Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 535
Copyright (C) HIX
1999-10-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE mobil vs. utasok, vagy mifene (mind)  18 sor     (cikkei)
2 kerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Hatsokerek hajtas... (mind)  46 sor     (cikkei)
4 Auto vasarlas+vezerlo computer sztori (mind)  65 sor     (cikkei)
5 Granada 2.8i (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Re: Rudi mix (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Re: mar megint NEEEE! (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: S-merci Lady Di (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Re: kadett gumi (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Re: lengescsillapito, Karaszy ceg (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: rele (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: VOX Autok, motorok es egyeb (mind)  8 sor     (cikkei)
13 szerelgetes (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Hajtas utoljara (mind)  52 sor     (cikkei)
15 Nokia 2010 headset (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Muszerfal (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Re: Mobil, utitarsak, meccslabda (mind)  124 sor     (cikkei)
18 Re: Trabant (persely) (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Finomsagok (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Versenyezzunk!!! (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - RE mobil vs. utasok, vagy mifene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hazassag elott alloknak annyit tanacsolnek, hogy
> gyozodjenek meg mielobb apos, anyos utazasi
> szokasairol, ha elkerulni nem is lehet, de legalabb
> keszuljenek fel lelkiekben :-)

Sajat peldat halistennek nem igazan tudok irni (anyosom egyszer ult be mogem
a ket gyerekkel Hszoboszlo-Kalocsa-Veszprem tavon, azota diszkreten inkabb
vonaton utazik - hja, az alfoldi biciklisek ki tudjak hozni belolem a
rosszabbik ent, legalabbis szovegileg), de egy haverom aranyos sztorijat
megosztom veletek. Nagy motoros volt a srac, es egyszer surgosen be kellett
vinnie a nagymamat a kozeli varosba. Felszalltak, elindultak es a srac
kilokat izzadt le, mire beertek. Kiderult, hogy a nagyi meg soha nem utazott
motoron, es meg volt gyozodve rola, hogy a helyes viselkedes az, ha mindig
fuggolegesen tartja magat. Na most igy kanyart venni a megszokott
sebesseggel....

Udv, es bocs az offtopic miatt... bar ugyis hetvege van...
pJ
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
	A talalkozorol roviden, igaz eleg keson:)
	Nem sokat tudtam jelen lenni, csak par orat
	mert tovabb kellett alnom, igy lehet hogy
	elegge elvesztem koztetek, a bemutatkozasbol
	is kimaradtam, de jol korbeneztem am:)
	Legkozelebb tovabb maradok, mert az izgalmak
	utana jottek:) Le is lettunk fotozva, de
	nem nagyon lattam meg a weblapon, valahol
	megvan azert? Fiat Uno, bordo.
	Tegnap sikeres muszaki vizsgan voltam vele,
	de kertek jovo heten menjek vissza megmutatni
	hogy a hianyzo egyik benzintank tarto pant
	potolva van:) vissza is megyek, megcsinaltatom.
	Roviden ennyi, ha valakit erdekel a muszaki
	reszletesebben akkor elmeselem.

	Zozi

	

______________________________________________________________
                - UIN : 3652777  
    http://www.extra.hu/Zozi - http://www.extra.hu/sziget      
______________________________________________________________
"A beszed a kulso gondolat-a gondolat a belso beszed."-Rivarol
+ - Hatsokerek hajtas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 Hatsokerek hajtas kontra elsokerekhajtas vitahoz.

  Gyorsitaskor az auto tengelyterhelese megvaltozik, az elso kerekere juto
terheles csokken, a hatsoke no. Fekezeskor ez a helyzet forditva
megfigyelheto.
A kerekre (es ezzel az utra) atviheto ero:
                                      F=mu*N
- mu    tapadasi tenyezo, fugg a gumitol, az uttest anyagtol, stb.
- N     a kereken merheto nyomoero, ami a talajhoz szoritja a gumit
(gravitacio)
- F      a surlodasi (tapadasi) ero, tole fugg az adott kereken mekkora
erok (oldalvezeto es hajtoerok) tudnak "mukodni"

  A kepletbol lathato, hogy gyorsitaskor a hatsokerek hajtasu auto jobb,
mint az elsokerekhajtasu.
A valosagban nem ilyen egyszeru a helyzet. A gumi altal a talajra atviheto
maximalis F ero ket komponensbol tevodik ossze. Az elore mutato hatjoerobol
es a ra merolages oldalvezetoero vektorialis osszegebol.

   F= Hf+Of (vektorialis osszedas!!!)
Hf-  hajtorero(pl. motor, fek),
Of - oldalvezetoero (pl. kormanyero, kanyarban ez az ero tarja az uton az
autot!)

   Itt jon be az, hogy telen amikor kisebb a mu tapadasi tenyezo, annyira
le tud csokkenni az oldalvezeto ero, hogy az auto kifarol, csuszkal,
nehezen tarthato iranyban. Klasszikus pelda erre a BMW, amely telen szinte
hasznalhatalan nagyobb hoban!

   Trabant speedszoervo-nal ugyanez a helyzet. Elerjuk a tapadasi hatart,
az oldalvezetoero (aminek ellenhatasat erezzuk kormanyozaskor) nagyon
lecsokken. Szinten telen, Trabival gazadaskor nem lehet bevenni a kanyart,
kiegyenesedik, gazelvetelre meg bekanyarodik (inkabb erdemes kuplungolni!).

   A fentiek figyelembevetelevel dontik el az autogyarak melyik hajtast
valasszak, sok-sok kompromisszum felhasznalasaval.
  Uff:
           Levente
UI: egyszerubben: a fabol konnyebb ugy kihuzni a szoget, ha forgatjuk.
  Miert?  
Mert a forgatssal mar elertuk a tapadasi hatart.    F=mu*N 
- F  surlodasi ero
- mu fa es a szog kozotti surlodasi tenyezo
- N  szorito ero
+ - Auto vasarlas+vezerlo computer sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Renault 25 V6i vezerlo computert keresek kiprobalasra, esetleg vetelre.
>Bontott is lehet. Ha valaki tud ilyen lelohelyet, kerem surgosen kozolje.
Sajnos ilyenrol nem tudok, de eszembe jutott, amikor velem akartak egy
vezerlo computert vetetni.
Eladtam Agardon a 2105 Ladamat, amikor az ukranok jo penzert vittek oket.
A vevommel Pestre felmentunk egy eladando Samaraval.
A terv az volt, hogy azt eladjuk, helyette Pesten veszunk nekunk egy autot
(Sierrat, Fiat unot). Sok vacak kozott talaltam is egy kiemelkedoen jo
allapotu Ford Sierra 2.0i-t. Gyonyoru fekete eredeti festes, uj
allapotu motorter, uj gumik, pipec belsoter, XR4 karosszeria. Beulve
tetoablak, elektromos ablakok, fantasztikus kenyelem, csini 3 kullos
jo fogasu kormany, osztottan dontheto hatso ulesek... Innen tovabb sem mentem,
a szakertom es a probaut szerint is alkalmi vetel.
Egy 50 ezres lealku utan megvettem (a szakertom kiszemelt egy
ocsarlando pontot, hogy itt javitva volt, biztos utkozott. Persze nem
volt semmi baja   :-)).
Mar csak a Samarat kellett eladni. Egy oran belul szerzett is hozza a
Joska nehany oroszt. Megnezegettek a Samarat, ment a kezzel-labbal
mutogatas. Idezek egy reszt, amin meg ma is halalra rohogom magam:
-Hany sebesseg?  Kerdezi magyarul, jo adag orosz akcentussal a
vevojelolt.
-O:t!   Mutatja a Jozsi a kezen.
Egy hatra.    :-))    Ekkor el kellett szaladnom rohogni.
Az orosz meg se nezte, adta a lovet. Meg mutogatta, alljunk ki vele.
Ezutan elindultunk hazafele a Sierraval. A Lada utan iszonyu eros es
kenyelmes volt. A 120-as autopalya tempo helyett a Jozsi inkabb a
160-at javasolta. Felgazzal meg se kottyant neki, szinte 0 szelzaj es
motorhang. (A ladammal 110-nel a visszapillantok kezdtek rahajolni az
ablakokra. 130-nal iszonyu hangero. 145-150 kozott utni kezdett a
kormany, horogni a motor, remegni az auto)  Agardtol mar nem voltunk
messze. Atmentunk egy vasuti atjaron. Pillanatok mulva nezem, erzem
all a motor. No problemo, visszakapcsolok, beugrasztom. Semmi! Csak
lassulunk a motorfektol. Kuplung ki, heveny inditozas. Semmi!!
Kerdes hangzik el, mit
csinalok?   ARghhhh!!  Na a lendulet veget is ert, mert eleg nagy
emelkedon jartunk eppen. Felrealltam.
Motorhaznezegetes, inditozas. Ekkor fogalmazodott meg bennem, a nesze
b..meg uj auto cimu gondolat.
Mobilon hivott egy havert Jozsi, aki erkezett is kotellel es AZ EN
REGI LADAMMAL (mar el volt adva, adasveteli stb). Az 1.3-as Ladam
vontatta be Agardra az uj suhano csodamat. Kepzeljetek magatokat a
helyembe, milyen erzes volt latni, ahogy vontat!!!  :-(
A naptar eppen szombatot vagy vasarnapot mutatott, nem eppen szerelo
keritesre idealis idopont. Szerencsere Agardon a lakasuktol 100
meterre van a Ford markabolt es szerviz. Dupla szerencsere van
ismeros. Tripla szerencsere eppen egy auton dolgoznak. Quadro
szerencsere fogadtak minket. Szetszedtek, nezegettek, tisztogattak.
Osszeraktak, semmi, nem indul. Kiszedtek a vezerlo komputert, egy
mondjuk 6x5cm-es dobozt. Zseleben aramkorok, ahogy en is nezegettem.
Csatlakozoit tisztogattak, nem indult. Megallapitottak, hogy ez lehet
a hibas. Par honapon belul Nemeto.-bol tudnak hozatni. 5-6 szamjegyu
vegosszegre szamitsak. Foldontuli boldogsag ontott el, gondolhatjatok.
Vegso osszerakas, mar mindenki lemondott az auto megjavitasarol. Ekkor
az egyik fiatal szerelo hatodik erzekkel megragadott egy kabelt, hasonlo
csatlakozoval a vegen mint a parhuzamos porte a szamitogepnel.
Kivette, rendesen bedugta.  (Plug&Play)   Inditozzak!
Poccre beindult!!!!   :-)))))))))))
"Kicsit" megkonnyebbultem. Kevesszer voltam olyan ideges, mint akkor.
Szoval igy csereltem en vezerlo komputert!
Bocs a lassu modemesektol, meg azoktol, akit untattam.

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Granada 2.8i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ford Granada 2.8i-hez keresek hengerfejet esetleg komplett motort.

>mi tortent vele? (en 2.8i Caprit szeretnek (esetleg))..
> ..van ennek a 2.8asnak vmi gyermekbetegsege?
>vagy meglevo mocit akarsz csak injektorosra epiteni?

Ezt ugy vettem, hogy szet van fagyva a hengerfej. Termeszetesen injektoros
eredetileg is az auto. Gyerekbetegsegrol nem tudok, ezek a regi Ford V6-os
motorok nagyon sokat birnak. Egy titka van, nem celszeru nagyon porgetni,
akkor 300ekm-t gond nelkul elmegy. Az en mostani motoromban a dugattyuk
szinte gyari allapotuak 240ekm utan... :)

udv,

  --
  GA'BRIEL, A'kos )       
  Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary  
  Forte and UNIX consultant
  Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - Re: Rudi mix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Az #532-es AUTO-ban irta ():


> >Es azt tapasztaltam, hogy inkabb a figyelemeltereles miatt
> >veszelyes, mint a kez miatt.
> Figyelemeltereles???
> Tegyuk fel 3-4 ember utazik egy gepjarmuben, akik
> feltehetoen beszelgetnek, nevetgelnek stb.
> Kerdem en, a telefonon (kez nelkul!) keresztul
> folytatott beszelgetes vagy a tobb szemelyre valo
> osszpontositas tereli el jobban a figyelmet?

Szerintem a telefon... A szemelyes beszelgetes nem de 
legalabb is nem feltetlenul olyan fontos, raadasul az ember 
altalaban nem is figyel :-))) A telefonosra viszont, ha mar 
felvettem figyelek... Azaz -- ez a velemenyem -- valoban 
eroteljes figyelemelterelo a telefon a kocsiban... (Ami a kez 
nelkuli izeket illeti: automata valtos kocsiban miert nem 
tesznek kivetelt a keztelen szet kotelezo volta alol... ? :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: mar megint NEEEE! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Az #532-es AUTO-ban irta fx ):

> valoban erdekel?:
> hat azt, hogy nem vagy normalis.

fx! Ez nem az a lista, hol ilyet szokas... Kerlek, maganban 
izomkodj!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: S-merci Lady Di (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "1. Az S merci sebessege  olyan 90 km/h lehetett utkozeskor
> 2. A sofor ngyot fekezett az utkozes elott, mert olyan 20 m-en
> Ez nyilvanvaloan hulyeseg. Egy S-Merciben a 90-rol valo 20 meteres fekezes
> utani koccanast siman tuleled serules nelkul. Persze feknyom az ABS miatt
> nem lesz.

Az utkozesi sebesseg volt 90, nem a kezdeti. Masreszt kozkeletu tevedes,
hogy nem hagy nyomot az ABS. Gyengebbet, de hagy.

Ezen a 20m nyomon tetelezzunk fel atlagosan jellemzo, 7.5 m/s2 lassulast.
Az igy elert sebessegcsokkenes: sqr(20 * 2 * 7.5) = 17.3 m/s,
ami 62 km/h. Igy valoban elkepzelheto a 150 km/h kezdeti sebesseg.
A 90 km/h utkozesi sebesseget egyebkent kisebb reszben epp a kocsi
roncsolodasabol, javareszt pedig az utkozes utani palyajabol szamitjak ki,
eleg jo kozelitessel (az ide-oda sodrodo auto gyakorlatilag felrajzolja az
utvonalat az utra).

Az sem elhanyagolhato korulmeny, hogy a biztonsagi ovet hasznalo testor
tulelte a balesetet. Diana sajat valasztasa volt, hogy bekoti-e magat.
Ugy tunik, a fizikai torvenyek meg ra is ugyanugy vonatkoztak.
Udv,
THK
+ - Re: kadett gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Valoban jo a Sava Exact gumi !! ....
>

Bizony bizony, en is hasznaltam, hasznalok Sava Exactot, es csak jo
tapasztalataim vannak vele. . Most viszont itt szenvedek a Debica teli
gumiaimmal, mert sokkal jobban csuszik, mint a Sava.  :o(


> DE : teliguminak alig alkalmas !! Kemeny (ezert tart sokaig) es a
> mintazata is elegge zart (ezert csendes), tehat konnyen megtelik hoval
> es akkor nincs tovabb.
>

En a mult telet ilyen gumikkal jartam vegis, es egyszer nem akadtam el
vele.

Udv... Adam

Skoda 105 GLs
+ - Re: lengescsillapito, Karaszy ceg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Azert ez a lengescsillapito felujitas nem olyan hu de jo dolog. Nekem is
ki kene mar cserelnem, mert eleg trpak. Elmentem hozzajuk, es 10ezer
penzert csinaltak volna meg a negy darabot. Utana megkerdeztem a
sogoromat, aki fuvarozo. Van egy Mercije es egy MAN-ja, , es emlekeztem
ra, hogy oda vitte csinaltatni, mert az uj azert egy nyugati kamionba
rohadt draga az alkatresz. O azt mondta, hogy szerinte inkabb vegyek
ujat, ha nem sokkal dragabb, mer o mar nem egyzser vitte vissza, mert
foladtak a harcot a felujitott lengescsillapitok.

Egy masik tipp, ha megis hozzajuk viszed,: jo sok penz sporolhatsz, ha
mar a kiszerelt lengescsillapitokat viszed el hozza, es nem mondod meg,
hogy milyen autoba valo, ha viszonylag uj, illetve draga autod van.
Akkor valahogy vastagabban fog a ceruzajuk, ha tudjak, hogy valami jo
kocsiba kell....

Udv....Adam
+ - Re: rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZia!



> A kocsimban van par 20A rele, kozuluk hideg motornal az egyik ossze-vissza
> kattog. A gyanum az, hogy a karburator felfutes releje az. Mar 1 hete jarom
> az
> uzleteket, de ilyen relebol csak 30A vagy 40A-os van. Szerintetek berakhatok
> olyat is?
>

Nyugodtan....  Nagyobbat rakhatsz bele, kissebet viszont nem.

Udv...Adam
+ - Re: VOX Autok, motorok es egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tegnapi 'figyelemfelkeltohoz' annyit fuznek hozza,
hogy a musor az 'Auto, Motor und Sport' nemet auto-magazinban
publikalt tesztek, elmenyek filmre vett osszefoglalasa.
Ha van valakinek lehetosege az ujsagot es a musort parhuzamosan
figyelemmel kiserni, eleg hasznos informaciokat tudhat meg.
(mint pl. legutobb a teligumi-teszt)

Zsolt
+ - szerelgetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Vegre megneztem, hogy a skodrit milyen szerelni. Haat szivatott egy
kicsit :(
Szoval kicsereltem a szimmeringet.
Ehhez tobek tippjevel ellentetben nem kell a teknot is levenni. Sot!
Csak az ekszijtarcsat kellett leszedni. Mivel nem tudtam, hogy nem
muszaly, igy a hatfalat is lebontottam. Ehhez azonban le kellett venni a
vonohorgot is. Szoval a valos szereles 1 ora sem volt, a tobbi 3-mmat a
hatfallal es a motorter tisztogatasaval csesztem el. Kozben azonban
eszrevettem, hogy a bal oldali hatso motortarto gumibak elhalalozas
elott van. Talan a telet (vagy amig ismet nem lesz penzem) kibirja.
A sokak altal dicsert csehszlovak skodakonyv (Jaroslav fele) egy kalap
sz*r. Hogy miert? Azert mert a motorgeneralt reszletesen leirja, de az
egyszerubb dolgokrol nincs benne egy szo sem, pontosabban van egy rajz
es a kovetkezo szoveg:
Szedjuk szet, pucoljuk meg es szereljuk ugy vissza...
De az eg szerelmere hogy szedjem szet???
A motortartorol egy szo sincs benne.
stb, stb, stb

Na jol van a lenyeg, hogy rettegjetek a sarga skodatol.

Fresi BaCSi
+ - Hajtas utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter irta:

"Mint irtam ennek a kiserletnek nem a hajtashoz van koze csak a
tapadsi ero vizsgalatahoz, vagyis, hogy latni lehessen, hogy az
oladlvezeto ero es a vonoero vektori osszege mindig allando. Ehhez
pedig tok mindegy, hogy a vonoero negativ vagy pozitiv. Ez a modszer
csak a konnyebb kiserleti elvegzest segiti(hu de megmondtam ezt)"
--
Bocs, egy kicsit feluletesen olvastam, de egy kicsit felreertheto volt
szamomra. Az en olvasatomban az derult ki, hogy kanyarban fekezesnel
az elsohajtasuak elobb megcsusznak.

"Ez nem igaz, nincs utanfutas sem es elo futas sem. Ez a fogalom nem
is letezik, mert nem hasznaljak."
--
Ezt nem igazan ertem. Milyen ertelemben nem letezik es nem hasznaljak
ezt a fogalmat?

"Elsokerek hajtas eseten a kerek gyorsitasnal tolja a futomuvet, mig
lassitasnal huzza. Ha az lenne amit te irtal, akkor fekezesenel
egyszeruen keresztbefodulna a kerek, mert nem stabil helyzetben
van a kerek az elfordulas tengelyehez kepest.[...]
Ha letezne az elofutas de NEM letezik,"
--
Ez is az en hibam, pongyolan fogalmaztam. Elsokerekhajtasnal az
utanfutast minimalizaljak, es egyes tipusoknal negativ. Igazad van,
valoszinuleg jellemzoen nem hasznaljak, de elofordul (Gudlin
Tamas-Gepjarmuszerkezetek II., SZIF jegyzet). A stabilizalasat meg nem
hiszem, hogy bonyolultabb lenne megoldani fekezesnel, mint ahogy
utanfutas eseten a gyorsitaskor megoldottak elsohajtasuaknal.

"En nem mondtam, hogy nem lehet egy hatsokerekhajtas alulkormanyozott,
csak azt mondtam, hogy jellemzoen. Egyebkent csak normal uzemben valik
alulkormanyozotta, de forszirozott uzemben inkabb tulkormanyozott"
--
Ebben is igazad van, csak gondolom ehhez a forszirozott helyzethez
kell bizonyos motorteljesitmeny is. Anyam Ladajaban meg nem nagyon
sikerult olyan forszirozott helyzetet csinalnom, hogy alulkormanyzott
legyen aszfalton. Tudom, tudom, probaljam ki egy BMW-vel, de oly nehez
hozzajutni! (:-)

Egyebkent barki mondta, de igaza volt: "Elsohajtast nagyon kellemes
vezetni, hatsohajtast meg elmeny!"

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netalp.hu/autokut99
+ - Nokia 2010 headset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Tom  irta:

"Azt kerdeznem a nagyerdemutol, hogy nincs-e valakinek Nokia 2010-es
telefonhoz olyan csatlakozoja, ami a telefon aljaba megy (kihangosito...)?
Esetleg olcson headset, vagy kihangosito is erdekelne. (boltba iszonyat
draga, de a zsaruk buntetnek, ha elapnak duma kozben :((( )"

Utangyartottban lattam headsetet, haromezervalamennyi forintert.
Recseg es nem engedi, hogy ratedd a billentyuzarat.
Feledheto.. 8-((((((

KASI

+ - Muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy Ford Sierram van, amelynek a tobbi Fordhoz hasonloan repedezik a muszerfala
.
Szeretnem kicserelni a muszerfalat egy jo allapotura.
Ha kozuletek valakinek van bontasra vasarolt autoja, vagy eppen most akarod ela
dni
az autodat bontoba, vagy akarmilyen okokbol van egy felesleges muszerfalad, irj
 az
alabbi cimre!
Evjarattol fuggetlenul minden megoldas erdekel, mivel kis kulonbsegekkel ugyan,
 de
minden Sierra muszerfala egyforma.

Udvozlet:
Kovacs Attila

+ - Re: Mobil, utitarsak, meccslabda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Rudi!

>>Nem tudom, van-e mobilod, de erdemes kiprobalni.
>>Szavakkal nem igazan tudom leirni, de ha a kocsiban
>>beszelgetes folyik, az sokkal kevesbe zavar, mint a
>>telefonalas.
>Jobban belegondolva, belatom van benne igazsag,

Hat szoktam en hulyesegeket beszelni? :-)) (lasd alabb :-))

>de ez szerintem nagymertekben fugg a hivo feltol is.

Szerintem a hivo feltol sokkal kevesbe fugg a zavaras, mint az
autoban ulok mentalitasatol, beleerzo keszsegetol, vezetessel
kapcsolatos gondolkodasmodjatol.

>>Aki mellettem ul, az viszont mindezt ateli, tehat csak akkor
>>beszel-kerdez, amikor lehet.
>Jo neked, hogy ilyen utasaid vannak.

Szerencsem van, ritkan kerulok olyan helyzetbe, hogy kellemetlen
utast kell szallitanom. Ha megis, es olyan az illeto, akkor
megnevelem :-)

>Rendszeresen, de tulzasok es kozhelyek nelkul emlegetett
>anyosom utaskent (is) elviselhetetlen.
>...

A leirasodbol arra kell kovetkeztetnem, hogy oszinte reszvetem
:-)

Keresztanyamnak szokasa, hogy egesz uton be nem all a szaja.
Persze csak akkor, ha van mas is az autoban, tehat nem engem
traktal, hanem pl. anyut. Ilyenkor kikapcsolom magamban a hatso
ulest, tehat joforman nem is jut el a tudatomig, hogy ott ulnek.
Igy nem is zavarnak. De azert anyu tudja, hogy zavaro a sok duma,
ugyhogy igyekszik csendet teremteni.

Emlitettel olyat is, hogy meg a vezetesbe is belekotyog. Na, ezt
en se szeretem, kiveve, ha epito jellegu hozzaszolasrol van szo,
pl. figyelmeztet arra, hogy elfelejtettem felkapcsolni a
pilacsot.
Nevelofaterommal azert nem szeretek autozni, mert o meg a
technikai reszletekbe is beledumal. Peldaul az ablaktorlest se
hagyja ram, azt is ugy kell csinalnom, ahogy o gondolja. Persze
csak akkor, ha az o Suzukijaval megyunk, mert a Trabiban en
vagyok az ur!

>>Headset, James Bond set, egyeb set???
>
>Szerintem ezek is be vannak tiltva. Az egyeduli engedelyezett
>modszer hangfalon keresztul valo kihangositas.

Ha tenyleg betiltottak, akkor gondolom a fulhallgato miatt. Igy
nehezebben erzekelhetoek a kornyezetbol erkezo hanginformaciok
(pl. szirena).
A hangfalon keresztuli kihangositas viszont emberileg nem nyero.
Viszonylag nagy hangero kell ahhoz, hogy konnyen ertheto legyen a
partner. Foleg egy hangosabb auto eseten.
Gondolni kell az adatvedelemre is! Normal telefonalas eseten a
korulottem levok csak az en beszedemet halljak (jo, tudom,
csendes kornyezetben a telefon is hallatszik), es nem mindig
celszeru az, ha mindenki mindent hall. Uzletemberek meg a sajat
mondandojukat se szivesen kotik masok orrara!
Allo autobol kihallatszik az, amit a partner mond a  telefonba.
Ez se kivanatos.

A szirenarol meg annyit, hogy a mostanaban meno dolognak szamito
csucsHIFI cuccok se igazan mondhatok szabalyosnak. Sajat peldamat
tudom hozni. Egy igen gagyi, 2000 Ft-os magnom van, teljesitmenye
minimalis, es megis akkora hangerot produkalt, hogy fel
kilometeren keresztul jott utanam a rendor szirenazva, mire
eszrevettem. Akkor is csak azert, mert beleneztem a tukorbe, hogy
mi ujsag mogottem? Hat volt :-(


Te Rudi! A most kovetkezo reszt nem kellene inkabb atvinni
privatba? Kezd durvulni a dolog! Es szerintem a listatarsak
tobbseget nem erdekeli a marhasagunk! Raadasul moderator sincs,
aki meghuzna a hatarvonalat...

>>Egyebkent vezetes kozben csak kismertekben szoktam az
>>utitarsaimra osszpontositani.
>Khm...ezt a sajat "elmenyeddel" tudnam cafolni:
>
>>>... a fagyizast sem tiltjak (haverral szoktunk olyat csinalni,
>>> hogy en a kormanyt fogom, es o valt).
>>Nem zavar, mert elegge hatra van huzva az ulesem, igy elfer. Es

>>o sem uti bele mindig a fejet a kormanyba. Mindig mondom neki, 
>>hogy hanyadikba kerem, aztan o a nyelvevel atteszi a megfelelo
>>fokozatba.

Ki mondta, hogy figyelek ra? En pornoszinesziskolaban tanultam,
ugyhogy kepes vagyok teljesen kozonyosen viselkedni kozben!
:-))))

>>Egy kis baj szokott lenni, a sok valtas hatasara neha frocskoli
>>az olajat...

Arra meg neki kell koncentralni, hogy az olajelszivo berendezes
mindig uzemkesz legyen. :-))

>>Csatlakozom! Lassan mar nekem is kezd hianyozni a sajat csalad.
>Fentiek utan erre mit lehet mondani...nehezen fog osszejonni
>;-))))

Hat, amig nem engedelyezik az alternativ hazassagi metodusokat,
tenyleg
nehezen... :-))))

>>(meccslabdat illik visszaadni! :-))))))))))))))))))))))
>A jatszma allasa 1:2 :-))

Nehez helyzetbe hoztal, de asszem sikerult egyenlitenem (2:2)
:-))
Es bocsika mindenkitol, akit untattak, vagy megbotrankoztattak az
eddigiek! 

Udv:
                             Soma
          (du. 3-ig)
         (egesz nap)
                       Jöhet ékezet!
+ - Re: Trabant (persely) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Attila!

>Lenne egy kerdesem Trabant szakertokhoz. Ismer valaki olyan
>futomuatalakitast, amivel kivaltottak a fuggocsapszeg- es
>rugovilla-perselyeket? Kezd elegem lenni abbol, hogy kb
>felevente tonkremennek a perselyeim, akarmilyen
>rendszeresen zsirzom is oket.
>Hogy fordulna kettot a sirjaban, aki ezt a muanyag megoldast
>megszulte!

Errol a problemarol csak annyi informaciom van, hogy a szerelom
az en verdamban is kicserelte ezeket a perselyeket. En voltam az
anyagbeszerzo, es a lelkemre kototte, hogy bakelit perselyt
vegyek, a muanyagot felejtsem el. Sot, a fuggocsapszeghez
eredetileg adott (muanyag) persely helyett is bakelit lett
beepitve.

Remelem, tudtam segiteni.

Udv:
                             Soma
          (du. 3-ig)
         (egesz nap)
                       Jöhet ékezet!
+ - Finomsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

csak egy kis nyalanksag, amit a novemberi A2-bol olloztam:
A Daihatsu uj motort keszitett: 987 ccm, 3 hengeres 2UTEMU DIZEL (hajra' IFA!!!
 :-),  4 kipu-szeleppel, sorban elhelyezett turbofeltoltovel es kompresszorral.
 61 LE, nyomatek 155 Nm (!!!!).

Ezek legalabb mereszek! :-)


Egy masik a novemberi AutoMagazinbol :
a VW izmositja a TDi motorjait: az 1,9 150 LE lesz, a 2,5-es pedig 180 LE-s es 
V6-os.

Per pillanat nincs elottem tobb autosujsag... :-)


udv, deejaytiszy
+ - Versenyezzunk!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Latom a kijelentesem, mely szerint az atlagos nyomulos Golf II.GTI-ket nem
csak a gyorsulásban gyalazza meg a Suzuki 1,6 16V-m, hanem az altaluk
100-zal vett kanyarban en 140-nel megyek, megtette a magaet. Volt is
felzudulas.-)) De az nem baj.-))

Mondok meg felhaboritobbat: a hugom volt fiujat Konrath Andrasnak hivjak, es
van neki egy Peugeot 209 (vagy 206?) 1,9 GTI-je. Mielott meg valaki a
tortenet vegen azt mondana, hogy biztos nem tud vezetni, elarulom, hogy van
egy hulye szokasa: idonkent (ha elindul) autos ugyessegi versenyeket szokott
nyerni. Szoval az en Suzukim teljesen szeria, de lenyomta az o gepet... Mas
kerdes persze, hogy a Peugeot-ban vensegere mar nyilvan a gyari loerok egy
resze dohogott csak.

, es masoknak, akiket erdekel, uzenem: kivancsi
vagyok arra a TD Golfra, ami engem megalaz a kanyarban! Lehetoseg a
bizonyítasra: a Budafoki uton levo Aral benzinkuttal szemben van egy nagy
betonplacc (no forgalom). Este 6-kor ott leszek. Eloszor biztonsagos
korulmenyek kozott ki lehet probalni a kezifekes, fullgazos
hajtu-visszaforditot, aztan ha meg mindig marad kedved, szivesen lealazom
azt a dieselt.-)) (Ne szivd mellre, csak humor, de azert logni fog az
orrod). (Csak elozeteskent: a Suzukim /65-os szeria kerekeiben 2,5 os
allando nyomas van a durva kanyarvetelek miatt. A Michelin feliratbol az
oldalan kb. 3 mm latszik, a tobbi lekopott) Ha ezek utan lenyomsz a Golffal,
csodalni foglak.

Aztan ha lesz kedvetek, este a Pasareti uton talalkozom nehany rallys es
palyaversenyzo sporttarssal, akik mar megsejtettek valamit a gyors vezetes
viszonylagossagarol...

Szoval aki nem hiszi, jarjon utana (es jojjon el)!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS