Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2118
Copyright (C) HIX
2004-03-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 HAT (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Polo utasteri levegobeomlo alkatreszek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 EU belepes, Kombi autovasarlas (mind)  22 sor     (cikkei)
4 re: Alfa dizel (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Olajak (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: turbo, nyomatek (mind)  49 sor     (cikkei)
7 dizel - benzin (mind)  80 sor     (cikkei)
8 re: re: Re: Auchan es diagnosztika (mind)  25 sor     (cikkei)
9 fiat diesel (mind)  9 sor     (cikkei)
10 olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
11 re:benzin adalek (mind)  26 sor     (cikkei)
12 RE: a->b, nyomatek (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Re: aquaplaning (mind)  87 sor     (cikkei)
14 Auchan olaj (mind)  20 sor     (cikkei)
15 19tdi, VM stb (mind)  60 sor     (cikkei)
16 turbos auto (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: Tempomat/aquaplanning (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Re: turbo, nyomatek (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: alfa dieselek (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Re: tempomat/vizen siklas (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Valasz: turbo, nyomatek*** HIX AUTO *** #2117 (mind)  26 sor     (cikkei)
22 Re: turbo, nyomatek (mind)  13 sor     (cikkei)
23 100 paci (mind)  54 sor     (cikkei)

+ - HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma leelolegeztem a szallast, es veglegesitettem az idopontot.
Szoval majus 8-9, Abadszalok:

DJTiszy
Gma 2+1
Frigyes +1
Mr Grey 2+2
Lovas Peter +1
Avi +3
Soma +1(talan)
G.Laci Zoltan 1+2 (talan)
Bagacs +1
Kiss I +1
En

Mivel bizom a memoriamban, ezert nem tettem el a jelentkezok
leveleit (akik a listara irtak). Es mekkorat hibaztam :-). Mintha
lett volna meg valaki, de nem talalom a torolt elemek kozott.
Ha tenyleg volt valaki, vagy esetleg uj jelentkezo, akkor van
meg lehetoseg.
+ - Polo utasteri levegobeomlo alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziaztok,

A mostani kereklampas elotti VW Polo-hoz keresnek utasteri levegobeomlo alkatre
szeket. Pontosabban a muanyag lamellakat es a tereloket, mert sajnos a kutyam k
itordelte oket. Ha esetleg valaki tud olyan bontot, vagy mas helyet, ahol fel l
ehet lelni ilyesmit, akkor kerem, hogy irjon. Tulajdonkeppen csak 1 ment tonkre
 (a kozepkonzol felett levo jobb oldali), es abbol is a terelokbol meg a lamell
akbol par darab. Szoval meg szeretnem csinalni.

Koszonom

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.96.36.201)
+ - EU belepes, Kombi autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!
Eleg regen nem irtam, de bocsassatok meg nekem, neha dolgoznom is kell... (o:
Biztos vagyok benne, hogy mar erintettetek a temat, de nem talaltam ide vonatko
zot az archivumban.
Az lenne a kerdesem, hogy lehet-e mar tudni valamit arrol, hogy a hasznalt auto
 arak hogyan fognak valtozni, ha belepunk az Unioba? Ezzel kapcsolatban minden 
velemeny es informacio erdekelne, mert mostanaban cserelnem le a kocsit, es jo 
volna tudni, hogy varjak-e majusig?
A masodik kerdesem:
Kis-kozep kategorias kombi vasarlasat tervezem. Az eddigi jeloltek:
Peugeot 306 Husky/Break, Honda Civic Aerodeck, Citroen Xsara Break, Opel Astra 
Caravan, Renault Megane (kombi), Skoda Fabia (kombi), es tarsaik (akinek van me
g otlete, szivesen varom). 1,4 v. 1,5 benzinest szeretnek, es klima, centralzar
, szervokormany, elektromos ablak mindenkeppen kene bele.
A kerdesem itt az, hogy ebben a csoportban melyik auto az, amelyik megbizhato, 
erosebb, jobb felszereltseggel bi, stb. ? Szoval ki, melyiket ajanlja, es miert
?
A valaszokat (maganba, vagy ide) elore is koszonom.
Adios,
Chucky

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.77-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: Alfa dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mit takar a "VM" rovidites az Alfa 164 TD motorjaval kapcsolatban?

A motor gyartoja a VM Motori ceg (http://www.vmmotori.it/en/index.jsp);
eredetileg harckocsimotorokat fejlesztettek... :)

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://rangers.hu
+ - Olajak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>sem API jelzes nem volt rajta. Pedig lehet kapni
>kizarolagos Opel olajakat, mint asvanyi es
>szintetikus kivitelben. Motorhoz, valtohoz (
>manualis - automata ), hajtomu es fekfolyadekot.

Legutobbi, tavaly oszi, informacioim szerint az Opel flakonban arult "gyari
olaj" Castrol markaju Opel adalekolassal. Elotte is valami hasonloan markas
volt, de azert csereltek le - a kereskedesben a raktarbol szarmazo
informacioim szerint - mert a Castrol kozel 40%-al olcsobban adja az olajat
nekik. Igy kulonosebben nem emeltek az olajarat Opeleknal, csak az arrest.
Es amit nem art tudni, a gyar a sajat motorjaihoz kialakitott sajat
fejlesztesu adalekait teszi ezekbe a kenoanyagokba.
Hogy ebben mennyi a marketing nem tudom, de szerintem legalabb annyi igazsag
is lehet benne.

teeby
+ - Re: turbo, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>: 2.) veszel egy ketezres benzines turbot (egy 170 lovas Saab 9.3-at), 
>: ennek a kozterhei mar jok, de a hajadat ez is leeszi, annyit fogyaszt
>: ha ugy jarsz vele, hogy kihasznalod a 300Nm koruli nyomatekot
>
>Aha, ahogyan azt Fogash elkepzeli. Volt mar SAABod, de legalabb
>turbos autod? SAAB-os es Porsche 944-es korokben is kozismert teny,
>hogy a turbomotoros nem igazan eszik tobbet a szivomotoros
>valtozatnal. Meg akkor sincs egyertelmu kulonbseg, ha szettaposod.

: Alfas korokben meg az az ismert teny, hogy ha tisztessegesen
: kergeted a Q4-et (2.0-16V turbo, talan 0.8bar nyomassal, 200LE),
: akkor 14nel indul a fogyasztasa.
: A 150 lovas szivo benzinesnek meg 11-12 a csucs, ha nagyon 
: taposod. Amikor meg

A szivo benzines is osszkerek-meghajtasu? Mert a Q4 gondolom az.

Persze, lehet h Alfanal eleve tobbet eszik a turbomotor, ezt nem
tudhatom, de feljebb egesz konkretan SAAB-ot emlitettel.

: a bekalampas Impreza STI-vel jatszottunk a Hungaroringen, majdnem
: 20 liter lett a 100km-re eso fogyasztasa. Ennyi a turbos
: tapasztalatom.

Jo, en meg 3 eve jarok nap-mint-nap turbos autoval, mikozben a
markatarsak - akar a Porsche, akar a SAAB eseteben - ugyanannyi
benzint etetnek meg a sajat szivomotoros valtozatukkal.
Szerinted gondolt valaki (akar Te) versenypalyara, amikor a
fogyasztasrol irtal? 
Nem hinnem, de ha igy lenne se szamitana, mert 1000-bol 999 ember
lesz.rja, hogy versenykorulmenyek kozott mit fogyaszt az autoja.

: A "turbo felporgetese" nem feltetlenul jelenti azt, hogy folyamatosan
: kihasznalod az autod teljes nyomatekat es teljesitmenyet. 

Ez csak melleduma, tok ertelmetlen. A 850-es BMW-nek ki tudod
hasznalni folyamatosan a teljes nyomatekat es teljesitmenyet? Ugye,
hogy nem. Se varosban, se autouton, se autopalyan, hacsak nem 
250-nel szaguldasz egyfolytaban. 
Sok egyutt ez a harom parameter.

: Ugyhogy ha kerhetem, legalabb elsore legyen normalis a hangnem. :(

Annyira szerintem nem durva ez a hangnem, nalam az a normalis, hogy
nem osztom az eszt olyasmirol, amirol valojaban fogalmam sincs. 
Erted, ugye?

Z.
+ - dizel - benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella,

> Felado : 
: Temakor: Benzin - diesel; Alfa 164, 155 ( 58 sor )

: Dizel vs benzin vitaban Fogashnak adok igazat, talan 
: azert, mert en is oregszem. Jo dolog fergeteges 
: motorhangtol kiserve 7000-ig porgetni a motort, de 
: ez a hasznalat inkabb munkanelkuliek, 
: diszkopatkanyok, apuka kis fiai effektus, en az 
: autohasznalatot ket csoportba osztom:
: - hetkoznapi futkosas a tulterhelt utainkon - sokkal
: kenyelmesebb, stresszmentesebb, kimelobb, 
: gazdasagosabb egy dizellel 1500-2500 fordulat kozott
: potyogni valtas nelkul, mint egy benzinmotorral 
: valtogatni. Dugoban viszont a zajkomfort miatt jobb 
: a benzinmotor (az 

Istenem, Csaba, ne legyel mar te is ilyen demagog! :(

1. szamu teny: ez a 7000-ig forgatas durva csusztatas, 
ezt te is tudod. Az en ketezer kobcentis autom, 
koszoni szepen, alacsony fordulaton is becsulettel 
huz, nyugodtan lehet vele 2000-es fordulat tajekan, 
ugrasra keszen autozgatni. Nem kell kihuzatni, 
visszakapcsolni. Konstrukcio es kobcenti kerdese. 
Pedig 16 szelepes ez a vacak SAAB... 

: A hataron 5-be valtok 60-nal es Svajc kozepen 1000 
: km utan allok meg eloszor tankolni, akkor veszem ki 
: az 5. fokozatbol. Nem kepes akkora 

Siman megcsinalom en is.

: vegsebessegre, mint a benzines tarsa, de menjen 
: Svajcban gyorsan, akit orrszarvu szult, nem vagyok a 
: penztarcam ellensege, 130-al mar messze a 
: leggyorsabb vagyok. Ekkor a dizel 2700-at porog, 
: halkan suhan, a motort elnyomja az enyhe szelzaj. A 
: benzines mar 4000 korul forog es rohadtul zajos kezd
: lenni. A monoton motorhangot hangos radioval kell 
: egyensulyozni, ami meg jobban faraszt. 

Zaj, meg fordulatszam, meg nincs nyomatek alul? Ugyan 
mar. Arrol senki nem tehet, hogy a benzines Alfat ugy 
konstrualtak, ahogy.

: Nem utolsosorban nagy kerdes a fogyasztas. A 
: benzinessel 8 liter korul etettem meg, hosszu utakon 
: 7,5 ala is lement. A dizellel meg nem voltam tul nagy 
: uton, a maximum 700 km es az elso 10000 km alatt 5,4-
: 6,1 kozott eszik, az atlag 5,87. 

Ebbol most ugye a laikus leveszi azt, hogy milyen baromi
gazdasagos is dizellel autozni. Csak a legfontosabbrol
feledkeztek meg: hogy mi ennek az ARA. A zajt most 
tegyuk zarojelbe, beszeljunk csak a penzrol. A dizel
altalaban annyival tobbe kerul a vele osszevetheto
benzines valtozatnal, hogy az emberek 95%-nak rohadtul
nem eri meg megvenni. En is biztos tudnek elvezni egy
dizelt, ha 230 loeros lenne, 500 Nm nyomatekkal, meg
5 literes fogyasztassal, de valahogy inkabb megis 
megveszem a sokkal olcsobb ugyanennyi loeros benzinest,
ami ugyan nem olyan nyomatekos, de sokkal halkabb, es
foleg, sokkal kevesebb penzt kell erte kifizetni...
Ez volt a 2. szamu teny, altalanos igazsag, amit
sarkitott peldakkal biztosan lehet cafolni. De ezt nem
te fogod megtenni, nem vagy ilyen kispalyas.

: Ha valamit szamit az en velemenyem, akkor penzesebb es 
: tobb elvezetre vagyo sofornek minimum 2.5V6 (esetleg 
: 2.0turbo), akinek fontos a fenntartas is, annak 
: egyertelmuen a turbodizelt ajanlom. Az 1.4-es 
: "fostalicskak" kora szerintem lealdozott (eladas teren 
: meg kihuzzak egy ideig, de...) 

Neked megerheti a dizel, mivel evi 30e km-t mesz, de
ezzel az emberek csak elenyeszo resze all igy, hidd el...

Z.
+ - re: re: Re: Auchan es diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  En pl. Triznyaktol nem vennek sajat sutesu kenyeret, az Auchanban meg
>  otthagynam azt a lottyot. (persze most csak remenykedem, hogy
>  Triznyak elso szakmaja nem pek :-))
>  djtiszy
------

Azt bizony okosan tenned! :-) Be kell ismernem, kenyersutesben nem 
vagyok az elmezonyben. Egyszer probalkoztam vele, de a felejtheto 
kataegoriaba kellett sorolni a vegeredmenyt. :'( Viszont ha pogacsarol 
lenne szo, foleg ahogy en szeretem,(es sutom) kolbasz karikakkal toltve....
Az Auchanban lehetett venni tavaly motorolaj nevu motorolajat, 
1200Ft/4liter.
Aki elhiszi, hogy 1liter normal olaj araert 4liter kivalo minosegut 
lehet venni, annak a realitaserzeke valahol elveszett. Ennek ellenere 
vittek mint a cukrot.
Egyikuk meg is magyarazta,  miert is jobb ez az olaj, mint a draga 
"marketing" termekek. Azt mondta, nezzem  meg, a markas olajok 
nehanyszaz km utan fekete"szutykok", mig a nevtelen akar 3000km utan is 
majdnem olyan tiszta mint uj koraban. Persze fogalma sem volt arrol, 
hogy hova lett az a kosz, amitol  szutyok szinu lett a markas olaj, a 
noname eseteben.

Udv,   Triznyak
+ - fiat diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar erdeklodtem, de nem valaszolt senki :-(
Ismeri valaki a Fiat 1.9 JTD motorjat? A Doblot szerelik vele, de azt hiszem
meg eleg fiatal konstukcio. Triznyak , talalkoztal mar vele ?
F Doblo, Fiat Scudo ,  Citroen Jumpy, Peugeot Expert  gazdakat keresek
tapasztalatszerzes celjabol, van itt valakinek ezek kozul?

Dodo
+ - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is szivtam a fogam amikor meglattam a kocsivasarlas utan az olajcetlit a
motoron. Castrol 10W60, a Tescoban is 16000 Ft / 4 l. Ha mar az elozo tulaj
ilyennel kenyeztette, gondoltam en sem maskepp. Legutobb trehanyan
megfeledkeztem az olajcsererol, es majd 22 000 km utan csereltem le. Csere
elott megneztem, nem kellett volna meg utantolteni sem. A fogyasztas sem
valtozott 7-8 kozott van atlagban ugy, hogy viszonylag keves az orszaguti
km.  A motor Opel G 1.6-16v 103LE , most 85000 km korul van.
Frigyes, nalad mennyi az Opel olaj, es az milyen erteku ?

Dodo
+ - re:benzin adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem,

"Hm... nem lehet, hogy eleg volt a szelepallitas is?
Minek a nitrohigito?
Mit is csinal az a benzinbe keverve is a szuroben, a csovekben, a
befecskendezoszeleppel, az uzemanyagrendszer tomiteseivel es az egesterben.
Mert el is hinnem, ha volna ra esszeru magyarazat."

"Javasolva lett, vagy hasznalva is? Az utobbi esetben kivancsi lennek a
vegeredmenyre."

  A szelephang mellett voltak egyebb problemak is. Ezek kozul a 
legnagyobb a 16! literes fogyasztasa 8elsosorban varos rovidtavok). Egy 
het inditozas utan indult  be, alapjaraton leallt, ereje nem volt. 
Diagnosztika: rossz a gyujtaskabelek, elkoszolodott befecskendezo,.
 Szelepallitas volt, gyertya kabel gyujtasfedel es rotorcsere. Ezutan 
jott a "nitrokura". Elso liter utan 10 liter a fogyasztas, egyenletesebb 
alapjarat konnyebb elindulas. Masodik liter utan reggeli hidegben is 
poccre indul 8,5 a fogyasztas (tovabbra is varosban), most mar a 
tipusnak megfelelo dinamikaval lehet vele haladni. Harmadik liter most fogy.
 Masik teszt: ket astra ugyanaz az evjarat, szerviz, futott km. Az egyik 
szervizbn kapta a draga tisztito adalekot a masik a nitrohigitot. Piros 
lampanal gyorsulas teszt, es a nitroval kezelt auto lenyegesen jobban 
teljesitett.

Tamas
+ - RE: a->b, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*

Ket megjegyzes es egy koszonet:

-----Original Message-----
Igaz, ovatos duhaj voltam mindig is, most meg ott vigyorog hatul a
keteves kolok. Azota az autozas az 'A-bol B-be eljutas' szintjere
egyszerusodott nalam.
Gyula

Ez szerintem minden jelenlevovel igy van, fuggetlenul attol, hogy
Ferrarit vagy Opelt vezet, nem? Eljutni A-bol B-be a legbiztonsagosabban
es a legeffektivebben, ugy, hogy kozben fulig erjen a szam...

-----Original Message-----
Osszefoglalva: kis nyomateku motor visszakapcsolassal: 38%
nyomateknovekedes, sebesseg 30% csokkenese. Nagy nyomateku motor csak
gazadassal: 360% nyomateknovekedes, sebesseg tartasa. Te melyiket
szeretned vezetni?
Fogash

Ez sajnos igy igaz, loketterfogatot csak loketterfogattal lehet
helyettesiteni ;-). Nekem egy csodalatos Focusom van, de csak 1.6-os
motorral es bizony elofordult a nemet es francia autopalyakon, hogy
vissza kellett kapcsoljak 4-esbe, mert a hosszu emelkedo tetejen 2000
ala esett a fordulatszam. Egy RS-sel ez valoszinu nem lett volna gond
;-)

szolg. kozl.:
djtiszy, koszonom szepen a javaslatot, azota fenn figyel a Michelin
Pilot Primacy, es tokeletesen elegedett vagyok vele.

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
http://www.fordfocus.hu
+ - Re: aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aquaplaning 
----------- letezik, es bar szerencsere a legtobben nem talalkoztak
vele illetve jol kezelik, attol meg rendkivul veszelyes. Ime:

Mintegy masfel evtizede Lausanne kornyeken mentem az autopalyan, Bern
fele, egy negy(!)sebesseges, ketliteres, benzines Ford Sierraval;
egyedul. Ronda ido volt, esett joideje. Az auto eleg uj volt,
vadonatuj Michelin "eso"-gumikkal a hatso es jo Uniroyal eso-gumikkal
az elso kerekeken.  Gyorsan mentem a svajci viszonyokhoz es foleg a
kutyaidohoz kepest, folyamatosan eloztem, igy egy enyhe balkanyarban
is, kb.115-el (km/h) a kb. 80-90-el hajto sort. Egyenletesen mentem,
nem hirtelenkedtem sem a gazzal, sem a fekkel, sem a kormannyal, nagy
rutinom volt (annak kepzeltem), hozza voltam szokva az esos, havas
utakhoz es tajakhoz is. Mielobb Nemetorszagba, Aachen kornyekere (azaz
onnan meg jo messze) akartam erni.  A Sierra hatsokerek-hajtasu.  

Egyszer csak egy kiterjedt pocsolyaszerusegbe ertem (mint kesobb
kiderult). Nem volt rendkivuli, nem volt az ut elontve, epp csak enyhe
bemelyedt nyomok voltak, tele vizzel es koztuk is inkabb viz volt,
mint sem.  Mondom, bal-ivben, egyuttal emelkedon. Hirtelen ugy
ereztem, mintha valami erosen _megfogna_ a (hatso?) kerekemet, az auto
_tenyleg_ iranyithatatlanna valt. Reflexeim gyorsak, de nem ertem
sokat veluk, mert nem volt mit tennem. Nem tudom, megnyomtam-e a
kuplungot; a feket nem, a kormanyt meg igyekeztem egyenesben
tartani. Az ido rettenetesen lelassult, mindent rendkivul elesen es
reszletesen erzekeltem es meg ma is emlekszem erre a hosszu
folyamatra, ami valojaban masodpercnyi volt. Uvoltottem, hogy "nem".

Kozepen balra elol csuszo-hullamkorlat kezdodott, ennek mentem neki az
auto bal elejevel. Az utkozes ereje ket rogzitest (kb 40 cm mely
beton) es igy vagy tizenot meter hullamkorlatot is kitepett (de nem
le-), az auto bal elso kerekevel, ami ettol leszakadt es vagy 50
meterre eloregurult. A kormany meg az utaster elejenek egy resze (kb
fele) vagy 15 cm-rel kozelebb kerult hozzam. Sertetlen  maradtam, a
terdem kisse beutottem. Az auto a hullamkorlat tovabbi reszen
csuszott, oriasi szerencsevel, azaz nem borult fol, majd megallt. A
lassulasom egy Porschet is lepipalt volna, de megismetelhetetlen. Nem
jott belem senki. A felpalyan a kozlekedes is azonnal megallt,
eletmento fegyelmezettseggel.  Kitamolyogtam az autobol, egy, az
enyemnel latvanyosan jobb allapotu Ford Sierraban (pl negy kerek) volt
autotelefon (akkoriban ilyet csak Svajcban lehetett talalni), hivtam a
rendorseget, ok az automentot. A svajci par kavet is adott szep kis
termoszukbol es ragaszkodtak ahhoz, hogy a csaladomat is folhivjam es
megnyugtassam (vagy ijesszem?). A rendor jott, kikerdezett, elvitt egy
szallodaba. Masnap berautoval mentem tovabb. Megallapitottam, hogy a 
Ford Sierra mennyivel jobb (volt) a vadiuj kolcson Peugeot 405-nel.  

A rendorsegi vizsgalat megerositette, amit hittem, aquaplaning,
szerintuk 80-al lett volna tanacsos mennem. Ugy kepzelem, hogy
az aquaplaning (vizensiklas?) alatt a hatso kerekek legalabb egyike
hirtelen talajt fogott, es ezt ereztem visszatartasnak, es ez teritett
ki az iranybol is. Roviden, szerintem "az utviszonyoknak nem megfelelo
sebesseggel" mentem, azaz persze en voltam a hibas. A helyiek talan
ismertek is azt a csunya, pocsolyasodo, emelkedo ivet. Az auto
termeszetesen totalkaros lett, az elejenek egy reszet mintha kessel
vagtak volna le. A svajci vizsgalat enyhe dorgalassal vegzodott, az
utban ejtett kart fizettem (a biztositom). Az autonak nem volt
Casco-ja (hisz ugye en vigyazok), de a (nemet) munkaadom kifizette az
auto aranak haromnegyedet, kis alkudozas utan, mert hivatalos uton
voltam, kozalkalmazottkent.  A bontonak nekem kellett valamit
fizetnem, hogy eltuntessek a maradekot. Mellesleg ismet Sierrat vettem
utana. 

Nyilvanvaloan oriasi szerencsem volt, hogy csak egy kis sporolasra
szorultam es nem lett bajom. Egyenesben talan alig vettem volna eszre
az egeszet es nem lett volna baleset.

Azota egyebkent a Genf-Bern-Zurich fo-forgalom egy ujabb, masik
autopalyan (a Neuchatel-i to fele, azaz kisse nyugatabbra) megy, Bern
folottig, es ezt az altalam jart utat is megjavitottak. Ettol meg
ilyen helyzet eloallhat barhol.  Nemetorszagban tobb ottani ismerosunk
is szenvedett ilyesmi balesetet, rosszabbat is, aquaplaning soran,
azaz nem _annyira_ ritka mint az eddigi HIX AUTO reakciokbol
latszhat. Magyarorszagon a kellemesebb idojaras es talan a bakhatubb
utak miatt is talan kevesbe alakul ki, de az almoskonyvek
nyomatekositjak, hogy barhol lehet, foleg 80 km/h folott es akkor igen
kockazatos. 

Tanulsagaim: esoben (es amugy is) joval ovatosabb lettem. Ko'rosan
figyelek a gumik gyarto-azonossagara, mert ugy kepzelem, hogy a
hasonlo jellegu, de kulonbozo gyartotol szarmazo gumik az elso es a
hatso tengelyen nem voltak artatlanok az ugyben. Az eloirt mintazati
melyseget mar korabban is pedansan betartottam. Nem sietek. Teli
gumival (kevesbe jo az aquaplaning ellen) me'g inkabb vigyazok
esoben. Rossz idoben, ha lehet, TGV-vel jarok :-). 

Udvozlettel     Gaal Tamas
+ - Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Idonkent orulok - kizarolag a szakma vedelmeben - hogy a
> berheldmagad mozgalom latvanyos negativ kilengeseket szenved.
> Emellett sajnalom a kart szenvedetteket.
....
> Csak azt tudom mondani neked, hogy megerdemled :-( ! Sok user
> ott veszi az olcso olajat, pedig nem is olcso. Hanem dragabb,
> mert tobblet fogyasztast eredmenyez. Gondolom, hogy sem SAE, sem
> API jelzes nem volt rajta.

Egeszen biztosan van rajta ilyen jelzes, a franciak pedig
millioszam hasznalnak ilyen olajakat. Vajon oket nem izgatna ket
liter tobbletfogyasztas 100 kilometeren?

Erdemes lenne belegondolni abba is, hogy okozhat-e barmilyen olaj
ekkora tobbletfogyasztast... Ha igen, akkor tavaly nyar ota nem
kellett volna mar regen besulni, vagy minden kompressziojat
elveszteni annak a motornak?

Erdekes, hogy egyeb hiba lehetosege nem jutott eszebe senkinek,
csak az "ugye megmondtam"...
+ - 19tdi, VM stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szevasztok.Van egy 90Le-s Audi 80 automata valtos autom.Ez a motor keszult
>110 v 115 Le-vel is, es allitolag csak elektronika kulonbozik
Teves info. 90LE Turbo. 110LE Turbo +intercooler (toltolevego-huto), 130LE VTG-
Turbo intercooler (VTG=valtozo geometriaju turbo, teljesen mas, mint a simae). 
Teljesen mas a hardver is.

>Mit takar a "VM" rovidites az Alfa 164 TD motorjaval kapcsolatban?
A motorgyar neve VM-Diesel. Mintha azt mondanad, hogy a Setra buszodban Perkins
 motor van.

>Pont ez a baj! Kevesszer van, aztan a mezei user egyszer talalkozik vele,
>fogalma sincs mit kell csinalni, eltekergeti a kormanyt, aztan fejreall,
>mint Stohlbuci.
Viszont akikkel eddig beszelgettem, hogy "aquaplanneltek", azoknak a 90%-a koze
l nem volt a feluszashoz. Csak verte a viz a doblemezt belulrol, meg a mely toc
sa huzta a kormanyt... :(

>Hopp! Na ez az, ami viszont nem kotelezo! Marmint a motorhang. Multkor
>is mondtam, lehet hogy azert mert oregszem, de engem az Alfak hangja
>zavar. Meg ugy altalaban a nagy dob, meg a sportos motorhang markatol
>fuggetlenul. Nem jol mondom: nem zavar, mert nekem is tetszik, csak
>akkor zavarna, ha allandoan azt kellene hallgatnom.
Mikor ultel utoljara Alfaban? Az Alfa NEM kettesgolf meg Corsa1.2i, hogy 70mm-e
s vegcso+ures dob kelljen a hangjahoz. Igaz, hogy az ujabb es ujabb tipusok egy
re csendesebbek, de a MOTORT (es nem a kipufogorendszert) vegig hallod, mindig 
ott van. Es ez egy szep hang. :)

>Ez nem egyertelmu, a szupermarket-halozatok valoban veszik valakitol az 
>olajat - am olyan mennyisegu olajat amit egy ilyen halozat szetterit nem 
>gyart a sarki olajas (ha van ilyen). Akarcsak mas termekeknel, itt is 
>gyakori hogy egy neves ceg eladja ugyanazt a termeket sajat marka alatt 
>dragabban es a szupermarket markaja alatt olcsobban.
Pro es kontra:
A szupermarket-ceg neve _altalaban_ nem garancia egy tetszoleges termek minoseg
ere. De nem is zarja ki. A sajat markas termek lenyege, hogy a markanev reklamo
zasara koltott milliokat-milliardokat nem kell a markanevbe beepiteni, ezert tu
d olcsobb lenni. A 2 literes Coca-Colan egy hipermarket alig keres 5-10 forinto
t, mert a beszerzesi arnak  (ami a Coca-Cola gyar nagyker eladasi ara) takarnia
 kell nem csak a vizet meg a szorpot, hanem pl a Beach-House teljes fenntartasa
t, az orszag osszes boltjanak "ingyenes" Coca-Cola tablajat, stb is. Ha nekiall
sz gyartani egy konkurrens "skala-kolat", akkor TE csak a szorpot, vizet, szall
itast fizeted, ezzel a beszerzesi arad hirtelen 30-40%-kal is  olcsobb lehet, m
int a nagy nev ara. Ha erre dupla-tripla hasznot teszel, meg mindig markansan o
lcsobban tudod adni, mint a nagynevut alig-arressel. Ebbe akar az is beleferne,
 hogy JOBB minoseget adj olcsobban, hiszen nincs reklam, lehet dragabb maga a c
ucc. Pl a Tesco Gazdasagos (a kek-feher) a kimondottan olcsosagra kihegyezett, 
a szines csomagolasu Tescio cuccok viszont kimondottan a jonevu termekek _azono
s minosegu_ es kedvezobb aru konkurrenciainak keszultek. Es az esetek tobbsegeb
en ez igaz is!

Namost egy Colat meg lehet kostolni, aztan legfeljebb kikopod es tobbet nem ves
zel. De aki egy motorolajrol hazilagos korulmenyek kozott meg tudja allapitani,
 hogy az jobb-e az autojanak, vagy sem, mint a benzinkuti marka, annak csokolta
tom anyukajat, mert zsenit szult... :)
Mellesleg az olajcsere es a benzinfogyasztas kozti osszefuggest nem latom, kell
ett ott valami masnak is tortennie. Ahogy szoktam mondani: ha egy varjut latsz 
elrepulni a mennydorges kozben, abbol meg nem kovetkezik egyenesen, hogy a varj
u termeszetes szarnysuhogasa a mennydorges...

Fogash
+ - turbos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


csak a turbos fogyasztasrol: jo Lovelauto (Rover 820ti) 1994 ccm, 200 
LE, 6,9 sec 100-ra. van benne 205 000 km, olajfogyas 0, a motor 
rover800 lista szerint szethajthatatlan. A kocsi hatalmas, biztosan 
lattatok mar 800-as Rovert. Ha varosban megyek, akkor 13 literig 
felmegy a fogyasztas, de autopalyan (180 korul) 9 liter. Szerintem ez 
nem sok.

Amugy azt hiszem, eladom mert a ceges autoba olcsobb a benzin... :-) 
De sajnalni fogom.

avi
+ - Re: Tempomat/aquaplanning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 09 March 2004 13:24, szgyula wrote:
> > teljesen leveszi a gazt, hiszen amig nem teszi meg, tul gyorsan forog
> > a kerek, azt hiszi hogy tul gyorsan megy az auto a kert sebesseghez
> > viszonyitva, de ezek szerint ez tul egyszeru okoskodas.
>
>   Eddig jo. Aztan kezd lassulni a kocsi, a gumi visszaul az uttestre,
> tempomat konstatalja, hogy lassu, majd gazt ad, mire kocsi ujra
> felfekszik a vizre. 

Hat igen, ha egy lepessel tovabb kene gondolkoznom, az mar fajna... :-(

> a turoba kell kikapcsolni. Nekem sosem volt sajat kocsiban, de bereltben
> sokszor. Sosem 'kapcsoltam ki' a kapcsoloval (elvegre fekezve allok
> meg), igy eltartott volna par masodpercig, mire megtalalom a megfelelo

Mondjuk en tudom hol a gomb, autopalyan eleg gyakran elofordul hogy latom 
hogy lassulnak az autok, akkor inkabb kikapcsolom es motorfekkel gurulok 
mint hogy fekkel kapcsolnam ki :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: turbo, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 09 March 2004 14:45, buruzs wrote:
> visszakapcso lsz. Ha egy verszegeny nyamvadek motor, akkor pl 3500
> fordulaton van max. 110 N m (tipikus 1.4 -100LE) Ebbol otodikben haladva

Mar megint piszkalsz a motrommal :-D De hiaba, nekem rengetegsokk 
nyomatekom van, 127 egesz Nm! ;-D

> Gondold el, autopalya hosszu-hosszu emelkedokkel. Te meg harmadikban
> uvolto motorral maszol felfele, mert sietnel, de nincs nyomatekod.

Meg nem voltam olyan autopalyas emelkedon ahol a tempomat nem tudta volna 
tartani a 130at :-) Igaz, hogy ez a sebesseg _pontosan_ a nyomatekcsucsnak 
felel meg. Gondolom nem veletlenul terveztek ilyenre a valtot...

> Osszefoglalva: kis nyomateku motor visszakapcsolassal: 38%
> nyomateknovekedes, s ebesseg 30% csokkenese. 

Megvagy, csaltal (figyelek am!), vagy 38% novekedes visszakapcsolas nelkul, 
vagy ennel nagyobb novekedes, visszakapcsolassal es 30%os 
sebessegcsokkenessel, de nem a ket rossz egyutt :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: alfa dieselek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 09 March 2004 16:58, djtiszy wrote:
> Most a cegautom eppen egy 1.5 dCi Megane, haaat , hetvegenkent azert

Melyik 1.5os? 65 loeros ugy tudom nincs a meganeban, 80as vagy 100as? Ha az 
utobbi, az sem eleg bele? :-(

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: tempomat/vizen siklas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 10 March 2004 00:30, Triznyak wrote:
> Elso nekifutasbol en is erre gondoltam, de ez nem mindig igaz. Az autok
> tobbsege, a sebesseget az _egyik_ hajtott kerek fordulatszamabol
> allapitja meg. Ha a _nem me'rt kere'k_ uszik fel a vizre, az tulporog, a
> sebesseg csokken, a tempomat nem hogy nem veszi el a gazt, hanem
> gyorsitani fog.

Konkretan az enyemmel ez nem fodulhat elo mert az ESP meri mind a negy 
kerek sebesseget es ha elter, korrigal. De attol altalaban meg igaz 
lehet...

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: turbo, nyomatek*** HIX AUTO *** #2117 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: turbo, nyomatek ( 111 sor )
> Idopont: Tue Mar  9 10:45:26 CET 2004 AUTO #2117
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...>>>>>>>>>>>
Egy ma kaphato tipus ket motorvariansarol szoltam (1.6 vs. 2.0)
illusztralando,
hogy a minden egyeb parameterukben maximalisan megegyezo autok (kaszni,
motor
epitesmodja, hengerszam, szelepek szama, stb.) kozul egyaltalan nem gyorsul
jobban a kisebb motorral epitett auto. Pedig az attetelei is rovidebbre
vannak
veve, eppen azert, hogy kompenzaljak valamennyire a motor relativ
erotleneseget.
...<<<<<<<<<<<

Szerintem ez utobbinal szo nincs kompenzaciorol, egyszeruen az a helyzet,
hogy egy atlagos auto sebessegvaltoja nagyon durvan ugy alakul ki, hogy
belovik a vegsebesseget valahova az otodik fokozatba a teljesitmenycsucs
kornyekere, a maradekot pedig felosztjak. Ha egy auto teljesitmenye 230
km/orahoz eleg, akkor az 5 fokozat 0-230 kozotti tartomanyt fed le, ha
190-re, akkor 0-190 kozottit. Utobbinal nyilvan rovidebbek lesznek a
fokozatok, de nem az erotlenseg kompenzacioja a cel, hanem egyszeruen errol
szol a sebessegvalto.

Udv, Akos
+ - Re: turbo, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
>
> >: 2.) veszel egy ketezres benzines turbot (egy 170 lovas Saab 9.3-at),
> >: ennek a kozterhei mar jok, de a hajadat ez is leeszi, annyit fogyaszt
> >: ha ugy jarsz vele, hogy kihasznalod a 300Nm koruli nyomatekot
> >
> >Aha, ahogyan azt Fogash elkepzeli. Volt mar SAABod, de legalabb
> >turbos autod? SAAB-os es Porsche 944-es korokben is kozismert teny,
> >hogy a turbomotoros nem igazan eszik tobbet a szivomotoros
> >valtozatnal. Meg akkor sincs egyertelmu kulonbseg, ha szettaposod.
>
Bocs, de ez nagy ostobasag.
+ - 100 paci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok Mesterek!


Meg mielott teljesen porig alazzatok az 1.4-es 100 pacis kocsikat,
bekapcsolodok mar a dologba en is. Foleg azert, mert nekem pl az van es van
tapasztalatom e teren, es volt szerencsem meg nehany autotipushoz is.
Nem mondanam igazan nyomatek szegenynek, mert ugyananyi a forgatonyomateka,
mint egy sima1,4  75LE-nek, csak nem 2500- nal, hanem 4000-korul. (ha jol
emlekszem). De a nyomatekgorbe nem tul csucsos. 3000-3500 fordulatig olyan,
mint egy alap 1,4-es, e fole forgatva, pedig egy 1,6-os teljesitmenyet,
gyorsitasat rodukalja. Tehat, mindenkeppen jobb, mint az alap 1,4 75
pacival. De ne hasonlitsuk mar ossze egy ketezres, meg 2,5-os motorral,
legyen az akar benzines, vagy diesel! (az olyan, mint a tangat a
bundabugyival egyutt tesztelni)
Kulonben a napokban probaltam egy 2,5 V6 TDI Superb-et! Baromi jo, csak
eppen haromszor veszem meg a sajat 100 loeros kocsimat az arabol, es meg
benzinre is maradna egy keves!
De megis a "nyomatektalan" 100 lovas Skoda Fabia elhagyta a 325TDS E36-ot
autopalyan, mikozban a BMW-ben ulo gyerek feje egyre lilabb lett! A skodaban
mellesleg negyen ultunk, mig versenytarsunk csak a plazacica baratnojevel
volt.
De ami a legjobban tetszik benne, hogy iszonyat finoman lehet vele
kozlekedni. Mindezt ugy, hogy nem kell azon erolkodni, hogy finoman
kuplungoljak, vagy figyeljek a valtasra, vagy fekezesre. Nem a vilag
legjobbja, de kisautohoz kepest nagyon is jo. Vezethetosegre siman megveri a
4-es Golfot, vagy az Astrakat es tarsaikat. 
Es ha egyszer eljutok egy talira, akkor ki is lehet majd probalni. (csak
lenne eleg idom eljutni)
Amugy, ha a bukszam merete engedne, akkor egy Porsche Carrera Gt-t vagy egy
Aston Martin Vanquish-t vennek, ezeknel a nyomatek, es a teljesitmeny is
boven megvan, es ezek tetszenek igazan, mint sportkocsi.
Azt nem mondom, hogy ne legyen benne tobb nyomatek, mert vegulis elferne, es
engem nem is zavarna, csupan azt szeretnem, ha nem gyalaznak le azt, amirol
sokan azt sem tudjak micsoda!
Szamokban: 1490 ccm
                     126Nm
                      100 Hp
                      1130 kg
    0-100km/h: 10,9 s 
       full:          200km/h  (ora szerint, rendorok meg nem
hitelesitettek)
   Jelenlegi atlag: 6,5l/100km 98-asbol   Autopalyan 140, orszagut 90-100,
varos forgalomfuggo.  A megoszlas ~33-33-33 %     
Csak orszagut: 90-100 km/h:  5,6l/100km (nem pillanatnyi, hanem orszagut
atlag)
Az eddigi legtobb pillanatnyi : 56l/100km; terhelt utanfutoval egyesben
gyorsitas.      

Ja es meg valami: Utalom a Repa Katat!  Vezessen inkabb haztartast! 


Udv Nektek!

Jockey

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS