Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 521
Copyright (C) HIX
1999-10-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 talalkozo (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Fe'nyke'p , video (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Ismerkedjunk (mind)  11 sor     (cikkei)
4 RendorBusz/poje'n (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Meghajtas+kerdesek (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Merci ulesek (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Kardan csere (mind)  21 sor     (cikkei)
8 re: korrupt rendorok (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Elso HIX Autos talalkozo - beszamolo (mind)  139 sor     (cikkei)
10 Rendorok az uton (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Kispolski motor hutes (mind)  12 sor     (cikkei)
12 no comment (mind)  30 sor     (cikkei)
13 picistati (mind)  18 sor     (cikkei)
14 bosszus kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
15 sik jegtukor (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Talalkozo (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #520 (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #519 (mind)  108 sor     (cikkei)
19 story+kattogas a futomunel (mind)  38 sor     (cikkei)
20 Fiat Palio (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Re: Kurzus a meghajtasrol (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Re: Vasuti atjaro es a vonat sulya? (mind)  40 sor     (cikkei)
23 Disztarcsa Maruti R12 (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Jo volt a talalka. Mi majdnem 10-ig maradtunk.

Egy kerdes: Nincs valakinek egy kozepso diffije Nivahoz??? A
legkozelebbi talalkara kell elore egy :) Remelem a szenvedoalanyok
egyben hazaertek.

Bye

Fresi BaCSi a potyautas
+ - Fe'nyke'p , video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helloka !

Jo lenne ha a videokat es a ke'peket fel tudnatok tenni a web-oldalra ,hogy
aki nem tudott elmenni az is
lasson "csodat" ....!
Biztosan vagyunk egy paran akinek a munkahelye nem sponzoralta a kecso-i
talakat.
Ha nem megoldhato akkor maganba varnam a kepesbeszamolokat.
     THX : Pinyo" !
+ - Ismerkedjunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabo Zoltan      
>Hatsokerekhajtasnal nem art meg megismerni az autot...
Szerintem ez minden autosra es jarmuvere vonatkozik,
hajtastol fuggetlenul.
A rutin es a tapasztalat a vezetes egyik legfontosabb,
leghasznosabb tenyezoje. Ezek halmozott gyujtemenye
teszi lehetove azt, hogy a legkellemetlenebb idojarasi 
korulmenyek kozott is biztonsagosan tudjunk kozlekedni.
Igy valik valoban elmennye a vezetes minden perce :-)

Rudi
+ - RendorBusz/poje'n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabo Zoltan
>Volt olyan hogy alltam a buszsavban lampanal. Mogottem rendor. "Busz"
>felvillan, rendor dudal, hogy menjek mar...
Sok olyan ember (es rendor) van, aki nincs tisztaban sajat szakmaja,
foglalkozasa alapjaival sem


>Tegnap lattam amint egy rozzant 1x eves passat vontat egy 600-as
merdzsot...
:)))
A merdzsot azota is keresi a gazdaja(?).

Rudi
+ - Meghajtas+kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Ehhez az elso-hatso-4x4 vitahoz nem tudok szakszeruen hozzaszolni,
viszont mindharom kategoriaba tartozo kocsit vezettem, igy van
osszehasonlitasi alapom, meg akkor is, ha nem autocsodakat nyuztam.
Tehat a hatsokerekhajtas nagyon kellemes mega kkor is, ha egy Skodarol
van szo. Jol bele lehet kuldeni a kanyarba es ha le van terhelve az
eleje olyan stabil mint egy gokart (gokartot is vezettem ket evig). Az
elsokerekhajtas joval prozaibb megoldas csak a celszeruseg dominalt a
tervezeskor. A kocsi mindenhonnan kimegy ha csuszik az ut, viszont
szerintem kevesbe erdekes vezetni. A 4x4 es egyszeruen egy jo jatek es
ha eleg eros a kocsi igazan kellemes. A 4x4-es Calibrat ugy lehet nagy
sebesseggel bepaszirozni a kanyarba mintha droton huznak meg akkor is,
ha mind a negy kerek sikit es nyomot hagy. 
  A kerdesem pedig a kovetkezo lenne, remelem lesz aki tud segiteni.
Tegnap vettem egy '94-es Skoda Favoritot es mivel ilyenem meg nem volt
megkoszonnem, ha nehany tanacsot, erdekesseget, kulonos tulajdonsagot
irnatok kedves Favoritos Hix-tagok. Mire kell odafigyelni az autonal?
  Koszonom!
+ - Merci ulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Keresek W123 vagy W126 Mercihez - lehetoleg zöld - elso üléseket és W123
kalaptartót.
Válaszokat magánban kérek, mert nincs mindig idom az Autót olvasni.
Tud valaki valamit az egykor alakuló félben lévo Merci klubról?
Köszi elore is.

Bye

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Kardan csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kicsereltuk a felfuggesztes hibaja miatt a kardan tengely hatso hosszabbik
reszet egy W123 300D Mercin. Azota bizonyos fordulatnal morgas hallatszik. A
ket tengely minden szempontbol egyforma, csak az atmerojukben van kulonbseg.
A beszerelt tengely egy 200D-bol szarmazott (allitolag). Az eredeti a nyaka
utan palack-szeruen kiszelesedett es vegig szeles maradt a masik vegeig, ott
ujra visszaszukult. A helyette beszerelt viszont vegig a kezdeti atmeroju
maradt, tehat nem szelesedett ki. Lehetseges, hogy az atmero kulonbseg a
nagyobb teljesitmenyu motor neha fellepo rezonanciajat volt hivatott
csokkenteni?
Csere elott ket Mercedes szerelot is megkerdeztunk, azt mondtak csak
csinaljuk, nem erdekes...
Latott mar valaki ilyesmit, mi a velemenyetek?
Valaszokat maganba kerek, mert nem mindig tudok Autot olvasni.
Elore is kosz.

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - re: korrupt rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azonban korrupt rendoroket minden beosztasban lehet talalni,
>ezt pedig a jarorok is nagyon jol tudjak, hat pont neki ne lehetne
>ilyen ismerose.

Meggyozodesem, hogy minden hierarchikus felepitesu szervezet
olyan, mint a vezetoi. Fejetol buzlik a hal. Ha a jelenlegi fonokok
patyolatfeherek, akkor annak alsobb szinteken is tisztulast kell
eredmenyeznie par ev alatt. Meglatjuk.

Tisztelettel

Csussz

u.i.: ja, ha valakinek pentek delutan egy ora korul az V. keruletben
a loposauto elvitte a piros Hondajat (asszem Civic), az nagyon nezze
meg az elso futomu kornyeket, mert lattam, amint sajat kereken
vontatva legalabb negyvennel kanyarodtak vele kis ivben.
+ - Elso HIX Autos talalkozo - beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Megprobalok egy osszefoglalo kepet adni a talalkozo
esemenyeirol. A reszletekkel es nevekkel nem mindenhol vagyok
tisztaban, nezzetek el ezt nekem. Nyilvanvalo, hogy csak
azokrol az esemenyekrol tudok itt beszamolni, amikben
valamilyen modon reszt vettem, vagy kozom volt hozza, esetleg
lattam/hallottam. Pontositasokat, kiegesziteseket, egyeni
velemenyeket, beszamolokat szivesen veszek!


Az idojaras kegyeibe fogadott minket. Sutott a nap, neha
egy-egy felho is feltunt az egen. Alapjaban veve az oktober
2-ai idoponthoz kepest tenyleg nagyon szep idonk volt.

A talalkozorol eloljaroban sokat elarul az, hogy a legkitartobb
7 fo este fel tiz elott 5 perccel vett erzekeny bucsut
egymastol.

Es akkor ez esemenyek, diohejban:

Fel kilencre ertem ki a palyara. 9-ig semmi erdemleges nem
tortent. Ezutan szepen lassan szallingoztak az emberek, majd a
fo lokest a budapesti konvoj fel 11 koruli megerkezese
jelentette. Ezzel egybol 20 fole emelkedett az autoletszam.
Zarojelben jegyzem meg, hogy kimondhatatlanul jo erzes volt
Fulcsi (a konvoj vezetoje) piros Polojat megpillantani, majd
vegignezni az ot koveto 13 (jol szamoltam?) masik auton.

Osszessegeben korulbelul 30 auto vett reszt a talalkozon, a
letszam ettol joval tobb volt, hiszen sokan csaladostul
erkeztek.

Az elso kozos program egy ismerkedessel egybekotott
autobemutato volt.
Sorban vegighaladtunk minden auton, a gazdaja bemutatkozott,
illetve elmondta, amit a gepsarkanyrol tudni kell.
"Termeszetesen" minden paros meg is lett orokitve. Koszonet
erte VTI-nek!
Egyes jarmuveknel huzamosabb idot toltottunk el kozben, pl. az
autoba epitett mp3 lejatszo illetve a Fiat motoros speci
Trabant kulonosen sok erdeklodot vonzott. "Negativ" csucsot
dontott Dolnay Norbi Lada Nivaja, aminek tisztasagi allapota
abszolut nem volt elfogadhatonak mondhato. A magyarazat az auto
hasznalataban rejlik: off road.

Sokan most eloszor ultek gokartban. 5 koros adagokban mentunk a
kisgokartokkal, valamint Fulcsivel a nagygokartokat is
megmozgattuk egy kicsit. A tandem (ketuleses) gokart
segitsegevel videofelvetel is keszult a palyarol.

Del es ket ora kozt nagy volt a pangas, sokan elmentek
ebedelni, illetve tobben haza is mentek (sajnos). Kesobb is
jellemzo volt a szallingozas, de akik kitartoak voltak, nem
bantak meg!
Itt kell egy negativumot megemlitenem: MyChroLesLie autojanak
egyik ablakat a varoskozpontban bezuztak. Szerencsere semmit
nem vittek el, de nyilvan igy is anyagi (es egyeb) kart jelent.

A beigert abroncshajigalo versennyel kezdtuk az elozetes
programotletek megvalositasat. Adott volt a ket lehetseges
"diszkosz", egy komplett Trabant kerek es egy gumiabroncs.
Vegulis a gumiabroncs lett a dobalas targya. Minden versenyzo
harmat dobhatott, es a legjobb eredmeny szamitott. Meter
szerint nem rogzitettuk az eredmenyeket, a versenyzo odaallt a
"dobopalya" melle a megfelelo tavolsagra. Hogy ki lett a
gyoztes? Mindenki, aki jol erezte magat kozben. Meg persze akit
Fulcsi felresikerult dobasa nem talalt el :-)

A kovetkezo versenyszam az autohuzas. Ehhez Norbi Nivajat
hasznaltuk fel. Hasrautesszeruen meghataroztuk a versenytavot,
amelyet megfeleloen rogzitettunk (foldre fektetett
hevederrel). A stopperes meres eredmenyeit fel is jegyeztuk. 
Igy utolag belegondolva lemerhettuk volna a tavolsagot, hogy
azutan az idoeredmenyekbol atlagsebessegeket szamolhassunk.

Ha mar a kezunkben volt a vontatokotel, adta magat a kotelhuzas
otlete. Parokban illetve egyeniben mertek ossze tudasukat a
versenyzok, de itt semmilyen eredmenyrogzites nem tortent.

Ezutan megprobaltunk birokra kelni Penti Nissan Patroljaval, de
hiaba huztuk tizen a vonohorogra akasztott drotkotelet, sajnos
gyengenek bizonyultunk :-(
Ha mar Patrol meg vonohorog. Kulonosen megkapo latvany volt a
Patrol hatuljan a normal vonohorog kiegeszitesekent a 6 tonnas
vonofej. Penti mogott mindig celszeru betartani a kovetesi
tavolsagot :-)

Norbi es Penti utana elmentek a Nivaval a gokartpalya koruli
dzsumbujba egy kicsit autokazni, aztan egy jol megtermett ko
"jovoltabol" torott valtoval erkeztek vissza. Persze az osszes
olaj is kifolyt belole. Probaltunk keriteni bontot, szerelot
vagy hasonlot, de szombat delutan ez igen remenytelen
vallalkozasnak bizonyult. Vegulis elindultak igy Soltra (kb 55
km!), ismeros szerelohoz. Telefonon szoltak, hogy sikeresen oda
is ertek.

Ahogy telt-mult az ido, egyre kevesebben lettunk. Fel hetkor el
kellett hagynunk a palya teruletet, igy atvonultunk a szelmalom
melle, egy kis parkoloba. 9-en voltunk ekkor:
Koltai Peter ),
Kovacs Istvan a'la Fresi Bacsi,
Lovasz Adam ),
Nagy Andras ),
Nagy Tamas ),
Penti ),
Soma ),
valamint ket "feminin mitfarer".

Az ut tuloldalan egy inspekcios neni integetett szorgalmasan az
arra jaro autoknak, de minket ez nem zavart tulsagosan. Jot
beszelgettunk. Penti A/4-es mereture nagyitott
nevjegykartyajara megorokitettuk az alairasunkat, amit be fogok
szkennelni es elkuldom MyChroLesLie-nek. Igy a honlapon is
lathato lesz majd.

Penti es asszonypajtasa fel kilenc tajekan hazaindult, a
maradek 7 fo pedig a fent jelzett 21:25-os idopontig folytatta
a beszelgetest. Valoszinuleg meg most is folytatna, ha a kesoi
idopont miatt nem lett volna muszaj veget vetni a
"diskurzusnak" :-)

Osszefoglalva ugy erzem, sikeres volt ez a talalkozo. Nagy
oromomre szolgalt megismerni a listatarsakat, es ezzel azt
hiszen minden resztvevo neveben szolhattam.
A talalkozo rengeteg tanulsaggal is szolgalt a szervezes
tekinteteben. A kovetkezot ezek figyelembevetelevel mar
konnyebb lesz megszervezni es meg jobban sikerulhet.

Az a keresem, hogy a sajat beszamoloitokat, velemenyeiteket,
stb. nekem is cc-zzetek, mert igy az informaciok
osszegyurasaval es elosztasaval egy teljes, atfogo beszamolot
tudunk kikerekiteni, ami termeszetesen a honlapra is felkerul.

Egyelore befejezem, holnap irok meg.

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Rendorok az uton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Biztos az egyik kollega
>elozte a masikat...

Akkor biztos az egyik kollega, meg a fonoke sem ismerte a kreszt.
Mivel elozni csak a sav elhagyasaval lehet.
Lakott teruleten belul, meg asszem mindenfele parhuzamos kozlekedesben
tilos a savok valtasa gyorsitas celjabol.
Tehat csak akkor valthatsz savot, ha abbol a savbol mesz tovabb
valamerre (nem vissza az elozobe).

Tulkepzett vezetok rulez!!!
Magyarorszag 99!!!

Teeby
+ - Kispolski motor hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv

Lenne egy najjjiv kerdesem:

Kitalata-e mar valaki-valahol, hogy hogyan lehet a Kispolak
leghuteset javitani? Netan meg is valositotta?

A motorhazfedel-kitamasztot ne irjatok, mert ez 
szeriatartozek.. 8-)))

KASI

+ - no comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta:
*Az elso telem lesz Suzukival. Alig varom a szakado hoesest,
es a jegbordakat. Nekem ilyenkor eri el az adrenalin azt
a fulduborogteto szintet, amikor minden erzekszervem
extra teljesitmennyel uzemel, es a reflexeim elkepeszto
dolgokra kepesek.

*Orakig kepes vagyok celtalanul autokazni a bokaig, derekig
ero hoban, amely alatt sunyi modon ott lapulnak nehol a
tukorjeg feluletek. Irany a matyasfoldi mellekutcak (lakohelyem
kornyeke), az egyik legjobb gyakorloteruletem. Este 8-9 utan
semmi forgalom, az utcak nincsenek sozva, kotorva. Nehany
hoesest koveto hidegebb nap utan itt mindenki megtanulja a
teli vezetes rejtelmeit.
Van itt minden: lejto+emelkedo, keresztbe rohangalo
kutyafalkak, felajzott macskaparok, botladozo reszegallat,
tukorjeges keresztezodesek stb.
Kb. 8 eve egy baratom tanitott mindenre, megpedig ugy, hogy
egy kis muanyagdobozt a fekpedal ala feszitett, aztan gyerunk
az ejszakaba. Azota imadom a teli vezetest.

        Amint a targyban is emlitettem, nincs hozzafuznivalom. Felmerul
bennem egy kerdes: mi van akkor ha valaki eppen ejszaka arra jar? Vagy az
nem szamit? Igaz , aki vagy akik éjszaka (telen) jarkalnak azok akar meg is
halhatnak, de te jol fogsz vezetni  muanyagdobozzal felpeckelt fekpedallal.
        Ja , en is a keruletben lakom!  Nagyon ritkan irok a listara, de ezt
most nem tudtam kihagyni. Bocs.   Ha esetleg csak viccnek szantad , akkor
jol sikerult csak a listat tevesztetted el

                                     üdv.  sancho
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a statisztikahoz megkuldott adatokat,
most eppen:





kedves lista-tarsainknak.
Ok az utolsok, a picistati adatfelvetel elso
loketeben. Kuldjetek azert tovabbra is adatokat,
tarolom es a masodik csoportban mar azokat is 
figyelembe fogom venni.

udvozlettel

Oldboy
+ - bosszus kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

 irja az #518. AUTO-ban:

Ilyen klassz lehetett a bejaratas elso 1500 km-eben a
40km/h-t
nem tullepni, a fesus olajszurot ketnaponta attekerni (mert
kben
eldugulhat) ablakmosot labbal pumpalni (mar ha egyatalan
volt),
az olaj cserejekor mosoolajat is hasznalni, benzinjegyet
postan
venni utalvany alapjan, autovasarlashoz engedelyt kerni
(hasznalthoz
is), elozes elott dudalni...
Udv,
THK

Miutan jomagam 1951-ben szereztem a jogositvanyomat es 1966
ota van sajat autom, ne'mi tapasztalatttal, hadd kerdezzem
meg, honnan szerezted az informaciokat arrol, amit itt
allitsz ? Vagy ez csak vicc ? Akkor viszont hianyzik annak
jelzese.

udvozlettel

Oldboy
+ - sik jegtukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

  irta

>> Ezert a jeges sikos uton szepen kicsusznak es iranyithatatlanok a
>> hatsokerekes kocsik.
>> En egyszer mentem tukorjegen a skodammal.

>Az tok jo, hogy bizonygatod, milyen tehetetlenek a faros autok
>tukorjegen. De en valahogy nem szoktam tukorjegen autozni. Nem
>is talalkoztam soha meg tukorjeggel, pedig nap mint nap autozom.
>Hol van tukorjeg???

Hat, en Pecsen a TK kollegiumaban talalkoztam iden februar 3-arol 4-ere
virrado ejszaka tukorjeggel. Persze, egy 120L volt az auto. Ekkor fogadtam
meg, hogy Skodaval meg a legkisebb hoban sem fogok elindulni. Alig tudtam
kiimadkozni a kocsit a parkolobol. Azzal kezdte, hogy bementem kb 5-tel,
aztan szep lassan fekeztem. 20 m utan siman meg is alltam. Utana ovatos
gazzal elkezdett oldalazni(!!!). Hiaba allt egyenesen a kormany, mindig kb
20 fokos szogben ment elore, az oldal iranya minden indulaskor valtozott,
kormanyra semmit sem reagalt. Persze korben autok, ahogy az egy bulinal
szokott lenni. Hat, megizzadtam, mire kiertem onnan. Ja, a terep pluszban
meg lejt is - Mecsek-oldal. Ha akarod, te is kiprobalhatod. Merem allitani,
hogy tengelyig ero sarban igenis a Trabant a legjobb, sajat tapasztalat
alapjan merem kijelenteni.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Jelentem, epsegben hazaertunk, nagyon jol ereztuk magunkat, koszonet erte
mindenkinek!


        GezA
+ - Re: *** HIX AUTO *** #520 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kb. 8 eve egy baratom tanitott mindenre, megpedig ugy, hogy
> egy kis muanyagdobozt a fekpedal ala feszitett, aztan gyerunk
> az ejszakaba. Azota imadom a teli vezetest.
Ugyanezt csinalom, pl magas havas teruleteket sikra boronalok 
etc.. Telen a kocsim 10 liter felett eszik, es 1 tel egy teligumi 
garnitura.. januarban vettem a teli gumit, marciusban azelso 
kerekeken egy darab redo nem volt ugy sikrakopott.. :) 


>  ...es meg mi minden lehet odabent! Lehet pl. akarmi...
> Akik sotetitett uvegu autobol kifele nezegetnek, lehet hogy pont
> ugyanezt kerdezgetik, csak eppen forditva :-))
> Mi minden lehet ott kint, tan meg allatok is, mivel nem laccik!
A fenet, nagyon jol latszik.. De milyen jo hogy befele nem 
sokminden latszik... 

AntForce
+ - Re: *** HIX AUTO *** #519 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Hix,

Thursday, 30 September 99, you wrote:
Egyreszt:
>
> Hat itt dobtam egy hatast a kacajtol. A Gellerthegyen folfele az osszes 
BMW,
> Merci kifarolva, megfordulva, stb, en meg eleinte Trabival, majd Ford
> Escorttal
> vigan felmentem, ahol ezek az egyertelmu csodaautok mind "meghaltak". 
kesobb
> Ladaval jottek a nagy szivasok, akar letaposott ho volt, akar jeg, de meg a
> szuz
> havon is.

De meg inkabb...

HA> =======================================================
HA> Felado :  [Hungary]
HA> Temakor: Elsokerek-haccsokerek hosszu de erdekes tobb fejezetben ( 73 sor
 )
HA> Idopont: Thu Sep 30 08:13:02 EDT 1999 AUTO #519
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

HA> Haj!


>> 3, Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, vagy jeges > az
HA> ut, egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto.

HA> Kizart dolog, mivel ha tenyleg rendesen tanultal volna fizikat, akkor
HA> tudhatnad, hogy a mereven tartott forgo sik tehetetlen.
HA> Viszont az iranyitott az sokkal elonyoseb (kormanyzott-hajtott kerek
HA> sikja).
QED.
HA> Ezert a jeges sikos uton szepen kicsusznak es iranyithatatlanok a
HA> hatsokerekes kocsik.
QED^2.
HA> En egyszer mentem tukorjegen a skodammal.
HA> Direkt kiprobaltam mit lehet tenni kanyarban. Frankon megpadloztam a
HA> kanyar felenel.
HA> Kb. 20-30m-en porogtem. Kozben gazadas, fekezes. Vicces volt, mert egyik
HA> sem hasznalt es a kocsi ugyanugy porgott tovabb. Ugyhogy inkabb
HA> ragyujtottam az utolso nehny meteren a porges alatt, hogy addig se
HA> unatkozzak.
QED^3.
HA> Foleg Merci BMW. Motor elol, emelkedo - terheles atmagy a hatso
HA> kerekekre, a tehetetlenekre, a kormanyzott tengely terheletlen.
HA> Ket lehetoseg:
HA> - vagy a valagat dobalja
HA> - vagy az orrat tolja mindenfele
Abban az esetben, ha felmeteres friss ho van elotte, (itt is fel lehet
menni, csak nehezebb) de en nem errol
beszeltem. (jeges, vagy letaposott havas utrol)
HA> A hatsokerekesek sulyelosztasa ilyan szituacioban rosszabb mint az
HA> elsokerekeseke. Sot sik uton a jegen-hoban a legjobb a trabant!
Vagy az Impreza. Eleg konnyu ahhoz hogy ne sullyedjen el meg a mely
hoban sem. Gondolom ez a trabant is valami ilyen auto lehet... ;-)
Egyebkent azert rosszabb a sulyeloszlas mert hatul van az osszes suly? A 
hajtott
kerekeken?  Mentel mar fel csak nyaron valami meredek lejton
elsokerekhajtasu autoval? Egy kis egyenetlenseg az uton, es mar
elugrik az auto.
HA> Terhelt-hajtoot elso tengely, kis tomeg. Mindenhonnan kijon, mindenhol
HA> elmegy!
Csak a tenyszeruseg kedveert.
Peldak az eletbol.  (tetszenek a tomondataid)
Olaszorszag, jegeeeeees meredek lejto, ketoldalt feltornyosult jegfal,k b
10-15m nekifutassal, kb 2-2,5 m szelesseggel..
Lancia Kappa megy elottem, felmegy a feleig,  visszacsuszik.  Felmegy meg
egyszer, visszacsuszik. Otodszorre sikerult neki.   (persze lehet hogy
bena volt, dehat az ekh-sal a "vezetok 99%-a" boldogul, vagy mi)
Ezekutan en elsore felmentem a hatsokerekes Peugeot-mmal, az olasz
kozonseg nem kis meglepetesere. (annyira nem vagyok azert jo)
Szlovakia, Chopok. Favoritok ugy tudtak felmenni a havas uton, hogy a
csalad rault a motorhaztetore. Mogottuk az Omega-k BMW-k LAZAN
felmentek. Ja persze a teli mintazatu gumiabroncs.
+meg egy. Latogass el az Opel web-site-jara, ahol elmondjak neked a
teli vezetestechnika cimszo alatt, hogy  ha elsokerekes autoval nem tudsz 
felmenni a
lejton, akkor szepen rukvercbe kell tenni es seggel feltolatni. Vmi
tapasztalatuk mar lehet a nemeteknek ebben.

Itt nem akarom azt mondani, hogy az elsokerekhajtasu auto rosszabb
telen, sot. Elindulni mindenkeppen konnyebb vele. Nyari mintazattal is
lehet telen vidaman csellengeni. De ha egy nagyobb lejtore kerul sor
(pesten pl. Kiscelli lejto vege) akkor telen lehetnek gondok.

>> negykerekhajtassal - pl nem tudom hogy viszel le elfogadhato modon
>> 250 Le-nel tobbet az utra ha csak egy elsokh.-d van - talan hazudsz

HA> Nana! Ez aztan tenyleg nem igaz. Ki tanult itt fizakat, vagy mechanikat?
Elnezest mi a nem igaz? Ha kerdesed van fizikabol vagy mechanikabol,
tedd fel batran, biztos vannak itt akik valaszolnak ra!  :-)
HA> Tudjatok mi az a forgatonyomatek? Mi az az ero tamadaspontja? Surlodas?
HA> Ilyeneket ismertek? (tisztelet a kivetelnek, mert tudom, hogy ilyen is
Mondom biztos segitenek, irjal nyugodtan. Ezek alapfogalmak. :-)
HA> van) Majd meselek a nemtudoknak arrol, hogy miert kell egy kocsinek
HA> elsokerekesnek lennie. Es az miert jo. Meg miert hajthato vele ki a 250
HA> nyihaha.
Yikes.

HA> Na csovaz!

Akkor inkabb csakany


      Mark
+ - story+kattogas a futomunel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mig kulfoldon voltam, baratnom elhatarozta, hogy meglep egy vezermuszij
cserevel a citromon. Mivel az autoszerelo felig-meddig rokon, meg is bizott
benne. Igy az atvetelnel sem nezett semmit, elindult Paparol Veszprembe. Azt
erezte indulas utan is, hogy valami nincsen rendben, de a bakonyi "dombok"
kozott mar tudta, hogy gaz van, mivel a motor folyamatosan rangatott, es
emelkedokon mintha elmentek volna belole a lovak. Feluton kenytelen volt
megallni, es felhivta az autoszerelot, hogy jojjon erte, mert gond van.
Visszazotyogtek Papara, es azzal valtak el, hogy masnapra megnezik, mi lehet
a gond. Amikor ment a kocsiert, azzal fogadtak, hogy baj van az adagoloval,
elvittek egy Bosch szervizbe, jojjon vissza ket nap mulva. Akkor a kezebe
nyomtak egy 16000 Ft-os szamlat /ez meg '96-ban tortent/, ami arrol szolt,
hogy kitisztitottak es beallitottak az adagolot, amire a kovetkezo dolog
miatt volt szukseg: /most figyeljetek!/
A gazolajszuro ki volt lyukadva, es ezert amikor a vezermuszijjat csereltek,
es a gazolajszurot felemeltek, forgattak, stb., kosz kerult az adagoloba,
ezert rangatott a motor!
Baratnem elhitte, mivel dizelt meg nem nagyon vezetett, bar megjegyezte,
hogy tul szabalyosnak tunt az a rangatas... Amikor hazajottem, elmondta a
tortenetet, nekem meg majdnem eldurrant a fejem. Mi a bubanatos kutyaszar
lyukaszthat ki egy gazolajszurot? Talan a zoldszemu gazolajszurorago?! Arrol
nem beszelve, hogy az uzemanyagtartalyban is van szuro, igy kizart, hogy
barmi, ami hangyapocsnel nagyobb, bekeruljon a szurobe, es azt
kilyukassza... Mindegy, lenyeltuk a bekat, de en meg vagyok gyozodve arrol,
hogy egy-ket foggal elbaszarentottak a vezerlest, es igy vedetek a munder
becsuletet. Mi a velemenyetek?
**************
Mas:
Auto Citroen BX. Jobbra kanyarodva a bal oldalrol olyan hang hallatszik
halkan, mint amikor vasracsos keritesen botot huz vegig valaki. A "kattogas"
gyakorisaga fuggetlen a kerek fordulatszamatol, ha lassan gurulok, ha
gyorsabban megyek, kozel allando. A szervizben mindent atneztek, ott loholt
a srac az udvaron a kocsi mellett, hogy jobban hallja honnan jon a hang.
Aztan felemeltek az autot, es raengedtek a kereket egy tartora, hogy
alabujva kifurkeszhessek jaro motornal, sebessegben, de nem talaltak meg igy
sem, hogy mi okozza azt a hangot. Lehet, hogy a golyalab elmozdulasa soran
hozzaer valamihez?

Udv joe
+ - Fiat Palio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> Fiatbol pedig
>>>a legkedveltebb a Palio volt mar '97-ben is Braziliaban- erdekes, 

>Ha jol tudom, a Paliot ott gyartjak, es csak arra a piacra szantak.

A mult honapban lattam egyet a Balatonnal, ne'met rendszammal!!!

Udv, Lazar Peter

mailto:
+ - Re: Kurzus a meghajtasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Orakig kepes vagyok celtalanul autokazni a bokaig, derekig
> ero hoban, amely alatt sunyi modon ott lapulnak nehol a
> tukorjeg feluletek. Irany a matyasfoldi mellekutcak (lakohelyem

Ahogy leesik az elso, megfelelo mennyisegu ho, en ejjel kinn vagyok a
felvonulas teren 1-2 orara :)
A tavalyi tel igazan nagyszeru volt ilyen szempontbol, akkora ho volt, hogy
az mar sok, igaz nem tul sokszor...

jts
+ - Re: Vasuti atjaro es a vonat sulya? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Nagy Gabor ) irta az #519-es AUTO-
ban:

> > Vagy 25 evvel ezelott keso este, sotetben mentunk hazafele
> > apammal motoron. A vasuti atjaot apam ismerte, a fenysorompo
> > (...)

> Sajnos az itt leirtakat butasagnak kell nyilvanitanom,illet ve
> csak azt a reszt ,
>  "A sulya nem volt eleg nagy, hogy bekapcsolja az automatikat,"

OK, tudomasul vettem. Lehet, hogy muagyag jargany volt :-))) 
Az tuti, hogy kis hijjan kivasalt minket... Akar konnyu volt, akar 
szigetelt... :-)

GaBa ) irta szinten az #519-es AUTO-
ban:

> A suly ott jatszik szerepet, hogy a sin es a kerek kozott atmeneti
> ellenallas van az oxidreteg miatt. A kis sulyu (par szaz kilos)
> sinjargany nem "to:ri fel" az oxidreteget, a sokszaz tonnas
> szerelveny igen.

Koszi, visszaadtad az onbizalmamaat :-)))

> (...)
> Bocs, hogy kisse messzire kanyarodtam az autok temakoretol, de
> talan ez a kis technikatorteneti dolog meger par sort.

Meg bizony, nekem tetszett, koszonet erte...!



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Disztarcsa Maruti R12 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>=======================================================
>Felado :  [Slovak Republic]
>Temakor: Disztarcsa, olaj, Palio, meghajtas, panaszkodas ( 75 sor )
>Idopont: Fri Oct  1 02:10:29 EDT 1999 AUTO #520
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

en>Meg egy kerdes hol tudnek R12 felnihez disztarcsat venni?
>Csak nem Ticod van??? Tudomasom szerint 2 kocsinak van
>12"-os kereke, a Ticonak es valamelyik Subarunak. Az
Nem Marutim van.Es a Daihatsu Cuoro-nak R10!-es van.:)
>ismerosom elvesztette - vett a romaktol 600Ft darabja...
Romaktol nem boltolok mert meg fel ismerem a sajatomat.:)
Es nem tudom aztan magam turtoztetni.:(
>Amugy azt hiszem, hogy 13"-as is ramegy, es szebb is lesz...
>Kerj kolcson, es probald ki.
Jo kiprobalom,ketelyek azert vannak bennem ,de meglatjuk.

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor

E-mail: 
   _______
  /  ==   \
 /_________\
|\         /|
|o)=======(o|
[___________]
||         ||

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS