Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 608
Copyright (C) HIX
1999-12-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autos Talalkozo ( off topic ) (mind)  35 sor     (cikkei)
2 VW alkatresz (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: kutya, der, stb. (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Re: Benzinar (mind)  12 sor     (cikkei)
5 foncsor felujitas (mind)  5 sor     (cikkei)
6 re: Ford Sierra (mind)  11 sor     (cikkei)
7 dizel-benzin (mind)  49 sor     (cikkei)
8 auto behozatal, archivum (mind)  17 sor     (cikkei)
9 utvonaltervezo (mind)  10 sor     (cikkei)
10 re: Ford Sierra! (mind)  100 sor     (cikkei)
11 re: Ford Fiesta (mind)  14 sor     (cikkei)
12 ujra havazas , teli talalka (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Re: Go Trabi go! (mind)  30 sor     (cikkei)
14 Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Mindenkinek BUEK (mind)  15 sor     (cikkei)
16 T betu - Suxxx ???!!! (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Hooooooooooooo! :-)))) (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Szerelo, szervizkonyv (mind)  32 sor     (cikkei)
19 120-szal varosban (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Unnepi koccintasok... (mind)  71 sor     (cikkei)
21 :), tuning masodik kor (mind)  28 sor     (cikkei)
22 Re:Nyilvan, mert a diesel nem olyan robbanekony (mind)  23 sor     (cikkei)
23 Benzin vs. dizel (mind)  73 sor     (cikkei)

+ - Autos Talalkozo ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Jozsi

Holnap szerdan 1999.12.29. - en lenne az autostalalkozo Hollosi Jozsival. A
talalkozora eddig :
Megyeri Adam    VTI
Somogyi Istvan ???
Deak Ferenc  Dfeco
Es szerenytelen szemelysegem :-))))))
Major Frigyes
A talalkozo helyszinet VTI javaslatara a Volner fele helyszint
javasolja.Budafoki ut , Hengermalom utca keresztezodesenel . Szvsz a
talalkat eloszor a Mc Donalds nal kellene osszejonni majd atmenni a
helyszinre csuszkalni egy kicsit. A Mc Donci - nel 16 orakor lenne a talalka
idopontja. Ezert kerlek benneteket lehetoleg akar a mai napon este 22 oraig,
vagy holnap legkesobb 11 oraig felhivni engem a 214 - 39 - 50
vagy    06 - 20 - 446 - 107 , mert Hollosi Jozsinak kell szolnom hogy lesz -
avagy nem lesz talalkozo. Jozsit legkesobb holnap szerdan 11 ora korul fel
kell hivnom , hogy lesz - avagy nem lesz talalkozo. Mert harom fovel
megtartani a talalkozot nem tartom jonak, Soma pedig akkor jonne ha konkret
a dolog.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - VW alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki olyan helyet, ahol egy 22 eves VW Derby tipusu autohoz
lehet alkatreszeket venni?
A VW-nel azt mondtak, hogy mar regi, igy nem gyartanak hozza cuccot...
Valahol hallottam, hogy valami olasz ceg gyart.

Koszi,
  Crys.
+ - Re: kutya, der, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >Jon meg kutyara der.....      Avagy jon meg trabantra skoda? :o)

> Helyesen: Jon meg kutyara villamos.

Meg helyesebben: jon meg kutyara teherauto :-)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Nemetorszagban nem a benzin a draga hanem az ado magas.

Miert -- nalunk mas a helyzet? :-(

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - foncsor felujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello
tudtok bp.-en vmi műhelyt, ahol a lámpatestből kiszerelt fémtükörre
fel tudnak egy új réteget gőzölni? (alkalmasint mindkét
lámpámban felújíttatnám a foncsort)
gm.
+ - re: Ford Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sajat jarganykent nem volt hozza szerencsem, de a rokonsagban
ketto is elofordult. A tapasztalatokat osszesitve:
- nagy hodaly
- megy, mint a meszes
- agyonverni se nagyon lehet
- benzintemeto (vegul mindketten az eszetlen benzinkoltseg miatt
adtak el)

Tisztelettel

Csussz
+ - dizel-benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mert a dizel motorok mind nyomatekosabbak mint a
>benzinesek.
>Mint tudvalevo muszaki korokben, a nyomatek a hajtokar (loket) hosszatol
>fugg, valamint az egesi csucsnyomastol.
>az egesi csucsnyomas akar sokszorosa is lehet egy
>benzines motorenak. Pl. 2-2,5-szerese.
>Az altalanos nyomateki keplet: M=F*k (egesi csucsnyomasbol eredo
>gazero*hajtorudhossz).
>
>Konkluzio: nagyobb egesi csucsnyomas (vagyis kompresszio) -> nagyobb
>gazero, nagyobb kar szorozva nagyobb gazerovel -> nagyobb nyomatek.

Kicsit azert finomitani kell ezt az elmeletet. A fentiek alapjan
az azonos loketterfogatu dizelmotor nyomateka sokszorosa
egy benzinesenek. Ez azonban igy nem igaz. Pelda:

Opel 1.6 benzines 125-130Nm       1.6D 96Nm       1.7D 105Nm
Opel 2.2i benzines 182 Nm             2.3D 134Nm

Tehat meg kevesebb is a max nyomatek, nem hogy tobbszoros.
(Igaz lenyegesen alacsonyabb fordulatszamon ebred).
Remelem nem az lesz a valasz, hogy az Opel nem tud
motort csinalni.

>Felbuzdulva a gyorsulasi versenyek lattan eszembe jutott, hogy kellene
>egy eroversenyt is rendezni.
>Mint a full-pull a traktoroknal. Szemelygepkocsiban.
>Megneznek mondjuk egy 2000-es injektoros autot, es egy ugyanakkora
>kozvetlen befecskendezesu dizelt ki gyozne.

Ha jol tudom, azokra a traktorokra nem jellemzo a dizelmotor.
Sot a gyorsulasi versenyeken es a Foma 1-ben sem a dizelek
viszik el a palmat.
A teherautok, mozdonyok, hajok eroforrasa a dizel. Miert?
Nem a nyomateka miatt. A magasabb hatasfokbol eredo
gazdasagosabb uzemeltetes miatt. Ennyi.
Ez ervenyes a szemelyautokra is. Aki sokat megy
dizelt vesz.
Nem megy ugy, dragabb, tobb a fenntartasi koltsege,
de megfelelo kihasznaltsag eseten megterul.

Az uj fejlesztesu dizelmotorokkal mar
kompromisszumokra sem kenyszerul a vasarlo.
Megy mint allat, nem olyan budos, biztosan
indul, nem is annyira hangos. Igaz meg draga,
ezert nincs is a Suzukiban.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - auto behozatal, archivum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tudna valaki egy rovid esszet irni
arrol hogy miket kell elintezni
hogy egy nemetorszagbol szarmazo
autot itthon forgalomba helyezzek
,kb. mennyi idot vesz ez igenybe,stb

mas tudja valaki hogy miert nem lehet
elerni a hix-auto archivumat az auto.hix.com
(probaltam(dec.27,dec28-an) esetleg mashol is
fenn van
Aki tud segitsen!
Elore is kosz
Robi

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - utvonaltervezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kb. 6 honapja irt valaki egy europai utvolnaltervezorol. Nagyon profi volt,
kis telepuleseket is ismerte. Elvesztettem a cimet egy Windows ujra-
telepitesnel. Legyszi Valaki ird meg meg egyszer a cimet.
Elore is koszi.

Udv,
Aranyosi-Aved Jozsef

+ - re: Ford Sierra! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Jelenleg egy 20 eves Ford Fiesta 1.3L a nyuzas targya. Szoszerint nyuzas,
> ugyanis majdnem naponta kozel 140km-t kell megtennem, nagyreszt az
> M7-esen. Fiestam derekasan megallja a helyet, es csupa jot tudok rola
> mondani. Harmadik eve hasznalom, ezalatt ketszer vizsgaztattam. A kor
> azonban magaert beszel, na meg az a tobb mint 260 ezer km amit mar
> megtett.
Szep teljesitmeny!
> Hosszas tepelodes utan oda jutottam hogy jelenlegi Fiestam utodjat egy
> Sierra 2.0i -ben latom.
Helyes meglatas.  :-)
En kb. 4 eve voltam igy. Lada 2105-omet csereltem le Sierra 2.0i-re, es
nem bantam meg.

>  4-5 evig hasznalnam a fenti nyuzopalyan, kb. 100
> ezer kilometert mennek vele. Kerlek benneteket Sierra tuladonosok es volt
> Sierra tulajdonosok, osszatok meg velem tapasztalataitokat, jo es rossz
> velemenyeteket egyarant!
Ok, akkor ami eszembe jut:
Az en Sierra 2.0i-m 1985-ben keszult. 180 ezer km van benne. A karosszeria,
motorhaz, alvaz, meg minden teljesen rozsdamentes. Bar ez nem a teljesen
hagyomanyos Sierra, hanem egy haromajtos fekete, ez az XR4 karosszeriaja
(az XR4 egy negykerekhajtasos valtozat, 6 hengeres motorral). Szoval az
enyemnel az XR4 karosszeriaba pont egy 2.0i motor van. Ez 115LE, 10s alatt
gyorsul 100-ra. Nagyon kellemes vele kozlekedni, nem faraszto a vezetes
tobb 100km utan se.
Fogyasztasa sem magas. Varosban 10l korul van, de a Bakonyban kanyargos
utakon mertem 5.5l fogyasztast.

Nagy ter van benne, es kenyelmes ulesek. Minden frankon kezreall benne.
Zarak, ajtok kifogastalanul mukodnek, pedig 4 eve nem voltak olajazva.
Igerem majd megcsinalom.   :-)
Csinos haromkullos kormany van benne, kozeopen Ford emblemaval.
Fordulatszammero, 5 sebesseg, ablakemelok, kodlampak, tetoablak, nagyon jo fute
s,
hutes. Az ablaktorlok nagyon gyorsan is tudnak torolgetni, lusta diszno
koromban hoesesben parkolas utan a havat is leszedtek az ablakrol.   :-)
Az ablakok nem parasodnak 5 szemellyel sem, ha be van love a szelloztetes.
(nem az ablakok kinyitasa  :-))

A hatso ulesek lehajtasaval (osztott) oriasira no az amugy sem kicsi
csomagtarto. (Hosszu deszkak, gyumolcsfak, keriteselemek es fonatok, tuzhely,
nikecelltombok stb.-t szallitottam mar vele)

Motorikusan is jo allapotban van a 180 ezer km ellenere. Zoldkartyat
Veszpremben a legszigorubb helyen csinaltatom neki, ahol konnyen
megbuktatjak az autokat. Mindig elsore atment. Egyszer egy rokonnal
merettem, amikor meg volt muhelyuk. Triplan lemertuk, es neztuk a
katalogusban, hogy hiaba katalizator nelkuli az auto, a kapott ertekek
boven meg a katalizatoros autok megengedett ertekei alatt vannak. Svajcbol lett
behozva, azt hallottam egy szerelotol, hogy ott eleg szigoruak a
kornyezetvedelmi eloirasok. Azt hallottam, hogy emiatt az ott forgalamba
helyezett autok motorjai meg vannak piszkalva, hogy megfeleljenek a
szigorubb eloirasoknak. Tud valaki errol valamit?

Melegben poccre, de a mostani homersekleteken is fel masodpercen belul
indul inditozaskor.
Eredeti futomuvek vannak benne. A Ford markaszervizben az ingyenes
atvizsgalason meglepodtek rajta, hogy kivalo allapotban vannak.
A festes is eredeti rajta, nagyon szep meg mindig.
Kanyarban nagyon jo, extrem esetben tulkormanyzott, de kezelhetoen.
Teletankkal telen sem volt vele gondom. Holanc, teligumi, cementeszsak
segitsegevel csodakra kepes.

Negativum:
A muszerfalon van 2,3 kisebb repedes a naptol. Sierraban lattam ennel
csunyabban osszerepedezett muszerfalat. Valami anyaghiba lehet.

Nyaron nagyon felmelegszik az utaster. Gondolom ennek a fekete szin mellett
a nagy uvegfeluletek az okai. Az elso es hatso ablakba tett
vedokartonpapirral, meg az ablakon egy fel centis ressel most nyaron mar
tokeletesen kezelheto volt.

Kettes sebessegfokozatot az elso par kilometeren nehezen
veszi be.

>  Milyen az alkatresz-ellatasa a Sierranak? A
> Fiestammal soha nem volt alkatreszgondom, no nem mintha sokszor kellett
> volna hozzanyulnom. Valahogy ezt varnam a Sierratol is.
A 4 ev alatt ket alkatresz kellett hozza a szuro, olaj ilyesmin kivul.
A huton volt egy hajszalrepedes. A tomito folyadekok ifanyi mennyisegben
sem segitettek. Bontott hutot akartam hozza. Felhivtam par bontot, heureka
4 fele hutovel gyartottak az akkori Sierrakat. Nagy mericskeles csomeretek,
tartok helyei stb. Egy 15 km-re levo bontossal telefonon egyeztettem a mereteke
t,
vegul ott 10000 korul sikerult megvennem.

Ezenkivul egy fagyallos feltoltes utan sajna a hutosapkat a legszurore
tettem.   :-(  :-)   Annak rendje modja szerint el is maradt valahol. Vegul
egy tolem 500 m-re levo bontoban kaptam egy VW Passathoz valot, ami passzol
erre is.
>  Mennyire
> megbizhato joszag egy tiz ev koruli vagy afeletti Sierra?
4 ev 40000 km utan egyszer hagyott az ut szelen. Egy oraval azutan, hogy
megvasaroltam. Vegul kiderult, hogy egy vasuti atjaron atmenve egy rosszul
bedugott csatlakozo csuszott ki.
Azert vasarlaskor egyreszt oda kell figyelni, meg a szerencse sem art.
Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - re: Ford Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Van egy konyvem, amiben Fordokrol van szo, koztuk a Fiestarol:
Nyugati autotipusok: Ford Fiesta, Escort, Orion, Sierra, Scorpio
Lőrincz Istvan - Péterfi Árpad
Kezelesi es karbantartasi utasitasok
150 oldalas, A4 meret, egy ujabb tipusu Sierra kepe van az elejen.
Megneztem, van benne info errol az 1.0-s OHV motorrol is.
Konyvtarban is fellelheto, Veszpremiben biztos.
Ha a veszpremi konyvtarnak megvan, akkor BP-en biztos kapni minden
ujsagosnal.  :-)

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - ujra havazas , teli talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Na megint havazik :))

A varos tele van bena, rutintalan soforokkel

Hatalmas mercedes nem bir elindulni, mogotte szinten valami nagyobb auto. En
meg a Skodaval kerulgetem oket.  Na persze teljesen fel vannak haborodva
miert elozom meg oket, nemelyik meg mutogat is. Pedig nincs is teli gumi
rajta, csak az a hagyomanyos vacak. Kesobb pedig egy BMW 5xx-t segitettem ki
a hobol.


Du. 15 ora irany gokartpalya.... :)) /gyoriek tudjak, hogy mirol van szo/.
Rettenetesen jo dolog, lehet gyakorolni. A baj csak az, hogy vannak olyanok
is akik kicsit kemenyebben nyomjak a gazt, es szinte veszelyes kozlekedni
koztuk. De megeri.

----
 2. HIX Auto talalkarol annyit, hogy szerintem a videkieknek eleg problemas
ilyen idoben eljutni Pestre. Ugyhogy ez inkabb csak pesti talalkozo tudna
lenni.




Bye
somi
S125L
+ - Re: Go Trabi go! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csendi,

> Annyit irtok a Trabirol, hogy kedvet kaptam hozza. Mennyiert lehet
hozzajutni
> manapsag egy jobb allapotban levo jarganyhoz?

Egy haverom most adott el egyet, jo allapotban csak kisse zavaros eloelettel
(rengeteg alkatreszcsere, az auto 1987-ben lenyegeben megujult, azota is
karban-
tartott) 110-ert. 90-100 korul indul, 160-170 korul vannak a legujabbak
(talan 1989-ben
fejezodott be a gyartasa) + az extrak ara.

> Mennyi a biztositas ra (hiszen
> arrol almodni sem merek, hogy egyszer nemet rendszammal szaguldozzon a
nemet
> autopalyakon). Kell utana adot is fizetni?

1140 Ft/ ho B3 Bonus-Malus osztaly Hungaria Biztosito, elozo evben.
Sulyado ugyanugy van ra, asszem 4400/ev. A vizsgaztatas nekem 20-30 korul
van
ketevente. Bar szerintem nem telen vegyel, mert iszonyatosan hideg, akarmit
is
csinalsz vele (nekem futoventillator van belul + venti a meleg levegos
csoben es eppolyan hideg,
mint elotte).

Jo Trabizast kivanok es BUEK,

Nandi
+ - Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
kivancsi lennek a velemenyetekre egy idegesito eset kapcsan.

Aprilisban volt egy motorgeneralom a Trabin (2T persze), ami 38 ezerbe
kerult
es csereltek a fotengelyt (felujitottra), dugattyuk, stb. amit a motorban
ilyenkor cserelni szoktak + a motorblokk belso falan levo kis hibat
valamilyen anyaggal kijavitottak+aprosagokat. Vallaltak ra 1/2 ev
garanciat is.

December kozepen (gari+2 ho) elkezdett zorogni a motor/valto kornyeken
valami.
Visszamentem ugyanoda es megnezettem az autot.
A szerelo elmondasa szerint a tengely ekszijtarcsa feloli elso csapagya
(amit 1/2 eve csereltek) megpattant, es az adta ezt a hangot. A teljes
tengely cserejet
javasolta, mivel a javitashoz szet kellene szedni a fotengelyt es az annyiba
kerulne,
mint az egesz csereje + ugy nem vallal ra garanciat, csak ha az egeszet
csereli.
Viszont az utolso csere ota 10 ezret ment az auto, igy a dugattuk es a
hajtokar
is megkopott valamennyire es elkepzelheto, hogy azokat is cserelni kell
rovidesen, de a cserelt (es szoros) dugattyukhoz megint fotengely csere
kellene igy
nagyon hamar uj, teljes general lenne aktualis . Emiatt egy ujabb
motorgeneralt javasolt mar most, ami 32 ezer penzembe kerult es kaptam 3 ho
garit (azt elfelejtettem megkerdezni, most miert kevesebb a garancia).

Szerintetek indokolt volt ez az egesz dolog? Pechem volt es lehet, hogy egy
csapagy 1/2 ev utan igy tonkre megy, vagy valami vacakot tettek bele akkor,
es emiatt szallt el ilyen hamar? Amiket mondott, azok realisnak tunnek, vagy
csak butitott? A csapat eleg rendesnek tunik is viszonylag gyorsak is, de
valahogy ez az egesz nem tetszett...

Kosz a valaszokat,

Nandi
+ - Mindenkinek BUEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Listatarsak!

Ezuton szeretnek Nektek es autoitoknak boldogsagban, oromben,
sikerekben, autozasban gazdag; bosszusagokban szegeny uj
esztendot/evezredet!

Sziasztok!

András
LADA 21074

--
(Dj Encore) 
E-mail: ; URL: www.extra.hu/diszkos
Bulik, rendezvények, hangosítása, szervezése
+ - T betu - Suxxx ???!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!!!

T beturol: Anno 1991-ben, mikor a kezeim koze kerult a csalad Wartburgja,
atyamek felragasztattak velem a T% betut. :((( Ezekutan, mivel mindket osom
is hasznalta az autot (az enyem csak ejszaka volt :))) ) nekik tunt fel,
hogy eleg sokan "szorakoznak" veluk, bevagnak ele, nem adjak meg az
elsobbseget, stb. Kb. 2 hetig volt kinn az auton a matrica, ok
kezdemenyeztek a levetelet. En mindenesetre nem tennem ki, inkabb szep
ovatosan kozlekednek, eleinte forgalommentes vagy kis forgalmu helyeken,
idoszakokban, majd fokozatosan szoktatnam magam a csucsforgalomhoz.

    Geza

U.i.: BUEK mindenkinek, jo szorakozast, sok boldog kilometert az uj evben
is!!!!

U.u.i.i.: Alkalomadtan egy jo kis csuszkalas valahol???? 25.-en este otthon
Debrecenben mar gyakoroltam a Suzukival!!!  :))))))))
+ - Hooooooooooooo! :-)))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Esik a ho!
Kellene talalkozni!
Most sokan nem dolgoznak, es nem is masnapos a nep...
Valamelyik aruhazi parkolo?
Regen jartunk a budai Skala parkolojaba. Csak mint otlet,
mert nincs tele jardakkal...

Sok havat:

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Szerelo, szervizkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Nissan levegocsavarhoz:
Mielott kezdte a hegesztopalcaval, elotte vertem volna pofan...

>Esetleg, hogy O csak ugy gondolta, hogy majd beallitom a sajat izlesem
>szerint? :))
Ha mar fizetsz valamiert, legyen jo. Nem azert fizettel, hogy utana
alafekudj.
Ha mar alafekszel ki is cserelheted... Ha fizetsz, legyen tokeletes...

Szervizkonyv:
En az automhoz kaptam egy sima mezei fuzetet, amibe a srac felirta, hogy
hany kilometernel, mit cserelt. Cseredarab, tipus, stb. A feltengelycsuklo
garanciapapirja beragasztva, stb. Szerintem ez meg mindig hihetobb, mint
egy szakszerviz fuzete.

En_soha_nem tanultam autoszerelest, megis minden magam csinalok (esetleg
nagyobb munkaknal haveri segitseggel). Amit kicserelek, arrol tudom, hogy
mit
raktam bele, es hogy mikor raktam bele. Nem veszek feltetlenul mindenbol
ujat,
csak ami fontos, vagy ha elromlik veszelyes, illetve nehez cserelni. Pl.:
kuplung,
felalkatreszek. Amibol bontottat vettem: ventillator.


Keves hulye szerelot:

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - 120-szal varosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nagyon gratulalok azoknak akik 120-130 korul kozlekednek varosban.
Erre buszkek lehetnek . Az , hogy a tobbi kozlekedo , gyalogos , kerekparos
, autos , motoros eletveszelyben van miattuk az nem erdekes.
Kulon gratulalok Laszlo Csendesnek aki - mivel otthon nem teheti - nalunk
szaguldozik.


sanzi
+ - Unnepi koccintasok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajonaplo figyelem!

Csillagido 1999 dec. 28. - 12.20.
Az iment tortent egy szerencses kimenetelu baleset amelynek aktiv
resztvevoje voltam.

Cselekmeny:
Egyenes fout. Balra alsobbrendu ut. Lekanyarodni szandekoztam, az
iteletido okozta korulmenyeknek megfeleloen jartam el.
30-as temporol messzirol fekeztem. Index mar regota villogott.
Megallok, szembe jonnek, 2-3 masodperc, es tompa puffanas majd egy lokes
az auton.
Kinyitom az ajtot, kinezek, mogottem egy egyes golf, benne egy fiatal
srac (nalam idosebb) a baratnojevel.
Integet, hogy alljunk felre.
Megtortenik, majd kiszallunk.

Parbeszed:
- Ne haragudj, de nem tudtam mar megallni!
- Semmi baj... (igazabol van)
Nezegetjuk a kocsim hatuljat. Lokharito felnyomodott 1 db lampabura
selejt, fenyezes srult hatul.
- Irjunk betetlapot?-kerdi a srac.
- Persze...
Keresgel, de nincs nala. Nalam sincs.
Megszolal:
- Menyibol tudnan megjavittatni?
- Gozom nincs.
- Gondolom a lampabura egy ezres...
- Ha't kb. De a lokharito..nem kalapaljak ki...
- 5000-bol megvan?
- Meg persze.
- Tessek, es megegyszer is ne haragudj, kellemes unnepeket.
- Neked is!
Majd kezfogas es tavozas.

Az egesz lezajlott olyan 2-3 perc alatt. A hangnem barati es nyugodt
volt. Talan az unnepek, talan a sok ho es az izgalom miatt.
De meg mindig ugy velem, ertelmes es normalis emberek is kozlekednek az
utakon. Es most ereztem valojaban mennyire fontos az egyuttmukodes.
(nem az 5000-ft beszel belolem)
Kivanom, hogy csak ilyen es hasonlo mentalitasu autosok toltsek meg
hazank es a vilag utjait.

Monolog:
Erdekes volt az eset, mert a srac rendszamtablajat nem lattam a
rarakodott hotol. Tehat lelephetett volna, megis kovetett.
Mikozben beszeltunk figyeltem a gumijait. Good Year teligumik voltak.
Nem leszolni akarom oket, de kerdem en, melyik az a teli gumi, amelyik
ilyen latyakos saros jeges idoben jo?
Miert van az, hogy a legutobbi koccanasnal (25 eves Passat) a tulaj
olyanokat hordott ossze, hogy azt kiabaltam, hogy szetverem kalapaccsal
a kocsijat stb. Es szemelyi igazolvanyt meg okmanyokat kert tolem.
A vetlennek joga van a felhaborodashoz? Vajon nem lehet emberi modon
toleransan elintezni? Miert nem lehet megerteni, hogy valaki hibazott,
es miert kell a veret venni masnak azert amit mar nem lehet
visszaforditani. Csak azert mert a sors ilyen ironikus.

Ezekkel a gondolatokkal fejezem be az evvegi szentbeszedem. :-)
Le'gye'te'k jok, aldjoon meg be'nne'te'k a' mindenha'too, Urbi et Orbi!

Pa'pa, illetve Pa'Pa'. :-)

B.U.E.K - Balesetmentes Uj Ezredevbe Kerekezunk
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - :), tuning masodik kor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Az autom meg szerintem jol nez ki a 14 eves kora ellenere.
>( Masok velemenye szerint )
Igen, csak talan egy kicsit lusta szegeny.

Tuning:
Mar futottunk egy kort a temaban, de csak a motorrol volt szo. Paran
felvetettek, hogy meg is kell allni, bekanyarodni es egyebb ilyen
aprosagok. Ebbol ugy gondoltam, hogy irhatnank errol is. Ez legalabb
annyira fontos, meg azoknak is, akik csak a piros mezo szeleig porgetik
ki. (Igaz Adam, a felso szeleig :)
Szoval. Ki milyen futomutuningot es feket rakna fel, ha tehetne? (Mert
csak penz kerdese minden.) En most valaszolok is:
Nekem egy regi 84 elotti skodam van, tehat egyszeruen alarakhatnam a 10
centivel szelesebb uj futomuveket. Termeszetesen jo gumik is kellenek
hozza, amik mar most is megvannak, legalabbis nekem jok a 175/70-es
Semperitek. Ez melle kemenyebb rugok, allithato lengescsillapito,
erositett torony is dukalna. A feket elol hatul rapid fekre is
cserelnem, mint Adam irta nehany szammal ezelott. Szoval varom az epito
jellegu autos megnyilvanulasokat.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Imadom a Lorinci utcakat, csak a masodiknal tudtam jobbra
kanyarodni, mert addig csuszott az auto a jegpancelon.
+ - Re:Nyilvan, mert a diesel nem olyan robbanekony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

"
- Benzines:
        - konnyebben komprimalhato uzemanyag + energiabevitel egeshez
- Dizel:
        - nehezebben komprimalhato uzemanyag es szimpla ongyulladas
"

A komprimalhato az nem azt jelenti, hogy osszenyomhato? Mert mind a
ketto folyadek, igy aztan nyomkodhatod. Ha pedig a levegovel alkotott
keverekrol van szo, akkor a benzin-levego  elegy miert lenne jobban
osszenyomhato? Fokent, mert a benzinnel rettegunk az ongyulladastol, mig
dizelnel ez a lenyeg. Szoval ez valahogy nem jo. A tobbi korrekt volt a
dizelrol, csak meg egy aprosag: Nem a hajtokar hossza a fontos, hanem az
erokare. Mondjuk az igaz, hogy hosszu lokethez nagyobb fordulokoru a
fotengely, igy az erokar is.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Nem kotozkodni akartam, de jon meg a kutyara uthenger :-)
+ - Benzin vs. dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho !

Teeby irta :

>Mint tudvalevo muszaki korokben, a nyomatek a hajtokar (loket)
hosszatol
>fugg, valamint az egesi csucsnyomastol.

Ez igaz, de ne felejtsd el a dugattyu feluletet sem !!

(Hol hat az a kedves nyomas, hogy gazero legyen belole :-)))

Tehat egy motornak akkor nagyobb a nyomateka, ha

- nagyobb a furata (mert a dugattyu felulete ettol fugg),
- nagyobb a lokete (hajtokarhossz ettol fugg),
- nagyobb a dugattyu egysegnyi feluletere hato nyomas.

A teljesitmeny pedig nem mas mint a nyomatek es a fordulatszam szorzata.
Tehat ket azonos nyomateku motor kozul annak van nagyobb teljesitmenye,
amelyiknek nagyobb a fordulatszama.

Hol van jelentosege a koznapi eletben a nyomateknak es hol a
teljesitmenynek ?

A nyomatek akkor fontos, ha megyunk felfele (pl egy egyre meredekebb)
lejton. Ha nagy a motor nyomateka, akkor visszavaltas nelkul tudunk
feljutni a lejtore.
Vagypedig akkor fontos, ha vontatunk valami nehez dolgot.

Ha nagyon gyorsan szeretnenk menni az autopalyan, akkor viszont a
teljesitmeny a donto.

Tehat megegyszer: lejton felfele haladaskor (vontatas) a nyomatek lehet
keves, autopalyan szaguldaskor (vegsebesseg) pedig a teljesitmeny a
korlatozo tenyezo.

Itt aztan el is dol, hogy kinek mi a jobb valasztas. Ha valaki nehez
dolgokat huz sokaig (akar lejton felfele is), de ritkan szaguldozik
annak a dizel a jobb. Ha valaki pedig nem vontat, de adott esetben
fontos az, hogy ne tudjanak vele szorakozni ha elozni akar, fontos a
gyorsan elerheto nagy vegsebesseg annak a benzinmotor a nyero.

Ez termeszetesen nem azt jelenti, hogy a benzinmotoros autoval nem lehet
utanfutot huzni, meg azt sem jelenti, hogy az uton nem eloz le engem egy
dizeles auto (mikozben a dizel kevesebbet fogyaszt mint az en autom).
Ezek csak okolszabalyok.

Nehany nagyon is koznapi hatranya a dizelmotorral szerelt autoknak :

- uj korukban sokkal dragabbak mint egy azonos kategoriaju benzines
auto,
- hetkoznapi dizel auto nincs 1,6-osnal kisebb motorral, tehat magas a
biztositas,
- szervo nelkul allo helyben hihetetlenul meg kell szenvedni a
kormannyal,
- a jobb termikus hatasfok miatt (nagyon) gyenge a futesuk,
- keves helyen tudjak korrekten javitani, zoldkartyazni, beallitani,
- ha rosszul van beallitva, akkor kornyezetszennyezobb, mint egy rosszul
beallitott benzines.

Nekem (mint kitalaltatok) benzines autom van, a felesegemnek viszont
dizel. Ez altalaban forditva szokott lenni.

Termeszetesen masnak mas a velemenye a dizel-benzin vitaban, ez a szep
az eletben. Kepzeljetek el, hogy mi lenne akkor, ha lenne egy LEGJOBB
auto ami nem kerulne tobbe mint a tobbi, raadasul azt csak egy szinben
keszitenek (mint a T Fordot). Remes lenne a vilag a csupa egyforma
autoval :-))))

Boldog Uj Evet mindenkinek !!!

Kadlec Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS