'na'ti, gra'na'ti!
En meg azt hittem, soha nem engednek at a Trabi ezen huzasa utan, ezutan
meg vegigtapogattak a sporttaskat a csomagtartoban, hogy van-e kezigranat
benne. Nem volt. :-)))
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | joha (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Bevezeto: A belsoegesu motorok (otto es dizel egyarant),
>terheles alatt nem indithatok, van bizonyos minimalis
>fordulatszamuk, ami alatt egyaltalan nem kepesek mukodni.
Ha jol emlexem ez dizelnel kb. 100f/perc, Ottonal 80f/perc, de aki pontosan
tudja, kijavit. Egyszer kenytelen voltam terheles alatt inditani, mert
eltort a kuplungpedal. A motor 1.9-es dizel volt, betettem egyesbe, siman
indult, de csak lassan haladhattam /tudom, lehet igy is valtani, de nem
kiserleteztem/. Megalltam, betettem masodikba, igy is siman indult, de meg
ez is lassu volt, mert hazaig meg kellett gurulni vagy 10km-t. Megint
megalltam, betettem harmadikba, az auto gurult amig inditoztam, de a motor
nem indult be. Igy visszatertem az elozo fokozathoz, elgurultam a kovetkezo
enyhe lejtoig, itt aztan mar beindult harmadikban is, es 60-nal
hazasunnyogtam...
Mas: most olvastam a kezifek/kuplung tesztrol a kovetkezot. Kezifek behuzva,
berakod harmadik fokozatba a valtot, es 3000-3500-as fordulat kozott
hirtelen leugrasz a kuplungrol.
1. Ha a motor lefullad, jo a kezifek beallitasa.
2. Ha a kocsi elindul, rossz a kezifek beallitasa.
3 Ha a motor nem fullad le, csuszik a kuplung.
Nekem kisse brutalisnak tunik, nem sinyli meg valami ezt a motorban? /pl.
vezermuszij/
Egy rovid hir a Citroen XM listarol:
Egy no mult szombaton Parizsban a vasarolgatni szeretett volna a Galeries
Lafayette-ben a Haussman boulevard-on. Mivel a forgalmas helyen nem talalt
parkolot, ugy dontott, hogy lemegy a fold alatti parkoloba. Ami jelen
esetben nem volt mas, mint a metro bejarata... Hihetetlen, de senki nem
serult meg. A kocsi fenykepet /miutan kicsorloztek/ a kovetkezo cimen
talalja, akit erdekel
http://www.mporthouse.freeserve.co.uk/cars/normal.htm
(Valaki erre megjegyezte: egy XM-mel nem nagy ugy kozlekedni a metroban, ha
a legfelso allasba teszed a hidraulikat.)
Udv joe
Ui: Torpe beall a benzinkuthoz a kocsijaval, es megkerdezi a kutast:
- Egy csepp benzin mennyibe kerul?
A kutas:
- Az ingyen van.
Torpe:
-Na, akkor csepegtesse tele a tankom...
(600-as mercije volt :)))
|
+ - | gumimeret (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nezegettem a Pirelli-Pasztoy site-jat
<http://www.ppasztoy.hu/tec.htm>, es ugy tunik, ok
egyertelmuen azt javasoljak, hogy minel nagyobb atmeroju
felnin minel peresebb gumit hasznaljunk (jobb
kanyartulajdonsagok, gyorsabb reakcio kritikus
helyzetekben). A hatranyokrol nem irnak. Az a'ron kivul en
meg azt tudom elkepzelni, hogy a rossz utakon jobban
raznak, illetve a katyukat kevesbe birjak.
Kommentar?
Udv,
Stevie
|
+ - | rallye kezifek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A multkor kerdeztem, de senki nem valaszolt: vajon hogyan
mukodik a rallye autok kezifeke? Biztos van a Listan aki
tudja, engem meg megol a kivancsisag... :-)
Udv, Stevie
|
+ - | _______A New PORSCHE Site_______ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
http://www.ip.pt/~ip267409
|
+ - | HiX-CD-krol FONTOS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Mivel tobb esetben nem teljesen egyertelmu, hogy ki melyik CD-t kerte, ezert
kerem azokat akik CD-t rendeltek es meg nem kaptak meg, es nem kaptak tolem
olyan levelet amiben azt irtam hogy ez es ez a CD postan van, azok
ismeteljek meg megrendelesuket, olymodon, hogy konkretan irjak meg melyik
CD-(k)-re tartananak igenyt. Kerem az is irjon, aki megkapta a CD1-et, de
igenyt tartana a tobbire is.
Mint irtam a CD-3 is rendelheto.
Roviden a CDk-rol:
CD-1:
Balesetek, uldozesek (Akcioban a rendorseg), (~61perc)
+ WEB-oldal, archivum, stb. (ara 500Ft+posta)
CD-2 (meg keszul): (~75perc)
Orult sofforok 3 adasabol a legjobbak
(ara: 500 Ft+posta)
CD-3 (keszen van, rendelheto): (~48perc)
99-10-02-en tartott Kecskemeti talalkozo
teljes videoanyaga, megvagva, feliratozva
(ara: 700 Ft+posta)
A filmek mind 352*288-as felbontas, 24 ill. 30 fps, 24bit szinmelyseg,
MPEG-be tomoritve.
Koszi a figyelmet.
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
|
+ - | Automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv kormany tekergeto muveszek!
Olvastam kivanlo irasokat. Nagyon aprolekos es reszletes is volt
koztuk.
Szeretnek valamit hozza fuzni:
[Hungary] irta:
"Celszeru a lampanal ures allasba tenni, mivel a motort ilyenkor is
terheli a vonszolonyomatek. Ha nyomjuk a feket, hogy megalljon a
jargany,
akkor jocskan megnohet a fogyasztas, hisz ez a nyometek is terheles a
motornak, amit uzemanygaban kifizetunk a kutnal".
Vannak mar igen interigens valtok is. Kb. 10 eve gyartanak mar olyan
automata valtokat
amelyek enyhe fekero hatasara uresbe teszi.(persze elektronikusan
szabalyozva, hogy azert a motorfek is mukodjon).
pl: ilyen válto: Voith, ZF
|
|