1. |
Subscribe (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
2. |
Lszadamnak Corsa ajanlas (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
3. |
Szelvedo javitas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
Motorcsere uj verzio? (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
5. |
kikanyarodas (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
6. |
Nem illik egy levelben tobb levelre valaszolni. (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
va: Re: ajtozar (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
8. |
Matrica (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
Tipo (mind) |
83 sor |
(cikkei) |
10. |
ajtozar (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
Golyoscsuklo preseles/arajanlat (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
12. |
*********** Fresi BaCSi írta ************ (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
13. |
matrica (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
14. |
"Bosch gyujtas megjavitva" (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
15. |
szelepvez, sko lelke (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: hozzaszolas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Mazda < > Skoda (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
18. |
re: skoda padlofek (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
19. |
Re:Lucas EPIC (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
20. |
Audi-NSU Auto Union AG. II. (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
21. |
Deejaytiszy! R11 F3N.... (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
22. |
Boldog Karacsonyt! (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
23. |
Titokzatos terepjaro!!! (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
24. |
SKoda (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
25. |
Ford szerviz (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: skodaba favorit moci (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Subscribe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Subscribe
|
+ - | Lszadamnak Corsa ajanlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halista!
>Ti melyik mocit ajanlanatok neki? En az 1.6 Gsi-t mondtam, de olyat
>nem akar :o( Szoval 1.0 (en ezt kicsinek tartom), vagy 1.2, vagy
>1.4?
En is azt ajanlottam volna neki:)
DE ha ilyen a skac akkor legyen 1.4SI. Ez a masodik legerosebb motor ha jol tud
om, es egy ekkora kaszninal meg jo dinamikat produkal.
>Masik kerdesem, hogy mire kell odafigyelni ezeknel az autoknal?
A kicsi eros autokat fiatalok veszik tobbnyire (nezz vegig a CRX allomanyon). E
s tobbnyire kiflire is torik, mielott meg eladnak. A Corsanal azert jobb a hely
zet, biztos talaltok megfelelot.
Inkabb 3-4 ev korul nezzetek. Ezek jobb arban vannak, es mar nem vesztik annyir
a az ertekuket. Amugy a Corsa jol tarja az arat, tehat zuhanasszeru lepcso szer
intem nem lesz arkategoriaban.
Tudom nem segitettem sokat, de kikivankozott, bocsi:)
Udv!
VTI
u.i: veresre kerestem hogy hol van a talakozo, de nem talaltam azt a HIX-et, ig
y nem tudtam kimenni:((((((
Majd legkozelebb, de ugye nem neznek onnan ki engem a hulladekommal?
CSo!
VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
www.nexus.hu/hondaklub
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Szelvedo javitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Az egyik kollegamnak szuksege lenne arra a szelvedo javito cimere, akit itt a l
istan ajanlottatok.
Elore is koszi!
VTI
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Motorcsere uj verzio? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Lista!
A motorcsere nem azonos tipusura bizony igen nehezkes dolog hivatalos uton(terv
ek, atalakitasi engedely, stb). Ennek a menetet mar leirtuk parszor itt is.
Viszont felmerulni latszik egy uj verzio!!!
Az ismeroseim autogondjai, es azok eredetiseg vizsgalata utan merult fel bennem
az otlet. A cimbim el akarta adni a kispolakjat es eredetisegen kiderult, hogy
nem tiszta a gep. Allitolag atutottek a motorszamot 8kis b jelet kapott). Szeg
eny elegge ketsegbe esett, mert anno fel evesen vettek kereskedotol.
A rendorsegen egy keszseges hapsi, aki az AFes szamokkal foglalkozik, azt mondt
a, hogy ne izguljon, mert igy kap egy AF-es szamot (5-6 het)es tiszta lesz mind
en papirja. Bar az igaz, hogy pill arcsokkento az AFes szam, de ebbe mar soha t
obbet (magyar) hatosag nem fog belekotni (tehat legjobb lenne megtartani?).
Es itt jott a villany!
Akkor en most beszervalok egy VTI motort, lekoszorulom a szamot, beutom azt ami
a forgalmimban van, berakom es elviszem eredetre. Ott kozlik, hogy rossz, (en
persze elsapadok, hogy basszus milyen autot vettem anno?), adnak egy AFeset, at
irjak a forgalmit es legalisan autozhatok gyari 35Le tobblettel??? Ha nem tudja
k az eredeti motorszamot(merugye at van utve a mostani ESI motorjaera) akkor ho
nnan fogjak tudni vajon, hogy tulkepp milyen (DOHC VTEC vagy SOHC VTEC) motorna
k kellene lennie az autoban???
Azon vagyok, hogy utanna jarjak ennek a megoldasnak, mert nagyon vonz a loero t
obblet igerete.
Ez persze csak egy otlet. Ne vegyetek keszpenznek! Mindenesetre joval egyszerub
bnek tunik, mint a legalis atalakitas. Ha valaki tud hozzaszolni, kerem ne fojt
sa magaba!
Udv!
VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
www.nexus.hu/hondaklub
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | kikanyarodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Most mesereggel kovetkezik :-)
Eloljaroban annyit, hogy Finnorszagban vagyok, itt
jelenleg kb 5-10 centis ho van, az utakat nem sozzak,
csak megprobaljak letakaritani a havat, de amennyire
tudom, a kisvarosi utakrol nem torekednek arra,
hogy ez tokeletes legyen. ( Holnap megyek Helsinkibe, majd
megnezem, ott mit csinaltak :-)
A lenyeg az, hogy az uton ott a rafagyott letaposott ho, csak
a ket kereknyomnak van egy kis vaju, mert ott mar kijartak a
kocsik. A kerekeken mindenkinek szoges gumi.
(...)
Beszallok az autoba.
Elindulok.
Keresztezodes jon.
Balrol latom, jon egy auto.
Gondolom, meg kiferek elotte.
Kiferek.
Nyomom a gazpedalt, hogy ne kelljen
neki lassitania miattam.
50-nel megyek.
Az ut havas, jeges.
Es ekkor kieloz!
Nem cecozik.
Egesz gyorsan elhuz mellettem balrol egy enyhe
ivu kanyarban.
Nem cecozott...
mivel ezevben mar nem vagyok elerheto, ezert kellemes karacsonyi
unnepeket es boldog augusztus 20-at kivanok mindenkinek.
raki
|
+ - | Nem illik egy levelben tobb levelre valaszolni. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos levelvel kapcsolatban jutott eszembe, de tobbekre
rafer a jotanacs.
Egy levelben tobb levelre valaszolni az interneten nem szokas.
Ez resze az levelezo listak egyik aranyszabalyanak.
Ahany tema, annyi level - ertelmes targy mezovel, ami
tetszik - nem tetszik, az olvaso szelektalasanak alapja.
A tobbieket tiszteli meg vele az level iroja.
--
Meszaros Geza
ui: Az pedig, hogy mikor kell egy vitat maganlevelezesbe
folytatni - kello aranyerzek kerdese.
|
+ - | va: Re: ajtozar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Dorozsmai Karoly irja..
>Elore is elenzest, ha a tippem primitiv :-))) de egy par csepp
>olaj az ajtozarba nem segit a dolgon?
Escortom konyve azt irja:
" A kulcsot zsirozzuk be es jarassuk meg a zarban.
Igy eljut a kenoanyag mindenhova. "
Persze :-) a zsebembe, az ingem mandzsettajara, stb..
A dolog persze mukodik. En felevenkent elkovetem.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok,
valaki megirhatna a listara, hogy is van ezzel a matrica dologgal.
Pl. ott az M1. Gyorben szoktam felkanyarodni (vagy Komaromban),
is irany Budapest. Mivel kapuval nem talalkoztam, ingyenesen
hasznaltam az autopalyat. Most viszont azzal riogatjak a jonepet,
hogy a leterosavokban, parkolokban szigoritott ellenorzesek lesznek,
a buntetes elerheti a 100e Ft-ot.
Hogy is van ez? Minden autopalyan kotelezo a matrica? Mennyibe
is kerul? Van tobb fele is? M1...M7 ua a matrica ervenyes?
Koszonom.
Cs.
|
+ - | Tipo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Sajnos meg kell, hogy válljak a csalad '84-es LADA-jatol :-(
sohse sajnald :))
>Ugy nez ki egy FIAT TIPO 1.4-es 92-es evjaratu lenne az
>az auto amelyet meg tudunk venni.
'92 1.6 SX-em van, szinten digital
>Szeretnem azok segitseget kerni akik ismerik ezeket az
>autokat irjanak rola.
www.madnet.sk/ftc/tipo vagy vvv.madnet.sk/ftc/tipo
>Minden erdekel:
1988-ban az ev autoja, kategoriajahoz kepest sok az extra
benne,
- cinkelt az egesz karosszeria
- allithato kormanymagassag
- szervokormany
- elektromos ablakok
- kozponti zar
- pluss karpitozas
- 90 fokban nyilo ajtok
- kategoriajaban legnagyobb hely elol
- 350 liter csomagter (keves, de a kategoriaban nagyon jo)
>fogyasztas,
ha 1.4i a kivalasztott, es nehez a labad, 9 liter is lehet...
normalis stilusban 7 ala lehet vinni (nalam 7,47 a 2 eves
atlag kb. 70000 km)
>hely
- elol szuper
- hatul meg nem ultem :)
- csomagteret mar irtam
>alkatreszek
ha nem vasarolsz eredetit, nem lehet gond
arakat nem irok, mert Akos lesben all
>megbízhatosag
szvsz az. marmint megbizhato. vigyazni kell az ac generatorral,
1 kivetellel az osszes tipos ismerosom cserelte mar... ha
nincs idoben kicserelve, fokoztosan elbucsuzhatsz minden
extratol... kozponti zarak...
>Az is erdekelne, hogy a DIGIT muszerfalnal milyen
>gondok adodhatnak.
38 kis izzo vilagitja meg, ebbol az elso honapban ki
kellett cserelnem 8-9-et, azota nyugalom van.
Nyaron, ha nagyon sut a nap szembol, es felveszed a
napszemuveget, bucsuzz el a muszerfaltol. A megvilagitas
intenzitasa 8 fokozatban allithato, ejjel kellemes halvanyra,
nappal erosre lehet allitani. Meg nem hallottam, hogy
valakinek gondja lett volna vele.
>Ha jol emlekszem egyszer mar irtatok
>FIAT-okrol de nem talalom.
inkabb ne is keresd :), sok olyat fogsz olvasni, hogy digo
srot, rossz minoseg, szetpotyog, ...
legtobbszor azok tollabol, akik meg nem voltak Tipo
tulajdonosok.
Meg valami: a Tipo alvazat szinte egy az egyben megkapta
a Fiat Coupe. A Tipo igazan 1.8, 2.0 motorral az igazi,
a max. azt hiszem 150 LE volt, az 1.4-el nem versenyautot
veszel, kemenyen kell majd porgetni, a gyorsulas olyan
12-13 sec lesz, a top pedig 160-170.
Vigyazz meg a kupplungra, 120e km utan kell cserelni,
ekszijakra 100e km utan, lengescsillapitok 170e fele.
Persze minden az elozo tulajtol fugg...
>Aki tud maganban segitsen,
megy maganba is
>elore is koszi.
ird majd meg, hogy mi lett a sorsa...
Cs.
|
+ - | ajtozar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
>> a zarnak az a baja, hogy bezarni lehet, de kinyitni mar nem tudom.
>> nem lehet abba az iranyba elforditani a kulcsot. ez szerintetek mi
>> lehet?
>Nalam a hatso ajto (Golf I, 5 ajtos :-))) zarja csinalta ugyanezt...
>Par csepp motorolaj -- az volt hirtelem keznel -- meg utana par
>napi mergelodes, hogy a kulcs beolajoz mindent :-)) es a zar azota
>gond nelkul nyilik, zarodik... Egy probat Nalad is meger...
szinte minden 5 ajtos kocsi atka, ahol nem gondoltak arra, hogy a
kulcslyukat lefedjek. A Karoly altal javasolt megoldas szvsz csak
ideiglenes, arrol van ugyanis szo, hogy telerakodik porral, es
valami mindig elkezd szorulni. Ha lehetoseged van, probald meg
szetszedni is kitisztitani, atkenni mindent, ami mozog. Ha
nincs, akkor marad a kivulrol valo olajozas.
Cs.
|
+ - | Golyoscsuklo preseles/arajanlat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi All!
Az a problemam van,hogy az OPELomnak a
jobb elso also golyoscsukloja kilogosodott.
Most rakerdeztem,hogy mennyi lenne a komplett
lengokarral 1utt,es kiderult,hogy bele van preselve
a lengokarba.
/Egy jo pont az OPEL mernokoknek 8:))))/
De hogy csinaljak ezt,hogy lehet hazilag
kicserelni ezt az alkatreszt?
Milyen ''HARDVER'' szukseges hozza?
Vagy vigyem el szerelohoz/Fater meksertodik../?
Frigyes!
Nezz utana leccives,hogy mennyi lenne az ara
a golyoscsuklo darabjanak!
Elore is kosz!
Kellemes unepeket mindenkinek!
Ja az auto egy OPEL REKORD 1,9 benzines Automata 1972es
Udv.
Barna Istvan
|
+ - | *********** Fresi BaCSi írta ************ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>mennyit mentem vele, es mennyit evett a draga. :)))
Es mennyit? Amugy en is vezetem, hogy mikor mennyit tankoltam.
Nekem most pl. a legutobbi fogyasztasom 8 l volt varosban,
rovidtavon, (8-10 km-k) es tudni kell azt is, hogy meglehetosen
(vannak akik szerint tulsagosan is!!) sportosan vezetek, magyarul
szeretem a sebességet (minden hiresztelessel ennentetben a
skoda nem egy lassu auto!!!) Ha valaki nem hiszi el, uljon be
mellem. Maradando elmenyben lesz resze, azt garantalom!!! :)))
Udv Nektek, kellemes autozast, Bekes boldog karacsonyt,
es boldog uj evet! :))
Chip
Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil
|
+ - | matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
MCLL kerdezte M' es M3 januartol matricas lesz-e... Ma reggel
hallottam a radioban (Slagerradio), es ha a hir igaz, akkor sajna
MCLL jol sejti :-((( A radioban emlitettek azt is, max 100 kHUF
lehet a "bliccelok" birsaga... Azert ez eleg durva...
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | "Bosch gyujtas megjavitva" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Listatagok!
Nagyon szepen koszonom a segitsegnyujto hozzaszolasokat es ajanlatokat.
Vegul sikerult megjavitani az autonkat, hosszas ismeretseg felelevenites
utan egy Lang alkatreszuzletbol viszonteladoi kedvezmennyel
7632 forintos aron a Facet katalogusbol rendelheto, megfelelo tipusu
Hall jelado kittel.
Nagy szerencsenkre a gyujtas tobbi modulja nem volt hibas, az alkatreszeket
kisebb kezimunka gyakorlattal beszereltuk a gyujtaselosztoba,
ez utan szinte "poccre indult" az autonk es azota kifogastalanul mukodik.
Egyenlore...
A motor az autonkban 85kW-os ennek jele 1.8E a 74 kW-os C1.8NE
illetve letezik 62kW-os ezt E1.8NV-vel jelolik. Amit meg tudok, hogy
a C jeloli a katalizatort.
A listaval kapcsolatban ezek az elso tapasztalataim, fantasztikusan
jol mukodonek tartom!
Megegyszer koszonom mindenkinek a joindulatat!
Udvozlettel: Zima Laszlo
|
+ - | szelepvez, sko lelke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Csak azt ne felejtsd el,
>hogy mig te beulsz egy nyugati autoba es azonnal tudod vezetni, addig
>barkit beleultetsz a sajat Skodadba, nagyon meg vele szenvedni,
>amig el nem eri az uzemi homersekletet.
Es modja valaki azt, hogy nincs a skonak lelke :-)
>Miert csak most kezdi el a jonep(Renault, Toyota...) a valtozo
szelepvezerlest
>tomegautokba beepiteni(kiveve M3 amenyiben ez tomegauto:)
>Nem lehet hogy kb 10 evre szabadalmaztattak? 90esek az elso VTEC CRXek
es >Civicek. Ez jo otletnek latszik, de a mostaniak egesz mas
technikaval dolgoznak. Pl
>a Toyotae ha jol ertem inkabb a BMW megoldasra hasonlit. Ki mit tud
errol?
Hat a FIAT csoport mar evekkel elotuk jart, mikor mar a 70-es evekben
alakalmazott valtozo vezerlest. Ugy oldottak meg, hogy egy
vezewrmutengelyt elmozditottak a tengelyevel parhuzamosan. A kulonbozo
profilok ezen voltak kialakitva. Ha erdekel valakit, akkor reszletesebb
leszek.
Bye
Fresi BaCSi
|
+ - | Re: hozzaszolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> ***Kovacs Gyorgy***
>
>
> Azt , hogy besult nem a szerelo mondta. En kovetkeztettem erre mert a
> hengerfalon brutalis karcok vannak . Valoszinuleg az tortent amit te
irtal.
Szia!
Meg mindig nincs henger a wankelmotorban!!!
SzaboZE
|
+ - | Re: Mazda < > Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
Azt elfelejtettem irni, hogy a mazda 15 eves...
> eivel sincs igazan problema. Az en 6.5 eves Favoritomban 118e kilometer
van. Ve
> zetem a koltsegeket es a kovetkezo alkatresz-csereket talaltam a
feljegyzesek k
> ozott:
Majd kesobb derulnek ki a kor altal is elojovo problemak.
Ami alkatreszcsere volt, kb annyi szerviz volt a kocsin. +Egyx volt
hutocsere (elozo tulaj megfagyasztotta telen)
Meg volt ezenkivul karbi beallitas es gyertyacsere, olajcsere idonkent.
SzaboZE
|
+ - | re: skoda padlofek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szi a a alll
>Egyebkent az idozites a lenyeg, hogy pont amikor
>csuszni kezdenek a kerekek, puff visszakapcsolni, es marfel is lehet...
Hat nem is tudom...ezzel egy csomo (mozgasi)energiat veszitesz, bezzeg a
duplakuplunggal nem sokat.
De mert is valtasz (igy) vissza 1.-be? Mer en azert mer' 2.-ben egy bizonyos
tartomanyban mar nem tudok kigyorsítani bakkecske effekt nelkul -akkora a
torpanas effektus (es meg mindig lassul, es meg mindig lassul, esmeg
mindig). ehelyett inkabb gyorsan felpumpalok 1-esig es ggggaaaazzz.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | Re:Lucas EPIC (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali HIX autosok! Udv SzM!
Baratom FORD Transit-jaban a fenti angol
szamitgepvezerlesu befecskendezo van.
Ez egy nalunk kevesse ismert kivitel (finnorszagi),
turbodiesel, hengerenkenti befecskendezes (1993-as)
Eddig ugy tudtam dizelben nincs masfajta. Meg nem lattam "kozponti"
befecskendezos dizelt. :-)))
A kesztyutartoban van egy 3pontos csatlakozo, erre csatlakozik
a muszer, amivel diagnosztizaljak a motort.
Ha valami hiba van, akkor a muszerfalon kigyullad egy lampa,
es a reszletes hibaokot csak muszerrel lehet kiolvasni.
Ilyen muszer pl. a LASER2000. Persze hibatlan mukodeskor is sok infot kiad
a motor allapotarol. Problema, hogy a muszer elovetele a szervizben mar
onnmagaban
5000Ft+AFA.
Baratom szeretne sajat kiolvasot kesziteni. Szaktudas, eszkozok, elszantsag
megvan, info viszont nincs. Kerdes az lenne, tud-e valaki utmutatast adni,
amivel mar el lehet indulni.
Nem fogsz talalni, mert akkor barki tudna ilyen muszert csinalni. Ez pedig
a gyartonak nem erdeke..
Amugy nem valoszinu, hogy "ki lehetne villogtatni" a hibakat. A kivant
bitsorozat az egyik legnagyobb titok, es nem tudod a hibak jelenteset....
Amugy kimerheto, pl.ha rendelkezel FDS2000-el(Ford gyari muszer)....
Ha a baratod tud ilyet csinalni, azonnal el tudok 10db-ot adni belole!
Vevo vagyok ra, csak akkor, ha jol muxik.
Sajnos a neten _semmilyen_ infot nem talaltunk a LUCAS-rol.
Ugy gondolom, idokozben megvaltozott a neve vagy felvasaroltak.
A LUCAS-rol semmi info??? Az lehet, de hogy a ceg megszunt volna???
Magyarazat: a LUCAS az egyik legnagyobb dizel es villamossagi gyartocsoport
Angliaban es sok mas orszagban. 1994 ota a korabbi markanevek megszuntek,
egysegesen LUCAS neven szerepel. Egypar a ceg korabbi (gyar)neveibol: CAV,
CAV RotoDiesel....
Udv:
Levente
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Egyik sem a tied....
|
+ - | Audi-NSU Auto Union AG. II. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali HIX autosok!
Koszi a kimerito tajekoztast. Megcsalt kicsit az emlkezetem, az infokent
szant konyvem evek ota nem lattam. Emlexem, volt egy szep probapalyas
felvetel, ahol a kesobbi Passat es talan mintha a Golt futott volna
kodszammal a teszteken. Elo fogom keresni, ha mar evvel farasztottalak
titeket.
Azt tudom, hogy a VW konszern a fejlesztes alatt allo autokat dobta be a
piacra es emiatt az Audi szivott...
NSU 600 tulaj voltam par honapig, kosaras.... Kethengeres 4u. leghuteses
farmotor, excenteres vezermutengelyhajtassal. Gyarttottak az oroszok is a
karosszeriajat ZAZ966-968 neven....
Mazda RX-7 Ro-80: tudomasom szerint a Wankel motor fejleszteset azert
hagytak abba, mert az ovalis egester miatt nem lehet idealis egest (es
ezzel egyutt jo kipufogogazokat) elerni. Tul nagy a hutott felulet, nem
idealis az egester alakja, emiatt nagyobb a fajlagos fogyasztas is.
Gyartanak jelenleg is csonakmotorkent, szivattyumotorkent Wankelt, sot a
Rolls-Royce kifejlesztette a dizelt is...
Auto Union - Mercedes parbaj:
A Grand Prix szabalyok abban az idoben a versenyauto sulyat korlatoztak
750kg-ra, a motor tetszoleges urtartalmu lehetett.
Mercedes M125-os motor (1937)
12 hengeres monoblok konnyufem motor, ket vezermutengellyel
hengerenkent 4 szelep, kompresszioviszony=6
szaraz karterral, ket urito, egy nyomo szivattyuval
Roots-kompresszor 0,75-0,85kg/cm2 tulnyomas
teljesitmeny: I. II: I.: Le/50%-50% benzin-benzol uzemanyaggal
1500 147 164 II.: Le/ alkoholos uzemanyaggal
3000 360 390
5000 515 555
5800 545 568
A motor legnagyobb teljesitmenye 5800 /p-nel 649Le volt, tolattyus
karbival, alkohollal.
Auto Union
kozepmotor, a hatso tengely mogotti sebessegvalto. Tervezo F.Porsche
V16 hengeres motor, harom vezermutengellyel
kompresszioviszony=7
Roots-kompresszor 1,62 kg-cm2 toltonyomas
az elso gyartmany siklocsapagyas, a kesobbiekben attertek a
gordulocsapagyazasra, amelyet Hirth-tengely jellemzett.
teljesitmeny: A B C R jelu motor (Le, Ph)
1500 120 150 195 220
2000 150 180 250 270
3000 215 275 350 380
4500(A,B)-5000 295 380 520 550
Udv:
Levente
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Egyik sem a tied....
|
+ - | Deejaytiszy! R11 F3N.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv deejaytiszy!
Tudod-e mi a pontos kulonbseg a ket motor kozott? Kulsore mar en is
tudom, de belul
van-e??? A masodik (1988-as) motornak a huto felo van a fojtoszelepe.... Az
a kerdes, betehetem-e a 1988-ast a korabbi helyere. Szelepnyitasi szogek,
stb egyeznek-e? Szivo-kipufogocsovet at tudom rakni, azt mar lattam.
Eloszto egyezik....
Renault 11 1,7i
F3N B718C 002301 1986 az eredeti, de tonkrement motor.(beallt)
F3N F708C 000802 1988 svajci autobol szarmazo bontott motor
Udv, es kellemes unnepeket:
Levente
UI: bocs, de nem visszajott az elso level deejaytiszy!
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Egyik sem a tied....
|
+ - | Boldog Karacsonyt! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HiX!
Pokolla teszi az eletemet ez a W98, sebaj, a lenyeg, hogy megy.
Boldog Karacsonyt es autozasban (is) gazdag Ujevet kivanok minden tagnak!
MAT, ARO 10.4
|
+ - | Titokzatos terepjaro!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tegnap este lattam egy terepjarot, es fogalmam sincs, milyen
markaju lehetett, segitsetek!!! (Egy pizzeria ablakabol vettem
eszre, es hamarabb ment el, mint mi.)
Leiras:
viszonylag rovid, ketajtos, elegge szogletes alaku, elol dupla
korlampas, hatul fekvo teglalaplampas. Az emblema a hutoracs
kozepen levo kb. 5-7 cm atmeroju kek(?) kor, aranyszinu
koszoruval korbeveve.
No, ezzel le is teszem idenre a klaviaturat, viszlat januarban.
Mindenkinek boldog, bekes unnepeket kivanok!!!
Padi
|
+ - | SKoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
>=======================================================
>Felado : [Hungary]
>Temakor: meg mindig Skoda ( 51 sor )
>Idopont: Tue Dec 21 16:24:01 EST 1999 AUTO #601
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>> Felado : [International]
>>
>> > Felado : [Hungary]
>> >
>> > Nekem egy 120 GLS van, es 160-nal kb 4500-4600 korul van a fordulat.
>> > Ja, a max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175
>> > volt.
>> En aki magamat verbeli skodasnak tartom sem tudom elhinni ezt, legfeljebb
>> szakadekban, hatszellel megy ennyit :) A szeria gep biztos nem tudja ezt,
>> meg az en "tuninggepem" se pedig joval erosebb mint a GLS-ek.
>
>A 120 GLS-nek otodik fokozatban 4500-4600-os fordulaton 140-143 km/h
>a valos sebessege. A kilometerorad 12-14%-ot csal, tehat a 175 nalad
>153-157-es tempot jelent.
Nekem mindig azt mondtak a foiskolan -persze csak a vegefele amikor mar nem
a matematikat, fizikat es egyeb nem szakami targyakat tanitottak hanem igazi
szakik voltok-, hogy amit a muszer mutat az annyi. Gondolj bele ha
mindenkinek teved az oraja 12%-14%-ot akkor nyugodtan mondhatjuk mivael
teljesen mindegy, hogy pl.160-al mentem vagy 130-al, ugyis csak aranyokrol
beszelunk.
Probald meg ezt az egeszet a villanyora vagy a gazora leolvasoval elhitetni,
hogy vonjon le 12%-ot mert annyit teved a muszer :)
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Hi ( 31 sor )
>Idopont: Tue Dec 21 11:35:57 EST 1999 AUTO #601
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Udv!
>
>>Jaroslav Andrt nagyszabasu
>>muvet tudom ajanlani (ha nincs meg antiqvarium, alapmu), amiben tobb
>tucat
>>oldalon keresztul lehet olvasni a kulonbsegeket, raadasul evjarattol
>foggoen.
>
>Csak eppen javitasra nem jol hasznalhato. Pl hengerfej leszedesre csak
>annyit ir, hogy csavarjuk ki a csavarokat. Persze, csak ket csavar
>imbuszkulcsos es a himbasor vegen van. Aki meg nem latott ilyet, az
>orakig keresi a csavart :-(
Na ja azt a konyvrol rogton kiderul, hogy nem irodalomtorteneszeknek vagy
etologusoknak irtak :) hanem feltetelez valamifele muszaki alapkepzettseget
es talan meg nemi kreativitast is. Akar tiz kotetes is lehetne a mu ha oly
reszletesseggel le lenne irva, hogy az imbuszfeju csavart imbuszkulccsal, a
jobb kozepen levo csavarhoz pedig csillagfejut javasolnak villas helyett.
Udv
B.
|
+ - | Ford szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
tud valaki olyan szerelot javasolni, aki gatyaba tud razni egy 14 eves
Sierrat?
Peter
> ---------------------------------------------------------------------
http://obermotz.cjb.net
ICQ: 47580004
> ---------------------------------------------------------------------
|
+ - | Re: skodaba favorit moci (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
> Irtatok,
> (vagy nem ti) hogy lehet a Skoda 105,120-ba Favorit mocit tenni minden
> komoly a
> talakitas nelkul.
> Milyen jogi feltetelei vannak? En azt hallottam, hogy ujra le kell
> vizsgaztatni
> a kocsit. Igaz ez? Es mennyibe kerul?
>
Egy haveromnak ilyen skodaja van. A papirmunka igazabol semmi extra, egy
ecceru motorcserenek minosul, mivel a farmocis skodat gyartottak Favorit
motorral. Perszer mivel a motor fodarab, ezert utana le is illik
vizsgaztatni.
Egy favorit moci 50 es 100 penz kozott van. Ha tuningmanias vagy, akkor
erdemes egybol egy 50-ezreset venni, ugyis uj dugok, hajtokarok,
fotengely meg egyebek kerulnek bele. Ha eleg a gyari 65LE, akkor 70-80
penzer nagyon jo allpotu mocikat lehet kapni.
Az biztos, hogy a tuningnak ez az igazi formaja, mert a 105- es 120-as
mocibol csak eros kompromisszumok aran sikerul kihozni 90-100 LE koruli
teljesitmenyt.
Udv....Adam
|
|